|
[ tdusko @ 01.06.2011. 11:12 ] @
| Citat:
Evo skoro sat vremena putujem od „Merkatora“ do donjeg Dorćola. Svi su usporili. Poslednjih dana se u svim medijima priča kako će od juna početi na kućne adrese da nam stižu kazne za prekršaje i fotografije koje su snimile kamere, pa su se ljudi verovatno uplašili. Iako sada nije špic, velika je gužva jer je pored hotela „Jugoslavija“ ograničenje 40 kilometara na sat - priča za „Blic“ Jovan Andrijašević koji, nedaleko od Brankovog mosta, čeka da se pokrene kolona automobila u kojoj se našao zaglavljen.
Izvor: http://www.b92.net/automobili/...11&mm=06&nav_id=515855
Mislim, ima li ovo ikakve veze sa mozgom? Kapiram ja da se uvodjenje kamera oduzilo i da je budzet probijen 3 puta i da treba napuniti budzet kaznama i da treba platiti sve one nove golfove i polo-e sto dremaju na Makishu i da treba da se ugradi ovaj i da treba da se ugradi onaj ali... Postoji li neka mera?
Iskreno se nadam da postoji neka logika po kojoj ce ovo sve funkcionisati. Tipa voznja zutom trakom u 3 ujutru ili prekoracenje brzine od par kilometara itd. U suprotnom parkiracu kola i vozicu se taksijem kad sam u BG-u. Za jednu kaznu za prekoracenje brzine mogu 10 dana da se vozim taksijem. |
[ DaliborP @ 01.06.2011. 11:22 ] @
Tako i treba da bude i trebalo je odavno biti. Treba navikavati ljude da postuju zakone u saobracaju.
Citat: Za jednu kaznu za prekoracenje brzine mogu 10 dana da se vozim taksijem.
Pa nemoj da prekoracujes brzinu i neces da dobijes kaznu.
[ Marko83 @ 01.06.2011. 11:26 ] @
Citat: DaliborP: Pa nemoj da prekoracujes brzinu i neces da dobijes kaznu.
Da ne prekoraci 40km/h???
Jedino ako vozi biciklu a i tad je u opasnosti da vozi 43km/h
[ DaliborP @ 01.06.2011. 11:34 ] @
Nisu kamere postavljene da bi naplatili kaznu onom ko ide 3km preko dozvoljene brzine, vec onom ko ide mnogo brze.
[ milivoje t @ 01.06.2011. 11:49 ] @
Znaci uspeli su da napokon podese svoje raspale korumpirani tender neispravne kamere i instalacije da rade.
Kakvi jadnici.
Da li postoji pravi spisak kamera koje pisu kazne ? Jer kamera ima na svakoj raskrsnici, ali vecina nema mogucnost
dokumentovanja prekrsaja.
[ Marko83 @ 01.06.2011. 11:49 ] @
Koliko sam ja razumeo to je automatizovan sistem za naplatu prekoracenja brzine
Zlo i naopako ako ce neki pandur da odlucuje ko je dovoljno prekoracio brzinu da mu se posalje kazna
Jedino o cemu mozemo da diskutujemo jeste da li postoji neka granica tolerancije od recimo 5-10-15km/h koja je unapred uneta u sistem
Mislim da je to bio smisao Duskovog pitanja
A mene zanima jos jedna stvar (kad vec pricamo - mozda ce neko znati)
Kako je regulisano prekoracenje brzine sluzbenih vozila (hitna pomoc, vatrogasci, "besni sluzbenici vlade u odlasku kod frizera", itd itd)
Ima li kakav spisak registracija koje su izuzete iz automatskog slanja kazni?
[ tdusko @ 01.06.2011. 11:52 ] @
Citat: Marko83: Koliko sam ja razumeo to je automatizovan sistem za naplatu prekoracenja brzine
Zlo i naopako ako ce neki pandur da odlucuje ko je dovoljno prekoracio brzinu da mu se posalje kazna
Jedino o cemu mozemo da diskutujemo jeste da li postoji neka granica tolerancije od recimo 5-10-15km/h koja je unapred uneta u sistem
Mislim da je to bio smisao Duskovog pitanja
Upravo tako. Da li postoji neka tolerancija kao i to da li postoji vreme kada kamere ne snimaju. Zamisli da pored hotela jugoslavija u nedelju ujutru u 3 sata popije neko kaznu zato sto je vozio 50 Km/h.
Citat: milivoje t: Znaci uspeli su da napokon podese svoje raspale korumpirani tender neispravne kamere i instalacije da rade.
Kakvi jadnici.
Da li postoji pravi spisak kamera koje pisu kazne ? Jer kamera ima na svakoj raskrsnici, ali vecina nema mogucnost
dokumentovanja prekrsaja.
Ovo bi trebao da je zvanicni spisak: http://www.srbija.gov.rs/pages/popupimage_popup.php?id=151805
[ Ivan Dimkovic @ 01.06.2011. 11:55 ] @
Odakle vam ideja da je sistem 100% automatizovan?
Pa to ne postoji nigde - naravno da ce neko od krvi i mesa da procesira "fotografije" negde u lancu, zato sto te kamere cesto fotografisu nejasne situacije. Tu vam je "mesto" i za filtriranje registracija i selektivno zaboravljanje ;-)
[ Horvat I @ 01.06.2011. 11:55 ] @
Bar će se smanjiti broj udesa
[ Ivan Dimkovic @ 01.06.2011. 11:57 ] @
To je vrlo diskutabilno posto ce se smanjena brzina "kompenzovati' cescim gledanjem u brzinomer i smanjenom paznjom.
Ako su kamere postavljene na opasnim tackama, onda definitivno da zato sto je smanjenje brzine tu daleko veci faktor u broju udesa - medjutim, ako su postavljene na tackama gde je najveca verovatnoca prekoracenja brzine, onda treba sacekati i videti da li ce smanjena paznja da vise utice (negativno).
[ vladd @ 01.06.2011. 11:58 ] @
I manje voznje kolima zbog besmislenih guzvi, a uz to i smanjenje akciznih, najsladjih, parica...
Poz
[ milivoje t @ 01.06.2011. 12:06 ] @
Pa to je jedan od razloga zasto im je trebalo samo 2 godine da aktiviraju instalirane kamere. Trebalo je malog Zikinog iz odobra dobro obuciti da selektivno koristi softver. Pa kad opale po narodu sto vozi 54kmh ima da prsti, a onaj koji ce da cepa 230 kod jugoslavije nece imati tablice ili ce imati novog AMG-a sto ce ukljuciti onu selektivnost.
Nego cisto teoretsko pitanje, kakve sisteme za preveslavanje ovih kamera koristite na zapadu ?
Dusko hvala za spisak.
[ Ivan Dimkovic @ 01.06.2011. 12:12 ] @
To su fiksne kamere - dakle ne menjaju lokaciju sto znaci da ti ne treba nikakav sistem za "prepoznavanje" osim GPS uredjaja sa mapom tih kamera u sebi. Namestis onda GPS softver da te upozori kada si na manje od N metara od lokacije te kamere i to ti je to.
Npr: http://www.scdb.info/ drzi jednu takvu bazu. Firme poput TomTom-a nude "speed camera" servis za pare, kojim ti salju redovno nove liste kamera.
Samo je pitanje kada ce se lokacije srpskih kamera ubaciti u baze... pretpostavljam da to nece biti dugo, verovatno neko iz Beograda moze da prodje, pokupi lokacije i upload-uje to. Ako vec to nije uradjeno.
Mobilni merni uredjaji su sasvim druga stvar - za njih ti treba "detektor".
[ Marko_L @ 01.06.2011. 12:12 ] @
Snimanje prolazaka kroz crveno i vožnju žutom trakom, svakako podržavam, jer upravu tu najčešće dolazi do ugrožavanja bezbednosti. Razlog je taj što naš čovek, kada vidi trepćuće zeleno, ne shvata to kao signal da treba polako da smanji brzinu i stane ispred semafora, jer sledi crveno, već kao signal da treba da legne na gas, ne bi li se ipak provukao pre nego što se zaista upali crveno. Pa tako recimo kad neko od normalnih vozača krene da smanjuje brzinu na trepćuće zeleno, ovi iza njega trube ko manijaci i pretiču ga i sa leve i desne strane ne bi li nekako proleteli kroz raskrsnicu, makar i prolazeći kroz nju suprotnom trakom, a mislim da ne treba objašnjavati zašto je sve to opasno. Takođe, vožnja žutom trakom je opasna, jer normalan vozač očekuje da u toj traci idu autobusi i taksisti koji će u toj traci i ostati koliko god mogu, ali običan čovek tu traku obično koristi za preticanje i onda neočekivano kreće da ti se ubacuje sa desne strane, što takođe može da bude opasno.
Međutim, ograničenje brzine je već problematično, jer je grad prepun mesta gde su ona besmislena i gde je bezbedno voziti mnogo brže. To je pogotovo problem vlasnicima nešto novijih vozila koja i ne osećaju te brzine, pa se onda skreće pažnja sa puta na brzinomer što može biti mnogo opasnije nego voziti 50km/h tamo gde je besmisleno ograničeno na 40km/h. Da ne pričamo o širokim bulevarima gde važi opšte ogranienje od 50km/h, a u pojedinim delovima dana nema žive duše i sasvim je bezbedno voziti i do 80km/h.
U svakom slučaju, ovo nije mera za povećanje bezbednosti u saobraćaju, nego za popunjavanje budžeta, jer na smanjenu bezbednost u saobraćaju mnogo više utiču rupe na putevima, izvaljene šahte, loša signalizacija... nego brža vožnja tamo gde je bezbedno voziti brže.
[ Wi-Fi @ 01.06.2011. 12:27 ] @
[ Slobodan Miskovic @ 01.06.2011. 12:30 ] @
Sta se desava sa vozilima koja imaju strane tablice? :-)
[ milivoje t @ 01.06.2011. 12:33 ] @
Zahvaljujem na odgovoru. Ako je tako, onda je lakse nego sto sam mislio. Cak imam neku auto navigaciju, ali nema zabelezene kamere. obzirom da svaki novi mobilni telefon moze da vozi te nav aplikacije, a dovoljno je samo da pisti na vreme, moj problem resen.
@Marko, upravo suprotno.
Jedini pravi problem koji realno ugrozava bezbednost jeste velika brzina. To kada u spicu u beogadu svi prolaze na zuto i tako povecavaju protocnost saobracajnica je najmanji problem. Nikada nisam cuo ili video da je neko poginuo zato sto se provukao na zuto u guzvi ili presao u zutu traku. Inace zuta traka u Beogradu se odlicno postuje, a pandurske kontrole su mnogo nepredivljivije od fiksne kamere. Svi poginuli i osakaceni u Begradu su poginuli zbog ludacki brze voznje. Nemam ja problem da stanem na trepcuce zeleno, ali to ce imati samo jednu posledicu, povecanje guzve. Na bezbednost apsolutno nece uticati.
Te fiksne kamere sto su postavljene na pravcima gde je ogranicenje 40kmh ili 50 kmh, a relano svi voze kada imaju mogucnosti oko 60-70kmh kao iza SIVa, nista posebno nece doprineti tome da oni koji hoce opale 200kmh tuda. Samo ce da pljackaju obican narod kada se opusti i stisne predalu do 49kmh.
[ tdusko @ 01.06.2011. 12:33 ] @
Pa da ali ovde ima samo 15 kamera, a na spisku koji sam okacio gore ima 60
[ Ivan Dimkovic @ 01.06.2011. 12:34 ] @
To zavisi od toga da li hoce da se cimaju i da li imaju adekvatne sporazume sa konkretnom zemljom...
Btw, sa B92 clanka:
Citat:
- Red lajt i radarske kamere, koje će da beleže brzinu kretanja vozila, snimaće i fotografisati sva vozila zatečena u prekršaju. Ovaj sistem video-nadzora povezan je sa kompjuterima u komandnim centrima policije, na kojima postoji program koji prikazuje registarske oznake svih vozila koja su učinila određene prekršaje. Na osnovu toga, policija piše kaznu i šalje je zajedno sa uplatnicom na kućnu adresu vozača - objašnjavaju u policiji.
Kao sto rekoh, eto vam mesta za "procesiranje" i razmisljanje da li slati ili ne ;-)
@milivoje t - pa da, imas aplikacija za mobilne koje rade posao, ako ti GPS uredjaj ne dozvoljava custom POI-je.
[ Wi-Fi @ 01.06.2011. 12:35 ] @
^^Ima 60 ukupno, ali nisu sve povezane (ili ne rade)
EDIT: U stvari, nemam vise pojma koliko je u funkciji... Ovde http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?nav_id=512368&fs=1 kazu da je svih 60, a na spisku 14...
Imam neku informaciju iz SUPa da radi 15-ak kamera, ali i to cu izgleda morati da proverim...
[ Ivan Dimkovic @ 01.06.2011. 12:38 ] @
Inace, kad dovoljan broj ljudi bude stavio aplikacije na mobilni sa mapama tih kamera, nestace guzva posto ce ljudi samo kociti tik pred kameru, a onda dati pun gas...
Hehe, za takve stvari recimo Svabe na nekim mestima naprave "zasedu" sa mobilnim radarom nekih 500m posle stacionarne kamere... pa se ljudi opuste posle stacionarne kamere, nagaze... i ispadne dobra fotka "iz potaje" :-) Na svu srecu, nema toga puno niti je prakticno - pa verovatno ni u Srbiji nece biti nista drugacije.
[ deki77 @ 01.06.2011. 13:18 ] @
jedina odbrana od tih kamera su diskovi okaceni o retrovizor i spray za tablice
[ Devanagari @ 01.06.2011. 13:30 ] @
[ Wi-Fi @ 01.06.2011. 13:34 ] @
BG: 15-16 kamera u funkciji, od kojih vecina speed + red light, ostale speed i "zuta traka"
NS: 10-ak u funkciji, red light (dakle ne mere brzinu)
"Prosirenje" u planu
[ dava @ 01.06.2011. 13:55 ] @
@Devanagari
Hahaha kakav SQL injection. :)
[ jnk @ 02.06.2011. 08:04 ] @
http://www.blic.rs/Auto/Istraz.../Nove-kamere-snimile-120-kazni
fabrika para!!
Meni smeta što nema nikakvo upozorenje odnosno znak da kamera snima kao u svi ostalim zemljama, tada bi se stvarno smanjila brzina što je valjda i cilj. Da makar prividno to deluje kao da je urađeno zbog bezbednosti a ne kao biznis investicija.
[ Horvat I @ 02.06.2011. 17:42 ] @
Nebojse doj 10% vozača plati moći će policija opremu na doboš, neće biti dohodka
[ Nenad Vranjanac @ 02.06.2011. 19:28 ] @
Citat: Bela lista
Kamere koje sankcionišu prolazak žutom trakom evidentiraju sva vozila koja prolaze ovim putem. Da ne bi dolazilo do automatskog slanja kazni, primera radi vozilima javnog gradskog prevoza koja mogu da prolaze žutom trakom, formirana je takozvana bela lista vozila koja će biti izuzeta iz kažnjavanja na kojoj su osim vozila javnog prevoza i vozila Hitne pomoći, vatrogasaca, vozila BIA i vojske kad su na zadatku.
[ Wi-Fi @ 02.06.2011. 19:32 ] @
Dobro, i? Sta je problem, sto je (mozda) moguce dodati bilo koga na tu listu? Pa jbg, nisu svi jednaki
[ Boris Tadić @ 02.06.2011. 21:12 ] @
Citat: Meni smeta što nema nikakvo upozorenje odnosno znak da kamera snima kao u svi ostalim zemljama, tada bi se stvarno smanjila brzina što je valjda i cilj. Da makar prividno to deluje kao da je urađeno zbog bezbednosti a ne kao biznis investicija.
Pa mi smo lideri regiona, a liderstvo nije za svakoga.
Ne vozim bahato ni sa 50hp, ni sa 350hp i nemam cega da se cimam. Takodje, ne gledam ni spansko-turske serije, niti nasedam na dzabalebaroske price koje se UVEK zavrsavaju totalno pogubnim krajem po jednu stranu i nikako drugacije.
U neadekvatno obelezenim ulicama sam uvek otprilike 15-20km/h iznad ogranicenja i nikada nisam imao ni najmanji problem zbog toga, nisam cak ni nacuo da je iko ikada zbog tolikog prekoracenja snosio pravne posledice.
Mozemo paranoisati do prekosutra, to je najjednostavnije.
Ali zaista nema razloga da za 90% vozaca bude ista drugacije. Ako spadate u 10% skorojevica sto su prodali kuce i livade pa dosli u grad da "sheriff"-uju, onda cete vrlo verovatno i naleteti na po koji "problem", tipa zabrane parkiranja na pesackom prelazu ili cekanje semafora u sredini raskrsnice(jer ste prethodno obisli kolonu, mrzi vas da cekate - razume se) ili za zaustavljanje na autobuskoj stanici i prometnom trotoaru kako bi se pojeo burek u pekari, uprkos stvorenoj koloni od pola kilometra itsl.
[Ovu poruku je menjao Boris Tadić dana 02.06.2011. u 22:52 GMT+1]
[ anon115774 @ 03.06.2011. 09:50 ] @
Citat: Meni smeta što nema nikakvo upozorenje odnosno znak da kamera snima kao u svi ostalim zemljama, tada bi se stvarno smanjila brzina što je valjda i cilj. Da makar prividno to deluje kao da je urađeno zbog bezbednosti a ne kao biznis investicija.
Upozorenje da na tom mestu treba da se postuju propisi? Znaci na nekih 200-300m ispred kamere treba da pise "Sada pocni da postujes propise" a onda nekih 200-300m iza kamere da stoji natpis "Vise nije neophodno postovanje propisa"?
Hmm... mislim da to nece da se desi :)
[ tdusko @ 03.06.2011. 13:25 ] @
Evo konacno jednog racionalnog clanka gde se moze videti koliko je u stvari kamera aktivno i za sta koje sluze: http://www.politika.rs/rubrike...juri-zutom-kroz-crveno.sr.html
Citat:
Vožnja žutom trakom
Brankov most – gradska strana
Brankov most – novobeogradska strana
Bulevar despota Stefana
Bulevar vojvode Mišića
Prolazak kroz crveno
Tošin bunar – Zagrebački put
Bulevar Nikole Tesle – Trešnjin cvet
Bulevar Mihajla Pupina – Ušće
Trg Nikole Pašića – Vlajkovićeva
Ustanička br. 19
Prekoračenje brzine
Bulevar Nikole Tesle – Ušće
Omladinskih brigada – Jurija Gagarina
Jurija Gagarina – Žrtava antifašističke borbe
Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića – Topčiderski venac
Bulevar Mihajla Pupina – Palata „Srbija”
[ ctrl alt del @ 03.06.2011. 18:46 ] @
Jedno pitanje:
Da li kamera za prekoračenje brzine koja je npr. postavljena preko puta SIVa, iznad krajnje leve trake u pravcu grada, pokriva i krajnu levu traku suprotnog smera? Čini mi se da je malo zakrenuta i na tu stranu al prosto ne znam da li može da snima i u dolasku...
Drugo pitanje:
Teorija mog ortaka - vozilo registrovano na osobu iz porodice koja nema vozačku dozvolu (npr. babu), u porodici su još recimo tri vozača. Ako/kad kamera snimi prekršaj vidi se vozilo a ne i vozač. Vlasnik vozila po dobijanju prijave uredno plati kaznu, ali ne može da dobije kaznene bodove ili zabranu upravljanja pošto nema dozvolu i nije vozila, a ne seća se ko je vozio... I vozači iz porodice boluju od privremene amnezije... Šta se tada dešava...
Molim vas da ovo shvatite kao mozgalicu, ne kao ozbiljan plan za zaobilaženje propisa.
[ pctel @ 03.06.2011. 21:35 ] @
Citat: ctrl alt del:Teorija mog ortaka - vozilo registrovano na osobu iz porodice koja nema vozačku dozvolu (npr. babu), u porodici su još recimo tri vozača. Ako/kad kamera snimi prekršaj vidi se vozilo a ne i vozač. Vlasnik vozila po dobijanju prijave uredno plati kaznu, ali ne može da dobije kaznene bodove ili zabranu upravljanja pošto nema dozvolu i nije vozila, a ne seća se ko je vozio...
Ahahahaha.... mora srbin da smisli nesto da za'ebe drzavu :)
Ja mislim da baba dobija kaznene poene... koje ce koristiti ako polozi nekad :)
[ jnk @ 03.06.2011. 22:04 ] @
Baba bi odgovarala za vožnju bez dozvole što je takođe težak prekršaj. Ali kad malo razmislim u tom smeru mogućnosti su neograničene.
1. Napravimo forum srpsko-hrvatskog prijateljstva gde ćemo jedni drugima pisati izjave kako smo međusobno upravljali našim automobilima? I na kraju niko ništa ne plati.
2. Napravi se oglasna stranica gde bi se javljali ljudi koji bi svesno prihvatali prekršaj uz novčanu naknadu. Neko ne vozi kola i nije mu problem da 3 meseca bude bez dozvole a za to dobije recimo 100-300e, teška su vremena.
Mislim da je upravo iz ovih razloga u nekim zemljama obavezna i fotografija samog vozača.
[ marko37 @ 24.06.2011. 06:21 ] @
Ove kamere kanda nisu baš najbolje izbaždarili...
http://postimage.org/image/2orlo4sbo/
[ tdusko @ 24.06.2011. 09:07 ] @
Fake!
[ vlada131 @ 28.06.2011. 01:22 ] @
Citat: Komšijina vozačka spasava od kazni
Na oko 300 beogradskih adresa saobraćajna policija svaki dan šalje kazne koje su snimile nove sigurnosne kamere. Prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova, od 1. juna zabeleženo je ukupno 5.628 nedozvoljenog kretanja saobraćajnom trakom za vozila javnog prevoza putnika, takozvanom žutom trakom, kao i 172 prekršaja nedozvoljenog prolaska kroz žuto i crveno svetlo.
Zbog predviđenih rokova za uplatu novčanih kazni još ne postoji podatak koliko novca su vozači morali da plate za kršenje pravila saobraćaja, ali stručnjaci procenjuju da je reč o iznosu od najmanje 30 miliona dinara.
Upravo iz ovih razloga srpski vozači već traže „rupe u zakonu” kako bi izbegli drakonske kazne. Na domaćim internet forumima počela je prodaja spreja za koji se tvrdi da, nakon što se naprska na registarske oznake, navodno pojačava refleksiju 50 puta čime zaslepljuje kamere i onemogućava policiju da evidentira prekršioca.
Osim toga, naši građani pokazali su domišljatost i bez tehnoloških čuda i magičnih sprejova. Mnogi čitaoci „Blica” su se javili s informacijom da već duže uredno funkcioniše svojevrsna berza vozačkih dozvola. Tako se odgovornost za prekršaj prebacuje na starije ukućane ili komšije koji poseduju vozačke dozvole, ali već godinama nisu seli za volan. U pomoć priskaču i komšije koje će za novčanu nadoknadu prihvatiti odgovornost za prekršaj u kome uopšte nisu učestvovali.
Takozvano iznajmljivanje dozvola ne oslobađa od plaćanja kazni, ali čini da kaznene poene ne dobijaju oni koji se ogreše o pravila saobraćaja, već ih sakupljaju oni na koje uopšte i ne utiču. Kako „Blic” saznaje, komšije i rođaci, koji su po pravilu penzioneri, za ovakvu uslugu naplaćuju određeni procenat zaprećene kazne, odnosno od 1.000 do 10.000 dinara.
Iako iz Ministarstva unutrašnjih poslova nisu želeli da komentarišu ove slučajeve „nadigravanja” vozača s policijom, objašnjavajući da bi time još više podstakli ovakvo ponašanje, sagovornici „Blica” koji se bave bezbednošću saobraćaja složili su da su ljudski životi mnogo važniji od novca koji se zaradi i izgubi na kaznama.
Stojadin Jovanović iz Agencije za bezbednost saobraćaja istakao je za „Blic” da je svrha postavljanja kamera povećanje bezbednosti svih učesnika u saobraćaju.
- Postoji sumnja u to koliko je sprej efikasan. On ne može da funkcioniše u svim vremenskim uslovima, a osim toga moguće je videti prekršioca na osnovu vrste vozila, pa čak i snimanjem lica vozača. Ali iako u prskanju tablica i prebacivanju odgovornosti na nekog drugog ima elemenata krivičnog dela, od toga je mnogo važnija činjenica da takvi vozači lažu samo sebe. Ideja video-nadzora je da se sačuvaju životi i građani ne treba da se trude da prevare kamere, već da poštuju saobraćajna pravila - smatra Jovanović.
S njim se slaže i Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, koji za naš list kaže da je u zakonu uvek mogu da se nađu rupe, ali da „u istoriji bolesti na obdukcionom stolu one ne postoje”.
Mada ovaj sprej, koji je veoma popularan u inostranstvu, ne može da se nađe ni u jednoj prodavnici u Srbiji, moguće ga je naručiti internetom za 22 evra.
- Nekada možete da izigrate zakon, ali nikada ne možete da izigrate posledice nebezbednog ponašanja, odnosno povrede i smrt - objašnjava Okanović. On smatra da je upoznavanje učesnika u saobraćaju sa mogućim posledicama ključno ukoliko država želi da smanji broj stradalih na našim drumovima.
- Samo prevencijom i edukacijom mogu da se postignu dobri rezultati. Ukoliko se životi čuvaju samo kažnjavanjem, uvek ćemo imati i ovu drugu strane medalje, odnosno rupe u zakonu. Dokle god se ide na kartu nadigravanja vozača i policije, neće biti kraja, već samo stradanje - zaključuje Okanović.
http://www.b92.net/automobili/...11&mm=06&nav_id=521637
[ Horvat @ 28.06.2011. 15:12 ] @
hahaha, sve te "sprejeve" i folije su razbijaci mitova davno testirali i naravno niti jedan nije ni zbunio kameru (koga zanima nek potrazi epizodu)
[ Nenad Vranjanac @ 29.06.2011. 18:19 ] @
e to ako su mitbasteri razotkrili, onda mora da je tako...
[ Horvat @ 29.06.2011. 19:10 ] @
pa ako im ne verujes, ti onda slobodno duni par stotina/hiljada evi za sprej/"laminat plastiku" i proveri iz iskustva (eto,cak i znas di slikaju,ali da te ne bi preskocili,za svaki slucaj vozi nekih 200km/h)
[ marko37 @ 09.07.2011. 07:13 ] @
Citat: vlada131: Stojadin Jovanović iz Agencije za bezbednost saobraćaja...
... pošto je Uranija Kozmidis-Luburić iz "Nuklearnih objekata Srbije" već postala pase... :)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|