|
[ StORM48 @ 10.01.2011. 11:31 ] @
| Ja, majke mi, više ne kapiram - kako tolikim retardima neko dade dozvolu:
Citat: Petoro povređenih u saobraćajnoj nesreći na Bulevaru Milutina Milankovića
U saobraćajnoj nesreći koja se juče oko 17 sati dogodila u
ulici Milutina Milankovića na Novom Beogradu povređeno je petoro
ljudi, od kojih su dvoje dece. Svi povređeni su prevezeni u Urgentni
centar i van su životne opasnosti. Na raskrsnici u trenutku sudara
nije radio semafor, a juče su se na istom mestu dogodile još dve
saobraćajne nesreće jer signalizacija nije bila ispravna.
IZVOR: 24sata
Ovo je prava zona sumraka. Čitajući ovakve vesti i posmatrajući ponašanje debila koji voze kao guske u magli, kad semafori prestanu da rade, sve mi se više čini dobrom ona ideja da obuka traje duže. U stvari, mislim da bi bilo bolje da je produže da traje kao za prekookeanske brodove - par godina guljenja akademije, a onda odabir nove klase vozača, drilom.
Niko nije savršen, ali ovde se i ne radi o nedostatku savršenih vozačkih sposobnosti, nego bazičnih. Doživeo sam, ne jednom, da mi mamlaz trubi, jer sam ga isekao skrećući ispred njega, dok on "ima prednost" - stoji mu obrnuti trougao.
Navikli se bre, k'o roboti, da im blinka crveno-zeleno i kad to rikne, dobar deo vozača odjednom počne da se ponaša kao da su doživeli amneziju i zaboravili kompletna pravila ponašanja u saobraćaju!
Pozdrav |
[ jnk @ 10.01.2011. 12:07 ] @
U pitanju je žena vozač tako da je razumljivo.
[ 3way @ 10.01.2011. 12:15 ] @
[ NenadSM @ 10.01.2011. 13:07 ] @
[ mmix @ 10.01.2011. 13:20 ] @
Mozes ti nekog da drzis u autoskoli i pet godina opet bi se isto desilo. Poenta je guzvi i urodjenoj sociopatiji ljudi. Svakom je bas njegovo vreme vaznije od tudjeg i to opravdava krsenje svih pravila i normi. Previse razvijeni ID u nameri da izbegne neprijatno cekanje preuzima kontrolu od slabasnog EGA i desi se "nesreca".
"Sta on zamislja, da ga ja cekam dok on prolazi sa prvenstvom prolaza?", "Ma daj, popio sam sam pola litre rakije, bas cu ja da se slupam", itd, itd.
[ djoka_l @ 10.01.2011. 13:28 ] @
Da li ste primetili da u Beogradu praktično ni nema znakova koji obaveštavaju da ste u ulici u kojoj imate pravo prvenstva? Najčšće na raskrsnicama postoji samo znak stop ili obrnuti trougao fino ušuškan u krošnju drveta, dok u ulici u kojoj vozila imaju prvenstvo prolaza ne postoji odgovarajući znak.
Pored moje zgrade postoji raskrsnica gde se ukrštaju dve ulice sa po tri trake u svakom smeru, odvojene travnjakom, a bez semafora. U jednoj od te dve ulice postoji znak stop, dok u drugoj nema nikakvog znaka - tako da svakog dana sa svoje terase mogu da vidim bar po jedan sudar.
[ Count Zero @ 10.01.2011. 13:31 ] @
Gledam pre na teveu, u nekom gradiću da l' u Nemačkoj ili tako nešto, u centru i šire nema znakova, ni semafora, ne znam da li išta ima od signalizacije. Kao neki eksperiment pravili i - uspeo im. Navikli se ljudi, radi odlično.
Nije baš mnogo gust saobraćaj, ali je sistem, zasnovan na strpljenju-valjda, proradio.
[ mmix @ 10.01.2011. 13:43 ] @
Citat: djoka_l: Da li ste primetili da u Beogradu praktično ni nema znakova koji obaveštavaju da ste u ulici u kojoj imate pravo prvenstva? Najčšće na raskrsnicama postoji samo znak stop ili obrnuti trougao fino ušuškan u krošnju drveta, dok u ulici u kojoj vozila imaju prvenstvo prolaza ne postoji odgovarajući znak.
Pored moje zgrade postoji raskrsnica gde se ukrštaju dve ulice sa po tri trake u svakom smeru, odvojene travnjakom, a bez semafora. U jednoj od te dve ulice postoji znak stop, dok u drugoj nema nikakvog znaka - tako da svakog dana sa svoje terase mogu da vidim bar po jedan sudar.
Kakve veze ima dal ulica sa prvenstvom ima romb ili ne? Onaj koji mora da ceka ima trougao ili STOP i ima da ceka. Al sta je pisljivi znak za naciju koja ne postuje ni crveno svetlo na semaforu. Zato kazem sociopatija.
[ Devanagari @ 10.01.2011. 14:03 ] @
Citat: djoka_l: Da li ste primetili da u Beogradu praktično ni nema znakova koji obaveštavaju da ste u ulici u kojoj imate pravo prvenstva? Najčšće na raskrsnicama postoji samo znak stop ili obrnuti trougao fino ušuškan u krošnju drveta, dok u ulici u kojoj vozila imaju prvenstvo prolaza ne postoji odgovarajući znak.
To je jedna od retkih stvari koja je pametno urađena u saobraćaju. Ne kažem da je normalna ali u nenormalnoj sredini je pametna. Poenta je da vozači koji dolaze pred raskrsnicu uglavnom uspore i provere da li se u ulici sa kojom se ukrštaju nalazi znak.
Zamisli samo na šta bi ličilo kada bi postavili te znakove? Pa ljudi, tj. „ljudi” bi tek onda imali blanko dozvolu da mu ga daju po gasu, bez gledanja i usporavanja. Bukvalno bi gađali jedni druge po raskrsnicama. Evo već sada gde god imaš iole dužu pravu deonicu mora da se postavi ležeći, iz istog razloga. Trka Kenonbol.
[ pri3rak @ 10.01.2011. 14:05 ] @
Citat: U stvari, mislim da bi bilo bolje da je produže da traje kao za prekookeanske brodove - par godina guljenja akademije, a onda odabir nove klase vozača, drilom.
Time se nista ne bi postiglo.Ja ne verujem da postoji iole znacajan broj vozaca koji nije svestan ogranicenja u naseljenom mestu, kao ni moguce posledice ekstremnog prekoracenja brzine.Ljudi to rade jer im je gust da voze brzo, a to je posledica neke F dijagonze.Verovatno bi se mnogo vise postiglo ozbiljnim psihijatrijskim pregledom umesto onog uobicajenog rutinskog, obavezom ponavljanja istog po isteku nekog perioda (npr 5 godina), kao i efikasno sporovedenom retriktivnom kaznenom politikom.
Citat: Doživeo sam, ne jednom, da mi mamlaz trubi, jer sam ga isekao skrećući ispred njega, dok on "ima prednost" - stoji mu obrnuti trougao.
Eh ko to nije doziveo :) Meni je to nekoliko taksista (inace onako bar na papiru profesionalnih vozaca) uradilo.O "profesionalcima" koji updavljaju vozilima javnih preduzeca ne vredi ni pricati ...
[ jnk @ 10.01.2011. 23:47 ] @
Ima malo i u tome kako se projektuje saobraćajna infrastruktura. Kada na tako prometnoj raskrsnici očekuješ da se ljudi snalaze bez semafora ili kružnog toga udes je neizbežan pa makar vozili Finci.
Zašto je ibarska magistrala toliko loša po pitanju saobraćajnih nesreća a asfalt je manje više ok? Pa zato što je na svakih 100 metara ukrštanje sa nekim sporednim putem ili ulicom ili pak prolaziš kroz naseljeno mesto sa pešačkim prelazima i slično pa celu ibarsku imaš ograničenje 50 i 60 ali opet je stopa smrtnosti velika. Dok recimo u Austriji je na otvorenom putu ograničenje 100 na sat ali zato ne možeš očekivati česta ukrštanja sa sporednim putevima a i kad ih ima tada je ograničenje 70 a tek kada prolaziš kroz naseljeno mesto ograničenje se spušta na 50 i uglavnom svi to poštuju. Kod nas samo udare 50 na svim mestima i naravno niko ne poštuje.
Dajte nam infrastrukturu kao u normalnoj zemlji i videli bi i da naš narod bolje vozi. A ovi naši planeri sem ograničenja 50 i semafora(ne daj bože kružni tok to je sotonsko maslo) ne znaju ni za šta drugo.
[ mmix @ 11.01.2011. 08:29 ] @
Mislim da gresis i reci cu ti zasto
Kruzni tok nije dobra zamena za visokofrekventne raskrsnice, narocito ne one sa prioritetnim pravcem, oni su zamena za raskrsnice srednje opterecenih puteva sa istim prioritetom da se poveca propusna moc i "kupi" jos malo vremena. Cim jedan pravac ima veci promet ili se ukupan intenzitet poveca kruzni tok postaje veliki problem. Mi to vidimo na slaviji, britanci sa time imaju problem vec dobar broj godina. Poslednji put kad sam vozio u UK (pre par godina) svi optereceni kruzni tokovi su imali semafore na ulaznim kracima a dobar deo je dobio uslovni krak za ulaz u prvi sledeci izlaz da ne moras ni da ulazis u kruzni tok.
Ibarska magistrala nikad nije bile predvidjena da bude autoput, samo je proglasena za isti od strane zitelja centralne i zapadne Srbije ;) Na ibarskoj se gine bas zato sto ljudi bahato voze i ne postoju ogranicenja i pune linije jer valjda misle da je to auto put, ogranicenja koja ne postoje samo zbog naseljenih mesta i bocnih puteva vec i zbog nepreglednih krivina i drugih bahatih vozaca. Sam koncept magistralnog puta u Srbiji nema ni teorijske sanse da uspe jer gde god da drzava polozi 6 metara asfalta bez metalne ograde neko ce da podigne divdza kucu/halu/kokosinjac/objekat trece namene. I zato ti je ogranicenje 50 prijatelju, ne zbog bocnih puteva vec zbog evolucije "naseljenih mesta" u Srbiji. Treba samo pogledati mesta tipa Mrcajevci gde se celo mesto sastoji od dva, tri puta i JEDNOG reda kuca iz te puteve, ko morske zvezde. Od recimo Cacka do izlaska iz Mrcajevaca retko gde ti imas prazno parce puta. Tako da nemoj optuzivati planere, nisu oni gradili divdza naselja.
[ jnk @ 11.01.2011. 09:32 ] @
Da slažem se da kružni tok nije u svim slučajevima opravdan ali u Beogradu sem Slavije i opštine Novi Beograd, gotovo da nema kružnih tokova. Na dosta mesta u gradu bi kružni tok poboljšao stvari ali je izrada kružnog toka ili denivelisane petlje značajno skuplja od semaforizovane raskrsnice i to je glavni razlog zašto ih nema. Da ne pominjem faktor bezbednosti koji kaže da su kružni tokovi znatno bezbedniji od običnih raskrsnica.
Što se tiče ibarske ajde probaj da ideš celu ibarsku 50 na sat i vidi dokle ćeš da izdržiš. Jednostavno nije realno očekivati od ljudi da jedan regionalni put prelaze sa brzinom 50 kilometara na sat što se u praksi i dokazuje i ne može se kriviti narod zbog toga jer saobraćaj mora biti idiot proof. Slažem se da je razlog tih ograničenja to što ima hiljade kuća i ona su sasvim opravdana i onda se vraćamo na priču kako nam je država koja je sve to dozvolila u stvari najveći krivac.
[ StORM48 @ 11.01.2011. 10:02 ] @
Diskusija se razvila u zanimljivom smeru, moram da primetim.
Slažem se sa svim što je rečeno u vezi ibarske - onaj ko poštuje ograničenja, ili je lud ili je beskrajno strpljiv. Ja se stvarno trudim da ih poštujem kad prolazim kroz naseljene deonice, ali - što reče neko, ono je stvarno jeza na šta liči. Od Lipovačke šume pa na dalje, praktično se ne izlazi iz "naseljenih mesta", maltene do ispred Ljiga. Deo oko Čačka je isto takav - nekako se vidi srpski mentalitet "moje selo veće od Čikaga"... pa ako se kroz neko mesto/gradić ne prolazi po pola sata, meštani smatraju da ga niko valjda neće primetiti... šta li već (?). To je slučaj praktično u celoj Srbiji, a ne mogu da skontam jedino koji mentol je smislio auto put direkt preko Beograda? Trebalo bi ga obesiti za jajca, ako je kojim slučajem još uvek živ.
Uostalom, pa šta se više čudimo - kad urade i put na ledini (BG-PA) nisu u stanju da reše pitanje "sađenja" raznih "firmi" pokraj puta, a čak i tamo gde postoji dupla infrastruktura (pojas sporednog puta, praktično duž dobrog dela deonice), oni su ipak napravili raskrsnice na svaki kilometar! Praksa koju sam video van ove naše države je da paralelni putevi idu kilometrima dužih magistrale (odnosno - "puta rezervisanog za motorni saobraćaj", tzv. "motorway"), a da se priključenja prave izuzetno retko. Onaj ko nema posebnih potreba da izađe na veliki put, može sasvim lepo da cirkuliše sporednim, a da na suprotnu stranu može da prolazi ispod glavnog puta, što zahteva kopanje od pola dana, pošto je veći deo tog sporednog puta već niže nivelacije nego taj nabeđeni "autoput".
Nego, tačne su mnoge stvari koje ste primetili glede saobraćaja u BG-u. I po pitanju nervoze, bahatosti itd, ali ja nisam mislio na takve vozače, nego baš na ove koji ideju nemaju za šta neki najosnovniji znakovi služe (poput ukrštanja sa putem sa prvenstvom prolaza). Jednostavno, mnogo puta sam video situaciju gde semafor ne radi, a deo vozača se jednostavno smrzne, uđe u raskrsnicu i onda blene, očigledno ne znajući ni svoja, a ni tuđa prava.
Da li bi duža obuka to rešila? Naravno da ne, ali ako bi trajala dugo i koštala više, bila komplikovana za položiti, a korupcija u tom pogledu bila kažnjavana zatvorskim kaznama od 10+ godina, verujem da bi barem 25% vozača razmišljalo da li im se isplati da ponovo prolaze kroz proces obuke/polaganja, kada nakucaju dovoljan broj kaznenih poena.
Pozdrav
[ vlada131 @ 11.01.2011. 10:18 ] @
He, he...kako li bi tek u BG-u izašli na kraj sa ovako nečim:
(tzv. "čarobni kružni tok", ima ih nekoliko u UK, ovaj je u Svindonu - sastoji se od pet manjih k. tokova)
[ jnk @ 11.01.2011. 11:04 ] @
Autoput kroz beograd je u suštini ok stvar ali naravno kada postoji kompletna obilaznica oko Beograda a to je već posebna priča. Započeta je gradnja 90e godine sa planom završetka 95e i naravno znamo iz kojih razloga nije završena. 2010e direktor puteva Srbije izjavljuje kako će kompletna obilaznica u punom profilu biti završena 2013e i svi mu se smeju jer je to tolika nerealna priča da premašuje najgora obećanja iz 90ih.
[ fozzybear @ 18.01.2011. 00:58 ] @
Ljudi vi ne znate kako to funkcionise,ali cu vam ja objasniti.
Ja sam dobio dozvolu juna 2008,pismeni sam polozio iz prve sa jednim pogresnim pitanjem,voznju iz druge.
Pohvaljen sam od strane instruktora.
Ja sam posten tip coveka koji postuje pravila.Radio sam jedno vreme,i posao mi je bio da dostavljam neku hranu po centru beograda.
Prvih nedelju dana sam bio skromni mladi vozac koji je smatrao da je za njegovo dobro kada mu drugi vozaci sviraju jer ne krene iste milisekunde kada upali zuto,nego mi treba par sekundi da krenem.Sledece nedelje sam poceo da secem ostale u saobracaju i da teram u pi*ku materinu nadrkane matorce koji mi sviraju bez razloga.Najaci utisak mi je ostavio taksista koji je isao iza mene i svirao mi 100 metara neprekidno,a mogao je da me obidje jer ulica ima 4 trake.Skroz ludo.
Trece nedelje sam poceo da vozim jednosmernim ulicama u suprotnom pravcu i da prolazim kroz crveno kada nema nikog.
Takodje sam poceo i da sviram svima koji ne voze 70 na sat kao ja.
Za tri nedelje od poniznog pocetnika do nadrkane sirovine zahvaljujuci "iskusnijim" vozacima koji se ponasaju kao budale.
Ubrzo sam dao otkaz jer sam se istripovao da ne pripadam tom divljem svetu,i otisao kuci da blejim za kompom 8-)
Zakljucak: svi koji su kulturni i fini se jako brzo integrisu u beogradski sistem saobracaja.
[ pisac @ 18.01.2011. 22:12 ] @
To je jako nezgodna raskrsnica, i zbog širine i zbog tramvaja, a ja sam tog dana inače peške prošao preko nje i nisam se osećao nimalo sigurno, a i video sam da su ljudi u haosu
Citat: StORM48: Niko nije savršen, ali ovde se i ne radi o nedostatku savršenih vozačkih sposobnosti, nego bazičnih. Doživeo sam, ne jednom, da mi mamlaz trubi, jer sam ga isekao skrećući ispred njega, dok on "ima prednost" - stoji mu obrnuti trougao.
Ovo mi baš nije jasno? Kako si ga isekao skrećući ispred njega? Da ne pričaš za one slučajeve kada se (samo) obrnuti trougao postavlja u T raskrsnicama, ali kada "put" koji ima prednost nije prav (I) nego skreće (L) a neko dolazi iz onog sporednog kraka na pravom putu? I onda onaj koji dolazi iz pravog dela puta treba da gleda u pasulj da li je znak obrnuti trougao namenjen za vozila iz bočnog puta, ili i za vozila koja dolaze u susret i skreću u taj bočni put?
Citat: Devanagari: To je jedna od retkih stvari koja je pametno urađena u saobraćaju. Ne kažem da je normalna ali u nenormalnoj sredini je pametna. Poenta je da vozači koji dolaze pred raskrsnicu uglavnom uspore i provere da li se u ulici sa kojom se ukrštaju nalazi znak.
Zamisli samo na šta bi ličilo kada bi postavili te znakove? Pa ljudi, tj. „ljudi” bi tek onda imali blanko dozvolu da mu ga daju po gasu, bez gledanja i usporavanja. Bukvalno bi gađali jedni druge po raskrsnicama. Evo već sada gde god imaš iole dužu pravu deonicu mora da se postavi ležeći, iz istog razloga. Trka Kenonbol.
Po mom skromnom ali uglavnom ispravnom mišljenju , to (odsustvno znakova za prednost) je jedna velika glupost koja se radi. Ovde su ljudi ubeđeni da ako su u pravoj ulici i nema nikakvih znakova: da imaju prednost. Veliki problem nastaje kada se ta ulica ukršta sa istom takvom ulicom, u kojoj isto voze takvi koji misle da ako nema znakova: imaju prednost. I takvih sudara ima po Beogradu koliko hoćeš. Dakle, to što ja dolazim sa desne strane ne znači ništa onima koji voze pravom ulicom bez znaka: jednostavno ubeđeni su da imaju prednost.
Ispravnije bi bilo da se znakovi uopšte ni ne postavljaju na nekoj raskrsnici ako ne mogu da se uvek postave u paru: prednost/zabrana.
[ mmix @ 19.01.2011. 09:53 ] @
Pa zna se sta se kaze za pretpostavke. Postoji razlog zasto je prvenstvo jedini romb, stop jedini osmougaoni znak i zasto je trougao za prvenstvo prolaza jedini naopak trougao, da bi ih prepoznao sa zadnje strane. Ako nemas znak da si u prednosti duzan si da postujes pravilo desne strane dok ne vidis da onaj iz desne bocne ulice nema trougao ili stop. Kraj price, ne vidim pod kojim uslovima normalan vozac moze da pretpostavi da se nalazi u ulici sa prvenstvom ako NEMA romb. Pretpostavka te vrste je odraz bahatosti i/ili neznanja i za to treba da se dele dvocifreni bodovi.
Drugo, ja se ne secam kad sam zadnji put video ukrstanje puteva sa istim prioritetom (osim ako je nesto iu izgradnji ili slicno pa jos nije psotavljen znak).
[ StORM48 @ 19.01.2011. 11:13 ] @
@pisac
Pa evo npr. - to mi se često dešava na maloj raskrsnici Birčaninove i Kralja Milutina. Dakle vozim duž Kralja Milutina i prilazim Birčaninovoj (u pravcu prema Nemanjinoj), dolazim do Birčaninove i u trenutku kada skrećem levo (lagano, bez izletanja), često neki mamlaz krene da mi trubi, krećući se Birčaninovom tako da mu ja dolazim sa desne strane. Čak i da njemu (praktično u kolima) ne stoji obrnuti trougao, mora da me propusti i po osnovu pravila desne ruke. Jok, on krene da trubi!
Takvih situacija na mesečnom nivou - koliko god hoćeš. Uostalom, verujem da si i sam to doživeo mnogo puta.
Pozdrav
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|