[ Zarko Silic @ 20.09.2011. 18:34 ] @
Tema je tako zamisljena da svako iznese svoje zapazanje ukoliko primeti fals. Prvenstveno mislim na majstore ali nije zabranjeno ni drugima.

Ja cu prepisati pos Nocnog napisan u jednoj susednoj temi, ali ga tamo necu brisati.



Problematicno Castrol EDGE ulje


Citat:
Može da bude i neko falš ulje u pitanju... zadnji primjer je castrol edge u svim gradacijama koji je katastrofalno los i mnogim ljudima je crkla turbina zbog toga ljetos... Ima ga po relativno povoljnim cijenama (koje su niže neko kod švaba) i toliko je dobrop uradjena ambalaža da ne postoji niko ko to može da provali...
Kod nas dolazi preko nekih fantomskih firmi sa Kosova ali mislim da je glavni izvor Srbija... Sad nešto gledam, Srbija praktično nema nekog zastupnika koji bi se mogao naći preko kastrolovog sajta... dođe se do nekih brojeva telefona koji ne rade etc..


izvor http://www.elitemadzone.org/p2952665



Problematican FREON


Citat:
Sve to sto se desava ima razlog a on je vrlo jednostavan i glasi potraga za jeftinijim od najejeftinijeg.
Serviseri su toliko skinuli cene za svoj rad i uslugu servisa klime da se na sve nacine dovijaju da usparaju a to neminovno znaci da kvalitet mora da se ustine.
Stalno se pojavljju neki novi "povoljniji" dobavljaci i od njih se za koji evro nize uzima nesto sto je neprovereno.
Uvoznici sa tradicijom ne postoje posto je ovde pravi Eldorado.
Konkretno taj gas R 134 koji se ovde uvaljuje uvezla je neka firma iz Zrenjanina iz Kine i debelo su podvalili svima.
To im nije prvi put samo sto su pre ovog poslednjeg debakla imali slabiju ambalazu pa su mogli lakse da se razotkriju.
Sad su se bas potrudili da isfalsiraju amabalaazu ali je gas i dalje onaj sugavi falsifikat.
Ima nesto u tom Zrenjaninu gde se svakojaka cuda desavaju, da li su u pitanju ljudi, mentalitet, sprega vlasti i krimanala, sklonost ka podvali, imidz, pohlepa ili ko zna sta ali iz Beckereka redovno stize neka podvala.



izvor http://www.elitemadzone.org/p2939698


Naravno, diskterno, bez reklama i antireklama. Ukoliko nekog zanima nesto vise neka se konverzacija obavi preko PPa.
[ kristina990 @ 20.09.2011. 19:25 ] @
kad piše Made in China ili PRC onda je donekle O.K.,ono Made in Germany ne stiže nikad na naše tržište i sigurno falš....
[ vladd @ 20.09.2011. 19:26 ] @

Problematicne svecice!

Bolje receno kako prepoznati falsifikat...

http://www.pilotodyssey.com/fakengk.htm

http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/techinfo/fake/index.html

Poz
[ Count Zero @ 20.09.2011. 19:33 ] @
Obrišite ako je off, ali moram da pohvalim temu!!
Baš danas menjah svećice, kad - jedna ne radi. A nova.
Pitam se da li su falš, baš ću da je podvrgnem ovoj analizi.
[ vidan kv @ 20.09.2011. 20:23 ] @
.......po meni nije strašno to što kada kupite neki "no name" deo on ne radi,brzo crkne ili pravi probleme u radu.Problem je kada kupite firmiran deo,sve jedno da li je u pitanju motorno ulje,svećice i dr,a onda vam taj deo crkne.Mislim da je time onaj ko vam to uvali(ne mora da znači da je to prodavac) počinio krivično delo.Ko kaže da vam taj isti neće uvaliti i falš lekove kada ukapira da je tu bolja lova i preorjentiše se na prodaju lekova?....gotovo svakodnevno imam tih problema.Još mi je veći problem kada računam da sam ugradio orginal,problemi se nastave i posle par kg pokidanih živaca ukapiram da zeza "orginal"(najčešće bobina ili senzori).....najgore od svega je što se svemu tome ne nazire kraj jer su dobavljači/prodavci stisnuti željom za zaradom i činjenicom kako je kupovna moć gotovo jednaka nuli sve više okrenuti nabavci delova koje u normalnim zemljama prodaju na buvljacima.....
[ Nocni @ 20.09.2011. 22:41 ] @
Citat:
Ove godine iz Kine 45 milijardi dolara falsifikovanih automobilskih delova

Kina, ta „mistična“ zemlja u kojoj se proizvode kopije svega što se na ovom svetu može zamisliti... U „Narodnoj republici“ će se ove godine po procenama stručnjaka zaokružiti proizvodnja falsifikovanih automobilskih delova u vrednosti od 45 milijardi dolara! U tu „cifru“ su uključene svećice, kočione pločice, komponente upravljačkog sistema, dihtunzi, ali i vazdušni jastuci. Sve u svemu, Kina je „odgovorna“ za čak 83 odsto od svih falsifikovanih automobilskih delova na svetskom tržištu. Tajvanu i Tajlandu zajedno pripada po 5 odsto, dok Japan i Malezija učestvuju sa marginalnim procentom od po 2 odsto.

U većini slučajeva vlasti ne mogu da se izbore sa ovim problemom. Proizvodni pogoni se često zatvaraju jednom godišnje, da bi ponovo proradili sa punim kapacitetom. U slučaju dihtunga i semeringa, proizvođači koriste nekvalitetnu gumu i metale da bi smanjili troškove, a samim tim falsifikati koštaju često i mnogostruko manje od originalnih komponenti. Naravno, mnogostruko kraće i traju. U međuvremenu, legalne kineske kompanije počinju da opremaju kutije sa identifikacionim etiketama sa radio frekvencijom da bi se zaštitile od „pirata“.



Samo pogledajte cifru o kojoj se radi... ostalo je suvisna prica... 45 milijardi dolara!

Ovo sto javno prodaju da se zna limarija za sva vozila i ogroman broj djelova... ajde u redu, ko hoce neka kupuje, ali fals auto gume, ulja, i razni drugi djelovi su katastrofa jer budu kupcu uvaljeni...

Mene vise ni ne iznenadjuje nista jer narod godinama vec javno kupuje recimo npr. falsh kocione plocice ili djelove trapa od kojih zivot zavisi... i to znaju sta kupuju i ne smeta im...





[ Milojkovic @ 20.09.2011. 23:23 ] @
Falsifikuju se i kocione plocice za VW, setovi zupcastih kaiseva, spanera i rolera ( imaju originalne oznake) i u poslednje vreme vidim da ih musterije donose.
Prodaju se po buvljacima i znatno su jeftiniji.Prodaju se uz pricu da je to ukradeno u Ceskoj ali je prica potpuno smesna posto je u pitanju falsifikat koji i nije toliko los ali nije ni prici originalu, plocice su bas tvrde i lose i skripe do zla boga a neretko se i raspadnu.Delovi trapova su takodje sve falsifikat do falsifikata.
Kaisevi @original vw@su lepo odstampani ali nisu kevlar kord nego obican koncani kord pa se paljenje obavezno pomeri usled istezanja a na spanere je utisnuta oznaka originala medjutim ima i visak oznaka* verovatno od prozivodjaca koji je to zaista i proizveo.
Falsifikuje se i Mobil ulje, Bardhal,Valvolin, ELF, Castrol.
GM ulja su takodje preko 90 % falsifikat,Champion asortiman koji se ovde prodaje je takodje preko 99% falsifikat.
U poslednje vreme Valeo delovi koje ovde mogu naci u prodaji su na udaru piraterije i vrlo su mi sumnjivi.
[ DrJekyll @ 20.09.2011. 23:56 ] @

Ako ste u mogucnosti, slikajte pakovanje original i falsifikat castrol ulja pa stavite ovde

[ Zarko Silic @ 21.09.2011. 00:09 ] @
O amortizerima da se ne prica.

Prethodna generacija (pre 5 godina) odlicna, ova sada je katastrofa. Rec je o Bilnsteinu, ali ne verujem da su oni jedini. Imam utisak da se sve pravi na istom mestu i da se lepe samo razlicite etikete. Nesto slicno kao sa trenerkama na buvljaku.

Nisam nacisto ni sa tim da li se to desava samo na nasem trzistu, ili toga ima i na Zapadu?!
[ Milojkovic @ 21.09.2011. 01:29 ] @
Ista prica, te amortizere donosili su i iz Nemacke i opet sve isto, tako je i sa vodenim pumpama za starije modele samo druga ambalaza a unutra tuga i jad, oznake na njima stavljaju sa nekim laserskim sistemom a u sustini sve isto.
Zato sam i prestao da uzimam na slepo robu i po ambalazi i brendu nego lepo otpakujem pa zagledam i procenjujem.
Prosli put sam izabrao KS vodenu pumpu jer je jedina bila uradjena onako kako treba, dakle precizan odlivak odlivena oznaka, proizvodjaca kataloski broj i kolo od pravog materijala .Najgora je situacija za Japance tu se uvaljuje bas svasta jer su delovi deficitarni i retko sta ima na lageru da je iole upotrebljivo a bogami i ispravno.Korektnih delova je vrlo tesko naci pa cak i iz originala dolazi svasta.Denso upstream lambda sonda za Toyotu Corolu original ugradim je a ono opet isto u blokovima mernih vrednosti vidim da je neispravna ali dokazi ti to budali koja tvrdi da je deo kupljen u toyoti nov i da mu oni ne priznaju garanciju na deo jer ga nisu oni ugradili.Musterija da me pojede em je cekao dve nedelje deo da stigne a ono opet sve po starom greska se ne da izbrisati tvrdi da nisam dobro protumacio gresku na dijagnostici.
Nabavim Bosch univerzalnu sondu greska se izbrise ali eto je opet posle 200 km.Lik opet mitinguje, greska je prijavljena sad na grejacu te iste sonde e onda mi padne mrak na oci uzmem odsecem konektor sa down stream sonde ocitam parametre ugradim je na mesto upstream pokazem magarcu parametre onda na Bosch sondu ugradim otpornik jer greska je bila u otpornosti grejaca u odnosu na onu original Denso sondu i porucim novu sondu NGK i kad sam mu dokazao da je sad sve ok onda sam ga odrao da je zapamtio dan kad je mitingovao i pametovao.
Onu originalnu sondu sam rekao da ugradi sebi ...na mesto gde sunce ne sija.
[ vladd @ 21.09.2011. 08:53 ] @
Citat:
vidan kv: .......najgore od svega je što se svemu tome ne nazire kraj jer su dobavljači/prodavci stisnuti željom za zaradom i činjenicom kako je kupovna moć gotovo jednaka nuli sve više okrenuti nabavci delova koje u normalnim zemljama prodaju na buvljacima..... :(


Recimo da razumem zelju za zaradom, ali..

Prevara, obmana, nanosenje stete i pravljenje dodatnih problema musterijama, do nivoa ugrozavanja necijeg zivota u "zelji za zaradom" je vise prica za kaznjavanje i zabranu delatnosti, nego biznisovanje po trzisnim zakonima.

Neka nabavljaju robu koja je skart, ali neka ima cenu i oznaku da je SKART..

Imace trgovac zaradu i na najgorem "kineskom" delu, ali zaradu 10-15%, a ne 500-700%.

Tako da nije poenta u zaradi kao zaradi, nego u zaradi stecenoj prevarom i falsifikatom i obmanom kupca da kupuje kvalitetan deo ako ga je skupo platio.


Neka prodaju fake NGK, recimo, ali po ceni 100din, koliko vrede, kupicu par komada, vanredno, neka stoje u rezervi, radice 200-300km(da stignem do kuce), a posle ih baciti, a ne da ih placam 700 din, i da traju 1000km, a ne 20 ili 30kkm, koliko treba...

Poz
[ Deep|Blue @ 21.09.2011. 11:26 ] @
kakva je situacija sa gumama?
Kopira li se to?
[ milivoje t @ 21.09.2011. 11:43 ] @
Par aktuelnih stvari... proletos sam preuzeo rodajkin punto 1 da joj popravim goruce kvareve, da moze da koristi auto.
Izmedju ostalog kupio u AP sportu valeo set kvacila i prednje dampo amortizere.
Oba amortizera su bila kriva. A po otvaranju seta, bilo je je jasno da je korpa remontovana.
Amortizere su zamenili, namucili se da pronadjemo neki koji nije kriv na oko....
Korpa je ugradjena takva, uz posredno priznaje da mozda jesete remontovana, ali 'fabricki'...
[ vladd @ 21.09.2011. 12:33 ] @
To je posebna problematika, nekako blaza, sto se tice potrosaca.

Proizvod koji nije prosao zavrsnu kontrolu, pa je vracen na doradu. Najcesce se ta roba prodaje kao "restposten", ili domaci izraz "restlovi" po znacajno nizoj fabrickoj ceni.
Naravno da se trgovci zalecu na takvu ponudu, ali takva roba i dalje ne moze da ima punu cenu, makar i posle sertifikovane("fabricke") dorade. Jednostavno nije maksimalnog kvaliteta.

Poz
[ Milojkovic @ 21.09.2011. 15:08 ] @
Falsifikovanje Castrol ulja je dovedeno do savrsenstva, bukvalno nisam mogao da pronadjem ni jednu jedinu razliku, takodje i Aral ulje se falsifikuje perfektno.Elf se radi slabije primeti se po etiketi koja je odstampana na debljoj foliji i kad se zagleda logo vide se pikseli koji su bas krupni ali to nije znak da uskoro nece ispraviti i tu gresku.
Sto je najgore izgleda da pojedini ovlasceni distributeri stoje iza cele podvale imaju zastupnistvo za original a paralelno utrpavaju i falsifikate za nesto povoljniju cenu na fazon akcijske ponude.
[ Zarko Silic @ 21.09.2011. 15:14 ] @
Posle informacije koju je Nocni plasirao o Castrol Edge ulju, tragajuci za informacijom saznao sam da taj falsifikat dolazi iz Poljske (bar tako kazu Svabe). Kazu da je nekakva poljska firma narucila ambalazu iz Kine, a da u nju trpa nekakvo svoje ulje osrednjeg kvaliteta.

Nisam bas siguran da nasi uvoznici znaju o cemu se radi jer se falsifikat pojavio na "nekom visem nivou".

Mene isto zanima, ako neko ima info, da li se ovo odnosi i na pakovanje u buradima?

[ Nocni @ 22.09.2011. 01:31 ] @
100% se odnosi i na burad... kako ona po 60 tako i ona po 208 litara... Ovo se radi, kako ti rece na malo vecem nivou...
Ko pakuje takav proizvod izvozi ga kao poluproizvod ili neko obicno ulje i proda ga opet svojoj firmi ili prijatelju u susjednoj drzavi... Tamo zalijepi etikete ako je imao nekad ulaz od proizvodjaca i onda ga opet uveze, odnosno proda ga opet sam sebi kao npr. castrol... On je sada uvoznik pa cak se ne libi ni malu etiketu da zalijepi javno da on uvozi to ulje itd...
Ogromne su kolicine u pitanju... Mislim da ce castrol promijeniti cijeli izgled flase radi toga.. kako je to i ranije radjeno vise puta...
Ulje se ponasa solidno prvih 5-6.000 km a onda odjednom izgubi viskozitet i strukturu i prakticno se lijepi za ful kad se dohvati kao da prst hoce da se zalijepi... majstorima dobro poznat detalj kod ulja koja su u motoru zaboravljena i po 50.000 km.
U golfa nikako ne sipati jer je strahovito vazno da ima dobro podmazivanje... treba li napominjati da osovina turbine na jednom kraju ima 700 stepeni a na drugom 90 stepeni i sta se tu desi kad ulje ne odradjuje posao kako treba...

Ima drugih ulja odlicnog kvaliteta... njemacki liqui moly?

[ Milojkovic @ 22.09.2011. 01:46 ] @
Zadnjih meseci me opsedaju sa kojekakvim akcijama za Castrol BP i Aral non stop nude ta ulja po ekstra uslovim a to mi je znak da tu nisu cista posla.
[ kristina990 @ 22.09.2011. 16:59 ] @
....cure zaptivači,semerinzi,to su ulja sa NEKOMPLETNIM sastovom aditiva,kupujte originalno domaće i nema problema...kako se nekad u ovlašćenim servisima VW(npr) sipala Modriča,INA,Galax,vidi sad pa to nevalja...na tim uljima je mala marža i zato ih nema u prodavnicama i mehaničarskim radnjama...original Viskol ili Chemol je bolje garantovano od tih Castrola i Shella,Mobila,ništa više nije sigurno ni Motul i Eneos,sve to ide iz iste kuhinje samo se sipa u raznu ambalažu....gledam neki dan dolazi roba u jednu prodavnicu,kola "ovlašćenog uvoznika"a on vadi li vadi razne marke ulja,jedno 6,7 marki...jasno je da je to sve sa istog mesta....
[ pisac @ 22.09.2011. 17:40 ] @
Citat:
zarsilic: Prethodna generacija (pre 5 godina) odlicna, ova sada je katastrofa. Rec je o Bilnsteinu, ali ne verujem da su oni jedini. Imam utisak da se sve pravi na istom mestu i da se lepe samo razlicite etikete. Nesto slicno kao sa trenerkama na buvljaku.
Ovlašteni za bilstein je Vudim trejd. E, ako je od njega stigao loš amortizer, onda vudim verovatno nabavlja "bilstein" i preko "alibabe", a tada možda može da se napiše pisamce Bilsteinu o "čudnim" amortizerima kod Vudima...

Ja kupih kayabu, i za sada... da kucnem u drvo.

Nego, kako prepoznati krš od kočionih pločica? Meni se cene kreću od 25€ pa do 95€. Ovlaštene su 65 i 95, a od ovih neovlaštenih nađoh recimo ferodo za 35€. I šta sad uzeti, kako prepoznati da valja? Ja već uzeh najskuplje baš da vidim šta to ima tako dobro na njima, a razlika između tih ovlaštenih 95€ i onih ovlaštenih 65€ je po izgledu ogromna, samo stvar je u tome što meni one od 65€ deluju čak i kvalitetnije...
[ Nebojsa Milanovic @ 22.09.2011. 21:40 ] @
Zapita se čovek da li onda postoji neko ulje za koje se može biti (relativno) siguran da nije falš? Selenia? Elf? Neko treće...

93-će godine, znači pre 18 godina, jedan auto sam upropastio falš Castrolom (iz Rumunije, jer kod nas tada nije bilo skoro ničega), i od tada ne kupujem najpoznatije brendove ulja.

Ali sada se falširaju i oni menje poznati brendovi, pa je pitanje šta činiti.
[ Nocni @ 23.09.2011. 00:51 ] @
http://motornaulja.blogspot.co.../i-numero-uno-synlube-inc.html

Ko ima vremena i koga interesuju motorna ulja treba da procita ima dobrih zapazanja a i znanje je na visokom nivou...
[ vladd @ 23.09.2011. 07:31 ] @
Stalker(expandable) je ulozio puno truda u analizu ulja na trzistu, i to je mesto koje sadrzi najvise podataka.

On je covek hemicar, i malo mu nedostaje detalja oko primene ulja. Malcice je sklon predrasudama i opsteprihvacenim "urbanim legendama", npr "stari motori", ili "stare konstrukcije", sto ima jako malo uporista smislu postojanja i primene ulja.

Medjutim, podaci su relevantni, koliko je to moguce, s obzirom da, na kraju krajeva, svi zavisimo od internih standarda proizvodjaca, i volje da postuju kvalitet a ne beskompromisnu zaradu.

Dobra je izreka, jeftino tesko da ikada moze da bude dobro, a skupo ne mora uvek da bude i kvalitetno.

Medjutim, falsifikat je sasvim druga prica. Sto je i tema. Koliko god da se nahvali neko ulje, zaista dobro, koliko god da su parametri ulja dobri, falsifikat sve to resetuje na nulu.

Problem su veliki proizvodjaci ulja, koi bazno ulje rasipaju naokolo, i moguce ga je nabaviti bez problema. To je osnova za falsifikatore, na kojima je odluka, da li ce ga prosto prepakovati i prodavati kao namensko ulje, ili ce mu dodati par aditiva, da izdrzi koliko toliko tretman u motoru.

Falsifikovanje je falsifikovanje, bilo da je ulje, ili neki dokument, glavna odlika falsifikata je da nema veze sa originalom.

Problem je kako prepoznati falsifikat, pre nego sto necija zarada od 5 evra drugome napravi stetu od 500 evra...


Poz
[ kristina990 @ 23.09.2011. 19:27 ] @
....prema izgledu preciznosti izrade još se može donekle proceniti loš kvalitet ili kopija nekog dela,kod ulja zbog ambalaže koja je identična nemoguće,a po sadržaju samo analiza proizvođača,čak ni mnoge laboratorije to nisu u mogućnosti...što se tiče ulja ,pošto smo najveći uvoznik baznih ulja u regionu a zvanično se preradi u našim blendarama oko recimo 30% ne treba biti mnogo pametan pa zaključiti da originala osim domaćih ulja na našem tržištu i nema(više nisam siguran ni u lukoil,još manje u omv i mol),ako nešto i ima to do običnog korisnika ne dolazi...

POSLEDICE KORIŠĆENJA FALSIFIKATA NA PRIMERU MOTORNIH ULJA
Od motornog ulja se zahteva da obavlja pet podjednako važnih funkcija:
· podmazivanje mašinskih elemenata,
· hlađenje sklopova i ležajeva,
· zaptivanje motora radi održavanja kompresije,
· zaštita od korozije,
· pranje - održavanje čistoće unutrašnjih delova motora.
Osim toga traže se još i: kompatibilnost sa zaptivkama (da ne utiče na otvrdnjavanje ili nekontrolisano
omekšavanje), kompatibilnost sa katalitičkim konvertorima, optimalni odnos između viskoziteta i različitih
radnih temperatura, visoka oksidaciona i termička stabilnost, što niža isparljivost itd.
Sve ove funkcije može da zadovolji ulje koje je proizvedeno od visokokvalitetnih baznih ulja i aditiva
po proverenim recepturama uz vrlo stroge laboratorijske analize. Veoma je teško utvrditi i prepoznati
falsifikovano motorno ulje bez laboratorijskih analiza. Falsifikatori etiketa i ambalaže su toliko vešti da se
vizuelno teško može primetiti razlika. Falsifikovano ulje se takođe veoma teško može vizuelno otkriti. Samo
laboratorijskim ispitivanjima se može konstatovati kvalitet ulja. Međutim, dešava se i to da laboratorijska
analiza pokaže dobre rezultate ulja iz ambalaže, ali se u eksploataciji u motoru, kad dostigne radnu
temperaturu to falsifikovano ulje brzo raspada i dovodi do zaribavanja motora. Falsifikovana ulja se
pojavljuju u različitim oblicima: čista bazna ulja bez aditiva, ponekad i obični destilati i rafinati, često
iskorišćena, odnosno rabljena ulja pomešana sa jeftinim baznim uljima. To se sve upakuje u "originalnu"
ambalažu proizvođača po želji.
Posledice upotrebe falsifikovanih motornih ulja:
· Najčešće se primeti da merač temperature ulja pokazuje pregrevanje motora. Ulje se brzo raspada,
gubi svojstvo podmazivanja što dovodi do naglog povećanja temperature usled koje se delovi motora
deformišu ili u najgorem slučaju dolazi do zaribavanja motora.
· Drugi pokazatelj je pad pritiska motornog ulja ili uključivanje signalnog svetla pada pritiska, što
znači da to ulje ne može da obezbedi odgovarajući pritisak zbog neodgovarajuće viskoznosti ili
nepropisnog kvaliteta. Posledice su povećano trenje i habanje svih pokretnih delova motora, što
izaziva povećanu temperaturu ulja i dalje oštećenje delova, a ako se na vreme ne interveniše –
zaribavanje motora.
· Treći pokazatelj je povećana buka, odnosno drugačiji zvuk motora i sporiji start. Verovatno se radi o
nekvalitetnom ulju koje brzo gubi viskoznost, a samim tim i slabiji uljni film. Uljni film se prekida,
dolazi do dodira metal na metal, što dovodi do povećanja buke, a naravno i habanja delova motora.
Slabija je zaptivenost između klipa i cilindra što smanjuje kompresiju i motor slabije "vuče".
· Velike količine taloga u ulju ukazuju da to ulje nema dovoljno deterdžentskih i depresantskih aditiva
koji obezbeđuju čistoću motora a čestice taloga drže u disperziji. Posledica toga je slepljivanje
klipnih prstenova i povećane naslage na ventilima. Talog dalje prelazi u koks koji abrazivno deluje
na površine delova motora, naročito cilindra.
· Curenje ulja na zaptivkama ukazuje da to ulje ne poseduje aditiv koji obezbeđuje kompatibilnost sa
zaptivkama, odnosno sprečavaju njihovo isušivanje, skupljanje i pucanje. Otežano pokretanje motora
u zimskim uslovima ukazuje na nedostatak aditiva koji obezbeđuje snižavanje tačke tečenja ulja ili
indeksa viskoznosti.
· Pojava korozije nastaje zbog nedostatka aditiva za zaštitu od korozije. To ulje nije sposobno da
neutrališe korozivne kisele materije koje se javljaju usled sagorevanja goriva.
· Usled nedostatka aditiva protiv penušanja ulja dolazi do pojave pene koja vrlo nepovoljno utiče na
podmazivanje, a osim toga ubrzava oksidaciju ulja.
· Nekvalitetno bazno ulje brzo isparava na radnim temperaturama motora te je u tom slučaju
neophodno i češće dolivanje ulja.
· Oštećenja ventila i bregastih osovina nastaju zbog upotrebe ulja sa aditivima koji pri sagorevanju
stvaraju velike količine pepela. Pepeo se taloži na ventilima i dovodi do pregrevanja.
Pojava intenzivnog habanja na mestima dodira pokretnih delova motora ukazuje na nedostatak
aditiva za zaštitu od habanja koji hemijskom reakcijom sa metalom formiraju tanke slojeve koji
sprečavaju direktan kontakt metalnih površina.
preuzeto sa http://www.maziva.org

[Ovu poruku je menjao kristina990 dana 24.09.2011. u 13:14 GMT+1]
[ kik01 @ 24.09.2011. 12:23 ] @
dobro.moze li meni neko kazati sto mi je raditi.ja prosle god.uzeo castrol edge u castellani sipao i presao 10.000 km vec !!!!
jeli resenje to ulje kupiti u Hrvatskoj???
[ Nocni @ 24.09.2011. 14:41 ] @
U kastelani su 80% djelova fals pa i to ulje, cak i veci dio iz asortimana auto guma za koje su oni specijalizovani su takodje falsifikati. Dosta toga oni uvoze direktno iz Kine a tamo samo treba naruciti koji ce poznati naziv da pise na nekom dijelu...
[ kristina990 @ 24.09.2011. 15:51 ] @
ugledajmo se na komšije i kupujmo domaća i originalna ulja,njihova INA nije ništa bolja od NISOTECa i,FAMa i GALAXa.Pogledajte na grafikonu udeo domaćeg ulja u Hrvatskoj,pametni ljudi....
[ kik01 @ 24.09.2011. 15:59 ] @
pihhh..........a i vlasnik je skoro saslusavan zbog utaje poreza..ili nesto slicno..
ja sam gledao set zupcastog sa spanerima za golfa 5 kupljenog kod njih.identican je bio sa ovim koji je bio fabricki na autu(oznake sinte gravure)mada neporicem ono sto si ti napisao(nocni)!!
pihhhhhhhhhhh.ma odem u dubrovnik(gruda) i gospodin covijek(pola sata voznje).
[ vaske2 @ 24.09.2011. 17:50 ] @
Ja sam pre par dana zamenio ulje i filtere na Pasatu i sipao sam Castrol Edge 5w30 doduse donesen iz Austrije zajedno sa filterima Mahle Kneht...mada sada posle ove vase price nista mi vise nije 100% sigurno.

Proslo ulje je isto bilo doneseno iz Austrije,Castrol SLX isto 5w30.Zamenio sam ga posle 12hkm i nije bilo potrebno dolivanje pa smatram da je dobro odradjivalo posao.
[ jnk @ 24.09.2011. 18:50 ] @
Ja i dalje verujem da je u pitanju paranoja i pravdanje prolupanih motora. Uvek je najlakse reci ma prolupo ti je motor zbog loseg ulja/goriva a ne zbog mojih postupaka.
[ vladd @ 24.09.2011. 19:52 ] @
Nije motor svedok protiv mafije, pa kada zagine, ne govori. Jasno se na motoru vide posledice loseg ulja, posledice maltretiranja, i ponasanje jeftinih ili falsifikovanih delova.

Poz
[ LazarM @ 25.09.2011. 20:58 ] @
Pre jedno 7 god koristio Valvolin,zvanicno iz Sabca trosio oko 0.6L/1000km,u metro-u Segedin naletim na akciju OD NASEG
Sapcanina (ko rek'o prevara) nebudem lenj kupim i trosio upola???
Uporedim oba ulja od istog distributera i niti mirisu,niti je ista boja???
Sada udjem u radnju i trazim NAJEFTINIJE i menjam na 3-4000.
[ pisac @ 25.09.2011. 23:56 ] @
Pre više godina, u Grand Motorsu su hteli da mi sipaju Valvoline iz bureta prilikom redovnih servisa u garanciji, a ja sam tražio da bude isključivo fordovo ulje iz kantice i da mi posle daju praznu kanticu da je ponesem zajedno sa eventualnim preostalim uljem u kantici.

[ kristina990 @ 15.10.2011. 12:31 ] @
http://www.federalmogul.com/en...tiCounterfeitingProgramSerbian
[ vladd @ 15.10.2011. 13:21 ] @
Na izgled ne mozes odrediti kvalitet sastava frikcionog materijala. Mozes samo konstatovati zavrsnu obradu i nasminkanost proizvoda koji se objektivno ne vidi na kolima i ima sasvim posebne tehnicke zahvate.

Tvrde ili meke, koje se lako trose ili su otporne na grejanje, ali ljuste diskove, to su dileme vozaca, koji tvrdocu(mekocu) plocica treba da prilagodi licnom nacinu voznje.

Kvalitet odabrane varijante je ono o cemu treba voditi racuna, a ne da se proglase, recimo, da su mekse "kvalitetnije" ili "bolje" od tvrdjih...

Sastav frikcionog dela je ono sto cini kvalitet, i sto utice na cenu..

Poz
[ jnk @ 21.10.2011. 00:58 ] @
Kako sam se opekao sa kineskom kopijom prosto moram da podelim ovde. Nisu auto delovi ali su u u pitanju rukavice za motocikl pa je donekle slicna prica.

Nadjem na oglasima rukavice Alpinestars gp pro za 140e koje u radnji u inostranstvu kostaju oko 200e. Ponudim coveku 110e i on prihvati. Generalno skuplja moto oprema u Srbiji se slabo prodaje pa je vrlo cesto moguce napraviti stvarno dobar deal pa mi se nije u startu upalio alarm. Dodjem kod coveka i kad sam ih ugledao nije mi bilo ni na kraj pameti da mogu biti lazne jer su izgledale vrlo kvalitetno i nije mi padalo na pamet da bi neko toliko detaljno pravio kopije i odem kuci sa rukavicama ubedjen da sam napravio posao godine. Gledam posle nesto po netu o tim rukavicama i vidim pominje se da postoje i falsifikati i tu mi klikne da sam ja moje stvarno dosta jeftino platio i shvatim kolko ima sati.






Najveci problem je sto to nije kao kad kupis lazan sat ili laznu garderobu jer je ovde u pitanju bezbednost jer su ove rukavice predvidjene da mozes sa njima po asfaltu da klizas bukvalno 150 metara bez posledica dok ce se lazna raspasti posle 5 metara klizanja(potvrdili ljudi u praksi). Originalne rukavice se isto proizvode u Kini pa postoje teorije da su neke delove sa pravih rukavica(ta specijalna plastika) fejk fabrike narucivale od lokalnih dobavljaca i tako pravile verne kopije ali naravno sama struktura koja cini tu rukavicu bezbednom je izostala. Posle ovog iskustva mi dodje da kupujem samo original fabricki brendirano ulje naruceno po part numberu jer sam ja bio ubedjen da ovako nesto ne moze da mi se desi. Naravno lik je pare vratio sa izgovorom da nije imao pojma da su fejk ali ostaje neprijatan osecaj.
[ miki_maus @ 22.10.2011. 07:32 ] @
Ja sam kontaktirao sa gospodinom Expandanble, i sto se tice Motul ulja on mi je dao kontakt za ovlascenog distributera Mass Company.
Po njegovim recima, tamo je originalno ulje.

Kakva su Vasa iskustva sa ovlascenim distributerima pojedinih brendova, i njihovim ekspoziturama u prestonici?
[ vladd @ 22.10.2011. 08:42 ] @
Nije to bas tako jednostavno.

Mislim u redu je to sto se tice Mas kompanije, ali oni imaju tri prodavnice po Srbiji, i internet prodaju koja ne funkcionise ni nakon registracije korisnika..
Sleduje kupovina Motula kod nekih blizih prodavaca, sto ne znaci da je manje bezbedno. Jednostavno treba obratiti paznju na deklaraciju, pakovanje, datum uvoza ili proizvodnje, kako za ulja tako i za bilo koju robu..uostalom i na samu prodavnicu..vidi se ko razvija posao, a ko pokusava srecu u biznisu..

I razmena informacija, o dokazanim falsifikatima..

Poz
[ Milojkovic @ 22.10.2011. 10:37 ] @
Neretko sami uvoznici su ti koji paralelno distribuiraju falsifikate i to rade vrlo uspesno.Imaju pokrice sa zastupnistvom i u strukturi robe original bude 30-40% a ostatak bude falsifikat.Znaju sve cake i fazone to lepo ugrade u falsifikat i mozes da se slikas sto ces da otkrijes makar gledao dan i noc.Pohlepa i zelja za lakom zaradom a i pritisak trzista da trazi sto jeftinije ucinili su svoje.Roba na akcijama uvek ima sumnjiv kvalitet i to ne kupujem nikada jer je uvek neki macor u dzaku.
[ kristina990 @ 22.10.2011. 12:48 ] @
Citat:
Milojkovic: Neretko sami uvoznici su ti koji paralelno distribuiraju falsifikate i to rade vrlo uspesno.Imaju pokrice sa zastupnistvom i u strukturi robe original bude 30-40% a ostatak bude falsifikat.

uglavnom je tako,zato od ulja koristim nisotec ili fam,nisu najbolja,ali barem su originali,a poznato je da je najlošiji original uvek bolji i od najbolje kopije....
[ Zarko Silic @ 22.10.2011. 12:58 ] @
Pa zato je nas Vladd i presao na ulja sa "Manifestom".

(Znate ono: uz ulje ne ide deklaracija, nego se dobije lepo odstampan Manifest komunisticke partije).

Vise niko nikome ne veruje i to je postala nekakva ustaljena parola.
[ vladd @ 22.10.2011. 13:26 ] @
Nee , nije to razlog

Promenili su ulje u Lukoilu, stiglo ovo novo, sto jeste jeste, ali ga ne bih pogledao da mi je stigla isporuka Mobila 1, na vreme..
Za dva vozila, 10 litara ulja..nije mala razlika...

Ne zelim da ga placam(Mobil1) 1300 dinara kada vec kosta 7$ ili 6 evra po litri..besprizorna alavost..

A sto se Nisotec-a ili FAM-a tice, licno ne bih koristio ni jedno, kada je vec moguc izbor, prvo zbog kilave rafinerije u NS, losih standarda, ne koristim ni NIS-ov benzin, dosta mi je glavobolja sa motorima od njihove vode u gorivu..D2 im je djubre, euro dizel kazu da je bolji, a ulja mi ne ulivaju poverenje...
Kao ni FAM, koji je bio solidna fabrika pre privatizovanja, zatim propast, i sada su se nesto kao oporavili, neka se oporavljaju, zelim im sve dobro, ali moraju da me zasene kvalitetom, a ne da kupujem ulja dva dana posto je M.Dj. i Nibens izorgijao..
Istina Feniks ulje ima sertifikat VW(koji istice za nekoliko meseci), ali mu je cena 900 din..pa prema tome ..dabome
Ko moze da garantuje neki kvalitet u firmi gde je vec pavosudje nemocno za stotine miliona evra..ko bi se brinuo o mojih par hiljada stete..

Total Quartz 9000 je blizak sa cenom, 50-ak dinara skuplji, ali ga nije bilo u blizini..nije vredno truda traziti ga specijalno, a u karakteristikama imaju minimum parametara..pa kada se oni ne trude..ma cao..za moje pare

Inace su mi favoriti Motul 8100, Mobil1(new life), LM(i Lord i Bond) i na 4 mestu Fuchs(do njega tesko stizem, obicno zavrsim posao sa Mobilom ili Motulom).

Luk je (gotova) opcija za sledeci period, godinu dana(10kkm), a nakon toga...sta ce biti bice... mozda se pojavi nesto novo, ili se vratim na "staro", omiljena estarska ulja.


Poz



[Ovu poruku je menjao vladd dana 22.10.2011. u 14:37 GMT+1]
[ kristina990 @ 22.10.2011. 13:37 ] @
garantujem da u nisovom D2 nema ni kapi vode,na dnu filtera nafte imam jedan čep na koji se ispušta voda,poslednjih par godina nije se pojavila ni kap vode...a znalo je ranije,pre dosta godina, da bude baš dosta...
[ vladd @ 22.10.2011. 13:52 ] @
Nisam spomenuo da D2 ima vodu(istina 1gram na 1kg po spec.), vec gasolin, bezolovni benzin. Ako ces za njega da garantujes, dodjes mi 700 evra za generalku na Lanceru..progoreo klip. Moze i 300 evra, evo ja snosim pola troskova

Nakon tog milog dogadjaja, nema nikakvog opravdanja za moju "ljubav" prema NIS-ovim proizvodima.

Da se razumemo, neka oni prave gorivo specificiranog kvaliteta, i dobro, ali sta se nalazi i kako koriste svoje rezervoare, to je drugo pitanje. Ja sam se opekao na njihovu aljkavost, i ne mogu da pevam pesme radosti o njima...


A ulja ima u velikom izboru, i ne vidim zasto se lepiti za jednu ili dve firme, pogotovo kada je u auto industriji najveca borba cena-kvalitet..zasto bih osrednjost placao skupo...

Neka prave "domacu" kvalitetnu sintetiku za 350 din/l...i ETO mene kao korisnika...odakle njima "potrebna" cena od 800-900 din..."sloboda trzista", ili prosta ekonomika alavaca...
Njihovi proizvodi bi morali da budu bar 10% jeftiniji od svih ostalih...a po meni i vise od 30%..uzecvsi u obzir da nisu ulagali i pravili kapitalne troskove(osim kapitalnih obecanja) za obnavljanje opreme i unapredjenje proizvodnje

Poz
[ miki_maus @ 22.10.2011. 17:42 ] @
Apsolutno se slazem sa Vladd-om.
Ulja iz domace proizvodje ne mogu imati istu cenu kao ulja iz uvoza.
Pre svega zbog carina, troskova prevoza...pa nakon toga i zbog toga sto u njihov brend nije ulozeno gotov nista (marketing, obnavljanje pogona, sistema prozivodnje).

Smatram da ulje treba kupovati iskljucivo od direktnog uvoznika, i to u centrali, i nadati se najboljem.
Centralu forsiram pre svega jer se nadam da tamo ima najvise kontrole od vida raznih inspekcija (znammmm....nazalost gde zivim).

Drugi metod kupovine maziva je kupovina od neki proizvodjaca koji direktno uvoze iz inostranstva, tipa Wurth (za teretni program) koji koristi LiquiMoly ulje, LukOil, Mol, OMV...

[ kristina990 @ 22.10.2011. 17:49 ] @
vidi,danas retko ko ima vodu u benzinu,čak ni privatnici to više ne rade,mislim da se tebi taj kvar desio prijašnjih godina.a da kradu na količini kradu svi.kad se otvorila mol pumpa u mom gradu auto mi je trošio litar manje ,isto bilo i sa lukoilom,međutim i na molu i lukoilu nepunih mesec dana vidim neki majstori čačkaju po aparatima za točenje,i odmah sam primetio da za iste pare prelazim manju kilometražu.a NAJGORI JE MOL koji prodaje LAŽNO DEKLARISANO GORIVO,naime eurodizel umesto D2.Meni je bosch pumpa skoro završila na remontu od molovog D2,tj,eurodizela ko zna kakvog.Na vreme sam ukapirao i vratio se na NISov D2 zapišana boš pumpa prestala da curi.
a u novije vreme je nis instalirao neke filtere tako da je voda u gorivu prošlost,još su najpouzdaniji po kvalitetu goriva i ulja,a da kraduckaju na količini,istina je,ali to rade i drugi i za to je potrebna malo veća akcija države.
[ kristina990 @ 22.10.2011. 18:07 ] @
a što se tiče cena ulja domaća ulja su itekako jeftinija,ali još jeftiniji su ovi falš mobili,elfovi i osatala ..ranja,ali to se ne može upoređivati,takva original ulja su u zap evropi mnogo skuplja nego u nas...
[ vladd @ 22.10.2011. 18:43 ] @
NISTA nije jeftinije kod nas sto se tice potrebstina auto industrije. Od prsluka, prve pomoci, benzina(koji je los, imao vode ili ne, konkretno je meni voda spalila klip, neki nisu uspeli i da upale vozilo, ali van toga i dalje se oseca razlika kada se sa "domaceg" predje na evropsko gorivo).

Popravka pumpe ili stradanje se ne moze pripisati gorivu u onom smislu koji si spomenuo. Da je euro dizel nesto uradio staroj pumpi, a da je D2 doveo stvar u pprvobitno stanje.

Euro dizel je kvalitetnije gorivo, pravljeno od laksih frakcija. Sa hiljadu puta manje stetnog sumpora. Plus u D2, po nvoim saznanjima, trpaju bazno ulje(znacajno jeftinije) i loz ulje, koje ima previse paravina i premalo akciza...

Da ne zbunjujemo korisnike, euro dizel ima bolja svojstva i hladjenja i podmazivanja pumpe i znacajno manje je agresivno, D2 treba izbegavati dodirivati rukama...alo ne znaci da se moze nazdraviti sa ed...

Sto se cena tice, naveo sam neke, od proizvodjaca, od uvoznika do stranih cena. Mozemo da budemo srecni, ako se neka cena IZJEDNACI sa inostranom..u istom nivou kvaliteta.

Nisotec sintetika ne moze da kosta koliko kosta, niti je u klasi ostalih ulja, niti imaju svoj razvoj(nikada nije ni bilo razvoja, uglavnom se u Jugi radilo sa licencama), niti im je pouzdana distribucija.

Elem, za 8-9€ ulaze u realnu cenu(ako zanemarimo domace pakleno trziste gde su svi neumereno alavi i kartelizovani-sa "dogovorenim cenama"-bez realnog uporista u trzistu-nasilno formirano i lazno nazvano "slobodno" trziste)..ulaze cenom u svetsku klasu Motula i Mobila1, cak je kod nas skuplji od oba...

Znaci, siroti zapad arci "jeftina" ulja, dok mi placamo ludilo trzista.


Za neka ulja ne znam zasto (uopste) postoje na domacem trzistu..ni po ceni ni po kvalitetu to ne zasluzuju, postoje bolja ulja u istoj ceni, jednostavno se kupci odvlace na nekakvu "marku" ili brend, ali ta ulja se samo i prodaju po "b" ili "c"..soder, trgovinskim zonama

Elem, posto NIS ipak delom jeste domaca firma(i mnogo je domacih glava i zadnjica zaposleno) i prerada proizvoda je u dovoljno velikoj meri da se moze finalno ulje smatrati domacim(90% ruske i 10% domace nate), cemu onda domaca cena identicna domicilnim cenama najkvalitetnijih svetskih brendova..kako biti patriota kada te komsija krade???

Gorivo je naduvano akcizom, ali ulje? Cemu visoka cena? Zasto ne obore cenu na ekonomski nivo, uz zaradu 15%, marzu 10%..i postanu konkurencija u nivou kvaliteta...

Ili prosto pitanje, zasto Motul(Mobili ili kojegod) kosta manje u EU nego NISOTEC u Srbiji?

Poz
[ Zarko Silic @ 22.10.2011. 18:54 ] @
Citat:
vladd

Ili prosto pitanje, zasto Motul(Mobili ili kojegod) kosta manje u EU nego NISOTEC u Srbiji?


Ne kosta manje. Kosta vise.

Samo falsifikati koji se najcesce plasiraju preko NETa ili velikih pijaca poput Ebaya kostaju manje. Originalna ulja su skupa svuda u Evropi.

Primera radi, VW ulje 505.01 (Fuchs) treba platiti 20 eura za litar.

Nista drugacije nije ni kod drugih proizvodjaca.


P.S. Kada se na jednu stranu tasa postavi Castrol edge 505.01 sa svijim nespornim kvalitetom ali zato velikom dozom sumnje u originalnost, a na drugu stranu postavi Modrica 505.01 sa kupovinom pred kapijom proizvodjaca, logicno je da prevaga pada na ovu drugu stranu.
[ kristina990 @ 22.10.2011. 18:55 ] @
ja sam nekad kupovao šel u austriji,cena za 4 litra mineralnog ulja je bila preko 300 šilinga,mnogo,mnogo skuplje nego bilo koje domaće ulje...tako da priče o nečem dobrom a jeftinom na zapadu su bajke,sve što valja preko je itekako skupo za naš standard....
[ vaske2 @ 22.10.2011. 19:26 ] @
Castrol Edge 5w30 kupljen u Austriji pre mesec dana,cena po litru bila 15e...
[ vladd @ 22.10.2011. 19:33 ] @
Mene kosta 7€ po litri..iz radnje auto delova. Do sada se nije pokazalo da je falsifikat, naprotiv, potpuno je identicno sa uljem iz ovdasnje radnje(bilo dolivanja), pa ako su sve falsifikati u pitanju, bar sam prosao jeftinije.

Elem, kada je rec o ceni, zbunila me cena navedenog ulja ULJE SHELL HEL.DIZ.PLUS VA 1/1 99U455

u radnji:
http://www.ap-sport.rs/prodavn...res_hash=V36&variant_id=36

i kod uvoznika:
Shell Helix Diesel Plus VA, SAE 5W-30
http://www.multicompany.rs/pdf...ovnik_AUTOMOTIV_01-04-2010.pdf


Sta je problem..stamparska greska(greska u popunjavanju stranice i obracunu popusta), ulje van roka upotrebe ili ulje sam svoj majstor..

Inace bih rado probao Amsoil, ali nemam trenutno "konekciju" preko okeana

Poz

P.S.
Edge je (obicno) duplo skuplji od Mobila 1...tako da je cena ...u trendu...

Kod nas, mi smo "zona C", na veliko cena oko 10€ +pdv





[Ovu poruku je menjao vladd dana 22.10.2011. u 20:47 GMT+1]
[ kristina990 @ 22.10.2011. 20:23 ] @
falsifikati danas nisu u smislu da su toliko loši pa da se primeti,ubeđen sam da ih prave u našim blendarama koje su našle interes da uposle svoje neiskorištene kapacitete da na veliko prodaju svoja ulja,koja zapakovana u ambalažu zvučnog imena postiže veću cenu,tako da umesto mobila,castrola,motula kupujete neko domaće ulje zapakovano u zaista perfektno odrađenu ambalažu sa svim deklaracijama...
poznavajući pohlepu distributera i trgovaca kojima se isplati samo zarada sa falsifikatima i zvučnim imenima gde veliki deo cene čini reklama i imidž firme,taj deo oni uzimaju za sebe.to je dobro razrađen posao na visokom nivou sa velikim igračima.
svest o tome brzo se širi kod građana i njihove akcije do smešnih cena jasno govori da su u pitanju falsifikati,odnosno manje kvalitetna ulja nepoznatih firmi.
ja sa nisotec,fam i lukoil uljima imam samo pozitivna iskustva,i koliko koštaju stvarno vrede,dobar je i omv,eko,možda i mol,ali sa rezervom,ostalo je sve falš u slobodnoj prodaji....
[ Nebojsa Milanovic @ 22.10.2011. 20:52 ] @
Već sam bio postavio pitanje, ali da preciziram. Predlažem da se napravi nekakva lista koja bi prikazala ulja po verovatnoći falsifikata.

Ne može biti ista verovatnoća da će biti falš jedna Optima i npr. Castrol, pa to treba i konkretizovati.
[ Zarko Silic @ 22.10.2011. 21:15 ] @
Mislim da ce to ici veoma tesko.

Tesko je proceniti da li neko ulje valja bas zbog toga sto se manifestacija loseg kvaliteta ne dogadja istog momenta vec nastupa nakon izvesnog vremena koje moze da potraje i po par godina. Upravo je ova cinjenica karta na koju igraju falsifikatori ulja.
Neko je spomenuo da falsifikati nisu "skroz" losi vec da su samo malo "manje" losi od originala. Dovoljno "manje" da bi se ostvario ekstra profit i dovoljno "manje" da se los kvalitet ne primeti odmah.
Na zalost, postoje vozila, tipovi motora, gde se nedostatak odredjenog aditiva oseti gotovo momentalno. Jedan od takvih barometar repera je i VAG-ov TDI motor novije generacije koji, uslovno receno momentalno oseti blagodeti neadekvatnog ulja. Nakon svega par hiljada kilometara strada turbina.

Nesto je teze ustanoviti los kvalitet ulja kod benzinskih agregata (oni su osetljiviji na gorivo), pogotovo kod agregata starije generacije zato sto se kod njih to manifestuje tek nakon vise desetina hiljada kilometara.

U biti, lose ulje je najveci neprijatelj dugom veku motora, mada, eto i Vladd kaze da mu je Japanac prevremeno bacio kasiku. E sad da li je zbog vode u benzinu ili zbog igranke sa raznim Motulima i Mobilima, ostaje enigma.
[ vladd @ 22.10.2011. 23:55 ] @
Kasika je bacena zbog vode. Pravilna provarena rupa na celu klipa. Kao brenerom... Bocne stranice perfektne, karike bez taloga, cilindri u granicama ovalnosti. Da je do ulja, prvo bi se pokazalo na radilici..koja je perfektna. Auto je normalno isao i vukao dobrih 80km(nakon tankovanja pred put), i onda je u sledecih 10km izbacio beli dim(kao da je elektronika u pitanju) i izgubio snagu. Lose ulje(sto je nemoguce) bi danima mrcvarilo motor uz visestruke povrede...
Tek nakon generalke se preslo na punu sintetiku i "igranja" sa Motulom

Sto se fals ulja tice, "dobro" bi bilo da su u pitanju bazna ulja, ili neka jeftina monogradna umesto skupljeg brenda. Takvo ulje bi imalo znacajno kraci vek, prvih par 1000km, i zatim naglo degradiralo, oborilo pritisak...vidljiv bi bio uticaj vode, i nedisperzivnih svojstava, grupisanje stroke i sl.. eventualna turbina ili hidropodizaci bi odmah "prepoznali" fals...

Problem je ako neko krene u idiotsku "zaradu plus", pa krene da ubacuje i biljna ulja, masti ili loz ulje. Cak je i dizel pogodan, koliko god da je skup, jeftiniji je visestruko od litre najjeftinijeg ulja.

Za takve miksove, ne smem da pomislim sta sve (ne)rade u motoru... Naglo zaribavanje ili pucanje radilice..

Poz
[ Boris Tadić @ 23.10.2011. 11:19 ] @
Pre neki dan sam čuo da Mass Company već par godina uveliko uvaljuje ulja sa isteklim rokom trajanja(akcije u Tempu, Metrou, čak i u radnjama koje se snabdevaju direktno od Mass-a) i "nove" Dunlop gume za motore koje inače koštaju oko 280 eura/kom, a oni prodaju za 120 i kao to je to, dok ne vidiš da je godina proizvodnje 2006.

Noviji originali Motul ulja na pakovanjima od 1l imaju "nalepnicu" sa zadnje strane namagnetisanu, a ne nalepljenu. Video sam na nekoliko pakovanja 10w40 ulja za motocikle, za automobile nisam siguran, pogledaću na sledećoj zameni, ako dotle ne ispadne neka nova srpska zanimacija.

Koliko sam shvatio priču servisera, nema brige za onoga ko kupuje samo najskuplje od potrebne gradacije, jer se onda uvek dobije sveže(pošto se najskuplje najmanje kupuje/uvozi/prodaje i samim tim je najmanje mesta za prevaru), a i Motul se navodno proizvodi u samo 2 fabrike za celu planetu(USA i EU), tako da bi dostojna kopija morala da bude toliko ozbiljna da bi svakako bila bolja od 90% drugih originala.

Ja mislim da je jeftinije pri zameni platiti 20 eura više za provereno dobro i ne razmišljati ni o čemu, nego bilo kako drugačije. Robovanje nekoj tamo mašini je suludo, čak i kada nema drugih obaveza.

Eventualno ako znate nekoga ko lično uvozi originalno ulje(npr. vlasnik ovlašćenog servisa) pa se onda direktno iz bureta ogrebete za par litara po nižoj ili nikakvoj ceni.
[ vladd @ 23.10.2011. 12:04 ] @
Takvih Majstora mislim da nema ni 1%.

Uglavnom 99% ne gubi vreme sa poznavanjem materije zvane ulja, 80% nema adekvatnu skolu(koja ionako ne nudi neka vrghunska znanja), a ona grupa sto umislja da su dobri, oni su nekako ortodoksni u svojim stavovima(misleci da je ta vrsta stabilnosti velika odlika autoriteta), iako tehnologija napreduje iz godine u godinu.

Snalazi ih "sudbina" elektronicara, prelazak od lampi na tranzistore pa na procesore,, pa pokusavaju da se snadju drzeci se cvrsto za fragmente proslosti.


Nema jednostavnog resenja. Placanje 20€ skuplje ne znaci da je neko dobio 20 evra vredniju robu, kvalitetniju, vec je lako moguce da je namagarcen od strane prodavaca.


Zato smatram, sto se ulja tice, da treba obratiti paznju na one brendove, koji se bore za opstanak i ulogu na trzistu, i da treba izbegavati odnosno ne uzimati u razmatranje, one koji imaju proizvod radi proizvoda, paletu ulja zarad trgovacke filozofije sirokog asortimana.

Ali, to je naporno bavljenje uljem, samo uljem, i nakon odredjene granice ispada besmisleno, baviti se svim i svacim, samo zato sto postoje horde preduzetnika koji vise vole da preduzmu akciju zvanu prevara..

Slicne muke su i za ostale delove vozila, pa i za kompletne automobile..


Poz
[ Boris Tadić @ 23.10.2011. 15:06 ] @
98% domaćih "stručnjaka" kupuje srednje-loš kvalitet ulja i to je cela filozofija. Svi bi više za manje, pa se čudu čude kada dođu posledice.
Svaki seljak hoće da je kul, pa komplikuje da bi ispao manje glup.

Samo se treba dobro raspitati i svako može da nađe adekvatno rešenje za sebe. Jeste Srbija šupak planete, ali nije baš toliki.
Još kada bi prestali da tražimo polusintetiku za 300 dinara i da "krojimo" filtere jer smo "pametniji" od fabrike, ne bi nam se video kraj...
[ vladd @ 23.10.2011. 16:08 ] @
Citat:
Boris Tadić:..Samo se treba dobro raspitati i svako može da nađe adekvatno rešenje za sebe. ...


Malo morgen.

Dogadjaj od pre par meseci. Uradi kolega generalku(nije bitno sto je nepotrebna bila, ali majstoru lepse), i krene da kupi ulje..za dizela. Dobije savet od majstora(korektno ulje), dodam i ja savet, takodje korektno, malo skuplje, covek ode na pumpu i kupi sae30, "za dizela" po preporuci prodavca...

Sve mi dobro pricamo, ali magija u prodavnici i majstorija prodavca je posebna prica. Od tada, ne prosipam bisere pred prasice, vec samo konstatujem "valja-ne valja+, ako bas postave pitanje. Sta ima ja da im obrazlazem zasto je dobro i zasto ja to uopste pricam, lepo kazem idi kupi sta ti daju, moraju svi da zive od tvojih troskova..

Poz



[ BB308 @ 23.10.2011. 16:27 ] @
Uzimao sam taj Motul 8100 X CES sae 5W40, preko interneta placao sam ga oko 12-13e litar neka promocija bila.Nema magnetnu nalepnicu, vec obicnu, koja kad se odlepi ima prevod na vise jezika na poledjini i drugoj ispod ( ne mogu da nadjem kabl od tel da postavim sliku). To je ovde u Francuskoj.Sa cim ga mesaju u Srbiji ne znam, ali ovde nema zajebancije sa tim, inace kljuc u bravu odmah.Poz
[ Zarko Silic @ 23.10.2011. 16:33 ] @
Citat:
BB308: .Sa cim ga mesaju u Srbiji ne znam, ali ovde nema zajebancije sa tim, inace kljuc u bravu odmah.


Kljuc u bravu tek onda kada ga otkriju. Do tog momenta on ce prodati tone i tone buckurisa, toboze Castrola, Motula, Mobila, ili sta mu se vec ucini profitabilnim. Ebay je prepun takvih trgovaca. Pojedinci posluju vec vise godina i jos nisu zakljucani.
[ vladd @ 23.10.2011. 16:55 ] @
Kupis LUk-ovu sintetiku za 7€, sipas u bocu Motula 8100 i imas zaradu 5€ ... Pri tome, ne verujem da bi bilo reklamacije ili problema na motoru

Poz
[ Boris Tadić @ 23.10.2011. 17:38 ] @
Citat:
covek ode na pumpu i kupi


Sve je rečeno.
[ BB308 @ 23.10.2011. 17:44 ] @
Nije u pitanju Ebay, dobijas garanciju da je deo original. Sad sam gledao na zvanicnom sajtu Motul za Fr ista adresa pise na sajtu i na kutiji od ulja. E sad pitanje je za istocno trziste sta ide, isto kao i za zemlje Azije i Afrike nije isti kvalitet sigurno.
[ Zarko Silic @ 23.10.2011. 17:58 ] @
Evo na promer ovaj lik ima preko 40.000 realizovanih prodaja sa 100% pozitivnih ocena.

http://www.ebay.de/itm/ORIGINA...artung&hash=item2a0ac61e9b

Ovo ful sinteticko ulje prodaje za 3,5 Eura po litru. Ulje "ispunjava" VW normu 505.01, istu onu normu koju ispunjava i VW ulje koje kosta vise od 20 eura po litru. (I jedno i drugo su OEM).

Postavlja se pitanje: ko je ovde lud?

P.S. Mogao bih potpisati da ce turbina na TDIu zveknuti nakon samo par hiljada km ako se uspe ovo ulje za 3,5 eura.


P.S. Pazi BB308, ova Ebay prodaja nije za Istok ili za Aziju. Ona je kod "vas" na Zapadu.
[ kristina990 @ 23.10.2011. 18:24 ] @
[quote]vladd: Kupis LUk-ovu sintetiku za 7€, sipas u bocu Motula 8100 i imas zaradu 5€ ... Pri tome, ne verujem da bi bilo reklamacije ili problema na motoru:D:D

i još bi reko al je dooobar ovaj motul...
[ BB308 @ 23.10.2011. 19:16 ] @
Nije u pitanju Ebay, vec sam lepo sam napisao.Garantuju da su delovi original, Lucas, Bosch, Monroe, NGK, Valeo... Delovi od tih zvanicnih proizvodjaca, za Evropu.Ali sigurno razlika je u kolicini koja se porucuje.Pa ja Milka cokoladu ovde placam 50 din ali moram da kupim 5, 10, 15 zavisi od ponude.
[ pisac @ 23.10.2011. 22:24 ] @
[offtopic]
Citat:
BB308: Pa ja Milka cokoladu ovde placam 50 din ali moram da kupim 5, 10, 15 zavisi od ponude.


Ah, podsetio si me kako sam se jednom strašno iznervirao kada sam ušao u Carrefour da kupim neke stvari, i poželo da kupim jednu čokoladu. U onolikoj prodavnici nigde jedne jedine čokolade, sve pakovanja od 3, 5, 10 komada. Ama bre, ja hoću jednu čokoladu, a ne da bacam pare na 3, 5, ili 10 komada.

Naravno, ostao sam bez čokolade.

Mrzim kapitalizam.

[/offtopic]
[ Zarko Silic @ 10.10.2012. 10:18 ] @
Ovo sto je napisano u ovim temama

http://www.elitemadzone.org/t453696-0#3145774

http://www.elitemadzone.org/t448874-0#3089589

http://www.elitemadzone.org/t419461-16#3118590

http://www.elitemadzone.org/t441011-1#2998572

kao i u srodnim temama, ocigledno vise ne vazi zbog falsiranja proizvoda. Kod trece kupovine u poslednje 2 godine, dobio sam ovo:



Ako dodje do promena, u sta cisto sumljam, blagovremeno ce stajati obavestenje.


P.S. Steta koja mi je nastala zbog ovakvog proizvoda iznosi 250 EURa koliko sam plato majstora da ponovo obavi isti posao. Naravno ne sa ovim sredstvom koje sam sve do sada koristio. Na zalost.


[ Java Beograd @ 10.10.2012. 10:56 ] @
Aj pojasni malo. Šta je trebalo biti, a šta se desilo ? Kako treba da izgleda taj materijal ? Osušen - neosušen. Jel ono meriš temperaturu sa desne strane ?
[ bakara @ 10.10.2012. 11:32 ] @
Citat:
Zarko Silic

P.S. Steta koja mi je nastala zbog ovakvog proizvoda iznosi 250 EURa koliko sam plato majstora da ponovo obavi isti posao. Naravno ne sa ovim sredstvom koje sam sve do sada koristio. Na zalost.

Sta si lepio?
Objasni malo, sa snimka moze jedino da se zakljuci da mu treba dosta da se osusi, ali opet meni deluje normalno vreme jer je to neka vrsta silikona?
[ Zarko Silic @ 10.10.2012. 12:51 ] @
Prvobitni 11FC nije bio ovakav. Osusio se za manje od jednog sata i bio je cvrst sa jakim kohezionim svojstvom. Nije se kidao. Mogao je odlicno da zalepi dva komada nezavisno od kog su materijala. Zbog toga sam i smeo preporuciti jedno ovakvo sredstvo.

Sa ovim poslednjim se ni papir ne moze zalepiti. U principu je nebitno sta sam lepio jer sam isto to lepio i sa prethodnim kao sto sam to nameravao i sa ovim "novim".

Oni (u prodavnici) imaju jedan mali reklamni etalon na kome se moze opipati kako 11FC izgleda kada se osusi. Osim toga na tom etalonu mogu se delimicno ispitati, kako mehanicka svojstva, tako i sposobnost kvalitetnog lepljenja. Ovaj koji sam sada nedavno kupio ni po cemu ne podseca na one prethodne. Sta je tome razlog, ne znam niti me previse zanima. Trajnost, po deklaraciji nije istekla, a silikon ne valja. Jedino sto me zanima jeste to sto sam bio primoran da posao uradim jos jednom. Na zalost.


P.S.
@Java
Ono desno je laserski merac temperature.
[ Java Beograd @ 10.10.2012. 13:31 ] @
Malo sam guglao o tom Sikaflex 11FC. To je poliuretanska smesa, nije silikon. Zato se i razlikuje.
[ jnk @ 10.10.2012. 14:01 ] @
Možda je istekao rok trajanja(11/2012)
[ boskela @ 10.10.2012. 14:34 ] @
Citat:
vladd:
Kupis LUk-ovu sintetiku za 7€, sipas u bocu Motula 8100 i imas zaradu 5€ ... Pri tome, ne verujem da bi bilo reklamacije ili problema na motoru:D:D

Poz

Radio sam u automehanicarskoj radionici u BG gazda je kupovao neko Norvesko ili nz ni ja cije je ulje bilo i to se pretakalo u Valvolinovo bure i naravno naplacivao je kao da je valvolin ulje ... ko ce da primeti razliku..
[ bakara @ 10.10.2012. 14:43 ] @
Citat:
jnk: Možda je istekao rok trajanja(11/2012)

Bice da je ovo u pitanju, dobro si primetio.

Otprilike tako se i ponasaju bajati silikoni, ne drze nista.
Kod robe te vrste obavezno gledati datum.
[ Zarko Silic @ 10.10.2012. 14:46 ] @
Citat:
jnk:
Možda je istekao rok trajanja(11/2012)


Pa nije? Kako istekao?

Ali generalno, nevezano za ovaj proizvod, moze se prometiti da postoje igranke sa rokovima trajanja.

Na prethodnom Sikeu je bio istekao rok trajanja za nekih mesec, dva i jedino sto sam primetio tada je to da ga je tesko bilo istisnuti iz pakovanja, ali kada se istisne i popuni prazninu, spoj je bio sasvim korektan. Kod ovoga je to sasvim drugacije. Nikako nisam uspeo da procenim da li je rec o nekakvoj silikonastoj masi ili obicnoj masti za podmazivanje


Navise bode oci ono Made in Switzerland sa mirisom Boleča.
[ jnk @ 10.10.2012. 14:50 ] @
Pa ne mogu tačno u dan da predvide kad će isteći a za 3 nedelje je novembar. Mada mislim da se takve stvari kupuju kao i baterije ili gume, daleko pre isteka roka trajanja.
[ Zarko Silic @ 10.10.2012. 14:56 ] @
Hm, to ne bi smelo tako biti.

Obicno se rok trajanja namerno skracuje. Bar tako rade renomirani proizvodjaci.

Pre bih rekao da je po sredi nesto drugo.
[ Java Beograd @ 10.10.2012. 15:13 ] @
Na onom snimku, kartuša deluje OK. Mislim ne smem da tvrdim, ali sumnjam da je pirate.

Nego, pade mi na pamet teoretska mogućnost nepravilnog skladištenja. Bilo je jako hladnih dana prošle zime, ko sme da tvrdi da je u magacinu bilo +5 sve vreme ?! (ili već koliko sme da bude) Sasvim je realno da je kontigent nabavljen prošlog decembra.

Što se tiče roka trajanja, za ovakve materijale, roba je sigurno sasviom OK bar 6 meseci nakon isteka roka. Pa nije to mleko pa da se pokvari.
[ vilil1 @ 10.10.2012. 15:14 ] @
Pise "Best before end of 11/2012". Znaci kraj novembra.

I ja sam ovo ranije koristio, i nije se brzo susilo. Napolju, na suncu, nekoliko sati. Ovo sto je Zarko istisnuo je dosta debelo i za ocekivati je da se sporo susi.

Tehnicki podaci
Kemijska osnova Jednokomponentni poliuretan, reagira (veže) s vlagom iz zraka
Gustoca ~ 1.35 kg/l
Vrijeme stvaranja kožice ~ 65 minuta (+23°C / 50% relativne vlažnosti)
Brzina vezanja ~ 3.5 mm / 24h (+23°C / 50% relativne vlažnosti)
Dimenzije reški Min. širina = 10 mm / max širina = 35 mm
Propadanje / curenje 0 mm, vrlo dobro
Radna temperatura -40°C do +80°C
[ vladd @ 10.10.2012. 16:21 ] @
Ne susi se brzo ako je suv vazduh u okolini, Ali kada se osusi, ima sve osobine bez obzira da li se susilo sat ili cetiri ili preko deset.

Ovo sa filma je klasicna posledica isteklog veka trajanja, ili izuzetno loseg cuvanja, moguceg smrzavanja.

Poz
[ Zarko Silic @ 10.11.2012. 08:18 ] @
http://www.elitemadzone.org/p3196088
[ Lavlja_Jazbina @ 10.11.2012. 14:36 ] @
Ovo ce biti sjajno.Kupio sam zbog tvog hvaljenja ovu siku 11.Pisao si za lepljenje tablica kako bi se mogla kidati ali ne i skinuti.
Sada si srusio kvalitet sa jednom stetom koju si imao.Ja svoju tubu otvaram u ponedeljak .
Stavljam na net pa da vidimo da li je virus plagijata prelazan.Za ovakvu stvar je potrebno lanac onoh koji se bave ne dozvoljenim radnjama.
Alatnicar,limar,stampar,prevoynik itd.Mnogo je ljudi ukljuceno da neka pticica ne zna za tu pricu.

Idem za 2 sata do merkura da vidim,slikam,dodatnu komponentu za siku 107 na kojoj je datum 10.8.2012,onoj koju sam ja kupio pre mesec dana.
Tu ipak nesto smrducka.
[ Lavlja_Jazbina @ 11.11.2012. 20:09 ] @
Kratak rezime jucerasnje konverzije sa prodavcem.
Materijali za gradjevinu imaju datum od kada krece vreme upotrebljivosti.

Za silikone i ostale tube je obrnuto.Na artiklu stoji do kada je rok upotrebljivosti.

Zasto je to tako,prodavac kaze da sve zavisi od dostave.Nesto ide iz CH nesto se pravi kod nas.
Bekament proizvodi za Siku u nekom selu kod Arandjelovca.
[ AstralPro @ 29.07.2013. 23:40 ] @
@lavlja jazbina


Ne verujem da postoji nesto kao datum pocetka upotrebljivosti vec samo rok trajanja.

Sika proizvodi (SikaFlex11fc+, Sika Construction, SikaSil C, Sikaflex PRO-2 hp, Sika MultiSeal itd itd..) koje ja koristim za firmu se proizvode u Svajcarskoj, pozovi tehnicku podrsku u Beogradu pa proveri.

@zarko

Moje misljenje je da je to zbog nepravilnog skladistenja, smrzlo se negde od fabrike do tebe, mada cudi me jer kolicine koje uvezu relativno brzo rasprodaju.
Ja jos nisam imao problem a kupujem velike kolicine 11fc (od skoro u duplo vecem pakovanju od 600) i to vise godina unazad. Trebas to da reklamiras dobavljacu.

Pozdrav







[Ovu poruku je menjao AstralPro dana 30.07.2013. u 00:51 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao AstralPro dana 30.07.2013. u 00:51 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 30.07.2013. 08:04 ] @
Kako god bilo,SikaFlex11+ nije se ni posle 24 sata stvrdla.Braon boja.A potsetio si me da vidim u kakvom je stanju

otvorena tuba pa cu danas javiti.Mogao bi zalepiti i nesto drugo,jer sam lepio spojeve za vodovod,pa je plastika mozda

neodgovarajuca za namenu tog silikona.
[ AstralPro @ 30.07.2013. 11:01 ] @
Taj 11fc+ lepi i plastiku, vazno je da su povrsine ciste, suve i odmascene.

[ Lavlja_Jazbina @ 30.07.2013. 22:49 ] @
Citat:
Ne verujem da postoji nesto kao datum pocetka upotrebljivosti vec samo rok trajanja.

Ima,danas nesto gledao POLIAZBITOL.Datum proizvodnje i dole stoji rok trajanja.
Ali danas sam uzeo ACROFIX za lepljenje klirita,bezobrazno dobar.Za lepljenje malix zakacaljki za kuvere,20 min
i zakopcavas.Sada sam sebe potsetio za rolenu od auta sto mi je pukla.
[ Zarko Silic @ 06.01.2014. 20:44 ] @
Da li je uopste potreban bilo kakav komentar?







Ovo se redovno desava. Prosle godine sam tecnost kupio u Met***, a ovaj put u specijalizovanoj prodavnici. Sa izmerenim podacima isti slucaj:


Umesto minus 20 tecnos je jedva minus 3.

Ostaje nam samo da poverujemo, mada tesko, da sa uljima nije isti slucaj.

Ipak mislim da je krajnje vreme da inspekcija pocne ozbiljno da radi svoj posao.


[ Lavlja_Jazbina @ 06.01.2014. 20:51 ] @
Ma kako da radi posao pored zasticenijžh medveda.Ovde ispade da se dobilo 10l sto se tice nase temperatureu gradu,pa cak i planine.
[ deki111 @ 06.01.2014. 21:14 ] @
@Zarko Silic
Toj ofarbanoj vodi se na Bubanj Potoku kreće cena od 120 do 150 dinara. Kristalizuje na licu mesta, a kupaca uvek ima - najviše trgovci.

Ona tečnost na desnoj strani ima sertifikat Dekra, a to je ta mala nedostižna razlika.
[ vaske2 @ 06.01.2014. 21:37 ] @
Može se i kod nas kupiti FAM-ova ili NIS-ova tečnost za stakla čije specifikacije odgovaraju onome što piše na ambalaži...Samo je malo skuplja od ove sa buvljaka.
[ Zarko Silic @ 07.01.2014. 00:01 ] @
Zar se i lanci robnih kuca snabdevaju na buvljaku?
[ deki111 @ 07.01.2014. 00:16 ] @
Njima najverovatnije dovoze robu.

[ bakara @ 07.01.2014. 11:08 ] @
Citat:
Zarko Silic: Zar se i lanci robnih kuca snabdevaju na buvljaku?

Pa, skoro da je tako

Imam drugara koji pravi jednu slicnu tecnost u svojoj garazi i prodaje metrou i tempu, jednostavno svaka roba ima svog kupca.
[ Java Beograd @ 07.01.2014. 12:54 ] @
U zemlji gde siledžije, ubice i pedofili bivaju oslobođeni na suđenju, svakako ne možemo očekivati da će proizvođač tečnosti za pranje stakla biti ikako sudski gonjen i kažnjavan.
[ Lavlja_Jazbina @ 21.07.2016. 23:00 ] @
Veliki servis na b6 passatu 1.9.Neke stvari mi smrduckaju po pitanju originalnosti delova.

Vodena pumpa ima 2 razlicita kataloska sto je neverovatno a broj 045121019d i ne postoji u bazi.

Kais deluje kruto i nema nikakvu elasticnost.Izgleda da se sa tim original vw delovima neko zaigrao.







[ Lavlja_Jazbina @ 25.07.2016. 18:28 ] @
Skinuta pumpa ima iste brojeve.Raspitao sam se i taj,045 broj je promenjen u 038.Valjda je org,vec postavljena pa nije vise ni bitno.