[ jakalazu @ 27.05.2010. 08:14 ] @
| ...na centrifugi okreće ali sporo i jako bučno i postepeno se oseti blagi ,,smrad,, kao da nešto gori....dok pere radi normalno ali kad krene da izbacuje vodu i povremeno da okreće bubanj kao da i tad (čini mi se) bučnije vrti i tad kad dobije signal da pređe u centrifugu, cakne...motor kao da promeni režim rada ( prelazi na centrifugu) krene da vrti ali jako sporo, kao kad mulja-pere veš samo u dužem intervalu, jako uuuuči i posle 10-15 sec. oseti se kao paljevina. Mašina je stara 13-14 godina i ne curi.Ako neko ima ideju šta bi to moglo biti i kako da tu nešto uradim........hvala |
[ Marko Enter @ 27.05.2010. 09:56 ] @
Ako ima 2 kondezatora greska je u onom za centrifugu, ako pak nije to onda su namotaju za centrifugu propali
resenje je zameniti motor ili ga odneti kod viklera da ga premota
pozdrav
Marko
[ jakalazu @ 27.05.2010. 11:35 ] @
a gde se nalazi(e) taj kondezator i kako izgleda.....ima li još neko da nešto kaže na ovu temu ?
[ Hadžihalef @ 27.05.2010. 12:44 ] @
Ajde ti nama prvo, lepo, reci o kojoj mašini je reč, Gorenje, EI, Obodin, ili što drugo, pa onda daj neku oznaku sa nje, a vrhunac od podatka bi bio tip i oznaka programatora!
Za ovo poslednje moraš da skineš poklopac sa veš-mašine, ali prvo izvuci utikač iz utičnice i zatvori ventil od vode!
Ovako možemo napamet samo da pričamo....
[ jakalazu @ 27.05.2010. 14:12 ] @
mašina je Gorenje wa-512 najprostija moguća sa 600 obrtaja, stara jedno 13 godina....mislim da su njene naslednice wa-543 i 583
[ Hadžihalef @ 27.05.2010. 14:42 ] @
Kako Marko reče, u pitanju je startni kondenzator, a do njega ćeš doći skidanjem poklopca mašine(upozorenje sa gornjeg posta),gde ćeš na poleđini uočiti dva valjkasta elementa,jedan manjeg prečnika sa četiri kontakta i drugi većeg prečnika sa dva kontakta, oba maticama pričvršeni za zadnji lim mašine.
Tebe interesuje ovaj sa dva kontakta, pa ćeš njega lepo da skineš i pročitaš njegov kapacitet naveden u mikro faradima(mF),kupiti drugi istovetni i vratiti na mesto.
Time bi mašina trebala normalno da proradi, pod uslovom da nije došlo do oštećenja startnih navoja na motoru, što bi podrazumevalo zamenu ili viklovanje motora.
[ jakalazu @ 27.05.2010. 14:56 ] @
znači skidam gornju ploču na mašini.....valjkasti element nije RSO filter ?.....da li bi mogao onaj drugi kondezator koji služi za pranje veša privremeno za probu da iskoristim kao kondezator za centrifugu....da li postoji mogućnost da se kaiš-remen istegao pa da osovina motora proklizava što izaziva uujenje i neprijatan miris paljevine
[ Hadžihalef @ 27.05.2010. 16:07 ] @
Ako je istegljen remen, što nije nemoguće, oseća se karakterističan miris paljene gume i to ćeš lako ustanoviti skidanjem zadnjeg poklopca na mašini, gde ćeš na podu ispod remenice naći i sastruganu gumenu prašinu, pod uslovom da to već duže vreme proklizava.
Ako je to u pitanju pokušaj da remen našpanuješ,otpusti prvo maticu koja drži motor, potisni ga nadole da se remen dobro zategne i zategni ponovo maticu.
Nisi precizno opisao taj miris paljevine koji osećaš, pa otud i ovo lutanje.
Citat: da li bi mogao onaj drugi kondezator koji služi za pranje veša privremeno za probu da iskoristim kao kondezator za centrifugu
Ovo ne razumem, možeš li to da uslikaš i okačiš ovde?
[ Marko Enter @ 27.05.2010. 17:49 ] @
Vidim da se nerazumes u to , bolje pozovi nekoga ko se razume u to da nebi napravio neku glupost, ako se slaze kapacitet onda moze za probu
pozdrav
[ jakalazu @ 28.05.2010. 08:18 ] @
kad je nastao kvar ja sam odmah izvukao mašinu da vidim šta se dešava i tada sam obrisao sve ( tragove) đubre koje se nakupilo ispod nje jer nije pomerana 100 godina, tako da.....ali meni kaiš deluje ok...ono na pritisak pristma se vrlo malo ugiba.E sad šta sam još radio... sa tog većeg kondezatora od 16mf koji ima 4 kontakta ali (koliko sam video po dva su kratko spojena) i na njega dolaze dve sive žice, skinuo sam te žice i dok je bio tako na mašini na kratko sam prespojio kondezator ne bi li izazvao njegovo pražnjene i ,,prasak,, ...ali ništa se nije dogodoilo. Onda sam vratio žičke i uključio mašinu da radi sa idejom da se kondezator napuni (i u međuvremenu sam očistio filter pumpe za izbac.vode), mašina se ponašala isto.Isključio sam mašinu sa napajanja, ponovio sve oko kondez. i ,,prasak,, se nije dogodio...jel bi to značilo da je on riknaja....onda sam ga ispitao omski, i na milisekundu kazaljka malo poskoči pa se vrati na nulu pa onda voltažu i isto tako se ponaša, poskoći na 4-5v i padne.Onda sam startovao mašinu bez kondezatora i mašina je nastavila da radi na centrifugi gde sam je i prekinuo....mislim vrtela je nešto e sad kao da nije onako uuukala...a možda i nije bila centrifuga....bem li ga...već je bila ponoć i ja premoren...inače...puno vam hvala na pomoći...
[ Hadžihalef @ 28.05.2010. 08:39 ] @
Slušaj, metod ispitivanja kondenzatora "praskom" je u redu, ali moraš prvo da ga napuniš!
To ćeš uraditi tako što ćeš posebnim provodnikom doveti napon mreže na njegove kontakte, napuniti ga,iskopčati kontakt sa mreže i tek onda kratkospajanjem kontakata kondenzatora provocirati "prasak" (pražnjenje).
Normalno, ovo podrazumeva da prvo sa njega skineš kontakte od mašine,one dve sive žice.
Ako na ovaj način ne "pukne",znači da je izgubio kapacitet i da ga treba zameniti,sa istovetnim od 16 mF.
Način na koji si ti ispitivao kondenzator,nije u redu,jer se on istog momenta i isprazni čim programator uključi kontakte motora, bilo centrifuge, bilo mućkanja.
I dobro si uočio, to je taj kondenzator,praktično sa dva kontakta(dve+dve papučice).
Onaj drugi je RS filter i u njega ulaze četiri žice,čini mi se dve plave i dve braon.
I još jedno upozorenje, može se desiti da, kada taj kondenzator uključiš na mrežu, zadimi i iscuri elektrolit iz njega.
U tom slučaju samo izvuci kontakte iz utičnice i kondenzator iznesi van, jer taj elektrolit kad se "upali" smrdi ko sam đavo!
Zato je bolje da to sve radiš tako što ćeš ga prvo demontirati sa zadnjeg lima mašine i tek onda pristupiti proveri.
Ajd' polako i oprezno, biće nešto od tebe... ;-)
[ jakalazu @ 28.05.2010. 09:38 ] @
znači tako......a ja sav sretan kao pronašao sam kvar....a kad priključim kondez. na mrežu....mislim neća da bude kaabuum....može samo da iscuri i zadimi....i ako se to desi znači riknaja i ide u kantu ? nego nije mi jasno kako je radila (nastavila da vrti) bez kondezatora
[ Marko Enter @ 28.05.2010. 11:40 ] @
Pa nije sigurno vrtela 600 obraja ? najbolje ispitivanje kondezatora je zamena novim
pozdrav
[ Hadžihalef @ 28.05.2010. 14:43 ] @
Najčešće se ništa posebno ne desi sa kondenzatorom,a ponajmanje da će zbog priključenja na napon da eksplodira, on je praktično uvek tako spojen, u momentu startovanja motora i to mu je i osnovna namena da startnim navojima da kratak impuls od 220 V da bi radni navoji lakše (odn.uopšte) mogli da pokreću motor.
U zavisnosti od kvaliteta napona u mreži motor može bez operećenja da krene i sa radnim navojem, ali bi to sa opterećenjem bilo jako problematično, čak nemoguće bez probijanja navoja.
Način na koji si ti proveravao kondenzator nije ti mogao ništa pouzdano pokazati iz razloga koji sam ti već naveo, tako da ostaje da ga ipak proveriš na način koji sam ti objasnio.
Nije stavka za novi kondenzator nešto posebno, reda veličine 300-tinjak dinara, tako da, kao što Marko kaže, to bi ti bio i najbezbedniji način za proveru.
[ jakalazu @ 29.05.2010. 14:35 ] @
isprobao sam kondezator kako treba i zavarnicio je, vratio sam ga na masinu i gre[ka je bila ista, onda sam smakao kai[ i definitivno konstatovao da uujanje dolazi od motora...onda kad sam iskljucio i ponovo ukljucio masinu,tako bez kaisa, centrifuga je proradila !...onda sam je jedno 3-4 puta gasio i palio i neki put pokaze gresku a neki put radi kako treba. Vratim kais i probam je 5-6 puta paznu i sa vodom i radi kako treba...napunim je sa vesom, ukuljucim i sve odradi bez greske...evo sad radi druga tura vesa...hm...hm
[ Hadžihalef @ 29.05.2010. 19:27 ] @
Definitivno imaš negde loš kontakt.
Pokušaj prvo da očistiš kontakte na samom motoru i konektoru i malo špic-canglama stegni papučice.
Takođe proveri stabilnost kontakata od kondenzatora.
Ako je loš kontakt u programatoru biće to malo veća muka za tebe da to rešiš.
Sve ovo oko motora biće ti lakše da radiš ako mašinu oboriš na bok.
[ Marko Enter @ 29.05.2010. 19:35 ] @
Onda su kontakti najverovatnije u pitanju mada nemora da znaci, ne znam zasto ti je tesko da kondezator zamenis novim ?
pozdrav
[ jakalazu @ 29.05.2010. 22:22 ] @
evo upravo sam prekontrolisao dzek na motoru, ima 5 zica od kojih se dve bas zestoko oksidirale, crna i bela zica sa strane gde ih ima 3 a ostle su bakarno sjajne ko nove, mislim da smo konacno nasli kvar,danas kad sam bio u radnji da kupim kondezator,posto nisu imali,uputili su me na jedan servis u kraju koji i prodaje delove.Tamo mi je jedan ljubazan majstorica isto rekao da proverim kontakte i da mu donesem da premeri kondezator i da ako ne valja da kupim drugi.To mi ostaje za ponedeljak.Kontakte sam kolko sam mogao osmirglao i naprskao sa wd-om,planiram da navatam burazera posto je on vestiji da mi zameni te oksidirane buksne....jos jednom hvala vam svima puno na pomoci i vremenu
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|