[ PoisonAngel @ 13.01.2011. 16:18 ] @
kupila sam frizider juce, koji sam regularno platila i dobila fiskalni racun. Frizider je zbog novogodisnjih praznika imao popust 10%.
kada je uredjaj donesen i nakon sto sam ga prebrisala na prednjoj strani, vratima frizidera uocila sam ostecenje duzine od oko 10-15cm.
Odmah sam pozvala radnju da pitam sta se moze uciniti. Odgovor trgovca je bio da ce dati dodatni popust ali da se mora prvo konsultovati sa gazdom i da neko dodje i pogleda.
Danas su me pozvali i rekli da popusta nece biti jer su vec dali 10% i da je to extra cena za taj uredjaj i da mogu samo da mi vrate pare a ja njima frizider. Niko nije dosao da pogleda.
Napominjem da sam vise puta pre kupovine upitala da li je popust zbog neke skrivene mane, ostecenja itd. na sta su izricito odgovarali da je zbog ng praznika i da je frizider u savrsenom stanju.
Frizider se nalazio u radnji, dakle nije bio u originalnoj ambalazi.

Da li imam kakvo pravo po novom zakonu i koja su to moja prava?

Da li mogu zahtevati da mi zamene uredjaj sa drugim (isti model), posto je ovaj naravno regularno placen i imam garanciju 2 godine.

ps frizider je funkcionalno ispravan, ali ne i estetski...
[ tox master @ 13.01.2011. 19:08 ] @
Pa prodavac je ponudio da vrati novac i mislim da ima pravo na to,bez obaveze da isporuci drugi uredjaj (verovatno nema drugi,jer ne bi bez razloga nudio povrat novca).
Neka me neko ispravi ako nisam u pravu ali meni zvuci logicno.
[ Horvat I @ 13.01.2011. 21:23 ] @
Citat:
PoisonAngel: da mogu samo da mi vrate pare a ja njima frizider.

Više nego povoljno!
Obično neće ni da čuju za reklamaciju
[ Pajapatak @ 13.01.2011. 22:08 ] @
I ja mislim da je sasvim ok ponuda da vam vrate novac a vi njima frižider. Pa šta bi vi hteli više da urade ?
Mogli su da kažu da ste vi to oštetili i ćao , a preko inspekcija nikad ništa ne bi uradili.
[ rewqrewq @ 14.01.2011. 19:11 ] @
Ako hoćemo da se udubimo u problem, nije ni malo jednostavan.

1. Aparat je kupljen "po viđenju". Dakle, rečeno je:

a) da će baš taj viđeni u radnji da bude isporučen i
b) takav ste primili na vratima tj. u kuću!
Prema Zakonu o obligacionim odnosima nemate pravo da tražite zamenu ili novac jer isporučena stvar NIJE imala SKRIVENI nedostatak!

2. Da je bio zapakovan, a sami ste ga raspakovali, imali bi ste puno pravo da tvrdite da je bio oštećen u pakovanju. Zakon tu štiti Vašu stranu, jer je obaveza isporučioca da gleda šta je zapakovao, isporučio...
Ovde imate pravo na zamenu jer je očigledno da je nedostatak bio skriven.

Nov zakon o zaštiti potrošača Vam, nasuprot svemu napisanom, daje pravo da se "zezate" svakih 6 meseci i menjate uređaj bez ikakvog razloga.
[ PoisonAngel @ 14.01.2011. 19:46 ] @
hvala na savetima, ostace sve kako jeste.

no medjutim sta znaci sad pa ovo : "Nov zakon o zaštiti potrošača Vam, nasuprot svemu napisanom, daje pravo da se "zezate" svakih 6 meseci i menjate uređaj bez ikakvog razloga." ??????????!!

znaci da sutra mogu odneti isti uredjaj i reci ne znam ni sama sta tipa "ne hladi dobro" ili nesto izmisljeno da ce mi zameniti uredjaj?!
to znaci da mogu odneti i reci "eto ne svidja mi se ta sara na prednjim vratima" malo mi je to onako bezveze... ili kako si napisao NE MORAM CAK NI IMATI RAZLOG????!
[ bakara @ 14.01.2011. 19:51 ] @
Ja bih takodje dodao da je prodavac posteno ponudio da vam vrati novac, da sam na vasem mestu ja bih tu priliku iskoristio, ukoliko vam bas ne znaci roba po toj ceni.
[ rewqrewq @ 14.01.2011. 19:59 ] @
Tako je, što se "zezanja" tiče. Ne morate da imate baš nikakav razlog da menjate aparat, ali će na Vaš zahtev da Vam se to pravo ostvari.

Kupite foto-aparat, kameru..... malo se slikajte, slavu, svadbu, rođendan... i za neki mesec idite po novac.
I meni ovo zvuči kao fantazija, ali u EU je takav zakon za zaštitu potrošača i mi smo ga sad usvojili.

Bilo je na TV-u tumačenje jednog tržišnog inspektora, gde kaže da ćete imati pravo da menjate i SIJALICU do isteka 6 meseca od dana kupovine!!! Ko je bio blesav da takav zakon usvoji.....

Sve u svemu, pošteno što hoće da Vam vrate novac. Mada... štrafta je mala a cena je bila -10%...
[ tox master @ 14.01.2011. 20:00 ] @
Citat:
Nov zakon o zaštiti potrošača Vam, nasuprot svemu napisanom, daje pravo da se "zezate" svakih 6 meseci i menjate uređaj bez ikakvog razloga.

Hmm,bas bih voleo da vidim ovo u praksi.
Ako mozes da okacis taj zakon (clan) da vidimo ali cisto sumnjam da je to bas tako kako si ti shvatio jer kakav smo mi narod po mentalitetu,sve bi radnje morale da se zatvore jer bi svi stalno hteli da imaju nove uredjaje za dz.
[ bakara @ 14.01.2011. 20:58 ] @
Citat:
rewqrewq: Tako je, što se "zezanja" tiče. Ne morate da imate baš nikakav razlog da menjate aparat, ali će na Vaš zahtev da Vam se to pravo ostvari.
Kupite foto-aparat, kameru..... malo se slikajte, slavu, svadbu, rođendan... i za neki mesec idite po novac.
I meni ovo zvuči kao fantazija, ali u EU je takav zakon za zaštitu potrošača i mi smo ga sad usvojili.

Bilo je na TV-u tumačenje jednog tržišnog inspektora, gde kaže da ćete imati pravo da menjate i SIJALICU do isteka 6 meseca od dana kupovine!!! Ko je bio blesav da takav zakon usvoji.....

Nisam jos video taj zakon u originalu, ali bice da su iskopirali zapadne fazone, samo sumnjam da su bas iskopirali bas sve kako treba, a evo kako to funkcionise u praksi u "normalnim zemljama"

Interesantno ce biti da procitate:
Ovo je slika jednog racuna, gde mozete procitati pod kojim uslovima se vrsi povracaj robe, pa ako vam se isplati...:

[ rewqrewq @ 18.01.2011. 20:08 ] @
Kako god, moj stav je da su prodavci samo veze tj. posrednici između proizvođača i potrošača. Stručan (tehnički) deo te veze je servis.

Nov zakon definiše da se kupac obraća prodavcu za reklamacija a ovaj ih rešava. To su gluposti...... Zakon jeste rigorozan i ne verujem da će da prođe tako lako kod nas.
[ servis_g @ 18.01.2011. 20:37 ] @
Nije baš da kupci robe mogu tako da se zezaju i da mijenjaju svakih 6 mjeseci kupljenu robu, naime u zakonu piše da je prodavac odgovoran za ispravnost prodatog artikla, a to znači da će o svom trošku otkloniti kvar na aparatu ili isti zamjeniti novim, eventualno vratiti novac. Ovo važi za robu koja nema servisnu podršku tj umjesto kupca da opravlja aparat, jer ni u evropskoj uniji i dalje morate imati valjan razlog zbog kojeg reklamirate robu, imam lično iskustvo iz V. Britanije gdje smo vratili par čizama ali u roku od 1 mjesec a ne 6 uz obrazloženje da npr desna čizma ,,žulja'' u predjelu pete.
Ovo sam pročitao u novinama tako da ne mora da znači da je potpuno istina. Pozzz
[ rewqrewq @ 18.01.2011. 22:38 ] @
Koji prodavac bilo šta može, zna ili treba da otklanja na robi? Upravo mislim da ne treba da je pipa, sem da je prodaje, pakuje i prevozi.

Videli ste one klipove iz onog velikog super-marketa gde prodavci određuju rok trajanja mesnih proizvoda?! Te stvari su za stručnjake.

Cipele obućaru, kola mehaničaru... šta tu može uglađeni prodavac?
[ andrejbeca @ 19.01.2011. 00:09 ] @
Pre mesec dana "izguglao" neki bezzicni telefon u Engleskoj.
Rodjaka , koja zivi u Londonu ga pazarila preko e-bay(mada je bilo na destine slicnih sajtova za kupovinu)
Ja bio malo skeptican,posto ga ona nije ni otvarala,kada ga je dobila.
Medutim svi se moji strahovi razvejase, kada sam otvorio pakovanje.
Da samo vidite kako ljudi pakuju proizvod .
Ipak je ovo Srbistan,sa mackama u dzaku...
[ Java Beograd @ 19.01.2011. 08:53 ] @
Citat:
rewqrewq: Kako god, moj stav je da su prodavci samo veze tj. posrednici između proizvođača i potrošača. Stručan (tehnički) deo te veze je servis.
Nov zakon definiše da se kupac obraća prodavcu za reklamacija a ovaj ih rešava. To su gluposti...... Zakon jeste rigorozan i ne verujem da će da prođe tako lako kod nas.


Za tvoju informaciju - zakon je prošao, tj. već je važeći. A ti, pošto si prodavac, bolje pripazi da te enki zlonemerni ne "zavrne".
[ rewqrewq @ 19.01.2011. 09:26 ] @
Jeste usvojen, ali ima neke začkoljice da bi počeo da se primenjuje u fully- podzakonska akta i sl. (nisam pravnik pa ne znam tačno).

[ tihi2 @ 19.01.2011. 12:31 ] @
U Novom Zakonu piše:
"Prodavac je dužan da otkloni nedostatak u RAZUMNOM ROKU" i to je velika kvaka jer niko ne zna niti iko kontroliše koliko je to.
Danas mi je 43. dan kako čekam Mulinex pekaru sa servisa. Prekosutra idem sa ostatkom delova i tražim novu - po starom Zakonu rok opravke je definisan i iznosi 45 radnih dana (ako se ne varam).
Inače, već sam j ejednom tako zamenuo prošle godine. Pokvarila se, ja odneo u servis, oni primili i nisu se javili uopšte. Sačekao 45 dana, odneo ostatak delova, dobio potvrdu da se ne može popraviti, otišao kod prodavca i uzeo drugi komad. Dobio produženje garancije za 45 dana. Sada je ponovo crkla i ponoviću priču.
Vraćanje para je pošteno i u redu samo kada nema inflacije. Ja sam tu pekaru platio pre skoro 2 godine 10000din, a sada košta 15000din pa mi vraćanje para nije dovoljno dobro.
I razočarao sam se u renomiranu firmu kao Mulinex. Neka Clatronic pekara mi je trajala 6 godina.
[ rewqrewq @ 19.01.2011. 13:56 ] @
Piše "prodavac", a on ne može ništa da otklanja. Treba da piše "servis".

Prešli su te za garanciju. Kad dobiješ nov aparat, garancija počinje da teče od tog dana sa istim trajanjem kao da si ga kupio, dakle 1 godinu. Dani koje je aparat proveo u servisu se nigde i nikada ne obračunavaju! To je zakonski rok i time malo zamazuju oči kupcima.

Što se povraćaja novca tiče- pošteno je da ti vrate koliko si platio, u nominalnom iznosu. Mada, mislim da je po Zakonu o zaštiti potrošača (ili Zakona o obligac.odn.) da se vraća novac u vrednosti uređaja na dan zamene (cena novog) a ne vrednost na dan kupovine!
[ tihi2 @ 19.01.2011. 18:09 ] @
Da, to može ako ja uzmem pare pa kupim nov (tada počinje garancija iz početka). Ako neću da platim razliku u ceni tj poskupljenje onda se samo produžava garancija za period na servisu. Tako su mi objasnili.
A prekosutra tražim nov i garanciju od početka. Bar da vidim šta će reći.
Piše prodavac pošto kupac ne zna za reč "servis". Kupac poznaje samo prodavca, a prodavac je dužan da sve odradi (pošalje kod proizvođača, u seris, na otpad ili gde mu se hoće, samo da reši problem).
Servis će upoznati kada prođe garantni rok.
I kolikoje rok po starom za popravku? 40, 42 ili 45 dana? Radnih ili običnih?
[ espresso @ 20.01.2011. 07:41 ] @
Citat:
Vraćanje para je pošteno i u redu samo kada nema inflacije. Ja sam tu pekaru platio pre skoro 2 godine 10000din, a sada košta 15000din pa mi vraćanje para nije dovoljno dobro.

Ako ti vraćaju novac, moraju ti vratiti onoliko koliko proizvod košta danas a ne pre dve godine. Takođe, ako ti pokvareni uređaj zamenjuju istim takvim novim, dobićeš novi bez ikakve doplate. Ako ne ispoštuju ovo što sam napisao, obrati se za pomoć tržišnoj inspekciji. Nekada je dovoljno da tržišnu pomeneš prodavcu i pristaće samo da mu ne bi dolazili u radnju. Njihov dolazak će ga koštati više nego ta pekara što bi ti dao. Rok za popravku nije definisan zakonski (ni po starom ni po novom zakonu).
[ tihi2 @ 20.01.2011. 08:40 ] @
Pošto je danas takav uređaj se ne mora znati. Možda imaju sličan, od istog proizvođača ali ne sa oznakom S već sa oznakom D i to je drugi proizvod.
U Metrou sam uzeo pare koje sam dao posle 8 meseci jer nisu imali takav uređaj više. Kao da znam koliko je koštao (pri vraćanju) takav nov?
Na svakom garantnom listu piše (sada si me naterao da to potražim) da se "uređaj zamenjuje ili vraća novac ako se ne popravi u roku od 45 dana od dana prijema u servis". To bilo po starom Zakonu.
[ espresso @ 20.01.2011. 11:31 ] @
Citat:
Kao da znam koliko je koštao (pri vraćanju) takav nov?

Prodavac ima informaciju po kojoj ceni je prodavana roba poslednji put. 45 dana ne diktira stari zakon već su toliko uzeli svi prodavci kao neki standard. I po novom zakonu takođe može da stoji 45 dana jer rok još uvek ne postoji. Piše samo da će uređaj biti popravljen ili zamenjen u "primerenom" roku. To ne znači ništa, bolje da nisu ni stavljali tu glupost u zakon.
[ tihi2 @ 21.01.2011. 07:54 ] @
E juče me preduhitriše iz servisa. Kažu stigla posuda ZADNJI DAN (od onih 45). Uzeo juče i produžio garanciju. Kažu "tako ispalo, stiglo iz BG".