|
[ Jagnjeca brigada @ 22.02.2011. 19:51 ] @
| Pokažeš kartu i tek onda uđeš u autobus!
Eksperimentalni sistem u GSP "Beograd" počeo da se primenjuje juče na linijama 702 i 703. Samo u toku jedne smene na liniji 703 otkucano 250 karata, što se inače otkuca za ceo mesec
Autobus na liniji 703 dolazi na početnu stanicu, otvaraju se samo prednja vrata, na kojima stoji jedan kontrolor i putnicima napominje da otkucaju kartu
Putnici su juče na linijama 702 i 703 morali da ulaze isključivo na prednja vrata, gde su kontrolorima pokazivali svoje karte za prevoz. Neki su bez ikakvih problema ulazili u autobus, dok pojedinim sugrađanima nije bilo drago što će sada morati svakoga dana da kupuju karte. U jednom od autobusa na liniji 703 u toku prve smene otkucano je više od 250 karata, što se inače otkuca za mesec dana.
Ovim novinama Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" želi da poveća prihod i ujedno građane pripremi na novi elektronski sistem naplate karata. Kako kažu kontrolori, zasad nisu imali ozbiljnih problema sa putnicima, neki samo prođu i otkucaju kartu, dok je pojedinima teško pala ova novina pa su ih čak i vređali.
Napadi na kontrolore
Prošle godine zabeleženo je više od 60 napada na kontrolore GSP-a, dok je u 2011. prijavljeno za sada devet. U preduzeću trenutno radi više od 300 kontrolora, pa se nadaju da će se uvođenjem kamera i monitoringa smanjiti napadi na njihove radnike.
- Pojačan nadzor policije, kamere i monitoring znatno će uticati na smanjenje napada na naše kontrolore. U februaru nije bilo napada na kontrolore, ali smo dobijali prijave da su neka naša vozila kamenovana - rekla je Slavica Stevanovića, portparol GSP-a.
- Jedan kontrolor stoji na prednjim vratima i "dočekuje" putnike na svakoj stanici. Putnici ulaze samo na prednja vrata, gde moraju da mi pokažu markicu ili otkucaju kartu. Zasad ide sve po planu i nadam se da će tako i ostati. Nismo imali ozbiljnije sukobe sa putnicima, mada su neki nervozno komentarisali da nemaju novca da svakoga dana kupuju karte - kaže za Press Darko Pendić, kontrolor GSP-a.
Prema podacima iz GSP-a, gotovo svaki treći sugrađanin ne kupuje kartu, pa se nadaju da će ovakvim sistemom ljudi prestati sa švercovanjem. Broj prodatih pojedinačnih karata povećao se od juče ujutru na trasama od Batajnice do Busije i od Batajnice do Ugrinovaca, a vozači kažu da je otkucano onoliko karata koliko se donedavno kucalo za mesec dana.
- Imam markicu, tako da se nikada ne švercujem. Mislim da je ovo dobar sistem, jer će sada građani morati svakoga dana da kupuju kartice. Sigurna sam da svako ima novac za kartu, a ne da to potroši na neke druge, ne toliko bitne stvari - priča sugrađanka Zagorka Stanojević, kojoj se dopada ovaj sistem kontrole.
Neki su sa zadnjih sedišta dobacivali da nemaju svi novac da svakoga dana plaćaju karte i da su gužve velike pa moraju po dvadeset minuta da čekaju da autobus pođe.
- Švercovala sam se povremeno, ali sada moram svakoga dana da kupujem kartu. Zasad ovaj sistem funkcioniše dobro, ali mi smeta to što moram da čekam dok svi putnici uđu pa tek onda kreće autobus. Možda bi bilo bolje da na svim vratima stoje kontrolori kako bi brže završili posao - priča pomalo iznervirana Violeta Biljak.
Srđan Marković, šef saobraćaja u GSP-u, naglašava da je ovo eksperimentalni sistem, da zasad postoji na dve prigradske linije, pa ako se pokaže korisnim, onda će se možda proširiti i na linije u centru grada.
Počinje prodaja markica za mart
Sugrađani će od danas moći da kupe markice za mart. Markice se mogu kupiti na prodajnim mestima, koja će raditi radnim danima od 7 do 19 časova, a subotom od 8 do 15 časova. Sve vrste markica za februar mogu se koristiti do 28. u ovom mesecu. Zaposleni će plaćati 2.680, učenici 800 dinara, dok studenti, nezaposleni i izbegla lica moraju da izdvoje 1.100 dinara. Osobe starije od 65 godina plaćaju samo 400 dinara za vađenje kontrolne markice.
- Od jutros nije bilo gužve na ulazu u autobus i nadamo se da će tako i ostati jer ćemo se truditi da se kvalitet prevoza ne menja. Po jedan kontrolor stajaće na vratima autobusa čitavom trasom, tako da će sugrađani ulazeći na prva vrata morati odmah da ponište kartu. Nadamo se da će ovaj eksperiment da se pokaže dobrim, pa će pored povećanja prihoda GSP upoznati putnike sa novim, elektronskim sistemom naplate karata, koji se očekuje do kraja godine - objašnjava Marković.
A. GAVRILOVIĆ
http://www.pressonline.rs/sr/v...u%C4%91e%C5%A1+u+autobus!.html |
[ Isak666 @ 22.02.2011. 19:56 ] @
Sta je tu eksperimentalno?
U vecinu buseva u NS mozes samo na prednja, bar bilo tako.
[ Jagnjeca brigada @ 22.02.2011. 20:04 ] @
Ovo je prica za Beograd gde se 95% ljudi u autobusu švercuje, niko BRE ne plaća kartu. Video sam kineza kako se švercuje, kada je video kontrolu na stanici pošto kontrola nosi žute prsluke, on je izvadio kartu da poništi...
[ ArsenLupen @ 22.02.2011. 20:09 ] @
Citat: Isak666:U vecinu buseva u NS mozes samo na prednja, bar bilo tako.
Jos uvek je. Prilicno lepo funkcionise koliko vidim.
[ Isak666 @ 22.02.2011. 20:15 ] @
Cini mi se da nema vise u duploj cetvorci kao ranije i nazad kondor gde si mogao kupiti kartu ili to redje ima, pa nisam uspeo da vidim.
Ali kondori ulaze redovno u cetvorku, pa su mozda tako resili problem.
Mada, nisam koristio gradski u NS vec dosta godina.
E to je prava stvar, dupli bus sa kondorima i napred i nazad.
Ja ne kontam to neplacanje karata. Nemoj se voziti kad neces da platis.
[ RonJ @ 22.02.2011. 20:23 ] @
U NS se tako radi unazad 4-5 meseci ako ne i vise,ulaz samo na prednja uz pokazivanje ili kupovanje karte.Kad su vece guzve na polaznim stanicama onda i na srednjim bude kontrolor pa sa pokaznim na srednja a ko kupuje na prednja.
Znam kad su to uveli da se narod bunio jedno desetak dana, sada vise to niko i nespominje nego postuju proceduru.
[ tdjokic @ 22.02.2011. 20:45 ] @
U Ljubljani se jos 1980 i neke ulazilo na prednja vrata, pa se ubacivali zetoni u kasicu pored vozaca ili mu se pokazivala mesecna karta. Lepo i fino. Ali, cak i disciplinovani Slovenci udju i uglavnom se drze prednjeg kraja autobusa. Ide on tako, legli prednji amortizeri skoro do zemlje a na zadnjem delu njih 5 - 6 komotno stoji bez guzve.
Ima jos jedna fora, off topic. Cesto u autobusu nema mnogo putnika, pa vozac samo gleda u retrovizor za unutrasnjost vozila, smanji malo brzinu i ako nema nikoga ide dalje. Ali, cak i ..... pa se nadje tako neki dileja, neosetljiv na bilo sta na kugli zemaljskoj i stane pored srednjih vrata i grcevito se drzi za sipku ko nenormalan. Vozac vidi - putnik se priprema za izlaz pa stane i otvori vrata. Onaj i dalje zablenut negde u vasionu, ne vidi ni vrata, ni ulicu, jedino sipku. Stoji on tako, stoji autobus, hm. Hajde krenemo dalje, na sledecoj stanici isto. Neverovatne scene!
[ Slobodan Milivojevic @ 22.02.2011. 20:53 ] @
U Nisu je to lepo reseno, ulazis na koja hoces vrata, unutra je kondukter i kod njega mozes kupiti kartu, ili mu pokazati mesecnu, a on se uvek seta kroz autobus. Jedino mozda ne uspe da naplati sve karte bas ako u spicu upadnete u autobus. Mada imaju obicaj, recimo izadje na nekoj stanici na prednja i udje na zadnja vrata, i onda naplati i ljudima pozadi.
Svidja mi se taj sistem, jer je naplata karata bar 95%, a nema cekanja i zadrzavanja na stanicama. Posto sam u Nisu relativno cesto, bas mi je dobro poznat taj sistem naplate karata. I to tako vec 4-5 godina funkcionise vrlo, vrlo dobro.
[ PhaseLinear @ 22.02.2011. 21:52 ] @
Nista nemam protiv svercovanja, drzava nam je izsvercovala zivote i buducnost pa mi mozemo karte...
Svercovacu se kad god mogu iako imam kola
p.s
Mazati masnu gusku po guzici,
da bi par njih po GSP-u i gradskim odborima sebi uzimali nove aute na svaka 3 meseca...
[ Isak666 @ 22.02.2011. 22:07 ] @
Kakvi putnici, takva i uprava.
Izmedju vas sto necete da placate karte (u vecini ste, po recima iz uvoda teksta u prvom postu Samo u toku jedne smene na liniji 703 otkucano 250 karata, što se inače otkuca za ceo mesec) i lopovskih uprava, obican covek koji uredno placa kartu moze da crkne cekajuci pristojniji prevoz.
[ milance_kg @ 22.02.2011. 22:30 ] @
Jao vidi kao su pametni ? Pa to se tako znaci radi.. nego kad ce da
pisu udzbenik ili najbolje neko da da disertaciju na datu temu...
Posle raznih neuspeha, ovo treba da se 'ovekoveci' :)
[ Horvat @ 22.02.2011. 23:07 ] @
kad vec prenosite kako je u kom mestu...
u subotici je to ovako
(mesni saobracaj)
ulazis na zadnja vrata i kupujes kod konduktera kartu i odes dalje sendes/stanes do svoje stanice i izadjes na vrata na koja zelis
ukoliko imas mesecnu, mozes uci i na prednja vrata i pokazes samo soferu kartu
(medjumesni)
ulazis na prednja vrata, kupujes kartu kod vozaca, izlazis na koja vrata hoces (prednja ili zadnja :D)
i znaju ljudi, nema ulazak na srednja vrata ili slicne fore
a desi se i ponekad da prodje kontrola (kontam da se jedino mozes u guzvi prosvercovati)
[ vilil1 @ 22.02.2011. 23:08 ] @
Citat: tdjokic: U Ljubljani se jos 1980 i neke ulazilo na prednja vrata, pa se ubacivali zetoni u kasicu pored vozaca ili mu se pokazivala mesecna karta.
To se zvalo "samouplata". Negde 70ih je samouplata uvedena i u Beogradu, cini mi se i u Sarajevu. Posto se ulazilo na prednja, neko ubaci pare, neko zeton, neko dugme, a na vozacu je bilo da utvrdi ko je sta ubacio. Ili mu se ubaci saka najsitnijih kovanica... He, bilo je zanimljivo. :D
U Beogradu su to nekako brzo ukinuli. Pitam se zasto. ;)
[ Odin D. @ 22.02.2011. 23:11 ] @
Koji god je sistem, organizacija ili drzava ili sta god drugo u svom funkcionisanju bila zasnovana na "dobrovoljnosti", "moralu", "postenju" i ostalim metafizickim bezveznjarijama propala je spektakularno kako samo ogromna masa budala moze propasti.
Prema tome, besmisleno je popovati o "postenju" & Co. u drzavi koja se strmoglavljuje niz provaliju upravo zato sto su "posteni" bili glupi pa mislili da su svi "posteni".
Prema tome, ne treba niko nista da placa dok nije krajnje prisiljen. Mozda bi se tako na kraju svi sjetili da prisilom potraze ono sto im sleduje, kao sto im se prisilom oduzima ono sto su duzni, pa bi se moglo nesto pozitivno i ocekivati, odnosno imali bi nesto sto lici na obezbedjivanje sprovodjenja zakona od repa do glave.
Ali, na "Brodu budala" ce se izgleda jos dugo pjevati o moralu i postenju... Nazalost.
[ BluesRocker @ 22.02.2011. 23:44 ] @
^ Glupi plaćaju kartu a pametni rade 3 meseca bez plate i švercuju se u autobusu. Za.ebali su sistem. Je l su i kod tebe u Austriji tako pametni pa niko ništa ne plaća? Da je tako, verujem da bi ti dolazio ovamo na privremeni rad.
[ PhaseLinear @ 23.02.2011. 00:49 ] @
Zale se u GSP-u da im je skupa nafta...pa neka kaze drzava kolika je marza na osnovnu cenu, kakvog je kvaliteta i koliki procenat te marze ide u privatne dzepove.
Hteli bi da se postuje zakon kada ja placam, a kada drzava treba da popravi puteve jel na svakih 10 meseci stelujem trap i kontrolisem spone onda se nema para...jel tamo neki Buha (inace drzavni covek) ima gradjevinske masine i on odreduje sta ce i kako biti popravljano..
I ja njemu i onoj njegovoj kurv*i sto sada izdaje album na Pinku da preko markica i akciza placam redovno, nebili im drzava dala enormne nadoknade za metar duzni puta....
Hostaplerska drzava,
ali meni nece, gde god mogu gledam da izbegnem placanja, more na kraju cu poceti i da pljackam na isti nacin sto nam i oni rade...bez stida i bez morala...
[ Odin D. @ 23.02.2011. 04:04 ] @
Citat: BluesRocker: ^ Glupi plaćaju kartu a pametni rade 3 meseca bez plate i švercuju se u autobusu. Za.ebali su sistem. Je l su i kod tebe u Austriji tako pametni pa niko ništa ne plaća? Da je tako, verujem da bi ti dolazio ovamo na privremeni rad.
Vjerovao ti ili ne, ovdje je vrlo tesko voziti se bez karte i ne biti uhvacen, a da ne platis kaznu kad te uhvate je na granici nemoguceg, a da se raspravljas ili nedaj boze tuces kontrolore je iza granice ludila. Ali ne zato sto su ljudi dobri, posteni i sl. nego zato sto su pametni pa nasli druge mehanizme kojima se obezbedjuje funkcionisanje sistema, umjesto popovskog laprdanje o necijoj savjesti.
Prosle godine je cini mi se ca. 10 miliona evra inkasirano od kazni, odnosno, ako hoces da se svercujes mozes, nece ti niko nista reci niti ti popovati o moralu, samo ti kulturno uruce kaznu i jos ti se zahvale, zato sto ces statisticki vise platiti kazni nego sto bi platio regularne karte. A da ne platis kaznu nema sanse.
Isto tako je i nemoguce da ne dobijes platu tri mjeseca, ali ne zato sto ti je poslodavac dusebrizan, posten, molitven (sta god to znacilo) nego zato sto ti je mora dati i sto ce silom biti natjeran da ti je da, pa taman ga istjerali na ulici sa sve sitnom djecicom, koja ce mu zbog toga vjerovatno biti oduzeta.
Samo se budale uzdaju u "postenje i savjest" drugih budala.
Normalni svijet je izmislio zakone, policiju i sudove, a vi kacite brojanice o retrovizore u autobusu, i na prednjim vratima nasvrljajte "Boze blagoslovi onoga ko ulazi u ovaj autobus, zastiti i sacuvaj onoga ko izlazi iz njega...itd. bla bla...", mozda ce to podici prodaju karata.
[ Exodusbgd @ 23.02.2011. 07:45 ] @
Plaćam ja sad mesečnu markicu, i bilo bi mi zadovoljstvo da plaćam i duplu cenu iste, samo da obezbede redovnost prevoza. Stalno se busaju u grudi kako je redovnost 97% ispunjenog reda vožnje, a ja se opet pitam ko li je to proveravao?
Svaki drugi dan mi se desi da kasnim negde, jer čekam neku liniju po 20+ minuta (neretko, na primer na linijama 45, 50, 78, i po 40+ minuta, što je zaista neverovatno).
Ali ja znam da će, zbog našeg javašluka, ovi novci od bolje naplate samo biti prelivani u nečije džepove, a da će prevoz ostati ovakav, kakav je uostalom već godinama...
[ Java Beograd @ 23.02.2011. 07:48 ] @
Citat: Odin D.: Normalni svijet je izmislio zakone, policiju i sudove ...
Evo da se i ja jednom složim sa Odinom.
[ jnk @ 23.02.2011. 08:19 ] @
Ne znam odakle ti taj podatak da se 95% ljudi švercuje pre bih rekao da je obrnuto.
[ Jagnjeca brigada @ 25.02.2011. 21:57 ] @
Evo odakle mi podatak, kada sam u autobusu i u autobusu 100 putnika i u taj autobus udje kontrola (zuti prsluci ili "gestapo" kao ih zovu), 80 ljudi izadje iz autobusa a 20-ak ostane i pocnu da ponistavaju karte a samo ih 5 mirno sedi a kada toj petorici pridje kontrola trojica se prave blesavai i ne daju dokumenta... tako da sam pogresio 97 % ljudi se svercuje.
BTW Kontrolorima pomažu komunalni policajci
GSP “Beograd” od prvog marta pokrenuće novu akciju za smanjenje broja “švercera” u vozilima gradskog prevoza i to uz pomoć komunalne policije, saznaje “Blic”. Kontrolori će ulaziti u vozila u društvu komunalnih policajaca pa putnici bez karte biće primorani da predaju dokumenta kako bi im se napisala kazna.
Kontrolori će od prvog marta raditi u drušvu komunalnih policajaca
Za sada nije poznato koliko će komunalnih policajaca pripomagati kontrolorima, a u GSP “Beograd” očekuju da će nova mera umnogome smanjiti broj putnika bez karte u javnom prevozu.
- Većina putnika bez karte je do sada odbijala da preda lična dokumenta kontrolorima koji zbog toga nisu mogli da im napišu kaznu. Međutim, šverceri će sada morati po Ustavu da pokažu lična dokumenta pošto će u vozila zajedno sa kontrolorima ulaziti i komunalni policajci. Kada mu se jednom napiše kazna od 3.000 dinara pitanje je da li će švercer sledeći put ući u gradski prevoz bez karte - kažu u ovom preduzeću i dodaju da će do prvog marta u dogovoru sa komunalnom policijom odlučiti na kojim linijama će primenjivati ovu meru.
http://www.blic.rs/Vesti/Beogr...ima-pomazu-komunalni-policajci
[ MasterRW @ 25.02.2011. 23:17 ] @
Citat: Evo odakle mi podatak, kada sam u autobusu i u autobusu 100 putnika i u taj autobus udje kontrola (zuti prsluci ili "gestapo" kao ih zovu), 80 ljudi izadje iz autobusa a 20-ak ostane i pocnu da ponistavaju karte a samo ih 5 mirno sedi a kada toj petorici pridje kontrola trojica se prave blesavai i ne daju dokumenta... tako da sam pogresio 97 % ljudi se svercuje.
Na kojoj liniji?
[ Sylvester @ 26.02.2011. 01:51 ] @
Kul sto u Subotici i NS-u to funkcionise, ali u Bg-u bi uz uvodjenje ovakvog sistema nastao kolaps zato sto ima dosta linija sa jako velikom cirkulacijom putnika.. Bus bi se jednostavno previse zadrzavao po stanicama pa bi i ovako spor i neredovan prevoz postao jos gori a na nekim linijama verovatno i neupotrebljiv... Mislim da ima jos sistema naplate karata koji vise odgovaraju nasim uslovima, tj. koji se ne bi sveli na maltretiranje putnika zarad ostvarivanja profita, kao da smo mi tu zbog njih a ne obrnuto
[ Predrag Supurovic @ 26.02.2011. 08:42 ] @
Ima nešto bolesno u našoj vlasti. Poreska inspekcija se prekvalifikuje da radi uterivanje piraterije za Majkrosoft. Komunalna policija će sad da uteruje švercere za GSP. Pa mi plaćamo njihove plate, oni treba da rade za državu i nas a ne za privatne firme.
[ burex @ 26.02.2011. 08:45 ] @
A kod nas autobusi nisu puni? Mislim, rešenje za kvalitetniju naplatu će se uvek naći, ali u međuvremenu nije fora da ikome država od naših poreza plaća prevoz GSP-om. Rekao sam već negde jednom, ali se mogu ponoviti: Kada sam otkucao kartu u BG-u u jednom autobusu, bio sam JEDINI i gledali su me kao BUDALU. Zbog čega ovo mora ovako da bude?
[ Sylvester @ 26.02.2011. 12:25 ] @
Tripujes se, sasvim je normalna i cesta stvar da neko otkuca kartu, nego ti automati iz nekog razloga jos uvek privlace paznju pa neki ljudi bulje iz verovatno i njima nepoznatog razloga :) Inace koliko ja znam dobar deo putnika placa prevoz, najvise preko mesecnih markica
Btw ako si ti iz NS-a, i tamo se busevi previse zadrzavaju po stanicama, ja sam se par puta solidno iznervirao... Inace, nisu problem puni autobusi vec to sto na nekim linijama na svake 2-3 stanice izadje i udje po 50-60 i vise ljudi
[ Isak666 @ 26.02.2011. 12:37 ] @
Pa onda je problem u manjku autobusa ;)
Nije to neka novina, ne samo u Srbiji, dok van nje se taj zastoj regulise vecim brojem buseva.
[ Sylvester @ 26.02.2011. 13:34 ] @
Ne vredi veci broj buseva jer su u Bg-u stvarno velike guzve u saobracaju i sa povecanjem broja vozila i guzve bi porasle...
[ Odin D. @ 26.02.2011. 13:57 ] @
Sve su to suplje price.
Dok su vozili privatnici, naplativost karata u njihovim autobusima je bila 100% bez ikakvih posebnih mjera i akcija, problema, zastoja, guzvi i ostalih lelemudanja.
Ocigledno je u pitanju nesto drugo.
[ Jagnjeca brigada @ 26.02.2011. 16:20 ] @
Po meni jedino resenje je da vas u vozilo ne puste bez karte, ako vas ipak nadju u vozilu bez karte (kad vas na ulazu ne pitaju) mogu samo ljubazno da vas zamole da napustite vozilo na sledecoj stanici jer vi ne cinite prekrsaj po ni jednom zakonu! Komunalni policajac po ustavu nema pravo da da podatke GSP-u iz vase isprave, ako to uradi prekrsice zakon o zastiti privatnosti gradjanina, jedino onda oni na licu mesta da pisu kazne a opet se onda postavlja pitanje da li to komunalna policija radi za GSP, da li onda i u nedostatku vozaca mogu i da im voze autobuse, tj. ako im je GSP "Nacionalni interes" onda komunalna policija ne treba ni da postoji.
A ako bude stvarno ovo sa komunalnom policijom, to ce biti ravno katastrofi. Opste je poznato da je komunalnu policiju stvorio DS da zaposli svoje clanove. Ko ima lepe plate voze se kolima a naplacivace kazne nezaposlenima i siromasnima koji nemju vezu da se zaposle. Ako danas GSP pozove komunalnu policiju, sta ce sutra pozvati: vojsku ili kao Gadafi platiti placenike da na licu mesta ubiju svercere...
BTW I u Nemackoj meni traze da pokazem kartu na prednjim vratima, ne mozes da udjes na druga vrata... mesecna karta je 18 evra... ali autobsi prva liga, sedista nisu drvena, u autobusu klima (zimi toplu, leti prijatno), putevi nemaju rupa, u autobusu nema guzve...
[ Isak666 @ 26.02.2011. 16:21 ] @
Kakvo povecanje guzve?
Sad saobraca 800 autobusa i kad bi ih i duplirali, to je smesna cifra za pola miliona automobila u BGu, ali je prilicno bolja za putnike.
Kad se nece, onda se lako nadje zasto nesto ne raditi.
To ne bi resilo sve probleme, posebno bez jednog metroa, ali bar nesto.
Citat: Eksperimentalni sistem u GSP "Beograd" počeo da se primenjuje juče na linijama 702 i 703. Samo u toku jedne smene na liniji 703 otkucano 250 karata, što se inače otkuca za ceo mesec
Problem je da se ceka i sta ne, ali da se ne plati karta - to nije problem.
Svuda se ulazi na prednja vrata, jedino u BG to ne ide.
Nego, peske i nema karte, nema stajanja, nema guzve.
[ Sylvester @ 26.02.2011. 17:24 ] @
Ja sad placam kartu ali ako uvedu ovaj sistem necu je placati i koristiti gsp pa ne znam koliko para vise dao na drugi nacin prevoza. Ovo je izivljavanje i ljudi koji ovo podrzavaju ili ne zive u Bg-u ili na posao idu kolima pa nisu upuceni u sve cari gradskog prevoza
Citat: Isak666Problem je da se ceka i sta ne, ali da se ne plati karta - to nije problem.
Da, problem je da se ujutro ustaje jos pola sata ranije i da se ceka ispred busa na kisi i snegu.
Citat: Isak666:Nego, peske i nema karte, nema stajanja, nema guzve.
Tako ce i biti posto ce i to biti brzi nacin za stizanje do posla ujutro
[ Isak666 @ 26.02.2011. 17:26 ] @
Busevi kasne pola sata?
Na svakoj stanici?
Onda na krajnju stanicu dodje sa dan zakasnjenja?
[ Sylvester @ 26.02.2011. 17:46 ] @
Govorim o ukupnoj duzini putovanja, ne samo o cekanju
[ Isak666 @ 26.02.2011. 18:32 ] @
Ali to se nece primenjivati na svim linijama, za ove dve linije uvek mogu ubaciti vise buseva da se raspodeli broj putnika.
Ili postaviti na prometne stanice aparate za kupovinu karte.
Moram da primetim da to stvarno nije nista komplikovano.
Ali i dalje ne kontam sta je razlog toliko zastoja za liniju koja ima 16 stajalista samo u jednom pravcu i koja tokom cele smene otkuca 250 karata.
Mrzi me da delim za neku prilbliznu cifru, ali bih rekao da je pola sata prilicno nerealno.
[ Marko_L @ 26.02.2011. 21:00 ] @
Kao i obično, problemu se pristupa sa potpuno pogrešne strane, i samim tim uvodi potpuno pogrešno rešenje. U Srbiji uopšte nije problem pisanje kazni, nego naplata istih. I GSP je sam sebi skočio u usta kada je nedavno napravio akciju da građani mogu da regulišu sve kazne sa 2-3 hiljade dinara, čime je priznao da očigledno ne može da naplati postojeće kazne. I zašto bi onda neko plaćao kad ne mora. I šta će se onda postići tom komunalnom policijom ? Ništa, možda veći broj napisanih kazni, ali šta vredi ako naplata ostane na istom nivou. Time se samo pljuje na ljude koji redovno kupuju karte i/ili markice. Pa i to sa zaustavljanjem autobusa. Najviše će ispaštati oni koji redovno kupuju karte, jer će duže čekati da autobus krene i možda zakasniti na posao, dok šverceri neće ni ulaziti u taj autobus, nego će čekati neki bez kontrole ili šta ja znam. U svakom slučaju, zar nije bolje rešenje da lepo svaki autobus ima dva kontrolora/konduktera, kao što je nekad bilo u privatnom, pa onda pustiš sve putnike da se ukrcaju, pa ko nema markicu, naplatiš mu kartu po normalnoj ceni (a ne one doplatne od 3.000) i rešen problem. Tada je naplata bila barem 99%. Eventualno se provlačio neko ko je išao 2-3 stanice pa kondukter nije stigao do njega.
Slična je problematika kao i piraterija recimo. Pokušavaju da se bore protiv iste kojekakvim SECUROM zaštitama i glupostima koje prave probleme samo onima koji su uredno kupili softver, jer ne mogu da ga koriste ako imaju dva CD-ROM uređaja ili imaju instaliran neki virtual drajv ili pak imaju uboden fleš, dok će pirat za par minuta skinuti već krekovanu verziju sa neta i koristiti softver sasvim normalno.
[ 3way @ 26.02.2011. 22:51 ] @
Uostalom, koga briga da placa kartu u prevozu...autobusi su im krsh, 2/3 autobusa ne bi proslo tehnicki pregled, voze kad hoce, vozaci puse u autobusu, ne postuju vozni red...
Kad ti neko trazi kartu, ti lepo kazes nemam i nastavis da se vozis.
[ MasterRW @ 27.02.2011. 03:20 ] @
Citat: Kad ti neko trazi kartu, ti lepo kazes nemam i nastavis da se vozis.
Na kojoj liniji? Ovo mi se dešavalo pre četiri godina na Voždovcu, da kontrolor potraži kartu, putnik kaže da nema i nikom ništa. Ali od kada su uvedeni ovi kontrolori sa prslucima nisam video tako nešto. Obično tom putniku se napiše kazna i on napusti vozilo. U toku nedelje vozim se linijama 12, 16, 23, 25, 27, 32, 33, 35, 44, 48, 58 i 74, i to prilično često.
Doduše stvarno ima užasnih vozača - ili su oni možda užasni zbog mašine (krš) koju voze.. Ali nasuprot njih je i prilično veliki broj dobrih vozača, koji su i neretko jako vaspitani i ljubazni.
[ mulaz @ 27.02.2011. 14:52 ] @
U Ljubljani se ulazi na prednja vrata, i placa se sa (rfid) karticom, koja se priblizi senzoru, pa zapisti i upali se zeleno svetlo (strelica), i prodjes. Pored prednjih vrata stoje dva takva senzora. Moguce je platiti i sa mobilnim telefonom.
Vozim se dva puta dnevno... i na kontrolu naidjem ~2-3 puta nedeljno.
Problem guzve u prednjem delu, su "resili" na novijim avtobusima sa ozvucenjem, gde, kad vozac pritisne dugme, kroz zvucnike se cuje zvuk, koji moli putnike da se pomere prema zadnjem delu autobusa... pa se ljudi polako pomere :)
[ Exodusbgd @ 27.02.2011. 23:21 ] @
Citat: mulaz: U Ljubljani se ulazi na prednja vrata, i placa se sa (rfid) karticom, koja se priblizi senzoru, pa zapisti i upali se zeleno svetlo (strelica), i prodjes. Pored prednjih vrata stoje dva takva senzora. Moguce je platiti i sa mobilnim telefonom.
Vozim se dva puta dnevno... i na kontrolu naidjem ~2-3 puta nedeljno.
Problem guzve u prednjem delu, su "resili" na novijim avtobusima sa ozvucenjem, gde, kad vozac pritisne dugme, kroz zvucnike se cuje zvuk, koji moli putnike da se pomere prema zadnjem delu autobusa... pa se ljudi polako pomere :)
Kod nas neće ta varijanta upaliti...
Već zamišljam scenu - aj deda mrdaj ka sredini, vidiš da vozač trubi. "A što ja, vidi koliko njih ima pored mene...."
A i ti zvučnici gde se javlja vozač bi bili počupani u roku od 48h.
Pa ljudi moji, ovde nema ni najosnovnije kulture, a kamoli nečeg sličnog gore navedenom.
Situacija od petka: čekam da izađem iz tramvaja kod Karađorđevog parka, na kome jasno piše 9L i da ide samo još jednu stanicu...
Ne, 7-8 ljudi juri na vrata da uđe, a baba jedna je najjača - ja silazim na stepenik, a ona se penje. Ja vičem: "Gospođo, mogu li da izađem, a ona će - MA BEŽI BRE". Naravno, nije joj na pamet palo da odstupi. Zinulo joj %"#$ za praznim sedištem...
Kombinacija turskog, keltskog, rimskog i ovog domaćeg mentaliteta je izrodila neki hibrid, koji će se iskoreniti u ovom narodu možda za 200 godina, a možda nikad.
[ Boris Tadić @ 27.02.2011. 23:54 ] @
Citat: Kombinacija turskog, keltskog, rimskog i ovog domaćeg mentaliteta je izrodila neki hibrid, koji će se iskoreniti u ovom narodu možda za 200 godina, a možda nikad.
Hibrid definitivno, ali će pre biti da je kazahstansko-uzbekistanskog porekla, odnosno nekog belo-ciganskog, pardon, romskog, pošto ni u najavi nema baš nikakvih obrisa svesti i manira bilo koje mentalno neretardirane nacije.
[ mulaz @ 27.02.2011. 23:56 ] @
^
zvucnici su ugradjeni u autobus... znaci u ili iznad 'spustenog plafona'.
A i na svakom autobusu su ~4 kamere koje stalno sve snimaju.
Kad bi za svako svercovanje/... neko morao da plati kaznu (znaci morao... ne ono posle <n> godina, ko hoce, da plati samo trecinu kazne)... mislim da bi i to malo bolje bilo sredjeno.
[ times12 @ 01.03.2011. 01:25 ] @
Zar nije najjednostavnije da se uvede poseban porez za firme iz kojeg bi se finansirao GSP ?
Onda bi ladno mogli da pootpuštaju sve kontrolore i ostvare dodatnu uštedu.
Jedino bih zadržao plaćanje noćnih karata i to bih baš digao cenu.
Što bi firme finansirale nečiji provod? Oćeš u zezanje, plati !
[ Boris Tadić @ 01.03.2011. 09:06 ] @
Tako niko ne bi plaćao ništa ni danju, ni noću, a nekoliko hiljada konduktera bi momentalno završilo na ulici.
Ko bi za to platio ? - Svi bi platili, a najviše sirotinja, jer bi se onda iz dela cene hleba, mleka i parizera finansirao GSP, a to se tako ne radi ni u Tunguziji, mada koliko smo uporni i odlučni u idiotarijama, ne bi me čudilo da se i na tu temu osvane kao lider regiona, a i šire.
Pa nije GSP samo 150 autobusa i trolejbusa koji idu vamo-tamo, pa im samo treba sipati gorivo i napumpati gume.
Ako je nešto jednostavno, ne mora automatski da bude i smisleno. Ili mora ?
[ NoneVi @ 01.03.2011. 10:19 ] @
Citat: Boris Tadić:
Ko bi za to platio ? - Svi bi platili, a najviše sirotinja, jer bi se onda iz dela cene hleba, mleka i parizera finansirao GSP, a to se tako ne radi ni u Tunguziji, mada koliko smo uporni i odlučni u idiotarijama, ne bi me čudilo da se i na tu temu osvane kao lider regiona, a i šire.
Pa i ovako je gsp subvencionisan iz gradskog budžeta.
Meni nije jasno kako se ne može u BG primeniti sistem koji očigledno funkcioniše u ostalim gradovima. Nije Beograd jedini u kom je gužva u busevima, pa da gospoda ne mogu da sačekaju 30 sekundi da se otvore zadnja pa da izađu.
[ vlada131 @ 01.03.2011. 11:20 ] @
Citat: GSP: Ko nema kartu plaća 25.000 RSD
Beograd -- Putnik zatečen bez karte u vozilu javnog prevoza u Beogradu od 1. marta odmah će platiti kaznu od 1.500 dinara ili čak 25.000 dinara ako prekršajno odgovara.
Za švercovanje u vozilima Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd od danas će manevarski prostor biti dodatno sužen.
Kontrolorima, koji će biti bez prepoznatljivih fluorescentnih prsluka, asistiraće radnici Sekretarijata za inspekcijske poslove i komunalni policajci koji, za razliku od kontrolora, mogu i da legitimišu putnike zatečene u prekršaju.
Prvih deset dana, putnici zatečeni sa neispravnim kartama i legitimacijama, odnosno bez njih, na licu mesta će morati da plate kontrolorima doplatnu kartu koja košta 1.500 dinara. Ukoliko to ne urade, komunalni policajci i inspektori će im izricati mandatnu kaznu od 2.500 dinara.
Da je švercovanje u vozilima GSP-a ponovo uzelo maha, ilustruju podaci sa linija 702 i 703, gde je primenjen eksperimentalni način ulaska u vozilo samo na prednja vrata. U autobuse koji saobraćaju od Batajnice do naselja Busije, odnosno do Ugrinovaca, putnici ne mogu da uđu pre nego što kontroloru pokažu markicu ili pred njim ponište kartu."U poređenju sa periodom pre početka akcije, za 48 odsto je povećan broj putnika koji su kupili kartu kod vozača, kažu u GSP-u.
Ukoliko se nesavesni korisnik javnog prevoza odluči da „okuša sreću” u prekršajnom postupku, vožnja bez karte bi na kraju mogla da ga košta 25.000 dinara, sa sudskim troškovima.
Združene ekipe kontrolora, inspektora i komunalnih policajaca najpre će dejstvovati na linijama koje važe za „problematične”, tj. na onima gde se dešavalo da dnevno, samo u jutarnjim satima, regularna policija interveniše i po tridesetak puta zbog putnika koji niti imaju kartu, niti žele da pokažu lična dokumenta na uvid.
Prema rečima Milete Radojevića, generalnog direktora GSP-a, pokazalo se da je provera „putnih isprava” uz asistenciju komunalne policije i inspekcije nužna jer se, i pored dvesta dodatno angažovanih kontrolora, broj putnika koji se voze bez karte ne smanjuje, što prouzrokuje ogromne gubitke GSP-a.
Paralelno sa suzbijanjem broja putnika koji se voze bez karte sprovodiće se i akcija pojačanog nadzora za koju su zaduženi policajci odeljenja za javni red i mir. Policajci u civilu će i dalje obilaziti terminuse, razgovarati sa otpravnicima, ulaziti u vozila javnog prevoza zajedno sa kontrolorima. Cilj ove akcije je smanjenje napada na saobraćajno osoblje, vozače i kontrolore javnog gradskog prevoza.
http://www.b92.net/biz/vesti/s...03&dd=01&nav_id=495932
[ dule_ns @ 01.03.2011. 11:31 ] @
Jbt. , još malo pa ćeš moći da iznajmljuješ ove komunalne policajce na sat.
[ times12 @ 01.03.2011. 12:09 ] @
Citat: Boris Tadić: Tako niko ne bi plaćao ništa ni danju, ni noću, a nekoliko hiljada konduktera bi momentalno završilo na ulici.
Ko bi za to platio ? - Svi bi platili, a najviše sirotinja, jer bi se onda iz dela cene hleba, mleka i parizera finansirao GSP, a to se tako ne radi ni u Tunguziji, mada koliko smo uporni i odlučni u idiotarijama, ne bi me čudilo da se i na tu temu osvane kao lider regiona, a i šire.
Pa nije GSP samo 150 autobusa i trolejbusa koji idu vamo-tamo, pa im samo treba sipati gorivo i napumpati gume.
Ako je nešto jednostavno, ne mora automatski da bude i smisleno. Ili mora ?
Mora.
A evo da probam da objasnim zasto. Aj da prvo vidimo ko to ne placa kartu.
1. zaposleni, onaj koji zaradjuju tj. stvara novu vrednost u drustvu -
Mojim predlogom on bi vec bio oporezovan tako da nema potrebe da kupuje kartu
2. ostale kategorije, tj. izdrzavana lica (deca, nezaposleni, djaci, studenti, penzioneri) -
Pogledati tacku 1. posto njima neko mora dati novac za kartu jer ga sami nemaju.
Konduktere zaposliti na nekim drugim poslovima. Ostaviti samo one neophodne za nocne voznje.
[ times12 @ 01.03.2011. 12:25 ] @
Pogledajte samo komentare. Samo neka zatezu, pre ce da pukne!
[ Jagnjeca brigada @ 01.03.2011. 14:43 ] @
Kontrolori GSP tokom ove akcije neće nositi prepoznatljive žute prsluke
Tokom zajedničke akcije GSP “Beograd”, Komunalne policije i Sekretarijata za inspekciju u vozilo gradskog prevoza zajedno sa troje kontrolora ulazi po dvoje komunalnih policajaca i jedan saobraćajni inspektor. U ovoj grupi od šestoro ljudi kontrolori neće nositi prepoznatljive žute prsluke.
[ Isak666 @ 01.03.2011. 15:19 ] @
Citat: times12: Pogledajte samo komentare. Samo neka zatezu, pre ce da pukne!
Steta je sto ovako normalne stvari kao sto je npr kaznjavanje za neplacenu, a iskoriscenu uslugu ce se izjednaciti sa nekim drugim ludackim nametima i bahatim trosenjem prikupljenih sredstava.
Ti politicari koji se unazad deset godina pozivaju na uvodjenje nekog reda iliti na izrabljeni termin evropske integracije su upravo najvece stetocine koje su ogadile i srozale vrednost svakom pokusaju normalizacije drustva.
[ Java Beograd @ 01.03.2011. 15:35 ] @
^
Sasvim tako. Uvode novi i stroži propisi za ovakve banalnosti, u isto vreme kad jedan ministar može da spiska celih 26 miliona dolara za satelit, 1 milion za hohštaplera u Americi i / ili nebrojeno miliona dolara izvučenih na svakojake načine iz Elektroprivrede !
[ Odin D. @ 01.03.2011. 16:01 ] @
To je otprilike nesto kao "Kako se Srbi igraju drzave".
No, sve to nema nikakvog prakticnog znacaja osim za ubijanje dosade nekog zaludnog "velikog arhitekte" u GSP-u i onih sto listaju novine. Kad ne postoji funkcionalan pravosudni sistem koji moze obezbediti naplatu kazni, sve ovo automatski potpada pod "sprdacinu na kvadrat".
Kakve veze ima dal' te uhvate bez karte ili ne, da'l je kazna 100 din ili 100.000 dinara ili smrt streljanjem kad je placanje iste bazirano na dobrovoljnoj osnovi kojom pritom sam sebe pravis budalom.
Ako neko nece da plati - nikom nista. A da ga zakonom naceraju - to takodje nece moci, jer bi onda zakon "proradio", a kada bi zakon proradio mnogima "odozgo" se to nikako ne bi svidjelo jer bi preko noci sisli "odozgo".
Tako da, samo opusteno. Ovo je samo jos jedan pokusaj tzv. APP tipa (Ako prodje - prodje) "zakona", uz dodatak KZZ (Koga zajebemo - zajebemo) paragrafa, baziranog na KSZZS (Ko se 3ajebo - 3ajebo se) pravnom principu.
[ MasterRW @ 01.03.2011. 17:20 ] @
Citat: Situacija od petka: čekam da izađem iz tramvaja kod Karađorđevog parka, na kome jasno piše 9L i da ide samo još jednu stanicu...
Ne, 7-8 ljudi juri na vrata da uđe, a baba jedna je najjača - ja silazim na stepenik, a ona se penje. Ja vičem: "Gospođo, mogu li da izađem, a ona će - MA BEŽI BRE". Naravno, nije joj na pamet palo da odstupi. Zinulo joj %"#$ za praznim sedištem...
Nažalost ovakve pojave su jako česte..
[ Exodusbgd @ 01.03.2011. 19:18 ] @
Danas opet ista situacija.... guramo se ja i jedna devojka pored mene sa čovekom koji stoji na vratima, i drži se za šipku ko da mu život od toga zavisi. Ja ga guram i vičem, on neće da mrdne.
A da utisak o marvi koja se vozi prevozom bude potpun, pobrinuo se neki secikesa pre dva dana, kad mi je digo novčanik iz torbe.
Definitivno treba na bicikl da pređem...zdravije je mnogo, i psihički i fizički.
[ Marko83 @ 01.03.2011. 20:38 ] @
Citat: Odin D.: To je otprilike nesto kao "Kako se Srbi igraju drzave".......
Ovo je samo jos jedan pokusaj tzv. APP tipa ( Ako prodje - prodje) "zakona", uz dodatak KZZ ( Koga zajebemo - zajebemo) paragrafa, baziranog na KSZZS ( Ko se 3ajebo - 3ajebo se) pravnom principu.
Auuu :)
Bravo
Ako nekad budem citirao, ima li kakve naknade za autorska prava? ;-)
[ Odin D. @ 01.03.2011. 21:10 ] @
^Samo citiraj brajko, ne kosta nista.
[ MasterRW @ 03.03.2011. 02:06 ] @
Citat: Danas opet ista situacija.... guramo se ja i jedna devojka pored mene sa čovekom koji stoji na vratima, i drži se za šipku ko da mu život od toga zavisi. Ja ga guram i vičem, on neće da mrdne.
Takve situacije su mi smeh vs plakanje, kada dotičnu osobu zamoliš da se pomeri da prođe za uzvrat dobijaš blago-teleći pogled, bez ikakve artikulacije.. Tužno.. Jednog ‚‚gospodina‚‚ sam u sličnoj situaciji priupitao da li možda govori neki drugi jezik (engleski, nemački, francuski) pošto očigledno srpski ne razume..
Citat: A da utisak o marvi koja se vozi prevozom bude potpun, pobrinuo se neki secikesa pre dva dana, kad mi je digo novčanik iz torbe.
Jbg treba paziti na svoje stvari.. Mada kada je prevelika gužva u autobusu, postaješ bespomoćan..
[ Exodusbgd @ 03.03.2011. 11:36 ] @
Morao sam, bilo je jače od mene...
Citat:
opŠta tuČa - REGRUTI, RODITELJI I RODBINA poTUKLI SE ISPRED KASARNE
Tukli se regruti sa sve mamama!
Regruti i njihove porodice iz Lebana i Žitorađe sat vremena pevali i veselili se, a potom se međusobno obračunali. Uz pesmu „Rado ide Srbin u vojnike" sevale pesnice, udarali se barjacima i letvama, valjali u blatu, padali u fekalne kanale pored puta, bežali preko njiva...
Regruti koji su se prijavili na dobrovoljno služenje vojnog roka i članovi njihovih porodica iz Lebana i Žitorađe potukli su se preksinoć ispred Kasarne „Petar Bojović" u Donjem Sinkovcu kod Leskovca! Roditelji, rodbina i regruti prvo su pevali i veselili se, a onda je počela masovna tuča u kojoj se nije znalo ko koga udara. „Zaraćene" strane tukle su se jarbolima srpskih zastava, letvama skinutim s obližnjih ograda, ljudi su padali u fekalne kanale pored puta, bežali preko njiva, valjali se u blatu...
U tuči je učestvovalo oko 20 ljudi, lakše je povređeno osmoro, dok je policija privela 15 osoba protiv kojih će biti podnete prekršajne i krivične prijave.
Obračun uz pesmu
Očevi, majke i rodbina prvo su zapevali „Rado ide Srbin u vojnike", a onda se dohvatili flaša, zastava i kamenja da bi se samo koji minut kasnije veselje pretvorilo u pravi obračun! Šokirani onim što se desilo ispred njihovih dvorišta, meštani Sinkovca kažu da su svi učesnici tuče bili mrtvi pijani.
VOJSKA SRBIJE: TUKAO SE SAMO JEDAN REGRUT
Predstavnici Vojske Srbije u Leskovcu saopštili su da je samo jedan kandidat za dobrovoljno služenje vojnog roka učestvovao u masovnoj tuči dve grupe pijanih ljudi ispred kapije leskovačke kasarne u Donjem Sinkovcu. Dežurni vojnici sa kapije odmah su prijavili tuču policiji.
- Prvo su pevali, razbijali flaše, maltretirali muzikante koji su ih veselili, a onda je odjednom nastao haos. Strašno! Ne znam da li su bili pijani ili drogirani, jedan je sav krvav ležao na asfaltu, drugome ruka posečena, valjaju se po blatu strašno. Bruka i sramota - priča meštanin Sinkovca koji živi u neposrednoj blizini kasarne.
Meštanka Stanka Stojković, ispred čije kuće se sve odigralo, kaže da je strahovala da i ona ne strada ni kriva ni dužna.
- Pola sata smo slušali pesme, pa sledećih 15 minuta svađe, a onda je nastala masovna tuča. Tukli su se pesnicama, nogama, rukama i torbama koje su poneli sa sobom... Vidim, udaraju se motkama od zastave, jure se, šutiraju. Uplašila sam se da će ući kod mene u dvorište, bila sam sama kod kuće, mogla sam i ja da dobijem batine ni kriva ni dužna. Sva sreća, policija je brzo došla pa prekinuše tuču - prepričava Stanka.
Krvavi tragovi... Posle lemanja košulja ostala na asfaltu
Kada su čuli policijske i sirene Hitne pomoći, učesnici tuče su počeli da beže preko njiva i kanala za otpadne vode.
Više patrola policije
- Vidim kroz prozor neki ljudi trče preko njiva, a kad je jedan pokušao da preskoči kanal, upao je u blato i tu ga policajci uhvatiše. Još je i dobro prošao jer u kanalu nije bilo pune vode već samo fekalije iz okolnih septičkih jama - kroz smeh priča stariji meštanin Sinkovca.
Zaprepašćeno obezbeđenje kasarne nije moglo da interveniše jer se incident dogodio izvan njihovog kruga. Načelnik Policijske uprave u Leskovcu Dejan Radenković kaže da su brzo reagovali i da će ubuduće pojačati patrole.
POLICIJA: PRIVEŠĆEMO I ODBEGLE
Kada je na poprište tuče stigla policija, ljudi su se razbežali. Iako je privedeno 15 ljudi, nekoliko njih je uspelo da pobegne preko njiva.
- Posle prijave starešine Vojske Srbije javni red i mir je uspostavljen. Policija nastavlja rad na identifikaciji svih onih koji su pobegli - navodi se u saopštenju.
- Kako se ubuduće ne bi dešavali ovakvi incidenti, mi smo se s predstavnicima vojske dogovorili da prilikom prijema regruta i tokom polaganja zakletve pojačamo naše patrole. Mi smo i sada brzo reagovali i protiv svih privedenih podnećemo prekršajne prijave, a utvrđuje se i eventualna krivična odgovornost - kaže načelnik Policijske uprave u Leskovcu Dejan Radenković.
Za dobrovoljno služenje tromesečnog vojnog roka sa područja juga Srbije prijavilo se više od 600 kandidata, a vojna komisija je izabrala 200 koji će u naredna tri meseca biti na obuci u kasarni „Petar Bojović" u Sinkovcu.
B. ILIĆ
[ Jagnjeca brigada @ 04.03.2011. 20:44 ] @
KONTROLA KARATA UMALO PRERASLA U OBRAČUN
Kontrolorka GSP "Beograd" putnici uvrtala ruku
Goran Svilar | 04. 03. 2011. - 00:02h | Foto: A. Dimitrijević | Komentara: 354
BEOGRAD - Kontrolorka GSP “Beograd” S.N. napadnuta je verbalno u trolejbusu na liniji 21 kada joj je anonimna putnica u lice sručila salvu uvreda, prethodno ne želeći da plati kartu. Ovaj događaj sa velikom pažnjom propratili su svi putnici, a prepirka na ivici tuče nastavljena je i po izlasku iz vozila na stajalištu u Ulici srpskih Vladara u blizini “Beograđanke”.
Posle verbalnog nesporazuma, započela i fizička akcija službenice GSP
Šta se sve događalo u trolejbusu opisuje očevidac koji je želeo da ostane anoniman:
- Ušao sam u trolu u Mekenzijevoj ulici i odmah čuo svađu. Kontrolorka je uhvatila putnicu koja nije imala kartu, ljubazno je zamolila da izađe iz vozila, nakon čega je putnica ljutito počela da je psuje i vređa. Sve se nastavilo na prvoj stanici u Srpskih vladara, nakon Slavije, kada su izašli iz vozila i kada je većina putnika pohrlila napolje. Videlo se jasno da kontrolorka uvrće ruku putnici, da li u samoodbrani ili ne, nisam uspeo da zaključim - priča očevidac.
Policija je bila obaveštena o nemilom događaju, ali se putnica istrgla i pobegla pre dolaska organa reda. Ovo je, inače, već 14 napad na kontrolore GSP “Beograd” ove godine, s tim da se devet dogodilo u januaru, a broj je smanjen tokom februara.
Jasno je da kontrolori ne bi smeli da imaju bilo kakav fizički kontakt sa putnicima, ali sa druge strane, od kada je počelo intenzivnije kontrolisanje putnika od tada datira i dilema da li kontrolori GSP smeju da legitimišu. Tu dilemu nema profesor ustavnog prava Bogoljub Milosavljević.
- Kontrolori GSP ‘Beograd’ nemaju pravo da legitimišu putnike. To pravo po zakonu imaju samo policija i komunalna policija - tvrdi Milosavljević.
Prava i obaveze putnika
- Obaveze
1. Poništiti kartu (za one koji nemaju mesečnu markicu)
2. Pokazati putnu ispravu na zahtev kontrolora
3. Ulaziti u vozilo samo na stanici, ne van nje
- Prava
1. Osiguranje u slučaju nesreće
2. Prijava bezobraznog ponašanja kontrolora
3. Prijava nepristojnosti vozača
Prava i obaveze kontrolora
- Obaveze
1. Biti pristojan
2. Pokazati legitimaciju GSP na kojoj piše “kontrolor”
3. Ne ulaziti u rasprave sa putnicima
- Prava
1. Udaljiti neispravnog putnika iz vozila
2. Legitimisati putnike koji nemaju kartu
3. Pisati kazne
Česte su situacije kada putnici žele da napuste vozilo. Stručnjaci za ustavno pravo napominju da kontrolor ne sme da upotrebi bilo kakvu silu da bi sprečio putnika da napusti vozilo. Ukoliko putnik odbija da pokaže kartu, kontrolor nema pravo ni da ga fizički zadrži do dolaska policije.
Svaka naredba vozaču da zatvori vrata da putnik ne izađe napolje, bilo kakvo povlačenje za ruku ili drugi fizički kontakt s putnikom može se okarakterisati kao protivpravno narušavanje slobode kretanja ljudi na javnom mestu.
U GSP “Beograd” znaju za osnovna prava i obaveze kontrolora ali tvrde da je njihova radnica “uhvatila za ruku putnicu samo i isključivo sa namerom da se odbrani od napada”.
- S.N. je ušla u vozilo i ljubazno zamolila putnicu da pokaže kartu. Ali putnica je počela da viče na nju, da govori kako ne želi da plati kartu, kako joj neće pokazati dokumenta i kako ima veze u policiji, a takođe - i nož u torbi. Pri izlasku iz vozila ona je pokušala da udari našu radnicu nekoliko puta, pokazivala joj srednji prst, pa je kontrolorka nju uhvatila za ruku iz čiste samoodbrane, što bi svako uradio - kaže za “Blic” Slavica Stevanović, zadužena za odnose sa javnošću u GSP “Beograd”.
Ni putnica ni kontrolorka nisu povređene. Radnica GSP “Beograd” S.N. je, prema rečima njenih kolega, nakon incidenta nastavila da radi, a detaljan izveštaj i izjavu predala svojoj službi po isteku radnog vremena.
http://www.blic.rs/Vesti/Beogr...P-Beograd-putnici-uvrtala-ruku
[ vlada131 @ 04.03.2011. 21:37 ] @
Citat: Česte su situacije kada putnici žele da napuste vozilo. Stručnjaci za ustavno pravo napominju da kontrolor ne sme da upotrebi bilo kakvu silu da bi sprečio putnika da napusti vozilo. Ukoliko putnik odbija da pokaže kartu, kontrolor nema pravo ni da ga fizički zadrži do dolaska policije.
Svaka naredba vozaču da zatvori vrata da putnik ne izađe napolje, bilo kakvo povlačenje za ruku ili drugi fizički kontakt s putnikom može se okarakterisati kao protivpravno narušavanje slobode kretanja ljudi na javnom mestu.
LOL Extra, što je neko lud da plaća kartu kad ispada da mu ne mogu ništa?
[ Exodusbgd @ 04.03.2011. 21:50 ] @
Napadaju stalno ove kontrolore da su drčni, neljubazni, i sl, ali ima tu i druga strana medalje...
Od juna prošle godine, kako su drastično uvećali broj kontrolora i kako sada nose ove drečave prsluke, mahom su primljeni da rade ljudi preko omladinskih zadruga i HR agencija. To su većinom studenti, ili ljudi koji dugo nemaju posao, pa ih je muka naterala da rade ovako omražen posao.
Evo od juna svakodnevno koristim usluge GSP-a, i mogu samo da pohvalim njihove kontrolore (što se ne može reći i za sam GSP, odnosno poštovanje reda vožnje i sl.), čak mogu reći da su i preblagi. Tolerišu maksimalno ljude koji kucaju karte kad oni uđu na vrata, namignu često dečurliji (srednjoškolcima), i onda se desi ovakav slučaj pa svi krenu da viknu "Uaaa" protiv kontrolora.
Šta da je npr. ova putnica, koja je već rekla da je imala nož u torbi, krenula rukom ka torbi da izvadi nož??? Kontrolorka treba to mirno da gleda, jerbo zakon tako propisuje (da ne sme ni da je dodirne)???
[ jnk @ 04.03.2011. 21:55 ] @
Baš sam se pitao šta bi se desilo da mi dođe ta kontrola i ja kažem nemam kartu i nemam lk. Aj da vidim kako bi me protivpravno lišavao slobode.
[ Nozzlezator @ 04.03.2011. 22:00 ] @
Pa kontrlor nema prava da ti trazi ista , mada komunalni pandur / obican pandur ima i ako neces da pokazes vode te na utvrdjivanje identiteta i mozes da fasujes kaznu od 50 000 dianra a ako nemas licnu kartu kod sebe a kasnije kada utvrde ko si sta si fasujes kaznu od 5 000 dinara ;)
[ Ivan Dimkovic @ 04.03.2011. 22:02 ] @
^
Zbog ovoga treba uvesti ojacana mehanicka vrata koja ne propustaju dok vozac ne pusti - i naravno vrata koja propustaju putnike napolje na izlazu.
Pa ako lik krene da preti, udara ili demolira opremu - lepo se pozove murija jer je u pitanju izvrsavanje krivicnog dela.
Ako je negde puno anti-civilizacijski nastrojenog sveta, ojacana mehanika je najbolje resenje.
[ Nozzlezator @ 04.03.2011. 22:10 ] @
Istovremeno obezbediti vozaca sa tim ojacanjima... ;) Ma ko hoce da se svercuje - samo izadje na sledecoj stanici ako ga zatekne obicna kontrola i to bez vike tuce ili neceg drugog - znaci krajnje kulturno,a ako ga zatekne ova sa pandurima - bolje je da da licnu kartu / ode kupi kartu kod vozaca...
[ nnn @ 04.03.2011. 22:13 ] @
Svejedno, kontrolor nema pravo da vas legitimise, pandur ima pravo ali pandur nema pravo da vase podatke otkrije trecem licu.
[ Nozzlezator @ 04.03.2011. 22:20 ] @
Citat: nnn: Svejedno, kontrolor nema pravo da vas legitimise, pandur ima pravo ali pandur nema pravo da vase podatke otkrije trecem licu.
Jel' moze isecak iz zakona o tome?
[ jnk @ 04.03.2011. 22:26 ] @
Pa mislim da ima u slučaju da ti hoćeš da podneseš privatnu tužbu protiv njega što je ovde slučaj(gsp protiv tebe). Ali u slučaju da nije s policajcem zakonski on sme samo da te udalji iz autobusa nikako ne sme da te zadrži ili da ti traži ličnu kartu.
Kada nam nazi đilas tajkun bude uveo metro ima da krenem da se vozim gradskim prevozom i da plaćam kartu.
[ tahuti @ 05.03.2011. 00:56 ] @
Kada sam dosao u Vankuveru 97 kontrola karata radili su normalni sluzbenici, onda je nastala tranzitna policija koja je u pocetku imala kontrolu na Skytrain-u(tadasnja jedina linija tipa metroa). Posto nisu imali pravo da hapse izvan stanice onda im je provincija dozvolila da to rade, zato sto dileri poceli da rade blizu stanica. I sada ta tranzitna policija gleda karte i po autobusima.
Sta mislis to se ne moze desiti i u Beogradu?
[ Jagnjeca brigada @ 05.03.2011. 07:35 ] @
Jednostavno treba uvesti samo ulaz na prednja vrata i ne mozes da udjes ako nemas kartu, ovo huskanje komunalne policije na gradjanje, zavrtanje ruku od strane kontrolora gradjanjima... to je sve bezobrazno od strane GSP-a.
Dok su bili privatnici i kondukter u njima, svi su placali kartu i naplativost je bila 100 %, uvedite konduktere ili ulaz samo na prednja vrata, sta bijete gradjane i huskate policiju na gradjane. Policiska drzava i zastrasivanje gradjana nigde nisu uspeli, samo ce da napravi bunt.
@Ivan Dimkovic
Ti kao da si pao sa Marsa, pa ne svercuje se samo jedna osoba, nego 95 % ljudi u Beogradu se svercuje. Mislim da bi bilo najbolje odmah da autobus produzi u zabelu, bez ustavnih prava, bez sudjenja i propisa odmah na robiju :) ma kad bolje razmislim odmah u gasne komore, kakva mehanicka vrata :)
[ Azzrael @ 05.03.2011. 09:55 ] @
Citat: Tu dilemu nema profesor ustavnog prava Bogoljub Milosavljević.
- Kontrolori GSP ‘Beograd’ nemaju pravo da legitimišu putnike. To pravo po zakonu imaju samo policija i komunalna policija - tvrdi Milosavljević.
Prava i obaveze putnika
-....
Prava i obaveze kontrolora
- Obaveze
.....
- Prava
2. Legitimisati putnike koji nemaju kartu
Ko koga ovde za**bava?!?
[ nnn @ 05.03.2011. 12:29 ] @
U ovoj zemlji dosta svari jeu fazonu ako prodje prodje. MOje iskustvo jednom je bilo, bio sam malo bezobrazan ali ostao sam bez para, i trebam da se vratim kuci.
Udjem u bus, posle par stanica kontrola, i ovo ono, on bezobrazan i drzak i ja mu tu kazem, vi nemate pravo da me legitimisete, izvadim licnu kartu i procitam sta pise, na zadnjoj strani, i pitam ga da li ste vi sluzbeno lice Republike srbije ovlasceno za legitimisanje? Izadjemo ispred, dodje pandur, ja panduru dam licnu kartu i trazim mu broj znacke i podatke on pita zasto, ja kazem pa da podnesem zalbu ako date moje podatke trecem licu bez moje saglasnosti ili naloga suda. I pandur mi samo vrati licnu kartu i kaze dovidjenja.
[ Ivan Dimkovic @ 05.03.2011. 12:35 ] @
Citat: Jagnjeca brigada
Ti kao da si pao sa Marsa, pa ne svercuje se samo jedna osoba, nego 95 % ljudi u Beogradu se svercuje. Mislim da bi bilo najbolje odmah da autobus produzi u zabelu, bez ustavnih prava, bez sudjenja i propisa odmah na robiju :) ma kad bolje razmislim odmah u gasne komore, kakva mehanicka vrata :)
Nisam ja pao sa Marsa, vec vidim kako su neki drugi resili te probleme kada ima previse super-pametnih ustavno-prosvetljenih njuski koji misle da je drzava 100% "prava" a 0% obaveza.
Mehanicku blokadu ulaza dok se ne plati/pokaze karta ne mozes porediti sa gasnim komorama, osim ako ti nije namera da patetises i pravis totalno besmislena poredjenja. Sto ti, naravno, radis sada.
Resenje jednostavno, i ne krsi nicija "ustavna prava".
Siguran sam da ce GSP u Beogradu preci na to pre ili kasnije, kada im nekoliko kontrolora bude zavrsilo u bolnici, ili kada ih bude tuzio dovoljan broj ustavno-prosvetljenih baraba.
Zato lepo bato - celicna rampa i debeli pleksiglas... pa neka prosvetljeni slobodno opali glavom po tome.
[ Isak666 @ 05.03.2011. 12:36 ] @
Dodjosmo polako od zastoja na vratima i guzve u saobracaju zbog ulaza na prednja vrata, stojanja na kisi i snegu, kasnjenja na posao po sat vremena do prava na predavanje podataka iz LK trecem licu.
Ali to, naravno, nema veze sa tim da se jednostavno ne zeli platiti usluga koja se koristi, nego sa zeljom za legalnoscu i pravednijim poredkom u drustvu.
[ Marko_L @ 05.03.2011. 13:25 ] @
Citat: Siguran sam da ce GSP u Beogradu preci na to pre ili kasnije, kada im nekoliko kontrolora bude zavrsilo u bolnici, ili kada ih bude tuzio dovoljan broj ustavno-prosvetljenih baraba.
Zato lepo bato - celicna rampa i debeli pleksiglas... pa neka prosvetljeni slobodno opali glavom po tome.
Bolje da umesto toga taj novac utroše na klimatizaciju vozila, tapaciranje sedišta, popravku rasklimanih šipki i sedišta koja samo što ne otpadnu, popravku izduvnog sistema tako da gasovi idu napolje, a ne unutra, krpljenje rupa kroz koje duva, sređivanje motora da se ne čuje kao traktor, itd. Da ne pričamo o tome da vozači često voze kao da voze krompir, a ne putnike od krvi i mesa. Poslednji put kada sam koristio GSP, fala bogu bilo je davno, umalo nisam zaradio upalu pluća, jer je u autobusu bilo hladnije nego napolju, a pri izlasku umalo nisam slomio vrat, jer nisam provalio da šipka nije bila fiksirana. Moja devojka je nedavno jedva živa stigla do posla, jer je manijak od vozača naglo ukočio, pa je sa sedišta preletela preko šipke i spasilo je samo to što je bila gužva, pa nije odletela daleko od ostalih putnika koji su joj se našli na putu, što se ne bi moglo reći za neke druge putnike od kojih je jedna devojka imala i prelome. Slično se desilo i mojoj koleginici, svega nekoliko dana kasnije, samo što je ona prošla mnogo gore i završila na urgentnom. To je već dvoje ljudi, samo u mojoj neposrednoj okolini, u roku od 2 nedelje, što znači da te pojave nisu nekakav izuzetak, već redovna pojava.
Da se razumemo, ja ne spadam u one koji smatraju da uslugu ne treba platiti, naprotiv, nikada nisam pokušavao da dobijem nešto na mufte ili da se provučem bez plaćanja, ali spadam u one koji za svoj novac očekuju adekvatnu uslugu. Pa sad, neko može da kaže da će i usluga biti bolja kada se smanji broj švercera, ali ja mislim da to treba da bude obrnuto. Mislim, zamisli da odeš u restoran, a oni ti donesu pokvarenu hranu i buđav hleb uz izgovor da im je slaba naplata, pa će i hrana biti bolja kada se to popravi. Jednostavno ne ide. Ja nemam ništa sa švercerima i samim tim to ne može biti izgovor da se meni, koji uredno plaćam kartu svaki put kada koristim GSP, pruža loša usluga. Verujem da bi se poboljšanjem usluge povećala i naplativost karata. Hebi ga, naplativost karata kod privatnika je bila 99%, a jedan od glavnih razloga je i taj što su ti autobusi bili klimatizovani, imali udobna tapacirana sedišta, muziku... pa je bila milina voziti se njima. Mislim, ako kondukter nema prava da nekoga legitimiše ili primeni silu, onda je kondukter kod privatnika još manje imao prava na to, pa zašto tada nije bilo onih koji se "prave pametni" i pozivaju na svoja prava, nego je ogromna većina ipak plaćala kartu ?
Ako nemaju novaca za poboljšanje usluge, makar klimatizaciju da srede, onda nemaju ni za blindirana vrata, pa nema smisla ni razmišljati o tome. Simple as that. Mada ne verujem da su pare u pitanju. Ako nemaju para, od čega onda plaćaju ove silne konduktere i kontrolore koje su zaposlili ? Dakle, izgleda da nije problem u parama, nego u tome što je neko odlučio da se malo igra sile.
[ Ivan Dimkovic @ 05.03.2011. 13:29 ] @
@Marko_L,
A koje ce to pare da uloze ako je tacno da se vecina gradjana svercuje?
Najbolje je da se zaduze kod neke banke i uvedu japanski nivo usluge, klima uredjaje, grejace sedista,... Cim to urade, bice sasvim dovoljno postenih koji ce taj gest ceniti i odmah krenuti da placaju karte!
Oh wait...
Citat:
ebi ga, naplativost karata kod privatnika je bila 99%, a jedan od glavnih razloga je i taj što su ti autobusi bili klimatizovani, imali udobna tapacirana sedišta, muziku... pa je bila milina voziti se njima. Mislim, ako kondukter nema prava da nekoga legitimiše ili primeni silu, onda je kondukter kod privatnika još manje imao prava na to, pa zašto tada nije bilo onih koji se "prave pametni" i pozivaju na svoja prava, nego je ogromna većina ipak plaćala kartu ?
Nesto mi se cini da razlog zasto je naplativost bila 99% (ako je to tacno) sasvim druge prirode... privatne prirode ;-)
Bice da je privatnika boleo stojko za ustavna prava putnika i da je neplatise bez problema izbacivao napolje.
Ja sam licno bio svedok batinanja putnika i brutalnog sutiranja napolje pre jedno 8 godina. Privatni prevoznik, Karaburma.
Citat:
Ako nemaju novaca za poboljšanje usluge, makar klimatizaciju da srede, onda nemaju ni za blindirana vrata, pa nema smisla ni razmišljati o tome. Simple as that. Mada ne verujem da su pare u pitanju. Ako nemaju para, od čega onda plaćaju ove silne konduktere i kontrolore koje su zaposlili ? Dakle, izgleda da nije problem u parama, nego u tome što je neko odlučio da se malo igra sile.
Verovatno kao i sve ostale drzavne i polu-drzavne sluzbe - dotacijama iz budzeta. A ideja drzave u deficitu nije da povecava dotacije, pogotovu ne ako nema vidnog poboljsanja (finansijskog).
Osim ako ne mislis da ce ideja gore funkcionisati, jedino sto im ostaje je da povecaju naplativost voznji prvo - a onda ce im ostati i vise love za investicije u flotu.
[ Isak666 @ 05.03.2011. 13:35 ] @
Ja znam samo da je NS imao solidne buseve, pre nego sto sam otisao su poceli da nabavljaju nove (neka me neko iz NS ispravi ako nije tako), ali i da je naplata karata 90%.
[ Ivan Dimkovic @ 05.03.2011. 13:39 ] @
Bice da je mogucnost imanja kvalitetnih autobusa u debeloj korelaciji sa % naplate karata ;-)
[ Marko_L @ 05.03.2011. 16:51 ] @
Citat: @Marko_L,
A koje ce to pare da uloze ako je tacno da se vecina gradjana svercuje?
Najbolje je da se zaduze kod neke banke i uvedu japanski nivo usluge, klima uredjaje, grejace sedista,... Cim to urade, bice sasvim dovoljno postenih koji ce taj gest ceniti i odmah krenuti da placaju karte!
Kako koje ? Pa iste one koje bi uložili na blindiranje vrata i nekakve rampe koje si ti predložio. Primeti da ja nisam pričao ništa o prihodima GSP, niti me isti zanimaju iz bilo kog ugla. Sa tom firmom nemam ništa već poduže vremena i drago mi je zbog toga. Ja sam se samo osvrnuo na tvoju opasku o tome šta treba napraviti, pa ko velim ako ima para za to, onda bi možda bolje bilo uložiti taj novac u bezbednost putnika i poboljšanje usluge, pa bi verovatno dobar deo sadašnjih švercera počeo da plaća kartu.
Pouzdano znam da se neki ljudi švercuju samo zato što osećaju revolt zbog neadekvatne usluge. Evo konkretno, imam drugara koji je redovno plaćao kartu, ali je prestao to da radi posle nekoliko neprijatnih situacija, kao što je kašnjenje na posao (uz odbijanje od plate) jer je čekao autobus preko 40 minuta ili bahatog ponašanja kontrolora koji mu je pocepao duks, iako je imao kartu, ali otkucanu u drugom autobusu koji se pokvario pre nego što je stigao do prve sledeće stanice. I bilo je tu još par sličnih situacija, a i sam sam doživljavao slične stvari. Jednostavno rešio čovek da naplati odštetu na jedini način koji mu je dostupan.
E sad, nije da ja podržavam takvo ponašanje i naplatu odštete na svoju ruku, što sam i njemu rekao, ali ga sa druge strane razumem. Šta on drugo može da uradi, ako izuzmemo privatnu tužbu i sudski proces koji može da potraje godinama.
Citat: Nesto mi se cini da razlog zasto je naplativost bila 99% (ako je to tacno) sasvim druge prirode... privatne prirode ;-)
Bice da je privatnika boleo stojko za ustavna prava putnika i da je neplatise bez problema izbacivao napolje.
Ja sam licno bio svedok batinanja putnika i brutalnog sutiranja napolje pre jedno 8 godina. Privatni prevoznik, Karaburma.
Ma vidim, GSP se sve ubi od poštovanja prava putnika. Eno, sam si lepo rekao da ima ljudi koji hoće 100% prava i 0% posto obaveza i ja se u potpunosti slažem sa tim. I sam sam više puta kritikovao ljude koji razmišljaju na taj način i ne osećaju trunke odgovornosti ni prema sebi, ni prema drugima. Ali, to treba da važi i za GSP. Zašto oni da imaju 100% prava, a 0% obaveza ? Zar nije bezbednost putnika jedna od njihova obaveza ? Pa kako onda svaki drugi autobus ima problema sa kočnicama, rasklimanim šipkama, izduvnim gasovima koji prodiru u unutrašnjost autobusa... to su sve stvari koje potencijalno ugrožavaju život putnika. Da ne pričamo o vozačima koji ne poštuju saobraćajne propise, voze prebrzo, naglo skreću i koče i uopšte se ponašaju kao da voze jabuke, a ne ljude. Time ne samo da ugrožavaju život svojih putnika nego i ostalih učesnika u saobraćaju.
A što se tiče batinanja u privatnim autobusima, to što si ti video je izuzetak, a ne pravilo. I ja sam se u tom periodu redovno vozio privatnim autobusom, a i radio sam par meseci kao kondukter kod privatnika i samo jednom sam prisustvovao nečemu što se može nazvati incidentnom situacijom. Naime, jedan putnik je tvrdio da je ratni invalid, što se na prvi pogled nije moglo zaključiti, pa je kolega insistirao da mu ovaj pokaže invalidsku knjižicu ili tako neki dokaz, na šta je ovaj počeo da preti i psuje. Ja sam onda prišao, izvadio iz džepa 3 dinara i rekao kolegi "Evo ja ću da platim kartu, vidiš da je čovek zaboravio dokumenta, a nema pare za kartu", na šta se ovaj postideo (po sistemu "Ko bre nema pare za kartu, daj ovamo 5 karata") i platio. A batinanje nikada nisam video, niti je to mogla biti česta praksa s obzirom da su većinom kao kondukteri radili klinci, studenti, devojke... koijma sama fizička konstrukcija nije omogućavala da nekoga nasilno izbace napolje, osim ako se ne radi o nekoj starici ili invalidu.
Citat: Verovatno kao i sve ostale drzavne i polu-drzavne sluzbe - dotacijama iz budzeta. A ideja drzave u deficitu nije da povecava dotacije, pogotovu ne ako nema vidnog poboljsanja (finansijskog).
A zašto bi to mene trebalo da zanima ? Ako se dotiraju iz budžeta koji i ja punim, sa kojim mi pravom onda naplaćuju kartu ? A ako već naplaćuju kartu, onda valjda treba i da dobijem adekvatnu uslugu za taj novac. Ako to ne mogu da obezbede, neka se privatizuju. Jednostavno ne razumem tu ideju javnog prevoza i uopšte bilo kog javnog servisa, koji se zapravo samo tako zove, a naplaćuje komercijalnu cenu usluga i u svemu se ponašaju kao privatnici. Valjda je ideja nekakvog javnog bilo čega da omogući uslugu ili servis i onima koji ne mogu da plate komercijalnu cenu, a treba im. A kod nas imaš javni GSP koji naplaćuje komercijalnu cenu karte, javni EPS koji naplaćuje komercijalnu cenu struje, javni RTS koji emituje ekonomsko propagandni program, javni Telekom (koji, fala onoj stvari treba da se privatizuje uskoro) koji naplaćuje komercijalne cene telefoniranja i interneta. Meni nešto tu ne štima, što ne mora značiti da sam u pravu.
Uostalom, ja sam pre svega za potpunu liberalizaciju tržišta i da se sve privatizuje (osim naravno policije i sličnih ustanova), pa nek tržište reguliše cene i kvalitet usluge. Siguran sam da bi odnos bio povoljniji.
[ BluesRocker @ 05.03.2011. 17:56 ] @
Ja sam isto za plaćanje, ali treba i putnici da imaju neka prava, a i ne samo putnici. Dobar broj autobusa ispušta crni dim koji truje i pešake i vozače iza njih. Ne postoje automati za poništavanje karata, a postojali su pre 30 godina. Kad ti crkne autobus, a dešava se to često, niko ti ne vraća pare. Na možeš da presedaš ni ako ideš samo po 2 stanice jednom linijom, odnosno možeš ali da platiš 2 karte. Ne može da se kupi karta za jedan dan ili više dana, makar bila "muška" ili "ženska" što je loše za razvoj turizma. Polasci uopšte nisu redovni već čekaš po 20-30 minuta pa onda naiđu 3 autobusa na istoj liniji jedan za drugim. GSP vozači voze kao na reliju.
Rešenje je ili da to preuzme neko sposoban (što znamo da se neće desiti, ali ne bi uopšte bilo teško) ili da se napravi neki tender i da ponuđači ponude cenu karte/mesečne/frekvenciju/uslove pa da se izabere najbolji ponuđač (a i to bi verovatno bio promašaj, nameštanje tendera).
[ Isak666 @ 05.03.2011. 18:32 ] @
Mene interesuje sta bi mogao biti problem (osim novca) uvodjenju automata za prodaju karata na nekim stanicama, ako vec ne moze svuda?
[ Jagnjeca brigada @ 05.03.2011. 19:41 ] @
50 dinara za kartu ili 2700 dinara za markicu, u sadasnjim uslovima je puno uzevsi u obzir da GSP neplaća porez i akcize za gorivo, i to placas voznju u prepunom busu, gde su ljudi voze kao sardine. Za 50 dinara kao putnik hocu da se eliminise: sardina prevoz, uredno kašnjenje prevoza, predratna prevozna sredstva i cesti kvarovi istih, da ne dobijem upalu bubrega od ledenih sedista ako uspem nekad da sednem, da vrata dihtuju u autobusu tj. da me ne hvata inje po kosi kad se vozim gradskim prevozom, da mi od Novog Beograda do Voždovca ne treba najmanje četiri prevoza da odem i da se vratim tj. da moram da kupim četiri karte tj. da nema dnevne i nedeljne karte po zonama. Čistoću i ispravnosti autobusa ne treba ni spominjati. Hoću da mi GSP vrati kartu ako se autobus pokvari.
U sadasnjim uslovima pravilno bi bilo da ima karte za sedenje i stajanje, to bi bilo uredu i pravicno, a ovako je pljacka putnika koji se voze kao sardine, za takve uslove stavi kartu neka bude deset dinara, jer ta cena odgovara nivou njihove usluge.
Problem je sto Srbija ima toliko sirotinje, sirotinju koja nema ni za hranu pa tako hoce da ustede 50 dinara, a njih autobusima biju kontrolori. Kad negde kreneš treba možda i presesti i vratiti se odakle si pošao, a koliko ima jos takvih koji hoce da ustede za veceru, u ovoj zemlji pokradenoj i sa najvise nezaposlenih u regionu... Bice sve vise incidenata, ljudi nemaju za hleb a oni ih gone kao kriminalce, dok pravi kriminalci setaju slobodno.
Vecina ljudi prevoz koji dobije koristi za racunu struje vode! Svesno se svercuju do posla! Svi zivimo na rubu egzistencije a cene su nam vise nego u najskupljuj metropoli Evrope. sa ovakvim standardom i pritiskom narod nece moci vise da izdrzi! Ovo je samo dokaz o tome koliko je ovo drustvo osiromaseno, pa nemamo para ni za kartu za prevoz.
BTW Dimkocicu ako nisi pao sa maras, onda si sa kruske, npr. kontrola nahvata neku "budalu" bez karte i nece da mu otvori vrata... sta ako sam on izvadi bombu i ugrozi ceo autobus, bolje mu otvori vrata i izbaci ga napolje sto da drugi putnici ispastaju zbog "budale" - silovatelji, ubice i lopurde slobodno setaju gradom? cista represija nad narodom koji nema ni za leba, sto je tebi normalno u Nemackoj ovde nije, svuda oko nas u Srbiji se oseca tenzija, nervoza prag tolerancije nam je jako nizak! Posebno kada se se vide predstavnici vlasti, kotrolori i druge sluzbe koje se bave plasenjem naroda da plati za ono sto ne moze da zaradi. Zakon je jasan " Udaljiti neispravnog putnika iz vozila "
Samo se u drzavama poput nase raspravlja na temu da li se neka usluga placa... Pa se sad postavlja pitanje ko je kriv sto je gradjanima Srbije ugrozeno pravo slobode kretanja, jer nemaju love za GSP? Svi koji ne kupuju kartu oni i na taj nacin izrazavaju svoje nezadovoljstvo.
[ Isak666 @ 05.03.2011. 20:17 ] @
^^
Citat: Član 13.
(1) Svako ima pravo na slobodu kretanja i izbora stanovanja u granicama pojedine države. (2) Svako ima pravo da napusti svaku zemlju, uključujući i vlastitu, i da se vrati u svoju zemlju.
Nigde ne stoji da to mora biti motorizovanim transportnim sredstvom.
Interesantno je kako jedino u BG od cele Srbije gde su prihodi manji nego u glavnom gradu placaju prilicno urednije ono sto su dobrovoljno izabrali da koriste kao uslugu.
Svoje nezadovoljstvo mozete i konstruktivnije da iskoristite, jer bi neko mogao da pomisli da jednostavno necete da placate kartu.
[ Odin D. @ 05.03.2011. 20:48 ] @
Mogu oni da rade sta god hoce.
Dok god nema postovanja naroda prema GSP-u, prema drzavi i svemu onome sto je predstavlja... sve je to pisanje uz vjetar.
A i nema sta da se postuje. To je problem.
[ Ivan Dimkovic @ 05.03.2011. 21:11 ] @
Citat: Jagnjeca brigada
Pa se sad postavlja pitanje ko je kriv sto je gradjanima Srbije ugrozeno pravo slobode kretanja, jer nemaju love za GSP?
Sta, Srbija ima Ustav koji garantuje da drzava treba da ti obezbedi motorizovano kretanje?
WOW!
Pravo cudo, kako nema vise imigranata onda u takvu jednu zemlju snova.
[ Jagnjeca brigada @ 06.03.2011. 06:19 ] @
Gradjani Srbije, hoce da rade i zarade za sebe i svoje porodice. Nazalost u Srbiji to nije moguce, pa se to reflektuje i na odnos prema GSP-u.
npr.:
Da li to država ne vidi kako građani žive, ili, što je verovatnije, ne želi to da prizna, jer su brojke alarmantne pa ako se zvanično ne izgovare možda će manje boleti? Jer kako drugačije objasniti da je država izbrojala da je od početka ekonomske krize bez posla ostalo oko 280.000 ljudi, a zapravo ih je oko 400.000? To je ogromna armija nezaposlenih, koja se pridružila već velikom broju onih koji su u Srbiji bez posla. Teško je prognozirati kada bi se trend rasta broja nezaposlenih mogao zaustaviti, ali je izvesno da to, uprkos optimizmu koji gaji vlast, ne treba očekivati brzo jer Srbiji nedostaju i radna mesta i investicije i ekonomičnija proizvodnja.
Slično je i s brojem korisnika različitih socijalnih davanja jer se i tu priznate i stvarne brojke ne podudaraju. Po rečima predsednice Asocijacije slobodnih i nazavisnih sindikata Srbije Ranke Savić, u Srbiji je sada oko 500.000 građana korisnika socijalne pomoći, ali je oko dva miliona ljudi siromašno, oko 700.000 ljudi živi ispod donje granice siromaštva. Uz to, ukazuje Ranka Savić, u Srbiji je oko tri miliona izdržavanih lica.
– Broj korisnika socijalne pomoći je daleko veći nego što se priznaje, a sigurno je da ih je oko 1,5 milion – kaže Ranka Savić. – Već sad se predviđa da će biti oko 70.000 novih korisnika, što ukazuje na to da je situacija u Srbiji katastrofalna. To pokazuje da vlast nije socijalno odgovorna jer nema novih radnih mesta, investicija, socijalnog dijaloga, nema plana da se stanje reši. Po njenim rečima, već godinama se govori i ukazuje na to da je neopohdno uvesti socijalne karte, čime se dobija prva slika o broju i potrebama korisnika socijalnih davanja države.
http://www.dnevnik.rs/sr-lat/node/24521
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|