|
[ zmau @ 19.07.2011. 12:52 ] @
| Čuveni ekonomski bloger Tyler Cowen ima zanimljiv post u New York Timesu : Free Parking Comes at a Price.
Evo par hajlajtova (mada toplo preporučujem ceo tekst) :
Is this a serious economic issue? In fact, it’s a classic tale of how subsidies, use restrictions, and price controls can steer an economy in wrong directions.
If developers were allowed to face directly the high land costs of providing so much parking, the number of spaces would be a result of a careful economic calculation
...
Many parking spaces are extremely valuable, even if that’s not reflected in current market prices. In fact, Professor Shoup estimates that many American parking spaces have a higher economic value than the cars sitting in them.
...
If we don’t give away cars, why give away parking spaces?
Ja sam par puta pominjao ovu tezu ovde na forumu i još nisam dobio pristojan kontraargument. Samo drvlje i kamenje.
|
[ Vole Domu @ 19.07.2011. 14:10 ] @
a sta ti zapravo zastupas?
[ Sceka @ 19.07.2011. 14:32 ] @
Ni meni nije jasno sta on zastupa ali znam da bih voleo da ima vise mesta za parkiranje pa nek' kosta kol'ko kosta!!! Samo da ne moram po nekada da kruzim cak i sat vremena jer nema gde da se parkira i to fizicki nema! Znaci nema ni slobodnih parking mesta a apsolutno me ne zanima koliko kosta mene kao korisniku, pa vise me kozta gorivo nego sto oni mogu da naplate parking (ma ko to oni bili!)!!! Svud u svetu se grade podzemni porkinzi a kod nas kao da nema nista ispod zgrada pa nema gde da se gradi...
Ali da ne bude Off jer nemam pojma sta pokretac teme 'oce da kaze?!
Pozdrav
[ Dr.sima @ 19.07.2011. 15:01 ] @
Iskoristiti parking mesta za nešto profitabilnije a od dela tih para subvencionisati gradski prevoz i taksi usluge ... recimo...
[ Sceka @ 19.07.2011. 15:54 ] @
Citat: Dr.sima: Iskoristiti parking mesta za nešto profitabilnije a od dela tih para subvencionisati gradski prevoz i taksi usluge ... recimo...
Ok, ali najvise parking mesta ima izmedju trotoara i kolovoza. Kako to iskoristiti profitabilnije? Sazidati nesto sto je do dva metra siroko i dugacko kolika je ulica? A u visinu do pola metra jer bi inace licilo na zid a hod trotoarom k'o da ides tunelom? Ako mislis na organizovane parkinge, njih je toliko malo da nije isplativo. Inace, mislis li da se vlast (koja god to bila i bilo gde u svetu se nalazila) do sada nije setila te varijante?
Ako je uopste na to mislio postavljac teme...
Pozdrav!
[ Vole Domu @ 19.07.2011. 15:59 ] @
i na sve to, naravno, mislim da je umnogome drugacija situacija ovde nego u americi.
pa mi imamo srusenu zgradu generalstaba u centru centra vec 12 godina, pa nikom nista.
sto bi tu jedan lep ogromni parking mogao da se napravi, niste svesni :D
[ Sceka @ 19.07.2011. 16:02 ] @
Citat: Vole Domu: i na sve to, naravno, mislim da je umnogome drugacija situacija ovde nego u americi.
pa mi imamo srusenu zgradu generalstaba u centru centra vec 12 godina, pa nikom nista.
sto bi tu jedan lep ogromni parking mogao da se napravi, niste svesni :D
Podrzavam... A na krovu restoran sa letnjim bioskopom "na otvorenom"!!! Moze!!!
Pozdrav!
[ konislav @ 19.07.2011. 17:26 ] @
Ili malo promeniti zakone, pa lepo propisti koliko parking mesta treba da ima neki objekat, pa kad parking mesta bude bilo u izobilju, niko vise nece diskutovati o tome. Moze se izgraditi i malo vise podzemnih i katnih garaza, normalno treba se steci navika da se kola tamo parkiraju. To je neko moje razmisljanje.
[ Dr.sima @ 19.07.2011. 19:49 ] @
Naravno da se misli na parking garaze, istih po npr. Beogrdu nema ni blizu dovoljno, preskupe su a i gradski saobracaj nije ni dovoljno efikasan da bi se i moglo pricati o gore navedenim idejama. Prica ima smisla u Americi gde se u nekoj teoriji mogu razmatrati ovake ideje, iza kojih mozda i stoji neka matematika.
p.s.
Svaki komentar saobracaja i parkinga u Beogradu je suvisni offtopic.
[ mmix @ 19.07.2011. 21:06 ] @
Uopste se ne radi o developmentu na prarking prostoru nego o njegovom naplacivanju po trzisnim cenama umesto vestackog obaranja cena da bi se vestacki stimulisalo drustvo bazirano na kolima. Ima medjutim nekih veoma naivnih rezonovanja oko ekonomske valuacije tog prostora. Veoma plastican primer je stambena zgradica sa parking prostorom, nek taj stan vredi 3000e po kvadratu on toliko vredi i delom zato sto ima parking prostor, da nema taj parking prostor ne bi imao ni tu vrednost potencijalnim kupcima pa samim tim ne moze autor teksta da taj parking prostor vrednuje isto po kvadratu kao i sam stan sa parkingom. Tim rezonom mozes da kazes da zgradi ne treba ni lift, niti recimo podstanica sa pumpom za vodu jer zaboga od tog prostora mogu da se naprave garsoni. A raja nek se penje peske i nek vodu nosi u kantama, ako nece onda su razmazeni?
[ zmau @ 19.07.2011. 22:37 ] @
Citat: a sta ti zapravo zastupas?
Otprilike baš to o čemu čovek piše, kao što uostalom i ispisah. Ako ti treba parking - ti ga plati sam sebi. Ne postoji razlog da ti društvo plaća parking.
Citat: od dela tih para subvencionisati gradski prevoz i taksi usluge ... recimo...
Taman posla. Poenta je u ukidanju subvencija, ne u njihovom presipanju.
Citat: sto bi tu jedan lep ogromni parking mogao da se napravi, niste svesni :D
Slobodno. Licitiraj za lokaciju kad reše da je daju, kešni, pa napravi i zaradi pare.
Citat: Ili malo promeniti zakone, pa lepo propisti koliko parking mesta treba da ima neki objekat, pa kad parking mesta bude bilo u izobilju, niko vise nece diskutovati o tome.
E baš o tome čovek priča. Da je glupo što se tako radi, tj što država tera ljude da prave parkinge. Takav zakon postoji i u Srbiji, i dosta se poštuje. A da ga nema, kvadrat bi sigurno bio jeftinij. I ne samo kvadrat.
Citat: Naravno da se misli na parking garaze, istih po npr. Beogrdu nema ni blizu dovoljno, preskupe su
Bravo, u tome je poenta. Ja ne želim da ih plaćam. I grad ne treba da se bavi time. Nego tržište.
E, sad neko ko je pročitao tekst :).
Citat: Veoma plastican primer je stambena zgradica sa parking prostorom, nek taj stan vredi 3000e po kvadratu on toliko vredi i delom zato sto ima parking prostor, da nema taj parking prostor ne bi imao ni tu vrednost potencijalnim kupcima pa samim tim ne moze autor teksta da taj parking prostor vrednuje isto po kvadratu kao i sam stan sa parkingom.
On nekom vredi delom i zbog toga. Nekom ne. Meni recimo vredi manje ako ima parking. Čovek nigde ne pominje da bi zabranio zgrade sa parkingom, samo bi lepo dozvolio da ko hoće može i da ne plaća taj parking, i tako dobije jeftinij prostor. A razlika uopšte nije mala. Po Beogradu recimo ima zgrada kod kojih parking zauzme više prostora od same zgrade (jer je parking na jednom nivou, a zgrada na 10ak).
Citat: Tim rezonom mozes da kazes da zgradi ne treba ni lift
Naravno da mogu, i nemaš nikakav razlog da mi ne dopustiš da kažem. Samo što lift zauzima mnogo manje lufta (a luft je po ozbiljnim gradovima najskuplja stavka, to ti je jasno), pa on i nije mnogo zanimljiv sa ovog aspekta.
Citat: A raja nek se penje peske i nek vodu nosi u kantama, ako nece onda su razmazeni?
Ako neće, onda nek idu da žive u zgradi koja im odgovara, pobogu.
Što je tolko komplikovano da investitor ponudi ono što misli da ima prođu, a kupac proceni šta mu se dopada, i izabere ?
[Ovu poruku je menjao zmau dana 20.07.2011. u 00:15 GMT+1]
[ konislav @ 19.07.2011. 23:15 ] @
Pa mi smo se onda totalno mimoisli. ne pricamo mi o istome. Ja se zalazem da ima sto vise parking mesta i da drzava tera investitore da obezbedjuju sto vise mesta. Ja imam stan u zgradi u kojoj svaki stan ima jedno parking mesto, garaza je na dva nivoa ispod zgrade. Ja mislim da je jedno parking mesto po stanu malo, jer se realno javlja situacija gde ima vise od jedaan automobil po stanu.
Ima nesto drugo sto meni smeta i sto pokusavam da razumem, ali ne mogu. A to je zasto je limitirano vreme trajanja parkiranja u nekim zonama u gradu, pa makar ja hteo da platim i duplu cenu.
Zasto se ne napravi parking koji ce biti skup, samo neka ga ima.
[ zmau @ 20.07.2011. 06:33 ] @
Naravno da se mimoilazimo, zato i pišem.
Citat: zasto je limitirano vreme trajanja parkiranja u nekim zonama u gradu
Iz istog razloga iz kog je parking ispred zgrade fraj. Da bi se što više parkiralo, to je valjda u nekakvom državnom interesu.
Cena parkinga je - kao što rekoh - daleko ispod tržišne, pa je potražnja - logično - prevelika, a grad se već zapleo, i mora dalje da pegla i izmišlja pravila.
Citat: pa makar ja hteo da platim i duplu cenu
Eh, ta dupla cena bi i dalje bila daleeko ispod tržišne, tako da se nisi baš isprsio.
A je l stvarno ne vidiš nikakav problem u tome da ja plaćam tvoj parking ?
[ anon70939 @ 20.07.2011. 07:14 ] @
Citat: Dr.sima: Iskoristiti parking mesta za nešto profitabilnije a od dela tih para subvencionisati gradski prevoz i taksi usluge ... recimo...
U Ženevi dok sam živeo nekih godinu dana, zbog preteranih gužvi grad je subvensionisao vožnju gradskim prevozom kako bi se što više ljudi odlučilo da ne ide privatnim automobilima na posao i ko zna gde već.... Sa nekih 40 CHF koliko je koštala "markica", a 3 CHF 1h vožnje, proglasili su besplatnim.
A mogu reći da nikada nisam ni zamišljao tako dobro organizovan gradski prevoz... Iz bilo kog dela grada, u bilo koji, najviše 30min treba. Dok privatnim automobilom u špici i do 3 puta više...
[ dule_ns @ 20.07.2011. 07:25 ] @
Ma vas dvojica se zalažete za isto, samo nećete da priznate. A to isto je: imam para i mogu da koristim nešto (parking u ovom slučaju), a ko nema para nek crkne (il' šta god već). E sad, trenutno je to parking, a šta je sledeće na redu, to ćemo još videti.
[ srdjan_m @ 20.07.2011. 07:49 ] @
Pre par godina je postojala ideja da kod Hajata bude skoro besplatan parking gde bi ljudi ostavljali automobile i busom dolazili u grad. Dnevna cena tog parkinga je bila na nivou cene karte za gradski koja se takođe dobijala pa ispadne da je parking bio besplatan ceo dan. ALI ne, to je trajalo neko kratko vreme i ideja je zaboravljena jer svi vole da dolaze kolima u grad, zamislite sramote da neki direktor i "direktor" (svi su sad neki menadžeri) ide tramvajem...što je svuda u svetu apsolutno normalno. Ono što je sigurno to je da parking prostora nedostaje gradu ali, po meni, bilo bi korisnije da se napravi više velikih parkinga oko centra grada po nekim mizernim cenama ili besplatnih, a da se cene po zonama/garažama drastično povećaju npr 100/150/200din/h pa ko stvarno mora da ostavi kola sat-dva zbog neke hitne i bitne stvari, on neće ovu cenu videti kao problem dok svi ostali mogu i gradskim. S druge strane, i taj gradski će mnogo bolje funkcionisati jer neće biti toliko auutomobila na ulicama, neće se stvarati kolone tramvaja jer su pola sata čekali nekog papka da skloni kola sa šina (a samo je otišao da uplati tiket u kladionici) niti će se od 15-19h od Arene do BG putovati 1.5h i svi će biti zadovoljniji osim gospode kojima je to ispod časti i koja se hvali da 10g nije ušla u bus.
Da me neko ne razume pogrešno, i ja sam vozač i volim da sam u kolima (često idem njima i za stvari koje su mi tu na 500m) ali stvarno treba biti mazohista i svaki dan provesti u oba pravca po 1.5-2h u kolima samo da bi se prešao most.
[ Marko83 @ 20.07.2011. 08:23 ] @
BGD-u treba metro ostalo je mlacenje prazne slame....
[ zmau @ 20.07.2011. 10:46 ] @
Beogradu ne treba metro, na površini ima sasvim dovoljno prostora za saobraćaj. Naravno, pod uslovom da se taj prostor ekonomično iskoristi. A ne da se deli za džabe, i to na takav način da se dodatno stimuliše njegova bahato neekonomična upotreba. Jer, kad su za džabe, onda su i sadnice japanske trešnje zanimljive, i onda možemo do prekosutra mantrati o nedostatku, velikoj potražnji, potrebi i sličnim glupostima.
[ Sceka @ 20.07.2011. 11:06 ] @
Citat: zmau: Beogradu ne treba metro, na površini ima sasvim dovoljno prostora za saobraćaj. Naravno, pod uslovom da se taj prostor ekonomično iskoristi. A ne da se deli za džabe, i to na takav način da se dodatno stimuliše njegova bahato neekonomična upotreba. Jer, kad su za džabe, onda su i sadnice japanske trešnje zanimljive, i onda možemo do prekosutra mantrati o nedostatku, velikoj potražnji, potrebi i sličnim glupostima.
Kako ima dovoljno mesta za saobracaj a guzve su nenormalne?! Pa valjda bi bilo logicno da je suprotno ako ima dovoljno mesta za saobracaj - guzve bi bile manje ili ih ne bi bilo!
Koji prostor da se ekonomicno iskoristi a ne deli za dzabe? Sta se to deli dzabe i dodatno stimulise bahato neekonomicna upotreba?
Jel' ima taj prostor veze sa saobracajem ili mislis na parkiranje?
Mozda sam glup ali nista mi nije jasno pa ako te ne mrzi objasni mi sta si mislio... Ili neko drugi da mi objasni ko je razumeo... Hvala.
Pozdrav!
[ Marko83 @ 20.07.2011. 11:09 ] @
Beograd ni pre 20god nije imao na povrsini dovoljno mesta za saobracaj a sada narocito, obzirom na stopu doseljavanja u BGD
Jednostavno previse ljudi na malom prostoru
Ovima sto ne bi placali skuplje kvm stana zbog parkinga uvesti obavezu da ne mogu posedovati/voziti auto i onda je ok da postoje stanovi sa nizom cenom bez parkinga
Ranije je bio dobar propis za gradjenje zgrada - svaki stan je morao imati obezbedjeno parking mesto...a otkada su BizMismeni poceli da grade....sve moze cak i zgrade bez ijednog parking mesta
[ Shadowed @ 20.07.2011. 11:27 ] @
Citat: Marko83: a otkada su BizMismeni poceli da grade....sve moze cak i zgrade bez ijednog parking mesta
Nije problem u bizMismenima vec u onima koji im daju dozvolu za takvu gradnju i onima koji ih ne kaznjavaju ako tako grade bez dozvole.
[ DaliborP @ 20.07.2011. 11:27 ] @
Citat: Marko83: Ranije je bio dobar propis za gradjenje zgrada - svaki stan je morao imati obezbedjeno parking mesto...a otkada su BizMismeni poceli da grade....sve moze cak i zgrade bez ijednog parking mesta
Pa zgrade u uzem centru i ne treba da imaju parking mesto. Hoces vise prostora, vise parkinga - idi van grada. Ne razumem kako je neko ko gradi zgradu kriv onima sto kupuju stanove bez parkinga u istoj. Nije ih niko naterao.
Nikako ne mogu da shvatim tu "osnovnu" potrebu ljudi za parkng mestima po centru i zasto neko uopste misli da ima pravo na parking.
[ Marko83 @ 20.07.2011. 11:57 ] @
Citat: Shadowed: Nije problem u bizMismenima vec u onima koji im daju dozvolu za takvu gradnju i onima koji ih ne kaznjavaju ako tako grade bez dozvole.
Slazem se da ima jos odgovornih za ovakvo ponasanje ali se ne slazem da nije problem u bizMismenima
I oni su deo problema
Citat: DaliborP: ....Hoces vise prostora, vise parkinga - idi van grada. Ne razumem kako je neko ko gradi zgradu kriv onima sto kupuju stanove bez parkinga u istoj. Nije ih niko naterao.
Kako ih niko nije naterao ako nemas da kupis stan sa parking mestom? Ili bar nemas dovoljno takvih zgrada za potraznju
Kako su mogle da se grade zgrade sa parking mestima 40 god a sad odjednom zadnjih 20 god vise ne mogu?
- idi van grada....sta je sledece? Zbog cega sledeceg preporucujemo odlazak iz grada?
Citat: DaliborP:Nikako ne mogu da shvatim tu "osnovnu" potrebu ljudi za parkng mestima po centru i zasto neko uopste misli da ima pravo na parking.
:-)
Super. Ako u 21.veku treba da objasnjavamo potrebu za automobilom, kada je zivot mnogo brzi nego ranije i kada je vreme mnogo "skuplje"
Valjda moze da se zatvori finansijska kontrukcija za gradnju podzemne garaze i njeno kasnije iznajmljivanje/naplacivanje zarad gradjenja dodatnih i dodatnih
Zasto bi se bunili oni koji nemaju auto? Ionako oni ne bi ni placali taj parking i finansirali gradnju novih parkinga
[ vilil1 @ 20.07.2011. 11:59 ] @
Citat: Marko83:
Ranije je bio dobar propis za gradjenje zgrada - svaki stan je morao imati obezbedjeno parking mesto...a otkada su BizMismeni poceli da grade....sve moze cak i zgrade bez ijednog parking mesta
Suprotno. Tek je pre nekoliko godina donet propis da sve nove zgrade moraju imati garazna ili parking mesta. Inace Beogradu su problem mostovi, obilaznica, oni silni magacini i teski kamioni u sirem centru. Kada ti kamioni zakrce put od Pancevca do Gazele, automatski se prave i guzve u centru. Po meni je vazniji "kineski" most od ovog preko Ade, jer ce taj most "izbaciti" dosta kamiona iz grada.
[ Sceka @ 20.07.2011. 13:05 ] @
Citat: vilil1: Suprotno. Tek je pre nekoliko godina donet propis da sve nove zgrade moraju imati garazna ili parking mesta. Inace Beogradu su problem mostovi, obilaznica, oni silni magacini i teski kamioni u sirem centru. Kada ti kamioni zakrce put od Pancevca do Gazele, automatski se prave i guzve u centru. Po meni je vazniji "kineski" most od ovog preko Ade, jer ce taj most "izbaciti" dosta kamiona iz grada.
Potpuno tacno sve sto je napisano!
E sad, bas malocas pricam sa ortakom koji je deo tima koji radi na resavanju problema podzemnih elektricnih instalacija na 'nivou uzeg gradskog podrucja' pa smo razmenili par recenica o ovoj temi (iako me zvao nevezano za to) i sta je izgleda problem, bar kod podzemnih garaza koje bi se gradile ispod postojecih ili novogradjenih zgrada. Centar grada (krug Dvojke, to konkretno on radi) je vrlo star, urbanisticki, i nije postojala varijanta da se predvidi tolika ekspanzija stanovnistva tako da je podzemna infrastruktura neadekvatna cak ni zivljenju bez automobila a ne sta drugo! Da bi se bilo kakva poszemna garaza napravila bilo gde u krugu dvojke prvo i osnovno je kako obezbediti normalan zivot stanarima zgrade (ili zgrada) ispod kojih bi se to radilo a dok traju radovi. Kad pocnu pripreme za gradnju treba izmestiti vodovod, kanalizaciju, struju, telefon... (i jos gomilu stvari koje, da budem iskren, nisam ni razumeo!) i to tako da to sto manje ili uopste ne primete, znaci ne remeti im se zivot. Znaci mora se voditi racuna o tome koliko maloletnika ima, koliko starih ljudi ima, koliko bolesnih, nepokretnih, pod nekim aparatima... Sve to kad se uzme u obzir, nije bas tako jednostavno...
E sad, pitao sam za delove grada koji se sad grade i kako stoji stvar van kruga dvojke. :) Kaze "Ne zaj***vaj, bre, pa isto i sad k'o i uvek! Sad se gradi bez ikakvih dozvola masovno a ne da se vodi racuna o tome da mora prvo infrastruktura da se uradi za ulicu pa onda da se zida! Znas da kod nas jos uvek prvo niknu zgrade, ljudi se usele pa onda dolaze ekipe da rade kanalizaciju, vodu, struju... Ne zaj***vaj, zurim!".
Eto tako je tekao razgovor! :)
Pozdrav!
[ DaliborP @ 20.07.2011. 13:33 ] @
Citat: Marko83: :-)
Super. Ako u 21.veku treba da objasnjavamo potrebu za automobilom, kada je zivot mnogo brzi nego ranije i kada je vreme mnogo "skuplje"
Valjda moze da se zatvori finansijska kontrukcija za gradnju podzemne garaze i njeno kasnije iznajmljivanje/naplacivanje zarad gradjenja dodatnih i dodatnih
Zasto bi se bunili oni koji nemaju auto? Ionako oni ne bi ni placali taj parking i finansirali gradnju novih parkinga
Ja bih rekao da je tvoje razmisljanje iz 20-tog veka, ne 21-og :)
Potreba za automobilima ne treba da se objasnjava, ali u danasnje vreme prenaseljenosti velikih gradova vreme sigurno neces da dobijes koristeci automobil, naprotiv, izgubices ga.
Svi veci gradovi danasnjice teze da se rese automobila, guzvi i zagadjenja, da unaprede javni prevoz, podsticu ljude da koriste bicikle i prevoz a da kola ostave kod kuce a kod nas je suprotno, hoce ljudi vise parkinga da bi svi mogli da dodju u centar. Super ideja.
Gradovi poput Beograda su napravljeni davno i ne poseduju infrastrukuru kao Americki gradovi pa da ima mesta i za parking i za sve ostalo, jednostavno mesta nema.
Ljudi bez automobila upravo i treba da se bune. Ti mislis da kao vlasnik automobila automatski imas prava na koristenje vise javnog prostora od onog kojia ga nema, po kojoj osnovi? Kao prvo sta sa ljudima koji zive u centru, treba da uzivaju u guzvi, buci i konstantom zagadjenju koje dolazi od automobila? I sad ti predlazes da se jos vise automobila parkira u gradu? Sta je sa zelenim povrsinama kojih Beograd tako reci nema ali zato ima parking na svakom cosku.
Broj parking mesta u centru treba SMANJITI, a ne povecati. A cenu parkinga u uzem centru utrostruciti. Treba napraviti biciklisticke trake i modernizovati gradski prevoz. I onda parking vise nece biti problem :)
[ Sceka @ 20.07.2011. 13:45 ] @
Citat: DaliborP: Ja bih rekao da je tvoje razmisljanje iz 20-tog veka, ne 21-og :)
Potreba za automobilima ne treba da se objasnjava, ali u danasnje vreme prenaseljenosti velikih gradova vreme sigurno neces da dobijes koristeci automobil, naprotiv, izgubices ga.
Svi veci gradovi danasnjice teze da se rese automobila, guzvi i zagadjenja, da unaprede javni prevoz, podsticu ljude da koriste bicikle i prevoz a da kola ostave kod kuce a kod nas je suprotno, hoce ljudi vise parkinga da bi svi mogli da dodju u centar. Super ideja.
Gradovi poput Beograda su napravljeni davno i ne poseduju infrastrukuru kao Americki gradovi pa da ima mesta i za parking i za sve ostalo, jednostavno mesta nema.
Ljudi bez automobila upravo i treba da se bune. Ti mislis da kao vlasnik automobila automatski imas prava na koristenje vise javnog prostora od onog kojia ga nema, po kojoj osnovi? Kao prvo sta sa ljudima koji zive u centru, treba da uzivaju u guzvi, buci i konstantom zagadjenju koje dolazi od automobila? I sad ti predlazes da se jos vise automobila parkira u gradu? Sta je sa zelenim povrsinama kojih Beograd tako reci nema ali zato ima parking na svakom cosku.
Broj parking mesta u centru treba SMANJITI, a ne povecati. A cenu parkinga u uzem centru utrostruciti. Treba napraviti biciklisticke trake i modernizovati gradski prevoz. I onda parking vise nece biti problem :)
Mudro zboris Dalibore! Svaka ti se dala! :) Potpuno sam ozbiljan u podrsci tvom razmisljanju iako spadam u onu 'vrstu' ljudi koja kolima ide do prodavnice koja je udaljena tri zgrade! Ne mora da se smanji broj parking mesta ali sam za to da se na bilo koje nacin stimulise izbegavanje koriscenja licnog automobila u centru grada!
Pozdrav!
[ Marko83 @ 20.07.2011. 13:56 ] @
Citat: DaliborP: Ja bih rekao da je tvoje razmisljanje iz 20-tog veka, ne 21-og :)
He he ne bi ni znao koliko si blizu :-)
Citat: DaliborP:Ljudi bez automobila upravo i treba da se bune. Ti mislis da kao vlasnik automobila automatski imas prava na koristenje vise javnog prostora od onog kojia ga nema, po kojoj osnovi? Kao prvo sta sa ljudima koji zive u centru, treba da uzivaju u guzvi, buci i konstantom zagadjenju koje dolazi od automobila? I sad ti predlazes da se jos vise automobila parkira u gradu? Sta je sa zelenim povrsinama kojih Beograd tako reci nema ali zato ima parking na svakom cosku.
Broj parking mesta u centru treba SMANJITI, a ne povecati. A cenu parkinga u uzem centru utrostruciti. Treba napraviti biciklisticke trake i modernizovati gradski prevoz. I onda parking vise nece biti problem :)
Samo urbano i zeleno...
Odakle nama pravo na vece koriscenje javnog prostora? Pa veci deo budzeta se popunjava bas od tih akciza (kad sam zadnji put gledao) a to se skuplja od onih koji IMAJU auto
Kad bi svi prestali da voze automobile i koriste bicikle drzava bi bankrotirala :-)
Znaci ti si antidrzavni element i podrivas sigurnost nase drzave ;) :)
A plus oni koji imaju auto placaju i neke takse(gradske, drzavne...) pri registraciji tako da...svet nije fer i oni koji vise placaju i treba da imaju veca prava
Inace i ja podrzavam biciklisticke staze(i sam vozim biciklo povremeno) ali bicikla nije zamena za auto
A i za tu gomilu bicikli treba opet neki parking :-)
A sa ljudima koji zive u centru i smeta im guzva, buka i zagadjenje...pa sad je to moderno predlagati :) - neka se isele ;) :D
[ DaliborP @ 20.07.2011. 14:06 ] @
Citat: Marko83: Samo urbano i zeleno...
Odakle nama pravo na vece koriscenje javnog prostora? Pa veci deo budzeta se popunjava bas od tih akciza (kad sam zadnji put gledao) a to se skuplja od onih koji IMAJU auto
Kad bi svi prestali da voze automobile i koriste bicikle drzava bi bankrotirala :-)
Znaci ti si antidrzavni element i podrivas sigurnost nase drzave ;) :)
A plus oni koji imaju auto placaju i neke takse(gradske, drzavne...) pri registraciji tako da...svet nije fer i oni koji vise placaju i treba da imaju veca prava
Inace i ja podrzavam biciklisticke staze(i sam vozim biciklo povremeno) ali bicikla nije zamena za auto
A i za tu gomilu bicikli treba opet neki parking :-)
A sa ljudima koji zive u centru i smeta im guzva, buka i zagadjenje...pa sad je to moderno predlagati :) - neka se isele ;) :D
Niko ne trazi prestanak voznje kolima niti nesto slicno, uozbilji se. Niti neko kaze da je bicilkla zamena za auto. Ti kao da si hteo nista pametno da kazes pa si izvukao to iz konteksta.
Stvar je malo kompleksnija od samog priliva novca u drzavnu kasu. Kad bi drustvo tako funkcionisalo mnoga ljudska prava ne bi ni postojala, ali srecom to nije glavni smisao drzave, vec da radi kao servis gradjana. Tako i drustvo mora da brine i o ostalim stvarima pored parkinga u centru.
Uostalom ne trebam ti ja nista objasnjavati, to nije moja ideja, to je samo normalan tok desavanja.
Pogledaj kako drugi gusto naseljeni gradovi po Evropi resavaju problem guzvi i da li povecavaju parking mesta ili rade na obezbedjivanju drugog nacina prevoza.
Jeste ljudi ce se iseliti iz gradova da bi ti imao gde da se parkiras. Odlican predlog, nema sta :-)
[ Sceka @ 20.07.2011. 14:07 ] @
Citat: Marko83: ...
A sa ljudima koji zive u centru i smeta im guzva, buka i zagadjenje...pa sad je to moderno predlagati :) - neka se isele ;) :D
Samo jedna opaska, naime, odvajkada je u svetu pravilo da se u centru grada radi a van centra grada zivi! Pa nisu bas ludi oni koji imaju para sto zive, ne retko, i po sat vremena udaljeni od grada. Doduse imaju i stanove u centru ali su to stanovi koji su udaljeni od centra 'po visini' (na zadnjim spratovima visokih zgrada) pa im buka i ostalo ne smetaju!
Jedino je kod nas preovladjujuca malogradjanska varijanta 'moram da zivim u centru grada'!!!
Pozdrav!
[ anon70939 @ 20.07.2011. 14:24 ] @
Lepo kaze @srdjan_m
Svi su sada neki "stilisti", "menadzeri"... sramota da ga vidis u GSPu... Sta ce komsiluk da kaze. Nema veze sto je plata 15-20000, daje se lako mesecno 110E za novog punta sledecih 7 godina, 130din placa gorivo, ali ce sve komsije da vide kako se ima nov auto...
U Ženevi, milijarderskom gradu sam neke bivše poslodavce Jevreje koji su stvarno milijarderi vidjao kako biciklom idu na "posao" do neke svoje kancelarijice. Zimi tramvajem. Nema METROa... Ne voze ferarije, iako bi mozda mogli biti akcionari fabrike... Ljudi obuku odelo sa kravatom, i skuterom po kiši idu u sred zime na posao. Samo sa nekom kabanicom preko. Čak sam vidjao ljude u odelima kako trotinetom idu na posao, koliko god to glupo zvučalo.
Stvarno smo u svakom pogledu skroz naopaki.
Nije resenje mozda poboljsati GSP, dati besplatan parking kod Hajata, nego je resenje napraviti parking mesto bas ispred firme gde radite...
[ Marko83 @ 20.07.2011. 14:41 ] @
Citat: DaliborP: Niko ne trazi prestanak voznje kolima niti nesto slicno, uozbilji se. Niti neko kaze da je bicilkla zamena za auto. Ti kao da si hteo nista pametno da kazes pa si izvukao to iz konteksta.
Aman to je bila sala sa prestankom voznje. Mogu da stavim jos 10 smajlica ako ce pomoci
A i ovo sam ti odgovarao na pitanje zbog cega bi oni koji imaju auto imali veca prava - pa zato sto vise placaju
Vise placaju gradu, vise placaju drzavi pa bi bilo i logicno da imaju i veca prava za koriscenje
Citat: DaliborP: Uostalom ne trebam ti ja nista objasnjavati, to nije moja ideja, to je samo normalan tok desavanja.
Pogledaj kako drugi gusto naseljeni gradovi po Evropi resavaju problem guzvi i da li povecavaju parking mesta ili rade na obezbedjivanju drugog nacina prevoza.
I ovo razumem da se uglavnom resava na ovakav nacin ali mogu valjda da predlozim i neki drugi nacin? Mogu valjda da imam drugacije misljenje?
Pa taman i bilo pogresno
Meni bi bilo logicno da se nesto radi i za one jadnike koji imaju auto posto eto i oni nesto placaju za to posedovanje auta
Neki odrzivi sistem gradnji podzemnih garaza. Naravno da je nemoguce da bas svako ima svoje parking mesto
Malo po malo i popravila bi se situacija sa parkinzima u BGD
Koliko se sad novca od naplacenog parkinga, od placanja taksi za auta i placenog goriva ulaze u nova parking mesta?
(kad smo vec kod smisla drzave i servisa gradjana)
Ili su imaoci automobila gradjani drugog reda i dobri su samo dok placaju bez da pitaju gde taj novac odlazi...
Sacuvaj Boze da neko zatrazi dodatno parking mesto u gradu....
Citat: DaliborP: Jeste ljudi ce se iseliti iz gradova da bi ti imao gde da se parkiras. Odlican predlog, nema sta :-)
Ovaj predlog sam vec dobio kao resenje problema u drugoj temi pa sam onda zloupotrebio u ovoj temi ;-)
Neuspela sala
Salio sam se naravno. Ne bi ja nikog iseljavao zbog tamo nekog parking mesta
Eventualno one kojima smeta zagadjenje... :):):)( jos 2 dodatna samo za Dalibora ;) )
[ DaliborP @ 20.07.2011. 14:52 ] @
Gradnja novih parking mesta i podzemnih garaza bi povecala broj automobila u gradu a samim tim i guzve sto znaci duze putovanje do posla/kuce.
Ne vidim kako to moze da bude resenje za bilo sta. Cilj je smanjiti guzvu u gradu, ne povecati.
Mozda nisam nesto shvatio dobro?
[ Marko83 @ 20.07.2011. 15:07 ] @
Ali bi smanjila kruzenje automobila po gradu trazeci parking mesto pa bi to smanjilo guzve po gradu
[ DaliborP @ 20.07.2011. 15:13 ] @
Priznaj da se salis :) Kruzenje automobila po gradu trazeci parking mesto su problem a guzve nisu... ne, mora da se salis :)
[ Sceka @ 20.07.2011. 15:21 ] @
Citat: DaliborP: Priznaj da se salis :) Kruzenje automobila po gradu trazeci parking mesto su problem a guzve nisu... ne, mora da se salis :)
Nije sala, meni se cesto desava da kruzim najmanje po petnaestak minuta pa ne retko i puno vise dok ne nadjem slobodno mesto za parking! Umesto da dodjem do tacke B, parkiram, zavrsim posao koji imam i odem gubim vreme na nalazenju parkinga tako sto moje vozilo povecava guzvu, brojnost vozila koje cirkulise. Tako ja i tako hiljade kao ja i guzva se uvecava do ludila! To pricam iz prakse, nista napamet ili teorijski!
Pozdrav!
[ konislav @ 20.07.2011. 15:28 ] @
Ja kad sam rekao duplo nisam mislio duplo od sadasnjih zato sto su sadasnje niske. Ja sam rekao neka cena bude dupla, sto znaci da sam spreman da platim duplo samo me ne diraj. Neka cena bude i 1000 dinara sat, ako sam ja dosao kolima, parkirao se i zaseo negde, platicu i duplo, samo nemoj da me teras da prekidam uzitak ill neki posao. Platicu i 5000 dinara, samo nemoj da me uznemiravas.
Zasto mora drzava da ima veze sa parking mestima, dace se lokacija za garazu, javice se investitor koji ce da gradi i to ce se smatrati privrednim objektom, to je njegov biznis. Stavice svoju cenu, pa ko hoce platice i parkirace, ko nece nista. Zasto uvek mora da plasiramo neke fraze o ravnopravnosti. Ja u gradski saobracaj ne ulazim, platim taksi pa se vozim. Koristim autobus za medjugradski prevoz, tu imam svoje sediste i niko mi ne dise u vrat, sa nikim se ne guram.
Ne razumem takodje zasto je bitno sta rade Svajcarci, to je njihov nacin zivota. Ja ne zivim tamo i ne bih nikad ni ziveo jer mi se ne svidja njihov nacin zivota. Mozda su skrzavi, mozda imaju pare da plate parking, ali im se ne trose pare. Ja nemam potrebe da se uporedjujem sa ovima ili onima, ja imam svoje misljenje i svoj stav. A moj stav je da treba napraviti parkinge gde god to moze da se napravi, staviti cenu koja je trzisno prihvatljiva, pa ko moze da plati koristice, ko ne moze da plati, nece koristiti. Neka se pruzi javni gradski prevoz za one koji nemaju para ili ne zele da trose i neka se naprave parkinzi za nas kojima nije problem da platimo. Ne vidim logiku po kojoj nije uredu da je mogu da se vozim, ako neko drugi ne moze. Hocete neki kapitalizam, a ovamo bi da razvijate hipi komune i da svi budemo ravnopravni. Ako idemo tom vasom logikom po kojoj nije uredu da se prave parkinzi od para onih koji nemaju automobile, onda tom istom logikom nije uredu da se prave biciklisticke staze od mojih para, jer ja ne vozim bicikal. Po vasoj logici je uredu da se od zajednickih para gradi sve sto vama odgovara, ali nije dobro da se od zajednickih para gradi ono sto vama ne odgovara. Ajde malo razmislite o tome.
Ako ne moze da se grade podzemne garaze zato sto infrastruktura to ne dozvoljava, neka se grade katne garaze. Umesto da ides dole, ides gore. takodje mi je nejasna logika da ne treba ici autom u centar grada zato sto to smeta ljudima koji zive tamo.
[ Sceka @ 20.07.2011. 15:58 ] @
^^^
+1
Pozdrav!
[ anon70939 @ 20.07.2011. 16:01 ] @
Daces 5000 din za parking, ili 1000, nebitno. Znaci svaki problem se moze resiti ako si "investitor koji se ponovo vratio sopstvenom biznisu".
"a nemam potrebe da se uporedjujem sa ovima ili onima" Pa ti si najveci amerofil na ovom forumu, uvek sve poredis sa njima, a ovde pricas neku drugu pricu da bi bio "interesantan"
lepo kaze @DaliborP, da ce parkinzi samo povecati guzvu... Mozda nece biti guzva na parkinzima, ali ce biti u saobracaju. Pa jbt, niko se ne vozi na posao 1,5h zato sto ima malo parkinga... Nego zato sto je guzva u saobracaju.
Gledate pogresno na stvari. Sta ce biti za 10 godina? Imacemo parkinge, ako se uradi tako kao sto pricate, ali cemo imati i 50% vise automobila, a to ce povecati guzve na ULICAMA.
Koliko god ne voleo ti Svajcarce, a ne znam koliko poznajes njihov nacin zivota (verovatno si samo slusao necije bajke), po meni je bolje resenje odlican GSP i smanjivanje iskompleksiranosti da se nekom dokazuje vrstom automobila kako je "investitor i ima sopstveni biznis" i "i moze da placa 5000 din parking".
[Ovu poruku je menjao CoyoteKG dana 20.07.2011. u 17:47 GMT+1]
[ mmix @ 20.07.2011. 16:24 ] @
Pa niste vi nista drugaciji od ekipe koja bi kolima da se parkira za stolom u restoranu, samo ste druga strane tog netolerantnog novcica. Svi biste vi da presudjejuete i odredjujete da li cu ja kolima ili tramvajem u grad i prozivate bez blama one koji se ne slazu sa vasim "pravima". Ja razumem zapravo konislava vise nego vas, covek jednostavno trazi da se cena parkinga odredjuje ponudom i potraznjom (sto u osnovi trazi i autor clanka) umesto da se parking prostor subvencionise (kao sto je slucaj u USA i kod nas) ili da se ljudi prisiljavaju na javni prevoz opet vestackim i netrzisnim otimanjem parking prostora.
[ DaliborP @ 20.07.2011. 16:30 ] @
Masis poentu, ali skroz. Cilj je smanjiti guzve, a ne siliti ljude na bilo kakvu vrstu prevoza.
Super su ti vasi predlozi sa garazama. Napravite jos duplo vise parking mesta u gradu pa cete imati duplo vece guzve na ulicama i duplo duze vreme putovanja u grad.
Parking treba da bude 3 puta skuplji u odredjenim delovima grada, tu se slazem, ali nikako da se dodaju nova parking mesta.
[ konislav @ 20.07.2011. 16:33 ] @
Ja mislim da je tema o parkinzima, problemima parkiranja i ceni izgrednje istih. Problemi na putevima, guzve u saobracaju su druga materija i nemoj da mesas zabe i babe. Ja amerikance puno puta uzimam kao uzor jer im je puno toga lepo reseno. Takodje i dosta cesto napadam ono sto mi se tamo ne svidja. Ima i tamo guzve u saobracaju, ali je parkin prostor lepo resen.
O Svajcarskoj znam jako malo, ali osim cistoce mnogo toga sto sam cuo ili procitao mi se ne svidja.
Normalno da ce biti guzve u saobracaju za deset godina ako samo pravis parkinge i krpis rupe na postojecim ulicama. Jednostavno, moras da pravis nove ulice, da prosirujes stare, tako se svuda radi. Rusis staro, gradis novo. Takodje nije tacno da se trebaju ljudi upucivati na javni prevoz, vec se centar zbivanja treba izmestiti iz centra. Mi na ovim prostorima nemamo problem sa prenaseljenoscu, vec sa idiotizmom da kuce moraju biti jedna do druge. Gde ti se rodio deda, mora i tvoj otac da podigne kucu, a moraju i sve naredne generacije u istom dvoristu da zive.
Inace ja nisam pomenuo dokazivanje vrstom automobila, ja sam rekao da se treba dozvoliti komoditet da onaj ko moze i zeli da plati, da to moze da uradi. Dacu ti primer Japana, tamo je parking prostor posebno skup i limitiran na odredjenu kvadraturu primerenu njihovim malim vozilima. Medjutim dozvoljena je mogucnost da imas i velika Americka ili Evropska vozila, samo ce taj luksuz da kosta papreno. Ko to moze i hoce da plati, ima tu slobodu. Time ce pokazati i svoj polozaj u drustvu i svoje karakterne osobine. Medjutim sta ti zastupas? Tebi je skupo da platis 1000 dinara za parking, pa ces sad na silu mene da guras u javni prevoz. O cemu ti govoris??? Ja, ako nije zabranjeno parkiracu svoje vozilo ispred teraziske cesme, platicu 10 000 dinara i to je moje pravo, sedecu koliko hocu i nicim ne krsim zakon. Ako je tebi to skupo ili ako nemas ti kruzi naokolo, to je tvoje pravo. Meni smetaju ljudi koji biciklom ili rolerima idu po trotoaru, ali do nije zabranjeno i ja cutim i trpim.
[ mmix @ 20.07.2011. 16:45 ] @
konislave, takvo razmisljanje nije u skladu sa nasim urodjenim osecajem za socijalnu pravdu i jednokost i bratstvo i jedinstvo. Ili ce svi, i isreomasni i bogati, da parkiraju za dzabe/male pare ili nece niko nigde. Komuna do kraja.
Citat: DaliborP: Super su ti vasi predlozi sa garazama. Napravite jos duplo vise parking mesta u gradu pa cete imati duplo vece guzve na ulicama i duplo duze vreme putovanja u grad.
Parking treba da bude 3 puta skuplji u odredjenim delovima grada, tu se slazem, ali nikako da se dodaju nova parking mesta.
A zasto ne? Ako je cena parkinga trzisna i javni prevoz ima svoje linije zasto su garaze problem? Tramvaj ide pa ide, ne?
[ vilil1 @ 20.07.2011. 16:45 ] @
@konislav je mozda u pravu, ali to ne vazi za nas. Ovde niko ne zeli da plati parking, a svi bi da parkiraju ispred prodavnice, kafica...
Mali primer...beton hala. U bilo koje doba dana, ni biciklom nije moglo da se prodje od parkiranih automobila, vecinom vise klase. Kafane su bile pune od ujutru do uvece. Sada, kada su zabranili saobracaj ispred kafana, a parking otvorili na krovu hale, gostiju je sve manje. Preko dana kafici zvrje prazni, Znaci tipovi nece da se parkiraju na parking koji se placa, i prosetaju 20-30m do kafane. Ili S. Bana, najvece neplatise parkiranja su oni koji voze dobra kola, oni koj gledaju da svoj auto parkiraju ispred same kafane, po mogucstvu na ulici.
Tako da ta prica, obezbedi mi parking a ja cu da platim...Utopija.
[ konislav @ 20.07.2011. 17:19 ] @
Citat: vilil1: @konislav je mozda u pravu, ali to ne vazi za nas. Ovde niko ne zeli da plati parking, a svi bi da parkiraju ispred prodavnice, kafica...
Mali primer...beton hala. U bilo koje doba dana, ni biciklom nije moglo da se prodje od parkiranih automobila, vecinom vise klase. Kafane su bile pune od ujutru do uvece. Sada, kada su zabranili saobracaj ispred kafana, a parking otvorili na krovu hale, gostiju je sve manje. Preko dana kafici zvrje prazni, Znaci tipovi nece da se parkiraju na parking koji se placa, i prosetaju 20-30m do kafane. Ili S. Bana, najvece neplatise parkiranja su oni koji voze dobra kola, oni koj gledaju da svoj auto parkiraju ispred same kafane, po mogucstvu na ulici.
Tako da ta prica, obezbedi mi parking a ja cu da platim...Utopija.
Vidis to je sad socioloski problem. Imas grupu ljudi koja se moza nazvati sljam sa skupim autima, to je sljam i sa autom i bez njega. Imas grupu ljudi koji si sa nekim svojim stilom, ne moraju imati skupo auto, ali ga prepoznas po nekim drugim manirima. Vlatko Stefanovski u jednoj svojoj pesmi kaze, " pari ne se problem, toa e prasanje na stil".
[ DaliborP @ 20.07.2011. 17:21 ] @
Citat: mmix:A zasto ne? Ako je cena parkinga trzisna i javni prevoz ima svoje linije zasto su garaze problem? Tramvaj ide pa ide, ne?
Pa jos samo kad bi tramvaj bio jedina vrsta gradskog prevoza. Dobro znas da nije, samo se pravis pametan. A garaze jesu problem jer nema gde da se stave u gradu. Prenatrpano je i ovako ulicnim parkingom i kolicinom betona. Samo garaze jos nedostaju da ukrase grad. Na primer moze umesto parkova, ionako ih nema puno.
Ali ako ti mislis da ce trziste resiti problem guzvi pa i svega ostalog u zivotu u gradu - samo napred i srecan put na posao.
[ konislav @ 20.07.2011. 17:57 ] @
Citat: DaliborP: Pa jos samo kad bi tramvaj bio jedina vrsta gradskog prevoza. Dobro znas da nije, samo se pravis pametan. A garaze jesu problem jer nema gde da se stave u gradu. Prenatrpano je i ovako ulicnim parkingom i kolicinom betona. Samo garaze jos nedostaju da ukrase grad. Na primer moze umesto parkova, ionako ih nema puno.
Ali ako ti mislis da ce trziste resiti problem guzvi pa i svega ostalog u zivotu u gradu - samo napred i srecan put na posao.
1. napravis metalne (montazne) katne garaze
2. rusi stare kuce ili niske zgrade na dva-tri kata i zidaj visocije, pa na manje zemljista (temelja) smestis vise ljudi i ostane ti mesto za parking, a mozes i park da napravis.
3. posto ti je ostalo mesta, siris ulice, cime povecavas propusnu moc.
[ DaliborP @ 20.07.2011. 18:25 ] @
Izgleda da parking nema alternativu. Osnovno srpsko pravo na parkiranje je ugrozeno. Zovite Natasu Kandic.
[ mmix @ 20.07.2011. 20:30 ] @
Citat: DaliborP: Pa jos samo kad bi tramvaj bio jedina vrsta gradskog prevoza. Dobro znas da nije, samo se pravis pametan. A garaze jesu problem jer nema gde da se stave u gradu. Prenatrpano je i ovako ulicnim parkingom i kolicinom betona. Samo garaze jos nedostaju da ukrase grad. Na primer moze umesto parkova, ionako ih nema puno.
Ali ako ti mislis da ce trziste resiti problem guzvi pa i svega ostalog u zivotu u gradu - samo napred i srecan put na posao.
Pa trziste i moze jedino da resi taj problem, samo sto trzisni princip ne odgovara srpskom plebsu koji parkiranje za sitne pare ispred firme smatra kao rodjeno pravo. Realna cena parkiranja u gradu je ona pod kojom u svakom trenutku postoji mali procenat praznih mesta. Kad je sve krcato znaci da je jetino ako je previse prazno onda je neiskorisceno. Kad bi u gradu cena parkiranja bila realna trzisna onda bi i garaze poslovale po ekonomskom principu i nicale bi onog trenutka kad njihova 95% utilizacija konkurise profitno sa biznisima u okolini (ne vidim gde sam pominjao parkove?). Nisam ja to nista izmislio, ima dosta grdova koji ne subvencionisu parkiralista i gde je parking uglavnom privatni biznis baziran na trzisnim pravilima. Pa ako imas love parkiraj, ako nemas tu je prevoz. U osnovi to je i ono sto pise u clanku sa pocetka teme.
Citat: DaliborP: Izgleda da parking nema alternativu. Osnovno srpsko pravo na parkiranje je ugrozeno. Zovite Natasu Kandic.
Nije uopste pitanje dal su nekome ugrozena prava, i ako mislis da su i stranci ista drugaciji varas se. Jedino sto moze da spreci commutera da kolima ode na posao je visoka cena te privilegije, prisilno smanjivanje broja parking mesta nece resiti problem jer takvu situaciju vec imas u beogradu indirektno izazvano jeftinim parkingom cime je potraznja daleko nadmasila ponudu. Zato po dorcolu sad imas i po dva reda double-parked vozila ulicama koje su bukvalno pretvorene u jednosmerne. Jedini nacin je da se bukvalno SVIMA naplati parkiranje, bez obzira na to da li je ili nije na obelezenom parking mestu i da se ta cena dize dok se ne isprazne dvostruki redovi i ne iskoristi optimalno oznaceni parking prostor. Mnogo je brze i jednostavnije podeliti parking karte nego cekati pauka da odnese sacicu vozila na dan. U osnovi bi dobio to sto ti hoces jer trzisna cena DESTIMULISE voznju u visoko komercijalnim oblastima zbog cene prostora.
[ zmau @ 20.07.2011. 21:51 ] @
Citat: Odakle nama pravo na vece koriscenje javnog prostora? Pa veci deo budzeta se popunjava bas od tih akciza (kad sam zadnji put gledao) a to se skuplja od onih koji IMAJU auto
...
A plus oni koji imaju auto placaju i neke takse(gradske, drzavne...) pri registraciji tako da...
Ma teško da taj prihod od registracije uopšte bude dovoljan za finansiranje saobraćajne policije, drumova, signalizacije i krpljenja ljudi posle saobraćajki. Osiguranje plaćaš jer si latentno opasan po okolinu, a za akcizu na gorivo si u povlašćenom položaju u odnosu na recimo hemijsku industriju i stočarstvo, koji su iz gradova u principu bez pardona proterani. A vi se izvlačite uz nekakvu novčanu nadoknadu koja btw uopšte nije krupna stavka u budžetu (manje od 10%, ugrubo).
Sva pomenuta plaćanja na nivou jednog čoveka moraju biti prilično ispod vrednosti gradske zemlje koju ti daju za pravo da okupiraš za parking (uporedi recimo sa cenama koje plaćaju vlasnici kioska). A još nisam ni pomenuo da i pri kretanju kroz grad koristiš mnogo lufta, mnogo više nego ja.
Citat: Ako je cena parkinga trzisna i javni prevoz ima svoje linije zasto su garaze problem? Tramvaj ide pa ide, ne?
Ide, al do semafora. Pa stane, a imaš semafore na svakom ćošku, zna se zbog koga.
A bus obično ne stigne ni do semafora, nego se zaglavi u koloni. A zna se otkud kolona.
Problem je u tome što su ulice i dalje za džabe, pa se arče na neekonomičan način ;). A ako taj problem već nećemo da rešavamo tržišno, možemo da ga rešavamo na druge načine.
Citat: prisilno smanjivanje broja parking mesta nece resiti problem jer takvu situaciju vec imas u beogradu
Je l misliš da grad brani preduzetnicima da prave još parkinga ? Možda i jeste tako, ali nisam primetio da neko priča kako time gubi šansu za dobar biznis.
A ispustio si jednu bitnu stavku. U Beogradu možeš manjeviše gde hoćeš da parkiraš van parkinga. Inače da vidiš kako bi se problem rešio časkom.
[ mmix @ 20.07.2011. 22:46 ] @
Ne vidim kako sam ispustio, procitaj jos jednom moj poslednji post, uostalom taj isti problem sprecava i vase resenje u vidu smanjenja parking mesta. A sto se tice privatluka, preduzetnicima niko ne brani ali imaju nelojalnu konkurenciju u vidu grada tj parking servisa koji rentaju parking prostor ispod cene jer su ga dobili na poklon od grada.
Citat: zmau: Ide, al do semafora. Pa stane, a imaš semafore na svakom ćošku, zna se zbog koga.
A bus obično ne stigne ni do semafora, nego se zaglavi u koloni. A zna se otkud kolona.
A vase resenje je grad sa 0 automobila i magicne raskrsnice na kojima nema crvenih svetala? Sta cemo kad se ukrste dva tramaja ;) Toliko o utopijskom razmisljanju. Nijedan grad na ovoj planeti vise nije bez kola niti ce skoro napustiti voznju, ti koji su donekle regulisali guzve su oni koji su od voznje i parkiranja napravili igranku za imucnije a manje imucne gurnuli pod zemlju u mass transit.
[ DaliborP @ 20.07.2011. 22:47 ] @
@mmix, ja sam odmah rekao da parking treba da bude 3 puta skuplji, sad je jeftin.
Ali to ne znaci da vozaci i dalje treba da ostanu privilegovani, niti da trzistu treba dopustiti da pravi urbanisticki plan grada. Meni se cini da je grad prenatrpan, auti su parkirani bukvalno na svakom cosku. Ovde ljudi pricaju kao da je parking osnovno pravo koje niko ne moze da im oduzme i hoce vise parkinga. Ja kazem da ga treba biti manje nego sto je sad, da se oslobode zakrceni trotoari kojima se ne moze proci i da mora biti bar duplo skuplji. Mislim koga briga sto u milionskom gradu neko nema mesto za parking iz prve kad dodje u centar, stvarno tuzna prica.
[ mmix @ 20.07.2011. 23:07 ] @
Pa mi upravo i imamo problem zato sto trziste ne pravi urbanisticki plan. Prave ga svrsene arhitete koje (imho) u veoma neznatnom broju poseduju osecaj za funkcionalnost neometen zestokom potrebom za formom. Oni, isto kao i ti, ne pojme da ljudi NECE odustati od dolaska kolima dok god je to finansijski podnosljivo. Ti mozes snishodljivo nipodastavati tuznu pricu jednog vozaca, ali taj vozac ce opet doci kolima, vrtece se po centru u potrazi za mestom, zagadjujuci ti vazduh koji dises, dok na kraju ne odustane i ne uparkira auto u necije cvece. Biti besan na to, opet imho, je kao biti besan na vetar ili poplavu. Sto vise parking mesta zamenis cvecem to ce vise cveca biti pogazeno.
[ konislav @ 21.07.2011. 01:30 ] @
Citat: DaliborP: @mmix, ja sam odmah rekao da parking treba da bude 3 puta skuplji, sad je jeftin.
Ali to ne znaci da vozaci i dalje treba da ostanu privilegovani, niti da trzistu treba dopustiti da pravi urbanisticki plan grada. Meni se cini da je grad prenatrpan, auti su parkirani bukvalno na svakom cosku. Ovde ljudi pricaju kao da je parking osnovno pravo koje niko ne moze da im oduzme i hoce vise parkinga. Ja kazem da ga treba biti manje nego sto je sad, da se oslobode zakrceni trotoari kojima se ne moze proci i da mora biti bar duplo skuplji. Mislim koga briga sto u milionskom gradu neko nema mesto za parking iz prve kad dodje u centar, stvarno tuzna prica.
Imas kontradikciju u samom postu, ti se prvo zalazes da bude 3x skuplji, a posle bi da smanjujes parkinge i da oduzmes pravo nekome da plati parking 3x skuple. Kako ces osloboditi trotoare, ako ne napravis parkinge. Ako imas 100 vozila koje trebas parkirati, ti to mozes izvesti ili na parkingu ili na trotoaru. Ako zabranis parkiranje na trotoaru , a nema parkinga, gde ces parkirati? Nisi mi jasan. Ako pokusavas da objasnis kako ces nekome zabranjivati da vozi automobil i da ces ljude prisiljvati da koriste javni prevoz, onda si se za*ebo. Mozes da zatvoris jednu ulicu, moze i dve, pa da napravis pesacku zonu, to razumem, ali da svi moraju koristiti javni prevoz, to ne razumem i nikako ne mogu prihvatiti.
[ zmau @ 21.07.2011. 07:19 ] @
Citat: imaju nelojalnu konkurenciju u vidu grada tj parking servisa koji rentaju parking prostor ispod cene jer su ga dobili na poklon od grada
Da, imaju nelojalnu konkurenciju, ali je ona ograničena. A jauče se na sva usta da je potražnja veća. I, onda, kad bi dovoljnom broju ljudi stvarno trebao taj parking kao što konislav tvrdi da mu treba, oni bi se već pojavili. Činjenica da se ne pojavljuju nam govori da jednostavno i nema potrebe za dodatnim parkinzima, i tu je deplasirano da pričamo o prisili.
Citat: Sta cemo kad se ukrste dva tramaja ;) Toliko o utopijskom razmisljanju.
Ima fora u saobraćaju, proglasiš da jedna ulica ima prvenstvo prolaza, i onda trajvan iz ove druge sačeka da prođe trajvan iz te glavne, pa onda ide i on. Primenjuje se ovo već po drumovima, čudi me da nisi viđao do sad.
Citat: ti koji su donekle regulisali guzve su oni koji su od voznje i parkiranja napravili igranku za imucnije a manje imucne gurnuli pod zemlju u mass transit
Kad odradiš ovo prvo kako valja, za drugim nema ni potrebe, jer je na površini ostalo dovoljno lufta :). Tako da silne investicije u metro takođe možeš da staviš na dušu nedomaćinskom arčenju lufta na površini.
Citat: Sto vise parking mesta zamenis cvecem to ce vise cveca biti pogazeno
Pored tržišta, bilo bi dobro da postoji i pravo, i državni aparat prisile, al to je već druga tema.
Citat: da mora biti bar duplo skuplji
Au bre, DaliborPe, ti bi i dalje da im deliš za džabe.
Citat: Kako ces osloboditi trotoare, ako ne napravis parkinge.
Jesi čuo nekad za primenu zakona ?
Citat: Ako zabranis parkiranje na trotoaru , a nema parkinga, gde ces parkirati? Nisi mi jasan.
Ako Grad ne želi da mi napravi jedno brdo u centru grada, a ne dozvoljava mi da spadermenišem po soliterima, gde ja onda da planinarim ?
[Ovu poruku je menjao zmau dana 21.07.2011. u 09:36 GMT+1]
[ Marko83 @ 21.07.2011. 08:37 ] @
Citat: zmau:....Činjenica da se ne pojavljuju nam govori da jednostavno i nema potrebe za dodatnim parkinzima....
Imas li ti ili neko drugi podatak koliko ima registrovanih automobila a koliko parking mesta? Da se ne frljamo ovako proizvoljnim tvrdnjama
Citat: zmau:....Pored tržišta, bilo bi dobro da postoji i pravo, i državni aparat prisile, al to je već druga tema.....
Smestiti slona u bure ne mozes nikako bez obzira koliko ga mlatio pendrekom....
Citat: zmau:Ako Grad ne želi da mi napravi jedno brdo u centru grada, a ne dozvoljava mi spadermenišem po soliterima, gde ja onda da planinarim ?
Pa sednes u gradski prevoz i odes na planinarenje...kakvo je ovo pa pitanje...
Naravno poneses i svu opremu - gledaj da zakrcis bar jedan izlaz, a probaj i da nabodes nekoga sa onim stapovima - po mogucstvu onoga koji ti dise za vratom....
[ anon70939 @ 21.07.2011. 09:10 ] @
Ma i da se napravi ne znam ni sam koliko jos parkinga, na 100 spratova, ispod zemlje, nekih futuristickih gde ce lupam, da rasturi materiju i spakuje ga u 30cm3, DZABA, kad oni koji imaju brdo love MORAJU da se parkiraju bukvalno ispred kafica ili restorana u kojem su na nepravilan nacin parkirani. Jes, zamisli nekog debeljka investirora i biznismena da proseta 400m do restorana... Sto kad ima 10000din da plati kaznu, ukoliko sme neki muceni saobracajac da mu je napise. Njegovo pravo je da placa kaznu, ili da zove sefa stanice koji ce da napusi saobracajca.
[ zmau @ 21.07.2011. 09:48 ] @
Citat: Imas li ti ili neko drugi podatak koliko ima registrovanih automobila a koliko parking mesta? Da se ne frljamo ovako proizvoljnim tvrdnjama
Ta 2 broja su potpuno ireleventna, i to uporno pričam a ti nikako da ukapiraš.
Citat: Pa sednes u gradski prevoz i odes na planinarenje...kakvo je ovo pa pitanje...
Potpuno analogno sa prethodnim pitanjem Ako zabranis parkiranje na trotoaru , a nema parkinga, gde ces parkirati? Nisi mi jasan. Ako već treba da crtam. Dakle, hteo sam da kažem : zašto bih se ja bavio tvojim problemima ?
[ mmix @ 21.07.2011. 09:56 ] @
Pa onda se i njegovo odgovor tebi analogno postavlja kao neumitan, zasto bi se on bavio tvojim problemima sa guzvom i zagadjenjem? Na kraju krajeva, nijedno resenje nece biti primenjeno iz prostog razloga, velika vecina hoce da vozi i parkira za male pare a Djilas, kao i svaki drugi politicar, zeli da bude reizabran. I zato parking niti ce poskupeti trzisnmo niti ce parking mesta biti izbacena iz grada.
[ Marko83 @ 21.07.2011. 10:00 ] @
Citat: zmau: Potpuno analogno sa prethodnim pitanjem Ako zabranis parkiranje na trotoaru , a nema parkinga, gde ces parkirati? Nisi mi jasan. Ako već treba da crtam. Dakle, hteo sam da kažem : zašto bih se ja bavio tvojim problemima ?
Ha ha ha
Pa trebao si reci odmah da ti je dosadno i da samo pricas razonode radi...
Zajednica ljudi funkcionise na nacin da ako neka veca skupina ljudi ima problem SVI se okupe i izmozgaju kako da ga rese zajedno
Ako se tako radi mozes ocekivati pomoc ostalih sledeci put kad TI budes imao problem
[ jnk @ 21.07.2011. 10:10 ] @
Ako imaš firmu u trećoj zoni Beograda da bi mogao da parkiraš firmin auto u toj zoni plaćaš 500 eur godišnje. Znači bez obezbeđenog parking mesta nego samo da ti ne bi pisali kaznu. Malo li je? Pa se opet ne može lako naći mesto, doduše bilo bi 100x gore da nema zona.
[ DaliborP @ 21.07.2011. 10:12 ] @
Citat: konislav: Imas kontradikciju u samom postu, ti se prvo zalazes da bude 3x skuplji, a posle bi da smanjujes parkinge i da oduzmes pravo nekome da plati parking 3x skuple. Kako ces osloboditi trotoare, ako ne napravis parkinge. Ako imas 100 vozila koje trebas parkirati, ti to mozes izvesti ili na parkingu ili na trotoaru. Ako zabranis parkiranje na trotoaru , a nema parkinga, gde ces parkirati? Nisi mi jasan. Ako pokusavas da objasnis kako ces nekome zabranjivati da vozi automobil i da ces ljude prisiljvati da koriste javni prevoz, onda si se za*ebo. Mozes da zatvoris jednu ulicu, moze i dve, pa da napravis pesacku zonu, to razumem, ali da svi moraju koristiti javni prevoz, to ne razumem i nikako ne mogu prihvatiti.
Jel znas ti sta je uopste kontradikcija? Ne bih rekao da znas. Rekao sam da parking treba da poskupi i da ga bude manje - sta je tu tacno kontradiktorno, te dve stvari su nevezane i potpuno izvodljive. Manje mesta, za ona sto preostanu - veca cena.
I jos jednom, za one kojima teze i sporije kapiraju poput tebe. Nisam ama bas nigde rekao da treba nekom zabraniti da vozi automobil. Niti da bilo koga treba prisiljavati da vozi gradski prevoz. Niti sam igde rekao da moraju kako ti kazes. To je neka tvoja projekcija ove diskusije, verovatno si sam to smislio da bi imao sta da odgovoris.
Zivot u velikom gusto naseljenom gradu ima svoje mane. Jedna od tih je nedostatak prostora, pa i parking mesta. To je neresiv problem i ostace takav, guzve ce uvek biti. Pitanje je samo definisanja prioriteta za one koji uredjuju i organizuju grad, a to sigurno ne treba da bude sto vise parkinga u centru grada i vise guzve na ulicama. Koristenje automobila uopste nije pitanje, ali kontrolisanje gradskog saobracaja jeste.
Koga uopste briga sto nece neko moci kolima da dodje do centra i parkira se na ulici kad god mu padne na pamet.
Radis u centru - mozda ti firma obezbedi parking. Ako to nije slucaj moraces da platis 5 evra sat. Pa da vidimo ko ce kolima u centar i da parkira 8-9 sati.
Za one koji imaju da obave neki kratak posao u centru - siguran sam da mogu da izvoje malo vise novca za sat-dva parkiranja.
Ako je i to problem - taxi, gradski prevoz. Ako ti to nije jasno procitaj post jos jednom, mozda pomogne.
[ milivoje t @ 21.07.2011. 10:28 ] @
u svakom slucaju odavno u centru grada parkiraju samo oni kojima je o glavu da dodju autom zbog posla ili zive tamo, radnici idu javnim prevozom. ako parkiranje poskupi isti ljudi ce dolaziti, samo ce ih parking servis vise guliti. ako stave ogromne cene, parkirace van zona i praviti guzve na drugim mestima. da bi sistem o kome fantazirate zaziveo, morali bi da imamo mnogo veci standard, jer grad pokrecu ljudi za ciji posao je cesto neopohodan automobil i efikasno prevozno sredstvo, efikasan javni prevoz. u tim zonama se nalaze bolnice, domovi zdravlja, sudovi, magacini, opstine, policijske stanice,trgovacki centri. strahinica bana je anomalija koja nije bitna na nivou grada.
[ konislav @ 21.07.2011. 12:00 ] @
Citat: DaliborP: Jel znas ti sta je uopste kontradikcija? Ne bih rekao da znas. Rekao sam da parking treba da poskupi i da ga bude manje - sta je tu tacno kontradiktorno, te dve stvari su nevezane i potpuno izvodljive. Manje mesta, za ona sto preostanu - veca cena.
I jos jednom, za one kojima teze i sporije kapiraju poput tebe. Nisam ama bas nigde rekao da treba nekom zabraniti da vozi automobil. Niti da bilo koga treba prisiljavati da vozi gradski prevoz. Niti sam igde rekao da moraju kako ti kazes. To je neka tvoja projekcija ove diskusije, verovatno si sam to smislio da bi imao sta da odgovoris.
Zivot u velikom gusto naseljenom gradu ima svoje mane. Jedna od tih je nedostatak prostora, pa i parking mesta. To je neresiv problem i ostace takav, guzve ce uvek biti. Pitanje je samo definisanja prioriteta za one koji uredjuju i organizuju grad, a to sigurno ne treba da bude sto vise parkinga u centru grada i vise guzve na ulicama. Koristenje automobila uopste nije pitanje, ali kontrolisanje gradskog saobracaja jeste.
Koga uopste briga sto nece neko moci kolima da dodje do centra i parkira se na ulici kad god mu padne na pamet.
Radis u centru - mozda ti firma obezbedi parking. Ako to nije slucaj moraces da platis 5 evra sat. Pa da vidimo ko ce kolima u centar i da parkira 8-9 sati.
Za one koji imaju da obave neki kratak posao u centru - siguran sam da mogu da izvoje malo vise novca za sat-dva parkiranja.
Ako je i to problem - taxi, gradski prevoz. Ako ti to nije jasno procitaj post jos jednom, mozda pomogne.
Ajde ti sto brzo kapiras, reci mi kako ces to resiti parkiranje, ako smanjis broj parkinga, ili nemoras smanjiti broj parkinga, ali ne pratis porast broja automobila, povecanjem broja parking mesta. Sto vredi sto ces podici cenu kad mesta nece biti i opet ce se stvoriti guzva. Mora se izvrsiti optimizacija, broj parking mesta treba da prati broj vozila koje treba parkirati.
Po tvojoj brzo kapirajucom logikom ti bi obezbedio pr. 100 parking mesta, nas 200 ili vise imace potrebu da se parkira i ti si resio problem, samo nisi rekao kako ces resiti problem parkiranja ovih ostalih, nebitno da li je cena dupla, oni nemaju mogucnost da plate tu cenu, nemaju opciju da se parkiraju, sto znaci da sad imas 100 nezadovoljnih. Ako tebe to ne interesuje, onda je logicno da i mene nece interesovati tvoja biciklisticka staza ili tvoj travnjak i ja cu se upravo tu parkirati. Ne vidim logiku da tebe ne zanimaju moji problemi, a istovremeno ocekujes da mene zanimaju tvoji.
Po meni treba se naci optimum, ti dobijes biciklisticku stazu i park da setas kucice, ja dobijam parking.
Nisi ti rekao da treba zabraniti voznju automobila, samo se zalazes da se stvore uslovi da ta voznja bude nepodnosljiva, pa ce onda vozaci sami uvideti da nije dobro da automobilom polaze negde, jer tamo nece biti mesta za parkiranje.
Ako tebi nije briga sto neko nece moci da kolima dodje do centa, anda je normalno da ocekujes da nekog drugog nece biti briga to sto ti ne mozes da prodjes trotoarom. Ne razumem stav po kojem ti nema sto da brines o drugima, ali drugi imaju obavezu da brinu o tebi. Buduci da je sad u drustvu vise onih koje nije briga za druge, zato ti neces moci da prodjes trotoarom. Sta me briga, ja sam moj problem resio, parkirao sam se, a ti vidi kako ces. Na kraju krajeva ti se zalazes za to da svako resava svoje probleme, ustvari ti bi da svi resavamo tvoje probleme, ali nece moci.
[ DaliborP @ 21.07.2011. 12:15 ] @
Nisam ni mislio da ces skapirati o cemu pricam, bar sam pokusao.
Ja se zalazem da se napravi alternativa voznji kolima u gusto naseljenim delovima grada, prvenstveno centru grada koji je prenatrpan kolima i parking mestima. Da, cilj je da ti voznja postane nepodnosljiva sto trenutno i nije daleko od istine, samo ljudi dolaze jer znaju da je parking jeftin i da ga ima dovoljno. Mislim nije ovo Texas pa da ima mesta koliko hoces, svi da voze i svi da se parkiraju. Prostor u centru grada je ogranicen, parkinga ima dovoljno, cak i previse.
Ne postoji osnovno pravo na parking koje ti zamisljas da imas. Koga briga sto nece moci svi da se parkiraju u centru grada. Bar ce oni koji stvarno moraju da idu u grad da lakse dodju do grada jer ce se guzve smanjiti.
Citat: Na kraju krajeva ti se zalazes za to da svako resava svoje probleme, ustvari ti bi da svi resavamo tvoje probleme, ali nece moci.
Ne, upravo obrnuto. Ti razmisljas o sadasnjosti, ja o buducnosti. Ali kao sto rekoh - nisam mislio da ti mozes to da skapiras. Gologuzija uvek razmislja isto,iskljucivo o sebi i da pokaze drugima da nije gologuzija.
[ konislav @ 21.07.2011. 12:36 ] @
Procitaj lepo svoje komentare pa vidi ko se zalaze samo za resavanje svojih problema. Ti bi da uvodis nekave restrikcije, ti bi da nekome ogranicavas nekava prava, ti bi da nekome zagorcavs zivot i prisiljavas ga na nesto. U ovoj prici ti si ta gologuzija koja razmislja samo o sebi, ali bi da se predstavis kao mnogo napredan.
Ako u centru grada nema mesta za sve nas, onda ce mo srusiti centar jer nije dobar i napravicemo novi centar ili ce mo napraviti nekoliko centara i tako resiti potrebe cele zajednice. Na kraju krajeva, kako to biva u demokratiji, ti se bori za svoje stavove i ideje, ja cu za svoje, ko pobedi, bice po njegovom.
[ deerbeer @ 21.07.2011. 12:38 ] @
Ne samo sto treba podici cenu parkinga u samom centru nego treba kao i u Londonu svaki ulazak u uzi centar grada da se naplacuje isto kao parking.
Eventualno motori da budu izuzeti od ovog. A ako si bas na periferiji dalekoj dodjes kolima malo blize pa onda tramvaj/ bus / stagod .
Dobro istina je , london ima metro a srbija ga nema ,ali sigurno da u tom nekom pravcu treba da se gradi infrastruktura a ne na svakom koraku betonske garaze .
Cak bi i grad mogao da uvede rentiranje bicikla sa onim vezovima koji bi naplacivale po satu. Cak i podzemni tuneli i hodnici napravljeni bas za to.
Ako nista drugo dosta je jeftinije napraviti to od citavih podzemnih i nadzemnih garaza a moze mnogo efikasnije da bude ako uzmes odnos zapremine/povrsine i broj ljudi koje to opsluzuje )
Ljudi nikako da shvate da zivot uopste na zemlji svakim danom postaje sve skuplji i skuplji.
Hrane nema beskonacno mnogo, goriva i energije nema beskonacno mnogo , prostora nema beskonacno mnogo .
Nadolazecu populaciju ne moze da podmiri trenutno stanje a njihov egoizam treba malko obuzdati dok ne bude kasno .
[ jnk @ 21.07.2011. 12:57 ] @
Citat: Ne samo sto treba podici cenu parkinga u samom centru nego treba kao i u Londonu svaki ulazak u uzi centar grada da se naplacuje isto kao parking.
Eventualno motori da budu izuzeti od ovog. A ako si bas na periferiji dalekoj dodjes kolima malo blize pa onda tramvaj/ bus / stagod .
Dobro istina je , london ima metro a srbija ga nema
Ahhhhh koja sitnica. Iliti u Londonu/Parizu je javni prevoz 100x bolji od našeg i nije ti problem da ideš metroom u centar na posao jer znaš da ćeš stići mnogo brže nego kolima. Kod nas je alternativa masna šipka i guranje u autobusu. Za vožnju tih bicikala koje pominješ takođe mora postojati infrastruktura(parkinzi za bicikle, posebne trake) što Beograd nema i bilo bi nerealno očekivati da će biti u narednih 10 godina.
Pariz ima 2 miliona stanovnika u centru i najčešće se koristi ili javni prevoz ili skuteri/bicikli/motori a ulaz u centar kolima se ne naplaćuje. Ali mi nemamo metro, niti postoje najave da ćemo ga ikada imati i ukidati/naplaćivati ljudima pravo da idu kolima u grad bi bilo previše i za nas. U centru Beograda postoji nekoliko lokacija gde bi se mogle izgraditi javne garaže. Takođe, pri izgradnji nove zgrade investitor je dužan da obezbedi određeni broj garažnih mesta u odnosu na broj stanova s tim da nije dužan da ih proda novim stanarima već bilo kome.
[ DaliborP @ 21.07.2011. 13:28 ] @
Citat: konislav: U ovoj prici ti si ta gologuzija koja razmislja samo o sebi, ali bi da se predstavis kao mnogo napredan. Na kraju krajeva, kako to biva u demokratiji, ti se bori za svoje stavove i ideje, ja cu za svoje, ko pobedi, bice po njegovom.
Nema sta ja da se predstavljam kao napredan ili da se borim za ideje i stavove. Nema potrebe, to nije samo moje razmisljanje. Mnogi pametni ljudi su probleme velikih gradova i saobracaja vec analizirali i shvatili i isto tako to i primenjuju. Ja samo mogu da pratim razvoj. Shvati, tvoje ideje su prevazidjene, svet se okrece drugim resenjima a ne udovoljavanju gologuzije da se vozika kroz centar i parkira gde hoce. Cilj je da grad lici na grad, a ne na stovariste i parking.
Citat: deerbeer: Ne samo sto treba podici cenu parkinga u samom centru nego treba kao i u Londonu svaki ulazak u uzi centar grada da se naplacuje isto kao parking.
London je jako specifican slucaj, i ne verujem da isti princip moze da se primerni bilo gde a pogotovo kod nas. Karta za tube kosta 4 funte, tako da je glupo raspravljati o congestion charge za ulaz u grad i primeni istog. Tamo ljudi imaju mnogo vise novca. Ali slazem se ideja je ista - rasteretiti centar od automobila.
[ BluesRocker @ 21.07.2011. 13:31 ] @
Citat: jnk: Ahhhhh koja sitnica. Iliti u Londonu/Parizu je javni prevoz 100x bolji od našeg i nije ti problem da ideš metroom u centar na posao jer znaš da ćeš stići mnogo brže nego kolima. Kod nas je alternativa masna šipka i guranje u autobusu.
Metro je večito opravdanje za sve što u Beogradu ne funkcioniše. Ali jbg, mi nemamo metro, a drugi imaju. Kao da Beograd ima 10 miliona stanovnika a ne milion ipo sa svim brdima i Mladenovcima. Većina problema sa saobraćajem bi se rešila kada vozačima ne bi bilo isplativo da idu kolima u centar. Kad nisu gužve iz Zemuna se dolazi do Zelenog venca za 15 minuta autobusom, od Merkatora za 10. Šta će tu metro? Problem su gužve na mostovima, a to će da se smanji kad se završe mostovi i obilaznica. Gužva u centru grada bi se smanjila sa tržišnim cenama parkinga i taxi usluga. Tada bi se više isplatilo platiti taksi nego parking mesto u centru.
[ deerbeer @ 21.07.2011. 14:01 ] @
Citat:
Ahhhhh koja sitnica. Iliti u Londonu/Parizu je javni prevoz 100x bolji od našeg i nije ti problem da ideš metroom u centar na posao jer znaš da ćeš stići mnogo brže nego kolima. Kod nas je alternativa masna šipka i guranje u autobusu. Za vožnju tih bicikala koje pominješ takođe mora postojati infrastruktura(parkinzi za bicikle, posebne trake) što Beograd nema i bilo bi nerealno očekivati da će biti u narednih 10 godina.
Neka bude i za 20 i 30 god. ako treba samo ako ce tada da funkcionise normalno bez ikakvih vidljivih posledica .
Ako krenes pogresnim putem onda za 20-30 god. ces morati da porusis pola grada da bi licio na nesto.
Sva sreca sto su pametnije nacije vec to uradile i to funckionise ,
ostaje samo da se mi pravimo pametni i izmisljamo gluposti ili da iskopiramo postojeci sistem .
[ jnk @ 21.07.2011. 14:11 ] @
Dalekovidi ste isto kao i svi političari u proteklih 5 decenija. Da bi Beograd bio metropola i da ljudi ne bi išli kolima u centar metro je neophodan. S obzirom da znamo da se to neće desiti ostaje nam da idemo kolima a busom će ići ko mora.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|