[ Kutri Karlo @ 17.01.2010. 20:31 ] @
Molim pomoc, u vezi sa naslovom.Naime koristio bi el.motor trofazni sa levim i desnim obrtom. Varjanta sa tasterima koji bi startovali motor a zatim da se doda levi odnosno desni start.Radi se o motoru snage 300wpoznato mi je da su tu potrebni releji sa duplim kontaktima ali se ne snalazim u toj tehnici.Molim da mi neko pomogne oko delova i seme povezivanja. ako postoji resenje sa dva tastera to bi bilo idealno.Hvala.
[ JECHAM @ 17.01.2010. 21:21 ] @
Imas ovde o tome.
Pogledaj shemu br 8.
http://www.veppa.com/scs/doc.php?lng=en&cont=3
[ Kutri Karlo @ 17.01.2010. 21:36 ] @
Hvala.Ovo je bilo brzo ,ima vise sema valja cu se snaci, ako ne evo me opet.Pozdrav
[ EasyCorps @ 17.01.2010. 21:57 ] @
Promena smera obrtanja 3f motora


C1, C2- el magnetni kontaktori (npr.3TH 82 62)
F1- bimetalna zastita (0.8-1.25A)
S1, S2, S3- tasteri



[Ovu poruku je menjao EasyCorps dana 17.01.2010. u 23:19 GMT+1]
[ Kutri Karlo @ 17.01.2010. 22:22 ] @
Samo mi potvrdi dali sam dobro svatio.,S2start S1 jedan smer S3drugi smer. Hvala ti na pomoci.
[ EasyCorps @ 17.01.2010. 22:34 ] @
S1 i S3 tasteri za ukljucenje smera.
S2 Taster iskljucenja trenutno odabranog smera

Pre svake promene smera potrebno je motor prvo iskljuciti sa S2. Povezivanjem komande kao na slici nemoguce je direktno prebaciti okretanje iz jednog smera u drugi.
Levi deo seme se odnosi na energetski deo, a desna strana je sema komande sa 3 tastera.
[ Kutri Karlo @ 17.01.2010. 22:52 ] @
Hvala. Sada mije jasno ako sta zapne bicu slobodan dati se ponovo obratim.Pozdrav
[ EasyCorps @ 18.01.2010. 10:12 ] @
Nikakvih problema, za sve sto nije jasno tu sam.
[ Kutri Karlo @ 18.01.2010. 18:02 ] @
Hvala na ponudi dosadasnjoj pomoci.Evo usudujem se da pitam vise,naime to teba da mi pokrece siber kapiju. Na kraju svega ugradio bi i daljinsku komandu.Ako imas nesto ili si radio tako nesto molim da mi das jos koji savet.Naprimer granicnike za krajeve funkcija same kapije. Izvini mozda puno trazim ali vise volim daobar savet pa da to i radi. Dali postoji neka funkcija naprimer da nekog ne povredi to jest da stane ako bi se nasao na putanji kapije?A pitanje strujnog udara bi stavio naprvo mesto, pa te molim da mi odgovoris dali da ja to radim jer se iskreno toga jako bojm sobzirom da je to ulicna kapija a i inace .Hvala na strpljenju puno pozdrava.
[ EasyCorps @ 18.01.2010. 18:40 ] @
Pa evo da krenemo redom. Sto se tice granicnih prekidaca evo ubacio sam u ovoj semi. Obelezeni sa S4 i S5. oni sluze da iskljuce pogon kada kapija dodje na odredjenu poziciju. Sto se tice daljinske komande izvodljivo je naravno, uz modifikaciju ovog komandnog dela seme. Oko samog elektronskog sklopa daljinske komande ne bih mogao nesto da kazem, za to bi preporuku morali da daju kolege elektronicari. Obezbedjenje da kapija ne povredi nekog pri zatvaranju bih izveo tako sto bi sa reduktora motora prenos na kapiju izveo frikcionim putem, a ne preko zupcanika, sto znaci da cim kapija oseti neku prepreku pogon prokliza. Sto se tice zastite od strujnog udara, to se podrazumeva, instalaciju napajanja motora izvesti sa kablom koji ima vod za uzemljenje. A komandni sistem radi bezbednijeg rada moze i da se izvede naponom od 24v.
[ EasyCorps @ 18.01.2010. 18:49 ] @
Komanda na 24v, naravno podrazumeva se da i kontaktori budu 24v komandnog napona.
[ Kutri Karlo @ 18.01.2010. 21:15 ] @
Pa ovakav iscrpni podatak sto si mi poslao samo bi pohvalio. Sada ostaje da to cim vreme dozvoli sprovedem u delo. Ne da ti laskam ali si mi moju zamisao usavrsio u smislu naravo tvog iskustva.Priznacu da sam i ja zavirivao u razna resenja ali tvoj predlog sa frikcionim resenjem za mene ok.Bilo jetu resenja sa senzorima ali sobzirom da je to pod nebom ? Jos jednom ti hvala puno pozdrava.Kad sve proradi naravno. da cu se javiti
[ EasyCorps @ 18.01.2010. 21:39 ] @
Puno uspeha u radu. Ako zapne, tu smo.
[ sead_jušić @ 18.01.2010. 21:48 ] @
evo jedna shema sa foto ćelijama koju sam radio prije 15g za automatsko i ručno otvaranje kapije,uglavnom priđeš sa autom blizu kapije 40 cm i nakon
5-6 sec kapija se otvaraju nagaze kr. prekidač i opet nakon 10-ak sec se zatvaraju.zaštitna foto ćelija služi kad se kapija zatvara ako bi neko naišao automatski idu u otvaranje.
[ stevka @ 19.01.2010. 07:35 ] @
Pitanje za EasyCorps-a,
U kom software-u crtaš ove šeme?
[ EasyCorps @ 19.01.2010. 08:13 ] @
sPlan 6.0

http://www.abacom-online.de/default.html
[ Kutri Karlo @ 19.01.2010. 11:55 ] @
Jako mi se dopada tvoj predlog. Dali je sklop industrijski tj. kupljen gotov ili je to neko konstruisao sam?Ovo druo me vise zanima, ali bi te molio ako se moze gotov kupiti u hrvatskoj ja bi i to prihvatio ,dosao bi po to i kupio naravno ako je cena prihvatljiva. Pozdrav i hvala.
[ glackop @ 19.01.2010. 16:43 ] @
Kako vidim postoji interesovanje za rucnim radovima pa cu izneti moja iskustva verujem da ce nekom koristiti.Pre 4-5 god.sam napravio kliznu kapiju ugradio motor-reduktor preko zupcaste letve,dodao i mehanicku zastitu koja je isla preko lamele koja se je stelovala pri kojoj sili da proklizi i tako nastelovana pri malo vecem snegu a o ledu i da ne govorim nije mogla da se otvara,onda sam imao veliki problem pronaci daljinsku komandu kojom bih iz auta upravljao kapiji,dugom pretragom nasao sam neki rucni rad u jednoj Firmi u Nisu koja to proizvodi bas namenski za kapije,e sad,sve ovo pisem samo da bih izneo fenomen koji se je desavao sa tom telekomandom,domet na otvorenom je bio dvadesetak metara iz auta se smanjivao na 5-8 i to je danju radilo recimo ok,ali sa sumrakom tj nocu daljinski otlkazuje poslusnost izadjem iz auta pridjem do prijemne antene pritiskam deset puta kapija ni da mrdne,tako irevoltiran kako se udaljavam od kapije i non stop pritiskam dugme za otvaranje ona odjednom prihvati na nekoj udaljenosti od 5-6 metara,i tako me je elektronika zezala svake noci dok je jednom prilikom nisam slomio.Skoro sam kupio daljinsku komandu za centralno zakljucavanje auta koja ima sve funkcije koje mogu posluziti i za kapiju,radi perfektno domet preko 50.metara tako da je to moj savet za sve koje ovako nesto zanima takodje poseduje dva daljinca sa kljucem/skakavcem/koje mozete ili narazati ili zameniti sa bilo kojim elze kljucem,a sve to kosta samo 25.e.a kad se samo setim da sam opisani rucni rad platio 50.e,i sa kojim sam propatio.Pozdrav.
[ Kutri Karlo @ 19.01.2010. 23:04 ] @
Pa tvoju poruku sam svatio,ali mi treba sigunost u vidu neke foto celije da me ne zdrobi kapija .Pa ako tako nesto imas da ponudis ja ti se zahvaljujem.Pozdrav
[ glackop @ 31.01.2010. 23:14 ] @
Ako ipak vise volis samogradnju evo seme.http://www.aaroncake.net/CIRCUITS/irremote.asp
[ BOSKAC @ 24.05.2015. 00:11 ] @
Pozdrav i postovanje ja sam uradio i isprobao okretane smera elektromotor levi deni smer ili gore dole
Ali meni treba konkretno ako imate neku elektricnu semu slicnu ovome samo sa nadogradnjom sa dva zaustavljanja u levom smeru i dva zaustavljanja u desnom sa produzetkom
znaci kada se kapija pokrece u levom smeru stane do prvog stajalista ako vam je potrebno pritiskom tastera drugog da ona nastavi do kraju
i u suprotnom smeru isto

Hvala
[ BOSKAC @ 24.05.2015. 00:13 ] @
Ili mozete na semi koju vec imate nadograditije sa crtanjem kao sto meni treba
[ milanm83 @ 06.06.2015. 17:16 ] @
Pozdrav svima

Imam jedno kratko i jednostavno pitanje:

Imam trofazni el.motor Elektrokovina: 4KW, 1440 obrtaja, veza u trokut.

Zanima me moze li se ovom el.motoru promjeniti smijer obrtanja?

Ako moze zanima me kako da povezem faze u kucistu el.motora?

Ovo je el.motor za kompresor i jedina sklopka koja ce da bude izmedju el.motora i uticnice je sklopka pritiska (ON/OFF)

Pogledao sam ove seme koje su vec postavljene u temi ali cini mi se da se pominj el.motori manje snage pa zato i postavljam ovo pitanje.

Hvala.


[ Srečko @ 06.06.2015. 18:43 ] @
Na tom motoru možeš promenit smjer obrtanja tako, da promjeniš dvoje žice odnosno faze međusobno na motoru ili u prekidaču.

Lp Srečko