[ Ivan Dimkovic @ 20.07.2009. 22:04 ] @
Elem sad videh ovo na TV-u - o renoviranju piste na frankfurtskom aerodromu u 2005:

http://www.construction-int.co...op-performance-man-machine.asp

Dakle... poslednji avion polece u 10:30 sa severne piste aerodroma... sledeci slece u 6:30 AM

Izmedju toga... ludaci renovirali pistu, tako sto su rasturili parce po parce od 15x60m i do jutra na tom mestu zavrsavali kompletno renoviranu pistu, sa sve farbom... Ljudi koji su sletali u 6:30 ujutru pojma nisu imali da slecu na pistu koja je zavrsena neki minut pre sletanja :)

Renoviranje se radilo tako sto svake veceri renoviraju parce - i tako 300 puta... definitivno inovativni nacin za renoviranje piste.

Kamo srece da tako renoviraju auto puteve :)

Citat:

Of the seven and a half hours available each night, exactly 90 minutes are set aside for breaking and removing approximately 2,000 tons of concrete rubble. Four and a half hours are available for calibration, leveling, compacting the foundation and application and rolling of the special paving mixture. The roughly 2,000 tons of asphalt are delivered during the day and kept on site. The low application temperature of 120° instead of 180°C and the addition of synthetic resins allow the compound to cool and harden quickly. The final one and a half hours are needed to install the new lighting and for marking and cleaning work.
[ Catch 22 @ 21.07.2009. 01:13 ] @
Mlogo bre vredni ti bauštelci u Njemačkoj (tj. wow)!!!
Mora da ih dobro plaćaju!?

[ hemarikon @ 21.07.2009. 05:12 ] @
Dobro rade i dobro se plaća.
[ Ivan Dimkovic @ 21.07.2009. 09:12 ] @
Pa pazi, 4 km piste, 38 miliona evra :)

300 dana je trajao projekat - dakle 126 hiljada EUR je kostala svaka ta noc.

Skupo - mozda. Medjutim ako se uporedi sa gubitkom koji bi aerodrom imao da zatvore pistu na nekoliko meseci, suma je verovatno kikiriki - da zatvore pistu, gubili bi bar 300-400 letova dnevno - hajde da kazemo da mogu da oprave pistu za 120 dana, to je 48000 izgubljenih letova :)
[ Catch 22 @ 21.07.2009. 09:15 ] @
^ Ih pa za te pare bi i kod nas... (verovatno uradili 25% posla i napravili bar jedan privatni aerodrom) ... u mnogo kraćem roku!
[ Ivan Dimkovic @ 21.07.2009. 09:17 ] @
Yep, i da ga opreme zardinjerama od nekoliko hiljada EUR i sofama od 20-tak K EUR... ko sto su onomad opremali aerodrom ;-)
[ Catch 22 @ 21.07.2009. 09:55 ] @
Ređe letim zadnjih par decenija pa ne bih znao...
Samo dvaput godišnje odem do aerodroma da ispratim / dočekam ćerku kada leti do / od mame u CH...
Ovog leta sam i to propustio, rekla mi je da nije više mala! (pratio je momak...)
[ Ivan Dimkovic @ 21.07.2009. 10:09 ] @
A pa to je bio projekat iz 2003 - nasa ekipa je odlucila da izgradi VIP lounge pod koordinacijom tadasnje Ministarke za saobracaj valjda (M. Raseta)

Cela stvar se pretvorila u festival korupcije, petocifrene EUR sofe, zardinjere od N hiljada EUR, i tako dalje... Cela stvar je izgledala kao da se radi u nekoj africkoj diktaturi, ugradio se svako ziv ko je mogao... Secam se da je neki valjda "Bendzamin" kostao perverzno mnogo ko da su ga doneli sa Marsa :)

Na kraju, koliko znam, niko nije odgovarao (kao po obicaju, digla se samo medijska prasina) - doticna ministarka je posle toga otisla da zavrsi MBA u nekoj evropskoj zemlji i vratila se u zemlju kao ekspert za reorganizaciju/privatizaciju preduzeca :-)

Citat:

Podignuta optužnica protiv bivše ministarke za saobraćaj i telekomunikacije Marije Rašete-Vukosavljević i 11 osoba.

Okružno javno tužilaštvo je optužnicu podiglo zbog malverzacija prilikom rekonstrukcije i opremanja Aerodroma Beograd tokom 2003. Prema optužnici, oni se sumnjiče da su uvećali račune za radove na Aerodromu, neke šest do 10 puta, potvrdio je za B92 prvi zamenik okružnog tužioca Saša Ivanić.

UBPOK je 23. novembra 2004. priveo 11 osoba, među njima Mariju Rašetu-Vukosavljević. MUP je tada tvrdio da su od marta 2003. do aprila 2004, tokom rekonstrukcije VIP-salona i projektovanja Terminala 2 Aerodroma Beograd pomenuti oštetili Aeorodrom za više od 200 miliona dinara i za sebe nezakonito pribavili oko 60 miliona dinara.

"Onda smo imali tipičan slučaj probijanja aneksa, probijanja kalkulacije, sa 18 na 47 miliona evra. Tu su svi naduvani računi, cela priča o mermeru i zlatnim kvakama. Ovo sada je prirodan proces jačanja institucija i pozdravljam tu akciju", kaže on.


Covece, oni su opremili "VIP lounge" za vece pare nego sto su u Frankfurtu renovirali celu jebenu pistu i to na najskuplji moguci nacin...

Prosto da covek razmisli STA BI moglo u Srbiji da se uradi za pare za koje su se prasece glave ugradile #@)(*@#*)( I posle nam je neko drugi kriv )#@(*&#@


[ bachi @ 21.07.2009. 10:11 ] @
Hahahaha.

Ovo se odnosilo na Catchov post, ali može i na Ivanov, mada, tu ne znam da li da se smejem ili da plačem.
[ p3j4 @ 21.07.2009. 10:47 ] @
Citat:
Prosto da covek razmisli STA BI moglo u Srbiji da se uradi za pare za koje su se prasece glave ugradile #@)(*@#*)( I posle nam je neko drugi kriv )#@(*&#@


Pa kroz javne nabavke godisnje se ukrade 800 miliona EUR! Ej bre, za jednu siromasnu zemlju to su ogromne pare! Onda ne treba da cudi da 80km auto puta kroz ravnicu gradimo 9 godina i ne vidi se kraj!
[ Catch 22 @ 21.07.2009. 10:57 ] @
Jat ogrezao u korupciji

Citat:
Beograd, 23. januar 2009
Korupcija u Jatu ukorenjena je u svim segmentima, od prodaje karata, iznajmljivanja aviona, nabavki i tendera, a nastala šteta se procenjuje na 60 miliona evra.
...

:(


[ hemarikon @ 21.07.2009. 13:46 ] @
Koliko je JAT konkurentan drugim avioprevoznicima i koliko je bio uspešan pokušaj prodaje JAT-a nama aerodromi nisu ni potrebni. Osim možda kao povremen poligon za granatiranje.