[ StORM48 @ 29.06.2010. 23:26 ] @
Citat:
Vozovi po Srbiji juriće 160 na sat

29. jun 2010. | 10:53 | Izvor: Novosti

Beograd -- Srbija bi prema usvojenom Transport master planu u svoju železničku mrežu do 2027. godine trebalo da uloži 7,446 milijardi evra, a vozovi će ići i 160 na sat.



Od toga, na investicije odlazi 5,1 milijarda, a ostatak od 2,346 milijardi planiran je za održavanje srpskih pruga.

Inače, prema oceni stručnjaka u najvažniji železnički pravac, Koridor 10, koji bi trebalo da bude osposobljen za brzine od 160 kilometara na sat, utrošiće se 3,5 milijardi evra. To znači, dvokolosečnu i elektrificiranu prugu duž cele trase.

Na listi projekta prvo mesto zauzima izgradnja drugog koloseka na deonici Stara Pazova - Subotica. Master plan predviđa i modernizaciju deonica Velika Plana - Stalać, Đunis - Trupale, Stara Pazova - Šid. Drugi kolosek gradiće se i od Resnika do Velike Plane, od Stalaća do Đunisa, od Niša do Preševa i od Niša do Dimitrovgrada.

Regionalne pruge povratiće projektovanu brzinu, a izgradiće se konačno i deonica Valjevo - Loznica. Barska pruga biće osposobljena za brzine od 120 kilometara na sat, a istom brzinom saobraćaće vozovi i na delu od Beograda do Vršca. Realizacija ovog master plana, koji mnogi ocenjuju kao spisak lepih želja, moguća je samo ako država obezbedi finansiranje iz pretpristupnih fondova EU, kredita i republičkog budžeta.

Na nekim projektima Železnice Srbije već rade. Tako je obezbeđen kredit Evropske investicione banke od 80 miliona evra za modernizaciju 93 kilometra pruge na Koridoru 10. Reč je o deonicama Batajnica - Golubinci, Ćele Kula-Staničenje, i Gilje - Ćuprija - Paraćin.

U modernizaciju pruge Batajnica - Golubinci, uključujući i izgradnju nove pruge duge sedam i po kilometara između Stare Pazove i Golubinaca, uloženo je 33 miliona evra. Modernizacija te pruge završena je krajem prošle godine i ova deonica prva je u Srbiji kojom vozovi mogu da saobraćaju brzinom od 160 kilometara na sat. U ovoj godini Železnice očekuju dalju realizaciju kredita i početak radova na deonicama Gilje - Paraćin i Ćele Kula - Staničenje.

U 2011. godini plan Železnica Srbije je da obezbedi zajam Evropske banke za obnovu i razvoj od 100 miliona evra. Deo, od 35 miliona evra biće iskorišćen za nabavku kolosečnog materijala, pa će se broj laganih vožnji prepoloviti. Preostalih 65 miliona evra biće iskorišćeno za nabavku elektro lokomotiva.Od Evropske investicione banke srpske železnice planiraju da pozajme 150 miliona evra i taj novac namenjen je za modernizaciju i izgradnju dvokolosečne pruge na relaciji Stara Pazova - Novi Sad, za brzine do 160 kilometara na sat.

Vlada Nemačke daće 45 miliona evra za modernizaciju i elektrifikaciju pruge Pančevo - Vršac - državna granica. Od Češke eksportne banke očekuje se zajam od 120 miliona evra za prugu Niš - Dimitrovgrad.


IZVOR

Iscureće mi mozak na uši... 'leba mi...

Do 2027. godine, u ostatku sveta će vozovi verovatno leteti nadzvučnom brzinom, a biznis klasa će biti zamenjena teleportom. Mi ćemo, nada se država, ići ČAK i 160 km/h. Sjajno, ali - sjajno.

Pozdrav
[ Igor Gajic @ 29.06.2010. 23:28 ] @
160km/h = 100 miles / h

Ko li to sprema govore ?
[ vlada131 @ 29.06.2010. 23:31 ] @
Možda su naši permutovali zadnje dve cifre, nešto mi je 17 godina mnogo kratak rok za tako nešto kod nas
[ Ivan Dimkovic @ 29.06.2010. 23:37 ] @
Ali transport master plan bato :)

Hahahaha - to je zapravo jedina razlika medju politikosima u Srbiji, kod Velje-Selje je "domacinsko poslovanje", a kod evrodemokrata je to "transport master plan".

Sustina je ista - zove se "Q od ovce", samo mozete da birate stil od 2 ponudjena "praziluk aroma" ili "laptop i moderni stajling" :)
[ ventura @ 29.06.2010. 23:51 ] @
Ljudi 1938 godine imali parnu lokomotivu koja je išla 160kmh, a Srbija se diči time što će 100 godina kasnije da postigne isto to. Dal da se čovek smeje ili da plače.

A što je još tužnije, 1932 godine je postojala redovna linija sa prosečnom brzinom od 135kmh, takođe parna lokomotiva.

"SCHEDULED AT OVER 81 M.P.H. The world’s fastest regular steam train, the "Cheltenham Flyer" of the Great Western Railway. On June 6, 1932. this express covered the 77.3 miles between Swindon and Paddington in 56 min. 47 sec., at an average speed of 81.8 m.p.h. The maximum was 92.3 mph."
[ Bata @ 30.06.2010. 06:00 ] @
Ej bre ljudi, nemojte tako plitko i jednodimenzionalno da posmatrate ovu projekciju.

Uzmite u obzir da će do 2027. da se dogodi možda još neki rat ili kriza slične težine , od koje ćemo se oporavljati,
pa cena energenata će možda prouzrokovati da te lokomotive troše neki ultra-razvodnjeni "žabokrečina" derivat
naših (to jest tada više neće biti naše) rafinerija, a ako se radi o električnim lokomotivama, možda će one i moći da
idu nadzvučno, ali kada se u prosek uzmu zastoji zbog restrikcija, onda se dobije tih statističkih 160km/h.

Zatim, možda nam država istrpi još poneko redukovanje površine, pa sirota lokomotiva i ne bude imala dovoljnu
dužinu pruge da ubrza više od tih 160 ? Znate ono, uđete u zadnji vagon u Beogradu, i dok se prošetate po kompoziciji do
prvog vagona, kondukter viče: "...stanica Rakovica, pripremite pasoše !"
[ rale2rale @ 30.06.2010. 10:06 ] @
Za razliku od naših sanjara i Virtuelne Srbije, Bosanci to primjenjuju u praksi, kupili vozove koji mogu da idu do 220km/h, ali zbog konfiguracije terena idu max. 40km/h. Al nek se ima za slikat!!!

http://www.dnevniavaz.ba/dogad...oj_budimpesta_beograd_bec.html

http://www.sarajevo-x.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=73242
[ Horvat @ 30.06.2010. 10:12 ] @
160 metara na sat? ;)

a jos uvek nikako da pocnu da obnavljaju pruge ...
i sto volim kad tako "tacno u godinu" daju prognozu...
misle valjda niko od trenutnih (ukljucujuci i poz. i opoz.) onda nece biti na vlasti,pa niko od njih nece nahebati ;)
[ stil @ 30.06.2010. 10:20 ] @
Ovako to izgleda kroz Mađarsku sa našim vagonima.



Konstruktivna kritika je uvek OK. Samo smatram da od nečeg mora da se krene. Stanje kakvo je sad ne treba da ostane ovako jer je katastrofa, ali ako se nešto počinje raditi na tu temu onda super.
[ Horvat @ 30.06.2010. 10:24 ] @
^^a cija je lokomotiva?

pa treba da se pocne, sa sinama
[ stil @ 30.06.2010. 10:29 ] @
Na granici se menjaju lokomotive. Za brzinu je potrebno da pruga bude dobra, da su lokomotive kako treba i da su vagoni odgovarajući naravno i organizacija.

Kažem, stanje je loše ali ako se nešto radi da bude bolje onda neću pljuvati nego ću uvek podržati takve napore. Bolje je to nego da se busamo u junačke grudi i brojimo krvna zrnca kako su neki radili u prošlosti. Toliko.
[ dejanet @ 30.06.2010. 10:32 ] @
"transport master plan" - copy paste projekat nase administracije sa pogresnim parametrima i prevodom...

Nikakva ulaganja u puteve ni u zeleznicu nece biti u naredne 5 do 10 godina, JER NEMA PARA, odnosno nece ih biti..

Sta je uradjeno do 2008-me(a malo je uradjeno), uradjeno, to je to..
[ Ivan Dimkovic @ 30.06.2010. 10:43 ] @
@stil, a sta se to radi?

Pisu transport master planovi?

To nije rad, to je najobicnija politicka baljezgarija. Rad je da se neko prihvati lopate.
[ StORM48 @ 30.06.2010. 10:48 ] @
Citat:
stil: ...stanje je loše ali ako se nešto radi da bude bolje onda neću pljuvati nego ću uvek podržati takve napore

Kakve "napore"?
Ako zanemarimo ranijih 10 godina, pre 2000., u poslednjih 10 godina je urađeno otprilike 0,0001% onoga za šta je BILO para.

Sagradili su 0km autoputa. PRAVOG autoputa. Ono što je postojalo od ranije - propalo je do neprepoznatljivosti. Na mnogim deonicama vozovi više uopšte ne saobraćaju. Modernizacija autoputeva se svodi na moderno nafircane cene, koje su ubedljivo najviše u regionu.

Da, slažem se - "od nečega se mora početi", ali treba se početi od rada, a ne od praznih obećanja. Ako imalo pratiš vesti poslednjih godina, negde so 2017-te ćemo imati 16.000 kilometara autoputeva u po 8 straka, izvedenih u koridorima od 10 do 19.

Takav timeline prejudicira da ćemo negde od 2014 krenuti i sa gradnjom kosmodroma i, naravno, usvajanjem kosmičkog programa.

Politikantsko trućanje. Ja bih uveo zatvor za ovakva bezobrazna i bezočna laganja & predskazanja!

Pozdrav
[ rale2rale @ 30.06.2010. 10:57 ] @
sve u svemu ,,Virtuelna Srbija'' koju možete da gledate u dnevnicima svih TV sa nac. frekfencijom, obećanja, ludima radovanja, zamajavanje naraoda, da ne pogleda oko sebe....
[ stil @ 30.06.2010. 11:06 ] @
Ma vi ste u pravu nije urađeno ali vidim da su neki u zatvoru. Sećam se vaše priče u onoj temi o internetu i telekomunikacijama po čitavoj Srbiji od pre nekog vremena, pa eto sada polako i to zaživljava. Kritika je uvek dobrodošla ali konstruktivna kritika. Po vama bi bilo najbolje da se svi kolektivno samospalimo. Svašta.
[ a1200 @ 30.06.2010. 11:07 ] @
@Horvat

Kljucna rec je "studija o izvodljivosti" :)
Dakle, da bi neko napisao ovakvo SF stivo, tj. napravio tkz. master plan, potrebno je da je to pisanje bazirano na "strucnim" da kazem "ekspertskim" misljenjima - tj. ma koliko takav plan nemao veze sa mozgom, i bio udaljen decenijama, neko je uzeo pare za njegovo pisanje. Dakle, poenta je na uzimanju para, i to sad i odma' za njegovo pisanje, a ne na tome da li je to uopste izvodljivo i da li treba prvo uraditi poslove procene i saniranja postojecih zeleznickih kapaciteta u nekom realnom roku od godinu-dve. Ovako fino imas (master) mrtvo slovo na papiru, za koje si dobio kintu, a da li to sto je tu napisano ima veze sa mozgom videce se za ~2 decenije, kad ti budes daleko. Milina, de ces bolje. :)

[Ovu poruku je menjao a1200 dana 30.06.2010. u 12:28 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 30.06.2010. 11:12 ] @
Citat:
stil
Ma vi ste u pravu nije urađeno ali vidim da su neki u zatvoru. Sećam se vaše priče u onoj temi o internetu i telekomunikacijama po čitavoj Srbiji od pre nekog vremena, pa eto sada polako i to zaživljava. Kritika je uvek dobrodošla ali konstruktivna kritika. Po vama bi bilo najbolje da se svi kolektivno samospalimo. Svašta.


U ovom konkretnom slucaju u pitanju je najobicniji PR spin u klasicnom stilu politickog baljezgarenja. Da stvar bude jos tuznija, neko je sigurno dobio novac za ovaj "master transport plan".

Ako zelis da branis nekoga ko radi neki konkretan i koristan posao u vlasti u Srbiji, ovo ti je prilicno pogresan primer.

[ stil @ 30.06.2010. 11:21 ] @
Ja ću uvek da stanem na stranu onoga ko nešto radi, a da bi nešto radio moraš da imaš neki plan koji je na duži rok od onog od jednog mandata. Saobraćajna mreža u Srbiji je u jako lošem stanju i ne može se oporaviti za godinu ili dve. Tako da ću ako ovo ne bude zaživelo biti veći kritičar od tebe. Da su rekli 220 km/h ne bih im poverovao, ovako, videćemo.
[ Slobodan Miskovic @ 30.06.2010. 11:27 ] @
Nisu rekli 220Km/h zato sto prosecnom srbinu ta brzina nije poznata, fica i yugo su isli do 160, niz brdo...
[ stil @ 30.06.2010. 11:33 ] @
A ti si kanda neki nadprosečan Srbin :)
[ deerbeer @ 30.06.2010. 11:33 ] @
Hehe ,sigurno je bilo licitiranje brzine ( ko daje vise) ,
a obzirom da su danasnje brzine '30km/h' zaustavili su se na 160
[ dejanet @ 30.06.2010. 11:34 ] @
@Stil: svaka cast na idealizmu, mene bi to drzalo jedno 3 dana, da je Srbija uzela SP u fudbalu..

Znaci, NEMA PARA, pa prema tome 50 km puteva i 0 km zeleznice i to da se otvaraju jedno 5 puta za slikanje, to nam je PETOLETKA i šlus..

J*ga, nema para, nema puteva, nema optike jer smo hteli da vestacki stvorimo srednju klasu, odnosno dok je bilo para sve smo sprcali u potrosnju i to radimo dalje..
[ StORM48 @ 30.06.2010. 11:35 ] @
@stil
Ali bre... ne radi se o oporavku... nego makar o održavanju postojećeg.

Dosta infrastrukture je PROPALO i u lošijem je stanju nego '90-ih!
Kako to objašnjavaš?

Verovatno niko nije uradio "transport master plan" za održavanje postojeće infrastrukture, pa su zbog toga propali.
Znači koji je to sindrom?

"Ko visoko leti..."

Znači, neka oni za početak završe tih 30 metara autoputa; nek' od "autoputa" BG-Pančevo naprave pravi autoput; neka završe usranu obilaznicu oko BG, da se ljudi ne guše prolazeći kroz ovaj krš, kada naume da iz NS krenu ka Grčkoj (na primer); neka uvedu (jeftinije) vinjete, a ne da imamo najskuplje autoputeve na planeti, a očajnog kvaliteta...

A gde su mostovi koji su građeni mahom pre 30-50 godina i nisu pipnuti od 2000-te?

U fiksnoj telefoniji i dalje imamo apsolutni monopol (ako ne računamo ovo smešno zamazivanje očiju sa drugim & trećim "operaterom"), u gomili drugih domena imamo apsolutni monopol i tako...

Znači, baja koji je radio ovaj "master" plan je trebao makar da se potrudi da bude nešto realističniji, pa da vremenski okvir za tih 160km/h bude (recimo) 2126-ta godina, jer je - sa ovakvim "naporima" takav epilog jedino moguć.

A sve i da si neviđeni optimista, nije mi jasno kako kod Tebe ne funkcioniše "deja vu", koji je već srpska klasika. Da podsetim, olimpijada u grčkoj je održana 2004. godine. Grčka vlada je delom finansirala i sa našom potpisala ugovor o završetku koridora 10, koji je trebalo da bude u tip-top stanju PRE te famozne olimpijade.

Da li Ti je EVENTUALNO poznato u kom je stadijumu taj famozni koridor 10?

Imaš li ijedan primer BILO ČEGA što je obećano, a da je ispunjeno?




A vidim i da se u celoj diskusiji provlači priča "nema para".... para je bilo, ali su sprcane nenamenski. Državni aparat je sa 8000 povećan na 32000 (!!! - zvanična informacija, bilo više puta na TV-u, bez demantija). A što kaže Ivan, ovakvi "master planovi" (ali - ni manje, ni više, nego - master bato!) služe da neko mazne pare. To je njegova svrha i on je svoju namenu ispunio: napravljen je i debelo naplaćen. A kako stvari stoje, do te famozne 2027-te, nama je izvesno jedino korišćene špijunskog satelita, koji smo povoljno "dobili".

Pozdrav

P.S. Editovao sam post - dodao još neka pitanja i odgovore.

[Ovu poruku je menjao StORM48 dana 30.06.2010. u 13:05 GMT+1]
[ vladd @ 30.06.2010. 11:37 ] @
160(istina ne znamo duzinsku jedinicu) na sat je nekako marketinski najpovoljnija velicina. Manje od toga ne pobudjuje paznju, a vise pobudjuje sumnju
200 na sat je zabranjen broj, postoji pesmica "200 na sat", pa lagarija deluje neozbiljno

A 160 je bas jedan lep broj, 4 na kvadrat pa puta 10

Ako neko podsvesno pripise kilometre, moze da nastavi sa transom i lako preracuna na milje, skoro cistih 100 milja

Skoro pa prava umetnost spinovanja, manipulacije i igranja sa podsvescu. Uz masno laganje i opravdavanje neke velike, buduce, akcije prelivanja novca u privatni dzepic

Kao sto rece Dimkovic..Q (ali rcina) od ovce

Poz
[ stil @ 30.06.2010. 11:44 ] @
Uhhh

Ispada da branim nekog, da sam idealista i ko zna šta još :)

Ključno za svaku infrastrukturu je održavanje. Pruga, mostovi, putevi nisu održavani. Dakle kad nešto 50 godina ne održavaš ono se raspadne samo od sebe. Mostovi su napravljeni pre tridesetak godina i od tada nisu ni jednom remontovani isto važi i za pruge i puteve. Devedesetih godina je kockano ono što je stvoreno do tada. Autobusi su prepunjavani ljudima i ubrzano se habali od prevelikog opterećenja, kompozicije vozova takođe itd. Mislim imalo se pametnijeg posla od tamo nekakvog održavanja po devizi teraj dokle ide nek drugi misli šta će da bude kad se pokvari totalno.

U fiksnoj telefoniji imamo monopol ali i novu uslugu koja se širi i koja će omogućiti i onome na vrhu planine da telefonira i proveri mail ako to želi.
[ Horvat @ 30.06.2010. 12:02 ] @
stil.ali pazi ovo (vec sam jedno 5 puta isto ponovio na ovom forumu)
u planu budzeta za 2008. ili 9. (ne secam se tacno,ako je bitno potrazicu tacnu godinu) je za zeljeznicu namenjeno nekoliko miliona EURA
od toga je jedno 80% direkt iz raznih donacija (te evropska,te svedska,te ova ona donacija...)

koliko je od toga ulozeno? 0,0 eur, tako?
pardon,sad sam se setio da su zezeljev most (mislim da se tako zove) u ns (koji spaja ns i petrovaradin) "renovirali",mora da je na to otisla sva donacija

i o kakvim onda planovima pricamo? i to bas do 2027.

nigde nisam primetio da pise "pocetak radova septembra 2010." ili nesto slicno

a ako se ovim tempom nastavi,uistinu ce biti, 160 na sat,ali metara na sat, jer ce pruge biti u tako katastrofalnom stanju da ce moci samo da se klackaju na jedvite jada lokomotive
[ dejanet @ 30.06.2010. 12:09 ] @
Pre 5 godina sam drzao turisticki vodic za Srbiju, za strance, gde je pisalo da je najbolji nacin putovanja kroz Srbiji iz tacke A u tacku B , V O Z O M, WTF...

To je dobar primer copy paste, jer je source bila neka civilizovana zemlja, a posledica npr..

http://www.novosti.rs/vesti/na...u-uhapsen--terorista-Marokanac

Citat:
PAO U VOZU
Agencija AFP je navela da je Bušar (22) uhapšen u Srbiji, u vozu..


OK, jos je ispalo i dobro, svako je sumnjiv ko ide srpskim vozom u odelu, pa jos Arapin, koji ide od severa ka jugu.. wtf..

[ StORM48 @ 30.06.2010. 12:56 ] @
Kao brz vid transporta, gotovo kao vazdušni, srpski voz je omiljeno prevozno sredstvo belosvetskih terorista, budući da im omogućava da, "in no time", pređu ogromne razdaljine, a da ne uspeju ni tri noći da prespavaju.

Pozdrav
[ Odin D. @ 30.06.2010. 15:01 ] @
A ko ce da vozi te vozove?

U Srbiji nema nijednog masinovodje koji je ikad vozio brzinom preko 50km/h.
Mogu misliti kakav bi status stekao taj srecnik, "probni pilot", ono - srpski Jurij Gagarin!
Velika slika na naslovnoj strani svih novina i tekst: "Prvi Srbin koji je vozom za manje od jednog sata stigao od Bg do N. Sada!"
Poslije bi napisao bestseler "Tamo i natrag", sa podnaslovom "Za manje od 2 sata" (koji bi u inostranstvu bio preveden kao "There and Back Again").
A Dinkic i kompanija bi u taj voz sigurno stavili neki casovnik, pa bi ga u Novom Sadu izvadili i pokazivali narodu kako kasni zbog relativistickih efekata koji se javljaju pri ogromnim brzinama.
[ stil @ 30.06.2010. 15:16 ] @
Aj ne pričaj gluposti.
[ Zoran Milovanovic @ 30.06.2010. 15:21 ] @
Srecom od svega ovoga nema da bude nista. Isto kao sto su sagradili mostove ili metro ili sta znam vec. Srecom ;-)
[ Odin D. @ 30.06.2010. 15:23 ] @
Citat:
stil:Aj ne pričaj gluposti.
 
Ja pricam gluposti?!

Tvoja nadanja, ocekivanja i procjene se granice sa ludilom i potpuno iskrivljenom percepcijom realnosti.
Kao da si upravo dosao sa sjednice 7 sekretara SKOJ-a.
[ Ivan Dimkovic @ 30.06.2010. 15:32 ] @
@stil,

Izgradnja infrastrukture za brze vozove je ENORMAN posao koji zahteva ogromna ulaganja, ogromne promene na zeleznickom sistemu i veliku strucnost ljudi koji to trebaju da urade.

Ni jedna od tih premisa ne postoji u Srbiji.

Bas kao sto Beograd "dobija" metro decenijama, tako je i ova prica najobicnija politicka besmislica za mazanje ociju ludom narodu.

Nisu bre u stanju ogradu od Gazele da zamene sve ove godine, cekaju da krene da se rusi da nesto urade, a oni ce da izgrade zeleznicku mrezu za brze vozove koja predstavlja izazovan projekat i za daleko sposobnije zemlje od Srbije... Nije ti to ADSL pa da preko bakarnih parica uvedes broadband tako sto ces na drugi kraj da nakacis DSLAM uredjaj - zeleznicka mreza je totalno neuporedivo kompleksniji sistem koji zahteva daleko komplikovanije radove i ulaganja od izgradnje klimatizovanih baraka za DSL opremu.

2027 uopste nije toliko daleko - uzevsi u obzir koliko im vremena treba za 100 km najobicnijeg auto puta, 17 godina je besmisleno malo vremena za takav projekat u Srbiji.

Ono bre... JAT koristi avione nabavljene u vreme SFRJ.

Zeleznica Srbije koristi vozove i infrastrukturu izgradjenu u vreme SFRJ

Za 10 godina trutovi nisu uspeli da izgrade ni jedan aerodrom, ni jednu zeleznicku trasu... a oni se sad puvaju sa nekakvim brzim vozovima. Mozda je nekom 160 km/h smesna cifra ali i ta cifra je NAUCNA FANTASTIKA za mogucnosti Srbije danas, sa takvim "ekspertima" na njenoj sisi.

[ stil @ 30.06.2010. 15:35 ] @
Citat:
Odin D.: A ko ce da vozi te vozove?

U Srbiji nema nijednog masinovodje koji je ikad vozio brzinom preko 50km/h.


Mislio sam na ovo, tu si lupio i ostao živ.


Nije dobro ići u krajnosti. Ako sam ja krajnji optimista ti si krajnji pesimista. Ni jedno ni drugo nije dobro. Uostalom videće se šta će od svega toga biti. Zaista volim da putujem vozom i nadam se da ću to moći da radim i u Srbiji, da krenem na vreme i da stignem na vreme u lepim vagonima. Toliko.
[ Ivan Dimkovic @ 30.06.2010. 15:40 ] @
Da "videce se".

Kao sto se "vide" silne stotine kilometara auto puteva i mostova koje bandoglavi "eksperti" najavljuju vec 10 godina. Slusajuci te price i "planove" Srbija bi trebala kao Japan da izgleda sada.

Ono... sve sve ali brza zeleznicka mreza :) Nisu mogli laksi projekat da odaberu za obecanja... ljudi kojima je najobicniji most zavidno komplikovan za "realizaciju", oni ce da rekonstruisu zeleznicku mrezu, uvedu kompjutersku kontrolu saobracaja, izgrade posebne pruge za brze vozove tamo gde je saobracaj sporih gust... HAHAHAHHAAHA.

Ali su u obecanjima prvi na svetu.

Citat:

Zaista volim da putujem vozom i nadam se da ću to moći da radim i u Srbiji, da krenem na vreme i da stignem na vreme u lepim vagonima. Toliko.


I ja volim ugodne brze vozove, a volim i dobre puteve... i voleo bih da kada posecujem Srbiju da mogu da koristim tako nesto.

Ali, vidis, to sto bih ja to voleo da postoji ne znaci da cu da nalazim gram dobrih reci za beskrupolozne lazovcine tj. samoproklamovane "eksperte" koji bi svuda van Srbije tucali kamen, a u Srbiji su neki faktor.
[ deerbeer @ 30.06.2010. 15:41 ] @
Sto me cela ova prica podseca na "brze pruge srbije" i "zajma za preporod srbije" pocetkom 90-tih godina .
Izgleda da je Mrkonjic izvukao ovaj master plan iz neke prasnjave fioke.
[ stil @ 30.06.2010. 15:49 ] @
Sećam se i je brzih pruga Srbije devedesetih :) , dobro si se setio toga.

@ Ivan

I dobro šta ti predlažeš osim što pljuckaš. Dođi ovde i napravi prugu, mislim stručnjak si za sve :) Što god neko krene da radi eto ih njih 15 što će da pljuckaju. Da se razumemo nemam ja ništa sa Mrkonjićem ali neću unapred da pričam kako od toga neće biti ništa.

Radovi na Gazeli počinju sutra.
[ jablan @ 30.06.2010. 15:54 ] @
Citat:
stil: Zaista volim da putujem vozom i nadam se da ću to moći da radim i u Srbiji, da krenem na vreme i da stignem na vreme u lepim vagonima. Toliko.

Al kako ne kontaš da je projekat "160kmh" upravo u suprotnosti sa tim o čemu pričaš!? Toliko je očigledno da od toga nema ništa. Ono što bi mogli je da srede ovo malo železnice što nam je još ostalo da radi makar onako kako je radila pre 30 godina. Mogli bi, a neće nego mažu oči nekim kapitalnim projektima za sledećih 20 godina.

Apsolutno SVI planovi koje naši političari prave za rokove duže od jednog mandata su laži, ali su njima višestruko zgodnije zato što znaju da nikom neće polagati račune kad se izjalove.
[ deerbeer @ 30.06.2010. 16:01 ] @
Citat:
@stil
Što god neko krene da radi ...

Znaci krenuli su da postavljaju novu prugu ? Izgleda da nisam dobro obavesten :)
[ StORM48 @ 30.06.2010. 16:03 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: ...ljudi kojima je najobicniji most zavidno komplikovan za "realizaciju"...


Hvala za šlagvort...

Citat:
Počinje rekonstrukcija mosta Gazela

Posle više od 30 godina u četvrtak, 1. jula, konačno počinje rekonstrukcija mosta „Gazela“. Za saobraćaj će biti zatvorene izlazne rampe ka Ulici Kneza Miloša i Topčiderskoj zvezdi, i ulazne rampe iz Savske i Bulevara vojvode Mišića.




Problemi u saobraćaju biće ogromni i odraziće se na funkcionisanje celog grada, zbog čega gradske vlasti apeluju na Beograđane da u narednom periodu maksimalno koriste gradski prevoz.

Zbog radova na ulaznim i izlaznim rampama na „Gazeli“ Grad je predložio alternativne pravce za vreme trajanja radova, koji bi trebalo koliko-toliko da doprinesu smanjenu saobraćajnih gužvi. Zbog rekonstrukcije će biti izmenjene i pojedine autobuske i tramvajske linije.

Od subote, 3. jula, počinje i obnova asfalta na autoputu, na deonici od „Gazele“ (kod „Sava centra“) do petlje „Tošin bunar“. Za saobraćaj će se zatvarati po jedna polovina kolovoza po deonicama, pri čemu će se saobraćaj odvijati dvosmerno na drugoj polovini kolovoza. Planirano je da se radi u tri smene, kako bi radovi na rampama bili završeni do kraja avgusta.

Radovi na samom mostu počinju 25. jula i trajaće do 6. oktobra. U to vreme, radnim danima biće prohodne po dve trake sa obe strane, dok će vikendom ukupno biti slobodne tri trake (dve u pravcu Novog Beograda i jedna u suprotnom smeru).

Od 6. oktobra do 15. marta 2011. godine radiće se tako da posao ne utiče na funkcionisanje saobraćaja, ali će se na proleće opet preći na sistem „dve plus dve trake“.


U slučaju da tokom rekonstrukcije dođe do prevelikih gužvi, postoji mogućnost da preko Save bude postavljen pontonski most za koji je Saobraćajni institut CIP uradio idejni projekat.

Predstojeća obnova „Gazele“ prva je velika i kompletna rekonstrukcija ovog mosta od 1970. godine.

- Kako se radi o najopterećenijem i najvažnijem beogradskom mostu, neizbežni su ozbiljni poremećaji u saobraćaju. Apelujem na sve sugrađane da u narednom periodu maksimalno koriste gradski prevoz kako bi se umanjile gužve u zoni radova i na alternativnim pravcima - navodi se u apelu gradonačelnika Dragana Đilasa.

Petlja „Hitna pomoć“ samo za GSP

Tokom radova na „Gazeli“ petlju kod Hitne pomoći moći će da koriste samo vozila javnog prevoza, hitnih službi i gradskih komunalnih preduzeća. Od 3. jula za saobraćaj se zatvaraju ulazne rampe na autoput iz Ulice Španskih boraca i Antifašističke borbe. Režim saobraćaja na ostalim rampama ostaje nepromenjen.

Izmene gradskog prevoza

Linije 17 i 18 neće menjati trase u zoni „Gazele“ Linije 88, 89 i 601 delimično menjaju trase u smeru ka Novom Beogradu. Vozila će saobraćati preko petlje ‚‘Hitna pomoć‘‘, gde menjaju smer kretanja, nastavljaju ka mostu, i dalje svojim redovnim trasama.

Linije 18, 88, 601 i ADA 2 će iz Novog Beograda, od kružnog toka kod Španskih boraca, saobraćati trasom: Španskih boraca - Bulevar Zorana Đinđića - Milentija Popovića - Vladimira Popovića - ulivna rampa ka „Gazeli“ i dalje redovnom trasom.

Linija 89 iz Novog Beograda, od raskrsnica Antifašističke borbe i Bulevara Milutina Milankovića, saobraća trasom: Milutina Milankovića - Milentija Popovića - Vladimira Popovića - ulivna rampa ka ‚‘Gazeli‘‘ i dalje redovnom trasom.

Linija 94 delimično menja trasu u zoni ‚‘Gazele‘‘ u smeru ka Miljakovcu. Vozila saobraćaju preko petlje „Hitna pomoć“, gde menjaju smer kretanja, idu ispod „Gazele“ do svoje redovne trase. Iz Novog Beograda, od raskrsnica Španskih boraca i Bulevara Milutina Milankovića ići će trasom: Milutina Milankovića - Milentija Popovića - Vladimira Popovića - ulivna rampa ka ‚‘Gazeli‘‘ i dalje redovnom trasom.

Linija 74 u oba smera: Trg Nikole Pašića - Dečanska - Brankov most - Španskih boraca - Bulevar Zorana Đinđića i dalje redovnom trasom.

Nova tramvajska linija 13 voziće trasom Blok 45 - Banovo brdo. Na nju će biti preusmerena vozila sa postojećih linija 11 i 13 koje se ukidaju.

Linija 17 i ADA 5 će od Omladinskih brigada do ‚‘Gazele‘‘ voziti trasom: Bulevar dr Zorana Đinđića - Milentija Popovića - Vladimira Popovića - ulivna rampa ka „Gazeli‘‘ i dalje redovnom trasom.

Alternativni pravci

Za zatvoren ulaz iz Savske na „Gazelu“ (smer Savska - Novi Beograd) Od Kalemegdana ka autoputu koristiti trase: Karađorđeva - Nemanjina - Kneza Miloša - ulazna rampa na „Gazelu“ ili Karađorđeva - Savska - Miloša Pocerca - Kneza Miloša do ulazne rampe na „Gazelu“.

Za zatvoren ulaz iz pravca Sajma na most (smer Sajam - Novi Beograd) od Bulevara vojvode Mišića do Novog Beograda koristiti trase: Bulevar vojvode Mišića - raskrsnica sa Drinskom - Savska - Karađorđeva - Stari savski most ili Sarajevska - Gavrila Principa - Brankov most.

NAPOMENA: Od 1. jula Ulica Gavrila Principa, od raskrsnice sa Mihajla Bogićevića do Crnogorske, biće jednosmerna ka Brankovom mostu.

Za zatvoren izlaz sa „Gazele“ ka Kneza Miloša (smer Novi Beograd - centar grada) ; sa „Gazele“ (smer ka Nišu) do centra grada koristiti trasu: isključenje sa autoputa na izlaznoj rampi koja vodi u Savsku - Savska - Drinska - Sarajevska - Višegradska - levo skretanje u Kneza Miloša. Druga opcija: autoputem do petlje Autokomanda - Bulevar oslobođenja - kružni tok na Autokomandi - Slavija - Nemanjina - desno u Kneza Miloša.

NAPOMENA: Od 1. jula biće dozvoljeno levo skretanje iz Višegradske u Kneza Miloša. Za zatvoren izlaz sa „Gazele“ ka Topčiderskoj zvezdi (smer Novi beograd - Senjak); sa „Gazele“ prema Topčiderskoj zvezdi koristiti trasu: autoput - kružni tok na Autokomandi - Ulica dr Milutina Ivkovića (pored stadiona FK „Partizan“) - Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića - levo u Ulicu vojvode Putnika.

Za zatvaranje autoputa od „Sava centra“ do petlje „Tošin bunar“ Iz Novog Beograda ka centru grada i suprotno koristiti trasu: Milutina Milankovića i Bulevar Zorana Đinđića u oba smera. Uključenja i isključenja sa autoputa: petlja “Tošin bunar“ (Omladinskih brigada) - Ulica Tošin bunar (Omladinskih brigada) - „Sava centar“ - Vladimira Popovića - Stari savski most.

Pristup Brankovom mostu je iz Ulice Milentija Popovića i Bulevara Mihaila Pupina.

Od Autokomande ka Novom Beogradu koristiti trasu: isključenje sa autoputa u Savsku - Savska - Karađorđeva - Stari savski most ili Sarajevska - Gavrila Principa - Brankov most.



Negde sam čitao da će rekonstrukcija trajati dve godine... Isto toliko se (čini mi se) gradi i onaj preskupi enterprajz iznad Ade... jbt, zar je moguće da u 21. veku oni nisu sposobni da jedan most sagrade za manje od dve godine (a kamoli da ovaj POPRAVE!)? Nešto bih se kladio da su komšije Hrvati čitav onaj autoput (BG-SP) izgradili za isti (ili manji) period!

Rekonstrukcija mosta koja traje dve godine i košta preko 60 miliona €. Mora da je i za taj projekat odrađen jedan mega-master-plan.

Pozdrav
[ Odin D. @ 30.06.2010. 16:05 ] @
@stil

Najveca prepreka razvoju i napretku Srbije i njenom izlazenju iz kanalizacije je to sto ima jedan veliki broj ljudi u njoj koji su spremni da povjeruju u svasta i koje je vrlo lako 3ajebati uz pomoc malo politickih baljezgarija.
Ti ljudi su problem, a ne "nevjerne Tome" spremne da svako sr@nje nazovu sranjem.
[ stil @ 30.06.2010. 16:07 ] @
@ jablan

Železnička infrastruktura nije nešto što može da se oporavi za dve tri godine. Kod nas postoji sindrom "od mene počinje da postoji svet", zbog toga iz obične sujete ono što je neko započeo pre tebe ne nastavljaš već gasiš i počinješ nešto drugo. Zbog toga imaš milion započetih stvari a ništa završeno. E sad ima i to što ti kažeš da se postavljaju rokovi duži od mandata ali za neke stvari i nije realno postaviti kraće rokove. Tako da.
[ stil @ 30.06.2010. 16:13 ] @
Citat:
StORM48: Negde sam čitao da će rekonstrukcija trajati dve godine... Isto toliko se (čini mi se) gradi i onaj preskupi enterprajz iznad Ade... jbt, zar je moguće da u 21. veku oni nisu sposobni da jedan most sagrade za manje od dve godine (a kamoli da ovaj POPRAVE!)? Nešto bih se kladio da su komšije Hrvati čitav onaj autoput (BG-SP) izgradili za isti (ili manji) period!

Rekonstrukcija mosta koja traje dve godine i košta preko 60 miliona €. Mora da je i za taj projekat odrađen jedan mega-master-plan.

Pozdrav


Pa jbte oćete da se popravi most a nećete prekidanje saobraćaja i gužve.
[ Ivan Dimkovic @ 30.06.2010. 16:17 ] @
Citat:
stil
I dobro šta ti predlažeš osim što pljuckaš. Dođi ovde i napravi prugu, mislim stručnjak si za sve :) Što god neko krene da radi eto ih njih 15 što će da pljuckaju. Da se razumemo nemam ja ništa sa Mrkonjićem ali neću unapred da pričam kako od toga neće biti ništa.


Ja pljuckam?

Ne, ja stvarni samo nazivam svojim imenom. Ne pada mi na pamet da uvijam stvari u nekakvu oblandu kada su one najobicnije bezocno laganje ljudi ciji je jedini cilj da uvecaju svoje imovinsko stanje na racun drzave. Ti ljudi nikad u zivotu nisu sagradili nesto, pa je besmisleno ocekivati od takvih ljudi da bilo sta urade.

A oko toga za sta sam ja strucnjak - vidi, znas kako, ja nemam potrebu da u zivotu patoloski lazem kako bih mogao da otimam pare od neke drzavne sise i/ili nekakvih EU fondova za kojesta. Ono malo stvari za sta mozda jesam strucnjak radim savesno i za to primam platu koju zaradjujem kao % novca koji donesem firmi - ako sam ja nekom nesto "obecao", to je obicno bilo gotovo u roku i u budzetu.

I ne, definitivno ne mogu izgraditi ni metar brze pruge, niti auto puteve ali, vidis, prilicno sam siguran da ekipa lazovcina na cije se tekstove ti iz nekog iracionalnog razloga palis nije nista sposobnija od mene po tom pitanju - ali im to ne smeta da obecavaju nesto sto nisu u stanju da ispune.

Citat:

Radovi na Gazeli počinju sutra.


Ma impresivno. Ako budu tim tempom radili te "brze pruge", bice gotove tu negde oko 2999-te godine. Za vreme za koje gospoda "pocinju radove" druge drzave izgrade citav most od nule.

Ljudi kao sto si ti su glavna ciljna grupa ovih PR kampanja u fazonu "dajte nam jos malo vremena, vidite da pocinjemo od nule" - da, od 5.10.2000 pocinju, a nula je i dalje tu.

Bar sto se tice auto puteva i pruga... ne i stanja na njihovim racunima.

Bednici.
[ stil @ 30.06.2010. 16:19 ] @
Citat:
Odin D.: @stil

Najveca prepreka razvoju i napretku Srbije i njenom izlazenju iz kanalizacije je to sto ima jedan veliki broj ljudi u njoj koji su spremni da povjeruju u svasta i koje je vrlo lako 3ajebati uz pomoc malo politickih baljezgarija.
Ti ljudi su problem, a ne "nevjerne Tome" spremne da svako sr@nje nazovu sranjem.


Ja se ne ustručavam da sr@nje nazovem sr@njem, mislim da si to imao prilike da vidiš iz mojeg pisanija na ostalim temama. Stvar je u tome što 160 km/h nije neka brzina za današnje vreme i što nisam vidovit pa da unapred znam šta će neko da uradi ili neće da uradi.
[ morihei ueshiba @ 30.06.2010. 16:20 ] @
Krajem januara sam imao zadovoljstvo da idem vozom Bg-Trst.Mislim,bila je opcija autobus ili voz,reko ajde vozom,spavaca kola,odspavam fino itd.
Udjoh u spavaca kola,kondukter ljubazan stariji covek,kaze izvini nemamo sendvice,nisu stigli(a ukljuceno u uslugu);ma dobro nema veze,nisam ni znao da se to deli-prvi put putujem na ovaj nacin.
Malo sam bio zabrinut da li ima grejanje pa sam se dobro obukao,pitam ga jel radi-kaze naravno,zasto ne bi radilo
Ok,lezajevi totalno rastureni,sklopim ja nekako od 6 komada jedan ispravan,legnem,zaspim....i probudim se posle sat vremena okupan u znoju.Duva onaj topao vazduh,unutra 40 stepeni.Ok,nadjem ja gde se podesava,okrecem dugmad-nista.
Alo,sefe,kako da smanjim grejanje? E,pa ne moze,kaze ili da iskljucim ceo vagon pa da se svi smrzavamo ili ovako.Pokvareno je nesto,ne moze.
Au majku mu,sta sad. Ne mogu da zaspim,poskidao sve sa sebe,a stalno dolazi neka carina,policija,moram da se oblacim.Nista od spavanja.
OK,otvorim ja prozor malo,pa jos malo,fino se rashladim i konacno zaspim negde u Sloveniji. Fino mi promaja duvala direkt na glavu,uzivancija.
Epilog: naravno prehlada,glavobolja jedno tri dana,smrcanje itd. Dobro je,prezivelo se. Kad sam dosao do mog auta na parkingu prvo sam ga izljubio,a onda mu se zakleo na vecitu vernost

Eh,posle jedno mesec i po dana,putovao moj drugar istom rutom u istim spavacim kolima i kaze mi da grejanje i dalje radi kao sumanuto,nema sanse da se nasteluje. Reko mu kondukter da ce da ga iskljuce u aprilu,kad otopli.

Dakle,izgradice brze pruge,160 na sat,sve ja to postujem...ali ko ce bre da popravi ono grejanje u kushetu?Jel treba i za to master plan?

[ Ivan Dimkovic @ 30.06.2010. 16:23 ] @
@stil - Gresis.

160 km/h JESTE vrlo velika brzina koja zahteva izuzetno modernu zeleznicku mrezu.

Razlika izmedju takve mreze i onoga sto Srbija danas ima je ENORMNA.

Da bi imao takav vozni saobracaj moras imati moderne i konstantno odrzavane pruge, kompletno kompjuterizovanu zeleznicku mrezu i posebne trase na delovima gde je gust saobracaj lokalnih vozova kako bi ti brzi vozovi mogli uopste da se krecu tom brzinom.

Uzevsi u obzir sta je Srbija uradila na infrastrukturnom planu od 2000 do 2010 (citaj: NISTA), pretpostavka da ce ta ista Srbija biti u stanju da napravi takav kvantni skok u kvalitetu zeleznicke mreze je... bolesni optimizam.

Za to su potrebne enormne pare koje Srbija nema (citaj: jos 5x enormnije ako bi se racunala "domaca" cena sa ugradom svakog bitnog sivonje na vlasti) i, jos vaznije, da neko poveri taj posao renomiranim firmama i sa stranim projektnim menadzmentom i da potpuno zabrani pristup domacoj politickoj bagri celom projektu dok se ne zavrsi.

U zemljama istocne Evrope su te zeleznicke mreze gradjene u protekle 2 decenije sa ogromnim ulaganjima i pomoci od strane zapadne EU + imali su politicki establisment koji je imao bar malo integriteta kako ne bi unistio i urnisao te projekte svojim bolesnim ambicijama za licnim bogacenjem.

Srbija niti ima pristup toj lovi, niti ima vlast sposobnu da pogleda bar jedan metar ispred sopstvene alavosti.

Uostalom, pogledaj puteve - oni su ti dobar prekursor sta mozes ocekivati od zeleznickih ulaganja, koja su jos kompleksnija.
[ ArsenLupen @ 30.06.2010. 16:47 ] @
Citat:
..ali ko ce bre da popravi ono grejanje u kushetu?Jel treba i za to master plan?


U Srbiji - treba

To je problem sa 50% stvari u ovoj zemlji...
[ stil @ 30.06.2010. 16:49 ] @
Citat:
160 km/h JESTE vrlo velika brzina koja zahteva izuzetno modernu zeleznicku mrezu.


Ivane rekao sam za današnje vreme. I to 160 km/h su deonice na kojima je moguće ići tim brzinama , ne čitava mreža, isto kao što postoje takve deonice u npr. Mađarskoj i Austriji , što sam imao prilike da se i sam uverim.

I ja i ti pišemo ove postove na osnovu pretpostavki, tako da će jedini sudija biti vreme koje je pred nama. Jedno je sigurno, stanje na železnici u Srbiji je veoma loše i nešto se mora učiniti po tom pitanju. Kako, možda će iz ovoga da izađe nešto dobro, videćemo.

Citat:
jos vaznije, da neko poveri taj posao renomiranim firmama i sa stranim projektnim menadzmentom i da potpuno zabrani pristup domacoj politickoj bagri celom projektu dok se ne zavrsi.


Nemam ništa protiv zbog toga što je moj glavni motiv da mogu da udobno putujem vozom gde hoću i kad hoću a da pri tome krenem na vreme i stignem na vreme.
[ Odin D. @ 30.06.2010. 17:05 ] @
Za Srbiju je trenutno poduhvat ako uspije za GSP da kupi jedan ili dva rasklimatana tramvaja stara 20-30 godina, a dozivljaj ako im neko pokloni autobus iz ove decenije.

Ko se nikad nije vozio vozom u Srbiji moze da zamislja sta god hoce. Ja sam u poslednjih nekoliko godina u nekoliko navrata putovao vozom na relaciji Bg-Bec i prilicno dobro znam kako to izgleda, pogotovo nocna verzija.
Jedan put u sred zime bez ikakvog grijanja, svjetla ili struje u vagonima (kao ukleti voz sto), temperatura ispod nule otprilike, a drugi put sumanuto grijanje koje je nemoguce kompenzirati otvaranjem sirom SVIH prozorskih i ostalih otvora na vagonu - ljudi upadaju u delirijum, neki se krste, a treci umisljaju da su upali u groznicu... Ili bolje da kazem: jedan upada u delirijum, drugi se krsti, a treci umislja da je upao u groznicu, posto se rjetko desi da ima vise od 2-3 putnika.

Negdje kod Zemuna ima dionica gdje voz stoji pod 45 stepeni. Jednom se zatekla neka Svabica, isprepadala se, uzela torbe i stala na hodnik na onu izdignutu stranu kao da malo pretegne na tamo i gleda mene popreko, u fazonu kakav sam ja divljak sto kunjam pored prozora na onoj polegnutoj strani i dovodim sve u opasnost od prevrtanja...
I taj nagib stoji tu - pa minimum deceniju - koliko je meni poznato, i oni ne mogu da poprave 200m pruge, a laprdaju o nekim fantazijama.

Na jedno sto mjesta od Bg do Subotice, voz ide takvom strmoglavom brzinom da ako neko zeli da protegne noge slobodno moze iskociti iz vagona, prosetati se malo pa se opet vratiti u vagon ili ga sacekati na sledecoj stanici.

Prije nekih dvije godine, prilikom jutarnjeg ulaska voza u stanicu u Bg, koje traje minimum pola sata od BIGZ-a do stanice, neki radnik izgubio strpljenje pa izlazio iz voza u pokretu, spotakao se i pao pa mu voz otfikario nogu. Prvo sam pomislio jbt kakvih sve budala ima, a onda se mislim - pola sata voz se vucara 500m, pa zakasni covjek na posao - ima jos 150m do perona, necemo stici jos 15 minuta.
[ djordje1979 @ 30.06.2010. 17:08 ] @
Citat:
Radovi na Gazeli počinju sutra.

Ova recenica je nekako puna simbolike, optimizma...bas mi se nekako svidja.

Jer samo potvrdjuje izreku "optimista je samo neobavesteni pesimista". Verovatno Stil nije informisan o napretku Srpske zeleznice tokom proteklih 17 godina (a boga mi i malo vise od toga) pa ima razloga da poveruje u ovako nesto.
Nego evo ga Djilas najavljuje da bi metro u Beogradu mogao da pocne da se gradi 2012 ili 2013, sto nekako koincidira sa pocetkom njegovog (potencijalnog) drugog mandata :)
[ djordje1979 @ 30.06.2010. 17:13 ] @
Citat:
Odin D.
Negdje kod Zemuna ima dionica gdje voz stoji pod 45 stepeni. Jednom se zatekla neka Svabica, isprepadala se, uzela torbe i stala na hodnik na onu izdignutu stranu kao da malo pretegne na tamo i gleda mene popreko, u fazonu kakav sam ja divljak sto kunjam pored prozora na onoj polegnutoj strani i dovodim sve u opasnost od prevrtanja...

Pa vidis to je potrebno da bude tako jer je predvidjeno da voz tuda ide 700 km/h pa da ne bi pod inercijom izleteo iz sina u krivini hahahhahahaha
[ stil @ 30.06.2010. 17:21 ] @
@ Odin D.

Ja ne znam čime si ti to putovao. Ono čime sam se ja vozio je bilo savim zadovoljavajuće. Sve čisto ispravno i klimatizovano, pravo uživanje.






[ Odin D. @ 30.06.2010. 17:24 ] @
Citat:
stil: Ja ne znam čime si ti to putovao.

Pa ni ja do dan danas nisam nacisto sta je to.

Ovo sto si okacio, to je dnevni voz. Tu saobraca jedan jedini nas medjunarodni reprezentativni voz.
Sjedni jednom na nocnu liniju, pa ces vidjeti "voz".
[ stil @ 30.06.2010. 17:31 ] @
Pa znači, može i tako jel' tako ?
[ Noe @ 30.06.2010. 18:03 ] @
jel neko pomenuo metro - kao primer obecanja.

gradnja metroa pocinje 2012

a sad malo podsecanja ako je verovati ovom clanku: http://sr.wikipedia.org/sr-el/...%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE

-"prva ideja o metrou se javlja 1938. godine, kada se predlaže zamena tramvaja metroom na liniji Kalemegdan — Terazije — Slavija — Autokomanda — Voždovac,"

-"Prvi zvanični pomen neke vrste metroa nalazimo u Generalnom urbanističkom planu iz 1950

-"1968. godine je objavljena studija kojom je rukovodio dr.inž. Savo Janjić i u kojoj je predložen prvi celovit koncept metroa, koji je predviđao tri linije ukupne dužine približno 33 km, koje bi povezivale 35 stanica"

- " Studija iz 1976 - planovi o izgradnji metro sistema u Beogradu konkretizuju se tokom mandata predsednika Skupštine grada Branka Pešića."

- " U Regulacioni plan centralne zone s prvom etapom beogradskog metroa utrošeno je u periodu od 1972–1982. 11,2 miliona nemačkih maraka."

-" Na inicijativu Sektora za metro od 12. februara 1998, Skupština Grada Beograda usvojila je u julu 1999, mesec dana nakon završetka bombardovanja NATO, Odluku o pripremanju regulacionog plana za izgradnju linije metroa M1 „Merkator—Vukov spomenik“

-"gradnja metroa pocinje 2012"

napokon :)

[ Ivan Dimkovic @ 30.06.2010. 18:05 ] @
@stil,

CAK i jedna linija zahteva velika ulaganja jer moras da modernizujes zeleznicku mrezu i da uradis nesto sa lokalnim linijama (moras da modernizujes i njih kako bi mogle da saobracaju u isto vreme) - a to znaci nova pruga, nova oprema na svim stanicama, nova oprema u starim vozovima, ... Madjarska i ostale zemlje istocne EU su na tome vredno radile i uz pomoc zapadne EU. Nije to izgradnja novih WC-a po stanicama vec enorman strateski infrastrukturni projekat.

Na osnovu dosadasnjih ulaganja u zeleznicu i putnu mrezu, Srbija jednostavno nije sposobna da tako nesto izvede.

Da bi se to desilo, mora doci do ogromne promene u nacinu na koji vlast u Srbiji trosi novac i izvodi projekte i ja zaista nemam pojma odakle tebi razlog za neki optimizam tu ako se uzme u obzir dosadasnji rezultat - nula.

Cinjenica da Srbija za proteklih 20 godina nije u stanju da zavrsi jedan posten auto put ne daje puno razloga za optimizam.
[ stil @ 30.06.2010. 18:19 ] @
Možda zbog toga što su napokon počeli da hapse ovakve likove

http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/192143/Uhapsen-Milanko-Sarancic

http://www.smedia.rs/biznis/detalji.php?id=14623
[ HeYoo @ 30.06.2010. 18:27 ] @
Ima tih medjunarodnih intercity vozova koji su skroz zadovoljavajuce udobnosti za nase prilike(cisti, klimatizovani i obicno ne kasne itd) ali putnicki i takozvani "brzi/poslovni" vozovi su ocajni.

Grejanje u tim nasim vozovima funcionise na principu ili ga nema ili je unutra 40 stepeni pa pozelis da ga nema. Cistoca na nivou javnog wc-a, a o kasnjenjima i izostancima polazaka ne vredi trositi reci.

Pricao sam jednom prilikom sa kondukterom (oni sto u pola redovne cene "pustaju" da se vozis) i kaze covek da im je administracija mamutskih razmera. U fazonu zadrzali su svu administraciju koja je upravljala nekadasnjim zeleznicama cele velike Jugoslavije i na to se jos svakih par godina dodaju experti po politickoj liniji koji dovlace svoje familije u BG.
Bio je i serijal o javasluku u zeleznici na B92 pa se fino vidi ali nikoga to ne potresa mnogo..
Postala samo jos jedna afera koja se u eri "slobodnog" novinarstva takmici za medijski prostor sa raznim kucicima, platanima, pucanjem vodovodne cevi u nekoj ulici u BG, Kosovom, pljuvanjem u skupstini, farmom, sigurnim kucama, mamografima.. itd stvarajuci utisak da je to samo jos jedna od stvari koja u ovoj drzavi ne funkcionise i na koju se ne moze uticati, a u stvari je jako bitno kao kolektivni interes. Nikako da shvate da resavanje samo jednog jedinog zapustenog problema mnogo znacio narodu. Oni se umesto toga takmice ko ce da napravi bolju PR bljuvotinu. Jedan usvaja kuce, drugi daje krv na trgu, treci pravi planove za metro, cetvrti planira 10000km novog puta...

Kvalitet putovanja vozom bi skocio bar duplo kad bi se eliminisali razni krpelji i disciplinovali ovi sto ustvari nesto rade, a ne da gledamo alkoholisane konduktere sa musavim uniformama i sveopsti nemar. Za to nisu potrebne nikakve milijarde nego prave odluke ovih gore koji trenutno imaju status bogova i od kojih ocekujemo samo milost posto za drugo ne znamo niti kakvu alternativu imamo.
[ StORM48 @ 30.06.2010. 18:28 ] @
^Ma je li?
A da li Ti je poznato da ta njuška orgija po "društvenoj" imovini već deceniju i ta je TEK sada uhapšen?
Zašto nije uhapšen juče, prošle nedelje, meseca, godine? PRETPROŠLE godine?

A koliko je takvih?

Eto Ti ga ministar za satelitsko nadgledanje - "ne zna on ko se tu pravi lud"...
Pa gde su onda ovi putari koji 16 puta asfaltiraju ISTE ulice?

General Ždanova bre, u jednog godini (2008.) asfaltirana 4 puta - BRE!

Kako je, za ime sveta, moguće biti optimista u takvom ambijentu?
Znaš, meni ovo "predskazanje" nije ni malo izglednije nego gradnja kosmodroma i opštenarodno lansiranje na Proksimu Kentauri.

Pozdrav
[ BluesRocker @ 30.06.2010. 18:29 ] @
Citat:
stil: Ja ne znam čime si ti to putovao. Ono čime sam se ja vozio je bilo savim zadovoljavajuće. Sve čisto ispravno i klimatizovano, pravo uživanje.

I ja sam putovao jednim takvim. Rastojanje od 60km po ravnom Sremu prelazi za sat i 45 minuta. I to još "brzi" voz. Za poređenje, linijskim taksijem isto to rastojanje pređem za 35-40 minuta.
[ Slobodan Milivojevic @ 30.06.2010. 18:30 ] @
A pogledajte (ja mislim) jedinu deonicu pruge u Srbiji koja nije elektrifikovana, gde idu iskljucivo dizel lokomotive, u pitanju je deonica Nis - Dimitrovgrad. Ja sam se samo jednom vozio tuda vozom i nekih 80 km od Pirota do Nisa smo putovali tri ipo sata, tj prosecno 23km/h! Od tada nisam seo u voz...
[ StORM48 @ 30.06.2010. 18:32 ] @
^Grešiš, ni pruga Beograd-Vršac-Bela Crkva nije elektrifikovana. Čak, šinobus je tu i dalje jedan vid brzog transporta, iako se ta deonica smatra za (otprilike) najstariju železničku deonicu na Balkanu.

Pozdrav
[ Ivan Dimkovic @ 30.06.2010. 18:36 ] @
@stil,

Wow - uhapsili su BIVSEG direktora koji je bio iz ekipe iz BIVSE vlasti... pa to je totalna novina :)

Probudi me kada budu uhapsili nekog SADASNJEG direktora iz SADASNJE ekipe.

A i ta hapsenja... ne, probudi me kada budu PRAVOSNAZNO OSUDILI bilo koga od njih na neku ozbiljnu kaznu.

Mislim... ko je bre u Srbiji fasovao robiju i plenidbu imovine od politicke ekipe? Kada se bre to desilo?

Jbt, sve one klasicne radnje zamazivanja ociju - sva ta "spektakularna hapsenja" mogu samo da izazivaju gadjenje, jer su najobicnija predstava za servilnu masu. Uopste nije potrebno imati "spektakularna hapsenja" i cuvene "pritvore od 30 dana" - vec bi mogli sasvim u tisini da rade i OSUDJUJU I SALJU NA ROBIJU skotove.

A to se NECE desiti u skorije vreme.
[ stil @ 30.06.2010. 18:38 ] @
Gledajte i ja sam nezadovoljan stanjem na železnici isto koliko i vi. Zato i kažem da nešto mora da se čini na tu temu. Ona linija kojom sam putovao pokazuje da može i bolje. Ako su onog uhapsili da li će sledeći smeti da radi isto. Nisam siguran. Što se tiče metroa, Austrijanci i Španci su radili tu studiju tako da mislim da oni znaju šta i kako treba da se radi.

@ Ivan

Citat:
Probudi me kada budu uhapsili nekog SADASNJEG direktora iz SADASNJE ekipe.



http://www.smedia.rs/biznis/detalji.php?id=14623
[ Ivan Dimkovic @ 30.06.2010. 18:41 ] @
Niko se u Srbiji ne boji od hapsenja - znas kako se 99.9999% tih politickih hapsenja zavrsi?

Znas i sam - istekne cuveni "pritvor od 30 dana" za novine i do-vi-dje-nja.

Nemoj biti naivan.

I svi mi ovde bi zeleli da Srbija ima brzu zeleznicu, ali to se sigurno nece desiti davanjem legitimiteta ovoj bagri i njihovim PR igrarijama za zamazivanje ociju.

Citat:

Što se tiče metroa, Austrijanci i Španci su radili tu studiju tako da mislim da oni znaju šta i kako treba da se radi.


Znaju Austrijanci i Spanci kako treba da se radi, ali vidis - studija izvodljivosti nije isto sto i rad. Kada bi se pruge gradile uz pomoc "studija o izvodljivosti", Beograd bi vec imao 5 metroa :)

Ali Beograd nema ni jedan metro.. a imali su ohoho studija o izvodljivosti.

Izgleda nije problem u studijama ;-)
[ Horvat @ 30.06.2010. 19:12 ] @
@stil, pa dobro covece, sta su poceli raditi na zeljeznici?
"renoviraju" vagone - zapuse mesta za pepeljare, kao prekrece vagone i to je to (naravno, vagon je i dalje pusacki, opuske na pod ;) )
sta je s prugama?

sta je s "izgubljenim" sinama?

a lova za sve to obezbedjena...i ko tu koga malo otpozadi? ;)
[ A.M. @ 30.06.2010. 20:10 ] @
Ovde se pricaju svakakve gluposti.

1. Pruga za brzinu 160km/h nije pruga za velike brzine, nije 4^2 * 10, nije 100 milja/h, i sta ti ja znam sta sve ne. To je uobicajen standard za projektovanje pruga, kakve su projektovane jos 60-tih godina (npr. Beograd - Sid), i za kakvu postoje tehnicka resenja koja su primenjivana u zemlji. Prugom za velike brzine smatra se pruga projektovana ili rekonstruisana za brzine preko 200km/h.
2. Sve sto je potrebno je da se postojece pruge vrate u parametre za koje su projektovane, za sta nisu potrebna neka enormna ulaganja, sto bi bio slucaj da se projektuje nova pruga za velike brzine, za koju nema ni znanja, ni para da se napravi.
3. Upravo zbog nestrucnosti ljudi koji sede u upravnim odborima, i koji se zanose budalastinama o kojima pricaju ljudi na ovom forumu (brze pruge, maglev, teleportacija...) mi ni postojece pruge ne mozemo da drzimo u granicama tolerancije, vec postoje lagane voznje od 20-40km/h. Pa je nama malo 160 km/h, i odmah treba da idemo na 250km/h (uslo u zakon o osnovama bezbednosti zeleznickog saobracaja da sve nove pruge moraju da se grad za minimalno 250 km/h).
4. Upravo zbog nedostatka o pravcu kojim nas transport(zeleznica) treba da ide, ne postoji koncenzus kolika ce biti brzina pruga, na kojim pravcima, i tome slicno. Pa se sad lome koplja za koju brzinu ce biti projektovana nova pruga Stara Pazova - Novi Sad, je l' kako ko dodje na vlast prica svoju pricu, a to je obicno ono sto narod hoce da cuje. (velike brzine, blablabla...). A sta znaci pruga za velike brzine, i koji su troskovi, i da to znaci da treba postojeca pruga da se skroz rasturi, da se nadje nova trasa, nova tehnicka resenja koja mi nemamo, novi sistemi signalizacije i sta sve ne, za mozda 5min brzu voznju do Novog Sada.
5. Upravo iz tog razloga dobro je donosenje plana (master, generalnog koncepta, kako god) kojim bi se definisalo sta ce i kako a se gradi. A ne kao sad za koridor 10 (autoput), kad kazu: "Evo pare", a ne zna se gde ce ici trasa, kakav ce biti autoput, pa radi projekte za 2 meseca, pa menjaj trasu, pa radi opet... Ne moze da se uzme lopata u ruke, sto je neko pametno predlozio, i da se kopa, jer se ne zna gde da se kopa, kako da se kopa i za sta da se kopa. Srbija ima jako puno para koje stoje zarobljene u kreditima, koji ne mogu da se podignu zbog nedostatka tehnicke dokumentacije.

Kako je ovaj konkretno plan napravljen, pojma nemam. Ali pricati da se planovi rade da bi eksperti uzeli pare, umesto da se svi prihvatimo lopate je budalastina.
[ Odin D. @ 30.06.2010. 20:24 ] @
Citat:
A.M.: 5. Upravo iz tog razloga dobro je donosenje plana (master, generalnog koncepta, kako god) kojim bi se definisalo sta ce i kako a se gradi.

Poenta nase price nije da se "radi bez plana", nego da se ne bacaju pare na planove za ciju realizaciju nema para.
To sto si ti napisao isto je kao i:
Citat:
Upravo iz tog razloga dobro je donosenje master-plana za izgradnju kosmodroma, kojim bi se definisalo sta ce i kako da se gradi...

Ne vidim sta moze biti dobro u donosenju suludih planova za zeljeznicu buducnosti kad ne mozes popraviti grijanje i svjetlo u dva vagona koji idu do Budimpeste.
[ StORM48 @ 30.06.2010. 20:32 ] @
Joj...

@A.M.
Jesi se Ti to možda našao direktno ili indirektno prozvanim?
Celu temu si nazvao "budalaštinama", a šta si pametno napisao? NIŠTA!

Ti izgleda ne kapiraš da niko ovde ne priča o problemu onoga što piše (samog po sebi), nego o opštim kriterijumima koji se generalno primenjuju na SVE, kada su bilo kakve investicije u pitanju, a u kombinaciji sa zemljom Srbendijom™.

Imaš li primer IČEGA što je ovde najavljeno za poslednjih 10 godina (prethodno nas ne zanima, recimo to tako), a da je urađeno makar 1%?

Drugo, pričaš o nekakvim prugama koje "nisu brze, a kod nas su već projektovane za 160km/h"?

MA NIJE VALJDA?

Ako su projektovane, kako to da nikad nisam video voz koji ide brže od 60-70km/h, a prosek je negde oko 24,7km/h (takva neka cifra ±1km/h).
Drugo, postoji nešto što se zove referentna tačka, a ako je kod nas referentna tačka tih nekih 30km/h, onda 160km/h nisu brze pruge, nego hyper-space pruge.

Pozdrav
[ Ivan Dimkovic @ 30.06.2010. 20:33 ] @
Citat:
A.M.
Kako je ovaj konkretno plan napravljen, pojma nemam. Ali pricati da se planovi rade da bi eksperti uzeli pare, umesto da se svi prihvatimo lopate je budalastina.


Budalastina je uopste pominjati nekakve studije kao nekakav uspeh - uspeh je kada se nesto uradi, a ne kada se puva i prica kako ce se nesto uraditi. Prica i planova po Balkanu nikad ne ponestaje, jedino zeza onaj drugi deo.

Kao kada su Crnogorci pre par godina dobili ogromnu zelju da postanu "elitna turisticka destinacija" - garant su napravili par studija i master planova o tome... Jedino se niko nije prihvatio doticne lopate. Ali bitno je jarko zeleti valjda, to je 50% posla.

Tako da, ja secem pola b00lje ako vozovi budu isli 10% brze za 17 godina u Srbiji. Ali, imacemo jos nekoliko studija garant, i master-blaster planova.

A sto se tice 160 km/h kao necemu prostom - sta reci. Nije isto projektovana pruga i voz koji se krece tom brzinom. Uostalom, dovoljno sesti u bilo koji voz u Srbiji i uveriti se o razlici izmedju "projektovanog" i "realizovanog". Za takav nivo - vozovi koji se krecu 160 km/h su naucna fantastika, a ne nesto sto je lako ostvarljivo.

Ali lako cemo - samo plan da se napravi #@(*&#@
[ A.M. @ 30.06.2010. 21:19 ] @
Ne znam sta vam nije jasno.
Para za neke obnove ima (krediti, ruski i EIB), ali ne znamo sta hocemo da gradimo, gde to hocemo i kako hocemo.
Citat:
StORM48
Ako su projektovane, kako to da nikad nisam video voz koji ide brže od 60-70km/h


Otkud ja znam kako ti nisi video. Remontovana pruga Batajnica - Golubinci je napravljena za brzinu 160km/h, kao i cela ta pruga jos 60-tih godina, ali su je zbog loseg stanja voznog parka ogranicili na 120km/h, tako da tu sad vozovi idu oko 100-120 km/h. Lako ju je vratiti na 160km/h, ali je neko procenio da u ovom to izaziva vise stete od koristi, zbog brzeg trosenja sina i bandaza ako se po njoj ne ide projektovanom brzinom.
Brzina od 160 km/h nije velika brzina i sa tehnicke strane tu nema nista sporno. Upravo u tome i jeste poenta, da su te brzine sasvim dovoljne za nase podnevlje, ne racunajuci prugu Beograd-Bar, i Nis-Dimitrovgrad, ali se zbog zanosenja nekih ljudi da cemo biti bolji od Nemacke i Francuske to smatra jadnim i bednim.

Citat:
Ivan Dimkovic:  Nije isto projektovana pruga i voz koji se krece tom brzinom. Uostalom, dovoljno sesti u bilo koji voz u Srbiji i uveriti se o razlici izmedju "projektovanog" i "realizovanog".


Pruga se gradi po projektu, a ne po improvizacijama na licu mesta. Tako da kad kazem projektovana, mislim i izgradjena. Ali to ne znaci i odrzavana, pa usled propadanja infrastrukture ona vise nije u predvidjenim parametrima. Nije tehnicki problem vratiti je u prvobitne okvire, ali se pri svakoj rekonstrukciji menja mnogo vise od onog sto je neophodno, i na taj nacin trose pare koje se mogu pametnije upotrebiti. Sve to zato sto se nema opsti plan sta ce se i kako raditi, vec se svaki projekat gleda kao deo za sebe.
Neophodno je Italijani da dodju (i uzmu milion evra za studiju, istina od svoje vlade) i da nam kazu da je brzina od 120km/h savim dovoljna za prugu Beograd-Bar, jer mi mislimo da je to nista, i ako ne moze bar 200, onda neka ide sadasnjih 20km/h.
[ vladd @ 01.07.2010. 00:43 ] @
Prijatelju, i stenara se radi po projektu, da li iz glave ili sa hamera, sve jedno.

Koji je razlog da ne zelis da shvatis sustinu price. Niko nije protiv projekta, ali smo, svi ovde, zdusno protiv besomucnih i beskrajnih projekata koji potrosise sve pare i kredite i donacije bez realizacije.

Projekat je samo prva, pocetna faza, ali se jajarama jako svidela, pa ne odmicu dalje, posto je birokratski izvor ogromnog novca, cak obnovljiv, i ne daj boze da se projekat realizuje, birokrate bi ostale bez direktnog koruptivnog izvora prihoda.

Ako se medju doticne proizvodjace nepotrebnih projekata umesa ekipa koja studiozno decenijama putuje i posmatra i razmatra belo-svetska resenja, prodaje politicku maglu, lazni entuzijazam i proneverava pare..cemu prica o "tehnickim resenjima"

U tvom kontekstu, tehnicka resenja su samo opravdanje za organizovanu pljacku projektovanja projektnih projekata..

Poz
[ srdjan_m @ 01.07.2010. 07:56 ] @
Evo čisto da napomenem da postoji (ili je bar postojala) jedna BAŠ brza deonica i to od Rume do S.Pazove. Govorim o stanju od pre nekih 4 godine kada sam poslednji put tuda išao vozom. U pitanju je bio međunarodni voz i tih 30-ak km je voz prešao (nije bilo međustanica) za 12-13 min. Nisam mogao da verujem, na pola puta sam pozvao nekoga da me sačeka na stanici i dok smo razmenili koju reč, već sam bio u Pazovi i čekao "vozača"-:). Sad ne znam kakvo je stanje na toj deonici, ali je i onda za istu relaciju ali u suprotnom pravcu trebalo skoro sat vremena.
[ Miroslav Jeftić @ 01.07.2010. 09:18 ] @
Ruma-Beograd se obično stiže za neko normalno vreme. Beograd-Ruma već malo teže.
[ 3way @ 01.07.2010. 09:46 ] @
Citat:
Negde sam čitao da će rekonstrukcija trajati dve godine... Isto toliko se (čini mi se) gradi i onaj preskupi enterprajz iznad Ade... jbt, zar je moguće da u 21. veku oni nisu sposobni da jedan most sagrade za manje od dve godine (a kamoli da ovaj POPRAVE!)? Nešto bih se kladio da su komšije Hrvati čitav onaj autoput (BG-SP) izgradili za isti (ili manji) period!


Cisto onako, radi informacije sta neko ume za 3 godine...

Millau Viaduct, najvisi most na svetu
16 October 2001: work begins
...
16 December 2004: opening of the viaduct, ahead of schedule

[ Slobodan Miskovic @ 01.07.2010. 09:48 ] @
Ono sto mene iritira je sto se samo prica o projektima a nista nije uradjeno + nema nikakvih argumenata za bilo kakav projekat (racionalnih).

Recimo ja sam dosta razmisljao zasto se u Vojvodini ne izgrade mreze pruga jer je sve ravno i nema velikih ulaganaj kao u planinskim delovima Srbije. Samo jedan predlog :

Novi Sad - Zrenjanin - Temisvar

Ukupna duzina pruge bi bila oko 150 Km. Znaci za oko 90 minuta bi mogli da budete u Temisvaru koji je veliki grad, sa preko 50 000 italijanskih firmi u okolini, univerzitetom, fabrikama, solidnim aerodromom...

Beograd - Novi Sad - Subotica

Remontovati da brzine budu 160km/h.

Ove investicije su male, nista posebno, znaci Novi Sad - Zrenjanin - rumunska granica ~ 90km. Znaci nije vise od 100 000 000e. Povezuju se dva velika grada, Novi Sad ima izlaz na Dunav i luku, transport robe i ljudi potencijalno ogroman. Ali ne, ministri narucuju satelite i slicne gluposti...

Tuga..
[ 3way @ 01.07.2010. 09:54 ] @
Citat:
Barska pruga u stanju u kome se sada nalazi neće moći da podnese letnji režim vožnje! Na ovo upozorava užički mašinovođa Vidosav Radojević, koji u ime svojih kolega uverava da vozovima i putnicima, naročito na trasi između Užica i Prijepolja gde je na pojedinim deonicama brzina kretanja ograničena na 10 kilometara na sat, preti mnoštvo kritičnih tačaka.

On podseća da je zbog trulih železničkih pragova pre tri meseca u Sušici, pod Zlatiborom, iskočio voz iz šina. Sve što je preduzeto posle tog incidenta jeste da je brzina na potezu između stanica Stapari i Sušica ograničena na 10 kilometara na sat.


http://www.b92.net/putovanja/vesti.php?&nav_id=433912
[ StORM48 @ 01.07.2010. 10:30 ] @
@3way
Dobro si se setio toga!

Pa da vidimo kako ta "drlja" izgleda, kad se "skarabudži" sa 3 godine:



http://en.wikipedia.org/wiki/Millau_Viaduct

A kod nas REKONSTRUKCIJA postojećeg traje skoro isto toliko. Ludo!

Enterprajz na adi je kraći jedno 10 puta, a košta tek duplo manje (Millau Viaduct je koštao 400 miliona €). Znači, ovde definitivno pokazujemo neverovatnu dozu sposobnosti da sprcamo daleko više para na nešto što drugari "inostranci" urade ko zna koliko puta jeftinije.

Dakle, o čemu mi pričamo ovde?
O bajkama, eto o čemu (za one koji su prespavali poslednjih 100 godina)!

Pozdrav
[ dejanet @ 01.07.2010. 10:56 ] @
Hmm.. el to ovo


Citat:
Cost: 394m euros (£272m; $524m)
Highest point: 343m (1,125ft)
Vehicle height: 270m (885ft)

hmm..


Citat:
Sa poslednjom pozajmicom, ukupan iznos za most preko Ade sa pristupnim saobraćajnicama dostićiće oko 200 miliona evra.


[ ventura @ 01.07.2010. 11:17 ] @
Citat:
dejanet: Hmm.. el to ovo
Cost: 394m euros (£272m; $524m)
Highest point: 343m (1,125ft)
Vehicle height: 270m (885ft)

Kakvi amateri... Pa mi za te pare sagradimo DVA mosta preko Ade...
[ srdjan_m @ 01.07.2010. 11:50 ] @
Vrhunac svega je verovatno Brazilija, glavni grad Brazila je napravljen za 3.5 godine !!!
http://www.b92.net/putovanja/d...category=888&nav_id=440548
[ a1200 @ 01.07.2010. 19:19 ] @
Citat:
Kakvi amateri... Pa mi za te pare sagradimo DVA mosta preko Ade...


Ima onaj vic... konkurisali Japanci, Nemci i Srbi za izgradnju tunela kroz planinski lanac.
I sad Nemci kazu: Mi garantujemo da ce tunel biti izgradjen za godinu dana, kopace se i sa jedne i sa druge strane, a maksimalna greska nece biti veca od 5 cm. Cena 200 Miliona Evra.

Japanci: Mi garantujemo da ce tunel biti izgradjen za 9 meseci, kopace se istovremeno sa dve strane, a maksimalna greska ce biti 1 milimetar. Cena 250 Miliona Evra.

Izdje Srbin pogleda one okolo zacudjeno i kaze: Cena je okvirno 100-180 miliona Evra, tunel ce najverovatnije biti zavrshen za oko dve godine, kopace se istovremeno sa dve strane, a ako se mimoidjemo - pa dobicete dva za iste pare! :)
[ ArsenLupen @ 01.07.2010. 22:47 ] @
Citat:
Srbija bi prema usvojenom Transport master planu u svoju železničku mrežu do 2027. godine trebalo da uloži 7,446 milijardi evra, a vozovi će ići i 160 na sat.


... i onda procitas ovako nesto...

http://www.politika.rs/vesti/najnovije-vesti/index.1.sr.html

Citat:
Parlament Finske je odobrio izgradnju dva nova atomska reaktora, čija bi izgradnja trebalo da počne 2014. godine.

Kako su prenele agencije, izgradnja energetskih blokova poverena je domaćim kompanijama "Teolisuden Voima (TVO) i "Fenovoima", a predviđeno je da oni već 2020. godine počnu proizvodnju električne energije.


Oj Srbijo medju balvanima...
[ StORM48 @ 01.07.2010. 23:34 ] @
A je l' će ti njihovi reaktori da jure 160 km/h?

Pozdrav
[ Srđan Pavlović @ 02.07.2010. 02:46 ] @
Ovi nasi raspali vozovi (mislim na elektricne "lokomotive"), mogu da idu 160km/h, 120-140 iz zezanja, to nije nikakav problem.

Problem je pruga koja se apsolutno ne odrzava, pare su trosene ko zna gde, i po takvim
raspalim prugama onda masinovodje naravno moraju da voze onoliko koliko je bezbedno
da ne bi izginuli svi, a posto je pruga uglavnom vrlo losa, to su uglavnom vrlo male brzine.

Znaci mozda su hteli da kazu da ce do 2027. da poprave pruge, ali ja ni u to ne verujem :-)

Ma smesni su k'o bioskop. Ma kakav bioskop, k'o Apple telefoni.
[ ArsenLupen @ 02.07.2010. 12:09 ] @
Citat:
Problem je pruga koja se apsolutno ne odrzava, pare su trosene ko zna gde


Vest je od prošle godine:

http://www.blic.rs/Vesti/Drust...00-evra-za-koncert-Joksimovica


Citat:
„Želturist”, sestrinska firma „Železnica Srbije”, potrošila je 30.000 evra na koncert Željka Joksimovića u Mokroj Gori





A da ne pominjemo kupovine lokomotiva i vagona preko butika ...
[ Izvoljski @ 05.07.2010. 16:06 ] @
.
[ Roker23 @ 05.07.2010. 16:11 ] @
Citat:
@stil, a sta se to radi?

Pisu transport master planovi?

To nije rad, to je najobicnija politicka baljezgarija. Rad je da se neko prihvati lopate.


u budzetu nema novca za investicije.

deficit budzeta republike srbije ove godine bice 145 milijardi dinara.

primera radi fond za plate svih zaposlenih u drzavnoj sluzbi je 150 milijardi dinara.

to znaci da se njihove plate finansiraju iz kredita a sve to na ustrb investicija


da bi mogao da investiras moras imati suficit budzeta a ne deficit.

a suficita budzeta nema bez pokretanja privrede i proizvodnje i samim tim podizanja potrosnje.


tako da su ovi master giga mega planovi obicno mrtvo slovo na papiru jer para za realizaciju istih nema niti ce ih biti.
[ StORM48 @ 14.07.2010. 22:48 ] @
Bwuahahahahahaahaahhahah... here we go again!

Obratite samo pažnju na sličnost ove vesti sa onom na početku teme...

Citat:
Srbija će imati 16 malih aerodroma

14. jul 2010. | 16:46 | Izvor: Tanjug

Beograd -- Ministarstvo za infrastrukturu počinje projekat razvoja malih i sportskih aerodroma u Srbiji, kaže državni sekretar za vazdušni saobraćaj Miodrag Miljković.




"U ovom trenutku postoji problem da, ukoliko neko želi avionom da sleti u Kraljevo ili Suboticu, prvo mora da ode na beogradski aerodrom i tu da obavi carinjenje i ostale procedure, pa tek onda da ide tamo gde je pošao, što je potpuno neracionalno", istakao je Miljković.

Miljković je kazao da je master planom za transport predviđeno da se za povećanje broja putnika u aviosaobraćaju u Srbiji sa oko 2,5 na 8,5 miliona godišnje uloži oko 135 miliona evra u aerodrome.

On je naveo da će realizacija pilot projekta za razvoj "tercijarne mreže" aerodroma u Srbiji praktično početi sledeće sedmice, studijskom posetom Sloveniji i Austriji, na osnovu čega će biti definisan institucionalni i zakonski okvir.

Predviđeno je da se stvori mreža od 16 malih civilnih aerodroma, modernizuju aerodromi u Boru i Vršcu i omogući korišćenje vojnih aerodroma u Batajnici, Užicu i Kraljevu za civilne letove, naveo je državni sekretar za važdušni saobraćaj Srbije.

Malih i sportskih aerodroma ima u Novom Sadu, Zrenjaninu, Smederevskoj Palanci, Valjevu, Kikindi, Kostolcu, Beogradu, Paraćinu, Kruševcu, Kraljevu, Leskovcu, Trsteniku, Sremskoj Mitrovici, Subotici, Smederevu i Pančevu. Oni se koriste za avio-taksi, letenje za sopstvene potrebe i slično, rekao je Miljković.

On je kazao da je cilj da se napravi aerodromski sistem koji će omogućiti uspostavljanje Beograda kao vazdušne luke, što će pomoći i razvoj nacionalnog avioprevoznika. "Da bi se Master plan realizovao potreban je zakonski okvir. Novi Zakon o vazdušnom saobraćaju biće do kraja ove sedmice kompletiran, u utorak će biti pred vladinim Odborom za privredu, a u četvrtak bi predlog tog zakona vlada trebalo da usvoji na sednici", naveo je Miljković.

On je najavio da bi taj zakon trebalo da se nađe u skupštinskoj proceduri na jesen. "Radi se, takođe, i nova Strategija za razvoj vazdušnog saobraćaja u Srbiji, koja će biti gotova u toku ove godine, kao i Državni program bezbednosti u vazdušnom saobraćaju, koji je obavezan po najnovijim standardima", dodao je drzavni sekretar.


Znači alo brate gospođo, pa ovi master planovi kipe na sve strane!

Znači uložiće čak 135 miliona (e be bog te mazo!) u 16 aerodroma!

Iako strasni ljubitelj avijacije i svega što uz to ide, ne mogu da se načudim ovolikoj papazjaniji ludaka u ovoj državi. Damn, šta li oni duvaju?

Pozdrav
[ ventura @ 14.07.2010. 23:03 ] @
Citat:
StORM48
Znači uložiće čak 135 miliona (e be bog te mazo!) u 16 aerodroma! Nije to šala. Sa toliko novca, mogu da naprave pistu dužine čak 19 metara!

Iako strasni ljubitelj avijacije i svega što uz to ide, ne mogu da se načudim ovolikoj papazjaniji ludaka u ovoj državi. Damn, šta li oni duvaju?

Pazi, ako to stvarno urade, to je izuzetno pametna stvar... Zamisli da iz Beograda treba da ideš u Novi Pazar, ako zanemarimo ulazak/izlazak iz grada (isto koliko ti i treba da stigneš do prvog aerodroma), autom ti do dole treba 4 sata, a manjim avionom oko sat vremena. Znači 16 malih aerdodroma pored svakog većeg grada u Srbiji, i još da liberalzujemo naš vazdušni prostor i da se rešimo kontrole letenja sa VFR lokalnih letova, to bi stvarno bio pun pogodak... Da naprave male sportske aerodrome sa travnatom pistom ne treba im ni 10% od tog planiranog novca.. Sa tim što su planirali mogu opušteno da asfaltiraju sve piste + propratne zgrade + IFR signalizacija.

A posedovati mali avion uopšte nije bauk... Solidan aviončić (za 4 osobe) se može naći već za 50-70 hiljada evra... Sat leta na takvom avionu (uključujući i depcidijaciju) je reda veličine 100-120 evra... Put do Novog Pazara autom košta reda veličine 50-60 evra, u manjem avionu 100 evra... Dakle cena je samo duplo veća, a komfort neuporediv.

A da imaš još policiju i carinarnicu po tim malim aerodromima (pa makar i na poziv), pa gde bi nam kraj bio..
[ StORM48 @ 14.07.2010. 23:18 ] @
Ventura, znaš dobro da se Ti i ja odlično kapiramo u ovom domenu.

Ali, ne misliš li da je ovo (pre)krupan zalogaj za današnju Srbiju?
Realno, i pored sveg kukanja, interesovanje za letove iz Niša (recimo) je praktično nepostojeće. Odnosno, nedovoljno da bi se ikakva posebna korist iz toga izvukla. Naravno, nije u pitanju ista kategorija letova, ali jeste nekakav pokazatelj opšteg razvoja vazduhoplovstva.

Saobraćaj (VFR) je generalno izumro poslednjih godina, a možda nisi obratio pažnju (skoro je nešto bilo na vestima, ja slučajno naleteo, pa proverio) da su sada neke takse za registraciju lakih letelica podignute do u nebesa, tako da posedovaje aviona postaje luksuz i za imućnije aero klubove.


EDIT: Našao sam, novi iznos poreza na avione do 6 sedišta, za privatnu upotrebu je 741.990 dinara. Njihova (državna) računica je vrlo prosta - luksuz je sve ono što oni misle da jeste, a narodu to ne smeta, jer ovde i inače svi avion poistovećuju sa kosmičkim brodom ili 100-metarskom jahtom.

U svetlu svega toga, jednostavno ne vidim prostora za optimizam.

Pozdrav
[ Horvat @ 14.07.2010. 23:27 ] @
Citat:

Realno, i pored sveg kukanja, interesovanje za letove iz Niša (recimo) je praktično nepostojeće


jbg,nemaju ljudi love :(

interesovanje mozda i postoji, ali ostaje u domenu fikcije "kako bih ja vrlo rado odleteo tamo i tamo...imam i aerodrom pod prozorom,ali..."

inace, kad pomenu takse, suboticki, tj. bikovacki, sportski aerodrom nema niti jedan avion, barem je tako bilo prosle-pretprosle godine, ne verujem da se ove nesto izmenjalo


bilo bi ovo jako lepo kad bi se uradilo, samo "od kojih para"
[ ventura @ 14.07.2010. 23:35 ] @
Citat:
Horvat:
inace, kad pomenu takse, suboticki, tj. bikovacki, sportski aerodrom nema niti jedan avion, barem je tako bilo prosle-pretprosle godine, ne verujem da se ove nesto izmenjalo

Ima kako nema... Ja poznajem jednog deča iz Subotice onako iz viđenja, kupio je Cirrusa SR22 pretprošle godine, i kolko znam živi u Subotici pa avion koristi za relaciju SU-BG...

Skoro sam čuo da je negde u Hrvatskoj slupao tog Cirusa, pa da je uzeo Citation Jet, pretpostavljam de je i dalje na toj relaciji...
[ Horvat @ 14.07.2010. 23:51 ] @
mozda postoji privatni vlasnik

ali aeroklub nema avion
[ ventura @ 15.07.2010. 00:07 ] @
Pa iskreno ja ne znam da li ijedan domaći aeroklub ima svoj avion, pa čak i ultralight... Skupa je to igračka da bi bilo ničije...
[ maliradojca @ 15.07.2010. 02:06 ] @
Citat:
ventura: Pazi, ako to stvarno urade, to je izuzetno pametna stvar... Zamisli da iz Beograda treba da ideš u Novi Pazar, ako zanemarimo ulazak/izlazak iz grada


Uskoro moze i viza da zatreba za ovaj let, ako bude sve po planu.
[ Slobodan Miskovic @ 15.07.2010. 07:08 ] @
Sto se tice aerodroma postojala je ideja i plan da se u Zrenjaninu (u vreme izgradnje 1942. najveci aerodrom na svetu :) ) napravi kargo aerodrom. Posle objavljivanja ideje tvorac iste je uhapsen i zadrzan u pritvoru vise od pola godine bez podizanja optuznice...
[ srdjan_m @ 15.07.2010. 07:37 ] @
Kako su ovi naši krenuli sa master planovima uskoro možemo očekivati vest o izgradnji kosmodroma.
[ ventura @ 15.07.2010. 08:08 ] @
Ne priče o kargo aerodromima, duplim pistama, dva ili više velikih aeordrma u Srbiji, najvećim aerodromima na svetu i sl... To su ekstremno nerealne priče koje čak i da se realizuju su osuđene na propast...

Ono što može da radi je da za početak urede postojeće, naprave još manjih sportskih aerodroma, i da deregulišu VFR letenje kao što je u USA. To bi dalo dosta jak podsticaj domaćem civilnom sektoru. Kad bi napravili manje asfaltne piste (6000ft), i stavili policiju/carinarnicu (makar i na poziv), onda bi se kompletno otvorila vrata generalne/poslovne avijacije, i to bi dosta dobro uticalo na razvoj nekih manjih mesta po Srbiji...

[ barakuda111 @ 15.07.2010. 08:44 ] @
Ma neka samo rade, ko ih ebe, bolje nego samo da kradu. Ali bolje da su napravili "master plan" da naprave tunel kroz frusku goru.
Kad malo bolje razmislim taj njihov master plan mogu da zavuku tamo gde ih svrbi, dok se konkretno nesto neuradi sve su to prazna obecanja.
[ Slobodan Miskovic @ 15.07.2010. 08:45 ] @
U Zrenjaninu jeste bio najveci aerodrom na svetu u to vreme.

http://en.wikipedia.org/wiki/Zrenjanin_Airport

Citat:
The Germans built the airport with concrete runway (1,800 meters long and 50 meters wide - biggest in the world in that time) in 1942 during the occupation of the Banat region (where Zrenjanin is located). The airport was used by Luftwaffe to carry military attacks on Serbia during World War II. After the war the region and the airport was handed back to the Serbs. The concrete runway was destroyed by JNA in 1948 at the beginning of the Informbiro crisis and its remains are still visible.



I na kraju su ga idiJoti unistili....

Sama lokacija aerodroma je perfektna, 55km NS, 75Km Beograd, 100Km Temisvar. ALi jbg, treba sve da bude u Bgd-u i NS-u.

[ Horvat @ 15.07.2010. 10:24 ] @
Citat:
ventura: Pa iskreno ja ne znam da li ijedan domaći aeroklub ima svoj avion, pa čak i ultralight... Skupa je to igračka da bi bilo ničije...


pa sigurno da neki imaju, jer kako bi drugacije organizovali obuku padobranaca i pilota

[ NoneVi @ 15.07.2010. 10:31 ] @
Citat:
Horvat: pa sigurno da neki imaju, jer kako bi drugacije organizovali obuku padobranaca i pilota


Padobranska obuka se plaća, tako da je savršeno moguće da se to radi privatno.
[ Horvat @ 15.07.2010. 10:34 ] @
naravno da se placa
ko je rekao da je besplatno?

obuka se vrsi u aeroklubovima
[ Slobodan Miskovic @ 15.07.2010. 10:40 ] @
Koliko znam aero klub Zrenjanin ima Cesnu 172, Utvu 75 i Zlin 526f.


Jedna odrzavana Cesna 172 je oko 30 000e. Ima i jeftinije ali sa +4500h leta...

Koga interesuju cene evo jedna sajt...

http://www.aircraftdealer.com/


i konkretno za Cesnu 172

http://www.aircraftdealer.com/..._sale/Cessna_172/94/page-1.htm
[ Horvat @ 15.07.2010. 10:43 ] @
da, i ecka ima avione svoje, rekao bih (necu sa 100%tnom sigurnoscnu tvrditi)
[ srdjee @ 15.07.2010. 10:59 ] @
Citat:
...studijskom posetom Sloveniji i Austriji...


Dosli, ozdrali se i prosetali Senbrunom...

Malo malo, pa oni u AT da provere kako tamo "to" funkcionise
[ a1200 @ 15.07.2010. 12:56 ] @
...a josh primaju i dnevnicu. Milina. To mu dodje kao letnji raspustic posle napornog rada, tj. pisanija master-blaster planova...
[ Izvoljski @ 15.07.2010. 20:37 ] @
Citat:
Uskoro moze i viza da zatreba za ovaj let (Novi Pazar), ako bude sve po planu.


budi bez brige, vize za tursku su ukinute.
[ StORM48 @ 16.07.2010. 00:26 ] @
Braćo, prevareni smo!

Sada govore o nekim brzinama koje su znatno manje od prvobitnih (sumanutih) 160km/h!

Citat:
Do 2030. prugom do Bara 100 na sat

16. jul 2010. | 00:07 | Izvor: Beta, Tanjug

Podgorica -- Srbija i Crna Gora bi za modernizaciju pruge Beograd-Bar i povećanje prosečne brzine do 100 kilometara na sat trebalo da obezbede 337 miliona evra.


Modernizacija pruge treba da poveća njenu prosečnu brzinu do 65 kilometara na sat do 2015. godine, odnosno do 100 kilometara na sat do 2030. godine.

Za rekonstrukciju dela pruge koji prolazi kroz Srbiju potrebno je 198 miliona evra, dok je za crnogorski deo pruge neophodno 139 miliona evra, rečeno je nakon sastanka trilateralne komisije Crne Gore, Italije i Srbije.

Prosečna brzina na železničkoj pruzi od Beograda do Bara trebalo bi do 2015. godine da iznosi 65 kilometara na sat, a do 2030. godine i do 100 kilometara, kaže crnogorski ministar saobraćaja, pomorstva i telekomunikacija Andrija Lompar.

"Nažalost, na toj pruzi neće biti moguće postići brzinu od 160 kiliomatara na sat, jer bi postizanje te brzine zahtevalo znatne izmene trase, tako da ćemo to odložiti za budući period", rekao je Lompar i dodao da je Crna Gora "rezervisala" deo novca za rekonstrukciju i modernizaciju pruge preko IPA fondova.

Predstavnik Ministarstva infrastrukture Srbije Miodrag Poledica je ocenio da je interes tri države za modernizaciju pruge "nemerljiv" i ukazao da u Srbiji "postoji veliki interes izvozno orjentisane privrede da se roba što pre i kvalitetnije preveze do Luke Bar", dodavši da "veliko interesovanje pokazuje i Fijat iz Kragujevca".

On je dodao da je, uz Koridor 10, modernizacija pruge od Bara do Beograda prioritet za Srbiju. "U budžetu Srbije postoji garancija za dobijanje ruskog, odnosno kredita za koji je srpska strana aplicirala kod Evropske investiciona banke (EIB)", objasnio je Poledica.

Od Beograda do Podgorice za 4,5 sata

Komercijalni direktor italijanske kompanije Italfer za zapadni Balkan Lauren Franćozi objasnio je da prva faza realizacije projekta podrazumijeva saniranje pruge, a druga njenu modernizaciju. "Na taj način bi trebalo da se obezbedi prosečna brzina do 100 kilometara na sat, kako bi se put od Beograda do Podgorice skratio na 4,5 sata", objasnio je Franćozi.


Ambasador Italije u Podgorici Serđo Barbanti zadovoljan je što se, posle potpisivanja Memoranduma o razumevanju o projektu rekonstrukcije i modernizacije pruge od Beograda do Bara, "prešlo sa reči na dela".

On je podsetio da su resorni ministri triju država pre godinu dana potpisali Memorandum, a da je italijanska vlada obezbedila milion evra za izradu studije izvodljivosti. Ta studija bi trebalo da bude podloga za apliciranje za kredite banaka, kao bi se obezbedila neophodna sredstva za rekonstrukciju i modernizaciju pruge.

Najveći deo novca za izradu studije, koja bi trebalo da bude završena do oktobra ove godine, obezbeedila je italijanska vlada, dok su 400.000 evra obezbedile Crna Gora i Srbija.

Ne znam kako je moguće da se u informacije u dve slične vesti ovoliko razlikuju, jer - ipak smo ozbiljna država?

Pozdrav
[ drbogi @ 16.07.2010. 02:30 ] @
Da smo ozbiljni prvo bi morali da napravimo Master plan, a ne ovako da svako govori šta mu padne na pamet.

Citat:

Predstavnik Ministarstva infrastrukture Srbije Miodrag Poledica


Ime je znak...
[ vlada131 @ 30.12.2010. 14:50 ] @
Stižu brze pruge

http://www.b92.net/biz/vesti/s...12&dd=30&nav_id=482867

Citat:
Srbija napokon gradi brze pruge
30. decembar 2010. | 14:40 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Srbiji su potrebne bolje i kavlitetnije pruge na kojima će vozovi moći da se kreću najmanje 100 kilometara na sat, kaže Milovan Marković.


Generalni direktor Železnica Srbije Milovan Marković je istakao da je urađena analiza pokazuje da će za izgradnju brzih pruga i modernizaciju postojećih u narednih 15 godina biti potrebno investirati pet do šest milijardi evra, a potrebno je još 2,7 milijardi evra za održavanje tih pruga.

Do sada nismo redovno planirali sredstva, nismo imali izvore, ali da bi našu mrežu od 3.900 kilometara održali u postojećem stanju, potrebno je u narednih 17 godina 2,8 milijardi evra, kazao je Marković.

On je ukazao da će za brzinu kretanja od 160 kilometa na sat biti osposobljena deonica Beograd-Novi Sad, a kreditima iz evropskih banka biće završena kompletna modernizacija te pruge.

Do tada ćemo imati i elektromotorne vozove, pa ćemo moći da poštujemo red vožnje, koji sada ponekad ne možemo, zbog oštećenja pruga, objasnio je on.

Zatim će se raditi nastavak modernizacije pruge severnog kraka Koridora 10 prema Subotici, a radi se i na pruzi od Stare pazove do granice sa Hrvatskom, prema Šidu.

Na južnom kraku od Beograda do Niša, takođe, ćemo rešiti pritanje dvokolosečne pruge, brzine do 160 kilometara na sat, najavio je Marković.
[ Horvat @ 30.12.2010. 15:03 ] @
Citat:

Do sada nismo redovno planirali sredstva, nismo imali izvore,

kakve lazi
milioni i milioni eura su bili obezbedjeni bas za zeljeznicu od raznih donacija (ponajmanje iz budzeta) izmedju ostalog i namenski za obnovu pruga
ali tu lovu je neko propio...

jos jedan "master plan"
[ Srđan Pavlović @ 30.12.2010. 15:40 ] @
http://www.b92.net/biz/vesti/s...12&dd=30&nav_id=482867

Pred svake izbore jedna gradnja munja pruge u najavi :)
[ vladd @ 31.12.2010. 13:08 ] @
Kakvi ste, kao oni starci iz mapeta

Mora malo da se razgori vatra optimizma, svetle buducnosti i svetla na kraju tunela, pred poskupljenja i stezanje kaisa.

Evo, jutros gledam Trezor, "Srecna Nova 1968"..iste price kao danas, decenijama, klonirane, povecanje proizvodnje 4% i izvoza 6%, uz rad i stednju, necemo odmah osetiti boljitak...i tako vekovima

Srecna vam nova 2011..uz istu. decenijsku, pricu!!

Poz

[Ovu poruku je menjao vladd dana 31.12.2010. u 14:25 GMT+1]
[ vladd @ 31.12.2010. 13:25 ] @
Kakvi ste, kao oni starci iz mapeta

Mora malo da se razgori vatra optimizma, svetle buducnosti i svetla na kraju tunela, pred poskupljenja i stezanje kaisa.

Evo, utros gledam Trezor, "Srecna Nova 1968..iste price, klonirane, povecanje proizvodnje 4% i izvoza 6%, uz rad i stednju, necemo odmah osetiti boljitak...i tako vekovima

Srecna vam nova 2011..uz istu pricu!!

Poz