[ pisac @ 22.07.2010. 23:53 ] @
Treba da pazarim biciklu sa kojom bih prelazio 50-100 kilometara dnevno. Budžet je 100-200€. Bilo bi dobro da bude udobna, a pri tome poprilično izdržljiva (pošto imam običaj da vozim i po teškom kamenju i kršu, nizbrdo pri 30-40km/h). Vozim je i po autoputu (do 90km/h nizbrdo), tako da treba da 'podnosi' i takvu vožnju

Treba mi neko ko zaista ima iskustva (i ne nagađa) da mi samo ukratko kaže šta da pogledam/kupim (a privatnom porukom može da mi kaže i gde da pogledam).

Pozdrav.
[ Ivan Dimkovic @ 22.07.2010. 23:56 ] @
Citat:
pisac
Vozim je i po autoputu (do 90km/h nizbrdo)


Da li si ti lud?

Ne... ne... da li si ti lud????
[ srdjee @ 23.07.2010. 06:12 ] @
Tebi onda treba neki kome je ABS standardna oprema, a ako ima i vazdusne jastuke to je plus. :S
[ Predrag Supurovic @ 23.07.2010. 06:26 ] @
Ko vozi bajs 90km/h taj sigurno ume i sam da pazari biciklu a i zna da za sve opisano treba da pazari najmanje dve, ako ne i tri :)

Verujem da jesi nekad uspeo da isteras biciklu 90 na sat, samo je bicikla bila na automobilu :)
[ noreniou @ 23.07.2010. 06:47 ] @
Koliko znam, saobracaj biciklom po autoputu je strogo zabranjen.
Elem
Pogledaj ovde neke modele
ukratko za 100-200e ne moze da se ocekuje neki preterano kvalitetan bajs.
Treba da obratis posebnu paznju na kocnice jel od njih zavisis (disk il v-brake), oblik guma uzimas onaj gde vise provodis vremena-kramponke> za offrode il 'celave' -asfalt i sediste posto ces na njemu dosta da provedes.
[ pisac @ 23.07.2010. 11:53 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Da li si ti lud?

Ne... ne... da li si ti lud????


Hehem, izgleda da nisam. Bio sam jednom prilikom kod psihologa, i isterala me iz kancelarije iz određenih razloga neslaganja sa mojim izjavama i postupcima. Nije napisala da sam lud, tako da je tvoja dilema rešena

Citat:
Predrag Supurovic: Ko vozi bajs 90km/h taj sigurno ume i sam da pazari biciklu a i zna da za sve opisano treba da pazari najmanje dve, ako ne i tri

Verujem da jesi nekad uspeo da isteras biciklu 90 na sat, samo je bicikla bila na automobilu


De, de, svaku temu morate da pretvorite u raspravu. Bez problema možeš da isteraš 70-80 sa razrađenom i podmazanom biciklom na nizbrdici, a uz određeni napor i aerodinamičnu pozu možeš i 90. Evo, skokni do begaljičkog brda na autoputu, i vozi na nizbrdici. Ne da ćeš da juriš, nego ćeš i da pretičeš kamione. Ja prob'o (i preticao) kad sam iš'o za Mladenovac biciklom.

Nego, to ne znači da znam šta treba da kupim. Ranije sam vozio najobičniji monti bajk 'Š' klase kupljen u inostranstvu za male pare (naravno ja sam ga održavao i menjao delove), koji su mi maznuli pre odredjenog vremena, a sada sam rešio da ponovo sednem u sedlo.

Citat:
noreniou: Koliko znam, saobracaj biciklom po autoputu je strogo zabranjen.


Znam i ja to, ali nisam lično nikada imao problema zbog toga. Da neće da mi oduzmu vozačku ? Čuo sam priče da su panduri startovali neke bicikliste i terali ih da sidju sa autoputa i voze po travi, ali čak i to da mi se desi, lako bih zapalio popreko preko livade do prvog regionalnog puta.

Inače, mnogo se bezbednije osećam kada vozim autoputem u zaustavnoj traci, nego regionalnim putem po ivici kolovoza dok mi kamioni i manijaci prolaze na 15cm od volana.



[ srdjee @ 23.07.2010. 12:44 ] @
Nem sanse da nadjes ni polovan dovoljno kvalitetan da izdrzi sve sto si napisao i to za 200e.
[ Backy @ 23.07.2010. 14:05 ] @
nije sporno da većina bicikala može da ide 90km/h nizbrdo uz uložen trud i pravilan položaj tela... al šta ćeš ako budeš morao da staneš ranije nego što si planirao? a pritom ceo bicikl košta 200€...

btw. maksimalna brzina "bez problema" za bicikl je oko 50km/h, preko toga se skoro sva energija ulaže u probijanje kroz vazduh i udobnost vožnje se značajno smanjuje čak i kada je telo u idealnom položaju...

p.s. kako si merio brzine koje si postizao? možda se tu krije zabluda :D
[ pisac @ 23.07.2010. 15:12 ] @
Brzinomerom, odnosno nisam gledao na brzinomer stalno ali je posle imao onu cifru maksimalne brzine nešto ispod 90km/h. Vrteo sam pedale ko blesav (brže nisam uopšte mogao da ih vrtim, i verovatno sam delovao jako smešno) jer mi najduži prenos nije bio dovoljno dugačak za te brzine. Da je bilo dužeg prenosa, imam utisak da sam mogao i brže da idem. Što naravno imam da probam prvom sledećom prilikom kada uzmem neke bolje zupčanike. A da sam preticao kamione u desnoj traci, jesam, ko od šale. Naravno posle su me na ravnom svi stigli i prestigli, ali bar sam uživao u momentu :-).

Nego svejedno. Šta meni treba: Meni treba bajs oko 150 +/- 50 eur koji u suštini ima dobar, čvrst i relativno ne pretežak ram, i kome nije ugrađena oprema koja će odmah da se raspadne. Bajs ću u početku voziti takav kakav je kupljen, a kasnije planiram da postepeno šrafim točkove, viljuške, sedišta, kočnice, i drugo što mi odgovara.

Da li postoji mogućnost da se kupi samo dobar ram, i to još možda recimo neka ALU varijanta. Čini mi se da bih bio spreman da dam samo za bolji ram 150 +/- eur, a da ostalo sastavim od ovih delova ovde koje već imam po po garaži (tj. imam skoro sve drugo, rastureno sa ranijih bicikla, nije kvalitet ni u top formi ali poslužiće za početak). Problem je samo što ne znam šta je dobar ram.
[ jablan @ 23.07.2010. 16:10 ] @
Hehe podsetio si me na ovo http://www.berkeleyside.com/20...d-record-cause-cyclists-death/

Doduše on je vozio samo 80kmh kad je poginuo.
[ Count Zero @ 23.07.2010. 16:33 ] @
Citat:
Tip vozi novog novcatog sportskog Mercedesa sa 200 na sat, i vidi kako ga pretiče jedan galopirajući beli konj. Sav besan, dodaje gas i povećava brzinu na 250 na sat. Nakon pola minuta, konj ga opet pretekne. Frustriran, zaustavlja auto na prvom parkingu, izlazi iz njega i besno ga šutira. Prilazi mu jedan seljak i pita:
- Gospodine, zašto šutirate taj divan auto? Pa oštetićete ga.
- Kako ne bih! Zamislite, idem sa 250 na sat i pretekne me jedan konj!
- Jel' bio beli konj?
- Aha.
- Sa upletenom grivom?
- Da, Da!
- Ma, ne obraćajte pažnju na tog konja. On je lud.
[ pisac @ 23.07.2010. 17:26 ] @
Ne znam da li ste gledali "Le Tour De France" ovih dana, ali spuštali su se sa nekog brda i sporadično okretali pedale, a išli su oko 100km/h. Naravno svi su na trkačkim biciklama u aerodimaničnoj pozi sa dupetom iznad glave.

Ah, da... išli su po krivinama! Ne baš serpentine, ali nisu baš ni autoput
[ pri3rak @ 23.07.2010. 23:44 ] @
E cuj 90kmph, imas ti jos do ovoga da treniras



Elem za 200e mozes samo dobar kovceg da pazaris, a tu cak i da se za*ebes neces osetiti posledice Generelno i ja bih novog ferarija za 2000e, al niko nece da ga da ...
[ pisac @ 23.07.2010. 23:57 ] @
Citat:
pisac:Da li postoji mogućnost da se kupi samo dobar ram, i to još možda recimo neka ALU varijanta. Čini mi se da bih bio spreman da dam samo za bolji ram 150 +/- eur, a da ostalo sastavim od ovih delova ovde koje već imam po po garaži
[ HeYoo @ 24.07.2010. 04:07 ] @
Pa rekli su ti ljudi vec... Male su to pare za bicikl kakav ti ocekujes tj da podnosi tako ekstremne uslove, a da se ne raspadne pri toj brzini sto ne znaci da si bezbedan i kad bi pazario najkvalitetnij bajk. Da naletis na bilo kakvo govance na putu pri toj brzini samo bi zvezde gledao a iza tebe jure skalamerije od vise tona iiii posle ispade da si se arogantan prema svom zivotu.... menjo par sec adrenalina za mogucu pogibiju

Ne znam razmili jos jedared...
[ pri3rak @ 24.07.2010. 10:31 ] @
Citat:


Znas kako za 150e se moze naci korektan ram, nov sa garancjom.Tesko ga je uzeti koliko i uci u prodavnicu i dati pare :) Samo ako mislis da si time resio svoje probleme varas se.Sto se tice one suicidalne ambicije da pretices kamione niz Begaljicu, sa tim pa i osetno jeftinijim ramom nemas problema jer ti neka bajna cvrstina rama za voznju pa asfaltu nije issue.No tvoja zelja da se s 30-40 spustas po krsu pored rama donosi i problem tockova viljuske i kocnica a to za neki socijalni izdatak neces naci :)
[ Marenović Slaviša @ 24.07.2010. 14:45 ] @
Zavisi koliko tezak bicikl.

Ja imam jedan sa bas masivnim ramom, a skoro da nije ni vozen. Siroke gume, kramponke, vise za voznju po prirodi nego po autoputu.
Treba ti snage da pokrenes bajk onako tezak, pa jos kada i ti zasednes na njega....


Shimano menjaci, okrecu se oko guvernale...

Jesi li nasao to sto ti treba? Svi ostali detalji na pp.

[ pisac @ 24.07.2010. 14:59 ] @
Merida Dominator, sa aluminijumskim ramom, polovan 90eur.

Valja li to?

Ima 24 brzine, amortizere i napred i pozadi, i lagan je više nego ijedan bajs koji sam ranije imao.

Što se tiče onih saveta da se ne uzima bajs sa zadnjim amortizerima, to sam ignorisao jer sam X puta razbijao jajca kada se spuštam nizbrdo na navedenim stenama, pa uvek moram da stojim na pedalama a bajs se toliko trese da par puta zamalo da spadnem sa pedala (tj. jednom mi je spala jedna noga i jedva sam se održao da se ne pretvorim u fleku na steni). Sem toga, kada ram ima amortizer, može da se nadje rešenje da se amortizer po potrebi i blokira. A kada ga nema, tu nema rešenja.
[ Marenović Slaviša @ 24.07.2010. 15:05 ] @
Ovo





To nije klasican zadnji amortizer, vidis da ne ide ispod sedista ka zadnjem tocku vec izmedju prednjeg i zadnjeg tocka..... Sto je dobro.
Mnogo bolje nego da ima klasican zadnji amortizer.
Jos je bolje sto ima onakvu prednju kocnicu.

Opaka stvar, samo nemoj da preletis preko guvernala.

Dobra kupovina ako je ovakvo nesto, moze fotka?



[Ovu poruku je menjao Marenović Slaviša dana 24.07.2010. u 16:21 GMT+1]
[ Backy @ 24.07.2010. 17:11 ] @
ovaj sa slike uopšte nije naivan... clipless pedale, gasni amortizeri i hidraulične kočnice teško mogu da se dobiju za 90e

ram predviđen za amortizer puca kada se zglob blokira, na to odmah zaboravi...

ako budeš sedeo na neravnom spustu, 100% ostaješ sterilan bez obzira na amortizer... problem spadanja nogu sa pedala se rešava dobrim pedalama i vežbanjem tehnike, ako su uslovi baš ekstremni tek onda dolaze cilpless pedale
[ pisac @ 24.07.2010. 20:22 ] @
Jeste, to je taj sa slike. Ali nema disk na prednjem točku već običnu kočnicu, a isto i pozadi nema hidrauličnu. Prednja viljuška mu je nešto drugačija (ima neku ukrasnu harmonika gumu i velika "merida" slova).

Kočnice odlične (možda i previše odlične, moraću prednju malo da olabavim). Udoban je do jajca , oduševljen sam. Stvoren za offroad.

Jedino što definitivno postoji utisak da se snaga gubi na amortizerima, kada se vozi stojeći. Realno, mora da se gubi nešto sitno na trenje amortizera kada idu gore-dole, ali da li je taj gubitak toliki kao što se stiče utisak, to je drugo pitanje.

Citat:
Backy: ovaj sa slike uopšte nije naivan... clipless pedale, gasni amortizeri i hidraulične kočnice


Šta su to clipless pedale, a i kako prepoznaješ gasne amortizere?

Citat:
Backy: ram predviđen za amortizer puca kada se zglob blokira, na to odmah zaboravi...
Ako bih produžio šipku sedišta da udari u zadnju viljušku (kao recimo kad spustim sedište) amortizer više nije u funkciji. Misliš li da bi onda pukao ram pri vožnji na ravnom asfaltu (tj. autoputu)? Ja sumnjam. Moguće ako idem offroad sa blokiranim amortizerom, ali na asfaltu ipak nema tih opterećenja.
[ Backy @ 25.07.2010. 00:05 ] @
Citat:
pisac: Realno, mora da se gubi nešto sitno na trenje amortizera kada idu gore-dole, ali da li je taj gubitak toliki kao što se stiče utisak, to je drugo pitanje.


manji su gubitci na ramovima sa "klackalicom", mada ima raznih rešenja kojima se smanjuju... ovo je najprostija verzija koju je i capriolo imao u ponudi


Citat:
pisac: Šta su to clipless pedale, a i kako prepoznaješ gasne amortizere?


klipseri bez kajiševa, isto služe za pravilan stav i mogućnost vučenja pedale na gore ali su mnogo bezbednije jer nogu drži opruga koja može da se podešava (slično kao kod skija) pa u slučaju pada ne mora bicikl da ti otkine stopalo ili nogu...
zadnji se prepoznaje po dodatnoj komori, a kod manitou vile se vidi crvena poluga za vazdušni preload...

Citat:
pisac: Ako bih produžio šipku sedišta da udari u zadnju viljušku (kao recimo kad spustim sedište) amortizer više nije u funkciji. Misliš li da bi onda pukao ram pri vožnji na ravnom asfaltu (tj. autoputu)? Ja sumnjam. Moguće ako idem offroad sa blokiranim amortizerom, ali na asfaltu ipak nema tih opterećenja.


po dobrom asfaltu je ok, al nisam siguran kako bi podneo rupe... pogotovu pri srednjoj brzini (izmedju 30 i 50km/h)
[ pisac @ 25.07.2010. 14:35 ] @
Malo sam dotegao biciklu i proverio šta sve ne valja. Najmanji zupčanik pozadi (11) je totalno propao, i neupotrebljiv je. Znači ništa od jurcanja autoputem za sada . Najveći zupčanik napred isto ima poneki otpali zubac, ali radi. Nego, imam problem sa ručicom menjača za nazad, radi samo od 4. do 8. brzine a nije mi jasno zašto. Ručica ode do kraja, ali ne pomera brzine ispod 4.





Zadnji amortizer je drugačiji nego na onoj slici. Nategao sam ga do kraja, i time bitno smanjio amortizaciju pa i osećaj gubitka snage na usponima. Sada skoro kao da nema amortizer. Kada mi bude trebao udoban downhill, onda ga lepo otpustim, sjurim se, i ponovo zategnem





[Ovu poruku je menjao pisac dana 25.07.2010. u 16:11 GMT+1]
[ Backy @ 25.07.2010. 16:34 ] @
Citat:
pisac: Najmanji zupčanik pozadi (11) je totalno propao, i neupotrebljiv je. Najveći zupčanik napred isto ima poneki otpali zubac, ali radi.


znaci vožnje sa istrošenim lancem...

Citat:
pisac: Nego, imam problem sa ručicom menjača za nazad, radi samo od 4. do 8. brzine a nije mi jasno zašto. Ručica ode do kraja, ali ne pomera brzine ispod 4.


dok "klikćeš" polugu za povećavanje brzine, rukom izvlači sajlu iz ručice... ako se pomeri problem je u menjaču, a ako je blokirana onda je u ručici... ako je problem u menjaču, na njemu imaš 2 šrafa koja služe kao granice pa probaj jednim od njih da mu produžiš hod... ako nije ni do toga, onda je prosto oslabila opruga mada to nisam video na brendiranim menjačima

p.s. pošto si u diy fazonu, ovde možeš da pročitaš mnogo pametnih stvari koje je neko probao u praksi http://sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html (ovo je za konkretnu temu, prelistaj ceo sajt)
[ pisac @ 27.07.2010. 18:05 ] @
Opravio sam ručicu menjača, bio je skoro zaribao zubac koji hvata zupčanik i pritiska ga naniže za brzine ispod 4. U stvari, nije zaribao već se ulje nekako stvrdnulo i kretao se vrlo sporo ka poziciji na kojoj hvata zupčanik. U ručici menjača sam našao neku mrtvu larvu ili šta je već, ono čudo što pravi sebi belu opnu. To sam video i u zvoncu, tako da zaključujem da je bicikla dugo vremena stajala negde nepokretna u nekom podrumu.

Nego, imam par pitanja. Od stare bicikle mi je ostalo zadnje i prednje svetlo Cateye, kao i brzinomer Cateye CC-ST200. Problem je što su svi nosači za te spravice ostali na staroj bicikli, koju je neko zapalio pre dužeg vremena. Gde to sad da nadjem? Glupo mi je da kupujem sve to kada ga već imam, ali ranije sam pitao na par mesta i niko nije imao samo nosače na prodaju već kompletan uređaj. Meni naravno to nije logično, jer onda čemu mi služi mogućnost skidanja recimo brzinomera kada je posle nestanka bicikle ionako neupotrebljiv i treba kupiti novi?

I imam jedan problem. Čuje se određeno pucketanje kada vrtim pedale, negde iz dela oko pedale ali ne mogu da utvrdim odakle tačno. Što je jači pritisak na pedalu, jače se čuje i pucketanje. I to u trenutku kada se sa jedne pedale pritisak prebacuje na drugu. Čini mi se da je to spoj rama sa zadnjom viljuškom, ali je možda i od ona dva šrafa na ramu koji su u blizini (vidi sliku). Viljuška se ljulja levo-desno za nekih 5mm kada pritiskam jako pedale (na usponu), ali mi se čini da je to normalno kod full suspension bicikala i da i ne može drugačije. Pošto nisam imao full suspension biciklu ranije, da čujem iskusne da li je to OK i da li treba da me brine pucketanje? Inače, ram sam detaljno pregledao pre kupovine, a sada ponovo, i nema nigde nikakvih naprslina ili drugih oštećenja (sem ogrebotina).


Čemu inače služe ova dva šrafa na ramu kod spoja za zadnjom viljuškom, ali i kod sedišta?

[ jablan @ 27.07.2010. 18:26 ] @
Tu valjda montiraš nosač za bidon ili npr. za pumpu.
[ joojant200 @ 28.07.2010. 09:39 ] @
Citat:
pisac: I imam jedan problem.


Proveri da li ti je istrosen 'bottom bracket' ketridz - ne znam kako se kaze na srpskom :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Bottom_bracket
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=94
[ zilede @ 28.07.2010. 11:54 ] @
Citat:
pisac: Merida Dominator, sa aluminijumskim ramom, polovan 90eur.

Valja li to?

Ima 24 brzine, amortizere i napred i pozadi, i lagan je više nego ijedan bajs koji sam ranije imao.

Što se tiče onih saveta da se ne uzima bajs sa zadnjim amortizerima, to sam ignorisao jer sam X puta razbijao jajca kada se spuštam nizbrdo na navedenim stenama, pa uvek moram da stojim na pedalama a bajs se toliko trese da par puta zamalo da spadnem sa pedala (tj. jednom mi je spala jedna noga i jedva sam se održao da se ne pretvorim u fleku na steni). Sem toga, kada ram ima amortizer, može da se nadje rešenje da se amortizer po potrebi i blokira. A kada ga nema, tu nema rešenja.



a sta cemo kad se pojavi vlasnik tog bicikla?


[ pri3rak @ 28.07.2010. 12:43 ] @
Citat:
zilede: a sta cemo kad se pojavi vlasnik tog bicikla?


Pa da popije pivo o njegovom trosku.Red je da covek casti kada se otarasi krsine
[ pisac @ 28.07.2010. 13:18 ] @
Citat:
zilede: a sta cemo kad se pojavi vlasnik tog bicikla?


Teško da će da dolazi iz Nemačke zbog bajsa koji je bio duže vreme u podrumu
[ HoT_Steppa @ 29.07.2010. 09:40 ] @
Batali gledanje MTB, kupi neki trekking ili klasicnog drumasa. 28" tockovi su zakon za duza putovanja.
[ Nenad Vranjanac @ 29.07.2010. 19:38 ] @
pre nekih 10ak godina sam baš aktivno vozio bajs i na jako strmoj asfaltiranoj nizbrdici isprobao maksimum.

elem doterao sam do 67 i to na 2-3 sekunde i sećam se da je bilo neopisivo strašno.
baš me zanima kako izgleda to brže od 90kmh...
ili si to merio relativnu brzinu naspram kamiona koji idu u suprotnom smeru uzbrdo?