|
[ old.man @ 02.01.2010. 22:35 ] @
| Posedujem (već 20 godina - nemojte mi odmah reći da kupim nov) plinski bojler "Thermovür" koji se ovih dana pokvario.
Prilikom paljenja ne održava se pilot - plamen i , naravno ceo sistem ne radi.
Pomislio sam da je problem u termodavaču (termopar) kojeg pilot stalno greje, pa sam nabavio novi.
Medjutim nisam mogao naći originalni u krugu od 70 km, te sam kupio onaj sto su mi prodavci preporučili kao zamenu.
Time nisam rešio problem. Isprobani su i drugi tipovi termodavača sa istim rezultatom.
Termopar - termodavač, generiše struju koje se vodi u glavni gasni elektroventil,
tip "Honeywell" Nethelands, Type V 4600c 1029 2 , odnosno na jedan mali elektromagnet u njemu, čija funkcija je da
održava otvorenio diznu za pilot plamen.
(Redno sa elektromagnetom i termoparom je vezana bimetalna sklopka (zaštita), koja u slučaju prevelike temperature prekida stujno kolo, gasi pilot i ceo sistem staje. Proverio sam , sklopka je OK)
Elektromagnet je običan mali, "U" oblika sa 18 namotaja CuL žice Fi 0.8
Elektromagnet je isproban stabilisanim ispravljačem sa regulacijom struje.
Pri struju od oko 0.8A elektromagnet drži kotvu, kad smanjim struju ispod 0.7 A , otpušta je.
Pitam, da li termoparovi za takvu upotrebu u plinskim uredjajima mogu obezbediti struju od 0.8 A ???
(čini mi se da je to mnogo struje ? )
Posumnjao sam naravno, da su namotaji elektromagneta u kratkom spoju, pa je i on premotan odgovarajućom žicom.
Sad dolazimo do interesantnog!
Kada je elektromagnet, sa pripadajućom oprugom, povezan van kućišta glavnog gasnog ventila , sa termoparom i to sve grejem plinskim upaljačem za cigarete, magnet drži kotvu ?!?
Kada sve namontiram, neće što je živ
Proveravao sam eventualne kratke spojeve po bojleru i nisam video grešku.
Možda je moguće da u "namontiranom" stanju , pošto je termopar zašrafljen za šasiju, treba mnogo više temperature da bi obezbedio struje za držanje elektromagneta ?
Ili je u pitanju mehanička greška pri vraćanju elektromagneta u glavni gasni ventil, pa ručica za paljenje pilota ne može da gurne kotvu do kraja ?
S obzirom da je januar molim za brzi savet
Slike
glavni elektrovntil
http://img402.imageshack.us/img402/6343/hann.jpg
elektromagnet sa oprugom
http://img710.imageshack.us/img710/416/magnet1.jpg
termopar sa prikljuckom i sigurnosnom sklopkom
http://img189.imageshack.us/i/image006pd.jpg/
P.S.
Ima li pouzdana prodavnica gde bi se mogli nabaviti originalni delovi za ovu moju popravkicu ?
hvala unapred
|
[ mali genije @ 02.01.2010. 23:36 ] @
jesu obe spulne na gasnom ventilu na 220v?
koliko mV je termo element?
[ old.man @ 03.01.2010. 05:33 ] @
Citat: mali genije: jesu obe spulne na gasnom ventilu na 220v?
verovatno... ne znam .. u samom bojleru ne postoji trafo za obaranje napona , a i po shemi bojlera
koju sam dobio kad sam ga kupio, se ne vidi da ima neki drugi napon.
Prema ovome serija 4600c je na 230 V
Citat: koliko mV je termo element?
Mereno starim "unimer 1" dolazi do blizu 200 mV bez opterecenja , na samom termoelementu ne pise nista.
[ Brodoplovac @ 03.01.2010. 07:45 ] @
Šta je termopar i čemu služi?
Šta je spulna i čemu služi?
[ mali genije @ 03.01.2010. 09:18 ] @
termo element-spoj dva razlicita materijala koji pod uticajem toplote proizvode odredjeni napon
spulna-majstorski naziv za zavojnicu koja pod uticajem napona i jacine struje stvara odredjeno magnetno
polje kojim deluje na kotvu ventila(u ovom slucaju) te ga otvara ili zatvara.
@old.man
imas pp.
pozdrav..
genije..
[ Horvat I @ 03.01.2010. 09:38 ] @
Ovo strasno lici na moju opremu Gamat i Caramat istog godista.
Proveri sve dodirne povrsine kotve dali ima normalan hod i da "oroz" kotve i ventila nisu ojedeni
[ old.man @ 04.01.2010. 09:56 ] @
Citat: Horvat I: Ovo strasno lici na moju opremu Gamat i Caramat istog godista.
Proveri sve dodirne povrsine kotve dali ima normalan hod i da "oroz" kotve i ventila nisu ojedeni
pa kad smo otprilike u isto vreme pravili centralno... kako da proverim da li rucica za otvaranje pilota dovoljno gura
osovinu kotve ?
@" MaliGenije"
priznajem da , posto prvi put ovo rasklapam, imam malo straha , kako cu posle sastaviti ?
Ima li neki "manual - step by step" ?
[Ovu poruku je menjao old.man dana 04.01.2010. u 11:52 GMT+1]
[ old.man @ 04.01.2010. 10:05 ] @
evo odvio sam sivu rucicu sa prednje strane elektrovenitila i tu nisam video nista
http://img130.imageshack.us/img130/6585/43169882.jpg
http://img689.imageshack.us/i/95816111.jpg/
http://img130.imageshack.us/i/94507930.jpg/
Da li treba sa zadnje strane elektro ventila, kad skinem poklopac i izvadim elektromagnet da nesto intervenisem ili ima neki trik za montazu nazad ... neka oprugica koju sam prevideo ?
smem li otpustiti tu oprugu sa http://img689.imageshack.us/i/95816111.jpg/
i izvaditi celu osovinu koja se vidi na toj slici ?
(znam da smem, ali dal se posle moze lako vratiti na mesto ?)
[ old.man @ 04.01.2010. 10:54 ] @
uz pomoc lupe i naocara procitano je da je na novokupljenom termoelementu ugravirano "SIT 0226 0270429" mozda ovaj podatak nesto pomogne ?
[ Horvat I @ 04.01.2010. 18:54 ] @
Takvog jos nisam rastavljao, samo za sporet, ali princip je isti.
Elektroventil ti omogucuje ili brani ulazak plina u razdelnik/regulator.
Pritiskanjem dugmeta otvaras prolaz plina u razdelnik.
Pripalni plamen nema nikakvu regulaciju i cev vodi direkto na diznu i upaljac.
Zato kod rastavljanja dovoljno je SAMO te elemente izvaditi i pregledati eventualno turpijicom,cekicem obraditi posto su 99% uzlizane povrsine koje sam pomeno u prethodnom postu.
Rastavljaj uz ukljucenu web ili neku 2. kameru, govori sta ces uraditi i sta trenutno radis.
Pripremi papir sa nacrtanim mestima za srafove i svaki sraf meci na svoje mesto, tako su male mogucnosti za iznenadjenje pri sastavljanju.
SRETNO!
[ old.man @ 05.01.2010. 11:45 ] @
[ Horvat I @ 05.01.2010. 13:41 ] @
Citat: old.man: Problem je resen , bojler radi vec 3 sata i pod "prismotrom" je ;)
Eh vrlo vazno- radi
Nisi napisao ono bitno kako? :)
[ old.man @ 05.01.2010. 15:20 ] @
Citat: Horvat I: Nisi napisao ono bitno kako?
Zvao majstora , zamenjen honeywell 4600c .. udjes izadjes i gotovo !
Po recima majstora, jezgro toga magneta vec ima odredjeno predmagnetisanje, koje se vremenom moze izgubiti (sto se, navodno , u ovom slucaju desilo) pa iz tih razloga nije bila dovoljna struja termopara da drzi kotvu.
Videcemo na prolece, sacuvan je stari ventil pa imamo cime u casovima dokolice, da se zanimamo
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|