[ milanm2 @ 08.02.2011. 17:40 ] @
Hteo bih da kupim neki perac pod pritiskom i koristio bih ga za pranje vozila. Jel moze neko da mi kaze iskustva sa tim peracima u smislu da li se cesto kvare i da li se isplati pranje sa njima mislim na potrosnju vode i struje? E sad koliki je optimalan pritisak koji mora da stvore da bi se solidno oprao auto?
[ Zarko Silic @ 08.02.2011. 17:48 ] @
Moze da ti kaze .

... posto ima onih koji takve naprave koriste vise od 30 godina


Bitno je samo da nam ti kazes za sta nameravas da ih koristis? Da li samo za svoj automobil?

Ili mozda da se bavis profesionalom?
[ milanm2 @ 08.02.2011. 17:52 ] @
Ma samo za svoj automobil, jednom nedeljno i to je to. I naravno 5-6 tepiha godisnje :). Ali da ne bude neki pljuckavac koji nece da ima dovoljno snage
[ stewuss je @ 08.02.2011. 17:58 ] @
I mene isto interesuje perac pod pritiskom.
Namena kucne upotrebe (auto, kosacica, tepisi, betonske staze - sve sto moze on a da ne moram samo ja.. ). Nacuo sam da se spominju plasticne / aluminijumske glave ili pumpe ili oba mozda, te da neke imaju sigurnosni ventil za ne znam sta (valjda za cesto pustanje/prekidanje rada) te da modeli bez tog ventila imaju kraci vek. Interesuju me prednosti i mane razlicitih verzija i koji su kvalitetniji. Razmisljam da bih radije jednom dao 300e nego svake 2 - 3 godine po 50e.

Pozdrav
[ Zarko Silic @ 08.02.2011. 18:31 ] @
Evo ovako,

ako je za amatersku upotrebu onda treba kupiti perac cija cena nije ispod 300 eura (ili 250 na akciji).

On treba da bude tezak oko minimalno 15 kg (sto znaci da je unutra metalna a ne plasticna pumpa), da ima minimalno 1700 W i da ima minimalni protok od 400 L/min.
Pumpa treba da obezbedi najmanje 120 bara pritisak, a duzina visokopritisnog creva treba biti minimalno 6 m.

Bez obzira o kom proizvodjacu je rec.


Kupovinom ovakvog aparata mozete prati automobil svaki dan jedanput i pride po koji motor i biciko povremeno.

Takav jedan aparat treba da traje oko 5 godina. Moze i vise ako se pazljivo koristi (bez cestih prekida tokom pranja- tkzv seckanja) i ako se ulje menja bar svake druge godine.


[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 08.02.2011. u 21:41 GMT+1]
[ stewuss je @ 08.02.2011. 18:45 ] @
Gledao sam ponudu jednog poznatog proizvodjaca na sajtu predstavnistva, on je meni najpoznatiji u toj sferi, cesto se vidja po perionicama, te po tom cenovniku sam i naveo primer sa evrima. Najjeftiniji model je oko 100e a model sa alu pumpom i tim ventilom za kompenzaciju "seckanja" je oko 270e. Ne znam da li tu grupu proizvoda zovu poluprofesionalnom ili amaterskom. U profesionalnoj grupi najjeftiniji model je oko 600e, sto bih i bio spreman dati ako ce mi trajati proporcionalno duze ali najveci problem mi su dimenzije tih aparata u prof. grupi (poprilicno je ogranicen prostor gde bih ga mogao drzati).

Koje marke / proizvodjaci su za preporuku?

Hvala

Pozdrav
[ Zarko Silic @ 08.02.2011. 20:30 ] @
Verovatno mislis na Kerher.

To su dobri proizvodi. Profi modeli, pored gabarita imaju jos jedan, mozda veci problem. Vecina njih radi na trofaznu struju sto je ponekad malo teze obezbediti i cesto kompikuje stvari. Zbog toga ne treba ici na snagu vecu od 2 kw.

Za amarersku upotrebu nije potrebno kupovati profesionalni pistolj, ali isto tako nije dobar odabir nesto od onih najjeftinijih. Iskren da budem, ne znam zasto se ti modeli od 100 eura uopste i proizvode. Mali je broj takvih koji uspesno okoncaju garantni rok.

Jeftine modele koje prodaju robne kuce poput Nekermana, Metroa i drugih, treba izbegavati.

Da, jos da kazem,

veoma je dobro ako se servis sa podrskom nalazi negde u blizini. Mozda je cak ovo najvaznije kod odabira marke i modela.
[ vladd @ 08.02.2011. 22:28 ] @
Ja sa tim ne bih prao ozbiljniji, ili manje ozbiljan, ali nov auto.:)
Za tepihe moze..

Poz
[ Zarko Silic @ 08.02.2011. 22:53 ] @
Citat:
vladd: Ja sa tim ne bih prao ozbiljniji, ili manje ozbiljan, ali nov auto.:)
Za tepihe moze..

Poz


Zasto?
[ vladd @ 09.02.2011. 00:20 ] @
Pa uz prasinu i stroku koju treba da skine sa auta, stroka se ponasa kao smirgla, sa tim pritiskom vode. "Paucina" na laku je neminovna.
Kao drugo, dovodi u iskusenje sve gume oko stakala i vrata na autu i lepkove.
Kao trece, mala nepaznja je dovoljna da mlaz pobegne, ili se odbije, gde ne treba.

Za pranje automobila sa dobrim lakom, gradski vodovod i crevo je sasvim dovoljna asistencija, uz par cetki i krpa, dobar auto sampon, i po potrebi naknadna kozmetika.
Auto zasticen pred zimu, nekim voskom, sasvim lepo podnosi stroku, i lakse se pere.

Jednostavno ne vidim sta bi moglo bezbedno da se opere sa jakim mlazom, kod automobila sa novijim, ili ocuvanim lakom. Ni tockovi..da ne bi zablesavio ABS ili otisla voda pod manzetnu, da zanemarimo alu felne i ogrebotine...

Patosnice, tepih, pa i traktor ili masan blok rasturenog motora..sasvim ok namena.

Uzeti masinu sa velikim pritiskom, pa ga obarati na prihvatljiv nivo je mozda opcija, koristiti i zagrevanje vode, mada nisam video da je neko odoleo mocnom "ljustenju" prljavstine.

U perionicama ih bas briga, ne peru svoj auto.

Poz
[ glackop @ 09.02.2011. 00:37 ] @
Pa da,snaga im je toliko velika da mogu ostetiti boju...haha,sala na stranu ja sam pre par godina u Metrou kupio onu neku najeftiniju no name 100 bari,bila 4000.din,za svoje potrebe sasvim je ok, i radila mi je preko godinu dana a crkla otkad sam je poceo posudjivati komsiluku za pranje tepiha po ceo dan je nisu gasili,i ne bi crkla da nije jedan ostavio u stan by gde ona automatski iskljucuje motor a na cesmi covek zatvorio vodu te se ona nakon nekog vremena ukljucila a kako vode nije vise bilo ona se nije mogla iskljuciti i tako na prazno radila sat-dva gde se kuciste od plastike istopilo.Onda odem ponovo da kupim istu takvu trenutno je nije bilo pa uznem Ensel veca jaca teza ima tockove najvise me privuklo 160 bari, 7.000.din.donesem kuci kad ona nije ni prinesena prethodnoj kad je u lepezi smem staviti ruku na 30 cm i nista,a na prethodnoj kad sam to isto probao utrnuse prsti,gledao sam tada i Kersera od 17.000.ali i oni te jeftine modele prave sa plasticnim kucistima pa sam ga zato zaobisao.
[ Java Beograd @ 09.02.2011. 07:59 ] @
Potpuno se slažem sa Vladdom.
Ako pereš svoj auto jednom u desetak dana, batali te perače pod pritiskom. Nikakva korist od njih, a moguća velika šteta.
Ako pereš prosečno star tepih - ista priča, s tim što može da pocepa tepih, ili da ga olinja.
Pomalo oronula betonska staza - raskupusaće se beton pod jakim pritiskom.

Sve šta ti treba, za sve ove namene je baštensko crevo, i mlaznica na kraju.
[ Zarko Silic @ 09.02.2011. 09:21 ] @
Ne, ne.

Gresite. Ali mnogo gresite.

Upravo se samo sa vodom pod velikim pritiskom mogu ukloniti "smirgla" nanosi prljavstine na automobilu. Ni jednnom drugom metodom to nije moguce.

Ovo je "formula" za pranje prljavog (od blata) automobila:

1. Jakim mlazom skinuti prljavstinu (naslage) sa vozila

2. Popskati automobil penusavim sredstvom.

3. Sundjerom razmazati sapunicu.

4. Ponovo mlazom skinuti ostatak prljavstine.

5. Obrisati vozilo Kanebo krpom


Na ovakav nacin lak ce ostati u "fabrickom" stanju najmanje 3 godine. (Moja vozila nemaju "paucinu" ni nakon 5 godina, a lak izgleda kao da je "juce" nanosen).

P.S.

1.Pistolji za 4000 dinara na kojima pise 100 bara, zapravo imaju 60 (izmereno) sto nije dovoljan pritisak za pranje vozila.

100 bara moze imati samo ona pumpa za cije se pokretanje koristi elektromotor snage 1700 W i vise. Sve drugo je magla.

2. Za 7000 dinara NE moze se kupiti perac ciji je pritisak 160 bara. I za 4000 i za 7000 dobije se isti uredjaj ma kakva bila njegova spoljasnjost, a kako ce koji raditi zavisi iskljucivo od srece pri kupovini.




[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 09.02.2011. u 14:36 GMT+1]
[ etjen @ 09.02.2011. 09:36 ] @
stvarno i ja mislim da ćeš pranjem pod pritiskom najmanje oštetiti farbu...

A naravno, najgore su četke u peronicama
[ Zarko Silic @ 09.02.2011. 09:46 ] @
Cetke su najgora moguca solucija.

Pranja cetkom potpuno cistog automobila (ne prljavog) izaziva "paucinu" na povrsinskom sloju laka pa je poliranje neophodno.

Ako se primenjuje metoda koju sam opisao u prethodnom postu, poliranje nije potrebno prakticno nikad. Jedino je preporucljivo, radi veceg sjaja i estetskog izgleda, automobil premazati nekakvvim sredstvom poput

Farcelinog High Gloss polisha,

bar jedanput godisnje.
[ cozmo_im @ 09.02.2011. 10:41 ] @
Zare je apsoultno u pravu. Sve ovo sto je on napisao, rekli su mi i limar (i farbar) koji su mi radili rubove i farbao haubu (zato sto mi je ostecen lak bio od kamena).

Pitao sam ga za savete sto se tice pranja i ciscenja automobila.

Upravo redosled koji je dao Zarko, s tim sto na nekim pumpama (OMV) imate i voskiranje pa mozete i to na kraju da uradite.

Auto perem upravo tako i rezultati su fantasticni. Sjaj je ostao savrsen, i posle ovih mrazeva i snega i soli nigde trunke ogrebotine, ni mikronske, nema na laku (pogotovo tamo gde je farban auto nakon zamene rubova i sajtni + farbana hauba). Voskiranje takodje daje odlican sjaj i zastitu.
[ X Files @ 09.02.2011. 11:06 ] @
Automobil uglavnom perem upravo tim mlazom, u tri etape (sampon, vosak, ispiranje), u "perionici za samoposluzivanje". Tako cu i dalje, jer mi je to optimalna opcija u pogledu mog vremena, cene i kvaliteta.


Medjutim, ubedjen sam da sam citao u nekom uputstvu proizvodjaca (mislim da se radilo o Ford Mondeo karavan-u iz 199neke), da se automobil ne pere uredjajima "pod pritiskom" ???!!! Ništa nisam zaključivao, samo sam primio k znanju i ostalo mi je u sećanju.

[ Nocni @ 09.02.2011. 11:08 ] @
Samo da dodam...
Osim cetki najpogubnije za lak je pranje sa onim modernim masinama koje bez sundjera nanose hemiju na auto tako da cijeli pobijeli... koristi se jedna doza, koliko rakijska casica otprilike, vrlo agresivnog sredstva koje je pogubno za lak i odma se ispira... Ako bi se desilo da nestane voda i da iz nekog razloga ona pjena ostane na autu 15 minuta skroz bi se zalijepili kederi a auto nebi imao ni trunke sjaja kao da je predjen sa vodobrusnim papirom... sredstvo je veoma agresivno i svaki autolaker ce vam reci da je to smrt za farbu... cak i ako se po propisu odma ispere isto na duze staze auto izgubi sjaj kad se sa tim stalno pere...
Najbolje je kao sto je vec Zarko opisao dobro ga oprati topom, zimi je pozeljna i vruca (ne vrela) voda, a zatim sa nekim blagim samponom (moze i za sudje neki od onih kpoji cuvaju ruke) mekim sundjerom nanijeti pa onda isprati...

Sto se tice tih samousluznih perionica, one su dobre zimi da sa vrucom vodom skinete eventualnu so sa auta... medjutim, to je slabo pranje... probajte da posle tog pranja povucete prstom po haubi ili po nekom drugom dijelu vozila koji lezi i vidjecete na prstu crnilo... auto je slabo opran...
Bez sundjera i bez prelaska krpom detaljno kasnije da se posusi, auto je lose opran...
[ Java Beograd @ 09.02.2011. 12:28 ] @
Ručna četka za pranje automobila je mnogo, mnogo bolja od sunđera. Sunđer treba izbegavati u širokom luku.
[ vaske2 @ 09.02.2011. 13:24 ] @
Citat:
Nocni: Samo da dodam...
Osim cetki najpogubnije za lak je pranje sa onim modernim masinama koje bez sundjera nanose hemiju na auto tako da cijeli pobijeli... koristi se jedna doza, koliko rakijska casica otprilike, vrlo agresivnog sredstva koje je pogubno za lak i odma se ispira... Ako bi se desilo da nestane voda i da iz nekog razloga ona pjena ostane na autu 15 minuta skroz bi se zalijepili kederi a auto nebi imao ni trunke sjaja kao da je predjen sa vodobrusnim papirom... sredstvo je veoma agresivno i svaki autolaker ce vam reci da je to smrt za farbu... cak i ako se po propisu odma ispere isto na duze staze auto izgubi sjaj kad se sa tim stalno pere...
Najbolje je kao sto je vec Zarko opisao dobro ga oprati topom, zimi je pozeljna i vruca (ne vrela) voda, a zatim sa nekim blagim samponom (moze i za sudje neki od onih kpoji cuvaju ruke) mekim sundjerom nanijeti pa onda isprati...

Sto se tice tih samousluznih perionica, one su dobre zimi da sa vrucom vodom skinete eventualnu so sa auta... medjutim, to je slabo pranje... probajte da posle tog pranja povucete prstom po haubi ili po nekom drugom dijelu vozila koji lezi i vidjecete na prstu crnilo... auto je slabo opran...
Bez sundjera i bez prelaska krpom detaljno kasnije da se posusi, auto je lose opran...


Moje iskustvo nije ovako.Otkako se pre nekoliko godina pocelo sa bezkontaktnim pranjem(polivanjem auta hemijskim sredstvom),ja moje automobile perem iskljucivo tako.Imam(i imao sam) auta i sa metalik bojom i sa akrilom farbana i ni na jednom od njih se ne primecuju bas nikakvi negativni efekti pranja hemijskim sredstvom,cak sta vise mnoge komsije se cude sjaju mojih auta za sta ipak mislim da je zasluzno jednom godisnje poliranje.Sto se tice pranja sundjerom u perionicama...od toga sam odustao odavno jer vlasnici perionica zaposljavaju decu koja se bukvalno igraju sa vasim kolima:ne speru dobro pesak pa vam sundjerom izrisuju farbu,cas trljaju sajtne cas krov,masnim i ptljavim Kanebo kozicama suse i lim i stakla...tako da auto bude sav saren po zavrsetku pranja.
Ja odem kod njih gde mi oni bezkontaktno sa hemijom operu auto,a onda ga ja preparkiram preko puta u garazu gde ga osušim magicnom krpom(po meni bolje nego Kanebo kozicom).
[ Zarko Silic @ 09.02.2011. 13:52 ] @
Sa temperaturom vode ne treba preterivati. Samo na povecim minusima treba dogrejavati vodu.

Zato sto:

1. Viskoka temperatura (vec od 35 C pa na vise) moze da osteti aparat za pranje (mislim na ove obicne od 300 eura).

2. Povisena temperatura povrsinski sloj laka na automobilu cini meksim i samim tim osetljivijim na "smirglanje".

Najbolje je pronaci kompromis za temperaturu vode sto je otprilike izmedju 15 i 20 C.


Po mogucnosti bilo kakve hemikalije treba izbegavati.


Voskiranje je sirok pojam i ne znam da li da ga pokrevcem u ovoj temi.


Inace, od svih mrazeva, kamencica, kisa, snega, leda, soli, rizle, ubedljivo najveci neprijatelj farbe i laka je Sunce. Ali, ubedljivo.

Tolio je ubedljivo da se ovi ostali i ne moraju spominjati.
[ Nocni @ 09.02.2011. 14:13 ] @
@Java, sto se tice one slike sa cetkom i sundjerom... ta necistoca nebi trebalo da postoji u vidu cestice jer je vec oprana sa topom prethodno... Ako prljav auto peres bilo cetkom, bilo sundjerom svakako ga smirglas i posle na suncu mozes da vidis iskosa na krovu ili haubama krugove kako je ruka isla... a to je povrijedjen sloj bezbojnog laka sto nebi trebalo da se desava...

@vaske2, Kad peres auta kako si opisao onda zbog toga i moras jednom godisnje da ih poliras kako si rekao... Ako bi ti ostala ta hemija na autu jedno pola sata morao bi da ga poliras odma sjutra... Inace kad si vec dosao do toga da je auto matiralo ni onda nije svejedno sa tim prati jer ta kisjelina vrsi agresiju na sve gumene djelove vozila...
Razlika je ogromna izmedju fabrickog laka i poliranog auta i to se vidi iz aviona (pri tom ne mislim na razne zastitne paste za voskiranje koje su pozeljne posebno za tamnije boje, vec na klasicno poliranje masinom)... poliranje je "dizanje iz mrtvih" i nikada auto nema onu fabicku "dubinu" ako znate o cemu pricam... odma se primjete ti zahvati ako ga posmatra iskusno lice...

Mozda dovoljno govori podatak da se nova neprodata auta koja su na placu kod vecine proizvodjaca ne smiju prati cak ni samponom vec samo vodom i kanebo "jelenskom kozicom"... kako se usled uticaja sampona nebi razlikovali djelovi zasticeni transportnim folijama od ostalog lima... (svabo znaci ne dozvoljava niti jedno pranje bilo kakvim sredstvom dok ne proda auto) ovo vazi za vag grupu, mercedes, bmw itd


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 09.02.2011. u 15:30 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 09.02.2011. 14:33 ] @
Ovu fabicku "dubinu" je tesko preneti u fotografsku formu ali bar jedan deo je moguc.

Ko zna o cemu se prica moze na ovim primerima "osetiti" dubinu i odsjaj fabricke farbe nakon 19 godina ekploatisanja jednog vozila kao sto je ova Vectra iz februara 1993. godine (snimci su sadasnji):














[ vaske2 @ 09.02.2011. 14:49 ] @
@Nocni.Razlog poliranja nije taj sto je auto izgubio sjaj vec zato da bih ga dodatno zastitio pre zime.Ja kazem poliram(moja greska)...u stvari je to voskiranje Turtle Wax voskom rucno a ne masinski.Letos mi je drugar bio u Nemackoj,tacnije Hamburgu i kaze da nije video da tamo neko kola jos uvek pere sundjerom...vecina autoperionica bilo onih gde sami perete auto ili ne koristi neko hemijsko sredstvo za bezkontaktno pranje.
[ Nocni @ 09.02.2011. 17:36 ] @
Jedno je u perionici u koja je samousluzna... tu sredstva nisu agresivna, slabo i vizuelno pjeni ali se tu auto opere slabo kao sto smo vec rekli...
Sasvim drugo je ovo o cemu pricamo a to je kad posebnom masinom sa "pistoljem" nanosi hemijsko sredstvo i auto cijeli pobijeli... znamo svi o cemu se radi da ti ne trazim sad film... evo po vec ko zna koji put, to je strasno lose za farbu... jedino sto je tu dobro je to da je lakse onome ko pere i mnogo mu ubrzava proces... ne mora nikoga da odbije, pranje traje veoma kratko... nema trljanja, ruke nisu u vodi, manja je plata radnicima, nema posusivanja jelenskom etc...
Ako vec u ovo ne vjerujes, kao sto se vidi, najbolje ti je da pitas nekog iskusnog majstora koji se bavi farbanjem auta...

Nista bez sundjera



[Ovu poruku je menjao Nocni dana 09.02.2011. u 18:50 GMT+1]
[ vladd @ 09.02.2011. 19:58 ] @
Da, da, samo za ovo pranje u Srbiji treba vodeni top, da rastera manijake

Mislio sam na pribor za pranje kola, a ne na automatske cetke u brzim servisima za pranje.

http://www.hozelock.com/watering/brushes.html

Ovde je malo razgraniceno, sta je za bastu, a sta za kola, , visoki pritisak se ne preporucuje za pranje kola, ali za perionice je to usteda vremena, mogu da zbrljaju bar duplo vise vozila.

Ako se peskiranje radi sa 10 bara (vazduh i pesak), ne vidim kako se misli da se izbegne efekat peskiranja sa 30, 50 ili 100 bara vode, uz prisutnu stroku kao abraziv.
Da jako zazmurimo i kazemo "ma nece valjda"

Poz

P.S.
http://www.diyfaq.org.uk/electrical/pressure_washer_faq.htm

[Ovu poruku je menjao vladd dana 09.02.2011. u 21:10 GMT+1]
[ jnk @ 09.02.2011. 20:53 ] @
Najidealnije je krpom od jagnjeće vune, sunđer ostavlja riseve. Sredstva za beskontaktno pranje(ono da auto pobeli) je jedan od osnovnih koraka u pranju automobila i ne šteti farbi osim možda ako mu suneš rakiju.

howto osnovnog pranja automobila i zašto je sunđer loš http://www.detailingworld.com/forum/showthread.php?t=4637

primer detailinga automobila http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=202713

gomila primera kako (bolesni)ljudi rade automobile http://www.detailingworld.co.uk/forum/forumdisplay.php?f=15

inače odličan sajt za bilo šta u vezi pranja, poliranja, voskiranja, pranja enterijera, raznoraznih proizvoda...
[ vladd @ 09.02.2011. 21:07 ] @
Otprilike to je to, mada na tom forumu ne videh da detaljisu ni jednu Ladu, farbanu valjkom

Poz
[ jnk @ 09.02.2011. 21:17 ] @
Pa glupo bi bilo dati za svu tu opremu 2x više nego za automobil :)
[ Zarko Silic @ 09.02.2011. 23:12 ] @
Efekat peskiranja kod pranja vodom je zanemariv. Nema ga.

Voznja automobila brzinom vecom od 80 km/h kroz prosecno prasnjavu sredinu kakva je na 90% teritorije Srbije i na 70% teritorije Evrope izaziva visestruko veci efekat peskiranja od bilo kog mlaza vode iz aparata za pranje.

Zbog toga se moze zanemariti takav efekat prilikom pranja vozila.


Ako se vec radi zastita voskiranjem, onda to treba raditi pre leta a ne pre zime jer, kao sto sam vec napomenuo suncevo zracenje i visoke temperature su daleko nepogodnije po farbu na automobilu.


Javne praonice, ni kod nas a ni na Zapadu nisu merilo kvakliteta pranja automobila. Za nih vaze nekakva druga pravila koja nisu uvek vezana za sam kvalitet.
One mi nikada nisu bile reper iz vise razloga:

1. Automobil pravilno i savrseno odrzavam daleko ranije nego sto su se takve praonice pojavile

2. Od svih vozila koje sam video, a dolaze sa Zapada, uvek sam imao lepsi i cistiji auto.

3. Boraveci na Zapadu, posetio sam par praonica gde sam posle njihove usluge imao vise posla sa automobilom nego da je nisam koristio.

Metodu koju sam opisao u jednom od prethodnih postova, primenjujem vise od 30 godina bez bilo kakvih problema po osecenje farbe ili povrsinskog laka (u slucaju metalika) i nikada do sada nisam imao potrebu za poliranjem svog automobila jer je i nakon 10 godina imao izgled novog vozila po svim parametrima racunajuci tu i stanje laka.

Pranje samponom primenjujem samo tada kada je neohodno. U letnjim mesecima, umereno isprljan automobil perem bez hemikalija. Znaci:

pranje pod pritiskom i samo

brisanje Kanebom.

Hemikalije za pranje mozda nece ostetiti samu farbu, ali ce sigurno zacuriti na mesta gde nisu pozeljne.

Na ovakav nacin uspevam najduze da odrzim "voskirani sloj" na povrsini farbe (moze da izdrzi i vise desetina pranja sto je sasvim dovoljno za jednu letnju sezonu).

Ako Kanebo suska dok se brise oprano vozilo, onda treba izvrsiti poliranje i voskiranje. Sve dok Kanebo klizi po, uslovno receno, masnoj podlozi, farba je dobra i neostecena.

P.S. Posedujem instrumente za merenje ostecenja laka ;) ako mi se suska ucini sumnjivom.


Citat:
jnk: gomila primera kako (bolesni)ljudi rade automobile


To nisu bolesni ljudi, to je samo njihov hobi, a to je ogromna razlika.

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 10.02.2011. u 00:23 GMT+1]
[ Nocni @ 09.02.2011. 23:24 ] @
Sto ste zapeli za beskontaktno pranje sa kisjelinom? @jnk Ove picajzle koje si ti postavio peru sa ovim a valjda su se raspitali sta je dobro:



Moze i meki sundjer onaj koji ima vece supljine kako sam i ranije rekao...
Necu vise kucati na ovu temu... dosadilo mi je...
Citat:
jnk: Sredstva za beskontaktno pranje(ono da auto pobeli) je jedan od osnovnih koraka u pranju automobila i ne šteti farbi osim možda ako mu suneš rakiju.

Ovo naravno nije tacno, ali vi ako zelite samo naprijed... Za stariji lak... npr. na old tajmerima bilo bi pogubno i samo par pranja sa hemijom...
[ jnk @ 09.02.2011. 23:47 ] @
zarsilic: nisam mislio u negativnom kontekstu ali neke stvari koje sam tamo video se stvarno graniče sa bolešću. recimo bio je lik koji je kupio novu astru opc(vxr u uk) i 30 dana je nije vozio dok nije naneo 63 sloja raznih voskova.

Što se tiče perionica, kod nas ne postoje profesionalne radnje za detailing jer pretpostavljam da ne bi bilo isplativo jer jedan takav posao oduzme od 12 sati pa i do nekoliko dana. Ali ako živiš u Nemačkoj i imaš auto od +70k eur onda ti nije problem da daš 1000 eur za tako nešto da bi ti auto izgledao bolje nego kad je bio nov.

nocni: ne znam da li mislimo na isto ali ono što oni tamo koriste pri pranju se zove snow foam i to spada u standardnu proceduru ima i ovde u Beogradu par perionica koje tako peru.
[ Nocni @ 09.02.2011. 23:54 ] @
Citat:
jnk

Što se tiče perionica, kod nas ne postoje profesionalne radnje za detailing jer pretpostavljam da ne bi bilo isplativo jer jedan takav posao oduzme od 12 sati pa i do nekoliko dana. Ali ako živiš u Nemačkoj i imaš auto od +70k eur onda ti nije problem da daš 1000 eur za tako nešto da bi ti auto izgledao bolje nego kad je bio nov.


Kod nas ih ima dosta koji rade samo to detaljno (koje ti zoves bolesno) pranje a ima ih dosta i u Beogradu i u Novom Sadu...
Malo mi je glupo da pisem kako imam skup auto... ali kakve veze ima gdje zivis sa tim koliko ti kosta auto? Ima ljudi ovdje kod nas koji voze skupa auta takodje... to pranje ne kosta 1.000 € ti si u zabludi mnogo je jeftinije... ne mogu ti reci konkretnu cijenu jer ona zavisi od tipa vozila, boje, opreme i od toga kakvo je stanje, koliko je prljav, je li zapusten i sl... ali, okvirno oko 100 ili 150 € ako je dzip u pitanju sve ukupno sa pranjem motora i "bolesnim" pranjem unutrasnjosti...
[ jnk @ 10.02.2011. 00:26 ] @
Pa da, gomila perionica ima tu uslugu koju zove "poliranje" i naplaćuje te cene koje si naveo. Ali to sa pravim detailingom nema nikakve veze nego samo malo ogule farbu ne bi li auto malo više zasijao, namažu neki vosak i to je to. Detailing i te kako može koštati i više od 1000 eur i to kod nas ne postoji jer jednostavno nema toliko ljudi sa skupim automobilima koji su upoznati šta to uopšte i znači samim tim nema ni tržišta. Što ne znači da možda i nije loša ideja napraviti tako nešto ako bi imao klijentelu.

Evo ti primer na šta mislim http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=37838

A ti ako mi nađeš nekoga ko će mi za 200e uraditi moj auto ovako ja prihvatam.
[ Nocni @ 10.02.2011. 00:54 ] @
Ne citas sta sam napisao... nismo pricali o klasicnom poliranju niti o dubinskom pranju unutrasnjosti vec o detaljnom pranju... ima ih dosta koji to rade i u Beogradu i u Novom Sadu i to mnogo bolje nego na ovim slikama... nebi oni ostavili te tockove tako i nebi vozili gotov auto po tom zemljanom putu... cak sam vise puta radio svoja vozila u Novom Sadu... ovo sto si ti postavio je obicnan ispoliran auto... poliranje se placa posebno ako je potrebno... crna boja ne moze samo da se polira vec mora i da se predje tecnim crnim voskom posle poliranja...
Ovo sto kazes da ti ja nalazim nekog da pere tvoj auto... meni je mnogo smijesno
[ Zarko Silic @ 10.02.2011. 07:18 ] @


Ovo je odlican primer za ono sto sam napisao u ovoj temi pa da ponovim:

Ako vlasnik vozila ispostuje proceduru pranja koju sam naveo u ovoj temi, nikada mu vozilo nece dostici stanje laka kakav je na ovoj crnoj Hondi pre nego sto su pristupili poliranju.

http://i134.photobucket.com/al...07/JULY%20DETAILS/100_1810.jpg

Mikroogrebotine koje se manifestuju kroz tkzv. paucinu (i to vrlo grubu paucinu) posledica su iskljucivo loseg pranja.
[ etjen @ 10.02.2011. 08:00 ] @
imam ja jednu Hondu Civic u komšiluku crne boje. Kupljena je nova pre 1.5 godinu.
Žena je vozi.

Lak je mnogo gori nego na ovim slikama sa linka. Noću se vidi da je oštećena. Kao da je ceo pod paučinom.
Posledica pranja na četkama verovatno. Greota...

A inače, stalno je čist. I zimi.
Što će reći da sigurno ide svaki čas na brzo pranje.
[ jnk @ 10.02.2011. 08:31 ] @
Nocni: Nemoj da se smeješ ovo je ipak forum gde je sasvim normalno da se dele saveti tog tipa. Ako je tebi ono na slikama obično poliranje onda svaka čast, ali ja u Srbiji nisam naišao na ljude koji rade tako nešto. Jedno je poliranje gde se samo skine malo laka da auto zasija a drugo je kada se bukvalno svaki ris na farbi ukloni i za to je potrebno mnoogo više vremena nego za ovo prvo. Ovakve stvari se primećuju ako uzmeš lampu i staviš uz farbu i bukvalno svaki auto ih ima osim kad je nov novcijat mada i tad može promaći.

zarsilic: Čak i da poštuješ sve moguće procedure opet postoji mogućnost za pojavu riseva ali naravno u manjem broju.

etjen: ne moraju uvek četke da budu najgore. po fifth gear testu najgore je kada sušiš auto sa onim plastičnim četkama tako da vodite računa u perionicama




A evo kako izgleda "pranje" automobila koje može koštati i do 5000 funti


[ Zarko Silic @ 10.02.2011. 09:18 ] @
Citat:
jnk:  Ovakve stvari se primećuju ako uzmeš lampu i staviš uz farbu i bukvalno svaki auto ih ima osim kad je nov novcijat mada i tad može promaći.


Ne, ne,

ovo je netacno.

Licno posedujem vozilo staro 2 godine (35.000 km po nasim drumovima. Cesto vozeno veoma velikim brzinama), i nema ni jedan ris. Potpuno je identicno vozilu iz salona. 2 puta "voskirano" do sada i to pred letnju sezonu.

(Ko ne veruje, moze slobodno da proveri )
[ cozmo_im @ 10.02.2011. 09:35 ] @
Ja sam uglavnom prao i odrzavao auto slicno Zarkovim uputstvima. Ne racunajuci stradanje rubova, sto je opstepoznata stvar na mom tipu automobila, ostatak limarije, tj. farbe posto pricamo o tome i pranju izgleda ovako:

Septembar 2002:



Oktobar 2010:



(Razlika u boji potice od White Balancea i razlicitih svetlosnih uslova slikanja, da ne bude zabune oko kolorita farbe (i razlicitih aparata)).

U naselju imam jednog cikicu koji ima Z128 staru skoro 30 godina i u perfektnom je stanju, originalni lak, nema nikakve paucine niti jednu jedinu mikronsku okrebotinu ili bilo sta na laku.

Malo ga je vozio, ali obicno posle svake voznje istera ga iz garaze, opere kako treba, obrise sve kako treba i zasticuje sta treba. Prosto za neverovati. Auto izgleda fabrciki (secate li se onih Z128 Kodak zute boje... e takva jedna).

Takodje, imamo i jednog dekicu koji ima VW Bubu iz 1972 kojoj je lak i limarija u fabrickom stanju isto... uvek se secam kad je opere, zastiti, premaze gume, ratkapne, auspuh, branike, svaki detalj... savrseno.
[ Nocni @ 10.02.2011. 09:58 ] @
@jnk,
Po ovim filmovima koje si postavio najbolje je auto prati na cetkama!? Ono pranje rucnim cetkama nalik na metle sam samo u Turskoj vidio i nekada ranije po Kosovu... ono je uzas...
Ovaj maseratija pere na klasican nacin jedino sto ga kasnije u garazi voskira i radi razne tretmane...
Sto se tice pranja od 1.000 ili 5.000 €... nemoj da gledas Engleske cijene, kod njih ce ti za zamjenu seta kvacila na obicnom autu naplatiti 1.000 € takodje... sasvim je normalno da u malo boljem restoranu vecera kosta 150 € po osobi... znaci ode vas cetvoro i treba ti oko 600 € (nikakva ekskluziva nije u pitanju)

P.S. Naravno da vozilo ne mora imati riseve... naravno da ga treba zastiti sto 95% ljudi kod nas ne radi... nije samo kriza i nedostatak sredstava u pitanju vise je to stvar nekulture... 30-40% ljudi ne zna ni sebe da opere a kamoli auto...
Ja drzim servis za popravku i znam o cemu pricam... nebi vjerovao u kakvim se sve svinjcima ljudi voze, to bas i nema veze sa tipom, odnosno sa vrijednoscu auta... ajde od spolja da bude auto prljav ali unutra - to je vec nekultura...


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 10.02.2011. u 11:12 GMT+1]
[ urbanz @ 04.01.2012. 19:17 ] @
Ovde bi naziv teme trebalo promenuti npr u pravilno pranje auta pošto ova baš ne stoji
[ AleXandarZ @ 22.02.2012. 23:27 ] @
Citat:
urbanz: Ovde bi naziv teme trebalo promenuti npr u pravilno pranje auta pošto ova baš ne stoji


Tacno tako.
[ Dule 021 @ 23.02.2012. 09:20 ] @
Kupio ovakvu spravu Kranzle 1120T i ostavio je na autoplacu gde sam radio i tamo evo radi 3 godine i samo jednom crevo bilo naprslo.Kvalitet je extra a sprava je kostala 650 eura s tim sto sam je ja uzeo potpuno novu za 220.Ima mesinganu glavu i to je ogromni plus u odnosu na plastiku.Toliko je jaka da sam par puta uspeo da ostetim crnu foliju na stubu vrata a cak je i gume uspevala da osteti ako su porozne.Zato treba nauciti na nju i drzati razmak kao i znati kakav mlaz koristiti.
[ Zarko Silic @ 23.02.2012. 09:38 ] @
A u sta ste ukljucili taj model Kranzle 1120T?
[ Dule 021 @ 23.02.2012. 14:22 ] @
Na ovo pitanje bih mogao da odgovorim na vise nacina.:-)
[ Zarko Silic @ 23.02.2012. 15:24 ] @
Moze da se odgovori na samo jedan nacin obzirom da je Kranzle 1120T namenjan iskljucivo severnoamerickom trzistu gde je napon 110 V, a koliko je meni poznato, Vojvodina jos uvek nije pristupila ovom standardu.
[ Dule 021 @ 24.02.2012. 07:05 ] @
Eto ja ga ubo u 220V i to pise i na uredjaju da je predvidjen za tu voltazu.Donesen je iz Nemacke i imao je fabricku uticnicu za 220V tj evropski standardizovani uticnicu.
Cak se i na Najlon pijaci pojavilo par komada polovnih i razdrndanih i isto su bili za 220V.
[ Zarko Silic @ 24.02.2012. 07:56 ] @
Vrlo zanimljivo.









P.S. Polovni se mogu kupiti na Ebayu za 150 eura i manje. Ponekad se previse zatrce pa se proda i po nerealno velikoj ceni, a ponekad ode i za ispod 100.
http://www.ebay.de/itm/Hochdru...iniger&hash=item33723ad837


Ovih od 110V, najverovatnije je neko krao u Bavarskoj fabrici pa svercovao u Srbiju, nudili su pre par godina za 50 eura. Niko nije hteo ovde to da kupi.

Madjutim, nema smisla ovakvu robu kupovati kao polovnu jer se za 300 eura moze kupiti kvalitetan i nov koje ce trajati najmanje 15 godina ako se pravilno koristi pa makar to koriscenje bilo i svakodnevno.





[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 24.02.2012. u 09:37 GMT+1]
[ Dule 021 @ 24.02.2012. 19:35 ] @
Ma ja tek sad skontao da sam napisao 1120! :-)
Pa jel ne vidis sliku jer tamo pise koji je model! :-)
Mozda sam omanuo prilikom kucanja a ja mislio da me tovaris!:-)
[ prstic @ 28.02.2012. 20:37 ] @
Za sta sve moze da se koristi perac pod pritiskom osim za pranje kola

http://www.youtube.com/watch?f...yer_embedded&v=XqxMbKTfQPs
[ sasa022 @ 13.03.2012. 23:34 ] @
Bosch Skil F0150760AA

Maks.pritisak 100 bara
Maks.protok 300 l / h
Maks.temperatura 40 ° C
Crevo dužine 5 m
Dužina kabla 5 m
Težina ( bez pribora ) 4,5 kg
Aluminijumska pumpa
Automatska stop funkcija
Snaga 1400W

Garancija 2 godine

Cena ~ 70€

Da li vredi ili je bacanje para ?
[ Zarko Silic @ 13.03.2012. 23:51 ] @
Ne,

to je igracka.


ovo je minimum

http://www.elitemadzone.org/p2806513
[ sasa022 @ 14.03.2012. 01:12 ] @
@Zarko Silic

Karcher K5 serije nisam nasao za 300€,a manji imaju plasticnu pumpu i za njih kazu da su igracke.
Razne "kineze plastikanere" za 50-100€ necu ni da gledam.

Sta jos da gledam ???
[ MatezYU @ 13.02.2014. 15:12 ] @
Kakav je ovo perac za ~70 eur?
Dakle za cisto amatersko pranje mozda jednom nedeljno?

http://www.skileurope.com/rs/s...m/perac-pod-visokim-pritiskom/

Da li radi posao ili bofleraj?

Da li ga je neko kupio i kako se pokazao posle dve godine?



[Ovu poruku je menjao MatezYU dana 13.02.2014. u 16:26 GMT+1]
[ botr @ 14.02.2014. 08:27 ] @
Imas polovne reparirane Karcher, sa metalnom glavom, za oko 100 evra, sa garancijom.
[ MatezYU @ 14.02.2014. 08:50 ] @
Gde ima to?
[ botr @ 14.02.2014. 09:31 ] @
Pretrazi

http://www.kupujemprodajem.com/search.php?action=list&data[page]=3&data[tip_oglasa]=all&data[prev_keywords]=karcher+perac&data[condition]=all&data[order]=relevance&data[keywords]=karcher&data[ad_type]=all&data[list_type]=search

Mislim da ima nekoliko prodavaca koji imaju veci asortiman i daju garanciju. Cini mi se da su iz Subotice, Sapca, NS i Temerina, nisam siguran.
[ deki111 @ 14.02.2014. 10:00 ] @
Citat:
MatezYU:
Kakav je ovo perac za ~70 eur?
Dakle za cisto amatersko pranje mozda jednom nedeljno?

http://www.skileurope.com/rs/s...m/perac-pod-visokim-pritiskom/

Da li radi posao ili bofleraj?

Da li ga je neko kupio i kako se pokazao posle dve godine?

Sličan plastikaner sam kupio u Nemačkoj pre desetak godina, mislim da je bio 65 evra. Nisam ga mnogo koristio, pa verovatno zato radi i dan danas. Svaki put kad ga uključim mislim da će da se razleti kakve sve zvuke ispušta.

Danas kad bih kupovao, odlučio bih se za ovu varijantu koju ti je @botr predložio.
[ Zarko Silic @ 14.02.2014. 12:43 ] @
Citat:
MatezYU:
Kakav je ovo perac za ~70 eur?


Dentalni
[ MatezYU @ 14.02.2014. 12:50 ] @
Citat:
Zarko Silic: Dentalni


Haha.
[ oPEN @ 20.02.2014. 15:01 ] @
Da li kod peraca sa benzinskim motorom vazi isto pravilo, odnosno da je 1700w motor i 120 bara pritiska dovoljno?
Gledao sam najjeftinije od 2.5ks=1840w (verovatno podaci dobijeni pod maksimalnim opterecenjem) deklarisani na 1900psi ondosno 130bara.
Na snimcima toliko lose rade, pritisak deluje slabo, odnosno mlaz nije konstantan, ne znam da li je ovo dovoljno za pranje automobila ili neceg veceg, da li ovde postoje neki gubici kod benzinskog motora pa proizvodjaci lazu oko specifikacija.
Da li neko ima iskustva, ja nisam imao prilike da probam i da se uverim.
[ Zarko Silic @ 20.02.2014. 17:03 ] @
Zavisi da li su bari nemacki ili kineski.

Ako su nemacki, 100 bara je i previse, a ako su kineski 100 bara je kao kad piskis sa mosta.

Kvalitet svega, pa i peraca pod pritiskom u direktnoj je vezi sa cenom kostanja. Karakteristike na papiru su manje, vise nebitne.
[ oPEN @ 20.02.2014. 18:17 ] @
Mora da je onda to u pitanju ili motor tehnicki nije bas dobar za tu masinu ili je bio neispravan kod jednog modela za koj sam sam se interesovao i gledao snimak.
Racunao sam da postoji neko generalno pravilo iz razloga sto vidim da se uglavnom ovde prodaju jaci modeli od 5ks i vise.
Evo poredjenja dva modela, slicne snage motora, pise da ovaj sa jacim motorom ima manji pritisak, ocigledno da je jedan proizvodjac bio iskreniji sa podacima:

Evopower EPW90-28 Petrol Pressure Washer

Weight: 14kg
Engine 2.8hp Loncin OHV 4-stroke
Max Pressure 90bar, 1305psi
Rated Pressure 80bar, 1160psi
Litres/hour 360
Noise 70db @ 7m
Weight 14kg

__________________________

Lavor Independent 1900 Petrol Pressure Washer

Max Pressure: 130 bar, 1900 psi
Max Delivery Rate: 520 ltr/h
Motor: 2.5 HP 4 Stroke Engine
Weight: 14 Kg

Da li neko zna kako se kod ovih motora daju podaci o snazi, zar ne bi trebalo da bude izrazena snaga na nekom broju obrtaja koji manje opterecuje motor u rezimu gde moze duze da radi.
Ukoliko uzmemo da je proizvodjac Evopower masine dao tacne podatke 2.8hp=2000w a dobija se pritiska od 80 bara, ispada da je proizvodjac uracunao gubitke koji se javljaju kod ovih benzinskih motora u odnosu na elektricne ili je racunao da motor ne radi pod punim opterecejem.

Cini mi se da veliki uticaj na to kako ce da rade, kod ovih peraca, ima i to da li dobijaju vodu iz vodovoda pod nekim prtiskom ili je vuko iz nekog kanistra ili cisterne, kako su isto predvidjeni da rade.
[ inobradovic @ 20.02.2014. 19:42 ] @
dosta bitna stavka je koliko litra vode protekne za sat, sto je veci broj to je bolje
[ Zarko Silic @ 20.02.2014. 19:58 ] @
Protok je vezan za kapacitet, odnosno klasu peraca. Ako ima veci protok treba da ima i snazniju pumpu. Ako ima snazniju pumpu treba da ima snazniji motor i tako sve redom.
Sve to nije poveznano direktno sa kvalitetom jer postoje kompresori izuzetno kvalitetni sa ne velikim protokom i ne velikom snagom agregata.

Benzinski ili dizel agregat, ili brener, uglavnom sluze da zagreju vodu. dok je elektromotor zaduzen za rad kompresora. Do oko 2 kW koristi se monofazni a za vece snage, trofazni motor. Za nas, amatere monofazni je sasvim dovoljan. Jedino na sta treba obratiti paznju je cena, i ona ne sme ici znacajno ispod 300 eura ako je zelja da se kupi nesto iole kvalitetno.

Evopower EPW90-28 Petrol Pressure Washer je perac za ciji se pogon kompresora koristi benzinski agregat. Peraci tog tipa primenu pronalaze na mestima gde nema elektricnog prikljucka na raspolaganju. Obzirom na nisku cenu, namena mu sigurno nije na mestima gde bi morao cesto da se koristi.
Nisam siguran da je pranje automobila ovakvim peracem jeftinije od pranja u praonicama, ali sam zato sasvim siguran da bih pucao na komsiju kada bi u popodnevnim satima namenjenih odmoru, upalio ovakvu skalameriju da opere auto.



[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 20.02.2014. u 21:10 GMT+1]
[ Lale77 @ 25.07.2014. 10:26 ] @
Juče kupih Skil 0760, pa da "okačim" par utisak posle prvog pranja:
- Najmanjih je dimenzija od svih koje sam gledao
- Najjeftiniji koji je dolazio u obzir (dao sam sebi limit do 15000, a ovaj sam platio 8200)
- Jedini u ovoj klasi ima potpuno aluminijumsku pumpu
- Kvalitet izrade je na visokom nivou. Deluje i čvršće i kompaktnije ostalih u ovom cenovnom rangu (Bosch, Black and Decker, Michelin?, čak i Karcher K2 Basic, a o kinezima da i ne pričam)
- Crevo visokog pritiska je moglo biti i malo duže, iako je 5m, a kod ostalih uglavnom 3m
- Mlaz vode je slabiji nego na samouslužnim pumpama na žetone
- Posudu za detrdžent nisam isprobao, dakle prao sam isključivo vodom
- Prednji branik, hauba i retrovizori su išli malo teže zbog zalepljenih insekata, na par mesta sam se potpomogao i sunđerom
- Ostatak auta i felne kao od šale
- Na kraju brisanje Kanebo krpom i osmeh, ja prezadovoljan
- Prodavac mi je rekao da što manje seckam (prekidam) prilikom pranja, da ne ostavljam aparat pod pritiskom i da ne brinem o dugovečnosti, pogotovo zbog kvalitetne pumpe
- Garancija 2 godine...
Pozdrav
[ botr @ 25.07.2014. 12:11 ] @
Ja ipak i dalje stojim da je polovan Karcher od 100-tinak evra daleko bolja kupovina od bilo kog novog peraca tog cenovnog ranga, izmedju ostalog, ne samo zato sto je kvalitetniji, vec i zato sto je tako napravljen da moze da se popravlja i ima rezervnih delova na trzistu, za razliku od ovih novih maleckih, koje mozes da bacis kad se pokvare, jer popravka obicno bude skuplja od celog peraca.

Posudu za sampon nemoj ni da koristis. Ne znam kako je konstruisan konkretan perac, ali kod takvih peraca obicno su potrebni minuti i minuti rada da bi se isterao sav sampon, sto znaci da ces morati dosta dugo da cekas na ispiranje vozila.
[ Zarko Silic @ 25.07.2014. 19:18 ] @
Skil 0760 je preslab za neku normalniju upotrebu prilikom paranja automobila.

Minimalno treba biti 120 Bara, 450 L/min i 1700 W


Lale77, javi se za godinu dana pa nam napisi gde ce se tog trenutka nalaziti taj Skil 0760

I odakle ti ideja da je pumpa metalna kod ovog Skil 0760? Masa od 4,5 Kg ne ukazuje na to da je pumpa od metala. Kerher te klase sa metalnom pumpom ima masu od 13 Kg.
[ BB308 @ 26.07.2014. 17:23 ] @
Cisto onako ako nekog zanima cena preko, u Fr. Pala mi na pamet tema pa kad videh, reko da uslikam.



[url=https://static.elitesecurity.org/uploads/3/4/3467469/20140726_152401_resized.jpg]
[ Lale77 @ 31.07.2014. 11:26 ] @
Citat:
botr: Ja ipak i dalje stojim da je polovan Karcher od 100-tinak evra daleko bolja kupovina od bilo kog novog peraca tog cenovnog ranga, izmedju ostalog, ne samo zato sto je kvalitetniji, vec i zato sto je tako napravljen da moze da se popravlja i ima rezervnih delova na trzistu, za razliku od ovih novih maleckih, koje mozes da bacis kad se pokvare, jer popravka obicno bude skuplja od celog peraca.


Previše ti je uopšteno mišljenje. Verovatno može za 100€ da se nađe polovan Karcher i da bude daleko bolji od ovoga, ali isto tako može da stane posle dva pranja. Ko ti šta garantuje? Zašto se prodaju korišćeni uređaji - uglavnom kada počnu da daju neke znakove otkazivanja, ili su popravljeni taman tako da se prodaju...

Citat:
Zarko Silic: Skil 0760 je preslab za neku normalniju upotrebu prilikom paranja automobila.

Minimalno treba biti 120 Bara, 450 L/min i 1700 W

Lale77, javi se za godinu dana pa nam napisi gde ce se tog trenutka nalaziti taj Skil 0760 :)

I odakle ti ideja da je pumpa metalna kod ovog Skil 0760? Masa od 4,5 Kg ne ukazuje na to da je pumpa od metala. Kerher te klase sa metalnom pumpom ima masu od 13 Kg.


Zašto misliš da je preslab, jesi ga probao? Sigurno da su jači i 5 puta skuplji uređaji bolji, ali da li za njima ima potrebe? To je ono što je mene interesovalo prilikom kupovine i zbog čega sam i izneo ovde svoje mišljenje kako bih možda nekome pomogao u odluci:
Dakle ja ga koristim (do sada dva pranja) i odgovorno tvrdim da je sasvim dovoljan za "normalnu upotrebu" tj. pranje svog auta jednom nedeljno. Ne mora to biti ovaj, ima puno modela u ovom cenovnom rangu. Najbliži sam bio kupovini Bosch AQT 33-10, ali je prevagu odnelo duže crevo visokog pritiska kod Skil-a i potpuno aluminijumska pumpa. A i Skil je donekle Bosch...
Ideja da je pumpa aluminijumska dolazi iz karakteristika proizvođača uređaja:
http://www.skileurope.com/gene...-washers/high-pressure-washer/
Dve godine će sigurno biti kod mene (garancija), tako da jedino da se javim za preko dve godine... :)
S' obzirom da nije Kinez i da ima kvalitetnu pumpu ne sumnjam da će trajati mnogo duže. Čak i da stane za dve godine mogu opet uzeti isti, imati nov, i još uvek ne platiti ni pola sume nekog uređaja preko 300€...
[ botr @ 09.11.2014. 09:39 ] @
Da li je neko koristio Karcker 520 ili 620M?
[ Zarko Silic @ 13.11.2014. 13:56 ] @
K5 je trenutno minimum minimuma.

P.S.

K2 treba preskociti najbrze sto mozete,

K4 posmatrati iskosenim pogledom i potraziti prvu priliku da ga zaobidjete,

K5 dobro razmotriti i

K7 kupiti.


I to bi bilo to.







A može i po srpski:

Ako ugazite govance, dok je jos frisko, K2 ce uraditi posao.
Ako se osusi, morace se koristiti K4.
Ako je autor freske na asfaltu koristio malo jacu ishranu, K4 nece pomoci.
K5 bi tad bio neophodan.
K7 bi ako ne pazite mogao na bosoj nozi napraviti i poneki plik, a kineska patika bi mogla ostati bez djona.

......................
Onaj kome ne smeta bliski susret sa freskom na asfaltu i cetkom u ruci, moze slobodno da se opredeli i za K2



[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 13.11.2014. u 15:34 GMT+1]
[ vladd @ 13.11.2014. 15:00 ] @
Ti "mikroperaci" su, kako da se precizno izrazim, za nijansu bolja situacija nego pranje kola bez takvog pomocnika.

A meni mala pomoc nikada nije bila okidac za nabavku pribora. Ili ce da pomaze kao rob ili ga nece biti.

Mogu i ja da stisnem crevo i napravim mlaz, manje efektan od slabih peraca, ali dovoljan da se opere auto.

Ako treba pracu auto cetiri sata, ubrzanje posla na tri sata je zanemarljiv napredak.

Perac pod pritiskom MORA da zadovolji neki minimum performansi, a ne da postoji "forme" radi.

Naravno, i da vlasniku obiljno i kvalitetno odradi namenjen posao, mozda ne samo za pranje vozila.
[ Lavlja_Jazbina @ 13.11.2014. 15:06 ] @
Citat:
Naravno, i da vlasniku obiljno i kvalitetno odradi namenjen posao, mozda ne samo za pranje vozila.


Za ovo se slazem.Meni treba za pranje hrastovih dasaka,znaci ovo gore po pitanju kvaliteta otpada ?
[ botr @ 13.11.2014. 17:33 ] @
Ispada da bez 1k eura ne mozes da kupis perac da valja. Ispod k5 ne kupovati nista, radjeni su od plastike. Ovaj sto sam uzeo, k5.20M ima sledece specifikacije. Pritisak 120 bara, max 140, protok 450 l/h, 2kw indukcioni motor, aluminijum, vodeno hladjenje, tezak 15-ak kg.

Uz aparat su dosli nastavci za pusku, lepeza i roto. Ovaj roto je brutalan, nije za auto, ali za beton, kamen itd. odlicna stvar. Lave, trazi roto diznu za to sto tebi treba, i obavezno alu pumpu.
Karcher kvalitet je nesumnjivo dobar, s obzirom da sam nasao i model HD 555, koji je inace prvi manji perac koji je izbacio karcher, i to 1984 god. Ispravan, radi, a ima dosta onih na kojima pise made in west Germany.

Ako se masina koristi i odrzava kako treba, trebalo bi da traje dosta dugo, kad su ove izdrzale 20-30 god
[ vladd @ 22.11.2014. 12:49 ] @
Cak i Brus Willis kupuje Karcher K5.65 u RED2
[ Bane_123 @ 06.02.2016. 17:24 ] @
Posto je tema poprilicno stara, nadam se da ce mi neko odgovoriti.
Imam pitanje u vezi profesionalnih peraca, oni sto greju vodu na naftu, na sta obratiti paznju kod njih? Wap ili Karcher?
[ botr @ 10.02.2016. 13:26 ] @
Ne bih znao, mozda na opste stanje, da li grejanje vode radi, mislim da su sve te profesionalne masine dobre. Mozda bi najvise trebao da obratis paznju na cenu zamenskih delova, tj. troskove odrzavanja.
[ mocapartizan @ 12.06.2016. 11:37 ] @
Zdravo svima,

Imam perac MICHELIN MPX100,koristim ga za pranje sita u stampi. Promenio sam lokaciju pa me par stvari brine (neke sam sada uocio):

-da li smem da napajam aparat crevom preko EK ventila za vodokotlic? Da li je to dovoljan poprecni presek?
-imam prilicno jadno crevo na dovodu,planiram da ga zamenim armiranim ali videh da se pri otpustanju okidaca na pistolju crevo "spljeska". Da li je to u redu?
- posto sam na vodovodnoj mrezi zgrade,da li treba da stavljam neki nepovratni ventil ili je to,pretpostavljam,ugradjeno u sam aparat? Mogu li nekako kontaminirati mrezu iako radim samo sa obicnom vodom?
- plasticna brza spojka (izmedju creva i aparata) ili kako se vec zove mi stalno pravi probleme,da li da kupim mesinganu?

Hvala unapred,pozdrav.
[ Aleksale @ 12.06.2016. 12:56 ] @
-Crevo ti se "spljeska" upravo zbog toga što je poprečni presek ek ventila mali i treba ga zameniti nekim većim ili aparat priključiti na drugo mesto.
-Nepovratni ventil ti nije potreban i ne možeš kontaminirati dovodnu mrežu.
-Ako je ispravna i plastična spojnica je dobra.
[ mocapartizan @ 12.06.2016. 13:23 ] @
Hvala mnogo! Šta da optimalno stavim umesto ek ventila?
[ botr @ 12.06.2016. 15:43 ] @
Karcher za ozbiljnije hobi aparate preporucuje crevo od 3/4 cola. Proveri koliki je protok, tako sto ces da vidi prvo koliko je potreban za taj tip aparata, a zatim da izmeris. Uzmi neku izbazdarenu kofu, pusti vodu do kraja, startuj stopeericu i ubaci crevo u kofu. Nakon jednog minuta izvadis crevo i iskljucis vodu i vidis koliki je protok. Sa crevom od 1/2 cola, za moju masinu protok je bio knap. Kupio sam crevo od 3/4 i dobio znatno bolji protok.

Nepovratni ventil ne treba, taj odgovor si vec dobio.

Meni se mesingana losije pokazala od plasticne, sve zavisi od kvaliteta izrade.

Umesto ek ventila, slavina :)
[ mocapartizan @ 12.06.2016. 16:10 ] @
Nasao sam da za ovaj moj minimalno treba 1/2 cola pa cu se tu i zadrzati.
Ova plasticna je jedno vreme OK radila,verujem da je do jadnog creva,stavicu bolje.
Hvala Botr.
[ mocapartizan @ 13.06.2016. 12:02 ] @
Ovi kod Zoo vrta su me ubedjivali da mora uvek postojati smanjenje poprecnog preseka zbog ventila i da mi EK ventil ne menja na stvar jer bla,bla,bla... Ja logicki razmisljao,ne moze kroz neki mali fi da mi odjednom gune ista kolicina vode kao kroz duplo veci,kada aparat povuce par desetina Bara. Odem kod Bajlonijeve pijace kod proverenih doktora,daju svoj predlog, a onda se naravno ukljuci u pricu iskusni igrac Baća i da optimalno resenje: redukcija 1/2 iz zida na 3/4,ventil 3/4 3/4,redukcija 3/4 na 1/2, i dalje nastavljam crevo gumeno. To je onaj ventil sa crvenom polugom,zaista je ada je otvoren presek odlican. Igra verovatno i 1/2 ali sam za svaki slucaj uzeo 3/4. Jos da nadjem,ali kilavo ide,normalno crevo 1-2 cola na metar.
Pozdrav i hvala na sugestijama.
[ Aleksale @ 23.06.2016. 16:25 ] @
Samo bespotrebno komplikuješ sa tim redukcijama, a osim toga između svake redukcije i ventila i redukcije i zida mora da dođe i dupla nipla. Jednostavno uzmi dobar i kvalitetan ventil za veš mašinu koji ti je vec fabricki 1/2" na 3/4", a uz to i pod uglom od 90 stepeni ( neće ti se prelomiti crevo) i sve si rešio vrlo jednostavno, elegantno i mnogo jeftinije!
[ mocapartizan @ 07.07.2017. 14:13 ] @
Ostah duzan Aleksale,to sam i uradio. Fercera ko zmaj :)
[ kasooo @ 04.05.2018. 07:11 ] @
Da li moze neko da mi da informaciju koliko u cugu moze da pere k5 full control?Dobio sam informaciju od pola sata do 45 min dnevno 2-3 puta nedjeljno.E sad,ako ga odmaram, ne vidim razlog zasto ne bi mogso da radi 2-3h dnevno.Inace, ja bih ga koristio mozda 15 tsk puta godisnje s tim sto bi par puta radio malo vise zbog ciscenja ograda i staza.Rekose mi da i nekoriscenje aparata moze dovesti do kvara.Sta je od svega ovoga tacno?
Ne bih bas da dajem oko 40k a da mi aparat traje 2 godine koliko je i garancija
[ botr @ 04.05.2018. 08:14 ] @
Ja imam 520m star vise od 10 godina, ponekad radi vise sati bez prestanka i nista mu ne fali. Novi k5 je zamena za seriju 620 od pre 10-15 godina, tako da je verovanto napravljen bolje nego ovaj sto imam i moze da izdzi mnogo vise. Kupi i uzivaj, povremeno napravi pauzu u radu i nece biti problema.
[ kasooo @ 04.05.2018. 09:34 ] @
Hvala na odgovoru.A da li utice to sto se ne koristi svakodnevno,vec samo povremeno?
Zeznuo ssm se, u gigatronu je bio na akciji za nekih 32000 ali je trajala jedan dan:)
Ne znam kakav je ali su mi rekli da je pumpa polu alu polu plasticna
[ botr @ 04.05.2018. 09:41 ] @
Trebalo bi da je komplet aluminijum iznad njega je samo k7 koji ima mesinganu, jedino ako je neki nebitan deo od plastike, pa zato tako kazu. Ja zimi koristim redje, ne koristi se po mesec dana i jos uvek radi.
[ kasooo @ 04.05.2018. 09:56 ] @
Nije, to su mi rekli u ovlascenoj prodavnici. Zadnji deo pumpe je plastika a prednji aluminijum.U fazonu ako se desi da ta rikne, onda menjaju full alu.