[ neb @ 23.11.2009. 13:17 ] @
| Da li neko zna neki link gde mogu da se nadju besplatni planovi za izradu metalnih camaca. Interesuju me iskljucivo metalni camci, od gvozdja ili eventualno aluminiuma?
Duzina camca bi trebala da bude oko nekih 7 do 8 metara i da bude predvidjen za nase reke. Potreban mi je klasican camac za ribolov sa motorom i veslima bez kabine, jedra i sl.
Obisao sam razne linkove i forume ali veliki broj ponudjenih planova se placa a ni cena im nije mala za nase uslove.
Da li neko mozda ima neke planove a da moze da ih da besplatno?
|
[ mihojla @ 20.01.2011. 23:38 ] @
Nađe li?
[ neb @ 20.01.2011. 23:48 ] @
Nisam jos nista nasao.
[ mihojla @ 21.01.2011. 09:33 ] @
[ Java Beograd @ 21.01.2011. 10:13 ] @
^ Nije to šiklja za naše reke.
[ Kemppi @ 23.01.2011. 10:38 ] @
[ Kemppi @ 23.01.2011. 10:45 ] @
Duplo dno:
[ jooly @ 24.01.2011. 19:59 ] @
RESPECT!!! Kemppi, je li ovo vas rad?!
[ Kemppi @ 24.01.2011. 21:55 ] @
Moj rad,dugo sam vec u nautici,ovo je malo komplikovano korito za napraviti,ali sa mnogo boljim plovnim karakteristikama od obicnog recnog tabanasa(smederevca).Cekam da malo otopli,pa da nastavim sa radom.
[ Java Beograd @ 25.01.2011. 07:28 ] @
Čekaj, ne kapiram baš najbolje. Ovo je aluminijum, zar ne ? Ali bez nitovanja, već varenje ? Sve je aluminijum ? Koliko je debela oplata ?
[ Kemppi @ 25.01.2011. 22:33 ] @
Sve je od aluminijuma,sve je vareno,oplata je od 2 do 4 mm debljine.
[ Java Beograd @ 26.01.2011. 07:16 ] @
Svaka čast. Ovo će biti za tebe, tvoje unuke i njihove unuke !
[ jooly @ 26.01.2011. 17:59 ] @
Svaka cast jos jednom.....i sam vec godinama razmisljam o nekom slicnom projektu. Medjutim zanima me ako nam mozete reci od koje vrste ALU lima je pravljen camac (oplata i rebra) i da li je materijal otporan na morsku vodu u smislu korozije. Hvala unapred!
[ Kemppi @ 27.01.2011. 00:30 ] @
Oplata je od legure 5086,a rebra od 5754,Otporan je na koroziju,ali se okvasene povrsine moraju prefarbati prajmerom pa antialginom.
[ Nekilee @ 28.01.2011. 14:20 ] @
ovakav alu camac je prvo katastrofa skup, a drugo nije za nase reke...njemu treba camac sa ravnim dnom i malim gazom...trece, covek nije rekao kakav je ribolov u pitanju, mada ako je sportski camac od 7-8 je prevelik, posebno sto nece imati kabinu...cetvrto, koji motor planira da stavi...?
[ Java Beograd @ 28.01.2011. 14:44 ] @
Citat: Nekilee: ovakav alu camac je prvo katastrofa skup Da je skup - jeste, kao i svaki aluminijumski čamac. Termin "katastrofa skup" ne znači ništa. I Mercedes je "katastrofa skup" pa ljudi kupuju. Dakle, ovaj čamac košta koliko vredi.
Citat: Nekilee: ... a drugo nije za nase reke...njemu treba camac sa ravnim dnom i malim gazom... I te kako je za naše reke ! Ima ravno dno i minimalni gaz, uz jednu retko dobru osobinu, moći će lepo da seče nadolazeće talase. Da znaš kakve talase može da podigne Dunav, a i Sava bogami. To što tradicionalna šiklja ne može da seče talase ne znači da je bolje tako.
Citat: Nekilee: ...trece, covek nije rekao kakav je ribolov u pitanju Kakav god da je ribolov u pitanju, sa ovakvim čamcem se može.
Citat: Nekilee: ...cetvrto, koji motor planira da stavi...? Na ovakav čamac sasvim lepo odgovara sve ! U razumnim granicama, naravno, ovo nije gliser. Dakle, od T4 do nečeg ozbiljnijeg od 30 ili nešto više konja.
[ Kemppi @ 28.01.2011. 17:54 ] @
@ Java Beograd
Odlicno poznajes nautiku.
@Nekille
Ranije sam imao tabanasa,nije mi se svidjao zbog losih plovnih karakteristika na talasima,a uglovi diedra(V dna) zavise od velicine talasa,tj. sto su talasi veci potreban je i veci ugao.Najlakse je napraviti camac sa ravnim dnom,ali ima slabe plovne karakteristike i najlosije je konstrukciono resenje.
Na Dunavu se zacas vreme preokrene i cim pocne da duva vetar,klasicnog tabanasa je tesko voziti,jer su strahovito jaki udari talasa u pramcani deo dna.
Za ovaj camac je predvidjen motor 25KS.
Aluminijum se dugorocno isplati,korozija mu je oko 100 puta sporija nego kod celika,3 puta je laksi od celika,da bi izglisirao ovoliki camac od celika bio bi potreban motor od 80KS,sto znaci skuplji motor i veca potrosnja goriva...
Ista bi cena bila da je camac plasticni,a za razliku od celika i plastike,aluminijum ne menja mehanicke osobine pri niskim temparaturama i visestruko je manji zamor materijala.
[ Nekilee @ 28.01.2011. 22:23 ] @
moj odgovor natemu je bio zasnovan da je u pitanju budzet projekat, znaci prosecan srbin, camac za vikend akcije...u sustini ova prica nema bas smisla dok covek ne kaze koliki je budzet...sto se tice motora, da li znate kolika je registracija za motore preko 9.9 ks? tabanas je najbolje resenje za nase reke, to je opste poznata stvar. sto se tice plovnih karakteristikai vetra, po vetru ne plov mnogo ozbiljnija plovila, zna se kad je jak vetar i veliki su talasi, sedis gde si dok ne prodje nevreme, po takvom vremenu ni barze ne idu, a kamo li camci...u sustini najbolje resenje je plasticni camac, najjeftini dugorocno i najlaksi za odrzavanje, apatinac jedan i da covek uziva...
[ Java Beograd @ 31.01.2011. 08:07 ] @
Prosečan Srbin, danas, sa OVOLIKIM nametima (čak i na običnu hrastovu šiklju) na žalost više ne može da ima vikend čamac. Ovi su gori od turskih haračlija. Ja sam lično prodao čeličnog kabinaša pre 5-6 godina, kad sam shvatio da je "skuplja dara nego mera". Sad, moram priznati, tek površno pročitam koliko su bezobrazni nameti, i već se "obradujem" što više to ne plaćam.
@Nekilee
Stvar sa talasima predstavljaš kao da postoji samo ili potpuno miran Dunav ili talasi od dva metara. A naravno nije tako. Barže ne idu kad je baš nevreme, ali daleko od toga da ne idu kad se Dunav malo "podigne". Naravno, ni vlasnik ovog čamca neće da plovi po oluji (nije lud) ali će zato moći normalno da plovi i upravlja i kad se talasi podignu. Kako reće kemppi tabanaš je najjednostavnije (i najjeftinije) izvedbeno rešenje, ali nikako nije najbolje rešenje. Naravno, za vikend "akciju", koja se izvodi samo u Julu i Avgustu, po potpuno mirnom Dunavu (uz gajbu 'ladnog piva) tabanaš je sasvim OK.
[ acobrc @ 30.07.2013. 12:57 ] @
postovani gospodine Kemppi dali bi mogli da mi posaljete detaljnije crteze za izradu ovakvog camca ili moda nesto malo kraceg sa ovakvim koritom
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|