Posle gotovo propalog pokusaja da konzoliraju fransizu skontali su valjda da to jedino moze da opstane na masinama sa tastaturom i misem .
21. septembra izlazi nova civilizacija sa nekim drasticnim ali izgleda veoma dobrim promenama:
- kvadratnu mapu je zamenila hex mapa
- nema vise stacks-of-doom, jedan tile - max 1 jedinica
- promene u uticaju kulture
- umesto civics sad su social policies
- trimovan tech tree
itd
Bar da su demo neki okacili ovako nas drze u neizvestosti i hrane na kasicicu . Podlaci
Moram i ja da priznam da mi je isto civ3 drazi, nekako su skroz omeli igru sa religijom i preteranim uticajem iste i nekako su pokvarili advisor liste. Moram da priznam i da mi nedostaje gradjenje palate Valjda je sve to bila posledica zatupljivanja i konzolizacije, nadam se da ih je debakl sa Revolutions konacno naterao da se manu corava posla. Cak cu Sidu i oprostiti sve idiotske izjave oko revolutions-a samo da ovo napravi da valja
Btw, kako vam se cini ceo taj art deco stil interfejsa?
Zju Elite :D
Rado bih cuo sad zvuk Mining ili Pulse lasera :D
Alpha Centauri ne mora ni da dobije nastavak - ja je jos igram takvu kakva je ;)
[ Horvat @ 13.09.2010. 12:15 ] @
Citat:
mmix:
- nema vise stacks-of-doom, jedan tile - max 1 jedinica
nja,a kontam da se u gradu i dalje moze "fortifikovati" gomila jedinica?
kako onda osvojiti grad,ako ne mozes nanizati jedinice,pff
al cekam civ 5 :]
mada sumnjam da cu moci igrati
[ mmix @ 13.09.2010. 12:28 ] @
Ogranicenje ukljucuje i gradove, samo jedna jedinica od jedne vrste po tile-u, u gradu to znaci npr max jedan worker, jedan pesadinac i jedan brod. Koliko sam shvatio samo avioni ce moci da se stackuju na nosace i rakete na missile sub.
[ 3way @ 13.09.2010. 12:30 ] @
Jel moze neko da nabrzinu napise razlike izmedju ovih igara.
U stvari, trazim nesto sto je najslicnije Civ2.
[ Horvat @ 13.09.2010. 12:43 ] @
@miljan, nja, kaka, sad ako on ima jacu jedinicu,a ti nemas love da napravis jacu,nego imas love da napravis 2 slabije, ajd zdravo
ne svidja mi se to
@3way, pa ovo su nastavci civilizacije 2 (s tim da nema onih savetnika koji ti govore,niti da gradis palatu, sto je s*it pomalo, ali sustina igre je ista - osvoji svet, cak postoji i nova kolonizacija, civ4:colonization)
[ 3way @ 13.09.2010. 12:48 ] @
@horvat, dobro to je ocigledno, zanima me koliko je gameplay izmenjen :)
[ mmix @ 13.09.2010. 13:05 ] @
@3way, pa svaka civilizacija je bila nekako na svoju ruku, ne verujem da ce se ponovo pojaviti bas nesto kao Civ@ samo sa lepsom grafikom.
@Horvat, onda promenis strategiju i branis grad kroz fort ispred grada. Koliko sam shvatio menja se potpuno koncept borbi i moras na duze staze da razmislis dobro pre nego sto negde podignes grad jer ce vise nego ocigledno teren igrati rpesudnu ulogu u ratovanju. Kad dodjes u situaciju da su ti resursi takvi da sa dva strelca branis od tenka onda je tu prica bila vec gotova pre X poteza AL siguran sam da ti se svidja kad svojim tenkom naidjes na njegove strelce
civ4: colonization je zapravo remake stare kolonizacije, tj osvajanja amerike i njenu borbu za nezavisnost. Igra je bukvalno identicna samo je graficki unapredjena.
[ mmix @ 13.09.2010. 13:28 ] @
Hehe, zvanicna lista gradova drzava Izgleda da cemo naletati na sebe u igri
Citat:
Confirmed City State
Militaristic City States
Almaty [Kazakhstan] Belgrade [Serbia]
Budapest [Hungary]
Dublin [Ireland]
Edinburgh [Scotland]
Hanoi [Viet Nam]
Sidon [Lebanon]
Tyre [Lebanon]
[ dule_ns @ 13.09.2010. 13:43 ] @
Citat:
mmix: Hehe, zvanicna lista gradova drzava :) Izgleda da cemo naletati na sebe u igri :)
To su neki city-states. I koliko sam pročitao ratoborni smo.
A što se tiče grada on ima svoju odbranu (garnizon) koji može samo da brani grad, plus možeš još jednu jedinicu da smestiš u grad.
Zanimljivo je da je količina resursa sada bitna, znači ako jedinici treba resurs a ti imaš 2 takva resursa, onda možeš samo 2 takve jedinice da napraviš
[ mmix @ 13.09.2010. 13:50 ] @
Mislim da nije za sve, samo za kriticne (recimo svaki nuke mora da ima svoj uranium resurs), bilo bi malo bezveze da ti treba psoeban resurs za svakog musketman-a, to bi bio prilicno ogranicavajuci faktor u pravljenju i odbrani gradova. . Gde si procitao da moze dve jedinice u gradu? Svuda kuda vidim pise da moze samo jedna od jedne vrste.
[ StORM48 @ 13.09.2010. 13:51 ] @
Iskren da budem, mene je već u CivII (ili je to bilo u III?) smorilo što su ukinuli mogućnost kreiranja naroda - ono otkucaš ime, pisanje po padežima, vladara, glavni grad i obeležja, a sve se to onda koristi u samoj igri, što je vrlo kul rešenje. Po meni.
Mrzim kad moram da biram civilizaciju sa kojom ne mogu da se identifikujem.
A može biti zanimljivo i izmisliti svoju!
@mmix
Hvala za link, živeh u neznanju - gledaću da to isprobam koliko danas.
Pozdrav
[ mmix @ 13.09.2010. 13:56 ] @
Pa civ5 je potpuno modabilan i civilizacije su u standardizovanim packovima, Babilonci npr dolaze kao poseban DLC pack. Generalno nas nista nece sprecavati da napravimo civ pack za srbiju, samo ce biti malo tricky sa leader animacijama, ali one ti ionako trebaju ako igras protiv Srbije :)
[ dule_ns @ 13.09.2010. 13:59 ] @
Citat:
mmix: Mislim da nije za sve, samo za kriticne (recimo svaki nuke mora da ima svoj uranium resurs), bilo bi malo bezveze da ti treba psoeban resurs za svakog musketman-a, to bi bio prilicno ogranicavajuci faktor u pravljenju i odbrani gradova. . Gde si procitao da moze dve jedinice u gradu? Svuda kuda vidim pise da moze samo jedna od jedne vrste.
Citat:
# Cities can fight on their own, and have a Combat Strength. A unit can be garrisoned to increase the city's combat strength.
# A city can have both a unit garrisoned and also a regular unit stationed on the city tile at the same time; however, the regular unit stationed on the tile is ignored if the city is attacked.
Al kako će zaista biti videćemo uskoro.
Citat:
Strategic resources such as Iron are now limited, and each unit that requires them will reduce the available pool.
Znači ako treba resurs, onda im je broj ograničen na onoliko koliko imaš resursa.
[ mmix @ 13.09.2010. 14:07 ] @
Ah, izgleda da je istina kao i uvek negde na sredini
Citat:
One strategic resources will only allow you to build a limited supply of units that require that resource i.e. one Iron will allow about 5 units bases on Iron
Znaci nije jedan za jedan, ali zaista "trosi" resurs.
[ dule_ns @ 13.09.2010. 14:08 ] @
Verovatno zavisi od veličine mape. Ima smisla.
[ Horvat @ 13.09.2010. 14:52 ] @
@mmix, pa sad ga pretera :D
nisam mislio tako,nego imas npr da napravis 2 ona sa buzdovanima (zaboravio sam kako se zovu),ali nemas dovoljno da napravis pikeman-a, i ovaj dodje s pikeman-om (ili sa archerom) i bye bye jer mozes samo jednog buzdovana da stavis (ovo je samo da razjasnim na sta sam mislio)
znaci ako te zapadne bolja pozicija na mapi imas veci potencijal da pobedis (jer imas bolje resurse), to mi se bas i ne svidja
@storm, mislim da je u dvojci jos bilo da mozes sam praviti naciju i upisivati ime vodje (to je sigurno bilo), a gradove mozes i u 3 i 4 nazivati kako zelis (ako se dobro secam,sad sam vec davno igrao)
e sad, pisanja po padezima se ne secam
[ Srđan Pavlović @ 13.09.2010. 15:01 ] @
Uuu.. nova civilizacija :)
Btw, ako cemo ove do sada gledati - meni najbolja dvojka, i dalje.
Trojka mi se totalno ne svidja, a cetvorku nisam nesto mnogo igrao ali isto mi nesto nedostaje... dvojka je zakon - u mrezi :)
[ djordje1979 @ 13.09.2010. 15:22 ] @
Jedino sto sam probao da igram pre neku godinu je Civ4, i znam da sam sve dao na nauku i razvoj oruzja. Jer sam hteo da budem hi-tech, a moj protivnik jos jase slonove. Napadnem ja njega helihopterima i tenkovima i mislim se sad cu da ga sravni sa zemljom kad njegov slonic se gicne i kljovom obori moj helihopter. I sve tako nesto u tom fazonu, ja napredniji od njega hiljadu godina a on me dobi na brojnost. To sto ja koristim vatreno oruzje i sva napredna oruzja 20-og veka njemu znaci 2%, dovoljno je da on ima recimo 50% vise slonova nego ja tenkova i pobeda mu zagarantovana. A tek koliko je simulacija borbe ruzno odradjena uzas jedan.
[ mmix @ 13.09.2010. 15:41 ] @
Citat:
Horvat: znaci ako te zapadne bolja pozicija na mapi imas veci potencijal da pobedis (jer imas bolje resurse), to mi se bas i ne svidja
Ne mora da znaci. Pod jedan mozes trgovati resursima, pod dva fokusiraces se na one jedinice i strategije za koje posedujes resurse i pod tri ovi zahtevi uticu izgleda samo na bas specijalne jedinice (pogledaj spisak ovde). Mene bi zapravo obradovalo da strategija resursa i njihovog nabavljanja bude deo celokupnog "aranzmana". Cetvorka je to uvela ali nekako nije funkcionisalo, i dalj eje bilo najjeftinije jednostavno pokoriti teritoriju sa resursom.
Citat:
djordje1979: I sve tako nesto u tom fazonu, ja napredniji od njega hiljadu godina a on me dobi na brojnost. To sto ja koristim vatreno oruzje i sva napredna oruzja 20-og veka njemu znaci 2%, dovoljno je da on ima recimo 50% vise slonova nego ja tenkova i pobeda mu zagarantovana.
Pa drugi svetski rat ti je dobar primer tacnosti ove postavke, Nemci su u svakom tehnoloskom i naucnom pogledu bili superiorniji od alijance. Neke od tih tehnologija se i danas potpuno neizmenjene koriste u vojnoj industriji (npr visoko presovani aluminijumski profili za sasije danasnjih aviona 5 generacije se prave na isti nacin na koji su nemci pravili sasije za mesersmita), pa su opet izgubili jer je nemce svaki izgubljeni avion kostao puno i bio skup za proizvodnju i dakle zamenu u borbama. Ameri su sa druge strane na traci stancali jeftine thunderboltove i mustange i gubili ih masovno ali u sumaru su pobedjivali. Sve je to deo strategije. Posle su golobradi i bosi vijetnamci isprasili te iste amere koji su bili dve svetlosne godine ispred njih, opet na istu strategiju, jeftina masovnost protiv skupe savrsenosti . Al nesto mi se cini da ova civilizacija nece toliko patiti od toga, vojska je skupa i treba je rasporediti po mapi tako da bude upotrebljiva a 1-unit-per-tile efektivno sprecava masovne one-turn bitke koje su karakteristicne za prethodne civilizacije. Sa druge strane vratila je "omeksavanje" fornta sa artiljerijom iz pozadine . Videcemo nasta ce to da lici
[ djordje1979 @ 13.09.2010. 16:19 ] @
Nekako je to meni preterano. Ti ipak poredis avione sa avionima i to ima smisla jer je razlika samo u kvalitetu.
A ja poredim slonove i avione. U realnom zivotu ja cu sa jednim mitraljezom da pobijem hiljadu slonova, ne moze ni da mi pridje sa macem ili lukom i strelom. U realnom zivotu mozes imati hiljadu konjanika i oni nema sanse da ubiju moj tenk jer nemaju cime. Bez obzira sto ja imam samo 1 tenk. A u civu 3 konjanika ubiju moj tenk jer su brojniji. hau jes nou. Macem ubiti tenk je bez veze kolko god maceva ti imao.
edit:zaboravih vjetnamce, skor je 3 miliona mrtvih vjetnamaca naspram 60k mrtvih amera, pa ti vidi ko je tu pobedio.
Inace ako se ne varam Rusi su branili vjetnamske gradove, tako da to nije bas bio cist okrsaj ameri vjetnam.
[Ovu poruku je menjao djordje1979 dana 13.09.2010. u 17:31 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao djordje1979 dana 13.09.2010. u 17:31 GMT+1]
[ mmix @ 13.09.2010. 16:37 ] @
Pa statisticki uvek ce da bude neki bolid koji ce da izviri iz tenka da pogleda nativce i onda, zap, ode glava Uostalom koliko si ti slonova pobio pre nego si izgubio
[ djordje1979 @ 13.09.2010. 16:44 ] @
Citat:
mmix: Pa statisticki uvek ce da bude neki bolid koji ce da izviri iz tenka da pogleda nativce i onda, zap, ode glava Uostalom koliko si ti slonova pobio pre nego si izgubio
Nemam pojma koliko sam ih pobio ali znam samo da nisam uspeo da ih osvojim, i da nisam stekao osecaj dominacije s obzirom na moju tehnicku superiornost.
[ IT_DooX @ 13.09.2010. 16:50 ] @
Uf ovo se jos pravi :) Nisam neki gamer ali sam CIV Sida Majera uvek voleo da pikam, premijera zakazana za 21. septembar bas me zanima koliko ce trebati grupama da izbace ovo :))
[ marko37 @ 14.09.2010. 01:40 ] @
Civ 3 + Conquests + Rise and Rule = mnogo bačenog vremena...
ignorisite par minuta setupa na pocetku, posto su ovo snimci live sesija. Snimljene su sinoc oko 10pm po nasem.
Horvat, u ovom drugom imas ratovanje.
[ mmix @ 14.09.2010. 09:26 ] @
@Storm poslusali su te
[ djoka_l @ 14.09.2010. 09:40 ] @
Citat:
Srđan Pavlović:
Btw, ako cemo ove do sada gledati - meni najbolja dvojka, i dalje.
Trojka mi se totalno ne svidja, a cetvorku nisam nesto mnogo igrao ali isto mi nesto nedostaje... dvojka je zakon - u mrezi :)
Srđane care! I po meni dvojka rulez! U trojci su upropastili artiljeriju, brodove i avione, ali sam je ipak igrao jer sam dvojku negde zaturio. Četvorku nisam ni pogledao. Sad me nešto kopka da kupim peticu, ali se plašim da će biti još gora od trojke. Ko još želi da gleda animacije bitki, kada, na primer, pokrene 400 jedinica tenkova...
[ mmix @ 14.09.2010. 09:56 ] @
Upravo u vezi toga sam video na snimku super stvar, strategy view ko nekad u hex-strategijama
Btw, artiljerija je ponovo funkcionalna kao pozadnska podrska, moze da gadja preko linije fronta.
[ mmix @ 14.09.2010. 11:50 ] @
Citat:
Verovatno zavisi od veličine mape. Ima smisla.
Ok uocio sam neke stvari na snimcima:
Jedan samuraj ga je kostao jedan Iron, medjutim sa jednog tilea sa ironom je dobijao 6 iron-a. Izgleda da je to princip sa resursima, uvedena je ukupna kolicina koja se onda raspodeljuje a koju kolicinu imas sa tila zavisi od razvijenosti istog (put, rudnik itd). Nisam uspeo da vidim kakva je prica sa ostalim resursima (luxury i food npr). Svida mi se "ko prvi devojci" koncept za resurse, ako dodjes do resursa van svoje teritorije i izgradis rudnik taj rudnik postaje tvoja teritorija (kao npr outpost u civ3)
Gradovi su nepokretne jedinice i pucaju na osvajace i moraju biti "savladani" da bi se grad osvojio. Jacina grada izgleda zavisi od velicine i od tehnoloskog nivoa.
Vracen je zone of control
Svidja mi se i sto putevi i pruge kostaju zivu lovu za odrzavanje, mape vise nece posle neke godine izgledati izrovane prugama po svim pravcima kao ranije, bice puteva tamo gde ti treba i njihv raspored ce isto biti deo strategije. Nisam doduse provalio da li neprijatelj moze da koristi puteve na tudjoj teritoriji (pretpostavljam da ne)
[ Srđan Pavlović @ 14.09.2010. 12:14 ] @
Citat:
Nisam doduse provalio da li neprijatelj moze da koristi puteve na tudjoj teritoriji (pretpostavljam da ne)
Ma moze, garant, uvek je moglo, a i bila bi glupost da ja ne mogu da idem istim putem kojim ti mozes.
Svidja mi se gameplay i neke novine - kanda cu posle puno vremena opet cuti ventilator iz kucista :)
[ djoka_l @ 14.09.2010. 12:17 ] @
Nisi u pravu Srđane, u dvojci su pruge bile korišćene isto bez obzira da li je tvoja teritorija ili neprijateljska, dok je u trojci kretanje po tuđoj teritoriji kao kretanje preko terena bez infrastrukture, odnosno trošili su se move potezi...
[ Branko Santo @ 14.09.2010. 12:19 ] @
Prokletnici!
Sad cu jos morati da platim 35e za igru!
Ima li da je neko nasao negde jeftinije?
[ Srđan Pavlović @ 14.09.2010. 12:24 ] @
Pa zato je trojka i glupa... i nisam je ni igrao, samo probao malo i vratio se na dvojku :)
Ako na terenu postoji pruga, prirodno je da moze da je koristi onaj koji je tu a ne samo onaj ko je izgradio. Glupost...
Pogotovo ako si u ratu, ajde u miru - pa da se placa neki porez kroz diplomatiju za koriscenje strane infrastrukture,
ali u ratu ko te pita - koristim tvoju prugu, ako je se dokopam, sasvim normalno.
[ Horvat @ 14.09.2010. 12:27 ] @
ne znam, deluje mi pomalo i odlicno, a pomalo i kao da im je ponestalo originalnih ideja, pa malo "kradu" od drugih strategija...
Btw u trojci mi je islo na nerve sto je zeleznicki transport bio kao teleport. Tu su malo preterali.
[ djoka_l @ 14.09.2010. 12:40 ] @
Baš su zahtevni.
Uzgred, malo sam gledao, pa ne vidim da postoji ICBM! Kakva je to onda zabava!!!
[ Nedeljko @ 14.09.2010. 13:21 ] @
Ali, glavno je da nije više potezna strategija. Mislim, kad su već tako išli, mogli su da izbace i polja, nego da svaka jedinica ima proizvoljne koordinate na mapi i da se zna koliko prostora zauzima.
Citat:
Srđan Pavlović: Odokativno, po izgledu, treba ce ti dosta jaka masina da je igras u punom sjaju sa svim detaljima bez problema u seckanju, usporavanju, itd.
Civ5 sigurno trazi i puno RAM-a, brz procesor, ali i dobru grafiku (neka jaca DX 10/11 karta).
Šta znam, ja sam dam davnih dana video strategije Shogun i Medieval Total War sa sjajnom 3D grafikom.
[ StORM48 @ 14.09.2010. 13:23 ] @
Ček bre, kako bre više nije POTEZNA?!!
Ako je ovo istina, I'll pass i ima da se smorim kao vrabac...
Pozdrav
[ Srđan Pavlović @ 14.09.2010. 13:26 ] @
Jeste, potezna je, akcije se izvode sukcesivno, jedna za drugom, igras
ti potez, pa protivnik, pa ti, itd - za razliku od REAL TIME gde oba igraju
sinhronizovano, u isto vreme.
Nedeljeko, sta pricas? :)
Svidja mi se isto sto se postojanje infrastrukture placa jer to uvodi dodatne strateske komplikacije na koje moras da mislis.
Grafika je ocekivano odlicna, mada mene u ovakvim igrama nikad grafika nije privlacila, ona je sporedna.
I Heroji 5 imaju fensi grafiku, pa nisu ni prineti Herojima 3.
[ dule_ns @ 14.09.2010. 13:28 ] @
Naravno da je potezna.
[ Branko Santo @ 14.09.2010. 13:32 ] @
Srdjane, pravci kretanja su smanjeni sa 8 na 6 :)
[ Srđan Pavlović @ 14.09.2010. 13:34 ] @
Ah, kad si vec stigao, editovao sam odma kad sam skontao sta sam napisao
Znaci u starom sistemu sam totalno zanemario dijagonalne pravce i brojao samo 4
[ Branko Santo @ 14.09.2010. 13:50 ] @
Pazi na poslu moras odvojiti 5-10 minuta na sat za opsesivno otvaranje foruma da vidis nije li neko nesto novo postavio :D
[ mulaz @ 14.09.2010. 14:19 ] @
Citat:
Prokletnici!
Sad cu jos morati da platim 35e za igru!
Ima li da je neko nasao negde jeftinije?
Bice jeftinija verzija u sredu ujutro (sledecu sredu)
Pa generalno jesu "pokrali" neke stvari ali je dosta i od njih pokradeno, red je da se vrati . Prelaz na hex je po meni odlicna odluka, jos se secam dobrih strategija pre rts ludila i osvajanje moskve i berlina ikonicama . Generalno su oni i napustili koncept ZoC-a zato sto isti nije bio primeren u "kocakastoj" mapi, u hex mapi ce ZoC itekako da bude znacajan za odbranu i usporavanje neprijatelja.
[ Sapphire @ 14.09.2010. 14:47 ] @
Evo meni je recimo svaki dio bio odličan, jedino nikad prvi nisam igrao. Civ 2 na PS1 (snimanje na memory card koje traje po 10min), 3 i 4 na PC-u :=)
Tko se ovdje sjeća neke svoje najupečatljivije igre?
Meni je dan-danas u sjećanju jedna igra u Civ III (barem mi se čini): max size svijet, max civilizacija (uvijek igram ovako). Na jednom od kontinenata nas 3: ja na jugu (germany), u sredini Ameri, na vrhu Zulu. Negdje pri kraju igre (i razvoja), taman smo počeli dobivati nuklearke, rakete i podmornice. Ja sam bio prvi u poretku, ali ameri i zulu su bili odmah iza mene, i štoviše, imali su aliancu između sebe, sve usmjereno protiv mene kao najjačeg. Inače sam igrao kao peacemonger, ali znao sam da je rat na pomolu Sjećam se tačno da sam imao 4 podmornice natrpane ICBM-ovima oko amerikanaca sa obe strane kontinenta, i posebnu bazu na jednom od onih one-tile otoka. Prvi su napali amerikanci mene, isprovocirani diplomatski, nisam im ništa htjeo dati na polon Nakon što mi je Minhen odletio u zrak (lvl 20 grad, bacili nuklearku na mene), bacio sam sve što sam imao na amerikance, pobivšti im sigurno 90% populacije. Prvih par valova napada tenkova je zauzelo pola njihove teritorije. Ono po čemu ipak, pamtim tu igru osobito, je bilo što su ih i Zulu-i napali neposredno nakon toga, ugledavši priliku da otmu gornju polovicu. Cirkus živi Znam da je skoro cijeli svijet bio pustinja na kraju, global warming na djelu
Civ rulz
[ mmix @ 14.09.2010. 14:54 ] @
Da, izgleda nema ICBMa u civ5. Max domet ce biti 8 tiles za misile, 10 za atomic bombera. Mada realno ceo taj koncept ICBMa je disbalans u igri (za razliku od realnog sveta) jer virtuelni igraci nemaju strah od njegove upotrebe Realno ocekujem neki Mad Nukes mod
Meni je najupecatljivija bila bukvalno prva partija na prvom civu taqmo negde '91/92 u srednjoj skoli. Drugi ili treci razred srednje, neko je doneo u Petnicu i to je bio kraj. Od tad jurim svoj prvi fiks Vise se ni ne secam sta i kako ali se secam da je bilo mnogo dobro
[Ovu poruku je menjao mmix dana 14.09.2010. u 16:07 GMT+1]
[ Branko Santo @ 14.09.2010. 14:59 ] @
Ne ne ne.
Stvarno sam mislio jeftinije a ne pokradeno.
Jedna igra koju sam do sada bio spreman da platim punu cenu je bio Battlefield: Bad company 2.
Uglavnom pecam na popustu i slicno. Racunam da ce biti neki paket tipa 4-5 licenci kako to ume na Steam-u.
20e bih i dao, preko toga cu bas morati da se nateram :)
[ Nedeljko @ 14.09.2010. 15:00 ] @
Citat:
Srđan Pavlović: Jeste, potezna je, akcije se izvode sukcesivno, jedna za drugom, igras
ti potez, pa protivnik, pa ti, itd - za razliku od REAL TIME gde oba igraju
sinhronizovano, u isto vreme.
Nedeljeko, sta pricas? :)
Pa, pričam o njihovom sloganu "No more turns". Možda sam ja tu nešto pogrešno razumeo, ali pogledajte drugi video iz prvog posta na 48 sekundi.
[ mmix @ 14.09.2010. 15:03 ] @
Pa posmatrajuci istoriju Civ-a nece se to desiti skoro, po pravilu ceka nas jos dva expansion pack-a (i gomila komercijalnih DLCova izmedju) i onda ce da se pojavi neki Bundle sa svim tim po ceni npr orange boxa, samo sto ce godinu posle toga verovatno da izadje Civ VI . A do tad cemo mi svi ostali da se naigramo i naucimo i onda nemas sanse
A i zar nije skuplji Civ5 od 35e? Na steam-u vidim 50e za standard verziju, kontam i da ce kod nas kostati bar 6000 ako bude isti pricing kao za SC2. Mada personalno, Civ5 mi vise vredi te pare od doticne.
Nedeljko to je reklamna sprdnja. Kao civ igraci su addictged i idu na Civ Anonimous sastanke i lece se i onda im je slogan "no more turns" (kao no more booze/drugs) I onda dodje cistac (Sid Meier) i kaze im da je izasao novi Civ
[ Milos D @ 14.09.2010. 15:03 ] @
Kaaako bre ne volite religiju u četvorci, meni je to baš leglo. A trojka mi je bila nepodnošljiva zbog onog "pre tri poteza ste osvojili Pariz i u njega stacionirali 10 tenkovskih jedinica, ali, znate, Pariz je mnooooogo kulturan grad pa je stanovništvo, ovaj, oteralo vaše tenkove na obližnju livadu i povratilo kontrolu nad gradom". Mislim...
Drago mi je da menjaju sistem ratovanja jer mi je to najgluplje trenutno. Sve se svodi na napad sa stackom na protivnički grad u kojem je drugi stack, pa još u četvorci da bi se išta osvojilo mora prvo samoubilački napad od N artiljerijskih jedinica koje uzgred imaju izvesnu šansu da se POVUKU jer valjda je logično da se katapulti lakše povlače nego, recimo, strelci. E to malko ide na živce. Ajde napokon da vidimo nešto što liči na front i artiljeriju koja ne napada samo susedno polje.
[ Nedeljko @ 14.09.2010. 15:05 ] @
Samo da znate da iz tog "saća" na mapi sledi da je zemlja ravna, kao i iz "kvadratne rešetke".
[ Sapphire @ 14.09.2010. 15:11 ] @
Civ je oduvijek bio jak na posmatranju političkih uticaja, širenja teritorije, i borbe za prvo mjesto. Religija je i meni bila super stvar. Borba, doduše, jeste bila slaba. I mene je nerviralo ovo što se ovdje najviše spominje: stacks of doom i cijeli kontinenti prošarani cestama / prugama. Hex style je pun pogodak, sad sam pogledao onaj clip iz prvog posta.
[ Sapphire @ 14.09.2010. 15:16 ] @
Citat:
Nedeljko: Samo da znate da iz tog "saća" na mapi sledi da je zemlja ravna, kao i iz "kvadratne rešetke".
Pa Civ IV je imao zakrivljen globus, i ovdje je isto koliko vidim?
[ Branko Santo @ 14.09.2010. 15:23 ] @
g2play vec ima za 36e
steam ima za 30 funti (tako mi pokazuje iz browsera)
[ Nedeljko @ 14.09.2010. 15:43 ] @
Citat:
Sapphire: Pa Civ IV je imao zakrivljen globus, i ovdje je isto koliko vidim?
Možda je u pitanju otPička varka. Nemoguće je.
[ mmix @ 14.09.2010. 15:51 ] @
Da, sve civ mape od vajkada su bile MxN bez kompenzacije za udaljavanje od ekvatora. Civ4 je imao global view ali je to jednostavno bila sferna projekcija kvadratne mape na pojas od otprilike 66 do 66 paralele, generalno nista ne spreacava Civ5 da to isto uradi sa hex mapom (mada nisam video ni u jednom prikazu tu mogucnost)
Ovaj g2play mi mnogo sumnjiv si ti siguran da je to legit? Malo mi cudno da eksterni entitet prodaje steam kljuceve jeftinije od steam-a ko im je supplier za to?
Nedeljko: Možda je u pitanju otPička varka. Nemoguće je.
Zakrivljenost je bila u obliku valjka, s time da je igrač trebao shvatiti da su gornja donja stranica polovi zemlje; ali opet, mogao si krenuti istočno i doći na zapad. Zoom-om se mogla pogledati i cijela kugla iz svemira, sa gradovima i državama.
Sad, da li je to matematički moguće - to je druga priča jel' ?
[ mmix @ 14.09.2010. 15:55 ] @
Pa ono sto bi ja npr voleo da vidim jeste poklapanje preko polova (tj ako avionom ili podmornicom izadjes na sever da odmah udjes sa severa na drugoj "polovini" mape.
[ Sapphire @ 14.09.2010. 16:02 ] @
To bi značilo translaciju unit-a za tačno pola širine mape od tačke ulaza, nevažno lijevo ili desno naravno. Zanimljivo :)
[ Branko Santo @ 14.09.2010. 16:09 ] @
Kupio na G2Play vec 5-6 puta sve normalno bez ikakvih problema.
Isto znam jednog finca i rece mi covek da svi njegovi kupuju tamo.
[ mmix @ 14.09.2010. 16:24 ] @
Meni je i dalje to sumnjivo. Ok, oni kazu da skeniraju serial sa originala i imaju neku ustedu ako dobijaju kutije in-bulk a posle nemaju maloprodajne troskove, ali iskreno sumnjam da je nabavna cena retail boxa 15+ evra manja od RRPa. TO je 30%+ marza za retail, to je previse. A gde je tu njihova operativa i zarada? A nemas posle nikakv dokaz da si kupio igricu i mozes da ostanes bez svog steam naloga.
Edit: samo sto rekoh pronadjoh. Oni ti ladno prodaju US verziju (koja je RRP $50 sto je manje 40e) i iseku retial marzu. Izgleda da je za sve kriv Steam koji istu igru naplacuje amerima $50 a evropljanima 50 evra (ili 30 funti).
[ mmix @ 14.09.2010. 16:51 ] @
Hahaha, pogledajte sta kaze foreign advisor ;)
[ Horvat @ 14.09.2010. 22:03 ] @
kako me je smorila zahtevnost igrice :((
ufff
@nedeljko zasto trollujes temu?
jako mi se svidja sto su vraceni savetnici (jos da su "animirani",tj pravi ljudi kao u dvojci...)
[ Srđan Pavlović @ 21.09.2010. 14:31 ] @
Ne znam jel bilo, ali evo:
Citat:
Minimum Requirements
Operating System: Windows® XP SP3/ Windows® Vista SP2/ Windows® 7
Processor: Dual Core CPU
Memory: 2GB RAM
Hard Disk Space: 8 GB Free
DVD-ROM Drive: Required for disc-based installation
Video: 256 MB ATI HD2600 XT or better, 256 MB nVidia 7900 GS or better, or Core i3 or better integrated graphics
Sound: DirectX 9.0c-compatible sound card
DirectX®: DirectX® version 9.0c
Recommended Requirements
Operating System: Windows® Vista SP2/ Windows® 7
Processor: 1.8 GHz Quad Core CPU
Memory: 4 GB RAM
Hard Disk Space: 8 GB Free
DVD-ROM Drive: Required for disc-based installation
Video: 512 MB ATI 4800 series or better, 512 MB nVidia 9800 series or better
Sound: DirectX 9.0c-compatible sound card
DirectX®: DirectX® version 11
Other Requirements: Initial installation requires one-time Internet connection for Steam authentication; software installations required (included with the game) include Steam Client, Microsoft Visual C++2008 Runtime Libraries and Microsoft DirectX.
[ mmix @ 21.09.2010. 15:24 ] @
Igrica je zvanicno aktivirana pre 20 minuta. Civ5 je izasao u USA (i za one sa USA kljucevima). Ostali moraju da cekaju petak (ili torrent )
[ squirll @ 21.09.2010. 15:39 ] @
niski start .....torrent se ceka.... :D
[ Stefan Markic @ 21.09.2010. 15:40 ] @
Citat:
It seems a major design goal in Civ5 was to take out all the boring parts, all the parts that don't matter, all the parts that were confusing or difficult to use, and leave only the parts that are fun and make Civ the interesting, complex, infinitely replayable game it has always been. With this fifth installment, Civ may have finally achieved a perfect balance, where it will please both long-time fans and new players.
The Good
* The revamped interface allows both new and old players to spend less time figuring out how to manage their empire and more time getting stuff done
* Fewer, more robust units make per-turn unit management quicker
* The changes implemented in the combat system present interesting new challenges and advantages to both offense and defense
* City-states are a great addition to the game in terms of resources, combat, and diplomacy. For Civ4 vets, they are vassals writ large
* The graphics are very pretty and not terribly demanding on the system; the settings have a good deal of flexibility
* The "quests" lend some micro-structure to the game, something to do between wars or when no one likes you enough to trade
* I have not yet seen them, but I've heard that in the modern era you can build Tiny Death Robots
* It's still addictive as hell, and sweeps you into the action immediately, every time, without overwhelming you
The Bad
* The AI has been reworked, but diplomatic relations with them occasionally have an overtone of "if you don't know what's wrong, I'm not going to tell you"
* Some parts are a little goofy. I had no problem with the lists when they were "The Happiest Civilizations," as opposed to now, where it's "People that Smile the Most"
* Social policies and culture are almost forgettable if you're more into domination/conquest/diplomatic victories
* No technology trading, which was marginally more realistic than a "research agreement," at least in the BC years, and less expensive
* Alerts can stack up and it can be tiresome to dismiss a huge pile of them just make sure you've dealt with them all
The Ugly
* Hardcore fans may not agree with some of the editing choices made in the streamlining of the game, and may feel that victory doesn't require exactly the same grueling tenacity
* The purchasing aspects of the game (units, buildings, tiles, influence, research agreements) may come to feel like or be perceived as cheesy strategy, especially in multiplayer games, since you mostly just have to know how to generate money
kad se URL otvori iz steam klijenta mozete da skinete DEMO. Demo ima 2.9gb (ipak je za one sa boljim linkom) i ogranicen je na odabir jedne od tri civilizacije i na maksimalno 150 poteza. Valjda ce biti dovoljno do petka
[ mmix @ 21.09.2010. 17:00 ] @
Pocelo je, pocelo
[ Horvat @ 21.09.2010. 17:07 ] @
mrzim te -_- :D
[ Shadowed @ 21.09.2010. 18:38 ] @
Koliko se vremena ocekuje do izlaska narodne verzije?
[ Srđan Pavlović @ 21.09.2010. 18:39 ] @
Ma koji dan maksimalno....
@mmix - ne bih ja to mogao, da me prekine posle 150 poteza... razbio bih ga :)
[ Slobodan Miskovic @ 21.09.2010. 18:44 ] @
Evo skidam i ja da mmix nije sam i da samo njega mrzite :P
[ Srđan Pavlović @ 21.09.2010. 18:46 ] @
Mrzecete vi sami sebe posle 150 poteza...
[ mmix @ 21.09.2010. 20:23 ] @
Pa ja mislim da ce save game moci komotno da se prebaci u full verziju :)
[ Srđan Pavlović @ 21.09.2010. 20:34 ] @
Da, vidis... to mi totalno nije palo na pamet...
[ Horvat @ 21.09.2010. 21:17 ] @
pa dobro mmix, zar treba moliti :D
daj prve utiske
[ djordje1979 @ 21.09.2010. 22:47 ] @
Pa ako je igrica izasla samo je pitanje sata (eventualno dana) kada ce se pojaviti na torrentu. Strpite se malo :P
[ mmix @ 21.09.2010. 23:34 ] @
E zaludeo sam se al nije sve tako bajno, prvi utisci ujutro kad se naspavam
[ mmix @ 22.09.2010. 08:31 ] @
Dakle, opsti utisak je mesovit i naginje ka losem, nazalost.
Igra je sto kazu ameri "plain vanilla"
Pros:
- 1upt (1 unit per tile) uz podrsku ranged jedinica, flanking bonuse i ZoC je veoma zanimljiv takticki koncept i tera te da dobro razmislis o tome kako da izvrsis napad ili ogranizujes odbranu. Veliki plus u odnosu na stacks of doom
- grad je ujedno i fiksirana jedinica cija jacina zavisi od nauke, jednu jedinicu mozes staviti u garnizon u gradu cime joj samo podizes "health". Grad kao jedinica moze da se brani od melee napada i moze u svakom potezu da izvrsi jedan ranged napad ekvivalentan najjacoj ranged jedinici koju si istrazio
- hexovi naravno
- napad zavrsava potez, nema vise hit and run napada jedinicama sa puno pomeraja, potreban je specijalni promotion za to.
- lepse nacrtan teren
- strateski resursi se alociraju (npr konj na terenu daje 4 resursa, svaki konjanik trosi po jednog tako da sa jednog pasnjaka mozes imati samo 4 konjanika), tera te da pametnije koristis strateske resurse.
- city states kao koncept
COns:
- u principu sve ostalo:
- interfejs je maksimalno simplifikovan, nisam neki ljubitelj pretrpanih ekrana ali ovo je ekstrem u drugom pravcu. Veoma tesko se dolazi do informacija, opcije za prilagodjavanje su skoro pa nikakve. Ako moja jedinica nije pored protivnicke da probam da je napadnem ne znam uopste nikakve su joj karakteristike ni kakve bonuse dobija, nista. Zen praznina postojanja.
- simplifikavana je mehanika bitke, jedinice su izgubile defense/attack jacine i sad imaju samo jednu jacinu tako da je ukinuta specijalizacija
- gradovi su simplifikovani do bola, kultura je sada nacionalni fenomen, nauka isto, happiness isto. Hoces vise kulture, izgradi kulturnu zgradu i placaj odrzavanje i to je to.
- diplomatija je uproscena i gomila opcija povucena iz opticaja
- puteve su upropastili nacisto, ajd sto se placaju (to podrzavam) nego sto su em nacrtani nakaradno, em se ne menjaju tokom era (u moderno doba i dalje ides po makadamu) em nema vise zeleznice. Trading network je pojednostavljen maksimalno.
Jednostavno nista lose (a samim tim ni izazovno) ne moze da ti se desi sem da te neko napadne i objavi rat. Upravljanje drzavom je svedeno na building placement u gradovima i to je to. Gradovi otprilike sami rastu (nahrani svinje i nista ne diraj) a ionako je jedino sto mozes da uradis da izaberes sta se gradi i da eventualno nateras AI da umesto svog rasporeda rada na poljima koristi tvoj. Cilj je samo da nagojis prasice sto vise jer svi nacionalni doprinosi zgrada su vezani za broj prasica. Nekako su mi gradovi skroz izgubili svoju civ funkciju kao hubovi desavanja u naciji, sada su bukvalno polja na koja se stackuju zgrade a svo "upravljanje" se obavlja "usrednjeno" na nivou nacije i to kroz pasivno posmatranje sta su zgrade proizvele (nema vise slajdera da alociras drustveni proizvod u razne sfere). Vojna strategija jeste unapredjena ali Civ bi trebalo da je mnogo vise od toga, ako je do hex bitki jos uvek imi se negde vuce panzer general, pa nadalje.
Jbg, desilo se ono cega sam se plasio, resili su da idu u mainstream i da pokusaju da nahvataju igrace farmvilla i od Civa napravili priglupu igricu za decu, meni ipak treba malo vise gimnastike za mozak i nemam toliko vremena da se igram decijim igricama. Mislim da cu probati da ponistim svoj preorder (bar neka korist od razlicitih datuma prodaje :)) pa cu cekati da vidim sta ce biti za 6 meseci do godinu kad izadje modding SDK i mozda prvi expansion, sad za sada ne vredi 50e koliko traze za njega (ne vredi ni onih 35) i za sada je Civ4BTS+mods i dalje najjaci.
Ne znam ako vas interesuje screenshot necega, ili imate pitanja, vicite.
[ Sapphire @ 22.09.2010. 11:35 ] @
To sam i nekako osjetio - napravili su fckn igru za konzole ... Prije nego što post-am flame koji sam upravo izbrisao (!), par pitanja:
1. religija?
2. cottages / cottages economy?
3. specialists economy?
4. great person points (GPP) ?
5. wood choping?
6. da li ima koja nova zanimljiva vrsta mape (nešto kao terra u Civ4)?
P.S. opet, sve nastranu, možda žele da extra zarade prodajući ove "stare" nove koncepte kao DLC ili nešto, ko zna... Više se ničemu nije nadati. Prvo Sim City, sad i Civ ide izgleda isto...
[ mmix @ 22.09.2010. 12:13 ] @
1. Religije nema, postoji "Piety" social policy i to je otprilike to.
2. Nisam video cottages, sasvim sigurno nema evolucije "prigradskih" naselja. U svrhu povecanja gold poutput-a neki improventes koji su ranije donosili hranu ili stitove sada donese gold. Npr obor oko krava sad donosi gold umesto hrne
3. Ima specijalista. Svi koji ne rade su specijalisti i ima alokacija koliko sam uspeo da vidim ,ali demo je suvise kratak da vidim koliki je njihov efekat
4. Postoje great persons. mada nisam uopste uspeo da provalim gde mi se i kako skupljaju poeni za iste. Kao sto rekoh UI je veoma veoma stur. Tokom igre sam dobio samo jednog great generala.
5. da, ima wood choppping i jungle chppoing
6. u demou nema, ali vec postoji nekoli map packova u zavisnosti sa kog kontainenta si dobijes jedan od njih uz Civ5. Ostali ce verovatno biti da se kupe kao DLC
I da, imam isti feeling kao za SimCity. SimCity je sebe unistio tako, ajd da vidimo dal ce Civ biti dovoljno jednostavan. U svakom slucaju meni takav nije interesantan.
[ Horvat @ 22.09.2010. 12:17 ] @
mmix ne mrzim te vise :D
nego buni me jako, kako kazes 1 jedinica na 1 polje, kada na shotu sto si postavio na jednom polju stoji 12 jedinica? ili se svi ti gledaju kao jedna jedinica?
bas steta sto su je tako upropastili
nego, jesu ti se javljali savetnici? kakav kontakt si imao sa protivnicima?
[ mmix @ 22.09.2010. 12:33 ] @
To je samo vizelna predstava jedinice, to je zapravo jedan unit (Warriors). Sto je manji health jedinice to se vidi manje vojnika
Advisori su tu, na tom screenshotu vidis jednu. Slike advisora su staticne i nema animacije niti se menjau po dobima. Ovako je bila obucena od pocetka do kraja
Na ostrvu sam bio sa jos cetiri civilizacije (Rimljani, Nemci i Egipcani) i sa svima sam u kontaktu, sa nemcima sam u lepim odnosima, sa egipcanima sam ratovao, mada nesto sitno. U principu mapa sveta je veca od ovoga, ima bar jos jedno ostrvo sa tri civilizacije (vidim ih kao unnamed ns spisku) ali tech tree je skresan tako da sa demoom nikad ne mozes da napravis prekookeanske brodove pa je nemoguce doci do njih. Mislim da je i njima skresano drvo jer se ni oni nisu pojavili kod mene U svakom slucaju ako vam je startna pozicija na malom ostrvu krenite iz pocetka, treba vise od sto i nesto poteza da se dodje do techa za okeansko putovanje.
Evo dva screenshota jos (vidi se piramida na terenu pored mog grada i oracle pored thebes)
[ Horvat @ 22.09.2010. 12:57 ] @
ladno nisam ni skontao, pih
ja sam mislio da su vratili redovne savetnike, steta (jos jedan minus)
aha, znaci ukrali su foru da stave vise ljudi na jedno mesto i da ako ih ima vise,onda su zdraviji, blah
barem je mapa lepo stvarno odradjena
[ Hasimbegovic @ 24.09.2010. 14:40 ] @
Vec sam downloadovao ali nemogu da instaliram trazi KEY pa ako neko ima molio bih na PP ili email
[ Srđan Pavlović @ 24.09.2010. 14:59 ] @
Ovo "nemogu" se pise odvojeno, dakle - "ne mogu".
Pojavila se RETAIL kopija na torentima vec, ali nema kreka ili keygen-a, samo Retail ISO.
Aaa jbt, al' ste nestrpljivi.... :)
I ako vam se svidi KUPITE igru, neko je to pravio i radio na tome.
[ mmix @ 24.09.2010. 19:10 ] @
Da probam da objasnim bez krsenja pravilnika
Onaj ko bi da igra steam-based igricu na osnovu ISO kopije retail diska treba da zna da je to nemoguce. Fajlovi na disku su kriptovani i regularni steam client ih nece dekriptovati bez validno registrovanog kljuca, a krekovani steam client ih nece dektiprtovati jer to i ne moze. E sad, kad bi covek negde nasao krekovani steam client i vec dekritpovane game fajlove, pitam se sta bi od toga nastalo....
[ squirll @ 24.09.2010. 19:24 ] @
Sid.Meiers.Civilization.V.SKIDROW
neka igre pocnu :D ae da vidimo jel vredi da se kupuje
[ srdjee @ 24.09.2010. 19:55 ] @
haha, za 30 minuta je svuda uploadovana, btw nisam znao da je rapid povecao upload na 500MB po fajlu
[ Srđan Pavlović @ 24.09.2010. 20:12 ] @
Ja kad sam je snimio, 4 seedera, 1600 leechera :)
Jbt, moracu da se uclanim u onaj klub zavisnika od Civ serijala, refreshovao sam isohunt svakih 15 min....
[ mmix @ 24.09.2010. 20:48 ] @
Nije potpun release fali babylon bice repack
[ Srđan Pavlović @ 24.09.2010. 20:49 ] @
a, f*ck... ma dobro samo da vidim kako izgleda... *ebes babilon :)
[ squirll @ 24.09.2010. 21:23 ] @
za prvu ruku dobra je i falicna verzij :D
jos ide full speedom...ah te srece... :P
[ Shadowed @ 24.09.2010. 21:48 ] @
Hm, ja sam igrao dvojku, za trojku se ne secam, 4. nisam.
Sad, nakon onog mmix-ovog opisa (a posto ste me sa ovom temom nalozili da igram), sad se dvoumim da li da pocinjem peticu ili mozda bolje cetvorku...
[ Srđan Pavlović @ 24.09.2010. 21:51 ] @
Trenutno ti je sigurno bolje da igras cetvorku, jer je pokrpljena, balansirana, ima ekspanzije...
Petica ce biti verovatno dovoljno dobra tek sa pojavom drugog, treceg patcha.... bude tu decjih bolesti uvek u prvim verzijama uglavnom.
A najbolje ti je ustvari da igras dvojku i dalje ;)
Ja sam nestrpljiv samo da vidim kako to sve izgleda - ali znam da ce trebati vremena da se petica dovede u red i izbalansira dobro.
[ mmix @ 25.09.2010. 08:52 ] @
I? Kakvi su utisci :)
Ja sam definitivno odustao od kupovine dok ne izadje prvi epxnasion pack
[ squirll @ 26.09.2010. 09:21 ] @
Utsici... FAIL ...
Sto mi se svidja:
- Nema religija,
- jedinica se pretvori u brodic pa zaobice prerpreku,
- mozes kupovati polja,
- gradska odbrana(najgora stvar za napadaca i najvise mu oduzme snage),
- puppet city (samo sto zna da malo kuka da gladuje...al ostalo je ok),
- gradovi slabije rastu,
- manje poznatih gradjana,
- pametan AI kad gomilas vojsku oko granice/grada ( skonta sta hoces pa ti preti + i on navlaci onda vojsku),
- nuklearna podmornica :) ,
- padobranci,
- napokon je tenk i sl. jace od obicnog ratnika i njemu slicnih,
- povecavas kulturu nalazenjem starih rusevina,
- state city,
- vazdusni napad,artiljerija ce vam jakooo puno pomoci u napadu, ako do sad to niste koristili sad je MUST
Ne svidja mi se:
- Jedna jedinica na polju(neke jedinice mogu da prodju preko istog polja a neke ne, i kad si na uskom prolazu od jednog polja drugi ne mogu da prodju pa idu okolo),
- veoma tesko ratovanje na uskom prolazu (gde su 2-3 kocke, dok ne probijes taj "kordon" useres se...),
- nema trgovine tehnologijama, nema da se namesti odmer kultura/istrazivanje(stim su ubili svaku nadu da ubrzas razvoj),
- sto svaki ugovor traje 30poteza(veliki problem kad imas puno ugovora,pa svaki potez obnavljas neki...zamara),
- pomalo glup komp koji radije pravi rutu preko mora nego preko kopna(kad mu kazes da ide na vrh zemlje on zna nekad preko vode da ide...a tamo ga doceka neprijateljski brod....i cao),
- promena interfejsa pa je potrebno navikavanje,
- adivisor poruke ne mogu da se obrise(procitas ih sve i onda ih i dalje drze, a i nisu nesto korisne),
- ne mozes bas sva polja kupiti ( desilo mi se da jedno polje ima resors slona izmedju dva moja grada i niti jedan grad nije mogao da kupi niti da se prosiri na to polje),
- ne mozes da ides sledeci potez dok ne odaberes research/adopt policy i sl stavke,
- graficki bug-ovi
- sporo komp izracunava putanju kad mu stavis da treba negde 20+ poteza da ide
- obicni vojnici vide i pucaju na stealth avion :S (ok i nasi su ga videli al nisu puskama gadjali )
Dobitna kombinacija napada vam je "sendvic" paket :) u prva dva reda tenk/pesadija i u treci red onako iza njih artiljerija...i onda opalis prvo njima pa tek onda napadas.... + ako imas aavion
Mozda sam nesto zaboravio ... Uglavnom su jako zeznuli sa tim jedna jedinica na jedno polju, ok nije bilo dobro gomilati na jedno polje do besvesti ali ga ovako preterase....
Po meni teski promasj, nista veliko i zanimljivo nije napravljeno od CIV4, ovo je moglo komotno u ekspanziju...osim sto je graficki uredjen i sto je stavljeno jedna jedinica u jednom polju nista specijalno vise nema...
Ovo je posle 12H+ sati igranja....i izgleda da cu jos samo jedan dan odvojiti (sledeci vikend) da mu dam drugu sansu i to je to :) ....hvali more drz' se kopna :)
[ mmix @ 26.09.2010. 09:59 ] @
Pa meni je taktika jedino i sto valja, da ovo jos ima stacks of doom ne bi ga ni pogledao.
A nije moglo u expansion za 4-u, ako nista sama HEX logika je zahtevala kompletan rewrite AI-a.
[ squirll @ 26.09.2010. 11:12 ] @
nisam mislio bukvalno u expanziju al ovo je napredak..ko .....
Kad imas program pa iz verzije x.0 predju u x.5 :S ....grafika, hex i 1unite polje...najznacanije promene... ostalo nista specijalno da bi moralo u novu verziju ...
zna se valjda sta obicno pune verzije programa donose... neke radikalne pormene, ogromne...
[ Srđan Pavlović @ 26.09.2010. 12:44 ] @
Tako je i sa Windows-ima, sta si ocekivao od jedne igre :)
Posto sam lud za Herojima III, onda sam od cetvorke ocekivao
da sve ostane prakticno isto kao u H3, ali da se isprave neki sitni
nedostaci... ali ne - cetvorka ( i petica) su ono.. fensi 3D igre koje
veze nemaju sa trojkom i onim sto nju cini dobrom. Kad sam video
kako u cetvorci pogadjas jedinicu a iz nje kao isparavaju neka
"srculenca" kad gubi health, najezio sam se... znaci ono, pisano za decu.
Tako je i sa Civilizacijom. Grafika se poboljsava radikalno u odnosu na
dvojku, ali meni je dvojka i dalje bolja od cetvorke, a verujem i petice kada je probam.
I ne vidim problem sa gomilanjem jedinica na jedno polje. Onaj ko ima novaca
ili resursa da gradi mnogo jedinica, ne vidim zasto ne bi mogao da ih gomila.
I u realnosti ti mozes na 1km kvadratni da smestis 1 tenk, a mozes i 50 tenkova.
[ Mitrović Srđan @ 26.09.2010. 12:55 ] @
I mene najvise nervira to sto moze jedna jedinica na 1 polje WTF?!
I onda kada napadam neki grad gde su planine i sl , more i gde ima jedan dva hexa prolaza moram da zaobilazim i gubim
dosta jedinica kako bih osvojio.
Glupost.
A i izbacivanje relegije ne shvatam uopste.
Igra deluje previse lako sve se odvija super i bajno. Imas osecaj sta god da uradis da ne mozes pogresiti i da je samo
pitanje vremena i strpljenja da ce krajnji ishod biti dobar po tebe.
[ Srđan Pavlović @ 26.09.2010. 12:58 ] @
Ako su izbacili religiju skroz to ne valja nikako.
[ squirll @ 26.09.2010. 13:10 ] @
Citat:
Srđan Pavlović: Ako su izbacili religiju skroz to ne valja nikako.
izbacili su je skroz...
Citat:
I u realnosti ti mozes na 1km kvadratni da smestis 1 tenk, a mozes i 50 tenkova.
jeste al ih ne mozes staviti 5miliona....
treba ograniciti al ipak nisu trebali ovako ... do neke odredjene cifre su trebali ostaviti ...
[ Srđan Pavlović @ 26.09.2010. 13:17 ] @
U kojoj to realnoj partiji u multiplejeru na jacim nivoima si uspeo da napravis 5 miliona tenkova? :)
Single player sluzi da se dobro upoznas sa igrom, a prava zabava uvek pocinje kada igras sa ljudima :)
Ok je da postoji neko ogranicenje, samo to je cisto teorijski ogranicenje jer u pravim, realnim
partijama ne znam stvarno kako da nagomilas toliko.... manje od 20-ak sigurno iz mog iskustva.
Ako ubrzavas pravljenje jedinice odmah nakon sto si zadao da se pravi (ono, da bude za 1 krug),
to kosta uzasno, i koliko god da si bogat moras ipak voditi racuna koliko jedinica pravis.
Cesto mi se desavalo da krenem u rat misleci da imam ogroman budzet, ali se ispostavi da se
sumanutom gradnjom jedinica jako brzo istopi novac.... a onda imas problem :)
[ mmix @ 26.09.2010. 16:10 ] @
Ej, sve je bolje od stacks-of-doom, ranije u Civovima teren je ima veoma losu primenu u ratu, njegova upotreba se svodila na pruzanje resursa i ometanje kretanja. Najvise ljudi koji brane stacks of doom retko ili nikad nisu igrali na jacim nivoima, sve je lepo kad si ti chieftan i napravis stack i utrcis nekome u teritoriju u blitzkreig-u, ali kad tebi to uradi neki totalni AI anonimus i utrci ti sa stackom od 30 jedinica poludis. Stack se uvek brani najboljom odbrambenom jedinicom a igrac napada najjacom napadnom (sto btw komp lako sracunava a ti moras da ispitujes svaku pojedinacno da vidis koja je najbolja u zavisnosti od unapredjenja). 1upt mozda nije realan (nije ni stack of doom) ali te za promenu tera da pocnes da posmatras kako bi ti teren pomogao u odbrani ili napadu.
Doduse cela prica sa poboljsanjem se na tome i zavrsava. Ovo definitivno jeste nova verzija jer sve i jeste radikalno promenjeno, samo na gore.
Inace, religija je izbacena u kontekstu u kom postoji u Civ4, postoji kao social policy ali su primene uglavnom culture-based (npr temple pretvara incense u kulturu, itd)
Srdjane, probaj da odigras partiju na Immortal nivou pa da vidis kako moze lose da se zavrsi :)
[ Srđan Pavlović @ 26.09.2010. 16:56 ] @
Ma igrao sam na svim nivoima (mislim na ranija izdanja), i na tezim nivoima naravno moze lako da se izgubi.
Sad sam poceo Civ 5 da igram na Normal nivou, za pocetak.
Inace, imam 4GB ram-a, C2D 3Ghz, i 8800GTX... bio mi je iskljucen page-file skroz,
ali evo - igrao sam nekih 50 poteza (nista nije bilo pokrenuto sem Civ5), i Windows 7
mi javlja da ponestaje memorije i savetuje da zatvorim Civ 5 :)))
Upalio sam opet page-file (system-managed), snimio poziciju u igri, restartovao win, pa da nastavim lepo... :)
Znaci i 4GB ram-a pojede dok si rekao keks.... doduse sva podesavanja moguca sam max-ovao.
Uglavnom lepo sam krenuo partiju, ali sam onda napao neke barbare u okolini i razbise mi jedinog
warrior-a kojim sam krenuo na pocetku :( Btw, igram sa Nemcima i vec sam u kontaktu sa 2 civilizacije,
i odma oce neke paktove... ma bezi... izabrao sam Liberalizam i odmah idem na strategiju pravljenja
nekoliko setlera i dizanja vise gradova sto pre... pa kako bude :)
[ mmix @ 26.09.2010. 17:05 ] @
Uzmi Honor social policy odmah pri pocetku, to ti daje veliki bonus protiv varvara plus ti javlja kad god se otvori novi kamp na slobodnoj teritoriji i kaze ti gde je ;) i onda su kampovi lep izvor prihoda u ranom dobu, imas kaznenu ekspediciju i samo ides od kampa do kampa i lesis i naplacujes (plus sto si nemac mislim da ce svaki druga pobeda nad varvarima da ti donese besplatnu jedinicu)
I ti paktovi su mi totalno nebulozni, cemu to zapravo sluzi?
[ Srđan Pavlović @ 26.09.2010. 17:49 ] @
Volim mirniji stil igre, cesto rizikujem na pocetku sa manje vojske... ali cesto mi se to obije o glavu :)
(uglavnom pravim setlere, radnike...)
[ mmix @ 26.09.2010. 18:01 ] @
Bas zato ti je honor vazan, ja imam slican stil igre. Bonus protiv varvara nije samo za napad vec i za odbranu i za ranged napad grada na prilazeceg varvara. :) A i AI im je totalno glup, dok god ne izadje iz kampa varvarin je vezan za kamp i nece napadati. tako da bukvalno mozes da mu pridjes sa jednim archerom i daga u par poteza izbusis izdaleka. Tu su malo zakazali, cak iako je varvarin archer, nece napasti nazad.
Da ne pominjem da sam od love doijene od kampova kupio bar 3, 4 workera za zivu lovu bez cekanja na izgradnju. Isplati se. Tebi kao nemcu jos vise jer mozes i vojsku da napravis bez gradnje, "regrutujuci" iz kampova. Bezveze je biti nemac a to ne iskoristiti jer mu je to jedina specijalnost.
[ Srđan Pavlović @ 26.09.2010. 18:04 ] @
Jbg, kad sam vec izabrao ovaj.. neka ga :)
Nemam nazalost ni vremena nesto mnogo da igram, morao sam da prekinem brzo zbog posla :(
Ono sto mi se svidja je sto tamo desno stackuje sve gde treba attention, to uopste nije lose.
[ Mitrović Srđan @ 26.09.2010. 18:16 ] @
Ja sam totalno military tip i samo stekam vojsku :)
Hexovi su mi puni vojske i zato me nervira sto ne mogu vise njih na jedan tile. Vec mi je mapa prebukirana jedinicama.
I jos kada napadam dok okrzum gradove treba da se porodim.
Igram kao rimljanin i odusevljen sam legijama na pocetku razbijaju :)
Unistio sam 3 civilizacije medjutim sada su ostali samo veliki igraci tako da ne mogu da mrdnem.
U principu dobijem penale za srecu ljudi ali to se brzo resava izgradnom raznih stvarcica:)
[ Srđan Pavlović @ 26.09.2010. 18:41 ] @
Najbitnije je poznavati protivnika, i prema tome adaptirati svoju strategiju dinamicki,
to je jedini nacin da pariras ispravno... no nije uvek lako znati sve karakteristike
protivnika ali se treba truditi da se to brzo sazna.
Ako ti vec od samog pocetka ulazes u puno vojske, a protivnik ulaze u nauku i na
pocetku ne pravi vojsku (samo minimalno, nuzno), onda ce se on dosta brze naucno
razviti i ti ces i sa gomilom vojske (zastarele) imati problem sa manje njegovih modernih
jedinica koje ce on da napravi ako krenes na njega.
Ja masovno stancujem vojsku samo NAMENSKI, dakle ako se za to ukaze realna potreba,
a dotle gledam da se maksimalno prosirim i naucno razvijem i sakupim sto vise NOVACA.
Dakle novce samo stekati, stekati, stekati... eventualno ih trositi na prosirenje gradova
(to sada moze) i na ubrzanje gradjevina za nauku, ali ne na vojsku nikakvu...
Sa gomilom novaca i dobrom produkcijom, nije tesko nastancati dovoljno jedinica kada
je to potrebno, i strateski ih koristiti samo gde treba.
[ Sapphire @ 26.09.2010. 18:46 ] @
Military način igre je meni najdosadniji, iskreno. Ja više volim ići na cultural win, ili čisti space win fast tech-om sa vrlo jakim specijaliziranim gradovima (cottage economy / specialist economy). Sad u zadnjoj igri južno od mene Catherine, iako je negdje u sredini igre bila više od 300 bodova iza, napada me, i uzima mi capital sa jednim jedinim swordsman-om iskrcanim iz galije (jbg, imao nisam imao wall, nego samo jednog archer-a). U osveti, uništim (raze city) joj St. Petersburg, Moscow, i još par većih gradova, i fino se povučem xD That's the way to do it
Btw, prethodno je za Civ4, nije Civ5.
Meni je nedostatak religije ogromni minus. To su sve realne stvari koje su ključni dio razvoja pravih civilizacija. Ujedno, želio bih i da porade na AI-u drugih civilizacija, recimo vidio sam ovu opciju joint research - takve stvari mi se sviđaju. Alijanse su u svim dijelovima Civ-a su prilično slabo urađene, nerealno ih je teško postići, AI ne zna stvarno kada bi i on imao koristi. Isto tako, poklanjanje tehnologija bez ikakvog razloga u 90% slučajeva čak i ne diže rating, o ostalom da ne pričam. U jednom turn-u mogu pokloniti tech vrijedan 9900, i u sljedećem pitati "could you spare this" na neku od jedva 5000, i opet AI neće da da.
U Civ5 je super recimo ovo gomilanje vojske na granicama, pa AI skonta to kao napete odnose. Bilo bi dobro da se recimo odvoji Open Border agreement za trgovinu i vojsku - ono - trgovina se smije odvijati, ali vojska mora imati poseban agreement - pa onda kad rat počne da se jedinice ne maknu "magično" nazad u teritoriju. To bi otvorilo gomilu odličnih taktičkih mogućnosti (i penala na druge civilizacije koje pamte nož u leđa nekome) itd...
Malo više kompleksnosti, a ne ovaj smjer dječjih igrara i sučelja dostojnih super mario igara.
[ mmix @ 26.09.2010. 19:25 ] @
Glup je AI za trgovinu
Recimo primer, hteo sam da mu prodam Ivory. Pitam "what would make this deal work" on kaze "I dont see how this deal can be made". Ja onda rucno umesto njega ponudim da mi placa 5 zlatnika po potezu i da mi da 30 zlatnika, on kaze "its not fair". Ja umesto njega spustim fiksni iznos na 20 i on kaze "deal". Znaci ipak moze da se napravi deal
Treba tu malo vise poliranja.
Inace research agreement je skup a dobijes rezultat samo ako ostanes u miru sa tom nacijom . AI zna za jadac i moze lako da udje u agreement samo da bi ti uzeo kintu i onda ti potez pre kraja objavi rat
[ squirll @ 26.09.2010. 19:25 ] @
Citat:
Sapphire:
U Civ5 je super recimo ovo gomilanje vojske na granicama, pa AI skonta to kao napete odnose. Bilo bi dobro da se recimo odvoji Open Border agreement za trgovinu i vojsku - ono - trgovina se smije odvijati, ali vojska mora imati poseban agreement - pa onda kad rat počne da se jedinice ne maknu "magično" nazad u teritoriju. To bi otvorilo gomilu odličnih taktičkih mogućnosti (i penala na druge civilizacije koje pamte nož u leđa nekome) itd...
Malo više kompleksnosti, a ne ovaj smjer dječjih igrara i sučelja dostojnih super mario igara.
Probaj Europu universalis.... tamo toga imas ;) ona ti je vise military stil igre :)
Edit: da ai je glup za trgovinu ...trazio sam mu slona da mi da i isto ga pitao sta on trazi i on izbacio jedno 4-5resursa i novce...ja izbacio novce i dao 2 resursa i on pristane :S
[ Mitrović Srđan @ 26.09.2010. 21:13 ] @
Au Boze nepamtim kada sam se nalozio na neku igru ovako :)
Ceo dan je igram danas. Da ne izlazim veceras verovatno bih i celo vece :)
Elem na ostrvu gde smo Grcka i ja istrebili smo sve ostale nacije , imamo pakt.
Ostalo je na drugom ostrvu 2-3 nacije izmedju ostalih veca sila Francuska.
Dosao sam skoro do prek kraj Tech Tree tj istrazio gotovo sve. Dobio sam i nuklearku i stealthove i sve
sto treba. Totalno modernizovao vojsku maximalno unapredio. Ne vidim nista lose u military nacinu igre :)
Naravno mozda se nekom ne svidja ali definitivno sam uspeo da stvorim jaku vojnu silu i da napreduj u nauci.
[ mmix @ 28.09.2010. 21:37 ] @
Hesus, kakva bugdzina.
Amerikanci imaju minuteman-a kao specijalnu jedinicu (umesto musketman-a) koja moze da hoda po svim terenima sa cost=1. MEdjutim, ako imas puteve i pruge oni i dalje trose jedan movement za svako polje
"Sir, lets use the railroad to move faster"
"NO! we shall walk the swamps by the roads, its how minuteman roll"
Al bug je stvarno glup, umesto da dobijes agilniju jedinicu, dobijes sporiju, jaka specijalnost Zakazali betatesteri
[ Srđan Pavlović @ 03.10.2010. 17:23 ] @
Nisam stigao mnogo da igram, razbio sam ga jednu lako na Warlord nivou brzo,
ali igrao je moj surak pa ja povremeno gledao... on je izabrao Grke, ja igrao
sa Nemcima. Sa grcima je isto rasturio na tom istom nivou, science-victory,
ali je igrao i dalje i sa 4 ona robota sto imaju strength 150 osvojio ostatak
sveta koji su bili na nivou musketara, topova i tako...
Oni roboti su zlo, kad ih unapredis raznim unapredjenjima, napadnes 3 puta i jos osvojis grad, sve u jednom potezu sa jednim robotom
Uglavnom treba jos da se pegla Civ-5, nesto nam je pucala povremeno, samo se ukoci.. ali nije strasno, nije tako cesto,
ucitas autosave i pici dalje.
Da, sto se religije tice - nije da je nema, samo je sad malo drugaciji koncept, imaju i dalje kulturno - religijske gradjevine.
Probacu kad bude vremena na nekom tezem nivou kako ce ici.
Bacili smo i jednu nuklearku, cisto da vidimo kako izgleda - nije lose uz DX 11
Svidja mi se sto sada jedinice same izlaze na vodu u "svojim" camcima, ne moras da pravis posebno prevoz za njih, samo odigras na vodu jednostavno.
[ espresso @ 14.10.2010. 13:39 ] @
Može li mala pomoć? Šta mi je potrebno da bih se brodom otisnuo u dublje vode? Trenutno imam rimski brodić "trireme" ali njime mogu da istražujem samo priobalne teritorije.
[ mmix @ 14.10.2010. 13:48 ] @
caravel, ali njega ne dobijes brzo. Isprati najgornji krak tech tree-a, to je negde u renesansi ako se ne varam ovko napamet.
[ espresso @ 17.10.2010. 22:39 ] @
Seo sam u subotu i igrao od jutra do 1 posle ponoći. Ovo mi se još nije desilo. Znao sam da zaginem i na Galactic Civilization 2 ali ne po ceo dan. Pošto do sada nisam igrao Civilizacije, sve mi je bilo novo. Probao sam četvorku doduše, ali mi se nije svidela. ↲
@mmix Hvala na savetu za brodić. Bio sam ubeđen da mi samo nedostaje neka tehnologija da bih triremom izašao u otvorene vode. Pošto sam prvi put odigrao na najlakšem nivou i upoznao se sa igrom, sad sam uzeo dva nivoa više po težini. I napadoše me odmah dvojica! Kažu, lepo bi mi stajalo parče tvoje zemlje i objavi mi rat. A imao sam sa obojicom "research agreement" i otvorene granice. Još me oslovljavali sa "prijatelju". Koja je ovo fora? Sad sam totalno iscrpljen ratovima jer sam se borio na dva fronta i obojicu skenjao. Ekonomija mi je maltene u minusu. Dajte neki savet, kako da izbegnem ratove na početku. Gledam da se ne naseljavam blizu drugih ali oni sami dodju blizu. Možda treba da imam više vojske da me ne bi napali?
[ mmix @ 17.10.2010. 23:00 ] @
Trebao si da probas Civ4:BTS, obican Civ4 je isto dosadan i plain vanilla.
A sto se tice ratova, objavili su ti rat zato sto si slab. A research greement su napravili sa tobom samo da ti izmuzu pare, nikad ne ulazi u agreement sa neprijateljem koji je tehnoloski i monterno napredniji, uzece ti pare za agreement i onda objaviti rat. Sa osmehom na licu
[ Srđan Pavlović @ 17.10.2010. 23:36 ] @
Ma ja sa kompjuterom nikakve agreement-e, nego samo "goodbye, hvala dovidjenja" kad god se javi neki :)
Jednostavno ides mirno i uzimas grad po grad :)
[ ventura @ 23.10.2010. 18:31 ] @
Jel i vama igra puca?
Ja sam napravio custom mapu, najveći svet, najveći broj protivnika, i kako sam napredovao tako mi je sve češže i češće krahirala igrica... Sada sam otprilike na pola mape, savegame moram da radim nakon turna, u toku i pre turn-a, i evo sad sam došao do toga da neće ni da učita save bez da pukne...
[ Srđan Pavlović @ 23.10.2010. 19:32 ] @
Puca cesto, da... mada meni konkretno ne tako cesto, ali povremeno pukne.
Ja sam to resio tako da sam stavio autosave na svaka 2 turna, pa da bude manja steta kad pukne :)
Sredice to nekim patchom, prvim koji izadje, sigurno.
Primetio sam da vise puca na slabijim masinama. Ja igram uvek na huge mapi.
Probaj da smanjis graficka podesavanja, i startaj igru u DX9 modu, primetio sam da onda manje puca.
Kod drugara smo instalirali neki dan, ima GF 8600GT, ostalo je manje vise slicno mojoj masini,
s tim sto ja imam 8800GTX, i kvalitetnije komponente (ploca, ram...), i meni manje puca a sve drzim
na max, sem sto je ugasen AF i AA, njemu puca, on cak ne moze ni da zapocne huge mapu, samo normal size i to sa smanjenim detaljima.
Neki bug, ebem li ga.
[ espresso @ 23.10.2010. 20:11 ] @
Kod mene puca kada krenem da pregledam mapu preko "strategic view". I to ne odmah nego posle malo šetanja. Kad će peč?
[ ventura @ 23.10.2010. 20:15 ] @
Ja i igram u DX9, samo taj i imam instaliran na računaru... A što se tiče konfiguracije, nije neki bleeding edge, ali nije ni slaba:
AMD Phenom 8450, Triple-Core, 2.10
nVidia GeForce 9600 GSO, 512MB
RAM: 6.00 GB
Kada vratim jedan save unazad, i pogasim automatski explore na brodovima, mogu da napravim još 1-2 turna... Nakon toga ponovo vratim save pa pogasim automatski build workerima i tu dobijem još jedan save, ali to je to... igra opet zakuca i neće da nastavi...
Vidim da još nikakav patch nije izašao, tako da za sada ništa od igranja...
[ Srđan Pavlović @ 23.10.2010. 20:18 ] @
Probaj da pocnes novu partiju ali stavi Large mapu (ne Huge), i smanji graficke detalje igre na nesto razumno... dok ne srede ovo.
[ ventura @ 23.10.2010. 20:25 ] @
Mrzi me da krećem ispočetka novu mapu kad sam na ovoj toliko daleko dogurao... A probao sam da smanjujem rezoluciju, i sve sam stavio na low i opet isto...
[ Goran Mijailovic @ 23.10.2010. 21:16 ] @
Ja topovao malo. Ako se mod ne slozi neka skine.
[ mmix @ 23.10.2010. 22:08 ] @
Taman na vreme ;) Pre neki sat je izasao patch 1.0.0.62. Pretpostavljam da ce "narodna" verzija biti dostupna za dan dva
Boldovano pri dnu je ono sto vas muci
Citat:
UI
Fix for production prompt that sometimes appears with newly created puppet states that could stop the player from being able to end the turn.
Aircraft banner corrections - now when you rebase an aircraft, the number will move with it.
Resource icons now come up with Ctrl-R again, instead of sharing the same button with Build Roads.
Selecting a great general will no longer cause yield icons to appear.
dded option to disable auto-unit cycling.
Fix for full-screen game when running dual monitors. Previously, the curser could scroll off the "open" side, and not be able to scroll the map in that direction.
Misc additional fixes to mouse controls, and other interface issues.
Rounded out financial information in the Economic Overview screen.
Details now provided on the amount of gold provided by each city, the cost of buildings in each city, etc.
Auto-populate save menu with save file name
Allow selection of other cities by hex from within the city screen
Added detailed trade route info to Economic Overview screen
Added new tab to the Economic Overview Screen: "Resources & Happiness."
Added option to activate the mp score list in single player (for "always up" score similar to Civ IV.)
The Annex/Puppet/Raze popup now indicates how much extra Unhappiness will be assumed with each action.
If there are less than 5 buildings still needed to construct a National Wonder, the production popup tool-tip now lists which cities lack them.
Added Yield & Culture tool-tip info to the production popup.
Tweak information on the Global Politics tab in the Diplomacy Overview screen.
MODDING
Category list now displays correctly
"Installed" panel now displays ALL versions of a mod but prevents the user from enabling multiple versions.
GAMEPLAY
Workers - Added option to force workers to ignore manually made improvements (so they don't change what you decide was best for a plot).
Workers - Fixed bug where number of turns to complete were incorrect in build action button tool-tip.
Economy - Fixed bug where players could disband a single unit, and not see the economic return until disbanding 1 more.
Economy - Increased city wealth setting to 25%
Economy - Multiple fixes to the way trade-routes are tabulated and recognized.
Economy - Can now sell Buildings in a city (to help lower maintenance for obsolete buildings later in the game).
Trade - Found and corrected a Trade problem that could cause your Resource inventory to multiply.
City States - Fixed a bug where you could not gift aircraft to city states.
Military - Medic promotion now only provides healing bonus for adjacent units.
Military - Fix for Minuteman movement.
Military - Correct promotions for "archer-like" units (horse archers, chariots).
Military - Embarked units will no longer slow enemy land units
Military - Improved unit cycling logic. Camera will jump around much less.
Balance - Engineers +1 hammer
Balance - Disbanding units now provides only 10% of their production cost in gold.
Request - Enable "one more turn" button if you lose, but are still alive.
AI
Military - Better handling of unit need (navy vs land, etc.).
Military - AI will tend to build ships to deal with blockaded cities more often
Military - Corrected an issue hampering movement of AI armies, especially when in close proximity to enemy forces
Diplomacy - AI will be more reluctant to offer or accept open border agreements with more powerful opponents.
Diplomacy - Fix for never ending deals (peace, research agreements, etc).
City - City specialization and city focus improvements.
City - Cities that are Avoiding Growth will not grow while that option is selected
Workers - Priority of trading posts reduced, and rebalanced priorities on other improvements
Workers - Improved the path-finding mechanic when building route-to roads improved, including a large performance increase when evaluating road-pathing.
City - Make sure Puppets don't construct buildings that require Resources.
City - Add a Puppet city strategy that turns off training buildings and emphasizes gold.
Military - Defensive tactical AI update. When you are at war and threatening an enemy city, the AI will better utilize the garrison, as well as the surrounding terrain in defense of the target city.
MULTIPLAYER
Exploit - Fix for gifting unit exploit
Chat - Color-coding, sound alerts, etc., added for in-game chat system, including a larger window.
Deals - Additional deal validation put in place to verify deals before they are committed
MISC
Research treaties that end because you declare war will no longer grant the free tech
Save/Load - Fix for corrupted saves being experienced by some players in late-game. Map - Huge map crash-during-load fix that were reported on some specific systems.
Map - Terrain caching fix that could cause problems for certain video cards (the "glowing red orbs" seen on the map are an indicator of this).
Map - Fix for the low res terrain that appears the first time the game is run (terrain tiles would not load in anything but low-res the first time you play on some computer configurations) Strategic View - Crash fix for units rendering in background.
Strategic View - Fix for selecting units either standing on a city plot, or garrisoned in the city plot.
Eyefinity - Better handling of leader scenes when using Eyefinity displays.
Tutorials - Many tutorial tweaks and adjustments. Multiple crash fixes.
Taller than wide map crash fix.
[ Srđan Pavlović @ 23.10.2010. 22:18 ] @
Eto, rekoh ja da ce brzo to da srede - ipak se radi o critical bagovima :)
[ mmix @ 23.10.2010. 22:25 ] @
Saved games ne rade vise Ja cekao da poprave moje minuteman-e i sad sipak. Vidim da se ljudi bune opasno, bice verovatno build 61
[ fozzybear @ 24.10.2010. 17:13 ] @
Pozdrav svima.Ja igram civilizaciju 4 jos od leta 2008,a od zime 2008 igram je i online.
Jedan sam od najboljih na serveru,moj nick je daHeezy
Igra li jos neko online?
Probao sam civ 5 . Krajnje lose ocenjujem tu igricu i mislim da necu preci na nju,kao i vecina sadasnjih "zavisnika"
od civ 4. Totalno je druga igra u odnosu na civ 4.Skroz kao Age of Empire,a mi smo ocekivali samo extra unapredjenu civ 4,a ne nesto totalno novo,drugacije.
Mozda da ovu sadasnju civ 5 preimenuju u "civilization world" a naprave nesto novo na isti sablon kao civ 4
i nazovu je civ 5 :-)
[ fozzybear @ 24.10.2010. 17:24 ] @
Inace,ja sam jednom u multiplayeru 4v4 inland sea imao negde oko machinery 120slonova i oko 100 katapultova
[ mmix @ 27.10.2010. 08:21 ] @
Novi quick-fix patch, mislim da su "narodnjaci" cekali na ovaj (plus vavilonce i mongole DLC)
Citat:
1.0.0.621
Released 10/26/2010
* Legacy saves for players who own Babylon will work correctly.
* Mods that broke (will not load, and saves would crash on load) as the result of the .62 patch (full Civ mods mainly) now work correctly.
* Scenario menu glitch corrected.
* Exploit – Raze/Annex happiness fix.
[TACTICAL AI]
- Proper evaluation of which enemy units can reach my units next turn.
- Sorting enemy targets (within a class) by damage.
- Combine bombardment fire from cities with other ranged fire where possible.
- Never target a city for a ranged attack when they are already at (or going to be at) 1 health.
- Have the tactical AI be more aggressive about fortifying units that aren't moving anyways.
- Make all forms of guarding improvements the lowest priority tactical AI moves.
- Don't mark tiles adjacent to enemy at sea as good for flank attacks -- there is no flanking at sea.
- Update to tactical AI pillaging code - now prioritize enemy land resources and trade routes (never regular mines or farms). Always uses the check to make sure AI is not trying to pillage in an enemy dominance zone. Barbarians will still target everything.
- Never use ranged units to provide flank bonuses.
- Reduce chance of AI civs making "suicide" attacks.
- Changes to better protect the capital or any city with an enemy within 5 tiles.
[VICTORY]
- AI will be more aggressive about pursuing Diplo victory (bribing City States) if they are wealthy.
- AI will be more aggressive about building Spaceship parts when going for Science victory.
[CIVS]
- Tweak a few leader settings to be more likely to use their traits.
- Adjust Napoleon to make more likely to go for culture.
[COMBAT/UNITS]
- AI will not use Horse as defenders on hills as much.
- AI will often build more defensive troops.
- AI will more aggressively hunt barbs in the early game.
- Slightly more naval units.
- AI will now build ranged and mobile units more in line with the flavor settings for the team - in general, this means more mobile units.
- AI now builds, deploys, and uses air units more effectively.
- Allow AI to build more units if above Prince.
- AI will be more likely to build and bring siege units in a city attack.
- Better nuke targeting by AI.
- Won't build AA if no air threat.
- Allow AI or automated human explorers to move to edge of sight range and then explore again.
[EXPLORATION/EXPANSION]
- AI will emphasize getting an Ocean going explorer unit when the time comes.
- AI slightly more likely to settle off home continent.
- AI should colonize other continents regularly.
- AI second wave expansion more aggressive.
- Improve the AI's chances of setting up protected bombard attacks.
- Settlers: should handle watery maps better.
- AI will grab goody huts on other land masses.
- AI will grab empty barb camps more often.
[WORKERS/CITY AI]
- Large Cities should be more willing to build happiness and gold buildings.
- Workers prioritize repair builds higher than other builds.
- AI will be more likely to build a wall on any city that was an original capital.
- Builder tasking now calculates yields appropriately during golden ages and weighs tiles according to how much stuff they provide overall as well as their maximum yield of a certain type.
- More likely to build up economy early.
- Multiple worker AI improvements.
[MISC]
- Factor GS into flavors more.
- Disband obsolete units even if not losing money.
- Upgrade units a bit more.
- Tweak flavors of policies a bit.
- Have AI factor Grand Strategy into picking policies.
- AI will factor grand strategy into tech choices a bit more.
- AI don't send a barb expedition if defenses are critical.
- AI less likely to pick a city on an inland sea for serious naval production.
- Additional pathfinder optimization.
[GAMEPLAY]
[CITY/BUILDINGS]
- Added "National Treasury" national wonder, which requires Markets in all cities. Provides +8 Gold per turn to the city in which it's built.
- Added "Circus Maximus" national wonder, which requires Colosseums in all cities.. Provides 5 Happiness.
- Library now has no specialist slots.
- Wat now has two specialist slots.
- Public school now has 1 Science per pop, +1 free Great Scientist point, +1 Culture for 3 gold maintenance.
- Observatory now has 1 specialist slot.
- Research Lab has two specialist slots.
- Public school now provides 1 beaker per pop for 3 gold maintenance.
- Watermill now provides +2 good and +1 production for 2 gold maintenance.
- Paper Maker now has no specialist slots.
- Circus now has +2 happiness and no maintenance.
- Theatre now has +5 happiness.
- Stadium now has +5 happiness.
- Reduced production cost and maintenance for the Courthouse.
- Courthouse can now be purchased in a city (although it is expensive).
- Removed maintenance from city defense buildings (Walls, Castle, Military Base).
- City defense buildings now help cities heal.
- Increased city strength ramp-up based on technology.
- Reduced effects of Forbidden Palace and Meritocracy (Happiness per city).
- Reduced amount of food needed for cities to grow at larger sizes.
- Buildings can now no longer provide more Happiness than there is population in a city (wonders are excluded from this).
- Ironworks now gives 10 hammers instead of a % bonus.
- National College now gives +5 science in addition to the % bonus.
- Hermitage gives 5 culture in addition to its previous bonus.
- Raze/Unraze exploit fixed.
- Cities being razed are unhappy about it (only during the razing process).
- Cities heal more quickly.
[UNITS/PROMOTIONS]
- Cavalry can now go obsolete with Combustion.
- Stealth bombers cannot use carriers.
- Only allow one upgrade per unit from a goody hut.
- Add second embarkation promotion ("Defensive Embarkation").
- Amount of damage done during naval combat increased.
- All melee horse units get penalty attacking cities.
- Increased city attack penalty for mounted and armor units to 50% (from 40%).
- Lancers (and Lancer UUs) upgrade to helicopter.
- Lowered combat value of Horseman and Companion Cavalry.
- Promotions must be picked the turn they're earned.
- Can no longer promote a unit that has fought during the turn (instead, the promotion comes up the beginning of the following turn).
- Catapults and Trebuchets now weaker against units but stronger VS cities.
- Reduced effectiveness of Archers & Crossbowmen (and their UUs) VS cities.
- Reduced some combat bonuses: flanking (15 to 10), Great Generals (25 to 20), Discipline (15 to 10), Military Tradition (2x to 1.5x).
- Remove requirement for aluminum on Mobile SAM.
- Lower open terrain penalty to 10% .
- Marsh is now 3 moves to enter (Chariots do not move quickly through it anymore).
- Cavalry now upgrade to tanks.
[CITY STATES]
- Reduced bonuses from Maritime city-states - Friends: +2 food in capital, +0 food in other cities - Allies: +3 food in capital, +1 food in other cities
- Only the first 3 units gifted to a city-state will earn Influence now.
- Killing a barb inside a city-state's territory now gives a 5-turn buffer where there is no Influence intrusion penalty.
[HAPPINESS]
- If an empire reaches -20 Happiness, it goes into revolt, and rebels start appearing throughout the empire, based on the number of cities.
- Amount of Happiness needed to trigger a Golden Age reduced.
- Amount of Happiness needed to trigger a Golden Age now increases as the number of cities in the empire goes up.
[POLICIES]
- Landed Elite (Tradition Branch) now reduces culture cost of border growth by 2/3.
- Monarchy (Tradition Branch) now provides +1 Gold per 2 pop in the Capital..
- Liberty now provides a Settler training bonus to only the capital, and not every city.
- Tradition now provides +50% growth in the capital.
- Theocracy now reduces Unhappiness by 25% .
- Reformation now gives a 10-turn GA.
- Adopting Rationalism now gives a 4-turn GA.
[TECH TREE]
- Add link between Military Science and Dynamite.
- Add link between Civil Service and Education.
- Add link between Economics and Scientific Theory.
- Add link between Chivalry and Acoustics.
- Research overflow now works correctly (extra beakers after completing a tech will rollover to the next tech).
[GENERAL]
- Fixed bug where clicking on a city plot wouldn't select the garrison.
- Natural wonders now award culture (if worked) and happiness (if in border) if that trait is assigned to a wonder in XML.
- Players must now always adopt Policies immediately, and cannot defer picking until later.
- Have culture cost for policies never go down (trading away cities to reduce culture cost exploit). Razing cities will not raise your policy cost ceiling.
- Reduced culture needed for first plot acquisition from 20 to 15.
- 3 new Natural Wonders and rarity code for both base game and New World scenario.
- Reduced points from Wonders (40 to 25) & Cities (10 to , increased points for pop by 1 (3 to 4).
[DIPLOMACY]
- AI's attitude towards you is now visible in the diplo screen and diplo drop-down.
- Added info tooltip for an AI leader's mood. Lists things that are making an AI player happy/upset.
- New diplo system: Declaration of Friendship (public declaration with diplomatic repercussions).
- New diplo system: Denounce (public declaration with diplomatic repercussions).
- New custom leader responses (Serious Expansion Warning, Aggressive Military, Luxury Exchange, Borders Exchange, Gift Request, etc.).
- Not agreeing to a friend's request now results in a relations hit.
- Third party AIs can now respond when a player makes a DoF or denounces someone. What they say is based on the situation - e.g. if you make friends with someone they don't like, they'll scold you.
- AI leaders will now sometimes ask their friends to denounce one of their enemies as a show of support, and refusing to denounce someone when an AI asks can now make them very upset.
- AI is now capable of denouncing friends (aka, backstabbing) and added backstabbing info to diplo overview screen.
[UI]
- Add XP bar for air units, do not allow XP for air units attacking a city that is already down to its last hit-point.
- Change ActivePlayer's name to "You" in single player in score list.
- Added game option to disable automated workers from removing features.
- Fixed bug where Happiness from garrisoned units wasn't being listed in Happiness info tooltip.
- Load Map function will now display correct size and type of saved map.
- New "Angry Genghis" loading screen (replaces the "fluffy-bunny Genghis" loading screen).
- Added setup options to allow players to defer choosing Policies and Promotions right away.
- Show the river penalty when attacking city across river (the penalty was there but was not being shown in the preview).
- Global politics screen updated to reflect new diplo system.
- Can no longer Force End Turn (shift-enter) through blocking notifications. CAN now use it to skip over units which need orders.
- Multiple tweaks and bug fixes.
[MISC]
- Fix small bugs with adding long roads around existing features.
- Fixed bombard arrow across world wrap.
[MODDING]
- Parent category counts now include counts of child categories.
- Selecting/deselecting a category now automatically selects/deselects it's children and its parent.
- Tweaked category name truncation to better fit names.
- Hide categories w/ no children and a count of 0.
- Added support for fallback languages (if mod is not translated, fall-back to English so text keys are not showing).
- The pager for the installed mods tab of the mods browser is now displayed in the correct location.
- Long values for properties such as "Special Thanks" will no longer extend past the edge browser frame.
- Categories refresh much faster now in the mods browser.
- Multiple additional tweaks and fixes to the mod browser.
- Support for mods that perform major restructuring of the tech tree including adding, deleting, and updating techs, buildings, and units.
- Added GameEvents system for overriding Gameplay DLL specific functionality.
- Fixed "Reload Landmark System" mod flag to now refresh landmarks defined in "ArtDefine_Landmarks".
- Multiple SDK updates (new version to go live shortly).
[SERIALIZATION/SAVES]
- Fixed save format which causes saves to increase the memory footprint of the game drastically when loading frequently over the course of the game. This heightened the risk of late-game out of memory crashes significantly.
[ espresso @ 11.01.2011. 10:54 ] @
Može li neko da mi odgovori da li se plaća održavanje puteva i pruga koji nisu u okviru moje teritorije?
I još nešto, da li je neko probao da igra sa Inkama? Dokupio sam ih zajedno sa Španijom i pročitao njihove karakteristike ali nigde ne mogu da nađem da li je tačno da polja sa planinama daju neki bonus? Samo sam video jedan komentar na tu temu na Jutjubu.
Primećujem da je dosta stvari popravljeno u zadnjem peču, samo je AI i dalje dosta tvrd i sada lako odbacuje (denounce).
[ fozzybear @ 16.01.2011. 21:26 ] @
Pretpostavljam da ste nakon ovog vremena svi jako razocarani koliko je civilizacija 5 losa.
P.S. 1 gold za jedan put ( jedno polje sa putom)
[ mmix @ 16.01.2011. 23:22 ] @
Ja sam srecom otkazao uplatu sami su krivi sto su u evropi pustali nedelju dana kasnije, mogli su mi uzzeti pare na mufte
Odigrao sa m jednu partiju do kraja i vise nisam ni pokrenuo igricu, nadam se nekom cudu sa expansion packom mada mislim da nema sanse da se ova duboko pokvarena igra popravi. A i lead designer je otisao iz Firexaisa kojem je trenutna preokupacija izbacivanja jos zaglupljenije verzije za facebook. Cak mi je i 1UPT za koji sam mislio da ce biti dobar na kraju ispostavilo kao veoma otezavajuca okolnost
I have heard many people claim that Civ5 has "potential". An interesting word, potential. In my experience, when an online community starts to bandy around the word "potential" in discussing a game, it's a sure sign that the game has proven to be disappointing or underwhelming. Sure, Civ5 has tons of "potential" to become something great. But so did Civ: Colonization, and so did Spore, and so did Empire: Total War, and so did Sim City Socities, and so did Master of Orion 3, and so did all of the other mediocre strategy games that came out and crushed everyone's hopes. The timeline of a bad game always seems to follow the same pattern. The buildup to the game's release is full of excitement and anticipation, building to a fever pitch on launch day. The game comes out, and the fanbase is euphoric! For a few days, anyway. Then the stories start creeping out. Too many bugs detracting from running the game. The second game isn't nearly as interesting as the first, and the third is just plain boring. Influential, long-time community members start posting that the game lacks depth and isn't as good as past games in the series/franchise. These claims are hotly debated, and forums turn into polarized camps of "haters" and "fanboys". After a month passes and the initial excitment begins to wear off, more and more of the fanbase begins to lose interest. Some of those who initially defended the game begin to join the critics. A mantra begins among the faithful, "wait for the patch!" Patching will surely solve these issues and salvage the game. The wait for the patch becomes interminable, and more fans drift away to other games. Then finally the patch arrives, hallelujah! Only... the patch makes marginal improvements, and nearly everything remains the same. More fans drift away, and the waiting for the next patch cycle begins.
If you think I'm describing Civ5's history there over the past three months, I wasn't. I was actually describing the process I watched with Spore's release in 2008. These things are cyclical though; the community always goes through the same relationship with bad games, never deviating much from this process. I've seen it at least a dozen times over the years, and Civ5 is firmly entrenched within this same cycle. As I write this, word has just come out that Jon Shafer, lead designer of Civ5, is leaving Firaxis. There are no details on his departure, and it's most likely a perfectly normal part of the business process. At the same time, Civ5 will now have to go forward without its head designer in charge of the patching process, which would seem to indicate that further changes and improvement will be minimal. Civ5 will remain a game of great "potential" - which by definition means that it was never actually very good.
[ squirll @ 17.01.2011. 12:47 ] @
ja lepo rekao odmah cim je izasla da je fail ali neee ne veruje meni niko :)
[ mmix @ 23.01.2011. 13:36 ] @
Patch 1.0.1.167
Released 1/20/2011
Citat:
[CRASHES]
Dead interceptor crash fix (occurred frequently in late-game, usually on the AI turn)
Movement limit crash fix (occurred when any high-movement unit, a gunship in this case, made use of the railroad bonus and moved beyond the engine visualization limits)
Crash fix for diplo AI. When the player witnesses an AI leader buy a minor ally, and aggressively purchased them back, the game would eventually crash when the AI leader would correctly try to complain to you about it.
The following crashes were all discovered via the Steam Crash Reporting system that Civilization V utilizes:
Crash - pCitizens->GetCityPlotFromIndex(iPlotLoop); is returning NULL in the CvPlayer::DoRevolt loop.
Crash - Occasionally strange values are sent to the movement cursor code. Wrap and clamp the values before they get to the pathfinder.
Crash - Fix to divide by zero crash with AI buying plots.
Crash - In RouteValid, the CvTacticalAnalysisMap cell thinks a plot is claimed, but the plot itself has no owner.
Crash - Era out of bounds during a reload.
Crash - During a resync, a crash happens when GameplayUnitCreated calls CvPlot::GetActiveFogOfWarMode apparently because the game's ActiveTeam is NO_TEAM (-1).
[GAMEPLAY]
Fix to Golden Age length (for Reformation policy with both the Persian trait and Chichen Itze)
Corrected duration of golden ages generated from Taj Mahal and when a Persian player has Chichen Itza (Before the multiple 50% additions were "compounded" rather than added together into a 100% bonus.)
[UI]
Fix to blank science victory details screen
[ Srđan Pavlović @ 23.01.2011. 16:21 ] @
Jbg, isto kao kod Heroja III.
Kao sto su HOMM4 i 5 decje gluposti, a trojka jedina prava igra,
tako je i sa ovim Civ-om - dvojka je bila najbolje izdanje, a onda
su krenule jake graficke karte i to je izgledalo sve bolje, ali je igra
prilicno pokvarena.
[ mmix @ 16.02.2012. 14:21 ] @
Posle godinu dana, da malo osvezimo temu
Izlazi expansion pack vraca se religija i spijunaza
Citat:
Today I am extremely excited to tell you all that yes, it will! Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings is currently slated for a late Spring 2012 release.
It will come as no surprise to those of you who are familar with expansion packs for previous Civilization games that Gods & Kings will add more techs, units, buildings, Wonders, and playable Civilizations. But what about the big brand new game elements that will change the way you conquer the world? Let me lay it out for you:
Tons of New Stuff. I know I just mentioned it, but I want to draw attention to just how many new things we've got here: 27 new units, 13 new buildings, 9 new wonders, and 9 new playable civilizations. Among the new civilizations are the Netherlands (William I, Prince of Orange), the Celts (Boudicca), and the Mayans (Pacal the Great).
Religion. That's right; quite possibly the most requested major addition to the game is coming in the Gods & Kings expansion. Using the new "Faith" resource, you'll be able to found your own religion and grow it from a simple Pantheon of the Gods to a world-spanning fully-customized religion.
Reworked Combat System. The expansion has a reworked combat system along with an AI that places more emphasis on balanced army composition. Among the changes to the combat system is the addition of melee naval units, which will force you to really rethink the way you execute your naval assaults.
Enhanced Diplomacy, with Espionage. In addition to being able to establish embassies with your rival civilizations, spies will now be an important part of how you conduct your foreign affairs. Surveilling foreign cities, stealing advanced techs, and garnering influence with city-states are some of the things you'll be able to do with this new powerful mechanic.
New City-States. With religion being added to the game, it only made sense to introduce Religious city-states which will interact with your religion in special ways. In addition, Mercantile city-states will be attractive for those of you who love to grow your civilization's treasury. All city-states will use the greatly expanded quest system, making city-states more dynamic and diplomatic victories more challenging, while decreasing the importance of gold when dealing with city-states.
New Scenarios. Three new scenarios will be coming in Civilization V: Gods & Kings. Experience the fall of Rome, explore the medieval era, and my personal favorite: a unique scenario in a Victorian science-fiction setting.
[ mmix @ 16.02.2012. 14:21 ] @
[ mmix @ 05.10.2012. 09:17 ] @
Jel igra neko novu verziju.
MOram da kazem da je sada prilicno dobro sredjena i izbalansirana, religija je takodje prilicno dobro balansirana i moze dobro da pomogne ako se mudro izaeru verovanja. Spijunaza mi je malo jso uvek bezveze, kao i nemogucnost kupovanja spijuna (sto postaje veoma proeblematicno ako se igra na huge mapi sa puno igraca).
[ espresso @ 05.10.2012. 16:42 ] @
Igram ja ali izuzetno retko. Jos sam na drugoj igri otkako je izasla ekspanzija.Jednostavno, ne privlaci me toliko kao ranije. A izmene u ekspanziji po meni ne uvode nista revolucionarno. Hteo bih potpuno novo tehnolosko drvo kao i nove polise drustvenog razvoja. Na primer, menadzment kolonije na drugoj planeti ili u drugom, uskom vremenskom periodu.
Kupio sam sve dodatke za Civ5 koji su izasli ali sada stvarno retko igram jer se sve ponavlja.
[ anon70939 @ 04.07.2014. 08:20 ] @
Kako vam se danas cini Civ V?
Trazim opet neku strategiju koju bih igrao, i vidim po netu da su je svi proglasili najboljom strategijom ikada...
[ espresso @ 04.07.2014. 10:19 ] @
Možda bi preterano bilo reći "ikada" ali je zanimljiva. Zakrpljena je i poboljšana ali AI nikada nije napravljen da bude preterano bistar. Zna da nervira svojim osudama šta god da uradiš. Recimo, ne postoji način da se sprijateljiš sa nekime i razviješ odnose na višem nivou. Jer kad tad, prijatelj će se okrenuti protiv tebe. Mislim da je u GalCiv 2 AI dosta bolji.
Međutim, igra jeste zanimljiva, pogotovo za one koji su novi u strategijama. Ima dosta pomoći u igri i svako može da krene da igra i usput uči dok kod nekih drugih strategija čovek se namuči samo da krene da igra.
[ mmix @ 04.07.2014. 11:27 ] @
Sa ova dva nastavka napravljen je da bude prilicno dobar. AI jeste malo quirky i ima dosta nelogicnosti u "instrumentaciji". Npr ne mozes da objavis rat nekome kao odgovor za njihov napad na citystate koji stitis, mozes da mu objavis samo regularni rat u kom slucaju placas penale svima, onda si prisiljen da gledas sa strane dok ti otimaju te gradove drzave. Itd.
Btw, izasla je Complete Edition verzija, kome se igra original. Na Steam-u je za 39.99e umesto za otprilike 120e koliko kosta igra sa obe ekspanzije i svim DLCovima.
Takodje u oktobru izlazi Alfa Centary sa CivV enginom Zvace se Sid Meier's Civilization: Beyond Earth
[ espresso @ 04.07.2014. 15:23 ] @
Ovo je odlično, baš sam želeo takvu ekspanziju za Civ 5 :)
[ mmix @ 04.07.2014. 15:45 ] @
S tim sto nije ekspanzija u pitanju, kao i AC, u pitanju je posebna igra samo uradjena na istom engine-u kao glavni Civ. U prevodu nece biti $19.95 vec $39.95
[ mr. ako @ 05.07.2014. 01:04 ] @
Trenutno je Civ5 Complete najpovoljniji na GMG:
Code: Current Lowest Price: 31.99€ at GreenMan Gaming after coupon code EEKC1D-0FTUGV-M8G5ZN (Activates on Steam) (Info)
Historical Lowest Price: 11.87€ at Amazon on Wed Jun 11 2014 (Info)
[ anon70939 @ 05.07.2014. 10:39 ] @
Uh... izgleda nisam ni trebao da počinjem. Već par dana, sve kao ajd sat vremena, pa zabodem do 3 ujutru...