[ sale1983 @ 01.10.2009. 21:31 ] @
pozdrav

imam vešmašinu koja previše grije, čak voda i prokuha. siguran sam da je termostat koji stoji pored grijača ako se nevaram. eh sad, ja sam to izvadio "isčupo", okruglo bilo obloženo gumom i samo jedna žica sa zelenom izolacijom ide iz njega do reglera temperature. moje pitanje: kako to izmjeniti? mislim ta žica nema na sebi neke klema da je otkopcam? jeli se odvoji na onom sto sam izvadio ili se mijenja komplet sa zicom do reglera?
[ nikola ilicin @ 01.10.2009. 23:45 ] @
U bre, prijatelju! Nemoj tako da srljas. Prvo reci koja ves masina je u pitanju, da se eventualno pogleda sema i malo detaljnije razmotri problem. Inace po tvom opisu ti si izvadio kapilarni deo podesavajuceg termostata i to se menja u kompletu. Znaci sve od dela gde je osovina za zadavanje temperature do kapilare ...Daj reci koja je masina u pitanju?
[ sale1983 @ 02.10.2009. 11:01 ] @
mašina je gorenje wa 482

kako to izmjeniti i kako opet vratiti da nepušta vodu dole na onoj gumici, samo sam onaj dio izvadio a guma je ostala.
jesam li uopšte upravu? da li je to kvar? na regleru temperature sam okrećao i sa unimerom vidio da sastavi ona dva kontakta kad okrenem, znaci da je ok.
[ nikola ilicin @ 02.10.2009. 12:43 ] @
Pa vidi sad...Moje iskustvo je da ponekad kad omski ispitujes termostat on se ponasa kao da je ispravan mada nije. I sondu kad mu grejes on iskljucuje, ali kad je povezan u kolo on neradi. Znaci nov termostat. Pored njega moze da se nalazi jos jedan bimetalni termostat tzv. klixson. On na sebi ima naznacenu temperaturu. Moze i on da pravi probleme. Pricam napamet, semu nemam pa se ovo sve bazira na predpostavci. U svakom slucaju i jedan i drugi termostat nisu skupi pa mozes da probas sa zamenom oba. (ako postoje dva) Samo vracanje termostata i dihtovanje nije problem ali ti treba malo lepka (syntelan ili neki lepak iz te familije),gumice moras skinuti zapamti gde i kako leze, ocistiti i osusiti mesto lepljenja naneti lepak na gumicu, nju postaviti na bubanj, naneti lepak na termostat po obodu i upasovati u gumicu.(ovo mozes da odradis i silokonom, nemora obavezno lepak). Isti ti je postupak za oba termostata (ako postoje dva). Pazi da ne prelomis cevcicu kapilarnog termostata, u njoj se nalazi fluid koji je kljucan za rad termostata.
[ test1234 @ 02.10.2009. 12:48 ] @
Da li recimo kuva i kada je postavljen na 30*C. Moze biti taj termostat a moze biti i programator. Termostat se ispituje tako sto se ,,pecurka,, stavi na ringlu sporeta i otprilike vidi da li reaguje na razlicite temperature. Ako postavljas nov moras ga lepiti nekim lepkom za gumu i metal. Mozes da proveris i tako sto ces skinuti jednu zicu sa termostata i pustiti masinu od ,,B,, i ako dodje do kraja bez zagrevanja verovatno je termostat u kvaru. Moguceje i da na ,,pecurci,, termostata ima mnogo lepka i kamenca pa ne ,,oseca,, najbolje, jos ako je nivo vode malo nizi eto pregrevanja.
[ sale1983 @ 02.10.2009. 14:42 ] @
Na "pecurci" nema lepka ni kamenca ona je potpuno cista. ali ja sam je odsekao od one zice, mislim odsekao sam pecurku i na njoj ostavio jedno tri centimetra one zice, ali nisam skuzio da ima nesto u njoj, izgleda kao obicni aluminij.
Probat cu naci novu "pecurku", mislim taj komplet sa zicom. Kako se tacno taj dio zove da se raspitam kod "gorenja"? I opet ono sa gumom, nisam gumu staru skino, znaci mogo bi novu pecurku vratiti u nju. Ima li potrebe lepiti pecurku za gumu ili se samo lepi guma za bubanj?

A sto se tice tog drugog termostata, nema ga. Ja ga bar nevidim.

Iznenadjen sam brzim odgovorima, svaka cast i hvala.
[ Kosuth @ 02.10.2009. 18:28 ] @
@sale1983,da bi dogodine mogao radostan da slaviš svoj rođendan,ajde ti lepo zovi majstora da ti,sada definitivno,promeni kapilarni termostat,jer ako i nije on bio u pitanju,sad,nakon tvoje intervencije,jeste!

Ne žalosti majku,leba ti...

[ sale1983 @ 02.10.2009. 22:00 ] @
@Kosuth ako neces pomoci nemoj ni pametovati. jedini majstor koji je u blizini je neki odprdjeni tip koji misli da je toplu vodu izmislio, a njega nebi zvao pa makar nikad neproradilo.
[ radarac66 @ 02.10.2009. 23:57 ] @
Da li ti nas malcice zekis????????

zamrzivac ti slabo hladi(15.09.), frizider zamrzava(17.09.), a wes masina prokuvava(02.10.),,,

i to sve u poslednjih mesec dana????????

A ti pritom pojma nemas o struji i hoces sve to da popravis.

Pazi, bokca mu.

Pa da li ja , kao elektronac da pocnem da konstruisem masinske elemente????



Poslusaj ti, blago meni Kosuth-a i uzivaj.
[ sale1983 @ 03.10.2009. 07:08 ] @
Pu jbt, pa ja sam na ovom forumu vec tri godine, i redovno citam. I sad kada, nakon tri godine, meni zatreba pomoc nisam dobro dosao. Nisam reko da ne znam nista u vezi struje, ali kada postavljem pitanje hocu da mi ljudi, koji zele pomoci, opsirnije kazu i da se neustrucavaju i onu najmanju sitnicu napomenuti. Zato vas pametnjakovice molim da mi ne spamate temu, nego dopustite onima koji se razume da nas ostale necemu nauce. Hvala.
[ tdjokic @ 03.10.2009. 07:49 ] @
Citat:
sale1983:  I sad kada, nakon tri godine, meni zatreba pomoc nisam dobro dosao.
Ma niko ti nije rekao da nisi dobrodosao, samo su ljudi koji su citali i tvoje druge teme jednostavno konstatovali da ti se pokvarilo nekoliko aparata za vrlo kratko vreme, sto jeste malo cudno.

Sto se tice onog aluminijuma, odnosno cevcice, tesko da si mogao primetiti da nesto ima unutra jer je to neka specijalna stvar (alkohol?) pa ispari kad otvoris. Ima takvih termostata i sa mnogo tanjom cevcicom, bakarnom ili od nerdjajuceg celika, oni su za frizidere, zamrzivace i slicno. Ovo sam ti napisao onako generalno, nemoj da mi verujes bas svaku rec.

Znaci, moras izvaditi onu "pecurku" koju si odrezao od aluminijumske "zice" odnosno cevcice, pa pogledaj na njoj oznaku i trazi po prodavnicama. Moguce je da bi nasao taj termostat i ako se pozoves na oznaku masine. I kao sto rekose ljudi, tu "zicu" vrlo pazljivo i nezno savijaj, sto manje i sa sto vecim precniko krivine, da ti slucajno ne pukne a onda zbogom termostate.

Ostaje ti i drugi problem. Jedan kraj termostata si nasao, u bubnju. Sada treba da pridjes i do drugog kraja, onoga sa dugmetom kojim se regulise temperatura, a to moze da bude zeznuto, jer moras otkriti nacin montaze. Ako ti uspe da pridjes do njega, onda ces jos lakse odrediti sta ti treba, jer na njemu sigurno pise odgovarajuca oznaka, sto za "pecurku" ne moze bas da se garantuje. A MORAS DA PRIDJES, NEMA DRUGOG NACINA NEGO DA ZAMENIS KOMPLET TERMOSTAT. Naravno, ovo pisem sa pretpostavkom da imas na masini takav termostat koji se regulise rucno, po zelji korisnika. Otuda i ta aluminijumska "zica". One masine koje to nemaju, imaju fiksne termostate, nista cevcica, dugme, samo im se dovedu odgovarajuce zice do njih pa je zamena laksa ali je i regulacija ogranicena.

Ako ne mozes prici termostatu onda ti ne gine trazenje majstora, nemas kud.

Evo ti prilozen i fajl sa crtezima i spiskom i SLIKAMA rezervnih delova, pa mozda mozes i postom traziti od nekog servisa Gorenja a lepo se vidi i montaza.
[ Kosuth @ 03.10.2009. 08:26 ] @
Citat:
sale1983: Pu jbt, pa ja sam na ovom forumu vec tri godine, i redovno citam. I sad kada, nakon tri godine, meni zatreba pomoc nisam dobro dosao. Nisam reko da ne znam nista u vezi struje, ali kada postavljem pitanje hocu da mi ljudi, koji zele pomoci, opsirnije kazu i da se neustrucavaju i onu najmanju sitnicu napomenuti. Zato vas pametnjakovice molim da mi ne spamate temu, nego dopustite onima koji se razume da nas ostale necemu nauce. Hvala.

Pošto do tebe ne dopiru dobronamerni saveti, majstorski su u tvom slučaju izlišni,jer je praksa jedini kriterijum istine,ali se ta praksa ne može popiti u jednoj kafenoj kašičici,pa ni preko interneta,naterao si me da ovako odreagujem sa željom da skinem svaku odgovornost sa sebe,a i ostalih učesnika u ovoj diskusiji.

Nisi ni morao da posebno naglašavaš svoje poznavanje struje,jer je ono što si ispoljio u postovima jednako sa ništa!

Dakle,ni u kom slučaju ovakvi saveti ne spamuju tvoju temu,već nasuprot!

[ radarac66 @ 03.10.2009. 18:04 ] @
Citat:
sale1983: Pu jbt, pa ja sam na ovom forumu vec tri godine, i redovno citam. I sad kada, nakon tri godine, meni zatreba pomoc nisam dobro dosao. Nisam reko da ne znam nista u vezi struje, ali kada postavljem pitanje hocu da mi ljudi, koji zele pomoci, opsirnije kazu i da se neustrucavaju i onu najmanju sitnicu napomenuti. Zato vas pametnjakovice molim da mi ne spamate temu, nego dopustite onima koji se razume da nas ostale necemu nauce. Hvala.


Molim te da mi citiras gde sam ja napisao ovako nesto??????????

samo sam konstatovao nesto sto je cinjenica

tdjokic, alal vera za crtez i slike, imas li ti ovoga jos i za neke druge modele,

i mogu li i ja da zakukam kad mi negde zaskripi???

pozdrav
[ sale1983 @ 03.10.2009. 19:07 ] @
@tdjokic

hvala hvala

hahah, a sto se tice mojih masina, hm, frizider i dalje mrzne sve, zamrzivac i dalje hladi samo do -10 a mašinu sada moram napraviti.
[ tdjokic @ 04.10.2009. 04:12 ] @
Citat:
radarac66: tdjokic, alal vera za crtez i slike, imas li ti ovoga jos i za neke druge modele,
Nemam. Ovo sam nasao negde na nekom forumu, slicnom ES-u, a preko Google. Doduse, od ranije sam znao da slovenacke fabrike imaju takve crteze okacene na netu, jednom sam nasao za moju busilicu to, tako da sam hrabro krenuo da trazim i za ves masinu iz ove teme i nasao brzo.

Evo jednog sajta sa vecim brojem sema za download za Gorenje, i ovo sam nasao na Google: http://www.bihze.com/gorenje/elektro%20sheme.htm. Probao sam i za "nasu" masinu, pokazalo je isti spisak i slike. Nisam bas gledao sve, ali je tamo pisalo i da za neke masine imaju i dopunjene spiskove i slike, vredi pogledati.