|
[ thrillseeker @ 03.10.2010. 16:41 ] @
| Pozdrav,
naime, ovaj bojler je u stanu vec x godina, gorenje TIKI kome je menjan kazan i stavljen prohromski, i nikada nije bilo problema sa njim, osim sto je nekada umeo da pregori grejac ali to se resava relativno lako.
Poslednjih par nedelja, mi se desava da mi curi voda na sigurnosnom ventilu, i to se izgleda desava onda kada je bojler upaljen. Kada ugasim bojler, to curenje stane. Nisam menjao podesenu temperaturu bojlera vec godinama, i problem nisam imao nikada ovakav, sigurnosni ventil je onaj od 9 bara, a posto sam u prizemlju stambene zgrade, sumnjao sam da mi se tokom noci javlja veliki pritisak u instalaciji pa da zato curi. Na glavnoj grani vode (a imamo svoj vodomer iako sam u zgradi) odmah iza vodomera, sam ugradio regulator pritiska, koji je fabricki podesen na 3 bara, i kada odvrnem slavine, primetno se vidi koliko je manji pritisak od onog koji sam imao pre ugradnje, medjutim curenje na sigurnosnom ventilu se nije izgubilo. I dalje curi kada je bojler ukljucen, onog trenutka kada ga iskljucim to stane, ili ako otvorim neku od slavina, to curenje takodje stane. Da napomenem, desava se i da ponekada ne curi, dok se voda greje, ali nema pravila nikakvog. Izludjuje me ova situacija, jer sam pre godinu dana vec imao poplavu u stanu, pa bih ovo da resim sto pre. Da li neko ima savet gde problem nastaje? Vodoinstalater nema nikakav odgovor.... |
[ tihi2 @ 03.10.2010. 22:51 ] @
Kako nema odgovor? Zar nije rešenje da se proba sa novim sigurnosnim ventilom? Može da propadne opruga od starosti. Ionako je treba povremeno testirati da li radi tj da je nije začepio kamenac.
Drugo što mi je palo na pamet... ako je sada stavljen prohromski bojler, da li je to mala privreda ili nešto tako? Da nije cev od tople vode u bojleru predugačka pa da nema (dovoljno) vazduha u vrhu bojlera koje će kompenzirati širenje vode? Ovo samo ako je neko budžio prohromski kazan, malo verovatno.
[ Java Beograd @ 04.10.2010. 07:31 ] @
Ni ja ne kapiram šta je ove problem ?! Pa zameni sigurnosni ventil ! I vodoinstalatera, naravno.
[ thrillseeker @ 05.10.2010. 08:11 ] @
Ventil je nov, tacnije nema godinu dana kako je zamenjen, nema kamenca u njemu, ionako ga odvrcem na svaka 3-4 meseca da mu opustim oprugu dok mu voda ne krene na onu pipu, a i samim tim sto ne curi stalno, vec samo kada se izgleda neki pritisak stvori, rekao bih da on radi svoj posao, tako da ventili nije...
kazan je menjam pre mozda 10 godina, i ya tih 10 godina nismo imali slicne probleme, ne razumem pitanje, da li je to mala privreda, mislim....napravljen je kazan...a ne spejs satl...sto, to mala privreda ne ume da napravi? sve jedno...i kazan nije pravio slicne probleme 10 godina...jedino mi pada na pamet, da u kazanu ima po zidovima kamenca...pa da mu je to "smanjilo" zapremino te da on tako reaguje i pravi veci pritisak dok se greje voda, pa da zato curi....ali nisam vodoinstalater, zato i pitam za tudja iskustva.
hvala
[ duca74 @ 05.10.2010. 09:17 ] @
kad otvoris slavinu na bojleru dali voda potece u trenutku ili ima zadrsku duzu od 3-4 sek,ako je to onda moras da ozracis bojler imas vazduha u sistemu pa ti podize pritisak,ako nije to onda je sigurno ventil bez obzira sto ga ti proveravas vek trajanja ventila ne zavisi samo od materijala od kog je napravljen nego i od njegovog rada na mrezi.
[ bobiska @ 05.10.2010. 12:11 ] @
Citat: duca74: ...onda moras da ozracis bojler imas vazduha u sistemu...
...uz malu sugestiju...može da ga ozrači ako npr. ima neki radioaktivni izvor. U suprotnom, treba da ga oDzrači, tj. oslobodi ga suvišnog vazduha
[ thrillseeker @ 06.10.2010. 19:57 ] @
ne nema zadrske kada se pusta voda, sve radi kako treba, osim te situacije sa curenjem....
evo kako to izgleda
Citat: duca74: kad otvoris slavinu na bojleru dali voda potece u trenutku ili ima zadrsku duzu od 3-4 sek,ako je to onda moras da ozracis bojler imas vazduha u sistemu pa ti podize pritisak,ako nije to onda je sigurno ventil bez obzira sto ga ti proveravas vek trajanja ventila ne zavisi samo od materijala od kog je napravljen nego i od njegovog rada na mrezi.
[ tihi2 @ 06.10.2010. 21:57 ] @
Ima još 2 situacije koje bih ja probao:
1. zatvoriti ventil iza vodomera da u kući nema dodatnog pritiska i uključiti bojler i videti da li curi.
2. Ako curi, otvoriti toplu vodu u kadi i pustiti da malo iscuri (koliko može) i onda uključiti da se greje bojler.
Posle toga bi se moralo zaključiti šta da se radi.
[ ivan_sim @ 06.10.2010. 22:40 ] @
Zameni ventil - kratko i jasno.
[ dimges @ 22.01.2012. 11:51 ] @
javljam se iz Skopja; pre 3 godine sam renovirao kupatilo. Stari bojler od 1989 je bio 80l Končar s flanšom i bio je iznad kade. Pošto je ugrađena kada sa kabinom, bojler je dislociran bliže vodomeru, iznad veš mašine. Lepo sam hteo da kupim bojler Mik Kavadarci, kopija starog Končarevog, s 2.5kW grejačem i istim termostatom, ali zbog gluposti prodaavca a i supruge, kupili smo Leov, koji usput ima slabiji grejač, 2kW a i integrirani termostat. To ću sve da izbacim pri prvom čišćenju kamenca i da ugradim klasični grejač i termostate, flanša pasuje.
E sad čim je bojler ugrađen, pojavilo se nekoliko problema. Teško štelovanje temperature, termometar nije pokazivao
( izvadio sam ga, očistio onu penu i ugradio drugi). Osim toga, kad bojler greje javljalo se kapanje, takođe ako se zatvara slavina tople vode. Javljalo se i zagrevanje dovodne cevi (nisam stavio creva nego aluplast cevi).
Sigurnosni ventil je neki srpski, sličan onom Borac kojeg sam kupio i ugradio pri rekonstrukciji malog kupatila 2006,( tamo je stari bojler Končar od 1989 ( nekorišten) i nema problema, a lepo se čuje kako radi opruga nepovratnog ventila kad se troši ladna voda iz slavine i n.pr. vodokotlić prima... ali nikad se nije ni najmanje zagrejalo ulazno crevo;..nisam uzeo 2009 Unitas jer su mi u radnji tvrdili da imaju s njim problema, a neke italijanske skuplje su rasprodali...
Javio sam se u servis leov (kod nas je Končerev servis i za Leov), jedan majstor mi je rekao da sam u niskoj zgradi i ima mali pritisak, da otvorim više ventile pre i posle vodomera , navodno pritisak tople vode nadjačava hladnu, ovara feder pa se zagrejava ulazna cev... i pomoglo je , stavio sam samo jednu krpu ispod SV ,ako bude neka kap da ne ide na vešmašinu ( tamo su baš dugmad za programator, vešmašina s gornjim otvaranjem)... i tako 2-3 godine bez problema, ali od pre neki dan vidim krpa mokra a kaplje iz SVentila, ponekad se greje i ulazna cev. Sad sam sve ventile 100% do kraja otvorio, ali nekako i dalje pritisak je nizak, možda ima jedva 2 bar; javio sam se u Vodovod, moguće da je nešto napolju ispred zgrade smrzlo pa se gubi voda i pritisak.
Međutim problem je što u ulazu samo ja imam problem ( mislim Leov bojler), dali konstrukciona izvedba ?. Sumnjam da je problem možda i zbog aluplast cevi koje su krute i kad zatvoriš loptastu slavinu tople vode dolazi do udarca koji otvori feder SV, a da je crevo možda ono kompenzira ??
Međutim sad baš kad sam slikao nonstop pomalo kaplje, radi vešmašina a i bojler greje .. para i vazduh mi se nigde ne javljaju, ne znam šta je. Drugar mi predlaše neki skuplji italijanski SV venil , oko 9-12 eura, duplo su skuplji od srpskih. Mene plaši ovaj Leov bojler, ako bude veći pritisak, jer mu je flanša jako tanka u odnosu na stare Končareve.. razmišljam da sprovedem tanko prozirno crevo od SV do lavaboa, a u proleće da čistim kamen i onda menjam SV...
PAZI OVO !!... http://leov.com.mk/bin/leov.php?language=mk
fabrika u FAQ tvrdi da SV treba da kaplje kod grejanja, sprovesti crevo do kanalizacije ... baš kao što sam nameravao... a crevo nemože da smeta, ako dođe neki veliki pritisak izbaciće ga.. e sad ovo bojlerski SV nije predviđen za instalaciju odvoda, smisliću sam...
[Ovu poruku je menjao dimges dana 22.01.2012. u 14:08 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao dimges dana 22.01.2012. u 14:11 GMT+1]
[ bakara @ 22.01.2012. 20:34 ] @
Pa skina taj i stavi neki drugi sigurnosti i gotova prica, ima dobrih ventila i za manje od 12€
[ dimges @ 23.01.2012. 09:04 ] @
planirao sam i to... međutim noćas pre spavanja sam malo prigušio ventil na ulasku tople vode u bojler ( oni pre i iza vodomera su ostali 100% otvoreni (ostaće tako sve dok ovi iz Vodovoda ne reše zašto je pritisak nizak)... DRugo i možda najvažnije, ispustio sam SV u kanticu, bez obzira što je sam kapljao.. Pazi sad , celu noć bojler je grejao, u onoj kantici na slici ni kapi !! ... a juče mi je samo popodne napunio oko 300 mililitra, praznio sam ovu kanticu na slici..... tako da je možda bilo neko zrnce na sicu, sta ja znam...malo neverovatno ali sada ko rukom odneseno... sad ću da ga pratim , naka bude dobro bar do proleća , onda je lakše i da se radi, možda ću i kamen da čistim... 3,5 godina je a imamo jako tvrdu vodu..
[ dimges @ 25.01.2012. 16:25 ] @
kratko je trajalo... prokapljao je brzo, kaplje oko 300ml za jedan ciklus grejanja bojlera... javio se u servis Končar, oni su za Leov, sad mi tvrdi da treba kamenac da očistim ili da smanjim na termostatu grejanje.. inače termometar se ugreje najviše 2/3 od maksimuma..pritisak vodovoda je još nizak... bio danas u boljoj radnji, imaju srpske SV ali ne kao ovaj, već sa kratkom ribom da može neko crevce da se natakne, ima Unitas oko 10 eur i talijanski, masivan sa 'telovanjem, dođe 7.5 eur... ali taj je za više od 7 bar, za visoke solitere sa hidroforima... možda ću čistiti kamenac, da vidim šta ima sve u tom Leov bojleru unutra...neki misle da vibracije magneziumski anode procure SV... ne znam već što bi bilo..
..b.t.v., stari Končarov bojler u drugom kupatilu, od useljenja 1989 nema problema... nije čišćen kamenac, a od 2006 se i on dosta koristi, rekonstruirali smo to malo kupatilo, a 2008 ovo veliko...
[ mugi junuzovic @ 25.01.2012. 21:41 ] @
Ti Unitasovi su se pokazali kao dobri SV.
Međutim ja sam znao opravljati te ventile (samo za svoje potrebe) ali nije preporučljivo. Skine se taj crveni limić , zatim ima osigurač koji se izvuče i onda se izvadi čep . Ima unutra jedna matica koja se zateže u desnu stranu( vrlo malo zatezati nekih četvrtinu kruga). Sa tim smo sabili oprugu i izvršili nešto jači pritisak zaptivke na sic.
[Ovu poruku je menjao mugi junuzovic dana 25.01.2012. u 22:53 GMT+1]
[ dimges @ 26.01.2012. 19:51 ] @
razmišljam da najpre merim pritisak... na crevu tuša ili na priključku za crevo za vešmašinu ? ... to je najbliže vodomeru... nekako mi pritisak slab na slavinama, ali tuš reže...
..Ako je zbog kamenca, t.j. neko zrnce zapušuje, zašto kaplje samo kad se bojler zagreje ??
Možda ima mnogo kamena pa je Volumen mali, ali što reći onda za stari Končarev bojler od 80L koji ima 50% jači grejač, 3kW, a Leov 80L ima samo 2kW !!...
..sumnjam da kod grejanja ima neke pulzacije od Anode, koje otvaraju po malo feder SV-a , pa ovaj kaplje..
..kad budem čistio bojler izbacuču sve iz Leov bojlera, staviću samo klasičan grejač, 2.5kW ako nađem, dva termostata kontakt Zagreb a ne ovaj dupli Talijanski i dobar SV ...
..samo neka prođe ovaj kijamet..
[ ivan_sim @ 27.01.2012. 00:30 ] @
Menjaj taj sigurnosni ventil !!!
On treba da ispusta kod prevelikog pritiska a ne na malom pritisku.
to sto progusis malo ventil nema nikakve veze sa pritiskom u bojleru kada je topla voda zatvorena.
Ako ti je na ulazu u kupatilo 3 bar onda je i u bojleru pritisak 3 bar nebitno da li je ventil otvoren 10 ili 50 ili 100%.
Na taj nacin prigusujes jedino protok ali ne i pritisak vode.
Sigurnosni ventil je istovremeno i nepovratni (jednosmerni ventil).
1.On ne dozvoljava da se topla voda vrati u instalaciju hladne vode zbog porasta pritiska (kada greje vodu).
2. svrha je ako se u bojleru pojavi veci pritisak od deklarisanog; - da ispusti malo vode kako bi opao pritisak i sprecio da bojler expolodira.
[ dimges @ 30.01.2012. 19:19 ] @
Citat: ivan_sim: Menjaj taj sigurnosni ventil !!!
On treba da ispusta kod prevelikog pritiska a ne na malom pritisku.
to sto progusis malo ventil nema nikakve veze sa pritiskom u bojleru kada je topla voda zatvorena.
Ako ti je na ulazu u kupatilo 3 bar onda je i u bojleru pritisak 3 bar nebitno da li je ventil otvoren 10 ili 50 ili 100%.
Na taj nacin prigusujes jedino protok ali ne i pritisak vode.
Sigurnosni ventil je istovremeno i nepovratni (jednosmerni ventil).
1.On ne dozvoljava da se topla voda vrati u instalaciju hladne vode zbog porasta pritiska (kada greje vodu).
2. svrha je ako se u bojleru pojavi veci pritisak od deklarisanog; - da ispusti malo vode kako bi opao pritisak i sprecio da bojler expolodira.
menjaću ga, ali sumnjam da ima i nešto drugo... konstrukcija bojlera, možda vibracije od anode... ne znam...
.. a to za pritisak važi samo za statički, kad ne trošiš vodu. Ako povuče veš mašina, pa i vodokotlić, pada naglo pritisak.Pa u drugom kupatilu imam stari malokorišćen bojler Končar od 1989, SV je Komak, ne kaplje, ali lepo čujem povremeno nepovratni ventil, kad se troši naglo voda (vodokotlić i lavabo)
E sad mene zanima dali ima uticaja dužina cevi od rezervoara da SV, kod Končarevog je od plastike 60mm, a od rezervara još više, a kod Leov je SV na 25mm od plastike, kratka dovodna cev, možda se pritisak iz bojlera odmah prenosi na SV ??
Tvrde mi neki da je kapljanje SV od kamenca... i u to ne verujem, SV je kapljao i odmah kad smo ugradili. Sumnjao sam i na odvodnu Alu-plast cev, kad se zatvara loptasta slavina javlja se udarac jer je odvodna cev od bojlera kruta ?. Ali sad kaplje i samo kad bojler ugreje, bez obzira što se ne otvara ili zatvara nijedna slavina, možda je i ventil prokapljao..
Sad ću morati da na dovod stavim crevo, jer cev možda neće da se napasuje, ali stvar je u odvodnoj cevi...
[ sdurut @ 30.01.2012. 22:46 ] @
Ja sam takodje u novoj zgradi imao problem sa kapanjem na nepovratnom ventilu. Ja sam problem uspešno rešio problem pa ću ovde ukratko da opišem šta sam uradio i šta je uzrok tom problemu.
Prilikom zagrevanja vode ona se širi. Dilatacija ili ti širenje vode kod bojlera od 80 litara ako se zagreje sa 20 stepani na 60 stepeni Celzijusovih iznoso oko 2 litra ! Voda je fluid koji je nestišljiv tako da tih 2 litra negde mora da izađe. Prilikom širenja povećeva se pritisak i kad pređe 6 bari ili 9 bari u zavisnosti koji je sigurnosni ventil on počinje da kapa ili curi. Nekada kad su bile stare česme sa virblama i to se nije dešavalo jer gumice na česmi nikad nisu dobro dihtovale pa kad se greje boljer uvek kapa slavina na kadili ili lavabou. Ali to verovatni niko nije obratio pažnju jer mu nije smetalo. Sad se ugrađuju jednoručne baterije koje imaju keramička ležišta i koja dihtuju idealno tako da nema kapanja sem kad se pohabaju i pokvare. Da sigurnosni ventil ne radi posao eksplodirao bi vam bojler ili bi vam pukla cev za toplu vodu. Kad ventil počne da kapa otvorite na slavini toplu vodu i primetićete kako voda šikne pod velikim pritiskom i odmah posle toga opadne i normalno teče, a istog momenta ventil prestaje da kapa. Dakle ventil koji kapa je ispravan i radi svoj posao za koji je napravljen, a to je da procuri kad u intalaciji pređe pritisak preko dozvoljenog.
E sad uzrok ove pojave je nepovratni ventil koji se nalazi u sigurnosnom ventilu i sprečava da se topla voda vrati iz bojlera u instalaciju gde je hladna voda. Takođe ima zaštitnu funkciju kad uključite bojler da se greje, a slučajno nestane vode, sva voda ostaje u bojleru i ne vrati se u instalaciju inače bi vam pregoreo grejač da ostane bez vode. Kod mene u zgradi je bilo upornih koji su obilazili razne prodavnice i promenili su po 5 sigurnosnih ventila raznih proizvđača ali oni su i dalje kapali ! Dolazili su razni vodoinstalateri ali oni pošto nisu umeli da reše problem krivicu su prebacivali na drugog. Pogađate vodovod, kao u fazonu prevelik pritisak i tu nema leka ...
Na kraju da mnogo ne tupim evo rešenja. Otvorite nepovratni deo na ventilu i malo zarežite gumicu i omogućite da može da se voda vrati u instalaciju. Probajte da dunete u deo koji se privija na bojler i proverite da li malo pusta vazduh prema priključku za hladnu vodu. Ako malo pušta onda ste završili posao, a ako ne pušta vazduh ni malo niste dovoljno naranili gumicu pa je još malo zarežite. Sa vremenom na ovu gumicu se nalepi kamenac pa vremenom više ne dihtuje dobro tako da sa vremenom problemi sami od sebe nestaju.
Da ne bude zabune u sigurnosnom ventilu za bojler imaju dva ventila. Jedan otvara na preveliki pritisak, a drugi je nepovratni i sprečava da se topla voda iz bojlera vrati u instalaciju hladne vode.
Srećno sa tjuniranjem ventila !
[ Goran Mijailovic @ 30.01.2012. 22:56 ] @
Znam za isti problem u jednoj zgradi koja je na najnizem delu vodovoda pa ima dosta veliki pritisak, problem je resen postavljanjem redukcionog ventila za celu zgradu. Prckanje po sigurnosnom ventilu nikako ne bih preporucio.
[ dimges @ 31.01.2012. 09:56 ] @
”Prilikom zagrevanja vode ona se širi. Dilatacija ili ti širenje vode kod bojlera od 80 litara ako se zagreje sa 20 stepani na 60 stepeni Celzijusovih iznoso oko 2 litra ! Voda je fluid koji je nestišljiv tako da tih 2 litra negde mora da izađe. Prilikom širenja povećeva se pritisak i kad pređe 6 bari ili 9 bari u zavisnosti koji je sigurnosni ventil on počinje da kapa ili curi. Nekada kad su bile stare česme sa virblama i to se nije dešavalo jer gumice na česmi nikad nisu dobro dihtovale pa kad se greje boljer uvek kapa slavina na kadili ili lavabou. Ali to verovatni niko nije obratio pažnju jer mu nije smetalo. Sad se ugrađuju jednoručne baterije koje imaju keramička ležišta i koja dihtuju idealno tako da nema kapanja sem kad se pohabaju i pokvare. Da sigurnosni ventil ne radi posao eksplodirao bi vam bojler ili bi vam pukla cev za toplu vodu. Kad ventil počne da kapa otvorite na slavini toplu vodu i primetićete kako voda šikne pod velikim pritiskom i odmah posle toga opadne i normalno teče, a istog momenta ventil prestaje da kapa. Dakle ventil koji kapa je ispravan i radi svoj posao za koji je napravljen, a to je da procuri kad u intalaciji pređe pritisak preko dozvoljenog.„
..pa to i mislim, prvo kapanje i prestrujavanje u ulaznu cev je nastajalo kad je bojler pun vruće vode i naglo zatvoriš loptastu slavinu kad trošiš hladnu vodu ... onda su mi rekli da otvorim ventile na vodomeru, jer zbog potrošnje hladne vode pada pritisak pre nepovratnog ventila.. Druga stvar je što sam ugradio umesto creva Alu plast, posebno izlaynu cev tople vode, pa nema gde da se širi voda kad se naglo zatvori loptasta...
Treće, mislim da zavisno od konstrukcije SV, neki SV kad vrati nepovratni ventil u kontra smeru onda kapljaju i na izlazni priključak.. a i konstrukcija Bojlera... dužina ulazne cevi.. pazi kolika je dužina kod starog Končarevog bojlera..
.. i kod njega čujem kako lupa nepovratni ventil kad naglo zatvorim jednoručnu slavinu, ali nema kapanja (Komak SV je tamo, od 2006, tada sam farbao stari bojler, nije nikad čišćen kamenac od 1989, a u Skopju se smatra da na 3 godine treba da se čisti).. a i nema on Anode i te stvari kao Leov bojleri..
Nego Prvo i najlakše što ću da uradim da izbacim izlaznu cev za toplu vodu od Aluplasta i da ugradim crevo... tu i nema opasnosti velike ako je crevo, jer cev je gore, nemože velika poplava da se desi kao ako pukne ulazno crevo, koje je pod pritiskom stalno, a izlazno crevo će da kompenzira udarce kad se zatvara loptasta slavina na lavabou ili kadi..
..inace nesto sam i ja racunao, 80l vode se raširi 2 l, ali nikad bojler nema 80l sa srednjom temperaturom 60step, jedino ako je potpuno čist i ako je termostat na maximum... ipak i 1 litar nije malo, posebno što se sad bojler ne stavlja iznad kade nego iznad vešmapine.....
A nemora da se javlja ovo ako se u gornjem delu bojlera formira vazdušni jastuk, koji će da se komprimira kad se voda greje, slično kao kod ekspanzionih posuda kod sistema s vodenim grejanjem...
Dilema mi je i dali da sada čistim kamenac..
[Ovu poruku je menjao dimges dana 01.02.2012. u 18:57 GMT+1]
[ dimges @ 01.02.2012. 07:54 ] @
evo kažem hajde da nešto izračunam.... širenje 80l vode od 20 do 80 stepeni daje 2.4l .. e sad meni se skupi u kantici mnogo manje, ali sigurno se ne ohladi voda do 20, a i srednja temperatura bojlera nikad nije 80, tj nije zagrejavanje 60 stepena.. a ipak mora da postoji u gornjem delu bojlera kakav takav neki vazdušno parni jastuk..
možda sve zavisi od geometrije bojlera i do koje visine je cev za toplu vodu.. e sad su u modi i horizontalni bojleri, ali su gadni za čišćenje kamenca...
[ Vasastajić @ 01.02.2012. 12:24 ] @
Citat: a ipak mora da postoji u gornjem delu bojlera kakav takav neki vazdušno parni jastuk..
Pa normalno da postoji!
Nijedan bojler nije 100% pun vode,već samo do nivoa,možda malo preko cevi za toplu vodu,a razlika do vrha bojlera je tzv.vazdušni jastuk.
Promeni taj sigurnosni/nepovratni ventil,očisti bojler od krečnih naslaga,i čiča-Mića,gotova priča za pola sata.
Ako te mrzi,ajd JA ću,ionako nisam u Makedoniji bio već ihahaj,platiš mi voznu kartu,rad "badijava" i to je to.
Piperki so kiselina go imaš,krastaici taka,sirenje ot Šar-planina,će go kasnime,od glad ne ki umrime.
[ dimges @ 23.03.2012. 02:25 ] @
evo došlo i proleće, a nisam još zamenio SV... ustvari i nije tako prosto, Bojler je iznad veš mašine s vertikalnim otvaranjem, elektrika je gore, na udaru vode.. Bojler Leov mislim da NEMA cev i štopnu za ispuštanje kao stari Končarev... ostaje ispuštanje preko SV, a to će da potraje i napravi lom u kupatilu... E sad ako SV ne drži kao nepovratni, onda može da se isprazni boler preko Slavina (prvo se zatvori dovod vode)... videću...
[ bakara @ 23.03.2012. 11:40 ] @
@dimges
Kakve veze ima sto je masina ispod bojlera?
Ne moras ispustati vodu na sigurnosnom ventilu, mozes i na dovodnoj cevi.
[ Vasastajić @ 23.03.2012. 19:30 ] @
dimges,
menjao sam te ventile i bez ispuštanja vode iz bojlera, ako ti je to već neki problem, gotovo, dok si kaz'o KEKS!
Pošto nikako da se nakaniš, lepo sam ti gore predložio...
...istina na malo lošijem makedonskom,ali sigurno go razbra toa!
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|