[ vaske2 @ 28.04.2011. 11:24 ] @
Trenutno sam u prilici da kupim pomenuto vozilo iz Nemacke od prvog vlasnika,2004 god presao 210hkm u zaista izvarednom stanju ali do sada nisam vozio auto sa ovakvim menjacem pa me interesuje kako se pokazao u eksploataciji i kakve su mu prednosti i mane i koliko je komplikovano njegovo odrzavanje i servisiranje?Jedino sto znam je da je na odredjenoj km potrebno raditi redovne servise koji podrazumevaju zamenu ulja i filtera sto je na ovom vozilu uradjeno pre 20hkm.
[ Reno4 @ 28.04.2011. 21:32 ] @
Menjač je dobar, ali sve ima svoje granice. Moje iskustvo govori da retko koji pregura 200000km bez remonta, a to košta bar 700-800eu. Iako fabrički nije predviđena zamena ulja menjača, nije loše da se ulje i filter menjaju svakih 60000km. Tako smanjuješ količinu opiljaka i nečistoća u ulju, ali opet to nije garancija da neće da se pokvari. Dobra je praksa i da se kod svakog redovnog servisa proveri da li postoji neko vidljivo curenje, i po potrebi nivo ulja. Bez dovoljno ulja, veoma brzo dolazi do havarije.
Ja lično bi zaobišao automatik u passatu.
[ Nocni @ 28.04.2011. 23:39 ] @
Sto ce ti problemi kad ih nemas. Kao sto rece kolega najbolje je zaobici pasata sa automatskim menjacem... Koliko god moze da predje klasicni moze 3 x vise... Dugotrajnost zavisi velikim dijelom i od stila voznje... remont za automatika je minimum 1.000€ ako se radi sve sto treba...
[ jnk @ 29.04.2011. 08:04 ] @
A ja ne vidim razlog da 210k km bude problem za taj menjač koji je klasičan automatik stare konstrukcije sa torque konverterom. Naravno, pod uslovom da je održavan(menjano ulje i filter).
[ vaske2 @ 30.04.2011. 08:04 ] @
Citat:
Nocni: Sto ce ti problemi kad ih nemas. Kao sto rece kolega najbolje je zaobici pasata sa automatskim menjacem... Koliko god moze da predje klasicni moze 3 x vise... Dugotrajnost zavisi velikim dijelom i od stila voznje... remont za automatika je minimum 1.000€ ako se radi sve sto treba...


Pitam zato jer je Pasat u u bukvalno fabrickom stanju(i pored predjenih 210hkm),a prodaje ga Nemac koji je prvi vlasnik sa kompletnom servisnom dokumentacijom.Steta bi bilo propustiti takav auto samo zbog toga sto je automatik jer sve drugo sto sam gledao nije ni prici ovom autu.
Uostalom ovaj nema plivajuci zamajac(koliko sam se raspitao), koji kad ode kosta maltene slicno kao i servis ovog menjaca.
[ Zarko Silic @ 30.04.2011. 09:44 ] @
210.000 km, ako nije vracano, je skromna kilometraza za 1,9 TDI. Ako vozilo poseduje automatski menjac, za motor se moze reci da je tek razradjen i sa njim verovatno do 400 ili 500 hiljada kilometara neces imati nikakvih problema.

Problem je automatika, ali i za nju isto vazi, ako je kilometraza stvarna i ako je korektno i redovno odrzavano, 350 hiljada prelazi bez problema (cak i ako je tuniran).


Pogresnu sliku o veku trajanja (i menjaca i motora) stvaraju vozila sa vracenom kilometrazom.
[ goat @ 01.05.2011. 10:23 ] @
@vaske 2

ako ti je za utehu znam majstora koji popravlja te menjače... kada sam ga nedavno posetio (zbog servisa mog automobila) radio jemenjač na A4 starom 2-3 godine...

i nema "plivajući zamajac".... to je olakšanje ogromno... ima samo turbomenjač (pumpno-turbinsko kolo sa reakcionim aparatom) ... "sitnica" u pogledu mehaničke i elektronske složenosti u odnosu na "skupi" plivajući zamajac
[ vaske2 @ 01.05.2011. 17:09 ] @
Zar taj Audi star 2-3 godine ne bi trebao biti u garanciji?

Mislim da se tu radi o novijem tipu menjaca

U svakom slucaju hvala svima na dobronamernim savetima.
[ goat @ 01.05.2011. 18:15 ] @
Citat:
vaske2: Zar taj Audi star 2-3 godine ne bi trebao biti u garanciji?



naravno da jeste ali...

dve zanimljive klauzule iz uslova (ne)važenja grarancije su:

- korišćenja vozila suprotno nameni (u moto-sportu i sl.);
- opterećenja vozila iznad ograničenja određenih Uputstvom za
upotrebu;


i korisna treća (za svaki slučaj)

- propusta kupca da odmah prijavi kvar ili protivljenja kupca da se
odmah izvrši popravka.


+ što je na satu stoji 163kkm
[ pudar @ 06.05.2011. 01:39 ] @
Begaj od Passat-a automatika, ako ne mislis da se druzis sa majstor-kvarisima. Kad se meni moj pokvario koji nije tip-tronik, NIKO u Srbiji nije znao da kaze ni sta mu je (al' su svi znali da kazu cenu - od 900 do 1300e!). Samo jedan cika iz BG je posteno rekao da mu donesem menjac da ga rasturi i tek onda cemo da vidimo koliko ce da kosta (jer nece da uzima pare napamet). Bio je korektan - 670e(od toga su ruke 100e), al' sam ja za 300 ubacio manuelni i vozi(sam sam ga ubacio). Poverenje mi je ulivao i onaj Misika, negde iz Vojvodine, al' on nije majstor koji "popravlja pokvareno", nego rasturi i SVE zameni(to zvuci najbolje i to mi je bila prva opcija, al' za taj rad mi je davao samo 3 meseca garancije, pa sam odustao). I da, to zadovoljstvo kosta 1200e. Tako da.... Srecno...
[ milancle @ 15.05.2011. 11:28 ] @
Ja vozim Audi sa tim menjacem, 1.9 TDI 96kw. Kad sam ga kupovao hteo sam samo taj menjac i nista drugo. Nisam se pokajao a da li cu to cemo videti. Stvari stoje ovako
Na km satu je 225000 ja sam ga uzeo sa 180000 pre dve godine. Oko 200000 sam menjao ulje ali ne i filter (kupio sam ali majstor mi rekao da on to ne moze da zameni) iz nekog razloga, verovatno nije znao kako posto je filter negde u kucistu menjaca. Pre toga je menjano ulje na 150000 kod prethodnog vlasnika koji ga je uvezao, ako ne laze. Kilometraze su naravno na satu, koliko je presao to je diskutabilno. Nisam imao nikakvih problema sa menjacem. Moj stil voznje je izuzetno lagan, i mislim da sam mu ja prvi vlasnik izdrzao bi kao i motor sigurno, ovako videcemo. Kazu da nije preporucljivo da se vuce prikolica sa automatikom (kum je tako spalio neke lamelice ali njemu je bio DSG menjac, A6 2.5, mislim da je na ovom tip-troniku drugi princip rada u potpunosti). jedina zamerka je sto nekad ali izuzetno retko hoce da trzne iz 2 u trecu ali i to se desi samo ako bas u trenutku kad prebacuje, ja popustim gas. Mislim da je to znak pohabanosti necega, jer on ne bi smeo da trza pa sta god ja radio, ali to je prilicno blago i retko. Drugih zamerki nemam a da budem iskren vec sam se raspitao, manuelni menjac sa 5 brzina bi bio oko 500 evra da se ubaci sve komplet sa papucicama i radom, dok je sa 6 brzina nesto skuplji pa ako me udari maler ja znam sta cu. Inace kao poredjenje, drzao sam u ruci plivajuci zamajac i fiskalni racun od njega, za pezo 307 HDI nisam siguran koje kubikaze, 53000din. nema 5 kila u njemu. Odluci sam, ja sam ti preneo deo svog iskustva i jos jedna stvar. Vozim sluzbenu oktaviju naravno manuelni menjac i ovog audija privatno. Ne opisiva je razlika ici svako jutro preko gazele iz zemuna na vozdovac u ova dva auta, pa koliko kosta da kosta. Ako te jos nesto zanima pitaj.
Poz
Milan