[ zarkoj @ 07.11.2009. 17:24 ] @
| Pozdrav ljudi.
Ovako ovo treba da menjam na mojoj corolli:
Kugle prednje viljuske obe
Selen blokovi prednje viljuske (veci)
Selen blokovi zadnje uzduzne stangle
Gumice zadnje balans stangle i stabilizatori balans stangle
E sad me interesuje jel neko radio to sam.Za ovo mi majstor trazi 10000 din.
Meni je to mnogo.
Ako je neko radio to molim za pomoc, ako moze da mi objasni kako je radio,da li ima nekih caka i da li je tesko.
Imam volju da radim sam.
Hvala
Pozdrav |
[ zarkoj @ 08.11.2009. 13:27 ] @
Da li je moguce da niko nezna kako se bilo sta radi od ovoga?
Nesto sam trazio i vecinu od ovoga sam ukapirao kako se radi.
Ali bilo kakvo iskustvo drugih bice od velike koristi.
Zanima me isto sledece ako zna neko nesto?
Ovako kada ja sve ovo zavrsim da li cu morati da idem na reglazu trapa?
I da li se kod ovog tipa automobila rade centriranje oba trapa i zadnjeg i prednjeg.
Ili samo prednjeg.I koliko kosta odprilike?
Da li je neko to radio sam?Takodje sam trazio i naisao da treba imati optiku da bi uradio reglazu i razne istumente.
Ali neki to rade uz pomoc kanapa i gledao sam i ne izgleda mi tesko.
E sad da li kod corolle ima podesavanje i ugla tockova ili samo pravac?
Za pravac su zaduzene spone i one se "lako" steluju.A za ugao nagiba tocka nisam upucen da li postoji nacin stelovanja?
Ako neko nesto zna neka javi..............
poz
[ cozmo_im @ 08.11.2009. 14:23 ] @
A sto sve to uopste radis, zar je u toliko losem stanju? Meni trap posle 20 godina ne odstupa ni 0.01 na aparatu i nista ne tandrce...
Inace, ovo prepusti majstorima, komplikovano je to kod nje i 99% nema sanse da uradis sam.
[ zarkoj @ 08.11.2009. 15:07 ] @
Ne daleko je od loseg.Nego me nervira kada vozim po losijem putu tj. makadamu lupa katastrofa.
Tako da sam resio to da sredim.Otisao kod mastora, podigao auto i bas cve popisao sto odstupa makar 1%.
A poceo je da jede prednje gume iznutra a ne vuce uopste u stranu.
Mislim da uopste nije komplikovano to uraditi.
Za selen blokove samo treba odviti sraf i skinuti namazati sapunicom drugi i vratiti.Naravno pre toga auto podici da nema kontakta sa podlogom i skinuti tocak i osloboditi viljusku.
To sam radio kad sam cistio zglob (sto je mnogo komplikovanija operacija od menjanja selen blokova).
A sto se tice kugli prosto izgleda.Kuglu drze 2 srafa za viljusku i jedan za "zglob".Tako da sam i to 99% radio kad sam skidao zglob samo je trebalo da odvijem i oslobodim od
viljuske.
Jedino sto mi pravi problem ja kako zameniti gumice balans stangle i stabilizatore.
Za stabilizatore manje vise to su kao male spone koje odsrafis i stavis nove i zasrafis.
Kazem jedino gumice balans stangle ali i to cu nekako da sredim.
Treba alata i dobre volje.
Eto kratkog vidjenja sa moje strane.
Jedino mislim da cu morati na reglazu cim se dira nesto oko vesanja.
Zanima me jel se njoj radi stelovanje oba trapa ili samo prednji.
Koliko kosta reglaza?
poz
[ vladd @ 08.11.2009. 16:48 ] @
Nije to samo alat i dobra volja, vec gomila srafova na donjem postroju, posebnog pribora, ciscenja i podmazivanja(pa i gumica da ne skripe).
To zauzme pola dana majstoru, ako radi kako treba, istina, ne umara mozak..
Stelovanje trapa pod obavezno, cak iako se koriste pomocni pribori za remont trapa.
Poz
[ zarkoj @ 08.11.2009. 17:08 ] @
Koliko sam ja to razumeo nije sigurno komplikovanije od skidanja i ciscenja zgloba zar ne?
A da bi zamenio kuglu potrebno ti je sve sto se radi za zglob samo sto se odviju jos 2 srafa,ispravite me ako nisam u pravu, a pritom zglob ne rasturas.
Za svaki selen blok po jedan sraf.
A to sam cuo za gumice da treba da se podmazu, samo cime?
Imam visoko kvalitetnu tovatnu mast sto se koristi samo za lezajeve,tako da cu to koristiti?
Naravno znam da zahteva dosta vremena.Ali 10000 din mi je mnogo pa makar proveo i nedelju dana da to sredim.
E da kad si pomenuo podmazivanje, da li se podmazuju i selen blokovi kada se nabivaju u cauru, i spolja i iznutra?
poz
[ cozmo_im @ 08.11.2009. 20:00 ] @
Kugle je lako zameniti naravno, ali ono pozadi nije.
Drugo, tebi lupa na kalrdmi zbog amortizera i solja a ne zbog tih delova vesanja. Kod nje se svako lupanje na rupe manifestuje samo zbog losih amortizera, guma ili solja. Napred jedino sto moze da kucka (ne lupa, vec kucka) su SAMO kugle i biksna letve.
Trap se podesava najbolje laserski, prednji i zadnji naravno.
[ zarkoj @ 08.11.2009. 20:16 ] @
Amortizeri nisu sigurno a u pravu si kucka.
To mi je rekao majstor i da kad sam podigao auto uhvatis tocak i mrdas ga levo desno u svim pravcima i cujue se isto kuckanje kao i kad vozis po makadamu.
Lupalo bi stalno.A manje kucka kada motas volan stalno u voznji.To je kugla 100%.
Mislis na stabilizatore ili na gumice balans stangle?
A sto nije lako?Postoji li neka caka?Sem da auto mora biti odignut od zemlje tj. da ta osovina ne bude opterecena.
poz
[ vladd @ 08.11.2009. 23:37 ] @
Nije bas preporucljiva tovatna mast, bolje grafitna a najbolje masti na bazi uree.
Da ne promeni strukturu gume. Neke masti mogu da budu agresivne prema gumi.
Posto treba da spreci skripanje, moze i pavloviceva mast za bebe
Poz
[ cozmo_im @ 09.11.2009. 09:33 ] @
Kucka vise kad se smota volan ako je kugla. Moguce da je kod tebe biksna otisla, ona stvori luft kad mrdas tako i cuje se. Inace se jaaaako cuje biksna, bas kucka jako.
Jednostavno se menja i kosta 500 dinara, ali mora na reglazu jer se spona odvrce.
Isto vazi i za kugle. Lako se menjaju i mora na reglazu.
A pozadi, ako nista ne lupa, osim amortizera, nemoj nista ni da diras.
[ zarkoj @ 09.11.2009. 11:24 ] @
Narucio sam delove i trebalo bi da stignu ove nedelje.Sve ukupno 15000 din.
Videcu kad zamenim.
Jel ima neko slike ili neki prospekt o vesanju korole zadnji i prednje.
Ako ima neka postavi da bi ja mogao detaljnije da se pripremim za rad.
Nazad su otisli selen blokovi uporne stangle i to sam video i to cu zameniti.
A stabilizatori se cuju kad mrdas rukom.Zamena.......
Jel moze neka slika vesanja ili bilo sta slicno sto bi pomoglo.
Ujedno kako izgleda ta biksna i kako se menja ukoliko posle rada bude trebalo i to zameniti.
Ako ima slika jos bolje.
poz
[ cozmo_im @ 09.11.2009. 11:29 ] @
Tesko ces naci bilo gde na netu kako se to menja i kako izgleda.
Ne znam ni sto toliko ulazes u star auto, osim ako ti ne seta auto na rupama, kolotrazima ili ne odskakuje. Moj sve cvrsto drzi i utegnut je iako je toliko star i trapadzija na reglazi je rekao da skoro nije video tako dobar trap na starom autu.
Biksna, duzi kraj spone mora da se izvadi (odvrsne) iz letve (suvozacka strana), naravno skida se manzetna. Trebaju ti neke dugacke i tanke hvataljke da uhvatis biksnu (od plastike je) i izvuces. Sve podmazi grafitnom mascu, stavi novu, proveri zglob spone i samu sponu, zameni je ako treba.
[ zarkoj @ 09.11.2009. 12:33 ] @
Auto cvrsto stoji na podlozi i bas je upravljiv.
Lufta u volanu uopste nema.Kazem ti to je bas ono sve sto odstupa makar 1% od pravilnosti.
Ostaje da kad mi stignu delovi pocnem sa radom i onda cu javljati kako sam prosao.
Koliko ti je auto presao nemoguce da nisi menjao nijedan selen blok ili bilo sta od ovoga.
Ili ga vozi samo po pisti gde je idealno ravan i dobar put.
Po ovakvim putevima po Srbiji tesko da auto moze da bude u ok stanju.
Ja sam ovaj auto kupio i izgleda da predhodni vlasnik nije uzeo cak ni srafciger a kamoli nesto drugo.
Tako da je sad to palo na mene.
Auto mi se bas svidja i zelim da ga dovedem u red.I nadam se da ce me sluziti makar koliko i predhodnog vlasnika.
Sve ostalo na njoj je u odlicnom stanju (kuc, kuc, da cuknem u drvo) sem ovoga sto treba da zamenim.
A ujedno koliko se krecu ovakvi modeli sada, nisam se skorije raspitivao?
TOYOTA COROLLA XL HATCHBACK 1.3 ili SEDAN ili ......................
poz
[ cozmo_im @ 09.11.2009. 12:43 ] @
Auto je presao 220.000km. Menjane su kugle, biksna, duzi kraj spone, oba homokineticka i svi amortizeri. Nista drugo od kad je kupljen (1990. godine). U nasem je vlasnistvu od pocetka i vozi se svuda. Isao je do Istanbula, Venecije, Grcke, Nemacke... nema gde nije bio.
Ne znam zasto bi stradalo nesto? Corolle imaju neke delove na trapu koji su bukvalno neunistivi. Naravno da kugle stradaju i spone, ali to je to, jedino ako auto nije presao preko 300-400.000 i vozen samo po makadamu.
[ zarkoj @ 09.11.2009. 13:39 ] @
Presao je 180.000 km. I izgleda da i mene ceka sve to sto si naveo, sem amortizera (barem, ne jos).Jedino jos i stabilizatori balans stangle.
Nemoguce da nisi menjao nijedan selen blok?
Naravno kad imas auto od samog pocetka sve je drugacije.
Moja toyota je 88.g.
Kada sam je uzimao gledao sam da je motor dobar i da je limarija dobra i unutrasnjos i tako reci neke sitnice.Nisam obracao paznju na ove delove.Tj. jesu se oni culi ali
sad sve vise.
Sve ostalo je "potrosni" materijal i meni je zapalo da menjam.A toje ovo sto sam naveo.
Izgleda mi da je to neki normalan servis kod nje na nekoj pribliznoj navedenoj kilometrazi.
poz
[ Haski @ 09.11.2009. 19:58 ] @
Evo mog skorasnjeg iskustva.
Radi se o sledecem:
Na zadnjoj osovini.
Zadnji amortizeri su bili za zamenu i zamenjeni su.
Sumljao sam da ce trebati da se menjaju i opruge.
Izmerio sam nove u radnji i kad su skinute postojece i izmerene zakljucak je bio da nema potrebe menjati ih (cozmo_im bio si u pravu).
U jenoj radnji su mi rekli da ce mi trebati i stabilizatori balans stangle(to su valjda te zadnje spone 10cm sa dva "zgloba") jer je obicno problem skinuti ih.
Jedna je skinuta imala je lufta tako da je i ona zamenjena a za drugu je radila brusilica :-).
Na zadnjem desnom je zamenjena solja amortizera i to je to.
Sve u svemu u ovom slucaju problem je pravila jedna spona a ostalo je sve islo glatko bez "koski".
Osrafis, oslobodis, skines stari deo i stavis nov, zasrafis i to je to.
Naravno mogu ja sad da pametujem posto sam sve gledao (i delimicno ucestvovao) i sad bi znao sam da to odradim..
Ako moze biti od neke koristi, eto.
Srecan rad!
Pozdrav
[ zarkoj @ 10.11.2009. 08:02 ] @
E bas me to zanima sto se tice tih stabilizatora.
Ako bi mogao da mi opises kako se skidaju i ima li neka fora.
Bas postupno ako ti nije tesko.Ako imas vremena.
Da li se ti stabilizatori drze za balans stanglu srafom i imaju li gumice na njima.A drugim krajem za osovinu ili indirektno za osovinu.
I ako bi znao da mi kazes kako se menjaju gumice balans stangle i ako moze neka slika samo da vidim kako izgledaju, nestrpljiv sam da cekam jos 2 dana da mi stignu delovi.
Hvala
poz
[ zarkoj @ 11.11.2009. 16:04 ] @
Stigli danas delovi.Sad ovo izgleda jos jednostavnije.Jedino ako bude bilo mucenja sa odvijanjem radice brusilica.
I resena stvar.
Ostaje da se vidi tj. da bude lepo vreme (kolko, tolko) pa da se prione na rad.
poz
[ Haski @ 11.11.2009. 18:55 ] @
Posto si si video delove, sad ti je sve mnogo jasnije..
Cini mi se da je na svakoj strani po sraf ..
Videces vec kad naidjes na kanal, sve ce ti biti jasno.
A sto se tice gumica balans stangle nemam bas nikakvog iskustva sa tim delom,
tako da ne bih mogao da kazem bilo sta na tu temu.
Srecan rad!
Pozdrav
[ zarkoj @ 11.11.2009. 19:49 ] @
Nadam se da ce biti tako.
Imam samo jos jedno pitanje.
Sto se tice podmazivanja da li se podmazuju svi delovi:
nove kugle imaju sisicu za podmazivanje ali verujem da su fabricki podmazani i da netreba dodatno podmazivati?
selen blokovi se samo podmazuju iznutra kuda ide sraf kao osovina?
za podmazivanje cu koristiti grafitnu mast.
hvala
poz
[ Haski @ 11.11.2009. 22:44 ] @
Oko tih delova i njihove zamene i eventualnih "koski" prilikom zamene ne znam nista.
Ono sa cim sam se susreo kao posmatrac i ucesnik u zameni (da tako kazem) je :
Oslobadjnje amortizera, montaza nove te male spone i zamena solje amortizera.
Ponavljam sve vezano za zadnju osovinu.
(ako je pitanje u opste bilo upuceno meni)
Poz
[ zarkoj @ 14.11.2009. 13:13 ] @
Poz ljudi.
Ovako jedno pitanje za vas.......
Sto se tice kugli prednjih na donjoj strani kugle ima srafic koji se skida i umesto njega se stavlja "sisica"
za podmazivanje.
Da li treba podmazati ili je to fabricki podmazano.
poz
[ skorohaker @ 15.11.2009. 08:28 ] @
Ta "sisica" je predvidjena za naknadno podmazivanje, nova je spremna za ugradnju. Tako je bar sa krajevima spona, nisam to vidjao na kuglama.
[ zarkoj @ 15.11.2009. 09:43 ] @
Evo slike kugle.
I slike "sisice" koja ide na mesto ovog srafa.
I ja sam mislio da je to fabricki podmazano ali reko da pitam mozda neko ima vec iskustva sa tim.
poz
[ skorohaker @ 15.11.2009. 10:16 ] @
^ Jes', stvarno, i kugle prave takve jos uvek. Krajevi spona dolaze spremni za ugradnju, pretpostavljam i kugle...
[ cozmo_im @ 15.11.2009. 10:40 ] @
Ovo je remontovana kugla!
[ zarkoj @ 15.11.2009. 10:52 ] @
Po cemu znas?I odakle ti to?
[ vidan kv @ 15.11.2009. 10:59 ] @
Prepoznaje se po mestu koje frezer reže nebi li skinuo "poklopac" sa stare kugle ............btw:Lukić ih remontuje za 500din a garanciju daje koliko hoćeš......pozzzz!
[ zarkoj @ 15.11.2009. 11:14 ] @
http://www.gmb.jp/product/index_e.html
Ove marke su kugle.
Narucene su iz BG.
I cekao sam 2 dana za to.
Evo slike i druge kugle pa mi recite da li je i ova remontovana.
Dosle su u ovoj kutiji i upakovane u kesu.
Sve lici na original.
poz
[ cozmo_im @ 15.11.2009. 14:45 ] @
Pa oni i prodaju takve kugle... remontuju i prodaju ko nove...
Uzmi NIPPARTS, jesu skuplje (pre par godina kad sam menjao bile su sigurno 20e komad)... al razlika je vise nego ocigledna!
Nema taj sraf dole!
Ortak je stavlio GMB homokineticki, izdrzo godinu dana...
[ cozmo_im @ 15.11.2009. 14:50 ] @
Recimo da ovako treba da izgledaju:
(NIPPARTS)
[ zarkoj @ 15.11.2009. 17:08 ] @
Ove sam ja placao 1700 din komad.
Nisam shvatio po cemu ste videli da su remontovane.
Ako nije problem da se objasni i pokaze na slici.
A stabilizatori su nipparts.
poz
[ cozmo_im @ 15.11.2009. 18:11 ] @
Uporedi ovo gore s tvojim kuglama. Prvo imas visak delova (tj. ovaj sraf u sredini sam vidjo kod Radovica kad remontuje kugle, kao i samu gumu, mora da bude kao na slici gore a ne ovako "navucena"). A vidi se i da je sklapano identicno kao kad u Radovicu remontuju kuglu.
Identicno izgleda.
[ zarkoj @ 18.11.2009. 18:59 ] @
Pozdrav ljudi.......
Samo sto sam usao u sobu pa reko da vas malo obavestim............
Ovako jutros sam poceo sa radom.
Sve sam sam radio i ako mi verujete nije bilo nekih caka.Posao je zahtevao strpljenja i snage.
Sve je princip odvijes skines stavis nov i zavijes.
Jedino je trebalo da se uradi pre toga jeste da se svaki sraf koji se odvija naprskati nekim dobrim odvijacem i biti strpljiv.
Nijedan sraf nije pukao svi su se lepo odvili.
Sve sam zavrsio jedino su mi ostale gumice balans stangle koje bi trebalo sutra da mi stignu posto ove koje sam uzeo nisu te.
Inace bi i to zavrsio.
E ovako auto je sada totalno drugaciji, precizniji nema vise lupanja kao pre ali,uvek postoji ali, (prednji desni tocak i dalje kucka kao da mi neko kuglom lupa o pod auta ili imam utisak
kao da nesto ima lufta ili nije stegnuto pa se cuje).Nervira me jer sam se nadao da cu ovim radom otkloniti taj kvar.
Ovo se javlja kada idem makadamom ili kada naizdje bas neravan put.Isto se desava kada vozim i kada se krecem 0.1 km/h skoro da stojim pa krenem u drugoj brzini tada se cuje isto kao kad naidjem na los put.Ali to je kratko dok auto izadje iznad nekih 1500 obrtaja.NPR.
Pa reko mozda neko od vas zna sta je problem.
Pitajte me za neke simptome ako vam trebaju za dijagnozu :)))))).
Prednji desni zglob mi se malo cuje pri kretanju kad se smota pun krcka, ali verujem da to nije uzrok problema.
Uglavnom posao je tezak ali verijem da moze svako to da uradi sa malo truda.
Ujedno vas podsecam da sam ustedeo 10000 din.Malo li je????
Spasavajte ljudi opasno me nervira.........
poz
[ etjen @ 18.11.2009. 19:42 ] @
vrlo lako moguće da je letva volana (imao sam slične simptome kad sam vozio tu Toyotu). Bilo bi dobro da cozmo da svoj sud, on sigurno zna šta kod njene letve odlazi i šta se menja
[ cozmo_im @ 18.11.2009. 22:01 ] @
Citat: zarkoj: E ovako auto je sada totalno drugaciji, precizniji nema vise lupanja kao pre ali,uvek postoji ali, (prednji desni tocak i dalje kucka kao da mi neko kuglom lupa o pod auta ili imam utisak
kao da nesto ima lufta ili nije stegnuto pa se cuje).
Ajde uzmi duzi kraj spone sa suvozacke strane - onaj sto ide iz letve (auto mora da stoji na ulici) i cimaj ga GORE-DOLE. Ako osetis bilo kakav luft menjaj celu sponu (duzi kraj) i biksnu letve. Tako se manifestuje (to kuckanje). Ume biksna i kugla od spone gadno da lupa i sa mikronom lufta (ako je biksna pojedena pogotovo). Meni se culo bas jako (kao sto si opisao).
[ zarkoj @ 19.11.2009. 09:40 ] @
Evo probao sam sto si mi rekao.I ima lufta i bas se cuje isto kao u voznji.
E sad ja to skinuo tj. skinuo manzetnu i probao rukom da vidim da nije spona.medjutim nije a nije ni kugla koju sam slikao.
Nigde tu nema lufta u pedhodno navedenim stvarima.
Vec se mrda cela ova deblja sipka ili kako se vec zove.
Znaci lufta ima u celoj debeloj sipci.
Evo slika.
Sta sad i sta je kvar.
poz
[ cozmo_im @ 19.11.2009. 10:05 ] @
Ja ja, to je to - menjaj ceo duzi kraj spone i biksnu. Zato sto kad utegnes biksnu, spona ce da skikne.
To sto si izvadio je osovina od letve. Iza (ne vidis) je biksna koja je drzi utegnutom. Kad ode biksna tu krene luft i to lupa (kucka).
Elem videces biksnu kad skines, sigurno se raspala (obicna plasticna caura).
Sponu probaj ovako: skini je i ako "spada" lako (gde je kugla - podigni je gore i ako spadne lako to je to), zrela je za zamenu.
Ja bi, ko sto rekoh na pocetku, promenio sve u kompletu. Razlika je - videces i sam, nov auto napred.
[ zarkoj @ 19.11.2009. 13:02 ] @
Ajde ako ti nije tesko da mi opises malo detaljnije kako da to sredim.Tj. kako da zamenim tu biksnu.Postupno i na slikama ako ih imas a ako ne
koristi ove sto sam postavio (ako mogu da posluze).
Ako ne mora ne bi da menjam celu sponu.
Ujedno kad sam ovo radio morao sam da skidam spone.
Izbivao sam ih cekicem.Nisam mogao rucno.
Cini mi se da su ok.
poz
E da ali pre toga kako da kazem ovom liku za deo?
Sta da narucim?
Ja mu pricam biksnu a on meni kaze da nije slucajno buksna letve volana.
Koliko sam ja razumeo da je to biksna letve volana, zar ne?
I ima li ih za levu ili desnu starnu ili je to samo jedna,mozda je smesno sto pitam ali sa ovim se nisam sretao?
poz
[Ovu poruku je menjao zarkoj dana 19.11.2009. u 14:21 GMT+1]
[ zarkoj @ 19.11.2009. 14:24 ] @
Sad mi javio lik da ima i da kosta 1200 din.Original.
Zar to nije mnogo, ovde se govorilo o 500 ili 600 din.
poz
[ cozmo_im @ 19.11.2009. 14:45 ] @
500-600 din su biksne...
Biksnu moras da skines sponu (duzi kraj) komplet, da polako izvuces osovinu letve - a za vadjenje biksne ne znam kako da ti pomognem - moj majstor ima spicangle dugacke 20-30 cm, jako tanke (ko hirurske neke hvataljke) kojima vadi biksnu.
Videces je. Kad je izvadis sve grafitna mast, pa onda stavi biksnu i vracaj sve nazad. Obavezna reglaza trapa naravno.
[ zarkoj @ 19.11.2009. 14:59 ] @
A gde ti to nabavljas?
Ovaj lik mi je rekao da ce sutra videti da li ima neka kopija?
Jesi li ti uzimao kopiju ili original?
Ako i ta cena bude "smesna" reci mi da li ja mogu da zamolim tebe da mi to nabavis i prosledis na adresu koju ti budem dao.
Jedino da dogovorimo placanje.Kzes cenu.Da mi das tvoju adresu i stize ti novac preporuceno.
poz
[ cozmo_im @ 19.11.2009. 15:29 ] @
Poslacu ti na PM gde nabavljam, pozovi ih mozda i oni salju.
Inace kopija,original, to su sve OEM - iste su.
Sad, mozda su poskupele, ali toliko....
Saljem ti ovo na PM pa javi.
[ zarkoj @ 19.11.2009. 16:39 ] @
Ok vazi.Samo javi kad posaljes.Da bi znao.
Pa cu da vidim mogu li sta da poradim sa ovim.
poz
[ cozmo_im @ 19.11.2009. 16:40 ] @
Poslao sam ti PM jos pre koji sat...
[ zarkoj @ 19.11.2009. 16:52 ] @
Nije mi nista stiglo.Aj ako ti nije tesko da posaljes ponovo.....
poz
[ cozmo_im @ 19.11.2009. 17:44 ] @
Da li gledas e-mail ili PM na forumu? Poslao sam ti PM na forumu (jos jednom za svaki slucaj).
[ zarkoj @ 19.11.2009. 18:41 ] @
Hvala.Stiglo.
Zovem sutra posto sad sigurno ne rade.
Pa cu da javim.
poz
[ zarkoj @ 20.11.2009. 11:38 ] @
Upravo sam zvao i originalan deo kosta 700 din.
I mogu da ti kazem da se ljudi veoma profesionalno ponasaju prema musterijama.
Salju i na mars :))))
Hvala ti jos jednom i javicu da li sam otklonio kvar kada to budem uradio.
Poz
[ cozmo_im @ 20.11.2009. 14:58 ] @
Eto, kazem ja da nije to toliko skupo, a ljudi su stvarno OK i imaju dobar servis.
Nadam se da ces otkloniti problem.
[ zarkoj @ 20.11.2009. 16:36 ] @
Znas kako sad se malo jedem iznutra posto ko zna koliko bi me kostalo da sam sve delove narucivao kod njih.
Za ove sam platio ukupno 14300.
Necu da razmisljam koliko bi ustedeo.
Kad je samo na ovom delu razlika 500 din.
I ja se nadam.
poz
[ zarkoj @ 21.11.2009. 10:02 ] @
Poz
Evo stigao mi deo.
Ovako izgleda.
Jel to to?
poz
[ cozmo_im @ 21.11.2009. 11:20 ] @
To je to. Ocekuj da ces je jos jednom menjati u narednih par godina posto sama spona sigurno ima lufta, kao i letva (od starosti), ne nekog primetnog ali dovoljnog da za koju godinu ponovo razbije biksnu.
Ali par godina si miran, a verovatno tad auto vise ni nece biti kod tebe.
[ zarkoj @ 22.11.2009. 16:47 ] @
Poz
Nesto sam gledao danas ovo skinuo manzetnu i smotao pun levi.
tada sam cucnuo i pored tocka pogledao cisto onako.
Video sam biksnu, cela je ali verovatno dobila lufta barem koliko sam mogao da vidim.
Ona je odma na pocetku vidi se odma.
Evo slike gde se malo vidi ta biksna, nisam slikao ponovo pa sam iskoristio predhodnu sliku i obelezio.
E sad me interesuje koliko biksni ima u letvi volana?Samo ta jedna na desnoj strani (duzi kraj spone) ili ima i na levoj?
Kada se skine cela spona (duza) da li mora da se skida i ona druga i da li mora da se izvlaci letva volana.
Kada se skinu obe spone da li letva volana oslobodjena skroz pa se moze slobodno izvuci ili mora jos nesto da se uradi.
I kada se se to uradi koliko grafitne masti ide unutra.Pa se stavi biksna pa se vraca letva volana.
E jos jedno pitanje?
Da li se biksna, kada se ubaci zaokrece da ne moze da ispadne prilikom izvlacenja letve pri skretanju?Kao neka sigurnost.
Hvala
poz
[ cozmo_im @ 22.11.2009. 17:14 ] @
Samo jedna biksna ima, objasnio sam kako se izvlaci, skine se komplet spona i izvuce se kraj letve i spicanglama mora da se izvuce, ako ne ispadne sama.
Ne mora nista da se rastura ili vadi nesto iz letve, samo se smota volan da izadje taj kraj. Biksna ne moze da ispadne.
[ zarkoj @ 23.11.2009. 14:59 ] @
Poz
Danas je na red dosla zamena biksne.
I uspesno otklonjen kvar.
Bas kao sto si mi rekao.
Skines duzi kraj spone i letvu izvuces na suprotnu stranu dok ne ispadne iz biksne.
Jedini problem je sto sam imao poteskoca sa odvijanjem.Tj. nisam imao pristupa da pridjem sa kljucem pa sam za drzanje letve koristio kljuc 22
a za odvijanje ona vodoinstalaterka klesta.
Uspoesno sam to obavio.
Izvadio biksnu i stavio novu.
Evo slike stare izgleda da je ok ali se pojela iznutra (verovatno).
E sad volan nije u istom polozaju kao sto je bio.
Da li to ima veze sa uglom skretanja levo i desno.Ili se to resava na reglazi?
Posto se ispravan polozaj volana regulise odvijanjem i zavijanjem krajeva spona da li ce se time smanjiti ugao okretanja u jednu stranu?
Da li treba da skinem sponu ponovo i probam da priblizno nastelujem volan pa onda na reglazu ili ne?
poz
[ vidan kv @ 23.11.2009. 17:06 ] @
Pravac na reglažu....i ako mene slušaš samo kod Rada u Vojnom Naselju (servis "Trap")......pozzzz!
[ cozmo_im @ 23.11.2009. 18:01 ] @
Ma, da, raspala se biksna naravno. Izgleda "celo" ali je otisla skroz.
Sad ti volan ne stoji dobro jer si skidao sponu, to je i normalno.
Idi na reglazu trapa i to je to. Javi jel "kucka" preko rupa, ne bi trebalo vise, ako i dalje se cuje nesto tu, to je ono sto sam rekao - spona (ja bih je menjao u kompletu s biksnom...)
[ zarkoj @ 23.11.2009. 18:26 ] @
Da da naravno kod njega.
Vec sam zakazao sutra u 1 h kod njega na reglazu.Cuo sam da je dobar tj. najbolji.
Preko rupa vise se nista ne cuje smo malo krcka plastika i to bas kad je neravan put.
Sto se tice vesanja sve je sad ok.
Najzad srecan. :)
Nisam mogao da vrujem kako je ovo moglo ovoliko da cuka.
Hvala
poz
[ vradojicic85 @ 27.02.2016. 19:07 ] @
Postovani, imam jedan problemcic. Imam Corollu E10, 1997.o, kupio sam je pore 3 godine, presao 50 hiljada kilometara (ukupno je presla 315000km) i veoma sam zadovoljan. Nisam imao nijedan problem s njom, da kucnem u drvo.
Pre 5, 6 meseci, kada sam se vracao sa Drine poceo sam da cujem odredjeno kuckanje na zadnjem delu auta, kada idem preko manjih neravnina ili grubljeg asfalta. Zvuk je najslicniji udaranju metala u metal... I to bas u trenutku kada se naleti a nekada i kada se predje neravnina. Cini mi se da je sa zadnjeg desnog tocka. Oteram kod mog majstora, on gledao pozadi sve, natezao i kaze nema nista osim da su mi amortizeri na izmaku a pogotovo zadnji desni. OK, vozio ja tako nekoliko meseci i lupanje se culo sve jace i jace. Nista resim da promenim zadnje amortizere posto su zaista bili losi, pitanje koliko su i presli.
Juce zamenim oba amortizera pozadi, stavim nove, zamenim i odbojne gume na oba amortizera kao i stabilizatore balans stangle.
Medjutim kuckanje se i dalje cuje, mnogo manje, nema onog jakog lupoanja ali se i dalje cuje na nekim neravninama ili rupama. Pre godinu i nesto sam menjao i silen blokove zadnje uzduzne spone i oni su u odlicnom stanju. Na oko bih rekao da su i ostali silent blokovi ok, a i majstor mi nije rekao nista.
Zanima me ljudi od cega moze da se cuje to kuckanje? Nisam menjao solje amortizera, nisam imao novac a koliko laicki mogu da vidim deluju mi ok. Sumnjam ili na silent blokove balans stangle ili na solju od desnog amortizera. Posto te popravke radim sam nije mi problem zameniti. Ne znam samo kako se skidaju silent blokovi od balans stangle mada se nisam dublje upustao u tu problematiku. Ako moze neko i to da mi objasni.
Da napomenem da su kola stabilna, i osim tog povremenog zvuka nemaju nikakav problem sa trapom pozadi. Sta moze biti, imate li slicnih iskustava jer bih voleo da to otklonim, kola cu sigurno voziti jos godinu i po pa planiram da predjem na Avensis?
[ vradojicic85 @ 27.02.2016. 19:08 ] @
Postovani, imam jedan problemcic. Imam Corollu E10, 1997.o, kupio sam je pre 3 godine, presao 50 hiljada kilometara (ukupno je presla 315000km) i veoma sam zadovoljan. Nisam imao nijedan problem s njom, da kucnem u drvo.
Pre 5, 6 meseci, kada sam se vracao sa Drine poceo sam da cujem odredjeno kuckanje na zadnjem delu auta, kada idem preko manjih neravnina ili grubljeg asfalta. Zvuk je najslicniji udaranju metala u metal... I to bas u trenutku kada se naleti a nekada i kada se predje neravnina. Cini mi se da je sa zadnjeg desnog tocka. Oteram kod mog majstora, on gledao pozadi sve, natezao i kaze nema nista osim da su mi amortizeri na izmaku a pogotovo zadnji desni. OK, vozio ja tako nekoliko meseci i lupanje se culo sve jace i jace. Nista resim da promenim zadnje amortizere posto su zaista bili losi, pitanje koliko su i presli.
Juce zamenim oba amortizera pozadi, stavim nove, zamenim i odbojne gume na oba amortizera kao i stabilizatore balans stangle.
Medjutim kuckanje se i dalje cuje, mnogo manje, nema onog jakog lupoanja ali se i dalje cuje na nekim neravninama ili rupama. Ovo mi je potvrdilo da su amortizeri zaista bili losi, narociti zadnji desni cim se luoanje dosta smanjilo ali znaci da ima jos nesto cim se i dalje ponekad cuje/ Pre godinu i nesto sam menjao i silen blokove zadnje uzduzne spone i oni su u odlicnom stanju. Na oko bih rekao da su i ostali silent blokovi ok, a i majstor mi nije rekao nista.
Zanima me ljudi od cega moze da se cuje to kuckanje? Nisam menjao solje amortizera, nisam imao novac a koliko laicki mogu da vidim deluju mi ok. Sumnjam ili na silent blokove balans stangle ili na solju od desnog amortizera. Posto te popravke radim sam nije mi problem zameniti. Ne znam samo kako se skidaju silent blokovi od balans stangle mada se nisam dublje upustao u tu problematiku. Ako moze neko i to da mi objasni.
Da napomenem da su kola stabilna, i osim tog povremenog zvuka nemaju nikakav problem sa trapom pozadi. Sta moze biti, imate li slicnih iskustava jer bih voleo da to otklonim, kola cu sigurno voziti jos godinu i po pa planiram da predjem na Avensis?
[ pajapop @ 27.02.2016. 21:42 ] @
Ja sam prosle godine imao slican problem...tako je kuckalo, lupalo, dok nisam malo bolje "zagledao"...i imam sta da vidim...istrulio mi deo kosa gde se srafi (vesa) amortizer ( iza zadnjeg protivpozarnog lima u prostoru gepeka)...Onda sam za vreme odmora to sam izvario, isekao, napravio taj deo kosa, i preventivno odradio i suprotnu stranu (na vreme)...Znaci, proveri malo bolje stanje limarije gde se vesa amortizer...
[ vradojicic85 @ 28.02.2016. 08:38 ] @
Limarija je odlicna, pre godinu dana su radjeni zadnji lukovi, sve je provereno, sta je bilo iskrpljeno je, zasticeno i ofarbano.
Najvise sumnjam na solju zadnjeg desnog amortizera ali nisam vise pametan, ne znam kako da utvrdim sta je a i majstor ne moze da utvrdi. Kada sam bio kaze nisu silen blokovi, natezao je, pomerao sve delove i kaze nema lufta karakteristicnog za silen blokove. Auto je zaista stabilan, stabilizatori novi, amortizeri novi, odbojne gume nove. Doduse, solje stare ali kad sam ih skinuo ne vidim da je guma negde ostecena, napukla, odvojena od metala mada ko zna.
Ako je jos neko ima slicnu stvar neka napise sta da probam, kako da utvrdim sta je. garantujem da je neka sitnica.
Lupanje se mnogo smanjilo, u odnosu na ono pre nekih 80% ali se i dalje ponekad cuje, velika vecina ljudi na to ne bi obratila paznju ali meni smeta...
[ pajapop @ 28.02.2016. 10:39 ] @
Ako se diskusija ogranici samo na amortizere, a njihovom zamenom se buka smanjila, znaci da je problem i bio do njih...medjutim...( uvek ima neko - "medjutim" ), i dalje postojanje neke buke, znaci da postoji neki "luft"...Gde on moze da bude??? Kazes da si amortizere sam menjao??? Prvo: pitanje je da li je amortizer pravilno prcvrcen za vozilo. Po pravilu, kad se amortizer pricvrsti na karoseriju, pa kad se vozilo spusti, tj. optereti svojom tezinom, vrsi se dotezanje navrtki drzaca amortizera, na gornjoj strani ( 29- 36Nm), nosac glavcine i opruzne noge ( 93- 127Nm) kao i dotezanje centralnog srafa na klipu ( 55-68 Nm ). Ne mora to da se uradi kilo-klucem...samo sam pronasao momente zatezanja da pruzim uvid da se to mora uraditi nekom znatnom silom, malo vecom nego sto se to ostvaruje u nekim "improvizovanim" uslovima...E sad, malo je nepromisljeno, zamena amortizera bez zamene "solje", mada se to strucno naziva "ugradni blok", jer i on u sebi sadrzi lezaj, koji vremenom propada (luft)...Zatim, same oruge, koje se vremenom sabijaju...I bez obzira na zatezanje centralnog srafa na klipu amortizera, uvek ce postojati neki distanc...Eto, treba malo razmisliti i o ovome...A da, treba mao razmisliti i o tome kako se vratila "solja"...da li je u istom polozaju kao pre skidanja...ako se o tome nije vodilo racuna moguce je da dodje do rascentriranja trapa i sl...
[ vradojicic85 @ 28.02.2016. 12:16 ] @
Uvek ima neko medjutim, to si lepo rekao. To medjutim oni iz inostranstva nikada ne spoznaju zato sto su platezno sposobniji i menjaju kola kada im dodje vreme. Nazalost kod nas je druga prica. Odavnio bih ja kuio Avensisa kog planiaram ali se nema pa jos uvek vozim Corollu koje se sada vec zgazila 315000km a 1997.o je godiste. Sta je tu je ali trudim se da bude dobra koliko je to moguce i ona me odlicno sluzi, nisam imao neki neplaniranih troskova niti ulaganja. Uradio veliki servis i sada zamenio amortizere.
Sto se tice same zamene, inzenjer sam i ceo zivot radim sa alatom, pre uz dedu i uz oca a sada samostalno i Japanci su zaista napravili ovu Corollu odlicno, sto se zadnjeg trapa tice veoma jednostavno, dugotrajno u pristupno. Nema tu neke matematike, zamena amortizera je prosta kao pasulj, tj. zamena svega na zadnjem trapu.
Znam da je zamena amortizera bez solja neporomisljena ali eto, nisam imao novac i za dve solje koje su 2500 dinara komad a amortizeri su 4800 komad. Odbojne gume 1000 dinara.
Zadnji desni amortizer je zaista bio los sto je sama zamena i utisavanje lupanja pokazalo. Medjutim ima jos nesto sto je tu dotralajo pa proizvodi taj zvuk, da li je to solja ili nesto drugo ne znam.
Gledajuci malopre opet zadnji trap dok sam lezao ispod kola video sam da su silen blokovi balans stangle ciste gume (bez unutrasnje metalne caure) i u solidnom su stanju, drmanjem i natezanjem nema lufta a i nema sta da udari u metal jer u njima nema metala. Doduse lako se menjaju, drze se na 4 srafa, svaki na po dva koji kad se odvrnu i kad se otkace donji srafovi na stalilizatorcicima cela balans stangla pozadi ostaje oslobodjena. Morao bih posle da je namezaem nekom mascu da bih navuako nove silen blokove na nju ali to nije neke frka. Ali iskreno mislim da nije u tome problem i sada najvise sumnjam na solju amortizera.
Kada kazes da u solji amortizera ima lezaj, jesi li siguran? U prednjoj ima zato sto tockovi skrecu ali u zadnjoj koliko ja znam ne bi trebalo da bude lezaja mada mozda gresim. To da li je solja nelegla dobro, garant jeste, sve je vraceno kako treba, zategnuto i dotegnuto nakon spustanja auta na tockove. Takodje ni tu nema sta, 3 srafa, nije neka metematika.
Vozicu malo ovako, nije frka, pa cu kada uspem kupiti i novu solju i rpomeniti i nju pa cemo videti.
[ pajapop @ 28.02.2016. 13:16 ] @
Kad budes menjao silen blokove, nikako ih nemoj mazati sa mascu...Mast kao i ulje razjeda gumu...Vec stanglu lepo "iscetkaj" pa nasapunjaj, takodje i blokove nasapunjaj u polako navlaci, zakreci, do mesta gde treba da stoje...Sto se tice onog lezaja, nije lezaj sve sto se okrece...pravo da ti kazem, odavno nisam video solju, ali koliko me secanje sluzi, bar kod mene, ima neka biksna...i to je neki lezaj...ali ona u svakom slucaju truli i deformise se...kod mene je bila sasvim pukla na dva dela..zbog trulezine...Ma najgori su ti "fantomski kvarovi"...Heh...kad se meni to desilo, prvo sam mislio da mi zvecka kutija sa alatom...pa kako god da je pomerim...zvecka...Izvadim kutiju, vozim, ...opet zvecka..."I sta se dogadja???" (sto bi reko Sojic)..Oborim naslone zadnjeg sedista, ubacim zenu pozadi (sa bater lampom) i "gledaj i osluskuj"...Kad nadje ga..."Jaoj...pa ovo samo sto se nije probilo kroz ovo,,kako se zove..."!!!
[ vradojicic85 @ 28.02.2016. 15:38 ] @
I nisam mislio da stavljam neku tovatnu mast nego neku kremu za decu ili pak bas sapun. To na balans stangli se i ne zove silen blok nego kao gumica balans stangle... Malopre videh. sto zaista i jeste, silen blok ima metalnu cauru oko koje je guma pa kad se ta guma razjede caura udara u metal i gubi se stabilnost.
Sutra cu prvo da kupim solju desnog zadnjeg amortizera pa da promenim to. Ako nije onda idemo dalje ali cu se zaustaviti na tim gumicama, resio problem ili ne. Ali nadam se iskreno da cu sa zamenom solje da resim problem...
[ vradojicic85 @ 04.03.2016. 06:30 ] @
Zamenio i solje ali nista se nije promenilo, opet se cuje lupkanje, mozda sada i jace nego pre mada je to mozda i moj subjektivni utisak... Iskreno poceo sam da ludim od ovoga, ne mogu da vam opisem koliko me nervira. Najvise me nervira to sto ne znam sta je a pola trapa sam promenio. Danas jos menjam gumice zadnje balans stangle (mozda sam to trebao na samom pocetku), ako se nista ne promeni zaista sam spreman da primenim metodu Paje Vujisica iz Majstorske radionice kada popravlja kola Stevi Zigonu.
Utice mi ovo vise na psihu, pocinjem da ludim.
[ pajapop @ 04.03.2016. 14:55 ] @
Citat: vradojicic85:
Juce zamenim oba amortizera pozadi, stavim nove, zamenim i odbojne gume na oba amortizera kao i stabilizatore balans stangle.
Mene interesuje sad ovo: menjao si stabilizatore balans stangle...Kakvi su to stabilizatori, el su ko male sponice ili imaju centralni sraf sa biksnom i odbojnim gumama...Jer ako su sa ovim srafom i biksnom, lupkanje hoce ako se gume istrose ili puknu, kao i ako se ne pritegnu na odredjenu silu...Na primer, kod moje Mazde 323, stabilizator koji je sa srafom, priteze se toliko da duzina navoja koja viri posle matice iznosi 16,2-18,2mm...Kako je kod tebe???
[ vradojicic85 @ 05.03.2016. 18:47 ] @
Stabilizator zadnje balans stangle, metalna sipka dugacka nekih 15cm sa dva srafa na svakoj strani, koji vire iz neke gume i stoje u opoziciji, jedan okrenut na jednu stranu a drugi na drugu, jedan se srafi za kraj balans stangle a drugi na amortizer. Prosta stvar koja zna dosta da lupa kad ne valja i da utice na upravljivost.
To se lako menja, inbusom drzis sraf da se ne okrece a okolo odvrnes navrtku okastim kljucem broj 14. Ja sam pritezao koliko moze, jer ipak to radi non stop.
Juce sam promenio i gumice balans stangle, stare su bile ocajne kad sam skinuo, pukle skroz, malo sam se zezao oko navlacenja ali sam uspeo, ali zvuk je ostao. Danas sam isao kod majstora opet, doduse za BMW jer mi je taj servis blizu ali nebitno. Ljudi podigli kola, natezali sve silen blokove pozadi, stabilizatore, gledali opruge, i generalno zadnji trap i kazu ovo sve deluje ok. Jedan i vozio kola, kaze cuje se...
Nasli su mi propao stabilizator prednje balans stangle na desnoj strani, i to cu promeniti ali ne veruje da se od toga toliko prenosi pozadi.
Medjutim, nasao mi je denu stvar na koju sada sumnjam. Kada se uhvati zadnji tocak na 12 i 6 sati i mrda onako sitno, vidi se da ima lufta. Malo ucestalije takvo mrdanje proizvodi zvuk slican onom koji ja cujem pozadi na desnoj strani kada idem preko grubog asfalta ili nekih prevoja, sahtova, neravnina.
Skidao sam tocak, treba da se skine poklopac dobosa, da se vidi sta i kako. Sad pitanje, kako se dolazi do lezaja, tj. kako se skida poklopac. Ima na centralnom delu poklopca dobosa nesto, verovatno se odvrce nekim posebnim velikim kljucem pa se dolazi do sklopa ispod toga. Kako je zameniti lezaj, koje su cene, moze li da se dotegne mozda? Na prednjem ima onaj sraf sa osiguracem, na zadnjem se to ne vidi, mozda i ima ali je unutra? Da napomenem da lezaj ne huji ali lufta ima.
Posle sam mrdao tockove caletove Honde CR-V, nekog X-Traila koji je bio u dvoristu i nekog Modus Renoa, ni na jednim nema trunke lufta.
[ vradojicic85 @ 05.03.2016. 20:31 ] @
Sad gledam neke klipove na YT, nije problem doci do lezaja, nije problem ni zameniti ga ali koliko vidim on ide sa sve glavcinom sto je skuplja varijanta. Nemam pojma koliko to kosta ako mora da se menja. Vidim da ima sraf za dotezanje lezaja koji postaje dostupan kada se skine glavcina sa lezajem pa cu probati njega da dotegnem, ako bude moglo. Lezaj ne huji, moguce da ima lufta ako je taj sraf olabavljen malo ali ko zna.
[ pajapop @ 05.03.2016. 21:01 ] @
Nema veze sad koliko kosta...ako planiras da ga vozis neko vreme moras ga zameniti, jer ti on drzi tocak...Moze tocak otpasti i mozes nastradati...S druge strane, ako ga i prodajes, nije u redu nekom prodati tehnicki neispravan automobil, jer se i njemu moze desiti nesreca, a mozda se covek isto ne razume u problematiku, pa moze stradati...Znaci, lezaj moze da dobije lufta, a da se pri tome ne cuje karakteristicno "hujanje"..Malo retko, ali moze...Inace, kad se lager proverava, proverava se u dva testa: Na okretanje, i obracanje paznje da li se cuje "hujanje" i na kontrolu aksijalnog zazora, na nacin na koji je test i izvrsen...PO pravilu, taj aksijalni zazor se cak i meri, specijalnim mernim instrumentom, komparaterom, koji se pricvrscuje na zadnju oruznu nogu a merni deo se postavlja na kocioni dobos ili kocioni disk...Zatim se dobos (ili disk) pomera od sebe i ka sebi, ocitava se vrednost pomeranja na komparateru koji ne sme biti veci od 0,05mm. Ako se test izvrsi na primitivan, "majstorski" nacin, i luft se oseti "pod rukom", on je vec veci od tih famoznih 0.05mm. Znaci, lufta svakako ima...Moze se pokusati dotegnuti lezaj, zatezanjem centralne matice na propisanu vrednost, koja je odprilike...177-235Nm (koristiti kilo kljuc)...Ako zatezanje ne resi problem, mora se zameniti lager...Lager moze da se zameni, izbijanjem iz glavcine, tako sto se glavcina svuce sa rukavca koriscenjem radapcigera, a zatim se lager posle skidanja seger osiguraca i uz primenu specijalnog alata, izvlakaca, ili prese "izbija " iz glavcine...Obrnuto, nov lager se utiskuje u glavcinu. Zatim se glavcina nabija na rukavac...To je u sustini, mukotrpan posao i bez odgovarajuceg alata ne treba se upustati u takvu avanturu...E sad...u slobodnoj prodaji, mozda se lager prodaje sa sve glavinom...ne znam, mozda za nase Japance...nisam na Mazdi menjao nikad taj lager, mada je presla vise od 350000km...I da ne bude zabune, u sustini u glavcini su 2 lagera upakovana u jedan. Znaci, spoljni i unutrasnji...Nakon zavrsene intervencije i zatezanja centralne matice na propisanu vrednost, nikako se ne sme zaboraviti da se matica obezbedi deformisanjem ruba matice udarcem cekica i sekaca...nabijanjem ruba u falc rukavca...
[ vradojicic85 @ 05.03.2016. 22:12 ] @
Pa sutra cemo videti kakvo je stanje, kada skinem. A u ponedeljak cu saznati koliko to zadovoljstvo kosta, tj. koji proizvodjac koliko kosta. Slazem se da nema zajebancije sa tim, a kola cu voziti jos sigurno godinu, godinu i po dana a i da prodajem mozda ne bih zamenio ali bih rekao onom ko ih kupuje da zna...
[ vradojicic85 @ 06.03.2016. 13:02 ] @
Skidao sam dobros, a zatim i lezaj sa glavcinom. Lezaj je u dobrom stanju, okrece lako, ali ne previse lako, bas kako treba, ne susti, ne huji i na mrdanje rukom kada je u sklopu sa glavcinom nema lufta ni po jednoj osi. Centralnu maticu je nemoguce dotegnuti jer je stucena nekim sekacem, cini mi se fabricki. Kada sam sve vratio nazad, zategao i vratio tocak, mrdanjem se vidi da ima mali luft, dosao mi drugar mehanicar, kaze to nije nista, otisli posle i do drugog, on kaze isto, nije to jos za menjanje i ne verujem da se zbog toga cuje lupanje. Provozam se sa njima posle i oni kazu da se lupanje cuje napred, a ja ga uporno cujem nazad. To sto kazu ima smisla zato sto je juce nadjeno na pregledu da je otisao desni stabilizator prednje balans stangle, natezali ga u servisu, a i pod rukom se vidi kako klacka i krlja. Sugerisali su mi i iz servisa i ova dvojica da prvo to promenim, jer moguce da prenosi malo pa da ja cujem kao da je pozadi. Nije skupo, prome nicu sutra a ujedno i videti koliko je lezaj. Mislim da ide sa sve glavcinom.
[ pajapop @ 06.03.2016. 13:59 ] @
Citat: vradojicic85: i oni kazu da se lupanje cuje napred, a ja ga uporno cujem nazad.
MIslim...Da ti kazem..za mehaniku treba imati "sluha"...ne moze to svako...kao ni za pevanje.....Treba znati osluskivati i prepoznavati odredjene zvukove, i pravilno ih locirati, bez obzira na prenos zvukova kroz cvrste predmete...
[ vradojicic85 @ 06.03.2016. 16:47 ] @
Vreme ce pokazati gde je bilo...:)
[ vradojicic85 @ 07.03.2016. 17:27 ] @
Lupanje se cuje definitivno sa desne zadnje strane, potvrdio sam to danas kada sam napred promenio oba strabilizatora novim i kada sam pozadio obrnuo mesta glavcinama sa lezajima, onu sa levog tocka sam stavio na desni, tj. na stranu koja lupa, vozio kola a lupanje se i dalje cuje sa zadnje desne strane. Ne znam sta vise moze da bude, ali lezajevi nisu. I dalje sumnjam na neki od silent blokova sa zadnje desne strane, iako se natezanjem ne cini da je neki popustio mora biti da neki od onih 5 komada ne valja.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|