[ d02 @ 05.03.2010. 18:41 ] @
Po novom Zakonu o bezbednosti saobraćaja na traktore se moraju montirati rotaciona svetla na vrhu kabine. Kod mene je ulaz u garažu svega nekoliko cm višlji od vrha kabine. Zbog toga rotaciono svetlo moram namestiti na neki fleksibilni nosač kako bih mogao da ga spustim prilikom ulaska u garažu. Problem je što ću to nekad i zaboraviti pa će se lampa razbiti. Zbog toga bih želeo da napravim takav nosač rotacione lampe koji će omogućiti da se lampa spusti ukoliko naiđe ne neku prepreku i tako sprečim njeno razbijanje.
Da li neko ima kakvu ideju kako to da izvedem?
[ Brodoplovac @ 05.03.2010. 20:54 ] @
Da li je precizirano kakva i koliko jaka moraju da budu rotaciona svetla? Ako nije - onda možda imaš dovoljno prostora da instaliraš rotacione LED diode:


[ d02 @ 05.03.2010. 22:20 ] @
Nije precizirano. Piše žuto rotaciono ili trepćuće svetlo, tako da bi verovatno moglo i ovakva rotacija.

Ali meni to ne igra ulogu jer između vrata garaže i kabine ima svega 3 cm tako da ni ova lampa ne bi prošla. U mom mestu je bilo savetovanje gde su ljudi iz MUP-a govorili poljoprivrednicima o novim odredbama zakona vezanim za poljoprivredu. Ja sam iskoristio tu priliku i pitao da li može rotacija da bude sa strane kabine ali da ne prelazi visinu kabine. Odgovor je bio da može ali mora biti iznad visine kabine (da bi bila vidljiva iz svih smerova), a ja tako ne smem da je fiksiram jer sam siguran da ću kad tad zaboraviti da je spustim prilikom ulaska u garažu. A rotacija koju sam kupio je 2700 din pa nije baš zgodno da je polomim ( http://www.dasteri.gr/eng/faroi1_6.htm ).

Zato mi treba takav nosač koji će omogućiti da se lampa sama spusti (zarotira, prelomi, bilo šta) kada naiđe na prepreku (a ja prethodno zaboravio da je spustim), a da opet stoji uspravno kad sam u saobraćaju, odnosno da ne padne sama usled truckanja. Naravno ja ću namontirati neku vrstu kaveza na lampu tako da prilikom nailaska na prepreku ne strada plastično telo lampe. Pošto nekad uparkiravam traktor u nazad, trebalo bi da taj nosač omogući da se lampa može "skloniti" i napred i nazad u pravcu kretanja. Takođe nije potrebno da se lampa sama vrati u radni položaj posle prolaska prepreke. Ja ću je ručno vratiti, važno mi je samo da se ne razbije.

Ja sam već napravio najjednostavniju verziju takvog nosača gde se ce vertikalni deo (na kome je lampa i koji je od tanke četvrtaste cevi) obara napred ili nazad tako što rotira oko osovinice u jednom fiksnom delu u obliku slova "U", koji je pasent sa vertikalnim delom. (Na žalost, ne umem to da nacrtam na kompjuteru, pa se nadam da će te me shvatiti kako sam to izveo.) Osovinica je ustvari jedan običan šraf čijim pritezanjem i otpuštanjem podešavam koliko lako može vertikalni deo da se pomera u tom "U" delu. Problem je što se to brzo razglavi i lampa sama padne dole usled truckanja. Dakle trebao bi neki "mehanizam" koji će vertikalni deo držati zabravljenim dok ne dođe do neke veće sile koja će to razbraviti i spustiti rotaciju u bezbedan položaj.

Video sam da postoje fabrička rešenja od gume ali mi je to skupo. Takođe sam video i kako je rešen nosač retrovizora kod FAP kamiona i to rešenje bi, mislim, bilo pogodno ( žao mi je što nemam sliku toga) a i imam neke ideje koje uključuju oprugu i kuglicu kao elemente mehanizma za zabravljenje. Nisam siguran kako bi to funkcionisalo pa sam zato mislio da bi mi neko sa više smisla za mehaniku od mene mogao predložiti jednostavno a praktično rešenje, izvedivo u nekoj manjoj kućnoj radionici.

Hvala svima koji budu učestvovali u ovoj temi.

[ Brodoplovac @ 05.03.2010. 23:18 ] @
Možeš da iskoristiš sistem klatna. Klatno će uvek vratiti rotaciju u vertikalna položaj. Ovo gore na slici žute boje je rotacija, a ono dole crno je teg. Plavi krug označava osovinu.
[ d02 @ 05.03.2010. 23:31 ] @
Hvala na predlogu, interesantno rešenje.

Samo problem je što bi se to stalno klatilo a trebalo bi bar približno mirno da stoji dok je traktor u pokretu. I nije mi potrebno da se samo vraća u radni položaj. Kad se obori rotacija usled nailaska na kapiju od garaže ili na neku granu, ja ću je posle sam vratiti u radni položaj. U saobraćaju svakako ne idem kroz takve prolaze koji bi srušili rotaciju, a u dvorištu je mogu i sam podići.
[ Brodoplovac @ 06.03.2010. 00:11 ] @
Kupiš neko kvalitetnije LED svetlo za novogodišnju jelku ili tzv. "LED Rope Light". Kupiš neku blinkajuću verziju.Stavi ih pri sam vrh kabine, ali skroz okolo naokolo i mislim da ti policajci neće praviti problem.
[ d02 @ 06.03.2010. 01:06 ] @
Nisam siguran za policajce, mislim da to ne bi prošlo. Uhvatili bi se bar za ono "žuto" svetlo.

Šalu na stranu, i meni je u interesu da budem primećen u saobraćaju, pogotovo ako su loši uslovi vidljivosti a ja na traktoru nosim neko veće radilo. Imam jednu njivu pored regionalnog puta i tu se svačega nagledam. Za ne poverovati je koliko ljudi lete sa automobilima, motorima i kamionima . Zato mi je dobra ova rotacija koju sam kupio jer hoću da me primete sa što većeg rastojanja i prilagode se situaciji na putu.
[ ozzyy @ 06.03.2010. 08:48 ] @
pa koliko ja znam ima da se kupi rotaciono svetlo sa magnetom pa ti onda skini kad mislis da ce da zapne i opet stavis i nema lupanja i komplikovanih resenja
[ d02 @ 06.03.2010. 11:23 ] @
U tome je baš i stvar. Da sam siguran da ću se svaki put setiti da skinem rotaciju ne bih ni postavljao ovu temu. U tom slučaju bi lampa mogla da se montira na neku vrstu teleskopa pa da je kad treba lako spustim ispod nivoa ulaza garaže, ili kako kažeš, da koristim rotaciju sa magnetom. Samo što sam ja prilično siguran da se neću svaki put setiti toga!
[ lm741 @ 06.03.2010. 11:58 ] @
biće da je naj sigurnije da napraviš novu garažu ili da prodaš traktor pa ti neće trebati rotaciono svetlo,...

video sam jedan traktor koji ima dva rotaciona svetla ali ne prelazi visinu kabine, možda je čovek imao isti problem,..
mislim da po zakonu nemora isključivo na vrh kabine, ovaj je postavio tako što je svetlo učvrstio na cev a cev jednim delom za kabinu a donjim delom cevi za blatobran zadnji, tako da to ispada da su rotaciona svetla iznad velikih točkova, a ne prelaze visinu kabine..nadam se da ste skontali opis
[ Brodoplovac @ 06.03.2010. 12:26 ] @
Ovo je varijacija na mehanizam sa klatnom. Umesto tega koristi se opruga. Kada je rotacija u vertikalnom položaju feder sprečava bilo kakvo klaćenje.
[ d02 @ 06.03.2010. 12:29 ] @
Nosač rotacije bi ipak trebao biti jeftiniji od nove garaže.

Skontao sam opis, čak sam i ja tako mislio da uradim. Samo, eto rekoh, ima ovde na forumu pametnih ljudi sa dobrim idejama koji žele da pomognu, pa me ništa ne košta da čujem kako bi se taj držač mogao rešiti. A potom, što da ne, i da napravim tako nešto i ne mislim ni na miliciju ni na garažu.
[ d02 @ 06.03.2010. 12:32 ] @
@ Brodoplovac

Uh, ovo sa oprugom nije loše, sviđa mi se rešenje. Hvala ti na svim predlozima.