[ vlada131 @ 26.02.2010. 16:27 ] @
http://www.b92.net/biz/vesti/s...02&dd=26&nav_id=414129

Citat:
Srpski milioner želi da kupi Jat?
26. februar 2010. | 16:03 | Izvor: Blic, Tanjug
Beograd -- Domaći milijarder nedavno je Vladi Srbije ponudio strateško partnerstvo za preuzimanje nacionalne avio-kompanije „Jat ervejz“, piše beogradski dnevnik Blic.


Kako tvrdi izvor tog lista iz Vlade, dogovor bi mogao da bude postignut narednih dana, a ukoliko država bude prihvatila ponudu bogatog Srbina, nova kompanija sa nešto drugačijim imenom startovala bi sa radom već u martu 2011. godine.

Potencijalni kupac predlaže da preuzme 51 odsto vlasništva u Jatu, dok bi preostalih 49 odsto zadržala država. Ukoliko bude potpisan ugovor, biće osnovano novo preduzeće pod nazivom „Jat erlajnz“, u koje bi Vlada Srbije prenela ugovor o kupovini aviona sa „Erbasom“, vredan 23,5 miliona evra. Takođe, država bi u buduće partnerstvo unela i postojeću imovinu, dok bi u oporavak sada velikog gubitaša novac ulagao isključivo većinski partner.

"Budući kupac iz sadašnje flote zadržao bi samo jedan avion, dok bi na lizing bilo kupljeno deset novih letelica. Bogati privrednik preuzeo bi odgovarajući broj zaposlenih i to one za koje utvrdi da su dovoljno stručni", otkriva izvor Blica i dodaje da potencijalni partner garantuje profitabilnost već od sledeće godine.

„Jat ervejz“ trenutno raspolaže sa 15 aviona prosečne starosti preko 20 godina, a u saobraćaju ih je samo 10. Ukoliko bi se ovi, do sada, kako su nam rekli, najozbiljniji pregovori za kupovinu domaće avio-kompanije, koja je u protekloj godini zabeležila gubitak od 15 miliona evra, završili potpisivanjem ugovora, procenjuje se da bi „Jat erlajnz“ mogao da počne sa radom već u martu naredne godine.

Ako kojim slučajem do tada ne bude završena nabavka novih aviona, kako navodi naš sagovornik, početak rada zajedničkog preduzeća bio bi odložen sve dok se na aerodromu na nađu nove letelice.

Izvor Blica, međutim, nije želeo da otkrije identitet potencijalnog partnera države, ali je naveo da se radi o „ozbiljnom privredniku koji nije kompromitovan“. Kako kaže, on se iznenada pojavio u Vladi Srbije i predložio investiranje u tri projekta, a predstavnicima države najinteresantnije bilo je upravo ulaganje u Jat.

"Radi se o čoveku koji je čist kao suza. Ima puno novca, ali nije ono što se sada u Srbiji podrazumeva pod imenom tajkun. Do sada se njegovo ime retko pojavljivalo u medijima, a kada jeste to nije bilo u negativnom kontekstu. Inače, veliko bogatstvo stekao je u Srbiji", tvrdi izvor tog lista.

Jat bez informacija o navodnoj ponudi

Kompanija "Jat ervejz" nema informacije o navodnoj zainteresovanosti "lica iz Srbije" za privatizaciju nacionalnog avioprevoznika, koje su se pojavile u medijima, kažu u službi tog javnog preduzeća za odnose s javnošću.

"Ne raspolažemo bilo kakvim informacijama u vezi sa navodima iz dnevne štampe o zainteresovanosti lica iz Srbije za privatizaciju nacionalnog avioprevoznika", rekli su u "Jat ervejzu".

Nacionalnom avioprevozniku je, kako je rečeno, jedan od najvažnijih ciljeva uspostavljanje odgovarajućeg strateškog partnerstva koje će omogućiti dalji razvoj tog preduzeća i njegov povratak na mesto lidera u regionu. Ti ciljevi izneti su u Predlogu mera za dalje poslovanje "Jat ervejza", sa kojim je upoznata javnost i sa kojim se saglasila Vlada Srbije.

Vlasnik kapitala "Jat ervejza" je država, što podrazumeva da o svim aktivnostima koje se tiču strateškog partnerstva i eventualne privatizacije odlučuje Vlada Srbije, ističu u Jatu, uz opasku da je obaveza rukovodstva tog preduzeća da pripremi sve da taj proces bude uspešan i efikasan i da se sprovode odluke vlade.

Niz potencijalnih partnera i kupaca

Pre srpskog bogataša za partnerstvo sa „Jat ervejzom“ bio je zainteresovan „Turkiš erlajnz“. Međutim, predstavnici nacionalne turske avio-kompanije ubrzo su odustali nakon što su im predočeni uslovi za kupovinu.

Srpska vlada, prema rečima Milutina Mrkonjića, ministra za infrastrukturu, sugerisala je pre mesec dana nemačkoj avio-kompaniji „Er Berlin“ da razmotri mogućnost strateškog partnerstva sa srpskom firmom, ali Nemci su rekli da nisu zainteresovani.

Za kupovinu Jata je ponudu dao i ruski Aeroflot, kako je 2007. tvrdio tadašnji resorni ministar Velimir Ilić, ali nikada nije došlo do realizacije tih namera. U grčkim medijima se čak pojavila informacija da je grčka Marfin grupa kupila Jat, što se ispostavilo kao netačno.
[ drbogi @ 27.02.2010. 00:51 ] @
Citat:

"Radi se o čoveku koji je čist kao suza. Ima puno novca, ali nije ono što se sada u Srbiji podrazumeva pod imenom tajkun. Do sada se njegovo ime retko pojavljivalo u medijima, a kada jeste to nije bilo u negativnom kontekstu. Inače, veliko bogatstvo stekao je u Srbiji", tvrdi izvor tog lista.


Ventura? :)
[ ArsenLupen @ 27.02.2010. 03:29 ] @
http://www.politika.rs/rubrike...-grickalice-kupuju-Jat.sr.html

Evo ih!
Utrapili stapice i cipsice Pepsiju, sad merace Jat. Doduse, nezvanicna vest.
[ žutokljunac @ 27.02.2010. 06:48 ] @
Nisu baš utrapili. Pepsi je proširio biznis sa Marbom, i sada drže i Bosnu i Hrvatsku, a prošle godine su zaradili preko 12 mil. evra. A ti likovi iz Marba su pošteni i skroz ok ljudi. Bar ova nova garnitura što radi u Marbu.
[ vladd @ 27.02.2010. 11:01 ] @
Dobra je ta "Anbo" ekipa. Treba da im poklone tih 51% JAT-a, a ne da prodaju.

Ocigledno da znaju da rade, i razvijaju prduzeca, samo se postavlja pitanje kako probiti led partijskih parazita i dijabola slicnih predsednicima sindikata, koji pricaj gluposti i vode neku svoju politiku.

Andrej sigurno nece preplacivati managere koji nista ne rade, i svastike partijskih lidera. Ili ce da dobiju stiklu, ili ce da zarade svaku paricu.

Nego nesto sumnjam u tu transakciju, mnogo je zdrava i logicna, a to nije metod rada vlastele.

Poz
[ Horvat @ 27.02.2010. 11:15 ] @
nije vec bila ista ova tema juce?

sad jesu ovi marbovci milioneri ili milijarderi? nije bas isto [ili mozda dinarski milijarderi]
[ žutokljunac @ 27.02.2010. 11:21 ] @
Citat:
vladd: Dobra je ta "Anbo" ekipa. Treba da im poklone tih 51% JAT-a, a ne da prodaju.

Ocigledno da znaju da rade, i razvijaju prduzeca, samo se postavlja pitanje kako probiti led partijskih parazita i dijabola slicnih predsednicima sindikata, koji pricaj gluposti i vode neku svoju politiku.

Andrej sigurno nece preplacivati managere koji nista ne rade, i svastike partijskih lidera. Ili ce da dobiju stiklu, ili ce da zarade svaku paricu.

Nego nesto sumnjam u tu transakciju, mnogo je zdrava i logicna, a to nije metod rada vlastele.:)

Poz


Dugo su oni razvijali to preduzeće. Sećam se da su se ti čipsevi pojavili još 1995. godine. Dakle 15 godina su ga razvijali i na kraju prodali za 210 miliona evra. Sigurno da se na tim grickalicama enormno zarađuje jer je sirovina džaba, a kesica čipsa od 50 gr je 0,25€, pa vidi koliko se zarađuje. A na sve to treba dodati da su oni krenuli sa tom pričom u vreme kada se pojavila rupa sa tim proizvodom. Koliko se sećam, u bivšoj SFRJ čips je pravio samo PIK Čačak, u onim žutim providnim kesicama. Videlu ljudi da se enormno zarađuje, da je proizvod deficitaran i napravili pare.
Samo JAT je ipak nešto sasvim drugo.
[ Horvat @ 27.02.2010. 11:26 ] @
^^u proizvodnom procesu ne ucestvuje samo sirovina,ucestvuju i razni porezi,zaposlenici,struja,voda,kanalizacija,amortizacija masina,gorivo za kamione za raznosenje gotovih proizvoda i tako dalje

off:pik cacak cips je bio xtra,poslednjih par godina se pokvario i nema ga nesto na trzistu :S
[ vladd @ 27.02.2010. 13:36 ] @
Donekle ste u pravu, odnosno potpuno, samo da ne bude nejasno, pogresno usmereno.

Tacno je da je proizvodnja nesto drugo od davanja usluga, ali je proizvodnja KOMPLIKOVANIJA, narocito u ovakvom okruzenju.
Porezi, odlozena placanja monopolista, inertnost drzave, los poreski sistem(PDV se unapred placa), su skoro najtezi splet losih uslova.

Sa druge strane, JAT je solidni monopolista, opterecen partijskim parazitima, nestrucnim i bahatim ljudima, klasicnim "snalazljivcima", prevarantima i otimacima drzavnih para.

O kompaniji je vec previse teksta potroseno, i poznati su svi metodi isisavanja novca. Ako se samo to ukine, JAT ce poslovati pozitivno, a za neki ozbiljniji profit, potrebne su i vestine i okolnosti.

Kratkorocni cilj bi i bio, verovatno(logicno je zakljuciti po nacinu poslovanja cipsovaca), poboljsanje usluga, opstanak na trzistu, i uvodjenje kompanije u pozitivno poslovanje.

Za vise, bolje i bogatije, potrebni su razni uslovi, od drzavnih kredita, investicija, otvaranja trzista, stabilnosti cena troskova..

Poz
[ žutokljunac @ 27.02.2010. 17:15 ] @
Slažem se. Nema potrebe da me persirate. :) Malo sam gulgao oko Marba i pronašao podatak da mu je godišnja dobit oko 50 miliona evra. Uopšte mi nije jasno zašto neko prodaje razrađen posao za 210 miliona, ako mu je godišnja dobit tako velika. Takođe mi nije jasno zašto ulaziti u priču sa avio-kompanijom, kada se zna da je to jako rizičan biznis, i da mnoge kompanije godinama negativno posluju.
[ a1200 @ 27.02.2010. 18:53 ] @
Citat:
Sa druge strane, JAT je solidni monopolista

Javlja mi se da cim sidje sa drustvenih/partijskih jasli, odmah ce neko da primi svoticu i razbije taj monopol
Kao, e sad kad smo ga prodali (i vishe ne cedimo putnike/udomljavamo partijske "strucnjake"), e sad je pravo vreme za konkurenciju i za slobodno trziste u aviotransportu

Tako da... bice zeznuto onome ko ga kupi.
[ vladd @ 27.02.2010. 20:07 ] @
Citat:
žutokljunac: Nema potrebe da me persirate.


Ne bas, mada je fino i pristojno, odgovarao sam tebi i Horvatu, zbirno

Sto se tice monopolizacije, nije bas tako jednostavno, i ovakvi biznismeni nisu vrane, pa da ih prevesla sitna birokratska ekipa.

Zato se kupje vecinski paket, da drzava obrati paznju na svojih 49%, a sa druge strane, svako ko je kupovao monopolisticku firmu, obezbedjivao se za nekoliko godina, i duvandzije, i cementare, i komunikacije..bar za period vracanja investicija i uhodavanja novog rezima rada.

Licno smatram, ako izbace partijske krpelje, razne direktorcice i savetnike, bonus mahere i honorarce, podignu platice pilotima, investiraju u servis, oni su se obogatili.

Parazite to nije zanimalo, iz par prostih razloga, od koji je svaki "smrtonosan" za posao. Najcesce nisu imali pojma o poslovanju, posto su obicne petljavine i pilicari(cak su aktuelni u JAT-u i bez skole!!), a sa druge strane, svaki zahvat u JATu je dugorocan, potrebno je bar 3-5 godina, uz restrikcije, a to izlazi iz MANDATA krpelja, tako da je prost racun: bolje se naklepati love u kratkom periodu, nego nesto napraviti a da niko ne kaze ni hvala.

A to je nekako princip vecine u establismentu..bolje u mandatu napraviti stetu sto miliona i klepiti milion, nego zaraditi 100 "nesigurnih" miliona i uzeti 10, uz opstu korist..kakva crna opsta korist..pa nismo valjda glupi


Poz