[ milopra @ 09.03.2010. 19:57 ] @
| Pozdrav svima ja sam nov na ovome forumu i vidim da ima vrlo pametnih stvari ,pa sam i ja hteo da postavim jedno za mene vrlo važno pitanje .Uradio sam prošle godine grejanje,mnogi mi kažu da mnogo trošim ogreva za sada sam već potrošio 20t uglja sirovog lignita kolubara,peć mi je termomont tžk 34 kuća je 240kvadrata od toga se greje 160 kv prizemlje i sprat dok na potkrovlju imam samo zidove i iznad ploču i krov.Cela kuća nema izolaciju prozori su drveni mada mi je u kući uvek nekih 22 do 24 stepena,pa me interesuje da li je to normalno koliko trošim uglja a biće još više kako se zima još uvek neda i da li bi trebalo da promenim tip uglja za loženje,i prošle godine sam pogoreo nešto više od 20t sirovog za sezonu |
[ Budimir @ 10.03.2010. 09:41 ] @
Prvo sto pre uradi izolaciju kuce. Drugo jel pregradjujes tzv. preklop putanje dimnih gasova u lozistu ? Koje su ti temperature u sistemu ? Mozda i neki kaloricniji ugalj da uzmes ?
Evo za pocetak:
http://www.elitemadzone.org/t233763-0
[Ovu poruku je menjao Budimir dana 10.03.2010. u 11:09 GMT+1]
[ milopra @ 10.03.2010. 17:27 ] @
Mene ustvari najviše interesuje kako su se pokazale Termomont peći,možda one dosta gutaju uglja, ali ova moja tžk 34 ima klapne za pregradu dimnih plinova i to je iskorišćeno do max,temperatura u sistemu je zavisi od spoljne teperature otprilike uvek oko 60 stepeni.Kod mene u komšiluku nekoliko ljudi već ima ovakvu istu peć doduše sa manjom kvadraturom kuće i bez izolacije dosta manje troše uglja kao ja ( i oni isto lože sirovu kolubaru ).
[ Marko Enter @ 10.03.2010. 18:35 ] @
Pa nisi izgoreo mnogo s obzirom na neizoliranu kucu , i nemoj kotao da ti radi na 60 vec ga stavi na 90 njima je to radna temperatura , tako da ti povratni vod bude 60, ovako ce da ti kondezira i ce da ga upropasti kiselina(sumporna) koja se stvara od toga , a u kuci radijatore podesi na zeljenu temperaturu
pozdrav
Marko
[ milopra @ 10.03.2010. 20:38 ] @
Nije mi jasno kako da regulišem temperaturu na radijatorima kada su ventili obični a ne termostaski,a i to što kažeš da održavam 90 stepeni to je možda sada i moguće kada je ovako hladno,a šta kada poraste spoljna temperatura?
[ Marko Enter @ 10.03.2010. 20:51 ] @
E pa onda ugradi mesni ventil ili kupi termostatske glave
pozdrav
Marko
[ milopra @ 10.03.2010. 21:01 ] @
Marko, da li se sa tim ventilima štedi količina ogreva i znaš li možda radi orjentacije njihove cene.
[ test1234 @ 11.03.2010. 09:27 ] @
Ustedeces od 30-50% ako izolujes kucu i stavis stolariju sa termo mostovima, sve ostalo je presipanje iz supljeg u prazno.
[ Marko Enter @ 11.03.2010. 09:28 ] @
Pa neces nesto manje izgoreti , ali to mora da se ima da bi kotao radio kako treba, a ustedeces na uglju kada ugradis na svaki radijator termostatske glave , tako mozes da ustedis i 20%
pozdrav
Marko
[ ivicasarita1 @ 11.03.2010. 18:14 ] @
milopra, kazi,mi kakva ti je pec iznutra: jel je smolava i ima glazuru po zidovima bez prasine i da li curi pozadi kod pregrada i na bocim vratima ili je skroz prasnjava i suva? Isto tako kakva ti je dimna cev i odzak?
[ milopra @ 11.03.2010. 19:54 ] @
Epa ovako da ti kažem u samoj peći po zidovima ima smole i to uglavnom pri vrhu,pre neki dan sam je čistio celu(termomont tžk 34) i po njenim unutrašnjim zidovima bilo je nahvatano smole,pa sam sa ručno pravljenom alatkom sve to očistio ali nemože baš detaljno.Na izlazu iz peći za dimnjak baš ima dosta ja bih to nazvao stvrdnute smole koja se baš teško skida i dosta je nepristupačno da se manipuliše rukama,u samom dimnjaku ima smole nalik nekakvoj zgusnutoj masi i ima baš jak karakterističan miris ali to samo pri dnu dimnjaka.Jedno vreme posle toga na zidovima se nehvata smola ono što se vidi,ali kasnije se već pojavjluje.
[ ivicasarita1 @ 11.03.2010. 21:07 ] @
to je ociti znak da nema potrebnu temp sagorevanja, temp izduvnih gasova i vode u sistemu. kada unutrasnjost kotla bude prasnjavo-crno-siva i bude otpadalo sa zidova imaces dobro sagorevanje, a do tada gledaj da je temp vodde u sistemu 70-90 step. inace, tzk termomont 34kw jenamenjen za 170-230 m2, prvenstveno namenjen za sagorevanje visoko kaloricnih ugljeva i drva- nikako lignita i tome slicno. trajnozareci znaci stepen iskoristenja izlaznih gasova (koji je preko 80%) , a posto je tzk kotao sa tri promaje zahteva dobru promaju konstantno dobro sagorevanje- nikako tinjanje. Ako ti je vruce u kuci na 70 stepeni i vise u sistemu smanji vreme lozenja-jer nazivna jacina kotla je projektovana da zadovolji potrebe grejanja i kada je -15 i niza a da ne govorimo o ovim temp. Dokazano je da najvise problema ima na jesen i u prolece kada kotlovi rade smanjenim kapacitetom sto znaci 30-50%.
[ Marko Enter @ 11.03.2010. 21:22 ] @
Citat: ivicasarita1: gledaj da je temp vodde u sistemu 70-90 step.
znaci stepen iskoristenja izlaznih gasova (koji je preko 80%) , .
Slazem se sa temperaturom (to im je radna temp.)
Pa to najvise 80, sa drvima je jos i manje
pozdrav
Marko
[ milopra @ 11.03.2010. 21:30 ] @
Hvala,na ovome savetu trudiću se da tako koristim peć.Ima još nešto što mi nije jasno,ako bih imao urađenu izolaciju kuće(nadam se da će i to biti uskoro) i da ložim peć onako kako mi vi savetujete po tome bi po meni onako laički a i logički bilo dosta toplo u kući,jedino ako bi moglo da se reguliše teperatura radijatora,kako vi rešavate to?
[ Marko Enter @ 11.03.2010. 23:39 ] @
Da si pazljivije citao predhodne postove video bi kako izvrsiti regulaciju temperature u sobama
Citat: Marko Enter: kada ugradis na svaki radijator termostatske glave , tako mozes da ustedis i 20%
pozdrav
Marko
[ ivicasarita1 @ 12.03.2010. 15:25 ] @
nikakve termostatske glave nisam stavljao, najobicnije pritvaranje ventila, najjednostavnije, jeftino i efikasno. jednom kad namestis ne menjas
[ milopra @ 12.03.2010. 18:43 ] @
To pritvaranje ventila se valjda odnosi da pritegneš ventil da što manje cirkuliše voda kroz radijator ako sam dobro razumeo.Da li termostat na kotlu i termostat na izlaznom toplom vodu moraju da pokazuju približno istu temeraturu i još sam hteo nešto da pitam da li se više troši ogreva kod otvorenog ili zatvorenog sistema kao što je kod mene?
[ ivicasarita1 @ 12.03.2010. 19:09 ] @
Tako je, pritvoris ga malo, verovatno vec na 30% smanjenja ce biti dovoljno. Sto se tice termostata, trebalo bi da pokazuju istu temp. E sad, ako je na kotlu stariji model termostata sa bakarnom sondom i tankom ''cevkom ili zicom'' (ko je kako zove) i nije gurnuta ( sonda) u tzv tuljak iliti potisnuta u isti mozes ocekivati laziranje temp i pokazivanje odstupanja vecih od recimo 10 stepeni. Potrosnja goriva uopste ne zavisi od vrste sistema - razlike su zanemarljive. Treba vise obratiti paznju na izolaciju i kvalitet ogreva i lozenja.
[ milopra @ 12.03.2010. 21:40 ] @
Znači kako sam ja to sve skapirao najpre treba kvalitetan ugalj npr.sušena kolubara ,zatim kod loženja držati temperaturu vode u sisistemu od 65-75 step.prebacivati klapnu i do max koristiti dimne plinove u peći,a u kući podesiti temerature radijatora za odgovarajuće sobe i sa time bi se znači smanjila potrošnja uglja a povećala iskorišćenost peći i to bi trebalo da predstavlja kao jedno od osnovnih pravila za kvalitetno grejanje.
[ fanjo @ 13.03.2010. 11:26 ] @
Ako sam shvatio prostor koji grejes je takav da grejes prizemlje i jedan sprat, a iznad tog sprata je potkrovlje koje ne koristis? Ako je tako, iako ti kuca nije izolovana postoji jedan mali trik koji ce ti donekle smanjiti gubitak toplote zbog nedostatka izolacie: najveca kolicina toplote se gubi kroz plafon, ako grejes i prizemlje i sprat to se ne oseti jer je plafon prizemlja istovremeno i pod sprata, pa se toplota ne gubi toliko. Kad ti je plafon iznad prostora koji grejes istovremeno pod prostora koji ne koristis (pretpostavljam da ti je u tom potkrovlju na podu samo beton, da nisi sredjivao nista, kod vecine je tako) onda ogromna kolicina toplote bezi kroz to. Banalno resenje je da uzmes stiropor od 3-5 cm i pokrijes njim (bez ikakvog lepljenja) ceo pod u tom potkrovlju koje ne koristis. Moci ces i da hodas po njema, amlo opreznije, i efikasnije ces grejati prostor ispod, iako zidovi nisu izolovani. Taj stiropor ostavi i nakon sto uradis fasadu, sve dok ne pocnes da koristis i taj potkrovni prostor za zivot, odnosno dok ne pocnes da ga grejes.
Za grejanje - dosta korisna stvarcica je da se osim termometra na kotlu i termometra na odlaznom vodu postavi i termometar na povratnom vodu, pre nego sto voda udje nazad u kotao, zbog kontrole. Razlika temperature odlaznog i povratnog termometra treba da bude (kad se prostor ugreje) izmedju 8 i 12 stepeni, tada je citav sistem grejanja i termoizolacije dobro odradjen. Ako je razlika veca znaci da se previse toplote gubi negde u kuce (npr. neizolovana kuca), a ako je temperaturna razlika manja znaci ili da je u kuci uzasno toplo ili da se vatra u kotlu gasi. Kod mene stoje jedan pored drugog, i ja samo pogledom na njih znam da li i koliko treba da (do)lozim, ne moram da otvaram kotao.
[ milopra @ 13.03.2010. 12:01 ] @
Hvala ti na ovom savetu sve je baš onako kako si napisao i baš nameravam da uradim tu izolaciju plafona odnosno poda potkrovlja ,mislio sam sa strodurom 2cm stim da ga lepim, pretpostavljam da nije isti efekat ako bih ga samo poređao po podu.E sada se dvoumim da li da stavljam stirodur ili da prosterm staklenu vunu recimo 5cm ne znam koji je bolji efekat ,a posle bih ima problema da hodam po potkrovlju ukoliko bude vuna.Ovo nisam znao za razliku temerature na toplom i hladnom vodu pa ću za sledeću sezonu ugraditi term. i na povratnom vodu.
[ Brodoplovac @ 13.03.2010. 16:07 ] @
Citat: sa bakarnom sondom i tankom ''cevkom ili zicom'' (ko je kako zove) i nije gurnuta ( sonda) u tzv tuljak iliti potisnuta
Šta se tačno podrazumeva pod terminom "tuljak"?
@milopra
Ako postaviš staklenu vunu javiće se efekat konvekcione petlje. Topao vazduh će se dizati, a hladan će se spuštati direktno kroz staklenu vunu. Potrebno je staklenu vunu prekriti parapropusnom folijom ili perforiranom aluminijumskom folijom (radijaciona barijera).
Stirodur gubi svoju izolacionu sposobnost ako nije pokriven lepkom. Ovo se dešava jer su balončići u stirodoru napunjeni pentanom koji polako biva zamenjen običnim vazduhom. Tada stirodur postaje isti kao stiropor.
Najbolje je odmah staviti stiropor.
[ fanjo @ 13.03.2010. 16:55 ] @
Dovoljno je da samo poslazes stiropor od 5 cm, nema potrebe da ga lepis, samo trosis lepak ;) Bitno je da pokrijes sve, da slozis ploce stiropora tik jednu uz drugu, a ako ti je bitno da mozes i da hodas postavi bilo kakve daske, cak i najobicnija sper-ploca ili lesonit (ono sto se koristi za ledja u ormarima) je sasvim zadovoljavajuce, lepo ce preneti pritisak na vecu povrsinu i nece se udubljivati stiropor na mestima gde stajes. Ako ipak hoces staklenu vunu da postavis, obavezno i ispod nje najlon, s tim sto ti je onda jedino resenje staklena vuna u tablama (tvrda, zovu je i kamena vuna), a ne u rolnama, jer po toj urolanoj nikako ne mozes da izvedes resavanje problema hodanja, dok po ovoj u tablama mozes bez problema da postavis isto ovo sto sam rekao i za stiropor.
[ milopra @ 13.03.2010. 17:18 ] @
Ako bih već stavljao stiropor da li je bolji sa što većom gramažom npr.20gr i da se podglavi sa svih strana pa preko toga staviti najlon a daske ili ploče tamo gde se gazi.Majstor mi je jedan rekao da stavim stirodur jer se to stavlja na pod za izolaciju i napomenuo mi je da je važno da se zatvori sa svih strana da ne bi dolazilo u dodir sa vazduhom,jer samo tada ima efekta.
[ fanjo @ 13.03.2010. 19:16 ] @
Upravo tako kako si rekao. Sto se tice stirodura - jednog dana kad budes stvarno sredjivao to potkrovlje i privodio ga konacnoj nameni - stirodur je dobro resenje. Stiropor ti je najjednostavnije i najjeftinije resenje koje treba da spreci da ti toplota odlazi kroz plafon u tolikoj meri, a kad budes sredjivao potkrovlje onda dole stavi stirodur ako bude potrebe, pa radi kosuljicu preko njega, (mada to sa stirodurom nece biti potrebno ako budes grejao i potkrovlje), a taj stiropor koji ce ti biti na podu ces onda moci da iskoristis za deo fasade ako ga ne ulubis previse gazenjem ili ce ti dobro doci da izolujes krov potkrovlja, mada je za to ipak staklena vuna prava stvar. Sto se tice gramaze stiropora - koliko znam onaj sa vecom gramazom je malo tvrdji, manje se ulubljuje, ali ti gramaza nece igrati neku preteranu ulogu, svejedno ti je manje-vise.
[ ivicasarita1 @ 13.03.2010. 19:56 ] @
Ja sam tavan odnosno pod tavan prekrio 10cm stiropora i po coskovima jos po 10 cm vune, najjeftinije Urse, a gramaza stiropora je cini mi se 25gr.
Brodoplovac, pod tuljkom podrazumevam cevcicu koja je uvarena u kotao s jedne strane slepa i u koju se stavlja sonda starijih termometara. Poznata je siroj javnosti verovatno pod nekim drugim imenom, ali, ja je znam pod ovim.
[ milopra @ 13.03.2010. 21:06 ] @
Upravo sam razgovarao sa čovekom koji mi je dao jedan vrlo zanimljiv način izolacije poda potkrovlja,sve se svodi na tricu,kreč i vrlo malo cementa,to se sve zameša i radi se kao ravnajući sloj.Na pitanje kako se to pokazalo u praksi ,kod svih ljudi kome je to uradio da su prezadovoljni i da su čak i do 30% smanjili troškove ogreva a dok je leti bilo mnogo prijatnije nego pre.To se uglavnom radi leti da bi se što pre isušila trica i radi se što deblje to bolje,a što je najvažnije vrlo malo košta a rezultati se pokazali vrlo dobri ako ne i odlični,pa čak se ljudima izgubila i buđ po ćoškovima plafona.
[ fanjo @ 14.03.2010. 10:03 ] @
Ma moze to da se resi na x nacina, ja sam ti stiropor naveo jer je najjeftiniji i najbrzi nacin i ne treba ti nikakav majstor ni poseban alat, samo skalpel, bilo kakva testera, i naravno zena puna razumevanja zbog stiropora koji ces proneti kroz kucu i koji ce koliko god da pazis da malo leprsa i po kuci
[ milopra @ 14.03.2010. 10:59 ] @
Znači to smo raspravili što se tiče izolacije potkrovlja,ima još nešto što nisam znao ustvari nisam ni čuo za njega sve do sada a to je mešni ventil, vidim da ih ima sa više krakova koji bi meni odgovarao i kako se montira na peći termomont iako u upustvu se netraži.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|