|
[ Java Beograd @ 25.11.2009. 08:09 ] @
| Dakle, u najavi je još jedan protest beogradskih taksista. Baš sam danas lepo saslušao na TV-u šta zapravo oni hoće pa bih da to podelim sa vama.
Dakle: "Zahtev beogradskog taksiste":
1. U Beogradu smem da taksiram ja, samo ja i niko drugi nego ja. (I mojih par ortaka) Niko drugi ne sme da taksira jer će mi onda biti konkurencija.
2. Zahtevam od države da najstrože kazni one koji bi da taksiraju, i da mi budu konkurencija.
3. Ako neko drugi 'oće da taksira, moram da odobrim ja (i ortaci). Nisam lud da dozvolim konkurenciju.
4. Cenu određujem ja (sa ortacima) prema sopstvenim potrebama. Niko drugi ne sme da vozi jeftinije, jer će mi onda biti konkurencija.
5. Ne bih da plaćam PDV kao i 95% ostalih koji rade i zarađuju. Ja bih da plaćam minimalni paušalac.
Takođe, nikako ne bih da izgubim odavno stečene privilegije u mom poslu:
1. Moje pravo da taksiram ja, samo ja i niko drugi nego ja dato mi je doživotno. Nikad niko to pravo ne može da mi oduzme.
2. Uz moje pravo da taksiram ja, samo ja i niko drugi nego ja ne ide i OBAVEZA da taksiram. Radim kad hoću, koliko hoću. Može mi se. Kad je sneg, kiša ili bačena so po ulicama - mojne da me cimaš.
3. Vozim koga hoću i gde hoću. Ako mislim da neko treba da pešači - neću da ga vozim. Ako nekog zavrenem za kintu - ]ebiga, ko mu je kriv što nije pazio. Ne postoje disciplinske mere i sankcije u mom poslu.
I na kraju:
Ako ne bude 'vako kako 'oću, ja i ortaci ćemo da blokiramo beogradske ulice. I mojne neko da se buni |
[ Srđan Pavlović @ 25.11.2009. 08:15 ] @
Da li je to stvarno tako kao sto si predstavio?
Postoje li negde njihovi zvanicni zahtevi, pa da sami protumacimo?
PDV svakako treba da im se uvede, kasa u svaki auto, za svaku voznju fiskalni racun.
Kad mogu autobusi, mogu i oni.
[ Java Beograd @ 25.11.2009. 08:18 ] @
Prepričao sam sopstvenim rečima, suštinu zahteva tj. tačke od 1 do 5. Stare privilegije sam potencirao kao kontrast zahtevima.
[ Srđan Pavlović @ 25.11.2009. 08:19 ] @
A gde je originalni zahtev, taj koji si protumacio tako? Moze neki link?
[ žutokljunac @ 25.11.2009. 08:26 ] @
Znači Java, taksisti su prevaranti. Nisam video nijedan grad na Balkanu, a da ljudi imaju lepo mišljenje o taksistima. Samo, da se ( namerno ) nadovežem ( u želji da provociram :D ) na jednu od tema gde se nismo složili, i da ti postavim pitanje, zašto bi odobrili još taksi vozila, kada Beograd po glavi stanovnika, ima više taksi vozila od New Yorka.
[ Java Beograd @ 25.11.2009. 08:31 ] @
Evo jednog linka, mada na njemu nisu taksativno pobrojani zahtevi:
http://www.studio-b.co.yu/info...d=44916&kategorija=Beograd
[ Jbyn4e @ 25.11.2009. 08:41 ] @
@žutokljunac
Pa nema ih dovoljno. Nece da rade. Ja ih zovem (da ne bude zabune - razna udruzenja), oni SEDE u kolima na udaljenosti od 500 m od mene na svojoj "stanici" i javljaju kako nemaju slobodnih vozila? A onda odes tih 500 m, udjes u taksi i odes gde zelis. Ali ne, ne moze on da se doveze 500 m do tebe, daleko je to, samo ako mu na noge dodjes. I ne dao ti Bog da se pozalis sto nisu dosli a zvao si... pa pobogu, on je tada citao novine, gde ce tad bas da se pokrece jer se tebi zuri i neces da ides gradskim prevozom.
Dakle, treba ih jos :), pa ce mozda biti vise onih koji rade.
[ biber021 @ 25.11.2009. 08:57 ] @
Heh, bilo bi interesantno da na tom grafikonu (na kojem ne piše ko ga je pravio, prim. post.) bude i Novi Sad. Mada, teško je reći koliko je taksista, jel je gomila njih neregistrovana, a udruženja se koriste za pranje love. 5 novih udruženja u zadnjih 3 godine, izvinite, ali to nije normalno.
Što se mene lično tiče, taxi služba se može slobodno ukinuti, jel ta bahata gomila besposlenih i bahatih šofera (e kad bi se bar mogli tako nazvati), teško da je bilo kom gradu potrebna. To da 5-10% njih koristi status taksiste da bi dilovao koješta, nadam se da vam je svima jasno.
Nije u pitanju mržnja, nego prosti besmisao da neko ko je toliko nebitan može da zaustavi ceo grad zato što im se nešto neće.
[ combuster @ 25.11.2009. 09:00 ] @
Najgori su oni napucani klinci sto nataknu one naocare za slepce (nataknem im...) pa misle da su vozaci do bola a tek polozili vozacki (i to preko veze) pa pravo prvenstva tumace ovako: ono je moje :)
Znaci jedan me je odneo na bicikli dok sam bio, hteo da me isece pre raskrsnice na mostu iako sam rukom pokazao gde skrecem, zaboga on ne moze da ceka da ja prodjem i da gas i kako me je isekao udarim u gepek njegov i preletim preko gepeka direktno na asfalt, srecom bila nedelja pa nije bilo vozila na mostu inace da je kamion neki bio iza pozdravih se ja sa zivotom. Jel mislite da je stao? Pobegao glavom bez obzira... Drugi neki klinac me je isto tako isekao kolima na keju ma imam milion primera.
Ima dobrih vozaca - ne kazem ali ima i gomila stoke koje nemaju veze sa vezom sa voznjom i kojoj treba oduzeti dozvole...
[ Java Beograd @ 25.11.2009. 09:09 ] @
Citat: žutokljunac: Znači Java, taksisti su prevaranti. Nisam video nijedan grad na Balkanu, a da ljudi imaju lepo mišljenje o taksistima. Samo, da se ( namerno ) nadovežem ( u želji da provociram :D ) na jednu od tema gde se nismo složili, i da ti postavim pitanje, zašto bi odobrili još taksi vozila, kada Beograd po glavi stanovnika, ima više taksi vozila od New Yorka.
Ovo oko broja taksista je jedna nebulozna baljezgarija plasirana negde polovinom 90-tih od strane tadašnjih šefova Beotaksija. Lupio čovek da, eto, baš Beograd ima najviše taksista na svetu - i ostade živ ! Kasnije se ta nebuloza ponavlja bez ikakvih provera, nekako kao urbani mit, i olako se poseže za njom, kad god neko drugi 'oće da taksira i načini konkurenciju.
Mi naravno znamo da je Beograd najgostoljubiviji na svetu, najlepši na svetu, najzabavniji na svetu (zato što ima splavove !) kao i da se u Beogradu jede najbolje na svetu - zato što ima ćevapčiće. Ali, kad su brojevi u pitanju, tu olake tvrdnje nekako ne piju vodu.
Istina je zapravo jako drugačija.
Pojam "taksiste" u Njujorku nije tako prost i jednostavan kao u Beogradu. Postoji nekoliko vidova pružanja usluge individualnog transporta, ali mogu se svrstati u dve velike grupe: "Yellow Cab" i "For-Hire-Vehicle (FHY)". Prva grupa je dobro poznata Njujorška oficijelna taksi služba, a u ovu drugu grupu spadaju privatna taksi vozila, luksuzne limuzine i drugi vidovi raznorodnih taksi usluga. E sad, brojke. Verovao ili ne, Yellow cab vozača ima 46.379 na broju a licencu za FHY ima tačno 49.693 ljudi. Ukupno: 96.072 vozača. Prema Wikipediji http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cities_proper_by_population Njujork ima 8.363.710 stanovnika, pa kad se to stavi u proporciju jasno je da Njujork ima preko 11 taksista na 1.000 stanovnika
(46.379 + 49.693)/ 8.363,7 = 11.48
Broj licenci, kao i imena i prezimena svih vlasnika licenci (!) možeš da pogledaš i proveriš na zvaničnom sajtu "New York city taxi and limousine commision" http://www.nyc.gov/html/tlc/html/home/home.shtml Konkretni linkovi su http://www.nyc.gov/html/tlc/do.../excel/current_fhv_drivers.xls i http://www.nyc.gov/html/tlc/do.../current_medallion_drivers.xls
[ Ivan Dimkovic @ 25.11.2009. 09:17 ] @
@Zutokljunac,
Sa tim grafikonom moze covek da obrise svoju pozadinu - zasto? Svaki put kada dodjem u Beograd i kada zovem taksi u neko "nezgodnije" vreme dobijam poruku "nemamo vozila" na N udruzenja.
To ocigledno znaci da nema dovoljno taksista - na papiru ih mozda ima dosta, ali u praksi mnogo manji broj njih zaista i radi.
Inace kakve su to komunisticke fore sa ogranicavanjem broja taksija? Zasto? Propasce svet ako vise ljudi bude taksiralo?
Daleko je pametnije uvesti stroge minimalne standarde - a onda pustiti svakog ko zadovoljava uslove da taksira. Sigurno bi situacija bila bolja nego sad.
[ Java Beograd @ 25.11.2009. 09:19 ] @
Na pomenutom sajtu možeš da se informišeš i oko svih potrebnih uslova da se dobije taksi licenca (nema labavo, bato). Licenca je naravno ograničena (na godinu ili dve) pa se onda mora obnoviti. Jer, ako ćemo već da limitiramo broj taksista, onda nikako nije normalno da samo neki dobiju doživotnu dozvolu da taksiraju !
Pomenuti sajt opisuje i cene taksi usluga. E, tu smo rame uz rame sa Njujorčanima ! Istina je da je tamo malo skuplje, ali ne mnogo.
[ mrle 011 @ 25.11.2009. 09:22 ] @
prdite (po obicaju) bezveze.
najnormalnija stvar je, a tako je svuda u svetu na koji se uvek pozivate, da jedan grad odredi broj taxista.
i kada jedan od njih ode u penziju ili resi da se bavi drugim poslom, njegova licenca odlazi prvom sa liste cekanja.
saobracajni fakultet u beogradu je radio gomile studija o optimalnom broju taxista u beogradu.
u beogradu postoji ogroman broj taxista koji rade totalno "na divlje", uglavnom su skoncentrisani oko bus i zeleznicke stanice i na slicnim mestima.
grad i policija to divljastvo tolerisu vec decenijama.
taxista nece uvek da dodje na poziv .... ovo o cemu Jbyn4e pise .... iz nekoliko razloga:
- svuda u svetu, a sto je najnormalnija stvar, se dolazak taxija na kucnu adresu naplacuje, i to uglavnom neki fiksni iznos + predjeni put do adrese.
ovde kod nas je sasvim obrnuto, za dolazak na kucnu adresu se odobrava "popust na poziv" - sto nema nikakve veze sa mozgom.
- masovna je pojava da ljudi koji zovu taxi pozovu po 3-4 taxi udruzenja, izadju na ulicu i udju u taxi koji prvi naidje.
u takvim situacijama se preostala 2-3-jica taxista vracaju na taxi stanicu i staju na kraj reda iz koga su malopre izasli i u kojem su npr. cekali dva sata da bi dosli na prvo mesto.
- kada su neke vanrednije situacije - nova godina, sneg, kisa, zavrsen fudbalski derbi, sahranjen patrijarh ..... onda taxi ne mozete da dobijete ne zato sto ih nema optimalno u jednom gradu, vec zato sto je potraznja u tom trenutku prevelika.
cista trzisna ekonomija.
dok bi jedan taxista, u takvoj nekoj situaciji, dosao do vase adrese sa neke lokacije udaljene npr. par kilometara, pa dok bi vas ispred adrese sacekao onoliko vremena koliko mu propisi to nalazu .... a zbog guzve je morao da da duze vreme za koje ce da stigne, jer ne sme da zakasni .... on ce za to vreme vec da pokupi negde u toj guzvi neku "kvaku", zavrsi voznju i naplati je bez popusta na poziv.
sto se tice "bahate" voznje taxista ....
.... ima i takvih, naravno, ali sam siguran da .... kada bi se napravila statistika ucesnika u broju saobracajnih udesa, gazenja pesaka itd... da bi tu taxisti bili najmanje zastupljeni, proporcionalno njihovom broju.
..... a ima taxista koji prelaze godisnje i po 100.000 kilometara.
[ Tyler Durden @ 25.11.2009. 09:25 ] @
Aposolutno se slazem sa postom koji otvara temu. Iako sad prvi put cujem za neke nove najavljene proteste, bez ikakve sumnje razlozi i rezon taksista su u dlaku ovakvi kako je napisao Java Beograd.
[ Ivan Dimkovic @ 25.11.2009. 09:26 ] @
Citat: mrle 011
najnormalnija stvar je, a tako je svuda u svetu na koji se uvek pozivate, da jedan grad odredi broj taxista.
i kada jedan od njih ode u penziju ili resi da se bavi drugim poslom, njegova licenca odlazi prvom sa liste cekanja.
saobracajni fakultet u beogradu je radio gomile studija o optimalnom broju taxista u beogradu.
Ne, to sto pricas je prilicno nenormalno. Svuda u "normalnom svetu" licence za taksi su vremenski ogranicene i obnavljaju se svakih N godina gde je N obicno izmedju 1 i 5 - nemas ih "do penzije" vec moras stalno da ih obnavljas. Raspitaj se malo bolje :-)
Tj. mozda je u Kini drugacije... to ne znam.
I nije tacno da se brojevi taksija generalno ogranicavaju. Za to se obicno stara tvoje omrazeno "trziste" - i gle cuda, funkcionise sasvim OK.
[ Java Beograd @ 25.11.2009. 09:27 ] @
Mrle, i ti, kao po običaju, pričaš bezveze.
Kao prvo, neverovatno je iritantno počinjati tvrdnju rečima "Svugde u svetu ...". Jesi li ti to obišao sve varošice Indije i Perua pa da tvrdiš "svugde u svetu" ? Na svaku tvoju tvrdnju "svugde u svetu" ja mogu glatko da kažem (tj. napišem) "nigde u svetu", pa onda sledi istovetna rečenica.
Kažeš "čista tržišna ekonomija". E pa nije. Dok god su licence ograničene po broju i doživotno date jednim te istima.
[ Ivan Dimkovic @ 25.11.2009. 09:33 ] @
Ovde gde zivim nije ogranicen broj taksista - svako ko moze da priusti kvalifikovan auto i ko dobije licencu moze da bude taksi.
Poenta je u toj licenci - licenca je ogranicena vremenski i mora se obnavljati i lako se oduzima ako ima problema :)
Evo za London - http://www.infotaxi.org/article_41.htm -- ista prica, nigde se ne pominje nikakvo ogranicenje, moras da zadovoljavas uslove a ako ih zadovoljavas, dobijas licencu.
Inace, secam se price iz vremena kada sam jako cesto dolazio u Beograd, pitao me jedan taksista koliko kosta start u Berlinu i koliko kostaju voznje - ja mu rekao (nesto preko 2 EUR bio start) i oko 1.5 eur/km - na sta ce on "pa to je nista jbt"... ekipa valjda misli da covek moze da se obogati od taksija tj. da su svuda zasticeni ko beli medvedi kao u Srbiji :)
[ Java Beograd @ 25.11.2009. 09:34 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: ... ekipa valjda misli da covek moze da se obogati od taksija :)
Ne, ekipa podrazumeva da mora da se obogati od taksija.
[ deerbeer @ 25.11.2009. 09:39 ] @
Citat: mrle
- svuda u svetu, a sto je najnormalnija stvar, se dolazak taxija na kucnu adresu naplacuje, i to uglavnom neki fiksni iznos + predjeni put do adrese.
ovde kod nas je sasvim obrnuto, za dolazak na kucnu adresu se odobrava "popust na poziv" - sto nema nikakve veze sa mozgom.
Ajd razmisli ponovo ..sta ima veze sa mozgom ..
Taxista koji se vrti po gradu satima i ceka da ga neko zaustavi na ulici i pritom trosi benzin bezveze
ili da ceka na taxi stanici i da po pozivu stigne onaj koji se nalazi blizu te adrese ?
[ mrle 011 @ 25.11.2009. 09:51 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: Ne, to sto pricas je prilicno nenormalno. Svuda u "normalnom svetu" licence za taksi su vremenski ogranicene i obnavljaju se svakih N godina gde je N obicno izmedju 1 i 5 - nemas ih "do penzije" vec moras stalno da ih obnavljas. Raspitaj se malo bolje :-)
Tj. mozda je u Kini drugacije... to ne znam.
I nije tacno da se brojevi taksija generalno ogranicavaju. Za to se obicno stara tvoje omrazeno "trziste" - i gle cuda, funkcionise sasvim OK.
Citat: Ivan Dimkovic: Ovde gde zivim nije ogranicen broj taksista - svako ko moze da priusti kvalifikovan auto i ko dobije licencu moze da bude taksi.
Poenta je u toj licenci - licenca je ogranicena vremenski i mora se obnavljati i lako se oduzima ako ima problema :)
Evo za London - http://www.infotaxi.org/article_41.htm -- ista prica, nigde se ne pominje nikakvo ogranicenje, moras da zadovoljavas uslove a ako ih zadovoljavas, dobijas licencu.
Inace, secam se price iz vremena kada sam jako cesto dolazio u Beograd, pitao me jedan taksista koliko kosta start u Berlinu i koliko kostaju voznje - ja mu rekao (nesto preko 2 EUR bio start) i oko 1.5 eur/km - na sta ce on "pa to je nista jbt"... ekipa valjda misli da covek moze da se obogati od taksija tj. da su svuda zasticeni ko beli medvedi kao u Srbiji :)
pa sta si ti sada ovde napisao sto je u suprotnosti sa onim sto sam ja napisao?
ti mozes da kupis licencu i izadjes na taxi, ali da bi je ti kupio od nekoga ko vec taxira .... preduslov je da ti je on proda.
poredjenje situacije kod nas i "u svetu" nije adekvatno iz vise razloga.
.... npr. ovde kod nas jedan taxista mora da ima svoj auto u vlasnistvu (moguc je jos samo lizing) i samo on moze da taxira tim autom.
"u svetu" jedno taxi vozilo vozi po nekoliko taxista, uglavnom po 3 smene dnevno .... i ono je "na ulici" 24 casa dnevno.
Citat: deerbeer: Ajd razmisli ponovo ..sta ima veze sa mozgom ..
Taxista koji se vrti po gradu satima i ceka da ga neko zaustavi na ulici i pritom trosi benzin bezveze
ili da ceka na taxi stanici i da po pozivu stigne onaj koji se nalazi blizu te adrese ?
razmisli ti dal' ima veze .... ono sto si ti zamislio da treba da ima veze ...... ili ima veze ono kako u stvarnosti jeste.
nije bitno samo potroseno-gorivo/zaradjeni-novac ..... vec i potroseno-vreme/zaradjeni-novac.
[ Java Beograd @ 25.11.2009. 10:21 ] @
Citat: mrle 011: najnormalnija stvar je, a tako je svuda u svetu na koji se uvek pozivate, da jedan grad odredi broj taxista.
Citat: Ivan Dimkovic: Ovde gde zivim nije ogranicen broj taksista - svako ko moze da priusti kvalifikovan auto i ko dobije licencu moze da bude taksi.
Citat: mrle 011: pa sta si ti sada ovde napisao sto je u suprotnosti sa onim sto sam ja napisao?
Da si makar ovlaš pročitaš šta neko drugi napiše - samo biti se kazalo !
[ deerbeer @ 25.11.2009. 10:21 ] @
Citat: mrle
ono sto si ti zamislio da treba da ima veze ...... ili ima veze ono kako u stvarnosti jeste....vec i potroseno-vreme/zaradjeni-novac.
Ne treba meni "reality-check" ..dovoljno dugo koristim taxi pa znam iz iskustva
Poziv na kucnu adresu NE TREBA da kosta nista ,
jer po pravilu ne dolazi taxista koji je udaljen 20km od adrese vec iskljucivo onaj najblizi se obavestava
i to je po nekom pravilu najvise 3-5min. Gde si ti video da cekas taxi na poziv po 15- 20 -45 min . ?
Odma' ti kazu da nema vozila na raspolaganju ...
Koje onda potroseno vreme ti racunas ?
Ono sto mene nervira kod taxista sto recimo nece da voze 1-2 km,
ili sto na poziv moras da kazes ciljnu adresu .
To im je mala distanca da bi vozili .Nece da se cima za neku sicu ..
A START naplacuju 120 din. Cemu onda taj start sluzi ?
[ mrle 011 @ 25.11.2009. 10:49 ] @
Citat: Java Beograd: Da si makar ovlaš pročitaš šta neko drugi napiše - samo biti se kazalo !
grad toronto u kanadi je - na osnovu studije koju je uradio saobracajni fakultet, a prema povrsini grada, broju stanovnika, broju ostalih automobila u gradu, broju autobusa javnog prevoza itd.... - odredio broj od 5.000 taxija za potrebe svog grada.
taj broj nije konacan, vec se, naravno, na npr. svakih godinu dana prilagodjava promenama u gradu ..... uvecao se broj stanovnika, grad se prosirio, izgradjeno u medjuvremenu jos nekoliko metro linija itd....
... tako da ovo ...
Citat: Ivan Dimkovic: svako ko moze da priusti kvalifikovan auto i ko dobije licencu moze da bude taksi.
.... i ovo ....
Citat: mrle011: da jedan grad odredi broj taxista
nije uopste kontradiktorno jedno sa drugim.
-----------------
dakle .... u dimkovicevom postu pise da svako ko ima auto, ko je kvalifikovan, itd. i .... > ko dobije licencu < moze da bude taxi.
ALI ne mozes ti da dobijes licencu kada to tebi padne na pamet, vec kada ti je proda neko od onih 5.000 taxista koji je vec imaju .... ili kada grad toronto odluci da vise nije dovoljno 5.000 taxija, vec je potrebno 5.300 ..... itd.....
----------------
ja stvarno ne umem prostije od ovoga da objasnim.
EDIT:
ovo dimkovicevo "svako ko ima auto" uglavnom nije tacno.
u ogromnom broju drzava, kao sto sam i napisao gore, ne moras da imas svoj auto, vec mozes da budes taxista koji vozi tudji auto.
na kraju svoje smene napunis rezervoar do vrha, kao sto si ga i dobio na pocetku smene, i gotovo.
imas mesecni fiksni iznos koji placas vlasniku auta ..... koliko god ti tokom tog meseca radio/zaradio ... i zdravo.
[ Java Beograd @ 25.11.2009. 11:28 ] @
Imajući u vidu ukupan saobraćaj u Beogradu:
1. Gradske ulice i trgovi, i "osmišljen" tok saobraćaja, računajući i semaforsku regulaciju i "zelene talase"
2. Javni gradski prevoz - autobusi, tramvaji, trolejbusi - bruka !
2. Beovoz - mrak !
3. Saobraćaj kamionima kroz najuže gradsko jezgro - srednji vek !
4. ....
Mogu misliti kako su oni sračunali potreban broj taksista ! Uostalom, čak i da je broj dobar (što nikako nije) licenca ne može da bude doživotna !
Uzgred, mogao bih da smislim kletvu: "Dabogda ti Saobracajni Fakultet u Beogradu uradio gomile studija o saobraćaju !"
[ pringles80 @ 25.11.2009. 12:34 ] @
Citat: deerbeer
Ono sto mene nervira kod taxista sto recimo nece da voze 1-2 km,
ili sto na poziv moras da kazes ciljnu adresu .
To im je mala distanca da bi vozili .Nece da se cima za neku sicu ..
A START naplacuju 120 din. Cemu onda taj start sluzi ?
Sa pozivima nikad nisam imao problema, ali ovo mene najvise nervira, nece da voze kratke relacije a onda hoce da se bune o nekakvoj nepravdi i kako jadni oni nemaju za hleb.
Vise puta sam se svadjao sa taksistima zbog ovoga, uvek kaze ne mora da vozi ako nece, e pa onda ne moramo mi da podrzavamo njihove zahteve, nisu zasluzili.
[ Ivan Dimkovic @ 25.11.2009. 13:06 ] @
Ja stvarno ne znam mozemo da teoretisemo do mile volje, ali ja sam u poslednjoj selendri ovde uspeo da za 15 minuta dobijem taksi u 3 AM...
U Beogradu sam cesto imao situacije da moram vise od pola sata da zivkam razno-razna udruzenja pre nego sto se neko smiluje da dodje.
Ocigledno "studije" ne oslikavaju realnost - i dokle god ljudi budu imali generalno problem da dodju do taksija - bilo da je u pitanju "spic" ili gluvo doba noci, ocigledno ima jos mesta za druge.
A ti "strajkovi taksista" su nesto najbizarnije i stvarno moze da se desi samo u Srbiji (TM) - cuj ljudi hoce da ne placaju porez, hoce da imaju zagarantovano radno mesto i zagarantovano ogranicenu konkurenciju... ono WTF...
Idem ja sutra da pretim da se samo-spalim ispred neke skupstine, drzava treba da ogranici broj softverskih firmi... i, naravno, da placamo pausalno porez #@()*&@#(
Citat:
Sa pozivima nikad nisam imao problema, ali ovo mene najvise nervira, nece da voze kratke relacije a onda hoce da se bune o nekakvoj nepravdi i kako jadni oni nemaju za hleb.
Da i to... ono WTF bre, zar mu "kratka relacija" nije cisto stavljanje love u dzep za "start" sa minimalnim potrosenim benzinom?
Trebalo bi da udjes i da mu das 50 EUR, i da odes peske... to bi bila najbolja voznja za njih.
[ Jbyn4e @ 25.11.2009. 13:07 ] @
Citat: pringles80: Sa pozivima nikad nisam imao problema, ali ovo mene najvise nervira, nece da voze kratke relacije a onda hoce da se bune o nekakvoj nepravdi i kako jadni oni nemaju za hleb.
Apsolutno se slažem.
Konkretan slučaj pre par godina - trudna žena u 8mom mesecu zove taksi udruženja da je prevezu 1.5 do 2 km do doma zdravlja i pritom naglašava da je u osmom mesecu trudnoće . Više udruženja kaže nema slobodnih vozila, da bi onda uspela da "navata" komšiju da je preveze, i na tom putu prolazi pored taksi stanice udaljene oko 1km od nje i na njoj zatiče 5 (i slovima PET) taksi vozila RAŽLIČITIH udruženja koje je zvala i koja "nemaju" slobodna vozila.
Ne isplati im se da voze trudnicu 2 km... šta reći a ne zaplakati. I sad ja treba da podržim njihove zahteve za ovim ili onim, kako bi njima bilo bolje?
Inače, koja je to pomama da svi koji nešto zahtevaju blokiraju grad? Mislim, podržavam ja da se ljudi bune i jasno mi je da imaju problema, ali da to rade na odgovarajućim mestima. Kad će policija da radi svoj posao i ne dozvoljava bezvezne blokade ulica?
Citat: Ivan
Da i to... ono WTF bre, zar mu "kratka relacija" nije cisto stavljanje love u dzep za "start" sa minimalnim potrosenim benzinom?
Nije, zato sto on onda postaje "zadnji" na taksi stanici odakle je krenuo, nece on da radi jednom za 200 din a drugi put za 2000, pa kako mu se zalomi, on bi radio iskljucivo za 2000 din i ni pare manje :)
[ dusty @ 25.11.2009. 13:30 ] @
Citat: mrle 011: svuda u svetu, a sto je najnormalnija stvar, se dolazak taxija na kucnu adresu naplacuje...
Nigde u svetu, a zasto - lepo je objasnio deerbeer. On ima sigurnu voznju, ne luta gradom dok mu ne padne tezga u krilo. Meni nikada i nigde u svetu nisu naplatili dolazak na adresu.
Muka mi je kada dodjem na Beogradski aerodrom, a nema ko da me saceka. K'o na autobuskoj stanici - ili ti neki divljaci skacu na kofere i vuku te u svoj taksi, ili kada saopstis gde ides (Zemun Gornji grad u mom slucaju) nece da te voze jer im je 'premala' lova ili traze po 2-3000 za voznju !!
Jos se neki magarci i hvale kako su 'pre neki dan odrali naivnog strendzera za xx evra' !!! A izdavanja racuna se plase vise nego promaje i side zajedno.
I naravno, nova srpska pandemija blokada ulica - kada ti se nesto ne svidja ti blokiraj ulicu. To je 'demokratija' ne 'anarhija' ili ucenivanje, a sto zbog tebe i tvog licnog problema ne mogu ljudi normalno da zive i rade, koga je briga. Niko ih nije tukao po usima da budu taksisti. Nego ekipa racunala da ce da se omasti a da rade kad' im dune i da deru koliko im se moze, i sada im neko staje cipelom za vrat sa nekim fiskalnim racunima, pravilima, licencama ....
[ mrle 011 @ 25.11.2009. 13:57 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: ...
Da i to... ono WTF bre, zar mu "kratka relacija" nije cisto stavljanje love u dzep za "start" sa minimalnim potrosenim benzinom?
pa nije to bas tako .... mislim, jeste sa tvoje tacke gledista ....... ali nije sa njihove.
ako je taj taksista stajao u redu sat-dva, pa dosao po tebe da te preveze od bajlonijeve pijace do trga republike i sa "popustom na poziv" ti naplatio 100-150 dinara .... pa se nakon toga opet vratio na taxi stanicu, na kojoj ce opet da ceka sat vremena za takav neki "kratez" .... onda sam izracunaj koliko on moze da zaradi za npr. 8-casovno radno vreme danas ...... a koliki su mu troskovi za kredit na auto, odrzavanje istog, gorivo, poreze, doprinose itd....
dakle, kao sto rekoh .... taj problem moze da se rasi na dva nacina:
- smanjenjem, tj. dovodjenjem broja taxija na optimalni broj ..... a nikako povecavanjem, jer ce onda taxista da izadje iz reda i tebe preveze od bajlonija do trga republike za 100-150 dinara .... jer zna, da kada se opet bude vratio na taxi stanicu bajloni, nece tamo cekati 2 sata za sledecu voznju, vec npr. 15 minuta.
- ukidanjem "popusta na poziv" i uvodjenjem naplacivanja za dolazak na kucnu adresu .... pa ce onda tebe voznja od bajlonija do trga da kosta - 250 dinara dolazak + 120 dinara start + 80 dinara voznja = 450 dinara, a ne kao sada 100-150 ...... samo se onda 90% ljudi ne bi ni vozilo na tako kratkim relacijama taxijem.
..... u tom slucaju biste vi, koji 'ocete da se vozite taxijem za sica kintu, izasli na ulice da strajkujete ;)
btw. uvodjenje "popusta na poziv", koji nema nikakve veze sa mozgom, je posledica trzisne ekonomije i jos jednom pokazuje nekompatibilnost srba sa istom.
to je prvo u beogradu uveo "zeleni" taxi pre 15-20 godina, a onda su to uradila i sva ostala taxi udruzenja, jer su sve stranke pobegle kod "zelenih".
na kraju, kada su svi uveli popust, onda se opet sve svelo na isto .... svi daju popust i opet svi imaju iste cene, a stranke cesto ne mogu da dobiju taxi na telefonski poziv, pogotovu za "krateze".
o drustvenom uredjenju u kojem bi postojalo samo jedno taxi udruzenje i u kome bi sve ove gluposti bile izbegnute ... kao sto je nekada bilo u ono zlo doba .... necu da pisem da mi ti ne bi brisao postove ;)
[ mrle 011 @ 25.11.2009. 14:21 ] @
Citat: dusty: .... On ima sigurnu voznju ....
nema "sigurne voznje".
mnogo cesce, nego sto to ti mozes da zamislis, se desi neka od sledecih situacija:
- stranka pozove taxi, a nakon toga se jednostavno predomisli i odustane od svog puta ..... i mrzi je da opet okrene telefon i odjavi voznju.
- stranka pozove 3-4 taxija i onda se odveze prvim koji naidje.
- stranka pozove taxi, odveze se do odredjene lokacije ..... i nakon toga saopsti taxisti da nema pare.
to sto ti ne radis ovakve stvari, ne znaci da se one ne desavaju.
Citat: dusty: ... Jos se neki magarci i hvale kako su 'pre neki dan odrali naivnog strendzera za xx evra' !!! ....
pazi jednu stvar, ako tebi taxista pre zapocete voznje zavali cenu od 200 evra od aerodroma do zemuna .... i ti na to pristanes, onda tu nema nista protivno pravilima i zakonu.
..... samo to ne rade ovi taxisti koji strajkuju.
takve stvari rade ovi "divljaci" i "slobodnjaci" uglavnom.
njima je mnogo dobro .... po ceo dan igraju sah, ili citaju novine na stajgi .... i dovoljno im je da im uleti po jedna "vrana" dnevno kojoj ce da uzmu 50 ojra za voznju do slavije .... i milina ... ne trose gorivo, ne habaju auto, ne umaraju se ....
kao sto rekoh, problem "divljaka" traje vec decenijama i drzava tu skoro nista ne cini ....... a upravo je to skoro uvek (nisam citao koje zahteve imaju sada) jedan od njihovih zahteva - da se resi problem divljeg taxiranja.
[ deerbeer @ 25.11.2009. 14:27 ] @
Citat:
pa nije to bas tako .... mislim, jeste sa tvoje tacke gledista ....... ali nije sa njihove
Ma sta mene zabole... to je njihova stvar . Nek se medjusobno dogovore ...
Dobar dan ..dobar dan Start 120 din .... Stop 300-400 din. Hvala dovidjenja .
Ma lenstine bre , znam ih u paru .. koliko sam im para ostavio ..
svaki ce da ti kaze kako mu je zivot tezak , kako mu je posao slabo placen ..samo kukaju ..
A ovamo retko ko radi svih 5 dana u nedelji a kamoli 7 dana ..
pa onda nece da voze preko dana, nocna tarifa je isplatljivija itd ..
U skorije vreme samo sedam na zadnje sediste da ih ne slusam ..
Ali opet, cast izuzecima ima normalnih i postenih ljudi ..
koji opet moraju da se povinuju pravilima vecine ...
Citat:
ako je taj taksista stajao u redu sat-dva, pa dosao po tebe da te preveze od bajlonijeve pijace do trga republike i sa "popustom na poziv" ti naplatio 100-150 dinara .... pa se nakon toga opet vratio na taxi stanicu, na kojoj ce opet da ceka sat vremena za takav neki "kratez" .... onda sam izracunaj koliko on moze da zaradi za npr. 8-casovno radno vreme danas ...... a koliki su mu troskovi za kredit na auto, odrzavanje istog, gorivo, poreze, doprinose itd....
Ja sam postavio pitanje cemu onda sluzi taj START 120 din?
I plus to sto prvih 1-2 km taksimetar kuca ko turbina . Nastelovan je tako.
Ne okrenes se i brojac je vec negde na 300 din.
[ žutokljunac @ 25.11.2009. 14:30 ] @
@ Java
Pa i treba da bude limitiran broj i da se taksi licence izdaju samo preko veze, jer to što ti poznaješ nekog taksistu, to je kvalitet, i to znači da te taj taksista poznaje, da zna kakav si, i da garantuje za tebe, čim je spreman da sam sebi dovede konkurenciju. Ja bih te licence izdavao isključivo preko veze.
[ Java Beograd @ 25.11.2009. 15:15 ] @
Citat: mrle 011: - smanjenjem, tj. dovodjenjem broja taxija na optimalni broj ..... a nikako povecavanjem, jer ce onda taxista da izadje iz reda i tebe preveze od bajlonija do trga republike za 100-150 dinara .... jer zna, da kada se opet bude vratio na taxi stanicu bajloni, nece tamo cekati 2 sata za sledecu voznju, vec npr. 15 minuta.
Dakle, neviđena glupost ! Optimalni broj ! Da li ti zaista u to veruješ ? Činjenica je da posao odbija samo onaj ko ima posla preko glave, pa može da bira.
Ajde da uvedemo optimalni broj beogradskih keramičara. I niko više neće imati pravo da lepi pločice, samo oni probrani, koji se do'vate licence - pa do kraja života. Da li možeš da zamisliš kako bi onda izgledala usluga, tj. odnos cena / kvalitet ? Upravo se to isto dešava sa limitiranim brojem beogradskih taksista.
Mada, ja bih najviše da se limitira broj beogradskih Java developera. A onda da ja, samo ja i niko drugi nego ja imam pravo da pišem java klase, i da ja formiram svoju cenu, i da niko ne sme da piše java programe jeftinije od mene. Ali da pri tom ne plaćam porez kao svi ostali. Jok. Nego paušalno - minimalno.
A kad nekom neću da isprogramiram aplikaciju - to je zato što ima mnogo java developera ! Dakle, onda još smanjiti broj, pa kad ostanemo samo kum i ja - e onda ću da programiram svima koji traže.
[ a1200 @ 25.11.2009. 15:43 ] @
Kad Srbija/Beograd bude imao javni prevoz dostojan coveka, ili barem na nivou svetskih gradova cije statistike se ovde spominju, e onda eventualno moze da se prica o ogranicavanju broja taksista. Ovo sto sada imamo je sramota.
A ovo sto je Java napisao u 1 postu je 100% tacno... i to ce izgleda da im prodje, posto je ovo zemlja kakva jeste.
[ žutokljunac @ 25.11.2009. 15:46 ] @
Ne znam šta se buniš. Preporuka je najbolji odabir i regulator pri zapošljavanju. A pazi kakva je to preporuka kada te preporučuje neko kome ćeš biti direktna konkurencija. Zamisli taj kvalitet.
A Dimke se buni, jer pazi majku mu, on dođe na par dana, zove u 3 ujutru i nema taksija za 5 minuta. A kad ide na kratku relaciju za 1,5€, oni neće da rade. Pa prošetaj se malo. Dobro je za zdravlje.
[ Ivan Dimkovic @ 25.11.2009. 15:55 ] @
Ja nikad ne idem taksijem na kratke relacije - ti me ocigledno brkas sa nekim drugim.
Samo kazem da taksi servis u Beogradu ne radi zadovoljavajuce - jer u drugim mestima imam bolji servis za marginalno vece pare. Sto ocigledno znaci da taksija NEMA dovoljno. Btw, u Srbiju obicno ne dolazim za nove godine i sl. praznike, tako da se taj los servis ne moze pripisati praznicima i sl...
Ocigledno, nesto ne stima - a kako taksi vozaci u Beogradu tvrde da ih ima previse, covek ne moze a da ne prokomentarise koliko je to suprotno od realnosti.
Da ih ima previse - tukli bi se za voznju (kao sto se tuku u nekim drugim zemljama gde ih zaista ima mnogo)... a posto mogu da biraju, to obicno znaci da ih ima prilicno ispod optimuma.
[ StORM48 @ 25.11.2009. 16:00 ] @
qqlele, kad taksisti počnu da brane svoje kolege...
Skoro da ne postoje veći probisveti i neradnici u ovoj državi od njih. 70% njih su džukci sa pušteni sa privremenog rada u Zabeli i sličnim hotelima. More, fiskalne kase - nego šta! I posebna stopa od 40% PDV-a za njih.
Od onih koji nisu "bivši", 90% pojma nema sa vožnjom i verovatno su polagali na autiću s pedalama u nekom parku.
I još ih "ima previše". Takav zahtev je protivustavan i treba uhapsiti SVAKOG ko odobri takvu jednu nebulozu!
Treba uvesti i specijalan broj telefona za momentalno hapšenje taksiste, ukoliko se mušteriji ne dopada usluga.
Pozdrav
[ mrle 011 @ 25.11.2009. 16:07 ] @
:) .... pa vidi deerbeer, ja nit' sam taxista, niti se vozim taxijem ..... tako da tek mene zabole za vase probleme.
sto se mene tice, mogu slobodno i da totalno ukinu taxi sluzbu ako 'oce.
.... ja samo pokusavam da vam objasnim u cemu je zapravo problem i da bi ga povecanje broja taxija samo jos vise uvecalo.
na stvari gledas mnogo jednostrano.
evo ....
Citat: deerbeer: Ne treba meni "reality-check" ..dovoljno dugo koristim taxi pa znam iz iskustva
Poziv na kucnu adresu NE TREBA da kosta nista ,
jer po pravilu ne dolazi taxista koji je udaljen 20km od adrese vec iskljucivo onaj najblizi se obavestava
i to je po nekom pravilu najvise 3-5min. Gde si ti video da cekas taxi na poziv po 15- 20 -45 min . ?
..............
sta mislis koliko dugo je prosle noci, u 3 sata, neko cekao taxi, ko je hteo da se preveze iz jakova, ili iz belog potoka, ili iz sremcice?
Citat: deerbeer: .......
U skorije vreme samo sedam na zadnje sediste da ih ne slusam ..
to i jeste osnovni red i kultura, da u taxiju sednes na zadnje sediste .... osim ako vas se ne vozi troje ili cetvoro.
mozda su te taxisti zato i "davili" .... da ti indirektno skrenu paznju da treba da sednes pozadi.
;)
[ žutokljunac @ 25.11.2009. 16:10 ] @
Pa možda to što se ne tuku za 200 dinara može da ima objašnjenje u onome što je Mrle napisao. Mada, ne volim taksiste pa mi ne pada na pamet da ih branim.
Do te licence je uvek bilo teško doći jer ti treba završena Srednja saobraćajna škola, položeno poznavanje grada i tako dalje, i verovatno dobra lova da podmažeš. Znam da je moj drugar koji je mašin bravar i završio mašinsku, morao ponovo da upiše srednju školu, polaži sve predmete i kasnije to poznavanje grada, da bi na kraju odustao jer je puno radio, a prilično malo zarađivao. A znam i za slučaj kada je jedan lik kupio na lizing 100-200 ( nemam više pojma ) automobila, i iznajmljivao taksistima i sve pukao, jer mu se nije isplatilo. Tako da u te priče da se oni otkidaju od love, bogate i malo rade, zaista ne verujem. Ali verujem da ih je većina poslednji šljam.
[ dusty @ 25.11.2009. 16:14 ] @
Citat: to sto ti ne radis ovakve stvari, ne znaci da se one ne desavaju.
Niti ja, niti iko koga poznajem, a znam dosta ljudi koji habaju taksije. Uglavnom je obrnuta prica - da udju u taksi gde je vec u startu 200-300din na taksimetru pa moraju da se svadjaju da bi ga vozac resetovao (sto se nemalo puta zavrsilo da budu izbaceni iz vozila), u sred bela dana taksimetar stavljen na nocu tarifu, famozni kusur koji nemaju da vrate .... Ima pokvarenih musterija, ali nisu ni taksisti cvecke. Otac kume moje devojke je taksista i naslusao sam se prica kako je ovoga ovako izradio, onoga je 'mudro' zeznuo onako.... Mozda je to stvar ponosa, ali nije bilo puno price kako ga je neka musterija zavrnula.
Citat: pazi jednu stvar, ako tebi taxista pre zapocete voznje zavali cenu od 200 evra od aerodroma do zemuna .... i ti na to pristanes, onda tu nema nista protivno pravilima i zakonu.
Nego sta nego ima jer je to iznuda ! Ekipa na aerodromu se dogovorila da nece da vozi ispod 2000 din. za domace, 100eu za strance i sta ce covek onda ?
Citat: ..... samo to ne rade ovi taxisti koji strajkuju.
Istina, ne rade .... jer ih ni nema na aerodromu !!! Zasto ? Kao pravdaju se sto im aerodrom naplacuje ulazak pa im se ne isplati ... shio mi ga Djura. Nego onda nema vacarenja i mora da ukljuci taksimetar, jer moze da popije prijavu taksi udruzenju. Koliko sam primetio, uvek su tu iste njuske, i imam utisak da je tu neki 'dil' ko sme da radi na aerodromu a ko ne.
Citat: kao sto rekoh, problem "divljaka" traje vec decenijama i drzava tu skoro nista ne cini ....... a upravo je to skoro uvek (nisam citao koje zahteve imaju sada) jedan od njihovih zahteva - da se resi problem divljeg taxiranja.
To je jedini zahtev koji ima smisla i sa kojim se 100% slazem, jer bi se time (nadam se) podigao kvalitet usluge. Ostali zahtevi su cista kaubojstina.
[ deerbeer @ 25.11.2009. 16:25 ] @
@mrle
Ma nemam ja nikakav problem , kratke distance prelazim pesice ...
Evo @JBun4u ti je dao primer sa trudnicoma a na to sam i mislio , a ti hladne glave razmisli da li je to OK ...
Isto tako cuo sam slucajeve da povredjene ljude u saobracajnim nesrecama nisu hteli da prevezu
jer bi im isflekali sedista ..Uzas ...
Citat:
sta mislis koliko dugo je prosle noci, u 3 sata, neko cekao taxi, ko je hteo da se preveze iz jakova, ili iz belog potoka, ili iz sremcice?
Zato sto je koncentracija taksista tamo gde je najveca verovatnoca da pokupi musteriju ..
Isto toliko koliko i vremena ce da ceka nocni autobus iz sremcice ili belog potoka ako uopste i dodje ..
[ dusty @ 25.11.2009. 16:47 ] @
Citat: žutokljunac: A Dimke se buni, jer pazi majku mu, on dođe na par dana, zove u 3 ujutru i nema taksija za 5 minuta.
Postoji nocna tarifa koja je daleko skuplja, ne vidim u cemu je problem sto neko zove taksi u 3 ujutru i da mora da ceka pola sata na isti. Nego je filozofija 'lezi lebu da te jedem'. Nece covek da se cima u 3 ujutru da vozi nekoga, nego kada se nemu cefne i da za to dobije naramak novca. Velika konkurencija bi to i te kako sredila.
Citat: A kad ide na kratku relaciju za 1,5€, oni neće da rade. Pa prošetaj se malo. Dobro je za zdravlje.
Nisam video da daju popuste za duge relacije. Ako je tako, onda da uvedu tarife kao taksisti u Abu-Dhabiju - do 5km jedna cena, do 15km niza cena, preko 30km jos niza cena.
[ Yoba @ 25.11.2009. 17:30 ] @
Naravno da ne treba da se ogranicava broj taxista --slazem se za prvim postom Jave 1/1!
ALI
drzava je uradili nista (ili priblizno nista) na resavanju problema divljih taxista.
Ako se dobro secam
1. Bilo je neko bodovanje taxista pa su svi polozili i svi dobili top kategorije, barem tako pisalo po novinama (nisam se odavno vozio taxijem, hvala bogu, LPG rulz :)
2. U nekom pravilniku ili nekom podzakonskom aktuo je bilo najavljivano da ce inspekcija _oduzimati_ vozila divljim taxistima. Nisam video reportazu na tv-u, novinama, cuo da se tako nesto desilo. Dakle, imali su dovoljno vremena od prosle pobune taxista do sada da urade dosta toga...nisu...
3. Bas danas sam video "linijski" taxi sa sve maznutom tablom iz gsp-a ;D tuga, a policija pise ticket za (tj će da pise) ticket za ne upaljena svetla po danu xD
~lezi lebe da te jedem~
[ PonyExpress @ 25.11.2009. 18:41 ] @
Bre zutokljunac, pa jesi li za zaposljavanje preko veze ili ne ;-)
Citat: žutokljunac: @ Java
Pa i treba da bude limitiran broj i da se taksi licence izdaju samo preko veze, jer to što ti poznaješ nekog taksistu, to je kvalitet, i to znači da te taj taksista poznaje, da zna kakav si, i da garantuje za tebe, čim je spreman da sam sebi dovede konkurenciju. Ja bih te licence izdavao isključivo preko veze.
Udario junak na junaka na celih 10 strana par tema odavde ( Konkurs za radno mesto - kako NE treba raditi) gde iz posta u post zastupas tezu da je nepotizam jedini nacin poslovanja protiv cega se treba boriti medjunarodnim komisijama koje ce nadgledati konkurse, a vidi ovde...
Nego, da nisi ti taksista koji nije dobio posao u banci, a?
;-)
[ žutokljunac @ 25.11.2009. 19:55 ] @
[ PonyExpress @ 25.11.2009. 20:04 ] @
Eeeeeee, ako je tako onda se, teska srca, slazem sa tobom ;-)
Apsolutno mislim da svako trziste treba otvoriti da bi bilo bolje obicnim ljudima. Da ne krecem u sitna crevca, ali ce i drzavi biti bolje - veca ponuda, nize cene, bolja usluga, titranje krajnjeg korisnika, smanjena korupcija, drzavi vece pare od poreza...
Taksisti su u principu (cast izuzecima) ljudi za prezir, gadjenje i gadjanje... Pa prosle nedelje je jedan u centru Nisa skrenuo preko pune linije (u ulicu nekadasnjeg bioskopa Radnik, znace ljudi) sa sve cigaretom u uglu usana, pricajuci mobilnim teleonom i okrecuci volan jedom rukom.
Da ne bude da samo kudim, dao je migavac. Mada, mozda ga je ipak samo slucajno zakacio u prolazu...
[ mrle 011 @ 25.11.2009. 20:44 ] @
da, ta alhemija "slobodnog trzista" je odavno naucno dokazana stvar - sto niza cena, to bolja usluga.
mi samo treba malo da se strpimo dok ne izadjemo iz ovog prelaznog perioda tzv. tranzicije, a posle ce taxisti da nas vozaju za dzabe.
na letecim cilimima.
[ PonyExpress @ 25.11.2009. 21:59 ] @
Citat: mrle 011: da, ta alhemija "slobodnog trzista" je odavno naucno dokazana stvar - sto niza cena, to bolja usluga.
mi samo treba malo da se strpimo dok ne izadjemo iz ovog prelaznog perioda tzv. tranzicije, a posle ce taxisti da nas vozaju za dzabe.
na letecim cilimima.
Populizam je u krvi ovdasnjim ljudima, cineci smislenu repliku gotovo nemogucim zadatkom...
Dakle, ako imas slobodno trziste, u ovom slucaju pricamo o taxistima, kada svako moze da se prijavi, licencira (ili kako se vec kaze) svoje vozilo i krene u "trzisnu utakmicu", onda krajni korisnici imaju mogucnost izbora. A ako vec mozes da biras onda ces da se vozis autom koji ti daje po tvojoj proceni najbolji odnos kvalitet/cena.
Kome je Mercedes ili Cdillac fetis on ce mozda hteti da plati to zadovoljstovo, ali ostala ogromna vecina ce gledati koliko kosta start/km, u kom stanju je vozilo, da li omogucava placanje karticom, da li izdaje fiskalni racun (nadam se da ce ovo stvarno zaziveti)...
Kada taksisti padne promet on ce se zapitati sta moze da uradi da ga vrati na staro, pa ce poceti cesce da pere, da pristaje na krace relacije (veci promet, manja marza), mozda smanji cene. Ako mu uspe to ce i ostali da slede a posledica je da krajnji korisnik (zbog cega se sve ovo i radi - da neko odabere bas tvoj auto) dobija bolju uslugu po moguce i nizoj ceni.
Usudicu se da dam par primer mobilne telefonije. Na pocetku smo imali smo Mobtel i Telekom kao jedine operatere mobilne telefonije sa cenama koje su bile, koliko se secam, cc 12 din/min za Telekom. Pricamo o vremenu 'originalnog' Mobtela, znaci pre 2007 ili kada je vec kupljen od Telenora. Evro je tada bio par desetina dinara jeftiniji tako da je tih dvanaestak dinara bilo recimo ~15 centi.
Onda je Telenor kupio Mobtel, tacnije licencu za silne pare. Jedna od prvih izjava novog rukovodstva je da se cena nece menjati. I nije se menjala.
E, onda je dosao VIP. Sta se desilo? Nije proslo godinu dana sva tri operatera (cak i drzavni Telekom) su smanjila cene, uvela nove usluge, daju telefone za dinar uz ugovorno vezivanje na neki period... Sada je sa svim ovim porezima da kazemo ista cena, sto mu, medjutim, dodje ~12 centi. Ne kazem da je sve ovo naj i skoro pa besplatno, ali ljudi mogu da biraju! Sta je sprecavalo Telekom da ponudi korisnicima 064 mreze sve ove sadrzaje koje sada nudi, pri cemu je tehnologija i tada postojala? Monopol!
Naravno, svaki populista koji drzi do sebe moze da nadje par izuzetaka na kojima ce bazirati potpuno negiranje cinjenice da otvoreno trziste pogoduje krajnjim potrosacima jer se prodavci dobara i usluga trude da ih pridobiju za sebe. Njih ali i one koji su zbog svog negativnog iskustva u stanju jedino da blate umesto da kriticki razmisljaju mogu samo da zalim i da se nadam da im je to samo faza u sazrevanju.
BTW, Mrle, u prethodnom postu uopste nisam pricao o nasem trzistu; zakoni ekonomije ne poznaju granice i vec su se dokazali u primeni gde god je vlast to omogucila.
Sve najbolje!
[Ovu poruku je menjao PonyExpress dana 25.11.2009. u 23:21 GMT+1]
[ etjen @ 25.11.2009. 22:17 ] @
kasno je (a ja umoran ) pa me mrzi da čitam celu temu, ali bih ipak prokomentarisao i rekao da se apsolutno slažem sa prvim Javinim postom
i dodao bih da mi je muka od taksista koji unakolo voze sa krntijama koji nisu ni za otpad a imaju/imali su sve moguće beneficije prilikom kupovine/uvoza vozila a pritom im je auto osnovno sredstvo rada i znam da su im pre par godina u bankama računali veće prihode od zvanično prijavljenih i da su mogli kako su hteli da uzmu kredit za njihovo osnovno sredstvo rada, a sada se bune što im se uvodi Euro 4.
Krajnje je vreme da se uvedu neki standardi, a ne odma' udri po zakrčenju i ovako bedno uskih i zakrčenih beogradskih ulica
[ Kupujsi @ 28.11.2009. 14:20 ] @
Evo malo na znanje, kako je sa taxistima u Ljubljani !
Ima vise firmi, koje se bave taxi prevozima. Najveca je Taxi Metro . Mislim, da ima preko 200 vozaca. Nemojte se cuditi ali vozaci su uglavnim "južnjaci " , tako da nema problema sa srbskim jezikom..hahaha . Imaju samo JEDNU tarifu..danju, nocu, na poziv,sa ceste..nema veze. Tarifa je 0,89 € start i svaki prevoženi km 0.79 € . sat cekanja je 12,9 €. Sve je pod jakom kontrolom, tako, da "crnjaka" u Ljubljani prakticki nema. Taksista moze postati svatko ako izpujava uvjete..vozacki, nekaznjavanje (saobracajno..ne za reket i te stvari..hahaha), izpit za taxistu, firma i to je to.
Metro taxi obicno dolazi na poziv u roku 5 minuta i nema veze gde idete. Moze biti i samo jedan km ! Obavezno trazite, da ukljuci taksimetar.Taksimetri su zaplombirani od strane ovlastene firme in niko nesmije da jih otvara jer su kazne rigorozne!!
A cjene drugih??
Pa cuvajte se kao i obicno onih sa mercedesima na aerodromu i železnickoj stanici.Oni se ni nepomaknu za manje od 20 €.
Za primjer ako uzmete taksi sa aerodroma Ljubljana do Ljubljane uzimaju vam oko 50 € . A ako fino pozovete Taxi Metro na besplatni broj 080 11 90 sjednete popijete kaficu oni dolaze po vas iz Ljubljane u roku 20 minuta i odvezu vas u Ljubljanu za oko 22 €.
Znaci cuvajte se tasista pred hotelima, "šahista" na železnickoj stanici i gospode sa aerodroma.Ima jos taxi poduzeca u Ljubljani ali jih ne koristim i ne znam njihove cjene.
Uvijek trazite racun !
Inače, koliko znam ogranicenja koliko tasista moze imati Ljubljana ili njihove cjene su prepustene trzistu ali svi moraju, da imaju u autu naljepnicu sa cjenama, gde jasno pise koliko sta kosta.
Naravno...taxisisti , kao taxisti...treba biti oprezan ali barem ja nisam imao nikad nikakvih problema.
Pozdrav iz Ljubljane
[ Jagnjeca brigada @ 10.02.2010. 15:59 ] @
B92 Biz Vesti Srbija
Ipak štrajk taksista 23. februara
10. februar 2010. | 13:43 | Izvor: B92, Tanjug
Beograd -- Taksisti i autoprevoznici su najavili da će ipak stupiti 23. februara u generalni štrajk u svim većim gradovima i pored odluke o odlaganju fiskalizacije.
Štrajk će biti održan, iako je Ministarstvo trgovine i usluga uputilo Vladi predlog da se uvođenje fiskalnih kasa za advokate, taksiste i zaposlene u prosveti, odloži za najmanje šest meseci.
"Taksisti i autoprevoznici će stupiti u štrajk jer nijedan od šest zahteva čije je ispunjenje garantovala Vlada i na osnovu kojih je potpisan sporazum sa njenim predstavnicima, u decembru prošle godine, nije ispunjen", rekao je predsednik granskog sindikata taksi vozača i autoprevoznika "Nezavisnost" Svetislav Beljinac.
Beljinac je ocenio kao neprihvatljiv predlog ministra trgovine i usluga Slobodana Milosavljevića o odlaganju uvođenja fiskalnih kasa na šest meseci, i podsetio da su taksisti zahtevali da se fiskalizacija odloži do 2013. godine, od čega , kako je istakao, oni neće odstupiti. On je podsetio da oni od Vlade Srbije zahtevaju primenu postignutog dogovora sa predstavnicima Vlade, kao i donošenje uredbe o ukidanju ili odlaganju obaveze uvođenja fiskalnih kasa.
Beljinac je kazao da sa njihove strane postoji dobra volja da problemi budu rešeni tako da nijedna strana ne bude na gubitku i izrazio nadu da će zajedno sa nadležnima pronaći rešenje da zadovolji potrebe taksista.
„Lepo je sto je ministar najavio da će odložiti fiskalne kase, ali to nije bio jedini predmet razgovora kada je potpisivan sporazum. To je samo jedna kap u moru i mi to ne možemo prihvatiti“, kaže Milivoje Armuš, predsednik izvršnog odbora Beotaksija i dodaje da „odlaganje na šest meseci ne stoji. Mi smo tražili da se utvrdi da li će uvođenje kasa doneti neke pozitivne rezultate taksistima osim troška i koristi za nekoga ko prodaje fiskalne kase“.
On kaže da je važno reći i da „nijedno taksi udruženje niti preduzeće nije bilo zadovoljno odgovorom ministarstva i lokalne samouoprave o postavljenim zahtevima“ i dodaje da „nije dobro doneta odluka o uklanjanaju divljih taksista, minimalnoj ceni, taksi na luksuz niti po ostalim pitanjima“.
Sindikat je unapred uputio izvinjenje građanima, naglasivši da nemaju drugi način da izraze neslaganje i protest zbog neispunjenja zahteva. Taksisti i autoprevoznici u Srbiji održali su generalni štrajk 17. decembra prošle godine, kada je postignut dogovor i u ime Vlade potpisan sporazum sa ministarima infrastrukture i trgovine i usluga Milutinom Mrkonjićem i Slobodanom Milosavljevićem.
Taksisti su tada, pored odlaganja fiskalizacije do januara 2013. godine, tražili i utvrdjivanje minimalne cene usluge taksi prevoza, kao i ukidanje takse na luksuz i plin prilikom registracije vozila.
Izmene pravilnika o vođenju putnih naloga, kao i pojeftinjenje svih vrsta ekoloških goriva za taksi vozače i autoprevoznike, uklanjanje "divljih" taksista i uvodjenje članova sindikata "Nezavisnost" u radnu grupu za izradu pravilnika vezanih za Zakon o bezbednosti saobraćaja, takođe su bili zahtevi zbog kojih su taksisti i autoprevoznici štrajkovali.
http://www.b92.net/biz/vesti/s...02&dd=10&nav_id=410135
[ BokasaTzar @ 14.02.2010. 13:33 ] @
Činjenica je da vlada reaguje samo na pretnje i grubu silu. Nikakva sečenja prstiju njih ne brinu. Brine ih samo sopstveni opstanak na vlasti (iz čistog altruizma - normalno !)
Sa druge strane, Beogradski taksisti kao da su udruženja pionira, sve pristojni i fini omladinci i ljudi.
Baš lepo što će nam obe ekipe izgleda prirediti još jednu utakmicu, i obe ekipe smatraju da su na domaćem terenu.
Evo kako bi glasao žiri iz Luksemburga
taxi - vlada ******* tip 2 (iz keca u dvojku)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|