|
[ graja @ 21.06.2011. 10:00 ] @
| Zelja: zabava u Bokokotorskom zalivu
Potreban kapacitet: 4 odrasle osobe i 4 dece
Nepoznanice & dileme:
1. da li veci gumeni camac (Parsun 360 je prilicno povoljan, http://www.parsun.si/index.php...d=26&Itemid=30&lang=sr ) moze biti svrsishodan?
2. Plasticni vs. gumeni camac (gumenjaci su laksi za vadjenje izvode ali nisu tako dugotrajni, koliko je zahtevno odrzavanje plasticnog tj. poliesterskog camca)
3. Snaga motora. Pre nekoliko dana jedan covek u zalivu me je provozao na gumenom camcu koji se prilicno mucio na talasima sa tri odrasle osobe (prilicno star, oko 3 m duzine, neki motor od navodno 15-ak konja).
4. Camac iz tacke 3. je bio neregistrovan i od njegovog vlasnika sam dobio informaciju da se gumenjaci u CG ne registruju. Zna li neko nesto vise o tome?
5. Koliko je zahtevno odrzavanje vanbrodskog motora?
Hvala! |
[ StORM48 @ 21.06.2011. 12:59 ] @
1. Ovo je čamac na granici upotrebljivosti. Navedena nosivost je čisto tehničkog tipa. U praksi, takav čamac će ploviti gotovo na granici da bude potopljen. Nemoj ni da razmišljaš da na ovo staviš motor snažniji od 15-20KS (mada je pitanje koliko je i to adekvatno).
2. Plastični čamac je, kako si i sam primetio - dugotrajniji, nije tako zgodan za prenošenje, ali mu je i održavanje (iako mnogi misle suprotno) mnogo jednostavnije nego održavanje gumenog čamca. Doduše, nisu svi gumeni čamci isti. Oni s nadgradnjom kombinuju gumene pontone i stakloplastiku, a osim što su čvršći, podnose mnoooogo snažnije motore. Problem je što su besramno skuplji i što se za njihovu cenu može kupiti cca 2 solidna (nova!) glisera sa brodskim motorom ili jedan luksuzniji od 7-8m. Održavanje je, kao što rekoh, malo veće drndanje, ali upućeni kažu da nije skupo. Nemam lična iskustva, pa ne bih o tom aspektu. Nešto o tome: LINK. Održavanje klasičnog glisera sa brodskim motorom nije ništa jednostavnije, ali se zato održavanje običnog plastičnog čamca svodi na obično pranje i sezonsku zaštitu porinutog dela korita, premazima protiv formiranja algi i kojekakvih drugih zelenih čudesa.
3. Kao što sam rekao u prvom delu, na ovakav gumeni čamac je rizično montirati jači motor, jer će isti svojom masom i snagom težiti da ga prevrne oko poprečne horizontalne ose. Ukoliko ga istrimuješ da gura pramac na dole, postićićeš samo zabadanje u više talase, što može biti zeznuto, pogotovo ako ga opteretiš.
4. Ovo mi nije poznato (Ventura će možda moći da Ti odgovori), ali mislim da to nije tačno. Doduše, zavisi od samog čamca. Mislim da se ne registruju plovila do 4m dužine i bez motora (ili sa vrlo slabim motorom, do 10KS, eventualno).
5. Slično kao i brodskog, s tim što su neke stvari jednostavnije, a neke malo komplikovanije. Odvojivost je bitna stavka u nekim slučajevima (dostupnost servisa, kojeg eventualno nema u blizini), a tu je i relativno mala snaga - motor od 50ks (najsnažniji koji bi Ti eventualno pasovao na malo ozbiljniju klasu gumenjaka) je jeftiniji za održavanje od brodskog, generalno, jer su najslabiji brodski motori uglavnom dosta snažniji od najslabijih vanbrodskih. Naravno, zavisi i od toga da li je u pitanju dvotaktni ili četvorotaktni motor, tu je priprema za sezonu, kao i pranje slatkom vodom posle sezone. Tu je i mnogo manja "povezanost" korita i motora (osim konzole/čeljusti, kojom se motor kači na korito, sve ostalo je autonomno, posebno na manjim vanbrodskim motorima, kod kojih nemaš ni odvojen upravljački sistem, već se kormilarenje obavlja ručicom na samom motoru, što znaš i sam).
Pozdrav
P.S. Postoji i pravni problem upravljanja plovilima u CG, a za to bi bilo dobro da se javi član Ventura, ako je tu, pošto će Ti on to mnogo bolje objasniti.
[ Java Beograd @ 21.06.2011. 14:37 ] @
- Ne registruju se čamci do 4 m
- Onaj gumenjak je OK, ali za dvoje, troje. Pošto ima aluminijumski inventar, nikako nije za more. za njega bi T4 bio sasvim odgovarajući motor.
Ukoliko nemaš nameru da prenosiš čamac bilo gde - bolja je varijanta plastični čamac.
[ StORM48 @ 21.06.2011. 17:44 ] @
Čelik nije, ako nije valjano zaštićen, a aluminijum na moru funkcioniše sasvim dobro. Naravno, ne da glumi sidro ili vitla, ali bože moj...
Pozdrav
[ Nocni @ 21.06.2011. 19:54 ] @
1. Ovaj camac je veoma los, ne samo zato sto je najgori kineski proizvod vec mislim da je i prilicno nesiguran da bi u njemu vozili djecu na moru...
2. Ovo je vec stvar ukusa ali sa stanovista pouzdanosti najbolji je mozda camac koji je kombinacija fiberglasa i gumenjaka... on je nepotopiv... ti camci se zovu jos i RIB pneumatski camci... Treba da znate da ne postoji dobro i kvalitetno plovilo koje je ujedno i jeftino... moze se naci neki kompromis kod polovnih ali kod novih ne...
3. Sam camac ima svoje specifikacije po kojima se zna koji je optimalan motor za njega, koji je maksimalan itd... treba da znas da je najjaci motor koji se vozi "na rucku" motor od 30 ks... za sve jace potrebne su komande, volan itd... Camac od 4,2 ili 4,5 metara bi mozda bio dovoljan uz motor od nekih 25 ks sa kojim bi mogao da glisira sa 4-5 odraslih osoba...
4. Svaki camac na kojem je motor se mora registrovati a onaj ko ga vozi mora imati dozvolu za upravljanje... Camac koji se koristi na moru moze biti registrovan i u drugoj drzavi s tim sto treba platiti polisu osiguranja... tu su i jos neki detalji koje camac mora imati na moru kao npr. prednja i zadnja rasvjeta itd...
5. Vanbrodski motori, pogotovo ako su cetvorotaktni i ako su novije proizvodnje nisu zahtjevni za odrzavanje, ulje se mijenja u motoru i u "nozi" na svakih 100 sati rada itd... Ovo vazi za motore renomiranih proizvodjaca ali nikako ne i za ove kineske sa linka... U svakom slucaju najbolji vanbrodski motor je yamaha u svim klasama.
edit: Nije reklama, ali ima i relativno solidnih domacih proizvodjaca na cijim sajtovima se moze po nesto i nauciti ako nista drugo... vidi1 vidi2 i svakako legendarni sajt
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 21.06.2011. u 22:02 GMT+1]
[ kik01 @ 22.06.2011. 19:46 ] @
ma kupi pasaru i tomosov motor od 4ks i ima da uzivas vjeruj mi.....
pasara...popularna elanova plasticna barka...moze se polovna(u veoma dobrom stanju)sa motorom (tomos 4ks) naci za 1.500eur
nemoj da ti zvuci smijesno to sto je 4 ks...mozda ima na youTube pa pogledaj.
registracuija za ovu barku koja je ja mislim 3 god. iznosi 200 eur
polaganje koje moras obaviti u kotoru 55 eur.
e sada baka..mozes ti naci i pasare sa kabinom...unutrasnjim motorom itd......do 5.000 eur
ovo su barke koje su vrlo cijenjene kod nas na primorju...i koje naravno drze cijenu
eh zaboravih...o gumenjaku nemoj da razmisljas..pogotovu ne o ovome koji je na tvom linku...
bubrege ces uvijek tresti pa i ako su talasi relativno nevidljivi...da nepricamo kada pored prodje neki brodic(ima ih dosta)i kada moras seci talase...uuuffff
samim tim ...udarajuci u blage talse gumenjacima brzo strada korito...i posle jedne sezone je krs!!
[Ovu poruku je menjao kik01 dana 22.06.2011. u 23:12 GMT+1]
[ StORM48 @ 22.06.2011. 21:56 ] @
Pasara je odličan izbor!
Podnosi i nešto snažnije motore, ima klasično morsko korito, a može lepo da se opremi tendom, pa da bude tip-top.
Pozdrav
[ Nocni @ 23.06.2011. 15:10 ] @
Ma to su matore drtine stare po 30 godina... kakav bre tomos 4... zaboravi to... Motor samo cetvorotaktni star do 5-6 godina... nije to jezero nego more i jos hoces djecu da vozis... pa ako ti dune vjetar a pokvari se tomos 4 (sto se desava vjerovatno svaki drugi put) ode ti onda zbogom... najbolje da ga savjetujete da nosi 3 drtine od tomos motora sa sobom... ne zezajte covjeka...
[ StORM48 @ 23.06.2011. 20:46 ] @
Moj komentar se odnosio na pasaru, a ne na Tomos 4! 
Tomos 4 je i kao nov neopevano sr****, a kamoli polovan.
Pasare ne idu u paketu sa Tomos četvorkom, nego se kupuju posebno, a podnose i dosta jače motore. Za relativno malo para se može kupiti potpuno nov 4-taktni vanbrodski motor, pa to ne bi trebao biti problem. A ima i polovnih sasvim solidnih.
Pozdrav
[ Slobodan Miskovic @ 23.06.2011. 21:37 ] @
Ne znam, ja sam protivnik tih polovicnih resenja. Da sam na mestu pokretaca teme "zagrizo bih metak" i uzeo ovako nesto:
http://www.navodi.com/Berza_014/039.html
Mislim da to nije puno para i dobija se veoma konforan "brodic" sa prikolicom za 8 osoba...
[ kik01 @ 23.06.2011. 22:17 ] @
dobro sada....decko je hteo da pazari brodic od ispod 1000eur
vi dodjoste na 11.000eur
ja sam se po toj cifri od 1000eur orjentisao i zato mu predlozio pasaru sa tomosom 4.
hmm...ne znam dal je neko od vas video pasaru kako glisira(ne sa tomosom 4)
naravno pricam sve ovo jer je rijec o sumi novca od 1000 do 1500 eur.
sada..imas plasticne barke sa kabinom...bez kabine...sa tendom bez...(o motorima da nepricam)..raspon cijena je od 800-7000 eur(polovne)
nemozes (mislim mozes al nije isplatljivo)uzeti Bayliner-a starog 7-8 god. i da si totalno opusten!!
vjeruj te mi pricam iz iskustva...prije ce te taj Bayliner ostaviti sa svom porodicom na sred kanala(zaliva) nego pasara sa nekom solidnim motorom(nemora biti tomos)
ihhh...koliko smo ih puta slepali...isti taj bayliner ce ti potrositi 30eur na sat voznje.
mislim da dobra pasara moze da se nadje za 1200eur..........i naravno..ako hoces mozes kupiti nov johnson motor za 1000 eur(5ks)dovoljno
2-3L na sat(potrosnja)
[ Nocni @ 23.06.2011. 23:45 ] @
Ovo su gluposti... johnson se ne proizvodi vec godinama ne moze se kupiti nov.
@kik01, tvoj pojam necega sto je "novo" nije bas izgleda kao nas ostalih... tebi je izgleda motor star 10 godina isto nov... decko zivi u Becu i u pocetku se raspitivao za nov camac... nema nikakve potrebe predlagati mu plovila i motore koji su se koristili kad je on bio u pelenama...
[ Slobodan Miskovic @ 24.06.2011. 09:55 ] @
Ja sam predlozio onaj Bayliner jer je po meni to neki minimum za uzivanje i konfor. Ostalo su kompromisi koji mogu mnogo da kostaju i upropaste odmor. AKo vec pokretac teme nema para za Bayliner onda neka iznajmi neki kad bude na moru dok je tamo...
[ 3way @ 24.06.2011. 09:58 ] @
Moj predlog je da dodas jos 1 200 000 evra i da kupis brod ko covek. Te sitne boranije od po 10k evra su za sirotinju.
http://uk.yachtworld.com/core/...-00&slot=4&slim=broker
[ Slobodan Miskovic @ 24.06.2011. 10:16 ] @
Ne znam cemu takav komentar. On hoce da vodi 8 ljudi na camac i da oni budu bezbedni i da im bude lepo... Ne znam kako to zamislja da uradi sa 1000e...
[ deerbeer @ 24.06.2011. 10:31 ] @
Ja znam iz iskustva da je pasara mala za 8 ljudi .
Moze i 8 ali je guranje i nebezbedno cak i na jezeru i oko ade .
6 ljudi je optimum sa gajbom piva kao slepim putnikom :)
Koristio sam tomosov motor i nije se lose pokazao , ali to je samo na reci i to da prelazis male kilometraze (da se ne bi pregrejao motor)
i sa redovnim stajanjem na svakih 20- 30 min, sto uopste ne mora da bude lose kao pauza za kupanje :)
Probaj taj motor da odneses u neki servis da ga pogledaju da li je jos za upotrebu .
Ako su vec morski uslovi vazne su 2 stvari :
1) ne idi daleko od obale
2) vozis samo kad je lepo vreme i mirno more
3) Obavezno nemoj da zaboravis vesla da poneses u slucaju .... :)
[ Kovacevic Vladimir @ 24.06.2011. 11:35 ] @
Citat: Slobodan Miskovic: On hoce da vodi 8 ljudi na camac i da oni budu bezbedni i da im bude lepo... Ne znam kako to zamislja da uradi sa 1000e...
Iskustveno: mi imamo/koristimo nešto slično, sa dodatom zadnjom platformom + jedra, pa ne bih savetovao da se natovari 4 odraslih+4 dece, pogotovo ako putnici nemaju iskustva za boravak na (tako malom) brodiću.
Boka nije ustajala jezerska voda i saobraćaj je vrlo intenzivan!
Za 1ooo € bih savetovao iznajmljivanje (Rent A Boat, ili sa "vozačem").
Pozdrav
[ kik01 @ 24.06.2011. 12:06 ] @
ne znamo ni ima li decko..polozeno za upravljanje plovilima...
[ Java Beograd @ 24.06.2011. 12:18 ] @
Za one koji ne znaju:
- Tomos 4 je više puta proglašavan NAJBOLJIM VANBRODSKIM MOTOROM NA SVETU, naravno u svojoj klasi.
- Ekstra je pouzdan uz minimalno održavanje.
- Može da radi satima i satima, uz minimalnu potrošnju.
Za omanju pasaru T4 je skoro savršen izbor. Pasarom se inače ne može glisirati, pa joj je brzina praktično ograničena oblikom trupa, a ne snagom motora.
[ deerbeer @ 24.06.2011. 12:24 ] @
Citat:
- Može da radi satima i satima, uz minimalnu potrošnju.
Pa da , trosi ko upaljac neke mesavine .
A ovi sa konjazom od 15-20 srchu benzina da ti usi otpadnu.
Jbg skup sport.
[ Nocni @ 24.06.2011. 16:12 ] @
Citat: Java Beograd: Za one koji ne znaju:
- Tomos 4 je više puta proglašavan NAJBOLJIM VANBRODSKIM MOTOROM NA SVETU, naravno u svojoj klasi.
- Ekstra je pouzdan uz minimalno održavanje.
- Može da radi satima i satima, uz minimalnu potrošnju.
Za omanju pasaru T4 je skoro savršen izbor. Pasarom se inače ne može glisirati, pa joj je brzina praktično ograničena oblikom trupa, a ne snagom motora.
Pricas o necemu sto se desavalo prije 20 ili 30 godina... Slovenci su prestali da ga proizvode prije 16 godina... Glavni problem tog motora je pregrijavanje jer ima vazdusno hladjenje... prosto je greota da se ne koristi tolika voda po kojoj plovis za hladjenje motora... jednostavno, i bez obzira na snagu koja je veoma mala (ispod nazivne) on je nepouzdan.
Citat: deerbeer: Pa da , trosi ko upaljac neke mesavine .
A ovi sa konjazom od 15-20 srchu benzina da ti usi otpadnu.
Jbg skup sport.
Sto se potrosnje tice to je veoma relativna stvar jer niste razmisljali o tome koliko motor od 15 ks predje kilometara za taj sat a koliko tomos 4... Taj jaci ne mora da se vozi na punom gasu, stavise posto izglisiras mozes da se vozis na pola gasa pa ce za istu kilometrazu trositi jednako kao i tomos (tomosu trebaju sati... znaci 5-6 puta vise vremena)
Sto se tice pneumatskih rib camaca... oni su tako napravljeni da gumeni tubusi ni ne dodiruju vodu prilikom glisiranja a sa njim se moze u punoj brzini potpuno naglo skrenuti... zbog tih voznih svojstava se najvise i koriste kao spasilacki camci, imaju glisersko korito, cak i sa manjim takvim camcem se moze izaci i po najvecem nevremenu...

[ StORM48 @ 24.06.2011. 19:14 ] @
^Ja ovu klasu sa FG nadgradnjom obožavam i tačno je da podnose užasno jake motore, mogu svuda itd, samo su pakleno skupi. Za iste pare se može uzeti neki FourWinns, Windy, Regal, Maxum i slično... Jednostavno, preskupi su.
Na žalost, ja sa T4 nemam baš dobra iskustva, tako da se tu slažemo. Moj otac ih obožava, ali mene je svaki (od tri koje posedujem) barem po nekoliko puta ostavio na vodi, iako su održavani kako treba.
Mnogo bolja iskustva imam sa brodskim motorima 
Snažnije vanbrodske nisam posedovao, pa tu samo prenosim tuđa (dobra) iskustva.
Za male pare se mogu kupiti novi Tohatsku vanbrodski motori raznih klasa. Znam neke koji ih poseduju i ne žale se. E sad, koliko je to reprezentativna informacija - iskreno ne znam.
Pozdrav
[ milened @ 28.06.2011. 23:57 ] @
Svasta je ovde napisano.
Ovo sto pisem je sve iz licnog iskustva.
Imam Adria 450 pasaru bez kabine kupljenu 1989 godine. Prvo sam imao T 4,8 sa kojim sam bio zadovoljan ali su mi ga ukrali pre jedno 5-6 godina. Sada koristim Hondu 8 staru 15-ak godina. Istina je da je daleko bolja od Tomosa, a moze da ide i na jedan cilindar - provereno. Inace maksimalna dozvoljena snaga je 6KS. To je kod Honde oko 2/3 gas. Kad dam pun gas ide jedno 20% brze i trosi 100%vise. Jednostavno deplasmanska korita nisu napravljena za jurnjavu. Po Hrvatskoj ima sada vise izvedenih varijanti sa poludeplasmanskim koritima koje kogu da glisiraju sa motorima od 30-40KS.
Camac koristim na Dunavu i na moru, vucem ga svake godine iz Novog Sada. Mnogi su me pitali zasto ga ne ostavim u CG pa cu i to napisati. Ako bih sada hteo da ga registrujem u CG morao bih da platim carinu i PDV. Registracija u CG je 130EUR za 5 godina, a u Srbiji je do sada bila 15 EUR za godinu (ove godine ce biti vise jer se placa i dodatna taksa na luksuz).
Srpska dozvola za upravljaca camca vazi i u inostranstvu. Ako je camac registrovan u Srbiji potrebno je prijaviti se u najblizoj kapetaniji i platiti dozvolu za plovidbu. To inace nikada ne radim jer male camce ne diraju (do sada)
Camac sam prvi put ofarbao prosle godine posle 21 godine upotrebe. I prvi put ofarbao podvodni deo anti vegetativnom bojom. Zimi stoji na otvorenom bez cirade. U prolece ga operem.
Neko je rekao da treba biti oprezan na moru, a ja dodajem JAKO oprezan. Ja nosim uvek alat, rezervne svecice, rezervne stiftove, konopac 20m, dva sidra, mobilni u nepromocivoj futroli koja pliva, vodu, vesla, pojas, rezervne patike, sirenu, doskora i rezervni motor (a planiram da ga kupim ponovo).
Inace vozim se samo po otvorenom moru od Zanjice do Bigove.
Camac je registrovan na 6 osoba, a moj rekord je 12 odraslih i 8 dece od Plavih horizonata do Oblatne.
Inace pasare se mogu dosta jeftino kupiti u Srbiji jer su relativno lose za plovidbu po rekama.
Gliseri me nikada nisu privlacili osim za skijanje kad sam bio mladji. Kada sam na vodi nikuda ne zurim (provedem na moru 45-50 dana leti, pa mogu da se vozam na miru).
I da jos dodam, Fadil Hadzic (mladji neznaju koje to, pa neka malo proguglaju) je pre jedno 30-ak godina napisao u jednoj humoresci da se vlasnici velikih jedrilica raduju dva puta, kada je kupuju i kada je prodaju.
[ graja @ 29.06.2011. 15:33 ] @
Zaista puno odgovora.
Puno hvala za vreme i trud svima koji su izneli svoje misllenje i/ili iskustva.
Postavio bih samo jos jedno pitanje, posto je sezona odmora vec u toku a ja od infrastrukture za plovidbu posedujem jos uvek samo lulu, dozvolu za upravljanje camcem i entuzijazam:
Da li me neko moze uputiti na neku adresu gde se u Boki (Tivat i okolina) moze iznajmiti pasara ili gumenjak (sa motorom, naravno) posto ja nisam uspeo da nadjem nista smisleno iako sam to pokusavao poslednjih par godina (jedino sto sam uspeo da nadjem je neka prilicno stara jedrilica sa malim motorom, cini mi se Tomos 4, za koju mi je vlasnik trazio 40 Eu za jedno popodne)?
Jos jednom hvala i pozdrav svima!
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|