|
[ postmortem @ 29.01.2004. 00:03 ] @
| e da, to sam cuo. isto tako, procitao sam da je studiju o izvodljivosti kao i outlook uradila neka austrijska firma.. mislim, oprostite mi ako je ovo izvrnuto malo, ali ne znam puno o svemu..
kao, radice se nov auto sa toyotom, 1300 1600 i 1600dizel motori, tojotini, onda, kompletno sva mehanika tojotina a skoljka austrijska.. mislim. pojma nemam?
zna neko nesto vise o tome?
mislim, naravno da od toga nema nista, ali posto se javno pricalo da je projekat uradjen, onda mora da ima MAKAR skica tog novog automobila?? ima neko link?
[Ovu poruku je menjao momsab dana 15.01.2007. u 23:42 GMT+1] |
[ Vertygo @ 29.01.2004. 03:20 ] @
Šta nam vredi, evo i Birklin digao ruke od zastave, nakon uloženih par miliona dolara na istraživanja...niko nas živi neće :).A to sa tojotom...pa sumljam, sve mi se nešto čini da najbolje što možemo da postignemo je ono što je dačia postigla :).Ja sam imao skice Birklinovih dizajnera, izašli su u Auto-Svetu, bili su predstavljeni pick-up jedan i jedan hm recimo sportski coupe cabrio :).Možda će biti nešto više o tome u novom auto svetu (mislim na saradnju sa toyotom)...mada opet i fiat se interesovao za nas ali kapiram da su i oni digli ruke :).
[ tune @ 29.01.2004. 06:47 ] @
[ salec @ 29.01.2004. 10:57 ] @
Da, imam utisak da je zbog rezultata tog Forbsovog ispitivanja Briklin i odustao.
OK, kažu da ništa ne ubija loš proizvod brže od dobre reklame, a Yugo nije baš vrhunski proizvod, ali neke od priča koje o Yugu kruže u Americi su mi ipak neverovatne.
Kako to da se takve stvari nikad nisu događale ovde, ni na mnogo slabijim modelima? Uz to, ljudi su se ovde otimali za te jugiće koji su bili namenjeni za izvoz, a iz nekog razloga nisu prošli kontrolu kvaliteta pa su prodavani na domaćem tržištu i svi su ih hvalili kako su dobri. Činjenica je da su oni posebno paženi i da je kvalitet svake komponente bio veći nego za standardne modele.
Ili su njihovi putevi mnogo lošiji od naših (ne verujem), ili su oni navikli da mnogo više maltretiraju automobile nego mi (hmm, možda??), ili se radi o sabotaži (ali zašto?) ili su zbog zahteva tržišta naknadno dodani neki podsistemi koji su narušili osnovnu koncepciju i pouzdanost auta i koji zbog nedostatka vremena nisu podrobno ispitani u eksploataciji (možda prejak motor za tu školjku i transmisiju, automatski menjač koji možda nije odgovarao, prevelika težina, preveliko opterećenje na električni podsistem).
Prva stvar koju moraju u Zastavi da urade jeste da sahrane reč "Yugo" zbog, sada već globalnog, lošeg publiciteta.
Druga stvar jeste da pokažu da se trude i da im je stalo. Sada im svaki auto izgleda kao da su ga pravili gladni logoraši. Štrajk-auto!
Treća stvar koju moraju da urade jeste da podignu nivo opremljenosti, kvalitet i izgled osnovnih modela svojih vozila. Ovo sada je bedno. Trideset godina stare linije ne mogu da se sakriju a'la Fiat branicima i halogenkama. Potrošnja goriva je nedopustivo visoka (dobro, ajde, kapiram da im sad ugrađuju i bolje motore).
Ukratko, moraju da budu konkurentni makar modelima iz istočne Evrope ili da ih batalimo kompletno. Niko nije lud da kupuje fabriku sa deset hiljada zaposlenih koji su navikli da budu zaštićeni i da se bune i ucenjuju svakog ko ima veze sa njom. Ova industrija mora da prođe kroz Power-cycling. Da je potpuno ugase, pošalju sve kućama ili na biro, pa da je posle godinu dana aktiviraju, izbace zastarelu opremu, renoviraju zgrade i zaposle, uz probni rad, samo onoliko probranih ljudi koliko im treba. Ova zemlja ima još uvek i fragmente vazduhoplovne industrije, koja najverovatnije ne može više da bude konkurentna, ali je u stanju da tehnologiju kojom raspolaže, metode obezbeđivanja kvaliteta, ispitivanje materijala i aerodinamike upotrebi u auto industriji. Na žalost, mi nemamo dovoljno bogate industrijalce ovde koji bi zapazili priliku i bili u mogućnosti da je iskoriste, niti dovoljno bogatu državu koja bi izdržavala deset hiljada porodica dovoljno dugo da Zastavu puste iz smrtnog zagrljaja. Konačno, možda se ceo posao i ne bi dovoljno isplatio?
[ MilošV @ 29.01.2004. 11:11 ] @
Citat: Prva stvar koju moraju u Zastavi da urade jeste da sahrane reč "Yugo" zbog, sada već globalnog, lošeg publiciteta.
Neka ga nazovu "Srbo"
[ NastyBoy @ 29.01.2004. 22:07 ] @
Zastava i Toyota?
Buaahahahahahahahahhahah! Jooooj!
Da nije tuzhno bilo bi smeshno!
Zbog te je*ene Zastave Srbija vozi krsheve i ne mogu ljudi da uvezu neshto normalno po normalnoj ceni!
Ceo vek prave lomove od auta sa celom armijom ljudi! Da je to normalna firma, sa tolikim kapacitetima bi pravili dilove sa svim svetskim auto-firmama! Ovako ih nece niko!
To treba da se rasformira kad vec veze nemaju, pa svi na njivu!
[ Ivan Dimkovic @ 29.01.2004. 22:11 ] @
Koliko ljudi imaju, mogli bi novi Space Shuttle da rade za NASA-u
[ VRider @ 29.01.2004. 22:15 ] @
Citat: Zbog te je*ene Zastave Srbija vozi krsheve i ne mogu ljudi da uvezu neshto normalno po normalnoj ceni!
Sve stoji, osim ovoga. Nema nikakvih zastitnih carina koje bi te sprecavale da kupis kola, ali problem je sto nemas para ni sa carinom ni bez nje.
[ Fuzz @ 30.01.2004. 01:03 ] @
Pa nije bas tako,carina+porez=oko 44 posto ako se ne varam,tako da ako bi mozda i skupio bez dazbina,ovako sigurno necu...nista, sacekacu Zoyotu...
[ Vertygo @ 30.01.2004. 09:06 ] @
Heh, pa Zastava je pre par meseci zahtevala od vlade da se uvoz polovnih kola smanji na kola stara do 2 godine, umesto dosadašnjih 6...sreća njihova pa ne bi ništa od toga, inače bi puč izbio :).
[ NastyBoy @ 30.01.2004. 13:26 ] @
Englezi imaju i Rovera i Jaguara pa Ford u Engleskoj nije skuplji nego u USA. A u Srbiji te deru k'o majmuna kad treba da uvezesh auto!
Moj stav : koji djavo da vechito chuvamo neke gubitashe? Titovo vreme je bre davno proshlo i jednachina je jasna : mozhesh i znash - radi! Ako ne - katanac u bravu pa se lati nekog drugog posla! Kao sad Srbija MORA da ima SVOJ automobil i svoju auto-industriju!? Koji ce nam? Yuga ne bih kupio makar ishao peshice!
[ Ivan Dimkovic @ 30.01.2004. 14:02 ] @
Citat:
Englezi imaju i Rovera i Jaguara pa Ford u Engleskoj nije skuplji nego u USA. A u Srbiji te deru k'o majmuna kad treba da uvezesh auto!
Koliko znam, ni jedna automobilska firma vise nije u engleskom vlasnistvu - sto samo dokazuje da ni zemlje sa mnogo vecim stepenom industrijalizacije ne mogu da se povinuju globalizaciji (BMW, VW, GM) a kamo li neka Zastava.
Zastava ce moci da se stiti saradnjom sa drzavom dokle god Srbija ne bude u EU (ovo moze i da potraje :-) - tj. carinama, porezima i kvotama - ali u jednom momentu ce shvatiti da to tako ne funkcionise a onda se bojim da ce tih 10k radnika ostati bez bilo kakve opcije.
Alternativno resenje bi bilo da Zastava izadje sa nekim genijalnim biznis planom, ili da se preusmeri na industriju pomocnih delova za neki koncern tipa VW, Toyota, ... ali dosadasnje iskustvo sa tom firmom u poslednjih 20 godina je dovoljan pokazatelj da se njima smesi siguran krah onog momenta kad drzava prestane da ih subvencira zbog socijalnog programa.
[ dragan_ns @ 30.01.2004. 21:06 ] @
Nasa zemlja je cela takva, da li ste videli da je i jedna firma u srbiji otisla u bankrot ili likvidaciju, ja mislim da je stecaj najvise sto mozemo!zbog toga i propadamo,u nemackoj 30 000 hiljada firmi propadne-likvidira se ali se osnuje 50 000 novih a kod nas samo ove sitnije propadaju a velike sponzorise drzava!ko ozracenom coveku kad dajes aspirin da se izleci! to je primer zastave! svima otkaze i nove proizvodne trake i da svi vozimo toyotu corolu!!!ole!
[ Ivan Dimkovic @ 30.01.2004. 21:17 ] @
Strategija otpustanja 10K ljudi iz Zastave se ne uklapa u populisticku politiku koju vode Vlade koje nemaju nista drugo da nude osim "ponosa", "morala", "ljubavi", "nade", itd.. Cak i da se uradi studija i da se pokaze da je isplativ i OK otkaz za 10K ljudi + program za nalazenje novih poslova ili pravljenje malih firmi za otpustene radnike (krediti, oslobadjanje od poreza na duzi rok, itd...) "suprotne" strane (opozicija + oni KPJ sindikati) ce od toga napraviti nacionalnu tragediju i na tome bazirati sledecu izbornu kampanju ili (jos gore) neki puch i sl...
Ako neko to i hoce da uradi, to je najpametnije uraditi prvi dan posle izbora (tj. formiranja neke stabilne vlade) - jer ce stanovnistvo, vec poslovicno, to u roku od 4 god sigurno zaboraviti :)
Na kraju krajeva - po pitanju Zastave, drzava ne bi ni trebala da se mesa - Englezi su skontali da ne mogu vise da proizvode njihov flagship Rolls Royce i prodali firmu, a nije UK Kraljica ke*jala o "Nacionalnom Ponosu i UK Nacionalnoj Auto Industriji Koja Ne Sme Da Propadne" - a Rolls je ipak malo poznatiji od Yuga (zapravo.. Yugo je jako poznat u USA, ali ne po dobru)
IMHO, Zastavi treba dati rok od, recimo, 2 godine da nadje investitore i pokrene proizvodnju - zaposliti sposobne ljude u upper-managementu sa kontrolom licnih prihoda da pokusaju da pronadju biznis model i poslovne partnere (obecati im akcije buduce firme), ako ne uspe za 24 meseca... jbg, closing down - kraj price. Ako se ikada posle toga bude formirala auto kompanija, ona ce verovatno biti formirana po trzisnim pravilima.
[ NastyBoy @ 30.01.2004. 21:47 ] @
Citat: Koliko znam, ni jedna automobilska firma vise nije u engleskom vlasnistvu
Greshish, Rover je ponovo chisto engleski, Nemci ga vratili, sklapaju se kod mene u komshiluku :) . I trenutno im bash super ide i imaju odlichne aute! Ne znam da li su motori i dalje Hondini, ali MG-ovi su opaki automobili, kao i "civilke" 25,45 i 75.
Jaguar je samo formalno pod Fordom (odnosno uzimaju platformu od Forda, ostalo je njihovo).
Mozhemo mi ovde da filozofiramo do sutra i glumimo velike ekonomiste - ali ja lichno ne zhelim da ispashtam zbog budalashtina drugih! Zashto Zastava ima 50K "radnika"? Zato shto je tamo svako zaposlio svog sina, rodjaka, shvalerku, pa mi sad kukaju gde ce sa tolikim ljudima? Koji ste ih djavo zaposhljavali kad nikad toliki broj ljudi nije ni trebao - ni u ona srecnija vremena!
Dok ove jajare iz vlade i dalje glume neku "socijalnu" politiku nema ni od Zastave (ni od mnogih drugih) nishta! Globalna ekonomija ne prashta nikom!
'Ajde da vidim - da vi imate par stotina miliona jura sa strane da li biste ulozhili u Zastavu?
[ Ivan Dimkovic @ 31.01.2004. 18:45 ] @
Citat:
Mozhemo mi ovde da filozofiramo do sutra i glumimo velike ekonomiste - ali ja lichno ne zhelim da ispashtam zbog budalashtina drugih! Zashto Zastava ima 50K "radnika"?
Zastava nije isto sto i "Zastava Automobili" - mislim da dosta firmi unutar Zastave funkcionise skroz ok, ali su "Automobili" ubedljivo najgora kategorija.
Slazem se ja da bi "Automobile" verovatno trebalo likvidirati (ako se ne nadje kupac), samo lako je reci a teze uciniti, jer to treba da uradi Vlada koja je dovoljno stabilna - tj. da ne moze rulja od 10k ljudi + KPJ sindikati da je sruse :) To se nece skoro desiti jer i da Srbija dobije Vladu ona ce funkcionisati kao predizborni marketing za nove izbore svake stranke u njoj.
Jedina velika terminacija je bila likvidacija 4 drzavne banke - ali to nije ucinila Vlada, vec NBS koja je sama po sebi nezavisna od Vlade i nije podlozna lakom rusenju a i stabilnija je (zbog nacina izbora). Pa i za to je trebalo imati m*da iako su se radnici i sindikati bunili (a cujem da su se sad ponovo digli iz mrtvih da se ponovo bune)
[ postmortem @ 31.01.2004. 23:10 ] @
danas su na vestima rekli da je uradjena studija o tom novom automobilu. ne mogu da verujem da se nigde ne objavljuje skica ili bar koncept.. hm..
[ dragan_ns @ 01.02.2004. 22:19 ] @
Sad su opet nesto ovi iz zastave napali vladu da ubaci neke poreze, vece carine, da bi se zastava oporavila, i ovi su kao dali pozitivan odogovor! ne mogu da verujem opet ce biti nekih gluposti!Propali smo! kao sad ce da uvoze neke karoserije od ne znam koga!to je jedino sto znaju da menjaju! a na vlast kad bi dosla neka stranka koja bi imala novca, koju bi vodio neko kao bogoljub karic(nije da volim karica nego...) onda bi srbija konacno krenula napred! to je jedino resenje po meni!
[ mixiyu @ 28.04.2004. 10:07 ] @
MA KAKAV NOVI YUGO!!!! Nema od toga nista! Jos davne 1969 FIAT je poceo da proizvodi automobil FIAT 101 "popularni" kec. Zastava je otkupila licencu i pocela sa proizvodnjom 1972 - do dana danasnjeg! Pa oni nisu mogli za 34 godine da promene izgled keca - a kamoli novi Yugo! Ma puste price! LAZU! Na sajmu 2002 predstavili su novi Yugo, Floridu karavan i novi automobil SEDAN. Navodno proizvodnjana je trebala da pocne novembra 2002. Od toga da se dva modela proizvode u Kragujevcu, a jedan u Smboru! OPET PUSTE PRICE!!!
[img]
[ Marko_L @ 28.04.2004. 10:33 ] @
Citat: a na vlast kad bi dosla neka stranka koja bi imala novca, koju bi vodio neko kao bogoljub karic(nije da volim karica nego...) onda bi srbija konacno krenula napred! to je jedino resenje po meni!
Cekaj, ti zaista mislis da bi bilo koja stranka, imala para ili ne, iz svog dzepa ulagala u drzavu.Highly unlikely ! Koriste se pare iz drzavnog budzeta, koji bi mozda i bio dovoljan da se pare iz njega ne koriste...hmmm...pa dovoljno je reci na los nacin.
[ Ivan Dimkovic @ 28.04.2004. 10:52 ] @
Da na vlast dodje stranka koju vodi Bogi Karic jednostavno bi se doneli zakoni koji bi favorizovali poslovanje Mobtela i sl.. zasto bi Bogoljub ulagao svoje pare direktno u drzavu ako mu se to ne isplati?
A, ako mu se isplati - niko ga ne sprecava da to i danas radi i verujem da on zna gde ce da ulozi svoj novac, jer je platio ljude sa jakim CV-ima da misle za njega.
Sto se Zastave tice - nema problema, nek im drzava pokloni poslednje zarade - i nek izvole trzisno da nadju kredit od neke banke, ako ga ne vrate - zna se sta svakom sleduje - stecaj, i prodaja imovine do otplate dugova. Zasto ja ne mogu da poslujem sa minusom i da mi to drzava pokriva svake godine, a neka fabrika u Kragujevcu moze vec decenijama? Svasta. Zastava treba da proizvodi oruzje i sl.. sto im se i te kako isplati, a automobile nek ostave velikim ajkulama koje bi ih uvek pojele jer su 200 godina ispred.
Zastavina grupa praziluk menadzera moze ovako jos sledecih 50 godina (i jopet :) sve dok im se ne ukinu drzavne donacije - onda ce da misle kako da naprave novac od njihovog čeda. Ovako sve deluje kao projekat iz "mućki".. ma i Rodni i Troter bi to bolje izveli.
[ Marko_L @ 28.04.2004. 15:32 ] @
Citat: a automobile nek ostave velikim ajkulama koje bi ih uvek pojele jer su 200 godina ispred.
Ma sta ti je Ivane, pa valjda znas da je ovo "Srbija" i ovde je uspeh kaskati za svetom 200 godina, jer pobogu ima i onih koji kaskaju 250 godina, pa i 300 godina za svetom.Dok god se tako meri uspeh neke institucije po sistemu "Mika nije znao koliko su 1+1, a ja koliko je 2+2, znaci ja sam bolji matematicar od Mike" ovo ce biti "Srbija".
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|