[ Danijel Krmar @ 03.04.2010. 21:43 ] @
Elem, prema Blic-u, radnici koji su svojevoljno napustili FIAT neće moći da se vrate na državnu sisu (odnosno u Zastavu). Ali moći će da se vrate u FIAT pod uslovom da napišu molbu za povratak.
Citat:
Očigledno su radnici bili u zabludi jer je tačka pod brojem šest u ugovoru za njih bila nejasna. Naime, radnici su mislili da imaju dva meseca vremena da se predomisle i da se vrate u matičnu državnu firmu, ali nisu znali da to pravo imaju samo ukoliko im „Fijat“ da otkaz...

...Ukoliko ne pristanu da se vrate, mi ćemo izabrati druge radnike jer ima 1.600 slobodnih radnika koji se još uvek vode na spisku „Zastave“ i čekaju svoju šansu za novi posao, kaže Đuzepe Zakarija...


Baš me zanima koliko njih će se vratiti sada kada ipak ne mogu u ladovinu Zastave.

Temu bi možda trebalo spojiti sa temom http://www.elitemadzone.org/t3...-Fijata-Zale-se-na-tezak-posao koja je lock-ovana.
[ Lesli Eldridz @ 03.04.2010. 23:48 ] @
Ja sam rek'o jos na onoj temi da su te ljude nalozili patriote da dizu galamu, u sklopu akcije u kojoj patriote zele da izazovu prevremene izbore od cega nema nista, a nema nista ni od njihove pobede na redovnim izborima. Svako koga su patriote branili od bilo cega za ovih (skoro) cetvrt veka do kako su se pojavili da vracaju dostojanstvo je iz saveza sa njima izasao spustenih gaća i obljubljen na silu (a mnogi nisu ni izasli iz price, nego su ostali da mirisu travu odozdo) . Pa oni neka i dalje veruju tim maloumnicima. Sve u svemu, ko posle cetvrt veka iskustva sa patriotama i dalje sa njima tikve sadi, i treba da mu se one olupaju o glavu.
[ Danijel Krmar @ 04.04.2010. 00:10 ] @
Lesli, dobar post, apsolutno se slažem.

Još se uz to ispostavilo da ti ljudi nisu uopšte čitali ugovor o radu koji su potpisali, mene iskreno čudi kako FIAT tim što su otišli uopšte i hoće da izađe u susret.

Galama je svakako bila podignuta, mogli smo videti kako ljudi pljuju po FIAT-u, optužujući tu firmu za mobing i nehumane uslove :). Šta li će sada reći ona gospođa koja ne sme da puši u fabrici :)...

Za sada je samo Blic pisao o tome, verovatno će ovih dana biti još vesti.
[ vladd @ 04.04.2010. 14:47 ] @
JA sam patriota, ali izgleda one idiotske fele. Naime, nisam "profitni patriota", ili patriota zarad profita, samo sam ljubitelj svoje zemlje, svoje zajednice.

I voleo bih da napravim jasnu razliku od patriJota

Ostalu bandu prilagodljivih gusara ne priznajem da spadaju u normalne ljude, vise bih im odredio termin humane hijene.

A sto se tice radnika, neradnika, surovih kapital-robovlasnika, mislim da nisu vredni civilizovane diskusije.

Svuda gde "pukne tikva" ispostavi se da su manje hijene(ili lose pozicionirane) izgubile lesinu od spretnijih...

Ni jedni ni drugi jednostavno NE ZELE da se drustvo normalizuje, zeleli bi vecnu krizu i tranziciju, beskrajno otimanje i kmecanje(uz modernu verziju socijalnog prosjacenja, zakaciti se na nekakvu drzavnu pomoc ili subvenciju, a baviti se dokono nekim sitnim kombinacijama, ili prosto poljoprivredom), nadajuci se da lezi sansa u poslovici "nicija nije gorela do zore..."


Poz
[ Lesli Eldridz @ 04.04.2010. 17:21 ] @
Citat:
vladd: JA sam patriota, ali izgleda one idiotske fele. Naime, nisam "profitni patriota", ili patriota zarad profita, samo sam ljubitelj svoje zemlje, svoje zajednice.
Znaci, ti si vise onako patriota naivac. Nema tu leba. Svi deklarisani patriote su u stvari patriJote. U ovoj ili bilo kojoj zemlji. Znas kako je reko drug Embroz Birs : "in Dr. Johnson's famous dictionary patriotism is defined as the last resort of a scoundrel; With all due respect to an enlightened but inferior lexicographer I beg to submit that it is the first". To, i ono: "vote, n. - the instrument and symbol of a freeman's power to make a fool of himself and a wreck of his country". Tako ti je to.
[ Horvat @ 04.04.2010. 19:12 ] @
cek sad,u koju to zastavu?
zar nije crvenu zastavu (vozila) potpuno preuzeo fiat??
[ Lesli Eldridz @ 04.04.2010. 19:21 ] @
A-je!
[ eloiza @ 04.04.2010. 19:35 ] @
Citat:
Horvat: cek sad,u koju to zastavu?
zar nije crvenu zastavu (vozila) potpuno preuzeo fiat??


@Horvat,

Od oko ukupno 2600 radnika, 1000 je od 01.02.2010 godine prešao u FAS (Fiat automobili Srbija) koji je preuzeo celu fabriku pod svoje okrilje, a preostalih 1600 je preuzela država pod svoje okrilje kao radnike Fabrika Zastava automobili i daje im platu (sa odbitkom dodatka za prevoz i topli obrok) da ostanu u svojim kućama sve dotle dok država ne obezbedi svima novo radno mesto u drugim firmama.
[ Izvoljski @ 04.04.2010. 20:31 ] @
ludilo, pa s obzirom kako izrabljuju ove u fiatu bolje je bilo ostati zastavi ! Ludilo, XAOC !
[ Horvat @ 04.04.2010. 21:20 ] @
@eloiza ti to za*ebavas ili ozbiljno??
ja ne mogu da verujem :(
[ eloiza @ 04.04.2010. 21:22 ] @
Citat:
Horvat: @eloiza ti to za*ebavas ili ozbiljno??
ja ne mogu da verujem :(


NAJOZBILJNIJE!!!!!!!
[ Danijel Krmar @ 04.04.2010. 21:55 ] @
Citat:
Izvoljski: ludilo, pa s obzirom kako izrabljuju ove u fiatu bolje je bilo ostati zastavi ! Ludilo, XAOC !

Naravno da je bolje ostati u Zastavi, dobivati nešto malo manju platu i ne raditi ništa. Ali je onda iluzorno i očekivati da će išta biti bolje.

Na kraju krajeva niko te ljude ne tera da rade, naći će se drugi radnici, a ono, ako ne u Srbiji, postoji još zemalja sa jeftinom radnom snagom.
[ eloiza @ 04.04.2010. 23:19 ] @
Citat:
Danijel Krmar: Naravno da je bolje ostati u Zastavi, dobivati nešto malo manju platu i ne raditi ništa. Ali je onda iluzorno i očekivati da će išta biti bolje.

Na kraju krajeva niko te ljude ne tera da rade, naći će se drugi radnici, a ono, ako ne u Srbiji, postoji još zemalja sa jeftinom radnom snagom.


Samo zaboravljaš činjenicu da je većina boljih, vrednijih i sposobnijih radnika mimo svoje volje bukvalno odstranjena iz FAS-a (Fiata automobili Srbija) i ostala u Zastavi krivicom onih naših političkih moćnika koji su kreirali svoje spiskove ko treba da radi u FAS-u prema stranačkim pripadnostima, rođačkim, kumovskim, prijateljskim vezama,....
[ Danijel Krmar @ 04.04.2010. 23:34 ] @
Pravo da ti kažem nemam pojma, ali poznajući situaciju u zemlji sasvim je moguće da je kvalitetniji a "nepodoban" kadar ostao izvan FAS-a. Ipak kada dođu privatnici kojima je samo profit bitan to se lagano iskristališe, što se i pokazalo na ovom primeru gde su ljudi kojima se nije baš radilo već im se pućkalo napuštali FAS. Moj post se više odnosio na komentar Beltrammia, ne mislim da među tih 1600 ljudi koji su ostali u Zastavi nema popriličan broj onih koji zbog nepodobnosti nisu dobili šansu.

Opet, bolje je da što više takvih "podobnih" odustane kako bi oni vredniji i sposobniji dobili priliku. Ne vidim gde je tu problem.
[ Odin D. @ 05.04.2010. 11:29 ] @
Citat:
eloiza
Od oko ukupno 2600 radnika, 1000 je od 01.02.2010 godine prešao u FAS (Fiat automobili Srbija) koji je preuzeo celu fabriku pod svoje okrilje, a preostalih 1600 je preuzela država pod svoje okrilje kao radnike Fabrika Zastava automobili i daje im platu (sa odbitkom dodatka za prevoz i topli obrok) da ostanu u svojim kućama sve dotle dok država ne obezbedi svima novo radno mesto u drugim firmama.

A zasto su ostali gradnjani ove drzave diskriminisani u odnosu na radnike Zastave. Ima i drugih drzavnih preduzeca koja su propala i gdje radnici ne sjede kuci i dobijaju platu za nista "dok im drzava ne obezbedi radna mjesta u novim firmama"!?
Mislim, u cemu je fazon?

Gledano prema prosjecnoj brzini rjesavanja stvari, sasvim je vjerovatno da ce sve i jedan od tih 1600 (ne)radnika dogurati tako do penzije, pa taman i da neki od njih sad ima 18 godina, samo ako odluci da se nigjde sam ne zaposljava....
[ Ivan Dimkovic @ 05.04.2010. 11:36 ] @
Diskriminisani su zato sto nisu "provalili foru". Znas ono, zivi se "na foru".

E pa tako i ovi radnici Zastave, ljudi su provalili "foru" i sad su oni pametni.... sigurno se hvale u kafani kako su uspeli da zeznu prokletu drzavu.

A i sve ostale gradjane, pritom.
[ vladd @ 05.04.2010. 11:47 ] @
Citat:
Lesli Eldridz: Znaci, ti si vise onako patriota naivac. Nema tu leba. Svi deklarisani patriote su u stvari patriJote. U ovoj ili bilo kojoj zemlji. Znas kako je reko drug Embroz Birs : "in Dr. Johnson's famous dictionary patriotism is defined as the last resort of a scoundrel; With all due respect to an enlightened but inferior lexicographer I beg to submit that it is the first". To, i ono: "vote, n. - the instrument and symbol of a freeman's power to make a fool of himself and a wreck of his country". Tako ti je to.



He he, ne bas..

Ne nasedam na uklapanje u nekakve seme i opise I daleko samo od emotivnog naivca, naprotiv, sa patriotske strane nemam trunku emocija..

Zato i razlikujem hohstaplere, i patrijote i neradnike i izrabljivace i obicne lopuze, koje navlace na sebe razne etikete, pa su "ovo" ili "ono"

Kao prislini(po rodjenju) pripadnik jedne zajednice(poreklo ne mogu da biram, a dovoljno sam snazan da ne zelim da menjam sredinu, da bezim iz okruzenja), jednostavno zelim da "popravim" okruzenje.

A za to je potrebno jasno sagledati i lopuze i folirante i prevarante, koji zloupotrebljavaju sve sto moze da se zloupotrebi, uzgredna lepljenja etiketa i razna usemljenja, kao sto je "davanje objasnjenja" ili objasnjenja pojava...nesto kao opsta dijagnoza, i shodno tome, obeleziti negativne pojave u njihovom elementarnom smislu.

Zato mi je jasan mafijaski izrabljivacki odnos Fiata, jasni su mi delovi "radnicke" grupacije koji bi neradom i marifetlucima da cuclaju drzavu, jasni su mi i kvarni pojedinci iz redova politicara(koji se igraju "pokvarene" politike) i jedni i drugi i treci su ZLO za ovu zajednicu, ma kako se oni izvijali i davali razloge, i usmereni su protiv onih koji bi normalno da zive i rade i razvijaju ZAJEDNICU..

Sto se lepo vidi i u doticnom "pucanju tikve"...

Poz
[ Horvat @ 05.04.2010. 12:04 ] @
ma piip zastava je uvek bila i privilegovana,ja mislio da su napokon raskrstili s time kad su poklonili je fiatu (neracunajuci privilegiju oko reciklaze vozila),al vidim da sam se grdno zahebo
[ ventura @ 05.04.2010. 15:34 ] @
Citat:
vladd
...Zato mi je jasan mafijaski izrabljivacki odnos Fiata...

Sad mi je jasno odakle toliko mafijaša u Srbiji... Ja sam mislio da je mafijaš neko ko se bavi kriminalom, kad ono mafijaš je svako ko zahteva od radnika da rade... Čovek svaki dan nauči nešto novo...
[ milance_kg @ 05.04.2010. 18:23 ] @
Opet tema oko Fiat-ovih radnika, pa onda jedno izvinjenje oko ranijih konstatacija i iznos novih.

Kad sam izneo informaciju da je plata 13.000 din to je bila samo akontacija, ali znajuci mene pojedini to su vesto iskoristili
ono nanos da vidim cek bez da se zagledam i 'ubedljivivom' pricom - sta reci 'pao sam na prosto'.

Potrudio sam se da se raspitam sada detaljnije oko uslova, ono nisu bas idealni ali traka ima rotacije za osobe oko 165 cm visine pa vise,
rad je malo ucestaliji nego nekad u Zastavi u sretna vremena. Za starije tesko podnosljivo ko nije radio duze vreme i u neku ruku razumem
(da ne ulazimo u dubinu teme).
Fiat isto planira da poboljsa uslove rada, tako se prica.

Medjutim utisak kvari rukovodstvo koje je nase, dok sa druge strane Fiat je veoma zadovoljan radom i kavlitetom, pa stoga
ona stara 'srpska'..... ne znam je, ali ako je vec tako da imamo kvalitetnu radnu snagu, ne dozvolimo sitnim politikantima
da upropaste neki privid pocetka boljeg.
[ vladd @ 05.04.2010. 19:06 ] @
Citat:
ventura: Sad mi je jasno odakle toliko mafijaša u Srbiji... Ja sam mislio da je mafijaš neko ko se bavi kriminalom, kad ono mafijaš je svako ko zahteva od radnika da rade... Čovek svaki dan nauči nešto novo...


A ti si vevrica, pa ne razumes sta to znaci

U stvari, vec se pitam da nisi od "onih" perfekcionista koji ne razumeju sta je TACNO receno, vec imaju beton u glavi i plitku logiku?
..Niko nije spominjao "kriminal" vec mafijaski izrabljivacki odnos, gde bos moze i da samara svoje vojnike...mada i za kriminal ima osnova, ali nema dokaza...samo zloupotrebe

Ali ti se pravis ..beep..., i pametujes na poseban nacin...


Citat:
milance_kg
Fiat isto planira da poboljsa uslove rada, tako se prica.


Pa zar taj cudo..*udo europejski gigant.... turbo mega svetski proizvodjac najcuvenijih automobila..... NIJE RAZRADIO ERGONOMIJU PROIZVODNJE...

Ili da spojimo temu o propasti auto...

Pa gde su EUROPSKI standardi proizvodnje(ili bar socijalisticki, od pre 50 godina), stimulacija i nagradjivanje radnika iz managerskih udzbenika, kastinzi ekipa na prizvodnoj liniji...ili je za Fiat milijardere to nepoznata aktivnost...srednji vek ili deca rudari su zanimljivija varijanta???

Ili zloupotreba politickih poena..???

Znac..smrdi..nadaleko..

Poz
[ Odin D. @ 05.04.2010. 19:12 ] @
Jes, jes, smrdi nadaleko....

Kompanija koja vredi vise nego citava ova drzava, pa ce neko iz zastavice da ih uci kako se posluje....
[ eloiza @ 05.04.2010. 19:18 ] @
Odin D,

Verovatno radite negde u inostranstvu, pa verovatno znate da tamo kapitalisti kod svojih kuća postupaju sa svojim radnicima veoma humano u svim elementima, ali ti isti kapitalisti kad su van postupaju sa stranim radnicima baš upravo suprotno do krajnosti krajnje nehumano.
[ milance_kg @ 05.04.2010. 19:34 ] @
Citat:
vladd: Pa zar taj cudo..*udo europejski gigant.... turbo mega svetski proizvodjac najcuvenijih automobila..... NIJE RAZRADIO ERGONOMIJU PROIZVODNJE...

Ili da spojimo temu o propasti auto...:)

Pa gde su EUROPSKI standardi proizvodnje(ili bar socijalisticki, od pre 50 godina:)), stimulacija i nagradjivanje radnika iz managerskih udzbenika, kastinzi ekipa na prizvodnoj liniji...ili je za Fiat milijardere to nepoznata aktivnost...srednji vek ili deca rudari su zanimljivija varijanta???

Ili zloupotreba politickih poena..???

Znac..smrdi..nadaleko..:D

Poz


Dragi gospodine ja Vas ne razumem, ali nadam se da oko Fiata koliko sam skupio informacija je cist biznis, nije se radilo ranije,
ja sam nekad kao masinac bio tu na praksi i video svojim ocima, opet sam imao priliku da vidim pre par dana, ali kao plus.
Plata je oko 28-30.000, sa tendencijom dok se povrate ulozena sredstva, da bude i vise, jer oni ne racunaju mnogo ozbiljno sto im
drzava dala objekat.

Za nezaposlene mase u KG a koje zele raditi moze biti idealan posao, posto za 1 god moze izaci na 500 eur., na ovu krizu ....

[Ovu poruku je menjao milance_kg dana 05.04.2010. u 20:45 GMT+1]
[ Odin D. @ 05.04.2010. 19:49 ] @
Citat:
eloiza: Odin D,

Verovatno radite negde u inostranstvu, pa verovatno znate da tamo kapitalisti kod svojih kuća postupaju sa svojim radnicima veoma humano u svim elementima, ali ti isti kapitalisti kad su van postupaju sa stranim radnicima baš upravo suprotno do krajnosti krajnje nehumano.

I vi mora da zivite negdje u inostranstvu kad vam nije poznata cinjenica da su u Srbiji kudikamo u boljem polozaju oni koji rade kod stranih poslodavaca nego kod nasih domacih. To otprilike vazi za sve "slojeve" zanimanja, od najjednostavnijih do najslozenijih.

Ono sto Vi ne razumijete je da posao nije socijalna kategorija, pa da ce stari zanemocao covjek pred penzijom, koji dugo nije radio pa ispao iz kondicije, i kojem jos oticu vene, te koji jos usto mora da pusi na svakih pola sata, biti sa "razumijevanjem" pusten da radi kako se njemu radi na nekom radnom mjestu.

Ako nije u stanju da radi onako kako se na toj poziciji zahtjeva i ocekuje, onda ne treba ni da radi tu - neka trazi ono sto moze da radi, a ne da se prihvata necega sto mu ne pase pa da onda proglasava nehumane uslove.

To je isto kao da zaposlis rahiticnog zadebljalog radnika kao fudbalskog sudiju, pa onda vices: "Pa to je nehumano, tjeraju ga da trci!"

Koliko ja znam, ovdje jos niko nije predocio nista konkretno cime bi bacio imalo svjetla na to sta se podrazumjeva pod "nehumano".
Sta je to tacno poimenice nehumano? Radno vreme, duzina pauze, vikanje na radnike, tucenje radnika, hladne prostorije, neisplacivanje plate, neuplacivanje poreza, neplaceni prekovremeni rad nocu, ... STA TACNO?
[ Ivan Dimkovic @ 05.04.2010. 20:10 ] @
Vala bas...

U cemu se sastoji ta silna nehumanost tih zlih stranih poslodavaca? U striktnom radnom vremenu? U striktno ogranicenom vremenu za pauze i ladomudjenje? Sto ne sme da se pusi na radnom mestu? Uuuuu...

Ono, to je norma i "kod njih kuci" stavise tamo niko normalan nece da se zali zbog toga (osim u Francuskoj, ali oni su posebna prica) - a u nekim drugim zemljama se RMBA daleko vise nego u Srbiji i to za MNOGO manje pare.

Kome se ne svidja, moze uvek da ide kod domacih poslodavaca... cuo sam da su to osecajne slovenske dusice, i da razumeju sve muke i "muke"... cak daju i vinjauk za dzaba :)
[ eloiza @ 05.04.2010. 20:20 ] @
Citat:
Odin D.
Sta je to tacno poimenice nehumano? Radno vreme, duzina pauze, vikanje na radnike, tucenje radnika, hladne prostorije, neisplacivanje plate, neuplacivanje poreza, neplaceni prekovremeni rad nocu, ... STA TACNO?


Svakodnevni neplaćeni prekovremeni rad van osmo časovnog radnog vremena pa bi se ispunio dnevni kapacitet proizvodnje , pa čak i neplaćeni rad subotom i nedeljom. A gde je tu ispoštovan zakonski nedeljni rad od 40 časova?

Da je Sindikat stao na stranu radnika (a nije), tražio bi od poslodavca novi dodatni broj radnika u Fabrici da bi poslovi na vreme završili tokom osmo časovnog radnog vremena.
[ Odin D. @ 05.04.2010. 21:20 ] @
Citat:
„Ima onih koji zbog godina ili zdravstvenih razloga ne mogu da izdrže preopterećenost na poslu. Među njima je dosta žena. Drugi, pak, kažu da su pauze kratke, a jedan broj je u grupu radnika kojima je ostalo pet godina do penzije. Oni žele da se vrate u Zastavu i podignu otpremnine zagarantovane socijalnim programom. Plaše se da bi ih FAS mogao otpustiti, a u tom slučaju im sleduje samo zakonska, ne i beneficirana otpremnina“, objašnjava Mihajlović.

Ipak, kaže on, „nadam se da brojnijih odlazaka neće biti, a umesto onih koji vraćaju radne knjižice, posao će biti ponuđen radnicima koji nisu primljeni u prvom krugu“.

Razlozi zdravlje i godine, ne novac

Jedan od onih koji je napustio FAS je i pedesetdvogodišnji Tomislav Ivanović, montažer creva za kočnice. „Nisam ja nikakav heroj i šta ima o tome da se priča. Otišao sam iz zdravstvenih razloga i to je to“, kaže ovaj radnik.

Njegov vršnjak i kolega sa montažne linije Marko Despotović navodi da će po povratku u Zastavu najverovatnije konkurisati za socijalnu otpremninu. „Posle 30 godina rada više nisam u stanju da se bakćem na poslu. Mislio sam da mogu, ali ne ide i sada ću da se prijavim za odlazak po socijalnom programu“, navodi ovaj, sada već bivši radnik FAS-a.
Portparol FAS-a Đuzepe Zakarija smatra da je odluka „malog broja radnika” da napuste fabriku njihov „lični čin”, te da u Fijatovom kodeksu ponašanja „nema ničeg neuobičajenog”.

„FAS u ovom momentu zapošljava hiljadu radnika, koji veoma angažovano rade na potpuno zadovoljavajući način i zbog toga što osećaju da su deo projekta koji ima budućnost. Dakle, nemam nikakav komentar na izbor malog broja radnika, koji su, pošto su stariji od 50 godina, umesto da nastave da rade, odlučili da primaju dohodak od države“, kaže Zakarija.

On dodaje da „u kodeksu ponašanja, koji se primenjuje u svim fabrikama Fijata u svetu, i koji nije objavljen samo u Kragujevcu nego na pet kontinenata, niko ne vidi ništa ’neuobičajeno’. Izuzev ako neko ’neuobičajenim smatra obavezu da se na poslu nađe u dogovoreno vreme i da ga napusti kada istekne radno vreme“.


Izvor: http://www.6yka.com/fijat-vec-umorio-radnike-zastave

Mrzilo me da trazim dalje...
[ Ivan Dimkovic @ 05.04.2010. 21:30 ] @
Citat:
eloiza
Da je Sindikat stao na stranu radnika (a nije), tražio bi od poslodavca novi dodatni broj radnika u Fabrici da bi poslovi na vreme završili tokom osmo časovnog radnog vremena.


Da SINDIKAT trazi DODATNI BROJ RADNIKA?!?!

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Vidi, eloiza, fabrika je u vlasnistvu onoga i samo onoga ko je kupio istu. I iskljucivo vlasnik se pita o tome koliko ce radnika da zaposli. Sindikat se o tome pita koliko i moja pokojna baba. Sindikat moze da se pogadja o minimalcu i da ugovara polutke sa lokalnim mesarama.

Ako se to ne svidja nekoj gospodi koji su navikli na vreme "radnickog samoupravljanja" - znaju gde mogu da potpisu otkaz, i uvek su slobodni da naprave svoju firmu u kojoj ce da "samoupravljaju" - nista lakse, zna se kako se otvara firma, pa neka im je sa srecom.

U tudjoj, boga mi, vise nece samoupravljati.

Te price sa sindikatima mogu da okace macki o rep. Sindikati imaju smisla u razvijenim zemljama gde se zna za red i rad. Socijalnu drzavu treba stvoriti - posto su onu koju su imali rasturili u param-parcad, sad ce da se narade solidno dok ne dodju do nivoa kada ce moci da sindikalisu.
[ milance_kg @ 05.04.2010. 21:53 ] @
Polako ljudi, iskristalisece se kroz par meseci iskrena zelja Fiat-a, ona za sad je sto sam cuo i video - OK.
I imaju neki racun ovde u KG, nisam verovao, ali standard vozila sa silazne trake je extra plus.
Ne stoje ni oni najbolje, ali imaju iskrenu zelju da daju vece zarade, ovo je cist eksperiment sa njihove strane,
pa tako da se manemo politike, a prionemo vise radu da ako krene sve ok iz KG-a krenu i drugi modeli,
jer ipak Srbin bolje radi nego Brazilac ili Meksikanac, ima malo i do mentaliteta.

Tako da vas sve molim za stisnete palceve, plz.

Edit:

Dimkovicu kupi 'punto', ucini za nas i za proizvodnju, imaces extra auto.


[Ovu poruku je menjao milance_kg dana 05.04.2010. u 23:12 GMT+1]
[ vladd @ 06.04.2010. 01:54 ] @
Da li se interesno neki prave naivni ili sta?

Citat:
milance_kg:...
ja sam nekad kao masinac bio tu na praksi i video svojim ocima, opet sam imao priliku da vidim pre par dana, ali kao plus.
Plata je oko 28-30.000, sa tendencijom dok se povrate ulozena sredstva, da bude i vise, jer oni ne racunaju mnogo ozbiljno sto im drzava dala objekat.

Za nezaposlene mase u KG a koje zele raditi moze biti idealan posao, posto za 1 god moze izaci na 500 eur., na ovu krizu ....



Kakav samo "objekat"?? Plac, prostor i uredjenje infrastrukture, garantovano trziste, beneficije na kredit za doticno vozilo, beneficije za zamenu starog vozila, i 300miliona evra pride, uz "obavezu" da oni uloze jos 700, u prvoj godini, od kojih su svecano ulozili 100, pardon 2, pa kroz godinu dana jos 98?
Pa tako i saplaninac moze da bude "uspesni kapitalista".

Neki bas neguju kratku pamet i brzo zaboravljanje..

Pod dva, kao "neki masinac", a je se pitam "cega", neophodno bi bilo znanje organizacije proizvodnje, pa makar masinac bio srafcigeras, uci se i u srednjoj skoli, zatim ergonomija radnog mesta, ne da bi "stitila" radnika, vec da bi linija bila efikasnija..da bi taj radnik bolje i vise radio..ako jedan stoji ili pravi zastoj, cela linija trpi..

Ocigledno nekoga ne zanima linija za proizvodnju, ocigledno su neophodni "apeli" za kupovinu preskupog, dodatno dotiranog vozila(svaki punto je dodatna steta za Srbiju, u zivom novcu za dotiranje kamata), i toliko je ociglednih stvari, trulezi, da je neophodno da stisnemo palceve, snazno zazmurimo i da se nadamo da ce neki poveci meteor zavrsiti doticnu poslovnu akciju...

Ako zazmurimo na "prevaru veka"..lakse ce nam pasti zmurenje na sve ostalo..


Poz
[ ventura @ 06.04.2010. 06:57 ] @
Citat:
vladd: Da li se interesno neki prave naivni ili sta?

Kakav samo "objekat"?? Plac, prostor i uredjenje infrastrukture, garantovano trziste, beneficije na kredit za doticno vozilo, beneficije za zamenu starog vozila, i 300miliona evra pride, uz "obavezu" da oni uloze jos 700, u prvoj godini, od kojih su svecano ulozili 100, pardon 2, pa kroz godinu dana jos 98?
Pa tako i saplaninac moze da bude "uspesni kapitalista":).

Istina.

Trebalo je tu Zastavu odavno rasformirati i otkačiti te lezileboviće sa državne sise... Ali i ovo je neko rešenje u tom smeru, a i kad smo ih plaćali 30 godina, možemo vala i ovo još da im damo...
[ vladd @ 06.04.2010. 09:59 ] @
Ajde i to malo, niti smo cicije, niti zlikovci...i narkomane lecimo delimicno o drzavnom trosku.

ALi da se malo oroci, pa da kazemo x godina, a dotle se prilagodite i snadjite..

Medjutim, interesantni su za kampanje, lazna obecanja, svetliju buducnost..

Umesto da takve nenormalnosti uvodimo u normalan rezim rada i zivota, mi ih negujemo...


Poz
[ zasun @ 11.04.2010. 02:47 ] @
Jednom davno, živeo je srećan i vredan Mrav, koji je svakog dana dolazio prvi na posao. Bio je vredan, bio je srećan dok je radio. Pevušio je vesele pesmice, a rezultati njegovog rada su bili odlični. Gospodin Stršljen, direktor firme, zaključio da se mrav previše zabavlja a premalo radi, jer nema pravo usmerenje i šefa koji bi ga kontrolisao.

Zato je zaposlio Bubamaru koja je imala veliko iskustvo sa upravljanjem.
Prva briga Bubamare bila je da organizuje evidenciju dolazaka i odlazaka mrava na posao. U tu svrhu, uspostavila je sistem prijemnih i odlaznih dokumenata. Zaposlili su Pauka koji je odmah uspostavio sistem arhiviranja i postao je odgovoran i za preuzimanje telefonskih poziva.

Mrav je i dalje radio kao i pre. Izveštaji koje je dostavljala Bubamara su bili izvanredni. Direktor Stršljen je bio oduševljen izveštajima koje je dobijao od Bubamare i uskoro je počeo da zahteva: uporedne studije sa grafikonima, analize trendova razvoja, itd. Da bi se zadovoljio direktorov zahtev, bilo je nužno da se zaposli Hrčak koji bi bio direktna pomoć direktoru. Njemu su odmah kupili nov računar sa štampačem.

Srećni i vredni mrav je i dalje radio kao i pre. Jedino se požalio da bi mu bilo lakše ako bi imao neki računar. Nisu mu odobrili.

Ovo je bilo prvi put da se Mrav na nešto požalio i direktor Stršljen je odmah shvatio da je potrebno najhitrije reagovati. Kreirao je novo radno mesto šefa službe koji bi nadzirao srećnog i vrednog mrava.

Na novo radno mesto je zaposlio Cvrčka. On je odmah po svom dolasku zamenio celokupni nameštaj u svojoj kancelariji i na zahtev dobio ergonomski oblikovanu stolicu i nov računar sa ravnim, LCD ekranom.

Broj računara je narastao i morao je da se kupi i instalira i mrezni server.

Novi šef službe je shvatio da hitno treba pomoćnika (koji je uzgred bio njegov pomoćnik i u prethodnoj firmi). I tako je zaposlio Stenicu.

U isto vreme Mrav je postajao sve manje srećan i sve manje produktivan. Opet je tražio računar. Opet mu nisu odobrili.

Situacija sa Mravom, zabrinula je Cvrčka i on je zakljucio da mora da naruči studiju o zadovoljstvu zaposlenih u firmi. Upoznao je sa tim direktora Stršljena koji je shvatio Cvrčkovo objašnjenje i odobrio angažovanja agencije za te potrebe. Skupa studija je uradjena i Cvrčak je počeo da primenjuje predložene motivacione metode. Svuda je okačio motivacione plakate. Vodio je Bubamaru, Pauka, Hrčka i Stenicu na motivacione treninge u poznata letovalista itd...

Mrav je i dalje, ali nevoljno, radio. Čitao je motivacione poruke na plakatima i nikako nije mogao da nađe nadređene kad su mu trebali. Jednostavno, ili nisu bili tu ili nisu imali vremena za njega.

I tako je vreme teklo.

Direktor Stršljen je i dalje dobijao redovno svoje perfektne izveštaje ali su oni počeli da pokazuju da firma nije više tako rentabilna kao pre.

To ga je duboko zabrinulo i morao je da reaguje.Unajmio je najelitnijeg konsultanta, gospođu Sovu. Sovin zadatak je bio da izvrši potpunu analizu organizacije i poslovanja firme i da predloži rešenja da bi firma poslovala rentabilno.

Nakon tri meseca, Gospođa Sova je direktoru predala sledeći izveštaj: "U firmi je previše zaposlenih!"

Direktor Stršljen je oduševljeno prihvatio stručnu analizu i odmah otpustio: MRAVA.


Naravoučenije:

Nikada nemoj da budes srećan i vredan mrav.

Mnogo se više isplati da si nesposoban i da ne radiš ništa.

Nesposobnima ne trebaju nadzornici.

Ako si uprkos svemu produktivan, nikad ne pokazuj da si veseo kada radiš, jer za to nema opravdanja.

Ako, ipak, na svaki način želiš da si mrav, osnuj svoju firmu i tako nećeš morati da radiš za Stršljena, Bubamaru, Pauka, Hrčka, Cvrčka, Stenicu i Sovu.

Ali tada nećeš moći da radiš ni kao Mrav. Jer da bi održao firmu, moraš da se družiš sa stršljenovima, bubamarama, paucima, hrčcima, cvrčcima, stenicama i sovama.

Naravoučenije 2

Nažalost, cela priča je utemeljena na univerzitetskim naučnim istraživanjima koja kažu da većina ljudi teži ka parazitskom životu.
[ barakuda111 @ 11.04.2010. 05:43 ] @
^

U koju kategoriju ventura spada? :)
[ Lesli Eldridz @ 11.04.2010. 08:34 ] @
Citat:
zasun:Nažalost, cela priča je utemeljena na univerzitetskim naučnim istraživanjima koja kažu da većina ljudi teži ka parazitskom životu.;)
Iliti sto bi rek'o drug Gandi svojoj cerci kao savet, ima dve grupe ljudi, jedni koji rade i drugi koji uzimaju zasluge. Ti se postaraj za to da budes u prvoj grupi, tamo je manja konkurencija.
[ Count Zero @ 11.04.2010. 09:28 ] @
@zasun: Ekstra "basna".
[ vladd @ 11.04.2010. 10:32 ] @
@zasun\Odusevila me basna..ali kada se osvrnem..zivimo u takvoj basni..

Ja kod mene na poslu imam realna imena i za paukove i za cvrcke...ali i u celoj drzavi...do vrha

Elem, ocigledno se neko probudio od mamurluka i video kakav se svinjac pravi u Zastavi, naprsla bruka, i neko je uleteo sa bicem medju spin majstore i PR managere..

Usledila je slinava izjava da su dotisne radnike neposredni rukovodioci sikanirali, vrsili mobing i ucenjivanje i forsirali van mogucnosti, zato sto su bili nesposobni da organizuju odredjen stepen produktivnosti i ispunjenje normi...

I pride, obavili zlocin do kraja, uklanjajuci tragove sopstvene svinjarije, proglasenjem doticnih radnika za neradnike i parazite...

Ocigledno je OZBILJNO rukovodstvo Fiata shvatilo kakvu svinjariju i kojih razmera prave sefcici. Ceo posao pliva u masno zamucenoj medjunarodnoj vodi, zagadjeno velikim talogom krize, i sada mali stakori pokusavaju da zamute vodu na specifican nacin iizazovu nesagedive posledica u javnom mnjenju...

Laz i obmana su prosle "prvu loptu", ali za daljnje odrzavanje nebuloznog statusa takve lazi, potrebni su veliki resursi permanentnog formiranja javnog mnjenja...


Poz
[ zasun @ 27.12.2010. 14:24 ] @
četvrtak, 23. dec 2010, 16:06 -> 19:04

"Fijatove" testove nije prošlo 800 radnika

Oko 800 bivših "Zastavinih" radnika, koji nisu prošli testove "Fijata", biće proglašeni tehnološkim viškom. Njima će biti ponuđene otpremnine od 300 evra po godini radnog staža.

Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja Srbije saopštilo je da oko 800 bivših radnika "Zastave" iz Kragujevca nije prošlo testove "Fijata" i da zbog toga ne mogu dobiti posao u novoj fabrici.
fijat-527.jpg

Tim radnicima, kako je Beti rečeno u Ministarstvu, Vlada Srbije će ponuditi 300 evra po godini radnog staža, što će im biti isplaćeno odmah u januaru 2011, dok će u narednih godinu i po dana dobijati od Nacionalne službe za zapošljavanje nadoknadu za nezaposlene i naknadu za obuku u iznosu od oko 20.000 dinara.

Prema podacima Ministarstva ekonomije, do sada je "Fijatove" testove uspešno prošlo 1.153 radnika, od kojih je 1.100 već dobilo posao, a ostalih 53 dobiće u narednim danima.

U toku 2011. godine planira se zapošljavanje još 400 ljudi, a početkom 2012. godine dodatnih 1.000 novih radnika.

"U 'Fijatu' će, u momentu otpočinjanja masovne proizvodnje, raditi 2.433 radnika, a šansu će dobiti pre svega mladi koji do sada nikada nisu radili u Zastavi", naglašavaju u Ministarstvu ekonomije.

U tom ministarstvu dodaju i da će oni radnici "Zastave" koji u toku 2011. godine steknu uslov za pet godina do penzije, moći da uzmu socijalni program u skladu sa zakonom.

Rekonstrukcija fabrike automobila "Fijat" u Kragujevcu, kako su rekli u Ministarstvu ekonomije, biće završena u prvoj polovini 2011. i prvo test vozilo novog modela "Fijata" biće proizvedeno do kraja sledeće godine, a serijska proizvodnja počeće na proleće 2012. godine.

U Ministarstvu ekonomije dodali su da je ministar Mlađan Dinkić danas imao sastanak sa sindikalcima Zastave u Beogradu na kojem su sindikalci obavešteni o dešavanjima u Fabrici automobila Srbija i upoznati su sa stimulativnim socijalnim programom podrške za sve bivše radnike "Zastave" koji nisu prošli testove "Fijata".

http://www.rts.rs/page/stories...4%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0.html

Radnici „Zastave” najavljuju proteste

Sindikat „Zastave” spreman da organizuje velike proteste ukoliko 800 radnika koji nisu prošli „Fijatove”testove ostane bez posla. – Država izdvojila ogroman novac za plate radnika koje Italijani nisu angažovali

Kragujevac – Sindikalci „Zastave” rešili su da veruju političarima za koje tvrde da su obećali da niko neće ostati bez posla, a ne poslodavcu „Fijatu” i ugovoru sklopljenom sa njim prema kome italijanska kompanija nije u obavezi da preuzme sve radnike kragujevačke fabrike automobila.

Ovo je, u najkraćem, rezime vesti koja je krajem prošle sedmice dobrano protresla i „Zastavu” i Kragujevac, mada nikom u fabrici, a ni u lokalnoj upravi još nije jasno odakle je tačno stigla ova informacija – iz Vlade Srbije ili ministra ekonomije Mlađana Dinkića, kako tvrde sindikalni lideri.

– Nije bilo političara koji nam nije obećao da ćemo svi dobiti posao. To nam je čak rekao i predsednik Boris Tadić prilikom nedavne posete fabrici. Zato sumnjam da je ovo odluka cele vlade, pre mislim da je reč o samovolji jednog ministra, ministra Dinkića. A ukoliko zaista dođe do otpuštanja radnika, mi ćemo organizovati velike proteste, a odluku o načinu protesta donećemo u ponedeljak – rekao je za „Politiku” Zoran Marković, zamenik predsednika Samostalnog sindikata fabrike automobila.

Na udaru su se našli radnici „Zastave” koji nisu položili „Fijatove” testove. U pitanju je čak njih 800, koji će, kako stvari stoje, već s početkom naredne godine, a najkasnije do kraja januara, morati da podignu radne knjižice i „presele” se na „biro rada”.

Problem je što rezultati testova nikom nisu saopšteni, što niko od radnika nije mogao da ih vidi. Celo to testiranje zapravo je bila jedna velika farsa, smišljena da se ukrade vreme i spreče eventualni socijalni nemiri – smatra Marković.

Sumnja da će kragujevačka filijala Nacionalne službe za zapošljavanje, na čijem se spisku već nalazi oko 23.000 građana, morati da prihvati još nezaposlenih, uznemirila je i lokalne zvaničnike. Iz Gradskog veća su poručili da će odluka o otpuštanju 800 radnika „Zastave” doneti velike nevolje i dodatno otežati funkcionisanje organa lokalne samouprave.

-– U Kragujevcu je nezaposlenost ionako najveći problem, a ako se ispostavi da je tačno ono što se priča, onda će ovaj grad doživeti još jednu veliku traumu – rekao je za naš list Vlado Vučković, član Gradskog veća zadužen za privredu.

Još od prošlog četvrtka, kada je vest objavljena u medijima, u fabrici je vanredno stanje. Zborovi radnika su svakodnevni, a u ponedeljak će biti doneta odluka o pokretanju protesta i eventualnoj blokadi gradskih saobraćajnica i sedišta lokalne samouprave.

Šta se, zapravo, dešavalo sa radnicima „Zastave” od 29. septembra 2008, kada su Vlada Srbije i „Fijat” potpisali ugovor o osnivanju zajedničke firme, odnosno zajedničkog privrednog društva „Fijat automobili Srbija”.

Nedugo po potpisivanju ugovora svi radnici kragujevačke fabrike automobila upućeni su na kraći odmor, a potom je organizovano polaganje ispita, čiji su rezultati trebalo da pokažu ko je od ukupno 2.800 zaposlenih spreman da odgovori na izazove koje nosi rad u jednoj stranoj kompaniji, u jednom zapadnoevropskom gigantu kakav je „Fijat”.

Tokom nekoliko nedelja, koliko je trajalo testiranje, zaposleni su morali da odgovore i na pitanje koliko se britanskih funti može dobiti za hiljadu japanskih jena, ako je poznat odnos američkog dolara prema jenu i funti, ili šta uraditi ako stane linija za proizvodnju a do kraja radnog vremena kupcu morate da isporučite 1.000 mašina za veš. Za 40 pitanja, koja su podrazumevala poznavanje matematike, fizike, pa i mehanike, nekima je bilo na raspolaganju 45 minuta, nekima pola sata. Potom je sledio razgovor sa menadžerima koje je odredio sam „Fijat”, a one koji su položili testove čekao je i susret sa psihologom.

Rezultati ovog „trostrukog ispita” ni do danas nisu obelodanjeni, a kopije testova su, po priznanju nekolicine radnika obezbeđenja, spaljene u fabričkom krugu. Na osnovu informacija iz same fabrike, od onih koji nisu primljeni u „prvom krugu” zapošljavanja, testove je položilo svega 53 radnika.

„Fijat” je u „prvom krugu” primio oko 1.000 radnika „Zastave”, kasnije je zaposlio još oko stotinak ljudi, a svi koji su ostali bez angažmana primali su platu od države, iako su, uglavnom, sedeli kod kuće.

Koliko je novca država izdvojila za plate onih koje „Fijat” nije zaposlio teško je reći, ali je svakako u pitanju ogromna suma. A pošto je kriza dodatno nagrizla ionako praznu kasu, očito da u Vladi Srbije niko nije bio spreman da glasa za nastavak subvencionisanja radnika koji nisu zadovoljili uslove.

–Nije problem u tome kako obezbediti novac za 800 radnika koji će ostati bez posla, nego kako sprečiti da ne postanu socijalni slučajevi. Svako će dobiti 300 evra po godini staža, ali šta kada se za godinu, dve taj novac potroši!? Pitam se koliko je stvarno „Fijat” spreman da istinski i dugoročno realizuje svoje planove. Nisam siguran u to, a zaključak donosim na osnovu brzine kojom se radi. Do sada je već trebalo da proizvodimo 200.000 automobila i da imamo više hiljada zaposlenih. Nije sporost posledica samo ekonomske krize, ima tu još mnogo nerešenih stvari, rekao je za „Politiku” Jugoslav Ristić, predsednik Gradskog veća Saveza samostalnih sindikata.

-------------------------------------------------------------------

Ugovor predviđa otpuštanje

Prema ugovoru o osnivanju zajedničkog privrednog društva, „Fijat automobili Srbija”, partner iz Torina se obavezao da do kraja 2012. godine zaposli ukupno 2.433 radnika, s tim da u klauzuli o zapošljavanju, koju je, izgleda, malo ko čitao, stoji da novi radnici ne moraju biti isključivo bivši radnici „Zastave”. Da stvar bude gora, protest vlasnika parcela na Kormanskom polju, nezadovoljnih otkupnom cenom od 350 evra za ar, odložio je eksproprijaciju zemljišta predviđenog za dolazak „Fijatovih” kooperanata.
Brane Kartalović
objavljeno: 27.12.2010

http://www.politika.rs/rubrike...ve-najavljuju-proteste.lt.html

[ superbaka @ 27.12.2010. 18:24 ] @
zbog ovakvih i slicnih slucajeva, mozda je najbolje od nasih preduzeca napraviti livadu i prodati je kao gradjevinsko zemljiste... nema dugova, nema korumpiranih politicara, nema vecito nezadovoljnih radnika... samo livada, bez ikakvih repova... i verujem da bi se skuplje prodala...
[ zasun @ 27.12.2010. 19:50 ] @
ponedeljak, 27. dec 2010, 12:03 -> 15:28

Protest radnika u Kragujevcu

Bivši radnici "Zastave" koji nisu prošli Fijatove testove poručili sa protesta u Kragujevcu da ne prihvataju socijalni program Ministarstva ekonomije. Nema mesta protestima sindikata, kaže Mlađan Dinkić i dodaje da će radnici dobiti otpremnine u vrednosti oko 8.000 evra.

Radnici fabrike "Zastava automobili" poručili su sa protesta ispred fabričkog kruga da ne prihvataju ponuđeni socijalni program Ministarstva ekonomije i najavili zauzimanje Skupštine grada.
Snimci protesta i izjave Zorana Mihajlovića i Mlađana Dinkića

Predsednik Samostalnog sindikata Zoran Mihailović je na javnoj sednici sindikata, kojoj je prisustvovalo nekoliko stotina radnika, kazao da ponuđeni socijalni program znači da će 1.600 radnika "Zastava automobila" od 4. januara ostati bez posla i da sindikat taj predlog ne prihvata.

"Samostalni sindikat", rekao je Mihailović, "traži da radnici u narednih godinu i po dana ostanu u fabrici, kako bi u tom periodu našli posao kod "Fijatovih" kooperanata".

"Mi ne tražimo pare, ne tražimo socijalu, već posao i da radimo, onako kao nam je Vlada i obećala", rekao je on.

Prema njegovim rečima, nije tačno da radnici koji treba da odu nisu položili "Fijatove" testove.

"Polovina radnika koja danas radi u fabrici "Fijat automobili" nije ni polagala testove, a polovina radnika od 1.600 u "Zastavi" ih je položila, a ne rade u srpsko-italijanskoj kompaniji"
, rekao je on.

Mihailović je rekao da će sindikat u popodnevnim satima imati pregovore sa predstavnicima Ministarstva ekonomije, posle čega će doneti odluku o daljim sindikalnim aktivnostima.

Mihailović je ocenio da je predlog sindikata, kako je rekao "jeftiniji za državu", koja za socijalni program treba da izdvoji 14 miliona evra, jer radnici u narednih godinu dana imaju priliku da se prekvalifikuju kako bi našli posao u "Fijatu" ili kod kooperanata.

Dinkić:....

http://www.rts.rs/page/stories...8%D0%B5%D0%B2%D1%86%D1%83.html
[ jnk @ 27.12.2010. 20:17 ] @
Aj sad da vidimo kolko će proći vremena dok država ponovo ne popusti. Videli ljudi da ko god malo protestuje uspe da postigne ono što želi pa rešili i oni.


Decenijama su primali plate za nerad a izgleda da su se uspavali i da im niko nije rekao da je Bravar umro. U privatnoj firmi gazda sme uvek da ti da otkaz ako ispoštuje zakonske uslove koji su mnogo niži od ovog što oni nude a oni opet našli da se bune. To da li su prošli testove ili ne je irelevantno.
[ Java Beograd @ 27.12.2010. 20:34 ] @
Citat:
superbaka: zbog ovakvih i slicnih slucajeva, mozda je najbolje od nasih preduzeca napraviti livadu i prodati je kao gradjevinsko zemljiste... nema dugova, nema korumpiranih politicara, nema vecito nezadovoljnih radnika... samo livada, bez ikakvih repova... i verujem da bi se skuplje prodala...

A šta misliš, šta je jedna savremena automobilska kompanija mogla da iskoristi iz fabrike kakva je Zastava ? Samo zidove, pa i to donekle. Krov ? Jok. Struja ? Voda ? Ništa od toga. "Proizvodne kapacitete ?"
[ zasun @ 27.12.2010. 20:55 ] @
Ali je zato FIAT iskoristio Dinkićevu širokogrudost i velikodušnost na našu štetu.
[ Java Beograd @ 28.12.2010. 07:32 ] @
Citat:
zasun: Ali je zato FIAT iskoristio Dinkićevu širokogrudost i velikodušnost na našu štetu.

Šteta naneta tebi lično ili Srbiji ? Opiši malo tu štetu.
[ jnk @ 28.12.2010. 07:53 ] @
Šteta naneta svim prodavcima automobila zbog nekonkurentnih uslova a šteta lično onima koji su bili prinuđeni da kupe krš od automobila nazvan zastava 10 a da su uslovi bili isti za sve(neplaćanje carine, subvencionisani krediti, staro za novo...) mogli su voziti bolji auto a ne fensi jugo.
[ Java Beograd @ 28.12.2010. 08:14 ] @
Citat:
jnk: Šteta naneta svim prodavcima automobila zbog nekonkurentnih uslova ...
Sve mi suza suzu stiže. Prodavci automobila u Srbiji su svih ovih godina sve - samo ne pravi prodavci kakvi su u normalnim zemljema. Bahati, osioni, rade sa enormnim maržama a pri tom ne nude nikakve pogodnosti kupcima. Krajnje je vreme bilo da se nekako stane "guji na vrat".

Citat:
jnk: ... a šteta lično onima koji su bili prinuđeni da kupe krš od automobila nazvan zastava 10 ...
Ja još nisam upoznao nekog ko je bio prinuđen da kupi zastavu 10. Šta jel' su pretili zatvorom ko ne kupi ? Tukli motkom ko ne kupi dva komada ?

Citat:
jnk: a da su uslovi bili isti za sve(neplaćanje carine, subvencionisani krediti, staro za novo...) mogli su voziti bolji auto a ne fensi jugo.
Očigledno nisi vozio ni Juga ni Zastavu 10, čim možeš da napišeš ovako nešto. Da li je neko Opelu, ili VW na primer zabranio da subvencioniše kredite građanima ? Da li je neko zabrano staro za novo ? Nije. Takođe, ne kapiram kako ti to zamišljaš da ukineš carinu VW (na primer) zato što Fijat proizvodi u Srbiji. Čik da se neko seti da ukine carinu Mercedesu u USA.
[ Java Beograd @ 28.12.2010. 08:24 ] @
Citat:
jnk: Šteta naneta svim prodavcima automobila zbog nekonkurentnih uslova a šteta lično onima koji su bili prinuđeni da kupe krš od automobila nazvan zastava 10 a da su uslovi bili isti za sve(neplaćanje carine, subvencionisani krediti, staro za novo...) mogli su voziti bolji auto a ne fensi jugo.
Upravo si me podsetio na poslednju epizodu iz serije "Moj rođak sa sela". Rečica, vekovima neiskorišćena protiče pored sela. I - svi mirni i zadovoljni. Kad se snajka setila da na porodičnoj vodenici postavi agregat i generiše struju za svoje potrebe - digoše se seljaci složno u korist tuđe štete i rekoše "Ne može to tako !" Da je snajka ostavila da vodenica propadne - celo selo bi bilo zadovoljno.

Taman tako je i Srbija bila zadovoljna kad je Zastava propadala. Čim je počelo nešto da se radi, složiše se Srbi "Ne može to tako !" Ne može komšIja MilOrad za 6 'iljAde da kupi savremen auto ! MLogo nam je žao što će Pežo i Folksvagen da propAdnu na srpsko tržište !


[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 28.12.2010. u 09:37 GMT+1]
[ jnk @ 28.12.2010. 08:43 ] @
Citat:
Java Beograd: Sve mi suza suzu stiže. Prodavci automobila u Srbiji su svih ovih godina sve - samo ne pravi prodavci kakvi su u normalnim zemljema. Bahati, osioni, rade sa enormnim maržama a pri tom ne nude nikakve pogodnosti kupcima. Krajnje je vreme bilo da se nekako stane "guji na vrat". 

Ako hoćemo da glumimo normalnu državu uslovi moraju biti isti za sve a ne da neko bude u povlašćenom položaju jer tržišna utakmica onda nije fer i krajnji korisnici su na gubitku.
Citat:
Java Beograd: Ja još nisam upoznao nekog ko je bio prinuđen da kupi zastavu 10.

Ne znam ima li svrhe odgovarati na ovo banalizovanje ali ajde. Kada ti neko odredi da za svog starog krša možeš dobiti 1000 eur samo ako ga daš za zastavu 10, ako ćeš subvencionisani kredit(koji finansira država, ne fiat) dobiti samo ako se odlučiš za zastavu 10 i ako carinu nećeš platiti samo u slučaju zastave 10(koja se do skoro nije ni sklapala kod nas) a pritom ne spadaš u višu klasu a želiš nov automobil, ti si prinuđen da kupiš zastavu 10.
Citat:
Java Beograd: Očigledno nisi vozio ni Juga ni Zastavu 10, čim možeš da napišeš ovako nešto. Da li je neko Opelu, ili VW na primer zabranio da subvencioniše kredite građanima ? Da li je neko zabrano staro za novo ? Nije. Takođe, ne kapiram kako ti to zamišljaš da ukineš carinu VW (na primer) zato što Fijat proizvodi u Srbiji. Čik da se neko seti da ukine carinu Mercedesu u USA. :)

Vozio sam i juga i zastavu 10, ali i gomilu drugih automobila na duže vreme.
Ne subvencioniše kredite fiat nego država tako da tvoje poređenje nema smisla.
Staro za novo je dozvoljeno samo ako ga menjaš za zastavu 10, tako da DA jeste zabranjeno.
Fiat do skoro nije ni sklapao vozila u Srbiji pa nije plaćao carinu i samim tim je nekoliko godina bio u neravnopravnom položaju u odnosu na druge proizvođače.
[ Java Beograd @ 28.12.2010. 08:52 ] @
Čekaj, opet te ne kapiram.
Da li je zbog Zastave 10 poskupeo VW u Srbiji ? Reno, Mercedes ? Nije. Dakle, SVE je ostalo isto kao što je i bilo. Cene svih ostalih brendova su nepromenjene ! Samo je, pored svega, narodu ponuđena mogućnost da kupi Z10 relativno povoljno. Dakle, ponuđena mogučnost, a ne prisila da se kupi Z10. Kakva je tu šteta naneta srpkom narodu u zemlji Srbiji ? Gde ti tu vidiš štetu ?!
(Ne računam duševnu bol što je komšija kupio novi auto, a ni krava mu nije crkla)

Ajde, probaj da zamisliš "šta bi bilo kad bi bilo" da se propadanje Zastave nastavilo (ako je to teoretki moguće). Da li bi VW, Mercedes, Pežo, Reno spustili cene svojih automobila? Da li bi bila ukinuta carina ?
[ Java Beograd @ 28.12.2010. 09:03 ] @
Citat:
jnk: Ako hoćemo da glumimo normalnu državu uslovi moraju biti isti za sve a ne da neko bude u povlašćenom položaju jer tržišna utakmica onda nije fer i krajnji korisnici su na gubitku.
.
A gde si ti na kugli zemaljskoj video fer tržišnu utakmicu ? U bajkama ?
FIAT se obavezao da pokrene proizvodnju u Srbiji, i zato mu se blagodarna Srbija sitnim gestom zahvalila. Ko je tu na šteti ?

Sledeće godine u ovo vreme proizvodiće se oko 600 automobila dnevno u Kragujevcu. Jel to loše ?!
[ jnk @ 28.12.2010. 09:35 ] @
Citat:
Da li je zbog Zastave 10 poskupeo VW u Srbiji ? Reno, Mercedes ? Nije. Dakle, SVE je ostalo isto kao što je i bilo. Cene svih ostalih brendova su nepromenjene


Nije poskupeo ali nije ni pojeftinio. Fiat jeste pojeftinio zahvaljujući državi.

Citat:
Dakle, ponuđena mogučnost, a ne prisila da se kupi Z10. Kakva je tu šteta naneta srpkom narodu u zemlji Srbiji ? Gde ti tu vidiš štetu ?!


Poenta je da nije ponuđena mogućnost da kupiš drugi automobil po istim uslovima. Ako moraš kupiti nov automobil a postupcima države si ograničen samo na jedan izbor onda se može reći da si prisiljen na zastavu 10.

Citat:

Ajde, probaj da zamisliš "šta bi bilo kad bi bilo" da se propadanje Zastave nastavilo (ako je to teoretki moguće). Da li bi VW, Mercedes, Pežo, Reno spustili cene svojih automobila? Da li bi bila ukinuta carina ?


Da su povoljni uslovi ponuđeni svima tržišna utakmica bi bila bolja i svi bi mnogo više pojeftinili nego danas.

Citat:
A gde si ti na kugli zemaljskoj video fer tržišnu utakmicu ? U bajkama ?
FIAT se obavezao da pokrene proizvodnju u Srbiji, i zato mu se blagodarna Srbija sitnim gestom zahvalila. Ko je tu na šteti ?

Sledeće godine u ovo vreme proizvodiće se oko 600 automobila dnevno u Kragujevcu. Jel to loše ?!


Misliš sklapaće se 600 očajnih automobila dnevno. Fiat se obavezao da drži sklapanje svojih automobila kod nas dokle god njemu to odgovara. Nije se obavezao da ostane sutra kada država ukine pogodnosti tipa isplata otpremnina radnicima(zašto koji k. država to treba da plaća a ne fiat btw.), subvencinisani krediti, neplaćanje carine na repromaterijale, već vrlo lako može da pomeri svoju proizvodnju u neku dalju zemlju gde će uz pomoć korumpirane vlasti izdejstvovati slične uslove i iskoristiti dok može.
[ Java Beograd @ 28.12.2010. 09:49 ] @
Citat:
jnk: Da su povoljni uslovi ponuđeni svima ...
Srbija je godinama tražila partnera i nudila "Zastavu". Niko je nije hteo (razumljivo), nego samo FIAT.
Citat:
jnk: ... i svi bi mnogo više pojeftinili nego danas.
A onda bi mrmot zavio čokoladu.
Citat:
jnk: Misliš sklapaće se 600 očajnih automobila dnevno.
Sklapaće se onakvi kakvi se sklapaju u bilo kojim drugim FIAT fabrikama u svetu. Ostavimo neka FIAT brine o tome.
Citat:
jnk: Fiat se obavezao da drži sklapanje svojih automobila kod nas dokle god njemu to odgovara. Nije se obavezao da ostane sutra kada država ukine pogodnosti ...
A šta si ti očekivao ? Da neko potpiše da će bezuslovno narednih 1.000 godina da isplaćuje srpskog radnika bilo posla ili ne ?

Zaista te ne kapiram. Ti i dalje guraš priču o prinuđenosti na kupovinu Z10 !? Teoriju o "šteti nanetoj Srbiji" i dalje potkrepljuješ činjenicama da nisu svi povlašćeni. Pa nisu, ali time nijedan građanin Srbije nije na šteti.

Jedino mogu da te razumem ako si ti lično u uvozničkom lobiju Forda, VAG-a, PCG ili slično. Priznajem, onda jesi na šteti. I kao što rekoh, sve mi suza suzu stiže.

Ja lično poznajem 5-6 ljudi koji za relativno male pare umesto krševa (101, 128, Y45, Golf 1) voze savremeni Z10. Nije mercedes AMG ?! Pa nije. Ali bez straha da će ostati na putu krenu put Grčke, Turske, Kopaonika. Pitaj njih koliko su na šteti.
[ Java Beograd @ 28.12.2010. 10:09 ] @
Na kraju sam te skapirao.

FIAT je trebao:

1. Da kupi Zastavu za 1.500.000.000 EUR
2. Da zaposli sve neradnike, ili im isplati po 100.000 EUR otrpemnine.
3. Da potpiše da će narednih 1.000 godina da radi u Srbiji
4. Da ugrađuje u svoje modele isključivo delove proizvedene u Srbiji.

A Srbija, zato što je FIAT kupio Zastavu, je trebala

5. Da svim svetskim brendovima pomogne subvencionišući kredite
6. Da smanji carine na sve automobile
7. Da pare od "starog za novo" podeli svim proizvođačima automobila
8. Da primorava građanstvo da kupuje sve brendove ravnomerno.

Na kraju krajeva onda mrmot ne mora da zavija čokoladu.

Ali, i onda bi se srpski seljak ujedinio u korist tuđe štete i rekao: "Ne može to tako !" "FIAT je morao da plati i za propalu železnicu Srbije, a ne da nas ovako uvuče u propast ! "

[ vladd @ 28.12.2010. 10:10 ] @
Citat:
Java Beograd: Šteta naneta tebi lično ili Srbiji ? Opiši malo tu štetu.


Steta naneta meni licno!

Da bi se podrzavali magloviti predizborni projekti, MENI je zmanjena plata za 30%, povecana je inflacija.


Doticni eksperiment smo platili SVI, posto o protoku drzavnog novca odlucuje partijski kandidat!

Osiromasenje vecine gradjana je posledica spektakularnih eksperimenata i propagandnih poteza.

Uvode se nekakva pravila igre, nevidjena na svetu, ni u realnom ni u ekonomskom, gde se gradjani preventivno osiromasuju, da bi se obezbedila nekakva "forma".

Posto smo u fazi glumatanja projekata, lazne proizvodnje i laznog trzista, a davaoce kredita je zahvatila kriza u smislu smanjenja sredstava za sipanje u kojekakve bunare(Irska, Portugalija...), gradjanima Srbije se preventivno uvode PONOVO u ekonomske sankcije, ubrzanom inflacijom, smanjenjem zarada, da bi gradjni pristali na sve opcije koje im se "nude", sahovski termin, "u iznudici".

Bolje i posao za 50-100 evra, nego za 0 dinara, bolje se vratiti na selo, nego davati dve plate za dazbine zivota u gradu.

Prodajte stanove i automobile, pa na biciklu(ili na magarcu) put prema selu, gajenje sargarepe iza kuce, i vracanje u stara dobra, herojska vremena 14-og veka


Poz

P.S.
@Java

Fiat je trebao da ulozi obecana sredstva, i da formira proizvodnju. Zatim da zaposli ZNACAJAN broj radnika, da bi poslovanje Fiata bilo od znacaja za Kragujevacki region. Zatim je Fiat trebao da u lanac proizvodnje formira veci broj kooperanata iz Srbije, da bi se uvezao u privredu Srbije, i u tom momentu, postao bi od "nacionalnog" znacaja, a Fiatov automobil "domaci" proizvod, koji bi mogao da bude plasiran u Rusiji, u zeljenim kolicinama 200000kom....

Posto su jajarili, bolje evro u dzepu, nego deset na grani...

Laz i mimikrija, Rusi nisu hteli uvoz evropskog proizvoda po stimulativnim uslovima za Srbiju, tj, da mazu masnoj guski .....

[ Java Beograd @ 28.12.2010. 10:20 ] @
Razumem. Altrenativa je značajno bolja: Ostaviti da Zastava nastavi višedecenijsku agoniju, plaćati neradnike parama iz budžeta, i kukati nad teškom sudbinom. Pravi srpski seljački rezon..

Citiraću citat Leslija:
Sto bi reko drug Koca Popovic: "Srbi su samo protiv onoga ko bi hteo da ih makar malo opameti, a odusevljeno klicu svakome ko ih jos vise zaglupljuje, unazadjuje i unesrecuje. Zalosno je sto su Srbi, u civilizacijskom i kulturnom pogledu, ostali na nivou na kome su bili pre sto godina. Oni nisu u sukobu sa svetom, vec sa samima sobom, vracajuci se na sajkacu i opanak, iz kojih su jedva izasli."
[ vladd @ 28.12.2010. 10:30 ] @
Manja su davanja za "agoniju" Zastave, nego besplatan zakup prostora i infrastrukture.

Ali da prekinemo "agoniju"..potezima:

Mogli su poklone radnicima fabriku, pa neka propadaju ili prosperiraju sami.

Bolje da su podelili 200 miliona evra radnicima, nego Fiatu, pa neka se "sami snalazu", pola bi vratili drzavi kroz poreze i potrosnju, samozaposlio bi se sposoban deo, i ne bi, i dalje, imali rupu bez dna.

Ne bi imali subvencionirane kredite, gde na svakog prodatog punta, 1000 evra plate SVI gradjani Srbije....

Ali, ta akcija je obicna, nije spektakularna, nije marketinski jaka...

Poz
[ vladd @ 28.12.2010. 10:31 ] @
Manja su davanja za "agoniju" Zastave, nego besplatan zakup prostora i infrastrukture.

Ali da prekinemo "agoniju"..potezima:

Mogli su poklone radnicima fabriku, pa neka propadaju ili prosperiraju sami.

Bolje da su podelili 200 miliona evra radnicima, nego Fiatu, pa neka se "sami snalazu", pola bi vratili drzavi kroz poreze i potrosnju, samozaposlio bi se sposoban deo, i ne bi, i dalje, imali rupu bez dna.

Ne bi imali subvencionirane kredite, gde na svakog prodatog punta, 1000 evra plate SVI gradjani Srbije....

Ali, ta akcija je obicna, nije spektakularna, nije marketinski jaka...

Poz
[ Java Beograd @ 28.12.2010. 10:44 ] @
Citat:
vladd: Manja su davanja za "agoniju" Zastave, nego besplatan zakup prostora i infrastrukture.

To ti kažem. Zašto da izlazimo iz učmalosti, žabokrečine, nerada, nemara. Zašto da izlazimo iz šajkače i opanaka ? Ako se, nedajbože, potrudimo da uspemo, možda nam se to može i desiti.
[ Kovacevic Vladimir @ 28.12.2010. 11:03 ] @
Citat:
Java Beograd: Na kraju sam te skapirao.

FIAT je trebao:

1. Da kupi Zastavu za 1.500.000.000 EUR
2. Da zaposli sve neradnike, ili im isplati po 100.000 EUR otrpemnine.
3. Da potpiše da će narednih 1.000 godina da radi u Srbiji
4. Da ugrađuje u svoje modele isključivo delove proizvedene u Srbiji.

A Srbija, zato što je FIAT kupio Zastavu, je trebala

5. Da svim svetskim brendovima pomogne subvencionišući kredite
6. Da smanji carine na sve automobile
7. Da pare od "starog za novo" podeli svim proizvođačima automobila
8. Da primorava građanstvo da kupuje sve brendove ravnomerno.

Na kraju krajeva onda mrmot ne mora da zavija čokoladu. :)

Ali, i onda bi se srpski seljak ujedinio u korist tuđe štete i rekao: "Ne može to tako !" "FIAT je morao da plati i za propalu železnicu Srbije, a ne da nas ovako uvuče u propast ! "


Hvala.
Sad sam i ja shvatio.

Samo bih dodao obavezu FIAT-u: da isplaćuje svu štetu poljoprivredi Vojvodine, isplaćuje redovne penzije svakom domaćinstvu, barem narednih 20 godina, jer je bila zapostavljena zbog angažmana svih polit.-ekonomskih struktura oko kragujevačkih radničkih protesta.
Bilo bi pravično.

Pozdrav
[ serbolicious @ 28.12.2010. 11:28 ] @
Citat:
Bolje da su podelili 200 miliona evra radnicima, nego Fiatu, pa neka se "sami snalazu"


A ovo je odlicno fukncionisalo kod preduzetnicki raspolozenih Srbalja.
Uglavnom se, preko veze - kum kumu, uzme 2-3 puta ista ta otpremnina, pa se onda kupi auto (nikako FIAT), pa se onda prijavis na biro i trazis od drzave penziju. I dok cekas tu penziju strajkujes po Beogradu da ti drzava ipak obezbedi posao - jer zaboga, ne treba ti o tome da se brines ili da se slucajno prekvalifikujes. A ako dobijes posao onda se zalis sto ne mozes kaficu fino, natenane da ispijas u toku radnog vremena. Ili da citas novine - jer kako bi inace visoku politiku tumacio ostalim 'neukim'.
[ Java Beograd @ 28.12.2010. 11:41 ] @
Citat:
Kovacevic Vladimir: Samo bih dodao obavezu FIAT-u: da isplaćuje svu štetu poljoprivredi Vojvodine, isplaćuje redovne penzije svakom domaćinstvu, barem narednih 20 godina, jer je bila zapostavljena zbog angažmana svih polit.-ekonomskih struktura oko kragujevačkih radničkih protesta. Bilo bi pravično.

Jok, Milojko ! Taman posla. Ne može to tako, da nas sve uvuče u propas' ! A nadoknada štete što smo plaćali za zemljotes u Crnoj Gori dvaes godina ? Ako nam FIAT ne vrati te pare, bolje neka ne dolazi.
[ Kovacevic Vladimir @ 28.12.2010. 12:05 ] @
@Java Beograd

Nemoj tako.
Misli na kragujevačke radnike!
Neka samo njima isplati/vrati FIAT taj CG_solidaran_doprinos.

Pozdrav
[ jnk @ 28.12.2010. 12:05 ] @
Pa što mi odma ne kažeš da je takva situacija da ne trošim tastaturu džabe.
[ zasun @ 28.12.2010. 14:16 ] @
Privatizacija u Srbiji - Model pljačke
[ Isak666 @ 29.12.2010. 11:40 ] @
Cek, ne pratim od pocetka pricu, ali ne kontam ko je i ko moze uopste da obeca nekome da ce dobiti sigurno radno mesto?!
Neko kupio neprofitno preduzece, uzeo one sto treba a ovi dobili -
Citat:
Vlada Srbije je juče za 910 radnika ponudila rešenje bolje od prethodnog i povećala period za naknadu sa 18 na 24 meseca.

Vlada je ponudila i da radnici naprave spisak svoje dece koja bi imala prednost pri zapošljavanju u novim fabrikama koje će pratiti “Fijat”.

Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja ponudilo je prekobrojnim radnicima, koji nisu dobili posao u "Fijatu", mogućnost da uz otpremninu od 300 evra po godini radnog staža i mesečnu nadoknadu od 20.000 dinara u naredne dve godine budu prebačeni na tržište rada.


I sad su nezadovoljni time i upali su u Skupstinu Kragujevca?!

http://www.blic.rs/Vesti/Ekono...e-upali-u-Skupstinu-Kragujevca

Ja ne kontam. Mozda mi nesto promice.
[ jnk @ 29.12.2010. 11:50 ] @
Pa poenta je da radnici već decenijama uzimaju pare od države za ništa i sada država hoće da ih isplati mnogo više nego što treba i da jednom za svagda raskrsti sa tom alkoholičarskom bolumentom i oni se sada bune jer znaju da ih niko nikad neće zaposliti i znaju da će te pare brzo potrošiti. Niko nije bio obavezan ugovorom da ih drži(niti je tako nešto moguće) već im je gosn. Dinkić usmeno obećavao da neće biti otpuštanja i sada su oni nezadovoljni.

Znači država hoće da im iz nekog razloga plati neverovatnu sumu da bi očuvala socijalni mir i to je po meni debilizam, po meni FAS ukoliko želi da ih otpusti kao tehnološki višak on po zakonu to može da uradi tako što će im isplatiti otpremninu po zakonu koja je mnogo manja od 300e po godini radnog staža i iznosi čini mi se pola prosečne plate po godini radnog staža za prvih 10 godina i trećina prosečne plate za ostatak godina radnog staža.
[ Ivan Dimkovic @ 29.12.2010. 12:04 ] @
Citat:

Vlada je ponudila i da radnici naprave spisak svoje dece koja bi imala prednost


Ovo je bolesno na vise nivoa.

Samo pokazuje koliko su decenije komunjarenja i zivota na drzavnoj sisi u Zastavi zapravo totalno eliminisale predstavu o realnosti kod tih nesrecnika.

Oni jadni verovatno i dan danas misle da ce neko da ih hrani "zato sto mora" ad-infinitum.
[ Kovacevic Vladimir @ 29.12.2010. 12:19 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Ovo je bolesno na vise nivoa.

Samo pokazuje koliko su decenije komunjarenja i zivota na drzavnoj sisi u Zastavi zapravo totalno eliminisale predstavu o realnosti kod tih nesrecnika.


Preciznije: od 1990.-e godine.
Znači, 2 decenije... i ne komunizma, nego vladavine porodično-interesne grupacije u sistemu novo-nastalog društvenog uređenja, koje još uvek nije definisano.

Pozdrav
[ Isak666 @ 29.12.2010. 12:25 ] @
Mesecna nadoknada od 20 000 dinara i deca na listi onih koji imaju prednost pri zaposljavanju :D
Wtf?!

Pa to je jedini grad gde posao vija radnika i placa mu dok ne radi :D
A on iste sposobnosti i nivo naucenog kao i kad je sklapao auto kroz drugi proces u firmi koja je propala.
[ Java Beograd @ 29.12.2010. 12:26 ] @
Citat:
jnk: ... po meni FAS ukoliko želi da ih otpusti kao tehnološki višak on po zakonu to može da uradi tako što će im isplatiti otpremninu po zakonu koja je mnogo manja od 300e po godini radnog staža i iznosi čini mi se pola prosečne plate po godini radnog staža za prvih 10 godina i trećina prosečne plate za ostatak godina radnog staža.

Oni ni nisu u FAS-u. I dalje su u Zastavi, koja konačno, jednom zanavek treba da se ugasi.
[ maliradojca @ 29.12.2010. 12:54 ] @
E da im ode Fijat, pa da svi dobiju saku pirinca po godini staza, bolji bi bili. Covece, 10 godina( i jos pre toga) ih izdrzava cela Srbija.
[ jnk @ 29.12.2010. 12:57 ] @
Ok svejedno, ne vidim po kom osnovu oni štrajkuju? Ja sad okupim ekipu od dve hiljade ljudi da uđemo u savski venac i tražimo svi po 20k EUR zato što smo nezadovoljni nazi Đilasom jer je napravio najgoru "petlju" ikada kod hipodroma? Ili da štrajkujem što mi za dva firmina automobila parking servis traži 1,000.00 eur godišnje da bih mogao da parkiram u trećoj zoni?

Poenta je da oni nemaju nikakvog zakonskog osnova za to što traže, pa čak je i to što im nudi država više nego što je zakonski obavezno i oni su opet našli da se bune. Nije mi jasno u kom svetu oni žive...
[ maliradojca @ 29.12.2010. 13:00 ] @
Zive u svetu Titove "industrijalizacije" i hoce prava u skladu sa tim.
[ mist @ 29.12.2010. 13:28 ] @
samo nekoliko teza:

- 1.000 evra subvencije za kupovinu Fijatovih automobila plaćamo svi mi, građani i poreski obveznici u Srbiji.
Potpuno mi je neverovatno da ti, Java, to ne vidiš i da ti nije jasno koliko je to nepravično. Ovde ogroman broj ljudi vidi državu kao neko apstraktno biće koje vadi pare iz svog džepa, a niko se ne pita odakle te pare. Sve te pare smo dali mi, poreski obveznici, ili se država pozajmila kod svetskih banaka i institucija u naše ime, pa ćemo sve te pare nekada morati opet mi ili naša deca i unučići da vraćamo.

- Ako uopšte progutamo to subvencionisanje kupovine automobila, onda nikako nije fer da kupac može samo kod Fijata da kupi auto. Ako već hoćemo da se igramo tih igrica, onda lepo ja odnesem krš na reciklažu, a država mi da vaučer, pa ja lepo odem kod bilo kog prodavca automobila, dam vaučer i kupim auto sa popustom od 1.000 evra, a prodavac posle naplati taj vaučer od države.

- Prodaja automobila proizvedenih u Fijatu Rusima je naravno populistička bajka iz perioda pred dolazak Fijata. Čim je Fijat došao i kad su nestrpljivi i neobavešteni novinari pitali Sergeja Šojgua (kad je onomad došao da otvara šatro bazu za vanredne situacije u Nišu) koliko će se sada prodavati Fijatovih automobila iz Srbije u Rusiju bez carine, rečeni ih je podsetio da se u Rusiji takođe proizvodi preko nekoliko svetskih brendova automobila i da oni ne mogu da se uvoze u Srbiju bez carine, a osim toga i bilateralni sporazum o ukidanju carina između Rusije i Srbije predviđa takoreći sve osim automobila, malina i tako koječega što bismo mogli da izvozimo u Rusiju. Pre par nedelja sam gledao na TV nekog nesrećnika koji je uložio silnu kintu u proizvodnju nekog takvog voća u nadi da će da izvozi u Rusiju po povoljnim uslovima, a onda su ga obavestili, da eto taj ugovor ne uključuje baš to njegovo voće.

- Štrajk radnika? Ne bih da komentarišem, razbesneću se. Vidim da je većini ovde jasno o čemu se radi i ko je koga izdržavao i da to tako ne može i ne treba. Ko je bio u stanju da 20 godina prima minimalac i bude na neplaćenom ili plaćenom odmoru, a da sebi ne obezbedi posao i treba da crkne od gladi. Osim toga, mislim da većina ovih koji protestuju verovatno nešto radi na crno. Ali što da ne uzmu i od države, kad im se može.

- Spiskovi sa prioritetima dece za zapošljavanje? WTF? Pa to neće da može kod privatnika. Nego ajde, Fijat ćuti, samo da bi prošla frka, i da bi učinio uslugu državi.

[ tdjokic @ 29.12.2010. 13:41 ] @
Samo kratko:

1. za minule decenije smo svi krivi, da li je tada neko imao petlju da digne glas protiv Tita i partije? Mozda, ali se zna kako su takvi prolazili - obicno ih je pojeo mrak odmah. A oni iz Kragujevca nisu jedini koji su tada krkali i ziveli bolje nego Amerikanci i Svajcarci, bilo je to i u mnogim drugim okruzenjima i fabrikama.

2. ako postoji nekakav sporazum izmedju radnika i FIAT-a, bez obzira koliko los ili dobar, onda radnici imaju pravo da se bune i traze da se sporazum ispostuje. Ko je kriv ostalim radnicima sto nisu imali nikakve sporazume nego su ih razne gazde eksploatisale po zelji i potrebama (gazdinim, naravno).

3. ako i ne postoji nikakav sporazum, opet radnici imaju pravo da strajkuju i da se bune, jer je pravo na rad osnovno pravo, pa isto to pravo imaju i drugi radnici, koji ocigledno cute i trpe. Radnici "pali na testu" a Vlada nije? Sto i vlada ne dobije otkaz kad je evidentno da zivimo sve losije i losije? Mozda bi neka druga vlada postigla bolje rezultate? Mozda da dovedemo neku vladu iz inostranstva da nam vlada, kao sto sportski klubovi dovode trenere?
[ jnk @ 29.12.2010. 13:42 ] @
Isto to sam i ja objašnjavao samo bih pored tih 1000 eur subvencije dodao i subvencije za kredite u bankama(koji su veći od 1000 eur), kao i period koji fiat nije plaćao carinu dok je uvozio automobile koju i dan danas ne plaća za repromaterijale u koje spada 99% sirovina za današnji fiat classic.

Ali očigledno čovek misli da je viši cilj koji je postignut(većina sad vozi klotaru punta umesto juga) bio vredan tih naših para koje bacismo.
[ 3way @ 29.12.2010. 13:44 ] @
Citat:
tdjokic
2. ako postoji nekakav sporazum izmedju radnika i FIAT-a, bez obzira koliko los ili dobar, onda radnici imaju pravo da se bune i traze da se sporazum ispostuje.


Koliko sam ja ovo shvatio, dogovor vec postoji, ali je njima malo.
Valjda treba da se obezbedi zaposlenje i njihovim unucima.

Citat:
tdjokic:
Sto i vlada ne dobije otkaz kad je evidentno da zivimo sve losije i losije? Mozda bi neka druga vlada postigla bolje rezultate? Mozda da dovedemo neku vladu iz inostranstva da nam vlada, kao sto sportski klubovi dovode trenere?


Zato sto to ima samo u stripovima.
[ ventura @ 29.12.2010. 13:48 ] @
Kako je Zastava (bila) državna firma, sav profit te firme je išao državi. Ja bi stoga predložio da sve što je zastava zaradila u proteklih 30 godina (od njenog osnivanja), sav profit koji je predat državi svih tih decenija, da se to lepo stavi na jednu gomilu i rasporedi na ovih 1600 radnika... Čist račun duga ljubav... Ako smo već toliko jeli g* sa tom zastavom, možemo vala i sada da budemo toliko galantni da im vratimo sve to što su zaradili za ove silne decenije... Pa kako su radili tako im je, eto im svo to bogatstvo koje su toliko sticali.
[ jnk @ 29.12.2010. 13:49 ] @
Citat:
tdjokic:

3. ako i ne postoji nikakav sporazum, opet radnici imaju pravo da strajkuju i da se bune, jer je pravo na rad osnovno pravo, pa isto to pravo imaju i drugi radnici,


Pravo na rad nije zagarantovano u firmi u kojoj ti želiš nego tamo gde te gazda zaposli. Ako radiš negde i pritom si tehnološki višak gazda uz zakonsku nadoknadu može da te otpusti. Žao mi je ali trenutno je takvo državno uređenje, kome se ne sviđa može da se buni ali ne sme ometati rad opština i slične gluposti uzrokovane velikom količinom alkohola.
[ Isak666 @ 29.12.2010. 13:52 ] @
@tdjokic

pravo na rad nije pravo na zaposlenje.
Citat:
Rad i zaposlenje nisu isto

Ostvarivanje prava na rad ne znači istovremeno i ostvarivanje prava na zaposlenje.
Pravo na rad podrazumeva pravo svakog pojedinca na učešće u životu zajednice u skladu sa sopstvenim potrebama i mogućnostima, a sistem to može da podrži ako svet rada učini otvorenim, dostupnim i pravednim za sve.

http://www.autizambg.org.rs/in...;catid=44:arhiva&Itemid=65

Oni su svoju sansu dobili, neko je iskoristio, ovi ne.
Koji je to dogovor sa Fijatom - da ce svi ostati da rade? U snovima i glavama onih koji ne kontaju da drzava parama ostalih gradjan finansira radnike u jednoj privatnoj firmi i da je vec to sto su dobili previse.

Ma idi, Dinkic im ne valja jer im nije nasao partnera koji ce da im zaposli sve radnike.
Ko konta da je ovo normalno, taj treba da odradi reality check.
[ superbaka @ 29.12.2010. 20:57 ] @
Citat:
ventura: Kako je Zastava (bila) državna firma, sav profit te firme je išao državi. Ja bi stoga predložio da sve što je zastava zaradila u proteklih 30 godina (od njenog osnivanja), sav profit koji je predat državi svih tih decenija, da se to lepo stavi na jednu gomilu i rasporedi na ovih 1600 radnika... Čist račun duga ljubav... Ako smo već toliko jeli g* sa tom zastavom, možemo vala i sada da budemo toliko galantni da im vratimo sve to što su zaradili za ove silne decenije... Pa kako su radili tako im je, eto im svo to bogatstvo koje su toliko sticali.


ma kako da ne, a to samo Zastavi, a ostale ko hebe? primer: sve "drzavne" veterinarske stanice su bile jedan apsurd - u zakonu su se vodile kao javne ustanove, a poslovale su kao javna preduzeca, tj. nisu bile budzetski korisnici vec su zivele od sopstvene zarade... a onda je drzava sve stanice dala na aukcijsku prodaju po principu 70% je drzavno i ide u prodaju, 30% su deonice radnika... i konkretno, stanicu u kojoj radim je kupio konzorcijum sastavljen od radnika te stanice... sto ce reci, 70% svega sto su radnici ulagali svih godina u sopstvenu firmu morali su posle da kupe od drzave, i to jos na aukciji :) znaci ludilo... da su znali pa da naprave livadu kao sto ja predlazem neku stranu unazad, pa da kupe livadu a sav visak da su isplacivali radnicima kroz plate, a ne ovako...

ne smemo da budemo taoci radnika zbog kojih politicari popustaju... konkretno, Kragujevac je zbog Verka koji je u URS-u jako uporiste URS-a, i na kraju ce im sigurno popus(t)iti...
niko ne sme da susne da u Elektranama i EPS-u ima viska 50k radnika jer moze da se oprosti od fotelja... a vec 10 godina postoji agencija koja treba da kontrolise rad distributera struje u Srbiji... sta li radi, boga pitaj...
[ ventura @ 29.12.2010. 21:15 ] @
@superbaka:

Zastava je sve ove decenije napravila 0 profita, i to radnici mogu slobodno da podele između sebe na ravne časti. Sve po zaslugama.
[ superbaka @ 29.12.2010. 22:00 ] @
e to je vec nesto drugo :)
[ BluesRocker @ 29.12.2010. 22:28 ] @
Citat:
ventura: Zastava je sve ove decenije napravila 0 profita, i to radnici mogu slobodno da podele između sebe na ravne časti. Sve po zaslugama.


Taman sam se ponadao da ćeš im podeliti gubitak :)
[ maliradojca @ 30.12.2010. 00:03 ] @
prekinut strajk radnika zastave
http://www.kurir-info.rs/vesti...rajk-radnika-zastave-67296.php
[ 3way @ 30.12.2010. 07:01 ] @
Lepo je to sto su prekinuli strajk.
Mene sad zanima gde ja mogu da se prijavim za dzeparac, a svoju decu i unuke za rezervaciju radnog mesta?
[ jnk @ 30.12.2010. 07:56 ] @
Citat:
superbaka: ma kako da ne, a to samo Zastavi, a ostale ko hebe? primer: sve "drzavne" veterinarske stanice su bile jedan apsurd - u zakonu su se vodile kao javne ustanove, a poslovale su kao javna preduzeca, tj. nisu bile budzetski korisnici vec su zivele od sopstvene zarade... a onda je drzava sve stanice dala na aukcijsku prodaju po principu 70% je drzavno i ide u prodaju, 30% su deonice radnika... i konkretno, stanicu u kojoj radim je kupio konzorcijum sastavljen od radnika te stanice... sto ce reci, 70% svega sto su radnici ulagali svih godina u sopstvenu firmu morali su posle da kupe od drzave, i to jos na aukciji :) znaci ludilo... da su znali pa da naprave livadu kao sto ja predlazem neku stranu unazad, pa da kupe livadu a sav visak da su isplacivali radnicima kroz plate, a ne ovako...



Izvini, ali sva društvena preduzeća su tako privatizovana po novom zakonu o privatizaciji. Radnici su za to što su radili dobijali plate, pa čak i te besplatne akcije u iznosu od 30%. Nikad ta preduzeća nisu bila zvanično u vlasništvu tih radnika već su bila društvena što znači bila su data radnicima na upravljanje ali je vlasništvo tih firmi bilo celog društva. Ukoliko bi ta društvena preduzeća napravila neki profit na kraju godine, oni su mogli da biraju da li hoće da taj novac isplate u vidu bonusa, letovanja itd, ili da reinvestiraju u firmu.
[ superbaka @ 30.12.2010. 21:37 ] @
Citat:
Izvini, ali sva društvena preduzeća su


khmmm, rekoh li ja javna ustanova?

http://www.b92.net/biz/vesti/s...12&dd=30&nav_id=482904

kad ti drzava kaze svoju cenu onda je to ponuda, a kad gradjani kazu svoju onda je to ucena :) no dobro... svakome sa malo mozga je je moglo biti jasno da od ovog nece biti nista... uvek se u tom sarenilu nadju oni koji bi prodali i za 50e jer im je hica, a i oni kojima se ne prodaje pa lupe neku cenu ne bi li sabotirali celu pricu... kada sam svojevremeno ispitivao svoje musterije zasto nisu izvrsili komasaciju u selu, naslusao sam se takvih bisera da mi je zao sto nisam zapisivao... to bi bio best seller :)

[Ovu poruku je menjao superbaka dana 30.12.2010. u 23:09 GMT+1]
[ fozzybear @ 18.01.2011. 01:20 ] @
Pa zbog ovih 1 600 koji primaju platu a sede kuci ovih 1 000 mora da radi duplo vise za malecke pare.
Jer fiat placa drzavi poreze,koje drzava podeli vrednim zastavinim ex-radnicima :-)
A ti porezi su mozda mogli da odu u dzepove ovih koji rade,a to je onda kapitalizam sto ne dolazi u obzir.