[ Sizif @ 06.06.2011. 22:23 ] @
Glavolomka za majstore i one koji se tako osećaju:

Situacija:

U maju 2007 sam kupio veš mašinu Daewoo DWD-F1013. Radila je besprekorno do pre mesec-dva, kada je postepeno počela da biva sve glasnija dok centrifugira, a u poslednje vreme već i da lupa nenormalno, sada već mislim da će se raspasti. Doduše - i dalje pere dobro.

Pokušaj rešavanja problema:

Zvao sam BG Elektronik, i majstor koji je pregledao reče da mora da se menja ceo bubanj, što je poprilično skupo, ali svakako jeftinije od nove mašine. Danas mi konačno javiše da bubanj za nju ne može da se nabavi uopšte.

Pitanja:

1) smem li da je koristim uopšte? Ona jako lupa, ali na 400 obrtaja je puštam sada u nevolji, i nekako završi ciklus. Na hiljadu obrtaja i ne pomišljam.
2) ima li neki drugi servis koji mogu pozvati? Prodavac (Tehnomarket) je relativno beskoristan, oni su me uputili samo na BG Elektronik, a ovi kao što rekoh savetuju kupovinu nove mašine.
3) da li je %#$"&% moguće da 4 godine nakon prodaje oni nemaju rezervni deo? Štiti li neko potrošača, postoji li neki minimum podrške?
4) šta bi ste vi uradili na mom mestu? Mašina mi se sviđa jer pere sjajno, ima velik kapacitet, izgleda lepo, što mi je bitno jer stoji na vidnom mestu u kuhinji gde su svi uređaji metalik sivi kao i ona.
[ bakara @ 06.06.2011. 23:00 ] @
Tu verovatno samo treba amortizeri da se zamene...pokusaj sa nekim neovlascenim servisom oni ce verovatno da ti nadju neke amortizere koji pasu na tu.
[ rewqrewq @ 06.06.2011. 23:09 ] @
Uvoznik ima obavezu 7 godina nakon prodaje da obezbedi deo, servis i sl. To kod nas, naravno, ne znači ništa.
[ brka79 @ 07.06.2011. 07:37 ] @
Stara prica za BG elektronik. :) Ako su oni centralni servis, promeni masinu. :) Na zalost, BG elektronik nije dobar servis, narocito za belu tehniku. :(
[ Horvat I @ 07.06.2011. 07:45 ] @
Citat:
bakara: Tu verovatno samo treba amortizeri da se zamene...pokusaj sa nekim neovlascenim servisom oni ce verovatno da ti nadju neke amortizere koji pasu na tu.

Ili kao kod mene izkrivio spoj bubanj - osovina
[ Shoyo LM @ 07.06.2011. 07:52 ] @
Tvoja mašina košta oko 25000 dinara, a ako ti je serviser rekao da mora da se menja ceo bubanj (pretpostavljam kazan sa bubnjom -zaliven) verovatno su otišli ležajevi. Kazan sa bubnjom najmanje košta oko 150eura, plus majstoru za ruke oko 50, ispada da ti za 20000 dinara opet imas masinu staru 4 godine i to bez garancije. Ko bi to platio? Zato servisi i ne drze skupe delove za jeftine masine.
[ Sizif @ 07.06.2011. 10:32 ] @
Pa supruga je bila kući kada je majstor dolazio, on je kao nešto pomenuo da to ne može da se popravi jer je "zaliveno u plastiku", ja pretpostavljam da je u pitanju osovina ili ležaj, amortizeri mi sasvim korektno izgledaju. Ovde mi više liči da se unutrašnji bubanj ne rotira celom dužinom u istoj osi koja prolazi kroz centar spoljnog.

Ako ima neko savet za servis koji bi to mogao da (pokuša) da popravi, bio bih mu zahvalan.

Ako ne, pretpostavljam da mogu da koristim ovu dok to ne otpadne skroz, u međuvremenu da kontempliram o novoj (metalik sivoj, lepoj na oko) mašini koja ne košta kao S.P. kajgana. I koja neće crći posle 4 godine, ali pretpostavljam da mnogo tražim.... ;)
[ gigamg1 @ 07.06.2011. 10:58 ] @
Pa ne verujem da ces uspeti ono sto nas narod kaze "i da stisnes i da prdnes". Ako se ne otvoris za lovu nemoj ocekivati neki kvalitet.
Uostalom, samim pogledom na tvoje zanimanje stranog placenika, imam utisak da ti nova masina nije neki izdatak :D
[ Sizif @ 07.06.2011. 11:49 ] @
@gigamg1: Kamo sreće da je stranom plaćeniku i strana plata... ;)

Šalu na stranu, tokom svih ovih godina rada nisam uočio direktnu korelaciju između cene i kvaliteta većine tehničkih proizvoda, prvenstveno u mojoj branši (IT), a i što se tiče bele tehnike. Ipak je u pitanju kombinacija sreće i "hit & miss" metode. Nekakva korelacija možda i postoji, ali je daleko od linearne zavisnosti.

Na primer, godinama sam za firmu kupovao samo i isključivo najskuplje laptope (IBM, Sony, posle Lenovo kad više nije bilo IBM-a) - i iako oni imaju veoma solidan kvalitet same izrade u tom cenovnom rangu, impresivno izgledaju, imaju odličnu softversku podršku - daleko od toga da sam zadovoljan: većina mašina plaćenih 3-5 hiljada USD pre 4-5 godina sada stoji u kancelariji i skuplja prašinu, jer su im otišli ekrani, matične ploče, grafičke kartice, i ostale komponente čija zamena košta mnogo više nego nov laptop ekonomičnijeg brenda. Dakle, u principu su to bačene pare.

Istim principom sam se vodio i kada kupujem belu tehniku za sebe - uvek ću uzeti prvi proizvod koji zadovoljava moju imaginarnu donju prihvatljivu granicu odnosa kvaliteta, cene i funkcionalnosti - zaista ne verujem da Bosch ili Miele mašina može da opravda cenu od 100-200 hiljada dinara, pogotovo imajući u vidu neka loša iskustva sa njihovim servisom koja sam čuo, a i sam imao za neke male kuhinjske uređaje, koji su otkazali isto kao da su kupljeni na buvljaku.

Naravno, svi mi znamo da ništa nije otporno na kvar, bez obzira koliko skupo ili jeftino bilo. Meni to ne smeta, i popravka je uostalom deo cene koštanja uređaja, osim ako dođem u ovu situaciju kao sada - a to je da servisa nema.
[ ivan_sim @ 07.06.2011. 20:34 ] @
Ako su otisli lezajevi, oni se mogu promeniti samo moras da nadjes servis koji to radi.