[ Ivan Dimkovic @ 03.08.2009. 13:14 ] @
E ljudi, kakva je trenutno situacija po pitanju uvoza automobila u Srbiju?

- Sta sme da se uvozi po pitanju motora (euro3 ?)
- Da li postoji starosno ogranicenje

Pitanje je za jedan slucaj automobila sa nemackim D4 motorom koji je kao ekvivalentan Euro3 standardu ali pitanje je da li to vazi u Srbiji kao OK za uvoz.

Hvala unapred.
[ Slobodan Miskovic @ 03.08.2009. 13:16 ] @
Mora da bude EURO 3 standard motora da bi mogao da se registruje i uveze.

Uglavnom, carinarnice na osnovu broja sasije i motora mogu da ti kazu da li je moguce uvesti auto.

Ne postoji starosno ogranicenje ali ako uzmemo u obzir da je EURO 3 standard obavezan od 1.1.2000. godine onda se moze zakljuciti da je to neko ogranicenje.
[ sasa022 @ 03.08.2009. 13:57 ] @
@Ivan Dimkovic

Prebaci ovo u AutoZone

Napisi o kom autu se radi.Mozes navesti i oznaku motora
[ Ivan Dimkovic @ 03.08.2009. 14:02 ] @
U pitanju je Opel Corsa B sa D4 motorom, godina proizvodnje je 1998 - ali moram da proverim pa cu napisati.

Sam motor je D4 (nemacki standard koji je navodno ekvivalentan sa EURO3)
[ Skaarj @ 03.08.2009. 15:27 ] @
Kod opela vazi da ako sifra motora pocinje sa X (recimo x12xe) onda je auto euro2, ako pocinje sa Y ili Z onda je euro 3 ili euro 4.

Sad pogledah motore koje su po GM EPCu imale corse B i ne vidim ni jedan Euro3 svi zadovoljavaju Euro2 (X) ili slabije (C) norme.
[ ragodsun @ 20.06.2011. 09:53 ] @
Ljudi interesuje me uvoz starog auta.

sta je sve potrebno ,kakvi sve papiri trebaju. Kako se takav auto carini.

na osnovu fakture iz vana ili na osnovu procene carine.

ima euro 3 motora i od 95 godine da li to ima problema kod uvoza.


Ili je samo vazno da je motor euro 3 - ima li ogranicenja na godiste ! !

Hvala svima koji mi odgovore na ovo pitanje !
[ bakara @ 20.06.2011. 10:24 ] @
Citat:
ragodsun

ima euro 3 motora i od 95 godine da li to ima problema kod uvoza.


Ili je samo vazno da je motor euro 3 - ima li ogranicenja na godiste ! !


Citat:
Slobodan Miskovic

Ne postoji starosno ogranicenje ali ako uzmemo u obzir da je EURO 3 standard obavezan od 1.1.2000. godine onda se moze zakljuciti da je to neko ogranicenje.
[ Zarko Silic @ 20.06.2011. 10:37 ] @
A koji je to motor euro3 iz 1995. g.?


Znamo za A6 2500 TDI EURO 3 iz 1999., ali za euro 3 iz 95. jos nismo culi. Naravno, podrazumeva se da je motor proizveden kao Euro3, a ne da je naknadno prepravljan da bi zadovoljio euro3.
[ Nocni @ 20.06.2011. 11:38 ] @
Nema euro 3 auta iz 1995 godine...
Sto se tice zagadjivanja, vecina benzinaca sa katalizatorom iz druge polovine devedesetih bi zadovoljila euro 3 normu na nekom eventualnom mjerenju ali to nije niko testirao jer je obaveza bila predvidjena za start 2000 godine.
Prilikom uvoza treba biti oprezan jer nisu svi proizvodjaci ispostovali ovaj datum, pogotovo kad su dizeli u pitanju... pa tako imamo npr. micubisi pajero iz 2005 koji ne zadovoljava euro 3 normu i ne moze se cariniti...
Vozila koja se uvoze sa bliskog istoka i planirana su za to trziste, u velikom procentu ni danas ne zadovoljavaju ovu normu... ali mogu se cariniti jer kad je vozilo potpuno novo onda mu ne treba coc papir i potvrda proizvodjaca o izduvnim gasovima...

Kod nas inace nikog ne zanima samo zagadjivanje zivotne sredine vec su ove norme uvedene u paketu akcija za pridruzivanje EU. Da nekog interesuje zagadjivanje nebi dozvolili da se registruju kamioni stari po 40 godina ... jedan takav kamion zagadjuje vjerovatno vise nego 100 auta sa euro 3 normom...
Kod nas se jos mogu u saobracaju naci dizel lokomotive a ne sta drugo...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 20.06.2011. u 12:51 GMT+1]
[ dule_ns @ 13.05.2019. 11:08 ] @
Pitanje, ukoliko bi recimo uvozio ovaj automobil koliko bi me koštalo:

https://www.autohus.de/en/car-search/details/222596/

Ako sam dobro shvatio računica je sledeća:

1) Plaćam auto u Nemačkoj - 6000 EUR
2) U Srbiji plaćam porez 20% na procenjenu vrednost. Da li to ide na cenu u Nemačkoj sa porezom ili bez? Recimo da je 20% od 6000 EUR, znači 1200 EUR
3) Da li imam još neka plaćanja u Srbiji i koliko bi me koštalo?
4) Plaćam prevoz do Srbije, to nemam pojma koliko bi koštalo?
5) Na kraju radim povraćaj poreza iz Nemačke, to je nešto ispod 1000 UR za ovaj primer.

Bio bi zahvalan ako neko može da mi popuni rupe :)

[ Java Beograd @ 13.05.2019. 11:23 ] @
https://spedicija-beograd.com/...o-da-uvezem-polovan-automobil/
[ botr @ 13.05.2019. 12:19 ] @
Najbolje je da kontaktiras nekog speditera.

Ovo je prilicno daleko, troskovi prevoza nisu ispod 600 evra.

Moras da obezbedis EUR1 i izvoznu deklaraciju da bi bio oslobodjen placanja carine, tj. da bi platio samo PDV. Od troskova imas jos troskove usluge speditera, tu su ti ukljceni troskovi skladistenja u carinskom magacinu/placu, njihova papirologija, itd., troskove prevoza, troskove homologacije (AMSS pregled).
[ Java Beograd @ 13.05.2019. 13:33 ] @
Svojevrmeno, pre desetak godina, još je i bilo isplativosti i entuzijasti su uspevali da za sebe povoljno uvezu poneki auto.

A sad, odavno nisam čuo da je neko nešto slično uradio. Eventualno, samo teoretski, da imaš nekog svog, koji će da se iscima da nađe auto.
[ sasa022 @ 13.05.2019. 22:03 ] @
@dule_ns

Iste takve primerke u Srbiji mozes da biras za oko 7000€ . Apsolutno ti se ne isplati da se upustas u avanturu samostalnog uvoza.

[ mjanjic @ 14.05.2019. 03:26 ] @
Možda je auto sa proverenom kilometražom koja nije vraćana, poznatom istorijom, servisiran u ovlašćenom servisu, itd.

Primerci koji u Srbiji koštaju 7000€ nisu tamo plaćeni više od 5000€, i uglavnom su uvezeni iz Italije.


Postoji možda varijanta da se u Nemačkoj kupi bez njihovog poreza, ali onda prodavac mora da se iscima da dobije povraćaj tog poreza, a tebi da proda auto ne računajući ga u cenu. Većina to izbegava, jer pri prodaji mora da uračuna porez pa da posle traži povraćaj, pa im je lakše da to prebace na tebe nego da oni iz svog džepa plate taj porez pa posle traže povraćaj.

Najbolje je da se obratiš nekoj agenciji koja radi uvoz i da ti sve odrade, ti samo fizički dovezeš auto.
[ SASA M. @ 14.05.2019. 03:29 ] @
hmm na papiru mozda mozes kupiti ovde za istu cenu, ali ce se pre desiti da za istu cenu ovde kupish auto koji je u mnogo gorem stanju nego auto u inostranstvu. to je poenta pre svega kupovine preko. plus, za ovaj auto treba da se prijavi da ga izvozosh iz zemlje i dobices povrat poreza, pa cena nece biti 6k evra ako i ga kupish po toj oglasenoj ceni. realno i nesto nize. troskove mozes da smanjish ako auto dovezes sam, pa tako trosak moze da bude npr 150e za tablice, 100e za gorivo, 50e za papirologiju tamo, plus boravak koji mogu biti i nula, da tako akzem ako imas rodjake ili prijatelje da provedesh par dana dok ne nadjes dobar primerak. onda dolaze troskovi ovde. ako to moze da se finansijski uklopi, onda mozes da se upustish u takvu avanturu.

edit: mjanjic je pisao slicno u isto vreme
[ Java Beograd @ 14.05.2019. 07:29 ] @
"Rođaci i prijatelji" preko su OK, ali mislim svejedno treba da se plati put do Nemačke. A i kod rodžaka ne možeš na gajbu da zablejiš na 3-4-5 dana a da odeš praznih ruku. A ako baš i nemaš rođake, platiš hotel. U vremenskom si tesnacu da što pre nađeš neki "dobar" auto. A onda skapraš da je i u Nemačkoj dobro = skupo! Turci, arapi, grci, šiptari + nemci, niko tamo ji sisao vesla niti je pijani milioner da ono šta je dobro - prodaje jeftino. A da ne pričam da trošiš dane odmora.

Alternativa: laganica prelistavaš sajt polovni automobili, obiđeš desetine placeva, danas, sutra, za par nedelja ... pa opet .... načekaš primerak koji ti baš legne. Ok, sve i da platiš 100€-200€ više - isplati se. Postoji kod mnogih i opcija da naručiš da ti se doveze auto.

Ima sada stvarno ozbiljnih placeva, tipa autoland, balkan-auto i td. Ljudi rade godinama, ozbiljni su u poslu, nema prevara. Garancija na legalnost. Otkud znaš šta će Turčin u Nemačkoj da ti uvali za pola sata, kad te provali da si Srbin kome se žuri da nađe dobro i jeftino.

Kupovina na našem placu omogućava i kredit, naravno ako si zaposlen.
[ bordzija @ 14.05.2019. 12:11 ] @
Ako sam uvoziš auto gledaj da se obratiš nekome ko se samo time bavi jer ako dođeš u ruke diletantima na graničnim prelazima, oni nemaju ni knjigu da pogledaju cenu vozila za uvoz tj pravljenje uvozne prijave. Meni su gledali na sajtu polovniautomobili pa sam platio duplo veću carinu.

Vodite računa i koliko delova iz EU je ugrađeno u taj automobil, postoje automobili koji imaju puno delova sa dalekog istoka i nema veze što se sklapaju u EU platićete carinu i na to sve porez uši da otpadnu!
[ SunnyBoy @ 14.05.2019. 13:36 ] @
Ja imam drugi problem.

Imam auto u Srbiji, na zalost, havarisan, sa CH tablicama.
Ne isplati mi se da ga popravljam i dovlacim nazad u CH. Neki ljudi su zainteresovani da ga kupe, ali ne znam sta bi mi je potrebno da ga prodam.
Ima li neko iskustva?
[ sasa022 @ 14.05.2019. 14:55 ] @
@SunnyBoy

Da li hoce da ga kupe za delove ili da ga oprave pa da rade uvoz ?
[ SunnyBoy @ 14.05.2019. 15:00 ] @
Oni bi da ga oprave za licnu upotrebu. Dakle da uvezu, pa poprave.
[ bordzija @ 14.05.2019. 20:02 ] @
Koliko sam tada pre par godina čitao, radi se kao šatro prijava na granici za uvoz vozila iako je auto u srbiji, nešto je skuplja usluga. Izvesni Don vodi temu na forumu krstarica, mislim da se firma zove donšped nađi na internetu i nazovi pitaj ništa ne košta. Ja da sam pitao nebi me klepili po ušima mada to nešto ni njima nije bilo jasno ali to se retko radi pa im opraštam.