|
[ Savoy @ 27.08.2009. 16:30 ] @
| Ne daju škole
Forum beogradskih osnovnih škola izrazio je danas nezadovoljstvo zbog zahteva Međunarodnog monetarnog fonda (MMF) da se prepolovi broj zaposlenih u prosvet i i ukazao na to da Ministarstvo prosvete nije objavilo svoj tehnološki višak, iako je to zatraženo od direktora škola.
"Ispunjavanje zahteva MMF-a da u odeljenju bude 30 učenika znači otpuštanje skoro polovine prosvetnih radnika... Zapanjeni smo činjenicom što MMF vodi socijalnu politiku u školstvu Srbije i podsećamo na reči predsednika Srbije Borisa Tadića da je ulaganje u obrazovanje – ulaganje u budućnost", navodi se u saopštenju.
http://www.gradjanski.rs/navigacija.php?vest=48046
------------------------------------
Reforma ograničava medicinu rada
27. avgust 2009. | 00:50 | Izvor: B92
Beograd -- Specijalisti medicine rada tvrde da će ih započeta reforma ugroziti, jer će se od septembra promeniti način i obim njihove delatnosti.
Uredbom Ministarstva zdravlja od 23. aprila, započeta je reforma u organizaciji službe medicine rada i zaštite zdravlja zaposlenih na radu. Reforma predviđa promenu dosadašnjeg načina i obima rada lekara medicine rada, a menja se i način finansiranja ove službe i prenosi se na teret poslodavca.
Lekari medicine rada tvrde, da su promene neprimerene, da će postepeno prestati da postoje specijalisiti medicine rada zbog čega če najviše trpeti radnici.
-------------
Iz prosvete leti pola radnika, ministarstvo zdravlja obustavlja finansiranje medicina rada i svih zaposlenih u njima po sistemu "brigo moja predji na drugoga". Sta je sledece?
|
[ Challenger @ 27.08.2009. 16:40 ] @
Kad sam ja isao u skolu, u odeljenju je bilo 36-37 ucenika i nista nam nije falilo. To sto se tice ucenika. Sto se tice prosvetara, zao mi je, mora neko da na*ebe, a to sigurno (u ovoj drzavi, a ni komsijskim) nece biti politicari, razni opstinari i ostali lelemudi...
[ Isak666 @ 27.08.2009. 16:46 ] @
Optimalan broj je dosta manji od 36 ucenika, jbg.
[ Horvat @ 27.08.2009. 16:56 ] @
kako birokratiju ne kresu...
[ musicmaster @ 27.08.2009. 16:59 ] @
Veoma poznata Addendum priča.
Uslovljene naše vođe zbog duga koji su oni pre njih napravili.
Ne, Nikako ova sadašnja domaća vlast.
[ Savoy @ 27.08.2009. 17:13 ] @
Citat: kako birokratiju ne kresu...
pa kresu oni svalerke i ljubavnice koje su zaposlili u tu birokratiju :)
zato bas ne ide da im daju otkaz :)
i zato ce se kola slomiti na prosveti i zdravstvu :)
[ a1200 @ 27.08.2009. 19:20 ] @
Bitno da su lelemudi po opstinama i raznim vladinim "resorima" bezbedni... sta je sa drzavnim i drustvenim preduzecima (tamo je svaka vlast dovela nanovo ekipicu).
Platice prvo oni, u drzavnoj sluzbi, koji su najmanje krivi - odnosno oni koji nisu "partijsko telo"...
[ Zoran Rodic @ 27.08.2009. 20:22 ] @
Priučeni kvazi novinari jako vole da deformišu osnovnu informaciju pa tako dobijamo ove spektakularne cifre i naslove.
Kao prvo, u prosveti postoji pojam procenta radnog vremena pa u tu ogromnu cifru zaposlenih upadaju i oni koji rade sa 10% radnog vremena, a da ne pričam što je ta cifra zapravo zbir zaposlenih na neodređeno pa i onih koji su na određeno, tj. povremene zamene.
Drugo, što se tiče gašenja škola, ne misli se na gašenje onih koje su jedne jedine u okrugu nego na slučaj kada su u neposrednoj blizini dve škole, svaka sa kapacitetom od 1200 djaka, gde zapravo zajedno u ovom trenutku nemaju taj broj djaka.
I treće, najvažnije, čisto sumnjam da će biti brutalnog masovnog otpuštanja prosvetnih radnika, već će se ta priča svesti na radnike koji su stekli uslov za penziju, pa će rupa biti popunjena povećanjem fonda časova onima koji ostaju sa sadašnjih 20 na recimo cca 24 .
Za brutalna otpuštanja nema novca jer ista zahtevaju otpremnine, za čiju isplatu nema novca a usput bi se stvorio i socijalni problem
Sve u svemu, ovaj će projekat trajati minimum 3 godine ... i kao svaki put do sada, radi se o mazanju očiju ... što MMF vrlo dobro zna.
[ superbaka @ 27.08.2009. 22:16 ] @
prosvetu ceka kresanje kako god da okrenu jer sve manje je dece, a za lekare me briga jer nisu pravili problem kad su privatizovali javnu veterinarsku sluzbu i poluprivatizovali stomatologiju u domovima zdravlja... ono sto mi je bitno je da omoguce da se zdravstveno osiguranje moze koristiti i kod privatnika jer mi je vise muka od cekanja po domovima zdravlja... ali stvarno muka!!!!!
[ misaj @ 27.08.2009. 23:05 ] @
Nema veze...Nece prosvetari mozda strajkovati i ucenjivati svakog 1. septembra kad se budu bojali za svoja radna mesta :) Ili makar nece svakog 1. septembra. Konkurencija i kriza bato!
[ Savoy @ 27.08.2009. 23:17 ] @
Citat: Za brutalna otpuštanja nema novca jer ista zahtevaju otpremnine, za čiju isplatu nema novca a usput bi se stvorio i socijalni problem
Sve u svemu, ovaj će projekat trajati minimum 3 godine ... i kao svaki put do sada, radi se o mazanju očiju ... što MMF vrlo dobro zna.
taj oproblem se vrlo prosto resava promenom zakona i otpustanjem bez otpremnine....
[ ventura @ 27.08.2009. 23:41 ] @
Nije mi baš najjasnija ta regulativa oko otpremnina, ispada da ne možeš nekome da daš otkaz ako mu ne spremiš bar par hiljada evra nekakvog reketa... Šta kaže naš zakon vezano za to?
Nešto mi je neverovatno da se otpremnina podrazumeva, osim ako nisi prilikom kupovine firme kroz privatizaciju prihvatio socijalni program pa ti treba saglasnost radnika da bi mu dao otkaz... Ovako, postoji zakonom predviđen otkazni rok, i šta tu dalje ima da se filozofira?
[ Horvat @ 27.08.2009. 23:51 ] @
^^ne mozes ako kazes da je tehnoloski visak,tj. ako pod tim izgovorom mu dajes otkaz
[ ventura @ 28.08.2009. 00:05 ] @
Čekaj, ako firma loše posluje, smanjen obim posla, što je defnicija tehnološkog viška, ti ne možeš da otpustiš radnika bez da mu daješ otpremninu?
Pa da firma ima para za otpremnine ne bi ni otpuštala radnike na prvom mestu...
[ Ivan Dimkovic @ 28.08.2009. 00:08 ] @
Citat:
^^ne mozes ako kazes da je tehnoloski visak,tj. ako pod tim izgovorom mu dajes otkaz
A zasto bi ga drugo otpustao osim ako nije tehnoloski visak?
I kolike su te otpremnine u Srbiji? Ovde u Nemackoj za godinu dana radnog staza dobijes pola mesecne plate. Znaci ako si radio 10 godina u firmi i dobjes otkaz - dobices 5 mesecnih plata.
[ vladd @ 28.08.2009. 01:15 ] @
Otkaz zbog izmisljene povrede radne discipline. Odredi se radno vreme od pola sest, pa ko kasni, prvo malo skresu platu, pa disciplinska komisija.. ili premestanje na neko bedno radno mesto, sikaniranje i mobing...racunaju, nemaju ljudi para za sporove, koji traju godinama, do tada se firma preregistruje i cao.
Velika je paleta hostapleraja..
Poz
[ Zoran Rodic @ 28.08.2009. 06:42 ] @
Citat: Savoy: taj oproblem se vrlo prosto resava promenom zakona i otpustanjem bez otpremnine....
Paaaaa, nije to tako prosto kao što ti se čini
Svako rešenje stvara nove probleme ... neko veće, neko manje ....ovo bi konkretno, napravilo ogroman socijalni problem.
[ Kovacevic Vladimir @ 28.08.2009. 07:17 ] @
Kada bi se uvelo puno radno vreme od 8h dnevno, uz striktno evidentiranje prisutnosti na radnom mestu (kartice, evidentiranje izlazaka i dolazaka i ostali kontrolni mehanizmi), znači izjednačenje prava i obaveza sa ostalim radnicima, polovina zaposlenih i u prosveti i zdravstvu, bi samo dalo otkaz.
Ovakvo, komotno ponašanje i osećaj nezamenljivosti, osim toga manipulacija upotrebom dece i pacijenata u štrajkačkim zahtevima, je samo u funkciji stalnog haosa. I otuda ta osnova za "ogroman socijalni problem..."
Pozdrav
[ Zoran Rodic @ 28.08.2009. 07:30 ] @
Povećanje fonda časova je zapravo put ka tih ''8'' sati.
Neće nikad biti osam, ali neće biti ni 4 kao do sada
[ hemarikon @ 28.08.2009. 07:53 ] @
Onda kad počne otpuštanje nastavnika leti ministar prosvete. U više navrata ministar prosvete je eksplicitno naglasio da otpuštanja neće biti. Ali eto sada ih "pritisnuo MMF". Laže, ministar "ne da" ali ga stisno MMF. To je dobro poznata igra drekavaca da dižu dreku, sebe hvale a krivac je MMF.
U odeljenjima sa 30 i više učenika nastava može da se drži samo "ex katedra", to jest kao na fakultetu. Prema tome nema ništa od tipa časa "individualno", rada sa učenicima "koji zaostaju u praćenju gradiva" to jest bez onih elemenata koji su upravo neophodni u sredini u kojoj je efikasnost obrazovanja na dnu evropskih standarda.
Na Astra 2 satelitu 28 East, emituje kanal Teachers TV. Pogledajte i prebrojte učenike u odeljenjima engleskih škola. Videćete da je malo odeljenja sa preko 20 učenika.
Citat: @Kovacevic Vladimir: upotrebom dece i pacijenata u štrajkačkim zahtevima
Gde se to dešava da nastavnici "u štrajkačkim zahtevima" se služe "upotrebom dece"?
Citat: Kada bi se uvelo puno radno vreme od 8h dnevno
Nastavnici već imaju tih 8h dnevno. Drugo je pitanje zašto učenici ne dolaze na dopunsku nastavu. Dopunska nastava je potrebna ako su u pitanju predmeti sa težim gradivom. A djaci ne vole takve nastavnike koji ih "mrze" pa im daju teške zadatke.
Inače, u onih 8h koje nastavnik dobija po rešenju (što ne znaju oni koji nisu radili u školi ali znaju da nastavnici rade "samo 4h") spadaju mnoge obaveze koje čisto sumnjam da obavljaju nastavnici u evropskim državama. Na primer, da li su nastavnici u Nemačkoj članovi popisnih komisija?
[ Zoran Rodic @ 28.08.2009. 08:09 ] @
Citat: hemarikon: Inače, u onih 8h koje nastavnik dobija po rešenju (što ne znaju oni koji nisu radili u školi ali znaju da nastavnici rade "samo 4h") spadaju mnoge obaveze koje čisto sumnjam da obavljaju nastavnici u evropskim državama. Na primer, da li su nastavnici u Nemačkoj članovi popisnih komisija?
Fond časova je 20 ... dakle, on nedeljno održi 20 časova
20 časova na 5 dana, daje 4 održana časa dnevno koji traju 45 minuta.
Sa sve odmorima, velikim i malim uglavnom se provede u školi oko 4 do 5 sati ... onih pravih od 60 minuta.
Nekad imaju samo 2 časa dnevno, a nekad i 5 ... sve u zavisnosti od rasporeda časova.
Ostatak do 40-to časovne radne nedelje, se popunjava dežurstvima, izradom rasporeda ... dodatnom nastavom, popunjavanjem matične knjige, otvorena vrata ...pregledanjem pismenih i kontrolnih ... kao i pripremom za čas ... što u većini slučajeva, okačiš mačku o rep.
Inače, ovo što pišem jeste ugao iz kojeg ministarsvo prosvete posmatra problem i način na koji će ga rešiti.
[Ovu poruku je menjao Zoran Rodic dana 28.08.2009. u 09:19 GMT+1]
[ hemarikon @ 28.08.2009. 08:29 ] @
"pregledanjem pismenih i kontrolnih" ti "okačiš mačku o rep"? Lele, tebi stvarno treba dati otkaz, (ili samo citiraš stav ministarstva?).
Fond časova neposredne nastave je 20 plus još 20 časova drugih obaveza.
Da li si nekad držao dopunsku nastavu. Ja jesam, kad dodje 2 učenika to je premija. Ali ja sam radio i odradio. Isto tako sam radio kad sam van redovne nastave čekao da mi učenici donesu domaće zadatke da bi dobili bolje ocene. Da li su doneli? Ne nisu, ali su uredno posetili kafić preko puta škole, što sam posmatrao kroz prozor. Jesam im popravio ocen? Naravno da nisam. Jesam radio? Jesam, hoću platu.
Nemam ništa protiv da se pregled pismenih i kontrolnih zadataka obavezno vrši u prostorijama škole, da se priprema za čas obavezno vrši u prostorijama škole. Samo nek obezbede prazne kabinete za nastavnike, ormare da može da se drži literatura (ako imate desetak planova i programa to je oko 100-nak knjiga). Plus prostor za držanje sveski za pismeni, plus kontrolne zadatke (ja ih ne bacam, mogu zatrebati u slučaju da se neko od učenika žali).
[ Zoran Rodic @ 28.08.2009. 08:40 ] @
Nije prvi put da tvoji stavovi od mene izvlače komentare koji me ne mojom voljom svrstavaju na ovu ili na onu stranu.
Uostalom, ti bolje od mene pojašnjavaš suštinu :
Citat: hemarikon: Nemam ništa protiv da se pregled pismenih i kontrolnih zadataka obavezno vrši u prostorijama škole, da se priprema za čas obavezno vrši u prostorijama škole.
[ Ivan Dimkovic @ 28.08.2009. 08:51 ] @
Elem,
Dogovorili su se - sada ce se videti kakav ce izgovor imati, ali garantujem da ce izgovor biti van granica Srbije i nece biti smenjiv na izborima :)
Citat:
Reč je o reformi koji treba da dovede do značajnog trajnog smanjenja javne potrošnje kroz smanjenje administracije, kao i smanjenje broja zaposlenih u zdravstvu i obrazovanju. Ukupan deficit budžeta za 2009. iznosi 4,5 procenata bruto društvenog proizvoda, tako da neće biti povećanja PDV-a, uvođenja drugih nameta ili smanjenja penzija.
[ the_tosic @ 28.08.2009. 09:00 ] @
Ko god ima nesto protiv profesora ili ucitelja slobodno moze da pita nekog od njih da ga prati ceo dan, da vidi sta se tu radi. Ne verujem da bi ga ijedan odbio. Mada naravno deca se uvek smire kada dodje neko treci na cas, a i roditelji bas ne mogu da ih pljuju kao kada su u cetiri oka.
Problem je sto kada su opusteni svi kukaju kako nam propada skolstvo, kako nista ne rade. A opet kada rade nesto svi kukaju kako nisu normalni, zasto "toliko" traze za dva. U srednjoj je uvek bilo po 10 jedinica a niko ali niko nije dolazio na dodatnu ili kako se vec zove. Da pita sta mu nije jasno. Inace imali smo dodatnu 2 puta nedeljno!!!
PS i zaposleni u postama i zdravstvu isto imaju radno vreme od 6 sati. Samo jbg salteruse su zaposlene rade nesto, a sta koj moj radi jedan ucitelj sedi i ladi jaja 2 casa i onda ide kuci.
PPS a za to smanjenje broja radnika je verovatno dovoljno samo da odu u penziju svi koji trebaju ;)
[ vladd @ 28.08.2009. 09:23 ] @
Citat: the_tosic: ... a sta koj moj radi jedan ucitelj sedi i ladi jaja 2 casa i onda ide kuci.
Ovo nije tacno, i vrlo je maliciozno lepljenje etikete.
Problem je, ko ne vidi bas dobro, i spreman je na ovakve parolaske poteze, sto se otpustaju ljudi iz drustveno korisnih institucija, sto je to znak propadanja skolstva. Sigurnog.
Kakav kvalitet i odnos prema radu se ocekuje od "preostalih" nastavnika....
Jednostavno razsrafljivanje drzave na najsitnije delice.
A birokrate u 25 ministarstava ostaju, sestre, tetke, supruge... su i dalje na budzetu...
Poz
[ Zoran Rodic @ 28.08.2009. 09:34 ] @
Nema potrebe da se lepe etikete i ocenjuje rad prosvetnih radnika, na ovaj ili na onaj način ... barem ne u ovoj temi.
Naprosto, postoji luft da im se povećaju radne obaveze, i to će ministarstvo iskoristiti.
Povećavaće se fond časova na konto onih koji odu u penziju ... tako da to je to.
Biće tehnoloških viškova, ali ne u ovoj meri koja se prezentuje.
Sve ostalo iziskuje kompletnu reformu obrazovnog sistema, za koju nema novca, kadrova da je osmisle a još manje političke hrabrosti da se sprovede.
[ Ivan Dimkovic @ 28.08.2009. 09:35 ] @
Ono sto je meni zanimljivo je sledece...
Srbija ne radi zavrsni racun na kraju godine tj. reviziju (po mogucnosti nezavisnu) gde bi se videlo gde su tacno potrosene pare i ako postoji budzetski deficit, gde je on nastao.
I bez takvog jednog kljucnog podatka u racunovodstvu, oni "seku" stvari odokativno...
Totalno suluda zemlja... sve naopako.
Kada bi neko vodio neku firmu kao sto ova gomila lelemuda vodi drzavu - ta firma bi otisla u bankrot pre nego sto bi iko i cuo za nju.
[ Savoy @ 28.08.2009. 09:37 ] @
Sami prosvetari kazu da je po ovim novim pravilima 50% dosadasnje radne snage - visak .
Vlada Srbije je prihvatila ta nova pravila MMF-a sto znaci samo jednu stvar - 50% zaposlenih u prosveti ide napolje. Na ulicu.
Sada je pitanje samo u kojem periodu ce se sve to desiti.
[ Savoy @ 28.08.2009. 09:38 ] @
Citat: Ono sto je meni zanimljivo je sledece...
Srbija ne radi zavrsni racun na kraju godine tj. reviziju (po mogucnosti nezavisnu) gde bi se videlo gde su tacno potrosene pare i ako postoji budzetski deficit, gde je on nastao.
I bez takvog jednog kljucnog podatka u racunovodstvu, oni "seku" stvari odokativno...
Totalno suluda zemlja... sve naopako.
Kada bi neko vodio neku firmu kao sto ova gomila lelemuda vodi drzavu - ta firma bi otisla u bankrot pre nego sto bi iko i cuo za nju.
pa onda bi se lako uvidom u zavrsni racun moglo utvrditi u mnogim slucajevima gde su nestale pare i ko ih je iz vlasti pokrao. Zato oni od 2000te do danas nisu uradili nijedan zavrsni racun, jer im je u glavi samo jedna stvar - pljacka drzavne imovine i budzeta.
[ the_tosic @ 28.08.2009. 09:40 ] @
@vladd
Ne znam da li si shvatio ali sam to rekao ironicno. Problem je sto niko ne shvata da ucenje dece nije ni malo naivan posao.
Ja ne kazem da u skolstvu nema viska verovatno ima ali je to verovatno do 10%. Dok u administraciji ima viska sigurno 50%. I ako ih je toliko prespori su.
Ja se bunim jer svi pljuju prosvetare vec godinama, a opstinari, i ostali koji rade u drzavnom aparatu imaju plate duplo vece od njih, a neuporedivo manje odgovoran posao. A da ne pominjem sta uzimaju sa strane.
Pre tri dana sam slusao kako su u Vranju (ili Leskovcu) poceli sa kresanjem radnih mesta u drzavnim ustanovama, otpustili su nekoliko glumaca iz pozorista:), "bravo" za njih.
PS Da da Ivane takva smo zemlja, i ja mislim da upravo to tera ljude iz nje a ne male plate. Najvise me ubija kad odem u postu da uplatim nesto cekam pola sata a ima troje ispred mene, odem po lk izgubim 5 dana. Izadjem na ulicu nema osvetljena neko nije zamenio ulicno............ uf majku ima lopovsku..........:(
[ Zoran Rodic @ 28.08.2009. 09:45 ] @
Citat: Savoy: pa onda bi se lako uvidom u zavrsni racun moglo utvrditi u mnogim slucajevima gde su nestale pare i ko ih je iz vlasti pokrao. Zato oni od 2000te do danas nisu uradili nijedan zavrsni racun, jer im je u glavi samo jedna stvar - pljacka drzavne imovine i budzeta.
Ha ha ha, nasmejao si me iskreno ... nemoj da se ljutiš ... ali moraću da te razočaram.
U završnim računima i zvaničnim papirima se nikad ne vidi ko je krao, koliko i kada.
Drugo, zašto baš krećeš od 2000-te godine?
Ono pre, pojela maca?
[ fanfon @ 28.08.2009. 09:46 ] @
Citat: the_tosic: Ko god ima nesto protiv profesora ili ucitelja slobodno moze da pita nekog od njih da ga prati ceo dan, da vidi sta se tu radi. Ne verujem da bi ga ijedan odbio. Mada naravno deca se uvek smire kada dodje neko treci na cas, a i roditelji bas ne mogu da ih pljuju kao kada su u cetiri oka.
Problem je sto kada su opusteni svi kukaju kako nam propada skolstvo, kako nista ne rade. A opet kada rade nesto svi kukaju kako nisu normalni, zasto "toliko" traze za dva. U srednjoj je uvek bilo po 10 jedinica a niko ali niko nije dolazio na dodatnu ili kako se vec zove. Da pita sta mu nije jasno. Inace imali smo dodatnu 2 puta nedeljno!!!
PS i zaposleni u postama i zdravstvu isto imaju radno vreme od 6 sati. Samo jbg salteruse su zaposlene rade nesto, a sta koj moj radi jedan ucitelj sedi i ladi jaja 2 casa i onda ide kuci.
PPS a za to smanjenje broja radnika je verovatno dovoljno samo da odu u penziju svi koji trebaju ;)
Ko prvo-previse kenjas! Pojma nemas o cemu pricas. Puna mi je ona stvar takvih kao ti koji lelemude bez cinjenice o svemu i svacemu. Citas previse zute stampe i slusas previse male pacove koji nista ne uce.
Moja sestra predaje strucne predmete u srednjoj skoli. Pocela je raditi pre par godina. Cinjenice su sledece.
1)Posla ima preko glave. Ako mislis da je posao profesora samo da dodje i otpredaje sta ima pa da ide kuci procitaj ponovo prve dve moje recenice. Pripremu za cas si zaboravio? Evo ja ti kazem da je ta priprema takva da bi ti se zavrtelo u glavi. Svaki dan ona kuci bar 2h sastavlja koncept za ono sto ce da predaje. Kad imas 6 razlicitih strucnih predmeta to je toliko posla da onaj ko ne zna moze samo da lupeta kao ti. Na kraju skolske godine ima 2 nedelje prakse od jutra do mraka. Nisam je ni vidjao kuci za to vreme. A o papirologiji koju mora da popuni ne vredi ni pricati. Upisati gomilu podataka u dnevnik za svakog ucenika i svaki predmet posebno, izracunati broj opravdanih i neopravdanih casova ne samo ukupno nego i po nedeljema, napisati svedocanstva(imas li uopste predstavu kako je pisati rukom 30 svedocanstava tako sto ces napisati svaki predmet 30 puta a ima ih bar 15 a uz njih i sve propratne podatke o uceniku i koliko teba vremena za to?), korigovati maturske radove za svakog ucenika koji kod nje maturira(ima ih bar 30 za sve predmete ukupno), procitati svaki rad(alo! 30 maturskih radova treba samo neko samo da procita,a kamoli da ispravlja greske), mora da ide na popravne i da se bakce i sa njima, da sastanci povodom pocetka skolske godine kad je rec o uskladjivanju skolskog programa...Ne vredi dalje da ti nabrajam jer ionako nisi sposoban da razumes. A sto se tice dece-to je jedna gomila lenstina i neradnika kojima je samo na umu da po ceo dan vise na internetu i fejsbuku i da se vikendom opiijaju u gradu. I ti se onda zapitaj zasto ne uce. Gradivo sam citao sta imaju da uce i uopste nije tesko. Samo treba sesti dnevno 1 jedini sat i uciti. A to je za njih misaona imenica...
[ Horvat @ 28.08.2009. 09:53 ] @
@ventura nisam ja to izmislio
pogledaj samo npr din ,najavili su otpustanje radnika kao teh. visak i moraju da obezbede xy plata kao otpremninu,necu te lagati za broj,ali lova je oko 100 000 dinara
a koji su drugi razlozi,pa npr radnik krade,radnik ne dolazi na vreme,ne radi...sta god ti padne na pamet
[ the_tosic @ 28.08.2009. 10:05 ] @
fanfon lepo si me nasmejao, cini mi se da nisi shvatio da sam ja branio prosvetare. I ne dobijam informacije preko novina vec sam jako lepo upoznat, jer imam nekog u prosveti.
Inace sve je to tacno, i rekao sam da smo imali dodatnu dva puta nedeljno i da niko nije dolazio nego su svi kukali. A znam i koliko i kako se pisu pripreme, dnevnici, maticne knjige, knjizice, opisne ocene, znam sta (ne)rade pp sluzbe, kako se roditelji ponasaju prema prosvetarima i sve ostalo. I zbog svega toga ne planiram u zivotu da budem profesor, ne pada mi napamet da me neki idiot sa osnovnom skolom pljuje za pisljivih 350e.
[ hemarikon @ 28.08.2009. 14:18 ] @
Evo primer jednog rešenja kao ilustracija šta sve ulazi u fond 40-časovne radne nedelje. Ukoliko nastavnici budu obavljali samo poslove neposredne nastave ko će preuzeti ostale zadatke? Nerasporedjen i nestručan partijski kadar? A takvi po pravilu imaju veću platu od nastavnika. Da li je to ušteda ili gubitak?
Citat: Na osnovu člna 125. i 126. Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja RS, Pravilnika o pedagoškoj normi svih oblika obrazovno vaspitnog rada nastavnika i stručnih saradnika u srednjoj školi, Uredbe o koeficijentima za obračun i isplatu plata zaposlnih u javnim službama i važeće cene rada donosim
REŠENJE
Radnik Miki Maus, VII stepen stručnosti rasporedjuje se na radno mesto nastavnika Nauke, na neodredjeno/odredjeno, sa punim radnim vremenom te mu se utvrdjuje 40-časovna radna nedelja, počev od ...
1. NEPOSREDNI VASPITNO OBRAZOVNI RAD
a. ČASOVI REDOVNE NASTAVE I IZBORNE NASTAVE
i. Teorijska nastava sa pismenim ___
ii. Torijska nastava bez pismenog 20
iii. Vežbe u časovnom sistemu ___
iv. Vežbe u bloku ___
v. Praksa u časovnom sistemu ___
vi. Praksa u bloku ___
vii. Priprema za neposredni VOR 10
b. ČASOVI OSTALIH OBLIKA OBAVEZNOG OBRAZOVNOG RADA
i. Dopunski rad 2
ii. Dodatni rad 1
iii. Pripremni i društveno korisni rad 1
iv. Fakultativni nastavni i vannastavni oblici rada
- fakultativni nastavni predmet
- Sekcije
- Ekskurzije
- Društvene aktivnosti
- Kulturna i javna delatnost 2
v. Rad u komisijama završni-maturski rad
c. ODELJENSKO STAREŠINSTVO
2. OSTALI POSLOVI
a. Administrativni poslovi razrednog starešine ___
b. Stručno usavršavanje 1
c. Rukovodilac aktiva ___
d. Rad u stručnim organima 1
e. Mentor sa nastavnikom pripravnikom ___
f. Dežurstvo 1
g. Vodjenje pedagoške dokumentacije 1
h. Ostali poslovi po nalogu direktora ___
-------------------------------------------------------------------
Ukupno: 40 čas.
Dostaviti DIREKTOR
1. Radniku
2. Računovodstvu
3. U dosije radnika
[ Zoran Rodic @ 28.08.2009. 14:35 ] @
Citat: hemarikon: Nerasporedjen i nestručan partijski kadar? A takvi po pravilu imaju veću platu od nastavnika. Da li je to ušteda ili gubitak?
Na koga misliš konkretno?
I ko ima veću platu od nastavnika/profesora ...?
[ hemarikon @ 28.08.2009. 16:01 ] @
Ako se ukinu zaduženja nastavnika osim neposredno za obrazovni rad, ovakvi bi mogli da se rasporede na upražnjena radna mesta:
http://www.b92.net/info/vesti/...02&dd=27&nav_id=347248
Ova kampanja se priprema protiv nastavnika već duže vreme. Još od kad je aktuelni ministar priprertio da neće biti otpuštanja u prosveti. Pa je to više puta ponovio. A onda "pritisnuo ga MMF". Ma nemoj, eto čovek se zauzeo za nastavničku stvar. Nije uspeo pokušaj podsticanja huligana da prave nerede po školi. Droga se ne uklanja iz školskih dvorišta. Nasilja u i oko škole nikad nije bilo koliko danas. Rezultati su slabi, i sramotni za društvo u celini. Zato mora da se pozove MMF.
[ Savoy @ 28.08.2009. 17:07 ] @
ne pita se ovde ministar a ni vlada/predsednik vise nista
narod je glasao vlast koja je krala, otimala, pljackala - tacnije ponasala se neodgovorno u vodjenju drzave. pare su potrosili i kad je kasa ostala prazna zakukali su ispred MMF-a . MMF je rekao moze al ima da igrate kako vam mi sviramo - tacnije odredjenam je staratelj i sad ima da radimo ne kako mi hocemo i mislimo da treba - vec kako staratelj MMF kaze. A MMF kaze pola zdravstva i prosvete ide na ulicu.
Vase zalopojke i kalimero pricice ostavite napolju pre ulaska u ustanovu ili krivite sami sebe sto ste ovima davali glas.
[ hemarikon @ 28.08.2009. 20:06 ] @
To što oni pričaju da im traži MMF su laži, poluistine i manipulacije. Vladi nije cilj reforma školskog sistema već stvaraje uslova za infiltraciju partijskih kadrova. MMF traži da se smanji administraciju a to su sve njihovi. Njihovima treba obezbediti druge radne pozicije i zato je navrat nanos MMF "zahtevao" kresanje prosvete.
[ Zoran Rodic @ 28.08.2009. 22:26 ] @
Citat: hemarikon: Ova kampanja se priprema protiv nastavnika već duže vreme.
Aman, nema nikakve kampanje ... podiZanje PDV-a je konkretan potez ... "obracun" sa prosvetom je zamazivanje ociju
Pa nije valjda da verujes da se sve vrti oko 4.5% minusa u budzetu
7.6 i 9 su neke realne cifre ... pa sta ce onda biti problem?
Da se ukine prosveta i zdravstvo?
mdaaaj ... pa jel nam leze sad kinta za direktno upumpavanje u budzet ... koliko? 500 mil dolara?
Citat: Droga se ne uklanja iz školskih dvorišta.
Ovo apsolutno nije tacno. To je stvar koja se ipak ne moze navaliti na ledja ni ministarstvu prosvete ni MUP-u.
Evo, ja cu da ti kazem da se cini veooooma mnogo.
To ne znaci da se uspeva svugde i na svakom koraku, ali je prioritet.
[ Aleksandar Đokić @ 29.08.2009. 02:53 ] @
uh to, neka ih otpuste makar polovinu, nebitno zbog cega... svako ce se pronaci tako da se nece buniti, pola dece nam nepismeno komplet
[ a1200 @ 29.08.2009. 03:33 ] @
PDV u opste ne mora da se digne... jednostavno ce se na mala vrata uvesti novi prikriveni porezi i takse. Ova prica oko 'reforme' celog trulog sistema, koji je upravo glavni parazit i orudje vladajuce klike, je vishe nego smesna... pa nisu valjda ludi da otpuste svoje naj odanije kadrove, koji su, uzgred, u stranci samo zbog koristi. Otpustice one koji su najmanji paraziti, a zadrzati svoju uigranu ekipicu. U ostalom, u Srbiji se ljudi bave politikom samo da bi da na lak nacin, bez rada, poboljsali svoj materijalni polozaj, preskocili 10 stepenika u napredovanju na poslu/karijeri, ili ukrali nesto, a da im niko ne moze nista (po sistemu 'on je nas, nemoj njega').
I to ce tako ici, sve dok cela drzava ne stane od protesta i demonstracija... mada znajuci koliko je prosecan covek navikao da trpi, koliko je dezorjentisan, priglup, i izdresiran da nema i ne ocekuje nikakvu pravdu od drzave ili bilo koje institucije, kao i koliko je sistematski ubijan u pojam po svim pitanjima u zadnjih 20 godina... do toga nece doci skoro.
Tako da, sve je u redu - zasluzili smo.
[ hemarikon @ 29.08.2009. 06:53 ] @
Bužet Velike Britanije za 2009 godinu iznosi 671 milijardu funti. Tim budžetom predvidja se 88 miljardi funti za obrazovanje.
[att_img]
To je 13%. Koga zanima može pročitati: http://www.hm-treasury.gov.uk/.../bud09_completereport_2520.pdf
A drogu po školi rasturaju upravo dileri usko vezani uz državni aparat. Po tom pitanju se ne čini mnogo više osim zataškavanja: http://www.rtvzona.com/droga-u-skolskom-dvoristu.html. Da su u pitanju "slobodni strelci" državni rasturači ne bi dozvolili konkurenciju.
Ovaj nastavnik je dobio otkaz jer je prijavio slučaj drogiranja: http://www.blic.rs/beograd.php?id=33162. U brodu ludaka kriv je onaj koji je prijavio drogiranje.
To su obrazci po kojima će političari "reformisati" obrazovni sistem Srbije, dizajniran još u vreme prve petoljetke. Biće otpušteni politički nepodobni, na njihova mesta će doći partijski kadar a sistem rada će biti kao do sada.
[ ventura @ 29.08.2009. 08:56 ] @
A pre toga nisi odradio domaći pa pogledao koliko procenata od budžeta Srbija odvaja za obrazovanje.
Država Srbija odvaja 18% od svog ukupnog budžeta za obrazovanje.
Budžet Republike Srbije: 9.6 milijardi dolara
Budžet Ministarstva Prosvete: 1.7 milijardi dolara (od čega 96% ide na plate zaposlenima)
Nemam ništa protiv da to dovedu na razinu Engleske, nek skrešu budžet za 30%, i nek ga dovedu na Engleskih 13%, i u budžetu ministarstva prosvete će ostati 570 miliona dolara za investicije... A ko ne skrešu budžet na Engleskih 13% već samo otpuste pola radnika, eto ti višak od skoro 900 miliona dolara... Zamisli koliko je to stotina novih škola svake godine, a koje se ovako bacaju u vetar čuvajući neki socijalni mir...
Nemojmo da kvarimo diskusiju izjavama dostojnih pacijentima iz Laze Lazarevića...
[ Shadowed @ 29.08.2009. 09:19 ] @
Sve je to super, al' zasto bi vlast to uradila? :)
[ ventura @ 29.08.2009. 09:34 ] @
Citat: Shadowed: Sve je to super, al' zasto bi vlast to uradila? :)
Pa najavili su da će otpustiti pola zaposlenih u školstvu.. to je 900 milona dolara godišnje... Nek 300 daju u nove škole, ostatak nazad u budžet i puna kapa...
[ morihei ueshiba @ 29.08.2009. 10:26 ] @
Kao sto je neravnomerno razvijena,Srbija je isto tako neravnomerno naseljena i tu se pojavljuje problem koji apartciki iz vlasti ne mogu da rese.Kao na primer oni cuveni slucajevi jedna skola-jedan nastavnik-jedan ucenik.To naravno u nekoj vukohebini gde i nastavnik i ucenik moraju da pesace po 20km da bi dosli do neke ruine koja lici na skolu(ima tablu,sundjer,kredu i poljski WC).Onda se oni tamo kao nesto obrazuju,pa onda nazad peske sve usput plesuci sa vukovima.
Nastavnik dobije punu platu,a i tu rusevinu od skole odrzava drzava odvajajuci neka sredstva,sve u nadi da ce jednog dana biti puna djaka.A nece.Za to vreme se po BG i ostalim centrima pravi haos sa odeljenjima od 40 ucenika,uvodi se treca smena itd.
A da li je nekom palo na pamet da postedi ove pesacenja po gudurama i da za te pare koje se potrose za odrzavanje tog stanja kupi i tom uceniku i tom nastavniku po racunar(i naravno obezbedi neku konekciju za dz),pa lepo nastava online.U stvari ne mora nastavniku,nego samo tim decacima i devojcicama koji su osudjeni da zive u takvim krajevima,pa lepo iz jednog centra da se vrsi nastava.A ovi viskovi ucitelja i nastavnika da se rasporede gde treba,pa tek onda da se utvrdjuje visak ako ga ima.
Pa stvarno ne mogu da verujem da tako nesto nikom nije palo na pamet,bar ja nisam cuo.
A zamislite lica te dece kad bi im iz ministarstva sigla po jedna konfiguracija,pa imaju internet,pa komuniciraju sa vrsnjacima,pa svasta kojesta jos...
Ali ne,neciji je interes da ta deca ostanu tamo gde jesu i da znaju samo ono sto im ministarsvo prosvete odredi.
Ma ne znam zasto ovo pisem,ionako ovo nece procitati onaj ko treba.Ako i slucajno bude naisao,pa tako ga zabole...
[ Shadowed @ 29.08.2009. 11:04 ] @
Citat: ventura: Pa najavili su da će otpustiti pola zaposlenih u školstvu.. to je 900 milona dolara godišnje... Nek 300 daju u nove škole, ostatak nazad u budžet i puna kapa...
Znam ja to, bilo bi to dobro da urade, ali zasto bi? Imaju li oni ikakav motiv da to urade? Socijalni mir je ono sto ih interesuje iz prostog razloga sto to znaci glasove sto dalje znaci duze ostajanje na vlasti i mogucnost da se vise krade. Za drugo sta ih jednostavno zabole.
[ hemarikon @ 29.08.2009. 11:48 ] @
@ventura
Da stvarno, uradi domaće zadatke.
Budžetom Srbije više godina unazad se predvidja sve manji udeo sredstava za prosvetu. Za 2009 godinu oko 14% ukupnog budžeta Srbije dobija Ministarstvo Prosvete (to nisu samo plate zaposlenih već ukupan budžet za prosvetu uključujući i visokoškolske ustanove): http://www.parlament.sr.gov.yu...ta_detalji.asp?Id=516&t=Z#
U odnosu na britanskih 13% to je jedan posto razlike. Da bi se smanjili izdaci za prosvetu za daljnjih nekoliko procenata dovoiljno je iz školskog sistema ukloniti politički šljam ( http://www.alo.rs/politika/18628/Slavice_ostavka):
Citat: što dobija 20.000 dinara mesečno kao predavač na Medicinskom fakultetu u Kosovskoj Mitrovici, gde je za osam meseci rada održala samo jedno predavanje.
Slavica Đukić-Dejanović zaposlena je na Medicinskom fakultetu u Kragujevcu, gde je šef katedre za psihologiju. Mada nije na stalnom radu u Skupštini, ima pravo na razliku u plati do 100.000 dinara i paušal od nešto više od 30.000 dinara.
Jel sad jasno zašto MMF traži racionalizaciju obrazovnog sistema u Srbiji?
[ Zoran Rodic @ 29.08.2009. 13:07 ] @
Citat: ventura: Pa najavili su da će otpustiti pola zaposlenih u školstvu.. to je 900 milona dolara godišnje... Nek 300 daju u nove škole, ostatak nazad u budžet i puna kapa...
Ko je najavio?
Ja lepo rekoh na početku teme da su novinari najveći trolovi
Evo ga finale:
Ministar prosvete Žarko Obradović kaže da se racionalizacija broja zaposlenih u prosveti i podizanje efikasnosti sistema obrazovanja mogu rešiti bez otpuštanja.
I to je sad jedan od razloga zbog kojih bi ja podržao novi Zakon o informisanju ... ali ajde da sad ne trolujem
[ Kovacevic Vladimir @ 29.08.2009. 17:17 ] @
Od ponedeljka, kada budeš na radnom mestu, imaćemo tačne informacije (ukoliko nisu službena tajna).
Da pojasnim.
Novinari prave senzaciju na osnovu nekih "najava, dojava..." i prvi signal da se nešto zaista korisno racionalizuje, je slanje u penziju onih, koji imaju jedan od uslova za penzionisanje. Nemali broj žena koristi neko pravo na ispunjenje i godina života (staž već napunili) za penzionisanje, a realno (fizički i mentalno), više ni za pijac nisu.
Pozdrav
[ hemarikon @ 29.08.2009. 17:38 ] @
Isto tako realno je da niko ništa nije tražio od Žarka. Verovatno se i oni iz MMF-a čude o čemu Žarko priča. A ne laje kera sela radi već sebe radi. I eto prilike za reklamu. Nećemo otpuštati profesore a niko to nije ni uslovljavao. Politika zapošljavanja u prosveti je ionako restriktivna i partijski kontrolisana. Dok odu u penziju oni koji imaju da odu bića iscrpljen velik deo "viška". Al, ajd malo da podignemo cenu, zlu netrebalo ako dodje do kakvih izbora.
[ Zoran Rodic @ 29.08.2009. 20:20 ] @
Citat: hemarikon: Politika zapošljavanja u prosveti je ionako restriktivna i partijski kontrolisana.
Ne zameri, ali stvarno si istripovan
Prvo, nije mi jasno šta to znači ''restriktivno'' ... zapošljava se prema potrebi, broju đaka i broju odeljenja a na osnovu CENUS-a koji se popunjava svakog septembra.
Što se tiče partijske kontrole ... stvarno si u tripu ... koga bre boli uvo za prosvetare ... ybt. to je 98% žena ... a takvi ne hvataju motku u ruke i ne idu na ulice, i njih se niko ne plaši niti ima interes da ostvari partijsku kontrolu nad nekim ko pola dana provede sa decom.
[ kelja @ 29.08.2009. 20:49 ] @
Citat: Zoran Rodic: Ne zameri, ali stvarno si istripovan
Prvo, nije mi jasno šta to znači ''restriktivno'' ... zapošljava se prema potrebi, broju đaka i broju odeljenja a na osnovu CENUS-a koji se popunjava svakog septembra.
Što se tiče partijske kontrole ... stvarno si u tripu ... koga bre boli uvo za prosvetare ... ybt. to je 98% žena ... a takvi ne hvataju motku u ruke i ne idu na ulice, i njih se niko ne plaši niti ima interes da ostvari partijsku kontrolu nad nekim ko pola dana provede sa decom.
Zorane, nismo bas tolike naivcine.
NEMA direktora skole, cak i u najzabacenijem selu Srbije, koji nije clan neke stranke... (Napisi ovde pred ljudima slobodno kojoj stranci pripada tvoj direktor...
Al' to on (ona) iz uverenja, je l, nije bitna karijera? )
Ima i onih koji su se zajebali pa su se uclanili u ''pogresnu'', koja nije trenutno na vlasti. (Jbg, ne moze covek bas uvwek da pogodi rezultate izbora) E takvima katkad stizu pozivi da se lepo ponasaju itd, da misle o mandatu... Ali, doduse, to samo po potrebi, kad se pravi neki deal.
A broj djaka u odeljenju i broj odeljenja je vrlo rastegljiva kategorija, pa se tako u nekim novosadskim i beogradksim skolama forimiraju odeljenja i sa desetak djaka, raspitaj se malo.
Elem, sami nastavnici i profesori ne moraju da budu partijski kadrovi, ali i tu su moguce razne manipulacije, Srbija je ovo, brale!!!
[ Zoran Rodic @ 29.08.2009. 21:05 ] @
Citat: kelja:(Napisi ovde pred ljudima slobodno kojoj stranci pripada tvoj direktor...
Možeš da mi veruješ na reč, a i ne moraš ... ali ne pripada ni jednoj stranci niti ima interesa za politiku u bilo kom smislu :)
Veruj mi da znam više budala direktora koji ne pripadaju ni jednoj stranci nego onih koji to jesu.
E sad, direktori se uglavnom biraju tako što konkurišu, logično jelte ;) ... pa onda dobiju većinu na Nastavničkom veću ... dakle, izjašnjavaju se kolege.
Tek kasnije se ide na odobravanje lokalne uprave i ministarstva ... što se u 99% slučajeva završava aminovanjem.
Naravno, jasno ti je da se mnogi kandiduju na predlog svog partijskog opštinskog odbora, ali nemoj zaboraviti da su razne vlasti danas po opštinama ... pa nije čudo da danas vidiš direktora radikala.
Inače, ministar je SPS ... opštine, onakve kakve jesu, ima direktora iz DSS-a, Radikala, DS-a ... i vrlo retko, zaista vrlo retko bude neko postavljen odozgo po direktivi... zapravo nisam to video godinama.
Uostalom, čim nema iz G17 vidiš da tu nema leba i vajde od toga.
[ hemarikon @ 29.08.2009. 21:12 ] @
@Zoran Rodic
Prvo, nemoj se nervirati, sa tim tvojim tripom nemam ništa.
Drugo, odakle ti to da u prosveti radi 98% žena?
Jasno mi je da ti znaš ali zbog onih koji nisu upoznati. Za svako radno mesto gde je 10% i više časova slobodno objavljuje se konkurs. Ali na taj konkurs se primaju samo "odabrani" inače se konkurs poništava. I kako se onda popunjavaju ta radna mesta na kojima su konkurisali kandidati koji su ispunjavali uslove konkursa a odbijeni su prevarom. Jednostavno, sopstvenim, partijskim i drugim kadrovima. Zato imaš ljudi sa višom školom koji drže nastavu gde se traži fakultet a na istom konkursu je odbijen kandidat koji je ispunjavao uslove konkursa. Takvih slučajeva ima mnogo i u svakoj školi.
Niko ne odgovara u tom slučaju a poreski obveznici plaćaju
483 Novčane kazne i penali po rešenju sudova 2.394.000 dinara.
Svi direktori su partijski kadrovi. Bilo još od tileta i ostalo.
PS
02 Univerzijada 2009 je koštala prosvetu 500.000.000 dinara.
[ Zoran Rodic @ 29.08.2009. 21:25 ] @
Citat: hemarikon: Jasno mi je da ti znaš ali zbog onih koji nisu upoznati. Za svako radno mesto gde je 10% i više časova slobodno objavljuje se konkurs. Ali na taj konkurs se primaju samo "odabrani" inače se konkurs poništava. I kako se onda popunjavaju ta radna mesta na kojima su konkurisali kandidati koji su ispunjavali uslove konkursa a odbijeni su prevarom. Jednostavno, sopstvenim, partijskim i drugim kadrovima. Zato imaš ljudi sa višom školom koji drže nastavu a na istom konkursu je odbijen kandidat koji je ispunjavao uslove konkursa. Takvih slučajeva ima mnogo i u svakoj školi.
Konkursi su odavno ... kako da kažem ... ''zabranjeni''
Potrebno radno mesto se popunjava prvo tehnološkim viškovima iz drugih škola.
Pa ako tu nema nikog onda se raspisuje konkurs ... biro rada ... i tako dalje ... uz odobrenje ministarstva, da se raspiše
Uglavnom, konkurs na kome je primljen neko sa manjom stručnom spremom se obara skoro pa ODMAH
A nije mi jasno, ko to prima a ko obara regularne konkurse?
Mislim, naravno da ima preko veze i budževina svakojakih, ali ajde da se ne generalizuje stvar tako banalno.
20 godina radim u prosveti i video sam više dobrog nego lošeg.
Samo da se malo odmeri napisano.
[ pantic68 @ 29.08.2009. 22:10 ] @
Ja sam mislio da nasi od MMF-a traze nesto a ne obrnuto. I hoce li veronauka biti obuhvacena racionalizacijom?
[ Nebojsa Milanovic @ 29.08.2009. 22:31 ] @
Offtopic:
Kako bre? nemoguće..
Sa ovim se slažem, mnogo netačnih stvari se priča o školstvu...
[ hemarikon @ 29.08.2009. 23:07 ] @
@Zoran Rodic
Evo ti ovde ... kako da kažem ... ''zabranjeni'' konkursi: http://www.nsz.sr.gov.yu/page/info/sr/poslovi.html
Citat: Uglavnom, konkurs na kome je primljen neko sa manjom stručnom spremom se obara skoro pa ODMAH
To skoro ODMAH potraje:
http://www.blic.rs/vojvodina.php?id=41415
Na kraju niko ne odgovara nizašta.
[ Savoy @ 30.08.2009. 12:38 ] @
lopovska zemlja....
[ Savoy @ 30.08.2009. 12:44 ] @
inace podrzavam otpustanje pola zaposlenih iz prosvete. i onako to nase obrazovanje prakticno ne sluzi nicemu tacnije ne daje nikakve rezulate - sto pokazuju upravo rezultati nase privrede
poenta obrazovanja jeste da one koji uce nauci necemu sutra od cega ce oni moci da zive i stvore egzistenciju sebi i svojoj porodici
a poenta obrazovanja u srbiji je bubanje nekakvih nepotrebnih stvari, teorema, definicija i ostalih gluposti. sve u svemu mnogo teorije a 0-1% konkretnih primenjivih stvari i prakse.
znam sad ce reci ovi prosvetari da oni samo rade po programu, al da oni sta znaju naucili bi necemu tu decu
poredjenja radi jedna svajcarska , sa istim brojem stanovnika i teritorijom kao sto je nasa ima 10 puta vecu produktivnost izvoz i GDP.
[ Ivan Dimkovic @ 30.08.2009. 12:53 ] @
Citat:
poredjenja radi jedna svajcarska , sa istim brojem stanovnika i teritorijom kao sto je nasa ima 10 puta vecu produktivnost izvoz i GDP.
2/3 svajcarske ekonomije su servisi (proizvodnja ostatak, uz 1.5% poljoprivrede) - kao sto je poznato, dobar deo te servisne ekonomije je bankarski, zahvaljujuci bankarskoj tajnosti i neutralnosti te zemlje - to je nesto sto je karakteristicno za Svajcarsku i nije realno porediti tu zemlju sa bilo kojom drugom.
Mislim, lepo je kada svi svetski diktatori i utajivaci poreza drze lovu kod tebe, ali probaj da zamislis takvu reklamu od strane Srbije :-)
Sto se obrazovanja tice - iako se ne slazem sa otpustanjem 50% ljudi, mislim da bi u obrazovanju trebalo uvesti jako strogu sertifikaciju kako bi se izbegli nekvalifikovani radnici i, naravno, izbaciti ocenjivanja od strane nastavnika i uvesti testove na republickom nivou koji bi bili tajni i gde bi ocenjivanje bilo sa istim standardima za sve.
[ Rumpletstilskin @ 30.08.2009. 12:56 ] @
Citat: Savoy: inace podrzavam otpustanje pola zaposlenih iz prosvete. i onako to nase obrazovanje prakticno ne sluzi nicemu tacnije ne daje nikakve rezulate - sto pokazuju upravo rezultati nase privrede
poenta obrazovanja jeste da one koji uce nauci necemu sutra od cega ce oni moci da zive i stvore egzistenciju sebi i svojoj porodici
a poenta obrazovanja u srbiji je bubanje nekakvih nepotrebnih stvari, teorema, definicija i ostalih gluposti. sve u svemu mnogo teorije a 0-1% konkretnih primenjivih stvari i prakse.
znam sad ce reci ovi prosvetari da oni samo rade po programu, al da oni sta znaju naucili bi necemu tu decu
poredjenja radi jedna svajcarska , sa istim brojem stanovnika i teritorijom kao sto je nasa ima 10 puta vecu produktivnost izvoz i GDP.
A ti si nasiroko putovao i znas tacno sta i kako se uci u skolama u recimo toj svajcarskoj?
Jeste, prosvetari su krivi sto su deca sa 15 godina funkcionalno nepismena, i oni treba da ti nadju posao od 5k€? Kazi gde to ima pa svi odma da idemo tamo.
[ the_tosic @ 30.08.2009. 13:19 ] @
Morate da shvatite da je najmanji problem kod prosvetara. Nijedan profesor nam nikad nije rekao, ajde se vi zezajte, a ja cu da citam novine. Problem je u deci koja su navikla da zive bez obaveza, a roditelji ih podrzavaju. U cetvrtoj godini, fizicar je svaki drugi cas ispitivao celo odeljenje i svi do jednog bi rekli nisam spreman/na i lik je prva dva tri puta upisivao svima keceve, i onda je morao da prestane jer bi ga cela skola smarala otkud nama toliko keceva. I u normalnoj skoli bi dosao psiholog da vidi u cemu je problem, ali se u srbiji to ne desava. Ucenici jednostavno ignorisu sve jer znaju da nece biti kaznjeni, niko nije lud da obori 30% odeljenja na godinu.
Glavni problem prave psiholozi, pedagozi, sociolozi i ostali koji ne mogu da sastave recenicu bez ljudskih prava. Jednostavno traze da se skolstvo prilagodjava deci, i bole ih tuki, ako neko nije cuo ni za Njutna, ni za Pitagoru.
@savoj da je nase skolstvo toliko lose ne bismo izvozili toliko pameti, veci je problem u privredi i administraciji, koja je i dalje u 1945oj.
[ hemarikon @ 30.08.2009. 14:43 ] @
Neću da hvalim školski sistem Srbije jer
(1) su školski planovi i programi za diskusiju,
(2) minstarstvo i vlada je nezainteresovana i nesposobna za reformu školstva,
(3) sistem vrednovanja (ocenjianja) znanja je prevazidjen i nije primeren današnjem stanju u društvu,
(4) ima nastavnika (kvalifikovanih i nekvalifikovanih) kojima je držanje nastave poslednja rupa na svirali,
(5) deca do 30-te godine ne znju šta bi bili u životu pa ni školu ne znaju da izaberu,
(6) deca i roditelji nisu zainteresovni za učenje i praćenje nastave već za ocenu i diplomu,
(7) društvo u celini je izgubilo kompas i nema elementarnu predstavu o pozitivnim vrednostima koje treba da neguje.
Od svega toga nastavnici mogu da utiču samo na tačku (4). Dajte otkaz svima koji su sada u prosveti i dovedite potpuno nove ljude. Šta će se promeniti?
Namerno sam (4) stavio u sredinu jer su nastavnici meta za odstrel i ministarstvu i roditeljima (učenicima). Oni tu služe kao moneta za podkusurivanje.
Probajte da održite nastavu "prema planu i programu" pa posmatrajte rezultate. Učenici će da jauču kako to njima neće trebati u životu. I u pravu su. U ovoj državi im samo treba diploma. Roditelji pogotovu nisu zainteresovani za gradivo jer "važno je da su deca dobro". Ministarstvo ionako ne zanima šta ste održali na času "važno je da se ne talasa".
U tom opštem smradu, koji se zove Brod Ludaka Oko Tri Morave, najbolji za učenike, roditelje i ministarstvo su profesori koji drže nastavu u skladu sa imenom grupe "S vremena na vreme", oni koji dele ocene prema proseku u dnevniku ili po znamenitosti mama i tata. Takvi su popularni i bolji učenici ih se sete kad upišu fakultet na kome se srednješkolsko gradivo perskače jer je to "poznato" i odmah se tambura u suvu apstrakciju. Ko mu je kriv što ne može da se seti zadatka iz hemije koji je radio u prvom gimnazije pa se to na fakultetu ne radi. Ali se uredno pojavljuje na ispitu. A onda??? A onda privatni časovi.
[ Savoy @ 30.08.2009. 20:07 ] @
Citat: 2/3 svajcarske ekonomije su servisi (proizvodnja ostatak, uz 1.5% poljoprivrede) - kao sto je poznato, dobar deo te servisne ekonomije je bankarski, zahvaljujuci bankarskoj tajnosti i neutralnosti te zemlje - to je nesto sto je karakteristicno za Svajcarsku i nije realno porediti tu zemlju sa bilo kojom drugom.
tacno je da su im vecina gdpa servisi, al opet od njihovih visokih 306 milijardi GDPA 34% je industrija - to je nekih skoro 105 milijardi ?
istovremeno od naseg GDPA od 58 milijardi 24% je industrija sto je samo 14 milijardi
svajcarski prihod od industrije i sama produktivnost je skoro 10 puta veca od nase....
a veliku krivicu zasto je to tako snose aktuelni prosvetari tj los sistem obrazovanja.
i mesto da prepisemo zakone i sisteme od uspesnih , nase vlasti redovno misle da su oni najpametniji i izmisljaju nekekave gluposti koje nas kao i uvek po obicaju odvedu u corsokak.
[ hemarikon @ 30.08.2009. 20:34 ] @
Ako pod "prosvetari" podrazumevaš nastavnike i ako misliš da će njihovim otpuštanjem Srbija proizvesti "306 milijardi" (čega) daj da im se pod hitno podele otkazi. Nastavnici u srednjim i osnovnim školama ne donose planove i programe već imaju obavezu da izvode nastavu po tim planovima i programima. Ako mene pitaš ja bih otpustio one koji se ne drže važećih planova i programa, preskaču časove, skraćuju časove, pijance, pušače, seks bombe i sve ono što ne može da služi kao primer kulturnog i profesionalnog ponašanja. Planove i programe donosi Ministarstvo Prosvete. Prema tome, adresa na kojoj treba tražiti zamenu planova i programa je Nemanjina 22-26.
[ vladd @ 31.08.2009. 00:41 ] @
Stvarno mi je dosadno da slusam "resavsku skolu".
Kakvo prepisivanje zakona, pa te mozgalice moze svako da napise.
Problem je drzati se pravila, a za to ne postoji volja.
Ocigledno, bankrot je stigao, reforme su promasile metu, neko se nahlapao para, i sada sledi otpustanje budzetskih korisnika.
Najmanje potrebni, a potencijalno najopasniji, su proizvodjaci malih pametnih glavica.
Zato nasa elita i skoluje decu po inostranstvima , da bi bili uvek spremni da naprave otklon od domace prosvete, i naprave eksperiment po zelji.
Poz
[ kelja @ 31.08.2009. 17:28 ] @
Citat: Ako mene pitaš ja bih otpustio one koji se ne drže važećih planova i programa, preskaču časove, skraćuju časove, pijance, pušače, seks bombe i sve ono što ne može da služi kao primer kulturnog i profesionalnog ponašanja.
Ja bih ostavio seks bombe...
[ drbogi @ 01.09.2009. 02:45 ] @
Citat: the_tosic:
Glavni problem prave psiholozi, pedagozi, sociolozi i ostali koji ne mogu da sastave recenicu bez ljudskih prava. Jednostavno traze da se skolstvo prilagodjava deci, i bole ih tuki, ako neko nije cuo ni za Njutna, ni za Pitagoru.
@savoj da je nase skolstvo toliko lose ne bismo izvozili toliko pameti, veci je problem u privredi i administraciji, koja je i dalje u 1945oj.
Najbolje ukinuti škole, sve to u rudnik poslati. Tu bi u potpuno prirodnom okruženju, ovi mogli da propovedaju ljudska prava, a i fizičari bi uz rad edukovali neposlušne đake, sve u nadi da će i oni jednom postati školovani, iako to nikome ni za krasni qratz nije ovde potrebno, osim onima koji bi da uteknu odavde.
Koliko je novca neko zaradio na Pitagori i Njutnu, a koliko se zaradi na 3 karte?
Oćete kapitalizam, al nećete da novac bude mera vrednosti. E nećemo tako kolege.
Vidim ovi što kupuju Srbiju, samo o Pitagori i Arhimedu govore, udaviše, još kada se dohvate teorije relativnosti, pa Nemačke klasične folozofije, to pola Luke promeni namenu iz momenta. Posle deca kriva, zato što bolje od učitelja kapiraju kako stvari zaista stoje u Srbiji.
[ Savoy @ 02.09.2009. 14:02 ] @
Juce je objavljeno da vlast nece dobiti pare od MMF-a dok ne sprovede obecane "reforme" tj dok ne odpusti polovinu iz prosvete, zdravstva i drzavne uprave i ne podigne stopu PDV-a.
I danas sta se desava odmah reaguje trziste kapitala i kurs dinara slabi prema evru za 0.64%.
[ hemarikon @ 02.09.2009. 14:23 ] @
Nemoj da lažeš.
[ Ivan Dimkovic @ 02.09.2009. 14:33 ] @
Citat:
da je nase skolstvo toliko lose ne bismo izvozili toliko pameti, veci je problem u privredi i administraciji, koja je i dalje u 1945oj.
Ovo je apsolutno netacno.
Srpsko skolstvo je jadno i bedno i po svemu na vrlo niskim granama (sto se tu i tamo, doduse retko, vidi i na papiru - recimo u medjunarodnim testiranjima primene znanja).
Nastavni programi su prepotopski i neprilagodjeni modernom vremenu, nastavni kadar je... cast izuzetcima, u najbolju ruku ispod-prosecan zato sto je u Srbiji gotovo sramota biti nastavnik/profesor, valjda nisi uspeo u zivotu itd.. Nacin ocenjivanja je totalno pristrasan i bez jedinstvenog standarda na nivou drzave koji bi se postigao nezavisnim testiranjem (lik koji ima 3 u matematickoj gimnaziji bi imao 5 u nekoj drugoj skoli), kolicina znanja koja ostane ljudima u glavi je minimalna, casovi su dosadni bez puno ukljucivanja ucenika itd...
To sto <1% materijala ode iz zemlje i postanu kvalitetni strucnjaci - pa to je <1% prirodnih talenata koji bi u bilo kakvom sistemu opet nekako uspeli da se proguraju i da pripale iz ludnice.
Nista to ne govori - tih 1% nisu bitni, bitan je PROSEK - a PROSEK u Srbiji je prilicno jadan.
Ali ne moze skolstvo da bude odvojeno od ostatka drzave - ne moze se ocekivati super skolstvo u nefunkcionalnoj drzavi.
Medjutim, upravo je skolstvo to koje mora biti zamajac promena - sve dok skolstvo proizvodi gomilu ispod-prosecnih klimaca glava koji su jedino naucili da se "provlace" do tada nema nista od bilo cega drugog.
[ Nebojsa Milanovic @ 02.09.2009. 14:44 ] @
Ne pustiš li ih da se provlače - odlaze u drugu školu koja ih pušta da se provlače. Time tvoja škola ostaje bez đaka, a ti bez posla i hleba. I tako u nedogled.
Pošto đaka ima sve manje, velika je borba škola za njih, a osnovno "oružje" škola u toj borbi je puštanje đaka. Svi drugi kriterijumi praktično nisu vredni pomena.
Zato je jasno čemu to vodi.
[ Ivan Dimkovic @ 02.09.2009. 14:54 ] @
Resenje bi bili godisnji ispiti iz gradiva na naiconalnom nivou - svaki list sa odgovorima se onda anonimizuje i salje na pregled od strane nastavnika negde drugde - naravno, svaki 100-ti rad se salje na nezavisnu kontrolu posle pregleda kako bi se kontrolisao kvalitet pregledanja.
I to je to - onda bi >OCENA< bila relevantan podatak na drzavnom nivou.
Naravno, ovo se nece skoro desiti u Srbiji jer bi ceo sistem otisao dodjavola kada bi citavi gradovi/opstine ostali bez mesta na fakultetima jer imaju ocajne skole - onda bi se digla kuka i motika sa "diskriminacijom"...
Zato je prosveceni apsolutizam najbolje resenje za zemlju dok se stvari ne dovedu u red - demokratija kao uredjenje je skupa privilegija i zahteva vrlo visok nivo drustvene svesti da bi imala smisla.
[ kelja @ 02.09.2009. 15:45 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: Resenje bi bili godisnji ispiti iz gradiva na naiconalnom nivou - svaki list sa odgovorima se onda anonimizuje i salje na pregled od strane nastavnika negde drugde - naravno, svaki 100-ti rad se salje na nezavisnu kontrolu posle pregleda kako bi se kontrolisao kvalitet pregledanja.
I to je to - onda bi >OCENA< bila relevantan podatak na drzavnom nivou.
Naravno, ovo se nece skoro desiti u Srbiji jer bi ceo sistem otisao dodjavola kada bi citavi gradovi/opstine ostali bez mesta na fakultetima jer imaju ocajne skole - onda bi se digla kuka i motika sa "diskriminacijom"...
Zato je prosveceni apsolutizam najbolje resenje za zemlju dok se stvari ne dovedu u red - demokratija kao uredjenje je skupa privilegija i zahteva vrlo visok nivo drustvene svesti da bi imala smisla.
I, da, naravno ti ispiti/testovi treba da budu validni, i da stvarno mere (potrebno) znanje, za razliku od ove pedagoske katastrofe, na primer:
http://www.bookstore.rs/images/TEST3%202009%20SRPSKI.pdf
A glede prosvecenog apsolutizma, apsolutna podrska! Nego, ko ce to da odradi?
[ hemarikon @ 02.09.2009. 16:04 ] @
Prvo treba shvatiti neke osnovne stvari. Škole u Srbiji i fakulteti, ne služe za podučavanje učenika-studenata. Zadatak celokupnog školskog sistema Srbije je očuvanje socijalističkog mira, vojne hunte i blagostanja. Ni jedna školsko-obrazovna institucija u Srbiji nije nezavisna od politike, makar govorili o državnim ili o privatnim školama/fakultetima jer privatne škole drže kadrovi JUL-a i SPS-a dok su državne direktno kontrolisane od strane mreže političkih partija.
Tako će na uredno postavljeno pitanje, ministar prosvete odgovoriti u skladu sa zakonom koji tek treba da stupi na snagu jer je u školi direktor njegov partijski kolega. Na stranu što je pitanje upućeno pre ko zna koliko meseci u vreme dok se još uvek ne važeći zakon tek dizajnirao. A po starom zakonu (u ovom momentu jedinom važećem) bi odgovor morao da bude takav da se direktoru ne bi baš dopao.
Dakle, može se sa prosvetom raditi šta hoćete ali dok je partijski kadar osnova tog sistema neće se ništa promeniti. Učenici moraju biti u školi jer se sa njima nema kud ako izadju na ulicu. Studenti moraju biti na fakultetima jer šta ako oni izadju na ulicu? Zato se bolonjski planovi izigravaju na svakom koraku. Nekad dvosemestarski ispiti su sada jednosemestarski (po Bolonji samo jednosemestarski ispiti) ali obim gradiva nije smanjen već povećan. U suprotnom, besposleni studenti bi umesto besmislenog učenja mogli da traže posao. A toga nema. I tu je kraj priče. Zato na fakultetima imamo studente na budžetu umesto da svaki student plaća svoje školovanje kao što se to inače radi.
Zato gradivo MORA biti obimno, ludački nepotrebno i van stvarnosti. To ne odlučuju sitne ribe, već štuke i somovi.
I to je ono što MMF traži, uklanjanje suvišnih partijskih kadrova iz kompletnog državnog sistema, počevši od administracije gde ih ima najviše. A oni koji su na vlasti okreću ćurak naopako da bi podstakli antagonizme medju gradjanima – zavadi pa vladaj, eto krivi su profesori što djaci ništa ne znaju.
[ the_tosic @ 02.09.2009. 16:33 ] @
Ivane sta tacno ne valja u nastavnom programu?Kako je uopste koncipirano skolstvo u inostranstvu? ( pitam ozbiljno)
Ti testovi po kojima smo mi glupi a neko drugi pametan su cisto sviranje qrcu. Isto bi bilo kada bi mi sastavljali test, a neko drugi resavao, jer nam se skolski sistemi razlikuju.
Mislim da su nam nastavni programi ok, problem nastaje kod toga sto ljudi (roditelji) misle da je skolstvo obavezno i da moraju da ga otaljaju. Da nije tako nebi bilo potrebe za godisnjim testovima. A opet ako uvedes godisnji test, uvek ce se naci brdo debila (koji i ovako prave problem) koji ce pustiti decu da prepisuju (greota se muce deca). Jednostavno svi su ubaceni u tu masinu i niko nece da se u njega uperuje prstom kako ima slab prosek, slabu prolaznost. Ako neko i proba da podigne nivo znanja vrlo lako moze da dobije po nosu.
rezime: mislim da je sistem ok i da je problem nedovoljno razvijena svest o tome ZASTO se ide u skolu.
[ hemarikon @ 02.09.2009. 17:27 ] @
Kako može biti dobar sistem u kome
Citat: uvek ce se naci brdo debila (koji i ovako prave problem) koji ce pustiti decu da prepisuju (greota se muce deca). Jednostavno svi su ubaceni u tu masinu i niko nece da se u njega uperuje prstom kako ima slab prosek, slabu prolaznost. Ako neko i proba da podigne nivo znanja vrlo lako moze da dobije po nosu.
O tome se radi, sistem nevalja i treba ga menjati. Ali korov se čupa iz korena.
[ the_tosic @ 02.09.2009. 17:38 ] @
Samo sto ja mislim da nije problem skolski vec drustveni sistem vrednosti.
[ Ivan Dimkovic @ 02.09.2009. 17:49 ] @
Citat: the_tosic
Ivane sta tacno ne valja u nastavnom programu?Kako je uopste koncipirano skolstvo u inostranstvu? ( pitam ozbiljno)
Vidis, recimo ja trenutno studiram nesto na jednom UK univerzitetu - mogu da primetim nekoliko OGROMNIH razlika u odnosu na to i ono sto sam imao prilike da iskusim u Srbiji:
a) Ako moj rad ima 10 kucanih strana, komentari mog mentora imaju BAR TOLIKO strana komentara - verovao ti ili ne, cak sam se i ja cudio odakle coveku vreme da to radi, ali on je procitao i razumeo moj rad a onda je dao izuzetno konstruktivnu kritiku navodeci tacno sta je problem, koje su reference koje koristi - i sta bi trebalo da uradim da bi bilo bolje. Ovako nesto NIKADA nisam doziveo u Srbiji osim na casovima fizike koje je predavala ocigledno kvalitetna profesorka.
b) Akcenat prilikom ocenjivanja je na razumevanju gradiva, a ne na repeticiji cinjenica naucenih na pamet - koriscenje ne-kursne literature se preporucuje i nagradjuje, za razliku od Srbije gde ti profan pokusava uvaliti svoju zbirku i gde ces imati problem ako nisi ucio iz nje
c) Grupe su jako male, i posvecuje se daleko vise vremena diskusiji i kritickom razmisljanju umesto pasivnom upijanju cinjenica koje je neko natrpao. U socijalnim predmetima se konkretno vecina stvari radi na prakticnim primerima i studijama slucaja a ONDA dolazi teorija, za razliku od Srbije gde ce ti prvo oprati mozak sa gomilom teorije, bez da se posvecuje puno paznje cemu ta teorija zapravo sluzi
Citat:
Ti testovi po kojima smo mi glupi a neko drugi pametan su cisto sviranje qrcu. Isto bi bilo kada bi mi sastavljali test, a neko drugi resavao, jer nam se skolski sistemi razlikuju.
Interesantan zakljucak, jedini problem je sto se skolski sistemi generalno razlikuju od zemlje do zemlje, pa ne mozes reci da su ti testovi okrenuti protiv neke zemlje poimenice, pa opet - Srbija je uvek na vrlo bednom mestu.
A sami testovi o kojima se radilo su PROSTA primena naucenog gradiva iz osnovne skole, i to onog osnovnog - nema tu nikakve mogucnosti za "titranje" nekom obrazovnom sistemu, vec se testirala primena elementarnog znanja koje svaka osnovna skola sirom sveta pruza.
Citat:
Mislim da su nam nastavni programi ok,
OK, tvoje misljenje. Moje misljenje je da su nastavni programi i metodologija katastrofa gde se preferira profil osobe koja ne postavlja previse pitanja i ume da imitira predavaca najbolje sto ume. Moje iskustvo je bilo tako - mozda sam ja isao u neke posebno lose skole doduse....
[ Danijel Krmar @ 02.09.2009. 17:57 ] @
Citat: the_tosic:Ti testovi po kojima smo mi glupi a neko drugi pametan su cisto sviranje qrcu. Isto bi bilo kada bi mi sastavljali test, a neko drugi resavao, jer nam se skolski sistemi razlikuju.
Opet su svi protiv nas jadnih pa sastavljaju testove koje mi ne znamo rešiti.
Vidi, ti testovi uopšte nisu sviranje po qrcu, bilo je na nekim temam ovde linkova ka istim. To su testovi koji ocenjuju koliko je ono što je naučeno i savladano, odnosno da li učenici znaju da primene određene veštine. Ja sam se lično pre nekoliko godina čudio na primer koliko ljudi koji upisuju faks ne znaju da popune najobičniju uplatnicu, niti da primene procentni račun kada treba da se primeni isti na nekom konkretnom slučaju. Problem je samo što nas zabole patka kada prođemo loše. Pre par godina kada Nemačka nije baš najbolje prošla na tim studijama, tamo se gidla ogromna buka, u istom momentu su počeli da rade na reformama školstva, to je tada bio jedan od značajnijih poslova njihove administracije. I već posle godinu-dve te reforme su dale rezultate. Tako to rade ozbiljne države - a mi? Pa kao što rekoh već, ove naše zabole patka. Čak im i odgovara što veći broj neobrazovanih. I nemoj da mešaš nepismenost sa funkcionalnom nepismenošću, to su dva pojma sa ogromnim razlikama u značenju.
Citat: Mislim da su nam nastavni programi ok, problem nastaje kod toga sto ljudi (roditelji) misle da je skolstvo obavezno i da moraju da ga otaljaju. Da nije tako nebi bilo potrebe za godisnjim testovima. A opet ako uvedes godisnji test, uvek ce se naci brdo debila (koji i ovako prave problem) koji ce pustiti decu da prepisuju (greota se muce deca). Jednostavno svi su ubaceni u tu masinu i niko nece da se u njega uperuje prstom kako ima slab prosek, slabu prolaznost. Ako neko i proba da podigne nivo znanja vrlo lako moze da dobije po nosu.
rezime: mislim da je sistem ok i da je problem nedovoljno razvijena svest o tome ZASTO se ide u skolu.
Ti možeš da misliš šta ti volja, ali sistem nije nikako ok, što je i dokazano brojnim studijama. A o korumpiranošću školskog sistema ne vredi trošiti reči.
Citat: Ivan Dimkovic:Zato je prosveceni apsolutizam najbolje resenje za zemlju dok se stvari ne dovedu u red - demokratija kao uredjenje je skupa privilegija i zahteva vrlo visok nivo drustvene svesti da bi imala smisla.
WORD. Samo se bojim da kod nas nema prosvećenog apsolutiste, niti uopšte ljudi koji bi to izveli kako treba :(.
[ the_tosic @ 02.09.2009. 20:11 ] @
Nisam rekao da su testovi usmereni protiv nas, nego da nam se sistemi razlikuju! Moze li neko da okaci neki od tih testova, da pogledam.
Kad razmislim mozda rezultati i nisu daleko od istine. U petom razredu od tridesetpetoro, bar petoro nije znalo normalno da cita, a gomila ni da racuna. U sestom razredu smo promenili nastavnika matematike, lik se trudio, radio, radio i onda je dosao kontrolni bilo je 20 keceva. Sta se desilo roditelji su se skupili da ga lincuju i lik je uskoro otisao iz skole kad je video s kakvim budalama radi. I sad ko je kriv profesor ili roditelji? Celo jbeno skolovanje ko god da je probao da talasa napunjena su mu usta gov*ima. Msm jednostavno ne mogu da krivim nikog od svojih profesora za to sto sam ja dosao na fakultet k'o ovca.
E sad ja mislim da nasem sistemu nedostaje par stvari:
1. Selekcija.
Na svakih pet godina decu treba testirati i rasporedjivati po znaju inteligenciji i zeljom za ucenjem. Dzabe se bilo ko trudi kad neki jednostavno ne mogu/nece da radi tim tempom.
2. Godisnji test.
Ne toliko zbog ocena koliko zbog utvrdjivanja trenutnog stanja obrazovanja. Test bi trebalo polagati u malim grupama da bi se sprecilo prepisivanje.
3. Prijemni ispit.
I to pravi, a ne testovi za sekaperse:(. Prijemni treba da bude jedino merilo za upis u srednju/fakultet. Treba da testira znanje. Znaci nema zbirki iz kojih dolaze zadaci. I zadataci treba da budu od osnovnih do takmicarskih.
4. Psiholog i pedagog. U pravom smislu te reci, a ne neko ko sedi u kancelariji i ladi......... Ta osoba mora da poznaje svako dete u skoli.
5. Manje grupe. Ali gle pa gde tu ima da se kradu pare, lakse im je da nas zavrnu za skolarine :( i da i dalje sedi po nas 200 , na nekim fakultetima i po 800. Majmuni (drzava) glupi:(
@ivan:
a) Iskreno do sada sam imao pozitivna iskustva sa jedno 60% profesora. Dobar deo ljudi kada u tebi nadje dobrog sagovornika hoce da ti posveti vreme:)
b) U pravu si ali ne u potpunosti, dobar deo profesora je cenio to kada cuje tvoje misljenje, a ne misljenje pisca knjige. Niko mi nikad iz npr istorije nije zamerio ako nisam znao tacan datum, svi su trazili da se zna redosled dogadjaja, uzrok, povod i posledica. Misljenje zasto se to desilo, sta bih ja uradio. Ali opet bar polovini ljudi je bilo lakse da nauci 50 strana napamet nego da ukljuci malo mozak :/.
Sad za knjige znam da vecina ljudi ima losa iskustva i to mi je stvarno zao. Kod nas na ETFu su svi profesori na prvom casu naveli literaturu, neobaveznu literaturu, rekli koliko sta kosta, neki su cak rekli da ima i alternativnih izvora (mislili na kopirnicu) bezobzira sto su oni pisali te knjige. Za neke fakultete znam da se dobijaju dodatni bodovi za literaturu sto mi je jadno, to stavljam u isti rang sa korupcijom.
c) DA, uf jbene grupe od 200 ljudi, kad nemam gde da sednem psujem i drzavu i sve redom. Jbt tri faxa su stavili u jednu zgradu, i da hoce nemaju gde da drze manjim grupama:(. To se slazem I glupo je sto nema vise projekata. A opet vecinu ljudi bole dupe za to. U vecoj grupi se lakse mulja:)
@danijel U skoli se ne uci da se popuni uplatnica, to je "kucno vaspitanje". Veruj mi kada bi roditelji vise paznje posvetili deci i stanje bi se popravilo. Profesor moze da ti prenese znanje samo ako ti to hoces.
Citat: niti da primene procentni račun kada treba da se primeni isti na nekom konkretnom slučaju
e vidis to je problem sto skolu zavrsava ko stigne, da je 20oro takvih okinulo godinu zbog procentnog racuna profesor bi popio suspenziju. I ja se cudim kakvi izlaze iz skole :(
[ Zoran Rodic @ 02.09.2009. 20:50 ] @
Zver je opet gladna!!!
Jer, kako drugačije razumeti toliko spremnih da kritikuju nešto u šta se čak i ne razumeju, a tako malo onih koji bi makar rekli BRAVO ... za ovo, i desetine drugih sličnih uspeha.
[ Ivan Dimkovic @ 02.09.2009. 21:10 ] @
@Zoran Rodic,
Matematicka gimnazija bas kao i ostale 2 skole odakle su ovi decaci blage veze nemaju sa ostatkom skolstva niti se njihov uspeh moze nazvati uspehom naseg skolskog sistema. Plan i program, kao i nacin rada u MATF-u su sve samo ne ogledalo danasnjeg skolstva u Srbiji.
Citat:
Jer, kako drugačije razumeti toliko spremnih da kritikuju nešto u šta se čak i ne razumeju
Dobro dobro, mi se ne razumemo, onaj Pisa test je "qratz"... itd... kada treba objasniti kako je nas obrazovni sistem super, treba samo uzeti statisticke greske tj. najbolje sto Srbija ima da ponudi - to je, svakako, realna slika onoga sto izlazi iz tog sistema.
[ hemarikon @ 02.09.2009. 21:17 ] @
Podučavanje može da se obavlja samo u malim grupama. U suprotnom, sve se završava bubanjem. Reforma školskog sistema će morati da obezbedi mehanizme da učenici aktivno pristupaju nastavi i da se angažuju. Za tako nešto će opet trebati rad sa malim grupama. I to država mora da pruži ili da kaže da ne može i da prepusti privatnom sektoru. Tada će svako za sebe odlučiti koliko mu treba nastavnika, koliko će ga plaćati i da li će prepisivati na ispitima ili će reagovati na lopove koji to pokušaju.
Ali kako se oprostiti od monopola u kome ste uspešno nahuškali dve strane jednu na drugu i iz pomrčine povlačite konce. Ko zucne, teško njemu...
U haosu se najbolje vlada... Haos je najveći, neka nam večno živi haos!
[ Danijel Krmar @ 02.09.2009. 21:47 ] @
Citat: the_tosic: Nisam rekao da su testovi usmereni protiv nas, nego da nam se sistemi razlikuju! Moze li neko da okaci neki od tih testova, da pogledam.
Čini mi se da primera ima na temi http://www.elitesecurity.org/t...atima-istrazivanja-obrazovanju, pa pretraži.
Sa većinom stavki koje si naveo se slažem, jedino mi malo sledeća bode oči:
Citat: 1. Selekcija.
Na svakih pet godina decu treba testirati i rasporedjivati po znaju inteligenciji i zeljom za ucenjem. Dzabe se bilo ko trudi kad neki jednostavno ne mogu/nece da radi tim tempom.
Mislim da je ovo relativon neizvodivo. Jednostavno osnovni i srednjoškolski sistem treba da izbacuje kvalitetan prosek. A onim natprosečnim treba omogućiti na primer da preskoče razred, ili im omogućiti neke kvalitetne dodatne sekcije (ali stvarno sekcije gde bi profesori radili sa tom decom), i naravno omogućiti tim izrazito kvalitetnim lagan prelaz u kvalitetne škole kao što je matematička gimnazija ili pandan tome.
Citat: @danijel U skoli se ne uci da se popuni uplatnica, to je "kucno vaspitanje". Veruj mi kada bi roditelji vise paznje posvetili deci i stanje bi se popravilo. Profesor moze da ti prenese znanje samo ako ti to hoces.
A šta ako ti kažem da su to bili likovi koji su završili srednju ekonomsku? :)
Pa davno nešto beše, ali meni se čini da sam ja još u osnovnoj školi učio kako se popunjava pismo i tome slično. Pa sam kasnije kada sam video uplatnicu znao šta treba popuniti ako piše adresa. Kažem ti, ja prosto nisam mogao verovati koliko su neki ljudi nesposobni za neke osnovne radnje dok im neko ne nacrta. O tome ja pričam, ovaj konkretan primer nije ni bitan.
Citat: e vidis to je problem sto skolu zavrsava ko stigne, da je 20oro takvih okinulo godinu zbog procentnog racuna profesor bi popio suspenziju. I ja se cudim kakvi izlaze iz skole :(
Vidi, nije problem što školu završava ko stigne, osnovna i srednja škola i treba da pruže relativno opširno znanje koje gotovo svako može savladati. Problem je što su za matematiku na primer zadaci uvek neki tipski, dovoljno je da neki učenik proradi do recimo desetak zadatak i znaće za, lupam, dvojku. Ali kada to naučeno treba pretočiti u stvarno znanje koje se koristi u svakodnevnom životu onda onda dolazi do jedne velike rupe.
Evo čisto primer kako to izgleda kod nas a kako na nekim stranim faksevima. Tražio ja neku dodatnu literaturu za diskretnu matematiku i nađem slučajno neku knjigu koja se koristi na tehničkom univerzitetu u Minhenu. I imam čemu da se čudim. Mislim, ok, gradivo je slično. Ali razlika je u tome što je kod nas to samo suvoparna matematika, dok su u toj drugoj knjizi nakon sažvakanih osnova dati konkretni primeri gde se to konkretno koristi, a to je na primer u kriptografiji, i to onda beše veoma zanimljivo :). A takvih primera koji ne idu u korist našeg obrazovnog sistema imaš koliko ti volja. :(
[Ovu poruku je menjao Danijel Krmar dana 02.09.2009. u 23:13 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 02.09.2009. 21:52 ] @
Citat:
I imam čemu da se čudim. Mislim, ok, gradivo je slično. Ali razlika je u tome što je kod nas to samo suvoparna matematika, dok su u toj drugoj knjizi nakon sažvakanih osnova dati konkretni primeri gde se to konkretno koristi, a to je na primer u kriptografiji, i to onda beše veoma zanimljivo :). A takvih primera koji ne idu u korist našeg obrazovnog sistema imaš koliko ti volja. :(
Meni je tako pre 6-7 godina trebalo malo vise znanja o digitalnom procesiranju signala.
Uzmem ti ja tako knjigu od kolege iz USA i - ista stvar, odusevim se - knjiga je toliko dobra da prosto mami citaoca da je kompletno procita i da se udubi u problematiku. Znaci od dizajna filtera, furijeove transformacije, klasicnih problema i tipicnih algoritama - tako lepo sve objasnjeno, bogato sa primerima - sa knjigom dolazi i CD sa C i Matlab primerima, uzivancija.
Kada to uporedim sa nasim knjigama i skriptama, ne mogu a da ne primetim ogromnu razliku. Pogotovu u to vreme kada sam bio "fresak" iz Srbije i njenog sistema.
A to je fundamentalna razlika u samom odnosu predavaca kao i pisca knjige prema onome ko treba to da nauci.
Ako bi smo dublje usli u problematiku, otvorili bi pandorinu kutiju.
Citat:
Vidi, nije problem što školu završava ko stigne, osnovna i srednja škola i treba da pruže relativno opširno znanje koje gotovo svako može savladati. Problem je što su za matematiku na primer zadaci uvek neki tipski, dovoljno je da neki učenik proradi do recimo desetak zadatak i znaće za lupam dvojku. Ali kada to naučeno treba pretočiti u stvarno znanje koje se koristi u svakodnevnom životu onda onda dolazi do jedne velike rupe.
Ovo je jos jedna u nizu katastrofalnih gresaka - znaci 90% zadataka na ispitima i testovima iz matematike u osnovnoj i srednjoj su tipski "sablonski" zadaci koji se uce tako sto klinac izvezba 1000 zadataka na isti kalup - i onda kao nesto zna tj. zna da primeni sablon tj. "foru".
Znaci 50 kvadratnih jednacina - sve isto, mozda samo drugaciji redosled sta se trazi... onda 50 trigonometrijskih jednacina, onda isto to za geometriju, isto to za logaritme... uzas.
Uzas - onda mu das problemski zadatak, gde treba da primeni vise disciplina bez "sablona" i... problem.
A to pokazuje i nekompetenciju onih koji su pisali te zadatke. Napraviti 500 primera na istu temu moze i majmun - napraviti 500 zanimljivih problema gde se duboko testira razumevanje gradiva je daleko tezi problem.
[ Danijel Krmar @ 02.09.2009. 22:12 ] @
Upravo tako, mislim, šta god da dotakneš, kako god da sagledaš stvari dolaziš do toga da je sistem stvarno truo. Nama treba jedna korenita reforma, a koliko je ona danas moguća, to je već drugo pitanje.
Eto, za početak te knjige, što se mene tiče, ove današnje koje su u opticaju lepo na reciklažu, pa da se od njih napravi nešto valjano, tariguz na primer.
Mislim da većina tog kadra nije u mogućnosti napisati smislenu knjigu koja će pružiti pravo znanje na adekvatan i zanimljiv način, Naravno čast izuzecima. E, pa kada se rešimo tih starih, maltene neupotrebljivih knjiga, lepo sagledati situaciju, licencirati strana izdanja, prevesti ih kako treba i prilagoditi našim uslovima. Profani malo da se doškoluju, te da učenici ovde konačno mogu da uče kvalitetno gradivo.
[ hemarikon @ 02.09.2009. 23:16 ] @
Nisam siguran da bi trebalo "današnje koje su u opticaju lepo na reciklažu". Knjige se ne bacaju i ne spaljuju. Osnovni problem je u odnosu prema učenicima i studentima. Učenici i studenti treba da budu aktivniji u nastavi a to je promena na koju za sada niko ne pristaje, već su svi zalegli i pucaju iz sopstvenih rovova.
[ dejanet @ 02.09.2009. 23:56 ] @
Koliko sam video nešto od klinaca iz srednje škole i ovih sa Srpskih private faksova, 80% ko da je palo sa Marsa, mislim da ne bi znali ni 2 prosta razlomka da saberu a kamoli da su upotrebljivi za bilo koji posao. A opet se čovek iznenadi svremena na vreme, ali to su naši antropolozi lepo rekli pre 100 godina, kod nas je mali prosek ali zato ima extremnih odstupanja, da kažem talenata.
Tako ko radi, neka se spremi da radi do svoje 80-te godine, jer neće biti ko da nam plaća penziju, šmrc.
Rad krijepi.
[ Danijel Krmar @ 03.09.2009. 00:25 ] @
Citat: hemarikon: Nisam siguran da bi trebalo "današnje koje su u opticaju lepo na reciklažu". Knjige se ne bacaju i ne spaljuju. Osnovni problem je u odnosu prema učenicima i studentima. Učenici i studenti treba da budu aktivniji u nastavi a to je promena na koju za sada niko ne pristaje, već su svi zalegli i pucaju iz sopstvenih rovova.
Ja lepo rek'o na reciklažu :). Šalu na stranu, malo sam karikirao, ali literatura nam je jednostavno u velikoj količini jednostavno nekvalitetna. Ali nije tu problem literatura kao literatura, problem su oni koji pišu tu literaturu, kao i njihov odnos prema tome što treba biti naučeno. Eto, ja mislim da nema kvalitetnog kadra koji bi mogao sprovesti reforme kako treba. Vidiš, to je isto deo tog problema o kojem ti pričaš, tj. u odnosu prema učenicima i studentnima. Stvarno bih preporučio svakome da malo pogleda kako izgleda literatura na stranim univerzitetima (recimo MIT OpenCourseWare), razlika je ogromna.
Što se aktivnosti učenika tiče, pa nju treba delom i forsirati od strane profesora. Mislim da će se svako sa mnom složiti da kod nas većina profesora uđe, izdeklamuje šta piše u knjizi i završi čas. Interaktivnosti nula, prosto ne vidim kako neko od učenika i da hoće na takvim časovima može biti aktivan.
Ja ne kažem da znam kako i šta treba uraditi, ali majku mu, pa za početak neka se barem pogleda kako izgleda školstvo u drugim zemljama, ono šta valja prihvati se, ono što u Srbiji ne može proći modifikuje se... Ali hajde više samo da se maknemo sa mrtve tačke.
[ Aleksandar Đokić @ 03.09.2009. 00:45 ] @
moram da vam ispricam jedno delo mog profesora, covek nam predaje elektrotehniku 1 i 2, i bile su neke formule (jedno 20-tak) iz elektrotehnike 2, reko nam naucite ih, dalje necete moci bez njih, sledeceg casa niko nema pojma, on ponovo, naucite ih molim vas, sledeceg casa isto, niko nikakve veze, onda je on uzeo i podelio nam a4 listove i reko pisite, velikim krupnim slovima, izdiktirao formule (da ne bi vadili iz knjige), zatim nam je dao zeleni marker da sve to uokvirimo i obojimo (kao u zabavistu :) ), i reko dajte da pregledam, i zamislite polovina nisu uopste pisala, i nismo mrdnuli dok svi nisu imali zapisane formule, sledeceg casa su vise od 90% znali bar 70% formula,
zakljucak, vidite da i profe mogu da budu prilicno ubedljivi
[ the_tosic @ 03.09.2009. 08:48 ] @
@guslac da mu je banula inspekcija, najebao bi, jer kasni sa gradivom :)
@dejanet mhm veliki je problem probiti prag osnovnog znanja da bi se radilo nesto interesantnije u osnovnim i srednjim skolama.
@danijel hvala pogledao sam, moram priznati da sam pogresio. Mislio sam da je test drugog oblika, odnosno tako sam cuo.
Mozda smo preterano nisko jer ko zna gde (u kojoj skoli) su testirali, ali jesmo nisko. Kada sam rekao da treba izvrsiti selekciju nisam mislio na pravljenje arijevske rase:) nego na prosto razdvajanje po odeljenjima. Ako jedna skola ima 3 odeljenja prvaka, rasporedi ih po mogucnostima i svi ce mnogo bolje uciti. Jer ne moze svako da uci istim tempom i iste zadatke, negde profesor moze gradivo da predje za polovinu vremena a ostatak da radi neke interesantnije primere, a negde ce mu trebati 120% vremena da bi nekome objasnio sta je lin. jednacina. I tako ce moci svakom nivou znanja/sposobnosti da posveti dovoljno vremena.
Sad kontam sta bi se desilo da je ucitelj probao sve da nas "opismeni" do kraja cetvrtog razreda:) verovatno bismo svi ostali na tom nivou tecnog citanja :)
Knjige:( samo cu reci Physics for Scientists and Engineers uf kad bi imao stampano izdanje:) Bolja knjiga bi verovatno pomogla onom delu koji je i sada radio da jos bolje radi, sto znaci da ih treba promeniti;). Ali opet sta sa ostalima secam se kada je jedna osoba iz srednje trebala da nauci cilindricni koord sistem iz astronomije. Znaci jeb slika, samo to moras da zamislis, i da znas koje su dimenzije bitne, ta osoba je naucila celu stranu napamet jer joj je tako bilo lakse. Sta sa takvima? Kako takvima da uvalis interesantne zadatke?
[ hemarikon @ 05.09.2009. 13:15 ] @
Evo gde još može da se uštedi u prosveti:
-----------------------------------------
2003-01 483 Novčane kazne i penali po rešenju sudova 383000
2004-01 483 Novčane kazne i penali po rešenju sudova 14419000
2005-01 483 Novčane kazne i penali po rešenju sudova 2308000
2007-03 483 Novčane kazne i penali po rešenju sudova 2394000
2007-06 483 Novčane kazne i penali po rešenju sudova 2501000
2007-09 483 Novčane kazne i penali po rešenju sudova 1430000
-------------------------------------------------------------
Ukupno: 23818000 dinara.
Skoro 24 miliona dinara. Potrebno je samo da nateraju svoje partijske direktore da rade su skladu sa zakonom.
http://www.parlament.sr.gov.yu...kta_detalji.asp?Id=516&t=Z
[ Zoran Rodic @ 05.09.2009. 15:40 ] @
Ček, gde je tu ušteda?
Budžetska inspekcija rebne kaznu, škola piše dopis ministarstvu prosvete da im uplati novac za kaznu koji ovi odmah po dospeću prebace na račun ministarstva finansija, tj u budžet.
Presipanje iz šupljeg u prazno. :)
[ hemarikon @ 05.09.2009. 16:30 ] @
Po rešenju suda plaćaš kad izgubiš sudski spor a ne po rešenju budžetske ili prosvetne inspekcije. Čemu unosiš zamenu teza? Po rešenju suda se plaćaju kazne, troškovi sudjenja i slično u slučaju da škola vrši nezakonite radnje. Odluke donose direktori ali njih niko ne poziva na odgovornost već se svi računi prebacuju gradjanima odnosno poreskim obveznicima.
[Ovu poruku je menjao hemarikon dana 05.09.2009. u 18:13 GMT+1]
[ Zoran Rodic @ 05.09.2009. 18:09 ] @
A odakle im pare da plate kaznu?
[ hemarikon @ 05.09.2009. 18:25 ] @
Odakle im pare da plate po rešenju suda? Iz budžeta, lepo stoji u budžetu za 2009. godinu.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|