|
[ P a j o @ 20.08.2009. 19:03 ] @
| Drug mi je pricao da je jedno vreme bila ukinuta carina na automobile sa euro 3 i vecim standardom. Pominjao mi je da ce opet, valjda krajem godine, biti takva akcija od strane drzave. Da li neko zna da li je ovo tacno? I da li ce uopste biti do kraja ove godine jos takvih akcija? |
[ Horvat @ 20.08.2009. 20:05 ] @
ne,niti bilo,niti ce ikada biti najverovatnije
[ P a j o @ 20.08.2009. 20:12 ] @
Znao sam, ali eto da pitam ;)
[ Nocni @ 20.08.2009. 21:34 ] @
Kad su u pitanju nova vozila iz EU 100% ce biti ukinuta carina jer je kod nas to odavno tako a tako je i u svim zemljama u okruzenju. Postoje i povlastice za sva vozila sa standardom euro 5 iako ne dolaze iz evrope...
U oba slucaja PDV se placa... Sto se tice polovnjaka carina i nije velika stavka... kod nas je 2% za benzince i 6% za dizele... ako je u pitanju euro 5 motor onda je polovni benzinac oslobodjen placanja a za dizela je 2%
Zanimljivo je da, iako je ukinuto placanje carine na nova vozila, nijedan diler kod nas nije spustio cijene zbog toga... samo im se uvecala marza
[ pmv @ 22.10.2012. 12:04 ] @
Ima nekih naznaka da ce da se ukune carina...
[ sasa022 @ 22.10.2012. 12:22 ] @
@pmv
Carina se nikada ukinuti nece.
Mozda ce carinska stopa biti 0%,ali ostaje carinski postupak.... I opet ces da platis.
( Budzet mora da se puni,carinici i spediteri moraju da rade i zarade )
[ botr @ 22.10.2012. 14:12 ] @
Ukida se carina na vozila od 1. januara 2013. godine. U sustini, to nece doneti nikakvo pojeftinnjenje, jer je skocio PDV, pa mu dodje na isto.
[ deki77 @ 22.10.2012. 18:11 ] @
Citat: botr: Ukida se carina na vozila od 1. januara 2013. godine. U sustini, to nece doneti nikakvo pojeftinnjenje, jer je skocio PDV, pa mu dodje na isto.
Lepo se preracunaj ne dodje to na isto..ne ne!
[ sasa022 @ 22.10.2012. 20:49 ] @
@deki77
Hajde nam reci kolika ce razlika biti......
[ Zarko Silic @ 22.10.2012. 21:30 ] @
Citat: sasa022:
@pmv
Carina se nikada ukinuti nece.
Mozda ce carinska stopa biti 0%,ali ostaje carinski postupak.... I opet ces da platis.
( Budzet mora da se puni,carinici i spediteri moraju da rade i zarade )
Bice najbolje da ovako ostane. U protivnom, ukoliko se "Carinarnica" bude zaobilazila, PDV ce se plcati na katalosku vrednosrt vozila koja je veca od one koja se primenjuje kod carinjenja. Kod starijih automobila ume da bude visestruko veca.
[ deki111 @ 09.01.2014. 14:10 ] @
^
Upravo se tako i desilo:
Citat: Dažbine niže, ali auto duplo skuplji
J. LEMAJIĆ | 09. januar 2014. 08:33 |
Zbog uvođenja novih kataloga za procenu vrednosti vozila, danas štrajk špeditera. Cena za „reno megan“ po novom viša za 3.000 evra
SUBOTICA - Nezadovoljni odlukom Carine Srbije da ukine procenu vrednosti vozila iz uvoza po katalozima zemlje iz koje potiču i uvođenja kataloga Automoto saveza Srbije, po kom su cene znatno više, danas će zaposleni u 30 špedicija u Subotici početi protest ispred subotičke Uprave carina.
Naime, od 2000. godine za utvrđivanje cene uvezenih vozila koriste se „Eurotaksglasovi“ katalozi, zvanični aktovi najveće evropske organizacije za katalošku procenu. Od početka godine trebalo bi da se uvede katalog AMSS, a špediteri tvrde da je to obmana građana, jer je najavljeno smanjenje dažbina zbog ukidanja carine, a s druge strane, sadrži nerealno visoke tržišne cene. Takođe, navode da je po njemu razlika u ceni između uvezenih polovnih i onih koji su ranije uvezeni sada i do 10.000 evra.
- Primera radi, troškove za „reno megan“, kupac fizičko lice po starim katalozima bi platilo 4.000 evra, a po novim čak sedam - objašnjava Dragan Todosijević, koji sa svojim kolegama špediterima dnevno ocarini i do 150 vozila.
Špediteri tvrde da odluka o uvođenju novih kataloga nije ni zakonski, ni podzakonski akt, već instrukcija koja nije u skladu sa odlukama Skupštine Srbije.
- Nije prvi put da nam se nameću odluke koje nisu utemeljene - dodaje Mario Zakarija. - Zbog toga ćemo ovih dana imati veliki problem, jer smo potencijalnim kupcima krajem godine najavili cene iz starih kataloga, a sada im treba objasniti da pripreme duplo više novca. Zbog toga nećemo odustati od protesta sve dok se ne povuče odluka, koja nije ništa drugo nego nasilno punjenje budžeta.
UGROŽEN CEO LANAC
- OSIM uvoznika i špeditera, ugrožen je i veliki broj firmi u lancu, kao i prevoznici sa kojima sarađujemo - predočava Todosijević.
http://www.novosti.rs/vesti/srbija.73.html:472267-Dazbine-nize-ali-auto-duplo-skuplji
http://www.novosti.rs/vesti/sr...-se-ne-primenjuje-katalog-AMSS
[ cozmo_im @ 09.01.2014. 14:43 ] @
Sad nece moci da kradu na vracanju kilometraze, smanjivanju kubikaze, godista, laziranju konjaze i slicno...
[ inobradovic @ 09.01.2014. 17:20 ] @
treba neki konkretan primer, najbolje bi bilo neki spediter da se javi da kaze za neki konkretan auto koliko bi bilo po italijanskom,svajcarskom i ovom amms katalogu i da vidimo sta je istina a sta su novinarske price.
[ botr @ 09.01.2014. 17:33 ] @
Nisu novinarske price.
Citat speditera sa jednog drugog foruma:
Citat: Primer: BMW 320D 2001. godište iz Italije, sada prolazi na vrednost od 900€, a po tom katalogu, kada se odbije vrednost carine i pdv-a od kataloške cene, pa čak i 10% na istrošenost, njegova vrednost je nenormalnih 2.470 €.
[ aleksandarzz @ 09.01.2014. 18:18 ] @
Citat: inobradovic:
treba neki konkretan primer, najbolje bi bilo neki spediter da se javi da kaze za neki konkretan auto koliko bi bilo po italijanskom,svajcarskom i ovom amms katalogu i da vidimo sta je istina a sta su novinarske price.
Novinari nemaju pojma pa su ovaj put samo preneli ono što je neki špediter rekao, i samim time nisu imali mnogo mesta za grešku.
Evo par primera:
Zafira, 2001 - Nemačka - umesto 850 eur ide na oko 2000
Citroen jumper 2.8 hdi teretni - 2001 - Nemačka umesto 1500 chf biće oko 2000chf. Iz Švajcarske je ali je ranije carinjen po nemačkom katalogu jer nema Švajcarskog.
Multipla 1.9jtd, 2001, italija. Umesto 800eur biće oko 2000.
Fiat panda 4x4, švajcarska 2005, po starom bi bila 3600chf, po novom 3200.
Da ne pokušavam sad da se prisećam ostalih, generalno to izgleda ovako: Vozila iz Italije su 2-3 puta skuplja. Kod Nemaca je ta razlika još manja, dok je kod švajcaraca to skoro neznatno. Naravno, pričam o katalozima. Tamo gde su Švajcarce radili po italijanskim katalozima razlika će biti mnogo veća.
Još jedna stvar. U katalogu AMSSa je na početku napisano uputstvo za korišćenje kataloga i čak je dato i nekoliko primera. Naravno, oni koji su doneli ovo pravilo su to protumačili na svoj način, da slučajno nešto ne ispadne jeftinije. Zbog toga je razlika izmedju kataloga mnogo veća kod starijih vozila nego kod onih mladjih
[ aleksandarzz @ 09.01.2014. 18:57 ] @
Citat: cozmo_im: Sad nece moci da kradu na vracanju kilometraze, smanjivanju kubikaze, godista, laziranju konjaze i slicno...
Netačno. Kilometraža se vraća posle carinjenja. Za carinjenje se podiže. Ostalo se postiže falsifikovanjem dokumenata i to se ne sprečava promenom kataloga već hapšenjima.
[ botr @ 09.01.2014. 21:00 ] @
Uvoznici i spediteri ne gube nista. Zarada speditera je fiksna, a i kod uvoznika je slicna situacija. Najvise gubi narod, jer ce automobili poskupeti za razliku u PDV-u.
Naravno da uvoznici ne zele da se odricu dela svoje zarade, posebno kod jeftinijih automobila, jer je na njima zarada manja.
[ aleksandarzz @ 09.01.2014. 21:29 ] @
Citat: botr: Uvoznici i spediteri ne gube nista. Zarada speditera je fiksna, a i kod uvoznika je slicna situacija. Najvise gubi narod, jer ce automobili poskupeti za razliku u PDV-u.
Naravno da uvoznici ne zele da se odricu dela svoje zarade, posebno kod jeftinijih automobila, jer je na njima zarada manja. Nestade poruka na koju si odgovarao. A i ja baš hteo da pitam kojom se matematikom došlo da toga da uvoznici i špediteri gube prosečno 200eura
[ deki111 @ 09.01.2014. 21:46 ] @
Ovde je uvek važilo pravilo da se bilo kakvo povećanje troškova prebacuje na krajnjeg korisnika usluge/kupca, što u ovom slučaju znači da će poskupeti automobili iz uvoza, a oni koji su za reciklažu će i dalje imati cenu. Pošto je opšta nestašica keša, pitanje je da li će prodaje uopšte i biti.
[ Zarko Silic @ 09.01.2014. 21:50 ] @
Hoce. Profitirace prodavci novih vozila srednje i vise klase, obzirom da se po novom obracunu dazbina, takva vozila, starosti od par godina, sada ne isplati uvoziti.
[ Lavlja_Jazbina @ 09.01.2014. 21:56 ] @
Citat: Pošto je opšta nestašica keša, pitanje je da li će prodaje uopšte i biti.
Mislim da se zbog toga i prodaju vozila izmedju 2 i 3k €.
[ aleksandarzz @ 09.01.2014. 22:03 ] @
Citat: Zarko Silic: Hoce. Profitirace prodavci novih vozila srednje i vise klase, obzirom da se po novom obracunu dazbina, takva vozila, starosti od par godina, sada ne isplati uvoziti.
Ne bih rekao. Koliko mi se čini, najviše će poskupeti najstarija vozila. Što je mladje, manja je razlika izmedju kataloga.
[ Zarko Silic @ 09.01.2014. 22:44 ] @
Nebitno je u prici sta ce poskupeti najvise. Novija vozila srednje i vise klase nece se uopste isplatiti uvoziti zbog nepovoljne osnovice za obracun poreza, zbog relativno visoke cene takvih vozila u inostranstvu i zbog nemogucnosti da se manipulise sumom na racunu.
Zahvaljujuci ovome, uvoznic novih automobila ce profitirati. deki111 je pitao da li ce prodaje biti. Rekao sam da hoce bas zbog ovoga. Sa malim vremenskim zastojom, ali ce biti.
Krsevi ce i dalje biti najjeftiniji ali je na njima i zarada najmanja.
Ja sam se zalagao za postavljanje donjeg limita, ali to nije proslo. Nije prosla ni euro4 norma. Prosla je najjednostavnija verzija gde se za obracun dazbina uzima "njima" povoljan katalog.
[ inobradovic @ 10.01.2014. 15:02 ] @
ako naseg forumasa acu speditera ne mrzi da nam izracuna recimo za megana 2004 1.6 benz 5 vrata sa 150km ili isto to za 307 ,
to su popularni modeli kod nas i nisu prelazni modeli , da nam aca kaze vrednosti i izracuna carinu i porez za italijanski , svajcarski i amss katalog da upordimo ako ga ne mrzi naravno.
[ aleksandarzz @ 10.01.2014. 19:02 ] @
Citat: inobradovic: ako naseg forumasa acu speditera ne mrzi da nam izracuna recimo za megana 2004 1.6 benz 5 vrata sa 150km ili isto to za 307 ,
to su popularni modeli kod nas i nisu prelazni modeli , da nam aca kaze vrednosti i izracuna carinu i porez za italijanski , svajcarski i amss katalog da upordimo ako ga ne mrzi naravno.
Uzeo sam ovakav pežo: 307, 2.0hdi, 100kw, 5vrata, 2004.g., 150000km. U oba slučaja računao sam najprostiji model.
Švajcarska:
Megan:1770chf, pezo 3240 chf
Italija:
Megan: 500eur, Pezo 1200eur
Nemačka:
Megan: 1240 eur, Pezo 2370eur
AMSS:
Megan: 2440 eur, Pezo: 3730 eur
Treba još uzeti u obzir da ovo računam od kuće, a ovde imam kataloge stare oko godinu. Moguće je da bi ovi stranci bili još jeftiniji. Kilometraža je takođe malo nezgodna jer je po različitim katalozima predvidjeno i da različitu kilometražu prelaze, pa bi se odnos dosta poremetio kad bi npr. imali po 220000km ili po npr. 90.000km.
Citat: Novija vozila srednje i vise klase nece se uopste isplatiti uvoziti zbog nepovoljne osnovice za obracun poreza, zbog relativno visoke cene takvih vozila u inostranstvu i zbog nemogucnosti da se manipulise sumom na racunu.
Ovo je jako diskutabilno. Danas sam računao golf VI, 2010g. 1.9tdi, 75000km. Cena - 7000eur i po italijanskom i po AMSS-ovom katalogu. Šta god smo do sada gledali i upoređivali, uglavnom se isto zaključuje: Što je auto mladji, razlika je manja pa je u nekim slučajevima povoljnije cariniti po našem katalogu nego po stranim. Ovo o nemogućnosti manipulisanja sumom na računu ne razumem nikako. Ako si dosad mogao da tražiš od Nemca da ti piše račun na manji iznos, zašto sad nećeš moći?
[ Lavlja_Jazbina @ 10.01.2014. 19:44 ] @
Ako im je verovati.
Citat: POLOVNJACI: Carinjenje po katalogu AMSS
BEOGRAD - Da uslovi budu isti za sve.
Upoređivanjem dosadašnjih izvora vidi se da postoje i slučajevi da je vrednost nekih modela viša, ali istovremeno je kod nekih niža - navodi se u saopštenju
Uprava carina Srbije najavila je danas da će ubuduće prilikom carinjenja polovnih automobila koristiti podatke iz kataloga Auto-moto saveza Srbije (AMSS). U saopštenju se navodi da je ta odluka doneta kako bi uslovi za carinjenje bili isti za sve jer se praksa carinjenja vozila dosad razlikovala od carinarnice do carinarnice. Ističe se da je Uprava carina pre nego što je doneta odluka o primeni kataloga AMSS konsultovala vodeće uvoznike i špeditere koji su potvrdili da im uvođenje ujednačene prakse odgovara.
- Teza da su vrednosti prikazane u tom katalogu nepovoljne po kupce nije tačna. Upoređivanjem dosadašnjih izvora vidi se da postoje i slučajevi da je vrednost nekih modela viša, ali istovremeno je kod nekih niža - navodi se u saopštenju.
[ KrkaCiC @ 10.01.2014. 20:04 ] @
Verovatno je niza za americke dzipove sa 5000 ccm samo
[ aleksandarzz @ 10.01.2014. 20:14 ] @
Citat: Lavlja_Jazbina:
Ako im je verovati.
Citat: POLOVNJACI: Carinjenje po katalogu AMSS
BEOGRAD - Da uslovi budu isti za sve.
Upoređivanjem dosadašnjih izvora vidi se da postoje i slučajevi da je vrednost nekih modela viša, ali istovremeno je kod nekih niža - navodi se u saopštenju
Uprava carina Srbije najavila je danas da će ubuduće prilikom carinjenja polovnih automobila koristiti podatke iz kataloga Auto-moto saveza Srbije (AMSS). U saopštenju se navodi da je ta odluka doneta kako bi uslovi za carinjenje bili isti za sve jer se praksa carinjenja vozila dosad razlikovala od carinarnice do carinarnice. Ističe se da je Uprava carina pre nego što je doneta odluka o primeni kataloga AMSS konsultovala vodeće uvoznike i špeditere koji su potvrdili da im uvođenje ujednačene prakse odgovara.
- Teza da su vrednosti prikazane u tom katalogu nepovoljne po kupce nije tačna. Upoređivanjem dosadašnjih izvora vidi se da postoje i slučajevi da je vrednost nekih modela viša, ali istovremeno je kod nekih niža - navodi se u saopštenju.
Pa u teoriji je tačno, stvarno je u nekim slučajevima niža samo što su ti slučajevi jako retki.
Za ono što je prosečnom Srbinu zanimljivo i pristupačno će sada carina biti 2-3 puta veća.
[ inobradovic @ 10.01.2014. 20:59 ] @
hvala aco na ovako dobrom odgovoru , od kada pocinje primena amms kataloga ?
[ aleksandarzz @ 10.01.2014. 21:22 ] @
Citat: inobradovic: hvala aco na ovako dobrom odgovoru , od kada pocinje primena amms kataloga ? Počela je od nove godine. Zato niko ništa i ne radi.
[ Zarko Silic @ 11.01.2014. 08:56 ] @
Pazite, nije cilj da se u Srbiju uvoze najveci krsevi. Bilo bi suludo da je tako nesto krajnji cilj. Nekako se ovo moralo spreciti, ili bar ublaziti. Po nekoj mojoj kalkulaciji najefikasniji metod bio bi postavljanja donjeg cenonovnog limita kao osnovice za obracun dazbina. Neko se potrudio da ovo ne prodje. Ne ulazim u razloge takve odluke.
Citat: Ovo je jako diskutabilno. Danas sam računao golf VI, 2010g. 1.9tdi, 75000km. Cena - 7000eur i po italijanskom i po AMSS-ovom katalogu. Šta god smo do sada gledali i upoređivali, uglavnom se isto zaključuje: Što je auto mladji, razlika je manja pa je u nekim slučajevima povoljnije cariniti po našem katalogu nego po stranim. Ovo o nemogućnosti manipulisanja sumom na računu ne razumem nikako. Ako si dosad mogao da tražiš od Nemca da ti piše račun na manji iznos, zašto sad nećeš moći?
Nisi dobro racunao. Sacekajmo par meseci pa cemo videti kakve ce promene na polju cena (i polovnih, a i novih vozila) doneti novi propisi. Iz sadasnjeg ugla tesko je u potpunosti predvide sta ce se desavati.
Sto se racuna tice stvar je jasna: Automobil se plati, na primer 3000 eura. Italijan, na zahtev kupca, napravi racun na bezobraznih 500 eura koji "vas" carinik uvazi.
Jel sad jasnije?
Novim propisima ovo se zeli eliminisati.
P.S. Golf VI 1.9 TDI 2010. godiste ne postoji
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 11.01.2014. u 10:10 GMT+1]
[ inobradovic @ 11.01.2014. 09:23 ] @
postojala je i do sad kataloska vrednost nisi mogo da napravis racun na previse mali iznos, eto pred novu god uvezo sam stila iz ch racun je bio 1700fr po spediterovom savetu a platio sam ga 800fr,
mogao sam da napravim racun i na 500fr ali ga nebi carina priznala carinili bi ga po nekoj njihovoj proceni verovatno preko 2000fr.
a verujem da po italijanskom katalogu bi bio ugovor na 500e, mislim da su hteli ovim amms katalogom da izjednace vrednost auta iz italije,holandije,ch i ostalih zemalja.
ps. moj drugar vozi golf 6 2011god. ako si na godiste mislio ali verovotano si mislio na TDI. ;-)
[ botr @ 11.01.2014. 09:31 ] @
Postojao je minimalni iznos u katalogu i taj racun od 500 evra za auto od 3000 je bilo nemoguce uvaziti. Sistem je funkcionisao ovako, ako je cena na fakturi manja od one u katalogu, racuna se po katalogu, ako je cena na fakturi visa od one cene u katalogu, racuna se cena na fakturi.
http://www.alo.rs/vesti/aktuel...ci-skuplji-do-1-500-evra/42979
[Ovu poruku je menjao botr dana 11.01.2014. u 11:34 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 11.01.2014. 12:32 ] @
Sta se desava sa ostecenim automobilima u voznom stanju.Kao hauba krilo i jos neka vrata.Ko tu odredjuje vrednost?
[ inobradovic @ 11.01.2014. 12:46 ] @
umanjuje se vrednost vozila za neki procenat, mislim da je max 10% moguce.
[ aleksandarzz @ 11.01.2014. 23:29 ] @
Citat: Nisi dobro racunao.
Ako ti tako kažeš... Verovatno ja nemam pojma o svom poslu.
Citat: Sto se racuna tice stvar je jasna: Automobil se plati, na primer 3000 eura. Italijan, na zahtev kupca, napravi racun na bezobraznih 500 eura koji "vas" carinik uvazi.
Jel sad jasnije? Jeste, jasno mi je da nemaš pojma o čemu pričaš. Razlog mi nije jasan
Citat: P.S. Golf VI 1.9 TDI 2010. godiste ne postoji
Ovo si možda i u pravu. Zapisano mi je u kancelariji koji je u pitanju. Sigurno je VI, 2010., dizel
Citat: mislim da su hteli ovim amms katalogom da izjednace vrednost auta iz italije,holandije,ch i ostalih zemalja.
Ne verujem. Carinska osnovica predstavlja vrednost robe na tržištu zemlje iz koje se uvozi. Logično je da različito vrede u različitim zemljama.
Citat: Postojao je minimalni iznos u katalogu i taj racun od 500 evra za auto od 3000 je bilo nemoguce uvaziti.
Baš tako. Uz to, 500eur je i minimum koji je prihvatan, bez obzira što je u katalogu manje. Auto koji ja vozim je carinjen po ugovoru koji je pravljen na 500eur, a plaćen je 270. Mnogo je vozila ocarinjeno po fakturama na koje je stavljan veći iznos nego što je plaćen, kako bi ti računi bili prihvaćeni.
[ Zarko Silic @ 12.01.2014. 11:36 ] @
Ocighledno, ti prijatelju, ne znas sta se sve dogadjalo i zasto se pribeglo uvodjenu ovakvih mera
Identicna 2 automobila, i po tipu i po motoru, i po starosti, i po obliku karoserije, predjenoj kilometrazi, zemlji porekla, ocarerinjena na 2 razlicita mesta sa gotovo 3 puta razlicitim iznosom dazbina?
[ vladd @ 12.01.2014. 13:36 ] @
Ove mere su najgrublje birokratsko bahacenje i glupiranje, narocito partije odgovorne za rad AMSS..poznat, "vekovni" javasluk!
Nedostatak ljudi koji su bliski sa pamecu je smislilo ovakvu glupost, koja im nije dozvoljavana deceniju, ali sada su se dokopali vlasti pa orgijaju sihrono.
Nita se tu ne REGULISE, vec se OTIMA gde god se moze...
Tako da je regulativa izuzetno stetocinska, ma kako se oni hvalili i seirili.
Podici kataloske cene NOVIH vozila vise nego sto su na trzistu moze samo poremecen um.
[ aleksandarzz @ 13.01.2014. 21:37 ] @
Citat: Zarko Silic: Ocighledno, ti prijatelju, ne znas sta se sve dogadjalo i zasto se pribeglo uvodjenu ovakvih mera :)
Identicna 2 automobila, i po tipu i po motoru, i po starosti, i po obliku karoserije, predjenoj kilometrazi, zemlji porekla, ocarerinjena na 2 razlicita mesta sa gotovo 3 puta razlicitim iznosom dazbina?
Pera ode u Italiju i kupi punta za 300eur. 2001.g., prešao 100.000km, udarena vrata, jako loše očuvan. Dođe ovde, carina mu ne prihvati cenu i uveća mu osnovicu sa 300 na 500eura. Na to on plati 20%pdv i carinski račun mu bude oko 100eur (naravno, u dinarima).
Laza nadje istog takvog punta, savršeno očuvanog i plati ga 850eur. Carina mu naravno prihvati račun jer auto po katalogu vredi manje i Laza plati 35% carine i PDV-a jer nije vadio EUR1, i nema pravo na povlasticu. Račun mu bude oko 300eur.
Laza platio 3 puta više od Pere, iako je Peri čak uvećan račun. Ima još mali milion primera zbog kojih su ovakvi slučajevi potpuno logični. Onaj ko misli da samo na osnovu iznosa na računu može da zaključi da li je bilo zloupotrebe ili ne - nema pojma o carinskom postupku.
I da ne bude da tvrdim da nije bilo zloupotreba - bilo ih je, ali se na ovaj način ne mogu rešiti. Ovo je kao kad bi se zbog neizdavanja fiskalnih računa uveo još jedan porez.
[ vladd @ 14.01.2014. 14:33 ] @
I sta u tom slucaju nije u redu?
Da li treba da plate istu carinu na razlicito placeno vozilo, na vozila razlicite realne vrednosti?
Naravno da postoji sistem za procenu vrednosti vozila, ali birokrate toliko vec ni sami sebi ne smeju da dopuste tolike, prakticno neogranicene, mogucnosti zloupotrebe.
Postoje procene recimo nakon sudara, koje su poprilicno priblizne(i sklone zaloupotrebama i prevarama), ali uhodani mehanizam postoji.
Zar je nemoguce napraviti, nakon vec dve kile (izmisljenih) papira, zahteva i molbi, i detaljno stanje uvezenog vozila u trenutku carinjenja, i dodati na te papire(iz kojih komotno mogu da se izbace desetine glupih potvrda), nekoliko fotografija i opis stanja, uz razne napomene i obrazlozenja. Kao neki "karton", odnosno opis konkretnog vozila.
Napuko branik, ulubljena vrata..sve te greske imaju svoj trosak, koji se skida sa vrednosti vozila, i na osnovu toga procenjuje vrednost..
Tolika racunovodstva, obracuni i prilagodjavanja, od firmi do lokalnih uprava, pa preko penzija i drzavnih usluga, e sad je za ovo ogroman "problem", posto moraju da izbace par mastiljara i uvedu par tehnicki pismeniih, koji bi formirali situaciju(stanje i procenu), koju bi odobrio neki nadzorni organ(kao recimo kojekakve obracune po firmama) i ko tu moze da mulja "u cetiri oka"?
Pukao far, slikan far, skinuto dvadesetak evra od cene vozila umanjene za godine raubovanja..a to bi mogao da uradi svaki tehnicki pregled, npr, u prelaznom periodu...
Pa ako bas moraju da klepaju(a moraju) neka apliciraju postojece eu takse, srazmerne standardu(po tarifi, a ne po nazivu), i neka rangiraju prema zeljenim ciljevima, ekologije ili bezbednosti..ili ne daj boze zajedno, dva dobra...odjednom
Ali, "normalno" je da ne moze normalno...nazalost
[ Nemanja @ 14.01.2014. 15:01 ] @
Ako budu klepali EU takse, uvoz u Srbiju ce poskupeti nekoliko puta... Skupa je demokratija ( birokratija )
[ vladd @ 14.01.2014. 16:55 ] @
Pa vec imamo besmislenu "eko" taksu za reciklazu, po kilogramu tehnike, posteno bi bilo da se koriguju i takse za zagadjenje, i takse na svakojako energetsko rasipanje.
Ako vec stremimo tom smeru, najruznije je bahacenje sa energijom.
Ali malo i mentalitet voli, sve nesto "voli", a najvise voli da zivi preko gubera i na foru, da se puvka i (nicim izazvano)seiri, a sa druge strane samo kmeci.
Mozda je to indirektan nacin da se uvede skromnost, kao imperativ.. .
Ali sa druge, nemoguce je birokratski propisati i uniformisati bas sve detalje zivota, pa zapravo treba poceti traziti meru i u regulativnoj oblasti.
Ovo sto je trenutno sa propisima i odnosom prema drzavi uopste, u Srbiji, je opsti haos, bez perspektive, tako da je ova stupidarija sa navodnom regulativom uvoza, samo jedna od 10 hiljada milijardi gluposti...
[ deki77 @ 16.01.2014. 18:23 ] @
[ etjen @ 16.01.2014. 20:22 ] @
pa mora da bude korekcija, čuo sam da se od NG ništa nije ocarinilo. Svi su se bunili i niko nije hteo da carini vozila...
[ vladd @ 17.01.2014. 09:53 ] @
Shvatili da je zinulo d**pe previse i preklopilo usta, pa se sada nema ni za burek
NAmerno su pustili nizu cenu za luksuzne, a podigli, lisicici dovitljivci, za one najtrazenije i najpopularnije, sa najvecim prometom.
Jedno za politicku "prezentaciju" kako su oni dobri, misle na gradjane i brinu o standardu, a drugo, realno, za prostacko klepanje..
Ista alava ekipa kao i pre 20-30 god(valjda se deca naucila od roditelja ), kada su proseke poskupljenja pravili "integralno"..poskupeli hleb i mleko, ali su pojeftinile zeleznicke sine
U proseku, poskupljenje je manje od 2%
[ botr @ 18.01.2014. 14:07 ] @
Evo sta kaze carina:
http://forum.krstarica.com/att...mentid=318354&d=1389986198
A sta kaze spediter:
Citat: Ovoj Alfi je pre Nove godine vrednost po nemačkom katalogu, bez ikakvog popusta na km, bila 1.890,76 €, a ne 3.487,39 €, kako oni prikazuju. dalje, nije istina da joj je sada vrednost po katalogu AMSS 3.392,36 €, nego je 4.245,74 €. To je razlika od 2.354,98 €. To je razlika u davanju državi od 470 € pre i posle Nove godine.
Kako ih samo nije sramota ovako bezočno lagati i prikazivati naštimane podatke?
[ etjen @ 18.01.2014. 20:50 ] @
[ botr @ 17.03.2014. 10:45 ] @
Citat: Toooooo Srbijo!!! Mazda 6 2003 2.0 dizel 1350 eura davanja!!! 11 godina star auto! Bravo!
P.S. U Bg, Sa, i Ns-1350, u Su 1250 eura. Toliko o sprecavanju malverzacija i ujednacavanju carine, tj. poreza. Sve ostaje isto, samo puuuuno skuplje. Valjda je sad svima jasno o cemu se radi... Sisaj ovce!
Inace auto je placen 2000, u auto kuci - lako se moze proveriti jednim pozivom ili mail-om, ali koga to interesuje...Bolje oteti 1350 nego 500 eura - tako funkcionise ova drzava. Toliko o postenju...
Inace, postoje neke najave, da ce tek biti lupanja po usima. Navodno od 15. aprila, nece biti uvoza bez COC sertifikata, a uvoznici ce sami morati da se snalaze za taj sertifikat. Nakod dolaska na carinjenje, rade se papiri za uskladistenje, pa odmah zatim i za izuzece od skladistenja, pa tovarenje na prikolicu i voznja na neki od masinskih fakulteta zarad pregleda vozila i utvrdjivanja da li je u skladu sa eu standardima. Kilometraza koja se upise na carini prilikom ulaska vozila u zemlju se nece moci menjati. To znaci da uvoznici ladno mogu da skinu km pred granicom, i da im fakultet izda potvrdu sa tom km, pa ti dokazi da je auto presao vise.
[ deki111 @ 28.03.2014. 01:19 ] @
Polako nas spremaju na zabranu uvoza polovnih automobila:
Nije Srbija otpad za polovna vozila
Citat: Beograd -- U Srbiju je prošle godine uvezeno više od 100.000 polovnih vozila, a novih šest puta manje, oko 18.000, ukazano je danas u PKS.
Podaci ukazuju na to da je neophodno pooštriti regulativu i podići standarde za uvoz polovnih automobila, čiji se kvalitet slabo kontroliše, istakli su u Grupaciji ovlašćenih uvoznika vozila i delova pri Privrednoj komori Srbije (PKS), koja je pokrenula inicijativu za izmenu vladine Uredbe o uvozu polovnih vozila donete 2005. godine.
Potpredsednik Privredne komore Srbije Zdravko Jelušić upoznao je direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadina Jovanovića i pomoćnika direktora Zorana Alimpića sa problemima ovlašćenih uvoznika vozila.
Naime, ovlašćeni uvoznici imaju ozbiljne gubitke u poslovanju zbog nekontrolisanog uvoza polovnih vozila, kao i zbog zastarelih propisa koji regulišu njihov uvoz.
Vozila stara više od 14 godina uvoze se u zemlju i puštaju u saobraćaj bez ikakve kontrole ispravnosti, emisije izduvnih gasova i slično, upozorio je Jelušić.
Stručnjaci su istakli da je neophodno izmeniti Uredbu o uvozu polovnih vozila, kako bi se uskladila i prilagodila savremenim normama i ekološkim standardima, saopšteno je iz PKS.
Na ovaj način sprečilo bi se dalje zagađivanje životne sredine i poboljšali uslovi za veću bezbednost u saobraćaju.
Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadin Jovanović saglasio se sa inicijativom za izmenu pomenute uredbe i dogovoreno je da se sa njom upoznaju predstavnici državnih institucija, Ministarstva trgovine, Ministarstva saobraćaja, Ministarstva energetike, razvoja i zaštite životne sredine, Ministarstva finansija i Uprave carine.
[ KrkaCiC @ 28.03.2014. 01:54 ] @
Citat: deki111:
Naime, ovlašćeni uvoznici imaju ozbiljne gubitke u poslovanju zbog nekontrolisanog uvoza polovnih vozila, kao i zbog zastarelih propisa koji regulišu njihov uvoz.
Ovo im je dobro. Da ljudi ne kupuju polovnjake kupili bi nove
Onaj ko kupi polovnjak od par hiljada nema za nov,a ko hoce nov auto logicno je da nece polovan,tako da ovo citirano nemaju pojma
[ Java Beograd @ 28.03.2014. 07:15 ] @
Iz teksta se može vieti da nije njima do para, nego se bune zbog zagađivanja životne sredine. Mukice.
Nego, zaboravljaju da batina uvek ima dva kraja. Jednako kao što oni traže mešanje države oko polovnih automobila, tako bi neko mogao da traži kontrolisane marže, zamrznute cene i slično kod uvoza novih automobila. Zbog ekologije, naravno, ne zbog para.
Ali, čim vidim da se pominje Privredna Komora Srbije, jasno mi je da se tu radi o velikoj gomili najgoreg političko-ekonomskog šljama, zaposlenog isključivo preko veza i političkih zasluga u toj fantomskoj organizaciji, koju smo zakonom primorani da plaćamo svi mi koji radimo, a oni nikome ne polažu račune, a plate su im u proseku preko 1.500 €. Šljam, najgori, na grbači bedno plaćenog srpskog radnika. Dinkić je posle 5. oktobra obećao da će da ukine obavezno izdvajanje iz plate za ovu kriminalnu organizaciju, ali bejahu to prazna obećanja.
[Ovu poruku je menjao Gojko Vujovic dana 28.03.2014. u 23:17 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 28.03.2014. 19:33 ] @
Ako realno pogledamo, stvarno se neverovatni krsevi uzoze u zemlju.
[ etjen @ 28.03.2014. 21:43 ] @
slažem se. Mislim da je pomalo besmisleno pustiti ovakav uvoz bez ikakve kontrole.
Ne znam da li si skoro tražio auto ali je apsolutno neverovatno kakvi se krševi prodaju... A posebno u niskom cenovnom rangu, tipa oko 2 hiljade.
Ja iskreno verujem da su oni te automobile dobili na poklon!
Treba to iskontrolisati na neki način, stanje je besmisleno.
[ AstralPro @ 28.03.2014. 21:51 ] @
Citat: Zarko Silic: Ako realno pogledamo, stvarno se neverovatni krsevi uzoze u zemlju.
i prodaju po previsokim cenama.
Video sam licno kakvi krsevi stizu na velike novosadske auto placeve.
Posle vracanja kilometraze, pranja i poliranja stavljaju na njih bezobrazno visoke cene bez trunke blama a skoro nijedan auto nema servisnu knjigu.
Svi su bez ulaganja i ono omiljeno "vozio penzioner" i "kupljeno od prvog vlasnika" :)
Mislim da tek svaki dvadeseti od uvezenih automobila valja.
Zato treba uvesti reda u ovu oblast i ograniciti uvoz na kvalitetna vozila uz sve potrebne provere.
[ KrkaCiC @ 29.03.2014. 02:07 ] @
Citat: AstralPro:
Zato treba uvesti reda u ovu oblast i ograniciti uvoz na kvalitetna vozila uz sve potrebne provere.
Kad bi ovo stvarno bilo sprovedeno imali bi nogo skupa vozila u ponudi na placevima,i onda bi se narod bunio sto su vozila skupa
Ovako trenutno izgleda narodu vise odgovara,nema veze kakvo je stanje automobila,bitno je da je jeftin
npr Alfa 147 za 1500e??? Inace auto je u fullu extra stanje I onda posle nekog vremena pljuvanje po Alfi. A ona skuplja duplo (verovatno bolja),jako retka, stoji i niko je nece
[ botr @ 29.03.2014. 08:10 ] @
Po novom AMSS katalogu carina za 147 benzin se krece oko 600 evra, sa spediterskom uslugom. Po starom je bilo oko 300 + prevoz toliko, + zarada prodavca toliko, to je 900 evra, uz minimalne troskove, koji mogu biti i veci. Ispada da je taj auto kupljen za 600 evra?!
Kirivi su i kupci. Razumem ja da je svakome u interesu da prodje sto jeftinije, ali padaju na te fore u odlicnom stanju i slicno, pa gledaju samo one najjeftinije, a verovatno se ne razumeju ni malo u kupovinu automobile, i zato i imamo takve krseve, jer ako neko hoce da uveze dobar auto, on skoro da nema kome da ga proda.
[ Braksi @ 29.03.2014. 08:23 ] @
problem su srpski tehnicki pregledi koji su cesto potpuno neregularni.
Evo kako se to radi u Italiji. Prve 4 godine nov auto ne ide na tehnicki i onda svake druge godine i posle 10 godina svake godine (kao u Srbiji). Tehnicki moras proci, a standardi se dizu, pa sad ti izracunaj. Hoces da vozis NSU iz 65, nema problema, ali tehnicki moras proci a ti vidi kako ces i koliko ti se isplati.
Treba poostriti tehnicki pregled, jer nekad auto dobro odrzavan od 15 godina puno bolji od nekog koji je izvozen 5 godina. Ma sta vam pricam, kad sve znate...
+ kupovina novog auta ? Pa to je misaona imenica za vecinu ljudi. O cemu ovi pricaju. I sta znaci zabrana uvoza polovnjaka kad vec ima more polovnjaka u Srbiji. Predlozi nekih ljudi u Srbiji stvarno me ponekad iznenade !!!
[ inobradovic @ 29.03.2014. 08:53 ] @
ne znam sta vi imate protiv polovnih auta evo recimo ja sam uvezao pre par godina slobodno se moze reci KRS nad krsevima, odradio dubinsko pranje , poliranje, malo farbanje, kompletan servis i koristio auto BEZ problema 3 god i prodao u komsiluk, covek vozi i danas bez problema.
finansiski sam dobro prosao i posle te 3 godine jer je na pocetku krs jeftino placen.
[ botr @ 29.03.2014. 09:07 ] @
Ne misli se na krs u estetskom smislu, vec u mehanickom.
[ inobradovic @ 29.03.2014. 13:09 ] @
i u mehanickom smislu je bio krs, napisao sam odradjen kompletan servis, radjena letva volana lamela diskovi plocice spone ramena i svasta nesto
[ botr @ 29.03.2014. 16:25 ] @
To je samo bio zapusten auto, nista vise. Uglavnom su u pitanju potrosni delovi, izuzev letve, mada jos nisam cuo da je neko kupio polovan auto i vozio ga 3-4 godine, a da nije radio letvu.
[ inobradovic @ 29.03.2014. 18:58 ] @
sta je onda krs ?
izgleda po tebi je krs ono sto na otpadu spljeskaju u kocku ,
onda auto placevi po tvojoj proceni su u pravu u super stanju su ko sto i pise u oglasu.
[ botr @ 29.03.2014. 19:21 ] @
Pa nije u odlicnom stanju, ali nije ni kompletan krs, samo je dosta zapusten. Krs je udaran, iskrivljen, truo, ima los motor, trapovi u haosu, kocnice kao da ih nema, ulje nije promenjeno ko zna od kad, polovina prekidaca i sijalica neispravna i slicno.
[ inobradovic @ 30.03.2014. 09:27 ] @
takav auto neces naci ni na jedan auto plac u srbiji.
[ etjen @ 30.03.2014. 10:12 ] @
moram reći da se delimično slažem sa botr-om. Kod nas na placevima su skoro pa u botrovom opisu automobili (sa cenom oko 2kEura)
[ inobradovic @ 30.03.2014. 11:47 ] @
na nasim auto placevima svaki auto sija cist mirise utegnuti trapovi odradjen mali servis ulje kocnice i sve kontra od onog sto botr kaze, sto znaci da ni jedan nije krs.
a i necu vise o tome da pisem u ovoj temi ko kupuje nek gleda sta uzima pa sta je tu je .
[ Java Beograd @ 30.03.2014. 11:55 ] @
Ne vidim čemu nesuvisla generalizacija. Niti su svi placevi isti, niti su automobili isti, niti je cena ista. I na našim i na nemačkim (i bilo kojim drugim) placevima ima i krševa i sasvim dobrih auttomobila.
[ botr @ 30.03.2014. 13:38 ] @
Citat: inobradovic:
na nasim auto placevima svaki auto sija cist mirise utegnuti trapovi odradjen mali servis ulje kocnice i sve kontra od onog sto botr kaze, sto znaci da ni jedan nije krs.
a i necu vise o tome da pisem u ovoj temi ko kupuje nek gleda sta uzima pa sta je tu je .
Nisu bas svi takvi, a neki su dosli sa manjkom vitalnih delova. Kod nas se uvoze i tesko havarisana vozila, uz podmicivanje carinika (drugacije ne mogu da prodju), jer ih uzimaju prakticno za dzabe, po ceni kila gvozdja, jer su toliko havarisana da vise od toga i ne vrede, plus sto je radni sat limara, u inostranstvu, daleko skuplji. Onda se nadje na nekom otpadu jos jedan takav koji je udaren sa suprotne strane, pa se od ta dva sklopi jedan.
Uvoze se i vozila koja je izbacila poplava. Uradi se dubinsko, dobro se opere spolja, i ti mislis ekstra auto. Umesto celavih guma namontiraju neke polovne, sa otpada, umesto izlizanog volana drugi, po potrebi promene i sedista, kod vanova se ugradjujku zadnja sedista sklepana u nekoj radionici.
Neka se farbaju i slicno.
Naravno, nisu sva vozila ovakva, ali ih ima dosta.
Ona dobra su skuplja za par stotina evra, a retko ko hoce da ih pogleda, kad ima "isti" takav, a jeftiniji.
Nisi ti video kako izgleda kad dodje auto i kako se sreduje.
[ Zarko Silic @ 30.03.2014. 13:48 ] @
Na nasim placevima pre 4 godine, 80% automobila je tad vec bilo za pod presu, a u preostalih 20% samo mali promil bio je za razmatranje.
Danas ne znam, ali je mala verovatnoca da se nesto promenilo ka boljem.
[ Nebojsa Milanovic @ 30.03.2014. 13:58 ] @
Nisam se previše bavio polovnim autima ali sam stekao utisak da su vozila u dobrom stanju samo neznatno skuplja od leševa.
U takvoj situaciji, kupac ne bi trebalo previše da se dvoumi nego da se koncentriše na auto niže klase, ali u boljem stanju.
[ inobradovic @ 30.03.2014. 18:33 ] @
Odveli smo temu u pogresnom pravcu, jeli ko carinio nesto zadnjih par nedelja da nam kakze sta i kako je ?
[ deki111 @ 30.03.2014. 18:44 ] @
Već je najavljivano ranije, a sad evo i potvrde iz prve ruke:
http://www.b92.net/automobili/...13&mm=04&nav_id=700709
Citat: Uskoro kontrola polovnjaka iz uvoza
Sva polovna vozila će prilikom uvoza u Srbiju uskoro morati da prođu detaljan pregled kod ovlašćenih organizacija, na osnovu pravilnika kojim se precizno uređuje ispitivanje ispravnosti vozila.
Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, Stojadin Jovanović, kaže da su se takva vozila do sada kod nas uvozila bez pregleda.
"Uvođenje pregleda za sva polovna vozila iz uvoza bilo je neophodno jer je veliki broj njih sa netačnim podacima, na primer o snazi i zapremini motora, i kilometraži", naveo je Jovanović.
On je objasnio da se netačni podaci često navode kako bi se izbegli propisi i dadžbine prilikom uvoza.
Pravilnik o ispitivanju ispravnosti vozila počeo je da se primenjuje još u februaru 2013, ali je tada odložena primena dela koji se odnosi na proveru polovnjaka iz uvoza.
Jovanović je rekao da je Agencija spremna da sa ovlašćenim institucijama započne preglede tih vozila kako bi njihovi budući vlasnici u Srbiji, ali i država, imali tačne podatke o njihovim karakteristikama. On je napomenuo da datum početka primene pravilnika u tom delu zavisi od Vlade i Ministarstva saobraćaja.
"Bilo je predviđeno da to krene od 15. aprila. Mi smo ovlastili dovoljan broj privrednih društava odnosno institucija za ispitivanje vozila iz uvoza", rekao je Jovanović. Ovlašćeni su, prema njegovim rečima, Mašinski fakultet u Beogradu, Institut u Vinči, Mašinski fakultet u Kragujevcu, Tehnički fakultet u Novom Sadu, Mašinski fakultet u Nišu i Auto-moto savez Srbije.
"Kada krene ispitivanje polovnih vozila, građani će biti sigurni šta kupuju, koliko kilometara je prešlo vozilo, koja je snaga i zapremina motora, a i država neće biti uskraćena za finansijska sredstva, kao što je to sada slučaj", naglasio je Jovanović.
Takođe, do kraja 2013. godine odložena je primena pravilnika u vezi sa ispitivanjem dokumentacije za vozila koja se prepravljaju. Građani koji prepravljaju vozila neće više morati dva puta da dolaze na šalter - jednom sa dokumentacijom na osnovu koje se odborava prepravka, a drugi put nakon prepravke - već će dolaziti samo jednom.
U pitanju su vlasnici vozila koji, primera radi, menjaju pogonsko gorivo, odnosno ugrađuju bocu za gas, ili kuke za vuču, menjaju stakla i drugo, a koji više neće morati za te poslove da donose prethodnu dokumentaciju da bi dobili dozvolu.
Međutim, sva vozila u koja se ugrađuje uređaj za pogon na alternativna goriva - tečni naftni gas, prirodni gas i vodonik, moraju da prođu ispitivanje ispravnosti. Do kraja godine biće preciznije utvrđeno za koja vozila je neophodno prethodno pribaviti saglasnost na dokumentaciju, pa tek onda vršiti prepravku.
[ botr @ 30.03.2014. 18:53 ] @
Glupost, ok je pegled, ali necemo biti sigurni u km, vec ce se omoguciti prevarantima da nas legalno lazu. Skinu km pre uvoza, moze im se, jer po amss katalogu za vozila starija od 10 godina kilometraza ne igra ulogu pri proceni vrednosti, i nema teorije da ce neki majstor iz AMSS da provali da to nije ta km, i posle prodavac moze da nam prodaje pricu da je auto presao manje od 100k km, jer ima potvrdu za to iz ovlascene institucije, a u stvari presao 500k km.
Uvodi se jedna novina, coc sertifikat, koji komplikuje zivot Nije problem sto kosta, vec sto mora da se juri ovlasceni diler, a koliko sam nacuo izdavanje sertifikata se ceka od nekoliko dana, do nekoliko nedelja.
[ Braksi @ 30.03.2014. 19:27 ] @
botr, ja nisam siguran da krs moze da se uveze u Srbiju. Tako lako.
Prvo auto mora biti u voznom stanju i ne mnogo ostecen. Npr Italija ne daje privremene tablice kao Nemacka za izvoz pa svi tovare na kamione i prikolice i voze. I kad stigne na granicu carinik pre nego sto ga pusti gleda ga i cesto se penje i pali da vidi da li radi motor. To je nekada bilo ogranicenje na 6 godina pa si mogao uvoziti sta hoces, a onda je bas kad je euro 3 napunio 6 godina prebaceno na euro 3 uslov.
Ali sad je euro 3 vec i 12 godina star i zato su pale cene a ne sto su krsevi !
Danas imas polovnjaka euro 3 manjih po Italiji npr twingici, fieste, corse i sl za do 1000 evra...
(Naravno u Srbiji se uvek moglo muvati i ne kazem da ne moze da se provuce auto sa rasturenim motorom, ali taj ce se svakao popraviti pre odlaska na pijacu).
[ Braksi @ 30.03.2014. 19:30 ] @
[ botr @ 31.03.2014. 08:41 ] @
Veruj mi da moze. Pokusacu da nadjem slike slupanih automobila na kamionu.
[ Markoxxx @ 31.03.2014. 10:18 ] @
Upravo tako, imas slike cini mi se na Don-ovoj temi na drugom forumu...
[ deki111 @ 31.03.2014. 11:10 ] @
Citat: Braksi:
Prvo auto mora biti u voznom stanju i ne mnogo ostecen.
I kad stigne na granicu carinik pre nego sto ga pusti gleda ga i cesto se penje i pali da vidi da li radi motor.
Tako bi trebalo da bude po propisima, ali evo jednog aktuelnog oglasa.
Siguran sam da će ovakvi automobili i dalje moći da se uvoze kad počnu da se primenjuju najnovija pravila.
[ deki111 @ 31.03.2014. 11:19 ] @
@botr
Lomove iz uvoza sam viđao na dva placa kod carinskog skladišta između Dunavske i Francuske ulice, nebitno da li su bili neispravni ili slupani, svi su prošli carinsku proceduru.
Ovo je slika sa interneta jednog auta koji se trenutno prodaje, a lično sam viđao i mnogo više slupane.
[ Braksi @ 31.03.2014. 18:45 ] @
moze naravno da prodje. U Singapuru je smrtna kazna propisana za drogu pa se opet svercuje, sta je problem na srpskoj carini malo zaobici pravila.
Uglavnom, poenta cele price je da vise nije kao nekad tako nasusno da se uvoze razbijani automobili. Zasto ? Pa upravo zbog odredbe. Kada je vazila odredba do 6 godina starosti mogao se uvoziti potpuno slupan auto ili sa teskom havarijom na motoru. Zbog cene opravke na zapadu takvi automobili se daju u bescenje. Njih preuzimaju braca sa istoka i dalje ih uvoze popravljaju, pa transport i onda nekadasnja carina i opet su prekrpljeni i opravljeni bili skupi. Sada mozete uvesti i 14 godina star auto opusteno i ne morate uvoziti krs da bi dobro prosli sa cenom.
Sto se tice uvoznog lobija ima logike u onome sto oni pricaju kad se bolje razmisli.
Npr kada bi se opet vratila odredba do 6 godina starosti cene bi opet bile od recimo 3500 evra za najmanje automobile pa na vise, a jos ako bi se zabranio uvoz krseva to bi bilo jos i vise. Znaci za polovnjaka bi vam trebalo bar 4000-4500 a jos malo i uz neki kredit ili finansiranje od autokuce mozete kupiti i ganc nov auto. Ako mi ne verujete pogledajte samo twingice 6 godina stare http://veicoli.autoscout24.it/...mp;ustate=N%2CU&fromhome=1 pri tom racunajte da dovozenje ne moze ispod 400 evra plus registracija, dazbine i bar neka opravka.
Naravno nikad svi ne bi uzeli nov, ali bi sigurno porastao broj onih koji bi !
[ botr @ 31.03.2014. 18:58 ] @
A smanjio bi se broj onih koji bi imali auto, posto pola Srbije nema ni za ove od 2.000 evra.
[ Braksi @ 31.03.2014. 19:16 ] @
da, ali sta to briga dilere novih automobila.
[ Zarko Silic @ 31.03.2014. 19:56 ] @
Ako se automobil moze upaliti i ako se kotrlja na sva 4 tocka to ne znaci da takav atutomobil nije krs.
[ Braksi @ 31.03.2014. 20:19 ] @
Krs je ono sto ne moze da prodje pravi EU tehnicki pregled.
(da ne kazem da se zbog standarda u Srbiji niko ne usudjuje ni to da poostri ili bar da se radi po PS).
[ botr @ 31.03.2014. 20:45 ] @
Sta da kazem kad se tehnicki prolazi, a da auto i ne udje u radionicu.
[ Markoxxx @ 31.03.2014. 20:50 ] @
Sve ove novotarije su odlicne! ali samo u teoriji.
U praksi ce, smem da se kladim, biti situacija ista kao i do sada, s tim sto svako morati da uzme svoj deo, agencija ova... agencija ona.. zavod onaj...
I auto koji se kotrlja, proci ce vrlo lako sve te preglede i plus ce imati papir (kakav takav) da je auto ispravan i sa tom kilometrazom..
A sve ce se to samo odraziti na krajnju cenu...
[ etjen @ 31.03.2014. 21:21 ] @
ja ću još jednom da podvučem da su automobili na placevima u ranngu oko 2 KEura uglavnom potpuni krševi, dreševi, raspadi ili bilo koji slični epitet koji vam padne na pamet.
Ako kupujete auto za tu cifru, bolje kupite od vlasnika koji je prinuđen da pristojan auto prodaje po ceni ostalih krševa sa placeva, jer mu oni diktiraju cenu
[ inobradovic @ 31.03.2014. 21:29 ] @
nisi u pravu,
evo 30ak vozila u cenovnom rangu od 400 do 800e stranci sa svim dazbinama i servisom ne prebacuje 2000e .
http://www.autoscout24.ch/fr/v...mp;vehtyp=10&yearfrom=2002
[ etjen @ 31.03.2014. 22:25 ] @
odakle si uopšte siguran da su to što si dao na linku normalni automobili? Jel po slikama? To ništa ne znači...
drugo, i da su svi do jednog OK, ja sam pričao za Srbiju a ne za Švajcarsku.
I treće, kao najbitnije, nije pojam krša isti za svakog (iako su kod nas na placevima zaista krševi po skoro svakom kriterijumu ako su do 2KEura(naravno tu ne računam automobile tipa Seicento i slično koji su i kao novi koštali par hiljada...))
[ Zarko Silic @ 31.03.2014. 22:34 ] @
I u Svajcarskoj su krsevi.
Ekstremno jeftini polovnjaci svuda su krsevi, pa i u Svajcarskoj. Prosecna starost registrovanog vozila u CH je 9,5 godina sto nam govori da se dobrog automobila ni oni ne odricu lako. Kada taj dobar automobil postane takav da se dalje vec ne moze i kada prestane da bude dobar, vozi se na otpad ili se udomljava uz pomoc "lepih fotki".
Postsocijalisticko tlo je pogodno za udomljavanje ove kategorije limenih sanduka.
Za razliku od nekih clanova ESa, ja nemam bas visoko misljenje o svajcarskom polovnjaku.
[ KrkaCiC @ 31.03.2014. 23:20 ] @
Mislim da je od vozila sa linka najbolje pazariti onaj GT
Uz mala ulaganja auto je kao nov,samo treba ......................................................... i licice na automobil
[ inobradovic @ 01.04.2014. 17:23 ] @
nisam rekao ni da su dobri ni da su krsevi, vec sam naveo da moze auto iz ch stigne u srbiju sa servisom do 2000e, a to je jedna od skupljih solucija znaci da iz nekih drugih zemlji ispadne jos jeftinije.
a po meni sto je krs to je po botr-u malo zapusten auto, sad kako se ko prepozna i kakav auto trazi i kolko je spreman evra da potrosi.
[ deki111 @ 18.04.2014. 13:52 ] @
Počinje da važi novi pravilnik:
Citat: Dana 19.04.2014. godine počeo je da se primenjuje Pravilnik o ispitivanju vozila (“Službeni glasnik RS”, br. 8/12, 13/13, 31/13, 114/13 i 40/14) u pogledu ispitivanja upotrebljavanih vozila koja se uvoze u Republiku Srbiju.
Pre carinjenja odnosno stavljanja u promet i registracije navedenih vozila, mora se utvrditi i da li ova vozila ispunjavaju uslove člana 4.stav 1. Uredbe o uvozu motornih vozila (“Službeni glasnik RS”, br. 23/10) kao i propisane uslove u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima.
O izvršenom ispitivanju Agencija za bezbednost saobraćaja izdaje odgovarajuće Uverenje o ispitivanju vozila koja se uvoze kao upotrebljavana.
Spisak svih pravnih lica ovlašćenih da vrše ispitivanja upotrebljavanih vozila koja se uvoze u Republiku Srbiju dat je u TABELI 2
Uplatnice su na ovoj strani, a ima još zanimljivih detalja vezanih za uvoz:
Citat: U slučaju da se podaci o tehničkim karakteristikama vozila iz saobraćajne dozvole ne slažu sa podacima iz odgovarajućih baza tehničkih karakteristika vozila, potrebno je dostaviti Potvrdu o saobraznosti – Certificate of conformity („COC”) ili duplikat Potvrde o saobraznosti ili potvrdu izdatu od proizvođača/ovlašćenog predstavnika proizvođača vozila u Republici Srbiji. (PRIMER POTVRDE za M, N) (PRIMER POTVRDE za O, L, T).
U slučaju nemogućnosti utvrđivanja podataka iz navedenih dokumenata može se zahtevati prevod overen od strane sudskog tumača.
Ukoliko je ovlašćeno pravno lice za ispitivanje upotrebljavanog vozila koje se uvozi izdalo Pozitivan izveštaj o ispitivanju, Agencija za bezbednost saobraćaja će podnosiocu zahteva izdati dva primerka Uverenja o ispitivanju.
Na osnovu negativnog izveštaja o ispitivanju upotrebljavanog vozila koje se uvozi Agencija će doneti rešenje o odbijanju zahteva za izdavanje uverenja o ispitivanju vozila.
Ko prođe celu proceduru dobija ovakav papir:
[ sasa022 @ 18.04.2014. 14:24 ] @
Ovo je UVERENJE o IDIOTZMU nasih zakonodavaca.
Jos dugo,dugoooooooo ce se u ovoj banana republici voziti krsevi..........
[ sasa022 @ 18.04.2014. 14:46 ] @
[ Zarko Silic @ 18.04.2014. 21:50 ] @
Postoji mnogo odlicnih ideja koje nakon realizovanja u Srbiji postanu nakaradne.
Jedna od tih je i ova posledjnja.
Da sad ne ulazimo u razloge koji su manje vise svima poznati.
Epilog svaga je dodatno placanje bes sustinskog smisla.
[ vladd @ 19.04.2014. 08:57 ] @
Zato sto ovo nije Banana drzava, posto u banana drzavi vlada neka vrsta komunizma, gde (skoro)svi zive naslonjeni na prirodu.
Ovo je OVCARSKA drzava, gde su drzavni sluzbenici pastiri, i drzava brine o NJIMA, a prosti gradjani OVCURINE za dranje.
I tako birokratska agencija, koja se ne bavi svojim poslom, vec birokratski SMISLJA trakalice i FORE za stampanje papirica i prelivanje novcanica iz dzepova gradjana, u smeru drzavnih miljenika.
Zato je SMISAO svakog papirica da se INKASIRA neki dinar, a ne da se UVEDE RED .
Ocekujem uskoro i LICENCIRANJE KORUPCIJE, pa ce mito moci da traze samo oni koji imaju POTVRDU da ce mito koristiti za drzavne potrebe..
"Licence" za sverc droge, preregistracije vozila...su vec decenijama "izdavale" razne DB...sa balkana...
[ sasa022 @ 23.04.2014. 00:34 ] @
Citat: Novi namet na polovnjake
Novi pravilnik o uvozu polovnih vozila, doneće samo nove izdatke jer je reč o birokratskoj proceduri, koja ne doprinosi boljoj bezbednosti već samo košta.
Pravilnik važi od 19. aprila, predviđa da će pre carinjenja i registracije svi „polovnjaci“ koji u Srbiju stižu iz inostranstva prvo morati da idu na ispitivanje u neku od šest ovlašćenih institucija, posle čega će dobiti uverenje o izvršenom ispitivanju, koje će im izdati druga institucija - Agencija za bezbednost saobraćaja.
To, međutim, ne znači da će se od danas voziti bezbedniji automobili nego do juče.
"Ispitivanjem se ne utvrđuje da li je pređena kilometraža onolika koliko pokazuje vozilo. Ne utvrđuje se ni da li je vozilo havarisano ili ne. Sa aspekta uticaja na bezbednost saobraćaja ili zaštitu potrošača, novi pravilnik ne donosi ništa bitno. To je samo još jedna procedura i još jedna taksa", kaže Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.
O kolikoj taksi se zapravo radi? Prema podacima sa sajta Agencije za bezbednost saobraćaja, uvoznici od sada na sve dosadašnje troškove moraju da plate još i administrativnu taksu od 280 dinara i taksu za izdavanje uverenja o ispitivanju vozila od 3.000 dinara.
Naravno, mora se platiti i samo ispitivanje u nekoj od sertifikovanih organizacija, gde su ispitivanja automobila do sada koštala oko 5.600 dinara. Da li će cena za proveru uvoznih vozila biti niža, ostaje da se vidi.
Šta se zapravo ispituje? Prema informacijama ABS-a, proverava se usklađenost tehničkih karakteristika vozila iz saobraćajne dozvole sa podacima iz „odgovarajućih baza tehničkih karakteristika vozila“.
"To ispitivanje je zakonom definisano kao provera da li je vozilo saglasno sa propisima. Dakle, da li su žmigavci saglasni sa propisima, da li su farovi saglasni i tako za razne sisteme u autu. U praksi to je sravnjenje dokumentacije. Prolazi se kroz papire i gleda da li se podaci slažu", objašnjava Okanović.
Ako se podaci iz saobraćajne dozvole ne slažu sa podacima iz baza tehničkih karakteristika vozila, uvoznici moraju da obezbede Potvrdu o saobraznosti (Certificate of Conformity - COC), koju mogu da dobiju od ovlašćenog predstavnika proizvođača uvezenog automobila.
Za sada nije poznato koliko će procedura ispitivanja trajati, a neizvesno je i da li će uvoznici automobila sami snositi trošak ispitivanja i izdavanja uverenja ili će se ovaj izdatak preliti na kupce u vidu viših cena polovnih vozila.
Izvor: Danas
www.pressonline.rs/info/drustvo/308536/novi-namet-na-polovnjake.html
[ Lavlja_Jazbina @ 23.04.2014. 07:23 ] @
Citat: Dakle, da li su žmigavci saglasni sa propisima, da li su farovi saglasni i tako za razne sisteme u autu.
Sta im ovo znaci?Sta ako je svetlo migavca crvene boje?
[ jnk @ 23.04.2014. 07:57 ] @
Pa nije saglasno, to je amerikanski(dot) standard.
[ Lavlja_Jazbina @ 23.04.2014. 08:19 ] @
Znaci uvoz iz amerike otpada?Ovo za farove,kakvi su to farovi koji su fabricki a nisu saglasni ili se misli na neke
dodatne?
[ deki111 @ 23.04.2014. 09:27 ] @
Možda se misli na farove kad je volan sa desne strane, mada mislim da uvoz tih automobila nije više moguć.
[ deki111 @ 10.06.2014. 11:26 ] @
Polovnjaci skuplji, državi još više
Citat: Beograd -- Ove godine se očekuje uvoz oko 100.000 polovnih vozila u Srbiju, a država će od toga naplatiti dobar iznos za budžet.
Naime, iako će broj uvezenih polovnjaka biti manji za dvadesetakak hiljada nego u 2013. država će inkasirati neuporedivo više novca zahvaljujući merama koje je preduzela u regulisanju ove oblasti.
Računica je jasna: Ako je prosečna cena uvezenih vozila 3.000 evra, u budžet Srbije će se samo na osnovu PDV (carina na polovna vozila iz EU je ukinuta) sliti 60 miliona evra.
Jasno je da su nove mere države uticale na poskupljenje polovnih vozila u proseku za 300 do 500 evra. Izdaci za Agenciju za bezbednost saobraćaja (3.280 din plus takse), ustanovama za kontrolu (5.900 plus PDV), ležarina na carini, šlepovanje sa carine na kontrolu i nazad, na kraju, zna se, plaća kupac. Najviše su pogođeni oni koji kupuju najjeftinija vozila. I tu bi država morala da nađe neku meru da ne bude isto opterećen onaj ko je kupio vozilo od dve-tri hiljade evra i onaj ko pazari polovnjaka od 50 hiljada evra, kaže Radić.
"Srbija je od početka godine uvela niz mera u nastojanju da uredi tržište polovnih vozila i to je veoma dobro", kaže za Novosti Jovan Radić, generalni direktor kompanije "V8", koja se dugi niz godina bavi uvozom vozila.
Od 1. januara se vrednost vozila koje se uvozi procenjuje na osnovu kataloga AMSS na svim carinarnicama čime su izbegnute brojne manipulacije, tvrdi Radić.
Ranije su, recimo, mnogi "papirološki" uvozili vozila iz Nemačke preko Italije, pa se onda primenjivao italijanski katalog za procenu koji je dosta povoljniji od nemačkog. Sada toga više nema.
Druga mera je izazvala dosta nezadovoljstva, a stupila je na snagu 19. aprila ove godine. Prvih dana je uvoz skoro potpuno stao, da bi se, ipak uskoro vratio " u normalu".
"Država je propisala da prvo dovezete automobil u carinsko skladište. Zatim da na osnovu potvrde koju uzmete od Agencije za bezbednost saobraćaja dobijete pravo da izuzmete vozilo sa carine i da ga odvezete do jedne od šest ovlašćenih institucija koje će obaviti kontrolu. Tek kada dobijete sve potvrde da je automobil regularan i saobrazan papirima, pristupate carinjenju", kaže Radić.
Međutim ta uredba, koja je i dalje na snazi, počela je da se sprovodi nešto drugačije.
"Sada je omogućeno da odmah platite carinu pa da posle obavljate pregled. To je znatno ubrzalo ceo proces, smanjilo gužve na carinskim skladištima, ali je donelo i određene rizike".
Radić kaže da je do sada u praksi zabeleženo dosta slučajeva da ocarinjeno vozilo ne može da prođe kontrolu ni ovlašćenih ustanova, ni Agencije za bezbednost saobraćaja, jer ne ispunjava određene kriterijume.
To je rizik sa kojim svi koji se odluče da izmene "red poteza" moraju da računaju. Zato je preporuka kupcima da kupuju vozila koja su prošla kompletnu proceduru.
[ sasa022 @ 10.06.2014. 12:25 ] @
Na B92 kasne bar 3 meseca....
Radi se o velikom javasluku Carine , ABS-a i AMSS-a , a nisu nista manje krivi ni spediteri - krse se mnogi propisi i za to niko ne odgovara
Jedna od tema koja prati problematiku je http://forum.krstarica.com/sho...automobila-pomo%C4%87-i-saveti
[ deki111 @ 19.06.2014. 06:59 ] @
http://www.polovniautomobili.c...sa-novi-udar-na-polovnjake.php
Citat: Država je odlučila da započne naplatu ekološke takse iako za sada ne postoji (u praksi) primenjiv plan za zbrinjavanje starih automobila, akumulatora, motornog ulja, pneumatika...
Nedavno su auto placevima počela da stižu obaveštenja da moraju da plate ekološku taksu na sva vozila uvezena tokom 2013. godine. Mnogi su bili šokirani kada su saznali da moraju da plate taksu na automobile koje su prodali pre više od godinu dana, a taj trošak uopšte nisu uračunali u cenu.
Koliko treba da plate?
Ekološka taksa se plaća 12.000 dinara po toni. Dakle, ako auto ima 1.300 kg, državi ide 15.600 dinara ili oko 150 evra. Na primer, Ford Focus 1.6 TDCi iz 2009. godine teži 1.400 kg (16.800 din), a Opel Insignia 2.0 CDTI iz iste godine 1.500 kg (18.000 din).
Auto placevi do sada ovaj trošak nisu uračunavali u krajnju cenu – sada su prinuđeni da počnu.
Kako se naplaćuje ekološka taksa?
Plaćanje za 2013. godinu vrši se u 2014. godini na osnovu izveštaja koje uvoznik ili njegova knjigovodstvena agencija podnosi Agenciji za zaštitu životne sredine do 31. marta 2014. godine.
Zvanično objašnjenje koje smo dobili od Gordane Petković iz Ministarstva energetike, razvoja i zaštite životne sredine (tj. Odeljenja za harmonizaciju propisa u oblasti energetike i životne sredine) glasi: „Obaveza plaćanja naknade za vozila stavljena na tržište Republike Srbije primenjuje se od 1. januara 2013. godine. Plaćanje naknade se vrši na osnovu godišnjeg izveštaja koji se podnosi Agenciji za zaštitu životne sredine do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu“.
Zašto ovakav način plaćanja?
Ovo pitanje smo postavili nadležnima ali na odgovor čekamo već duže vreme. Čim ga dobijemo podelićemo ga sa vama.
Zašto se ekološka taksa ne naplaćuje odmah, kao npr. porez (PDV) pri samom uvozu?
Ovo pitanje smo takođe postavili nadležnima i takođe čekamo odgovor. Ukoliko ova taksa već mora da se plaća, bilo bi najlogičnije da se plaća prilikom samog uvoza automobila, kako auto placevi novac za tu namenu ne bi morali da čuvaju u „slamarici“ od januara jedne godine do marta sledeće godine.
Kako je sve počelo?
Uredba kojom se uvodi ekološka taksa na vozila iz uvoza usvojena je 17. novembra 2011. godine. Međutim, krajem decembra iste godine doneta je odluka da se primena te uredbe odloži na godinu dana, za početak 2013. godine.
Da li ekološku taksu plaćaju privatna lica?
Ne, fizička lica nisu u obavezi da plaćaju ekološku taksu što auto placeve koji posluju legalno stavlja u neravnopravan položaj u odnosu na preprodavce koji se prodajom polovnih vozila bave bez prijavljene firme.
Zašto se ekološka taksa ne bi naplaćivala od poslednjeg vlasnika?
Na primer, neko kupi automobil star pet godina, vozi ga još pet godina pa ga proda. Sledeći vlasnik ga vozi još pet godina, proda ga, sledeći ga koristi isto pet godina.
Neka je to npr. VW Passat iz 2009. godine. Taj auto će možda biti na ulicama još dvadesetak godina, osim ako ne bude ozbiljno havarisan. Vozač koji ga je prvi kupio nakon što je stigao u Srbiju bio je u obavezi da plati ekološku taksu. Od tada je isti vozač možda kupio još 5-6 vozila i na sva je platio istu taksu.
Međutim, poslednji vlasnik će to vozilo prodati nekom auto otpadu, uzeti 100-200 evra, a od ekološkog zbrinjavanja na kraju neće biti ništa.
Stoga, zar nije logičnije da tu taksu plati onaj ko želi da se reši havarisanog automobila ili automobila koji više nije u voznom stanju?
Gde ide novac od naplate ekološke takse?
Ovo je još jedno pitanje na koje smo potražili (ali još nismo dobili) odgovor od nadležnih.
Na koja vozila se plaća ekološka taksa?
Jedan od vlasnika auto placa sa kojim smo razgovarali postavio je vrlo zanimljivo pitanje: Zašto je plaćanje ekološke takse propisano samo za kategorije:
a. M1 - putničko vozilo koje osim sedišta vozača ima još najviše osam sedišta
b. N1 – teretno vozilo čija najveća dozvoljena masa nije veća od 3,5t
c. Motorno vozilo sa tri točka, osim motornih tricikala (kategorija L5 – teški tricikl)
Da li to znači da vozila preko tri i po tone ili autobusi nisu ekološki nepodobni ili je pomenuta uredba imala za cilj nešto drugo, pa je nespretno nazvana „ekološka“?
Gde reciklirati „krš“?
Običan čovek nema praktično nikakvu mogućnost da sazna gde može da preda svoj stari automobil na ekološku reciklažu. U državnim institucijama nemaju odgovor, već nas upućuju od šaltera do šaltera...
Ukoliko nama ne verujete, pokušajte sami da saznate gde možete da odložite staro vozilo, akumultor, gume, ulje... Naravno, postoje firme koje se bave otkupom navedenog, ali ostaje pitanje da li te firme zbrinjavaju taj otpad na ekološki način? Da li imaju dozvolu za zbrinjavanje otpada na ekološki način?
Deluje kao da na ovom polju ima puno nelogičnosti i neuređenosti, što dovodi u pitanje pravo države da uopšte naplaćuje ekološku taksu dok ne uredi postupak zbrinjavanja otpadnih vozila.
Otkup „krševa“
Na inernetu možete da nađete veliki broj firmi koje se bave otkupom starih automobila i to po relativno primamljivim cenama. Međutim, ako te firme plaćaju da od vas kupe neupotrebljivo vozilo, zašto biste onda vi plaćali državi za zbrinjavanje istog tog vozila? Kako to konkretno država učestvuje u njegovom zbrinjavanju? Ni na ovo pitanje za sada nismo dobili odgovor.
Nigde nismo našli spisak ovlašćenih centara za reciklažu. Pre nekoliko godina postojao je jedan u Beogradu, ali je zatvoren. Internet sajt tog centra i dalje postoji – na telefone se niko ne javlja.
Ovo prilikom apelujemo na nadležne službe (to jest na njihove „pres kliping“ službe), ministarstva, agencije i druge državne institucije koje se bave zaštitom životne sredine da nas kontaktiraju ako imaju odgovore na postavljena pitanja u ovom tekstu.
Niko od građana ne zna gde može da preda staro ulje, stare akumulatore, stare gume... Nigde ne postoji obaveštenje za građane ili institucije. Mi smo pokušali da pitamo ali smo naišli na birokratski zid ćutanja i nepoznavanja materije.
Ako vi znate nešto o ovome rado ćemo pročitati vaše komentare.
[ botr @ 20.06.2014. 19:05 ] @
Sem toga, vraca se homologacija za vozila proizvdena pre 2001. jer u potvrdi koja se izdaje nakon pregleda pise da vozilo ispunjava Euro3 normu, ali ne pise da ispunjava euro3 normu u skladu sa clanom 4, stav 3 iz uredbe o uvozu polovnih automobila.
Na kraju, dazbine kostaju vise od same cene automobila.
[ neca @ 21.06.2014. 09:08 ] @
A jel moze neko da mi kaze koliko se ceka ova homolegacija za uvoz polovnjaka. Ja sam kupio auto iz FR i oterao ga na homolegaciju 02.06. Papiri mi još uvek nisu gotovi.
Jel ima neko iskustva? I jel ima smisla da zovem tamo i da dosadjujem ili je sve to isto?
pozzz
[ deki111 @ 24.06.2014. 09:14 ] @
Da li ima kod nas online kalkulator za izračunavanje troškova uvoza automobila kao što je ovaj u Hrvatskoj:
http://uveziauto.com/
Slanje mailova i popunjavanje upita na sajtovima špeditera i čekanje odgovora mi nije interesantno.
Pronašao sam procenu vrednosti po AMS katalogu:
http://www.registracija-vozila...sti-putnickih-vozila?view=form
[ inobradovic @ 24.06.2014. 11:46 ] @
Citat: neca:
A jel moze neko da mi kaze koliko se ceka ova homolegacija za uvoz polovnjaka. Ja sam kupio auto iz FR i oterao ga na homolegaciju 02.06. Papiri mi još uvek nisu gotovi.
Jel ima neko iskustva? I jel ima smisla da zovem tamo i da dosadjujem ili je sve to isto?
pozzz
pozovi kao pitaj da li je sve u redu da li fali nesto od dokumentacije i pitaj kad ce biti gotovo, ja sam tako uradio i za dva dana stiglo, a ceko sam pre poziva skoro mesec.
[ inobradovic @ 16.02.2016. 21:31 ] @
Stara tema da ne otvaram novu, moze li se uvesti auto star 30 i vise godina, postoji li neka granica nesto tako.
Znam ovo euro 3
[ iculibrk @ 16.02.2016. 23:10 ] @
Moze oldttajmer, mada na jednom mestu pise 1970. godiste i stariji, a na drugom 30 godina i stariji:
link 1
link 2
[ aleksandarzz @ 17.02.2016. 22:54 ] @
Uslov je da je model uveden u proizvodnju pre 1970. Auto može da bude i mlađi. Ovo gde stoji 30godina je netačno.
[ iculibrk @ 17.02.2016. 23:10 ] @
Nisam juce kada sam to postavljao procitao ono pod 2) gde to i pise. :-) Desava se to meni.
Nego da zanemarimo moju glupost, da li znas da li se carina i porez pri uvozu takvih automobila zaracunavaju kao i pri obicnom uvozu?
Pronasao sam i ovaj dokument "Registracija oldtajmera", mozda ce nekome koristiti.
[ iculibrk @ 29.02.2016. 23:44 ] @
Jedna od novijih vesti u vezi sa uvozom polovnjaka iz Nemacke:
Carina na polovnjake - ponovo!?
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|