[ Milan M. Radovic @ 31.08.2011. 15:05 ] @
Imam Black & Decker busilicu, sta treba da nabavim (sta trazim) da stavim kao dodatak, da mi sluzi kao polir masina, da ispoliram kola...
p.s. Imam i brusilicu.... ako ne moze na busilicu.

HITNO! :) HVALAAAAA!!!
[ Java Beograd @ 31.08.2011. 15:18 ] @
Ne može. Polir mašina ima brojeve obrtaja od oko 600 do oko 1.500. Bor mašina oko 3.000 a brusilica, oko 10.000
Mislim, može, ali poliranje će da bude malo neuobičajeno.
[ Backy @ 31.08.2011. 17:16 ] @
ako ima regulaciju broja obrtaja, zašto da ne? sećam se da su čak i na nekom telešopu reklamirali dodatak za to...
[ ctrl alt del @ 31.08.2011. 18:42 ] @
Imaš PP da ne pravimo ovde reklamu.
[ toplim @ 31.08.2011. 19:42 ] @
Citat:
Milan M. Radovic: Imam Black & Decker busilicu, sta treba da nabavim (sta trazim) da stavim kao dodatak, da mi sluzi kao polir masina, da ispoliram kola...
p.s. Imam i brusilicu.... ako ne moze na busilicu.

HITNO! :) HVALAAAAA!!!


Busalica nije namenjena za poliranje ali generalno mozes sa tim obrtajima, sa brusalicom ne smes jer ces upaliti sundjer i pocepace ga brzina... Medjutim tesko da ces moci nesto da namontiras na busalicu... jer su ti sundjeri i platna su uglavnom na čičak i lepe se za polir plocu...mozda bi mogao da nadjes neki nastavak ili nesto improvizujes...

Za neke stvari je jednostavnije pitati u prodavnici nego na forumu...jer i onako moras da ides...mislim u prodavnicu...
[ mserifov @ 31.08.2011. 22:24 ] @
Brusilica bas i ide za poliranje tako se profi i polira.Moj kolega lokalnim buđžovanima polira ova skupa auta. Poderao je jako puno običnih polir mašina.

Sad koristi brusilicu sa nekim dodatkom gore na koji ide spuzva pa neko platno. Extra posao odrađuje sa tim. Čak i ogrebotine malo vodo bursni papir onda polir pasta i poliranje. Kao da nikad nije bila tu parnica.
[ karabaja666 @ 31.08.2011. 23:23 ] @
Citat:
mserifov: Brusilica bas i ide za poliranje tako se profi i polira.


A cemu onda slajferica? A Vibracije na slajferici? Ekscentar? Drugi broj obrtaja? Hladjenje?


Rece neko da moze brusilica ako se regulisu obrtaji, brzo bi se grejala tako je ne treba forsirati predugo, mada nikad nisam video obicnu brusilicu sa regulacijom , sto ne znaci da ne postoji.
[ Milan M. Radovic @ 01.09.2011. 08:04 ] @
Lose mi je ispalo ovo malo poliranja sto sam isprobao... ima da se regulise broj obrtaja, bude nekih ~600-700rpm.
Posto mi ostale "muzge" od Turtle Wax-a.... sad mi saren auto :( Ne znam di gresim, da li sam previse stavio voska ili sta?

Nervira me to jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaako, ne bih da radim dalje pa da napravim klovno od auta :)... ne vidi se na golo oko, ali se presijava svakojako... zovu to valjda hologrami.
[ toplim @ 01.09.2011. 12:47 ] @
Trebaju ti veci obrtaji, manje paste i ne zadrzavaj se previse na nekom mestu...uradi ceo auto grubo poliranje, treba ti pasta kec ili dvojka, pa onda ponovo predjes auto trojkom...tako bi trebalo...i zavisi cim poliras, koji ti je precnik tocka, sto veci to bolje i ravnomernije...
[ xspeed @ 01.09.2011. 16:59 ] @
Za poliranje je potrebna velika snaga ,a sto manji obrtaji to jest sto sporije.Ako budes polirao sa velikom brzinom auto ce ti izgledati ko detlic.
[ Milan M. Radovic @ 02.09.2011. 07:43 ] @
Nabuzio sam "resenje".... koje je kao neka polir-masina (sistem stapa i kanapa) i radi... u sustini, najbolja varijanta je ne preterati sa pastom, posto sam tako zeznuo deo haube, koji cu nadam se srediti posle i mali obrtaji, pa posle utrljati sa malo vecim obrtajima i tako dok se god ne pocne sijati, ili uzeti i suvom-cistom krpom utrljati.

Pricam sad o voskiranju, posto polir pastu nisam nasao, tj. ne znam koju da uzmem, ja trazim polir pastu, oni mi daju Turtle Wax....
[ Java Beograd @ 02.09.2011. 09:01 ] @
Činjenica je da prodavci najčešće ne razlikuju poliranje od voskiranja. Ipak Turtle Wax kao proizvođač nema samo WAX (vosak) u ponudi, već i čitav niz abrazivnih polir pasti.

Generalni savet: sa neta dobro prouči šta je šta, informacije su lako dostupne, a onda, kod lokalnog prodavca (koji najčešće nema pojma šta je šta) traži konkretanm proizvod. Ili, raspitaj se prvo šta je u ponudi, a onda na netu pronaži karakteristike.

(Ovo je savet koji važi i za veš mašine, i za auto delove i za polir paste)
[ bakara @ 02.09.2011. 09:14 ] @
Citat:
Milan M. Radovic:

Pricam sad o voskiranju, posto polir pastu nisam nasao, tj. ne znam koju da uzmem, ja trazim polir pastu, oni mi daju Turtle Wax....

A sta pise na toj turtle wax kutiji?

Citat:
Java Beograd:Ipak Turtle Wax kao proizvođač nema samo WAX (vosak) u ponudi, već i čitav niz abrazivnih polir pasti.
[ Milan M. Radovic @ 02.09.2011. 11:18 ] @
Citat:

Rubbing Compound - heavy duty restorer

Imam jedno pitanje, jbg, ne razumem se u alat.... kupio sam onu "vatu" da je tako nazovem, za da se stavi na busilicu.... ali , potrebno je nsto na sta se stavi ta vata/filc pa sve zajedno na busilicu - kako se to nesto zove?
[ bakara @ 02.09.2011. 11:48 ] @
Citat:
Milan M. Radovic: Rubbing Compound - heavy duty restorer


Jel ovakva?


Ja sam to kupio za poliranje ogrebotina, suvise je gruba za poliranje celog auta.
Mogu da zamislim kako bi izgledao ispoliran auto sa ovim...




Ne znam kakav je auto lak ali u vecini slucajeva ti vise odgovara ovako nesto:



Ukoliko farba nije bas losa posle ovoga ima da sija kao nov, a i neces praviti holograme.

A onu gore pastu cuvaj "za ne daj boze"
[ Milan M. Radovic @ 02.09.2011. 12:01 ] @
Nije kao ta crvena gore, ali blizu je. Nije gruba uopste.... lepo izgleda kada se odradi, sljasti se, ali naravno, ogrebotine ostaju (nekih 70% ogrebotina), one vece ogrebotine nema sanse da se uklone..
[ Java Beograd @ 02.09.2011. 12:14 ] @
Deluje mi Radoviću, kao da si krenuo "grlom u jagode", i provešćeš se kao "bos po trnju".
Poliranje auta nije trivijalno. naravno nije to ni atomska fizika, niti treba doktorat, ali iskustvo je neophodno za iole veće zahvate, i za veće površine.

Pošto ne volim savete tipa: obrati se profesionalcu, jer da si to 'teo, već bi uradio, evo malo drugačijih saveta:

- Probaj na jednom malom delu karoserije.
- Probaj bez bor mašine, lepo rukom i krpom. Ako je to manji deo, neće biti tako naporno
- Ne zaboravi da profesionalci uvek voskiraju posle poliranja.
- Probaj sa različitim pastama. Jbg, ovo košta, ali možda možeš da pozajmiš od nekog samo radi probe.

- Na YouTube ima mnoooogo klipova (a i drugde na netu) i uputstava kako polirati i voskirati auto lak. Laganica, odgledaj koliko možeš, smisli neku svoju strategiju posle svega pa onda opet "napadni" svoj auto.

Posle nekoliko pokušaja (i popušaja) - sigurno ćeš doći do uspeha.
[ Java Beograd @ 02.09.2011. 12:16 ] @
Citat:
Milan M. Radovic: ... one vece ogrebotine nema sanse da se uklone..
Pazi, način borbe protiv većih ogrebotina je popunjavanje brazdi voskom tj. pastom, a nikako struganje laka oko njih da se izjednače.
[ Milan M. Radovic @ 02.09.2011. 12:41 ] @
Kazem ti, juce sam probao opet, malo drugacijom taktikom i lepo izgleda, cakli se.
Operem auto. Dodatno istrljam krpom ako je pala prasina, stavim pastu na "vatu" i trljam minut rucno ili 5-10 sekundi sa busilicom (nesto sam bio skarabudzio juce da radi), sacekam da se osusi minut-dva i onda trljam dok se ne zasija.
[ bakara @ 02.09.2011. 12:45 ] @
Ja bih ti preporucio da za pocetak batalis busilicu a uzmes krpu, kad uhvatis lepo fazon videces da ti busilica nije ni potrebna.
[ gti2 @ 02.09.2011. 13:05 ] @
Sta je provereno dobro za "wet look"?
[ Milan M. Radovic @ 02.09.2011. 13:15 ] @
Citat:
bakara: Ja bih ti preporucio da za pocetak batalis busilicu a uzmes krpu, kad uhvatis lepo fazon videces da ti busilica nije ni potrebna.

Nije mi prvi put da voskiram auto, radio sam krpom prosli put ceo auto i otpadose mi zglobovi! Dobio sam upale misica za koje nisam ni znao da postoje :D