[ ikac2000 @ 28.02.2010. 14:25 ] @
| Sinoc sam presao preko udarne rupe duboke oko 20 cm sa strmim ivicama (koja je naravno bila sakrivena vodom) brzinom oko 40 km/h (bas je lupnulo, ali mislim da nisam zakacio dno vozila)
Na svu srecu gume (205 R16) se nisu pocepale, ali me interesuje da li se mozda nesto nepredvidjeno desilo suspenziji, lezajevima?
U voznji ne trese i ne ponasa se cudno (mada mozda umisljam da vuce malo udesno).
Auto je presao samo 10,000 do sada bez udarnih rupa ranije.
Hvala i pozdrav... |
[ vidan kv @ 28.02.2010. 20:55 ] @
......prvo nisi napisao koji je auto u pitanju jer nije isto kada Peglica uleti u takvu rupu ili Tuareg.....sudeći po dimenziji pneumatika radi se o autu više klase te stoga nebi trebalo da mu išta fali a i ti bi trebao da se navikneš na "udarne rupe"......evetualno bi mogao da odvezeš auto i da izbalansiraš gume...pozzz!
[ srdjandakic @ 28.02.2010. 21:03 ] @
Ja nosim macolu u autu.
Dva puta mi se desilo (u razmaku od 10 minuta!!) da sam uleteo u prakticno bunar i morao na licu mesta da ispravljam felnu jer je pocelo da pusta.
[ ikac2000 @ 28.02.2010. 21:45 ] @
Hvala na odgovorima...
U pitanju je Toyota Auris.
Nakon rupe, probao ga na auto putu i cini mi se da nista ne trese....
[ antix @ 28.02.2010. 21:49 ] @
mene zanima da li je "udarna rupa" izum srpskih putara ili to postoji i u normalnim zemljama? ovo po beogradu nije normalno... zao mi vise da vozim
[ 3way @ 28.02.2010. 21:57 ] @
Postoji to svuda...
samo sto "svuda" rupa u srednjoj traci na najprometnijem gradskom mostu ne stoji 10 dana...
[ vilil1 @ 28.02.2010. 23:27 ] @
Citat: srdjandakic: Ja nosim macolu u autu.
Dva puta mi se desilo (u razmaku od 10 minuta!!) da sam uleteo u prakticno bunar i morao na licu mesta da ispravljam felnu jer je pocelo da pusta.
Bolje da nosis foto aparat. I meni se deilo da sam upao u rupu, otisla mi guma - izbio klobuk, pokrivila se felna. Od tada drzim foto aparat u kolima, za ne daj Boze. Uslikas rupu, uslikas auto, zoves policiju, od njih uzmes zapisnik i naplatis stetu od Beograd puta.
[ Slobodan Miskovic @ 01.03.2010. 05:56 ] @
Cisto kao info, put od Pernika do Sofije vise izgleda kao put od nekog sela do Kabula u Afganistanu posle granatiranja....
[ Mobtel @ 01.03.2010. 07:38 ] @
Citat: vilil1: Bolje da nosis foto aparat. I meni se deilo da sam upao u rupu, otisla mi guma - izbio klobuk, pokrivila se felna. Od tada drzim foto aparat u kolima, za ne daj Boze. Uslikas rupu, uslikas auto, zoves policiju, od njih uzmes zapisnik i naplatis stetu od Beograd puta.
Ovo je moguce?
[ Java Beograd @ 01.03.2010. 07:50 ] @
Citat: vilil1: Bolje da nosis foto aparat. I meni se deilo da sam upao u rupu, otisla mi guma - izbio klobuk, pokrivila se felna. Od tada drzim foto aparat u kolima, za ne daj Boze. Uslikas rupu, uslikas auto, zoves policiju, od njih uzmes zapisnik i naplatis stetu od Beograd puta.
Pričaj nam malo o tome.
[ Tyler Durden @ 01.03.2010. 08:18 ] @
Ja isto ne vjerujem da je tako nesto moguce.
Inace, ja sam upravo u subotu kupio 2 nove gume po 10k zato sto sam jednu probusio do "nepopravljanja" prije par dana kad sam naletio na jedan takav krater.
[ vilil1 @ 01.03.2010. 09:22 ] @
[ Tyler Durden @ 01.03.2010. 09:32 ] @
Citat: Tek posle trogodišnjeg povlačenja po šalterima i sudu Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, uspeo je da u celosti naplati ...
Zaista ne bih imao živaca da se naganjam sa njima 3 godine.
[ etjen @ 01.03.2010. 10:15 ] @
Citat: Slobodan Miskovic: Cisto kao info, put od Pernika do Sofije vise izgleda kao put od nekog sela do Kabula u Afganistanu posle granatiranja....
kakve su ulice po gradu u Sofiji?
[ Slobodan Miskovic @ 01.03.2010. 10:24 ] @
Zavisi gde :) ima dosta problema sa sahtovima, ili su ulegli ili su se izdigli. Inace generalno je ok stanje.
[ etjen @ 01.03.2010. 10:27 ] @
u Beogradu je sad stvarno katastrofa... Baš me interesuje da li je tako i u okolnim zemljama ili je ipak bolje.
Mislim, ako je ovako u glavnom gradu, kako je tek po manjim gradovima, ne smem ni da zamislim.
[ Markoxxx @ 01.03.2010. 12:11 ] @
Evo kod mene u Cacku, posle ove zime - nikad gore.. nista osim da se vozi oprezno i da se pamte rupe ;)
sva sreca pa magistrale nisu tako lose;)
[ tt tt @ 02.03.2010. 12:44 ] @
Ove godine je u Londonu malo jaca zima i takodje su se pojavile rupe na ulicama.
[ botr @ 02.03.2010. 13:28 ] @
U Nemackoj je haos, sto se tice rupa, morace da izdvoje velike sume novca da bi puteve doveli u red.
[ swordfin @ 03.03.2010. 09:35 ] @
Skoro sam vozio druga na aerodrom i mogu da kazem da su ulice u Sofiji (glavnom gradu drzave koja je u EU, nikada nije imala ratove, sankcije, bombardovanje i ostale "radosti" naseg naroda) prava sramota. Trake nisu nacrtane (jesu ali pre 5 godina ;) ), i rupa ima gde hoces, koliko ti volja, u svim velicinama i dezenima i to po najprometnijim bulevarima gde se dosta brzo vozi. Jedino sto mi se dopalo su displeji koji pokazuju koliko vremena do crvenog/zelenog svetla pa mozes da se planiras ko covek. Nista bolje nego u Nisu gde je situacija katastrofalna. I da, znakova za Nis ili Beograd ili uopste prema izlazu/ulazu zemlje gotovo da nema. Jednom recju, mislio sam da su barem sa tim malo napredniji od nas, ali, izgleda da je jos uvek tacna ona izreka "ako hoces da vidis kakvo je stanje u zamlji, pogledaj kakve puteve imaju".
[ vilil1 @ 03.03.2010. 10:41 ] @
U vezi Sofije, da li su uradili nesto sa obilaznicom, da li je i dalje onako losa?
[ Slobodan Miskovic @ 03.03.2010. 10:43 ] @
Rade punom parom :) jedan deo su kompletno uradili, ima i po 8 traka na nekim deonicama. Mislim da ce za 2-3 godine komplet biti gotovo u formatu full autoputa.
[ tdusko @ 03.03.2010. 10:50 ] @
^8 traka u jednom smeru?
[ vilil1 @ 03.03.2010. 12:09 ] @
Uh, da ne bi bilo mnogo. Mada, kada Turci nagrnu. :)
[ Slobodan Miskovic @ 03.03.2010. 12:21 ] @
Ne u jednom :) Ima max 5 u jednom smeru.
[ tdusko @ 03.03.2010. 14:10 ] @
Pre neki dan sam vozio A1 autostradom ka Milanu koja ima 4 + zaustavnu i kad sam video da su Bugari napravili 8 bilo mi je sumnjivo ;)
[ AstralPro @ 08.03.2010. 11:53 ] @
Ko nije skoro prosao od Loznice do Ljubovije taj ne zna sta su udarne rupe.. Ne znam kojom magijom mi je auto preziveo petnaestak upada u kratere pune vode. (spusten,tvrd, alu felne i niskoprofilne gume)
Nadam se da ce se sto vise vozaca odluciti na teranje pravde jer pri registraciji placamo odrzavanje puteva i ostale kojekakve takse, imajte to na umu
[ X Files @ 08.03.2010. 12:07 ] @
Jedne godine, opravljajući glavni deo puta od Šapca do Loznice, zvanično upisana obilaznica na znaku je išla preko (valjda) Cera.
Ko nije prošao tom obilaznicom pojma nema šta su to udarne rupe. Zapravo to nisu rupe nego udarni krateri prečnika celog automobila, ne nakim mestima dubine točka. Takvo nešto nisam baš nigde video. Apsolutno nije bilo moguće obilaziti rupe na izrešetanom putu, već se vožnja svodila na odabir manje rupe. I tako celim putem.
U povratku sam odabrao da idem daljim putem, preko Valjeva, mada sam saznao da su već bili krenuli da popunjavaju te rupe/kratere.
[ Nebojsa Milanovic @ 11.10.2015. 00:14 ] @
Danas uveče po onom pljusku se vraćam iz Kikinde i razmišljam kuda ću iz Zrenjanina za Pančevo.
Odaberem put preko Kovačice kao najmanje loš i tačno nakon skretanja ka tom putu (to je skretanje od oko 180 stepeni), uletim u desnoj krivini prednjim desnim točkom u strahovitu rupu koju nisam video jer je bila puna vode.
Psujem i osluškujem auto. Ništa. Vozim. Da li je moguće da nije bilo ništa? Ne verujem, ali u početku normalno vozim.
Međutim, posle nekoliko kilometara osetim kako mi auto vuče u desnu stranu. Auh majku mu, da li sam samo izduvao gumu, ili pokrivio felnu, ili oštetio trap?
Vozim 10-15 kilometara, auto vuče desno sve više i shvatim da mi se guma polako izduvava. Nakon 20 kilometara stižem u Kovačicu i auto leže na felnu.
Stajem i menjam točak po kiši. Usput vidim da imam potpuno nov, nikad stavljen točak punih dimenzija (sve vreme sam mislio da je ćopavac, nisam ga vadio), naravno ne sa aluminijimskom nego sa čeličnom felnom, i nikad upotrebljenu dizalicu i pribor.
Koja su vaša iskustva sa udarnim rupama, a naročito da li se nekom desio ovakav slučaj, da mu se nakon udarca guma postepeno izduvava?
[ X Files @ 11.10.2015. 00:29 ] @
Proveri felnu! Imao sam slična iskustva, a jednom je izduvala momentalno nakon udara. Takođe sam montirao nikad korišćenu gumu, nikad korišćenim alatom. Za divno čudo, sistem oko spona je ostao čitav.
[ Nebojsa Milanovic @ 11.10.2015. 01:03 ] @
To sam i mislio odmah u ponedeljak, ako vidim neko oštećenje verovatno je za baciti, ali šta ako se ništa ne vidi, kako biti siguran da je felna čitava, može li to neko da garantuje?
A guma je nova, 205/55 ZR (za preko 240km/h), o njoj i da ne razmišljam? Čak i da felna nije stradala, to će da mi bude daleko najveći izdatak na auto do sada, a ako jeste stradala, da i ne pomišljam koliko će to da me košta (i gde uopšte naći originalnu aluminijumsku felnu...)...itd..
[ X Files @ 11.10.2015. 01:15 ] @
Po mom iskustvu, to "oštećenje" je bila minijaturna plastična deformacija ruba felne. Kada se guma skinula, vulkanizer je to bez problema uočio. Kod mene je bio čelik, pa je vraćanje u radni položaj bilo lakše. Kod aluminijuma se mora biti pažljiviji, ali vidim da su reklame za sanaciju ALU felni istaknute na brojnim vulkanizerskim radnjama. Gumu svakako treba skinuti da se proceni i moguće oštećenje strukture gume. S obzirom da ti je guma tek postepeno izduvavala, velike su šanse da si prošao "jefino".
E da, posle par godina, kada sam zaboravio na događaj, jedna od guma krene da izduvava na mesečnom nivou. Skine je vulkanizer i reče da je na tom delu felna blago iskrivljena. Setim se da je to baš ona "ispravljana" felna. U prvom mahu je doradio ispravljanje, i namazao je. Kasnije smo je oslobodili rđe i prefarbali iznutra, kako bi naleganje bilo bolje.
[ Java Beograd @ 11.10.2015. 06:45 ] @
Do određenog nivoa oštećenja / iskrivljenja alu felne - popravak je moguć, lak i relativno jeftin. I naravno, bezbedan.
Ja imam jedno ('fala bogu) iskustvo: video sam rupu kasno, a saobraćaj je bio takav da nisam mogao da je izbegnem. Brzina relativno velika. Zgazio kočnicu, ali avaj, nedovoljno usporio.
Guma nije ispustila, auto nije vukao u stranu, i čitav incident sam zaboravio dok posle nekog vremena slučajno nisam video iskrivljnost ruba felne (fabrička, standarnda Lanća alu felna). Pa sam se onda setio ...
Dakle, nije bila poremećena cela, nije napukla. Samo rub. Našao sam u kraju vulkanizersku radnju gde ispravljaju alu felne. Kibicivao sve veme dok je majstor radio. Uradio čovek sasvim OK, uz pomoć poluga, umetaka i gomile drugog alata. Na kraju je stavio na balans mašinu, sve OK. "Bacanje" felne svedeno na 0 mm, balans težine bez gume takođe ispod onih 5 gr koje mašina prikazuje. I to je to. Vozi Miško.
[ Nebojsa Milanovic @ 17.10.2015. 13:12 ] @
Epilog:
Guma neupotrebljiva, dobila je malo jaje, uz komentar vulkanizera da se to desilo jer je to Semperit kome je bočna čvrstoća slaba. Kaže da je Semperit odlična guma, udobna i meka, ali sa slabijom karkasom i zato nije izdržala taj bočni udarac felne.
Felna je iskrivljena, ali ne puno i samo na jednoj, unutrašnjoj strani. Ispravljena je uz pomoć specijalne prese.
Pošto nema više tog Semperita, posebno što je to letnja guma, obavezan sam da kupim (bar) dve iste nove gume.
Izbor je pao na polovne, stare dve godine model Barum Bravuris 2, prešle ne više od 20.000 km, po ceni od 3000 komad.
Ukupna cena: 3000+3000 gume (balansiranje i montaža gratis) + 2000 ispravljanje felne = 8000 dinara.
Vulkanizer kaže da sam imao veliku sreću što sam naišao na dve takve gume koje su skoro nove. Nema razloga da me laže, pogledao sam i ostale polovne gume, zaista su polovne i o njima nisam razmišljao.
Ne znam šta ću da radim sa tim gumama, zaista su kao nove, ali u ovom trenutku bolje nije moglo.
[ bakara @ 17.10.2015. 16:47 ] @
Malo jaje mozda moze i da ide kao zadnja guma.
Inace ovde kod mene je bila jedna udarna rupa gde ljudi obicno velikom brzinom nalete na istu pa se desi da im ode i prednja i zadnja guma, i cesto cekaju policiju da im napravi zapisnik.
[ Nebojsa Milanovic @ 13.02.2016. 11:36 ] @
Mislio sam da je isečena guma sve, ali avaj, nakon nekoliko stotina kilometara (malo vozim zimi), počeo je da cvili ležaj tog točka i sutra idem na pregled.
Ima li neko iskustva sa ovim, dakle šta sve treba pregledati nakon prelaska preko udarne rupe?
[ bakara @ 13.02.2016. 12:49 ] @
Obicno ode spona ili stabilizator, u principu odes do nekog trapadije da to isproverava, narocito ako auto malo pocne da vuce u stranu.
Ne verujem da je lezaj stradao od te rupe.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|