[ Odin D. @ 05.10.2009. 21:54 ] @
| Elem, ako je u pitanju guma koja ima automobilski ventil, a pri ruci pumpa koja nije onaj dzuboks na benziskoj stanici nego obicna rucna, kako naduvati tu gumu?
Ako guma nije vec dovoljno naduvana, prilikom duvanja taj ventil upada kroz rupu na felni, ne mos' dovoljno jako da prione crevo od pumpe.
Zatim, u drugom slucaju, vazduh sisti na sve strane, a najmanje ga prolazi kroz ventil u gumu.
Dalje, guma povraca vazdug natrag u pumpu pa jedan te isti vazduh presipam iz supljeg u prazno, dok se ne potrosi u tom prebacivanju jer dio procuri i negdje napolje.
Onda one pumpe sto nemaju onu polugicu na vrhu creva kojim se stiska ona gumica sto obuhvaca ventil - milimetar lijevo ili desno ako se pomjeri od idealnog polozaja ode sav vazduh iz gume napolje dok si rekao keks. Kako baratati tom pumpom da se nikako ne pomjera kad se jednom rukom drzi u vazduhu, a drugom bjesomucnu pumpa?!
Imam 4 pumpe i sa svakom isti problemi i mucenje. Jedna od njih radi cak tako da do odredjenog pritiska pumpa bez problema (mislim treba se ipak pomuciti u skladu sa gore izlozenim), a kad se guma naduva do nekog mlitavog pritiska onda pocne da propusta vazduh iz gume u sebe.
Mislim da je taj auto-ventil mazohisticka sprava.
Ako mi neko ne otkrije u cemu je kvaka, mecem gume sa onim starim ventilima kakve i prilice biciklu. Dosta je bilo. |
[ Horvat @ 05.10.2009. 22:17 ] @
a sto ne odes do buvljaka ili prodavnice delova za bajsove,sa bajsom i potrazis nastavak za pumpu koji odgovara tvom ventilu? ili pitas prodavce [pokazes,zato je tu bajs] ,da ne bi bilo greske
[ Odin D. @ 05.10.2009. 22:25 ] @
Ma nemam ja nikakav egzoticni - vec obicni ventil.
Sve cetiri pumpe koje ja imam su bas za taj ventil koji ja imam.
Ali dzaba.
[ Horvat @ 05.10.2009. 22:27 ] @
pa vidis da nije obican kad pusta :D
a kazes da one na pumpama bez problema napumpaju?
[ Odin D. @ 05.10.2009. 23:15 ] @
Ma nije to jedan ventil na jednom biciklu, nego je tako sa svakom gumom koja ima taj auto-ventil. One pumpe na benzinskim pumpama ga pumpaju bez problema, tako da pretpostavljam da su ti ventili u redu, ali pumpanje sa ovim rucnim pumpama me dovodi do ludila.... Imam pumpe u rasponu cijena od nekoliko evra pa do 20-tak evra, ali ne vredi.
[ Backy @ 06.10.2009. 02:38 ] @
ručna pumpa uglavnom služi da ako menjaš gumu negde u džungli... ja sam imao neku koja bez problema nabije 2.5 bara i radi sa svim ventilima ( avacs bla bla) ali mi se čini da se danas te pumpe koriste samo u slučaju nužde a ne za redovno dopumpavanje (tj da ti posluži da stigneš do kompresora)
[ Java Beograd @ 06.10.2009. 08:30 ] @
Zapravo, jedini problem je u tome što su sve pumpe u Srbiji - kineske. I to one naj naj najgore i najjeftinije. (Čast onim zaostalim iz vremena naših očeva i dedova, sa kožnim klipom). Nožne pumpe imaju klip zapremine otrpilike 5 cc pa ima čovek da se oteli dok napumpa gumu. Ako uopšte, makar i teoretski može da je napumpa.
Ja volim da imam stalno pumpu u kolima, zlu ne trebalo. Ali - ne vredi. Sa novom novcijatom jedva ponekad uspevam da napumpam gumu na biciklu. Tražio sam, i tražio da kupim, bilo gde, PRAVU pravcijatu ručnu pumpu, ali nema nigde. (A da ne pričam da crevo na kineskoj pumpi crkne posle dva presavijanja)
[ Ivand @ 06.10.2009. 11:22 ] @
Kineska biciklisticka pumpa kosta 250din, mala (cca 20cm sklopljena) laka aluminijumska dolazi sa drzacem pa je mozete nositi uvek na biciklu. A ono najvaznije UNIVERZALNA, pumpa sve vrste ventila, automobilski ventil, presta ventil, klasicni biciklisticki ventil. Na mom MTB stoji od kada sam je kupio sigurno ima vec 2 godine. Nikad me nije izneverila.
Ima polugicu na kraju, tako da se pricvrsti uz svaki ventil uz koji je stavite. Kada je guma potpuno izduvana, pritisnes gumu preko spoljasnje, istisnes ventil maksimalno napolje uhvatis pumpom i uradis posao brzo i lako.
Samo meni pre deluje da ti imas drugi problem da je ventil kratak, odnosno da je unutrasnja guma sa kracim ventilom, nije napravljena za duple felne.
Sto se nabavke tice PlanetBike radnje... video sam i u Metro-u ma ima ih na sve strane.
[ Horvat @ 06.10.2009. 12:25 ] @
@odin,a cudno mi je ,kazes da na pumpi lepo radi,a ako stavis onaj nastavak sa sistemom za stezanje kao na pumpi,da uvek sisti na jednoj strani
ja bih to kvalitetnije potrazio i namontirao na jednu pumpu
[ joojant200 @ 07.10.2009. 07:22 ] @
Stavis unutrasnju gumu koja ima prstencic koji drzi ventil kad se pumpa, npr Schwalbe.
"What is the purpose of a rim nut?
The rim nut fixes the valve into the rim. Some regard it as unnecessary. Indeed, a bicycle can be ridden perfectly safely without a rim nut. It is however helpful when attaching the pump connector, as particularly when the pressure is low the valve may fall inside the rim. With some rims there may be a rattle if the valve is not fixed."
Bas sam pre neki dan probusio gumu usred sume i rezervna nije imala taj prstencic i smarao sam se bar 5 minuta dok je nisam delimicno napumpao.
[ Backy @ 07.10.2009. 08:22 ] @
ja sam viđao samo presta ventile sa nutom, automobilski su uvek imali navoj tek da ga čep prekrije...
[ Predrag Supurovic @ 07.10.2009. 08:30 ] @
Autovnetil je paklena naprava na gumi za biciklu. Kao to neko vec primeti, problem je uglavnom na felnama sa duplim zidom, jer iz njih ventil manje viri.
Prva stvar koju treba dauradis je da podess sam ventil, unutar njega je zavrtanj kojim regulises koliko se ventil otvara kada ga pritisnes. Smanji otvor tako da manje vazduha izlazi. To povecava sanse da ti vazduh ne izlazi kada korsitis rucnu pumpu.
Druga stvar, nabij pumpu sto vise na ventil (ako treba pritisni ventil sa kontra strane kroz gumu i obavezno ga stegni klapnom na pumpi.
Zavrtanj koji drzi ventil ucvrscen na felnu moze da pomogne ali ga ne treba drzati stalno pritegnutog, nego samo kada se naduvava tocak. Za vreme voznje, guma "radi" i pomera se. Ako je ventil ucvrscen za felnu, tolazi do istezanja i ostecenja gume a neretko ume i da se odvali ventil.
Resenje je nabaviti gume sa duzim ventilom. Ja takve autoventile nisam video, ali zato imas gume sa klasicnim biciklistickim ventilom samo dugackim. To koristim godinama i tako sam resio problem naduvavanaj guma.
E sad, u poslednje vreme su i ti ventili skart. Neretko se desava da se prilikom duvanja rucnom pumpom, ventil bukvalno iskrivi ida pocne da ispusta vazduh.
[ Kaneli @ 07.10.2009. 21:38 ] @
Ovaj poslednji post je kompletno sve opisao. Ili da se kupi dugacak biciklisticki ventil, sto sam ja posle godina mucenja sa standardnim auto ventilom na kraju utradio, ali tek kad sam saznao da postoji taj dugacki ventil, i pllus nabaviti one reducire nastavke i nositi ih sa sobom. ili da uzmes od onih klasicnih ponika sto su imali zenske ventile , ovo sam sam izmislio zenski ventil, e sa njega skines prsten i navijes na auto ventili i nece da upada u duboku felnu.. nista vise . samo to su dva moguca resenja. ovo drugo je privremeno jeftino a ovo prv je trajno pametno resenje.
[ Odin D. @ 07.10.2009. 23:39 ] @
Fala ljudi, sad mi je lakse. Ja sam sumnjao da sa mnom nije nesto u redu, ali sad mi bar preostaje jedna sumnja manje...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|