[ pisac @ 10.11.2009. 12:20 ] @
Imam nameru da kotao okačim na plafon podruma, i mislio sam da tu ujedno stavim i razvodnike i sabirnike za nivo prizemlja, tako da bi oni bili nekih 30cm ispod nivoa podnog grejanja (na plafonu ispod podnog grejanja). To bi mi bilo idealno rešenje, jer ne zauzima nikakav prostor na prizemlju, a cevi mogu po plafonu da vodim najkraćim putem direktno u pod svake sobe.

Međutim, da li ću onda imati problema sa ispuštanjem vazduha iz sistema? Ili nekih drugih problema?

[Ovu poruku je menjao pisac dana 10.11.2009. u 18:06 GMT+1]
[ Budimir @ 10.11.2009. 20:20 ] @
Izvodljivo je ali jako tesko "isteravati" vazduh. Moras granu po granu da izduvavas.
[ mali genije @ 10.11.2009. 20:52 ] @
@pisac
zaboravi na tu kombinaciju neces odzraciti sistem nikad kako valja
negu ukopaj razdelnik u zid u prizemlju ko sav normalan svet
[ pisac @ 12.11.2009. 17:40 ] @
Da ukopam sabirnik i razdelnik sa po 12 izvoda? Pa za to mi teba prilično velika rupa u zidu.
[ mali genije @ 12.11.2009. 19:38 ] @
Citat:
pisac: Da ukopam sabirnik i razdelnik sa po 12 izvoda? Pa za to mi teba prilično velika rupa u zidu.

pa sta ako je veliki nisi ni prvi ni poslednji ce ukopavati razdelnik jer je bolje nego kasnije imati problema.
sa sabirnikom nizim od grejnih krugova nikad neces uspeti da isteras vazduh iz sistema sto
direktno utice na razmenu toplote.
inace cisto da znas da je vazduh najveci neprijatelj sistema za grejanje.
pozdrav..
genije..
[ todorbgd @ 12.11.2009. 20:30 ] @
Kod zidnog grejanja su razdelnici, u 90% slucajeva , postavljeni nize u odnosu na panel i nema problema sa vazduhom. Poenta je samo da se sistem pazljivo napuni krug po krug. Kao sto bi punio bastensko crevo, punis preko razdelnika a ispustas vazduh na sabirniku.

[ mali genije @ 12.11.2009. 22:04 ] @
u pravu si todore ali zidni paneli imaju manji poprecni presek i manju metrazu po jednom krugu pa nije toliki
problem a usput ako imas negde pri ruci napravi snimak termalnom kamerom pa ces videti razliku
u gornjim zonama i kod tih panela.
pozdrav..
genije..

@pisac
evo malo literature
http://rapidshare.com/files/15...rsinsko_grejanje_hladjenje.pdf[/url]

[Ovu poruku je menjao mali genije dana 12.11.2009. u 23:27 GMT+1]
[ todorbgd @ 13.11.2009. 06:38 ] @
Postoje i drugi proizvodjaci osim REHAU-a. Razlika u temperaturi postoji zbog nacina postavljanja cevi. Zidno se postavla klasicna cevna zmija (meandar) a podno se mota u puz, pa je raspored toplote drugaciji. A sto se tice cevi koriste se isti precnici i duzine (16/2 do 100m pricamo o drugim proizvodjacima ). Ali to sve nema nikakve veze sa vazduhom o kom smo pricali.

pozdrav
[ pisac @ 21.01.2010. 23:35 ] @
Šta mislite o sledećem: sabirnik i razdelnik ispod poda, a svaki krug ide prvo kroz pod uvis uz zid do nekih desetak santimetara, gde se nalazi automatski odzračni ventil, a onda se vraća u pod. Time bi odzračivanje svakog kruga bilo rešeno automatski, a sabirnik/razdelnik ne bi zauzimao mesto na spratu.

Bilo bi potrebno više odzračnih ventila nego da su na razdelniku, ali to je nebitan detalj.
[ frigo servis bata @ 22.01.2010. 17:29 ] @
Moje misljenje u vezi sa automatskim ozracnicima nije dobro te bi te posavetovao da postavis rucne ozrake...:)ovo ti govorim iz licnog iskustva....
[ pisac @ 23.01.2010. 21:04 ] @
Trenutno koristim radijatorsko grejanje na kome sam dodao jedan automatski odzračni ventil kupljen u Francuskoj, i on radi sasvim zadovoljavajuće. Taj ventil se nalazi na najvišoj tački sistema. Od kada sam ga postavio, nema nikakve potrebe da odzračujem radijatore, čak i posle kompletnog ispuštanja i punjenja celog sistema.

Na kojoj poziciju su se nalazili ti ventili sa kojima si imao loša iskustva, i koje marke su bili (tj. gde su kupljeni)?
[ frigo servis bata @ 23.01.2010. 21:37 ] @
ja imam na dva mesta postavljeno na najvisljoj tačci,jedan mi je u delu ispred pumpe,drugi na vodu izdignutom 15 tak santimetra od vertikale i slabe vajde..i u pumpi mi se zarobljava vazduh(pocne sustanje malo pa je ozracim)a i na potrosacima..Kada sam stavio rucne ozrake sad nemam problema...Kupljeni su kod nas u prodavnici,koje marke pojma nemam...Inace ja sam sam radio instalaciju,tako da znam o cemu pricam...no nebitno ako ti mislis da ce da bude ok ti uradi po svome..Ima i moj burazer podno grejanje i automatske ozrake,al dok se rucno ne istera vazduh slabe vajde...aj pozdrav...
[ pisac @ 17.12.2010. 20:31 ] @
Može ispod poda:

[ tacka1 @ 17.12.2010. 22:29 ] @
Da ne komentariisem rad na slici mislim da je suvisno, ali moze ispod poda ako ne postoji drugo resenje samo moras kao bastensko crevo da napunis i ako sipas antifriz proceni odnos sa vodom pa zatvori krugove podnog i puni ostatak instalacije da nebi ponovo upumpao vazduh. Sto se tice 12 krugova to uopste nije mnogo postoje sabirnici i za toliko krugova, ali ako je estetika u pitanju onda gruvaj ispod poda.Razmisli o automatskim ozrakama mogu da ti prave probleme (pada pritisak, sporo rade, nekvalitetni zaglavljuju, cure i sl)
[ edo_ze @ 18.12.2010. 13:29 ] @
Citat:
pisac: Da ukopam sabirnik i razdelnik sa po 12 izvoda? Pa za to mi teba prilično velika rupa u zidu.


Pokušaj izvan zida. Ja sam u prolaz između trpezarije i dn. boravka ozidao siporeksom debljine 7cm nešto kao mali šank koji je unutra šupalj pa tu smjestio razvod podnog sa 10 izvoda. Možda da probaš nešto slično i uz zid izvesti. To kad se stave odgovarajuća vrata kao kod kuhinjskih elemenata fino izgleda.


Citat:
frigo servis bata: ..i u pumpi mi se zarobljava vazduh(pocne sustanje malo pa je ozracim)a i na potrosacima..Kada sam stavio rucne ozrake sad nemam problema...Kupljeni su kod nas u prodavnici,koje marke pojma nemam...


U pitanju je kvalitet lončića. I ja sam imao istih problema, potpuno sam bio isključio mogućnost da me to zeza, ali ispostavilo se da je tako. Nisam provjerio da li je ispravan, da dunem kroz njega okrenutim prema gore i treba da ide, a kad okrenem prema dolje treba da ne ide zrak, ali ovaj je puštao i prema gore i prema dolje. Postavim lončić druge firme i sve ok. Inače i sam razvod od 10 izvoda sam sastavljao od manjih i sve funkcioniše super. Samo kad sam pustio vodu u sistem bilo je žuborenja na pumpi, ,ali za pet minuta automatske odzrake su uradile svoje i evo dva mjeseca kako sistem radi ništa se ne čuje. Pošto mi je sistem na el. grijanje i pali se samo kad je jeftina tarifa i moram bukvalno staviti uho na cijev da čujem da li pumpa radi. Pumpa je grundfosova i nema nikakvog šištanja ili brujanja bez obzira kojom brzinom radi. Kada je bio pritisak sistema 1,2-1,4 bara dešavalo se kada se uključi sistem da malo zažubori na pumpi i prestane. Ali kada sam podigao pritisak na 1,8 bara sistem radi bez ikakvih šumova. Trenutno je dužina cijevi 230 metara.
[ Darko Nedeljković @ 18.12.2010. 17:46 ] @
Citat:
edo_ze: Trenutno je dužina cijevi 230 metara.

10 izvoda po 230 metara, ili 10 izvoda po 23 metra?
[ edo_ze @ 18.12.2010. 22:28 ] @
Trenutno su tri izvoda po 42m, jedan od 38m, a ostalih šest po 11m čini razvod za prostorije u koje tek treba da postavim podno grijanje. Kako ne bi blindirao izlaze na tim krajevima iste sam vodio 5,5m od tople i vraćao 5,5m na hladnu. Time sam dobio da i kroz njih protiče topla voda i zagrijavaju.
Kada budem nastavljao instalaciju presijecam petlju na mjestu povrata i dobijam dvije cijevi, jedna koja ide sa tople i jedna koja ide na hladnu. na njih nastavljam petlju dužine 30-tak metara. Kako budem odradio tu jednu tako ću i preostalih pet.
Nastavljanje cijevi podnog grijanja nije preporučljivo, ali nisam imao izbora pošto sam morao raditi nove glazure (podove) a i živjeti u istom stanu, tako da sam morao pola stana ostaviti u funkciji dok se druga polovina radi. Zato sam vodio računa da spojnice nastavaka budu ispod pragova vrata i neće se zaljevati betonskom košuljicom tako da im mogu uvijek pristupiti ako bude potrebe.
Inače obzirom da nisam od te struke a sve je bilo u ssm izvedbi, bio sam iznenađen kada sam pri dopuni sistema zaboravio na barometar, tako je sistem bez ikakvih problema izdržao test od 5,5 bara.
[ edo_ze @ 18.12.2010. 22:29 ] @
Inače pošto sam sistem kotla, pumpe ventila i razvoda sam radio, prvo sam ga testirao jednom vanjskom kratkom petljom. Primjetio sam da čim temperatura vode pređe 40 stepeni da se čuje iz kotla cvrčanje kao u el. kuhalu, odnosno počinje se stvarati veća količina vodene pare koja će naravno izletjeti kroz automatske odzrake ali i smanjiti količinu vode u sistemu. Sada držim temperatutu vode do 40 stepeni i nema gubitaka vode iz sistema.
[ Horvat I @ 19.12.2010. 08:51 ] @
Zato je najbolje sistem puniti prokuvanom vodom! Izbačen rastvoren kamenac i vazduh
[ pisac @ 19.12.2010. 22:23 ] @
Kamenac se ne eliminište prokuvavanjem (čuvanjem onoga što ostane u sudu) već destilacijom (čuvanjem onoga što ode kao para). Kamenac (minerali, soli) ostaje u sudu a voda (para) odlazi.

Što se tiče mog sistema podnog grejanja, prizemlje sam već uradio razvodnikom iznad poda, jer nisam bio siguran da će varijanta ispod poda funkcionisati dobro. Možda sam pogrešio što nisam probao, ali šta je tu je. Ostalo mi je još da uradim na spratu, ali tamo u svakom slučaju ne može biti ispod poda

Inače, sve moje petlje se kreću u rasponu 57-71m, a ima ih 10. Gusto sam ređao cevi da bi mogao da koristim što nižu temperaturu vode (30oC) za puno grejanje. A to sve naravno zbog solarnog kolektora i toplotne pumpe koji su u planu.
[ Horvat I @ 20.12.2010. 09:13 ] @
za sistem grejanja je dovoljno prokuvavanje.
Gradske toplane dok nije bilo demineralizatora su imale predkotao ove namene.
[ pisac @ 01.01.2011. 14:56 ] @
Tekst iz jednog Caleffi-jevog pdf-a:

Citat:

Within mechanical rooms, manifold stations are often
mounted on the surface of the walls and are fully accessible
to service personnel. The preferred orientation of a manifold
station is usually horizontal with tubing routed downward,
and the return manifold at the top, as shown in figure 6-23.
This arrangement allows any air bubbles within the circuits
to migrate with the flow and eventually reach the return
manifold with its attached air vent.
Other orientations are possible. One is mounting the
manifold station to the underside of a floor, as shown in
figure 6-24. This location is sometimes chosen to eliminate
the need for manifold enclosures above the floor. In some
cases, it allows all system piping (other than continuous
lengths of tubing in floor panels) to remain within a
basement or crawlspace. When small diameter PEX or
PEX-AL-PEX tubing is used for the branch circuits, they
can usually be bent by hand such that they can penetrate
the floor at a shallow angle and become part of a radiant
floor panel assembly.
Figure 6-24
Manifolds can also be inverted, provided the system is
properly purged and equipped with a high-performance
air separator. However, manifolds with valve actuators
should never be mounted with the actuators upside
down. This is a precaution against the possibility of fluid
leaking from a manifold connection and subsequently
dripping onto the electrically operated actuator, causing
damage.