[ prona @ 15.12.2010. 20:57 ] @
Primetio sam u zadnje vreme da masina kad zavrsi program(nisam pratio rad celog programa) pri vadjenju ves je polumokar,a u bubnju ostaje malo vode (od samocedjenja vesa),ponovo ukljucim pumpu voda ide vani u punom mlazu.Pumpa radi,filter je cist ali nece centrifuga na kraju(?).
Imam jos jednu istu masinu(kupljenu u isto vreme)koja radi bez problema,kod programa "F"ispiranje i centrifuga:uzima vodu,centrifuga,voda vani sve OK.
Kod ove druge od "F"programa uzima vodu,NEradi centrifuga,izbacuje vodu.
Molim ljude dobre volje da mi objasne koji bi faktori uslovili stop centrifuge!?
Pronasao sam na forumu da nije rec nesto oko kondenzatora za centrifugu ili hidrostata,ili...ili,sta li je vec?
Forumasi moji pomognite!!!
NOV programator 4200din!!
[ fossil_037 @ 16.12.2010. 07:03 ] @
jel radi centrifuga na jos jednom delu ili ne ? ako radi onda je defintivno programator, a kod ovih masina se najcesce desava da se sraf na remenici odvije onda masina kao radi ali ne okrece bubanj . probaj pa javi da trazimo dalje !
[ Shoyo LM @ 16.12.2010. 09:31 ] @
Cest problem kod njih je pad napona, Premeri napon. Ako radi centrifugu noću, ili kad ima manje veša onda je to.
[ prona @ 16.12.2010. 17:30 ] @
Na drugoj istoj masini koja radi probao sam od "B" programa do "F" na prazno(bez vesa,samo sa vodom,rucno "cak po cak"sa programatorom)i odradila je lepo jednu? centrifugu,dalje od "F" do oznake stop jos jednu,efikasno! I kod programa "L" ima jos jedna centrifuga koja funkcionise.
E, sada kod problematicne masine sve sam isto probao gore navedeno ali kad na programatoru "cakne"prebacivanje za centrifugu,bubanj miruje.
Primetio sam da pred centrifugu bubanj okrece 5-6 puta i tada programator ukljuci za centrifugu i ni makac vise (zato se ves sam od sebe ocedi na kraju i ostaje voda u bubnju koju dodatno izbacim pumpom).
Eto po meni ima tri?? centrifuge koje bi trebalo da rade (a ne rade),pa ne znam dali je programator crko.
Sto se tice napona zena uvek ukljuci masinu preko noci kad je slabiji napon u ove zimske dane,mislim da da nije do toga,jer mi ispravna masina lepo opere ves i iscedi.
Idemo dale drustvo sa preporukama.
HVALA!!!
[ Shoyo LM @ 16.12.2010. 17:47 ] @
Probaj tad kad cakne programator da rukom zavrtiš remenicu (pazi prste!!!), ako nastavi da radi onda je kondenzator.
[ prona @ 16.12.2010. 20:31 ] @

Zavrteo sam vise puta ramenicu rukom kao sa kurblom i centrifuga se pokrenula u jakom obrtaju,ispravna dijagnoza.
E. sad gde je taj kondenzator u masini,na kojem delu i kako izgleda.
Znam za jedan valjkastog oblika,visine cca.10cm,pricvrscen sa jednom maticom,sto imaju pojedini uredjaji,masine..
Sigurno ima i ova masina takav slican,ali dali je to taj ili postoji nezavisan samo za centrifugu.
Idemo ka boljem...ha,ha ha!!
[ Shoyo LM @ 16.12.2010. 22:48 ] @
Skini gornji gornji poklopac i videćeš beli valjak dužine kao što si rekao, pričvršćen maticom 13 sa 4 izvoda i na njemu piše 16 mikroFarada.
[ prona @ 17.12.2010. 08:27 ] @
Skinuo sam kondenzator,kako se proverava da li radi,ili idem kuptiti nov.
[ Shoyo LM @ 17.12.2010. 09:16 ] @
Ne možeš ga meriti bez posebnog instrumenta. Kupi nov, oko 200-300din.
[ prona @ 18.12.2010. 18:07 ] @
Kupio sa nov kondenzator od 16 mikro farada i zamenio,opet nace centrifuga.
Smaknuo sam kais sa onog velikog tocka motor miruje za vreme centrifuge,mrdnem osovinu malo rukom radi kao lud.
opet nista...
[ ognjeni_zmaj @ 18.12.2010. 20:27 ] @
Očigledno da motor ne dobija "pobudu"od kondenzatora,probaj da proveriš prohodnost ta dva kabla od kondenzatora do programatora i kontakte u dzeksni na motoru.
[ fossil_037 @ 20.12.2010. 01:21 ] @
druze jes' probao ti motor posebno ?
[ prona @ 20.12.2010. 18:51 ] @
Juce i danas nisam nista gledao oko masine zbog slave,javljam kad mi se malo glava izbistri.
Kako to mislis da probam motor posebno,skinuo sam kais i okrenuo rukom osovinu kod centrifuge vrti odlicno sa velikim brojem obrtaja,kod pranja radi normalno motor.
Dali da skinem motor od druge masine koji radi i da ga probam na ovu drugu,pa ako je isti problem onda nije do motora...
Isto cu proveriti ispravnost kablova od kondenzatora do programatora i na samom motoru pa javljam uskoro.
Pozdrav svim majstorima.
[ gti2 @ 20.12.2010. 19:02 ] @
Meni ovo lici na neispravan kontakt prvog nivoa na hidrostatu.
[ Shoyo LM @ 20.12.2010. 19:28 ] @
Meni i dalje liči na slab napon. Probaj produžnim u drugu fazu.
[ ivan_sim @ 20.12.2010. 22:37 ] @
Ocigledno motoru "fali" pomocna faza.
Hidrostat, motor ili programator jedno od ta tri jeste.
Posto verovatno nemas unimer motor mozes da proveris najlakse zamenom sa tim drugim.
Mora da skines motor sa ispravne i stabi pored neispravne i samo prikaci dzek.
[ Iceberg @ 24.12.2010. 19:31 ] @
Imam istu mašinu staru 7 godina isti problem se javlja od kad je kupljena. Reklamirana je pod garancijom posle mesec dana korisćenja, servis bio, konstatovao da je sve ispravno i da je u pitanju napon! Dakle dešava se da nekad odradi centrifugu, a nekad ne (češće ovo drugo). Serviser mi tada rekao dakle pre 7 godina da napišem dopis elektrovojvodini i da postave uredjaj za merenje napona, te da su ti motori projektovani da strikno rade na naponu od 230 V, pa ukoliko je napon samo malo manji centrifuga neće imati snage da se pokrene.
Isto sam i uradio pozvao elektrovojvodinu, došli postavili uredjaj, koji je merio napon 48 h i rezultati su bili u rasponu od 200-230V, takodje mi je rekao (serviser) da ako sve bude u redu sa naponom da mu pošaljem izveštaj elektrovojvodine te da će mašina biti zamenjena u fabrici.
Rezultati merenja napona nisu bili takvi kakvi su trebali po njegovim rečima te nisam pokrenuo dalji postupak, elektrovojvodina je pojačala napon u transformatoru koliko su smeli, jer sam priključen medju poslednjim potrošačima na vodu i kako su mi objasnili presek žica koje vode od transformatora do moje kuće nije dobar te dolazi do pada napona na krajevima, a ne smeju više da pojačaju jer će napraviti problem potrošačima koji su bliže transformatoru. Od tog pojačanja napona radila je dobro jedno dve godine, sa retkom pojavom ne funkcionisanja centrifuge u poslednjih pet godina jako često se dešava da centrifuga ne radi (tj. retko se desi da radi), te čekam da ista totalno lipsa i da kupim novu. Ima jedna caka kako da odradi centrifugu, vratite programator na stepen pre centrifuge gde kada završava okreće u istom smeru kao i centrifuga i onda na živo prebacite na centrifugu i odradi je bez problema jer se motor da tako kažem zauka.
Tada mi je serviser rekao da je jedino rešenje da nadjem motor od obodina (nekog modela i da ga ugradim, pošto nije osetljiv na pad napona i da će raditi bez problema).
Prošle godine promenjeni lageri, ali serviser verovatno nije primetio da je tu još nešto otišlo (osovina ili kućište lagera), te je posle mesec dana imala iste simptome (skripanja i ispuštanja različitih zvukova kao i pre menjanja lagera). Sad sam već na ivici živaca što se tiče ove mašine i vrlo verovatno je da ću je razbucati na komade baciti u smeće i kupiti novu, inače izgleda kao nova, pre neki dan sam je otvorio da vidim da li to možda škripi kaiš (nije do toga, jer škripi kad okrećem bubanj i bez kaiša) i unutra je kao nova, sve se sija nigde za ovih sedam godina kap vode nije pustila niti je promenjeno neko crevo ili guma, te mi je prosto žao da je bacim ali me ova dva kvara jako iritiraju te su joj sati odbrojani.
Malo sam proguglao te video da se dosta ljudi žali na iste simptome te je očigledno da je izašla neka škart serija.
Zaboravih da kažem da mi je čak električar promenio fazu (mislim utičnicu na kojoj je mašina prebacio na drugu fazu) u satu, ali simptomi su ostali.
Pozdrav!

[Ovu poruku je menjao Iceberg dana 24.12.2010. u 22:58 GMT+1]
[ gti2 @ 24.12.2010. 20:33 ] @
Lezajevi su brzo propali jer nije uradjeno ono sto je trebalo da se uradi,a to je obrada osovine bubnja i zamena mesinganog dela ako je ostecen (onaj po kojem klizi semering).Kod tih serija je osovina fabricki ostrugana na malo manju meru nego sto bi trebala pa lezajevi propadnu u prvih 5 godina normalne upotrebe.
[ Iceberg @ 24.12.2010. 21:33 ] @
Verujem da je tako, reklamirao sam mu zvao ga jedno deset puta ali se nikad nije pojavio, ne znam da li se isplati da ulazem u popravku, a imajući u vidu da očigledno nemam dovoljan napon za njen rad. Komšije oko mene takodje imaju gorenje ali novije modele i nemaju problem sa centrifugom! Ne znam može li se izvući neka kinta za nju, pošto bi očigledno radila tamo gde je napon dobar, a jako je očuvana?
[ gti2 @ 24.12.2010. 22:27 ] @
Ne bi dobio realnu cenu za nju posto ima malo obrtaja,a to danas nije "popularno".Ta masina mora da odradi ceo program i na 200V,a ako kod tebe nema ni toliko,zamisli tek kako bi radila neka elektronska masina.
[ ivan_sim @ 25.12.2010. 00:39 ] @
E kod tebe je moguce da je kondenzator los.
Probaj kupi kondenzator od 18-20mF namerno malo jaci posto je napon los.

Sto se tice lezajeva to moze da se sredi da bude bolje nego fabricki.
Mora malo vise muke ali posle radi kao sat.
Osovina da se demontira sa bubnja, da se izvari i obradi.
Fabricki je mnogo mekana i brzo se pojede.
Dobar semering, par fagovih lagera i malo vise tovatne masti.

Dobices ispravnu masinu za koju ne mora uvek komsije da znaju kad radi a kad ne.
[ prona @ 25.12.2010. 18:06 ] @
Evo opet sam dobio malo vremena i posvetio se masini.Digitalnim unimerom (ako se tako zove instrument sa crvenim i crnim kablom)sam izmerio napon bio je 230.3v i sve tri? centrifuge rade napokon.Videcu sutra ili kad padne napon i probati sa slabijim naponom dali ce doci do istog problema do zastoja centrifuge.
U svakom slucaju jedna velika zahvalnost na savetima forumajstorima
Pozzz...Paracinac!!!
[ prona @ 26.12.2010. 18:39 ] @
Proverio sam napon unimerom( AC 235v) i sve tri centrifuge rade napokon,videcu dalje kad padne napon dali ce se javiti isti problem.
U svakom slucaju hvala svim forumajstorima na datim savetima jer mislim da smo resili problem.
Pozzz... Paracinac
[ isv003 @ 18.03.2011. 08:44 ] @
POMAGAJTE!!!!!imam problematicnu masinu WA583 kod koje se desava da na programu od G do L ne ispere ves i ne izbaci vodu.Dok na drugim programima radi besprekorno.kada se to desi okrenem rucno na F i tada odradi bez problema.Primetio sam da kada dodje do L pokusava da zavrti centrifugu sa nedovoljno snage par puta i onda zavrsi.Kondezator promenjen.Majstor dolazio i tada je odradila sve
[ test1234 @ 18.03.2011. 09:45 ] @
Zapusen odvod ili otisla pumpa ili nesto u filteru, odvodnom crevu. Mozda novcic ili sl.
[ markofpi @ 28.11.2012. 16:31 ] @
Evo jos jednog korisnika iste masine :) Naime kod mene je skoro sve kao i prvog dana, nije bucna, ne trese, normalan zvuk, svi programi i dugmici rade, ne prekida u toku pranja, ne curi...dakle sve nrmalno ali ima jedan problem koji povremeno primetim ili se povremeno desi. Naime nekaf u toku pranja kao da kajs proklizava odnosno bubanje krene da okrene ali kao da nema snage. Centrifuga posle toga odradi normalno. Stavljam vesa onoliko koliko je deklarisano, dakle masina nikad nije pretrpana, a jedino sto je ukljuceno jeste visi nivo vode zbog loseg kvaliteta naseg praska za ves ali mislim d ai pored toga to ne bi trebalo da se desava.
E sad posto cu vec da otvaram masinu pozadi, na sta jos da obratim paznju i sta mogu da proverim cisto da znam u kakvom je sta stanju!?
[ Vasastajić @ 28.11.2012. 18:02 ] @
Prvo proveri kakve su oscilacije napona u mreži i da li je baš u tom trenutku kad se muči mašina na delu neki donji ekstrem u naponu.
Ne razumem šta ti znači 'uključen visi nivo vode', može da bude uključen eventualno niži nivo kod opcije 1/2 ili kako je već označeno na toj mašini,sve ostalo je normalan nivo,jer, nisam kod te mašine to baš pokušavao, ali kod candy mašine sam dodavao vodu toliko da se vidi na rubu vrata i bogami, počela je da stenje, tako da ako si ti ručno dodavao vodu, mogao bi i to da bude problem, jer su današnji motori pravljeni sa ograničenom snagom za standardnu količinu vode.
Ako mućkanje normalno radi ne bi trebalo da je kondenzator u pitanju, ali nije na odmet i njega proveriti, kao i zategnutost remena.
[ markofpi @ 28.11.2012. 19:34 ] @
Iskreno ne bih to znao da ti kazem jer nikada nisam proveravao. Ako ti nesto znaci zivim u stambenoj zgradi, relativno novoj, a i ako ima nekih oscilacija onda ima celo naselje. A da ima problem sa strujom bio bi opste poznat....tako bi trebalo da bude, ali kao sto rekoh nisam merio napon niti oscilacije istog.
Visi nivo vode znaci da je pritisnut taster za visi nivo vode kao i onaj za dodatno ispiranje. Ta dva tastera su pritisnuta odnosno njihova funkcija ukljucena od kad je masina kupljena. Kada je iskljucen taster za visi nivo vode onda je to normalan nivo. Uglavnom logika mi govori da je funkcija viseg nivoa vode stavljena bas zbog samog deterdzenta koji ako je los ne rastvara se kako treba, a samim tim ni ispiranje ne bude efikasno pa na tamnijim delovima odece posle pranja mogu se pojaviti bele fleke od praska. Inace kada je ukljucen taj visi nivo vode ako se pere sareni ves voda se vidi na rubu vrata.
Kad mucka ond amucka bez greske ali kad pocne da stenje stenje ceo ciklus. :)
Remen odnosno kais cu proveriti i preventivno ga zameniti jer nije skup.
[ test1234 @ 29.11.2012. 10:49 ] @
Vreme ti je da promeniš kondenzator, čauru između osovine i remenice (velike na bubnju) i kaiš. To sve košta mnje od 1500 dinara.
[ markofpi @ 29.11.2012. 11:15 ] @
Skinuh onaj poklopac pozadi i osim prasine koja se nagomilala ne primetih nista neuobicajeno i cudno. Motor je takodje na sebe nahvatao prasine dosta ali sam sve to pokupio, usisao i obrisao koliko se moglo. Sam kaj je na oko u fizicki dobrom stanju, nigde nema gumenih opiljaka. Sam kais kada ja sa svake strane pritisnem palcem i kaziprstom ka unutrasnjoj strani moze da se pritisne (ulegne) oko 1-2cm sa obe strane. E sad onaj deo po kome klizi kajs koji se nalazi na osovini motora (ne znam kako se zove) je onako da kazem namscen tako da kada okrecem bubanj rukom nema nikakvog cijukanja.
E sad....kako se skida kais, gde se nalazi kondenzator i kako se skida caura!?? ja sam za ovo laik ali pre majstora bih voleo prvo sam da pokusam...
[ mugi junuzovic @ 29.11.2012. 11:42 ] @
Citat:
Vasastajić:
Prvo proveri kakve su oscilacije napona u mreži i da li je baš u tom trenutku kad se muči mašina na delu neki donji ekstrem u naponu.
Ne razumem šta ti znači 'uključen visi nivo vode', može da bude uključen eventualno niži nivo kod opcije 1/2 ili kako je već označeno na toj mašini,sve ostalo je normalan nivo,jer, nisam kod te mašine to baš pokušavao, ali kod candy mašine sam dodavao vodu toliko da se vidi na rubu vrata i bogami, počela je da stenje, tako da ako si ti ručno dodavao vodu, mogao bi i to da bude problem, jer su današnji motori pravljeni sa ograničenom snagom za standardnu količinu vode.
Ako mućkanje normalno radi ne bi trebalo da je kondenzator u pitanju, ali nije na odmet i njega proveriti, kao i zategnutost remena.

Kod ove mašine ima prekidač koji kad se ukljući mašina dodatno prima vodu, sve ostalo je normalan nivo. Ovo su mašine koje rade sa vrlo malo vode-slabo operu veš , na par njih sam na hidrostatu podizao nivo vode, bez obzira na ovaj prekidač za dodatno primanje (voda dođe negdje do ruba bubnja)


[ markofpi @ 29.11.2012. 11:45 ] @
Upravo sam i ja o tome pricao ali nisam znao da primaju malo vode ili nedovoljno vode prilikom normalnog pranja ali sam primetio da od kad je kupljena ukoliko nije ukljucen tj. pritisnut treci taster kao na slici ostaju bele fleke od praska.
A sad ocekujem neku pomoc kako da bar pokusam da zamenim delove...
[ Vasastajić @ 29.11.2012. 17:11 ] @
Citat:
markofpi
Visi nivo vode znaci da je pritisnut taster za visi nivo vode kao i onaj za dodatno ispiranje.
Kad mucka ond amucka bez greske ali kad pocne da stenje stenje ceo ciklus. :)

Iskreno nisam se nikada još do sada upuštao u funkciju ostalih tastera na toj mašini, pa sam i ja nešto sad naučio, jer su uglavnom kvarovi bili mehaničke prirode sa akcentom na ležajeve i semering.
Ako pretpostavimo da ti je napon u redu onda ostaje jedino ono što ti je i test1234 rekao, mada bi onda trebala stalno da proklizava velika remenica ako je čaura "otišla" ili bi barem mogla rukom da se okreće oko osovine ako ti neko blokira s prednje strane bubanj.
To bi i mogao da proveriš sa nekim ko ti može pomoći u tome, a taj neko treba da snažno blokira kroz otvorena vrata bubanj, dok ti s druge strane pokušavaš isto tako snažno da okrećeš tu veliku remenicu držeći je kao volan auta, pa čak i da je cimaš levo-desno.
Ako je čaura izlizana moraće onda da se pomeri remenica nezavisno od bubnja i u tom slučaju je moraš promeniti.
Citat:
E sad onaj deo po kome klizi kajs koji se nalazi na osovini motora (ne znam kako se zove) je onako da kazem namscen tako da kada okrecem bubanj rukom nema nikakvog cijukanja.

To se zove mala remenica.
A sad mi reci čime je to namašćena (?!?) (ako sam te dobro razumeo) ta remenica?
Tu ne sme da bude - n i k a k v e - masnoće !
I ako ti je remen samo malo labaviji nego što treba, eto ti uzroka problemu!
Ajd sad vidi ovo sve prvo pa idemo dalje.
[ Iceberg @ 29.11.2012. 19:04 ] @
Bacio (odneli skupljaci starog gvozdja ispravnu, lezajevi bili za menjanje) pre godinu i po dana, kupio samsung sa puno elektronike i radi na istom jebenom naponu na kojem ova nije htela da mrdne. Znam da ovom porukom necu puno pomoci, ali ocigledno je ta masina skart koji su nam uvalili. Pozdrav!
[ markofpi @ 29.11.2012. 19:52 ] @
Evo malopre opet pogledah remenicu...zapravo nije masna unutra po kanalu kuda ide kajs nego je izglancana tako dobro da kad pipnes pomislis da je nauljena :) Danas sam je pustio da odradi u praznom hodu sto se kaze, bez vesa i sve je ok, nikakvi zvukovi, ciljenje, skripanje...
Kako da proverim da li je remen labav!?

@Iceberg
Da li je krs ili nije ne znam, mada ja ne mogu da se zalim jer je 10god. radila bez ijedne intervencije.
[ mugi junuzovic @ 30.11.2012. 18:16 ] @
Kada pritisneš kaiš prstom negdje na sredini imeđu remenica, treba da se uvije nekih max 2-2,5cm.......
Solidna je to mašina inox kada, krst otpozada ( lako zamjeniti kležajeve)......
[ markofpi @ 30.11.2012. 23:01 ] @
Otprilike toliko i ulegne/uvije se...kaziprstom i palcem obuhvatim kais, pritisnem i otprilike sa svake strane oko 2cm ulegne. Masina je jednostavna, inox kada, mehanicki programator...ali eto mora i ona nekad d apokaze neki znak umora.
Nego kazite vi meni kako da zamenim kais i kako da dodjem do kondenzatora!? To za pocetak da zamenim pa cemo posle videti sta dalje...
[ Vasastajić @ 01.12.2012. 07:00 ] @
To što je remen ispoliran nije nikakav problem i ne mora se zbog toga menjati, već samo eventualno dotegnuti i evo, recimo, slučaja kada je remen labav




mada bi najbolje bilo da ovako i ti uslikaš svoju mašinu i okačiš sliku ovde.

Čak i za kondenzator sumnjam da je probio ili promenio kapacitet, jer kažeš da povremeno radi dobro mašina, što je u slučaju defekta kod njega nemoguće.

Ne mogu sad tačno da se setim gde je lociran kod te mašine, ali evo kako izgleda



koliko se sećam, odpozadi gledano, dole, s desne strane, na horizontalnom delu šasije.
Meni ovi simptomi pre ukazuju na loš kontakt u samom programatoru, a to ćeš teško moći sam da rešiš, ali ajde pokušaj ovako, u ternutku kada se desi da počne da stenje mašina,ugasi je prvo na dugmetu za gašenje i provozaj par krugova dugme programatora, da onako dobro zaštekću kontaki i ako nakon toga mašina počlepo da radi, zna se šta je.
E, sad, ti se programatori ne popravljaju, već zamenjuju, a eventualno možeš još da pokušaš da ga, kroz dostupne rupice, dobro naprskaš WD 40 sprejom, tako da se tečnost slije na kontakte, pa ga opet tako par puta "provozaj".
Ovo hoće da se dešava kod mašine koja radi dugo vremena u lošom uslovima, neprovetrenom kupatilu sa puno vlage u vazduhu, pa usled toga patiniraju kontakti.

[ test1234 @ 01.12.2012. 08:49 ] @
Nikao nemoj WD40 u kontakte programatora.




U levom ćošku gore ti je kondenzator.

Otvori ovaj link, ima objašnjeno gde je čaura i kako se menja sa sve slikama.

http://www.remserv.ru/cgi/magazine/heading/home/59/1243

[Ovu poruku je menjao test1234 dana 01.12.2012. u 12:09 GMT+1]
[ Vasastajić @ 01.12.2012. 11:02 ] @
Znam našta misliš oko WD-a i nisam do kraja precizirao uputstvo, naime nakon prskanja treba malo sačekati, izduvati fenom, da se WD osuši da ne bi došlo do zapaljivanja usled varničenja na kontaktima.
Zato sam prvo preporučio laufanje nasuvo, pa može i bez WD-a ako potraje rezultat metoda...
Da je kojom srećom PG programator u pitanju, ali nije...
[ markofpi @ 02.12.2012. 12:33 ] @
Slikacu ovih dana jer mi aparat nije tu trenutno. Inace sinoc sam ukljucio dve masine da peru na kratkom programu 30 stepeni. Odradila bez problema jedino sto je u prvoj turi bilo vise vesa pa mi se cini da se mucila da okrece bubanj ali je ipak okretala.
[ markofpi @ 03.12.2012. 11:21 ] @
E da...i ne otvara mi sliku gde se vidi na kom je mestu kondenzator...
[ Vasastajić @ 03.12.2012. 11:52 ] @
Pa imaš na prethodnoj strani i sliku i objašnjenje koje je dao i test1234.
Odprilike da je kondenzator sa slike u prirodnoj veličini, pa ga tako pronađi na svojoj mašini.
[ markofpi @ 03.12.2012. 12:29 ] @
Meni tu sliku ne otvara, imam samo link ispod sa uputstvom kako se menja caura.
[ Vasastajić @ 03.12.2012. 12:56 ] @
Na ovo sam mislio

[ markofpi @ 03.12.2012. 15:34 ] @
Otvorio sam masinu i odozgo (skinuo poklopac), video sam gde je kondenzator. Nema fizickih ostecenja na njemu ako se vec po tome odredjuje da li je jos uvek za upotrebu ali sam svakako kupio novi. E sad imam pitanje, kondenzator ima 4 pina kao sto se vidi na slici, a ja prikljucujem samo na dva. Pitanje je koja dva!?? Dve zice sa buksnama su iste boje pa ne znam ni d ali je bitan raspored ili ne. Pokusao sam da zamenim po uzorku na stari ali ovaj novi kondenzator koji je istog proizvodjaca ima okrenute pinove za oko 90 stepeni te sam sad u dilemi kako povezati!??
Takodje, kupio sam u novi remen ali u servidu nisu imali ni remen istog proizvodjaca ni istih oznaka koje sam prepisao sa fabrickog remena ali su mi dali onaj koji po njihovim recima odgovara mojoj masini.
[ Vasastajić @ 03.12.2012. 19:27 ] @
To su samo duplirana dva pina i svejedno je da li ćeš koristiti dva prednja ili dva zadnja (na ovom na slici) i nebitan je polaritet žica.
Kad unimerom omski proveravaš kontakte na kondenzatoru (govorim o ovom na slici),spajanjem levog prednjeg i zadnjeg kontakta sa pipcima dobićeš na unimeru maksimalan otklon=kratak spoj, isto tako i sa desne strane, a kad spojiš sa instrumentom levi i desni, dakle onako kako ga spajaš i sa konaktima veš-mašine, instrument prvo pokaže određeni otpor i odmah skala počinje da pada ka beskonačnom otporu.
E tako ćeš i taj tvoj novi kondenzator da prvo proveriš da bi saznao koji su na njemu kapacitivni kontakti, a koji dupli.
Zašto ne pustiš mašinu u pogon sa vešom i tako otvorenu da je posmatraš, jer sam gotovo ubeđen da ove dve stvari bez potrebe menjaš.
Jesi li proverio stanje čaure onako kako sam ti na prethodnoj strani objasnio?
[ markofpi @ 03.12.2012. 19:34 ] @
Cauru nisu imali, imace je sutra tako da za sad samo kais i kondenzator. Inace trenutno skidam slike i snimke sa fotoaparata pa ce eto nadam se biti malo jasnije. Inace stari remen sam skinuo tako sto sam ga samo svukao sa remenice na bubnju ali novi nikako ne mogu da nategnem toliko da bih ga stavio.
[ markofpi @ 03.12.2012. 19:42 ] @
Ovako izgleda zamenjeni kondenzator, mislim da sam ga dobro spojio!? Sta ce se desiti ukoliko nisam!?


Jel i ovo na slici obelezeno neki kondenzator!?



Cemu sluzi ova skala na dozirnoj posudi!? Vidim da se okretanjem programatora ona ne pomera:



Stari remen:



i koliko je bio zategnut:
http://www.youtube.com/watch?v=0447xlgJSHs&feature=youtu.be

Stari Sava remen i neki novi rumunski:


Remenica:
http://www.youtube.com/watch?v=5dlb8V6rcSM&feature=youtu.be



[Ovu poruku je menjao markofpi dana 03.12.2012. u 21:57 GMT+1]
[ Vasastajić @ 03.12.2012. 21:09 ] @
Ajde, 'leba ti, pročitaj ponovo, PAŽLJIVO, ovu našu diskusiju, pa se onda "čujemo" sutra.
Ako nisi proverio kontakte kondenzatora unimerom kako sam ti rekao, a pogrešno ga povezao, napravićeš kratak spoj i izbiće ti mrežni osigurač.
[ markofpi @ 03.12.2012. 21:29 ] @
Dogovoreno. A nisam proverio jer imam neki stari unimer koji je u podrumu, a koji izgleda vise ne funkcionise. Mozda je baterija u pitanju, mozda nesto drugo uglavnom mrzelo me sad i sa tim da se bakcem. Sutra ujutru idem do komsije koji ima ispravan unimer pa javljam sta se desava. Inace moracu da nekako oborim masinu na bok da bih popustio srafove koji drze motor kako bih ga malo podigao i uspeo da navucem remen.
[ Vasastajić @ 04.12.2012. 07:13 ] @


Vidiš ovaj šraf i maticu ispod snopa bužiranih kablova, a u pravcu palca?
Samo njega treba da odvrneš i motor će se osloboditi, a za to ne moraš da obaraš mašinu, treba ti samo dva ključa "13" da bi držao kontru s unutrašnje strane.
[ markofpi @ 04.12.2012. 14:36 ] @
Provereni kontakti na kondenzatoru tako da je sada 100% i teoretski i prakticno spojen kako treba! :)
E sad, sto se tise oslobadjanja motora uradio sam jos sinoc kao sto sam u postu video i procitao. Znaci skoro do kraja odvrnuo maticu ali....motor ni da mrdne. Pokusao sam malo i na silu ali vidim nee pa nece. Pogledam malo bolje i vidim da na drugom kraju motora (blize prednjoj strani masine, a u liniji srafa koji sam odvrtao) postoji identican sraf sa istim takvim kanalom u limu na kojem se drzi. Zato i rekoh da cu morati masino da dobrano nagnem, fakticki oborim da bih i taj sraf popustio, osim u slucaju da nema potrebe, a da sam ja imao neki propust.
[ mugi junuzovic @ 04.12.2012. 18:39 ] @
Da li ti se "proklizavanje" događa i na ostalim programima pranja, ako da ona je ili remen, čura, kondenzator a na kraju vrlo moguće motor ima problem.
Najlakše izvaditi motor vani mašine i isprobati ga , vidjeti da se motor možda ne grije, prisloniti držalo drveno na remenicu i ako se motor zaustavlja otišao motor..
[ markofpi @ 04.12.2012. 21:35 ] @
Da da, na svim programima i nije uvek i pri svakom pranju, vec bez nekog nepisanog pravila. Ako nije remen, ni kondenzator, niti zauta onda ostaje ono najskuplje, a to je programator ili motor. Sledeca faza je svakako motor koji ce biti ispitan, a onda cu vec videti isplati li mi se takvo ulaganje ili ce masina u delove pa na prodaju. :)
[ mugi junuzovic @ 05.12.2012. 10:47 ] @
Pregledaj konektore na programatoru (kopčanja) zna kod tih mašina usljed centrifuge da skoći bubanj i otkaći malo konektor i onda nemaš centrifuge. Ja tipujem na problem sa programatorom, sumnjam da je motor ( on radi ili ne radi).
[ test1234 @ 05.12.2012. 13:53 ] @
Promeniš kondenzator, čauru i kaiš i problem rešen za manje od sata.
[ markofpi @ 05.12.2012. 23:39 ] @
Samo da javim da je kondenzator zamenjen i remen takodje. Malo sam se namucio dok sam ga zamenio jer sam morao da popustam srafove koji drze motor kako bih ga malo podigao i uspeo da navucem novi remen. Tada sam shvatio da stari mozda i nisam trebao menjati jer je fizicki bio u ok stanju vec samo malo remenicu spustim nize tj. povecam rastojanje ozmedju nje i velke remenice na bubnji i to je to ali eto, sad bar znam da je remen nov.
Nakon toga pustio sam masinu u probni rad na srednjem programu i na 'prazno' cisto da vidim da li sve funkcionise. I tako i bi. Jedino sto primetih nakon menjanja remena je to da se bubanj rukom malo teze okrece, a masina dok je vrtela centrifugu na prazno kao da nesto tiho zuji. Moguce da sam malo pretegao kajs ii mu treba vremena da se on formira i rastegne. Videcu kako je kad bubanj opteretim vesom.
[ markofpi @ 09.12.2012. 16:43 ] @
Sinoc je masina imala prvo otkuvavanje posle zamene remena i kondenzatora. Stanje je takvo da se opet povremeno desi da nema snage da okrene bubanj ali kao sto rekoh vec manje je izrazeno nego ranije ali sad se jos posle centrifuge pojavio neki cudan miris koji dopire iz zadnjeg dela masine. Pretpostavljam da remen stinky ali ne znam zasto!? Mozda ako je nov, ili je vise nategnut mada kada sam ga stavljao ugiba se oko 1-1.5cm. Palo mi je na pamet da je moyda remen malo siri od onog fabrickog pa se eto krajevi 'jedu', a prilikom trenja se zagrevaju pa otuda i taj smrad.
[ test1234 @ 10.12.2012. 00:10 ] @
Proklizava čaura.
[ markofpi @ 10.12.2012. 00:36 ] @
Ovih dana kupujem i menjam cauru pa javljam krajnji rezultat. A odakle smrad!?
[ Vasastajić @ 10.12.2012. 08:47 ] @
Da tebi nije slučajno probio RC član?
Kod tebe je valjkast i nalazi se negde oko programatora, dimenzije oko 1.5 x 3 cm sa dve žičice.
Aj proveri i to, jer ume onda da zaiebava motor ako je kratkospojio.
[ markofpi @ 10.12.2012. 10:32 ] @
Citao sam i o tome, jednom clanu odavde je to pravilo identican problem kao i meni, mada to opet ne mora da znaci da je isto tako kod mene. Cemu sluzi taj RC clan!? Iskreno ne znam gde bi on mogao da se nalazi ali ako je isto valjkastog oblikao kao kondenzator sto je samo manjih dimenzija palo mi na pamet da nije mozda ovo:
http://upload.slike.com/slike/dhpeV.jpg
[ Vasastajić @ 10.12.2012. 11:40 ] @
Jeste!
To je to, isprati mu lepo žice do programatora i kad budeš siguran da su odgovarajuće od RC člana, slobodno ih isključi, OBAVEZNO OBA, jer on nema nikavu vitalnu funkciju tu nego da samo "guta" varničenja sa kontakata na brzom krivuljaru programatora, a tu su upravo kontakti koji kontrolišu mućkanje/levo-desno.
[ markofpi @ 10.12.2012. 13:38 ] @
A sta kazes o zameni istog novim jer ne verujem da je skup!?
[ Vasastajić @ 10.12.2012. 15:59 ] @
Prvo, teško da ćeš to naći novo, polovno da stavljaš, mačka u džaku, a ionako nikakvu funkciju u radu mašine nema.
Ja to skidam sa veš mašina po "difoltu", jer kad probije/kratkospoji, neretko uzrokuje pregorevanje motora.
Ako ti je problem da kabliće propratiš do programatora seci oba gde ti je najzgodnije, pa krajeva koji vode do programatora blankiraj i navuci na njih rednu klemu, pa kad nabaviš novi RC, tu u klemu ga spojiš, nebitna je polarizacija, a dotle vozi bez toga SLOBODNO.
[ test1234 @ 10.12.2012. 22:45 ] @
Kod 583 je RC član direktno u napajanju i tako je postavljen i dimenzionisan da nikakvu štetu nemože da napravi ni u kojoj varijanti. Čak retko napravi i kratak spoj na liniji od 16A. Jedino sto napravi bučnu eksploziju pa ljudi misle da je mašina otišla skroz. I ako izgori/eksplodira mašina često nastavi da radi normalno.

Znači koliko god da je loš ne utiče na rad motora ili bilo kog dela na vešmašini WA 583.
[ markofpi @ 10.12.2012. 23:27 ] @
test1234 Vs Vasastajić
caura Vs RC clan
:D
[ test1234 @ 11.12.2012. 07:38 ] @
Zameni brate mili tu čauru.
[ markofpi @ 11.12.2012. 15:27 ] @
Dogovoreno....kad vec menjam menjam i to pa cu da probam. Ako na kraju ni to ne bude ostaje mi RC clan...
[ mugi junuzovic @ 11.12.2012. 15:53 ] @
Citat:
Vasastajić:
Jeste!
To je to, isprati mu lepo žice do programatora i kad budeš siguran da su odgovarajuće od RC člana, slobodno ih isključi, OBAVEZNO OBA, jer on nema nikavu vitalnu funkciju tu nego da samo "guta" varničenja sa kontakata na brzom krivuljaru programatora, a tu su upravo kontakti koji kontrolišu mućkanje/levo-desno.


Ja mislim da su pobrkani pojmovi. Koliko znam kod ovih mašina postoji RSO filter a ne RC član. RC član se postavlja na programator (starije izvedb) da sprijeći varničenje pri hvatanju kontakata, dok RSO filter spriječava odnosno filtrira smetnje cjelokupnog sklopa mašine ( postavlja se na ulazu u mašinu i nije nužan).
[ markofpi @ 12.12.2012. 22:57 ] @
Juce mi jos jedan majstor rece da je to ustvari RSO clan koji sluzi samo da ne prenosi smetnje na telefonske, radio i tv uredjaje i da on ne utice nikako na rad masine. Ne zelim da porcem neciju strucnost ovde sa foruma jer sam ja najveci lajk od svih vas ali eto samo prenosim sta mi je receno.
Sto se tice caure, nasao sam gde ima da se kupi tj. u kom servisu ali mi vreme nije dozvolilo da odem do istog. To ce biti zavrseno u narednih par dana pa javljam rezultat. A veceras ukljucujem masinu opet ali ovaj put sa nizim nivoom vode tj. normalnim pa cu videti kako se tada ponasa.
[ Vasastajić @ 13.12.2012. 06:54 ] @
Citat:
mugi junuzovic: Ja mislim da su pobrkani pojmovi.

Citat:
markofpi: Citao sam i o tome, jednom clanu odavde je to pravilo identican problem kao i meni, mada to opet ne mora da znaci da je isto tako kod mene. Cemu sluzi taj RC clan!? Iskreno ne znam gde bi on mogao da se nalazi ali ako je isto valjkastog oblikao kao kondenzator sto je samo manjih dimenzija palo mi na pamet da nije mozda ovo:
http://upload.slike.com/slike/dhpeV.jpg

S tim što cenim mišljenje test1234 po tom pitanju.
Ima ta mašina i RC i RSO, a RSO itekako utiče na rad mašine kad vrisne, stim što bez njega svakako da može da radi.
[ markofpi @ 13.12.2012. 15:16 ] @
Sutra cu valjda stici po tu cauuru i zameniti je.
Elem, sinoc pustih masinu da odradi kratak program na 30 stepeni. To je onaj najkraci, program za vunu. Isto se mucila sa okretanjem bubnja ali ne konstantno vec pretpostavljam kako se ves namesti. E sad primetih ono sto ranije nisam, a to me mozda navelo da motor polako otkazuje. Naime centrifuge uopste nije bilo!??? Iskljucim, probam opet, nista. Iskljucim, programator okrenem za ceo krug i opet nista....ali primetim da kad treba da pocne centrifuga bubanj krene u zadatom smeru i to je to. Onda sam polovinu vesa izvadio i centrifuga odradila. Kada sam stavio drugu polovinu centrufuga je krenula i samo stala posle jedno 10 sec. i poceo je da se oseca onaj smrad koji sam spominjao, a koji se ranije pre zamene remena nije osecao.
[ test1234 @ 13.12.2012. 15:43 ] @
Je si li ti stvarno zamenio kondenzator?
[ markofpi @ 13.12.2012. 17:07 ] @
Kupio nov u servisu, zamenio, evo ga stari u kesi pored mene zajedno sa starim remenom :)
[ test1234 @ 13.12.2012. 20:18 ] @
Deluje mi kao da nevalja kondenzator.
[ markofpi @ 13.12.2012. 23:06 ] @
Pa jedino da kupim jos jedan na drugom mestu!? Ovaj kada sam kupovao dat mi je u nekoj ambalazi (kesici) koja je bila nekako ofucana, stara, pomalo prljava, a ne mogu sa sigurnoscu da tvrdim mozda i otvarana. Kondenzator izgleda kao nov...e sad jedino ako on ne valja. Imam racun.
[ edi maj @ 14.12.2012. 17:00 ] @
Probleme kakve ti imaš često pravi RC član, zar ti je problem skinuti priključke i probati
[ mugi junuzovic @ 14.12.2012. 19:30 ] @
Pobogu markofpi vadi motor van mašine pa ga isprobaj, pa će se znati je li do motora. Kada ga uključiš na centrifugu optereti malo remenicu nekakvom drvenom drškom. Ako se motor zaustavlja anda je crkao (vjerovatno se tada i grije) a ako se suprostavlja otporu držale odnosno vrti onda je u redu je.
Tek tada ćemo znati šta dalje........
[ test1234 @ 14.12.2012. 20:12 ] @
Moraš ipak naći nekoga da ti pomogne.

Mora da se izmeri struja na motoru za levo/desno, koja treba da bude za punu mašinu približno 1,6 A, jednako u oba smera, pa struja centrifuge, sa vešom, koja pri startu treba da bude približno 5,5 A a kasnije da spadne na 2,7 A približno. Takodje mora da se izmeri kondenzator koji treba da ima od 14 do 16mF. Ovo sve može da se uradi a da se mašina ništa ne pipa/rastura/skida. Takodje mora da se premere namotaji za levo desno, omski, približno 60- tak oma obe strane i centrifuga, glavni namotaj pribliižno 30-tak oma a pomoćna faza približno 50-tak oma. Naročito treba da se izmeri Megaomski svaki izvod na motoru prema masi.

Kada izvršiš ova merenja sve će biti jasno. Postoje amper klešta koja na sebi imaju sve ove funkcije. Bez ovoga će dijagnoza ići teže a i potrajaće.
[ markofpi @ 19.12.2012. 23:36 ] @
ja samo da javim da sam nekako (ne znam kako osposobio masinu). Naime mucio sam se sa novim remenom, koliko god da ga zategnem ili popustim masina se muci, posle centrifuge remen se usija i oseca se smrad i imam ispod masine opiljke od remena. Onda sam uzeo stari remen, remenicu na motoru malo spustio da remen bude nategnutiji i masina radi bez problema. Oprao sam beli ves na najduzem programu, a i onaj sareni koji se najvise natopi vodom i sve je proslo ok. Jel moguce da sam nov remen toliko nategao da motor nije imao snage za okretanje bubnja!? Sve sam blizi prodaji iste i kupovini nove...
[ s57be @ 29.12.2012. 22:20 ] @
Ako još nisi kupio novi stroj,bilo je puno kvarova na tim mašinama.Problem je u programatoru ,nije remen ni kondenzator 16uf, ni čak motor.Problem ti je u programatoru koji ti preklapa motor u program levo i desnu smer,i centrifuga,to ti je to, .Danas imao sam isti problem,pa ti je isto kod tebe,a imam sreču,kod nas ima puno djelova starih od tih mašina.Mjenjaj programator pa če ti ponovo radit naprijed.Radim u gorenju,pa znam kvar iz prve ruke.L.P.....
[ markofpi @ 01.01.2013. 23:50 ] @
Kupih ipak novu i to ovu:
http://www.tehnomanija.rs/masi...asine-w6603s---slim_49474.html
[ easyyu @ 08.05.2014. 06:52 ] @
Tema jeste stara, ali se nadam da ce neko pomoci!
Potrebna mi je shema za ovaj motor sto se tice otpornosti.
Imam slican problem ko na pocetku teme.
Centrifuga ne radi, tj u mirujucem polozaju nece motor bez kaisa ni da mrdne. Povlaci struju od 90W bez pumpe (pumpa ~20,5W) i kada ga okrenem malo sa rukom (nebitno u kom smeru) on se jako polako zauka i kasnije razvije full brzinu a potrosnja skoci na oko 420W, bez pumpe za vodu.
Spori obrtji pri pranju levo-desno rade extra i kada je masina full puna sa vodom i opterecenjem.
Kondenzator merio daje 13,6uF, menjao ga sa istim kapacitetom iz druge ves masina ali se ponasa isto.
Zanima me ima li ko bilo koju shemu kako se prikljucuje kada je izvan ves masine, tj koji je koji pin!?
Cini mi se da ima 5 pina ili 6.
[ test1234 @ 08.05.2014. 08:44 ] @
Na broju 3 je zajednicka, na nju dovedes fazu. Kondenzator prvo povezes na 1 i 2 a nulu prvo na 1 pa onda na 2.

To je jedan test.

Drugi test je da na 3 ponovo dovedes fazu, kondenzator na 5 i 6 pa nulu prvo na 5 pa onda na 6.

Tu ces vec videti gde je problem, dali je kvar na motoru, programatoru ili nevalja kondenzator.




Moguće je da motor nije ovakav, posto ima nekoliko modela motora koji su ugradjivano u ovaj modal.
[ easyyu @ 08.05.2014. 15:36 ] @
Zaaahvaljujem ti na objasnjenju..
Da li da radim isto prikljucivanje sa obzirom da su nam boje zica drugacije a i sam motor je od strane drugog proizvodjaca?
Uspeo sam da izmerim sledece vrednosti izmedju pinova motora:

crvena - plava: 49 Ohm
crv - zelena : 96 Ohm
crv - zuta: 96 Ohm
crv -crna: 31,5 Ohm

plava - zelena: 76 Ohm
plava - zuta: 76 Ohm
plava - crna: 15 Ohm

zel - zuta: 74
zel - crna: 62

zuta crna: 62

Model motora je IB-MEI S.A. Madrid
[ test1234 @ 08.05.2014. 15:41 ] @
Sve je isto.
[ easyyu @ 08.05.2014. 15:49 ] @
A omaze su OK po tebi?
Ako su omaze ok onda ispada je kondenzator los i da mu 13uF nije dovoljno da da zaokret za centrifugu zar ne?
[ easyyu @ 08.05.2014. 16:31 ] @
Isprobao..
Scenario:
1. zelena faza crna nula (kondenzator na crna i zuta) -> motor ima snagu okrece se sporo u "desno"
2. zelena faza zuta nula (kondenzator na crna i zuta) -> motor ima snagu okrece se sporo u "ulevo"
3. zelena faza plava nula (kondenzator na plava i crvena) -> motor ima snagu okrece se sporo u "ulevo"
4. zelena faza crvena nula (kondenzator na plava i crvena) -> motor ima snagu okrece se sporo u "desno"

Gde je tu cetrifuga???
[ mugi junuzovic @ 08.05.2014. 16:58 ] @
Da izgleda da tu nešto ne štima. Mislim da je zajednička CRNA ,žuta i zelena su za mješanje lijevo i desno a plava i crvena za centrifugu.
crna-žuta i crna-zelena- 62Ohma
žuta -zelena -124 Ohma

crna-crvena -31,5 Ohma
crna-plava-15 Ohma
plava-crvena -47 Ohma


[ easyyu @ 08.05.2014. 17:02 ] @
Pa sada mislis da je crna zajednicka ili znas?
Po cemu zakljucujes da je los motor?
I kako kondenzator povezati na izvadjen motor da se isproba centrifuga?
[ easyyu @ 08.05.2014. 19:15 ] @
Probao sam da zamenim kondezator sa novim i dalje ista stvar.
Tek sada vidim da je napon na kondenzatoru svo vreme 0V dok je pod centrifugom
Kako to?
[ mugi junuzovic @ 08.05.2014. 19:45 ] @
Nisam posve siguran ali gledajući otpore koje si ti izmjerio trebalo bi biti tako:
Poznavajući ovo kopčanje (dole sa slike) i otpore kalema tvog motora to bi moralo biti isto s tim da je kod tebe zajednička crna a na ovoj slici je zajednička bijela (sve ostalo isto). Kopčaš jednu žilu (nula ili faza nije bitno) na crnu, drugu žilu na jedan izvod kondenzatora-sa tog istog izvoda na kondenzatoru povuci žilu na plavu. Sa drugog izvoda kondenzatora poveži na crvenu.
Evo kao na ovoj drugoj slici.
Evo i ova shema ti isto govori:







[Ovu poruku je menjao mugi junuzovic dana 08.05.2014. u 21:09 GMT+1]
[ easyyu @ 09.05.2014. 06:16 ] @
mugi junuzovic bio si u pravu, dok je "test1234" dao total pogresnu semu!
Kod mene je crna zajednicki vod i centrifuga radi besprekorno, kada motor napajam po toj semi, ima snagu jedva mogu sa komadom drveta da je zaustavim.
Proverio sam sve kablove vodove ohm-metrom i sve je ok od uticnice motora do programatora, skidao konektore programatora, vracao mrdao i nista.
Ono sto mi je jako cudno je da nema napona od 230v na kondenzatoru kada je centrifuga aktivna, i motor i dalje stoji kada je u ves masini i potrosnja je ~1100W sve dok ga rukom jako jako zavrnem tada pokrene i bubanj nakon nekih 5-6 obrtaja rukom i potrosnja padne na ~440W kada razvije brzinu!
Sve ovo mi ukazuje na jedno jedino da je u pitanju programator.
Da li se slazes sa mnom?
Gde je napovoljnije uzeti programator (moze na pp)
Moze li jos bilo koji element da utice na moj problem?
Thx
[ mugi junuzovic @ 09.05.2014. 08:28 ] @
Ako je motor u redu van mašine a nema centrifuge kada ga prikopčaš u mašinu, problem je u vodovima ili programatoru. Pošto su ti vodovi ispravni problem je u programatoru (kontakt za centrifugu ne valja , nagorio vjerovatno). Ostali elementi ne mogu da utiču na rad motora (sem naravno kondenzatora). Nema druge nego drugi programator nov ili polovan. Ako kupuješ polovan obrati pažnju na kontakte da li su zdravi, da nisu potamnjeli odnosno promjenili boju. Gdje da ga kupiš ne znam jer nisam iz Srbije.
Sretno u radu...
[ easyyu @ 09.05.2014. 09:03 ] @
Zahvaljujem narucujem pa cu javiti sta sam uradio!
[ test1234 @ 09.05.2014. 09:59 ] @
@easyyu

Izvinjavam se moja greska.

Pogledaj buksne na broju 2 i 3 od centrifuge naročito na strani motora (a i onu derugu, strana instalacije) hoce tu da bude u prekidu a po nekada i buksne na samom džeku programatora. Da ne bude novi programator a isto bez centrifuge.




Evo ovako mozes da ispitas sam motor, trebati samo kondenzator i kablic. Moguće je da ti je crvena ili plava u prekidu, u samoj buksne. Cest slučaj.

[Ovu poruku je menjao test1234 dana 09.05.2014. u 14:36 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao test1234 dana 09.05.2014. u 14:39 GMT+1]
[ easyyu @ 09.05.2014. 18:02 ] @
@test1234
Hvala na savetu, sve mi se cini da nisi procitao ili nisi shvatio moj post da sam ohm-metrom izmerio sve kablove i da je sve OK.
Kupio sam identicni programator, sve radi ko novo! :)
mugi junuzovic hvala na pomoci!