|
[ SpelingMistakes @ 12.03.2010. 18:24 ] @
| Prvo bi bilo lepo da se informisem ili da me informisete o nacinima rada - npr benzinac - dizelas - koje su razlike. Uslovi u kojima ce taj koji meni treba raditi su od -30 do +70.
Bitna stvar je tezina sto znaci da je apsolutno potrebno da bude sto laksi - treba mi verovatno u delovima zbog mogucnost da se prilagodi prostoru koji imam na raspolaganju. Znaci kolica, tockovi i slicno otpadaju - prosto ne trebaju mi. Mogucnost elektronskog paljenja mora da postoji a u ovom trenutku trazim agregat za potrebnih 12 Kw.
Za sve sugestije, linkove i sl unapred zahvalan - napominjem - potrebno mi je da to moze da se nabavi u Srbiji - ako predlazete inostrane proizvodjace to je ok ali samo ako imaju predstavnika u RS.
Ono sto mi je takodje bitno je koliko se zagreva, odnosno temparature izduvne grane i jacina buke koju stvaraju.
Za sad toliko
Hvala u napred
Spel
|
[ Horvat I @ 13.03.2010. 09:26 ] @
Robi je u pravu jer postavljas nemoguce uslove.
1. kod generatora takve snage ne prilagogjuje se masina prostoriji vec obratno.
2. Ni 1 proizvodjac ti nece dozvoliti da agregat u parcadima unosis u tada sklapas
Po mom znanju u drzavi vise nemas proizvodjaca i generalnog predstavnika.
[ radarac66 @ 13.03.2010. 09:36 ] @
Uslovi od -30do +70oC -opseg rada dizel agregata, kako navode proizvodjaci je od-18 do +50, sto ce reci da ispadas iz oba limita,
sto se benzinaca tice, njima je donji limit nesto nizi, ali je gornji takodje prreveliki.
elektronsko paljenje- pod ovim pretpostavljam da si mislio na elektricni start(alnaser a ne poteznica), vec preko 10KVA se koriste alnaseri
Bitna stvar tezina, apsolutno potrebno da bude sto laksi - davno je Tesla izracunao koliko je porebno bakra, a koliko gvozdja da se napravi 1 kilovat struje,
smanjenje tezine postoji samo kod prevaranata koji menjaju nalepnice sa deklarisanom snagom ili prodaju PRC generatore sa aluminijumskom zicom, pa tu gube na tezini a i na kvalitetu.
Sve moze da se nabavi u Majcici Srbiji
Kod SUS motora verovatno znas da dobar deo pogonskog goriva prelazi u toplotu, oko 70%, a samo 30% u korisni rad, pa je i zagrevanje proporcionalno tome.
Tome treba dodati i zagrevanje optereceog generatora koji ne moze da "vozi"potrosace na 12KW i da bude "ladan k'o spricer"
Temperatura izduvne grane ide i do 800oC, ali ona moze da se izoluje azbestnim kanapom, pa da najveci deo toplote i buke izbacuje van prostorije.
A buka k'o buka, kad usi utrnu, posle vise nista ne cujes.
Ma salim se, postoje i oklopljeni i izolovani agregati pored kojih mozes skoro normalno da razgovaras kad su u radu, ali za ovo treba izbrojati koju koju paricu vise, jer spada u luxuz.
Ako ima jos pitanja, raspali.
Pozdrav
[ SpelingMistakes @ 13.03.2010. 10:11 ] @
http://www.armyinfoforum.org/index.php/topic,14196.0.html
U pitanju je vozilo a ne prostorija
Trenutno se radi na sledecem tipu:
1. visenamensko
2. modularno
Svako pogonski modul (sadrzi pogonski modul, motor za upravljanje tockovima i jos neke stvari) je predvidjen za odredjenu tezinu, a vozilo se sastavlja tako sto na vozilo dodaje potreban broj modula u paru - tako da imamo vozilo od 4x4 ili 6x6.
U ovom trenutku vozilo sa 4 pogonska modula ima oko 12 motora koji su mu potrebni za pogon, upravljanje i stabilizaciju. pogonski motori su 2 kw (4 x) a ostalih 8 motora su po 400 w a svaki. Obzirom da je vozilo namenjeno za nosenje odredjene kolicine korisnog tereta (zirostabilisane platforme za spec namene), trebace nam jos neki Kw na sve to.
Obzirom da je u pitanju vozilo, i da imamo ograniceni prostor, generator ce svakako biti prilagodjen nasim potrebama - znaci ako nabavljamo generatore oni ce ili od proizvodjaca ili od nas samih biti rastavljeni i smesteni u vozilo kako nama odgovara.
Buka i izduvni gasovi - pa obzirom da nam je bitna stavka "ic odraz" (detekcija termovizijom), moramo voditi racuna o tome - kao i o buci - tako da ce nam skoro sigurno trebati novi asupuh da bi se smanjla buka a nacin izlaska izduvnih gasova (konstrukcijski i dizajnerski) ce biti takav da ce nam smanjiti toplotu.
Napominjem da je celo vozilo sistem koji je koncipiran da ispuni te neke odredjene uslove. Rezervoar za gorivo ce skoro sigurno biti napravljen tehnologijom koja postoji u Srbiji a vezana je za Vazduhoplovstvo - samozaptivajuci rezervoari za avione i helikoptere.
Eto - nadam se da sam malo vise objasnio sta nam treba, za sta nam treba i kakvi su planovi za skoriju buducnosti.
Spel
PS Sto se tice tezine - bitna nam je jer je logicno sto vise msnajimo tezinu generatora izbacivanjem suvisnih stvari, dobicemo na korisnoj tezini. Ideja je da ce i motori pretrpeti izmene pa nece dolaziti u teskim "livenim" kucistima, vec cemo da bi smo smanjili tezinu verovatno traziti motore sa alu kucistem, plus cemo kondicionirati (izduvavati - hladiti) celo vozilo a posebno svaki pogonski modul, deo sa baterijama i generatorom.
[ SpelingMistakes @ 13.03.2010. 10:31 ] @
zaboravih da napisem -
Temparaturan razlika - klasican MIL standard :) - nista narocito
Vojna vozila na benzin u Sibiru "kresu" bez ikakvih problema, a pomenut nam je i univerzalni modifikator koji ce nam dati dodatne performanse - vec izmisljeno i funkcionise - pa je sad samo stvar naci pravi nacin za resavanje problema - Sto se tice elektronskog paljenja - podrazumeva se paljenje generatora na daljinu bez prisustva coveka pored vozila.
Bitna stvar koju san zaboravio da napomenem je da je vozilo bez posade - verujem da se to podrazumevalo mada nije pomenuto.
Znaci -tema je izbor generatora i poredjenje
Jedna firma u NS je imala u ponudi benzinski generator tezak 30-tak kg za 6 kw - nama treba 12 kw i mozda malo vise - sa sto manje tezine - podrazumeva se
Spel
[ robert63 @ 13.03.2010. 12:11 ] @
@SpelingMistakes
Malko se salim u predhodnim postovima ali:
Ovo sto Si napisao-- Uopste nije sala!
A stabilnost sistema i uslovi rada nisu--"decja-zezancija"-nimalo,
-Tako da ovo nije tek-tako tema za "čavrljanje"--Vec sasvim ozbiljan projekat,
ako se slazes,
pozdrav
[ radarac66 @ 13.03.2010. 13:01 ] @
@ SpelingMistakes:
Mislim da mi je poprilicno jasno o cemu govoris.
Imam dosta znanja a i kontakata u zemlji Srbiji tako da mislim da mogu podosta da ti pomognem u ovoj temi,
pa ako si zainteresovan posalji kontakt telefon na PP za dalji dogovor.
[ SpelingMistakes @ 13.03.2010. 13:46 ] @
I na skype-u i na icq-u sam Spelingmistakes - pa .....
Nastavljamo ovde pricu - a ako neko zeli privatno da me kontaktira - tu sam
Bas juce smo testirali nasu elektroniku za kontrolu DC motora, a kolege su bile odusevljene jer su uspele da "zaobidju" drajvere za kontrolu DC motora, tako da ..... Imamo napredak u citavom procesu. Polako sve sto smo predvideli ostvarujemo, mada sve ide mnogo usporenije zbog nedostatka finansija.
Spel
[ robert63 @ 13.03.2010. 14:19 ] @
@SpelingMistakes
Koliko god Ti lose mislio o meni,
Postavi "Rezultate-Rada " ovde-ako mozes naravno,jer:
-i jos neke,,-zivo interesuje kako napreduje Projekat !
Pozdrav
[ radarac66 @ 13.03.2010. 14:33 ] @
U Sibiru "kresu" i dizeli i do -50, ali postoje i do tri paralelna sistema za predgrevanje motora da bi se isti zbunio i mislio da se nalazi mnogo blize
ekvatoru.
U radu agregata postoje odredjena ogranicenja u polozaju rada,
elem, njih ne mozes tumbati naglavacke zbog rezervoara goriva i kartera i pumpe za ulje,,,
IC parametre ces tesko zadovoljiti a posebo MIL standard, 1999 su najvise IC raketa "popili" upravo mucenici agregati,
a odmah zatim penzionisani "smederevci" koji su zalozeni na livadi ili na rubu sume, jer su po IC odrazu neodoljivo podsecali na gorepomenute.
Postoji tu, bojim se, jos gomila zahteva koji ce biti tesko(citaj nikako) ispunjeni pod uslovom da pricamo o MIL-u.
temperaturni uslovi(-30 do+70) bi jos i bili najmanji problem...
(posetio sam link koji si okacio, i mogu ti reci,, hm,hm,,, a nisam neverni Toma,,, bogami, veoma ostri zahtevi,,,)
Pozdrav
[Ovu poruku je menjao guja011 dana 13.03.2010. u 18:15 GMT+1]
[ SpelingMistakes @ 13.03.2010. 15:19 ] @
@radarac66
Oni ne greju Kamaze - veruj mi :) - nema nikakvih predgevanja za to
@all
Inace u ekipi koja radi na ovom projektu su i ljudi koji su radili svakojake egzibicije od 90-ih pa na ovamo tako da - osim "mladosti" imamo i odlicno iskustvo.
Konstrukcionim resenjima moze da se postigne tisi rad, manji termovizijski odraz i slicno - vozilo je visoko za sada 1.2 m siroko oko 1.5-1.6 a dugacko - pa to je sad stvar nekog redizajna da vidimo koliko ce biti ali su okviri izmedju 2 i 2.5 m - u svakom slucaju takvo jedno vozilo je 4 i vise puta manji cilj nego bilo koje drugo oklopno vozilo (tenk, brdm, bov, bmp) sa nosivoscu izmedju 150 i 250 kg.
Sto se tice rasporeda delova agregata - niko nije rekao da cemo nesto naopacke rasporediti, ali stvar je izbeci bespotrebnu tezinu, rasporediti sve ispunjavajuci uslove -( to mora tako i tako nam odgovara)
Cisto za informaciju - kriticni delovi sistema su zasticeni od dejstva zrna 12.7 mm a celo vozilo od dejstva 7.9 mm - Znaci ako ga neko bude gadjao sa raketnim bacacem ili topom 20mm, od njega tesko da ce ostati nesto, ali ideja jeste da bude lagano, da moze relativno brzo da se krece (3-5 m/s) i sl, da bude pouzdano, jeftino i brzo zamnjivo.
Ono sto je bitno da i sam generator mora biti zasticen od dejstva 12.7 mm, a posebno rezervoar - Rezervoar ce biti verovatno veci od standardnog i napravljen kao samozaptivajuci jer se ocekuje autonomija od 20-30 sati rada ako ne i vise.
Znaci projekat se od pocetka radi sa namerom da se ispune ti neki ciljevi - sam sam ih pisao i veoma sam dobro upoznat sa njima i tacno se zna zasto nesto mora da bude ispunjeno a mi sad polako pronalazimo nacine da to i ostvarimo.
Da se vratimo na generatore
Ima li nekih sugestija - konkretnih
1. Ako su uslovi kao sto je receno od -30 do +70 (u Beogradu na asfaltu leti bude i do 50 stepeni - tako da je + 70 sasvim ocekivan zahtev) a na kopaoniku ili pesterskoj visoravni bude i -30 ili -40 stepeni celzijusa.
2. Ako se ocekuje automatsko paljenje generatora
Sta bi ste predlozili
Da li je to benzin ili dizel - za pocetak.
Posto nisam strucnjak za generatore i elektroniku u glavnom, zanima me kako je uopste reseno daljinsko paljenje generatora - sta ono podrazumeva i slicno.
Unapred havala na pomoci i sugestijama
Spel
[ Horvat I @ 13.03.2010. 17:36 ] @
@SpelingMistakes trebao si odmah izneti bitne stavke.
Kosto ti je napisano stedeti na tezini generatora se ne moze, ali pogonski motor se moze odabrati 2T bilo dizel ili benzinac.
Mogla bi se postaviti 2 generatora jednosmerne struje,posto ce i motori biti takvi.
Na taj nacin bi se grupa motora mogla regulisati pobudom generatora, bilo da je vozilo na gusenice ili obicno.
Daljinsko paljnje je lalo napraviti jer anlaseri vec imaju namotaj za bendix.Ako se upotrebi jednosmerni generator anlaser je nepotreban.
Gasenje motora se kod dizela resava postavlanjem elektromagneta na komandu bos pumpe,a kod benzinca izostajanjem napona za svecice.
Puno uspeha!
[ SpelingMistakes @ 13.03.2010. 17:49 ] @
@all
Ovakvih vozila ima u svetu - neka se vec koriste - http://images.google.com/image...p;ie=UTF-8&sa=N&tab=wi i nije ideja kupiti tako nesto u americi, britaniji ili izraelu vec napraviti ovde kod nas - Mi smo se za ovako nesto odlucili u decembru 2007. godine - i evo i dan danas radimo. Milica koja je prikazana od strane VTI-a je jedan od "pokusaja" - mada ja ne bih isao dotle da prikazujem testni model za koji nista nije uradjeno na sajmu - ali njihova politika je bila da zele "da pokazu" pa su prosli kako su prosli. http://www.armyinfoforum.org/A...tner-2009-otvaranje/?nggpage=5
Citat: @Horvat I
Kosto ti je napisano stedeti na tezini generatora se ne moze
Zar nije usteda u tezini skidanje cevaste konstrukcije, tockica i slicno - to jeste usteda - zar ne. U zavisnosti od samog nacina izrade generatora, treba se videti da li je moguce olaksati "oklop" u kom se isti taj generator nalazi (Nisam strcunjak ali znam da su elektro motori i generatori valjda vrlo slicni- sto znaci da imaju onaj oklop od liva - kao sto rekoh nisam strucnjak pa se izvinjavam u napred)
Zanimaju me karakteristike i slike tih nekih generatora oko 12 kw - razlike u tezini izmedju benzinskih i dizel - pa da pocnemo sa uporedjivanjem - mislim da su sve potrebne stvake koje su bitne za izbor vec iznesene - zar ne?
Toliko od mene za sada
Spel
[Ovu poruku je menjao Srđan Pavlović dana 15.03.2010. u 02:08 GMT+1]
[ veselinovic @ 13.03.2010. 17:58 ] @
Pogledao sam malo link koji si postavio.
Vidim da ce se vozilo, izmedju ostalog koristiti i za transport ranjenika, pa treba da ima odredjenu visinu za infuzije.
Ako moze da ti pomogne moje iskustvo iz ( nadam se ) poslednjeg rata.
Imali smo problem sa niskim kolima i infuzijama, ljeti se to resavalo sa letvom kroz prozor, ali zimi je bilo nezgodno.
Uspjeli smo tako sto smo rucnom pumpom ( od aparata za mjerenje pritiska) pumpali vazduh u bocu. Naravno uz nadgledanje jer ako dospije vazduh u venu dolazi do smrti.
Poz.
[ SpelingMistakes @ 13.03.2010. 18:08 ] @
Da to je namera - da se kad vec imamo automatizovano vozilo koje ima mogucnost prevoza tereta od tacke a do tacke b iskoristimo za izvlacenje ranjenika (to je klasicna robusna konstrukcija sa topom koja ce imati mogucnost da nesto zaqkaci i izvuce i koja ce imati sposobnost da zastiti ranjenika od daljeg dejstva po njemu) pa do transport.
Ideja je da se obzirom na mogucnost kontrole vozila ima 100% uvid u stanje ranjenika - podrazumeva se da su sve stvari namestene kako treba - znaci davaci priticka, otkucaja srca i slicno - nisam strucnjak ali znaces na sta mislim.
Razgovarajuci sa ljudima na VMA - receno mi je da im je to veoma interesatno ali su oni imali malo drugacije zamisli od nasih
Njima treba malo vozilo - pokretna laboratorija - koja bi mogla brzo da se premesta sa pozicije na poziciju i slicno. Ako imamo 100 kg korisnog tereta, tu svasta moze da se namesti, a brzina bi mogla da bude od 3-5 m/s - sto nije lose - i to po najlosijem terenu - znaci oranica, sneg, pesak, blato - po putu i daleko brze.
Zelimo da sto kvalitetnije naplravimo nosecu konstrukciju pa ce izmedju svega ostalog biti moguce namestiti i ta tzv nosila (sa nekim poklopcem od pleksiglasa za zvucnu i temparaturnu izolaciju - da bi se koliko toliko toj osobi pomoglo
Ove stvari sa kojima si ti imao problema bi nam svakako znacile jer je to nesto sto nas ceka prilikom prilagodjavanja platforme za tu upotrebu - ali sad nam je najbitnije generator.
Polako ulazimo u kvalitetnu diskusiju sto mi se svidja
Spel
[ Sepa011 @ 13.03.2010. 23:49 ] @
@baki.
Nije to bolesno, to su potrebe odredjenog dela industrije (ovog puta vojne) u kojoj ima ljudi koji pokusavaju nest da naprave sopstvenom pamecu. Ideja da je vozilu potrebno 12kW elektricne snage i nije tako losa, pitanje je samo kolika se autonomija zeli.
Najveci problem, koliko se ja razumem u poljoprivredu ce biti smanjivanje IC podpisa vozila, odnosno kako najefikasnije sniziti temperaturu izduvnih gasova i kako termicki izolovati SUS motor od odavanja nezeljenog 'podpisa'.
2T benzinski motori imaju vecu specificnu snagu od 4T motora (vazi i za dizele), tako da bi po meni to bio pravac trazenja odgovarajuceg motora. LapsusLingue (SpelingMistakes) bi ocigledno da napravi nesto sto strasno podseca na dizel lokomotive (konstruktivno), posto dizelke imaju generator i elektromotore za vucu, jelte.
Sada malko onoga sto mi je blize , za infuzione sisteme (posto ce vozilo imati asasa struje, upotrebiti dozatore sa peristaltickom pumpom i odgovarajucim pogonom (najcesce step motor) i detekcijom mehurica u crevu kojim se infuziona tecnost krece (sema detektora postoji odavno i koristi se na pojedinim tipovima bio/imunohemijskim analizatorima.
P.S. @ SpelingMistakes:
Ne ljuti se na Roberta, svako od nas (pa predpostavljam i ti) ima neke svoje 'zute minute' i neki put nam i kojekakvi komentari izigravaju "sigurnosni ventil". Ima ovde na forumu dosta znalaca iz razlicitih oblasto koji bi i mogli da pomognu, jedino sto ne trebas da ocekujes da ces dobiti gomilu odgovora 'na prvu loptu' i ako budes apriori 'mrgud' kada se pojavi neki komentar koji tebi nije po volji. Sto se priv. kontakata tice, bice i Skype i ICQ, ako se tema jos razvije.
[ Horvat I @ 14.03.2010. 17:54 ] @
Citat: Sepa011:
2T benzinski motori imaju vecu specificnu snagu od 4T motora (vazi i za dizele), tako da bi po meni to bio pravac trazenja odgovarajuceg motora. LapsusLingue (SpelingMistakes) bi ocigledno da napravi nesto sto strasno podseca na dizel lokomotive (konstruktivno), posto dizelke imaju generator i elektromotore za vucu, jelte.
Samo dizel-elektro postoje i cisto dizelke i hidraulik.
Kombinaciju 2Tpogona i diname kao generatora sam zato predlozio jer je to uhodani princip, a otpada i tezina anlasera i duple regulacije. Imam utisak da 2T motori imaju hladniji izduv,a dizel pogotovo.Nisam video izgorele izduvne grane i auspuhe.
[ radarac66 @ 14.03.2010. 18:02 ] @
& godina sam bio u prilici da exploatisem KRAZ-a 214B koji je pokretan 2T dizel motorom od 216KS, auspuh je fabricki od ugradnje 1968god.
Tri sistema za predgrevanje su ugradjena i bili su u funkciji, tako da sam imao prilike da palim i na -22oC, kao da je prolece.
A sto se temperature tice, mozda bi neka termovizijska kamera ili laserski termometar razjasnio ovu dilemu.
Pozdrav
[ SpelingMistakes @ 14.03.2010. 19:23 ] @
Nadam se da ce urednici ocistiti temu od gluposti koje se mnoze a ja cu pokusati da se skoncetrisem na ono bitno ovde
1. Auspuh bi mi sami napravili cime bi smo umanjili nivo buke drasticno. Vecina buke od generatora dolazi izauspuha i to je vecinom izazvano gasovima koji probijaju zvucni zid (usled izlaska iz odnosno u auspuhu).
Proizvodjaca auspuha ima kod nas u srbiji, pa sam skoro siguran da ce se naci nacin da se napravi auspuh, koji ce ujedno uspeti da dovede do smanjenja temparature gasova koji izlaze van vozila. Obzirom da je vozilo celo koncipirano da ispuni odredjene uslove, konstrukcijski ce biti reseno i to kako ce gasovi biti izbacivani Van vozila, sto u mnogome moze smanjiti termovizijski odraz. Nacini postoje - ako jedna na turbina sa helikoptera moze da sa dodatkom na njoj umanjiti odraz drastvicno, ne vidim zasto mi ne bi smo to uspeli da uradimo na generatoru koji je drasticno manji, kao i temparature koje ostvaruje.
2. Interesuju me gabariti i tezine generatora - ili ako ja dobro shvatam ovde ima i predloga da se ide na motor sa nekoliko konjskih snaga, i anlaser koji ce praviti dovoljno energije za ono sto nama treba. Ako je to tako, nije da prvi put cujem taj predlog, ali mene interesuju konkretni podaci - znaci tezina nekog motora, stabilnost njegovog rada i tezina anlasera - Ja nisam strucnjak za elektroniku i struju, ali znam da sve radimo za DC motre, i da se njihova napajanja ici od 24 pa do cini mi se potencijalnih 96 v. Jako je bitno da se ispune ili da se omoguci ispunjenje sulova za -30 + 70, a onda zatim zahteva od 12-13 kw, pa tezina, pa paljenje i slicno ... sve sto mora da bude ispunjeno - Ja ne znam koliko anlaseri prave energije, ali se nadam se ce mi ovde to neko reci - ako su razlike u tezini znacajne u losem smislu, onda to otpada - prosto pokusajte da se drzite predloga koji ako je moguce ispunjavaju barem veci deo tih zadatih uslova i ogranicenja.
- Ako predlazete odredjena resenja . onda upotpunite te predloge dodatnim podacima o tezinama, mogucnosti da se to napravi ovde kod nas i slicno ... - cisto kao molba za one koji kvalitetno ucestvuju u temi
Unapred hvala
Spel
[ radarac66 @ 14.03.2010. 21:24 ] @
Mislim da nisi ponajbolje razumeo:
kolega je predlozio 2T dizel motor za pogon generatora a generator da bude DC dinama(a ne anlaser),
posto se ista dovodjenjem DC napona moze iskoristiti za anlasovanje motora i time postize usteda u tezini jer ne mora da se montira odgovarajuci anlaser.
a sto se disipacije toplote tice, mozda da se raznoraznim difuzorima raspe u krugu od 360o.
o gabaritima i tezinama cemo malo kasnije, dok pronadjem podatke.
i jos jednom da ponovim, sve je moguce nabaviti ovde, i ukomponovati da sluzi svrsi.
vidi PP, pozdrav
[ SpelingMistakes @ 14.03.2010. 23:57 ] @
Mislim da ce ovo svima biti interesatno da pogledaju - Pogledaj i malo uzivaj - preporuka
http://www.armyinfoforum.org/A...uducnosti-i-robotizaciji-rata/
Spel
[Ovu poruku je menjao Srđan Pavlović dana 15.03.2010. u 02:06 GMT+1]
[ Srđan Pavlović @ 15.03.2010. 01:17 ] @
Posto je tema bila puna uvreda koje nisu moderisane u elektronici,
ocistio sam je od flame-a (i teskih uvreda) kad je vec samo
premestena u cekaonicu.
Stavicu je u TechZone, a ako moderatori tamo smatraju da nije ni za
taj deo foruma, vratite u cekaonicu, premesticu je u MZ.
@baki - nema potrebe za onakvim obracanjem korisnicima bez obzira koliko se ne slagao sa njihovim misljenjem.
[ SpelingMistakes @ 14.07.2010. 21:13 ] @
temu ste prebacivanjem ovde potpuno unistili - vratite je u delo ge je zapoceta jer tamo ima smisla - ovako je sve izbaceno Van konteksta plus u ovom delu gde se nalazi nema nikog ko bi ista o ovome napisao :(
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|