[ Gazzu @ 14.04.2011. 15:27 ] @
Do sada sam koristio zuti Einhell, kojem casovi otkucavaju pa bih da uzmem nesto novo.
E sad nekoristim busilicu nesto preterano, sklopio sam do sad par kuhinja i jos po nesto. Znaci nekoristi se profesionalno.
Gledao sam B&D 12V 700O/min i Skill 550 O/min,(B&D trebutno ima da se nadje u metru) nisam isao nesto visoko sa cenama oko 5000 dinara.
Htedoh da uzmem busilicu sa 2 brzine ali kad sam video koliko kostaju odustao sam od toga.
Imam jos par pitanja pored ovoga.

Da li ima neke velike razlike izmedju 12v i 14v, bar u nacinu koriscenja kod mene?

Dvanajestica ima od 1 do 5 ka zatezacu, a jace imaju od 1 do 11 ili vise, koja je tu razlika?

Da li cu moci sa busilicom od 12v da busim drvo ili nesto drugo ili da je iskljucivo koristim za zavrtanje?

Koliko su bitni obrtaji u minuti?

Hvala!!!
[ dekster2 @ 14.04.2011. 15:36 ] @
MAKITA,18V.Više volti jača je,nije jeftina ali je gabaritno mala i zgodna za ruku.E sada pitanje je koliko
je tebi interesantno jer nisi profi korisnik.Ja je nemam,koristio sam je mesec dana,uzeta od profi stolara koji je eksploatiše
svaki dan.Svaku koju kupiš,trebao bi svremena na vreme da je koristiš zbog baterije,uostalom kao i svaki uređaj na baterije.
[ Gazzu @ 14.04.2011. 16:07 ] @
Citat:
MAKITA,18V.Više volti jača je,nije jeftina


Citat:
nisam isao nesto visoko sa cenama oko 5000 dinara


[ Java Beograd @ 15.04.2011. 07:56 ] @
Profi alat za profi korisnike, hobi alat za amatere. Sve ostalo je čisto bacanje para.
[ guliver64 @ 15.04.2011. 10:06 ] @
imam slican problem, einhell od 18V je pri kraju,
ali
problem je u baterijama, cini mi se da je ostalo potpuno ispravno, zubcanici,lezajevi su kao novi
nesto razmisljam
da prepakujem akomulator sa baterijama Sanyo eneloop , trebalo bi mi 12 kom, cena bi bila oko 2500din
relativno retko koristim alat, vecinom je bas problem u samopraznjenju, i uvek kad sam krenuo nesto da radim me je izdalo punjenje
te sanyo baterije koristim u foto aparatu, stvarno dugo drze - to im je i namena, samopraznjenje je svedeno na minimum, valda za 2 godine stajanja bez dopunjavanja gube 25%
jel ima neko iskustva sa prepakivanjem ?
[ Java Beograd @ 15.04.2011. 10:15 ] @
Ja msilim da mogu da se kupe baterije, kao rezervni deo.
[ dekster2 @ 15.04.2011. 10:20 ] @
Koincidencija,juče mi drugar zbog toga što ne koristi često bušilicu pokazao šta je uradio,jer mu treba 2500 za prepakivanje
baterija a toliko je nova po hipermarketima.Čak sam i ja video negde B.dekerovu za te pare.Šta je uradio.Zalemio je od punjača
žice na kontakte baterije /pri vrhu/.Kada u bode u struju vrti malo sporije i čim malo dopuni bateriju bušilica se normalno ponaša.
Čim izvadi iz struje,vrti 30 sec i to je to.Da ti čisto opišem koliko je njegova baterija slaba.
[ Gazzu @ 15.04.2011. 13:42 ] @
Da se pohvalim da asm resio svoj problem.

Kupio sam Skil 1001 AA po ceni od 5000 dinara

http://www.nejlepsiceny.cz/akusroubovaky/skil-1001-aa.html

prezadovoljan sam i cenom i sta sam dobio za te pare. Ima i varijana 14v ali je ona 8000 dinara.

E da zaboravih da kazem de sam pazario ...

http://www.****.rs/

roba je trenutno na akciji i imaju svasta nesto.

Pozdrav svima.

Edit moderatora: Protiv pravilnika foruma je postavljanje linkova

[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 17.04.2011. u 20:52 GMT+1]
[ veljkoE @ 15.04.2011. 17:38 ] @
zeleo bih da dodam nesto povodom teme buducim mogucim vlasnicima AKU busilica

ukoliko ne planirate da koristite doticni alat dosta cesto, odnosno kupujete zato sto je jeftino i prakticno
misljenja sam da vam se vise isplati kupiti neku busilicu na struju SA potenciometrom, odnosno sa mogucnoscu kontrole brzine obrtaja sa onim dugmetom, tj. da nije direktna

cena je tu negde, a ne moze se porediti trajnost BEZ odrzavanja
pricam , naravno, o hobi varijanti, tipa zeleni bosch, B&D i sl. Cak se mozda najvise isplati neki mali model od plavog boscha , pogotovo GSB 13 cija je cena oko 70€, a verujte mi, to je jedna savrsena busilica , odlicno izbalansirana, sa svim "funkcijama". Iako privatno imam metabo, koja jeste bolja od ove, ali opet je pre preporujem nego model koji licno posedujem. ( bošovu koristim na poslu)

dakle, AKU alat je namenjen za (skoro pa) svakodnevnu upotrebu, a hobi varijante su namenjene samo za, da ne kazem, jednokratnu upotrebu stanovnika u evropskoj uniji, gde kosta oko 20-30 € i to kad im dodje neki namestaj i moraju sami da ga sklope umesto da plate radnika 100€

[ joojant200 @ 15.04.2011. 20:28 ] @
Sta uraditi sa aku busilicom (zavrtacem) kad crkne baterija?

Neko je spominjao prepakivanje baterije za 2500 din, problem je sto ista takva nova busilica sve sa koferom kosta 2300.
Ali mi je to cisto bacanje para posto ce garant opet otici baterija za godinu i jedan dan.

[ Horvat I @ 16.04.2011. 09:53 ] @
I opet kupiš novu. Ja sviou koristim as 3 gel aku iz kinezkih lampi
[ eeestablishment @ 16.04.2011. 16:24 ] @
[quote]veljkoE: zeleo bih da dodam nesto povodom teme buducim mogucim vlasnicima AKU busilica

ukoliko ne planirate da koristite doticni alat dosta cesto, odnosno kupujete zato sto je jeftino i prakticno
misljenja sam da vam se vise isplati kupiti neku busilicu na struju SA potenciometrom, odnosno sa mogucnoscu kontrole brzine obrtaja sa onim dugmetom, tj. da nije direktna

cena je tu negde, a ne moze se porediti trajnost BEZ odrzavanja
pricam , naravno, o hobi varijanti, tipa zeleni bosch, B&D i sl. Cak se mozda najvise isplati neki mali model od plavog boscha , pogotovo GSB 13 cija je cena oko 70€, a verujte mi, to je jedna savrsena busilica , odlicno izbalansirana, sa svim "funkcijama".

Potpisujem , . . . . . . . . . . . . . . . . uzmite sto manju i kvalitetniju (makita,bosch,metabo,dewalt) el buslicu sa potenciometrom i imace te i zavijacicu za ceo zivot.
PozZz . . .
[ Gazzu @ 16.04.2011. 20:51 ] @
Citat:
Potpisujem , . . . . . . . . . . . . . . . . uzmite sto manju i kvalitetniju (makita,bosch,metabo,dewalt) el buslicu sa potenciometrom i imace te i zavijacicu za ceo zivot.
PozZz . . .


Sve to stoji sto vi kazete i ja se slazem sa tim, ali prvo i osnovno je sa kolikim budzetom raspolazemo. Ja nisam imao mogucnost da dodam jos para i da uzmem nesto bolje. I jos jedna bitna stvar je koliko ce te koristiti alatku koju kupite, po mom misljenju je suludno da dajem pare za bilo koju hvalitetnu stvar ako cu ja da je ukljucim 2-5 puta godisnje. Sa druge strane ljudi koji kupuji hobi i kineski alat moraju da znaju da taj alat ima granicu koriscenja ( nemogu da se koriste konstantno duze vrene).

Jos jednastvar kod ove nove busilice kad stavim dodatak na koji idu drugi dodaci za zasrafljivanje i kad ukljucim kao da baca i da nije ukonusu. Zamenio sam par tih dodataka( imao sam ih u drugom alatu i u drugo mkoferu sa aku busilicom) i uvek se ponasa isto. Probao sam i da stavim burgije, kodnjih nije toliki intenzitet bacanja kao kad stavim dodatak za zasrafljivanje. Probao sam i kod stare aku busilice i isto se dogadja.
Pa me interesuje da li josnekoima ovakvu situaciju i da lije to normalno.

Jos jednom hvala svima na odgovorima.
[ veljkoE @ 16.04.2011. 21:08 ] @
naravno da nije normalno, idi lepo u zameni uredjaj, ima sad ovaj novi zakon o zastiti potrosaca pa ... koliko god da kosta ne moze ti prodati uredjaj koji je neispravan ili nije u centru pa koje god da je marke. Dok je nov ima da bude lep i da deluje potpuno kvalitetno odradjeno
[ eeestablishment @ 17.04.2011. 08:36 ] @
[quote]Gazzu: Sve to stoji sto vi kazete i ja se slazem sa tim, ali prvo i osnovno je sa kolikim budzetom raspolazemo. Ja nisam imao mogucnost da dodam jos para i da uzmem nesto bolje.

O tome se i radi.El busilica bi trebalo da je jeftinija od AKU shrafilice.Pravilnom i pazljivom upotrebom ove prve imacete i mogucnost zavijanja (shrafljenja)
Naravno ovo je malo pausalno i cene zavise od modela do modela . . .
Jeftinije busilice , pa jos ako su od manje poznatih proizvodjaca nemaju tu mogucnost pa jos ako im i futer baca ( kao kod tebe ) onda .....................
Imam drugara koji je svojevremeno narucio punu kutiju EINHEL ( zuti ) proizvoda ali i dan danas zajmi od mene alat kad nesto ozbiljno radi.
PozZz . . .

[Ovu poruku je menjao eeestablishment dana 17.04.2011. u 16:29 GMT+1]
[ bakara @ 17.04.2011. 12:48 ] @
Citat:
eeestablishment
O tome se i radi.El busilica bi trebalo da je jeftinija od AKU shrafilice.Pravilnom i pazlivom upotrebom ove prve imacete i mogucnost zavijanja (shrafljenja)
Naravno ovo je malo pausalno i cene zavise od modela do modela . . .
.

Pa nije da je bas jeftinija, otprilike isto kostaju, s tim ako nekome treba acu srafilica njemu ne odgovara kabl.
Namenske srafilice sa kablom ipak kostaju malo vise od obicnih jeftinih busilica.

LM, covek je kako je rekao kupio skil a to nije bas srafilica u rangu najlosijih i ja bih za njih rekao da mogu da posluze i za nesto ozbiljnije, naravno to sto je kriv futer reklamirati.



Ja sam se zbog neceg drugog ukljucio...

Ja imam jednu srafilicu kojoj je riknula baterija, i nemam nameru kupovati drugu bas zbog tih losih baterija a ne koristim je stalno i vise mi odgovara srfilica na kabl.

Ono sto mene zanima da li je neko probao da skine onu samostezajucu glavu sa podesavanjem sile te srafilice i stavi na obicnu busilicu?

Ja nikako ne uspevam da je skinem jel tu postoji neki fazon?
[ eeestablishment @ 17.04.2011. 15:27 ] @
Slazem se , shrafilica sa kablom ( elektricna ) je majka-mara za tu vrstu posla.
Svojevremeno smo takvu ( bosch-plavi ) koristili u dve smene neprekidno 2,5god i nista joj nismo mogli , a za to vreme je masa drugog alata pogorela.
Mene zanima kako se one ponasaju kao bushilice?
Videh svojevremeno garnituru burgija ( 5,6,7,8,9,10 ) koje su u donjoj zoni imale prihvat ( shestougao ) kao za shrafilicu , pa me zanima kako sve to izgleda u praksi ?
PozZz . . .
[ veljkoE @ 17.04.2011. 21:02 ] @
Citat:
bakara:
Ono sto mene zanima da li je neko probao da skine onu samostezajucu glavu sa podesavanjem sile te srafilice i stavi na obicnu busilicu?

Ja nikako ne uspevam da je skinem jel tu postoji neki fazon?


istina je da nisam to nikad pokusao, iz vise razloga, prvi je da nisam imao razloga, a drugi je sto su to dva razlicita sistema
jedno je glava busilice, to nije problem
ovo drugo je hm, menjacka kutija tj gearbox sa sitemom za "proklizavanje", verujem da je slicna idea kao kod mikrometra, al da ne lupam posto ne znam
tako da sam siguran da se to ne moze prebaciti na neku drugu busilcu, osim na istu
vidi upload


ove sestougane burgije (prihvat) sam video pre par godina na TV-u. koristili ih nekakvi majstori sto rade ono uredjenje stana. ne postavljaju se u glavu, nego u glavi vec ima onaj prihvatnik biceva, pa samo menjas, a drzi ih magnet
ako bi ih stavljao u futer, gubi se njihov smisao brze zamene

ko zna, mozda su nekom i prakticne

i na kraju, te aku bisilice su prvenstveno busilice sa mogucnoscu zavrtanja srafova sa podesavanjem proklizavanja
srafilica ili šauberica je nesto drugo, malo drugaciji sistem sa prestankom zavrtanja - "na iskakanje"
drugi upload

[Ovu poruku je menjao veljkoE dana 18.04.2011. u 16:15 GMT+1]

[ triac @ 23.04.2011. 19:15 ] @
@Gazzu

To je mahom mana kod jeftinijih alata, slabija kontrola u svim sektorima pa i u delu oko centriranosti futera.
Da li ce ti to neko uzeti u obzir ne znam, ja kada sam kupovao busilicu na gajtan od Enhela i meni je decentriran futer i nisam je ni menjao.
Evo radi jos uvek, da sam uzimao Boscha sigurno bi menjao...

p.s

Inace iako si naveo do koliko para ces ici sa kupovinom uvek se nadje neko da predlozi neku
"profi-mnogo-dobru" stvar hehehe, valjda ljudi pisu o onome sto bi teli da imaju bez obzira na potrebu.
He he imam i ja jednu zelju http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAP...mid=oesg&item=230447267130
[ Gazzu @ 25.04.2011. 17:00 ] @
Citat:
He he imam i ja jednu zelju


Nadam se da ce ti se jednog dana ispuniti zelja.
[ uskok @ 18.03.2012. 16:25 ] @
Kako ne bih otvarao novu temu, probacu da postavim pitanje ovde, pa se nadam da ce neko i procitati :)

Interesuje me da li bih i gde u Srbiji mogao da kupim dodatak za aku busilicu u vidu rotacione cetke za cetkanje i sapunjanje mebla ili slicno? Nesto poput ove na slici dole:


Narvno, ako neko ima bolje resenje, a da ne kosta nenormalno skupo, slobodno neka predlozi.
Hvala svima
[ zeljkoprotic @ 01.06.2012. 08:10 ] @
Pošto tema nije mrtva, da i ja nešto pitam. Nabavio sam Bosch GSB 14.4V V2 proff... i radi ok samo imam jedno možda glupo pitanje: da li ona ima mogućnost
laganog ubrzavanja zbog šrafljenja, pošto ova ima na prekidaču prazan hod do pola a onda počne da okreće punom brzinom?
Hvala unapred!
[ Java Beograd @ 01.06.2012. 08:23 ] @
Ne znam za konkretan model, ali znam da SVE accu alatke koje sam u životu uzeo u ruke (bilo pri radu ili u robnoj kući) imaju potenciometar na prekidaču. Bio bih potpuno iznenađen da taj Bosch nema potenciometar. Usudio bih se da tvrdim da ipak sa tim tasterom nešto nije u redu.
[ zeljkoprotic @ 01.06.2012. 12:56 ] @
Pošto i ja mislim da je do prekidača, da li neko zna kojim putem da krenem, da skidam prekidač pa da ga dam nekom boljem sa znanjem elektronike ili da probam
u servisu, i kojem servisu preporučujete...?
[ botr @ 17.10.2014. 15:13 ] @
U cemu je razlika izmedju baterija 12, 14,4 i 18v? Da li su ove od 18v uvek jace, npr. Womax 18v vs Skill ili Bosch 12v?
[ vladd @ 17.10.2014. 16:03 ] @
Snaga busilice zavisi od motora.
Visi napon resava neke probleme DC motora, manja struja starta i manja srednja struja za istu snagu

Problem su i tasteri i prekidaci za velike struje pri jednosmernom naponu.

Zato se podize napon baterija, zbog strujnih ogranicenja ostalog pribora.

Kvalitet same busilice zavisi od materijala, izrade i koncepcije, a komercijalno se uvek bolja izrada vezuje za vise napone i vece snage.
[ botr @ 17.10.2014. 16:45 ] @
E sad mi nista nije jasno :D

Koliko je bitan maksimalni obrtni momenat?
[ Lavlja_Jazbina @ 17.10.2014. 18:41 ] @
Citat:
U cemu je razlika izmedju baterija 12, 14,4 i 18v?

Verovatno u snazi busilice,mada mali bosch (plavi) sa manjom barerijom ima vecu snagu od velike.Mozda planetarni zupcanici(ako je to prenos)
nadohnadjuju tu snagu.Nikako da se odlucim za ponovnu kupovinu kvalitetne busilice zbog zanemarivanja punjenja.Koristim povremeno,izgleda nedovoljno
da bi baterija duzetrajala.Imam kineza koji ako zapne u 4 srafa,to je to do novog punjenja.
[ vladd @ 17.10.2014. 20:12 ] @
Maksimalni obrtni momenat i moze i ne mora da bude bitan.

Prakticno, ako baterijska busilica "klizi" namenom ka odvijacu, onda se povecava obrtni momenat. A ako ima "zelju" da bude busilica, onda se pravi kompromis maksimalne brzine o obrtnog momenta.

Zato je pri izboru vazno da korisnik odabere alat koji ce mu najcesce biti od koristi, a sto manje da bude "multipraktik".

Ako ce da busi rupe, bolje je da ima veci broj obrtaja, ako ce da srafi velike kolicine srafova, recimo pri radu sa stolarijom(busenje mekog materijala), bolje da gleda veci OM.
[ botr @ 17.10.2014. 20:41 ] @
Meni prvenstveno treba za GKP ploce, eventualno da izbusim neku rupu, a da ne moram da razvlacim produzni kabl i za slicne sitnice. Za ozbiljnije busenje je tu teska artiljerija, udarna busilica i cekic busilica, pa po potrebi

Ovu klasu koju ja gledam oko 4-5 hiljada dinara, mahom cine busilice sa brzinom od 0-550, a ima ih raznih AGM, Einhell, Skil, Womax .... Prilicno tezak izbor, mada mislim da je sve jedno.


Eventualno da uzmem neku sa duzom garancijom.
[ vladd @ 18.10.2014. 07:48 ] @
Otprilike tako, dobro razmisljanje.

Prema potrebi, sa sto duzom garancijom, i po prihvatljivoj ceni.
[ Java Beograd @ 18.10.2014. 19:49 ] @
Prvenstveno vidi da uzmeš neku sa Li-ion baterijom. Nikako sa Ni-Cd, a Ni-MH baterija će ti efikasno trajati do oko dve godine. Inače baterija je oko 70%-80% cene, pa kad ti rikne baterija, nećeš imati računicu da kupuješ novu.

Pošto ti treba za GKP, pretpostavljam da ti treba profesionalno. Isplatiće, se garant.
[ botr @ 18.10.2014. 20:14 ] @
Hobi varijanta, za kucu. Digao sam ruke od majstora, posto ocekujem nekakav kvalitet rada, kad im vec placam, a oni mi odgovaraju da sam ja previse zahtevan. Ako si majstor, onda ocekujem da posao uradis majstorski, bolje nego da sam ja radio, a ne fuserski. Ako ces da uradis isto kako bih ja uradio, ili cak losije, onda necu ni da te platim.

Imam sasvim dovoljno slobodnog vremena, pa polako, koliko kad stignem da zavrsim, nije mi hitno.

Imam taman toliko posla da mi se busilica ovog cenovnog ranga isplati i zaradi, pa nek se pokvari i odmah po zavrsenom poslu. Ja sam svakako ustedeo.

Hvala na savetima.
[ AstralPro @ 18.10.2014. 21:42 ] @
Mogu da preporucim Ryobi baterijske busilice.

Profesionalni alat. U kompletu ide busilica,2 baterije kofer i punjac.
Baterije i punjaci odgovaraju na 20ak vrsta alata koji se mogu pojedinacno kupovati.

Uporedjivali smo sa plavim Bosch-om iste voltaze i nema nekih bitnih razlika, osim sto se cini da baterije duze traju kod Ryobi a vreme punjenja je krace kod Boscha.

Retko kome se isplati da kupuje novu bateriju, uglavnom se uradi reparacija starih tj baterija se rasklopi, izvadi se stari akumulator i stavi nov.
[ botr @ 22.10.2014. 15:36 ] @
Uzeo sam Skil 2395 AC 12v, 1,2 ah, NI CD baterija. Znam da sam dobio savete da ne uzimam sa tom baterijom, ali jednostavno u toj cenovnoj klasi nema drugog tipa baterije.

Inace, max obrtni momenat je 26NM, dok je kod ostalih oko 10 NM. Probao sam da srafim i za tu namenu je odlicna. Garancija godinu dana, na bateriju 6 meseci.
[ Java Beograd @ 22.10.2014. 17:36 ] @
Veliki obrtni moment je zato što Ni Cd baterije mogu da isporuče veoma veliku struju. Tj. unutrašnji otpor baterije je jako mali.

Pazi: Ni Cd baterije imaju onaj "memorijski efekat". Bateriju uvek isprazni do kraja, i uvek napuni do kraja. Pa kol'ko traje - traje.
[ botr @ 22.10.2014. 18:05 ] @
Znam za jadac :) Mada u uputstvu pise da se prvo punjenje sprovede odmah.
[ bakara @ 22.10.2014. 20:47 ] @
Citat:
botr: Uzeo sam Skil 2395 AC 12v, 1,2 ah, NI CD baterija. Znam da sam dobio savete da ne uzimam sa tom baterijom, ali jednostavno u toj cenovnoj klasi nema drugog tipa baterije.

Inace, max obrtni momenat je 26NM, dok je kod ostalih oko 10 NM. Probao sam da srafim i za tu namenu je odlicna. Garancija godinu dana, na bateriju 6 meseci.

Dobre si savete dobio... sta je tu zapravo problem?

Kupio si accu srafilicu sa baterijom koja je podlozna samopraznjenju.
ako nisi profesionalac koji svakodnevno koristi ovaj alat u 99% slucajeva kada budes hteo da srafis ona ce biti prazna, prakticno moras planirati kada ces srafiti da bi je napunio dan pre toga jer za punjenje treba desetak sati.
I sto je najgore prilikom rada brzo se isprazni.
Vremenom takav nacin rada ce potpuno da unisti baterije, a nova kosta vise nego cela masina.

Poucen takvim iskustvom ja sam sebi ovog puta kupio elektricnu
[ vladd @ 22.10.2014. 21:47 ] @
JA to ne bih uzimao ni pod kojom opcijom "cenovnog ranga". Zabave i nerviranja koja slede su nevredne tog novca, ne samo ustede.

Bolje se zaduziti, ili uzeti na rate nesto pouzdano sa stabilnom baterijom, ako je vec neophodna alatka.

Zapostavljanje punjenja, odnosno stanja baterija(cak je i za mobilne NiMh preporucljivo da se napune i stave u frizider, ako se nece duze koristiti), praznjenje i gubljenje kapaciteta su ozbiljen neprijatnosti koje obesmisljavaju "imanje" alata.

NiCd imaju i memory efekat i sklone su gomilanju materijala i internom spajanju polova(kratak spoj), sto se ponekad moze probiti uz pomoc konda napunjenog za dosta energije, ali svakako stajanje, gubitak kapaciteta, brza ispraznjenost, ograniceno ciklusiranje(1000 punjenja) nisu ni konforna ni jeftina zbivanja.

Za alat ne postoji "cenovni rang", ili treba ili ne treba. Moze se varirati kvalitet, ili izgled, ali osnovni kriterijum je pouzdanost i upotrebljivost...ma koliko visoka bila "najniza" cena u doticnoj margini kvaliteta.
Biti u "pripravnosti", prostim posedovanjem nekvalitetnog alata za "zlu ne trebalo", ne garantuje i upotrebljivost takvog alata u prilici.
[ botr @ 23.10.2014. 07:59 ] @
Rekoh vam, meni treba za jedan jedini posao, pa i ako se posle toga pokvari, ako je, odradila je svoje. Za punjenje treba 3 sata, tako da nije puno, a svakako imam obicaj da proverim i pripremim alat bar dan pre nego sto krenem nesto da radim.

U krajnjem slucaju, prepakovacu baterije i zavrsiti posao. Ni to nije jeftino, ali radi posao.
[ Lavlja_Jazbina @ 23.10.2014. 08:13 ] @
Koliko si platio taj skil.Tresnuo sam svoj enhel o beton sa takvim zadovoljstvom kada je poceo da me zeza sa gubljenje kontakta

od baterije.I meni treba za povremeno + srafljenje u neke hrast *bolje reci beton* grede.Problem je to neredovna dopuna baterije,pa ti

napisi kako si zadovo;jan posle tog posla.
[ bakara @ 23.10.2014. 15:44 ] @
Taj skill kosta oko 4000din, a vec imas iskustva kako te sluzio taj einhell.

Ja sam za 4000din kupio ovo i vrhunski sam zadovoljan, ima 6m kabla:
http://www.wobyhaus.co.rs/proizvod_detaljno.aspx?item=71040100

Postoji i jeftiniji model koji kosta 600din manje, ali izgleda dosta nekvalitetnije.

Kod einhella nisam nasao u ponudi el. srafilice, nemaju ih uopste.
[ deki111 @ 23.10.2014. 16:18 ] @
Citat:
Kod einhella nisam nasao u ponudi el. srafilice, nemaju ih uopste.

Postoje:

http://www.alatiimasine.com/pr...lica-720w-bt-dy-720-e-einhell/

Imam ovakvu žutu kupljenu u Metrou pre par godina. Platio sam je oko 30 evra na nekoj akciji i meni u hobi varijanti odlično služi.

[ Odin D. @ 23.10.2014. 17:02 ] @
Koju god šrafilicu da kupujete savjetujem da to bude neka sa anatomijom kao što su šrafilice za gips-ploče,
koje se ne drže u ruci kao fen, nego se hvataju i guraju "od pozadi", a dugme se pritiska sa malim i domalim prstom.



Ne znam uopšte koja je ideja u pozadini dizajna onih šrafilica koje se drže kao fen?!
Imam jednu takvu (poklonio mi prijatelj, ja je nikad sam ne bih kupio) i nikad ništa sa njom
nisam uspio da ušrafim držeći je jednom rukom za onu njenu ručku.
Mislim, može poslužiti da se tako jednom rukom zašrafi šraf u stiropor, sir, slaninu, možda i u automobilsko
sjedište, tj. u mjesta koja ne zahtjevaju nikakav pritisak da bi šraf ulazio, ali drvo, lim, gips, metal... mora se
ipak gurati u pravcu šrafljenja, a to je sa ovim fenolikim srajnem nemoguće bez dvije ruke.
[ eeestablishment @ 23.10.2014. 17:41 ] @
Tacno tako Odine .
I ja imam slicnu . . .

samo sto su ovakve masine i po nekoliko puta skuplje od gore pomenutih pa ih nije bas za uporedjivati .
Osim toga postoji more poslova koji ne zahtevaju jak pritisak , recimo kompletno okivanje plocastog namestaja ( shrafljenje holsrafa 3x16 ,4x15, 4x30, 4x50, iver vijaka 7x50 . . . . i svih ostalih kod kojih je potrebno prvo probusiti materijal burgijom manjeg precnika pa onda shrafiti holsraf )
One su anatomski ( ti kazes kao fen ) bas prilagodjene a rekao bih i namenjene za sitnije holsrafe .
Jedino bih svakom preporucio da ipak bira one sa boljom ( citaj skupljom ) baterijom jer ona je srce svake shrafilice .
PozZz . . .
[ bakara @ 23.10.2014. 18:34 ] @
Citat:
Odin D.: Koju god šrafilicu da kupujete savjetujem da to bude neka sa anatomijom kao što su šrafilice za gips-ploče,
koje se ne drže u ruci kao fen, nego se hvataju i guraju "od pozadi", a dugme se pritiska sa malim i domalim prstom.

To je samo stvar (tvoje) navike...
Ja sam puno profesionalno radio sa srafilicama, a to sto si naveo za primer nije bas primer klasicne srafilice koja se u vecini slucajeva upotrebljava za srafljenje.

taj oblik "od pozadi" je prilagodjen srafljenju gips ploca u plafon jer je ta masina upravo za to, i stvarno bi bilo nezgodno da je ikako drugacije.

Ali ta masina za gips ploce je teska oko 2kg, takodje je i gabaritna i na dosta mesta jednostavno ne moze da udje zbog svoje duzine.
Mislim da takodje nema ni podesavanje sile uvrtanja sto je jako bitno ako srafimo u osetljiviji materijal.

Citat:
eeestablishment: Tacno tako Odine .
I ja imam slicnu . . .

samo sto su ovakve masine i po nekoliko puta skuplje od gore pomenutih pa ih nije bas za uporedjivati .

Pa i nisu, kostaju slicno:
http://www.alatiimasine.com/pr...elektricne-srafilice-odvrtaci/
[ eeestablishment @ 23.10.2014. 19:49 ] @


Mislio sam na ove dve koje smo postavili ja i odin .
Makita i Bosch ( plavi ) su nekoliko puta skuplji od slicnih shrafilica marke Einhel, womax i sli . .

Sila uvrtanja se podesava jacinom pritiska , a za osetljivije materijale i kada je to potrebno postoji odgovarajuci stelujici adapter na vrhu kojim tacno odredjuje do koje ce te dubine shrafiti .
[ bakara @ 23.10.2014. 21:47 ] @
Citat:
eeestablishment: Mislio sam na ove dve koje smo postavili ja i odin .
Makita i Bosch ( plavi ) su nekoliko puta skuplji od slicnih shrafilica marke Einhel, womax i sli . .

Odin je postavio sliku makite kao ilustraciju nacina drzanja, nigde nije pomenuo da je to njegov alat.
I racunam da bar ovde svi znaju da je makita i taj bosch skuplji od hobi alata.

Citat:
eeestablishment
Sila uvrtanja se podesava jacinom pritiska...

Nisam ovo razumeo?
[ Java Beograd @ 24.10.2014. 09:23 ] @
Primećujem nepoznavanje materije ...

Kad se ušrafljuje gips-kartonska ploča, (što sam puno puta radio) potreban je izvestan jači pritisak, ne zarad gipsa, nego zarad pocinkovanog profila, koji šraf treba sam da probije i da se uvije. Nije da je neki ekstra-jak pritisak, ali nije ni trivijalan.
Kad se ušrafljuje stolarija, ili neki mašinski element, (što sam puno puta radio) uglavnom nema "guranja" jer ili postoji već ubušena rupa, ili šraf sebi probija put ne guranjem, već uvrtanjem

Obična bor mašina tj. bušliica , treba da se drži dvema rukama, i za potrebe bušenja ili neke druge operacije koja zahteva jači pritisak tu je i dodatna ručica.
Kod GKP je drugačije, jer je u 99% slučajeva leva ruka zauzeta pa je i logično da je profi alata za ušrafljivanje šrafova u GKP (i profile) tako dizajniran.

Sasvim je logično pomisliti da i ovi koji prave ručni alat u obliku fena nisu pali sa kruške niti sisali vesla. Kod alata koji je Bakara prikazao, težina je skoro idealno izbalansirana. Ko je dugo držao u ruci neki teži alat na struju zna koliko je napora potrebno da se alat održi u horizontali.
[ Odin D. @ 24.10.2014. 15:47 ] @
Problem sa pritiskom je uslijed same prirode šrafova.
Normalno je da kod uvrtanja u npr. drvo nije potreban pritisak nego samo momenat, tj. rotacija,
a navoj sam sebe "vodi" u dubinu.
Međutim, kod šrafova sa Filips glavom (tzv. krstasti), a takvi su u upotrebi 99%, prc se krije u tome
što su oni dizajnirani tako da bit ispadne iz glave šrafa kad odnos pritiska i momenta uvrtanja spadne
ispod neke vrednosti - to je zaštita od slamanja glave šrafa prevelikim momentom.

I sad, kako šraf dublje ulazi u drvo, to je trenje veće, momenat se povećava, pa je potrebno guranje
kako bit ne bi ispadao iz glave šrafa.
A čak i kad zavijaš šraf u rupu u kojoj je već bio i sve ide glatko - obično je na kraju potrebno "dotegnuti"
malo jače kako bi, jel'te, držao čvrsto to što treba da drži, a ne samo ovlaš.

I onda, kad ne možeš da pritisneš kako treba, bit ispada i tandrlja po glavi šrafa, tupi se i oštećuje, i bit i šraf.

Naravno, svaki alat ima svoje idealno područje primjene pa tako i svaka od ovih šrafilica.
Ako neko uglavnom rastavlja Ikea namještaj na jednom mjestu da bi ga sastavio na drugom,
mijenja kvake na vratima, šrafi kukice na ramu od goblena i sl. onda za njega ne postoji ništa bolje
od aku fen-šrafilice, i to što manja to bolja.

A ako neko misli da jednom rukom pridržava letvu od jednog cola, a drugom rukom je prosvira šrafom od 3 cola
za neku gredu/letvu/lim/dasku ispod, onda je bolje uzeti nešto što može da gura u pravu ose šrafa
inače ništa od posla.

Moj komentar je bio samo kao napomena onima koji misle da je to sve isto ili da je svejedno.
Najbolje je imati od svake sorte i veličine po jednu, pa bravu na vratima mijenjati onom kobasičicom što
radi na 3 AAA baterije, a onom velikom šrafiti osb ploče na krov, ali ako neko ima para samo za jednu
možda nije loše da zna šta od nje može da očekuje u različitim poslovima i situacijama.
[ eeestablishment @ 24.10.2014. 16:51 ] @



Citat:
eeestablishment
Sila uvrtanja se podesava jacinom pritiska...

Nisam ovo razumeo?[/quote]



Naime BIT se ne okrece bez obzira sto je shrafilica ukljucena sve do momenta dok je ne pritisnete odredjenom silom prema podlozi .
I tako da ne bih preterao pri zavijanju shrafilicu drzim na VAGI i olabavim pritisak onog momenta kad ocenim da je holshraf ili iver vijak dovoljno zategnut .
Znaci ne postoji skala ( 1.2.3.4.5. . . ) koja bi odredjivala silu uvrtanja vec momenat proklizavanja odredjujete sami rukom, tj silom pritiska .

Fen shrafilicu ( kako to lepo rece Odin ) koristim najcesce kada me mrzi da razvlacim kablove pa mi je neophodna pomoc baterije .


a ako bih ikada morao da biram i ostanem samo sa jednom onda bi to sigurno bila Odinova varijanta , jer je to mashina samo takva . . .

Pored stolarskog pogona gradjevinska firma u kojoj sam radio je imala i majstore za postavljanje pregradnih zidova , spustenih plafona i sl .
Pogoreli su masu alata , jedino je MAKITA odolela malteretiranju ponekada i priucenih majstora na terenu .

Makita , Bosch ( plavi ) , Metabo , su proverene vrednosti , a einhel i sl ce kad tad (a najcesce kad vam je najpotrebnije ) da zakazu i da vam pomeraju dzigericu .
PozZz . . .
[ Java Beograd @ 24.10.2014. 17:21 ] @
Citat:
Odin D.:Međutim, kod šrafova sa Filips glavom (tzv. krstasti), a takvi su u upotrebi 99%, prc se krije u tome što su oni dizajnirani tako da bit ispadne iz glave šrafa kad odnos pritiska i momenta uvrtanja spadne

Samo si donekle u pravu. Naime, nisu svi krstasti šrafovi isti, tj, osim šrafova sa Philips glavom postoje i Pozidrive. Mada slični, umnogome se razlikuju. Naime ovi drugi imaju još 4 perca koji upravo služe da bit ne ispadne iz glave šrafa. Upravo takvi šrafovi su 99% u upotrebi, jed odavno se prestalo sa ručnim uvrtanjem šrafova. Bitovi se kupuju po veličinama PZ1, PZ2, PZ3. Oni obični Philips imaju oznake PH1, PH2, PH3.

PH bit na šrafilici može da se koristi za PZ glavu šrafa, ali se gubi benefit dodatnih krilaca. PZ bit na šrafilici ne možda se koristi za PH šrafove.

Tako za mašinsko uvrtanje nije potreban nikakav poseban pritisak, osim naravno mali pritisak "normalnog naleganja" (ne znam ni sam kako da ga definišem). Najvažnije je da je bit u potpunoj osi šrafa i onda nikako neće da počne da "štekeće". Ili se uvije previše u drvo, ili počne da štekeće limiter stezanja u samoj šrafilici.

Slika kao hiljadu reči: PH i PZ
[ botr @ 24.10.2014. 17:24 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Koliko si platio taj skil.Tresnuo sam svoj enhel o beton sa takvim zadovoljstvom kada je poceo da me zeza sa gubljenje kontakta

od baterije.I meni treba za povremeno + srafljenje u neke hrast *bolje reci beton* grede.Problem je to neredovna dopuna baterije,pa ti

napisi kako si zadovo;jan posle tog posla.



Oko 4000 kosta, kako gde. Imas i jeftiniju varijantu, bez kofera burgija i seta bitova, kosta oko 3600-700.
[ Odin D. @ 24.10.2014. 18:24 ] @
Citat:
Java Beograd: Naime, nisu svi krstasti šrafovi isti, tj, osim šrafova sa Philips glavom postoje i Pozidrive. Mada slični, umnogome se razlikuju. Naime ovi drugi imaju još 4 perca koji upravo služe da bit ne ispadne iz glave šrafa. Upravo takvi šrafovi su 99% u upotrebi


On the contrary my dear Watson :)

Kad se radi sa power tools, valjda želiš da imaš dodatnu zaštitu od otkidanja glave šrafa, a ne da koristiš šrafove kojima nepažnjom možeš otkinuti glavu.
No, bilo kako bilo, zaintrigirala me ta teorija, pa nisam bio lijen da povadim sve šrafove koji su mi se našli pri ruci i napravim grupni foto:

Evo rezultata:



Od svih ovih šrafova, samo su dva sa Pozidriv glavom, i to ta dva nisu ni iz jedne od onih kutija koje sam kupio u prodavnici, nego iz one kante sa lijeve
strane u koju ubacujem kojekakve ostatke koje prikupim rastavljajući kojekakve skalamerije.
Sudeći po njima, vjerovatno su bili šrafljeni ili u neki lim ili u neku plastiku nekog fabrički napravljenog kućišta.
Dakle, u standardnoj prodavnici, nikad nisam (ni pukim slučajem, pošto nikad nisam zagledao u detalje glave šrafa, podrazumjevao sam da će biti standardni Filips) kupio šraf sa pozidriv glavom.
Ne kažem da nema, ali izgleda da svakako nije standard, barem u ručnim radovima.

To su šrafovi koji su najzgodniji za automatsku montažu u fabričkim uslovima - šraf stoji pravo u glavi alata, a alat ima automatsku kontrolu momenta
tako da neće otkinuti glavu šrafu.

Standardni PH bit može ući u PZ šraf, ali će ispadati pri većem momentu i izgrebati glavu šrafu i sebi samom. Poslije je problem to odvrnuti.
PZ bit ne bi trebalo ni pokušavati uguravati u PH šraf.
Sve u svemu, po mom mišljenju - dodatna gnjavaža i pažnja sa bitovima i šrafovima od kojih nema nekih dodatnih prednosti u manuelnim poslovima (čak šta više - mogućnost da otkineš glavu je mana).
[ bakara @ 24.10.2014. 19:40 ] @
Citat:
Odin D.: Problem sa pritiskom je uslijed same prirode šrafova.
Normalno je da kod uvrtanja u npr. drvo nije potreban pritisak nego samo momenat, tj. rotacija,
a navoj sam sebe "vodi" u dubinu.
Međutim, kod šrafova sa Filips glavom (tzv. krstasti), a takvi su u upotrebi 99%, prc se krije u tome
što su oni dizajnirani tako da bit ispadne iz glave šrafa kad odnos pritiska i momenta uvrtanja spadne
ispod neke vrednosti - to je zaštita od slamanja glave šrafa prevelikim momentom.

Sad ovo ne razumem?
Hoces da kazes da bit prokliza kada se sraf zavije do kraja, ili nesto drugo?
Ako je tako onda to ostecuje i bit i sraf koji je uvek meksi.

Citat:
Odin D.:

A ako neko misli da jednom rukom pridržava letvu od jednog cola, a drugom rukom je prosvira šrafom od 3 cola
za neku gredu/letvu/lim/dasku ispod, onda je bolje uzeti nešto što može da gura u pravu ose šrafa
inače ništa od posla.

Veruj mi kvalitetna srafilica srafi bez problema letve od 1 cola bez ikakve prethodno busene rupe...
Naravno sraf za drvo se podrazumeva

Sto se samog polozaja ruke prilikom srafljenja tice, srafilice su kompaktne jedva malo vece od sake tako da se moze drzati i kao fen a moze se stisnuti i od pozadi.

Citat:
Odin D.
No, bilo kako bilo, zaintrigirala me ta teorija, pa nisam bio lijen da povadim sve šrafove koji su mi se našli pri ruci i napravim grupni foto:

Evo rezultata:

Odine, izvini ali ovo su ti sve krs srafovi, verovatno polovni koje si nakupio ko zna od kud

Vrsta srafova koje koristis zavisi sta pretezno srafis, ovo sa slike su uglavnom srafovi sa masinskim navojem.

Sraf sa PZ glavom je industrijski standard (poboljsani PH) napravljen da se poveca sila zavijanja i spreci ispadanje bita, namenjen pre svega elektricnom alatu.

Ja bukvalno skoro da nemam ni jedan sraf koji nije sa PZ glavom osim ako mi nije ostao skinut sa necega.

Ovde bi kolega Vladd mogao da napise opsirnije o srafovima, to mu je struka.

[Ovu poruku je menjao bakara dana 24.10.2014. u 20:54 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 24.10.2014. 19:44 ] @
Kazi ti gde kupiti kvalitetan bit sa magnetom? Srafilica sa losim bitom kao i da ne postoji.
[ Odin D. @ 24.10.2014. 20:16 ] @
Citat:
bakara: Odine, izvini ali ovo su ti sve krs srafovi, verovatno polovni koje si nakupio ko zna od kud ;)

To su sve mahom novi šrafovi iz onih kutija iznad (po komad iz svake), a nekoliko je "polovnih" iz one kante lijevo gdje skupljam otpad.
Nisam izvadio svaki mogući koji imam, jer se razlikuju od ovih samo po dužini ili debljini, ali inače isti đavo, pa da ne rastežem sliku
u dužinu, neće se ništa vidjeti.

Citat:
bakara: Vrsta srafova koje koristis zavisi sta pretezno srafis, ovo sa slike su uglavnom srafovi sa masinskim navojem.

Naprotiv, uglavnom su za drvo ili gips ili spoljnu montažu nečega na gips. Može da se vidi sa kutija, a ako ne može, mogu da slikam detaljno svaku pojedinačno sa njenim šrafom :) (Naravno, ima pokoji i sa mašinskim navojem, ali tek pokoji)

Citat:
bakara
Veruj mi kvalitetna srafilica srafi bez problema letve od 1 cola bez ikakve prethodno busene rupe...

Hoće, ali ti trebaju dvije ruke.
A ako u pitanju nije jelovina nego hrastovina ili bukovina, heh ... :)

Citat:
bakara: Sraf sa PZ glavom je industrijski standard (poboljsani PH) napravljen da se poveca sila zavijanja i spreci ispadanje bita, namenjen pre svega elektricnom alatu.

Pre svega automatskom električnom alatu, a ne ručnom električnom.

Citat:
bakara: Ja bukvalno skoro da nemam ni jedan sraf koji nije sa PZ glavom osim ako mi nije ostao skinut sa necega.

Ajd' sad, da se ogradim, nakupovao sam se šrafova i šrafova u Austriji u US, a i u Srbiji, ali sad ne mogu da pogledam šta sam nakupovao u Srbiji, možda je to tamo standard, ali svakako nije svuda.




[ bakara @ 24.10.2014. 20:28 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Kazi ti gde kupiti kvalitetan bit sa magnetom? Srafilica sa losim bitom kao i da ne postoji.

Ne drzi bit sraf, vec drzac bitova.
evo procitaj ovde kada smo raspravljali na tu temu:
http://www.elitemadzone.org/t4...i-vrh-za-srafilicu-sa-magnetom

A vrh sam kupio tada u woby hausu, mislim da je tada kostao oko 1000din i to je ujedno jedini drzac koji je stvarno drzao srafove a obisao sam sve radnje po gradu.
To je stvar koja se ne trosi a mnogo znaci sada bi bio spreman i vise da ga platim.
testiranje je prosto, stavis bit u drzac na njega sraf i udari po drzacu, ako padne sraf trazi drugi.

Citat:
Odin D.: Ajd' sad, da se ogradim, nakupovao sam se šrafova i šrafova u Austriji u US, a i u Srbiji, ali sad ne mogu da pogledam šta sam nakupovao u Srbiji, možda je to tamo standard, ali svakako nije svuda.

Ja ti odgovorno tvrdim da to ima u svakoj prodavnici srafovske robe, jednostavno uobicajen sraf.

[ Lavlja_Jazbina @ 24.10.2014. 20:45 ] @
Mislio sam na ovo kada sam rekao da mi oblazne vrh.




[ bakara @ 24.10.2014. 20:55 ] @
Aha...pogresno sam razumeo.
Isto preporucujem woby, tamo imas od jeftinih kineskih do kvalitetnih bitova, mada sam kupovao i na buvljaku na komad kvalitetne vrhove.
[ Odin D. @ 24.10.2014. 22:12 ] @
Dodatni info:

Malo sam guglao na temu Philips vs Pozidriv, informacije su vrlo šture, ali izgleda da postoji neka globalna
prostorna raspodjela gdje dominiraju jedni, a gdje drugi:
Evropa i istok Azije valjda najviše rade na Pozidriv, ostatak svijeta, uključujući US, na Philips šrafove.

U Evropi ih mahom i dalje zovu krstasti i slabo ko ih razlikuje od pravih krstastih, što je stari naziv za Philips.
Dodatna među-perca na bitu i utori na šrafu ne služe ničem drugom osim da bi se bit i šraf vizuelno razlikovali od Philipsa,
pošto miješanje različitih bitova i šrafova oštećuje i bitove i šrafove.
Veća otpornost na ispadanje bita iz glave šrafa se postiže vertikalnom konstrukcijom utora na šrafu i pera na bitu, za razliku od
Philipsa kod koga su konusni, pa stvaraju silu isklizavanja koju je potrebno savladati guranjem.

Istorijski, Pozidriv šrafovi su bili skuplji od Philips šrafova, u zadnje vreme razlika je znatno smanjena, ponegdje
i zanemarljiva.

Ako radite sa Pozidriv šrafom i neregulisanim ili pogrešno regulisanim (prejak momenat) električnim alatom
veće su vam šanse da otkinete glavu šrafa, jer će bit ostati u glavi i bez pretjerano guranja.
Kod Philips šrafova manje su šanse da šrafu otkinete glavu jer će bit da izleti iz glave kad momenat postane
prevelik, ali postoji veća šansa da bit isklizne i pri povratnom udaru izglođe glavu šrafa ako potrefi u njega
ili ošteti materijal sa kojim se radi ako promaši glavu šrafa i pogodi materijal.

Pa sad, zavisi šta se radi, negdje mogu biti zgodniji jedni, a negdje drugi...
[ bakara @ 24.10.2014. 23:38 ] @
Samo da napomenem da je i PH i PZ philipsov patent samo je PZ razvijen u saradnji sa americkom kompanijom za potrebe auto industrije u radu sa elektricnim srafilicama i to negde 1940 god.
Kada se govori o PZ standardu uvek se pomene i da je to unapredjeni PH, ali i dalje se koriste oba.

Citat:
Odin D.:
Istorijski, Pozidriv šrafovi su bili skuplji od Philips šrafova, u zadnje vreme razlika je znatno smanjena, ponegdje
i zanemarljiva.

Ako radite sa Pozidriv šrafom i neregulisanim ili pogrešno regulisanim (prejak momenat) električnim alatom
veće su vam šanse da otkinete glavu šrafa, jer će bit ostati u glavi i bez pretjerano guranja.
Kod Philips šrafova manje su šanse da šrafu otkinete glavu jer će bit da izleti iz glave kad momenat postane
prevelik, ali postoji veća šansa da bit isklizne i pri povratnom udaru izglođe glavu šrafa ako potrefi u njega
ili ošteti materijal sa kojim se radi ako promaši glavu šrafa i pogodi materijal.

Pa sad, zavisi šta se radi, negdje mogu biti zgodniji jedni, a negdje drugi...

Ne znam da li su PZ srafovi nekad kostali vise, ali sada koliko znam kostaju isto.

Ako koristite el. srafilice oni su nezamenjivi, vrh ne proklizava i sraf stoji bez drzanja pod bilo kojim uglom.
Ko puno srafi zna razliku.
[ Odin D. @ 25.10.2014. 00:08 ] @
I običan Philips stoji ravno, potrebno je samo da bit i šraf budu iste veličine.
[ vladd @ 25.10.2014. 08:19 ] @
Otprilike sve bitno sto razlikuje filips od pozidrive konture

Citat:
Philips drive screws are the screws that have cross-slots that look like an X, stamped into the head. Patented in the 1930's, these were a vast improvement over the antique "slotted" screw, which tended to cam-out easily and were difficult to drive with power drivers.

Robertson (square) drive screws were patented in Canada in 1908 and address problems that the Phillips driver doesn't quite solve. They allow the screw to be placed on the driver prior to the screw being placed in position. What this meant was that for the first time you could start a screw overhead or in a tight spot without an extra hand holding the screw onto the driver.

Pozidrive screws answer the Phillips shortcomings. The differences are subtle. At first glance it appears to be a Phillips, but on closer examination you'll notice a second set of cross-blades at the root of the large cross-blades. These added blades are for identification and match the additional makings on the head of Pozi-drive screws, known as "tick" marks. So, the marks are for identification.

Two features of the Pozidrive screw and driver combination make it unique, and superior to the Phillips. First, the tip or the Pozidrive driver is blunt, which also helps it to seat better into the recess in the screw, unlike the Phillips which comes to a sharper point. This becomes a problem as the tooling that forges the recess in the head of the screws begins to show signs of wear. The recess becomes more and more shallow, which means the driver will bottom-out too soon and will cause the driver to cam-out.

The second unique feature is the large blades on the driver have parallel faces, where the Phillips blades are tapered. The straight sides of the driver allow additional torque to be exerted without fear of cam-out.

Knowing this, we can see why a Phillips driver will have problems driving a screw with a Pozi-recess, as a Pozi-driver would have little luck driving a Phillips head screw. One more tip. In a pinch it is possible to drive Pozi-drive screws with a Phillips driver, but you will need to grind down the tip slightly, and expect some slipping to occur.