|
[ bojanst @ 03.06.2011. 15:51 ] @
| Da li neko moze da mi kaze nesto vise o ovom sklopu?
u narodu poznata kao "hidro spojka", hidro kvacilo" itd.
Radi na principu hidraulike, e sad volio bih znati kako zapravo radi, kako se odrzava i kako se remontuje.
Trenutno je montirana na 3fazni asinhroni motor od 132 KW.
Nemam nikakve sheme, podatke, servisnu dokumentaciju ili bilo sta slicno.
Jedino mogu fotografisati ako je neko zainteresovan... |
[ elektrostudio @ 03.06.2011. 18:22 ] @
Mogao si odmah dati slike, inace se hidro spojka postavlja kao veza izmedju pogonskog motora i mehanike masine da ne bi zubci masine trpeli nagle udare pokretanja motora. Odrzavanje - zamena ulja na vreme, ako nije na vreme uradjena bice problema sa zaptivkama, lezajevima, lomovima zubaca na masini ili jednostavno motor se vrti a masina nista
[ bojanst @ 03.06.2011. 19:29 ] @
Hvala na interesovanju, fotografije cu postaviti u ponedjeljak.
Po meni ova sklopka sluzi kao napustac el. motora, kao soft start sklopka, postepeno upustanje el. motora u rad, kao i da se smanje udari na prenosne elemente.
Da li sam dobro razumio?
Evo imam 2 fotografije od manje Amolix sklopke koja je na motoru od 36 KW.
Meni je najpotrebnija shema ove sklopke, npr. eksplozivna, da vidim sta se u njoj nalazi. Sto nije toliko bitno, koliko je bitno da znam koja kolicina ulja, koje ulje, kako remontovati itd.
[ djura63 @ 04.06.2011. 18:23 ] @
Da li je ovo ispravan redosled? Čini mi se da na pog. osovinu el.motora prvo dolazi turbo-spojnica pa onda priključni elementi pog. mašine. U ovom slučaju se turbo-spojnica vrti uludo i ne služi ničemu. Proveri!!!
[ gigamg1 @ 04.06.2011. 18:49 ] @
o da ispravno je :)
to je tip sa remenicom na sebi a imas i kada direktno na hidro spojnicu ide ide osovina (rotor) motora pa spojnica pa onda masina sve zavisi od kolicine prostora.
Nemogu tacno da se setim koje ulje. Sve zavisi od brzine okretanja i opterecenja
[Ovu poruku je menjao gigamg1 dana 04.06.2011. u 20:27 GMT+1]
[ djura63 @ 04.06.2011. 19:01 ] @
Klasifikacija turbinskih ulja prema ISO standardu
ISO L - TSA
Mineralno ulje koje se koristi u parnim turbinama za proizvodnju energije, u industrijskim i brodskim pogonima, gde se ne zahteva povećana sposobnost podnošenja opterećenja na zupčasti prenos.
ISO L - TSC
Sintetičko ulje koje se koristi u parnim turbinama, pogonima i kontrolnim sistemima koji su sa njima povezani gde se od ulja zahteva visoka oksidaciona stabilnost i dobra svojstva na niskim temperaturama.
ISO L - TSD
Nezapaljivo sintetičko ulje na bazi fosfatnih estera koje se koristi u parnim turbinama i pratećim kontrolnim sistemima.
ISO L - TSE
Mineralno ulje koje se koristi u parnim turbinama za proizvodnju energije, u industrijskim i brodskim pogonima, gde se zahteva povećana sposobnost podnošenja opterećenja na zupčasti prenos
ISO L - TGA
Mineralno ulje koje se koristi u gasnim turbinama za proizvodnju energije, u industrijskim i brodskim pogonima, gde se ne zahteva povećana sposobnost podnošenja opterećenja na zupčasti prenos
ISO L - TGB
Mineralno ulje koje se koristi u gasnim turbinama za proizvodnju energije, u industrijskim i brodskim pogonima, gde se zahteva otpornost prema visokoj temperaturi na mestima pregrevanja
ISO L - TGC
Sintetičko ulje koje se koristi u gasnim turbinama, pogonima i kontrolnim sistemima koji su sa njima povezani gde se od ulja zahteva visoka oksidaciona stabilnost i dobra svojstva na niskim temperaturama.
ISO L - TGD
Nezapaljivo sintetičko ulje na bazi fosfatnih estera koje se koristi u gasnim turbinama i pratećim kontrolnim sistemima koji su sa njima povezani.
ISO L - TGE
Mineralno ulje koje se koristi u gasnim turbinama, kontrolnim, industrijskim i brodskim pogonima, gde se za zupčasti prenos zahteva povećana sposobnost podnošenja opterećenja.
Karakteristike turbinskih ulja
Karakteristike
Vrednosti
Metode ispitivanja
Viskozne gradacije
32
46
68
ISO 3448
Kinematička viskoznost na 400C, mm2/s, min/max
28,8/35,2
41,4/50,6
61,2/74,8
ISO 3104
Indeks viskoznosti, min.
80
ISO 2909
Tačka tečenja, 0C, max.
- 6
ISO 3016
Tačka paljenja, 0C, min.
- otvoren sud po Klivlendu
- zatvoren sud po Penski-Martensu
177
165
ISO 2592
ISO 2719
Penušanje, mL, max.
Sekvenca I na 240C
Sekvenca II na 93,50C
Sekvenca III na 240C
450/0
100/0
450/0
ISO 6247
Korozivnost na bakru, 3h na 1000C, klasa, max.
1
ISO 2160
Oksidaciona stabilnost:
Ukupna kiselost, mgKOH/g, max.
Talog, % m/m, max.
1,8
0,40
ISO 7624
Nemački standard DIN 51515 R&O, odnosi se na mineralna turbinska ulja za podmazivanje i regulaciju parnih turbina, na ulja za stacionarne gasne turbine i postrojenja sa električnim ili turbinskim pogonom (generatori, kompresori, pumpe). Definiše mineralna ulja sa dodacima protiv oksidacije i korozije ali bez dodataka protiv habanja.
Britanski standard BS 489 (Pas 5) R&O, odnosi se na turbinska ulja, a definiše zahteve za poboljšanom oksidacionom stabilnošću, ograničava pojavu pene i korozivnost i kiselinski broj TAN=0,2 mg KOH/g i bez EP aditiva. Definiše ulja za parne turbine i ne odnosi se na ulja za rad sa procesnim gasovima koji reaguju sa baznim uljem i aditivima.
[ djura63 @ 04.06.2011. 19:15 ] @
Citat: tip sa remenicom na sebi Tačno samo što remenica dodje posle turbo-spojnice. Ako pažljivo pogledaš sliku biće ti jasno da turbo-spojnica u ovom slučaju samo nepotrebno opterećuje el.motor.
[ gigamg1 @ 04.06.2011. 19:24 ] @
Ne mora da dodje iza. Ima i takvih solucija. Sve zavisi sta situacija trazi. Vidjao sam uglavnom u takvom redosledu.
Amolix sklopka. Nikad cuo. Samo ne znam gde si to iskopao, to ¨amolix¨.
Posto mi to zovemo kako ko hoce, anglikanci to zovu hydrodynamic coupling
Izvoli pa guglaj, ima dosta sema i crteza
Evo malo i procitaj sta su hidrodinamicke spojnice
Uzdravlju :)
[ djura63 @ 04.06.2011. 19:37 ] @
Molim te da ovo pojasniš. To je isto kao kada bi motor SUS spojio sa menjačem, pa dodao kvačilo.
[ djura63 @ 04.06.2011. 19:43 ] @
Citat: ne znam gde si to iskopao, to ¨amolix¨ . http://www.stemin.nl/en/producten/Amolix/
[ gigamg1 @ 04.06.2011. 20:09 ] @
Prvi put cujem za amolix ali dobro...
Nije bitno gde je stavis jer se ona komplet cela okrece pa samim tim nije bitno jel remenica napred ili nazad jer je remenica vezana za spolji deo spojnice
[ djura63 @ 04.06.2011. 20:31 ] @
[ gigamg1 @ 05.06.2011. 14:44 ] @
Eto sad!
Jeste ta amolix je turbospojnica za regulisanje obrtaja ali ovo na slici je hidrodinamicka spojnica koja je kao neki soft-start i nesto slicno reduktoru.
A turbospojnica je spojnica koja isto ima osobinu soft start ali ima i osobnu regulisanja obrtaja odnosno povecanja obrtaja ili smanjenja.
Nemojmo brkati pojmive. Mozda imaju slican izgled ali nemaju bas istu funkciju
[ bojanst @ 05.06.2011. 16:12 ] @
Ovako, hvala vam prije svega sto ste na neki nacin obogatili znanje u vezi ove "spojnice". Bar ja tako zovem ovaj sklop.
U ovom slucaju gore na slikama, spojnica se nalazi na kraju osovine el. motora i okrece se neovisno o motoru (okrece se na osovini).
Remenica se nalazi izmedju motora i spojke kao sto je i prikazano. Ni u kojem slucaju ova spojka ne opterecava sam motor. Bez nje se motor ne bi mogao pokrenuti (mogao bi ako bi bio odvojen od reduktora).
Bolje receno, bez nje ova masina ne bi mogla funkcionisati tj. obavljati ono za sto je namjenjena. Ovo govorim iz iskustva, radio sam jedan test (odasuo sam 1l ulja iz same spojke) cuda su se desavala.
Motor vise nije mogao pogoniti ni sam reduktor. Dalje da ne pricam.
U drugom slucaju tj. slucaju koji sam prvi naveo (prvi post) spojka se nalazi izmedju remenice i el. motora. Postavicu slike sutra.
Siguran sam da se radi bas o ovome sklopu. Samo sto nemam dovoljno podataka.
http://www.scribd.com/doc/43722581/Hidrodinamicke-Spojnice
Ovaj link mi dosta znaci, hvala!
P.s.- Sama svrha i princip rada ove spojke nije mi bas dovoljno jasna.
[ gigamg1 @ 05.06.2011. 16:44 ] @
ta spojnica ima ulogu da olaksava motoru rad tj nesto slicno kao reduktor.
Probaj da ugasis motor i da rucno okreces kompletnu spojnicu i videces koliko lako se pokrece ceo sklop uz pomoc nje
a ovo je hidrodinamicka regulaciona spojnica koju isto zovu turbo spojnica
[ bojanst @ 05.06.2011. 17:14 ] @
Istina je da sklop vrlo lako okrece, doslovno jednim prstom se moze okretati.
Mislim da je ovaj link uglavnom sve rekao. http://www.scribd.com/doc/43722581/Hidrodinamicke-Spojnice
Jos moram prakticno razraditi ono sto sam procitao.
Amolix.Mislim da su oni patentirali ovaj sklop i oni to nazivaju kvacilo.
Taj naziv sam cuo od kolega sa kojima radim, ali niko zapravo ne zna puno o ovom sklopu niti ko hoce da rastavlja-remontuje isti.
[ djura63 @ 05.06.2011. 18:46 ] @
Klikom na ovu adresu na prvoj strani izaberi naslov ,,Odabir najekonomičnijeg pogonskog sistema za napojne pumpe'' to je u stvari ono što te zanima.
[ gigamg1 @ 05.06.2011. 19:31 ] @
Radio sam neko vreme u secerani gde ima dosta sklopova u kojima je upotrebljena hidro spojka.
Retko kada su crkavale pa nisam ni imao prilike da je pogledam unutra. Jedino sto sam radio konkretno sa njima je sipao ulje i svlacio je sa osovine. Raspitaj se u nekoj fabrici ili postrojenju gde se koriste takvi sklopovi ako imas u okolini i to kod nekog od ljudi koji rade na odrzavanju masina pa ces mozda i cuti nesto detaljnije o njoj o njoj.
Davno je bilo kada sam ucio o njima a i ne secam se. Vidjao sam ih u radu svakodnevno i otprilike znam koji je princip u osnovi.
Kvacilo je takodje vrste spojnice tj ukljucno-iskljucna spojnica. Imas i prirubne i elasticne i kandzaste i zglobne...
[ bojanst @ 08.06.2011. 15:56 ] @
Evo slike i ove spojke sto je na el. motoru od 132 kw. Koja mi zapravo i pravi probleme.
[ djura63 @ 08.06.2011. 19:38 ] @
[ bojanst @ 08.06.2011. 20:27 ] @
Hvala puno, zahvaljujuci vama, dosta sam toga naucio o hidrodinamickim spojnicama.
Mislim da cu sad moci sa olaksanjem da se pozabavim ovim problemom.
Prvo sto sam zakljucio, da nedostaje dosta ulja, oko 10 l manjka. Trenutno je nasuto oko 12-14 l a po tabeli koju ste mi vi dali treba biti izmedju 20-28 l.
Pomocu ovog linka uspio sam mjerenjem pronaci doticnu spojnicu.
Drugo, probacu odvrtati, odnosno zavrtati regulacioni vijak da produzim, odnosno smanjim vrijeme ubrzavanja.
Kad sam sve ovo proucio, primjetio sam da motor skoro istom momentu pokrene remenicu, sto ne bi trebalo ici tako.
U ovom slucaju prvo bi trebao motor da se startuje, onda se u spojnici centrifugalnom silom posrestvom fluida pogon prenese na radnu masinu.
Nadam se da sam dobro shvatio princip.U svakom slucaju smatram da je manjak ulja, simptomi su, da se motor "pati" u Y.
Kad se prebaci u D poslije par sekundi dodje ajd da kazem " na neku normalnu struju". Dok u Y divlja.
P.s- Javicu rezultate.
[ djura63 @ 08.06.2011. 20:41 ] @
Mislim da bi ti i ovaj link pomogao.
[ gigamg1 @ 08.06.2011. 20:45 ] @
Pa njoj je najvaznija stvar ulje. Ona bez ulja polako postaje neupotrebljiva.
Nije nista cudno da je kratak vremenski interval izmedju pokretanja motora i pocetka prenosenja kretanja na masinu
[ bojanst @ 08.06.2011. 21:35 ] @
Po logici nekoj znao sam i prije da je ulje najbitnije, ali nisam znao koja je kolicina potrebna.
Pa sam odasipao, dosipao ali sve je to bilo lutanje. Sad kad znam koja je kolicina potrebna, stvari bi trebale biti drugacije.
Javljam rezultate, hvala jos jednom. Pozdrav!
[ goat @ 23.06.2011. 08:45 ] @
molm za jednu pomoć
Kod nekih izvedbi turbospojnica i turbomenjača postoji sigurnosni čep od nekog materijala (podseća me na parafin, ali nije) koji se istopi u slučaju pregrevanja ulja u turbospojnici ili menjaču, kada iscuri ulje i spojnica stane..
znate li o kom se materijalu čepa radi?
poz
[Ovu poruku je menjao goat dana 23.06.2011. u 11:55 GMT+1]
[ gigamg1 @ 23.06.2011. 11:37 ] @
trenutno ne radi scribd ali mislim da na onom linku sto sam radnije okacio ima nesto o tom sigurnosnom cepu koji puca kada se nabije prevelik pritisak.
[ bojanst @ 23.06.2011. 13:47 ] @
Pozdrav ljudi, evo rezultata sto se moga slucaja tice.
Nasuo sam oko 10l ulja, sad je kolicina ulja u spojnici optimalna.
Situacija se nije ni malo poboljsala, nego se cak pogorsala.
Pokusacu opisati sta se tacno desava, ovako, startujem motor i u Y povuce oko 500A i citavo vrijeme dok radi u Y struja se ni malo ne smanjuje (sto nije nikako u redu)...
sa prelazom u D, kazaljka ampermetra se "zakuca" (skroz kratko 1sec. max.). Produzim vrijeme na vr. releju da motor duze radi u Y i sa tim dobijem da poslije duzeg vremena rada u Y struja opadne (ajd da kazem na desetine ampera).
Prebaci se u D i poslije je "na oko" sve normalno. Po meni ovo nije u redu, da se motor ovoliko "muci" u zvjezdi (znaci nesto ga opterecava). Sta dalje ciniti?
[ djura63 @ 23.06.2011. 16:44 ] @
Kvar je moguće utvrditi metodom eliminacije. Prvo uključiš el.motor bez turbospojnice, pa sa njom i na kraju sa mašinom koju pokreće el.motor.
[ bojanst @ 24.06.2011. 14:41 ] @
Pa nije to bas tako jednostavno, mislim da je ovdje potreban drukciji pristup lociranju kvara.
Nije ni malo jednostavno i zgodno odvajati spojnicu od el. motora i ponovo vracati. Da je to moje vlasnistvo pa onda nekako, ali ovako vrlo tesko.
To je ipak postrojenje koje radi svaki dan, primjer, treba odvojiti citava 2 dana da se ovo skine- vrati i na kraju reci predpostavljenima "nije do spojnice"... ajmo dalje.
Kako bi me ljudi poprijeko pogledali, znaci prvo se mora locirati kvar sa bar 80% sigurnoscu i onda krenuti na rjesavanje istog.
Slag na torti je, da niko od ljudi sa kojima radim nije nikada skidao i rastavljao hidrodinamicku spojnicu sa ovog el. motora.
[ djura63 @ 24.06.2011. 16:28 ] @
Citat: treba odvojiti citava 2 dana da se ovo skine- vrati i na kraju reci "nije do spojnice"... Dva dana za ovo? Trebaju ti dva bravara (mašin-bravara), odgovarajući alat i subotnje popodne. Ili neki drugi termin odredjen za redovni nedeljni pregled.
[ djura63 @ 24.06.2011. 16:41 ] @
Pa ne mora, već, opisanim redom. Možeš najpre skinuti kaiševe, pa ako je problem ostao, onda imaš samo turbospojnicu ili el.motor. Pozz
[ gigamg1 @ 24.06.2011. 22:01 ] @
uostalom, sto to tebe brine?
Jedino ako si ti gazda. Imas lepo ko u svakom normalnom preduzecu sluzbu odrzavanja masina koja je placena za to i trebalo bi po svojoj struci (masinbravarskoj) da zna da otkloni problem.
Naglo skakanje amperaze pri kretanju je normalno za takav sklop.
Tamo gde sam radio, to je normalno pri pokretanju a u radu ako se desi do skakanja amperaze to je automatski znacilo da je neki kvar u pitanju
[ bojanst @ 25.06.2011. 12:23 ] @
Za uigranu ekipu i koja zna sta radi mozda je dovoljno i 2h.
Oni koji to nisu nikad radili, ko zna koliko je vremena potrebno.
Nisam gazda, ali zato spadam u sluzbu za odrzavanje.
Evo sta je po meni normalno, tako je bilo sve do ove godine. El. motor se starta, povuce u startu u Y oko 500A, amperaza odmah pocne padati, padne na neke desetine ampera i onda vremenski prebaci u D.
Pri prebacivanju skoci na nekih 500-600A (taj skok traje 1 sec. max.) pada na svoju neku normalnu struju od nekih 50A i onda radi normalno.
Tako je bilo prije, to je po meni bio uredan start i rad.
Sad je situacija takva, el. motor se starta, povuce u startu Y oko 500A, amperaza ne opada (krece se oko 500A). vremenski prebaci u D i kazaljka ampermetra se "zakuca". Onda amperaza opada i pada na 50A.
Poslije je sve na oko uredno, nema naglih skokova i znakova da je el. motor opterecen necim. Znaci problem je samo u startu. Kao sto sam naveo u prosloj poruci, poslije dosipanja ulja povecao sam vrijeme na vremenskom,
tako da sad motor radi u Y duze vremena i amperaza mu pocne opadati (ajd da kazem u zadnjem momentu) prije prebacivanja u D, i to sad traje 15-20 sec.
Ukratko: 3fazni asinhroni el. motor sa kaveznim rotorom, snage 132 KW, spojen na radnu masinu (ventilator oprasivaca) sa hidrodinamickom spojnicom (masa spojnice 156 kg + 28l ulja), remenica sa 6 remena.
Radi u Y 15-20sec. i vuce struju odko 500-600 A (skoro citavo to vrijeme). Ako smanjim vrijeme Y, onda nema vremena da struja pocne opadati tj. da hidro spojnica bezbolno pokrene radnu masinu.
Nadam se da ste me razumjeli. Pozdrav!
[ goat @ 09.07.2011. 11:18 ] @
ne znam zašto te brine toliko daj skok na prelazu iz zvezde u trikot?....
u predhodnoj firmi gde sam radio (i održavanje između ostalog) sam imao četiri ventilacije instalisane snage od 90 do 110KW, motori su startovali po sistemu "meki zagon" (nema zveza-trougao) i dok motor kreće iz starta ampermetar se "zakuca" u 600A i to u 5-10sec.
ako se ne buni zaštita i osigurači ostavi ga...
a nereče ima li neka klapna na usisnom cevovodu ventilatora?
kod tebe je klasična turbospojnica sa pumpnim i turbinskim kolom koja ima prenosni odnos cca 0.98 u nominalnom režimu rada a koji je otprilike proporcionalan klizanju izmešu pumpmog i turbinskog kola...
je si li pokušao da skratiš vreme rada motora u zvezdi?... probaj .... to je trenutak kada kada spojnica još radi sa relativno visokim proklizavanjem tako da promena broja obrtaja iz zvezde u trougao neće mnogo uticati na promenu brzine gonjenog radnog kola ventilatora, čime se smanjuju inercijalne sile tokom ubrzanja ventilatora od 0 do nominalnig broja obrtaja...
imao sam sličan problem u pumpnoj stanici zbog hidrauličnog udara u cevovodu u trenutku prebacivanja iz zvezde u trougao... rešio sam na vremenskom releju za rad u zvezdi..
pomenuti matreijal sam pronašao.... nije kao parafin ali se topi na 140 stepeni C i legura je olova + .....
[ BokasaTzar @ 16.07.2011. 00:21 ] @
Neke ideje:
1. Da ti se nije spojio (skratio) neki namotaj u motoru. Ponekad se čuje nenormalno zavijanje iz samog motora kad se skrati neki od namotaja statora. Pokušaj da pribaviš test uređaj koji to ispituje. Sprava radi na baterije, digne napon u statorskim namotajima motora na nekih recimo 5000 V i drži ga neko vreme tako. Ako napon padne znači da probija izolacija tog namotaja motora.Kvar je perfidan jer motor radi ali se greje dosta i vuče struju.
Ako ne možeš da nabaviš tester, uzmi neki firmirani ommetar (koji nije kineski) i izmeri otpor svakog namotaja pojedinačno. Nije važno koliko iznose merene vrednosti otpora u apsolutnom iznosu. Treba da su skoro identične za svaki namotaj. Razlika od 0,09 oma znači par stotina metara žice za koliko se skratio namotaj.
1A) Da niste dodali još neki potrošač veliki na liniju napajanja motora, pa izaziva pad napona a ovaj ti se motor greje jer vuče veću struju da bi nadoknadio pad napona?
2. Možda imaš povećano opterećenje na tom ventilatoru koji vrti motor. Vidi kako ide rukom kad vrtiš od strane motora spojnicu.
Prepipaj ležajeve ventilatora da se ne greju - mada bi ih motor verovatno spalio do sada. Možda unutar kućišta ventilatora je zapalo nešto što ga koči.
3.Možda ste skoro menjali remenove, pa remenice nisu u osi ili ste divljački pretegli - iskrivili neko od vratila
4.Gore ima neki lančanik a sredina je prašnjava - možda osovinice lanaca ne mogu da se okreću normalno - mada opet, puko bi lanac i škripao bi
Ja sam mašinac, ali sam ‚‚ratovao‚‚ sa elektro motorima pa mi ovo palo na pamet iz prakse
Što se tiče odvajanja elektromotora, vidim da ima elastičnu vezu sa hidrauličkim ‚‚kuplungom‚‚. Da niste iskosili motor ako ste skidali jer ta spojnica ima toleranciju 2-3 stepena svega.
Ako motor nije diran (odvajan od hidaulične kuplung spojnice) vidi jel ima one pozicione špiceve kroz šape motora da stalno ne ‚‚tražiš‚‚ osu kad ga skidaš. Možda se iskosio jer se olabavili šrafovi što drže motor na postolju?
Ventilator nije toliko težak za upuštanje jer kod velike većine ima mali otpor na početku pa posle raste - mada ima ventilatora sa ‚‚negativnom karakteristikom‚‚ koji imaju najveći otpor kad su neopterećeni tj sa malim prigušenjem na usisu.
Vidi što ti je rekao kolega jel ima klapnu neku na usisu pa priguši dovod vazduha ili zapuši skoro ceo usis kartonom pa vidi jel pada startna struja el.mot.
Puno sreće
[Ovu poruku je menjao BokasaTzar dana 16.07.2011. u 01:36 GMT+1]
[ bojanst @ 16.07.2011. 22:39 ] @
Hvala vam sto ste se ukljucili u temu.
Dali ste mi dosta dobrih prijedloga i savjeta... vraticemo se na to kasnije.
Sad pogledajte ovaj video, nadam se da je gledljivog kvaliteta.
Na brzinu sam sastavio ovaj video, pa nije bas sve dobro rasporedjeno, da se vide svi elementi.
Onda cu prokomentarisati vase odgovore. Pozdrav
[ BokasaTzar @ 23.07.2011. 22:09 ] @
Meni ovo mehanički izgleda sve u redu. Nema oscilacija vratila - uredno se sve vrti.
Ona plava guma na ulazu u spojnicu deluje novo tj. gumena spojnica je izgleda nova.
E sad, nisam siguran da ti je ovo motor od 132 kW - nekako mi je mali ?!
I koja mu je nominalna brzina?
Jel možeš da izmeriš visinu od ose vratila el.mot. do podloge na koju se oslanjaju nosači (šape) motora?
Shodno veličini kućišta može se odrediti približna snaga el.mot. Osim toga izmeri mu prečnik vratila i
spoljni (gabaritni) prečnik statora. Izmeriš mu obim pa preračunaš (sumljam da imaš šubler te veličine).
Ako ti je motor baš 132 kW, imaš odnos polazne i nominalne struje od oko 7,5 što pri nominalnoj In od 236A
(za 132 kW i 1500 o/min) daje Ip od 1770 A tako da mi se 500A koje vidim na videu - nikako ne uklapa.
Puno sreće
[ bojanst @ 28.07.2011. 15:10 ] @
Ma jeste 100% el. motor od 132 kw. Nema sumnje da je tako.
Ne znam koja mu je brzina, ali znam da mu je broj okretaja 1485 1/min. (Potvrdicu to jos sutra, nisam bas siguran).
Testiram svaki dan nesto od toga sto ste mi predlozili. Pa ako nesto novo zajkljucim, javljam, mozda ce nekom nekad zatrebati.
Danas sam mjerio struju pod opterecenjem i ona iznosi za sve 3 faze po 55A. Probacu jos omski da ispitam, ono sto se moze ispitati kad uhvatim vremena da ga otkacim.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|