[ a1200 @ 27.02.2010. 23:40 ] @
Kao u onom vicu: sta zna dete sta je 100 kila Samo sto su ovde u pitanju kilometri pruge... Citat: Nestalo dva kilometra pruge Železnice Srbije ne znaju gde je nestalo 1.900 metara pruge u blizini Šapca. Manjak od dva kilometra na pruzi Ruma–Šabac–Zvornik otkriven je krajem prošle godine prilikom primopredaje dužnosti dva rukovodioca na ovoj deonici. Iako ima zapisnik s ove primopredaje, rukovodstvo Železnica ništa nije uradilo da kazni odgovorne. Dva kilometra šina mogla su da završe kod trgovaca starim gvožđem, ali je moguće i da su negde ponovo postavljeni Primopredaja između starog i novog šefa pružne deonice Šabac početkom novembra otkrila je da nedostaje IV kolosek u stanici Šabac i I i III kolosek u Dublju Mačvanskom. Promena rukovodioca na ovom delu pruge trebalo je da se desi mnogo ranije jer je Komisija za primopredaju osnovana još sredinom septembra, ali je posao odlagan. To je rađeno, prema nezvaničnim podacima, zato što se znalo da će biti otkriveno da nedostaju šine. – Prilikom primopredaje svi su manje-više bili u čudu. Na Železnici se dešavaju razne mahinacije, ali ovako daleko se nije išlo. Skinuti dva kilometra pruge, stvarno je za Ginisa. To sigurno nije mogao da uradi neko preko noći i da stavi pod mišku – kaže sagovornik iz Železnica Srbije, koji nije želeo da mu otkrivamo identitet. O svemu postoji zapisnik koji je dostavljen Milovanu Markoviću, generalnom direktoru Železnica, i njegovim najbližim rukovodiocima, međutim, u ovom javnom preduzeću nisu bili raspoloženi da odgovore šta se desilo u šabačkom kraju. Šteta je sigurno milionska jer kilometar nove pruge košta 2-3 miliona evra. Dva kilometra šina mogla su da završe kod trgovaca starim gvožđem, ali je moguće i da su negde ponovo postavljeni. Da treba razmišljati i o drugoj opciji, potvrđuje ono što se desilo pre nekoliko meseci u okolini Rume. – Pre nekoliko meseci Železnice su postavile 150 metara šina od postojeće pruge do ulaza u pogone jedne privatne firme. Materijal su obezbedile Železnice, a posao obavili njeni radnici, ali nije poznato da je novac završio u kasi državnog preduzeća. Privatnik je taj posao platio oko 150.000 evra. Ako se to pomnoži sa dužinom nestale pruge, dolazi se do dva miliona evra. Šta se desilo, trebalo bi da kaže rukovodstvo Železnica – kaže naš sagovornik. Rastu dugovi Nekontrolisano trošenje reprezentativnih sindikata Železnica u objektima „Želturista“, ćerke firme ovog javnog preduzeća, nastavilo se i u prošloj godini. Troškove hrane i smeštaja trebalo bi da pokriju Železnice, ali se ne zna da li je reč o pravim ili naduvanim fakturama. Zbog sličnih malverzacija oko troškova rekreativnih odmora okrivljeno je sedam osoba. Od septembra 2009. u zatvoru su Dragomir Čohadžić, bivši direktor te fabrike, Obrad Šarančić, vlasnik preduzeća „Anis“ iz Vrnjačke Banje, brat Milenka Šarančića, Olgica Rudaković, direktorka „Želturista“ i njena koleginica Marina Kuzmić-Kozić i tri sindikalca „Želvoza“. Svi bi polovinom marta mogli da budu na slobodi jer ističe zakonski rok za trajanje pritvora, a predmet je i dalje u fazi istrage. http://www.blic.rs/Vesti/Drust.../Nestalo-dva--kilometra-pruge- |