|
[ Tamara_K @ 07.08.2009. 23:28 ] @
| Imam Ariston bojler od 50 L, star 4 godine, garanciju ne posedujem, a koliko se secam ona se odnosi samo na kazan. Pre jedno pola godine na sigurnosnom ventilu je pocelo da kaplje povremeno, zvali smo majstora i pitali ga, on je rekao da je to OK i da nista ne diramo.
Pre neki dan crkao nam je termosat, dosao je isti majstor, promenio i sada je situacija jos gora, kaplje bukvalno kap po kap, mada kapanje nikad nije ni prestajalo.
Uteha je sto kaplje hladna voda i sto je ispod kada, inace bi bila poplava.
Sta mislite jel ovo OK, da li da zovem servis i pitam njih ? |
[ Tamara_K @ 07.08.2009. 23:42 ] @
Evo citam o bojlerima i naidjoh na ovo, meni niko nije pominjao taj ventil, a renoviranje se obicno radi ad hoc, ko ce da meri pritisak vode u zgradi ? Jel tu problem ?
Citat: pukica: Pre nego sto odlucite da kupite bojler proverite ulazni pritisak vode u stanu ili kuci.
Ako je pritisak veci od 5,5 bara potrebno je ugraditi ventil za redukciju pritiska vode, takodje , potrebno je da uz bojler dobijete (kupite) sigurnosni uredjaj koji u sebi objedinjuje tri ventila :
- ventil sigurnosti
- zaporni ventil
- nepovratni ventil (trenutno jedini proizvodjac je firma ''Rankomil-armature'' iz Beograda.)
Kada se sve ovo ugradi tada je stanje u instalaciji za bojler regularno.
Kada se bojler ukljuci da greje, grejac moze da podigne pritisak u bojleru najvise 50% od ulaznog pritiska vode. Ako pritisak u bojleru naraste vise od 50% to je znak da imate problem sa bojlerom.
[ bakara @ 07.08.2009. 23:49 ] @
Promeni sigurnosni ventil!
[ Tamara_K @ 08.08.2009. 00:55 ] @
Hvala, ovo je pocelo da zabrinjava, u ponedeljak zovem servis.
[ Tamara_K @ 08.08.2009. 07:52 ] @
Pokušala sam da dobijem servis i sad, ali niko se ne javlja, broj sam dobla preko 988 a on je 3184006.
Verovatno ne rade subotom. Kad se u Google ukuca "ariston servis" izbacuje mi sajt prodavnice tehnike, a nisam sigurna ni da li je ovaj broj dobar.
Da li je neko u poslednje vreme kupovao nešto iz aristonovog programa i ne mrzi ga da pogleda brojeve telefona na garantnom listu ?
Ja ga nemam, a i ti brojevi se često menjaju.
Ako nije problem napišite, zvala bih u ponedeljak ujutro.
Hvala i pozdrav
[ mali genije @ 08.08.2009. 08:00 ] @
zovi bre bilo kog ko radi sa vodom svi oni imaju sigurnosni ventil i zameni se za 5min.
pozdrav..
genije..
[ bobiska @ 08.08.2009. 08:04 ] @
Pošto nemaš garanciju, zaboravi na taj servis, kao što je pomenuto zovi bilo kog muškarca da svrati do vodo-radnje, kupi ventil i zameni ti.
[ Tamara_K @ 08.08.2009. 08:41 ] @
Mislim da je pomalo neozbiljno da Ariston nema servisera u Bg., odn ima, ali sad treba da ga cimam na mobilni.
Imam je muškarca u kući - muža , ali ne bih da on petlja, a i nema vremena, mislila sam da nam srede taj ventil, očiste kamenac, vide šta još nije OK i budem mirna.
Javiću šta je bilo, a pri izboru tehnike, obratite pažnju na servisnu mrežu, uopšte nije nebitan detalj.
Edit :
@bobiska
ovo da ja zamenim ventil tretiraću kao šalu
[Ovu poruku je menjao bakara dana 08.08.2009. u 10:36 GMT+1]
[ Tamara_K @ 08.08.2009. 09:18 ] @
Sad je moj muž ( s posla ) zvao jednog vodoinstalatera, on kaže da Ariston stavlja "slabe" ventile, ( ma šta god to značilo ) da kupimo ventil od 7 bara i ugradimo sami, jednostavno se nešto izvuče i vrati, ja sam mislila da mora da se odšrafljuje i sl.
Meni sve ovo izgleda neozbiljno, da kupujemo ventil, sami nameštamo, prosto neverovatno.
Šta mislite o ovome, da li da uzmemo taj od 7 bara ?
A sad sam ja zvala radnju, kažu da uzmemo od 9 bara. Shvatila sam zašto vodoinstalateri neće da dođu, ne mogu da naplate puno za tu opravku, a cimaju se.
[Ovu poruku je menjao Tamara_K dana 08.08.2009. u 10:28 GMT+1]
[ bakara @ 08.08.2009. 09:38 ] @
To je posao od par minuta, procureo ti je sigurnosni ventil...
Svrati u prodavnicu vodovodnog materijala i kazi sta ti treba i usput pitaj ko to moze da ti zameni.
[ Tamara_K @ 08.08.2009. 09:44 ] @
Hvala po drugi put, javila sam se da ispravim neke stvari, jer se muž i ja nismo razumeli dobro.
Ariston ugrađuje ventile od 7 bara, a majstor kaže da se stavi od 9 i onda je OK.
E sad, ako je bojler pod garancijom Ariston ti ne dozvoljava da to menjaš, npr. on je stavio nekom od 9 bara, jer mu je curilo kao i nama, oni su videli ( verovatno kad su dolazili zbog nečega ) i vratili taj od 7.
Kad garancija prođe baš ih briga.
Tako da ćemo kupiti taj od 9 i staviće ga moj muž.
Hvala svima, još ću vam javiti da li je uspelo, a ako se ne javim... znajte da sam na nekom lepšem mestu .
[ Kosuth @ 08.08.2009. 11:43 ] @
Ne mogu da shvatim čemu tolika frka oko jednog elementa bojlera kome je osnovna uloga i ništa više nego da spreči vraćanje ugrejane vode iz bojlera u instalaciju!
To što on kaplje blage veze nema sa ovim ili onim pritiskom u instalaciji,već sa činjenicom da se nakupio kamenac ili neka druga nečistoća iz vode između tzv.sica i zaptivne gumice koju kalibrisana opruga pritiska na taj sic.
Stari,Unitasovi jednosmerni ventili mogli su se veoma uspešno i lako servisirati i da tako sređeni veoma uspešno vrše svoju funkciju još dugi niz godina
Bilo šta od ovog đubreta što se sad može naći na tržištu veoma brzo će doživeti istu sudbinu prethodnog,procurelog jednosmernog ventila,tako da nekakvo pozivanje na,šta ja znam,7 bara,9 bara ima samo čisto komercijalno- marketinški karakter i njih je praktično nemoguće servisirati
Voda iz bojlera,kada je zagrejana,ne sme da se vraća u instalaciju iz jednostavnog razloga što bi smo u nekom trenutku imali vrelu vodu tamo gde je ne očekujemo i eto belaja.
Odušak na ventilu koji najčešće pravi problema u vidu nekotrolisanog kapanja i curenja ima tu ulogu da njegovim otvaranjem se omogući protok hladne vode preko glavnog sica i ventila i na taj način uklanjanja nakupljene nečistoće koja bi mogla biti uzrokom vraćanja vrele vode u instalaciju.
Sa ovim ventilima koji se trenutno mogu naći na tržištu se to najčešće i dešava,a da pritom oni svoju osnovnu ulogu prilično uspešno vrše.
To da li ti ventili rade kako treba ili ne proverićemo jednostavnim pipanjem cevi za dovod hladne vode u bojler,dakle ispod ventila,prema zidu i ako je cev ili čak zid topao,u najgorem slučaju vreo,taj ventil sigurno nije ispravan.
Postupak zamene je veoma jednostavan i potrebno je samo malo majstorsko umeće,stečeno koliko u osnovnoj školi.
1.zatvoriti ventil u zidu za dovod hladne vode.
2.odvrnuti holender sa donjeg dela ventila koji se menja i sad u zavisnosti od toga kakva je cev koja dovodi vodu,pancir,rebrasta ili ravna bakarna-mesingana,na pogodan način je skinuti i skloniti u stranu od ventila.
3.pre skidanja ventila sa bojlera otvoriti toplu vodu na slavini da se bojler oslobodi pritiska i ponovo zavrnuti slavinu.
4.pripremiti jedan običan čep plutani ili još bolje gumeni,promera cevi od 1/2 cola koji ćemo staviti u cev bojlera pošto smo prethodno odvrnuli i skinuli pokvareni ventil.Ova operacija podrazumeva da voda u bojleru ne bude preterano topla jer je neminovno da će nam po malo kapati na ruke.
5.očistiti sa cevi staru kučinu ili teflon traku i namotati novu.
6.izvadimo čep iz cevi i brzo navrnemo novi ventil i dotegnemo ga koliko treba.
7.završavamo postupkom vraćanja dovodne cevi na ventil,otvorimo vodu i....to je to!
[ rsinisa @ 08.08.2009. 12:29 ] @
@ Kosuth
Nisi skroz u pravu. Kao što je već rečeno taj ventil ima višestruku ulogu, a glavna (što se tiče bezbednosti) je upravo da smanji pritisak u bojleru (kako ne bi došlo do explozije) ispuštanjem vode ili pare iz bojlera ako dodje do povećanja koje može da nastupi povećanjem gradskog pritiska (retko se dešava, ali se ipak dešava naoričito kod korisnika koji na mreži imaju hidrofor) ili kvarom oba termostata kada se voda greje neprestano i povećava se pritisak u samom kazanu.
@ Tamara_K
Stavljanjem ventila za veći pritisak problem se ne rešava već "prosledjuje" na drugu stranu pod uslovom da ti je pritisak u instalaciji preko 6 bara. Naime, bojleri su deklarisani za odredjeni radni pritisak, a ispitani su za pritisak koji je nekoliko bara veći. Uz bojler se obično isporučuje sigurnosni ventil za pritisak koji odgovara bojleru i ako ti ventil procuri odn. kaplje, ili je sam ventil neispravan ili je pritisak u instalaciji veći od dozvoljenog. Stavljanjem ventila za veći pritisak rešava se problem kapljanja, ali se skraćuje radni vek kazana. Zato je, po meni, najpre potrebno saznati koliki je pritisak u instalaciji i ako prelazi 6 bara, veoma je preporučljivo staviti regulator pritiska što će ujedno da produži vek instalaciji i svim slavinama i ostalim uredjajima koji su pod pritiskom.
Pozdrav.
Sinisha
[ Tamara_K @ 08.08.2009. 15:38 ] @
E pa hvala obojici, ventil je već stavljen, ali kako košta 320 din i stavio ga je moj muž daću mu ovo da pročita, pa može primeniti neka od rešenja koja nudite, staviti bolji ventil i sl. Za sada je akutni problem ( kontinuirano kapanje ) rešen.
Frka oko bojlera, je zato što sam ja sedela do kasno, a muž je spavao, pa sam se bojala da će se nešto desiti, a opet mi bilo glupo da ga budim.
Videćete da su sve poruke od sinoć pisne posle ponoći.
Čitam poruke, pa vidim da sam napisala da muž nema vremena, naravno nisam znala da je to posao od 5 min.
@Kosuth ventil je zaista bio pun kamenca, gumica se raspala od njega.
Hvala vam svima, još jednom i pozdrav !!!
[ nikola ilicin @ 08.08.2009. 19:06 ] @
Tamara, nemoj da se iznenadis ako ti ponovo pocne kapanje ventila. Ariston ima fabricku gresku zbog koje se pojavljuje kapanje na sigurnosnom ventilu. Servisiram bojlere vec dosta dugo i ovaj problem srecem iskljucivo na aristonima.
[ Kosuth @ 08.08.2009. 19:45 ] @
Citat: rsinisa: @ Kosuth
Nisi skroz u pravu. Kao što je već rečeno taj ventil ima višestruku ulogu, a glavna (što se tiče bezbednosti) je upravo da smanji pritisak u bojleru (kako ne bi došlo do explozije) ispuštanjem vode ili pare iz bojlera ako dodje do povećanja koje može da nastupi povećanjem gradskog pritiska (retko se dešava, ali se ipak dešava naoričito kod korisnika koji na mreži imaju hidrofor) ili kvarom oba termostata kada se voda greje neprestano i povećava se pritisak u samom kazanu.
Voleo bih da cenjenim forumašima objasniš na poprečnom preseku tog jednosmernog ventila kako to on ispušta višak pritiska iz bojlera?!?
[ combuster @ 08.08.2009. 19:51 ] @
I meni je cureo ventil na gorenje bojleru ali je iznenada prestao, a kapao je toliko da napuni omanji lavor u roku od 24h.
[ SlobaBgd @ 08.08.2009. 21:12 ] @
Čekajte, bre, ljudi majstori! Zar uloga sigurnosnog ventila nije da spreči povećenje pritiska u bojleru u slučaju kvara termostata i nekontrolisanog grejanja vode? U tom slučaju sigurnosni ventil treba da procuri (i da ispušta vrelu vodu i vodenu paru) i tako da spreči eksploziju bojlera.
[ rsinisa @ 09.08.2009. 00:29 ] @
@ SlobaBgd
To i ja kažem.
@ Kosuth
Sliku poprečnog preseka nisam uspeo da nadjem, a da je sad crtam niti imam snage niti volje. Biće dovoljna i ova fotografija:
Horizonatalni deo koji ima strelicu je deo kojim ide vodu u bojler u smeru strelice, tj. s desna na levo gledajući sliku. U vertikalnom delu se nalazi opruga sa nekim zatvaračem na delu gde se spaja sa horizontalnim delom; opruga je podešena na neki pritisak i kada pritisak sa leve strane (u bojleru) predje taj unapred podešeni pritisak, opruga se pomeri nagore i voda počinje da curi kroz onaj ispust ispod zelene poluge. Zelena poluga služi za kontrolu ispravnosti tog mehanizma i poželjno je povremeno podginuti polugu pri čemu će da poteče voda kroz ispust ako je ventil ispravan. Takodje se tim povlačenjem poluge sprečava "lepljenje" sigurnosnog mehanizma usled kamenca ili nečistoća (ako ih ima u vodi) i produžava vek mehanizmu.
Pozdrav.
Sinisha
P.S. Ako vam ispust ventila nije ispod kade, stavite crevo potrebne dužine na ispust. Tako možete čak i da npr. isperete kadu na brzinu povlačenjem poluge i usmeravanjem creva.
[ Tamara_K @ 09.08.2009. 00:47 ] @
Evo kako izgleda moj novi ventil, bas je taj u pitanju, stari je imao polugicu za ispustanje vode ( zutu), ovaj nema nista, mada sam citala da jednom mesecno treba da se ispusti malo vode, odvrce se neka navrtka, pretpostavljam da je to to. Na taj nacin se sprecava nakupljanje kamenca i vodenog taloga.
[ Kosuth @ 09.08.2009. 08:59 ] @
Sve to što si rekao "leglo" bi da je u pitanju preciznost švajcarskih satova prilikom izrade tih ventila,što očigledno kod ovih sa našeg tržišta nije slučaj.
To je poenta čitave priče!
Što se tiče prevencije eksplozije kazana bojlera ranije su svi kazani,a pogotovu iz Gorenja,imali na vrhu tzv.sigurnosni čep koji je imao ulogu sprečavanja nekontrolisane eksplozije kazana i u krajnjem slučaju izletanjem tog čepa stradao je uglavnom plafon iznad bojlera.
Tada su bojleri imali samo jedan termostat,a uvođenjem dva termostata(radnog i sigurnosnog) takvi čepovi se više ne ugrađuju na kazane,jer prevenciju svih nedaća treba da preuzmu ova dva termostata,a pogotovu sigurnosni i delom jednosmerni ili nepovratni ventil,kako god hoćete, pod uslovom da je precizno izrađen i kalibrisan.
U kojoj meri je to tako može se zaključiti i iz naslova ove teme.
Citat: Tamara_K
@Kosuth ventil je zaista bio pun kamenca, gumica se raspala od njega.
To ukazuje na činjenicu da vam je kazan pun kamenca koji je trebao biti uklonjen ovom prilikom,jer će se i sa ovim novim ventilom ubrzo desiti isto.
Citat: stari je imao polugicu za ispustanje vode ( zutu), ovaj nema nista, mada sam citala da jednom mesecno treba da se ispusti malo vode, odvrce se neka navrtka,
To je prstenasta navrtka sa leve strane,nazubljena sitno,hrapava,koja se okreće ulevo dok ne škljocne i tako se ispusti malo vode,pa se nakon toga uvrtanjem udesno(u smeru kazaljke na satu)do kraja zatvori.
[ bobiska @ 09.08.2009. 09:05 ] @
Code: @bobiska
ovo da ja zamenim ventil tretiraću kao šalu
Nisi me razumela zbog nesrećne konstrukcije rečenice. Mislio sam "zameni ti taj koji ga kupi", a ne "Ti zameni". U tom slučaju bih napisao veliko "T". Vidiš da je na kraju bilo kako sam Ti i rekao. Pozz.
[ rsinisa @ 09.08.2009. 09:39 ] @
Čekaj malo Kosuth, nešto si brzo promenio priču. Prvo si rekao:
Citat: Kosuth: Ne mogu da shvatim čemu tolika frka oko jednog elementa bojlera kome je osnovna uloga i ništa više nego da spreči vraćanje ugrejane vode iz bojlera u instalaciju!
Znači prvo tvrdiš da taj sigurnosni ventil nema ulogu ispuštanja vode i pare iz kazana ako pritisak predje neki definisan samim ventilom, pa zatim kažeš:
Citat: Kosuth: Voleo bih da cenjenim forumašima objasniš na poprečnom preseku tog jednosmernog ventila kako to on ispušta višak pritiska iz bojlera?!?
čime još jednom pokazuješ da ne veruješ da ventil ima i tu funkciju. A onda se odjednom slažeš sa onim što sam napisao, ali tvrdiš kako je izrada loša.
Ne znam da li si upoznat sa načinom izrade ili samo iskazuješ sumnju pa bih voleo da mi kažeš na osnovu čega tvrdiš da ventili nisu kalibrisani? Ja konkretne informacije o kvalitetu izrade nemam, ali ovaj ventil koji ja imam je solidnog kvaliteta što može da prepozna svako ko se malo (više) razume u to najpre iz iskustva.
Nije mi namera ni da se svadjam ni da se raspravljam, samo me zanima šta se to desilo u zadnjih 24 sata pa si promenio mišljenje o nameni tog ventila.
Pozdrav.
Sinisha
[ Tamara_K @ 09.08.2009. 11:16 ] @
Citat: bobiska: Code: @bobiska
ovo da ja zamenim ventil tretiraću kao šalu
Nisi me razumela zbog nesrećne konstrukcije rečenice. Mislio sam "zameni ti taj koji ga kupi", a ne "Ti zameni". U tom slučaju bih napisao veliko "T". Vidiš da je na kraju bilo kako sam Ti i rekao. Pozz.
He, napokon smo se razumeli .
Pređe tema i na drugu stranu, ono što me zanima pod broj 1, da li smo sad mi bezbedni sa ovim ventilom. odn. da li se nama neće ništa loše dogoditi ?
Što se Aristona i njihovih bojlera tiče, iskustva mogu biti različita, npr. moji su kupili godinu dana pre nas onaj od 80 L i sa 6 godina garancije i evo već peta godina, ništa mu ne fali. Iz ventila nikad nije curnula ni kap, to znam jer su prilikom renoviranja stavili tuš kabinu, pa su instalacije izmeštane i ispod bojlera je polica, znači videlo bi se.
Nama je otišao ventil i termostat, a pri tome smo hteli da uzmemo što kvalitetnije ( bar kazan ) pa smo uzeli onaj sa oznakom Platinium i 10 godina garancije.
Sad dolazimo na garanciju, da bi se ostvarila svake 3 godine Aristonov serviser mora da vam promeni gumice, ventil ( sećam se da sam to čitala u garantnom listu ), kako pretpostavljam da nije jeftino da ti servis dođe 3 x ( teoretski 3., 6., i 9. godine ) i misleći da će kazan izdržati nisam zvala servis posle 3. godine i bacila sam garanciju ( osim toga , koliko sam shvatila to je samo garancija na kazan, a ne na ove delove koji su nama riknuli ).
Majstor koji nam je popravljao dolazi i kod mojih roditelja, moj ćale ga je nešto zadužio, pa neće da naplati, tako 2 x nije naplatio ni nama, jednom je , doduše, samo regulisao termostat, usled čestog okretanja, nešto se pomerilo, on je skinuo masku i sredio, a drugi put nam je menjao tuš bateriju.
Ali zato nas je za novi termostat odrao - deo 1200 din., a njegove ruke 1500 din. Moj muž kaže da se naplaćuje otprilike 1/2 cene dela koji se ugrađuje, pa bi to bilo 500 - 600 din, OK i dolazak, ali 1500 za bukvalno 5 min posla, još mu je moj muž skinuo masku, pa nije morao ni to.
Kad smo ga pitali da nam očisti kamenac i sredi bojler ( to je bilo u fazi kad nije naplacivao ), rekao je da se taj kazan, dakle "Platinium" ne čisti od kamenca ???
Nama je to bilo bez veze, ali on bi onda morao da naplati ili je imao drugi posao u vidu i ode.
Znači definitivno treba očistiti od kamenca i naći novog majstora ?
Izvinjavam se na zbrkanom postu, žurim na ručak, ali nadam se da smo se razumeli, molim vas da mi odgovorite na pitanje o našoj bezbednosti, to mi je važo, a i o čišćenju, mada mislim da tu nema šta da se razmišlja.
Takođe vas molim da nam preporučite nekog majstora koji je OK i neće da odere, za čiščenje bojlera, slobodno pošaljite na poruku na PP, ako znate takvog.
Svima hvala na odgovorima !
Pozdrav
[ rsinisa @ 09.08.2009. 11:36 ] @
Apsolutna sigurnost ne postoji, ali kombinacijom zaštitnog termostata i zaštitnog ventila sigurnost se drastično povećava sve dok su ti elementi ispravni. Pošto je sigurnosni termostat smešten unutar kućišta, teško je vizuelnim pregledom proceniti njegovo stanje (što je samo jedan deo njegovog ispitivanja, ali ako kaplje unutar kućišta velike su šanse da je njegova ispravnost sa godinama dovedena u pitanje) zato je, po meni, važno da budemo što je moguće sigurniji u ispravnost sigurnosnog ventila. Svakako je jedan od načina povremeno povlačenje poluge čime se ... (već sam pominjao pre).
Inače, da i pored ispravnosti svih elemenata može da se strada od bojlera je primer moje koleginice: bojler je jednostavno pao u kadu (uzdužno, tako je bio montiran) dok se ona kupala. Srećom, glava joj je bila na suprotnoj strani kade tako je izašla praktično neozledjena jer je bojler bio širi od kade i zadržao se na njenim stranicama; nije dobila ni modricu.
Pozdrav.
Sinisha
[ Kosuth @ 09.08.2009. 11:53 ] @
Nisam ni u kom slučaju promenio priču,već sam samo ušao u sitnije detalje,detaljnija objašnjenja,upravo da bih skrenuo pažnju na jednu prisutnu nesigurnost,koliko god da se neko pokriva bilo kakvom marketinškom pričom za promociju svojih proizvoda.
Da je to tako i da ti ventili jesu problematični često puta,to znaš i sam,ako se iole time baviš,a to da li znam kako su oni kalibrisani,pa ne znam i ne interesuje me,jer mi je dovoljno ono što vidim.
Ako jedan nov ventil kaplje čim ga staviš,reklo bi se manja tolerancija na promenu pritiska,otkud onda da znaš i ko će ti garantovati da sledeći neće imati previsok prag tolerancije na promenu pritiska.
A o eventualnom potezanju bilo kakve pisane garancije prizvođača u nedaj bože situaciji,znaš i sam da je to nemoguća misija u ovim našim okolnostima.
Dakle nije u pitanju promena stava,mišljenja,već upuštanje u detalje na koje si me ti naveo,a po najmanje je u pitanju svađa.
Ako je verovati onome što je proizvođač napisao za Vaš bojler,bezbedniste ste,jer je u deklaraciji navedeno da je kazan testiran na pritisak od 16 bara.
U svakom slučaju ostaje problem čišćenja,jer ako me sećanje ne vara ti bojleri koriste grejače sa otvorom na kazanu od 5/4 cola što je nekih 3-4 cm i to je razlog što to niko ne voli da čisti,jer je velika muka sav nakupljeni kreč izvuči kroz tako malenu rupicu.
[ Tamara_K @ 09.08.2009. 19:44 ] @
Hvala na odgovorima, bitno mi je ovo u vezi sa sigurnošću, doduše ja imam tuš kadu i bojler iznad glave, ali neće grom u koprive ( nadam se )
Pozdrav i još jednom hvala svima koji su se uključili u temu.
T.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|