[ anon7994 @ 12.01.2004. 21:36 ] @
JAT u novom ruhu: Tri tačke na repu Boeing-a

Na Aerodromu "Beograd" juče je promovisan prvi avion iz flote Jat Airways-a, koji će, već od danas leteti sa novim logom kompanije. Jatov Boieng 737-300 oznaka (YU-ANJ) je spoljno redizajniran u Jatovoj tehnici. To je prva, od 11 letilica te vrste iz flote Jat-aa koje će, kako je najavio direktor direktor za tehničke poslove Veljko Basarić, biti prefarabane do kraja ove godine. Dva iznajmljena Boeing-a 737-400, biće prefarbani do marta. Farbanje jednog aviona košta 30.000 dolara. Do kraja godine očekuje se da kompletna flota Jat Airways-a bude u novim oznakama, a pet aviona kompanije dobiće potpuno nova i modernizovana sedišta. Avioni tipa ATR -72 iz Jatove flote, koji će saobraćati u okviru regionalne kompanije Inter-link biće takođe prefarbani. Odluka o logotipu Interlink-a biće doneta do kraja meseca. Novi logo Jat ervejza je promovisan 17.juna 2003 godine.



[ Vukan Karadžić @ 12.01.2004. 22:10 ] @
Odvratan! Amaterski! Neadekvatan! Bruka za firmu (ma kakva ona bila)!!!
Sramota bi me bilo da udjem u ovakav underpants-avion :)
[ byTer @ 12.01.2004. 22:12 ] @
Malo si i u pravu. Samo vadi situaciju ovaj dobar font na telu.
[ Safet Beriša @ 12.01.2004. 22:23 ] @
Ni ovaj stari nije nešto ekstra, ali mi se ipak više sviđa od novog.
[ Vukan Karadžić @ 12.01.2004. 22:27 ] @
Citat:
byTer:
Malo si i u pravu. Samo vadi situaciju ovaj dobar font na telu.


Salis se, jel da?
[ Maniac @ 12.01.2004. 22:27 ] @
E sta rade dokoni ljudi!!!!
[ postmortem @ 12.01.2004. 23:30 ] @
stari bese bolji.. mnogo bolji

trebalo je samo da premeste neke boje. shteta...
[ anon7994 @ 13.01.2004. 00:02 ] @
Samo da se nadamo da ce se sve zavrsiti kao u slucaju British Airways i njihovog cuvenog 'World tails' fiaska.

Valjda ce neko i odgovarati za ovu strahotu...




[ Slobodan Miskovic @ 13.01.2004. 00:10 ] @
Ovaj novi znak je tako prost i los da nemam reci...mislim samo me interesuje zasto je promenjen stari...on mi je bas bio okej...
[ Mihailo @ 13.01.2004. 01:22 ] @
Bila je priča o tome na Dizajnzoni pre nekog vremena, pročitajte. Ako se dobro sećam zaključak je da je konkurs namešten (ko bi rek'o).
[ NetworkAdmin @ 13.01.2004. 11:31 ] @
jao majkooooo odvratnog logotipa.

mislim da zasluzujemo bolje od tri tackice... mogli su probati sa kraterima i rupama od PAM-a.
[ MilošV @ 13.01.2004. 12:21 ] @
Podsjeca na PrintMarks, sa kutija za cigare npr. :)

CMYK AirWays
[ NikolaVeber @ 13.01.2004. 12:42 ] @
Ajde barem da nesto predstavljaju te tacke... ili ja ne vidim njihov smisao?
[ sivaeminencija @ 13.01.2004. 12:55 ] @
Stari logo je bio mnogo otmeniji. Ovaj novi potseca na lose zalepljenu saru neke plasticne makete.

[ Buum @ 14.01.2004. 01:45 ] @
Užas živi & katastrofa!

Zamislite idiotluk - na konkursu su pobedila, ako se ne varam, neka 2 lika iz Slovenije, tj. njihova 2 rada. Kako sad dva, pitate se vi?! Pa, lepo - genijalci iz JAT-a su iskombinovali njihova 2 rešenja u ovo s***** koje su sad i sproveli u delo.

ODVRATNO - AVIONI ĆE SAD IZGLEDATI KAO ONE ARHAIČNE ŠERPE SA PLAVIM TUFNAMA!!!
[ bluesman @ 14.01.2004. 03:28 ] @
Koliko se ja sećam nisu kombinovali 2 rešenja već su njih dvojica radili zajedno. slažem se sa ocenom da je novi logo katastrofalan, a onaj prethodni je zakon, ne samo za ovaj novi nego i za većinu logotipa koje sam video u poslednje vreme. Što je najgore, vukla se ta informacija po novinama danima, još su se i hvalili sa novim logotipom. Stvarno je besmislen, a sećam se da su dali neko objašnjenje šta predstavlja, a pošto nisam umeo ni onda da skapiram - ne mogu sada ni da ga se setim.

Baš bih voleo da saznam ko je bio u toj komisiji za izbor logotipa.
[ Lifetime Investor @ 14.01.2004. 03:33 ] @
S'obzirom na to koliko se JAT prakticno preporodio novim rukovodstvom ... ovo im je stvarno kiks, ja koji jedva boje razlikujem pa mi je uzas kako izgleda, za ostalo stvarno sve pohvale - za sad je sve na trudu al izgleda da ce se isplatiti, mada je ovo faktor koji je jako bitan u tom poslu i nije se moglo dopustiti da omane ovako ...
[ Gojko Vujovic @ 14.01.2004. 06:33 ] @
A što su odlučili da rasprodaju sve 727mice i ostave neprekvalifikovane ljude (koji samo na njima znaju da lete) bez posla? Znam lično neke ovakve osobe i svi se nadaju da će makar dobiti neki posao piskarala kako bi ostali u firmi, više su i prestali da se nadaju da će dobiti obuku za neki drugi avion. Možda je za to i kasno u njihovim godinama, ali mnogo mi okrutno deluje cela ta priča.

Toliko o novom JAT menadžmentu i brizi o radnicima. ;) Dobro, sad će neko reći da oni treba da brinu o pozitivnom bilansu firme i da se zato to radi, ali ... zavisi naravno sve sa koje strane gledate to.
[ genesys @ 14.01.2004. 07:43 ] @
Citat:
Buum:
ODVRATNO - AVIONI ĆE SAD IZGLEDATI KAO ONE ARHAIČNE ŠERPE SA PLAVIM TUFNAMA!!!


Ne znam sto se tako palite na te tri tufne ?!

Kao neko ko se cesto vozi JATom, meni vise smeta sto to ne samo sto izgleda kao serpa, nego i JESTE serpa. U 737 otpadaju oni paneli iznad glava putnika sa sve pojasevima za spasavanje, da ne pominjemo izgled i zvuke unutar DC9...

Sto se mene tiche, rep bi mogao ostati i skroz beo, vise bi trebalo da vode rachuna o avionima koje imaju...
[ Lifetime Investor @ 14.01.2004. 11:26 ] @
Gojko, nisam siguran ali ako se ne varam 727 ne moze da leti iznad teritorije EU vishe, ja se cesto vozim jatom ali i drugim kompanijama i moram priznati da se bash primecuje ovaj period tranzicije starog i novog management-a, kao sto rekoh u prethodnom postu jos je to sve na trudu, ali isplatice se, tacno je jesu kante sve ali treba vremena- inace i dobar deo aviona u jednoj Alitalia-i, AirOne ... je jako slican- razvaljen
Sto se surovosti tiche, 99% kompanija kod nas je u takvom stanju da je potreban toliki nivo surovosti i bezosecajnosti da bi se to dovelo u funkcionalno stanje da to nije normalno, sindikati, chuda...
Postoji godinama cuveni sitan ali upecatljiv problem stjuardesa ... itd. itd. jednostavno neke stvari ne mogu drugacije ... a opet sa druge strane tu je i politika ...
[ veseliz @ 14.01.2004. 12:01 ] @
Ne da izgleda odvratno, nego kao da su coravi bili kad su birali rad!

I ne znam zasto svaki projekat koji se radi da bi se drpile pare mora da izgleda mnogo ruzno! A ovo je ocigledan primer! Prvo moraju da se tale sa dizajnerima, pa posle sa izvodjacima....! A mozda je ovo pogodno, zato sto se trosi manje boje, a naplati se za mnogo vise! Jer sta treba da se lupe tri tacke!!

A sam logo je i nova ideja za moto firme koji glasi:

" HOCU DA LETIM SA JAT-om I TACKA!"

Da nije tuzno i ruzno bilo bi mnogo smesno!
[ Buum @ 14.01.2004. 16:52 ] @
Citat:
bluesman:
Koliko se ja sećam nisu kombinovali 2 rešenja već su njih dvojica radili zajedno. slažem se sa ocenom da je novi logo katastrofalan, a onaj prethodni je zakon, ne samo za ovaj novi nego i za većinu logotipa koje sam video u poslednje vreme. Što je najgore, vukla se ta informacija po novinama danima, još su se i hvalili sa novim logotipom. Stvarno je besmislen, a sećam se da su dali neko objašnjenje šta predstavlja, a pošto nisam umeo ni onda da skapiram - ne mogu sada ni da ga se setim.

Baš bih voleo da saznam ko je bio u toj komisiji za izbor logotipa.


Ne, ne - garantovano su kombinovali 2 rešenja. Kolega sa posla mi je pre izvesnog vremena dao link na kome su bile i slike oba rešenja. Jedno rešenje je bilo da CEO avion bude išaran crvenim i plavim tufnama. Drugo rešenje je bilo sa ovim natpisom "JatAirways" (za njega se ne sećam šta je tačno imalo na repu).

Evo, nađoh i na Jatovom sajtu informacije o izboru logotipa:
Citat:

07.06.2003. Izabran novi znak i logotip


Na sednici kolegijuma generalnog direktora JAT Airways danas je izabran novi znak i logotip kompanije iz najužeg izbora od 22 rada, od ukupno 622, koliko ih je pristiglo na konkurs.

Najveći broj glasova dobila su dva rada pod šifrom JAT(0) i JATINPIKA, oba potpisana od strane autorskog tima Darko Miladinović i Eduard Cehovin iz Ljubljane. Logotip je usvojen iz rada pod šifrom JAT(0) a imidž znak pod šifrom JATINPIKA.

Budući da ni jedan od usvojenih radova, ni po mišljenju žirija, ni po mišljenju najužeg rukovodstva JAT Airways, ne zadovoljava u celini, izabrano rešenje je zapravo kombinacija ova dva rešenja. Dalja razrada će biti usklađena sa zahtevima menadžmenta JAT Airways, odnosno, primenom grafičkih standarda i aplikacijom.

U skladu sa novom poslovnom politikom koja se odnosi na uspostavljanje čvršćih veza u regionu, značajnije uključivanje u evropske tokove i dalju primenu svetskih standarda, JAT Airways je raspisao međunarodni javni konkurs za novi vizuelni identitet 28. aprila ove godine, i do 19. maja, kada je konkurs zatvoren, stigli su radovi iz SAD, Kanade, Velike Britanije, Nemačke, Italije, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Hong Konga, Norveške, Slovenije, Makedonije, Hrvatske i Srbije i Crne Gore. Ukupno 622 rada od 333 autora.
[ Maniac @ 14.01.2004. 22:17 ] @
Citat:
veseliz:
Ne da izgleda odvratno, nego kao da su coravi bili kad su birali rad!

I ne znam zasto svaki projekat koji se radi da bi se drpile pare mora da izgleda mnogo ruzno! A ovo je ocigledan primer! Prvo moraju da se tale sa dizajnerima, pa posle sa izvodjacima....! A mozda je ovo pogodno, zato sto se trosi manje boje, a naplati se za mnogo vise! Jer sta treba da se lupe tri tacke!!

A sam logo je i nova ideja za moto firme koji glasi:

" HOCU DA LETIM SA JAT-om I TACKA!"

Da nije tuzno i ruzno bilo bi mnogo smesno!

Mislim da su sve ove promene sto se desavaju u velikim firmama samo maska za jednu veliku mucku i otimacinu..
samo se treba prisetiti nastanka novog zastavinog znaka i price kako su za taj znak date ogromne pare a firma je u kolapsku vec deceniju a umesto da ulazu u razvoj oni smisljaju novi znak??!!!
To je samo maska da se nekom utrpaju ogromni novci u dzepove..
Kakve veze ima znak firme sa poslovanjem iste?
Da nece mozda sada vise ljudi da leti sa Jat-om????
To je sve bezveze...Bolje da su te pare ulozili u infrastruktutu ili u obuku pilota ili osoblja a ne na gluposti tipa farbanja aviona koje kosta....$$$...
Da a sto se tice onog motoa firme hocu da letim sa jotom tacka ja mislim da bi bolje isao moto
\letim sa jatom a gde su stici....tri tacke
[ Ivan Dimkovic @ 15.01.2004. 10:34 ] @
E, ovako..

Prvo, a propo B727 (simpaticna masina, to je i najbrzi jet airliner koji JAT ima za mediteranski saobracaj) - mislim da je JAT to nekom iznajmio (da li Genex ili neko treci ne znam) i da ce uskoro ti avioni opet biti u upotrebi - samo ne znam gde ce leteti.

JAT planira da se pretvori u holding sa kompanijama koje ce poslovati unutar toga (lokalni/regionalni saobracaj, long-distance saobracaj, tehnika, cargo, itd...) i to ce se desavati valjda ove godine..

Novi logo na avionu sam bas video pre 2 dana - nije bas skroz bedan (ima i gorih) ali definitivno je stari bolji...

E, sad, iskustva sa JAT-om u poslednje 3 nedelje...

#1 - Let Beograd-Pariz (skoro novi B737-400), pa nastavak za Colombo

Predajem karte, pasose i sl... i ceka me pitanje za jedan od pasosa "a, jel imate vi >neke< vize??" koje je ponovljeno i na boardingu :) Ali >neke< ... valjda bi i viza za bukrinu faso vredela nesto (ako iste postoje)

#2 - Let Colombo-Frankfurt (ULxxx - Usually Late), let kasni 1h 45 min zbog jakih vetrova sto nam je receno na pocetku leta... iz aviona zovem JAT da im kazem da ce doci do kasnjenka od 10-tak min u odnosu na njihov zavrsetak boardinga za JU351 (FRA-BGD) i da bi bilo lepo da nas sacekaju na sta dobijam odgovor da to njih treba da obavesti Sri Lankan Airways, kako meni da veruju na rec (inace.. nije moguce checkirati se na JAT-ove letove iz daleka zbog ne znam ni ja kog razloga - u kojem slucaju bi morali da cekaju) direktno preko neke sluzbene korespodncije (fax, telex, sta li vec koriste) i ja kazem stjuardesi da to urade, sto oni (navodno) i cine.

A da - dobijam i komentar sto sam kog djavola rezervisao JU351 za Nedelju i Ponedeljak i sto drzim mesta - sto je uradila turisticka agencija a ne ja... valjda su imali u vidu ovakav moguc glitch, da nisu verovatno bi se desilo ono sto se meni deslilo u #3 :)

Po izlazu (trcanje kroz avion i odjebavanje DE pandura koji gledaju pasose na izlazu iz aviona) nas docekuje riba iz Sri Lankan airwaysa da nam saopsti da je JAT zatvorio gate koji je na 15m od naseg - pre 5 min (!!) na vreme i da mozemo samo da gledamo avion 30 min kako ceka dozvolu za push-back i poletanje.... (#*@&(*@# i da imaju lep hotel koji ce nam platiti do sutrasnjeg leta, posto za Bgd postoji samo jedan let dnevno.. Inace, licno sam nekoliko puta cekao u JAT avionu connecting letove i po 20-30 minuta, ali po Marfiju kad ja kasnim uvek pobegnu.

Na srecu, naterali smo Sri-Lankan da nam plate odmah let do Ciriha i od Ciriha do Bgd 3h kasnije - sve u minut izvedeno, ali je dan bio nezaboravan - 5 letova :)

#3 - Beograd, posto samo ostao duze, odem do JAT predstavnistva da vidim sta mogu da uradim povodom povratne karte za DE - i dobijam odgovor da samo mogu da kupim novu kartu u jednom pravcu za DE... pri placanju dobijam ironicni komentar "nadam se da kreditna kartica nije falsifikovana".. itd...


Eto... :) Ponekad mi kod njih nedostaje online-kupovina karata i elektronski check-in... no sta je tu je - jesu najjeftiniji kad letis u SCG :)

[ bluesman @ 15.01.2004. 12:03 ] @
Iskustva su razlicita, ali ja imam samo lepa.

Kada sam se vracao sa Mauricijusa, isao sam letom do Pariza, pa odande connect flight za Beograd. Bilo je recimo sat i po fore izmedju letova. Posto Air France avion slece na Comoro Islands za refueling, a u tom trenutku je tamo bio drzavni udar (ne mogu da opisem scene kada sedimo u avionu na aerodromu i svi u glas "jebes gorivo, ajde bre poleti.... "), morali smo da sletimo i u Nairobi (neplanirano) pa je let kasnio 2 sata. Pitao sam stjuardesu da li ima sanse da stignemo na JAT-ov avion iz Pariza, a ona je rekla da ce kontaktirati njih i proveriti. Posle 10 minuta je rekla da je sve sredjeno.

Kada smo sleteli, rekli su nam "samo predjite u avion, prtljag ce vam biti prenesen". Nisam bas previse verovao i vec sam se bio oprostio od stvari a u najboljem slucaju sam ocekivao poteru za prtljagom po svetskim aerodromima, ali hajde...

Ispostavilo se da je JAT-ov avion cekao samo nas dvojicu i to 20 minuta, usli smo u avion i poleteli. Da bi utisak bio kompletan, i prtljag je bio u avionu pa sam super zadovoljan otisao kuci.

Mada, kakve ovo veze ima sa logotipom? :-))
[ -zombie- @ 15.01.2004. 14:53 ] @
Citat:
bluesman:
Ispostavilo se da je JAT-ov avion cekao samo nas dvojicu i to 20 minuta, usli smo u avion i poleteli.


to možda jeste bilo zgodno za tebe ;), ali za drugih 100 putnika?

ili ako je neko treći zbog tog zakašnjenja zakasnio na sledeći avion?

to ja mogu računati kao "prijatno iskustvo" ali ne i kao pohvalno za profesionalizam kompanije..
[ tune @ 15.01.2004. 15:23 ] @
... 'jel to JAT = Joke About Time :))

[Ovu poruku je menjao tune dana 15.01.2004. u 20:26 GMT]
[ Ivan Dimkovic @ 15.01.2004. 15:24 ] @
Citat:

to ja mogu računati kao "prijatno iskustvo" ali ne i kao pohvalno za profesionalizam kompanije..


Profesionalizam kompanije se ogleda u opsluzivanju svih putnika - letovi za Beograd su u najvecem broju slucajeva konacni letovi jer, na zalost, Beograd nije neki poseban hub u centralnoj Evropi - a jos ako ima 2-3 leta nedeljno iz nekog grada ostaviti nekoliko ljudi zbog 10 min moze biti skroz bez veze - na kraju krajeva, u planiranju sletanja tj. planova posle se uvek ostavlja neki "buffer" jer recimo moze i da bude red na pasoskoj kontroli i sl... pa je 20 minuta cekanja nista.

Ne zaboravi i da se 20 minuta lako nadoknadi u letenju ako je u pitanju regionalni saobracaj i vreme je OK.

Ovakvih problema imas manje u Intra-EU letovima - tj. ne cekaju jer obicno za sat-dva vremena imas sledeci let u istom pravcu.
[ jms_uk_2001 @ 21.01.2004. 22:55 ] @
ja sam imao iskustvo da letim na jatovom B727 u junu 2001 (iako je system pokazivao 737) od londona za beograd.
inace, kad sam stigao u BEG, drugar koji je tada radio na surcinu, mi je kazao da je taj avion (tada bio) star 24 godine - EU limit je 25!
anyway, kasnili smo u polasku 40 minuta jer je pilot (po njegovim recima, samo na srpskom, a ne i na engleskom) zagrevao motore ?!?
kad smo sleteli (uz naravno aplauz) zena ispred mene je ustala i celo sediste (mekani deo) se podigao sa njom - ostala samo konstrukcija sedista...

od tada, u BEG sam isao sa LH, OS i AZ.
pozdrav,
jovan.


Citat:
Ivan Dimkovic:
E, ovako..

Prvo, a propo B727 (simpaticna masina, to je i najbrzi jet airliner koji JAT ima za mediteranski saobracaj) - mislim da je JAT to nekom iznajmio (da li Genex ili neko treci ne znam) i da ce uskoro ti avioni opet biti u upotrebi - samo ne znam gde ce leteti.

JAT planira da se pretvori u holding sa kompanijama koje ce poslovati unutar toga (lokalni/regionalni saobracaj, long-distance saobracaj, tehnika, cargo, itd...) i to ce se desavati valjda ove godine..

Novi logo na avionu sam bas video pre 2 dana - nije bas skroz bedan (ima i gorih) ali definitivno je stari bolji...

E, sad, iskustva sa JAT-om u poslednje 3 nedelje...

#1 - Let Beograd-Pariz (skoro novi B737-400), pa nastavak za Colombo

Predajem karte, pasose i sl... i ceka me pitanje za jedan od pasosa "a, jel imate vi >neke< vize??" koje je ponovljeno i na boardingu :) Ali >neke< ... valjda bi i viza za bukrinu faso vredela nesto (ako iste postoje)

#2 - Let Colombo-Frankfurt (ULxxx - Usually Late), let kasni 1h 45 min zbog jakih vetrova sto nam je receno na pocetku leta... iz aviona zovem JAT da im kazem da ce doci do kasnjenka od 10-tak min u odnosu na njihov zavrsetak boardinga za JU351 (FRA-BGD) i da bi bilo lepo da nas sacekaju na sta dobijam odgovor da to njih treba da obavesti Sri Lankan Airways, kako meni da veruju na rec (inace.. nije moguce checkirati se na JAT-ove letove iz daleka zbog ne znam ni ja kog razloga - u kojem slucaju bi morali da cekaju) direktno preko neke sluzbene korespodncije (fax, telex, sta li vec koriste) i ja kazem stjuardesi da to urade, sto oni (navodno) i cine.

A da - dobijam i komentar sto sam kog djavola rezervisao JU351 za Nedelju i Ponedeljak i sto drzim mesta - sto je uradila turisticka agencija a ne ja... valjda su imali u vidu ovakav moguc glitch, da nisu verovatno bi se desilo ono sto se meni deslilo u #3 :)

Po izlazu (trcanje kroz avion i odjebavanje DE pandura koji gledaju pasose na izlazu iz aviona) nas docekuje riba iz Sri Lankan airwaysa da nam saopsti da je JAT zatvorio gate koji je na 15m od naseg - pre 5 min (!!) na vreme i da mozemo samo da gledamo avion 30 min kako ceka dozvolu za push-back i poletanje.... (#*@&(*@# i da imaju lep hotel koji ce nam platiti do sutrasnjeg leta, posto za Bgd postoji samo jedan let dnevno.. Inace, licno sam nekoliko puta cekao u JAT avionu connecting letove i po 20-30 minuta, ali po Marfiju kad ja kasnim uvek pobegnu.

Na srecu, naterali smo Sri-Lankan da nam plate odmah let do Ciriha i od Ciriha do Bgd 3h kasnije - sve u minut izvedeno, ali je dan bio nezaboravan - 5 letova :)

#3 - Beograd, posto samo ostao duze, odem do JAT predstavnistva da vidim sta mogu da uradim povodom povratne karte za DE - i dobijam odgovor da samo mogu da kupim novu kartu u jednom pravcu za DE... pri placanju dobijam ironicni komentar "nadam se da kreditna kartica nije falsifikovana".. itd...


Eto... :) Ponekad mi kod njih nedostaje online-kupovina karata i elektronski check-in... no sta je tu je - jesu najjeftiniji kad letis u SCG :)


[ jms_uk_2001 @ 21.01.2004. 22:56 ] @
ja sam imao iskustvo da letim na jatovom B727 u junu 2001 (iako je system pokazivao 737) od londona za beograd.
inace, kad sam stigao u BEG, drugar koji je tada radio na surcinu, mi je kazao da je taj avion (tada bio) star 24 godine - EU limit je 25!
anyway, kasnili smo u polasku 40 minuta jer je pilot (po njegovim recima, samo na srpskom, a ne i na engleskom) zagrevao motore ?!?
kad smo sleteli (uz naravno aplauz) zena ispred mene je ustala i celo sediste (mekani deo) se podigao sa njom - ostala samo konstrukcija sedista...

pri povratnom letu, ista prica - morao sam da kupim kartu u jednom pravcu, jer sam ostao duze nego sto sam planirao - i tada se placalo u keshu....

od tada, u BEG sam isao sa LH, OS i AZ.
pozdrav,
jovan.


Citat:
Ivan Dimkovic:
E, ovako..

Prvo, a propo B727 (simpaticna masina, to je i najbrzi jet airliner koji JAT ima za mediteranski saobracaj) - mislim da je JAT to nekom iznajmio (da li Genex ili neko treci ne znam) i da ce uskoro ti avioni opet biti u upotrebi - samo ne znam gde ce leteti.

JAT planira da se pretvori u holding sa kompanijama koje ce poslovati unutar toga (lokalni/regionalni saobracaj, long-distance saobracaj, tehnika, cargo, itd...) i to ce se desavati valjda ove godine..

Novi logo na avionu sam bas video pre 2 dana - nije bas skroz bedan (ima i gorih) ali definitivno je stari bolji...

E, sad, iskustva sa JAT-om u poslednje 3 nedelje...

#1 - Let Beograd-Pariz (skoro novi B737-400), pa nastavak za Colombo

Predajem karte, pasose i sl... i ceka me pitanje za jedan od pasosa "a, jel imate vi >neke< vize??" koje je ponovljeno i na boardingu :) Ali >neke< ... valjda bi i viza za bukrinu faso vredela nesto (ako iste postoje)

#2 - Let Colombo-Frankfurt (ULxxx - Usually Late), let kasni 1h 45 min zbog jakih vetrova sto nam je receno na pocetku leta... iz aviona zovem JAT da im kazem da ce doci do kasnjenka od 10-tak min u odnosu na njihov zavrsetak boardinga za JU351 (FRA-BGD) i da bi bilo lepo da nas sacekaju na sta dobijam odgovor da to njih treba da obavesti Sri Lankan Airways, kako meni da veruju na rec (inace.. nije moguce checkirati se na JAT-ove letove iz daleka zbog ne znam ni ja kog razloga - u kojem slucaju bi morali da cekaju) direktno preko neke sluzbene korespodncije (fax, telex, sta li vec koriste) i ja kazem stjuardesi da to urade, sto oni (navodno) i cine.

A da - dobijam i komentar sto sam kog djavola rezervisao JU351 za Nedelju i Ponedeljak i sto drzim mesta - sto je uradila turisticka agencija a ne ja... valjda su imali u vidu ovakav moguc glitch, da nisu verovatno bi se desilo ono sto se meni deslilo u #3 :)

Po izlazu (trcanje kroz avion i odjebavanje DE pandura koji gledaju pasose na izlazu iz aviona) nas docekuje riba iz Sri Lankan airwaysa da nam saopsti da je JAT zatvorio gate koji je na 15m od naseg - pre 5 min (!!) na vreme i da mozemo samo da gledamo avion 30 min kako ceka dozvolu za push-back i poletanje.... (#*@&(*@# i da imaju lep hotel koji ce nam platiti do sutrasnjeg leta, posto za Bgd postoji samo jedan let dnevno.. Inace, licno sam nekoliko puta cekao u JAT avionu connecting letove i po 20-30 minuta, ali po Marfiju kad ja kasnim uvek pobegnu.

Na srecu, naterali smo Sri-Lankan da nam plate odmah let do Ciriha i od Ciriha do Bgd 3h kasnije - sve u minut izvedeno, ali je dan bio nezaboravan - 5 letova :)

#3 - Beograd, posto samo ostao duze, odem do JAT predstavnistva da vidim sta mogu da uradim povodom povratne karte za DE - i dobijam odgovor da samo mogu da kupim novu kartu u jednom pravcu za DE... pri placanju dobijam ironicni komentar "nadam se da kreditna kartica nije falsifikovana".. itd...


Eto... :) Ponekad mi kod njih nedostaje online-kupovina karata i elektronski check-in... no sta je tu je - jesu najjeftiniji kad letis u SCG :)