[ savetnik.org @ 24.03.2010. 01:54 ] @
Kako napraviti ovako kompleksanobrazac u accessu. |
[ savetnik.org @ 24.03.2010. 01:54 ] @
[ Zoran.Eremija @ 24.03.2010. 09:14 ] @
Taj obrazac, kao i mnogi drugi (PPI-1, PPI-2, PPP,...) su obrasci koji predstavljaju vrh ledenog brega. Najmanji je problem oblikovati ih u Access-u, samo je pitanje odakle ce ici podaci za popunu njih, tj nivo izvora informacije. Jedan od osnovnih aksioma razvoja informacionih sistema glasi, da informacije ulaze u automatizovani informacioni sistem na izvoru informacija. U realnom svetu postavlja se pitanje gde je taj izvor ili kako kaze IDEF0 metodologija, gde je granica sistema? Od te granaice sistema takav obrazac moze biti vrh ledenog brega ili mnogo nize. Ako je dovoljno nisko onda se postavlja pitanje da li je uopste potrebno razvijati neki sistem vec koristiti gotove alate za obradu takvog obrasca. Najcesce menadzeri sistem posmatraju i kazu "pa ja imam ljude koji ce o tome da vode racuna". I sta se u poslednje vreme desava, drzava namece potrebu da se ti podaci predaju u elektronskom obliku, tada kod mnogih nastaje panika i u praksi sam svasta video i doziveo.
[Ovu poruku je menjao Zoran.Eremija dana 25.03.2010. u 16:55 GMT+1] [ BiloKoje @ 24.03.2010. 09:37 ] @
Citat: Zoran.Eremija: Taj obrazac, kao i mnogi drugi (PPI-1, PPI-2, PPP,...) su obrasci koji predstavljaju vrh ledenog brega. Najmanji je problem oblikovati ih u Access-u, samo je pitanje odakle ce ici podaci za popunu njih, tj nivo izvora informacije. Jedan osnovnih aksioma razvoja informacionih sistema je da bi u automatizovani informacioni sistem informacije trebale da udju na izvoru informacija. U realnom svetu postavlja se pitanje gde je taj izvor ili kako kaze IDEF0 metodologija gde je granica sistema. Od te granaice sistema takav obrazac moze biti vrh ledenog brega ili mnogo nize. Ako je dovoljno nisko onda se postavlja pitanje da li je uopste potrebno razvijati neki sistem vec koristiti gotove alate za obradu takvog obrasca. Najcesce menadzeri sistem posmatraju i kazu "pa ja imam ljude koji ce o tome da vode racuna". I sta se u poslednje vreme desava, drzava namece potrebu da se ti podaci predaju u elektronskom obliku, tada kod mnogih nastaje panika i u praksi sam svasta video i doziveo. Nažalost, država još uvek insistira na podacima na papitu, barem je moje iskustvo takvo. Mnogi podaci se moraju štampati baš na obrascu koji štampa određena štamparija, a onda se mora podesiti štampač, pa ne može da se štampa na laserskom, mora igličasti jer je obrazac na NCR papiru. Sledeći put kada kupite obrasce, margine nisu jednake ili su dimenzije za par milimetara manje ili veće pa opet podešavanja štampača. A, te silne podatke na papiru niko i ne gleda, ali se moraju dostaviti. Inače, konkretno, podaci za obrazac OD kao i drugi izveštaji treba da su deo programa za obračun plata. Ako je program dobro urađen nema problema da se popuni odgovarajući obrazac. [ savetnik.org @ 24.03.2010. 11:29 ] @
Što se tiče popunjavanja obrazaca od određene štamparije, to više nije problem t.j. nije bitno ko je odštampao obrazac. Službeni glasnik je neko ko izdaje formu koje svi treba da se pridržavaju a u institucijama primaju i ovaj OD obrazac koji je na 2 strane na jednoj a4 formata. Jedan od retkih obrazaca koji je propisan da se baš u originalu popunjava je M obrazac za zdravstvo koji je monopolizovala pošta. Što se tiče institucija i izvoza podataka u xml formatu, to je jedna novina koja je od pre neki dan stupila na snagu i jedino što je dobro objačnjeno jeste format izvoza i kada treba dostaviti (kada inspektor u kontroli zatraži) glavnu knjigu i ili KIR i KUR vezano za PDV. Ali takođe kažu da su u obavezi da tako daju podatke lica koja vode takve evidencije na *RAČUNARU* što ostavlja prostora da kažete da iste ne vodite na računaru t.j. niste baš u obavezi itd...
Mene zanima koliko je teško da se naprave ovakvi obrasci na najlakši način i naravno sve varijante popunjavanja da li iz baze ili direktan upis? [ smal @ 24.03.2010. 11:43 ] @
Postoje već domaća gotova rešenja takvih programa, dobra su i nisu mnogo skupa. Vidi na pr: HSFormular
PS nadam se da se ovaj post ne računa kao reklama, je to zaista i nije, već samo kao informacija. [ savetnik.org @ 24.03.2010. 11:58 ] @
Znam za HSformular, koristim ga ali ja hoću svoje obrasce i naravno HS radi isto što i bilo koji editor popunjavaš ga ručno. Nema mogućnost da se poveže sa nekom bazom itd...
[ smal @ 24.03.2010. 12:02 ] @
Pa za Pro verziju piše da može da se integriše sa postojećim aplikacijama. Ja iskreno nisam probao niti tako nešto pokušavao. Koristio sam samo Light verziju.
[ Take 5 @ 24.03.2010. 12:40 ] @
Odgovor na pitanje iz prvog posta: Prikazani obrzac bi trebalo definisati kao Access Report (Izveštaj), a potrebne tabele i formu(e) za unos podataka posebno osmisliti prema idejnom konceptu, koji naznačio @Zoran.Eremija u svom komentaru...
[ BiloKoje @ 24.03.2010. 13:34 ] @
Citat: savetnik.org: Što se tiče popunjavanja obrazaca od određene štamparije, to više nije problem t.j. nije bitno ko je odštampao obrazac. Službeni glasnik je neko ko izdaje formu koje svi treba da se pridržavaju a u institucijama primaju i ovaj OD obrazac koji je na 2 strane na jednoj a4 formata. Jedan od retkih obrazaca koji je propisan da se baš u originalu popunjava je M obrazac za zdravstvo koji je monopolizovala pošta. Što se tiče institucija i izvoza podataka u xml formatu, to je jedna novina koja je od pre neki dan stupila na snagu i jedino što je dobro objačnjeno jeste format izvoza i kada treba dostaviti (kada inspektor u kontroli zatraži) glavnu knjigu i ili KIR i KUR vezano za PDV. Ali takođe kažu da su u obavezi da tako daju podatke lica koja vode takve evidencije na *RAČUNARU* što ostavlja prostora da kažete da iste ne vodite na računaru t.j. niste baš u obavezi itd... Mene zanima koliko je teško da se naprave ovakvi obrasci na najlakši način i naravno sve varijante popunjavanja da li iz baze ili direktan upis? Ja sam malo skrenuo sa teme, rukovodeći se nekim svojim iskustvom, a ti se baš upustio u trolovanje sopstvene teme. Odgovovor na prvi post je jednostavan. Ako imaš dobru aplikaciju za obračun plata nije veliki problem uraditi i popunjavanje OD obrasca. [ savetnik.org @ 24.03.2010. 13:48 ] @
A kako je to lako hoće li neko da odgovori pa nije valjda da treba report dizajneru koji je ne fleksibilan i jednostavan za rad.
[ smal @ 24.03.2010. 16:11 ] @
Ja ne bih rekao da je to baš tako lako izvesti. Moguće je naravno, složene obrasce kreirati u report dizajneru, što je naporno, vremenski zahtevno, pipavo i sklono greškama, ili pomoću Automation procesa za štampu kroz Word, što zahteva visok nivo poznavanja VBA programiranja i opet dosta uloženog truda.
A sve to treba menjati i ažurirati kad dođe do promena, koje znaju da budu česte... Radio sam neke, dosta jednostavnije obrasce nego ovaj iz tvog primera, i bilo mi je muka... [ Zidar @ 24.03.2010. 16:45 ] @
@ Savetnik: Sam obrazac, kao izolovan objekat, nema smisla praviti u Accesu, Excel je nogo bolji za to. Ako se zeli stampati pokazani obrazac, iz neke baze podataka, to je druga prica, ni jednostavna, ni brza. Da citiram kolegu Take 5:
Citat: Odgovor na pitanje iz prvog posta: Prikazani obrzac bi trebalo definisati kao Access Report (Izveštaj), a potrebne tabele i formu(e) za unos podataka posebno osmisliti prema idejnom konceptu, koji naznačio @Zoran.Eremija u svom komentaru... Ako negde postoji vec gotova baza sa podacima koji bi isli u ovaj obrazac, ko ume, moze da pokusa da napravi report koji bi stampao papire koji bi izgledali kao ovaj obrazac. To programeri uglavnom i rade. Koliko je komplikovano, zavisi od toga kakva je baza iz koje se izvlace podaci i kakva su pravila za popunjavanje kolona. Sve u svemu, isto sto su svi do sada kazali.... [ Trtko @ 24.03.2010. 18:21 ] @
Istina je da nije lako , ali ovakav obrazac nije baš previše teško napraviti, naravno da se mora mora znati i programirati.
Podatke sigurno drži u tabelama, pa ih nebi trebalo biti problema ih prebaciti na obrazac. Evo vidi jedan moj report, malo složeniji i s više stupaca i kolona [ captPicard @ 25.03.2010. 17:21 ] @
Može mi netko na hrvatskom reći o kojem se obrascu radi, jer ovo nikako ne mogu skužiti. Hvala :)
[ savetnik.org @ 25.03.2010. 20:15 ] @
Radi se o obrascu za plate (RS), nije mi taj obrazac posebno bitan započeo sam temu samo da bih video da li neko ima neko jednostavno rešenje za izradu obrazaca koji
su na primer u propisanoj formi pa ne možeš da se uklapaš u accessove report dizajner ili da gubiš dva meseca za izradu samo jednog od 500 zvaničnih obrazaca. Iskren da budem još ne dobih ni jedan praktičan savet, npr da uvezem jpg pa da vežem polja ili da postoji neki report wizard fleksibilniji za rad ili bilo šta tog tipa čemu sam se nadao. Dakle to je pitanje dajte ljudi neko praktično rešenje bez pisanja koda i gubljenja vremena. [ captPicard @ 26.03.2010. 00:44 ] @
Nisi mi dao dobar odgovor. Misliš na obrazac RS-M? Ne liči mi na njega. Ali postoji po obliku jako sličan obrazac, i može se napraviti šablona za njega. Daj mi konkretniji prikaz tog obrazca, jer ovako stvarno ne razumijem o ćemu se radi (sorry...).
[ savetnik.org @ 26.03.2010. 08:40 ] @
Pa imaš u mom prvom postu zakačen pdf!
[ Trtko @ 26.03.2010. 09:06 ] @
Nema ti za takvo što nikakav čarobnjak, al ne vidim u čemu ti je sad tu problem, otvoriš report, naslikaš si takvu tabelu u njemu i
postaviš polja na mjesta gdje treba, brat bratu posla najviše 1 dan. [ captPicard @ 26.03.2010. 10:08 ] @
[ Zoran.Eremija @ 26.03.2010. 10:58 ] @
@CaptPicard
evo pomoci... [ captPicard @ 26.03.2010. 12:48 ] @
Hvala Zoran.
@savetnik. Stavi ovdje model tablice obračuna plaća, pa čemo viditi šta se može. [ Brodoplovac @ 26.03.2010. 12:59 ] @
PP OD latinicom u doc. formatu je u prilogu.
[ savetnik.org @ 26.03.2010. 13:41 ] @
captPicard izvini nisam shvatio kada si rekao da ne razumeš da je u pitanju pismo obrasca ali hvala Zoranu.
Ja sada ne pravim obračun plata jer nisam na tom nivou znanja accessa, iskoristio sam ovaj obrazac samo kao primer jer je vrlo kompleksan kako bih čuo neku ideju za pravljenje sličnog. [ Zidar @ 26.03.2010. 13:53 ] @
Citat: Iskren da budem još ne dobih ni jedan praktičan savet, npr da uvezem jpg pa da vežem polja ili da postoji neki report wizard fleksibilniji za rad ili bilo šta tog tipa čemu sam se nadao. Dakle to je pitanje dajte ljudi neko praktično rešenje bez pisanja koda i gubljenja vremena. Savetnik, gubis i anse i svoje vreme. Ne postoji carobnjak, ne postoji jednostavno resenje. Treba ti baza podataka, lepo dizajnirana, koju nemas. Onda treba da umes da napravis kveri koji izvlaci podatke iz te baze, sto ne umes. Onda treba da umes report dizajnerom da napravis reprot koji ce da izgleda bas kao trazeni obrazac, sto ti ne pada na pamet, sve i kad bi znao, jer ima puno da se radi. I tako 500 puta za 500 obrazaca. Nazalost tako je. Treba puno znanja, a bogami i da se radi. Zato se programeri koji umeju nesto da rade i koji hoce nesto da rade placaju veoma dobro. Svi koji su ti odgovorili veoma dobro znaju svoj posao i mozes da im verujes. Zao mi je sto ti niko nije dao jednostavno i brzo resenje, koje usput ne zahteva neko posebno znanje, jer takvo resenje ne postoji. Ako ti je taj i drugi obrasci zaista potreban hitno, nadji firmu ili konsultatnta koji ce ti to uraditi i gotovo. Kad se razbolis, ides lekaru, jer on zna da leci ljude. Tako i ovo, ako ne umes i nmas vremena da naucis, ides i platis i neko ti to uradi. Ovako samo gubimo vreme. [ captPicard @ 26.03.2010. 13:59 ] @
Lijep odgovor Zidar. By the way, welcome back, ako se ne varam, dugo te nije bilo. :)
[ savetnik.org @ 26.03.2010. 20:49 ] @
Citiraću prvu rečenicu iz pravila ovog foruma "Forum Access je mesto gde se uci i razmenjuju iskustva"!
Ja sam poslovan čovek i jako dobo cenim i vreme i znanje. Nisam stekao utisak da ovde na forumu neko troši nečije vreme t.j. da je obaveza članovima i moderatorima da razreše svako pitanje. Moje mišljenje je da za svaki problem postoji lakši i teži put! Izvinjenje svima koji su potrošili vreme na moje ne znanje! [ captPicard @ 26.03.2010. 21:22 ] @
Citat: savetnik.org: Citiraću prvu rečenicu iz pravila ovog foruma "Forum Access je mesto gde se uci i razmenjuju iskustva"! Ja sam poslovan čovek i jako dobo cenim i vreme i znanje. Nisam stekao utisak da ovde na forumu neko troši nečije vreme t.j. da je obaveza članovima i moderatorima da razreše svako pitanje. Moje mišljenje je da za svaki problem postoji lakši i teži put! Izvinjenje svima koji su potrošili vreme na moje ne znanje! Nisi pročitao moj gornji post :) Ako imaš tablicu, stavi je ovdje i dati ču ti smjernice za eventualno rješenje. [ Catch 22 @ 26.03.2010. 21:23 ] @
Citat: savetnik.org:.. Moje mišljenje je da za svaki problem postoji lakši i teži put! Izvinjenje svima koji su potrošili vreme na moje ne znanje! U vezi lakši / teži... rekao bih samo da postoje prava (dobra) rešenja, kao i ona druga... ("pomoću štapa i kanapa") Ova druga, po pravilu uvek pokažu svoju najlošiju stranu u najnezgodnijem trenutnku! [EDIT] Obrisana napomena u vezi pravopisne greške... [Ovu poruku je menjao Catch 22 dana 27.03.2010. u 00:30 GMT+1] [ savetnik.org @ 26.03.2010. 22:41 ] @
Ljudi izvinio sam se i ne vidim razlog da me više kinjite a ponajmanje da mi ispravljate pravopisne greške!
[ captPicard @ 26.03.2010. 23:44 ] @
Citat: savetnik.org: Ljudi izvinio sam se i ne vidim razlog da me više kinjite a ponajmanje da mi ispravljate pravopisne greške! I opet: :) Nisi pročitao moj gornji post :) Ako imaš tablicu, stavi je ovdje i dati ču ti smjernice za eventualno rješenje. [ todra @ 28.03.2010. 09:59 ] @
OD u prilogu je za Excel ali ipak ce ti puno olaksati posao.
Zameni X-ove odgovarajucim podacima. Popunjavas zuta polja. Proveri pre upotrebe, ovaj obrazac sam pravio odavno, mozda je bilo promena. Pozdrav! [ todra @ 01.04.2010. 20:25 ] @
savetnik.org
Na tvoje pitanje da li postoji jednostavan način kreiranja Reporta koji će odgovarati složenim obrascima kao što je PPOD putem nekog čarobnjaka ili slično već ti je odgovoreno. Ipak sama izrada odgovarajućeg Reporta nije nemoguća misija. U stvari, pravi izazov je priprema podataka za popunjavanje Reporta. Za OD obrazac, recimo, relativno je lako (uz Copy-Paste) formirati Report Header - Zaglavlje (red 1 – 24) i Report Footer – Podnožje (red 87-95) OD obrasca iz priloženog .xls, ili iz odgovarajućeg .pdf. Takođe, mogu se iskoristiti i podaci iz ćelija A25-C86 i H25-H86 za tabelu sa tekstualnim opisima. Tako uštediš vreme pri kucanju. Da bi se dobili podaci za popunu obrasca potrebno je kroz Query-je uporediti Bruto iznose (podrazumeva se da ove iznose već imaš u odgovarajućem programu, jer inače bi pisali o izradi programa za obračun zarada a ne kako popuniti obrazac) za odgovarajuću isplatu sa najnižom odnosno najvišom osnovicom za doprinose i sa tako dobijenom osnovicom izračunati doprinose za PIO, zdravstvo i nezaposlene, pa za svaku oznaku AOP i odgovarajuće polje izračunati iznose. Onda napraviti tabelu koja će sadržati sve podatke za polja A25-H86 (iz postojećih tabela i Query- a) nad kojom se kreira Report. Sve ovo nije ni brzo ni lako. Stvari se dodatno usložnjavaju pri drugoj i n-toj isplati za taj mesec kada je potrebno uporediti već plaćene doprinose sa ukupnim… Mislim da je ovo ipak lakše od popunjavanja polja na nekoj umetnutoj slici obrasca jer ti podaci i tamo trebaju a izrada bi bila mnogo (ako je uopšte moguća) složenija. Evo ja već petnaestak minuta samo šturo opisujem postupak, koliko bi tek trajala izrada… Ako već imaš aplikaciju (u Access-u) okači je pa će neko, možda, da odradi obrazac. Bez podataka (čak i u OD za Excel) ništa se ne može ni započeti. U svakom slučaju, potrebno je dobro poznavanje Access-a i dosta vremena. Nadam se da ne razmišljaš kao moj bivši šef koji je jednom prilikom izjavio kako će, čim nađe vremena, odvojiti jedno dva sata da nauči to programiranja, pa će onda da nam pokaže… Najgori su oni koji ne znaju koliko ne znaju. Da bar cene tržišnu valorizaciju svima bi lakše bilo. Pozdrav. [ todra @ 01.04.2010. 20:27 ] @
savetnik.org
Na tvoje pitanje da li postoji jednostavan način kreiranja Reporta koji će odgovarati složenim obrascima kao što je PPOD putem nekog čarobnjaka ili slično već ti je odgovoreno. Ipak sama izrada odgovarajućeg Reporta nije nemoguća misija. U stvari, pravi izazov je priprema podataka za popunjavanje Reporta. Za OD obrazac, recimo, relativno je lako (uz Copy-Paste) formirati Report Header - Zaglavlje (red 1 – 24) i Report Footer – Podnožje (red 87-95) OD obrasca iz priloženog .xls, ili iz odgovarajućeg .pdf. Takođe, mogu se iskoristiti i podaci iz ćelija A25-C86 i H25-H86 za tabelu sa tekstualnim opisima. Tako uštediš vreme pri kucanju. Da bi se dobili podaci za popunu obrasca potrebno je kroz Query-je uporediti Bruto iznose (podrazumeva se da ove iznose već imaš u odgovarajućem programu, jer inače bi pisali o izradi programa za obračun zarada a ne kako popuniti obrazac) za odgovarajuću isplatu sa najnižom odnosno najvišom osnovicom za doprinose i sa tako dobijenom osnovicom izračunati doprinose za PIO, zdravstvo i nezaposlene, pa za svaku oznaku AOP i odgovarajuće polje izračunati iznose. Onda napraviti tabelu koja će sadržati sve podatke za polja A25-H86 (iz postojećih tabela i Query- a) nad kojom se kreira Report. Sve ovo nije ni brzo ni lako. Stvari se dodatno usložnjavaju pri drugoj i n-toj isplati za taj mesec kada je potrebno uporediti već plaćene doprinose sa ukupnim… Mislim da je ovo ipak lakše od popunjavanja polja na nekoj umetnutoj slici obrasca jer ti podaci i tamo trebaju a izrada bi bila mnogo (ako je uopšte moguća) složenija. Evo ja već petnaestak minuta samo šturo opisujem postupak, koliko bi tek trajala izrada… Ako već imaš aplikaciju (u Access-u) okači je pa će neko, možda, da odradi obrazac. Bez podataka (čak i u OD za Excel) ništa se ne može ni započeti. U svakom slučaju, potrebno je dobro poznavanje Access-a i dosta vremena. Nadam se da ne razmišljaš kao moj bivši šef koji je jednom prilikom izjavio kako će, čim nađe vremena, odvojiti jedno dva sata da nauči to programiranja, pa će onda da nam pokaže… Najgori su oni koji ne znaju koliko ne znaju. Da bar cene tržišnu valorizaciju svima bi lakše bilo. Pozdrav. [ MilesaS @ 19.03.2012. 10:05 ] @
Bas trenutno radim PP OD obrazac u Accesu i zbog nedoumice kako se popunjava isti dosla sam do ovog foruma.
Mene zanima konkretno da li ti imas program za obracun zarada koji daje odredjene izvestaje na osnovu kojih ti popunjavas OD obrazac? Ako je tako, da li imas mogucnost exportovanja takvog izvestaja u excel ili nekom drugom formatu? Ako imas mozes da u okviru Accessa linkujes tu excel tabelu, da napravis izvestaj OD obrazac tako sto ces da kopiras prazan OD obrazac i zalepis ga u Izvestaj (ja sam prazan OD obrazac iz excela zalepila kao objekat u izvestaj), i onda kreiras polja koja ce da prikazuju podatke iz tvog exel fajla. Ako nemas program za obracun zarada, sto je moj slucaj onda je sve mnogo komplikovanije ali nije neizvodljivo. Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|