[ cozmo_im @ 20.10.2009. 17:43 ] @
Retko kad imamo na forumu razmenu misljenja o novom segmentu automobila.

U pitanju su tzv. crossover automobili ili mini-SUV klasa. Neki ih zovu i wannabe SUV.

Meni se svidjaju dva modela:

Nissan Qashqai (koji sam imao prilike da probam). Ima jako dobre off-road mogucnosti:





Zanimljiva stvar kod njega je perfektna udobnost (i akusticna), ogromna ponuda prostora i gepeka, odlicna voznja po gradu i po blatu.

Na zalost, 4x4 verzija je preko 20.000e a 2WD moze da se nadje za 20.000e uz odlicnu opremu (uz popust koji daju).

Skoda Yeti, koji se na testovima pokazuje i kao vozilo sa odlicnim (cak i boljim od pomenutog Nissana) off-road karakteristikama.



Yeti nekima izgleda ko ruzno pace a meni se bas svidja, cak i enterijer:



Active oprema 2.0 TDI CR, 4x4, koja je bogata (5 vrata , 4-kraki servo upravljač, airbag za vozača i suvozača, ABS + ASR + EBV + MSR, ESP uključujući ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, MBA i DSR ( za 2,0 TDI 81kw 4x4 ), čelične felne 16’’, climatic – klima uređaj sa automatskom regulacijom, el. podizači prednjih stakala, el.podesivi spoljašnji retrovizori, centralno zaključavanje, zadnje disk kočnice, kodiran ključ – imobilizer, podna zaštita motora ( za modele 4x4 )...) se moze naci za 20402e, a daju popust (pitao), tako da moze da upadne u C segment do 20.000e.

Neki cak kazu da RAV4 spada u ovaj segment, ne znam bas...

Iznesite svoje misljenje o ovom segmentu vozila kao i o modelima koji vam se svidjaju.

Ja sam misljenja sam da ce cene ovih modela ici nadole, jer Yeti se vec moze naci u 4x4 verziji i ispod 20.000e.
[ bakara @ 20.10.2009. 20:54 ] @
Otkud to da si ti preskocio urban cruisera:








[ Nocni @ 21.10.2009. 00:38 ] @
cosmo, mozda imamo razlicite kriterijume, ali pominjati "jako dobre off-road karakteristike" kada su mini suv vozila u pitanju vise je nego diskutabilno...
Oni jednostavno za zahtjevnu off-road voznju nemaju snage.
Ja sa vozilom od 286 ks i 650 Nm moram da palim redukcije i blokade diferencijala, sisteme za kontrolu spustanja nizbrdo uz aktivni kdss kad je prava off road voznja u pitanju a sa tim bulevarskim igrackama ne smijes ni krenuti u planinu i na teske terene...
Mislim da panda 4x4 ima slicne ili bolje off road mogucnosti od vecine gore navedenih...
Ipak su to tinejdzerska vozila za zabavu kao sto je nekada to bio pajero pinin...
Sa druge strane vrlo su dopadljivog dizajna i mislim da ce imati siroki krug kupaca ukljucujuci i zene...

P.S. Sto se tice off-road voznje imam ogromno visegodisnje iskustvo tako da je bolje da ne polemisemo oko toga jer ce tema imati 50 strana
[ cozmo_im @ 21.10.2009. 10:18 ] @
Od ove klase se ne trazi pentranje uz Midzor ili Gorski Kotar i slicno naravno.

Ovaj segment cilja na one ljude koji imaju potrebu za udobnoscu u gradu, na autoputu ali i na makadamu, snegu, blatu, kamenju i slicno a da ne moraju da daju preko 30.000 za neki entry level SUV.

Skoda Yeti je inace, po svim dosada kritikama, boljih off road mogucnosti od recimo jednog Tucsona, cak stavise izgleda da se snalazi isto kao i jedan RAV4, ako ne i bolje, van puta.

Naravno, niko ne trazi ne znam sta od te klase, ali mogu bez problema da prodju nizbrdo niz blatnjavu guduru, sneznu guduru ili da se izbore sa seoskim putem gde obican auto nije bas pozeljan.

Pravi off road je naravno nesto drugo i niko to ne spori. Niko ih nece terati bas kroz neke zabiti, kamenjare, jezera i slicno, mada su dosta visoki i mogu da prodju i kroz dosta duboku vodu.

Yeti ima Haldex spojnicu najnovije generacije, ima pomoc za kretanje uzbrdo i nizbrdo sto je odlika mnogih skupih terenaca.

http://www.youtube.com/watch?v=Hw2DePD_q9k&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Tzb5hRJ30C0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=n4184velvmE&feature=related

Sto se tice Urban Cruisera, on je manji, nizi segment, jer se Crossover pozicionira izmedju C i SUV segmenta.
[ yotsa @ 21.10.2009. 14:26 ] @
@nocni

šta kažeš za Mitsubishi Outlander? Ja ga probao par dana, malo po Kopaoniku off-road i šta ja znam, nisam se nešto mučio (a ni on), bila je tečna vožnja. Možeš li da ga porediš ako imaš iskustva?

Citroen C-Crosser deli istu platformu sa Outlander pa pretpostavljam da su i karakteristike iste?
[ Zarko Silic @ 21.10.2009. 15:50 ] @
Citat:
Nocni: "jako dobre off-road karakteristike" kada su mini suv vozila u pitanju vise je nego diskutabilno...
Oni jednostavno za zahtjevnu off-road voznju nemaju snage.
Ja sa vozilom od 286 ks i 650 Nm moram da palim redukcije i blokade diferencijala, sisteme za kontrolu spustanja nizbrdo uz aktivni kdss kad je prava off road voznja u pitanju a sa tim bulevarskim igrackama ne smijes ni krenuti u planinu i na teske terene...
Mislim da panda 4x4 ima slicne ili bolje off road mogucnosti od vecine gore navedenih...
Ipak su to tinejdzerska vozila za zabavu kao sto je nekada to bio pajero pinin...
Sa druge strane vrlo su dopadljivog dizajna i mislim da ce imati siroki krug kupaca ukljucujuci i zene...

P.S. Sto se tice off-road voznje imam ogromno visegodisnje iskustvo tako da je bolje da ne polemisemo oko toga jer ce tema imati 50 strana :-)


Potpisujem

15 godina sam vozio terenca (ne terencica) i isto tako u pocetku zanosio mislju kako ce to isto moci i ono govance od Sportagea (svojevremeno), a to nema veze s mozgom.
Na kraju sam uzeo ozbiljan terenac (u uzem izboru je bio i "taj tvoj", tj. preteca, HDJ100).

Ovi sminkerski ne sluze bas nicemu. Nit je auto, nit je terenac, nit je jeftin, nit ima snage, nit je porodicno vozilo, nit mozes da ga napakujes (uvek fali mesta). Za klince, ili ko sto rece pre klinke.

Minimum minimuma, mada nisam pristalica ni toga, jeste Q5, no to je sasvim druga prica. Nije jeftin, ali u svojoj klasi nudi najvise i dobar odabir ako neko zeli solidan i pouzdan auto, a pri tom ne zeli platiti vise od 40 K eura.
[ cozmo_im @ 21.10.2009. 17:10 ] @
Ne slazem se sa Zarkom u potpunosti, samo donekle.

Po meni Skoda Yeti je za ljude kojima (ili Qashqai) je potrebno gradsko i terensko vozilo a dosadilo im je da je njihov Land Rover stalno na popravci

Skoda i Qashqai imaju, dapace, mnogo vise prostora i mesta od bilo kog auta C klase, mnogo veci gepek, modularna sedista, puno ostava za sitnice, dupli pod u gepeku, udobnija sedista i jake motore + solidne off road sposobnosti. Cak, za klasu su udobniji od C segmenta.

Skoda, koju sam naveo za primer u toj ceni nudi 2.0 TDI CR od 140KS. Qashqai ima i 2.0 dci od 150KS. To nisu slabi motori, imaju odlican obrtni momenat.

Postoji dosta ljudi, evo ja znam gomilu, koji imaju solidno novca ali nemaju bas preko 35.000 za terenca + za gradski auto. Njima ne treba penjanje uz Midzor, vec da savladaju blatnjavi ili snezni uspon do svoje vikendice ili nekog izletista i ova vozila im to omogucuju.

Qashqai je zimus isao tamo gde nijedno vozilo C ili viseg segmenta nije smelo ni da primirise, a udobniji je od njih u gradu, vise mesta, bolja oprema, tisi, bolji u svim pogledima.

Kome treba apsolutni terenac, taj ima novca i za to i za gradski autic.
[ Nocni @ 21.10.2009. 18:43 ] @
Zarko, ona HDJ stotka je legenda, posebno je dobar 4,2 td redni sestak... Vrlo tesko se uopste na njemu moze desiti bilo kakav kvar... U svajcarskoj je svojevremeno postojala statistika sa kojom su mahali u toyotinom salonu da niko u takvom autu nije poginuo u sudaru bilo kada...
Osim sto je 10-tak puta mijenjao prednje diskove zbog tezine vozila, moj prijatelj je presao 650.000 bez ikakvih zahvata...
Ako je u pitanju ocuvan primjerak koji je malo presao prilicno su skupe i dalje... Ko je jednom bio u posjedu stotke vise nije mijenjao tip vozila nikada...

Ovo sto kazes Q5 slazem se, pogotovo sa 3.0 tdi. Bolja je kupovina nego Q7 s obzirom na cijenu, ljepsi je i vrlo je brz...

yotsa, ne svida se meni outlander... nisam imao prilike da ga probam osim po gradu ali ovaj je imao tockove 18 sa vrlo niskim gumama koje nisu ni za penjanje na ivicnjak... Sto se tice off road voznje, mislim da je pajero u toj porodici tata a outlander je sin i to prvačić...


[ Flo33 @ 21.10.2009. 19:12 ] @
Lepi su (sem ove tojote) i cene su ok. Kao sto je cozmo naveo funkcionalni. Ali nemaju veze sa terencima. Nocni, kakav je Pathfinder ostavio utisak na tebe? Po meni je egal sa Pradom.
[ Nocni @ 22.10.2009. 00:28 ] @
Vozio sam 4.0 benzinca... pa oni su robusni i kvalitetni, meni je ok svaki terenac koji ima sasiju a ne samonosecu karoseriju ali kod njega mi smeta sto nema lakocu voznje vec se ponasa kao teretno vozilo, ovo isto vazi i za patrola... ne znam kako da objasnim ovo... evo npr. mercedes s klase se lakse vozi po gradu nego neki mnogo laksi auto i po gabaritima mnogo manji kao npr. dacia logan... s klasa ima to sto ja zovem "lakoca voznje" jer je dobro projektovan kao cjelina a dacia to nikada nece imati...
Ko je shvatio shvatio je, mada mozda nisam dobar primjer dao...

Sto se tice skode jeti... ja sam uvijek za to da se doplati pa da se u toj istoj klasi uzme tiguan ako se neko odlucio za ovu klasu... Iako im je tehnika prakticno ista ona je takva samo na papiru a realno, vw nikad nece dopustiti skodi da dozivi expanziju i da bude bolja u tehnickom smislu od svog izvornog brenda, ovo isto vazi i za seat... uvijek ovi modeli kaskaju tehnoloski za citavu 1 generaciju...

















[Ovu poruku je menjao Nocni dana 22.10.2009. u 01:43 GMT+1]
[ cozmo_im @ 22.10.2009. 06:28 ] @
Yeti je bolji terenac od Tiguana... dokazano na skoro svim testovima, vecina se zacudila.
[ Flo33 @ 22.10.2009. 09:35 ] @

Citat:
Vozio sam 4.0 benzinca... pa oni su robusni i kvalitetni, meni je ok svaki terenac koji ima sasiju a ne samonosecu karoseriju ali kod njega mi smeta sto nema lakocu voznje vec se ponasa kao teretno vozilo, ovo isto vazi i za patrola... ne znam kako da objasnim ovo... evo npr. mercedes s klase se lakse vozi po gradu nego neki mnogo laksi auto i po gabaritima mnogo manji kao npr. dacia logan... s klasa ima to sto ja zovem "lakoca voznje" jer je dobro projektovan kao cjelina a dacia to nikada nece imati...
Ko je shvatio shvatio je, mada mozda nisam dobar primjer dao...


Da, ali on i nije ''gradski terenac''. Sta bi rekao onda za Suburbana i ostale US truckove lakse je voziti dajca.

Koliko Logana moze da se kupi za S klasu? U tome i jeste ta razlika. Meni se ne svidja sto ti ''crossover''-i pokusavaju da uklope sve dobre segmente ostalih klasa, a to mora da bude na stetu necega. Obzirom da to realno nije na stetu cene, jer nisu preterano skupi, pitanje je gde ce se pokazati mane..

Mada je napredak itekako uocljiv. Po meni je za sada X3 bio najkompletniji u tom segmentu. Mozda se i X6 moze svrstati tu, mada je ono mnogo cudan auto..Ne vidim neku svrhu sem sminkeraja..

Takodje se javlja problem, iako je manji od terenaca, crossover je veci od c segmenta, tako da u urbanim sredinama nema puno prednosti.. Za ostalo je ponajbolji izbor.
[ cozmo_im @ 22.10.2009. 09:57 ] @
Citat:
Flo33: Takodje se javlja problem, iako je manji od terenaca, crossover je veci od c segmenta, tako da u urbanim sredinama nema puno prednosti.. Za ostalo je ponajbolji izbor.


Qashqai je vrlo slican po dimenzijama kao neki auto C segmenta. Posto sam isti imao prilike da vozim i probam u gradu i van grada, mogu ti reci da je auto okretniji od podosta vozila C segmenta, recimo okretniji je od Hyundaia I30. Lakse se vozi po gradu, nit je nesto duzi, nit siri (smesne razlike)... samo je visi naravno. A udobnost... komfor... pri tom isao je tamo gde nijedno vozilo gradsko ne da ne moze da prodje nego ni da PRIDJE. Bez problema di oces.
U gradu stvano se tako lako vozi da nemam reci, prosto ne zahteva ni mrvu napora za bilo sta.

Naravno, ne moze da ide u neke vrleti i slicno, ali ladno po snegu sidjes van puta i vozi misko. Blato isto. Onda ga operes i vratis se u grad gde si okretniji od vozila C segmenta. Silazili smo s njim po blatu dole do Dunava kod mene... tu ne smes ni bajsom da se usudis a ne kolima C segmenta
Vratio se gore bez problema. Kola moras da ostavis, poneses svu opremu i silazis peske. Ovde ne moras. Jedin napor je oprati ga Naravno voznja uz Dunav po uzasnom terenu i polupesku - nikakav problem, nit sta osecas u kabini nit se nesto muci 2.0 dci. Prosto prede. Tuda kuda je prosao auto ne moze da pridje ali uopste. Praito sam Nissan X-trail u stopu (taj je bio 2.0 dci 170). A okretniji od auta u gradu... samo sto je skup, ali opet nije skuplji od posebno terenca + auta za grad, uz uslov da off road nije 100% voznje naravno.

Pri tom je i tisi i ima veci gepek i vise mesta, gradske neravnine ne znas da postoje, auto drzi put savrseno.

Prosto nemam zamerku da mu nadjem, osim sto je recimo Yeti jeftiniji a kazu da je cak i bolji u off-roadu po nekim nepristupacnijim terenima. Yeti je cak malo i manji i jos zgodniji za grad.

Ja jesam probao najskuplji model (na akciji sad moze se dobiti za 28000e), ali imas ga i za dosta nizu cenu sa benzinskim motorom.

Najskuplji Yeti je oko 25700e sa 2.0 TDI CR motorom od 170KS (full oprema naravno, 4x4).

Recimo jedan Forester je oko 30.000e u nekoj dobroj varijatni ali je dosta glomazan... RAV4 je veci i skuplji opet (ali slicne cene kao Nissan).

Pri tom Nissan je najbezbedniji od svih, kao i Yeti sa maksimalnim bodovanjem po novom NCAP sistemu.

Kome to treba, idealna kombinacija.

Kome treba terenac - taj ce uzeti samo terenac i vozilo za grad.
[ Nocni @ 22.10.2009. 12:24 ] @
Citat:
Flo33:Da, ali on nije gradski terenac...

Koliko Logana moze da se kupi za S klasu? U tome i jeste ta razlika...


Nisi shvatio na sta mislim... nije "gradski terenac" kako ti kazes ali se vozi kao teretno auto... to nema nikakve veze sa cijenom samog vozila i ovaj komentar oko cijene logana i s klase je nepotreban... postoji dosta malih vozila koja su takodje jeftinija 10 puta od S klase a lakse se voze po gradu od njega, sto sa loganom nije slucaj i zato je on izabran kao primjer...

Kada treba da predjes sa pathfinderom ili patrolom recimo 500-600 km po losijim putevima, snijeg/zima... bices vrlo umoran kad izadjes iz vozila na odredistu... na to sam mislio... postoji dosta terenaca koji su isti ili bolji od pathfindera u off-road voznji a ipak vrlo udobni i lako se voze... evo recimo sa njim je u klasi landcruiser 120... kada se kupuje terenac ne kupuje se iskljucivo za off-road voznju nikada osim u situaciji kada se kupuje (obicno jeftino) vozilo za lov i slicno...

Sto se tice X6 nikako mi se ne svidja jer je pravi sminkerski auto ranije sam vec rekao da bih uvijek radije uzeo X5 nego X6... inace, ima toliko boljih rjesenja za te pare osim ako vas interesuje utisak koji cete ostaviti na laike/zene kad se parkirate pred nekim nocnim klubom...
[ Flo33 @ 22.10.2009. 12:43 ] @
Ok, ja sam te skapirao da si Logana samo uzeo kao reper u klasi. Sad sam te razumeo sta hoces da kazes.

Cozmo, ne znam dimenzije Nissana, na osnovu slike sam predpostavio da je oko 4.6m. Sto nije malo za parkinge po centru. Dakle nisam osporavao okretnost u gradu, samo duzinu koja je vecinom nekompatibilna sa uslovima parkiranja kod nas. Moj prosli auto je bio 4.72m dug, i znam o cemu pricam. Uvek zafali 10cm. Tj pretekne :) (odnosi se na ulice po centru sa paralelnim mestima za parking)
[ cozmo_im @ 22.10.2009. 13:19 ] @
Qashqai je dug 4315mm, 1780mm sirina. Dakle kao neko vozilo C segmenta. Gepek mu je 410 litara a prostora unutra vise nego u autu, recimo u I30 ili Aurisu.

Tako da moze da se parkira gde i bilo koji drugi auto. Visok je 1615mm, znaci 10 do 15cm visi od automobila (Auris je 1500mm tako nesto).

Neko kaze da je ovo wannabe SUV. Medjutim kad probas 4x4 varijantu nije bas tako. Kazem, probajte da idete kroz dubok pesak uzbrdo - nizbrdo, pa kroz blato, preko polomljenog drveca i lokvetine vode sa nekim autom. Ne smete ni da udjete na takav teren ni jedan mm. Qashqai ide laganica.

Otprilike ovako je bilo na tom pravcu:

http://www.youtube.com/watch?v=WeYiR66EGis&feature=related

Kasnije i ovako nesto:

http://www.youtube.com/watch?v=TC_7xAunaEY

http://www.youtube.com/watch?v=efI7Bdjmw-U&feature=related

Ovo nece da moze sa C segmentom...
[ Nocni @ 22.10.2009. 15:22 ] @
Da su lijepi - jesu, pa na ovim filmovima koje si postavio ovaj qashqai je jedva izasao iz obicne lokve i jedva je prosao na ovom trecem filmu bez ikakvog uspona... za grad su dobri, mozda i bolje rjesenje od obicnih auta iskljucivo zbog nasih losih puteva... bilo kakve off-road "sposobnosti" ipak ne treba pominjati...

Evo vidi ovaj film od samo nekoliko sekundi OVDJE KLIK
Izgleda lako a nijedan od gore navedenih ne moze ni probati ovako nesto jer bi bilo smijesno... na neke zahtjevne off-road testove niko od ove klase nece biti ni pozvan...
Ovi tvoji filmovi su
[ cozmo_im @ 22.10.2009. 15:51 ] @
Molim te probaj to da uradis sa autom C ili viseg segmenta. Tesko da moze...

Na trecem filmu je presao preko debla kakvih sam pregazio nekoliko bez da oseti (nema veze sa uzbrdicom, niti sam mislio na to).
Sa druge strane klasican auto bi se tu razvalio svetski.

I smesno je reci da je jedva izasao iz bare, prolazi ko perce realno. Vozio sam ga i auto prodje ko od sale ovavke lokve vode, sve zavisi ko vozi i koji je motor u pitanju. Benzinac nema obrtni momenat i sigurno teze ide i hoce da stane, ovaj od 150KS i 350 Nm prolazi ko od sale kako oces... slikacu uzbrdicu da vidis.

Naravno ovo sto si ti postavio je takmicenje nabudzenih terenskih vozila, ovde u ovom segmentu je poenta da NE trebaju vrhunske mega-sega off road performanse nego da za pristojnu cenu imas odlican automobil C ili vise klase koji moze da savlada razne puteve i uslove.

Ja da imam vikendicu i da volim zimovanja i da imam vremena za prirodu bez razmisljanja bih kupio recimo jednu Skodu Yeti u srednjoj opremi 4x4 sa TDI motorom. Em ima mesta za 5 ihihaj + gomila stvari, kvalitetan enterijer, odlicna oprema, udoban i okretljiv u gradu. Motor izuzetan, 140KS i preko 320NM momenta, mala potrosnja, a ima da me izvuce i povuce tamo gde recimo Corolla Sedan ili jedna Mazda 6 nema sanse da povuce i provuce.
[ Nocni @ 22.10.2009. 16:46 ] @
Ovo sto sam ja postavio nije nikakvo takmicenje nego mercedesov testni poligon gdje probaju svoje terence...

Slazem se ja sa tobom u smislu da je bolje voziti takav auto nego nesto iz C segmenta ali iz skroz drugih razloga... samo zbog nasih losih puteva i zbog sigurnosti donekle...

Meni je kod kupovine vozila sigurnost pri sudaru na mjestu broj 1. Onda udobnost u voznji, ukupan kvalitet, vozne karakteristike, pa tek tada razmisljanje da li je benzinac ili dizel, koliko ce da trosi i sl.
Ne mogu sebe da zamislim da dajem 25.000 € za neku skodu jeti... ipak je to mala klasa...
Ako vec nebi bio u mogucnosti da kupim ozbiljnog terenca,
kad bi bila takva situacija vjerovatno bi na kraju odustao i kupio neko polovno vozilo vise klase kao npr. vw phaeton koji se u njemackoj moze naci za 15.000 € solidno ocuvan pa makar i V10 tdi...
[ cozmo_im @ 22.10.2009. 16:53 ] @
Evo jednog testa Yetija:

http://www2.autoportal.hr/2009...anih-terenaca/menu-id-103.html

"Uz stalni pogon na sve kotače i fenomenalnu Haldex spojku bolja od mnogih razvikanih terenaca "

Ne bih ja uopste neozbiljno gledao na ovakvo vozilo.
[ Flo33 @ 22.10.2009. 19:54 ] @
Ali čemu toliko potenciranje offroada? Auti su odlični i bez toga. Još ako te spase neke vejavice odlično.
[ cozmo_im @ 23.10.2009. 09:23 ] @
Pa to je crossover segment - automobili koji su malo iznad C klase sa 4x4 pogonom, za mnogo nize pare od skuplje klase vozila ili terenaca.

Mislim da ce se ubuduce vise vozila bazirati u tom segmentu jer stvarno nije lose imati okretan auto za grad, komforan, prostran i sa odlicnom opremom + jos pristojnih off road karakteristika.

Naravno, za one kojima to treba, ali mislim da ima mnogo ciljne publike. Koliko puta se nama desilo da ne odemo na Jahorinu recimo jer ni moj auto, ni bratov Picasso, i pored zimske opreme, nisu u stanju da prismrde ako ima puno snega i slicno. A treba ti auto poveci, sa velikim tovarnim prostorom, jer imas porodicu.
[ Flo33 @ 23.10.2009. 12:53 ] @
Ma ok, ali smatram da nije mana tog tipa vozila sto ne mozes da ides na Paris-Dakar. Mada, vec deset godina vozim, i to samo BMW, ili AR i nikada se nisam zaglavio nigde. Niti imao neprijatnosti. Dobro, sa nekima nisam mogao na ivicnjak, ali to je bilo i leti :) jbg mladost-ludost :))
[ popvladimir @ 25.10.2009. 09:52 ] @
Evo ga, jeftinije od dzabe:

http://www.kia-sa.com/Specifications/Mohave-Specifications.html

Za samo 14000 oira (80000 Saudi rijala)! Jos kada bi mogao da se uveze.....
[ Rumpletstilskin @ 25.10.2009. 10:40 ] @
Citat:
popvladimir: Za samo 14000 oira (80000 Saudi rijala)! Jos kada bi mogao da se uveze.....
Jedino da ga uvezes i odma' uvaljas nekoj nepismenoj budali... Imas li predstavu koliko trose sva vozila sa GCC specifikacijama??!?
[ popvladimir @ 25.10.2009. 10:56 ] @
E pa sada, svi nesto traze SUVe sa snaznim motorima, dobrim karakteristikama, a da po mogucstvu trose izmedju 3-4 litre u gradu. Pa to ne moze nikako.

Onaj ko kupuje SUV verovatno ima para da pokrije gorivo, a ako nema ne bi ni trebao da kupuje takvo vozilo.
[ Rumpletstilskin @ 25.10.2009. 11:02 ] @
Slazem se, onaj ko ima para da kupuje SUV verovatno ne razmislja o potrosnji.

Sa druge strane, onaj ko se lozi na wannabe-SUV pri tome gledajuci cene iz arabije treba da zna da su ta vozila pravljena za zemlje gde je gorivo vise nego jeftino i da ona trose u proseku 20% vise nego slicni modeli pravljeni za evropsko trziste.
[ popvladimir @ 25.10.2009. 14:32 ] @
Pazi covek, ta prica koji je auto za koje trziste pravljen i pije i ne pije vodu. Na nasim ulicama sve vise vidjam te SUV-ove, kojekakve Tuaregove 3.0 TDI i navise, Q7 od 3.0 TDI do onih V8 benzinaca. O Jeep Grand Cherokee i da ne pricam. Ima ih koliko god hoces bez obzira na cene goriva kod nas. E pa sada ti pogledaj sledece: zelis da imas slodan SUV i recimo da imas mogucnost da biras izmedju neceg sto kosta 30+ hiljada evra i ima motor 2.0 dizel sa 150 konja (da ne govorim o cenama tih tuaregova i Q7 i slicnim), a sa druge strane je vozilo boljih karakteristika koje kosta upola manje, a trosi 50% vise. Tih 15 hiljada evra razlike (ne uzimam sada u obzir carinu i porez..) ako pretvoris u gorivo neces za zivota potrositi, a vozices se u duplo jacem i komfornijem vozilu.

Ja sam naveo ovu KIA-u kao primer jer sam je licno video u salonu u AL Khobaru u Saudi i odusevio sam se izgledom, performansama (barem onim na papiru), a da ne govorim cenom.

Verujem da se taj auto prodaje u Srbiji po toj ceni, KIA ne bi mogla da napravi dovoljno komada koliko bi Srbi trazili, bez obzira sto trosi 16 litara.



[Ovu poruku je menjao popvladimir dana 25.10.2009. u 17:03 GMT+1]
[ Rumpletstilskin @ 26.10.2009. 04:33 ] @
Pa vidi, kao prvo taj mohave nije SUV, kao sto ni qashkai i rav4 nisu SUV, po meni jedina prednost crossover modela nad sedan/hach je nesto bolja preglednost. Probaj da bilo koji od njih vozis po pesku recimo pa ces videti o cemu pricam.

Drugo, nisam mislio na izbor motora (2 ili 4 litra) nego na cinjenicu da recimo auto sa motorom od 2 litra pravljen za arape trosi u proseku 20% vise od istog modela sa motorom od 2 litra pravljenog za evropsko trziste.

Da bi se taj auto prodavao u srbiji za tu kintu nabavna cena treba da mu bude 8k ojra - 'nuff said.
[ popvladimir @ 26.10.2009. 10:33 ] @
Covek, jel ti znas uopste sta SUV znaci? Da ne ispadne da ja pametujem, idi slobodno na www.kiamotors.com pa vidi u koju kategoriju su svrstali Mohave. Mozes pogledati i ovde: http://en.wikipedia.org/wiki/Kia_Mohave
[ BB308 @ 28.05.2017. 19:34 ] @
Malo da podignem temu iz mrtvih, da ne otvaram novu a tiče se SUV vozila.
Svidja mi se taj izdignut polozaj u voznji, preglednost, udobnost kao i sigurnost putnika. Potrosnja mi nije toliko bitna a ni to da li ce biti benzin ili dizel. Modeli 2010,11…god.Otprilike do 150mkm sa poznatom istorijom i prvi vlasnik.Zanimaju me konkretno modeli
Lande Rover Range Rover HSE V8 TDI 272ks ili V6 245ks, Infinity FX 3.0 dizel ili 3,5 benzin, BMW X6 3,5D ili 3,5i Lexus RX450 hybride. Mozda jos neki model a koji trenutno nemam u razmatranju.Za mene velika dilema sta uzeti od ponudjenog a da se najmanje zahebem? Pozdrav.
[ BB308 @ 29.05.2017. 21:12 ] @
Zar baš nikoga ne zanimaju SUV vozila i nije se sretao sa njima?
Noćni jel može neko tvoje iskustvo o Land Rover. Šta predlažeš V6 ili V8 dizel. Pozdrav.