[ index_board @ 15.04.2010. 20:31 ] @
Pozdrav svima!
Molim za drugarsku pomoc :D$
Moj budzet je oko 3000e,a ono o cemu razmisljam i zelim vase savete,predloge,sugestije su:
*Punto1 ili 2,od '98 god pa nadalje,dizel ili benzin/gas(eventualno)
*Corsa,od '98 pa nadalje;
*Citroen Saxo 1.5d,slicno godiste kao prethodni;
*Clio, dizel ili benzin/gas...
Generalno, treba mi auto kojim bih ponekad otisao na posao,ili van BG par puta godisnje,u principu sveukupno oko 8-10000km godisnje maksimum,za sada....Interesuje me vase misljenje o ovim modelima,tj. koji od njih se najbolje pokazuje za takvu relativno malu upotrebu,sta mi se najvise isplati u smuslu redovnog odrzavanja,i slicno....
Unapred hvala na svim predlozima:)
[ etjen @ 15.04.2010. 20:43 ] @
za te pare najbolje da kupiš pristojnog Twinga. On je veći unutra i od Corse i od Saxa i od Clia.

Provereni motor i jeftino održavanje (ne toliko jeftino kao za Punta ali jeftino)
[ sasa022 @ 16.04.2010. 09:04 ] @
Najlakse ces naci dobrog Punta 2 - 1.2 benzin ( 2000-2002 ),uzmi model sa klimom.

Sto se gasa tice - bilo koji auto da uzmes,neces preterano ustedeti zbog male kilometraze koju planiras da prelazis.
[ bakara @ 16.04.2010. 18:12 ] @
hyundai accent je najbolji auto u toj cenovnoj klasi.
[ ppklik @ 17.04.2010. 00:45 ] @
10 000 km je priblizno 700l benzina. Na plin uzimajuci cenu u obzir preko usteda je oko 300l benzina (malo li je???). Ako uzmemo da je benzin 2.1 puta skuplji a plin se trosi u proseku 10%-15% vise.

posle 3 godine ostaje para za jedno pristojno letovanje.
[ ppklik @ 17.04.2010. 01:33 ] @
Ja sam se ovih dana raspitivao bas za auto za oko 3000e, i evo koji su moji zaključci.

1. Najvažnije je da auto bude u sto je mogucem boljem stanju i što je moguće mladji.
2. Punta ima najvise na nasem tržištu, pa bi prema tome bilo najveći izbor i najlakše održavanje.
3. Benzinac je jeftiniji za registraciju a i jeftinije je održavanje.
4. Plin ugraditi pod obavezno.
5. Generalno je bolje da ti neko doveze auto iz inostranstva jer se tamo bolje održavaju automobili, bolje je gorivo, putevi i drugo.
6. Vozila na placevima se transportuju kamionima pa se lickaju i sredjuju, tako da mnoga od njih možda ne bi bila sposobna da samostalno predju put. Činjenica je da je transport kamionom mnogo skuplji nego da neko doveze auto u privatnoj režiji.
7. Francuze bije glas da su skupi u održavanju.
8. Nemci su u startu precenjeni jer su navodno jeftini za održavanje.
9. Nema vise auta jeftinih za održavanje (tu su razne sonde, i senzori koji kostaju djavo i po.).

Moj izbor je:
clio 1.2
- mnogo je lep
corsa 1.0 ili 1.2,
- kazu da je zahvalan za održavanje
punto
- ima veliki izbor, pa je opste poznat majstorima za održavanje (neće se valjda čuditi ako im doteraš auto).

kod mog starog reno4-ke se jedan auto električar cudio kako moze alnaser da radi sa 2 četkice a uz to se okreće u pogresnom smeru i uspeo je da ga pokvari.!! To se desilo u jednom većem servisu, koliko sam video bila je ogromna hala sa 12 dvostubnih dizalica i 2 četvorostubne, posebna hala za limarijke radove, posebna za laki servis, posebna za teretna vozila i autobuse, u oviru tog servisa bilo tehnički pregled i auto perionica.


[ Nocni @ 17.04.2010. 08:46 ] @
Citat:
ppklik: Ja sam se ovih dana raspitivao bas za auto za oko 3000e, i evo koji su moji zaključci.

1. Najvažnije je da auto bude u sto je mogucem boljem stanju i što je moguće mladji.
2. Punta ima najvise na nasem tržištu, pa bi prema tome bilo najveći izbor i najlakše održavanje.
3. Benzinac je jeftiniji za registraciju a i jeftinije je održavanje.
4. Plin ugraditi pod obavezno.
5. Generalno je bolje da ti neko doveze auto iz inostranstva jer se tamo bolje održavaju automobili, bolje je gorivo, putevi i drugo.
6. Vozila na placevima se transportuju kamionima pa se lickaju i sredjuju, tako da mnoga od njih možda ne bi bila sposobna da samostalno predju put. Činjenica je da je transport kamionom mnogo skuplji nego da neko doveze auto u privatnoj režiji.
7. Francuze bije glas da su skupi u održavanju.
8. Nemci su u startu precenjeni jer su navodno jeftini za održavanje.
9. Nema vise auta jeftinih za održavanje (tu su razne sonde, i senzori koji kostaju djavo i po.).


1. Nije presudno vazno da bude sto mladji. Bolje je da je dobar auto pa iako je stariji par godina...
2. Je li ovo neka statistika u pitanju da punta ima najvise? Mislis da ih ima vise od vw-a?
3. Nisam znao da je benzinac jeftiniji za registraciju... cak i ako je 1.3 dizel u pitanju? Odrzavanje jeste jeftinije...
4. Plin nikome nebi preporucio da ugradi u auto sa tako malim motorom
5. Bolje je kupiti od prvog vlasnika kod nas
6. Transport kamionom je prilicno jeftiniji... ne moraju za vozilo da se vade col tablice kojie su oko 300 eura, za svih 8 auta je jedno zajednicko preupucenje sa granice na carinu, ne placa se gorivo i eventualne kazne itd...
7, 8, 9. Prvo kazes da su francuzi skupi za odrzavanje a onda mu predlazes klia koji u stvari jeste dobar mali auto...
Senzore koji kostaju djavo ipo ne bih komentarisao...
Ne treba komentarisati ni ovaj tvoj text iz drugog posta u kojem dajes kalkulaciju stednje na plin bez pominjanja eventualnih kvarova i same ugradnje pa onda sve to pretocis u ljetovanje
Interesuje li ikoga to sto plin smrdi ili to nema veze samo nek je jeftino?
Kriza je uticala da se ovoliko ugradjuje i prica o njemu iako se plin ugradjuje u auta vec preko 50 godina a i sekvent se ugradjuje vec 25-30 godina, odnosno otkad postoji ajnspric...
[ Zarko Silic @ 17.04.2010. 09:41 ] @
Ovoj ceni od 3000 eura treba dodati jos 1000 do 1500 kako bi se koliko toliko pomerila granica bezbednosti kao i granica rizika ostanka negde kraj puta.
[ gogi11 @ 17.04.2010. 09:50 ] @
Citat:
zarsilic: Ovoj ceni od 3000 eura treba dodati jos 1000 do 1500 kako bi se koliko toliko pomerila granica bezbednosti kao i granica rizika ostanka negde kraj puta.


Pa ako bude tako "trezveno" razmisljao bolje i da ne kupuje auto ... mislim... jeste da bezbednost nema cenu ali ga ipak malo pretera sa tom cifrom.
[ sasa022 @ 17.04.2010. 10:14 ] @
@zarsilic

e sad ga pretera za sve pare .......
[ HoT_Steppa @ 17.04.2010. 10:27 ] @
Ja bih izabrao auto sa najvise NCAP zvezdica, a to je od ovih ponudjenih Punto 2.
[ inobradovic @ 17.04.2010. 10:30 ] @
fiat bravo je po meni bolji od svega ovde navedenog.
[ ppklik @ 17.04.2010. 10:43 ] @

hvala na komentaru nocni pa da malo pojasnim.

pod jedan sam rekao da je autu sto boljem stanju pa tek odna u okviru toga da se trazi što je moguće mladji auto, jer treba razmišljati i o eventualnoj prodaji kasnije.

pre tri dana sam bio u agenciji da vidim koliko kosta registracija i ispostavilo se da je dizel skuplji zbog kubikaže. tesko ce naći u toj ceni neki manji dizel od 1.5 a on je osetno skuplji od benyinca 1.1 sto je najčešćo slučaj. Ovde uzimam u obzir automobile kojih ima na tržištu u dovoljnom broju da čovek može da odabere. Upravo i ja tražim takav auto i nisam našao ni jedan dizel koji je godište 2000-2003 a da ima dizel motor 1.3 ili manje. Plaši me varijanta crkavanja bosh pumpe koja košta djavo ipo.

Trenutno vozim auto na plin i ne njuškam mu auspuh tako da nisam primetio neki neprijatan smrad, tj. smrdi i benzin i dizel i plin tako da nema neke posebne razlike.

za reno sam samo rekao da je lep.

Uzgred upravo sam naručio da mi se doveze auto iz italije od coveka u koga imam poverenja.
On će sledeće nedelje biti tamo i potražiti šta ima. Moj zahtev je samo da bude što bolji i da se uklapa u 3000e sa carinom i pdv-om. Nisam zahtevao poseban model, već samo da mi nađe sto bolji mali auto. Rekao sam da u obzir ulazi punto, corsa, clio i fiesta. Obavezno mora da ima klimu i airbag a ostalo me uopšte ne interesuje. Čovek kupi auto sedne doveze ja povedem majstora pogledamo auto i odlučim se da li hoću ili neću. Ako neću on traži drugog kupca, tako da je njemu važno da to što dotera bude stvarno u dobrom stanju, jer ja nemam obavezu da ga uzmem i ne dajem nikakvu kaparu. Plaćam tek kad se ocarini i plati PDV.



[ vladd @ 17.04.2010. 11:14 ] @
Onda za tebe nema zime, kupis sta ti covek doveze...

I logika oko kasnije prodaje se pokazala kao odlicna, bolje kupiti mladji auto koji je presao nekoliko stotina hiljda km, voziti ga malo i preprodati nekom neobavestenom...cak i u ovakvoj stagnaciji prodaje..

Cudi me samo sto si postavio pitanje na ES_u




Poz
[ ppklik @ 17.04.2010. 11:45 ] @
Pitanje je postavio index_board a ja sam samo pokušao da pomognem. A i interesuje me ovo jer u petak treba da se cujemo i da mi posalje slike pa ću trebati da odlučim šta treba da mi doveze. u svakom slučaju ova diskusija može nekome da bude vrlo korisna.
[ index_board @ 17.04.2010. 15:55 ] @
hvala svima na komentarima i sugestijama, jer kao sto rece ppklik, ovo nekome moze biti o koristi:)
Meni jeste,jer sam skoro totalni laik sto se tica automobila. Hvala ppklik-u na onoj analizi,dobrim delom se i moja misljenja poklapaju. Za ovih par dana, pored pomenutih modela, ubacio sam u kombinaciju i Golf 3,sad da li dizel ili benzin/gas,zavisi...Jos nista nisam gledao. Delim misljenje sa Nocni-m,mislim da je mozda bolja varijanta uzeti auto od prvog vlasnika kod nas. Ili sam ja mozda hipohondar,ali bas me plasi da se kupovinom na nekom auto-plazu ne z....
E,jos jedno pitanje....U Golf 3 i Punto 2 ide sekvent plin, zar ne? :)
[ Nocni @ 17.04.2010. 17:48 ] @
Citat:
ppklik:...Obavezno mora da ima klimu i airbag a ostalo me uopšte ne interesuje...


E pa onda odlicno... znaci ne mozra da ima zadnje sjediste i zadnja stakla... docerace ti onda punta teretnjaka

Salimo se naravno... vaznije je da je auto limarijski perfektan... motor je potrosna stvar, moze i da se zamjeni cio... ako je auto udaran ili u losem stanju onda mu ne mozes nista i koliko god da ulozis opet imas ragu...
[ index_board @ 28.04.2010. 23:39 ] @
A kako videti da li je udaran,jer ga najcesce i dobro nasminkaju?
[ Flo33 @ 29.04.2010. 10:33 ] @
Ovde samo mogu da se složim sa Žarkom i Noćnim.

I bez 1000e u džepu ne računaj na mirnu vožnju.
[ marijana.p @ 02.05.2010. 19:31 ] @
planiram da kupim ford fiestu ili fiat punto . bitno mi je da za te pare auto bude sto mladji i u sto boljem stanju. ugradila bi plin u kupljeni auto , pa me zanima koji uzeti od ova dva i sa kojim motorom?
[ Nebojsa Milanovic @ 02.05.2010. 19:38 ] @
Ako je Punto u pitanju, gledaj da bude sa 1,3 motorom, ali u verzijama ili 75 ili 80 KS.

Taj motor je mnogo jači od osnovnog 1,1 55 KS ili baznog 1,3 sa 60 KS.
[ morber @ 02.05.2010. 21:20 ] @
pa za 2800 2900 imas peugeot 106
[ marijana.p @ 02.05.2010. 21:47 ] @
mislis da je pezo 106 bolja kupovina od fieste i punta ? deluje mi manji na izgled a i za odrzavanje kazu da je dosta skuplji od pomenutih? sa kojim bi on motorom bio dobar za ugradnju plina?
[ etjen @ 02.05.2010. 22:14 ] @
uzmi Punta i ne razmišljaj više. Domaći auto. Dakle, za servis i sve ostalo nema problema.

Što se tiče motora, i onaj od 60ks je OK sa plinom ako ne voziš više ljudi u njemu.
Ali naravno 16V je jači, mada su i malko sluplji delovi za njegovu motornu grupaciju od klasičnog 1.2 iz Zastave.
[ vladd @ 02.05.2010. 22:25 ] @
To onda nije "auto za 3000"..posto je ugradnja plina oko 30% vrednosti vozila.

Poslusaj Nebojsu i potrazi fiata sa motorom 1,3 multijet, osim sto ne treba plin, trosi manje novca na 100km nego bilo koji auto sa plinom..

Poz
[ Zarko Silic @ 03.05.2010. 00:36 ] @
To bi mozda i bio dobar predlog kada bi tako nesto sto Nesa predlaze uopste postojalo.
[ Nebojsa Milanovic @ 03.05.2010. 01:10 ] @
Ne postoji Multijet za 3000, ali itekako postoje benzinci FIRE 1242 ccm sa 75 i 80 KS i negde su u toj ceni. Oni su moja preporuka.
[ vaske2 @ 03.05.2010. 09:23 ] @
Tacno....za Mjet treba bar jos hiljadarka ali zato ima ovako nesto:http://www.veronamoto.rs/detalj.asp?id=1080
[ Zarko Silic @ 03.05.2010. 10:44 ] @
Citat:
vaske2: Tacno....za Mjet treba bar jos hiljadarka ali zato ima ovako nesto:http://www.veronamoto.rs/detalj.asp?id=1080


Ovaj treba zaobici u najsirem mogucem luku.

(jedan od najgorih motora svih vremena)





Najbolji odabir je PUNTO 1,2 sa 60 ks i to sto mladji.


Ovo sto Nesa predlaze, ne postoji, ili ako postoji, onda je vec odavno krs i ne treba ga razmatrati.
[ Nebojsa Milanovic @ 03.05.2010. 11:06 ] @
Itekako postoje FIRE 1242 motori u jačim varijantama od 60 KS i ne da nisu krš, nego su u mnogo boljem stanju od verzije sa 60 KS jer su od nje dosta jači i zbog toga u radu rasterećeniji.

Evo varijanti motora i opreme:

1. Punto 1 u verzijama 75S, 75 SX i 75 ELX. Motor je isti, FIRE 1242ccm 8v, multipoint ubrzgavanje, a razlike su u nivou opreme.

2. Punto 2 FIRE 1242ccm 80 KS 16v, multipoint ubrzgavanje.

Ovo je svima nama poznati Punto 2 koga vozi naša milicija i potpuno je nejasno kako Žare može toliko da ponavlja da on ne postoji ?!? Postoji itekako i to je odličan motor, mnogo jači od verzije sa 60 KS.

Osim ovih češćih, postoji još jedna retka varijanta Punta 1 u koji je išao ovaj motor FIRE 1242 16v, ali kod njega sa snagom od 86 KS. To je poslednja verzija Punta 1 koja se prodavala samo poslednjih nekoliko meseci pred njegov kraj, 1998 godine. Tada se i on mogao dobiti sa tim odličnim FIRE 1242 16v motorom i to u varijantama opreme ELX i Sporting.
[ etjen @ 03.05.2010. 11:44 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic

Osim ovih češćih, postoji još jedna retka varijanta Punta 1 u koji je išao ovaj motor FIRE 1242 16v, ali kod njega sa snagom od 86 KS. To je poslednja verzija Punta 1 koja se prodavala samo poslednjih nekoliko meseci pred njegov kraj, 1998 godine. Tada se i on mogao dobiti sa tim odličnim FIRE 1242 16v motorom i to u varijantama opreme ELX i Sporting.


Ima moj drugar tog što pominješ u ELX opremi. Super autić. Ide ODLIČNO!
[ Nebojsa Milanovic @ 03.05.2010. 12:18 ] @
Ima ga i moj komšija, takođe u ELX opremi, gledam ga svaki dan.

Dugo sam te 1998. pregovarao sa Deltom da mi uvezu jedan, baš u toj ELX opremi sa erbegovima i centralnom konzolom, ali nikako nisu mogli jer su tada tek počinjali i nisu bili pravi zastupnici.

Taj auto je mala zverka na drumu, ide jako lepo, ne troši puno i dugo traje.
[ marijana.p @ 03.05.2010. 13:14 ] @
koliko razumem ....da definitivno odustanem od fieste 2000-2001 u korist punta ? da li je jedini razlog cena odrzavanja ili je punto kvalitetniji kao auto ?
[ Zarko Silic @ 03.05.2010. 13:19 ] @
Kakve to ima veze sa temom u kojoj neko ZELI da kupi auto do 3000 eura, ako takav automobil uopste ne moze da se kupi.

Ako moze, onda postavite link, ili obavestite postavljaca teme preko PPa gde to ima da se kupi.

(Cai i ako se kojim slucajem i naleti na takvo vozilo, tesko da to necemu vredi).


Moze da se kupi samo onaj od 1,2 sa 60 ks u koliko toliko solidnom stanju za ovaj iznos. 3000 eura je premalo novca da bi se kupilo nesto sto se moze smatrati dobrom kupovinom.

Za 1,3 MJTD treba izdvojiti znatno vise novca ukoliko se zeli solidniji primerak. Oni jeftiniji nisu vredni pomena jer ce vlasniku doneti mnogo problema.


Orjentacije radi, ovako otprilike treba da izgleda vozilo sa 150.000 stvarnih kilometara.


http://suchen.mobile.de/fahrze...;id=127174879&pageNumber=7


http://suchen.mobile.de/fahrze...erIdsAsString=&tabNumber=2



Naravno, cena je adekvatna predjenoj kilometrazi, spoljasnjem izgledu i godistu vozila (2004.)





[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 03.05.2010. u 14:54 GMT+1]
[ etjen @ 03.05.2010. 14:19 ] @
Žarko, teško to naši ljudi shvataju. Svi misle kada kupuju polovna kola da je baš njih u*ralo da kupe ''priliku''.

U stvarnosti su baš te cene koje si dao + troškovi oko uvoza.
[ Zarko Silic @ 03.05.2010. 16:46 ] @
Slazem se u potpunosti, ali smo zato tu mi, pa ako nista drugo, onda bar da predocimo sta ih moze docekati kao, uslovno receno, srecne vlasnike.

Kada je izbor izmedju polovnjaka u "ful" verziji i novog automobila u pasulj verziji uvek je pametnije kupiti nov.

Ovo generalno vazi za svako vozilo i svakog proizvodjaca bez razlike.

Polovan automobil sa sobom nosi jednu potpuno nepoznatu istoriju sa velikim brojem nejasnoca i nelogicnosti. Pocev od broja predjenih kilometara, preko redovnih "uredno" zavedenih servisa, pa sve do porekla vlasnistva i nacina koriscenja.
Premala je to karta da bi se na nju igralo.
[ vladd @ 03.05.2010. 16:56 ] @
Ipak je bolji 1,3MJD

Uzgred, ne odlucujemo koji je model bolji, ili firma, ovde na forumu, vec se o tome brine trziste i doticni limit u ceni.

Konstatovati da li je bolji Punto od nekog drugog modela- brenda je besmisleno ako se cena ne spomene.

Uzgred, jeftiniji automobili su u boljem stanju za doticne pare od mnogih skupljih modela.

U sustini, limit od 3000 je samo POLA problema, bitan je i faktor mogucnost odrzavanja i pokrivanje naknadnih troskova...tada se moze prosiriti paleta zahteva i tipova...


Poz
[ marijana.p @ 03.05.2010. 20:35 ] @
Citat:
vladd:



Uzgred, ne odlucujemo koji je model bolji, ili firma, ovde na forumu, vec se o tome brine trziste i doticni limit u ceni.
Konstatovati da li je bolji Punto od nekog drugog modela- brenda je besmisleno ako se cena ne spomene.

pa cena je spomenuta ...3000e . i fiesta i punto oko 2000-2001. se mogu naci za te pare sudeci po auto oglasima na internetu .pa me i zanimalo poredjenje ova dva modela


[ Zarko Silic @ 03.05.2010. 20:43 ] @
Postoji jos jedna varijanta kupovine za one koji poseduju 3000 u kesu.

Moj predlog je da se kupi novi Zunto sa klimom i plinom gde ce ovih 3000 eura biti ucesce, a ostatak kroz kreditnu varijantu od pedesetak eura mesecno.

Razmislite! Nije za odbaciti !
[ inobradovic @ 03.05.2010. 21:08 ] @
ja sam pomenuo da ima fiat bravo da se kupi za 3000e i to 2001-2002god
i bolji je od punta i fieste i konforniji sa motorom 1,6 je bas dobar izbor po meni najbolji za te pare.

[Ovu poruku je menjao inobradovic dana 04.05.2010. u 18:22 GMT+1]
[ etjen @ 03.05.2010. 23:28 ] @
Citat:
inobradovic: ja sam pomenuo da ima fiat bravo da se kupi za 3000e


nije da hejtujem nešto, ali Bravo za te pare sigurno nije dobar izbor. Uopšte, retko koji Bravo da valja, nažalost, inače mislim da je to nekad bio super autić...
[ inobradovic @ 04.05.2010. 17:20 ] @
a po tebi za koje pare je dobar izbor bravo 2001- 2002god? to godiste je oko 3000e, za koliko bi ti za 500e pa da bude dobar izbor.
bolji je i od punta i fieste,
i kako to mislis nekad je bio dobar ?
[ etjen @ 04.05.2010. 19:06 ] @
baš naprotiv. Trebao bi da bude mnogo skuplji a da valja.

Lično, čisto sumnjam da i dobar Punto II može da se nađe za te pare, a ne Bravo/a.

Mislim da je meni nekad to bio jako lep auto (kad se pojavio) i prijatelj je vozio jednog, mnogo mi se sviđao.

Sad je to mator i kod nas uglavnom izakan auto koji ne vredi kupovine. Ukoliko se nađe stvarno dobar primerak treba ga platiti više od 3 hiljade, mada lično mislim da je to SF
[ marijana.p @ 04.05.2010. 19:18 ] @
Citat:
etjen:
Lično, čisto sumnjam da i dobar Punto II može da se nađe za te pare, a ne Bravo/a.

cene na raznim auto placevima koliko vidim prelistavajuci oglase po net-u za punto ili fiestu 2000-2002 u proseku se krecu oko 3000e uglavnom u zavisnosti od kolicine opreme na sebi. da li ti generalno mislis da su vozila te starosti izakana i ne vrede kupovine ? ili bi auto toliko star trebao da kosta vise da bi bio dovoljno dobar ? ne razumem ?
[ toplim @ 04.05.2010. 19:26 ] @
I ja se slazem za Punta ali ako recimo neko hoce vecu limuzinu kao sto je fiat bravo, brava ne znam tacno sa 5 vrata postoje li neki slicni dobri? Meni se bravo-brava jako svidjaju ali imaju problema sa plastikama, lome se brave i slicno, retko je koji dobro ocuvan... mozda neki a4
[ etjen @ 04.05.2010. 19:57 ] @
Citat:
marijana.p: cene na raznim auto placevima koliko vidim prelistavajuci oglase po net-u za punto ili fiestu 2000-2002 u proseku se krecu oko 3000e uglavnom u zavisnosti od kolicine opreme na sebi. da li ti generalno mislis da su vozila te starosti izakana i ne vrede kupovine ? ili bi auto toliko star trebao da kosta vise da bi bio dovoljno dobar ? ne razumem ?


Ne mislim da su sva vozila tog godišta izakana, već mislim da nećeš na placu naći auto koji je dobar-bilo kog godišta. Ako imaju stvarno dobar auto, to itekako naplate.
I da, Puntić II bi trebao da košta više da bi bio dobar. To je OK cena za Punta I.
Ti Puntići koje ti gledaš te cene su ili prešli pola planete ili su bili havarisani, to budi sigurna.

Mada opet, različito je poimanje dobrog i različite su potrebe vozača, tako da...


Citat:
toplim: I ja se slazem za Punta ali ako recimo neko hoce vecu limuzinu kao sto je fiat bravo, brava ne znam tacno sa 5 vrata postoje li neki slicni dobri? Meni se bravo-brava jako svidjaju ali imaju problema sa plastikama, lome se brave i slicno, retko je koji dobro ocuvan... mozda neki a4


ne znam, možeš kupiti neku limuzinu velike kubikaže i dobro proći, ali onda plaćaš registraciju skupo. Tako da... Šta znam... Na kraju uvek platiš
[ inobradovic @ 04.05.2010. 20:52 ] @
Citat:
etjen: baš naprotiv. Trebao bi da bude mnogo skuplji a da valja.

ne znaci sve sto je skupo da je i dobro.


Lično, čisto sumnjam da i dobar Punto II može da se nađe za te pare, a ne Bravo/a.

lose sumnjas

Mislim da je meni nekad to bio jako lep auto (kad se pojavio) i prijatelj je vozio jednog, mnogo mi se sviđao.

po meni i sad ima lep dizajn ne deluje zastarelo ko neka vozila tog godista.


Sad je to mator i kod nas uglavnom izakan auto koji ne vredi kupovine. Ukoliko se nađe stvarno dobar primerak treba ga platiti više od 3 hiljade, mada lično mislim da je to SF
¨


to je auto star 8-9 god a ako statistika kaze da je vozni park u srbiji u proseku star oko 17god onda je ove ne mlad auto vec beba auto.
auto treba kupovati od ljudi a ne na placevima od firmi.

toplim je pomenuo da se lome brave od plastike pa covek moze polomi i da su od gvozdja i takve treba izbegavati vec auto dobro pogledati i oceniti a ne generalizovati.
zato pazljivo birati auto.

[ marijana.p @ 04.05.2010. 21:56 ] @
Citat:
inobradovic: ¨
auto treba kupovati od ljudi a ne na placevima od firmi.


a zar vecina automobila kod nas nije kupljena na placevima ili ljudi koji dovoze kola i preprodaju ? i svi svoju robu hvale i interes im je zarada . malobrojni su u prilici da licno znaju preprodavca pa tako dobiju preporuku sta kupiti i sta valja. kilometraze su stelovane a auto se sija spolja . postoji li nacin kako pri kupovini otkriti prevaru i ne baciti svoj novac?
evo jednog koji mi se na primer svidja mada premasuje zadatu cifru . kako mogu da znam dali valja ovakav auto kada nemam nikakve pouzdane podatke o poreklu ? cisto dajem primer da dobijem jos neki odgovor koji ce mi koristiti pri kupovini...

http://www.polovniautomobili.c...21/fiat_punto_12_16v_sporting/
[ Nebojsa Milanovic @ 04.05.2010. 22:16 ] @
Kada bi taj auto bio u dobrom stanju, to bi bila najbolja kupovina.

To je taj FIRE 1242ccm 16v motor koga sam pominjao.
[ Zarko Silic @ 04.05.2010. 22:17 ] @
Ovaj primer koji si postavila, na osnovu ove "NET prezentacije", deluje prilicno primamljivo.

Treba proveriti kako to izgleda u stvarnosti pa ako je sve ovako "lepo" onda ga staviti u uzi izbor.



P.S. Ipak treba malo obratiti paznju. Primera radi, ovo je "isto" vozilo

http://suchen.mobile.de/fahrze...;id=126180947&pageNumber=1

Ne treba zaboraviti da se na ovu cenu dodaju troskovi transporta, carinski troskovi i naravno zarada prodavca

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 04.05.2010. u 23:46 GMT+1]
[ etjen @ 04.05.2010. 22:45 ] @
izbegavaj automobile kod kojih su slike blurovane (mutne). Nisu za džabe takve.

Taj Puntić ima mnogo veće šanse da je krš od običnog, bez tako nakrcane opreme, u istoj ceni.

Da ja kupujem, ne bih ni otišao da ga pogledam.

[ Zarko Silic @ 04.05.2010. 22:56 ] @
Jos samo da napomenem.
Ukoliko je automobil preziveo poplavu ne ulazite ni u kakve varijante kupovine.

Takva vozila, ma koliko trenutno i uslovno receno bila ispravna, veciti su problem u buducoj eksploataciji. Jednostavno su neresiva za majstore elektricare.
[ BBS @ 05.05.2010. 03:38 ] @
@index_board

Jesi li razmišlajo o Pandi
[ marijana.p @ 05.05.2010. 18:32 ] @
Citat:
zarsilic
P.S. Ipak treba malo obratiti paznju. Primera radi, ovo je "isto" vozilo

Ne treba zaboraviti da se na ovu cenu dodaju troskovi transporta, carinski troskovi i naravno zarada prodavca

sudeci po ovom tvom primeru i cenama koje su zastupljene kod nas u proseku oko 3000 i koju stotinu vise ...ja jedino mogu da zakljucim da fiat punto nikako nije dobra kupovina za svotu kojom raspolazem , jer cim je cena sa carinom porezom , transportom i verovatno zaradom od sigurno do 500e po komadu daleko manja od nabavne cene dobrog auta.??

[ etjen @ 05.05.2010. 21:37 ] @
ja lepo rekoh. To je cena za Punta I.

Ali, neko će biti zadovoljan i sa Puntom II koji trese i krcka na 60 na sat. Bitno je samo da ide. A što to više nije taj auto i što mu, recimo, klima, ne radi, amortizeri ne valljaju, zglobovi krckaju, air begovi i raznorazne lampice luduju, to nema veze...

Bitno je da je kupio ''priliku''
[ Challenger @ 06.05.2010. 01:24 ] @
Citat:
marijana.p: sudeci po ovom tvom primeru i cenama koje su zastupljene kod nas u proseku oko 3000 i koju stotinu vise ...ja jedino mogu da zakljucim da fiat punto nikako nije dobra kupovina za svotu kojom raspolazem , jer cim je cena sa carinom porezom , transportom i verovatno zaradom od sigurno do 500e po komadu daleko manja od nabavne cene dobrog auta.??


Pa sigurno da nesto ne valja tj. da nije sve kao sto je prikazano u oglasu, ali treba racunati i na to da ti placevi i ostali sverceri kupuju automobile na veliko pa dobijaju povoljnije cene, transportuju x automobila pa izadje jeftinije, a i na tim automobilima do 2,3,4 hiljade nije zarada bas 500, vec pre 200-300...
[ gogi11 @ 06.05.2010. 07:33 ] @
Citat:
Challenger: Pa sigurno da nesto ne valja tj. da nije sve kao sto je prikazano u oglasu, ali treba racunati i na to da ti placevi i ostali sverceri kupuju automobile na veliko pa dobijaju povoljnije cene, transportuju x automobila pa izadje jeftinije, a i na tim automobilima do 2,3,4 hiljade nije zarada bas 500, vec pre 200-300...


E tu tek ima istine !!
[ ppklik @ 08.05.2010. 23:22 ] @
sta mislite za peugeot 206 1.4hdi, 2004-to godiste?
[ dvoglaviorao @ 26.10.2015. 20:40 ] @
Pozdrav svima, ako može savet za kupovinu automobila. Sve što napišem je od čitanja po internetu...

Da ne otvaram novu temu, kupio bih polovnjak do 3000e. Obzirom na to da se benzinci kupuju kada se ne vozi "puno" godišnje a dizeli kada se "puno" vozi, kontam da mi je bolje da, obzirom na to, kupim benzinca starog 10 godina nego dizela starog 10 godina? Znam da to nema pravila, ali recimo da ću tako malo smanjiti verovatnoću da je auto za otpad.

Godišnje bih prelazio max 15.000km.

Ne patim za brzom vožnjom, džekiranjem i ostalim stvarima. Treba mi neki mali porodični auto sa 5 vrata. Potrošnja naravno da je bitna ali netreba mi jači motor samo da bi bio jači ako će i slabiji da ispuni moje kriterijume.

Gledajući po netu izbor je od prilike spao na Ford Fiestu 1.25 16V, Ford Focus 1.6 16V, Ford Focus 1.8TDDI, Opel Astru 1.6, Renault Megane 1.5 DCI. Realno najviše bih uzeo nekog forda, benzinca. Ovo su od prilike auta za koje sam našao dosta pozitivnih komentara po interentu, malo i benzinaca malo i dizelaša ali mislim da će izbor da padne na benzinca.

Da li imate neki savet ili predlog za drugi auto? Ove što sam nabrojao vrte se od recimo 2002-2005 godišta, znači dosta matoro :(

Hvala unaped svakako.
[ sasa022 @ 27.10.2015. 05:32 ] @
@dvoglaviorao

Da li ces se veci deo vremena voziti sam ili sa porodicom ?

Koliko cesto vozis izvan onoga sto nazivamo lokalna voznja ( relacije do 10ak km ) tj. koliki je odnos "lokal" - duza putovanja ?

Da li bi ugradio gas ako uzmes benzinca ?

Racunaj da benzinci u lokalnoj voznji trose 8-10l
[ HoT_Steppa @ 27.10.2015. 07:43 ] @
Ako je u pitanju best buy opcija bez razmisljanja Fiat Stilo 1.9 JTD 116 KS, samo nađi pristojan primerak, to je već 100 puta prežvakana tema.
http://pmlautomobili.com/2015/06/06/fiat-stilo-2001-2007/
http://pmlautomobili.com/2015/06/06/1-9-jtd-motor/
Nakon njega može svašta u zavisnosti od tvojih afiniteta, a vidim da preferiraš Forda što je plus.
Focus
http://pmlautomobili.com/2015/06/07/ford-focus-1998-2004/
http://pmlautomobili.com/2015/06/07/1-8-tddi-tdci-motor/
Fiesta
http://pmlautomobili.com/2015/06/07/ford-fiesta-2002-2008/
zanimljiva varijanta motora u Fiesti
http://pmlautomobili.com/2015/...-1-4-tdci-mazda-1-4-mz-cdcitd/

Koji god auto da odabereš OBAVEZNO na proveru kod majstora PRE kupovine. Za proveru Fordova imaš pouzdan servis u Pinosavi koga svi Fordaši hvale, naći ćeš ga preko Googla da ga ne reklamiram sad.
[ Java Beograd @ 27.10.2015. 08:30 ] @
Meni je Ford Fusion prava mera između Fieste i Fokusa. A plus mi je i dopadljiv.

http://www.polovniautomobili.c...OldNew=all&without_price=1

Cena u pretrazi je namerno nameštena na 3.300 jer se uglavnom podrazumeva da je prodavac spreman da spusti cenu za oko 10%

Relano, i model sa motorom 1,4 je OK, jer, deklarisanih 80 KS je sasvim dovoljno za svakodnevnu gradsku potrebu, a bez poteškoća na putu dostigne 120 - 130 km/h i bez opterećenja motora drži tu brzinu kao stalnu putnu brznu (cruise speed)

[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 27.10.2015. u 09:51 GMT+1]
[ sasa022 @ 27.10.2015. 09:00 ] @
@Java Beograd

Nikada se za auto ne daju sve pare koje imas !!! Treba ostaviti 300-400€ za prvi servis i kupovinu raznih sitnica.Plus ako nije registrovan,treba racunati registraciju ( i prevod ).
[ Java Beograd @ 27.10.2015. 09:19 ] @
Pa dobro, sad. Ja ne zavirujem u novčanik formaša koji je 'teo auto za 3.000. Otkud ja znam da li i koliko on ima para. Tema je "auto za 3.000" pa onda i diskutujemo za tih 3.000.
[ vladd @ 27.10.2015. 14:02 ] @
Vecina forumasa je sa Balkana

A na Balkanu se zna kako se kupuje auto "za 3000"..pregledaju se sve opcije, pronadju najpovoljnije varijante, i dobar auto i dobar prvi vlasnik, a onda se kupi neki opel-ford-vw karavan za 4500, cisto da komsija malo zavidi..samo mu treba odraditi veliki servis i par sitnica oko trapa i guma..jos jedno 700 evra..
[ crvenitornado @ 27.10.2015. 15:27 ] @
Ja preferiram fiata. Iz vise razloga a pre svega zbog jeftinog odrzavanja. Uskoro kupujem fiat punto za bas 3000 evra, milina, jeste da moze da se nadje i za hiljadu ali novo je novo. Sto je auto noviji to bolje. Bilio koja marka. A to vam kaze mehanicar i limar. Ta s*ranja kupis nesto staro deset godina, pa sta ce ti to. pa neka je i mercedes. ako hoces sigurnost kupi sto mladji auto.
[ cika dacha @ 27.10.2015. 15:59 ] @
Jos jedan glas za Fusion !!!

[ dvoglaviorao @ 27.10.2015. 16:17 ] @
Pre svega, hvala svima na odgovorima!

@sasa022
Da li ces se veci deo vremena voziti sam ili sa porodicom ?
Trenutno sam, očekujemo 3-eg člana porodice u prvom kvrtali sl godine :)

Koliko cesto vozis izvan onoga sto nazivamo lokalna voznja ( relacije do 10ak km ) tj. koliki je odnos "lokal" - duza putovanja ?
Lokalna vožnja mi je 4km do posla, u jednom smeru, svaki radni dan. Duža putovanja su mi u najgorem slučaju 80km u jednom pravcu, jednom dva puta mesečno.

Da li bi ugradio gas ako uzmes benzinca ?
Nebi ugrađivao gas, čitao sam na nekoliko mesta da to za neke modele nije baš dobro za motor, pa ne bih i onako razrađenom motoru da tako nešto radim + što je možda i glavna stvar žena ima fobiju od gasa tako da od toga ništa.

@HoT_Steppa
Hvala na predlozima, pogledaću detaljno. Fiata ne znam ni sam zašto izbegavam, valjda mi niko od poznanika nije oduševljen bio i svi nekako koji su ga imali su ga menjali.

@Java Beograd
Može i fuzija da da upadne u izbor :) samo se nisam posvetio tačno koji motor i tako to, hvala na predlogu.

Registracija i prevod nisu uračunati u cenu, kao ni mali i veliki servis, ali ne moram da dam 3000 ako ne moram, ako me razumete.

Apsolutno sam svestan da ne kupujem devojku za pistu nego babu, samo želim da smanjim moguće troškove opravke, jer auto moram voziti bar 3 godine, pošto očekujemo prinovu ako već kupujem auto bolje da mu ode nešto skuplje pa da popravim i znam da sada kao valja nego da ima 3-4 potencijalna žarišta pa da me opravke koštaju više nego auto. Možda se nisam najstručnije izrazio ali nadam se da sam približio moju ideju...

Edit: i da, svako mi je hvalio svoju marku auta od poznanika, niko da relano poznaje, zato sam se i obratio vama na forumu. Tipa jedan mi proča o auto 1 kako je to najbolje, jer on vozi, i onda drugi isti taj auto pljuje i hvali svog, totalno subjektivni saveti...
[ vladd @ 27.10.2015. 16:24 ] @
Ja sam za punta, sada su 1.3 multijet nesto malo iznad te cene, 2008-2009-o godiste, naravno ne od preprodavaca ili iz auto skola.

Malo su preko 3000, ali godinu dve stariji, su imalo ispod. I naravno, ne bi trebao da ima vise od 100-120kkm, inace nije regularna voznja nego je neko arcenje u pitanju.

Uglavnom, vozila sa "oko" 160000km u tockovima ne bi trebalo razmatrati(osim ako ne postoje uslovi za to, poznavanje detaljne istorije, ili poznavanje samog vozila..tokom koriscenja...nikakva uverenja i uveravanja nisu za verovanje), to nije polovnjak nego raubovano vozilo.

To pricam posto poznajem i pratim nekoliko puntica, znajuci procenjene vrednosti i ostatke kredita, sta sve imaju i treba da imaju, kako se koriste i normalno, "gradjanski voze". Normalne relacije, letnja velika putovanja, redovno odrzavanje..

Ostalo je saniranje i mazanje, preterivanje sa cenama i ostale kojestarije koje se desavaju na trzistu, pa ko je spreman za avanturu, neka izvoli.


Ne moze se ocekivati da auto koji bazno kosta 15 i vise hiljada evra, nakon jednocifrenog broja godina, pristojne kilometraze, ima cenu pet puta manju...

P.S.
Recimo ovaj, nije savrsen, samo kao primer, znaci treba biti uporan u pretrazi..


[Ovu poruku je menjao vladd dana 27.10.2015. u 17:39 GMT+1]
[ inobradovic @ 27.10.2015. 16:42 ] @
imam grande punto 2007 1.4 8v benz, juce uradjen zupcasti pumpa spaner stabilizator pk kais i filter ulja 9900 dinara delovi,
mesana voznja mu je oko 6l, ima 5 vrata vrlo tih auto i dosta udoban, jedina moja zamerka je slab motor od 57kw za moj ukus,

mislim da tako nesto mozes naci za 3ooo evra.

http://www.polovniautomobili.c...&city=&page=&sort=
[ Nebojsa Milanovic @ 27.10.2015. 17:21 ] @
Punto je nepobediv auto u toj klasi.

Zao mi je sto ga nisam kupio novog.
[ cika dacha @ 27.10.2015. 18:27 ] @
fiest tj fusion za punta je AVION !
[ Java Beograd @ 27.10.2015. 19:16 ] @
Nije Ford Fusion za Punta "avion".
Ja sam Forda Fusiona preporučio pošto je @dvoglaviorao napisao da donekle preferira Fordove, i da je gledao Fiestu i Fokusa. Ford Fusion je dobar auto, sa svim svojim manama i vrlinama, po veličini između navedena dva.

Kao što smo sto puta pisali, Fiat je na našem tržištu podcenjen (valjda zato što podseća na Zastavu), bar onoliko koliko je VW precenjen.

Generalno, na svetskom nivou, Fiat je u vrhu kad su u pitanju mali automobili. Onoliko dobro koliko pravi male automobile, toliko nikako ne uspeva da napravi dobar auto da bar donekle proba da parira nekom Pasatu ili slično.

Punto, Panda, Idea, Lanća Musa - sve su to odlični automobili. Izuzeteno povoljno održavanje. Motori 1.3 mjet su sam vrh svoje klase, bez ijedne mane starih dizelaša kakve neki pamte iz Golfa2. Ali i mali benzinski automobili koji se ugrađuju u pomenute modele su takođe odlični, pouzdani i dugotrajni.
[ HoT_Steppa @ 27.10.2015. 19:35 ] @
Fusion nije ista klasa sa Puntom.
Inače 1.3 multijet je odličan ali je ipak osetljiviji na gorivo od 1.9 JTD-a:

http://pmlautomobili.com/2015/...zel-fiatopel-1-3-multijetcdti/
[ cika dacha @ 27.10.2015. 19:48 ] @
ako se vec bira izmedju punta i fieste jer su u cenovnom rangu, hocu da kazem da je mnogo bolji auto fiesta!
Od osecaja u voznji, do kvaliteta, sigurnosti itd.

[ vladd @ 28.10.2015. 06:19 ] @
Nije naprosto tacno.

Sta je to "bolje u voznji", i sta je to "kvalitetnije", da cujem? Gume?, trap? motor?, menjac? servo letva?, amortizeri i vesanje? kocnice?, limarija? Stakla?...ili cemo doci do "kvalitetne plastike"?

Ford koristi iste motore i menjace, isti postroj, isto prednje vesanje, istu elektroservo letvu...iste ABS plastike..

Kod puntica su tepisi malo losije prikaceni na jednom mestu, a sto se "aviona" tice, to su "ptice koje slabo lete" za 3000 evra...
I vidim u jednom tekstu, da su napisali da puntic trosi u gradu 5,7 litara, sto je poprilicno napamet odvaljeno, gradska voznja nije prelazila 5 litara, najcesce je 4,7, voznja od Kalenica do Zemuna, razne opcije, preko tri mosta, u razna vremena.
Za 5,7 litara, mislim da bi trebao da stoji jedno sat vremena uz turiranje motora, sa ukljucenom klimom. Na otvorenim, banatskim dzadama, moze da se spusti i na 3,7 litara (4 osobe), ali da se ne prelazi 60..sto je malo naporno. Sa 80 se popne na oko 4 litre.

Citat:
Nebojsa Milanovic: Punto je nepobediv auto u toj klasi.

Zao mi je sto ga nisam kupio novog.


Bio je malo neprijatan sa cenom(misim na "full" verziju, multijet i klima), kredit je odlican, ali je participacija bila velika. Nakon 6-7 god, toje auto koji ima 300 evra fiksnog godisnjeg troska, plus potrosni materijal, gume, tecnosti, gorivo...sijalice i metlice za brisace..pranje i jelkice sa mirisima.

Sada pokusavaju da naprave akciju, koja je naizgled povoljna dok se malo ne detaljise. Prva je bila skoro pa prevara(naduvaju cenu pa daju kao popust), ova druga je razumnija, i ceka se treca. Malo dave sa farbama(krem im je osnovna, tj bez doplate), punto se vise ne pravi, nova Panda je malo pala sa cenom, forsira se 500L, a to je vec drugo vozilo, 1.3 multijet je premali, prenategnut, i nije bagatela, a jace opcije dobacuju i prebacuju 15k evra...sto otvara razmatranje drugih brendova..
I da, kreditiraju samo 8000 evra...

Do 10k, plus minus hiljadica, Punto je bio na prva tri mesta...
[ Java Beograd @ 28.10.2015. 06:47 ] @
Citat:
vladd: Sta je to "bolje u voznji", i sta je to "kvalitetnije", da cujem? Gume?, trap? motor?, menjac? servo letva?, amortizeri i vesanje? kocnice?, limarija? Stakla?...ili cemo doci do "kvalitetne plastike"?


Na kraju se svede na plastiku. (Kobajagi kvalitetnija). Realno, evropski automobili su svi u max 5% gore dole po odnosu cena/kvalitet. Ne može, na primer, Seat da napravi 50% kvalitetniji automobil od Pežoa, a da košta isto. A pošto se kupuje polovnjak, treba obratiti pažnju na ukupno trenutno stanje automobila, održavanost i slično.

Evo jedan "bombonica" auto. Lanća Musa: http://www.polovniautomobili.c...8/lancia-musa-13-mjtd-kao-nova
1,3 mjet, na slikama stvarno kao nov ! Malo skuplji, ali računaj na 10% sniženja cene, i ako je stvarno održavan (nema ulaganja), isplati se, za sve pare !

Lanća je neprevaziđena (u klasi jeftinijih automobila) po kvalitetu unutrašnje opreme. Realno, u autu provedeš 98% vremena, a 2% vremena provedeš gledajuči svoj auto spolja.

Ili isto to, samo se zove Fiat Idea: http://www.polovniautomobili.c...ozila/7134369/fiat-idea-13mjet

Realno, ja mislm da nema ekonomičnijeg motora od 1.3 mjet po ceni održavanja i potrošnji.
[ Darko Nedeljković @ 28.10.2015. 08:09 ] @
Citat:
Java Beograd: Realno, ja mislm da nema ekonomičnijeg motora od 1.3 mjet po ceni održavanja i potrošnji.

Nisam pratio od pocetka, pa ne znam da li je neko objasnio - po kojoj racunici je dizel motor ekonomicniji od motora koji radi na TNG a pogotovo na CNG?
[ dlalic @ 28.10.2015. 08:20 ] @
Ako hoces auto sa relativno malom kilometrazom i koliko-toliko poznatom i proverljivom istorijom, samo domaci Punto mozes da nadjes. Sto uopste ne znaci da je los izbor, naprotiv. Oni su prodavani u velikom broju kod nas, ostali svi su, osim donekle Fabie, statisticka greska.
A auto iz uvoza, ko casa, sa "malom" kilometrazom, bez ulaganja, baba vozila.... smo vec prezvakali sto puta.
[ Java Beograd @ 28.10.2015. 08:48 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
Citat:
Java Beograd: Realno, ja mislm da nema ekonomičnijeg motora od 1.3 mjet po ceni održavanja i potrošnji.
Nisam pratio od pocetka, pa ne znam da li je neko objasnio - po kojoj racunici je dizel motor ekonomicniji od motora koji radi na TNG a pogotovo na CNG?
Ja nisam napisao da su generalno dizel motori ekonomičniji od TNG, nego da je 1,3 mjet maksimalno ekonomičan po ceni održavanja i potrošnji. (pogledaj citat)
Dakle, cene potrošnog materijala za 1.3 mjet ulje, filteri, (i ostalo potrošno) + niska potrošnja goriva = stvarno ekonomično. Naravno uz zadovoljavajuću dobijenu snagu.

Sad, ako ti ugradiš plin u motor od 600 kubika, manje će da troši, to je jasno. Ali ako ugradiš plin u neku mrcinu od 2500 kubika, pa sabereš i cenu ugradnje plina, i cenu atesta i redovnu cenu održavanja + dodatak održavanja koje zahteva plinska instalacija = svi znamo da to nije ni malo jeftino.

Ako ćeš da teraš "mak na konac", OK: pogrešio sam ima i jeftinijih. Održavanje Jugića 45 je sigurno jeftinije. Mislio sam na relativno savremene motore u porodičnim automobilima o kojima se diskutuje na temi.
[ Darko Nedeljković @ 28.10.2015. 09:46 ] @
Necu da teram mak na konac, nego jednostavno ako imas saznanja drugacija od mojih voleo bih da ih podelis sa mnom. Nije potrebno da razmatramo nista drugo sem Punta, gde sam ja sklon misljenju da je motor 1.2 8V ekonomicniji od motora 1.3 MJT. Troskovi goriva za 1.2 tng trenutno su oko 500 din za 100km kombinovane voznje, a 1.3MJT trosi 620 dinara na 100 km kombinovane voznje. Takodje, proverio sam cene polovnih Punta 2008. godiste i konstatovao da se cene onih na dizel, benzin, TNG i CNG u oglasima ne razlikuju. To znaci da na 100.000 km Punto na plin napravi razliku u cenu od 1.000 evra, sto po mom misljenju daleko prevazilazi trosak odrzavanja plinske instalacije i reatesta. Da ne pominjemo Punto sa fabrickim CNG koji na toliko predjenih kilometara napravi razliku u ceni od oko 2.000 evra u odnosu na MJT.

Meni na pamet pada samo jedna situacija gde je 1.3MJT ekonomicniji - ako neko stalno vozi relacije od 3-5 km, on dok postigne temperaturu za prebacivanje na gas vec je skoro stigao gde je krenuo, pa on vozi uglavnom na benzin, tako da u tim uslovima eksploatacije 1.3MJT je ekonomicniji od 1.2 8V.

[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 28.10.2015. u 10:56 GMT+1]
[ cika dacha @ 28.10.2015. 09:50 ] @
vladd@ Ko kog je provozao ova auta, zna da je Fiesta mnogo bolja od punta!

Evo zasto je Fiesta BOLJA!

Putno sa motorom 1.2 16v ima 995 kg
Fiesta sa 1.2 16v ima 1096 kg
Isti broj vrata i isto godiste.
Ista velicina guma :-)



[ dlalic @ 28.10.2015. 10:19 ] @
Citat:
cika dacha:
Ko kog je provozao ova auta, zna da je Fiesta mnogo bolja od punta!

Evo zasto je Fiesta BOLJA!

Putno sa motorom 1.2 16v ima 995 kg
Fiesta sa 1.2 16v ima 1096 kg
Isti broj vrata i isto godiste.
Ista velicina guma :-)


Brilijantno! Sah-mat
[ Java Beograd @ 28.10.2015. 11:56 ] @
Što veća težina - to je bolji auto !
[ adzo_ @ 28.10.2015. 12:17 ] @
Ko ima Punta treba da proveri mogu li kolica da stanu u gepek. Ja sam tako vozao kolica na prednjem sedistu (nije bio Punto ali mali gradski auto) pa sam na kraju kupio Ford Mondea :D
[ vladd @ 28.10.2015. 12:38 ] @
Citat:
cika dacha: vladd@ Ko kog je provozao ova auta, zna da je Fiesta mnogo bolja od punta!

Evo zasto je Fiesta BOLJA!

Putno sa motorom 1.2 16v ima 995 kg
Fiesta sa 1.2 16v ima 1096 kg
Isti broj vrata i isto godiste.
Ista velicina guma :-)


I onda za 3000 se pokaze razlika u kvalitetu..taj tezi je u krsevitijem stanju. Naravno, kada se posmatra potrosnja, 8l prema 5l na 100km, osteda od 4evra na 100km...ne bih dalje razmisljao.

Da ne spominjem da je doticni 1.2 u fordu u stvari 1,25, a ovde preporucujemo punta 1.3 multijet..koji je znacajno bolji, ekonomicniji i robustniji od oba motora iz primera.




Citat:
Darko Nedeljković: Nisam pratio od pocetka, pa ne znam da li je neko objasnio - po kojoj racunici je dizel motor ekonomicniji od motora koji radi na TNG a pogotovo na CNG?


Samo je cena goriva trenutno povoljnija, i nista drugo.

E sad, racunica, konfora kaze da ce se sa gasnim rezervoarom, i malom autu(gepek prepolovljen) prelaziti 250-300km, do upoznavanja i druzenja sa pumpadzijama, dok kod dizela 1,3 se predje 800 km do odlaska na pumpu.

Zatim, kada je plin u pitaju, plinska instalacija zahteva odrzavanje, ateste i pride svaka neperfekcija na motoru moze da napravi problem paljenja ili eksplozije u usisnoj grani.
Cena goriva je recimo niza za evro i po do dva na 100km, i od te ustede treba odbiti servis plinske instalacije, i uludu kilometrazu stalnih poseta objektima za dopunu plina.

Ispostavlja se da je jedino sitna usteda na ceni goriva na 100km, ali uz uslov da alava vlast ne poveca akcize, kako je predvidjeno..u sledecih par godina.
[ bakara @ 28.10.2015. 14:38 ] @
Fiesta je bolja i modernije vozilo od punta mk2 o kome se ovde prica, ma sta vi pricali o tome...
U klasi malih vozila je i jako dobar clio, koji je mnogo cvrsce i robusnije vozilo od punta, sa gotovo istim troskovima odrzavanja.

Mada ja da kupujem za sebe ja bih kupio vozilo C klase, jer su troskovi odrzavanja mizerno veci a dobije se mnogo vise.

Citat:
Zatim, kada je plin u pitaju, plinska instalacija zahteva odrzavanje, ateste i pride svaka neperfekcija na motoru moze da napravi problem paljenja ili eksplozije u usisnoj grani.
Cena goriva je recimo niza za evro i po do dva na 100km, i od te ustede treba odbiti servis plinske instalacije, i uludu kilometrazu stalnih poseta objektima za dopunu plina.

O cemu ti to pricas?
Te price su vazile za vozila starija od 20god, takvih prakticno vise i nema, a narocito nema za vozila od 3000e i sa plinom.
A servis plinske instalacije kosta 1000din i radi se svakih 15000km.
[ KrkaCiC @ 28.10.2015. 14:55 ] @
Citat:
bakara

O cemu ti to pricas?
Te price su vazile za vozila starija od 20god, takvih prakticno vise i nema, a narocito nema za vozila od 3000e i sa plinom.
A servis plinske instalacije kosta 1000din i radi se svakih 15000km.


Vozim vozilo staro 27 godina,monopoint sistem,i nemam nikakvih problema,filter plina sam menjao onako reda radi,pre mozda 15000 km,a zadnjih 30kkm sto se tice plina bas nista nisam dirao,samo tankuj i vozi sistem

Sto se tice clia i punta,ja npr imam 1903 cm,i komotniji mi je za voznju punto,vislji je krov,a u cliu mi krov bas kvari frizuru

Sto se ostatka tice clio VS punto manje vise je slicno sve,mozda clio ima malo lepsi enterijer i ostatak kabine,ali ovo je samo moje misljenje. Oba modela sa 1.2 motorom su dobar izbor,relativno su mali potrosaci,clio na 2500 obrtaja ide 80 km/h sto je taman za magistrale,tada po bordu trosi ispod 5 litara,neka trosi i realno 5 to je dosta dobar prosek. Punto se ne secam koliko trosi pri idealnom obrtnom momentu i koja je brzina,ali je otprilike isto. Za autoput i vece brzine vec treba dosta da se pritisne gas,i postaje bucniji i vise trosi

Sve u svemu,i ja bih birao vozilo C klase sa malo vise snage i litraze
[ vladd @ 28.10.2015. 15:50 ] @
Neka kosta i i manje, odrzavanje plinske instalacije kosta. Plus atesti i retesti nakon x godina, kako vec odluce. Trosak, mali ali trosak.

Drugo, 8 litara plina(a obicno je 9) kosta oko 560 din, u ovom trenutku, a 5 litara dizela je 700 din. Ako se lagano vozi, po geradu bide i 700.

Razlika je nesto preko 1 evra, s tim stoje dizel konforniji, narocito za put i duze relacije. Uz to, sekvent trosi i benzin, pa nije bas ni racunica precizna, nesto je manja usteda. Kada se sa tim sitnim torskovima, napravi ukupna racunica, ispada da je zbog 1 din po km(a odrzavanje instalacije je 0,07) din po km), bolje ostati bez pola gepeka i tri puta vise ici na tocenje goriva.

Plin na malom auticu je manje isplatljiv nego na vecem zderacu goriva, punto je autic kojem je ekonomija zamalo izjednacena sa plinom.

C klasa ima svoj konfor, uz koji ide i trosak, ali ako pogledamo C klasu u ceni polovnjaka oko 3000 evra, o cemu pricamo...to je limena ljustura, zeljna nekoliko hiljada evra za sredjivanje...


P.S.
Ja samo podsecam da plin, iako jeftin(trenutno, pride, akciza je med za neke), ima svojih troskova koji se rado zanemaruju..ja nisam majstor plinadzija, da propagiram instalisanje plina i obracunavam teoretske ustede, ja sam korisnik i uvek racunam sve sto mi izlazi iz dzepa, ili narusava komfor.
[ cika dacha @ 28.10.2015. 17:27 ] @
pa i Fiesta dizel je teza od punta dizela.

U slucaju poredjenja datih modela, razlika u tezini je zbog kvaliteta itd!

[ dlalic @ 28.10.2015. 20:26 ] @
Sve su to nijanse sto spominjete, cesto i pitanje afiniteta i dozivljaja.
Mnogo je po meni bitnije sto po kriterijumu pretrage <3300 i "kupljen nov u Srbiji" ima trenutno oko 100 punta na oglasima. Medju njima i ona sa 50k, sto nije nemoguce za vozilo korisceno u Srbiji, i svakako je lakse proverljivo od fieste ili bilo cega drugog prodavca iz Sapca.
[ sasa022 @ 28.10.2015. 21:29 ] @
Nemojte zaboraviti da Z10 nije isto sto i Punto pravljen za zapadno trziste !!!
[ axone @ 29.10.2015. 08:39 ] @
@sasa022
Šta je bolje?

Upoređuješ Z10 sa originalnim italijanskim fiat-om ili ovo što se pravi kod nas poslednjih godina?
[ inobradovic @ 29.10.2015. 09:10 ] @
JA sam coveku preporucio GRANDE punto koji je bolji od punta , fieste i z10 po meni a slicna cena, a motor neka izabere po svom stilu voznje.

i nema potrebe da davite ovde o litru vise-manje benzina u odnosu na dizel plin ili neko drugo gorivo imaju teme o tome
[ HoT_Steppa @ 29.10.2015. 13:12 ] @
Fiesta mk6 (2008-) je godište Grande Punta a ne ova mk5 koja upada po ceni u ovu temu jer je preko 4000. I naravno da je Fiesta mk6 bolja od Grande-a, a Grande bolji od mk5 Fieste koja je opet bolja od Punda mk2a/b
[ crvenitornado @ 29.10.2015. 13:50 ] @
Ne mogu da verujem da ova tema jos traje. Punto je zakon za te pare. Mada ako si ludak kupi bmw star 20 godina i hvali se po selu kako si ga platio tri put skuplje i vozila ga baba.
[ inobradovic @ 29.10.2015. 15:38 ] @
Citat:
HoT_Steppa:
Fiesta mk6 (2008-) je godište Grande Punta a ne ova mk5 koja upada po ceni u ovu temu jer je preko 4000. I naravno da je Fiesta mk6 bolja od Grande-a, a Grande bolji od mk5 Fieste koja je opet bolja od Punda mk2a/b



Dolazimo do zakljucka da je Grande mozda najbolji izbor .
[ HoT_Steppa @ 29.10.2015. 18:13 ] @
Da, za ovu temu do 3000.
[ AstralPro @ 29.10.2015. 20:26 ] @
Redovan punto je sve samo ne porodicni auto. Nije udoban ni lep, cisto bacanje para. Ja sam ga imao par nedelja, bio je sa hvaljenim 1.9 jtd motorom i jedina prednost je mala potrosnja a sve ostalo je ispod proseka. Ne znam zasto je svima to najbolji auto za 3000. Tesko da ce naci dobrog grande punta za 3000.
[ vladd @ 29.10.2015. 22:50 ] @
Ma da, za 3000 evra treba da bude i udoban i nalik na jaguara, ako ne bas na ferarija, da malo trosi, ima veliki gepek, i ako moze jos na ratice...pun rezervoar, tri seta guma i garaza gratis

Za velike, konforne i lepe isporucite malo vecu marginu novca..
[ vladd @ 30.10.2015. 06:27 ] @
Salu i ironiju na stranu, polovnjak se kupuje u godistu 5-8 godina star, da ne bi bio bas raubovani i stapom i knapom "sredjen za prodaju" krsic.

Nerazumne cene delova, sve ostriji propisi i pritisak drzave na konzumente auto industrije, postavljaju najveci deo ogranicenja pri izboru.

Korisnik sam postavlja sopstveni limit investicije.

Naci auto 5-8 godina, pa cak u sulcaju izuzetnog odrzavanja i do 10, za male pare je izuzetna i vrlo retka prilika i okazion, i tesko se moze ustanoviti kao "pravilo".

Automobile satire vreme, godine i predjena kilometraza.. Kilometraza i delimicno godine se kompenzuju korektnim odrzavanjem.

Naravno da svako ispostavlja sve zahteve, koje auto treba da ima, ali kompromise treba praviti na racun sirokopojasne upotrebljivosti(i za svadbe i za oranje), dizajna i recimo boje, a ne na racun tehnicke ispravnosti ili upotrebljivosti.

A definisana suma za nabavku je prakticno najvece ogranicenje pri izboru polovnjaka..

Prevare u trgovini ne zelim da razmatram, veoma je sroko i neistrazeno podrucje, postoje jasna pravila kako ih izbeci, ali je uvek POHLEPA osnov svake prevare..

Pa treba biti racionalan i umeren u zeljama, koliko je god to moguce. Sto vise potencijalni "okazion" iskace iz normalne trgovine, to je verovatnoca prevare veca...makar bili estradna zvezda
[ AstralPro @ 30.10.2015. 18:19 ] @
Citat:
crvenitornado: glup si astralPro. to se zove opcija best buy ili najbolji odnos cene i kvaliteta. Kupiti stariji auto od deset godina, je jos vece bacanje para. ako neko nadje jeftiniji mladji auto za te pare, mogu da se slozim da je neki drugi. ali da se uzme u obzir i odrzavanje i delovi, kao i zastupljenost.


Ti si glup zato sto je punto kao sto je nekada bio jugo. Prost auto za sirotinju. Ili mozda punta vozis pa ti tesko pada sto znas da je kanta.
Covek je trazio savet za kupovinu porodicnog automobila.
[ dvoglaviorao @ 30.10.2015. 19:13 ] @
Ljudi hvala vam svima na savetima!

Izbor je za sada najpre Ford Fusion 1.6 ili na drugom mestu isto tako Focus. Fiat sam elimisao, kao i mnoge druge, može recimo neki benzinac Peugeot, Renault. Dizel opet ne bih jer me strah, možda neosnovan ali šta da radim, plašim se popravki jer dizel se kupuje da se "vozi" a benzinac "vozika", da imam novaca za automobil star recimo 5-6 godina pa da i razmislim, ali ovako teško... Znam da je sve do vozača i održavanja i da manje više nema pravila za tako stare aute osim pravila da očekujem da će uskoro biti za presu...

Tražim auto is opisa koji sam naveo koji se dobro ponašao kao mlađi, nije se često kvario imao dosta falinki, da se tako izrazim jer i kada ga popravim da očekujem da će bar neko vreme da fercera...

Ima li kakav Renault Megan da je benzinac i da se dobro kotira? Scenic?
[ HoT_Steppa @ 30.10.2015. 20:18 ] @
Iskreno bolje Fiat nego Pežo ili Reno, provozaj ih pa sam vidi. A drži se Forda, Focus je mnogo univerzalniji auto od Fusion-a.
[ dvoglaviorao @ 30.10.2015. 20:25 ] @
Da da, jeste da je možda prostraniji ali Focus više hvale, baš sam sada malo više čitao, iako mi je lepši Fuzion :) malo je višlji pa će možda moći i na pecanje neko :D šalim se naravno :)

Nego jedno pitanje, nije možda mesto za njega ali ipak ovo su stari automobili pa možda će nekome nekada značiti: šta znači kada na auto točkovi stoje "pravo" a volan stoji "nakrivo"? Nadam se da ste skontali šta želim da kažem, odnosno da sam lajčki uspeo da objasnim, da li to znači da je auto udaran ili šta već, pošto sam prometio da negde volan lepo stoji nacentriran sa točkovima a negde je zaokrenut (iako točkovi stoje pravo)?
[ Darko Nedeljković @ 30.10.2015. 20:43 ] @
@dvoglaviorao
Znaci da je jedan sraf za centriranje trapa malo zapekao a majstora mrzelo da ga prska sprejom i ceka da popusti, a takodje ga mrzelo i da odsrafi volan, postavi pravo i zasrafi ponovo. Jednostavno ti je nacentrirao jedan tocak ciji se sraf lakse steluje da bude potpuno paralelan sa drugim koji mu je bilo tesko da steluje, zanemarivsi pritom volan potpuno. Generalno bi trebalo da znaci da je verovatno necim malo jace udario tocak, ali nikako ne znaci da onaj drugi kod koga je sve u pravcu nije udario i znatno jace. Ukratko, razlika je u 20 evra koje treba dati majstoru da ti postavi volan pravo.
[ dvoglaviorao @ 30.10.2015. 21:24 ] @
Ok, hvala za info! A predhodno je sledio neki većo kvar ili jednostavno vremenom treba da se "došteluje" trap, ako uzbacimo udarac iz opcije?

[Ovu poruku je menjao dvoglaviorao dana 31.10.2015. u 07:25 GMT+1]
[ vladd @ 31.10.2015. 07:53 ] @
Mada je verovatnije da je auto doziveo tezu havariju, prevrtanje ili zakucavanje u prednji ili zadnji deo. To su cuveni "casa" polovnjaci sa 4 traga.

Citat:
Da da, jeste da je možda prostraniji ali Focus više hvale, baš sam sada malo više čitao, iako mi je lepši Fuzion :)


Nemoj glupost SEBI da radis. Kupi sta se TEBI vise svidja, sta te briga sta "hvale" 90% tehnicki nepismenih..

Auto kupujes za sebe i svoje potrebe, a ne da "pravdas izbor" vozila, sto je cesta pojava u sredinama gde nemaju ni jedan tehnicki ili racionalni razlog za posedovanje vozila.
Pa vole da se izborom vozila "uklope" u ambijent...:)
[ inobradovic @ 31.10.2015. 08:23 ] @
Citat:
dvoglaviorao:
Ok, hvala za info! A predhodno je sledio neki većo kvar ili jednostavno vremenom treba da se "došteluje" trap, ako uzbacimo udarac iz opcije?

[Ovu poruku je menjao dvoglaviorao dana 31.10.2015. u 07:25 GMT+1]



ako je menjao spone i nije radio reglazu to moze da se desi da volan stoji ukrivo.
[ etjen @ 31.10.2015. 09:40 ] @
evo ja glasam za Renoa.
Manje više ih ceo život vozim i uvek sam bio zadovoljan, dok sa Fiatom nisam.

Vlad ti je dao najbolji savet - pusti šta drugi kažu, kupi ono što ti se sviđa i što ti deluje očuvano.
[ botr @ 31.10.2015. 17:33 ] @
Ne znam zasto unizavate Punto, a uzdizete modele iz iste klase drugih proizvodjaca, kad su svi oni pravljeni da budu jeftini i da te jeftino prevezu od tacke a do tacke b. Posto imam dosta iskustva sa tim malim automobilima, mogu da kazem da je Punto sasvim ok, ako ne i najboji izbor, sto se tice odnosa ulozeno/dobijeno, troskova odrzavanja, mehanike, itd.

Po mom misljenju, Punto nudi vise prostora od Fieste, Clia, itd., Clio je na mene ostavio utisak za nijansu kvalitetnijeg auta od Punta i nudi nesto bolju paletu motora, mislim da to nedostaje Puntu, 1.4 i 1.6. Znam da je 1.4 isao u punta, ali tek kasnije i nema ih puno, dok je Reno u samom startu uvrstio i ove motore u ponudu. Trose malo vise od 1.2, a idu mnogo bolje.

Fiesta, 4. generacije, je meni najgora od ova 3, 5. je bolja, ali po meni, je i dalje za nijansu ispod Clia i Punta.

1.3 mjet odlican, malo trosi, pouzdan, jedino sto moze da bude problematicno su turbina i dizne. Velikog servisa nema, mada lanac ponekad zna da se istegli, a set lanca i lancanika kosta kao set zupcastog kaisa, a traje bar 3-4 puta duze. 1.2 benzin + plin je nesto ekonomicniji, ali su troskovi i za jedan i za drugi motor smesni, pa prednosta dajem 1.3 mjet, zato sto je za nijansu jaci.

Posto se spominje Grande Punto, opravdano, jer se on skoro uklapa u ovaj cenovni rang. Bolji je od Punta 2, a nije mnogo skuplji za odrzavanje.

Fabia, manje mesta od Punta, uzasno neudobna, malo bolji, jeftini, materijali u enterijeru.

Iz iskustva, ne kupuj auto kome volan stoji krivo, ne vuce kako treba, "malo" je zardjao, itd. ko zna na sta ces da naidjes kad krenes da popravljas. Da je jednostavno i jefitno za popravku, popravio bi prodavac .
[ Darko Nedeljković @ 31.10.2015. 22:41 ] @
Pa zavisi da li kupujes od prodavca u smislu delatnosti, ili od nekog ko ga je koristio i mrzelo ga da se zeza sa time. Ja naprimer nikada nisam sredjivao auto pre prodaje, vec prodavao auto skroz razdrndan auto upravo zato sto me mrzi-nemam vremena da sredjujem i mogu da priustim da dodam solidnu kolicinu novca za noviji i znatno sredjeniji. Znas kad bi od mene kupio automobil sa centriranim trapom? Nikad. Idi kod majstora, daj mu 20 evra i bice ti perfektno centriran. Obicno od mene vole da kupe auto prijatelji i poznanici, jer im ja ispricam i najmanje sitnice koje na autu ne valjaju i posteno formiram cenu da ga auto sa svim sredjivanjima izadje kao onaj "ko casa" sa placa, a oni imaju interesa da to teraju i sredjuju jer onda posle sa sigurnoscu znaju sta je yamenjeno i da je auto u perfektnom stanju, sto auto nasminkan da super izgleda uglavnom nije. Sa druge strane, ako prodavac kome je to delatnost nije ispravio volan sto ga kosta nekoliko minuta vremena, to jeste razlog da se zabrines.
Sa druge strane, ja kao kupac nastojim da nadjem auto koji je u mehanicki perfektnom stanju a limarijski sav izgreban i ima tragove kontakata na parkingu, udaraca grada i sljunka, ogrebotinice i slicne detalje koji auto koriscen 7-8 godina a ne farban MORA da ima. Ako je auto u limarijski perfektnom stanju, znaci da je upravo ofarban, a onda nemas pojma da li je farban zbog tih tragova normalnog koriscenja, ili je bio totalno havarisan.
Imajuci to sve u vidu, sklon sam misljenju da je automobil kome volan malo krivo stoji a vidi se da nije farban godinama daleko manje rizicna kupovina od onog kome je farba kao da je sad iz fabrike izasao a volan mu je perfektno simetrican.
[ vladd @ 01.11.2015. 10:50 ] @
To je takodje posten nacin prodaje. Reci kupcu sta sve nedostaje, obracunati troskoe, nesto smanjiti cenu(kada kupac ugradi nove delove i izvrsi sveza podesavanja, to ipak vise vredi nego da ima poluraubovane delove i delimicno rastelovan auto).

Samo je poenta sto mnogi prodaavci upravo prodaju razvaline, tvrdeci da su perfektne.:) "Poverljiva" kupovina se moze obaviti samo medju bliznjima u okruzenju.
[ botr @ 01.11.2015. 12:34 ] @
U tome je umetnost kupovine, da napravis razliku izmedju odrzavanog i nasminkanog auta.

Na primer, ja svoj auto redovno voskiram, po potrebi poliram, mackam plastike, nesto ofarbam, itd., ali farba nije u perfektnom stanju, jer kamencici cine svoje, po neko sitno ulubljenje od grada, itd.


Inace se slazem da je auto koji nema ni jedan jedini trag na farbi farban 100%.

[ inobradovic @ 01.11.2015. 16:59 ] @
mnogi vole ofarban auto sa lepom farbom nego auto sa malo ostecenom farbom izbledelom ili sta vec
[ vladd @ 01.11.2015. 19:27 ] @
Onog trenutka kada krene prodaja sprave za merenje debljine farbe, situacija ce biti dramaticno drugacija. Bolja je nesto losija farba, ali prvobitna, nego "presprican" za prodaju..
[ Darko Nedeljković @ 02.11.2015. 15:41 ] @
Skrenuo bih paznju na jos jednu stvar o kojoj se obicno ne govori - automobil obicno stoji na auto placu i do dve godine, sto kod nas, sto u inostranstvu. Kad posle toliko stajanja automobil konacno pocne da se vozi, za ocekivati je da u prvih 20.000 km pocrka gomila delova, tj. da automobil vise provodi kod majstora nego na putu. Razlog - ako delovi u sebi imaju gumu i plastiku, ta dva materijala i bez upotrebe, od stajanja gube svoje karakteristike. Delovi od metala korodiraju. Prilikom probe, sve deluje perfektno, bez obzira sto je gomila delova na izdisaju, zato sto delovi nisu izlozeni vecem temperaturnom i drugom opterecenju, ali prvo duze putovanje znaci - cao. Potpuno je druga situacija ako kupujete automobil koji je godinama unazad svakodnevno vozen. Tu ne moze tako lako da se desi da gomila delova otkaze u kratkom roku nakon kupovine. Prilikom kupovine je uvek bolje probati ubediti nekog od poznanika da vam proda svoj auto, to cesto funkcionise cak i ako osoba uopste nije razmatrala prodaju kao opciju. Razmislite ko ima neke ustedjevine da bi mogao da priusti sebi novi/noviji automobil od onog koji trenutno vozi, pitate da vam proda i od tri takva pokusaja jedan bi trebalo da bude uspesan.

[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 02.11.2015. u 16:52 GMT+1]
[ etjen @ 02.11.2015. 17:13 ] @
slažem se sa prethodnim postom. Svakako izbegavati auto koji je dugo stajao nevožen.

I dodao bih da mahom ljudi kupuju jeftin auto a ne dobar :)

btw, meni je uvek bilo krivo kad prodam auto što nije kupio neko od poznanika. Promenio sam dosta automobila
i svi su bili odlični a samo sam jednom uspeo da prodam prijatelju (samo jednom se desilo da je neko iz moje okoline
u to vreme bio u potrazi za autom)
Evo i sada će izgleda biti slično...
[ Dominator08 @ 08.11.2015. 18:45 ] @
Pozdrav svima,

da ne otvaram novu temu iskoristiću priliku ovde da pitam za preporuku polovnjaka do 2000, maksimalno 2500 €. Moje mišljenje je da je za te pare najbolji izbor Reno Clio? Samo ne znam za koji motor da se odlučim, da najmanje troši i da je jeftin za održavanje. Ne kupujem auto za sebe tako da mi performanse nisu bitne, uzimam auto za kevu, hteo bih da je što duže služi bez problema.
[ inobradovic @ 08.11.2015. 19:00 ] @
ako ces klia uzmi 1,2 benzin
[ AstralPro @ 14.11.2015. 21:45 ] @
Ja sam kupio pre neki dan hyundai matrix 2004 sa 1.5 dizel motorom.
Auto je daleko prostraniji i laksi za voznju od svih drugih malih automobila koje sam imao.
Jako malo trosi. Sedista su odlicna. Pregledan je. Ima mnogo pregrada,praktican je i ima normalnu opremu.
Mana je sto je motor malo bucniji na vecim obrtajima.

[ dvoglaviorao @ 08.12.2015. 20:08 ] @
Pre svega da se zahvalim svima na komentarima i savetima.

Nisam se javljao neko vreme jer sam bio u potrazi za odgovarajućim autom. Kao što to obično i biva, nisam uzeo ono što sam planirao. Ovih dana treba da pazarim Mercedes A 170 long, sve je dogovoreno samo da se odradi. Obišao sam dosta placeva i blago rečeno sam bio razočaran šta sam mogao da kupim za manje od 3000e. Definitivno me je neki maler kačio jer stvarno nisam puno očekivao od takvog auta, ali neke norme su morali da zadovolje. Rdja kojekuda, pocepano, odvaljeno... Verovatno nešto normalno za auto 10+ godina star ali... I naletim na ovaj, da ne dužim, isproban je, pogledan spolja i "unutra", sviđa mi se enterijer i gotovo, nema smisla tražiti dalje jer samo gubim živce. Nadam se da se nisam prevario, da je idealan nije, pročitao sam po netu neke stvari ali šta je tu je, neka mi je sa srećom :)
[ HoT_Steppa @ 08.12.2015. 21:27 ] @
Pročitaj ovo, iako je već kasno:

http://www.whatcar.com/car-rev...nz/a-class-mpv/summary/23515-7

http://pmlautomobili.com/2015/06/08/mercedes-a-klasa-1998-2004/

Nek je sa srećom.
[ inobradovic @ 08.12.2015. 21:51 ] @
koji menjac ima , aut ili manuel ?
[ Java Beograd @ 09.12.2015. 07:00 ] @
Citat:
dvoglaviorao:Nadam se da se nisam prevario, da je idealan nije, pročitao sam po netu neke stvari ali šta je tu je, neka mi je sa srećom :)


1. Sa Mercedesom nikako ne možeš da se prevariš.
2. Šta god da si pročitao na netu, veruj mi, bar 10x više negativnih stvari možeš da pročitaš na netu za bilo koji drugi brend/model.
3. Uzdravlje ga vozio, i neka te Mercedes uvek kući zdravog vrati.


[ botr @ 09.12.2015. 09:01 ] @
Ja se ovoga, sto pise na pmlautomobili, ne bih bas nesto mnoo drzao, posto ima mnogo netacnih informacija i prica rekla-kazala.

Nek je sa srecom, samo mislim da si napravio najgore moguce resenje, cekas, trazis auto, i onda ti dosadi i kupis prvo sto ti padne pod ruku, a da ti se cini da valja.
[ dvoglaviorao @ 09.12.2015. 21:09 ] @
Hvala vam najlepše ljudi!

@inobradovic

Menjač je manuelni.

@botr

Tu si u pravu, čekao sam i čekao i onda samo presekao. Realno sam išao sa ocem, bratom i ženom i gledao sve redom što sam mogao za te novce da kupim, s tim da sam davao akcenat na ford focus-a, ford-fusion-a, to mi se najviše svidelo. Iskreno nisam imao nekih iskustava sa tim autima (a ni ostalim), i pre svega kada sam seo u njih (konkretno focusa, fusion nisam ni našao) nije bilo ni slično ovom mercedesu. Naravno, seo sam u neke golfove i sl ali samo sam mogao da sednem jer cena im je bila lepa :)
Generalno sam gledao nemca da kupim, ako ne onda može i neki francuz, jer auto mi treba pre februara a oteglio sam sa traženjem i nema tu puno da se premišljam + da se nisam odlučio u narednih 2 nedelje nebi ga kupio do maja zbog nekih obaveza, a treba mi.

Ja sam 190 i 100kg, u ovome se osećam komotno, na zadnjem sedištu ima dosta mesta, u gepeku mesta onako šta ja znam, nisam ni merodavan da ocenjujem, burazer (skromni mehaničar) i ćale su ga probali i kritike su pozitivne, meni je prijatno kada sedim u njemu jer je podosta očuvan, ima ugrađenu onu webasto klimu ali ne onu sa daljinskim nego neku običnu koja se uključuje kada startuješ motor, 2003 je god iako je 1 put registrovan krajem 2004, jedini vlasnik je bila žena (na nju je reg) koja sada ima 50-tak god. I na sve to i ženi se sviđa :)

Čekam da mi se jave da uzmem papire i platim pa da mogu da ga registrujem i kod majstora da ga malo prevrne. Javljam se kako sam prošao ;)
[ Lavlja_Jazbina @ 10.12.2015. 07:57 ] @
Citat:
a se ovoga, sto pise na pmlautomobili, ne bih bas nesto mnoo drzao, posto ima mnogo netacnih informacija i prica rekla-kazala.

Izvini ali da li si se ti nagledao bilo kakvih zahvata na tom autu? Ja jesam.Da moze da kupi dobrog,tesko.Svaki zahvat pa neka je alanser ili alternator ide motor dole po ps-u.

Citat:
jedini vlasnik je bila žena (na nju je reg) koja sada ima 50-tak god.

Sa ovim si pucao sebi u kolena sto se tice kvacila.

Zelim ti srecu ( koja ti je bas potrebna ) da nemas problema ali po onome sto licno znam,nije bas da neces imati dodatna (ozbiljana) ulaganja.
[ Lavlja_Jazbina @ 10.12.2015. 08:19 ] @
A kada je ucinjeno sta je ucinjeno da ti nesto i od informacija dam.
***************************************************

Motor je w168 mb oznaka. 96 ks 1689 ccm.direktno ubrizgavanje CDI.

Stavicu boch oznake filtera i oem broj

Filter za ulje 1 457 429 129 mb A 640 180 00 09

Filter vazduha 1 457 433 069 mb A 668 094 00 04

Filter za gorivo 0 450 905 506 mb A 611 090 08 52

Filter za klimu 1 987 432 337 mb A 168 830 01 18

------------------------------------------------

Zamena ulja sa filterom 4.5 L.

Uje za menjac je u kapacitetu 1.8 L

Ulje za servo upravljac je u kolicini 0.80 L

U sistem za kocnice ide 1 L ( sto ti obavezno preporucujem da izmenis )

U sistem za hladjenje ide 6.5 L

Kapacitet freona je 600 Gram R134a ulje u kompresoru je 100 cm3

Kapacitet rerervoara 54 L.

-----------------------------------------------

Pogledaj kada je radjen veliki servis.







[ botr @ 10.12.2015. 09:03 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Citat:
a se ovoga, sto pise na pmlautomobili, ne bih bas nesto mnoo drzao, posto ima mnogo netacnih informacija i prica rekla-kazala.

Izvini ali da li si se ti nagledao bilo kakvih zahvata na tom autu? Ja jesam.Da moze da kupi dobrog,tesko.Svaki zahvat pa neka je alanser ili alternator ide motor dole po ps-u.

Citat:
jedini vlasnik je bila žena (na nju je reg) koja sada ima 50-tak god.

Sa ovim si pucao sebi u kolena sto se tice kvacila.

Zelim ti srecu ( koja ti je bas potrebna ) da nemas problema ali po onome sto licno znam,nije bas da neces imati dodatna (ozbiljana) ulaganja.



Nisam ni citao sta su pisali za A klasu, ali jesam za neke druge automobile, i mogu reci da postoji gomila budalastina. Npr. stavili su za neki auto, sa nekim motorom, da mu je maks. brzina 180kmh, a fabricki deklarisana je 204 i ima dosta klipova na youtube gde se cak postize i veca brzina, po gps-u. Zatim, npr. da na tom i tom autu posle 80k km, hoce da ode plivajuci zamajac i tako neke stvari.
[ Java Beograd @ 10.12.2015. 09:13 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Citat:
jedini vlasnik je bila žena (na nju je reg) koja sada ima 50-tak god.

Sa ovim si pucao sebi u kolena sto se tice kvacila.


Nikad nisam voleo ovakve komentare. OK, neka na primer (samo na primer) mora da zameni kvačilo ? I, šta onda ? Onda ima ekstra auto koji je platio 3k€ + cena kvačila. I vozi u zdravlju i veselju narednih 10 godina.

Kvačilo je potrošni deo koji se menja na svim automobilima, i koji se troši bez obzira dal' ga vozi žena od 50 godina ili momak od 20.

A posebno ne volim kad se apriori žene proglase lošim vozačima. Jer ja u okolini Friends & Family znam nekoliko žena koje odlično (!!!) voze.

[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 10.12.2015. u 12:37 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 10.12.2015. 20:28 ] @
Citat:
A posebno ne volim kad se apriori žene proglase lošim vozačima.

Da,zene su neuporedivo losiji vozaci od muskaraca.Ja sam u ova 2 dana odlepio sa damama koje debelo razmisljaju kako uci u raskrsnicu

a pritom stoje kao ukopane.Sto se tice kvacila,veci gas na uzbrdici i losa sinhronizacija kvacila.Jedna je menjala lamelu na hondi isto kada i

zamena ulja na 10k,jedna je bas na A klasi menjala na 20kkm,a ova treca koja treba da menja lamelu isto na A klasi nije se jos pojavila,

posebno da ne pominjem intervencije do sada.Mali auto nosi poveccanu cenu zamene nekih delova kod tih malih automobila.

Da li neko zna muku zamene prve dizne na C3 1.4 HDI 16V?

Sto se tice i njegove zamene dizni ( 1.2.) potrebno je skinuti turbinu.

Tako da pre lajkovanja posta malo se razmisli ,kada vec nemate klicnih iskustava u ovom slucaju zene vozaca.

Ima zena koje cepaju gore od muskaraca ( ja sam za svoju sestru becki hor decaka).
[ Java Beograd @ 11.12.2015. 07:01 ] @
Donositi generalni zaključak na osnovu par primera nikad nije bilo ispravno.

Na primer, ja imam komšije, dva brata žive u velikoj kući pored mene, svaki uspe da slupa auto posle manje od godinu dana. Sam ih bog čuva, kad se uzme u obzir koliko su saobraćajki imali. I onda, ne menjaju kvačilo, nego ceo auto. Šta reći, onda ko je bolji vozač: muško ili žensko ?

Vožnja je inidividualna veština. Neko se "srodi" sa autom a neko ceo život "strahuje" da li će da ubode pravi stepen prenosa.

Možda se generalno može uzeti da su žene pažljivije u saobraćaju, što ponekad uslovljava sporiju vožnju, sporije akcije, i još kako ti kažeš "debelo razmisljaju kako uci u raskrsnicu". To iritira one koji bi brzo da uđu u raskrsnicu, pa olako opljuju po ženema vozačima.



Što se kvačila tiče, meni je otac, kad sam prvi put seo u kola, rekao "čim promeniš brzinu, odma' sklanjaš nogu sa kvačila i nikako ne držiš nogu na kvačilu u toku vožnje". Tako sam ja preneo i svojim sinovima. Sasvim verujem da i će i žena vozač kad joj se na početku obuke kaže nešto slično, poštovati to pravilo.
[ Lavlja_Jazbina @ 11.12.2015. 07:40 ] @
Citat:
Donositi generalni zaključak na osnovu par primera nikad nije bilo ispravno.

Ne,ti si doneo generalno misljenje prethodnim postom.

Glupo je da ti nabrajam nesto sto sam godinama licno gledao.Sto se tice zena kao vozaca besmisleno je sada da snimam i pokazujem zato sto to i jeste tako.

Cak i kada uce voznju,taj gas i strah da se auto ne vrati nazad ostaje i posle polozenog ( nije mi jasno kako je vecina i polozila) vozackog ispita.

A mozemo doci i do banalnosti,recimo volana.Zene su uvek sa nekim nakitom sto obloga volana poprilicno trpi.

Elem,vec sam pomenuo.Cak i kontrolni servisi alternatora i alansera poprilicno su opterecenje za dzep,posebno za taj auto.

p.s Glupo po pitanju mercedesa kao firme da ti pokazujem slike dizni G KLASE KOJI NA 89KKM MENJA DIZNE A TAJ ZAHVAT GA KOSTA ( prijateljski)1200€.Jeste luksuzan auto

ali to vazi za svaki koji ima neke mane.Recimo honda acord ima crevo servo letve koje je u originalu 340€.Prave ga ali vrlo brzo ode i fi precnika izaziva veci pritisak u pumpi

i onda zuji.O ovakvim stvarima mogu da ti bukvalno pricam do sutra.

Zato treba pre kupovine dobro razmisliti i raspitati se,a vizuelnu lepotu i zelju staviti u drugi plan.
[ Java Beograd @ 11.12.2015. 09:07 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Glupo po pitanju mercedesa kao firme da ti pokazujem slike dizni G KLASE KOJI NA 89KKM MENJA DIZNE A TAJ ZAHVAT GA KOSTA ( prijateljski)1200€.Jeste luksuzan auto
ali to vazi za svaki koji ima neke mane.Recimo honda acord ima crevo servo letve koje je u originalu 340€.Prave ga ali vrlo brzo ode i fi precnika izaziva veci pritisak u pumpi
i onda zuji.O ovakvim stvarima mogu da ti bukvalno pricam do sutra.

OK, da ostavimo žene neka voze kako voze.

Nego, da li postoji auto koji nema mane ? Dakle, Honda acord - crevo letve 340€. Ovaj ovo - onaj ono. Da li postoji neki bez mane ?
[ skocimish @ 11.12.2015. 16:58 ] @
Citat:
Java Beograd:Nego, da li postoji auto koji nema mane ?


Baš čudno da polovan automobil zahteva zamenu skupih, dotrajalih delova. Bukvalno svaki automobil novijeg datuma ima neku začkoljicu koja nagoni novog vlasnika da duboko zavuče ruku u džep.

Kad sam kupovao auto pre par godina, odluku o marki i modelu sam doneo na svoju ruku, i tom prilikom nikako nisam slušao savete ljudi koji su sa određenim automobilima imali loša iskustva.
Priče tipa: "jaoooo, beži od toga, crkava pumpa" ili "kukuuuuu, skupi majstori i delovi" itd.
Dakle, uzeo sam C5 koji je po svoj prilici za mnoge ljude bauk, sa skupim delovima i mnoštvom misterioznih kvarova.
Plaćen je prilično jeftino, s obzirom na njegov sveukupan izgled, ali je svakako tražio dodatna ulaganja. Naprimer, na samom startu tzv. mali i veliki servis koji je izašao negde oko 400e, zatim,
diskovi, pločice i par stabilizatora nekih 300 i relativno skoro set kvačila sa plivajućim zamajcem negde oko 600e. Trenutno je u toku nabavka zadnjih bombi koje koštaju nekih 200e.
Neko bi rekao da je sve ovo mnogo koštalo, ali ja sad imam automobil u koji mogu da sednem sa svojom porodicom i iz cuga prevalim veliku kilometražu
kao što je to slučaj bio letos kad smo putovali u Grčku i prešli nekih 3000km bez ikakvih problema.
I da, skupa ulaganja su apsolutno normalna stvar kad planiraš, kao ja, da voziš kupljeni automobil bar pet i više godina.
[ Lavlja_Jazbina @ 11.12.2015. 17:44 ] @
Citat:
Nego, da li postoji auto koji nema mane ?

Nov auto.A posto pricamo o automobilima 10 i vise godina ,to je lutrija.

Treba samo odvojiti jedan deo novca da bi se te greske u neznanju pri kupovini,mane koje postoje jos kada je auto nov ,bezbolno prevazisle.
[ Java Beograd @ 11.12.2015. 19:10 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Nov auto.
Naravno, Bentli.
Kako se samo niko nije setio da postavljača teme posavetuje da kupi novi Bentli, ili bar Maserati Quattroporte. Nov naravno.
[ Lavlja_Jazbina @ 11.12.2015. 19:29 ] @
Prestani da koriastis google i wikipediju i bice sve o.k.Ovako mi ides na q..Meni neces pricati te gluposti da ti sada nebi

postavljao slike marseratija,bentlija i ferrarija.Ti imas licno slikane ili ces na googl.Oladi malo sa tim sarkaticnim tonom.