[ vlada131 @ 19.09.2011. 11:45 ] @
Citat:
Vozači beže od preskupih putarina
Izvor: Press

Beograd -- Oko 50.000 ljudi prošle godine odbilo je da plati putarinu na autoputu svesno pristajući da budu tuženi zbog toga.

Istovremeno, tvrde u Putevima Srbije, oko 40.000 vozača pobeglo je sa puta pre nego što su stigli na naplatnu rampu.

U udruženjima prevoznika kažu da su vozači ljuti zbog enormno visokih putarina, koje su u Srbiji nekoliko puta veće nego u Evropi, gde su putevi daleko bolji od naših.

U prethodne dve godine gotovo se duplirao broj onih koji nisu hteli da plate, odnosno 2010. godine bilo ih je 90 odsto više nego 2009, kada je oko 26.000 vozača izabralo tužbu umesto plaćanja.

Svi plaćaju unazad, samo mi unapred

U Srbiji postoji „go boks" sistem gde vozači kamiona mogu elektronski da plaćaju putarine preko specijalnih kutija koje ih registruju. Međutim, Neđo Mandić iz Međunarodnog transporta kaže da se samo kod nas te putarine plaćaju unapred. "Mi prođemo kroz čitavu Evropu i onda nam se fakturišu te putarine posle mesec dana, a samo ovde nam traže da unapred uplatimo neku sumu kako bi posle mogli da nam skidaju novac s tog računa. Pa to nema nigde, da vam neko unapred naplati za uslugu koja će mu biti tek kasnije omogućena", rezigniran je Mandić.

"Kada učesnik u saobraćaju domaćih registarskih oznaka nema novca ili ne želi da plati naknadu za upotrebu puta, on se propušta uz popunjavanje izjave o odbijanju plaćanja. Mnogi to rade namerno jer pretpostavljaju da postupak za naplatu neće biti pokrenut ili da će na sudu uspeti da izbegnu plaćanje, ali nije tako", objašnjavaju u Putevima.

Osim što odbijaju da plate, vozači često i beže sa autoputeva. U protekle dve godine registrovano je oko 100.000 vozila koja su ušla na autoput, ali nikada nisu prošla kroz izlaznu rampu za naplatu, već su probili zaštitnu ogradu i "isključili" se gde su hteli. To se najčešće dešava na deonicama Beograd - Novi Sad i Beograd - Niš.

"Uzrok velikog broja 'odbega' na deonici Beograd - Niš je postojanje mnogobrojnih naplatnih stanica, velikog obima saobraćaja i relativno visoke putarine, koja je zbog dužine ove deonice i najskuplja", kažu u Putevima Srbije, i dodaju da su prošle godine pronašli čak 16 ovakvih "divljih izlaza" sa autoputa.

Predsednik udruženja Međunarodni transport Neđo Mandić kaže da bi vozači plaćali da su cene razumne.

"U svakoj zemlji na svetu postoje autoputevi i lokalni putevi koji su potpuno besplatni. Zašto bi mene terao neko da idem od Novog Sada do Beograda autoputem ako se meni više isplati nešto drugo. Ali, ja sa kamionom ne mogu da uđem na lokalni put jer će me kazniti policija. E, zato neki ljudi neće da plate jer su naterani da uđu na autoput. Mi smo bezbroj puta upozoravali da putarine moraju biti bar kao u Evropi da bi ih ljudi plaćali", kaže Mandić.

Predsednik Udruženja beogradskih autoprevoznika Dušan Perić smatra da ni način vrednovanja vozila kod naplate nije pravedan.

Strancima se oduzima pasoš

Stranci koji ne plate putarinu kroz Srbiju mogu da prođu rampu, ali pre toga moraju da potpišu izjavu i da predaju važeći pasoš, kažu u Putevima Srbije. Kako kažu, službenik na rampi mora da upozori stranca da će mu dokumenta biti vraćena tek kada plati putarinu.

"Mi se stalno mučimo da im objasnimo da nije isto kada vam na put uđe kamion od 20 tona i neki mali kamion. S druge strane, svuda na Zapadu vas stimulišu ako na autoputu idete kamionom sa evro-motorom, pa vam je putarina niža. Kod nas je svejedno", objašnjava on.

Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović predlaže da se umesto naplate po deonicama uvedu vinjete.

"Ako bismo uveli vinjete, značajno bi se smanjio broj vozila koji izbegavaju plaćanje. Dobili bismo nalepnice koje bi se lepile na staklo kola, a i kamere na autoputu bi preko snimka tablica mogle da utvrde da li ste platili vinjetu. Ako niste platili, onda vam stigne kazna na kuću i to je to", kaže Okanović.

On navodi da su naši autoputevi i dalje manje bezbedni u odnosu na evropske, iako su njihove putarine niže.

"I dalje se dešava da nam izlaze životinje na autoput, da određene kriminalne grupe namerno izazivaju probleme na autoputevima, imamo problem sa izlizanim trakama, tako da bezbednost uopšte nije na zadovoljavajućem nivou", kaže on.



http://www.b92.net/biz/vesti/s...09&dd=19&nav_id=542915
[ Java Beograd @ 19.09.2011. 11:56 ] @
Onih 100.000 koji su "pobegli" sa autoputa su ustvari platili, naravno, ali se njihova kartica "zagubila", tj, nije prošla kroz sistem. Pitate se možda gde su otošle pare ?
[ JankoNIS @ 19.09.2011. 12:27 ] @
Na izlaznoj rampi postoji senzor koji registruje prolazak vozila. Ako je vozilo proslo, a para nema, jasno je koga treba hvatati za gusu. Tako da od te tvoje teorije slaba vajda. Ti odbegli (40.000) su stvarno odbegli.
[ marko37 @ 20.09.2011. 01:26 ] @
Citat:
vlada131: "U svakoj zemlji na svetu postoje autoputevi i lokalni putevi koji su potpuno besplatni. Zašto bi mene terao neko da idem od Novog Sada do Beograda autoputem ako se meni više isplati nešto drugo. Ali, ja sa kamionom ne mogu da uđem na lokalni put jer će me kazniti policija. E, zato neki ljudi neće da plate jer su naterani da uđu na autoput. Mi smo bezbroj puta upozoravali da putarine moraju biti bar kao u Evropi da bi ih ljudi plaćali", kaže Mandić.


I onda se nađu pametne kamiondžije koje voze deonicu Beograd - Novi Sad da teraju svoje pretovarene kamione 20 km/h uzbrdo u koloni preko Nacionalnog parka Fruška Gora, gde ih naravno niko ne može obići jer iz suprotnog smera ide kolona ... istih čobana za volanom kamiona.

A da se izlazi sa puta na divljaka, izlazi se. Kako i ne bi kada putarina u samo jednom smeru za obično vozilo na deonici Beograd - Niš košta preko 7 evra. Još gori odnos km/cena je na Beograd - Novi Sad.

EU je Sloveniju pritegla zbog onih precenjenih vinjeta, a ovde čak i ne postoji mogućnost vinjete.
[ konislav @ 20.09.2011. 01:58 ] @
Vinjeta je najbolje resenje za nas vozace, ali je najgore resenje za putare i zato ne zele da ga primene u praksi. Meni je vinjeta (godisnja) u Bugarskoj 35 eura i nema putarina. E sad izracunaj koliko potrosis godisnje na putarinu u Srbiji. U Makedoniji je putarina jako skupa, od Kumanova do Skopja (35km) je 80 denara(1.35 eura) u jednom pravcu
[ Java Beograd @ 20.09.2011. 07:24 ] @
Citat:
JankoNIS: Na izlaznoj rampi postoji senzor koji registruje prolazak vozila.
Aha, pričaj mi malo o tim senzorima i "neprejebivoj" tehnici koju Srbin nije uspeo da uhakuje. Onomad je falilo desetine miliona evra, godišnje. Sad takođe fali, ali, evo našli su koga će da okrive.

Putem Bgd Niš prolazim baš, baš često. Istina, pojavi se ponekad negde neka pocepana žica, koja bude zakrpljena u roku od dan-dva. Nisu mafijaši ludi da dozvole da neko neplaćeno pobegne.
Ali 40.000 vozila to znači 100 bozla dnevno !? Ovom izjavom su nam samo objasnili koliki su im apetiti.
[ jnk @ 20.09.2011. 08:13 ] @
Možda u ovih 50,000 računaju motoriste za koje se po nepisanom pravilu ne plaća putarina.
[ milivoje t @ 20.09.2011. 10:21 ] @
Marko i jnk `su potpuno u pravu.
Cena putarina je takva da je cudo da ne postoji vise divljih izlaza i sistema za prevaru.
Motoristi redovno ne placaju putarinu, ali i vozaci putnickih autmobila sve cesce prolaze kroz naplatnu rampu, a da ne plate putarinu.

kriminalne grupe koje strancima dok se odmaraju na pumpama pokvare vozilo, a zatim ih sacekaju sa slep sluzbom po ceni od 500e/30km, a zatim 1000e/po fiktivnom mehanickom kvaru, su posebna prica, koja se tolerise zbog tala sa policijom...
[ ventura @ 20.09.2011. 10:37 ] @
Citat:
jnk: Možda u ovih 50,000 računaju motoriste za koje se po nepisanom pravilu ne plaća putarina.

Sigurno.. Bajkeri bez problema uzmu karticu na ulazu, a na izlazu samo elegantno zaobiđu rampu... I nikom ništa..
[ jnk @ 20.09.2011. 10:39 ] @
Iskreno, ni ne uzmem karticu.
[ ventura @ 20.09.2011. 10:43 ] @
Citat:
jnk: Iskreno, ni ne uzmem karticu.

A šta radiš ako te usput zaustavi patrola?
[ pri3rak @ 20.09.2011. 10:45 ] @
Odvedes ih na pivo i cevape :)
[ jnk @ 20.09.2011. 10:52 ] @
ventura: Kakve veze ima patrola sa naplatom putarine? Oni stoje na bubanj potoku i vide da prođeš i znaju za to i ne zaustavljaju te. Jedino može pravno lice Putevi Srbije sudskim putem da zahteva da to platim a policija maksimum što može je da uzme moje podatke i prosledi ih njima. Prvi put kad sam išao autoputem sam hteo da uzmem karticu i lik što ih deli je rekao ajde pali da ti dam pa da prođeš samo i od tad ne uzimam karticu niti plaćam putarinu jer neću da se pravim pametan kad nijedan motorista(sem stranaca u tranzitu) to ne plaća.
[ ventura @ 20.09.2011. 11:01 ] @
@jnk:
Pa svaki put kada te policija zaustavi na autoputu gde se plaća putarina/vinjeta, traže da pogledaju karticu ili vinjetu... To nije pravilo samo kod nas, već u svim ostalim državama gde sam vozio i bio zaustavljan.. To što se radnik na naplatnoj rampi solidariše sa kolegama sa druge strane, pa neće da ti da karticu jer zna da nećeš platiti (a isto radi i onaj sa druge strane), to tebe neće spasiti od kazne ako te saobraćajna policija zaustavi negde duž autoputa...
[ anon115774 @ 20.09.2011. 14:33 ] @
Citat:
ventura: to tebe neće spasiti od kazne ako te saobraćajna policija zaustavi negde duž autoputa...


Kazna po kom osnovu? Zakon? Clan? Stav?
[ Vipman @ 20.09.2011. 15:16 ] @
Citat:
Informer: Kazna po kom osnovu? Zakon? Clan? Stav?

Po istom po kome naplaćuju kaznu ako nisi platio parking!
Cela priča sa putarinom je klasična otimačina para i finansiranje ovih parazita od političara. Najveći birokratski aparat u Evropi, (pa Krkobabić je zaposlio u državni aparat svu svoju familiju)! Gde su ostali koalicioni partneri?
Pre desetak dana sam išao do Vrbasa i putarina je skupla nego do Niša?!
E, tu je vojvođanska elita i oni hoće svoje novce pa dok se svi naši dušebrižnici ugrade..... nema druge nego da narod pokuša da im uskrati taj harač!
[ serbolicious @ 20.09.2011. 18:01 ] @
to putovanje "autoputem" od Subotice do Novog Sada je jedna velika kradja... uvek mi se place kada moram da platim putarinu na toj deonici
[ JankoNIS @ 20.09.2011. 19:12 ] @
Ako se ne varam, deo autoputa od Nisa do malo ispred Leskovca je nesrazmerno skup u odnosu na Nis-Beograd.

A poceli ste da pricate o vozacima koji ne uzmu karticu na ulazu. To se ne vazi i ne racuna se u odbegle, jer ako ne uzmes karticu kao da nisi ni usao na autoput. Ovde je poenta u onima koji uzmu karticu ali se ona ne pojavi na izlaznoj rampi.

Off-topic: Ono ukljucenje kod Smedereva prema Nisu se renovira skoro dve godine. O cemu se tu radi?
[ tdusko @ 24.09.2011. 19:18 ] @
50 000 je mala brojka sobzirom na to ko sedi na "vrhu" i kakve gluposti prosipa i kako se podsmeva narodu. Cudi me da ljudi masovno ne pocnu da izbegavaju naplatu. Ne podrzavam ali razumeo bi kada bi vecini naprasno okazivala kocnica pred rampu.

Genije prica o pravednoj naplati i fer ceni

Citat:
Putarina za 409 kilometara autoputa na relaciji Zagreb - Split je među najskupljim u Evropi i iznosi 21,5 evra, dok se u Srbiji za 450 kilometara do Niša do Subotice plaća 13,5 evra, ističu u Putevima Srbije.


Ajde! Cak ni sada sa ovih novih 70 i kusur Km od Bg-a do Subotice nema toliko kilometara, a da ne pricamo o terenu, vijaduktima, tunelima..., odmaralistima, sos telefonima, signalizaciji... Covek je retard.

Citat:
U Bugarskoj i Rumuniji putarina se naplaćuje putem vinjeta i to za magistralne puteve, jer nemaju autoputeve, dok se kod nas prolazak magistralnim putevima ne naplaćuje.


Citat:
Identified by A followed by a number. Currently Romania has the least developed motorway network among all the European Union members, with only 355 km in use as of July 2011


Citat:
In the early 2000s, Bulgaria had some 37,300 kilometers of roads, all but 3,000 of which were paved but nearly half of which (18,000 kilometers) fell into the lowest international rating for paved roads. 324 kilometers of high-speed highways were in service in 2005. As of 2011, 480 kilometers are in service


Opet laze! Iako je i ovo malo kilometara za ove dve zemlje, posebno za Rumuniju treba se okrenuti par godina unazad pa videti kako oni napreduju, a kako mi. I sta ce biti za 5-10 godina.
[ jnk @ 25.09.2011. 02:46 ] @
Cudi me da direktor Drobnjak nije tako nesto izjavio vec je podmetnuo nekog segrta da bulazni. Trebalo bi zakonom zabraniti bilo kakve izjave funkcionera tog preduzeca. Kad se samo setim Drobnjakove price od pre neki mesec koji je izjavio da ce kompletna obilaznica u punom profilu biti gotova do kraja 2013. godine. A cuj samo izjavu autoput Subotica-Nis. Mozda ali 2021.
[ Nabukodonosor @ 25.09.2011. 10:01 ] @
Citat:
Po istom po kome naplaćuju kaznu ako nisi platio parking!


Izvini, u kojem to gradu u nasoj zemlji ti naplacuje policija kaznu ako ne platis parking?! Policija ce da ti napise kaznu ako se nepropisno parkiras, tj. ako se parkiras tamo gde nije parking, a to sto ti nisi platio parking nije njihov problem, to je izmedju tebe i onoga ko naplacuje parking.


Nema nikakvog osnova da te policija juri zato sto ti nisi platio putarinu, to nije njihov problem. Jel te juri policija ako ne platis ulaz u diskoteku, jel ti traze ulaznicu za pozoriste na ulici? To je izmedju tebe i provajdera usluge.