[ codeNO @ 26.09.2010. 12:42 ] @
Od skoro je pocelo da mi se cuje rad motora u zvucnicima u kolima. I to samo taktovi motora a ne klasicno zujanje kada ubrzava i usporava. Fora je samo kada je radio ukljucen a kada je cd nema nikakvog preslusavanja. Prvo sam mislio da je parazitna kapacitvnost na samom jack-u od zvucnika, ali nije. Posto je to sve sto bih znao, voleo bih da mi neko pomogne za problem. Ovo sam primetio da se desavalo i kod mog druga ali ne zna ni on kako mu je prestalo....gremlini?
[ dekomk @ 26.09.2010. 13:22 ] @
Radio nema blokadu pa zato cujes taj zvuk.Mislim da se mesti kondezator na napajanje i sve ce biti u redu.
[ codeNO @ 26.09.2010. 13:26 ] @
Ali kako se do sada nije to desavalo i jel mozda ako se to javlja samo kada je radio u pitanju da antena dodiruje negde limariju? Kako si to mislio sa kond gde se postavlja koliko F itd?
[ dekomk @ 26.09.2010. 13:44 ] @
Pa vidi,ja nisam majstor,nadam se da ce majstori na ovog forumu mogu da ti kazu tacno koj kondezator,Ovaj tvoj problem je imao i jedan moj drug kad je instalirao radio u svom autu i resili su ga sa nekim kondezator a koi ne znam.Ako niko ti ne pise za ovih dana ,pitacu ga pa cu ti reci.Pozzz.
[ radekursinovic @ 26.09.2010. 16:17 ] @
Za početak povezati šasiju radioaparata sa šasijom vozila. Obično parče žice od autoinstalacije, uglavnom pomaže ili smanjuje smetnje.
[ codeNO @ 26.09.2010. 18:05 ] @
Hvala probacu sutra po danu. E sad sta ako i to ne uspe? Zbog cega se to uopste i javilo kada do sada nije, da znam, kako se ne bi vise javilo.
[ radekursinovic @ 26.09.2010. 19:55 ] @
Kad montiraš nov radio sa novim držačem u koji se postavlja (lim na lim) obično se uvek primetno ili neprimetno izgrebe farba i imaš dobru masu. Usled vremena i truckanja po našim putevima sve se po malo rastrese ili vremenom oksidira i samim tim izgubiš "masu" pa kad uz radio imaš i pojačalo eto i zašto zuji pri promeni obrtaja motora. Radio i dalje svira "ali" nije to to. Slična stvar se događa i sa nosačem same radio antene, mada ni antene nisu sve dobre ima ih raznih mnogo loših a malo dobrih. Dobar proizvođač daje dobar antenski kabl a ostali "siromašan" antenski kabl sa jednom krutom žicom, mada to se vidi tek kad ga presečeš.
[ codeNO @ 30.04.2011. 16:48 ] @
Pre mi nije uspelo po receptu da samo dodam masu na metalni kavez i metalni okvir od radia da bi prestalo zujanje. Sada sam ponovo to uradio ali sam totalno rasturio ceo sistem, od antene napolju do samog radia. Inace, antenski kabal je dobar koaksialni i mislim da nije celom duzinom zardjao ili da je ostecen pa da dodiruje karoseriju. Ocistio sve kontakte na masi, isprobavao razne kombinacije ali opet nista nisam uspeo. Mislim da sam malo smanjio šum, ali opet to je mozda na psihickoj bazi.

Ostaje mi samo da vidim to sa ubacivanjem kondenzatora, pa ako neko zna koji gde i kako se povezuje neka ostavi predlog. Hvala i pozz
[ Horvat I @ 30.04.2011. 17:49 ] @
Probaj lokalizovat tačno gde dastaje smetnja,
Zasad u poveću maticu namotaj što više navoja možešbar 0,5mm Cul. Tu prigušnicu postavi na + pre samog radia.

[ codeNO @ 30.04.2011. 18:00 ] @
Kako mislis da lokalizujem kvar? Skinem antenu nema zvuka, skinem napajanje nema stuje. Eto, lokalizacije??!! Kako treba da izgleda ta lokalizacija? Nisam te razumeo? A ovo za kalem ovako, uzmem maticu namotam zicu presecem + pol zice i jedan kraj zalemim ka acc a drugi od jacka ka radiu?
[ Horvat I @ 30.04.2011. 18:43 ] @
Citat:
I to samo taktovi motora a ne klasicno zujanje kada ubrzava i usporava

Opiši ovo jasnije.
Za ugradnju si dobro razumeo.
[ ivan.neg @ 30.04.2011. 20:25 ] @
Ako ti je motor benzinac pogledaj sistem za paljenje (kontakti na bombini i na svecicama )kao i ispravnost kablova i svecica , los kontakt visokonaposkih kablova ili slicna neispravnost moze da stvori varnice a samim tim i smetnje na radiju i to u ritmu rada motora kao sto si opisao .
[ codeNO @ 30.04.2011. 20:29 ] @
Znaci kao taktovi motora, kad cilindar napravi pun krug tad se cuje kao pucketanje...nema klasicno zzzzzzzzzzzzzzzz zujanje, nego pauza zz, pauza zz, kad se doda gas tad vise i zuji, tj ako je motor u leru cuce se z na svakih sekund dva, dok na 2500 obrtaja z_z_z_z_z_z_z_z_z sa pauzama al dosta manjim nego u leru. Nisam sad uspeo probam sa maticom zbog mraka ali sam slikao. Negde sam video ideju da treba da se stavi blok kond na + klemu ili da se koristi ista masa od auta i radia. E sad sta je sta na slici. Crvena i zuta su prespojene, plava i zuta/zelena su isecene, siva/bela zelena/crna i ljubicasta su vezane za prednje/zadnje zvucnike

..i opet da napomenem, to zujanje se cuje samo kada radi radio dok cd je sve ok


[ codeNO @ 30.04.2011. 20:40 ] @
Hm, nije losa ideja, benzinac jeste, ali skoro sam nesto i gledao kablove i menjao razvodnu kapu sa svecicama prosle god u septembru i nisam nasao nista uznemirujuce, ali sto se te provere tice mogu samo da skinem kabal od svecica pogledam i vratim, ...ne znam tacno na koju vrstu provere si mislio, sta treba da mi bude indikator da nesto nije u redu na tim kablovima i bobini (naravno ne da su osteceni kablovi)?
[ oPEN @ 30.04.2011. 23:53 ] @
mozda je do reglera o_O
[ codeNO @ 01.05.2011. 01:01 ] @
Za regler bi bili drugi simptomi, opadanje ili visak napona pri ukljucivanju vise potrosaca....probacu da proverim koliki je napon ovih dana na acc
[ Horvat I @ 01.05.2011. 08:03 ] @
Citat:
codeNO:  ako je motor u leru cuce se z na svakih sekund dva,

Na osnovu gornjeg tebi povremeno probija, osim sistema paljenja (platine ili elektronika,razvodnik paljenja-kapa-ruka, kape svećica, kablovi sijaju ili pucaju li u mraku) pumpu za gorivo (ako je električna), vodove ka i ventile za benzin/tng (ako je tng ugrađen) sve mase motor šasija... očisti priključke alternatora.
Sve odradi pedantno jer skrivene greške se mogu otkloniti samo ako se pregleda/očisti i ono što izgleda u redu
[ codeNO @ 01.05.2011. 10:09 ] @
Nisam opet izgleda lepo objasnio. U radiu se cuje pucketanje samo kad radilica napravi pun krug, a to bi najverovatnije bilo sto si rekao momentu paljenja svecice, sto veci obrtaji brze i pucketanje. E sad ciscenje svih masa nema sansi da ih sve nadjem. Mada suvozaca u par puta pecnu vrata u poslednje vreme. Ako kablovi sijaju u mraku znaci da ih menjam?
[ Horvat I @ 01.05.2011. 21:02 ] @
da zato sam i pitao
[ codeNO @ 06.05.2011. 17:18 ] @
Upravo je bila visokonaponska mreza u kolima, sta to znaci, bobina, alternator, kablovi do svecica.

---Kablovi---- kada sam ih prvi put gledao u mraku nista nije varnicilo, onda sam uzeo pojedinacno skinuo svaki i detaljno pregledao. I naravno na poslednjem koji je bio zavucen izolacija se ogulila na krivini kod razvodne kape, kako, ne znam jer nema nista pored njega da ga oguli. Za sada sam samo debelo zalepio izolacijom i problem je resen. Od pon idem da kupim nove kablove jer jos uvek postoji na nekim radio stanicama slabo preslusavanje...u stvari zato sto je ostecen

Hvala svima na pomoci!