[ LazarM @ 27.08.2011. 21:12 ] @
Moj e-mail fabrici:
Pozdrav!
Ja sam bio zadovoljan korisnik Vasih akumulatora kada sam zbog starosti 6 god.i zime u Feb 2010 kupio OPET BlackHorse 97 Ah sb-900000577467,posto sam ga prvo dopunio probao sam na -5 da upalim moj Fiat IDI disel 2.5L
i -jedva.
Zabrinuo sam se tek kad posle duze voznje nije upalio,kad jeste bilo hladno ali ne i za novi akumulator.Prikljucim ga na punjac sa kontolom struje i napona,potpuno napunjen primenim stari metod provere,praznjenja od 5A i praznim do 10.88V i dobijem vrednost posle 9h od samo 45Ah umesto 97.Prilikom punjenja primetim da je za njega standardno da sa 12-14.5V prodje oko 1h,sto iz mog skoro 30 god. iskustva vozaca i el.tehnicara govori dosta.
Skinuo sam akumulator i odneo ga u sevis "Shopinvest" ul. Vareska bb Beograd,oko 1km meni najblizi,u Junu 2010 -4 meseca od kupovine.Posle pregleda koji se sastojao u opterecenju akum. od 600 A za ~10 sekundi (mada nisam primetio temperaturu od tih 7 KW a jedan kompijuterski ventilator tome nije pomogao) zaposleni mi je rekao da akum. nije bio napunjen i da postoji malo curenje izmedju 2 ili 3 celije,ali da je to u okviru dozvoljenog.
Pokusao sam da objasnim da NEMOZE da se napuni najverovatnije zbog sulfartiranja,ali nista.Zime 2010/11
skoro nisam ni vozio-tj. akumulator je stajao unutar podruma,a upravo krajem Jula sam bio autoputom do Jagodine
300 km,i Posle tri dana na onu "hladnocu" uz nestandardno MALU brzinu anlasera jedva upali,i pogadjate ne budem lenj-odem opet u isti servis,skinuvsi novi i stavivsi STARI BlackHorse(da jos uvek sluzi).
Dobijem isti odgovor tj akumulator je ispravan.Proverom napona punjenja na STAROM akumulatoru posle dva paljenja na 1 km razdaljine utvrdili smo da u leru puni 13.85V a sa gasom padne na 13.45V(ne znam zasto je upisano 13.4V)inace moj regler je 14.1 V.Objasnim da moj radio i alarm vuku oko 0.8-0.9A i to je sva potrosnja sem paljenja koja je izmerena jedanput A-kljestima od 330A za anlaser od 2.5 KW i grejace,a da sa naponom od 8.2V utvrdjenim negovim merenjem neverujem da bih ikada upalio moj disel na nizoj temperaturi.Uz zanemarivanje cinjenice o brzom rastu napona punjenja,dobijem uveravanja da nije ni mogao da se napuni na tih 300 km autoputa? Zatrazio sam da akumulator posalje Vama na detaljnu proveru,sto sam trebao da ucinim i prvi put posle 4 meseca od kupovine.
Kad sam otisao po isti,tek posle duze price i upornog trazenja Vaseg izvestaja nakraju dobijem objasnjenje da akumulator nije ni napustio njihov seris uprkos dogovoru i obecanju servisera.
Izuzetno sam revoltiran njihovim odnosom prema meni kao kupcu,i uprkos cinjenici da oni nisu Fabrika akumulatora Sombor,vrseci"KAO" servis u Vase ime oni to u neku ruku postaju.
U pilogu Vam dostavljam racun i oba " izvestaja " da ih pogledate i da me ponovo ucvrstite u nameri da treba kupovati domaci proizvod i pomoci domacu ekonomiju.
U iscekivanju Vaseg odgovora sa postovanjem
-----------------
Nisam mog`o da verujem, covek iz fabrike zove sutra i dogovorili smo da ovaj put Stvarno pregleda fabrika,na kraju razgovora kaze mi da 8.2 volta JE DOBAR akum.(na +20 c sta ce biti na -5 javljam)
-----------------
Epilog:
Stig`o i ISPRAVAN kaze fabrika BlackHorse.
Ko oce da se kladi koji akum necu sledeci da kupim i jer vi isto palite disele sa 8.2v ?
Evo
http://s613.photobucket.com/albums/tt215/milos022/akum.jpg



[Ovu poruku je menjao LazarM dana 28.08.2011. u 09:13 GMT+1]
[ Milojkovic @ 28.08.2011. 00:29 ] @
Ukoliko servsier i fabrika tvrde da je proizvod ispravan vase misljenje se tretira kao misljenje laika i tu je prica gotova ma sta vas budu drugi ubedjivali i uveravali da vi tu mozete nesto isterati ili dokazati .Zato ne zanosite se time i ne bacajte novac na sud i advokate.
Imao sam slicnu situaciju sa daleko skupljim proizvodom ( zamrzivac Koncar od 400 L) koji od prvog dana nije hladio kako treba i onako kako sam navikao da zamrzivac koji sam imao od drugog proizvodjaca identicnih gabarita hladi.
Dolazili su njihovi serviseri na moje pozive za reklamaciju pokazivao sam im sve crno na belo, demonstrirao merenjem temperature koja je uvek bila oko -3.Samo bi u zimskim mesecima uspevala da se postigne temperatura od -5 i tako sam se sa njima natezao skoro 16 meseci.Zamrzivac je bio neupotrebljiv za svoju namenu .
Odnosili su ga navodno na neke ekspertize ,servisirali ga i uvek bi po povratku sa servisa apsolutno bilo sve isto.
Kivan i revoltiran potrazio sam pravdu kod inspekcije a kasnije i na sudu.
Platio sam cak i vestaka i opet je sve bilo na sudu pobijeno jer su oni mogli da plate i sudiju i celu ekipu ,samo da ne izgube spor.
Preselo mi je sve i na kraju me je to smece kostalo poprilicno a nisam nista dokazao osim sto sam dzepove napunio advokatu, vestaku, i drzavi.
Posle par godina u jednoj drugoj situaciji kad sam imao razgovor sa tim istim vestakom oko neke sasvim druge situacije gde sam ja njemu trebao, covek mi je priznao da je u igri bila cela ekipa i da sam u startu vec bio osudjen na debakl.
Utesio me je recima da je to tako normalno i da u sustini sve te velike firme imaju citave advokatske timove koje oni obilato placaju da ih stite a da ti istim opet imaju svoje sudije i da mi obicni ljudi nemamo ama bas nikakve sanse protiv velikih i mocnih kompanija.
Sve mi je bilo jasno i od tad se vise ne upustam u te gluposti i ne zanosim se sa nekim svojim pravima.
Pregeldaj cunjaj i isprobaj pre placanja, kad platis tu je prici kraj i od tad pa nadalje uzdaj se u srecu da ce to da ti posluzi i da radi.
[ LazarM @ 28.08.2011. 08:31 ] @
Hvala Milojkovic na odgovoru!
Shvatam sve i nemam nameru da se ganjam sa njima,svrha ovoga je samo upoznavanje ostalih forumasa sa praksom "fabrike" i serviserima kobajagi ( da sam imao aparat da ga snimim kad sam ga pitao gde je ta nevidljiva temperatura od celog sporeta -sve 4 ringle i obe rerne decko nezna sta je KW).

Jedino sto hocu je da ih REKLAMIRAM na ovaj nacin,a jer vazi da mozes da vratis proizvod u roku od 6 dana od kupovine?

ccc, niko se nekladi na Black Horse .....

[ vladd @ 28.08.2011. 09:02 ] @
A obracenje trzisnoj inspekciji?
Ta "osovina" izmedju servisa i prodaje, odnosno fabrike je uvek cvrsta protiv kupca. Jedni ce uvek "strucno" da tvrde da je djubre koje prave vrhunskog kvalitet, a ovlasceni servis da bude poslednji bedem "strucne" odbrane.

Auto industrija je postala ozbiljan fuseraj, i treba jako dobro paziti sta sve moze da se kupi za odredjenu kolicinu novca, i nekako uvek treba osmatrati "osvajace " trzista, koji pred konkurencijom nude malo vise kvaliteta za odredjen novac(i nadalje precenjen proizvod).

Poz
[ Milojkovic @ 28.08.2011. 12:37 ] @
Zato je najbolje da kad bilo sta kupujete to kupujete kod nekoga koga poznajete i ko ce vam licno moci zavrsiti eventualne probeleme oko garancije.Ja konkretno akumulatore kupujem kod poznanika u prodavnici koji mi uvek izlazi u susret i bez ikakve peripetije i zavlacenja on licno odradi sve sto treba a ja istog dana imam drugi akumulator.
Za ljubav par stotina dinara sto je mozda skuplji od nekih drugih prodavnica ja se ne zezam sa servisima , inspekcijama i sudovima.
Posle nemilog iskustva sa zamrzivacem sve sto kupujem gledam da bude od poznatih ljudi,naravno ukoliko je to moguce.
[ bakara @ 28.08.2011. 17:10 ] @
@LazarM

Osnovna greska koju si napravio prilikom ulaganja reklamacije je sto si se detaljno udubio u problematiku, to je trebalo nekako ovako:

-Dobar dan, nece da upali, mozete da proverite?
-Akumulator je bio OK, samo smo ga dopunili...
-Sledeci put kad dodjes odma` kazes da neces da ti opet dopunjavaju i trazis novi...
[ Zarko Silic @ 28.08.2011. 21:25 ] @
1. Kapacitet starter accua se ne meri tako kako si ti merio (5A).

2. Autoradio i alarm nisu dobro ugradjeni ako je kod iskljucenog stanja struja takva kao sto si napisao. Treba da bude 10 puta manja.

3. Regler MORA da puni do 14,3 V pri 3000 o/min. U protivnom, treba traziti gresku.

4. Podatak od 8,22V koji oni dobijaju merenjem, ako je tacan, pri 600 A jeste odlican podatak i ne ukazuje na neispravnost accua.

5. Accu ne sme da "stoji" duze od mesec dana bez dopunjavanja (tebi je kako kazes stajao celu zimu).

itd, da ne redjam.


P.S. Primera radi, nemacki Mercedes na svojim vozilima koja stoje u salonima duze od 3 meseca, vrsi zamenu akumulatora novim, bez obzira na njegovo stanje. (U ovo sam se licno uverio. Nije prica rekla kazala.)


Licno koristim vise od 30 godina BH akumulatore na mnostvu svojih vozila (permanentno dva do cetiri) i veoma sam zadovoljan. Smatram da nista ne zaostaju za stranim zvucnim imenima, i smatram da su bolja od vecine smeca koje se uvozi. Ako me secanje ne vara, jedanput sam imao reklamaciju pred istek garantnog roka i akumulator mi je bez pogovora zamenjen novim.

BH, a pogotovo WH je korektan proizvod.
[ vidan kv @ 28.08.2011. 22:32 ] @
......jedna od opcija koja se nudi distributeru/prodavcu BH akumulatora je da za veći rabat sam snosi troškove reklamacije.Prosto rečeno crkne li vam accu prodavac kod koga ste kupili je dužan da vam da NOV! I tu je ključ problema,barem ovde u KV-u......tu počinje "zavlačenje" kupca koje se uglavnom svodi na to "mi smo accu testirali sve je ok proverite ostale stvari na vozilu"......mnogima se posle više pokušaja smuči što rezultira kupovinom accu-a drugog proizvođača i gle čuda problemi uglavnom nestanu.....lično koristim i ugrađujem(cca 100-ak komada) Exide akumulatore i za sve ove godine nisam imao ni jednu reklamaciju...pozzz!
[ LazarM @ 29.08.2011. 13:36 ] @
@bakara
Trazio sam ja jos prvi put ali bio je na granici,kaze serviser po kome ne moze da se napuni akumulator na 300 km autoputa.

@zarsilic
Stoji da sam ja elektrotehnicar JAKE struje pa tako nisam najstrucniji za 12 v struju,ali to je cini mi se bilo ranije 20 god zvanican nacin provere kapaciteta kome ja licno verujem vise nego 10-20 sekundi kobajagi 600 A,ja licno imam A-kljesta koja mere 1000 A ali samo naizmenicne struje,licno mislim da njihova aparatura u kucistu starog kompa 286 vuce stvarnih 60 A.
Moj regler ima na sebi 14.1V i to je mereno na starom akumulatoru,NOV je bio skinut za test,i to posle tri paljenja na 1.5 km.
Akumulator je REDOVNO dopunjavan cele zime punjacem sa naponskom i strujnom regulacijom a ne nekim 20 E punjacem.
8,22V koji oni dobijaju merenjem mozda i nije los na +20 ali meni se ne cini tako, a za 2 KW anlaser i 60 A za grejace
zimi cisto sumnjam da ce moj 2500 disel kombi IDI da zavrti dovoljno brzo da upali.

@vidan kv
Kako se to danas kaze SUMNJAM da si u pravu,posle sam citao po forumima o akumulatorima(e da sam PRE kupovine) i mislim da ovakva reklama i iskustva forumasa jedino spasava nas male Lazare i dr.
[ botr @ 29.08.2011. 13:43 ] @
Imao isti problem cim sam kupio acc, reklamirao, oni odgovorili da je ispravan, a on ne radi!
[ vidan kv @ 29.08.2011. 22:04 ] @
LazarM-imaj u vidu da se već preko dve decenije bavim auto-mehanikom.Kakvih sam se sve prevara nagledao i da sam ih sve zapisivao po obimu dela bi do sada nadmašio i Tolstoja.Radnja o kojoj pričam se nalazi u centru KV-a ali je neumesno da joj pominjem ime....a da ne pišem o akumulatorima kojima "ističe resurs" pa pod kojim se oni tek uslovima nude ..pozzz
[ glackop @ 30.08.2011. 00:27 ] @
Kupio sam BH pre 13-14 godina i trajao je perfehtno punih 9 godina bez ijednog stavljanja na punjacu,i odjednom crkao/prekid izmedju celija/,zadovoljan time ponovo kupim istog proizvodjaca/pre 4-5 god.i nikad vise/ jer na nepunih 6 meseci starosti sam njime doziveo da me policija pogura da upalim auto,posto su me zaustavili zbog prekoracenja,tako da je vrlo korisno procitati iskustva korisnika.
[ LazarM @ 30.08.2011. 09:46 ] @
@ vidan kv

Verujem da bi imao mnogo prica,a i da bi to bilo interesantno stivo.

@ glackop

Vidi JA sam uveren da nama prodaju neku levu klasu-a dobri idu za izvoz.Na nasem trzistu ih stite politicari-kobajagi suplji zakoni,tamo gde je uredjen sistem tamo nema ovako smesnih situacija.
Da me neko ubedi posle 30 god iskustva da accu sa 12 do 14.5 v se napuni za nepun sat i jos da palim sa 8 v i to je ispravno ???
Ali IMA RESENJA, razmisljam da ova 2 BH spojim pa umesto 24V dobicu 16 v i fabrika je ipak u pravu-dobri su accu samo ti trebaju 2 kom.






[ kristina990 @ 12.10.2011. 21:56 ] @
ja sam nosio dvaput na reklamaciju,i oba puta je vraćen kao ispravan,kola proveravana da ne vuče struju kod servisera sa amper kleštima koje je taj serviser dobio od fabrike,bilo sve u redu,na kraju odustao od reklamiranja ,kad se isprazni,upalim kola pomoću kablova i u vožnji napunim...par puta mi se tako ispraznio,posle ukapiram da mi vrata od gepeka nisu bila svaki put zatvorena,a kad je jednom sin uzeo kola primetim dim oko volana,puši se iz ablendera,odem kod električara,rešim to,pazim na vrata da budu zatvorena i od tada nemam problema,garantni rok je istekao u maju,sad puni 2 i po godine,radi i dalje...
a ispljuvao sam ih na pasja kola i bio ubeđen da mi je auto 100% u redu...mada,mislim da je problem bio u startu,i to nema veze sa fabrikom,da je dugo ležao na lageru,jbg. kupljen u maju,nije ni čudo...na servisu su izvršili desulfatizaciju,u to sam siguran,posle servisa boja ćelija više nije bila svetlosiva kao pepeo već tamna...u svakom slučaju,da crkne ovog časa 2 i po godine za 5.000 din više se isplati nego energizer za 10.000 i tri godine garancije
kad se ohladiš i ti ćeš razmišljati kao ja,uh kako sam bio besan...nisu ni ovi drugi puno bolji,komšiji crko neki slovenački nema ga nepuna dva meseca...
dobar je BH,obično je greška kupovina bajatog akumulatora i neispravnosti na kolima...
[ LazarM @ 28.10.2011. 21:08 ] @
NASTAVAK SAGE

Nebudem lenj (opet),zovnem pokret za zast potrosaca,zove g.Sombor,opet servis sad je problem 13.5v alternatora
kad je upaljen motor.Na telefonskoj konferenciji u servisu g.Sombor kaze da ne valja punjenje JA nevalja aku.
Na moje insistiranje,dok je UPALJEN motor i svetla sa ventilatorom(TO MORA bar za starije) otkacim + i izmerimo
14.4v.Opet g.Sombor ne valja punjenje JA nevalja aku.U dve najblize elektro radionice ne mogu da dobijem papir da li
je/nije ispravan.Sta sad - pa komsija naravno!
Dok je UPALJEN motor i svetla sa ventilatorom otkacim + i sa dve zice spojim komsin DOBAR aku kad ono
14.1v.Uuuu.Posle par piva konfiskujem komsin aku i sutra u servis,ekspertiza kod g.Sombor i kazite dragicka-

DOBIJEM NOVI AKUMULATOR belive you or not.

Osecam obavezu da vam ispricam do kraja pricu,a ne samo uvodno.Trazio sam na kratko taj EU standard za aku
EN 50342 ali u izgleda u TOJ EVROPI TO KOSTA OD 20e do 110gbp(ne mogu da verujem da nije javno).Na ovoj slici vidite
da onih 8.2v,dobro de 8.5v,vazi na -20 a ne na +20.Sitnica.

Rezime
stavim MOJ novi aku cim sam dos`o kuci na punjac i NEMA 14.5V za 40 min kao pre,bas me interesuje sta ce biti
zimus(nebudem lenj ce napisem).Nov(10 dana,cu mu kupim zeku) aku je tu posle godinu i po, +moji zivci, +izgubljeno vreme, +nervozna zena(najgore),da li to vredi za aku kupljen kao nov i naravno ispravan.Drugi komsa koji kupuje POLOVNE aku i za koga OSNOVANO sumnjam da se tiho smejao juce ga palio NIZ ulicu he he.
[ LazarM @ 02.11.2011. 10:50 ] @
No comments? jer moguce
Jos i ovo po Vesna aku:
Ukoliko je akumlator nov i potpuno napunjen dobicemo sledece minimalne vrednosti napona na
opterecenju akumulatora (vrednost zavisi od temperature akumulatora):

Temperatura elektrolita ( C) Napon posle 15 sekunde (V)
+20 i više >10,2 V
+10 >10,0 V
0 >9,7 V
-10 >9,3 V
-20 >8,9 V

Tako,sad vise znate i nemoj da vas fortaju.
[ djgorandj @ 10.12.2012. 21:38 ] @
Ja imam slican problem, kupio nov topla akumulator http://www.elitemadzone.org/t459100-0#3213262 da ne bi mnogo duzio i serviseri se prave ludi. Napon na ne ugradjenom je bio 12.01v, za nauk da sl put kada odem da kupim akumulator ponesem unimer lepo izmerim napon i uverim se u prvu stavku ispravnosti, drugo, obavezno obratite paznju na datum proizvodnje istog, iskusan autolelektricar, moj drugar, kaze ne kupovati starije od 6 meseci, ja nisam ni to gledao, i reklamirao ga odmah. LJudi napune izmere i daju papir sve u redu. Ok, i jeste na papiru, dal su sta merili to niko ne zna. Ok, stavim ja ku u kola i sutradan da upalim slabije vergla, napon pre pokusaja paljenja 12.2, znaci da mozda auto nije ok. Skinem klemu, ampermetar na red i ismerim struju 0.03a, pribam svelo u kolima tj kabini imam neku led traku vuce oko 1.2 ampera, test ok, meri unimer i da laze dupolo 60 mah je nista za akumulator. Napon i dalje mali, posle voznje od 1h i posle 2h stajanja napon padne ispod 12.3v

Sutra idem kod trzisne, javicu sta je dalje bilo. Pre kupovine 1000 stvari treba proveriti.
[ LazarM @ 13.12.2012. 20:41 ] @
Struja,napon,kiselina sve je to bitno i to se lako utvrdi.
Jedino sto beze kao djavo od krsta je utvrdjivanje KAPACITETA,OSTALO U MALIM TOLERANCIJAMA I MOZE DA SLAZE ALI OVO NE,obrati paznju na test pod opterecenjem i temperaturu jer nemaju korekciju (slucajno).
Kao sto rekoh mozes i sam da utvrdis starom metodom kojom sam ja utvrdio da umesto 97 ima 40 tak ito za NOV,e to je smesno i odraz kvaliteta i prevare.Licno onaj stari jos cuvam i kad budem isao u H ,jednog dana,necu da budem lenj i da tamo kupim,cisto da probam.
[ djgorandj @ 13.12.2012. 21:05 ] @
Za sad sam se cuo sa globalnim servisom i saljem ga sutra na ekspertizu, malo je njima sumnjiv taj napon. Kapacitet bi se i mogao izmeriti, trebalo bi da napravim par klema i da stavim jedan od brushless motora sa propelerom preko watmetra, operetim ga sa oko 30 apmera ne treba mu vize i krene merenje kapaciteta, prethodno napunim knap, za sad cu to samo da uradim sa mojim starim koji je sada u kolima. On je ono na izmaku snage, vise nije nesto za upotrebu al sinoc na -12.4 je upalio, sobzirom da uvek pali iz 2. puta, pa ga tako i pali miz prvog ni leti ne pokusavam a kamoli sad. Verovatno takav motor nije nesto bog zna sta ali lepo upali iz drugog. Dizel je to :D
[ LazarM @ 08.11.2016. 19:55 ] @
Malo zahladnelo a stari disel povuce vazduh i na 3 verglanje nema snage,napon na verglanju 8.6V,da nebi jurio novi rotor za alternator a i 4 god aku ... resim da kupim novi.
Umesto nekih uzmem Exide exel 800a i 95Ah i to ne u prodavnici delova vec kod Andrije na NS putu,napon u radnji 12.65V i na moju molbu cova izmeri 800a startne,pa nebudem lenj i dam plastiku.
Poucen ranijim iskustvom posle punjenja krenem da ga praznim da bih video stvarnu/istinutu snagu i dobih ovo
- 18.00h 12.6V
- 11.00h 11.74V
- 15.00h 11.26V
- 19.00h 11.00V
sve sa potrosacem 3.7A,znaci 90Ah,nisam hteo da ga skidam do 10.88V,ali ovo je jedini aku od nekoliko "novih" koji je pokazao tacnu snagu.Posto sam ga odmah prikljucio na punjene video sam da NIJE digao napon od 14.3 za tri sata vec za 12h i sve to me obradovalo za sada,kao i potvrdilo da ovako moze da se izmeri kapacitet aku.
Naravno,posle onoliko gustera napisacu na prolece o utiscima,ali bar obecava.
Nadam se da ovo ne spada u kategoriju reklame,ali zeleo bih da forumasi imaju i ovaj info.
[ goat @ 09.11.2016. 21:55 ] @
A ja imam crnog konjića 55Ah u benzincu od proleća 2008 godine.. automobil se malo vozi, garažiran je, dva puta sam ga praznio do kraja zbog zaboravljenog svetla... dopunjao sam ga prošle godine onako neobavezno kada sam nabavio punjač... palim automobil par puta mesečno, radi po pola minuta zbog uljnog filma u motoru... doduše automobil je u solidnom satnju, pali na prvi okret..

[ cozmo_im @ 10.11.2016. 08:04 ] @
Citat:
LazarM: Umesto nekih uzmem Exide exel 800a i 95Ah i to ne u prodavnici delova vec kod Andrije na NS putu,napon u radnji 12.65V i na moju molbu cova izmeri 800a startne,pa nebudem lenj i dam plastiku. Naravno,posle onoliko gustera napisacu na prolece o utiscima,ali bar obecava.
Nadam se da ovo ne spada u kategoriju reklame,ali zeleo bih da forumasi imaju i ovaj info.


To sve pravi Johnson controls. Ja imam neki ceski no name vec trecu godinu, rekose mi da je isti kao Exide i da ga uzmem bez problema (imam prijatelja koji radi u Johnsonu). To mi stoji u autu koji sad retko vozim vec dve godine unazad. Em se retko pali, em sam pozajmljivao liku kome dizel stradao u poplavi u Obrenovcu da isprobava auto i motor kako mu rade, pa je stajao i tamo i van auta i slicno... i evo jutros je nula stepeni bilo i radi ko sat. A kosta je 4000 din na snizenju :)

Sve je to isto, samo kako ti se zalomi. Zvucna imena nista ne znace. Imao sam Monbat najobicniji koji je sluzio brat bratu 7 ili 8 godina bez problema a onda klinac na zimu ostavio tri dana ukljuceno svetlo u kabini i tako je crko inace mislim da bi gurao jos.
[ LazarM @ 11.11.2016. 16:44 ] @
Ma imao sam i ja ponudu od 8000 za 95Ah,ali posle 3 probe nemam vise zelje,a naibolji je imao 57 Ah stvarnih.
Ja za moj Fiat 2500 92 god moram da imam Ah za zimu,jer kad zimi padne kapacitet za 40% na oba ,onaj od stvarnih 95Ah daje start a na 30 Ah nema sanse.Moja zver vuce 310 A na 25c napolju.
[ pajapop @ 05.12.2016. 17:53 ] @

Ma...ovaj ili onaj akumulator..."dok covek planira bog se smeje"....Evo, pre par sati, zove me supruga, ne moze da upali auto koji je parkiran na parkingu Emmezete, kod " Nacionala"...Upalim drugi auto, odem tamo...usput mislim.."Varta" stara je jedno 8 godina...mozda je najdnom crkla (kratak spoj) ili kleme...kad, ispod haube...nema akumulatora...Nema tragova obijanja...iz gepeka, fale kablovi za startovanje, krovni nosac, tregeri za fiksiranje...komplet sijalica, prva pomoc...I sve im to oprastam, ali plus klemu koju su skinuli, e to ne mogu...Moz mislite, eeee, klemu su odneli...Srecom, na pumpi Nacional imaju kleme, i tu kupim neki i akumulator...ma bez veze, nikad ni cuo ni video...al sta cu, mrak...zena promrzla...radnje, dal` rade ili ne rade, vec je kraj njihovog radnog vremena...Ma daj sta das, samo da sklonim kola i da dodjem kuci...I tako braco, mozete da planirate sta hocete, na kraju se uzme ono sto se mora...
[ Java Beograd @ 05.12.2016. 18:46 ] @
I sve to na parkingu ? Za vreme dok je tvoja gospođa bila u robnoj kući (sat, dva) ? U sred bela dana ?
[ pajapop @ 05.12.2016. 19:05 ] @
Citat:
Java Beograd: I sve to na parkingu ? Za vreme dok je tvoja gospođa bila u robnoj kući (sat, dva) ? U sred bela dana ?


Da na parkingu, u sred "belog dana"...Naime, o cemu se radi...supruga vec duze vreme parkira na tom mestu, zato sto radi u Simanovcima u Bosu...Tu parkira, pa ide sluzbenim autobusom na posao...I nije ona jedina koja to radi, niti je to jedini parking koji se koristi u takve svrhe...Tako da je ovo i opomena za sve one koji to rade, ostavljaju automobil na nekom parkingu pa idu na posao na neko udaljeno mesto...Znaci, postoje ekipe, koje "tipuju" takve automobile, koji su nezasticeni vise casova, i oni sad imaju vremena da ih lepo "obrade"...
[ Java Beograd @ 05.12.2016. 20:07 ] @
Ma da. Ekipa nadgleda parking, skapira ko kad dolazi, odlazi. Uloži nekoliko dana u osmatranje, proučavanje navika vlasnika vozila i onda, laganica odradi posao.

I kad ga navataju panduri, u teoretskoj teoriji, ne podleže krivičnom gonjenju po službenoj dužnosti, jer je vrednost ukradene robe manja od 150 €. Možeš da ga tužiš u građanskoj parnici.
[ pajapop @ 05.12.2016. 22:24 ] @

Ma cudi me to sto su auto sasvim "kulturno" otvorili i zakljucali...Nikakvog ostecenja nema...Sreca...a sreca je i to sto sam samo nekoliko dana ranije iz tih kola prebacio u druga celokupni komplet alata...trodelnu metalnu kutiju (jedno 20kg kljuceva), srednje i male gedore, i van kutije zasebni komplet velikih gedora...Sve "Unior" i drugi hrom-vanadijum...Ma ojadili bi me...I da, ostala mi a i to su uzeli, akumulatorsku garaznu lampu sa dugim kablom...E za nju mi je posebno zao...zajedno smo od 83. ...Uspomene...
[ pajapop @ 08.12.2016. 16:38 ] @
Citat:
pajapop:

... i tu kupim neki i akumulator...ma bez veze, nikad ni cuo ni video...(


Evo, tek sam sad obratio paznju na kupljeni akumulator.."G-Drive"...(56Ah), meni do sad nepoznata marka...Ima 2 godine garanciju, pa videcemo...
[ pajapop @ 11.12.2016. 10:32 ] @
Sto se tice naslova ove teme...Pre dve godine kupio sam jos jedan auto (Felicija), i na njoj je bio (a i dalje je) crni "Black horse", 55Ah - 480A...Vodjen ranijim iskustvima, nisam bio odusevljen sto ga vidim, ali normalno, nisam odustao od kupovine vozila zbog akumulatora...Ranije, promenio sam 2 Horsa, vodjen idejom "kupuj domace", pa su trajali tek koliko istekne garancija...Posle sam presao na "Topla" i "Varta" skojom sam najzadovoljniji (zato se valjda i krade, mamu im...), medjutim, evo ovaj traje vec dve godine (kod mene) i presao sam jedno 30000km...i traje...Nemam nekih problema...Letos, u selu, dok sam prao motor i motorni prostor i stelovao ventile, malo sam ga dopunio...I pomislim, evo ga lep dan, skinem ga i stavim ga na dopunjavanje...Malo nege nece mu skoditi...I evo, malisa se puni dok ovo pisem...Pre punjenja napon 12,5...za vreme punjenja 14,5...Videcemo veceras na sta ce da izidje... Normalno, pre ukljucivanja na dopunjavanje sledilo je brisanje, ciscenje stubica, dolivanje destilovane vode...sve po protokolu...
[ goat @ 12.01.2017. 16:19 ] @
..što se tiče naslova teme , ja bih da opet kažem da bleki horsić nije tolko crn... u ponedeljak ujutru me izdao magnum accu na dizelu, na -16C je uspeo da izdrži dva grejanja i 5 sekundi "verglanja"... mrzelo me da iznosim iz kotlarnice toplu od 100Ah od traktora koja je na zimovanju napunjena do kraja i kablove, nego posegnem za rezervom... upalio je Black Horse iz 2008 godine na "pola okreta" vw benzinca posle stajanja od mesec dana u negrejanoj garaži na -16C...
[ LazarM @ 14.01.2017. 21:21 ] @
Ipak verujem da si ga ti pripremio pa je onda i taj Bleki samo zavrsio posao,ili daj boze da imas izuzetak - dobar aku
[ pajapop @ 14.01.2017. 21:28 ] @
Mene je Blekic pre neki dan (kad je bio veliki minus) izneverio...I morao sam s drugim kolima na posao (G Drive je u njima)...Kad sam se vratio s posla, ajd` da ponovo probam...kad upali iz prve. Malo je "lenjo" zaverglao, al` upali...A taman sam razmisljao da kupim "Vartu"...Ako jos jednom izda..leti...
[ Lavlja_Jazbina @ 14.01.2017. 22:30 ] @
Sto VARTU?!
[ pajapop @ 14.01.2017. 22:49 ] @

Pa zato sto ona Varta koju su mi zdipili, za 8 godina nije ni jednom "stucnula"...I svaki put je motor zaverglao kao da je akk najnoviji...
[ goat @ 15.01.2017. 10:00 ] @
Citat:
LazarM:
Ipak verujem da si ga ti pripremio pa je onda i taj Bleki samo zavrsio posao,ili daj boze da imas izuzetak - dobar aku


ništa posebno, eto bio je u garaži, ali garaža nije u sklopu objekta koji se greje.. pre nego što je stajao 4 nedelje, automobil je predhodno vožen na dužoj turi (230km), u dosta dobrom je stanju... ne tvrdim da su Black Horse super akumulatori, hoću reći da je njihova kupovina slična lutriji... za neki brend zna se da je uvek dobar, a konjić je šarenolik...
... naravno zavisi i od elektroinstalacija automobila, nije ni lako Exide-u, Varti, Bosch-u u nekom poluraspadnutom elektro sistemu, sa motorom koji "ispusta dušu"...
[ Lavlja_Jazbina @ 15.01.2017. 15:54 ] @
Citat:
pajapop:

Pa zato sto ona Varta koju su mi zdipili, za 8 godina nije ni jednom "stucnula"...I svaki put je motor zaverglao kao da je akk najnoviji...

Da,....Bio je jedan clanak u sat dodatku o accu.Da ne prenosim u ovu temu sem komentara o varti ( nacicu bolju temu o akumulatorima)

je da po pitanju hladnog starta na -20C VARTA Blue dynamic 74Ah sa 680A GUBI 6% I PALI SA 637Ampera.

Jedino je ispred MIDAC CELERIS 80Ah sa 670A GUBI 4% I PALI SA 646 Ampera..

E sad,po meni akumulatori koji su na benzincima zbog manjih opterecenja duze traju.