[ veseliz @ 08.01.2004. 11:11 ] @
Prvo da se izvinim svima,jer ne znam da li je uopste mesto na ES ovakvoj temi, ali mislim da ima ovde ljudi koji mogu da daju pravi savet!

Naime, toliko ima proizvodjaca, sa raznoraznim tipovima ulja, da covek prosto ne zna kome da veruje!(naravno znam da na svakoj boci pise za koji tip auta je predvidjeno, ali...)
A uz to sigurno nije mali broj onih koji mute razno razne stvari i prodaju ih kao original!

Zanima me pre svega, kako prepoznati original,i kakvo je vase iskustvo u vezi sa ovim ne malim problemom!

Jer nije za zezanje uopste, kad znamo koliko je bitno dobro ulje za ispravan rad motora!

Ps. znam da ce mozda neki reci:"Sta te briga sipas bilo koje i menjas ga na 3-5 hiljada i ne boli te glava" !! Ali ja hocu da kad kupim nesto znam sta sam kupio, i da me zbog toga ne boli glava!
[ Not now, John! @ 08.01.2004. 11:30 ] @
Modričino SINT 2001 - zakon, a original je.
[ tweeester @ 08.01.2004. 13:29 ] @
SInteticko je uvek dobar (najbolji) izbor ako si spreman da platis
[ Vukan Karadžić @ 08.01.2004. 15:45 ] @
Zavisi koji je motor, kolko je preso, ... Ali, evo, ako hoces savet: Motul, sintetika ili polu-sintetika, uvoznik (original) Mass company BG
[ Gojko Vujovic @ 08.01.2004. 22:02 ] @
Definitivno moraš prvo da kažeš sledeće: koji auto, koji motor u njemu, koliko je prešao i u kakvom je stanju (pritisak u cilindrima npr., da li "duva", itd).
[ arecibo @ 09.01.2004. 02:31 ] @
Kao sto Gojko rece DEFINITIVNO treba da navedes barem neke podatke... inace nema smisla odgovarati na ovakva pitanja :)

[ veseliz @ 09.01.2004. 10:20 ] @
MISLIM DA SE NISMO BAS RAZUMELI!!

Svi mi umemo da procitamo dekleraciju proizvodjaca!! Ali da li je ona bas uvek odgovarajuca!!

Pitanje je bilo uopsteno!! Tj. koje je ulje sigurno original, i kad ga sipamo mozemo mirno da spavamo sto se tice izbora!!

A kad ste bas navalili, auto je Mercedes 190 D, 1993 godiste, i presao je 135.000km, i odlican je motor!!

Ali to uopste nije bitno, vec poverenje u odredjenu marku ulja, i vasa iskustva!!

Nadam se da smo se sad razumeli?
[ Vukan Karadžić @ 09.01.2004. 10:44 ] @
Ja ti rekoh koje je ulje odlicno (marka) i gde mozes naci original ;)
[ MilošV @ 09.01.2004. 11:14 ] @
Cao :)
Ja u svog peugeota sipam Elf-ovo ulje, vjerovatno zato sto je moj drug vlasnik firme koja je generalni uvoznik za CG :)

Mozes sipati Valvoline, sigurno imas gen. uvoznika za SiCG i sigurno je dobro ulje (mislim da je cak neko valvoline ulje Mercedes i preporucio za neki svoj model, mozda i grijesim ali mi se cini da je tako)

Nemam nista ni protiv Modrice

BP-ova ulja su "proizvodili" u okolnim Balkanskim zemljama, njih izbjegavaj...

Ako se ne snadjes, mogu ti poslati koji litar Elf-a :)
[ salec @ 09.01.2004. 11:23 ] @
Svojevremeno sam naleteo na sajt nekog penzionisanog američkog tehničkog mornaričkog (marinskog) oficira koji je napisao da proizvođači ulja namerno lažu o trajnosti ulja, radi pospešivanja prodaje, a krajnji efekat je zagađenje tla i vodotokova i veliko bacanje para.

Na žalost, nemam bukmark, a guglovanje nije pomoglo da nađem baš tu stranu. Ključna reč je "Tribology", što je valjda nauka o trenju i o podmazivanju.

Ukratko, rekao je sledeće:

- Sintetičko ulje je razvijeno za podmazivanje mlaznih motora (?), za vreme Vijetnamskog rata. Vojaci u aerobazama su ga probali i na vozilima i ustanovili da je kvalitetnije od mineralnog. Temeljita vojna ispitivanja su pokazala da ne degradira, ni fizički ni hemijski, ni posle pređenih 150 000 km! Naročito je nahvalio "Mobil 1" (meni je mnogo skup, vozim jeftina kola, a i kako da znam da je original?).

- Filtriranje sa tokom ulja kroz filtere za ulje, kao u komercijalno prodavanim vozilima, je besmisleno, jer veličina čestica koje najviše doprinose habanju motora je daleko ispod one koje filteri ovog tipa uopšte mogu da zaustave. Dao je crtež nekog sistema za filtriranje koji oni koriste, sa izdvajanjem dela toka ulja, fazon je, valjda, u taloženju tih čestica u "filteru" a ne u filtriranju u klasičnom smislu.

Znači, ako se dobro sećam i ako sam dobro razumeo, filtriranje je najvažnije (ili najviše zanemareno), a ulje menjamo zato što filteri koje koristimo nisu u stanju da prečiste ulje kako treba, što je definitivno greška u dizajnu (ili je možda namerno, tj. ciljana osobina sistema ?). Pretpostavljam da bi dobro centrifugiranje izdvojilo one čestice čija je specifična težina značajno različita od specifične težine ulja. Metalni mulj sigurno, ali čađ? I ona haba motor.



Ovaj link sam našao tražeći onaj sajt, a izgleda mi zanimljivo:

http://www.performanceoiltechn...m/oilairandfuelfiltration2.htm


Original je sigurno ono ulje koje se nikom ne isplati da falsifikuje jer je jeftino... crna Modriča, NIS-ova "Unija", ali to verovatno nećeš koristiti... Pošto već imaš mečku, raspitaj se koje je najprodavanije ulje u Nemačkoj, na nekom njihovom forumu ili kod nekog našeg koji živi tamo, oni sigurno paze i maze svoja kola, puno prelaze sa njima (mečka koja je prešla 1E6 km je još uvek nova i dobra) i imaju pravo iskustvo šta je OK a šta ne.
[ Vukan Karadžić @ 09.01.2004. 12:43 ] @
Citat:
salec:Original je sigurno ono ulje koje se nikom ne isplati da falsifikuje jer je jeftino... crna Modriča,...

Crna Modrica je jedno od najfalsifikovanijih ulja! Radio ga je jedan lik iz KG i bilo ga je i na pumpama JP
[ salec @ 09.01.2004. 13:43 ] @
Glb! To objašnjava ovaj zvuk motora... :(
[ Veljko @ 09.01.2004. 22:15 ] @
[ dragan_ns @ 13.01.2004. 00:04 ] @
Evo ti pravog saveta!zimi redje ulje kao valvoline a leti gusce kao sto je alpina...zgog grejanja motora...ima cela prica, a sto se tice ovih sintetickih ulja , to su dobra ulja ali ne i kod nas! kod nas prodaju sve i svasta i taj mobil 1 sto mozes da kupis kod nas je bacanje para, a ovo modricino optima to je najgore ulje koje sam ikada imao , ono izgubi tu svoju elasticnost dok jednom prodje kroz motor i onda je potpuno beskorisno , dzabe ti bilo ono kao menjaj ulje svakih 3000 i pun gas to je glupost!i galax 2 je bilo dobro ulje sad su vec poceli da brljaju
[ salec @ 13.01.2004. 10:28 ] @
Citat:
dragan_ns:
zimi redje ulje kao valvoline a leti gusce kao sto je alpina



Citat:
kod nas prodaju sve i svasta


Pa čekaj, kako da znam da su ta Alpina i taj Valvoline stvarno Alpina i Valvoline?
[ Java Beograd @ 13.01.2004. 14:12 ] @
Mene vec godinama brine isto pitanje, tj. mucim istu muku. I mislim da sam dosao do nekog, za mene, idealnog resenja.

Kupujem LUK Oil sinteticko ulje na Luk Oil benziskoj pumpi !

Tako sam 100 % siguran da je ulje originalno. (Mislim, ako me i tu zajebu, onda stvarno ... ) Jer dzabe mi kutija na kojoj pise Castrol, ELF, BP, Valvoline ako je zapravo neko divlje, preradjeno ulje.

Znam, ima mnogo boljih ulja, ali i ovo je dobro.

Mislim da je daleko najbitnije da je ulje originalno, jer nijedan proizvodjac nece da nalepi svoje ime na proizvod koji nije po nekim evropskim tj. svetskim standadima.

A ja ne vozim reli, koristim auto kao i 99% posto obicnog sveta, i to je to.
[ salec @ 14.01.2004. 12:34 ] @
Paaa, jel' onda može i "NIS" ulje na NIS pumpi?
[ Java Beograd @ 14.01.2004. 12:50 ] @
Citat:
salec:
Paaa, jel' onda može i "NIS" ulje na NIS pumpi?

Ne moze.
[ Nemanja @ 15.01.2004. 11:25 ] @
Koje ulje biste preporucili za jugica 55 '90 godiste?
[ Vertygo @ 15.01.2004. 12:37 ] @
U vezi jugića ^ :
Modriča do sada nije pravila probleme...
[ dragan_ns @ 15.01.2004. 14:54 ] @
Pa naravno da te brine koje ulje kupujes , kad kupujes kod makar koga, ako imas nekog lika koji radi u prodavnici auto delova ili je vodi, to je druga prica. on ce ti prepuruciti koje je dobro!
[ marko_bg @ 25.04.2004. 23:44 ] @
OMV je odlično. Ja sipam 10-W40 polusintetiku a moj kolega sa posla sipa full sintetiku i odlično je. Proverio sam, oni su i uvoznici i distributeri tako da je bar
za sada to 100% original a ujedno i extra kvalitetno.
[ fodi @ 14.07.2004. 09:27 ] @
Castrol RS 10-40, cista sintetika, kupis ga kod ovlascenog uvoznika i mozes mirno da spavas. Ne znam da li moze u dizelase, ali u benzince svakako, da ne ulazim u to koliko je presao i kakav je motor. U ostalom i cena govori sama za sebe, sto nije pravilo, naravno.

Pozdrav
[ Deep|Blue @ 14.07.2004. 11:51 ] @
Citat:
Nemanja: Koje ulje biste preporucili za jugica 55 '90 godiste?

ma jugic guta sve sto uhvati.
[ fodi @ 14.07.2004. 16:14 ] @
Pogresio sam gore. Ne 10-w40 vec 10-w60.
Sto se tice Jugica, ja sam uvek za sinteticko ulje. Ljudi misle da je razlika u ceni ogromna, ali kad preracunas da ono traje minimum 10.000-15.000 kilometara, a obicno-mineralno ulje 3-5 soma kilometara+vise filtera za ulje, dodje ti na isto a mozda cak i jeftinije da sipas sintetiku+manje se maltretiras.

Pozdrav
[ Djomloun @ 14.07.2004. 16:39 ] @
Mene tu buni prica o mineralnom, polusintetickom i sintetickom ulju, sta je tu uslovno receno najbolje a sta najgore?
Majstor nije umeo da mi to bas najbolje objasni. Znam samo da me je pitao koje je ulje bilo pre od ova tri, jer posle sintetickog ne sme da se sipa mineralno, i da on kod sebe sipa samo sinteticko.
Pa ako moze neko da objasni u vezi ova tri koje se gde sipa.
[ pro @ 14.07.2004. 22:19 ] @
radim u prodavnici auto delova, ali sam posle generalne
na "kec"-u ulje (valvoline turbo V, SAE15W-40) pazario na
lokalnoj benz. pumpi !?!...zašto?
prosto, ne verujem u verodostojnost pakovanja i etiketa
na sopstvenom radnom mestu...
za verodostojnost pak ovog sa pumpe opet znam, jelte, iz
pouzdanih izvora...
SVO ulje koje ima ikakvu prodju na ovom našem bednom tržištu
se Falsifikuje i ne postoje vam tu nikakve šeme za prepoznavanje
tipa folija ispod čepa i sl. gluposti, jer ako su yugovići za išta
sposobni to je falsifikovanje....
..situacija sa Modričom je u ovom trenutku nešto povoljnija, jer je
Dinkićevim ukidanjem akciza na uvoz pala cena, pa ni šverceri ni
punionice baš i nemaju mnogo intreresa da isto falsifikuju i valjaju
ali ni vlasnici radnji koji sa šarenih polako prelaze na "bele" knjige
nemaju interesa da se zezaju sa likovima sa bubanj potoka i sl....
..ulje je inače (kao što mnogi pretpostavljaju) izuzetno bitno za rad
i dugotrajnost motora, pa opaska da "yugić guta sve šta uhvati" nije
na mestu...standard upravo i jeste naš problem, jer se mnogi vode logikom
bolje-išta-nego-ništa pa sipaju šta-stignu i time skraćuju radni vek motora
...@Mladjane, okani se vikend majstora koji ne znaju razliku izmedju ulja..
..generalno, prilikom dosipanja ne možeš da mešaš sintetiku i mineral, ali
prilikom menjanja posle mineralnog možeš sipati sintetiku (i obratno) uz
obavezno menjanje filtera i preporučljivo ispiranje motora sa nekim sredstvom
(aditivivi za ispiranje, tipa liqui moli etc.)
naravno svaki proizvodjač automobila preporučuje odredjeno ulje (pežo-ELF),
odredjen viskozitet ulja (SAExx-yy), sintetika-mineral ili pak prosto ulja koja
podležu nekom!? standardu (apixxx.yyy)
da preporučujem, dakle, ne mogu ništa osim da recimo sledite primer JavaBeograd
i da sipate nešto tipa lukoil i sl., otprilike nešto što nije dovoljno
rasprostranjeno da bi ga falsifikovali od nekog, pak, ko drži monopol nad istim.
inače generalni uvoznik(u svetu ulja i auto delova) se postaje tako što stavite
30-40.000 E u dzep, odete do proizvodjača u namačku, kupite šleper robe i on vam
da "nalepnicu" generalnog uvoznika...
ne treba dakle ni vajnim generalnim uvoznicima verovati 100% jer ih za jedan isti
proizvod ima tuštma i tma...pih

poz.
[ Deep|Blue @ 15.07.2004. 09:48 ] @
ok u biti slazem se da bi trebalo dodati jos neku sumu novca i uzeti mal obolje ulja, ali
situacija jeste takva da na podrucju srbije ne mozete da kupite original ulje sa verovatnocom vecom od 80%. .
situacija je ista i sa svom ostalolom uvoznom robom i tu nema izuzetaka, samo procenat varira. pobogu kad kopiraju pastete i uloske sta bi im ulje bilo problem.

a i zanima me zar nekim fals uljima moze da se naudi motorima jugica koji su ionako teski skart.
[ Djomloun @ 15.07.2004. 14:39 ] @
Ma nije lick vikend majstor, radi covek u servisu a koliko sam video ispred
servisa fina kolca BMW Audi i sl, pa ne verujem da bi vlasnici istih davali
kolca nekim sxabanima na servis. A i meni je bilo cudno da posle sintetitke
ne moze da se sipa nista osim sintetike !? Iako se promeni filter za ulje ?
Kako se radi to ispiranje motora? Jel mozes sam, ili moras da vozis u
servis, tnx.
[ Java Beograd @ 15.07.2004. 15:05 ] @
Ko kaze da posle sintetickog ulja ne sme da se sipa mineralno ili polusinteticko ? I zasto ?
A inace, filter se menja uvek kad i ulje.
[ pro @ 15.07.2004. 21:13 ] @
filter se po pravilu (!?) menja na svako drugo menjanje ulja,
ali je svakako bolje promeniti ga svaki put....

traži u prodavnici auto delova aditiv /likvi moli/ liqui moli (tako se valjda piše,
nikad neću naučiti) za ispiranje motora /sipa se u staro ulje/ nakon čega bi trebalo
da predješ, kako piše na nemeckom, ~200km...istreseš staro ulje- sipaš novo i to je to.

nisu baš svi teški skart...zavisi od serije...u svakom slučaju ako ga već voziš zar nije bolje da malo pripaziš na njega prostim sipanjem kvalitetnijeg ulja i predješ koju desetinu hiljada km pre generalne ili osveženja?
[ steva75 @ 14.08.2004. 11:09 ] @
da li bi neko znao da mi objasni oznake koje vidjamo na kantama za ulje tipa
sae15-40w,sae10-40w,sae10-60w,sae5-40w i slicno?DA li postoji neka oznaka po kojoj bi se tacno znalo da li je ulje mineralno,polusinteticko ili sinteticko a kao recimo kod castrola koliko sam upoznat ulje sa oznakom 5-40w je sinteticko a i ulje sa oznakom 10-60w je takodje sinteticko dok je ulje sa oznakom 10-40w polusinteticko.

pozdrav
[ komshija @ 14.08.2004. 22:33 ] @
Evo Momci malo objasnjenja vezanih za oznake ulja i sve ostalo sto treba znati o istom, objasnjenje je na engleskom, ali je lepo obajsnjeno sve se lepo shvata evo i korisne adrese : http://www.chris-longhurst.com....html&engineoil_bible.html

Kome nije smaranje moze da pogleda i na http://www.api.org/ i na http://www.acea.be/

Pozdrav Komshija
[ marko_t. @ 08.09.2004. 21:46 ] @
Optima Modrica, multigradno ili sinteticko zavisi od automobila. Sva ulja sa "zapada" su sverc. U tim bocama se nalazi ulje daleko od onog sto pise na naljepnici
[ cicika @ 08.09.2004. 23:11 ] @
Samo bez čudjenja šta ću ja ovde :)

Mali osvrt na Jugića i sintetsko ulje. Keva je do pre par godina bila dobavljač Shell-ovog ulja, ne striktno motornog, zapravo motorno ulje je bilo nus-pojava u toj priči i vozila je Jugića (tada je bio star oko 7 godina). Od trenutka kad je počela da se bavi Shell-om sipala je u Juga isključivo Shell SAE 5W-40, sintetsko, prvo punjenje za Ferari :), što je rezultovalo time da je Jugo trošio 7l/100km u gradu ili 5.5l/100km na otvorenom putu (u poredjenju sa prethodnih 8-10l u gradu 7l na otvorenom, i, da me ne bi odmah ovde demantovali kako potrošnja goriva zavisi od gomile drugih faktora, počevši od pritiska u gumama, podrazumeva se da posmatramo Jugića u istom stanju - kontrolabilni uslovi, u prevodu), palio je iz prve na -20C i to posle sedam dana od poslednjeg paljenja.
Tako da sve to i nije tako loše, iako nijedan proizvodjač automobila ili ulja to ne preporučuje, nego:: ulje u skladu sa jačinom motora.

Što se tiče akcije mineralno posle sintetskog, ne treba dolivati mineralno u sintetsko niti obrnuto, nego obavezno isto ulje koje je sipano pri poslednjoj promeni. A kompletna promena ulja je druga stvar.

Pozdrav!
[ Gojko Vujovic @ 08.09.2004. 23:30 ] @
[ bmarkiol @ 10.09.2004. 20:13 ] @
Ako stvarno hoćeš pravo ulje za auto, onda je to nešto od ovoga: Castrol TXT Softec, ili Valvoline Synpower, a uz to dodaš i aditiv, koji ovde u hrvatskoj košta 35Kn 0,5 litre. Ako se radi o Diesel-u onda za njega imaš Valvoline Durablend Diesel.
[ Milos niks @ 11.09.2004. 23:55 ] @
suncokretovo :)))) joke . mozda optima long life + univerzalni modifikator ako je neki auto koji je sa pozamasnom kilometrazom .
[ crews_adder @ 12.09.2004. 22:44 ] @
Ulje bilo kog poznatijeg svetskog proizvodjaca, samo neka je originalno. Ako vas interesuje, ja sam do sada sipao Shell, Castrol i Valvoline, a poslednji put Total...
[ slobodan1511 @ 13.09.2004. 19:30 ] @
Citat:
cicika: Samo bez čudjenja šta ću ja ovde :)

Keva je do pre par godina bila dobavljač Shell-ovog ulja, ne striktno motornog, zapravo motorno ulje je bilo nus-pojava u toj priči i vozila je Jugića (tada je bio star oko 7 godina). Od trenutka kad je počela da se bavi Shell-om sipala je u Juga isključivo Shell SAE 5W-40, sintetsko, prvo punjenje za Ferari :), što je rezultovalo time da je Jugo trošio 7l/100km u gradu ili 5.5l/100km na otvorenom putu (u poredjenju sa prethodnih 8-10l u gradu 7l na otvorenom, i, da me ne bi odmah ovde demantovali kako potrošnja goriva zavisi od gomile drugih faktora, počevši od pritiska u gumama, podrazumeva se da posmatramo Jugića u istom stanju - kontrolabilni uslovi, u prevodu), palio je iz prve na -20C i to posle sedam dana od poslednjeg paljenja.
Pozdrav!


Jel mozda znas ( ti ili keva ) ko je sada "generalni zastupnik" za Shell-ova ulja?
Ono sto me, u stvari, zanima je da li neko zna gde se moze provereno uzeti originalno Shell ulje ( konkretno Helix Ultra ) ? Jel neko ima neki "inside info" ?
Zanima me za podrucje Beograda...

pozdrav
[ bmarkiol @ 13.09.2004. 19:56 ] @
Napomena svima:neredovita izmjena ulja može uništiti samoštelajuće ventile, koji su ugrađeni u svim novim autima, a i dobrom djelu proizvedenih od 1998. pa na dalje!
[ Vukan Karadžić @ 13.09.2004. 20:06 ] @
Za Shell je g.zastup. bila AutoNena. Ne znam dal je jos. Trebalo bi ...
[ vujke @ 13.09.2004. 20:12 ] @
bmarkiol: Hidropodizaci ventila se koriste vise od 15god unazad.

Koje god ulje sipali, bitno da je original i da odgovara spec. vaseg motora. Ostalo je nebitno ako ste obican vozac. A za one koji vole da rpm drze u crvenoj zoni iskljucivo puna sintetika, opet original inace je overkill za motor.
[ Maniac @ 13.09.2004. 23:43 ] @
Da li je neko koristio taj univerzalni modifikator i koja su mu iskustva?Da neuspem pa sjebem motor..ima 266000 ali je dobar
[ voodoosin @ 14.09.2004. 11:42 ] @
ja sam za sintetiku u svakom slucaju. u jugica sam jednom nasuo prilicno skupo sinteticko ulje (zaboravio sam koje), a onda sam zaboravio da ga promijenim, presao sam sa njim oko 30-35.000 i promijenio sam ga tek kad se pretvorilo u vodu i pocelo da izbija na sipku mjeraca! obicno uzimam skuplje ulje zato sto mi se ne da mijenjati na svakih 3-5.000, nego ulje mijenjam jednom godisnje, bez obzira na kilometrazu. nakon ovog prilicno traumaticnog iskustva (za auto, naravno), nasuo sam castrol gtx3 i jos ga tako vozim, promijenicu ga na proljece. da napomenem da je motor jos uvijek odlican i da ga ne odrzavam sa prevelikom paznjom. bitno mi je samo da je u svakom momentu sve ispravno i nikad me nije izdao.
prije ovoga sam vozio corsu i na njoj nisam nikad promijenio ulje. svakako je curilo na sve strane, samo sam dosipao ono najjeftinije i opet je motor izdrzao duze od limarije koja se totalno raspala.
stari mi vozi pasata '96 i isto tako mijenja ulje kad se sjeti (a to je prilicno rijetko), ali kad ga promijeni naspe neko od skupljih sintetickih i nema problema.

zakljucak: sto skuplje to bolje, pa dokle auto izdrzi, a ne biti rob svog auta.
[ salec @ 14.09.2004. 12:20 ] @
Citat:
voodoosin: presao sam sa njim oko 30-35.000 i promijenio sam ga tek kad se pretvorilo u vodu i pocelo da izbija na sipku mjeraca!


Da se ne ponavljam, pogledaj: http://www.elitesecurity.org/poruka/261969 . Po onome sta sam citao o sintetickim uljima, izgleda mi da ti je cak trajalo jedno pet puta krace nego sto najbolja sinteticka ulja mogu trajati.

[ cicika @ 14.09.2004. 14:15 ] @
Citat:
Za Shell je g.zastup. bila AutoNena


Nije, nikad. U Beogradu postoji zvanično predstavništvo Shell-a (Shell d.o.o. Beograd) sa prostorijama u Genex apartmanima. Moja keva je radila Shell u vreme dok je još postojao spoljni zid sankcija jer predstavništvo iz nekih razloga nije moglo. Čim su sankcije skroz skinute, posao je završen. A AutoNena dobavlja od Shell-a, tj. u ono vreme je dobavljala od kevine firme. S obzirom da je to završeno pre pune 4 godine (a možda i nešto više, nisam sigurna), sad više ne znam ko se time bavi a i mama se bavi nekim drugim poslovima. ali svakako postoji zvanično predstavništvo.
[ Vukan Karadžić @ 14.09.2004. 15:21 ] @
Da, da. Hteo sam reci ovlasceni ditributer.
Videh da se decko interesovao gde moze naci original. Ja sam kod njih uzimao Helix Ultra ...
[ cicika @ 14.09.2004. 16:11 ] @
Ko je trenutno ovlašćeni distributer, ne znam. Sad sam pitala mamu da li na OMV-ovim pumpama ima Shell-ovog ulja, jer kod njih sigurno ne bi naleteli na falsifikat, ali OMV ima svoju paletu motornih ulja i drži, valjda, samo to. Eto, toliko. Nešto ne kupujem ulje za kola pa ne mogu da vam pomognem.

Citat:
izgleda mi da ti je cak trajalo jedno pet puta krace


Pa i nije. Mrzi me da tražim po gajbi specifikacije, ali to je to. Moraš uzeti u obzir i krš od benzina koji se ovde toči.
[ MiSt® @ 15.09.2004. 07:26 ] @
E, ovako:
Prvo pozdrav svima!
A kao drugo -problem:
Za motorno ulje sve znam (koristim isklucivo Valvoline (valjda se tako pise) jer jedino za to ulje znam caku da prepoznam ® ;-) )!
LM
Ono sto mene muci je ulje u menjacu!!!
Naime:
Imam Ladu Samaru i bas je bila prava enigma koje ulje ide u menjac? Bolji mehanicari rekose SAE 15 -40 (provereno -istina 15 -40! SAE 90 GLAVI!)
E, sad, sve ok!
A sta cu posle godinu dana?!
Da stavim monogradno ili...
[ slobodan1511 @ 15.09.2004. 09:22 ] @
Citat:
Vukan Karadžić: Da, da. Hteo sam reci ovlasceni ditributer.
Videh da se decko interesovao gde moze naci original. Ja sam kod njih uzimao Helix Ultra ...




Da, u sustini me je interesovalo gde mogu naci provereno original Shell Helix Ultra ulje - znaci Auto Nena je resenje?
Kolko placas litar ulja ?

Pozdrav i hvala
[ Vukan Karadžić @ 15.09.2004. 09:54 ] @
To sam ranije uzimao. Mislim da je bilo 600-700din.
Sad uzimam Mobil 1 sintetiku. Jeste papreno, ali je stvarno ubedljivo najbolje!
[ @ 16.11.2004. 14:36 ] @
Citat:
slobodan1511: Da, u sustini me je interesovalo gde mogu naci provereno original Shell Helix Ultra ulje - znaci Auto Nena je resenje?
Kolko placas litar ulja ?

Pozdrav i hvala


Shell ima svoju firmu u SCG i ona je jedini uvoznik svih vrsta Shell ulja. Auto Nena je jedan od ovlašćenih distributera.

Shell ima i svoj sajt u SCG: http://www.shell.co.yu

a tamo imate i odgovore na mnoga pitanja postavljena u ovoj temi.
[ stil @ 10.01.2005. 13:16 ] @
Zna li neko koje je ulje dobro sipati u Nissan Prairie 1986 1500 benzinac?

Dali valja nešto ulje Aral super elastic sae 15W-40 u konzervama?Iskustva.

Pozdrav.
[ duck@ @ 12.09.2005. 16:56 ] @
Pa dobro desi se svakome da kasno vidi neku temu kao npr. ja
Vec duze vreme su me bunile one silne oznake cije sam znacenje nasao upravo na site-u ciji je link neko pre postovao:


Pre par godina - nov auto - benzinac. Dodje vreme da se menja ulje (nakon menjanja u servisu) i koje cu sta cu?!?
Odem da kupim ulje a cale mi kaze - nemoj da ti je palo na pamet da kupujes one plagijate po plasticnim kantama - samo metalne! Eh ne znate mog caleta - ne bih bio ziv da nisam iskopao ulje u metalnoj kanti (njegov razlog je to sto se ono koje se pakuje u metalu - a ima ih manje - teze falsifikuje po buvljacima i domacim radinostima).

Kupim Seleniu Gold - sinteticko ulje (italijani ga prave). Ima ga samo na par mesta u gradu (Nisu) i iskljucivo je u metalnim kantama, i jedno je od najskupljih! Iako kosta u P.M. dan danas ne zalim!

Bez obzira bio auto star ili nov misljenja sam da treba da se sipa sto kvalitetnije ulje (cale je kupio polovnog aleksu pa i u njega sipa Seleniu). Prijatelj kod koga menjamo ulje se krsti kakvo ulje 'bacamo' - a onda ga on uzme za sebe i na moje oci sipa u svoj auto!

Meni su u servisu rekli da sipam iskljucivo sinteticko! Na limenkama Selenie pise da li je mineralno ili sinteticko a posto sam skoro hteo (hehe za caleta da kupim Shell - jer je duplo jeftiniji nisam mog'o da provalim sta su one silne oznake tj. koja je oznaka za sinteticko - eto sada znam).

Pozdrav svima!


[Ovu poruku je menjao duck@ dana 12.09.2005. u 17:57 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao duck@ dana 12.09.2005. u 18:00 GMT+1]
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 12.09.2005. 23:41 ] @
evo i ja da se nadovezem na temu.. vozim opel kadet gsi 1.8 1986 god. presao 220 000 km.. i od kad sam kupio auto 2002 sipam SELENIU GOLD.. dack@ je vec sve bitno o ovom ulju napisao a ja mogu da dodam da motor radi perfektno i da ne trosi ni gram ulja.. inace ova selenia je za istrosene motore tj one koji su vec solidno presli.. i jos jedna cini mi se bitna stvar kad se vec u auto sipa ulje ovakvog tipa nije pozeljno menjati proizvodjaca iz razloga sto se u cilindrima stvara odredjen zastitni sloj usled raznoraznih aditiva koji zamenom tipa ulja moze da bude narusen sto bi dodatno ubrzalo habanje motora.. Pozz
[ davor191 @ 02.10.2010. 12:35 ] @
Da li su ulja za pogon na gas bolja od obicnog ulja, jer im je cena dosta niza, na primer shell ulje za gas je 300 din, dok su za benzin skuplja. Da su neophodna cena bi trebala da bude visa.
[ veljkoE @ 02.10.2010. 22:18 ] @
potrebno je da se malo edukujes o uljima ukoliko nesto zelis konkretno da pitas,
a imas i odgovor u svojoj temi,
ili
pronadji neki auto forum