[ pisac @ 19.12.2010. 22:36 ] @
Šta je bolje za pumpu (odnosno šta manje opterećuje pumpu i omogućuje postavljanje slabije pumpe): Da podno grejanje ima 6 krugova od 100m ili 12 krugova od 50m?

Kod prve varijante 6x100m, potreban je veći pritisak da bi voda prolazila kroz cev, ali ima manje krugova pa je zapremina vode koju pumpa gura u minuti manja. Kod druge varijante 12x50m, potrebna je duplo veća zapremina vode u minuti, ali manji pritisak da bi voda prolazila kroz cevi. U oba slučaja je ukupna zapremina vode u sistemu ista, ali je razlika samo u tome kako pumpa doživljava taj sistem.

Bilo bi dobro da se jave oni koji imaju konkretnog praktičnog, a još bolje teoretskog, iskustva.

Meni, laički posmatrano, deluje da je ovo potpuno isto sa tačke jedne pumpe. Ali rekoh da proverim kod nekog stručnijeg koji zna teoriju.
[ pisac @ 20.12.2010. 02:48 ] @
Kad još malo (bolje) razmislim, da bi se sistem ponašao isto potrebno je da i zapremina u minuti bude ista, što bi značilo da kod 6x100m mora da bude duplo brži protok, što bi značilo dodano povećanje pritiska na već povećan pritisak.

Tako da sam promenio mišljenje, sve mi se čini da je za pumpu bolje 12x50m.

Zna li ko ovo računski da izvede?
[ ivan_sim @ 20.12.2010. 22:44 ] @
Zapremina u minutu je ista tj protok.
Moj glas za 12*50m
[ dragancezr @ 26.12.2010. 16:00 ] @
Citiraj ovu poruku -

Šta je bolje za pumpu (odnosno šta manje opterećuje pumpu i omogućuje postavljanje slabije pumpe): Da podno grejanje ima 6 krugova od 100m ili 12 krugova od 50m?



planiram podno..ali jos nisam dosao do prave informacije koliko metara po kvadratu ide cevi za podno kuce od 80m2 neto povrsine... kako si ti odredio da ti treba 600m i za koju to kvadraturu???
[ pisac @ 26.12.2010. 20:14 ] @
To je pitanje samo radi teoretisanja.

Cevi se u praksi ređaju na 20cm, mada može i na 15cm. Uz spoljne zidove a naročito uz balkonska vrata u zoni 50-100cm ređaju se na 10cm mada u ekstremnim situacijama može i na 5cm.

Ja sam ređao gušće nego što je praksa.

[ dragancezr @ 27.12.2010. 09:00 ] @
to je odokativna metoda....
konacno sam saznao kako se odredjuje duzina cevi...

Prvo treba da se izracunaju tacni gubici kuce za odredjenu temperaturnu razliku ..unutra 21..spolja recimo-15...i onda se izracuna koliko cevi po metru mogu da nadoknade taj gubitak u watima ....jos samo da provalim kako se to sve tacno racuna U nesvest ... vise o ovome imate na ..
www.stedljivekuce.com/...noportal=1
[ pisac @ 27.12.2010. 11:16 ] @
Link ti nešto ne valja.

Emitovanu snagu petlje podnog grejanja menjaš sa menjanjem temperature vode, i sa menjanjem brzine protoka vode kroz cevi. Gde god sam gledao na Internetu, petlje se jednostavno ređaju na 15-20cm ili i do 30cm. Ta metoda koju bi primenio sa računanjem emitovane snage bi imala smisla samo da izračunaš koliko najređe smeš da ređaš cevi (radi uštede na cevima i uštede na pumpi) pod uslovom da znaš maksimalnu temperaturu vode u sistemu koju ćeš smeti da imaš (jer pod ne možeš da greješ neograničeno). U svakom slučaju, čak i da izračunaš tako kako izračunaš, opet moraš da smanjuješ temperaturu vode u sistemu kada spolja nije toliko hladno koliko si uzeo tokom računanja. Znači svodi se na isto da emitovanu energiju menjaš temperaturom vode. Ili da ugradiš skupu automatiku koja će da zatvara individualne krugove grejanja na osnovu podataka od termostata za podno grejanje u svakoj sobi.

Eventualno bi mogao da primeniš računanje gubitaka za svaku sobu posebno, pa da između soba menjaš razmake tako da emitovana energija u jednoj sobi bude proprcionalna gubicima te sobe. Time bi imao da sa jednom konstantnom temperaturom vode u sistemu imaš ravnomerno grejanje u svakoj sobi. Pod ne bi imao istu temperaturu, ali bi toplota u svim sobama bila ravnomerna bez potrebe za posebnom automatikom ili otvorenim vratima među sobama.

Ja sam planirao nešto slično tome, ali nisam našao adekvatnu osobu koja to uopšte zna da sračuna pouzdano (baš svako se izdaje za bajnog stručnjaka ali ja nisam našao pravog stručnjaka koji bi uspeo da me ubedi da stvarno zna školsko znanje), na kraju sam odustao i ređao cevi nešto gušće nego što je praksa, svuda na istom razmaku sem u ivičnim zonama još gušće, a regulaciju temperature svake sobe zasebno ću da uradim sam sa mikrokontrolerom, senzorima temperature u podu i u sobi, i aktuatorima na sabirniku.
[ dragancezr @ 27.12.2010. 18:00 ] @
http://www.stedljivekuce.com/viewtopic.php?f=51&t=171

probaj ovaj... i ovaj http://www.stedljivekuce.com/viewtopic.php?f=26&t=166

ma i ja razbijam glavu kako sta ...nasao sam taj proracun pa cu probati ...
[ pisac @ 27.12.2010. 20:06 ] @
Citat:
dragancezr:Prvo treba da se izracunaju tacni gubici kuce za odredjenu temperaturnu razliku ..unutra 21..spolja recimo-15...i onda se izracuna koliko cevi po metru mogu da nadoknade taj gubitak u watima ....


Na linkovima koje si postavio nisam našao to što si rekao. Ili nisam pažljivo čitao, ili si pogrešno razumeo. Ali sam zato našao ono što sam ja rekao: da se proračunaju gubici za svaku prostoriju posebno pa da se srazmerno koriguje gustina cevi po prostoriji. Inače, računanje gubitaka kroz zidove i prozore nije posebno teško, ja sam to radio. Nisam se bavio gubicima kroz izmenu vazduha.

Po mom ličnom ubeđenju (nisam stručnjak) ređaj AL-PEX cevi na 10-15cm u duplu spiralu za svaku prostoriju posebno (max dužina petlje 70m) i verovatno nećeš pogrešiti. Što gušće ređaš, to ti je potrebna niža temperatura vode za grejanje. A kasnije možeš balansirati emitovanje energije pojedinih petlji tako što ćeš na razdelniku smanjiti protok kroz neku petlju koja previše greje (manji protok znači da voda sporije ide, više se ohladi tokom proticanja, pa je prosečna temperatura u petlji niža).

Skini onaj program RAUinteg koji je dat na jednom od onih linkova koje si ostavio, pa se igraj malo i videćeš princip po kome se ređaju i balansiraju rehau cevi. U principu ne bi trebalo da bude velike razlike i u odnosu na normalne AL-PEX cevi (pošto rehau nije AL-PEX već mislim samo PEX)
[ dragancezr @ 28.12.2010. 09:35 ] @
ok, hvala puno!!