Nije precizirano. Piše žuto rotaciono ili trepćuće svetlo, tako da bi verovatno moglo i ovakva rotacija.
Ali meni to ne igra ulogu jer između vrata garaže i kabine ima svega 3 cm tako da ni ova lampa ne bi prošla. U mom mestu je bilo savetovanje gde su ljudi iz MUP-a govorili poljoprivrednicima o novim odredbama zakona vezanim za poljoprivredu. Ja sam iskoristio tu priliku i pitao da li može rotacija da bude sa strane kabine ali da ne prelazi visinu kabine. Odgovor je bio da može ali mora biti iznad visine kabine (da bi bila vidljiva iz svih smerova), a ja tako ne smem da je fiksiram jer sam siguran da ću kad tad zaboraviti da je spustim prilikom ulaska u garažu. A rotacija koju sam kupio je 2700 din pa nije baš zgodno da je polomim (
http://www.dasteri.gr/eng/faroi1_6.htm ).
Zato mi treba takav nosač koji će omogućiti da se lampa sama spusti (zarotira, prelomi, bilo šta) kada naiđe na prepreku (a ja prethodno zaboravio da je spustim), a da opet stoji uspravno kad sam u saobraćaju, odnosno da ne padne sama usled truckanja. Naravno ja ću namontirati neku vrstu kaveza na lampu tako da prilikom nailaska na prepreku ne strada plastično telo lampe. Pošto nekad uparkiravam traktor u nazad, trebalo bi da taj nosač omogući da se lampa može "skloniti" i napred i nazad u pravcu kretanja. Takođe nije potrebno da se lampa sama vrati u radni položaj posle prolaska prepreke. Ja ću je ručno vratiti, važno mi je samo da se ne razbije.
Ja sam već napravio najjednostavniju verziju takvog nosača gde se ce vertikalni deo (na kome je lampa i koji je od tanke četvrtaste cevi) obara napred ili nazad tako što rotira oko osovinice u jednom fiksnom delu u obliku slova "U", koji je pasent sa vertikalnim delom. (Na žalost, ne umem to da nacrtam na kompjuteru, pa se nadam da će te me shvatiti kako sam to izveo.) Osovinica je ustvari jedan običan šraf čijim pritezanjem i otpuštanjem podešavam koliko lako može vertikalni deo da se pomera u tom "U" delu. Problem je što se to brzo razglavi i lampa sama padne dole usled truckanja. Dakle trebao bi neki "mehanizam" koji će vertikalni deo držati zabravljenim dok ne dođe do neke veće sile koja će to razbraviti i spustiti rotaciju u bezbedan položaj.
Video sam da postoje fabrička rešenja od gume ali mi je to skupo. Takođe sam video i kako je rešen nosač retrovizora kod FAP kamiona i to rešenje bi, mislim, bilo pogodno ( žao mi je što nemam sliku toga) a i imam neke ideje koje uključuju oprugu i kuglicu kao elemente mehanizma za zabravljenje. Nisam siguran kako bi to funkcionisalo pa sam zato mislio da bi mi neko sa više smisla za mehaniku od mene mogao predložiti jednostavno a praktično rešenje, izvedivo u nekoj manjoj kućnoj radionici.
Hvala svima koji budu učestvovali u ovoj temi.