[ Ivan Dimkovic @ 29.07.2010. 22:43 ] @
http://www.theregister.co.uk/2...9/dft_speed_cam_incorrectness/

Citat:

Exclusive The Department for Transport (DfT) has "unwittingly" misled the public over the benefits of speed cameras for the last four years.

That was the shock admission yesterday by a DfT spokeswoman, when finally cornered by the Department’s own research. She also told us that they have finally agreed to put matters right by adding an explanation to future public statements.

The misinformation began with a report produced by the DfT (pdf) itself in 2005. On the basis of this report, it came up with the now infamous claim that speed cameras are directly responsible for reducing the level of killed and seriously injured (KSI) at camera sites by 42 per cent. Yet its own evidence barely supported half that figure.

The claim has been repeated frequently by official spokespersons and road safety campaigners, and on the DfT’s own Think! road safety website. It has also been regularly questioned by speed camera opponents, who point out that other effects should be taken into account. These include overall "trend" improvements in the KSI rate, other road safety measures put in place at accident black spots, and a statistical quirk known as "regression to the mean".


Elem, UK ured za transport je godinama lagao javnost da kamere sa radarima smanjuju broj ubijenih/ozbiljno povredjenih za 42% - naravno, gomila drugih medija / sajtova su citirali ovu besmislenu cifru i davali kredibilitet ovoj lazi.

Bilo je potrebno "samo" 5 godina da se komentari akademske javnosti u vezi sa besmislenom matematikom priznaju od strane "drzavnih sluzbenika" koji se naravno samo brinu za bezbenost... nikako za otimacinu novca postavljanjem tih naprava ne na "crnim tackama" vec na mestima gde je najverovatnije da ce ljudi voziti brze.

Naravno, sajt im jos i dalje navodi "42%" ali se ocekuje da ce ovo ipak imati uticaja na buducu politiku postavljanja ovih naprava.
[ vladorr @ 30.07.2010. 00:09 ] @
Sada će Jeremy Clarkson da likuje.
[ Dzoni_mkv @ 30.07.2010. 11:56 ] @
Auuu jedva cekam nedelju i novi Top Gear, kako ce Jeremy aka "How hard can it be" Clarkson da ih potkaci malo.......
[ Ivan Dimkovic @ 30.07.2010. 12:34 ] @
I treba da ih potkaci - upravo je fora u tome da dosta ljudi misli da se Jeremy zaje*ava kada su se bavili ovim problemom.

Pre par godina su lepo prikazali mapu instaliranih kamera i uporedili je sa mapom "crnih tacki". Logicno je ocekivati da ce kamere biti na crnim tackama? A pa ne... kamere se najcesce postavljaju tamo gde je najvise verovatno da ce ljudi voziti brze od dozvoljene brzine.

Pravo je cudo, zapravo, da su uopste i priznali da je u pitanju greska... Obicna reakcija drzavnih cinovnika je ignorisanje :)
[ vladd @ 30.07.2010. 17:26 ] @

Mada je i priznanje greske "opako" oruzje. Svi (mislim na birokrate) u zadnje vreme olako priznaju greske, i posle toga nista..sve po starom, mozda ako padne neko obecanje, ali neodredjeno, na dugom stapu...

Poz
[ Skandy @ 31.07.2010. 05:56 ] @
Da su zaista zeleli da smanje broj saobracajni nezgoda na odredjenoj deonici, to bi izgldealo ovako:

1. par stotina metara (500 - 800) od raskrsnice/crne tacke, se postave mobilni displeji sa radarima, koji vozacima prikazuju njihovu trenutnu brzinu, kao i upozorenje ako se krecu brze od ogranicenja. Nikakvo fotografisanje, kaznjavanje, samo skretanje paznje.

2. Na 100 - 200m od raskrsnice je jasno uocljiv saobracajni znak koji vozace obavestava da je sledeca raskrsnica pod nadzorom kamera/radara koji ce meriti brzinu prolaska vozila kroz raskrsnicu kao i kroz crveno svetlo.

3. Gradska uprava zaduzena za bezbednost saobracaja dostavlja proizvodjacima GPS uredjaja tacne lokacije kamera/radara i dozvoljava im da zvucnim ili nekim drugim signalom upozoravaju vozace na nailazak deonice pod kontrolom kamera/radara.